abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82727125
Interessante user toch, die Klopkoek.
Zorg een keer dat je niet geband wordt hè.
I´m back.
pi_82727680
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij met je standaard arrogante toontje haalt wel een aantal dingen door elkaar. Meer regels betekent niet persé dat het bedrijfsleven daar direct last van heeft. Regels zijn nodig om het economische verkeer te regelen. Regels bakenen ook af waar de autoriteit van de staat op houdt en waar die van de markt begint. Het afschaffen van de eerstedagsmelding is een regel minder voor het bedrijfsleven maar een regel meer voor de overheid omdat de overheid moet gaan controleren of er inderdaad geen slavernijpraktijken gaan plaats vinden.
De eerstedagsmelding was vooral bedoeld voor de belastingdienst en was nutteloos, aangezien de belastingdienst er middels normale loonaangiftes, die 1x per maand gedaan moeten worden voor een bedrijf met personeel, er toch binnen 1,5 maand achter is als je een personeelslid in dienst neemt. tenzij het gaat om zwartwerken (en de eerstedagsmelding was bedoeld om dat tegen te gaan), maar een dergelijke melding heeft geen enkele zin tegen zwartwerken. De rest van je geschreeuw daarover slaat dus kant noch wal.
quote:
Dat allemaal moet gereguleerd worden. Blijkbaar komt het niet in je op dat ondernemers ook lobbyen voor regels. Het haalt lang niet altijd de krant (precies de bedoeling) maar de cijfers spreken boekdelen. In Brussel liberaliseert men van alles, komt men het bedrijfsleven steeds meer tegemoet maar het aantal regels (om bijv. zaken te standaardiseren waar het grootkapitaal vanuit economisch en politiek oogpunt belang bij kan hebben) nemen enkel toe.
Ik heb weinig ondernemers zien lobbyen voor de eerstedagsmelding.
quote:
Het ontslagrecht is uiteraard ook zoiets. Men haalt niet een heel boekwerk door de shredder. Nee, er komt een ander boekwerk voor in de plaats. Een boekwerk waar het voor werkgevers makkelijk is om van mensen af te komen maar het natuurlijk wel zo moet zijn dat een werknemer niet zo maar zegt toedeledokie. Als je denkt dat ik een karikatuur maak: kijk naar de VS, als werknemer is het een stuk moeilijker om zelf ontslag te nemen dan dat de werkgever jou eruit mag zetten. Kwestie van machtsverhoudingen. Waar dan een leuk discours omheen wordt gebreid (zo van "een werkgever heeft wel energie in jou gestopt!" ook al zijn de investeringen van werkgevers in het menselijk kapitaal behoorlijk laag in de VS, maar wat maakt het uit).
En wat dacht je van regels om het maximum ontslagvergoeding te bepalen. Dat laat men niet vrij. Men zegt niet "ga naar de rechter en hij bepaalt hoeveel schade je leidt", nee, men wil er een maximum aan stellen. Concurrentie is immers alleen leuk als het de elite goed uit komt. Niet als het tof kan zijn voor jan met de korte achternaam.
Ter info: dit is Nederland, niet de Verenigde Staten. En het is nog helemaal niet bekend op welke wijze het rigide ontslagrecht versoepeld gaat worden (als dat al gebeurt), dus je tirade daarover slaat ook nergens op.
pi_82728111
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

God, wat een domme vergelijking zeg...

In NL heeft iedereen ruim voldoende voor een goede woning, goed eten, goede zorg, goede scholing, enz. enz.

DAT maakt dat het onzin is om het armoede te noemen.

En als je werkende hersencellen hebt, dan kun je dat zelf verzinnen.
Ik ben overigens al vaker Fok!kers tegen gekomen die vanaf 1981 in de bijstand zitten, op een periode van Melkertbanen na, die een dergelijk riedeltje afdraaien van hardwerkende Nederlander versus uitvreters in de bijstand dag in dag uit, net als jij, dus heel basic ben ik wel geneigd om Klopkoek in zijn primaire stelling te volgen. Ik sta nergens meer versteld van. Wat ik wel vermoed is dat ca. 75% van de bevolking tegen heel normale, i.e. moderate salarissen, de hele dag zonder internet bij de hand om konde te doen van hun hardwerkende status (wat vaak ook wel meevalt), hun dag doorbrengen...
Goed er zitten hier een zooi studenten, en de studielast ligt niet zwaar tegenwoordig blijkt uit onderzoek, dus dat verklaart veel reacties op Fok!, maar voor de meer volwassen users met heuze banen en dan zowat 24/7 aanwezig zijn, met hoge opleidingen en dito salarissen? Geeft als dat waar is aan, dat ze niet veel om handen hebben.
Een beetje bedrijf trouwens heeft protocollen opgesteld omtrent internetgebruik tijdens werktijd. Ik moet het nieuwe protocol voor ons bedrijf nog eens doorlezen, maar ik denk dat je buiten zijnde helpdeskmedewerker weinig medewerkers meer zult aantreffen die even de dag kunnen vol ouwenelen op Fok!
Klopkoek heeft weldegelijk een raadsel te pakken hiermee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 13-06-2010 00:25:43 ]
I´m back.
  zondag 13 juni 2010 @ 09:18:42 #204
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82733165
quote:

[..]

In NL heeft iedereen ruim voldoende voor een goede woning, goed eten, goede zorg, goede scholing, enz. enz.

al die stilstaande autotjes achter elkaar noemen we in NL ook file... terwijl ik zo een aantal afrikaanse steden kan aanwjzen waar dat probleem nog veel groter is... ik ga de files ook niet relativeren

rechtsjes.... ik lust ze rauw.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 juni 2010 @ 09:21:46 #205
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82733191
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben overigens al vaker Fok!kers tegen gekomen die vanaf 1981 in de bijstand zitten, op een periode van Melkertbanen na, die een dergelijk riedeltje afdraaien van hardwerkende Nederlander versus uitvreters in de bijstand dag in dag uit, net als jij, dus heel basic ben ik wel geneigd om Klopkoek in zijn primaire stelling te volgen. Ik sta nergens meer versteld van. Wat ik wel vermoed is dat ca. 75% van de bevolking tegen heel normale, i.e. moderate salarissen, de hele dag zonder internet bij de hand om konde te doen van hun hardwerkende status (wat vaak ook wel meevalt), hun dag doorbrengen...
Goed er zitten hier een zooi studenten, en de studielast ligt niet zwaar tegenwoordig blijkt uit onderzoek, dus dat verklaart veel reacties op Fok!, maar voor de meer volwassen users met heuze banen en dan zowat 24/7 aanwezig zijn, met hoge opleidingen en dito salarissen? Geeft als dat waar is aan, dat ze niet veel om handen hebben.
Een beetje bedrijf trouwens heeft protocollen opgesteld omtrent internetgebruik tijdens werktijd. Ik moet het nieuwe protocol voor ons bedrijf nog eens doorlezen, maar ik denk dat je buiten zijnde helpdeskmedewerker weinig medewerkers meer zult aantreffen die even de dag kunnen vol ouwenelen op Fok!
idd. ik vind het allemaal best hoor maar dat iedereen over elkaar buitelt om zo hard(werkend) en rechts mogelijk over te komen is een interessant fenomeen. Vooral omdat luieren onder diensttijd in de ultieme rechtse maatschappij slechts aan een selecte groep is voorbehouden. Dat je moet werken om geld te verdienen is toch pas iets van pakweg de laatste 100-150 jaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 juni 2010 @ 09:26:40 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82733240
quote:

[..]

en nog iets: vaak wordt de armoede in de landen waar ethisareth sterk gebagatelliseerd. Dan wordt gezegd "ze hebben tenminste werk". Het hebben van werk onder benarde omstandigheden is beter dan het hebben van geen werk. Achterliggende boodschap: probeer er niks aan te doen want dan is er geen werk meer
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82733913
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

Ik ben overigens al vaker Fok!kers tegen gekomen die vanaf 1981 in de bijstand zitten, op een periode van Melkertbanen na, die een dergelijk riedeltje afdraaien van hardwerkende Nederlander versus uitvreters in de bijstand dag in dag uit, net als jij, dus heel basic ben ik wel geneigd om Klopkoek in zijn primaire stelling te volgen.
Wijs even aan waar ik dat riedeltje af draai...

Als je mijn reacties niet wenst te lezen, is het beter om er niet op te reageren. Dat voorkomt reacties die kant noch wal raken.
quote:
maar voor de meer volwassen users met heuze banen en dan zowat 24/7 aanwezig zijn, met hoge opleidingen en dito salarissen? Geeft als dat waar is aan, dat ze niet veel om handen hebben.
Nee, het geeft aan dat je zelfs met voltijd werken nog heel veel downtime hebt. En dat de 36 urige werkweek dus makkelijk naar 48 zou kunnen.

(dat komt vanzelf overigens wel)
quote:
Uit onderzoek blijkt dat mensen met een kantoorbaan nooit uren achter elkaar productief kunnen zijn. De een gaat af en toe roken, de ander gaat de hele dag koffieleuten, de volgende houdt zijn collega's van het werk, enz. enz. En velen volgen de aandelen, lurken op funda (iets minder populair de afgelopen tijd) en zo zijn er ook mensen die op fok komen.

UIteindelijk gaat het maar om 1 ding: hoeveel werk krijg je gedaan. En wanneer en hoe je dat doet maakt geen zak uit.

Overigens, ook bij niet kantoorbanen is er een hoop downtime. Mensen zijn niet in staat om uren achter elkaar in opperste concentratie te blijven. Zelfs iets simpels als autorijden moet je na 2 uur onderbreken voor een nodige pauze.

Dus raadsel? Nee!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_82733939
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:18 schreef Klopkoek het volgende:

al die stilstaande autotjes achter elkaar noemen we in NL ook file... terwijl ik zo een aantal afrikaanse steden kan aanwjzen waar dat probleem nog veel groter is... ik ga de files ook niet relativeren
Begin jij nu ook al net te doen alsof ik relatief meet, terwijl ik gewoon objectief meet?

Is botte ontkenning de enige manier om jouw standpunt vol te houden? Eigenlijk is dat wel logisch, want het is ONZIN!
quote:
rechtsjes.... ik lust ze rauw.
Ja, iedereen die het niet met jou eens is noem jij een rechtsje... Dat toont jouw zwakheid aan.
pi_82733961
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:21 schreef Klopkoek het volgende:
Op dit forum wordt almaar gezeurd over dat rechtse mensen zo hard werken en linkse mensen lui zouden zijn. Ik vind dat strontvervelend. Bij elke discussie wordt dat er wel weer bijgehaald. Of het nu over sociaal-economische thema's gaat of zelfs het buitenlands beleid, dan is het van 'ga harder werken'.

Wanneer houdt men daar nou mee op. Rechtsen werken niet zo veel harder en linksen zitten niet te stinken in hun krottenbed. Andersom is het ook niet zo dat rechtsen massaal nippend aan een drankje aan de rand van een zwembad liggen en linksen het vuile werk opknappen.
Uit onderzoek in Amerika blijkt helemaal niet dat Democraten veel minder uren werken dan Republikeinen. Dat verschil is zeer miniem en verdwijnt zelfs als je de vrijwilligerswerk erbij op telt. Zo zal het in Nederland ook wel zijn.

En laten we wel wezen: FOK is hartstikke rechts, dat bleek weer uit de hier gehouden 'exit-poll'. Geen wonder want dit is het internet en hier zitten de jongere generaties. Als alleen FOK had mogen stemmen dan waren de PVV en VVD de grootsten geweest.
Maar ik moet nog maar eens zien hoeveel Fokkers op de komende maandagmiddag keihard gaan zitten werken. Of denk eens aan de jaarlijks terugkerende Tour de France, hoevelen dan via een stream zitten te kijken. Hard werken? Het komt er weer eens op neer dat anderen harder moeten werken.

Onlangs was er bij het Lagerhuis in de aflevering met Cohen een Rutte de discussie of werknemers vrij moeten krijgen als het Nederlands elftal speelt. Nee, zeiden de pro-Rutte ondernemers. "Er moet gewerkt worden, dat schaadt ons teveel. Dat kost ons teveel." Maar je kunt er op wachten dat maandagmiddag hele reeksen gaan worden volgeplempt door Morendo, Zwansen en andere rechtse houwdegens. De bottomline is dat vooral anderen met een flut-CAO'tje in de hand hard moeten werken en de UItverkorenen mogen genieten.

Denk daar maar eens aan terug als er nog eens wordt gezeken over 'luie...' en 'hardwerkende...'

Nog afgezien van de vraag of je werkt om te leven of de mens primair leeft om te werken.
VS heeft geen verzoringsstaat en daarmee is heel je verhaal poep
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82733980
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:21 schreef Klopkoek het volgende:

Vooral omdat luieren onder diensttijd in de ultieme rechtse maatschappij slechts aan een selecte groep is voorbehouden.
Kletskoek, klopkoek... Ik heb genoeg werkvloeren gezien. Lummelen zie je overal. Die Oosteuropese werknemers zijn misschien een beetje een uitzondering, maar die zijn ook bijna allemaal alcoholist. Kennelijk dus helemaal niet gezond om niet ook even je rust te nemen.
  zondag 13 juni 2010 @ 11:10:37 #211
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_82734752
Je kan beter slim werken dan hard werken. En als je de vruchten van je werk wilt plukken, stem je rechts.
pi_82740805
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:10 schreef Lente_ninja het volgende:
Je kan beter slim werken dan hard werken.
Work smart, not hard...

Helemaal mee eens. Maar je kan het natuurlijk ook nog combineren.

Maarre, iedereen moet het van mij zelf weten. Alleen: als je in je eigen onderhoud kan voorzien, dan vind ik dat je dat verplicht bent. Als je dat doet: zal het mij jeuken of je hard werkt of niet. Als je veel kan verdienen met weinig doen: kudos.
pi_82741659
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:10 schreef Lente_ninja het volgende:
Je kan beter slim werken dan hard werken. En als je de vruchten van je werk wilt plukken, stem je rechts.
Grappige is dat Nederlanders al uitermate slim werken, vandaar de waanzinnig hoge arbeidsproductiviteit.
Tup=here
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:22:26 #214
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94235689
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2010 23:48 schreef Ryan3 het volgende:
Interessante user toch, die Klopkoek.
Zorg een keer dat je niet geband wordt hè.
;(

Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_94236379
Als je hard werkt, ben je sowieso dom bezig. Maar dat terzijde.
pi_94237121
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2010 20:29 schreef teknomist het volgende:

[..]

Onzin, wel eens bij een faculteit economie of bedrijfskunde gekeken? :D
Nee, maar ken wel een fikse groep hogeropgeleiden en ook vanuit het middenkader...
Het is vaak wel zo uiteindelijk, het middenkader droomt ervan ooit rijk te zijn en stemt daarom rechts(want straks wij!), degene die al rijk zijn boeit het vaak wat minder en zijn vaak geneigd wat minder voor de eigen portomonee te stemmen en meer vanuit ideaalbeelden zoals ze het graag zouden willen zien.
Waar laag en middenkader meer kiest vanuit eigen portomonee en vanuit persoonlijke irritatie's stemmen degene in de hogere kaders meer vanuit ideaal, wat nog niets zegt over wat deze mensen uiteindelijk gaan stemmen natuurlijk, rechts links voor het gemakt in dit laaste stuk maar even buiten beschouwing laten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_94237346
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:41 schreef Zienswijze het volgende:
Als je hard werkt, ben je sowieso dom bezig. Maar dat terzijde.
Ligt er maar net aan of je carriere technisch en financieel iets wilt bereiken. Ik wil dat en dus werk ik hard
pi_94237575
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2010 11:10 schreef Lente_ninja het volgende:
Je kan beter slim werken dan hard werken. En als je de vruchten van je werk wilt plukken, stem je rechts. :)
Vind ik een stomme instelling, gewoon hard en slim werken, als je toch aan het werk bent zorg dan dat je het zo goed mogelijk doet.
Werk en vrije tijd moet goed in balans zijn, of beter nog eigenlijk niet, meer vrije tijd dan werk is beter ;)
Maar als je dan toch bezig gaat met werk er gewoon voor gaan.

En ach, we plukken hier thuis genoeg vruchten van het werk terwijl we links/midden stemmen en zouden ons prima voelen als die partijen ook hun zin zouden krijgen in het land.
Geld is leuk en voor een deel ook noodzakelijk, maar prettig leven is het doel, daar gaat het om.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_94239634
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Vind ik een stomme instelling, gewoon hard en slim werken, als je toch aan het werk bent zorg dan dat je het zo goed mogelijk doet.
Werk en vrije tijd moet goed in balans zijn, of beter nog eigenlijk niet, meer vrije tijd dan werk is beter ;)
Maar als je dan toch bezig gaat met werk er gewoon voor gaan.

En ach, we plukken hier thuis genoeg vruchten van het werk terwijl we links/midden stemmen en zouden ons prima voelen als die partijen ook hun zin zouden krijgen in het land.
Geld is leuk en voor een deel ook noodzakelijk, maar prettig leven is het doel, daar gaat het om.
Met voldoende financiele middelen is het leven erg prettig. Ik wil werken naar een gezelliger en ruimer huis zodat iedereen meer ruimte heeft en dat ze (wanneer ze dat willen) allemaal vriendjes etc kunnen laten logeren

Ik vind hard en slim werken geen stomme instelling.. Maar goed, iedereen is anders.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:14:59 #220
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94240067
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Met voldoende financiele middelen is het leven erg prettig. Ik wil werken naar een gezelliger en ruimer huis zodat iedereen meer ruimte heeft en dat ze (wanneer ze dat willen) allemaal vriendjes etc kunnen laten logeren

Spullen interesseren mij niet zo, maar ik vind geld wel belangrijk.

Geld biedt onafhankelijkheid Als je geen kapitaal bij elkaar kan sparen blijf je je leven lang afhankelijk van de nukken van politici, economie en bazen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:21:41 #221
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94240327
Net waar je tevreden mee bent. Als je je zaakjes goed hebt geregeld en alles naar je wens is hoef je niet hard en veel te werken. Je doet je dingetjes en gaat na 8 uurtje naar huis. Maar de meeste willen meer en meer, dat moet ergens ten kosten van gaan, meestal zijn je vrije tijd en de opvoeding van je kinderen de dupe.
Hoe ging dat ook alweer.....
quote:
Wie is toch die man die op zondag het vlees komt snijden.....
pi_94240631
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:21 schreef betyar het volgende:
Net waar je tevreden mee bent. Als je je zaakjes goed hebt geregeld en alles naar je wens is hoef je niet hard en veel te werken. Je doet je dingetjes en gaat na 8 uurtje naar huis. Maar de meeste willen meer en meer, dat moet ergens ten kosten van gaan, meestal zijn je vrije tijd en de opvoeding van je kinderen de dupe.

[..]

quote:
"Assumption is the mother of all fuck-ups"
Ik start vroeg en probeer thuis te eten. Als de kinderen in bed zijn dan werk ik nog een 2 a 3 uur.
Kinderen merken er niks van en mijn resultaten gaan door het dak ;)
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:29:13 #223
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94240652
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Je kan het ook van de positieve manier bekijken, die mensen gaan ergens voor en hebben een topsportmentaliteit.
pi_94240949
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind hard en slim werken geen stomme instelling.. Maar goed, iedereen is anders.
Euh, ik vond juist slim werken ipv hard werken een stomme instelling...
Dus als je werkt en hard werken en slim werken, niet zo min mogelijk echt werk doen en ander geneuzel.
Dus ik denk dat we vrijwel hetzelfde denken ;)

Maar zoals gezegd, ik werk om te leven en leef niet om te werken.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:37:28 #225
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94240973
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je kan het ook van de positieve manier bekijken, die mensen gaan ergens voor en hebben een topsportmentaliteit.
Ten kostte van..... alles heeft voor en nadelen. Vele proberen thuis te eten. Normaal gezien eet ik elke dag thuis samen met het gezin . Dan ben ik om een uur of 4 thuis en alle tijd voor mijn gezin die gaan bij mij op alle fronten voor.Ook als ze op bed liggen dan is het tijd voor tijd met moeders.Werk zal altijd maar dan ook altijd na mijn gezin komen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:38:09 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94240996
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:37 schreef erodome het volgende:
Maar zoals gezegd, ik werk om te leven en leef niet om te werken.
pi_94241036
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:28 schreef draaijer het volgende:

[..]

[..]

Ik start vroeg en probeer thuis te eten. Als de kinderen in bed zijn dan werk ik nog een 2 a 3 uur.
Kinderen merken er niks van en mijn resultaten gaan door het dak ;)
Die van mij heeft ook wel van die hele drukke periode's, maar om te zeggen dat dat prettig is, nou nee...
Hij probeerd dan ook keurig netjes tijd aan zijn zoon te besteden wat eigenlijk altijd wel lukt, maar het gezinsleven lijdt er wel onder uiteindelijk.
Maar goed, wat moet dat moet, daar komt het uiteindelijk dan ook wel weer op neer.
pi_94241092
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:22 schreef Zeeland het volgende:

[..]

;(

[ afbeelding ]
Ik mis hem echt niet.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:43:35 #229
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94241228
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Ten kostte van..... alles heeft voor en nadelen. Vele proberen thuis te eten. Normaal gezien eet ik elke dag thuis samen met het gezin . Dan ben ik om een uur of 4 thuis en alle tijd voor mijn gezin die gaan bij mij op alle fronten voor.Ook als ze op bed liggen dan is het tijd voor tijd met moeders.Werk zal altijd maar dan ook altijd na mijn gezin komen.
Het is altijd een afweging die je maakt, de een is niet slechter dat het andere.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:46:41 #230
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94241362
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het is altijd een afweging die je maakt, de een is niet slechter dat het andere.
Kinderen die je niet kennen...of geen band met je hebben.Waar je niet kunt gaan kijken bij het sporten. Anderen maar altijd met je kinderen opzadelen. Je kiest of voor carrière of voor het gezin beide is onmogelijk. (Lekker ouderwets ben ik he)
pi_94241984
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan of je carriere technisch en financieel iets wilt bereiken. Ik wil dat en dus werk ik hard
En ook daarvoor hoef je niet hard te werken. Ik zie het zo: slimme mensen weten hoe ze geld moeten verdienen, "domme" mensen weten dat niet en werken dus hard :)

Als student zijnde geniet ik meer inkomsten dan de gemiddelde student, zonder momenteel veel te werken. Rarara hoe kan dat? :)
pi_94242656
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En ook daarvoor hoef je niet hard te werken. Ik zie het zo: slimme mensen weten hoe ze geld moeten verdienen, "domme" mensen weten dat niet en werken dus hard :)

Als student zijnde geniet ik meer inkomsten dan de gemiddelde student, zonder momenteel veel te werken. Rarara hoe kan dat? :)
Nou vertel... Leg ons uit hoe je rijk gaat worden zonder inspanning?!

Alle studenten hebben het gouden ei, maar < 1% maakt er uiteindelijk wat van. Even kijken of jij onder die <1% valt :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:17:58 #233
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94242965
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:46 schreef betyar het volgende:

[..]

Kinderen die je niet kennen...of geen band met je hebben.Waar je niet kunt gaan kijken bij het sporten. Anderen maar altijd met je kinderen opzadelen. Je kiest of voor carrière of voor het gezin beide is onmogelijk. (Lekker ouderwets ben ik he)

Je bent altijd nog met zijn tweeën. En het is ook fijn voor een kind dat papa bijlessen kan betalen als het kind het moeilijk heeft, of een droomopleiding, of er geld is voor een bijzondere reis..
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:22:09 #234
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94243178
Het aantal mensen die het kan worden zonder inspanning is inderdaad maar weinig. Of je nu slim bent of niet. Overigens hoef je ook niet slim te zijn om rijk te worden. Als je maar op het punt dat telt wel oven het gemiddelde weet uit te steken. Het gros van de echte rijken (afgezien van het oude geld) is op die manier rijk geworden.

Overigens is het onzin om te stellen dat hardwerkenden of mensen die de vruchten willen plukken van hun harde werk per definitie rechts moeten stemmen. Het is namelijk ook onzin dat een links kabinet mensen per definitie meer kost. Als dat zo zou zijn mag je mij wel even uitleggen hoe we gegroeid zijn tot de rijkste landen ter wereld.

Verder snappen een hoop mensen niet dat hard werken voor interpretatie open staat. Veel PVV Tokkies denken dat ze harde werkers zijn, helaas is het tegendeel waar wanneer je kijkt naar de maatschappelijke effecten.
pi_94243288
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:11 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nou vertel... Leg ons uit hoe je rijk gaat worden zonder inspanning?!

Alle studenten hebben het gouden ei, maar < 1% maakt er uiteindelijk wat van. Even kijken of jij onder die <1% valt :)
Zonder inspanning geld verdienen gaat je niet lukken. Er zal altijd inspanning nodig zijn, maar jij bent zelf degene die bepaalt hoeveel inspanning jij wilt leveren.

In principe kan je ook hard bij de McDonalds werken en rijk worden. Reken maar na: voor 5 euro per uur werk je 14 uur per dag bij de McDonalds, 6 dagen per week. Heb je toch al een jaarinkomen van 20k. Iedereen kan geld verdienen, dat is echt niet moeilijk.

Wat je moet doen is slim en behendig te werk gaan. Of je werkt je op tot afdelingshoofd/directeur van een bedrijf. Dat doe je niet door hard te werken, maar door zakelijk te netwerken. Of je wordt onderneming en richt je éigen bedrijf op. Kijk waar de gaten in de markten liggen, kijk waar de snelstgroeiende markten zich bevinden, kijk welke sectoren de snelstgroeiende sectoren zijn.

Overigens verkijg ik inkomsten uit mijn Indiase aandelen, die de afgelopen paar jaar erg hard gestegen zijn. Daardoor hoef ik momenteel niet bijster veel bij te werken. Dit is geen geluk, maar dit is mijn eigen verdienste doordat ik een internationale denkwijze heb gecreeerd, internationele kranten lees en mij daardoor manoeuvreer in de landen en sectoren waar snelgroeiende markten zich bevinden.

Qua politieke partijen is de VVD is de partij voor ondernemers en voor de mensen die wat uit zichzelf willen halen: weinig regeltjes, minder belastingen. Door de beperkte verzorgingsstaat die de VVD voor ogen heeft, prikkel je mensen tot het alles uit zichzelf halen. De VVD drijft succes bij mensen naar boven.
pi_94243408
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:11 schreef draaijer het volgende:

Alle studenten hebben het gouden ei
En dit is dus echt niet waar. :) Als je ziet hoeveel "domme" studenten er op de universiteit rondlopen. Wat dat betreft ben ik zeker wel voor een selectie aan de poort.
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:26:39 #237
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94243418
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:

Qua politieke partijen is de VVD is de partij voor ondernemers en voor de mensen die wat uit zichzelf willen halen: weinig regeltjes, minder belastingen. Door de beperkte verzorgingsstaat die de VVD voor ogen heeft, prikkel je mensen tot het alles uit zichzelf halen. De VVD drijft succes bij mensen naar boven.
Kun je ook uitleggen hoe de VVD in dit opzicht verschilt van andere partijen? Dus waarom ondernemende mensen zoals jij bijvoorbeeld beperkt zouden worden door andere partijen? Ik zie dat namelijk niet.
pi_94243617
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:26 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen hoe de VVD in dit opzicht verschilt van andere partijen? Dus waarom ondernemende mensen zoals jij bijvoorbeeld beperkt zouden worden door andere partijen? Ik zie dat namelijk niet.
Sociaal-economisch linkse partijen als de SP, PvdA, PVV, GroenLinks willen, als je financieel succesvol bent, zoveel mogelijk geld van je afromen. Het vooruitzicht dat, als je "veel" (54k per jaar noem ik niet veel) verdient, je zoveel belasting moet afdragen prikkelt mij niet tot de stappen te ondernemen om financieel succesvol te worden. Tuurlijk, het is sociaal, maar sociaal zijn kan ook op andere manieren. Mijn inziens is dit niets anders dan financieel succesvolle mensen pesten.

Creeer je lagere belastingen en minder regeltjes, dan wordt het al heel wat aantrekkelijk om bijv een eigen onderneming op te starten of om je in loondienst op te werken.
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:46:28 #239
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94244409
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:30 schreef Zienswijze het volgende:

Sociaal-economisch linkse partijen als de SP, PvdA, PVV, GroenLinks willen, als je financieel succesvol bent, zoveel mogelijk geld van je afromen. Het vooruitzicht dat, als je "veel" (54k per jaar noem ik niet veel) verdient, je zoveel belasting moet afdragen prikkelt mij niet tot de stappen te ondernemen om financieel succesvol te worden.
Dit vind ik een vreemde. Stel dat het waar is dat ze zoveel mogelijk geld van je willen afromen, zoals jij het stelt. Dan nog ben je toch gewoon rijker dan anderen wanneer je daadwerkelijk succesvol bent? Het verschil tussen succesvol en niet-scussesvol zit heus niet tussen een PvdA als regeringspartij of VVD.
pi_94244561
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:46 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dit vind ik een vreemde. Stel dat het waar is dat ze zoveel mogelijk geld van je willen afromen, zoals jij het stelt. Dan nog ben je toch gewoon rijker dan anderen wanneer je daadwerkelijk succesvol bent? Het verschil tussen succesvol en niet-scussesvol zit heus niet tussen een PvdA als regeringspartij of VVD.
Jawel, want bij 54k zit je al in het hoogste belastintarief van 52%. Oftewel, je werkt je op en dan mag je meteen de helft van je inkomsten aan Vadertje Staat afstaan. Ter vergelijking: in de VS nader je pas het hoogste belastingtarief bij $300.000....tegen 35% belasting.

Met andere woorden: het vooruitzicht dat je de helft van je inkomen kwijtraakt, ontneemt je prikkels om hogerop te komen. Immers, jij moet wel de volle werkweek maken, maar je raakt wel de helft van je inkomen kwijt. Oftewel, je werkt 2,5 dag per week voor Vadertje Staat.
pi_94244634
Waarom ondernemen de meeste mensen? Voor het grootste gedeeltje toch om (veel) geld te verdienen, althans dat denkt men?

Als je die financiele voordelen beperkt, ontneem je bij (potentiele) ondernemers dus de prikkels. Tevens creeeren ondernemers wél banen, wat dus goed is voor het land an sich.
pi_94244981
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jawel, want bij 54k zit je al in het hoogste belastintarief van 52%. Oftewel, je werkt je op en dan mag je meteen de helft van je inkomsten aan Vadertje Staat afstaan. Ter vergelijking: in de VS nader je pas het hoogste belastingtarief bij $300.000....tegen 35% belasting.

Met andere woorden: het vooruitzicht dat je de helft van je inkomen kwijtraakt, ontneemt je prikkels om hogerop te komen. Immers, jij moet wel de volle werkweek maken, maar je raakt wel de helft van je inkomen kwijt. Oftewel, je werkt 2,5 dag per week voor Vadertje Staat.
Ontbreekt die prikkel voor jou dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:00:34 #243
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94245075
quote:

[..]

Tis me toch wat. Maar hey, dan blijf jij toch in middelmatige functies hangen om te voorkomen dat je teveel gaat verdienen? Zeg je tegen je baas gewoon dat je geen promotie wilt maken. Vast iemand anders die wél een betere functie wilt, ondanks dat je wat extra belasting betaalt.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:02:42 #244
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94245165
quote:

De V.S. tjsa. Wanneer we dan kijken naar die staatsschuld.... Verder is het verschil tussen arm en rijk mij te groot daar. Maar die verhoudingen hebben we hier totaal niet. Maar zijn er veranderingen voor die belastingpercentages aangekondigd dan? We hebben al 10 jaar geen sociaal-democratische partij als grootste gehad, en toch hoor ik niets over een beoogde verandering in dit opzicht van een CDA of VVD. En dat bedrag dat niet meer geheven wordt op de hogere inkomens moet ergens anders vandaan worden gehaald --> hogere staatsschuld. Tenzij je de lasten voor de lagere inkomens gaat verhogen.

Maar waar het me vooral om gaat: Je doet net alsof je belet wordt tot bepaalde initiatieven wanneer er een sociaal-economisch linkse partij het voor het zeggen heeft. Stel dat je minder kunt verdienen. Dan kun je je nog steeds onderscheiden doordat het nog steeds meer is dan je zou hebben wanneer je het niet zou doen. Of denk jij dat het verschil zo groot is dat mensen het gewoon niet meer waard vinden?

Verder zou je inderdaad wel kunnen zeggen dat je meer gemotiveerd wordt om ondernemend te zijn doordat je verder valt wanneer je dit niet doet, door het ontbreken van een goed sociaal vangnet. Maar tegelijkertijd kun je ook zeggen dat mensen juist behoudender zullen zijn, minder gaan uitgeven, en voor zekerheid kiezen bij de keuze voor een levensvoorziening.
Je zou kunnen stellen dat met een degelijke basis je juist eerder (dat je de stap sneller neemt) en vroeger (jonger) overgaat tot ondernemen, omdat je altijd een sociaal vangnet hebt om op terug te vallen, evt. lage inkomens ouders die je nu wel kunnen opvangen, etc...

We horen niet voor niets tot de rijksten landen ter wereld met een van de beste sociale vangnetten ter wereld. Sociaal-economische belangen hoeven niet per se ten koste te gaan van liberale belangen.
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:00 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Tis me toch wat. Maar hey, dan blijf jij toch in middelmatige functies hangen om te voorkomen dat je teveel gaat verdienen? Zeg je tegen je baas gewoon dat je geen promotie wilt maken. Vast iemand anders die wél een betere functie wilt, ondanks dat je wat extra belasting betaalt.
Volgens mij is het motief om veel geld te verdienen sowieso allang als onvoldoende bewezen om echt succesvol te zijn.
pi_94245270
Buiten dat is het ook verstandig dat je je verdiept hoe de schijfopbouw is aangaande inkomstenbelasting en wat je daadwerkelijk betaald aan belasting.
pi_94246158
quote:
9s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:05 schreef Tem het volgende:
Buiten dat is het ook verstandig dat je je verdiept hoe de schijfopbouw is aangaande inkomstenbelasting en wat je daadwerkelijk betaald aan belasting.
Dit dus, als je meer verdient hou je altijd meer over in Nederland.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_94246892
quote:

[..]

Nou nee hoor, die hoge schaal heeft ons hier thuis nog nooit tegengehouden er qua verdiensten overheen te gaan hoor ;)
pi_94252688
quote:

[..]

Zie jij belastingen en accijnzen tarieven met dit rechtse kabinet dan zo snel dalen? Ik vind dat je schromelijk overdrijft. Iemand met een gedegen en gewilde opleiding verdient nog steeds stukken meer dan mensen die een lagere opleiding hebben. Veel meer, maar het gaat erom wanneer het genoeg is. Schijnbaar nooit. Komt nog eens bij dat inkomens niet zo torenhoog moeten zijn. Dat is voor het vestigingsklimaar helemaal niet goed.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:00:45 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94253181
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je bent altijd nog met zijn tweeën. En het is ook fijn voor een kind dat papa bijlessen kan betalen als het kind het moeilijk heeft, of een droomopleiding, of er geld is voor een bijzondere reis..
Als je gewoon tevreden kunt zijn met wat je hebt dan kan papa ook zijn kinderen mee opvoeden en kun je sparen voor je kinderen. Alleen willen de mensen meer en nog veel meer.
pi_94253618
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zonder inspanning geld verdienen gaat je niet lukken. Er zal altijd inspanning nodig zijn, maar jij bent zelf degene die bepaalt hoeveel inspanning jij wilt leveren.

In principe kan je ook hard bij de McDonalds werken en rijk worden. Reken maar na: voor 5 euro per uur werk je 14 uur per dag bij de McDonalds, 6 dagen per week. Heb je toch al een jaarinkomen van 20k. Iedereen kan geld verdienen, dat is echt niet moeilijk.

Wat je moet doen is slim en behendig te werk gaan. Of je werkt je op tot afdelingshoofd/directeur van een bedrijf. Dat doe je niet door hard te werken, maar door zakelijk te netwerken. Of je wordt onderneming en richt je éigen bedrijf op. Kijk waar de gaten in de markten liggen, kijk waar de snelstgroeiende markten zich bevinden, kijk welke sectoren de snelstgroeiende sectoren zijn.

Overigens verkijg ik inkomsten uit mijn Indiase aandelen, die de afgelopen paar jaar erg hard gestegen zijn. Daardoor hoef ik momenteel niet bijster veel bij te werken. Dit is geen geluk, maar dit is mijn eigen verdienste doordat ik een internationale denkwijze heb gecreeerd, internationele kranten lees en mij daardoor manoeuvreer in de landen en sectoren waar snelgroeiende markten zich bevinden.

Serieus geld verdienen is geen 20k sheriff. Serieus geld heeft 6 nullen
Waar in India heb jij in geinvesteerd?
pi_94253829
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ontbreekt die prikkel voor jou dan?
Ik hou mijn ogen open en er is zeker een kans dat ik naar het buitenland vertrek (nu voel ik je reactie al aankomen ;) )

Er komt frustratie om de hoek van wat je moet afstaan met de geleverde diensten, inspanningen en offers die je hebt moeten doen om er te komen en te bliven. Die frustraties verhogen zich alleen maar en je hebt het gevoel bestolen te worden
pi_94253877
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:28 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Dit dus, als je meer verdient hou je altijd meer over in Nederland.
Het is niet evenredig. Input is hier niet ouput!
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:16:45 #253
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_94254224
In Amerika is het zoveel doorzichtiger wat links en rechts uitvreet. Onder de democraten wordt er oorlog gevoerd en geld verspild. Onder Reps wordt er oorlog gevoerd en geld verspild. In grote lijnen gaat dat hier ook op. Whats the difference?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:17:16 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94254266
Ach, al die 'hardwerkende' Nederlanders die op kantoor de hele dat op FOK!, facebook, marktplaats en de Telegraaf zitten te klagen dat die 'luie' uitkeringstrekkers zoveel krijgen!
The End Times are wild
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:27:16 #255
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94254959
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:17 schreef LXIV het volgende:
Ach, al die 'hardwerkende' Nederlanders die op kantoor de hele dat op FOK!, facebook, marktplaats en de Telegraaf zitten te klagen dat die 'luie' uitkeringstrekkers zoveel krijgen!
Dat vraag ik me eigen ook weleens af hoe die klagers die hard werken heel de dag kunnen fokken.......Iemand met een normale baan kan dat niet die moet toch werk verzetten op wat voor manier dan ook, een beetje ondernemer heeft daar ook geen tijd voor.
pi_94255032
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eigen ook weleens af hoe die klagers die hard werken heel de dag kunnen fokken.......Iemand met een normale baan kan dat niet die moet toch werk verzetten op wat voor manier dan ook, een beetje ondernemer heeft daar ook geen tijd voor.
agree.. Daarom zie je mij ook nooit op fok als ik werk :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:30:51 #257
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94255233
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:28 schreef draaijer het volgende:

[..]

agree.. Daarom zie je mij ook nooit op fok als ik werk :)
Is toch gewoon zo. Ik heb daar nu toevallig tijd voor, na mijn revalidatie ook niet meer. Ik vind het wel vreemd.
pi_94255323
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:30 schreef betyar het volgende:

[..]

Is toch gewoon zo. Ik heb daar nu toevallig tijd voor, na mijn revalidatie ook niet meer. Ik vind het wel vreemd.
beterschap
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:33:00 #259
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94255415
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:31 schreef draaijer het volgende:

[..]

beterschap
Merci. c_/
pi_94274576
Het gezeur over rechts en links...
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')