abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82783195
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:00 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zullen we er dan 'minst slechte' keuze van maken?
Goed plan
  maandag 14 juni 2010 @ 13:04:38 #127
37769 erodome
Zweefteef
pi_82783238
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:18 schreef Chuam77 het volgende:
nmiddels zitten wij met ons handen in het haar en de reden is oppas.

Wij hebben een dochtertje van 18 maanden oud, die tot 12 maanden normaal goed at, omdat ze tot die tijd geen suikerhoudende producten mocht. Sinds haar verjaardag krijgt ze iedere dag bij opa en oma erg veel suikergoed binnen en bestaat haar dag maaltijd tussen 7 en 12 uur uit:

- 1 beker peutermelk.
- 3-4 snacktomaatjes.
- 2 boterhammen met bebogeen (akka 100% toffeepasta)
- 2-3 suikerschuimpjes
- 1 vanille vla of bakje roompudding met room
- stuk worst en of kaas
- 2 bekers aanmaak limonade of piratensap,

Wij hebben opa en oma inmiddels al meerdere malen gezegt dat we niet willen dat ze dit allemaal krijgt. Het is teveel suiker voor een kind van 18 maanden naar onze mening, maar als antwoord krijgen we, dat kregen haar neefjes ook altijd.

Nu is het inmiddels zo dat onze dochter dunne poep heeft, wallen heeft en soms gewoon niet op haar benen kan staan. Ook niet normaal meer wil eten en alles waar geen suiker inzit weigerd, uit haar mond laat lopen, uitspuwd, over de tafel uitsmeert etc.

Wij geven iedere dag voldoende brood, fruit en een yogurtje mee, zelfs genoeg peutermelk voor 500ml, maar daar word alleen 250ml van gebruikt en de rest blijft allemaal in de tas zitten.

We hebben inmiddels al zware gesprekken gevoerd, waarbij we hebben aangegeven dat het onze dochter betreft en het ons niet kan schelen wat haar neefjes hebben gehad of niet, onze dochter is 18 maanden en heeft een hartruis, wat haar neefjes niet hadden. Niets maar dan ook niets helpt.

We hebben echter geen alternatief en moeten beiden iedere dag rond 7 a 7.30 beginnen met werken, dat sluit bij ons in de buurt oppascentrales al uit, want die beginnen dan pas met de inloop. Geluukig is een van ons wel iedere dag rond 12 uur klaar, zodat ze niet de hele dag suiker krijgt, want dat vermoeden hebben we wel als ze de hele dag oppassen.

Ze geven aan oppassen leuk te vinden en dat ze het graag doen, maar we zien onze dochter met de dag slechter worden en zijn instaat te stoppen met werken om verdere problemen te voorkomen. Alleen is dat niet te redden voor ons er zal altijd een full en een parttime moeten blijven werken.

O-ja als ze door vrije dagen bv eeb week of 2 gewoon thuis is dan bestaat haar dag maal uit.

- 500 ml peutermelk
- 3-4 boterhammen met kaas, worst
- 2 stuks fruit
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee
- warme maaltijd (gevarieerd)
- Danoontje.

Ze is pas geleden 2 weken thuis geweest ivm ziekte van een van ons en binnen een paar dagen at ze normaal, normale ontlasting en trokken de wallen weg. Na 3 dagen bij oma en opa was het al weer raak.

Wie kan ons goede tips geven om dit op te lossen.
Nogmaals kwa werk kunnen we momenteel (nog) niet anders.
Tja, opa's en oma's, gemaakt om kleinkinderen te verwennen en normaliter zou dat geen probleem zijn omdat het of onder de aandacht van 1 van de ouders is, of maar af en toe.
In deze situatie is het lastig, ze deden het ook met de andere kinderen zo, dus ze zien er geen kwaad in.

Stom vraagje misschien, betaal je opa en oma voor het oppassen, of is dat geheel vrijwillig?
In het laatste geval kan je wat minder, ik zou zelf kiezen voor een betaling in deze samen met wat regels waaraan voldaan moet worden, wat je dan een stuk beter kan maken dan wanneer het liefdeswerk is.

Praat iig eens over de dingen die je ziet bij je dochter, kijk eens of hun dat ook zien en o je daar samen wat beter uit kan komen.
Is er bv geen drinken wat ook die "lekker" factor heeft maar niet zo slecht is, dan lever je dat mee bv, of stel eens wat verantwoord snoepgoed voor, waar dochterlief net zo blij van wordt, maar niet zo'n suikerdip krijgt na de kick.
Ga daar gewoon eens samen voor zitten, om na te denken over wat jij redelijk vindt en wat opa en oma ook nog redelijk vinden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 14 juni 2010 @ 13:09:21 #128
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_82783436
Dat kind is van jullie. Je moet de gezondheid van een kind boven en oppas mogelijkheden stellen vind ik. Je opa en oma kunnen het gewoon niet aan. klaar. Zoek alternatieven.
pi_82783597
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:04 schreef Chuam77 het volgende:

En het risico wat aan een vreemde oppas zit?
Het klinkt op dit moment eerlijk gezegd alsof het risico bij deze bekende oppas veel groter is. Ze maken haar ziek. Bewust, want jullie hebben dit meermaals aangekaart zeg je.

Overigens ben ik het ook wel eens met de opmerkingen over peutermelk, de hoeveelheid suikers en verzadigde vetten en überhaupt de hoeveelheid voedsel die jullie zelf geven.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:06:31 #130
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82869013
Volgens mij al redelijk offtopic ondertussen. Maar ik wil even reageren op het "gezonde" ascpect. Ten eerste sluit ik me aan bij Vivi over de smeerleverworst. Vies en ranzig spul is het. Als je wil kiezen voor gezond, dan kies je ook voor het minst geraffineerde product. Hoe puurder en minder bewerkt, hoe beter. En inderdaad hoor Flugel, met biologisch ben je ook al een stuk op weg! Biologische pindakaas bevat helemaal geen toegevoede suikers, terwijl alles in de supermarkt dat wel bevat.
Niet mieten! Door gieten!
pi_82877758
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 09:06 schreef seilram het volgende:
Biologische pindakaas bevat helemaal geen toegevoede suikers, terwijl alles in de supermarkt dat wel bevat.
En biologisch van de supermarkt dan?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_82878165
Gewoon duidelijk aangeven wat je er van vind en wat je wilt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:18:44 #133
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82878759
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:56 schreef beefcake het volgende:

[..]

En biologisch van de supermarkt dan?
He he he, ja ge snapt em wel toch
pi_82880176
Ingrediënten van calvé pindakaas:
quote:
pinda's (85 procent), plantaardige olie, plantaardig vet, zout.
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:02:42 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82880816
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:49 schreef owlet het volgende:
Ingrediënten van calvé pindakaas:
[..]

Niets mis mee toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:09:22 #136
244933 trovey
Nachtoele
pi_82881242
Gewoon kijken op het etiket bij de ingrediënten van een een product en niet er meteen van uit gaan dat biologisch altijd de hemel op aarde is want daar mee zou je de mensen die zich al die biologische producten niet kunnen veroorloven wel eens behoorlijk voor het hoofd kunnen stoten als zijnde jullie zijn geen goede ouders want je geeft je kind "rommel"uit de supermarkt die niet biologisch is. Met etiketten lezen kom je een heel eind om het product te kiezen waarvan jij denkt dat het voor jou en/of je kinderen geschikt is.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:13:47 #137
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82881507
Die zonder stukjes hè, die met stukjes zit wel suiker in

Maar het ging over TS, ik hoop dat je het duidelijk kunt maken dat je dit niet wilt voor jullie dochter.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_82882107
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niets mis mee toch?
Vind ik ook niet. Maar de stelling was dat alle pindakaas uit de supermarkt suiker bevat
De pindakaas van de lidl bevat ook geen suiker.
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:27:01 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82882161
Oh zo.. Maar ik ben ook een hele slechte moeder en geef Jen oa gestampte muisjes, hagelslag en chocopasta op brood....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:04:39 #140
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82884087
Owlet, dat wist ik inderdaad niet!

Ik koop zelf ook echt niet alles biologisch hoor! het grote voordeel ervan vind ik wel dat er op de ingredienten wel gelijk staat wat het e-nummer is. Zo staat er dan bijv geen E260, maar karmijnzuur. Terwijl dat vaak met gewone producten wel is. Maar goed, dat is een heel andere discussie inderdaad. En Tico, dan ben ik ook een evil moeder, want Joep heeft gister samen met mij een magnum op zitten smikkelen

Alles in balans...

TS, heb je het eigenlijk nog eens met opa en oma besproken??
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:12:04 #141
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82884517
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:04 schreef seilram het volgende:

Alles in balans...

En ik denk dat je daar de kern van het verhaal te pakken hebt....

ik sta alleen verbaasd over sommige dingen die ik hier lees in het topic. De balans zou ver te zoeken zijn hier terwijl ik dacht het heel goed te gaan doen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:23:46 #142
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_82885236
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:31 schreef Suzanna het volgende:
Dus jullie willen dat je dochtertje elke ochtend (vóór het middagslaapje dus) 500 ml aan peutermelk én een yoghurtje drinkt en eet? Dat is ook niet bepaald gezond, wat Tinkepink ook al zegt. Hoeveel melkproducten krijgt ze de rest van de dag? Verder heb ik altijd begrepen dat een kind op die leeftijd (baby-af) maar zo'n liter aan vocht nodig heeft op een dag, als je zo snel al op meer dan 500 ml zit is dat ook best wel veel lijkt me... zeker als het allemaal zuivel is.
Er zijn best veel alternatieven etc. te vinden, ook voor jullie lijstje.
Verder denk ik dat jullie misschien wel een gastouder kunnen vinden die zo vroeg een kind kan/ wil opvangen. Dat is misschien even zoeken maar ze zijn er vast wel. Als ik gastouder zou zijn, zou ik dat in ieder geval best goed vinden, maar dat is natuurlijk niet een heel goed referentiekader, daar ben ik me van bewust .

In ieder geval: succes met de beslissingen en overwegingen, en neem vooral niet alles wat in dit topic staat te serieus, maak je eigen afweging van feiten, meningen, en wat je belangrijk vindt. Succes!!
Dit. En ook het Nanny/gastouder idee. Ik weet niet waar je woont, maar ik geloof dat sommige kinderopvangstichtingen ook Nannyzaken reguleren. Dit kan dan zijn: opvang aan huis of opvang bij iemand thuis.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_82887000
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:09 schreef trovey het volgende:
Gewoon kijken op het etiket bij de ingrediënten van een een product en niet er meteen van uit gaan dat biologisch altijd de hemel op aarde is want daar mee zou je de mensen die zich al die biologische producten niet kunnen veroorloven wel eens behoorlijk voor het hoofd kunnen stoten als zijnde jullie zijn geen goede ouders want je geeft je kind "rommel"uit de supermarkt die niet biologisch is. Met etiketten lezen kom je een heel eind om het product te kiezen waarvan jij denkt dat het voor jou en/of je kinderen geschikt is.
Biologisch is neit echt veel gezonder. Er zitten een klein ,beetje meer vitaminen in, soms. Soms minder. Er is wat meer fluctuatie. Onderzoeken zijn er naar gedaan en biologisch is niet gezonder, ook is het compelte onzin dat nergens suiker aan toegevoegd mag zijn, of iets anders.

Het belangrijkste is dat je een gezond voedingspatroon hebt, met daarnaast veel beweging. Wij speelden vroeger altijd buiten en van biologisch had nog niemand gehoord. En wij waren echt niet te dik. En dat zonder biologisch eten.

Het enige dat biologisch eten betekent is:
- Meer grond en voedsel nodig voor een stukje vlees (dus decadent)
- Meer grond en brandstof nodig voor groenten, fruit enz. (en dus helemaal niet beter, alleen anders)
- Geen pesticiden en fungiciden, waardoor je daarvan geen residuen meer binnenkrijgt. Wat je wel binnenkrijgt zijn de afweerstoffen van de plant tegen insecten, schimmels en ziekten. Die zijn vaak nog ongezonder dan die restjes pesticiden.

