Ja nou, als ik dacht dat de gezondheid van m'n kind in het geding was zou ik echt die paar euro extra wel betalen. En het is nou ook niet alsof TS op een houtje moet bijten heb ik zo het idee, aangezien ze beiden een baan hebben. En moet dat wel dan is de levensstandaard wellicht wat aan de hoge kant.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Hier in het gehucht waar ik woon kan dat zelfs en anders zijn er nog gastouders via een buro, lijkt me stug dat het niet bestaat daar waar TS woont.. maar kost geld hè..?!
Ach ik had m'n vraagtekens al bij 'met èèn inkomen redt je het echt niet hoor'.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Hier in het gehucht waar ik woon kan dat zelfs en anders zijn er nog gastouders via een buro, lijkt me stug dat het niet bestaat daar waar TS woont.. maar kost geld hè..?!
Je krijgt zelfs subsidie als je je kind naar een KDV brengt, dus uiteindelijk (tenzij TS een enorm inkomen heeft) kost het nog niet eens veel.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:01 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zeg het als ik het verkeerd heb hoor maar waarschijnlijk neemt ts daarom geen KDV in armen.
Dat is natuurlijk dik betalen.
toeslag, maar als er flink verdient wordt, kan je ook flink betalen en krijg je maar een klein beetje toeslag.quote:Op zondag 13 juni 2010 23:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je krijgt zelfs subsidie als je je kind naar een KDV brengt, dus uiteindelijk (tenzij TS een enorm inkomen heeft) kost het nog niet eens veel.
Toeslag, subsidie.. Komt op hetzelfde neerquote:Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef moussy het volgende:
[..]
toeslag, maar als er flink verdient wordt, kan je ook flink betalen en krijg je maar een klein beetje toeslag.
van de slager valt het qua suikers wel mee, maar het stikt van de verzadigde vetten .. Je hebt geen idee hoe veel vet er in worst zit en dan natuurlijk vooral verzadigde vetzuren, die zo schadelijk voor je hart en bloedvaten zijn.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:50 schreef flugeltje het volgende:
Vivi, bevat worst van de slager ook zoveel suiker? (echt nooit geweten) En is dat dan gewoon snijworst enzo?
Owquote:
Ach het is niet zo alsof je opeens een hele slechte moeder bent hoor. Vroeger wist men niet beter.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:16 schreef flugeltje het volgende:
wow tnx vivi... Ik wil mezelf niet naief noemen, maar dit soort dingen wist ik echt niet... Toch maar eens wat beter op gaan letten straks. Ik dacht dat ik er met biologische producten al een heel end was namelijk....
Is ook wel zo en ik wil mezelf ook niet direct wegzetten als slechte moeder.... Maar toch wil ik wel graag dat de 'gezonde' keuzes die ik denk te maken ook daadwerkelijk gezond zijn...quote:Op maandag 14 juni 2010 12:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach het is niet zo alsof je opeens een hele slechte moeder bent hoor. Vroeger wist men niet beter.
Troost je met de gedachte dat geen enkele keuze 'gezond' is in de enge definitie van het woord.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is ook wel zo en ik wil mezelf ook niet direct wegzetten als slechte moeder.... Maar toch wil ik wel graag dat de 'gezonde' keuzes die ik denk te maken ook daadwerkelijk gezond zijn...
Zullen we er dan 'minst slechte' keuze van maken?quote:Op maandag 14 juni 2010 12:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat geen enkele keuze 'gezond' is in de enge definitie van het woord.
Suiker is nog niet eens het grootste probleem bij een dergelijk dieet. Vooral het deel verzadigd vet is al errug groot voor zo'n ukkie. Wij geven onze dochter vooral zo min mogelijk prefab voer, maar wat ze krijgt mag lekker zijn, en er mag best wel eens suiker in zitten. Dus een boterham met jam is geen probleem, yoghurt met fruit ook niet.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
Toen ik je naam zag staan wist ik dat je hetzelfde had gepost als ik wilde doen.
Kijk eens naar je eigen lijstje TS:
- 500 ml peutermelk--> suiker en nog een hoop andere toevoegingen, zoalspalmolie
.
- 3-4 boterhammen met kaas, worst--> worst ,vooral van de supermarkt, bevat LOADS of suiker
- 2 stuks fruit--> suiker
- water en of thee
- tarwe biscuitje bij de thee--> suiker
- warme maaltijd (gevarieerd)
- Danoontje.--> suiker.
Je bedoelingen zijn dus goed maar je moet er toch nog even wat dieper induiken.
Zoveel melkproducten hoeven sws ook niet btw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |