abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2010 @ 23:00:15 #101
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82766800
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:52 schreef moussy het volgende:

[..]

Hier in het gehucht waar ik woon kan dat zelfs en anders zijn er nog gastouders via een buro, lijkt me stug dat het niet bestaat daar waar TS woont.. maar kost geld hè..?!
Ja nou, als ik dacht dat de gezondheid van m'n kind in het geding was zou ik echt die paar euro extra wel betalen. En het is nou ook niet alsof TS op een houtje moet bijten heb ik zo het idee, aangezien ze beiden een baan hebben. En moet dat wel dan is de levensstandaard wellicht wat aan de hoge kant.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:01:25 #102
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82766865
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:52 schreef moussy het volgende:

[..]

Hier in het gehucht waar ik woon kan dat zelfs en anders zijn er nog gastouders via een buro, lijkt me stug dat het niet bestaat daar waar TS woont.. maar kost geld hè..?!
Ach ik had m'n vraagtekens al bij 'met èèn inkomen redt je het echt niet hoor'.
Terwijl ze wel boven modaal verdienen.
Zeg het als ik het verkeerd heb hoor maar waarschijnlijk neemt ts daarom geen KDV in armen.
Dat is natuurlijk dik betalen.

Ik was trouwens allang weggeweest als er niet met de baas te praten viel over een halfuurtje later beginnen & dan halfuurtje langer doorgaan.
Dan maar in een andere branche toch?
  zondag 13 juni 2010 @ 23:03:38 #103
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82766988
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:01 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Zeg het als ik het verkeerd heb hoor maar waarschijnlijk neemt ts daarom geen KDV in armen.
Dat is natuurlijk dik betalen.
Je krijgt zelfs subsidie als je je kind naar een KDV brengt, dus uiteindelijk (tenzij TS een enorm inkomen heeft) kost het nog niet eens veel.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 23:04:34 #104
7074 moussy
kuttekop
pi_82767053
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je krijgt zelfs subsidie als je je kind naar een KDV brengt, dus uiteindelijk (tenzij TS een enorm inkomen heeft) kost het nog niet eens veel.
toeslag, maar als er flink verdient wordt, kan je ook flink betalen en krijg je maar een klein beetje toeslag.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 13 juni 2010 @ 23:07:50 #105
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82767225
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef moussy het volgende:

[..]

toeslag, maar als er flink verdient wordt, kan je ook flink betalen en krijg je maar een klein beetje toeslag.
Toeslag, subsidie.. Komt op hetzelfde neer En als je zo flink verdient dan lijkt het me ook niet zo'n probleem om ervoor te betalen. Wat ik maar wilde zeggen; het geld kan niet echt de reden zijn om je kind er niet naartoe te (willen) brengen.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:50:01 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82780452
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:50 schreef flugeltje het volgende:
Vivi, bevat worst van de slager ook zoveel suiker? (echt nooit geweten) En is dat dan gewoon snijworst enzo?
van de slager valt het qua suikers wel mee, maar het stikt van de verzadigde vetten .. Je hebt geen idee hoe veel vet er in worst zit en dan natuurlijk vooral verzadigde vetzuren, die zo schadelijk voor je hart en bloedvaten zijn.

Ook smeerleverworst zou ik niet doen, de lever is het orgaan dat meehelpt het lichaam te ontgiften [resten van verbrandingprocessen en chemische verontreiniging. Deels slaagt de lever daarin, en voor een deel slaat de lever de gifstoffen op zodat ze niet meer circuleren in het bloed. Een goed voorbeeld daarvan zijn zware metalen en PCB's (zeer giftige stof), deze worden altijd opgeslagen in de lever omdat deze stoffen niet afgebroken en niet uitgescheiden kunnen worden.

Elk dier loopt rond met een vervuilde lever, de mens trouwens ook.

Smeer(lever)worst en leverpastei zijn gemaakt van lever, soms tot 30%. Meestal varkenslever. Een lever is vet, en dierlijk vet is slecht vet. Andere ingrediënten zijn vaak: varkensspek, varkenscollageen, zout, eiwitten, specerijen en emulgatoren.
Smeerworst zonder lever is minder slecht omdat het geen lever hoeft te bevatten.

Een lever van een klein kind functioneert nog niet goed, dat gaat de lever pas echt goed doen in de loop van het tweede jaar. Anderen hanteren de leeftijd van 7 jaar.

Dus: De lever van het kind functioneert nog niet 100% en het kan de schadelijke stoffen uit de smeer(lever)worst niet goed verwerken; dus wordt de lever van een baby en peuter al in een vroeg stadium vervuild met schadelijke gifstoffen uit de lever van een dier.

Ik kies ervoor dat kinderen zo laat mogelijk giftige stoffen in hun eten krijgen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_82780534
Vegetarische smeerworst (gewoon bij de AH te koop bij de vleeswaren) is volgens mij een prima alternatief, en ook lekker (vind ik)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 14 juni 2010 @ 12:13:50 #108
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82781337
Dean vind die dus onnoemelijk goor

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 14-06-2010 12:32:05 ]
pi_82781379
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:13 schreef Vivi het volgende:
Deanvind die dus onnoemelijk goor
Ow ik vind hem best goed gelukt qua smaak.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 14 juni 2010 @ 12:16:36 #110
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82781432
wow tnx vivi... Ik wil mezelf niet naief noemen, maar dit soort dingen wist ik echt niet... Toch maar eens wat beter op gaan letten straks. Ik dacht dat ik er met biologische producten al een heel end was namelijk....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 14 juni 2010 @ 12:31:25 #111
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82782046
Graag gedaan hoor, en dat zie je dus heel veel, ouders die denken dat ze "goed" bezig zijn qua eten maar dus niet door hebben waar allemaal zooi en suikers inzitten .
Net als mensen die denken dat meergranen brood goed is, of hoe donkerder het brood, hoe beter (hoe meer varkenshaar bedoel je). koop toch gewoon VOLKOREN brood. Met pindakaas! Ook veel vetten, maar wel de goede en boordevol voedingsstoffen!

Maar hey, soms ben je blij als ze IETS eten .
  maandag 14 juni 2010 @ 12:32:31 #112
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82782094
En Tahin mensen, Tahin op brood!
pi_82782230
Pindakaas hier inderdaad! En rauwe ham (niet te vaak, want zout) en soms jam of kaas en andere notenpasta dan pindakaas.

En op zondag een paar chocoladehageltjes op zijn pindakaas. en gelukkig dat hij dan is

En in heel donker brood zit vaak ook veel suiker Dat gaat carameliseren en wordt ook donker
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2010 @ 12:41:27 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_82782392
varkenshaar in brood? Ik wist dat het hele donkere brood goor was (mij was wel eens verteld dat er een schep koffie door het deeg gaat) maar varkenshaar, das pas goor.. het idee alleen al
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Moderator maandag 14 juni 2010 @ 12:42:26 #115
5428 crew  miss_sly
pi_82782436
Gewoon volkoren brood adviseerde de bakker hier ook
Tahin bliefde mevrouw niet, maar pindakaas vindt ze heerlijk. Roosvicee jam en appelstroop (vitaminde c en ijzer) vindt ze ook lekker. Soms wat (vegetarische) (smeer)kaas of geprakt fruit ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 juni 2010 @ 12:49:19 #116
244933 trovey
Nachtoele
pi_82782672
Sorry maar hier moet ik toch even reageren....varkenshaar in donker brood ....men doet er gewoon gebrande mout in om het donker te maken....denken we nog even aan de warenwet met z'n allen, er is echt wel controle op brood en varkenshaar mag er echt niet inzitten....wat een onzin. . Over het feit dat volkorenbrood beter is ben ik het wel eens....mensen denken inderdaad dat als brood heel donker is dat dat beter is dan volkorenbrood maar dat is dus alleen de gebrande mout die het donker maakt en het heeft niet met de vezels te maken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 14 juni 2010 @ 12:50:42 #117
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_82782723
Er zit geen varkenshaar in brood. Het eiwit wat gewonnen kan worden uit varkenshaar wordt wel gebruikt als meelverbeteraar. Dit wordt net zo goed in volkoren als in meergranen gebruikt, dus dat maakt niet uit.

Hier overigens van alles op brood, heel soms zelfs worst of smeerworst of ham. Maar echt heel af en toe maar. We hebben bijna nooit vleeswaren in huis omdat ik zelf vegetariër ben en mijn man altijd op z'n werk eet.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_82782810
Appelstroop wordt hier geweigerd vanaf het begin.
Alle zoete dingen trouwens qua broodbeleg, héél soms wil hij jam.
En de rest van de tijd is het hartig
  maandag 14 juni 2010 @ 12:53:21 #119
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82782817
* notitieboekje volschrijft
pi_82782926
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:16 schreef flugeltje het volgende:
wow tnx vivi... Ik wil mezelf niet naief noemen, maar dit soort dingen wist ik echt niet... Toch maar eens wat beter op gaan letten straks. Ik dacht dat ik er met biologische producten al een heel end was namelijk....
Ach het is niet zo alsof je opeens een hele slechte moeder bent hoor. Vroeger wist men niet beter.
pi_82782980
Owja, en dat varkenshaar verhaal Kom op.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:58:29 #122
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82782998
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach het is niet zo alsof je opeens een hele slechte moeder bent hoor. Vroeger wist men niet beter.
Is ook wel zo en ik wil mezelf ook niet direct wegzetten als slechte moeder.... Maar toch wil ik wel graag dat de 'gezonde' keuzes die ik denk te maken ook daadwerkelijk gezond zijn...
pi_82783054
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:58 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Is ook wel zo en ik wil mezelf ook niet direct wegzetten als slechte moeder.... Maar toch wil ik wel graag dat de 'gezonde' keuzes die ik denk te maken ook daadwerkelijk gezond zijn...
Troost je met de gedachte dat geen enkele keuze 'gezond' is in de enge definitie van het woord.
  maandag 14 juni 2010 @ 13:00:32 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82783089
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Troost je met de gedachte dat geen enkele keuze 'gezond' is in de enge definitie van het woord.
Zullen we er dan 'minst slechte' keuze van maken?
pi_82783177
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:38 schreef Vivi het volgende:

[..]

Toen ik je naam zag staan wist ik dat je hetzelfde had gepost als ik wilde doen .

Kijk eens naar je eigen lijstje TS:

- 500 ml peutermelk--> suiker en nog een hoop andere toevoegingen, zoals palmolie .
- 3-4 boterhammen met kaas, worst--> worst ,vooral van de supermarkt, bevat LOADS of suiker
- 2 stuks fruit--> suiker
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee--> suiker
- warme maaltijd (gevarieerd)
- Danoontje.--> suiker.

Je bedoelingen zijn dus goed maar je moet er toch nog even wat dieper induiken.

Zoveel melkproducten hoeven sws ook niet btw.
Suiker is nog niet eens het grootste probleem bij een dergelijk dieet. Vooral het deel verzadigd vet is al errug groot voor zo'n ukkie. Wij geven onze dochter vooral zo min mogelijk prefab voer, maar wat ze krijgt mag lekker zijn, en er mag best wel eens suiker in zitten. Dus een boterham met jam is geen probleem, yoghurt met fruit ook niet.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')