Anyway, Voedingspatroon, daar gaat het dus om.
Whatever...
pi_82887158
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:58 schreef Spanky78 het volgende:

[
Het enige dat biologisch eten betekent is:
- Meer grond en voedsel nodig voor een stukje vlees (dus decadent)
- Meer grond en brandstof nodig voor groenten, fruit enz. (en dus helemaal niet beter, alleen anders)
- Geen pesticiden en fungiciden, waardoor je daarvan geen residuen meer binnenkrijgt. Wat je wel binnenkrijgt zijn de afweerstoffen van de plant tegen insecten, schimmels en ziekten. Die zijn vaak nog ongezonder dan die restjes pesticiden.

Anyway, Voedingspatroon, daar gaat het dus om.
Noem inderdaad meer grond en voedsel voor een dier maar decadent
Maar goed dat is een hele andere discussie.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_82887675
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Noem inderdaad meer grond en voedsel voor een dier maar decadent
Maar goed dat is een hele andere discussie.
ja, dat is decadent in een tijd waar ongeveer 1 miljard mensen hong lijden.
Whatever...
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:53:40 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_82890161
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bij ja! Je hebt gelijk. Dan moeten de dieren maar lijden. Zolang mensen maar niet lijden.
Mensen lijden in andere delen van wereld nu eenmaal honger omdat het leven niet eerlijk is. Ja, kut hé? Verander je dat door middel van bio-industrie? Denk van niet!

OT: Illustreer dus zo nodig aan de hand van een printje wat er anders moet en als dat niet helpt kan een gastouder/ nanny echt een oplossing zijn hoor. Via een stichting krijg je een gediplomeerd iemand, hoor.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_82903553
quote:

[..]

Dat komt omdat ónze levensstandaard te hoog ligt. Wij leven idd te decadent. We consumeren nu eenmaal meer dan we (hier) produceren. Om in onze huidige 'behoeften' te voorzien, móet de derde wereld uitgebuit worden. Dat los je niet op door meer dieren op minder ruimte te proppen, maar door minder kinderen op de wereld te zetten en minder vlees te eten.
pi_82949704
quote:

[..]

Dan is onze vleesconsumptie toch al decadent en is biologisch het minst decadent.
Want biologisch wordt zoveel mogelijk in het eigen land gedaan, bij de rest wordt er in het buitenland veevoer geproduceerd waarvoor enorme roofbouw wordt gepleegd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_82951288
Jullie zijn gewoon ongeschikt als ouders. Makkelijk toch, geen prioriteiten kunnen stellen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 21:44:27 #150
268857 dani1978
I'm lovin'it
pi_82952410
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:18 schreef Chuam77 het volgende:
,

O-ja als ze door vrije dagen bv eeb week of 2 gewoon thuis is dan bestaat haar dag maal uit.

- 500 ml peutermelk
- 3-4 boterhammen met kaas, worst
- 2 stuks fruit
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee
- warme maaltijd (gevarieerd)
- Danoontje.

Ze is pas geleden 2 weken thuis geweest ivm ziekte van een van ons en binnen een paar dagen at ze normaal, normale ontlasting en trokken de wallen weg. Na 3 dagen bij oma en opa was het al weer raak.

Wie kan ons goede tips geven om dit op te lossen.
Nogmaals kwa werk kunnen we momenteel (nog) niet anders.

Voor een kind van 18 maanden is dit mijn inziens wel genoeg voor over de hele dag.
Als ik zie wat ze bij opa en oma krijgt in 5 uur tijd dan is dat wel erg veel, vergeleken met het lijstje van de ouders verspreid over de hele dag.
Ik zou alleen de peutermelk wel gaan vervangen door gewone halfvolle melk of karnemelk.
Doordat ik te lang ben doorgaan met friso met de oudste lust ze geen gewone melk. "Peutermelk" is namelijk zoeter, zit meer suiker in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')