Daarom moet je ze niet bij opa en oma dumpen.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:23 schreef tuintegel het volgende:
Het is natuurlijk jullie dochter en dus jullie opvoeding . Dus in mijn ogen bepalen jullie de voeding en dus ook de manier van opvoeden.
Echter heeft hartruis te maken met de hoeveelheid suiker die een kind binnen krijgt? Of het niet meer op de benen kunnen staan ? Dit vraag ik omdat ik het dus echt niet weet .
Beseffen de opa en oma wel echt dat ze hiermee hun kleinkind wellicht schade toebrengen?
Een beetje suiker in de vorm van danoontjes, rozijntjes of appelsap (of iets in die richting)zie ik echter geen kwaad in , maar dat is mijn persoonlijke mening . Zolang het maar niet de hele dag door is .
Succes lijkt mij namelijk niet makkelijk om dit duidelijk te maken aan familie.
Precies.. Beetje lomp idd ook om zo gruwelijk veel suiker te geven.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:20 schreef teamlead het volgende:
ik zou heel duidelijk zijn: je doet het zoals wij als ouders dat willen en anders komt mijn kind niet meer bij jullie. En nee, da´s geen fijn gesprek maar als ik het zo lees wel de enige toon die tot opa en oma door gaat dringen
Wat bedoel je hier nu mee?quote:Op zondag 13 juni 2010 18:28 schreef TheTemperTrap het volgende:
ouders die falen in de opvoeding van hun kinderen in 2010
dit is juist de kern van dit topic! als de ouders zélf de verantwoordelijkheid zouden nemen, zou het kind niet bij opa en oma volgestouwd worden met suiker en andere meuk. Nu brengen de ouders het kind weg (en hebben daar ongetwijfeld over nagedacht) maar balen van de consequenties van hun keuzequote:Op zondag 13 juni 2010 18:34 schreef McLaura het volgende:
Teamlead : dat maakt niks uit voor dit topic en hoort hier dus ook niet.
Heeft niets met de ouders te maken. Wij doen ons best en hebben gewoon op dit moment geen andere mogelijkheid anders hadden we dat al gedaan, daarbij helpt jouw opmerking totaal niet en slaat nog kant nog wal.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:28 schreef TheTemperTrap het volgende:
ouders die falen in de opvoeding van hun kinderen in 2010
we moeten maar weer terug naar de 50's waar de vrouwen thuis waren voor de kinderen en de mannen de hele dag weg waren om geld te verdienen.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
dit is juist de kern van dit topic! als de ouders zélf de verantwoordelijkheid zouden nemen, zou het kind niet bij opa en oma volgestouwd worden met suiker en andere meuk. Nu brengen de ouders het kind weg (en hebben daar ongetwijfeld over nagedacht) maar balen van de consequenties van hun keuze
neuh, delen van zorgtaken lijkt me tegenwoordig niet eens meer een punt van discussie, dat ga je me ook niet horen beweren.... maar beide ouders in deeltijd werken is anno 2010 echt niet meer zo bijzonderquote:Op zondag 13 juni 2010 18:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
we moeten maar weer terug naar de 50's waar de vrouwen thuis waren voor de kinderen en de mannen de hele dag weg waren om geld te verdienen.
Dat zou idd niet verkeerd zijn, krijgen die blagen tenminste weer is wat fatsoen in hun donder.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
we moeten maar weer terug naar de 50's waar de vrouwen thuis waren voor de kinderen en de mannen de hele dag weg waren om geld te verdienen.
Tegenwoordig kan het ook prima andersom hoor.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Voorheen kon dat ook, je vergelijkt appels met peren.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:33 schreef teamlead het volgende:
mag ik trouwen opmerken dat ik dit soort topics heel apart vind? Nog niet zo heel lang geleden namen ouders zélf verantwoordelijkheid voor de opvoeding van hun kinderen ipv ze onder te brengen bij een oppas/dagverblijf-unit. Een oppas was een uitzondering voor een zaterdagavond ofzo...
En zonder iemand te willen veroordelen voor zijn of haar keuzes, vraag ik me serieus af waarom je kinderen in de wereld wilt zetten als je ze niet zelf wilt opvoeden.
Alleen nog effe een vent vindenquote:Op zondag 13 juni 2010 18:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat zou idd niet verkeerd zijn, krijgen die blagen tenminste weer is wat fatsoen in hun donder.
http://www.nu.nl/werk-en-(...)oeders-gezonder.htmlquote:Op zondag 13 juni 2010 18:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
dit is juist de kern van dit topic! als de ouders zélf de verantwoordelijkheid zouden nemen, zou het kind niet bij opa en oma volgestouwd worden met suiker en andere meuk. Nu brengen de ouders het kind weg (en hebben daar ongetwijfeld over nagedacht) maar balen van de consequenties van hun keuze
de keuzes die je maakt kunnen ook betrekking hebben op het welvaartsniveau waarop je wenst te leven. Benzine is duurder ja, maar je kunt ook voor een fiets, bus, tram kiezen.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:45 schreef Chuam77 het volgende:
[..]
Voorheen kon dat ook, je vergelijkt appels met peren.
Punt 1.
Vroeger waren de kosten van de vaste lasten lager (max 1/3 van loon nu bijna 2/3), was benzine goedkoper en het dagelijks leven met 1 loon makkelijk te dragen. Nu verdien wij boven modaal, maar op een loon is het niet te redden om het hoofd boven water te houden.
Ik weet niet waar je woont.... maar een vrijstaand huis in friesland of limburg ligt lager dan de prijs van een rijtjeshuis in de randstad. Wederom: keuzesquote:Punt 2.
We willen graag het kind volledig zelf opvoeden, maar dit word onmogelijk gemaakt door steeds hoger wordende lasten. kijk alleen maar naar de belastingen en naar de gemiddelde huur en of koopprijzen van huizen.
en dan blijkt dat vertrouwen niet (helemaal) terecht. Dan moet je daar imho dus consequenties aan verbinden. Een "vreemde" oppas zal eerder gevoelig zijn voor feedback van de ouders dan familiequote:Punt 3.
Je brengt je kind naar een familielid omdat je die verwacht te kunnen vertrouwen.
dat is dan ook beslist niet wat ik beweerde!!quote:Punt 4.
Als ik niet voor mijn dochter wil zorgen en deze alleen heb voor de heb, zal ik me geen zorgen maken en ook niet een topic openen, waar ik achteraf had kunnen weten dat er zulke kortzichtige antwoorden zouden komen.
juist omdat ik om mij heen kijk, ben ik mij zéér bewust van de mogelijkheden die je als ouders in 2010 hebt. Je bent niet verplicht om mee te doen met de meute. Je kunt ook kiezen voor andere zaken, in het belang van je kind. En nee: dat zijn niet persé makkelijke of prettige keuzes. Maar ook dat hoort soms bij je verantwoordelijkheid als ouderquote:Punt 5.
Kijk eens om je heen en doe dat masker eens af, misschien zie je dan de realiteit eens zo als het is.
Er zit meer tussen dit, en een kind van 18 maanden elke dag bij opa en oma droppen.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Daar gaat het dus ook fout. Opa's en oma's 'horen' inderdaad hun kleinkinderen te (kunnen) verwennen, maar in dit geval dienen ze als oppas, en zijn ze even niet opa en oma.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:48 schreef MaLo het volgende:
Verwennen in de vorm van een (1) snoepje mag in mijn ogen best, het zijn tenslotte wel de opa en oma van je kind en die hóren hun kleinkinderen te verwennen
Ja rauw vlees, daar krijgt ze haar van op de tanden.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:38 schreef starla het volgende:
Nou, ik eet liever bij opa en oma dan bij jou merk ik al...
Krijgt het ook alleen rauw voedsel bij jullie? Of bewaar je dat totdat het tanden heeft voordat het al dat rauwe voer kan verwerken?
dat de ouders niet zelf hun eigen kinderen kunnen opvoeden in deze tijd. Iedereen brengt zijn kinderen naar een babydump of de grootouders. nog erger vind ik dat sommige mensen hun kinderen naar een oppasouder brengen die ze via een advertentie hebben gezien. Zo dom vind ik dat van sommige ouders je weet totaal niet waar je je kinderen laat. misschien een of andere pedofielquote:
Weet ik, maar juist omdat je eigen kind het meest waardevolle is wat je kan bezitten maakt dat (ik in dit geval) behoorlijk gevoelig is hiervoor, wat ook aanduid dat het hoog zit lijkt me. Natuurlijk lees ik ook de zaken die hulpvaardig zijn. Het lijstje is bijvoorbeeld heel handig en ook al geprobeerd, maar daar houdt men zich jammer genoet niet aan. Ook ik ben het eens dat opa en oma best een kleinkind eens wat meer mogen verwennen, maar dit is niet meer verwennen, dit is verpesten als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:46 schreef McLaura het volgende:
Chuam, ga nou gewoon niet in op dat getroll. Je vraagt iets, en dat mensen het dan nodig vinden om er vanalles bij te halen is hůn probleem. Er zijn ook mensen die normaal reageren
Mijn moeder heeft ook één dag in de week op mijn dochter gepast toen ze nog niet naar school ging. Ze kreeg daar normaal te eten, maar ook wel eens wat extra's. Zolang het met mate is en je hier afspraken over kunt maken met je ouders (en je kind er duidelijk niet onder lijdt!), zie ik er geen problemen in.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar gaat het dus ook fout. Opa's en oma's 'horen' inderdaad hun kleinkinderen te (kunnen) verwennen, maar in dit geval dienen ze als oppas, en zijn ze even niet opa en oma.
wat nou "getroll"? Ouders zijn opeens niet meer verantwoordelijk voor hun eigen keuzes en TS moet in OUD per definitie heilig worden verklaard? pleur ff snel op johquote:Op zondag 13 juni 2010 18:46 schreef McLaura het volgende:
Chuam, ga nou gewoon niet in op dat getroll. Je vraagt iets, en dat mensen het dan nodig vinden om er vanalles bij te halen is hůn probleem. Er zijn ook mensen die normaal reageren
Peutermelk is ook onzin, wie dat bedacht heeftquote:Op zondag 13 juni 2010 18:54 schreef LXIV het volgende:
Snoeptomaatjes zijn natuurlijk prima.
En WTF is peutermelk voor marketingtruuc? Peuters geven toch helemaal geen melk?
volgens mij ook, ik at als kind gewoon waar ik zin in had. Van enig dieet of beleid hadden m'n ouders nog nooit gehoordquote:Op zondag 13 juni 2010 18:53 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Jonge kinderen kunnen veel hebben hoor.
Dat dus.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:02 schreef Herkauwer het volgende:
Heel simpel, opa en oma moeten zich aanpassen. Verder geen discussie, in deze zaak dan.
Kosten liggen aan woon/werk afstand en of je de auto vopor je werk nodig hebt.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
de keuzes die je maakt kunnen ook betrekking hebben op het welvaartsniveau waarop je wenst te leven. Benzine is duurder ja, maar je kunt ook voor een fiets, bus, tram kiezen.
De keuze is vaak gebaseerd op werkgelegenheid, als jij me een goede vastebaan in friesland of limburg kan garanderen, dan wil ik best die kant opgaan.quote:Ik weet niet waar je woont.... maar een vrijstaand huis in friesland of limburg ligt lager dan de prijs van een rijtjeshuis in de randstad. Wederom: keuzes
En het risico wat aan een vreemde oppas zit? Of het feit dat de tijden die wij moeten beginnen geen oppascentrale voorhandenis?quote:en dan blijkt dat vertrouwen niet (helemaal) terecht. Dan moet je daar imho dus consequenties aan verbinden. Een "vreemde" oppas zal eerder gevoelig zijn voor feedback van de ouders dan familie
Zo komt het wel over.quote:dat is dan ook beslist niet wat ik beweerde!!
Je bent je blijkbaar dus nergens bewust van, maar doet een aanname dat je, je ervan bewust bent.quote:juist omdat ik om mij heen kijk, ben ik mij zéér bewust van de mogelijkheden die je als ouders in 2010 hebt. Je bent niet verplicht om mee te doen met de meute. Je kunt ook kiezen voor andere zaken, in het belang van je kind. En nee: dat zijn niet persé makkelijke of prettige keuzes. Maar ook dat hoort soms bij je verantwoordelijkheid als ouder
Ouders zijn hártstikke verantwoordelijk voor hun kind. TS probeert die verantwoordelijkheid ook te nemen door problemen met de oppas bespreekbaar te maken.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat nou "getroll"? Ouders zijn opeens niet meer verantwoordelijk voor hun eigen keuzes en TS moet in OUD per definitie heilig worden verklaard? pleur ff snel op joh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |