abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:38:09 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94240996
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:37 schreef erodome het volgende:
Maar zoals gezegd, ik werk om te leven en leef niet om te werken.
pi_94241036
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:28 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hoe ging dat ook alweer.....

[..]

Ik start vroeg en probeer thuis te eten. Als de kinderen in bed zijn dan werk ik nog een 2 a 3 uur.
Kinderen merken er niks van en mijn resultaten gaan door het dak ;)
Die van mij heeft ook wel van die hele drukke periode's, maar om te zeggen dat dat prettig is, nou nee...
Hij probeerd dan ook keurig netjes tijd aan zijn zoon te besteden wat eigenlijk altijd wel lukt, maar het gezinsleven lijdt er wel onder uiteindelijk.
Maar goed, wat moet dat moet, daar komt het uiteindelijk dan ook wel weer op neer.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_94241092
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:22 schreef Zeeland het volgende:

[..]

;(

[ afbeelding ]
Ik mis hem echt niet.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:43:35 #229
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94241228
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Ten kostte van..... alles heeft voor en nadelen. Vele proberen thuis te eten. Normaal gezien eet ik elke dag thuis samen met het gezin . Dan ben ik om een uur of 4 thuis en alle tijd voor mijn gezin die gaan bij mij op alle fronten voor.Ook als ze op bed liggen dan is het tijd voor tijd met moeders.Werk zal altijd maar dan ook altijd na mijn gezin komen.
Het is altijd een afweging die je maakt, de een is niet slechter dat het andere.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:46:41 #230
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94241362
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het is altijd een afweging die je maakt, de een is niet slechter dat het andere.
Kinderen die je niet kennen...of geen band met je hebben.Waar je niet kunt gaan kijken bij het sporten. Anderen maar altijd met je kinderen opzadelen. Je kiest of voor carrière of voor het gezin beide is onmogelijk. (Lekker ouderwets ben ik he)
pi_94241984
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan of je carriere technisch en financieel iets wilt bereiken. Ik wil dat en dus werk ik hard
En ook daarvoor hoef je niet hard te werken. Ik zie het zo: slimme mensen weten hoe ze geld moeten verdienen, "domme" mensen weten dat niet en werken dus hard :)

Als student zijnde geniet ik meer inkomsten dan de gemiddelde student, zonder momenteel veel te werken. Rarara hoe kan dat? :)
pi_94242656
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En ook daarvoor hoef je niet hard te werken. Ik zie het zo: slimme mensen weten hoe ze geld moeten verdienen, "domme" mensen weten dat niet en werken dus hard :)

Als student zijnde geniet ik meer inkomsten dan de gemiddelde student, zonder momenteel veel te werken. Rarara hoe kan dat? :)
Nou vertel... Leg ons uit hoe je rijk gaat worden zonder inspanning?!

Alle studenten hebben het gouden ei, maar < 1% maakt er uiteindelijk wat van. Even kijken of jij onder die <1% valt :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:17:58 #233
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94242965
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:46 schreef betyar het volgende:

[..]

Kinderen die je niet kennen...of geen band met je hebben.Waar je niet kunt gaan kijken bij het sporten. Anderen maar altijd met je kinderen opzadelen. Je kiest of voor carrière of voor het gezin beide is onmogelijk. (Lekker ouderwets ben ik he)

Je bent altijd nog met zijn tweeën. En het is ook fijn voor een kind dat papa bijlessen kan betalen als het kind het moeilijk heeft, of een droomopleiding, of er geld is voor een bijzondere reis..
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:22:09 #234
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94243178
Het aantal mensen die het kan worden zonder inspanning is inderdaad maar weinig. Of je nu slim bent of niet. Overigens hoef je ook niet slim te zijn om rijk te worden. Als je maar op het punt dat telt wel oven het gemiddelde weet uit te steken. Het gros van de echte rijken (afgezien van het oude geld) is op die manier rijk geworden.

Overigens is het onzin om te stellen dat hardwerkenden of mensen die de vruchten willen plukken van hun harde werk per definitie rechts moeten stemmen. Het is namelijk ook onzin dat een links kabinet mensen per definitie meer kost. Als dat zo zou zijn mag je mij wel even uitleggen hoe we gegroeid zijn tot de rijkste landen ter wereld.

Verder snappen een hoop mensen niet dat hard werken voor interpretatie open staat. Veel PVV Tokkies denken dat ze harde werkers zijn, helaas is het tegendeel waar wanneer je kijkt naar de maatschappelijke effecten.
pi_94243288
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:11 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nou vertel... Leg ons uit hoe je rijk gaat worden zonder inspanning?!

Alle studenten hebben het gouden ei, maar < 1% maakt er uiteindelijk wat van. Even kijken of jij onder die <1% valt :)
Zonder inspanning geld verdienen gaat je niet lukken. Er zal altijd inspanning nodig zijn, maar jij bent zelf degene die bepaalt hoeveel inspanning jij wilt leveren.

In principe kan je ook hard bij de McDonalds werken en rijk worden. Reken maar na: voor 5 euro per uur werk je 14 uur per dag bij de McDonalds, 6 dagen per week. Heb je toch al een jaarinkomen van 20k. Iedereen kan geld verdienen, dat is echt niet moeilijk.

Wat je moet doen is slim en behendig te werk gaan. Of je werkt je op tot afdelingshoofd/directeur van een bedrijf. Dat doe je niet door hard te werken, maar door zakelijk te netwerken. Of je wordt onderneming en richt je éigen bedrijf op. Kijk waar de gaten in de markten liggen, kijk waar de snelstgroeiende markten zich bevinden, kijk welke sectoren de snelstgroeiende sectoren zijn.

Overigens verkijg ik inkomsten uit mijn Indiase aandelen, die de afgelopen paar jaar erg hard gestegen zijn. Daardoor hoef ik momenteel niet bijster veel bij te werken. Dit is geen geluk, maar dit is mijn eigen verdienste doordat ik een internationale denkwijze heb gecreeerd, internationele kranten lees en mij daardoor manoeuvreer in de landen en sectoren waar snelgroeiende markten zich bevinden.

Qua politieke partijen is de VVD is de partij voor ondernemers en voor de mensen die wat uit zichzelf willen halen: weinig regeltjes, minder belastingen. Door de beperkte verzorgingsstaat die de VVD voor ogen heeft, prikkel je mensen tot het alles uit zichzelf halen. De VVD drijft succes bij mensen naar boven.
pi_94243408
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:11 schreef draaijer het volgende:

Alle studenten hebben het gouden ei
En dit is dus echt niet waar. :) Als je ziet hoeveel "domme" studenten er op de universiteit rondlopen. Wat dat betreft ben ik zeker wel voor een selectie aan de poort.
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:26:39 #237
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94243418
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:

Qua politieke partijen is de VVD is de partij voor ondernemers en voor de mensen die wat uit zichzelf willen halen: weinig regeltjes, minder belastingen. Door de beperkte verzorgingsstaat die de VVD voor ogen heeft, prikkel je mensen tot het alles uit zichzelf halen. De VVD drijft succes bij mensen naar boven.
Kun je ook uitleggen hoe de VVD in dit opzicht verschilt van andere partijen? Dus waarom ondernemende mensen zoals jij bijvoorbeeld beperkt zouden worden door andere partijen? Ik zie dat namelijk niet.
pi_94243617
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:26 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen hoe de VVD in dit opzicht verschilt van andere partijen? Dus waarom ondernemende mensen zoals jij bijvoorbeeld beperkt zouden worden door andere partijen? Ik zie dat namelijk niet.
Sociaal-economisch linkse partijen als de SP, PvdA, PVV, GroenLinks willen, als je financieel succesvol bent, zoveel mogelijk geld van je afromen. Het vooruitzicht dat, als je "veel" (54k per jaar noem ik niet veel) verdient, je zoveel belasting moet afdragen prikkelt mij niet tot de stappen te ondernemen om financieel succesvol te worden. Tuurlijk, het is sociaal, maar sociaal zijn kan ook op andere manieren. Mijn inziens is dit niets anders dan financieel succesvolle mensen pesten.

Creeer je lagere belastingen en minder regeltjes, dan wordt het al heel wat aantrekkelijk om bijv een eigen onderneming op te starten of om je in loondienst op te werken.
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:46:28 #239
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94244409
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:30 schreef Zienswijze het volgende:

Sociaal-economisch linkse partijen als de SP, PvdA, PVV, GroenLinks willen, als je financieel succesvol bent, zoveel mogelijk geld van je afromen. Het vooruitzicht dat, als je "veel" (54k per jaar noem ik niet veel) verdient, je zoveel belasting moet afdragen prikkelt mij niet tot de stappen te ondernemen om financieel succesvol te worden.
Dit vind ik een vreemde. Stel dat het waar is dat ze zoveel mogelijk geld van je willen afromen, zoals jij het stelt. Dan nog ben je toch gewoon rijker dan anderen wanneer je daadwerkelijk succesvol bent? Het verschil tussen succesvol en niet-scussesvol zit heus niet tussen een PvdA als regeringspartij of VVD.
pi_94244561
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:46 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dit vind ik een vreemde. Stel dat het waar is dat ze zoveel mogelijk geld van je willen afromen, zoals jij het stelt. Dan nog ben je toch gewoon rijker dan anderen wanneer je daadwerkelijk succesvol bent? Het verschil tussen succesvol en niet-scussesvol zit heus niet tussen een PvdA als regeringspartij of VVD.
Jawel, want bij 54k zit je al in het hoogste belastintarief van 52%. Oftewel, je werkt je op en dan mag je meteen de helft van je inkomsten aan Vadertje Staat afstaan. Ter vergelijking: in de VS nader je pas het hoogste belastingtarief bij $300.000....tegen 35% belasting.

Met andere woorden: het vooruitzicht dat je de helft van je inkomen kwijtraakt, ontneemt je prikkels om hogerop te komen. Immers, jij moet wel de volle werkweek maken, maar je raakt wel de helft van je inkomen kwijt. Oftewel, je werkt 2,5 dag per week voor Vadertje Staat.
pi_94244634
Waarom ondernemen de meeste mensen? Voor het grootste gedeeltje toch om (veel) geld te verdienen, althans dat denkt men?

Als je die financiele voordelen beperkt, ontneem je bij (potentiele) ondernemers dus de prikkels. Tevens creeeren ondernemers wél banen, wat dus goed is voor het land an sich.
pi_94244981
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jawel, want bij 54k zit je al in het hoogste belastintarief van 52%. Oftewel, je werkt je op en dan mag je meteen de helft van je inkomsten aan Vadertje Staat afstaan. Ter vergelijking: in de VS nader je pas het hoogste belastingtarief bij $300.000....tegen 35% belasting.

Met andere woorden: het vooruitzicht dat je de helft van je inkomen kwijtraakt, ontneemt je prikkels om hogerop te komen. Immers, jij moet wel de volle werkweek maken, maar je raakt wel de helft van je inkomen kwijt. Oftewel, je werkt 2,5 dag per week voor Vadertje Staat.
Ontbreekt die prikkel voor jou dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:00:34 #243
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94245075
quote:

[..]

Tis me toch wat. Maar hey, dan blijf jij toch in middelmatige functies hangen om te voorkomen dat je teveel gaat verdienen? Zeg je tegen je baas gewoon dat je geen promotie wilt maken. Vast iemand anders die wél een betere functie wilt, ondanks dat je wat extra belasting betaalt.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:02:42 #244
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94245165
quote:

De V.S. tjsa. Wanneer we dan kijken naar die staatsschuld.... Verder is het verschil tussen arm en rijk mij te groot daar. Maar die verhoudingen hebben we hier totaal niet. Maar zijn er veranderingen voor die belastingpercentages aangekondigd dan? We hebben al 10 jaar geen sociaal-democratische partij als grootste gehad, en toch hoor ik niets over een beoogde verandering in dit opzicht van een CDA of VVD. En dat bedrag dat niet meer geheven wordt op de hogere inkomens moet ergens anders vandaan worden gehaald --> hogere staatsschuld. Tenzij je de lasten voor de lagere inkomens gaat verhogen.

Maar waar het me vooral om gaat: Je doet net alsof je belet wordt tot bepaalde initiatieven wanneer er een sociaal-economisch linkse partij het voor het zeggen heeft. Stel dat je minder kunt verdienen. Dan kun je je nog steeds onderscheiden doordat het nog steeds meer is dan je zou hebben wanneer je het niet zou doen. Of denk jij dat het verschil zo groot is dat mensen het gewoon niet meer waard vinden?

Verder zou je inderdaad wel kunnen zeggen dat je meer gemotiveerd wordt om ondernemend te zijn doordat je verder valt wanneer je dit niet doet, door het ontbreken van een goed sociaal vangnet. Maar tegelijkertijd kun je ook zeggen dat mensen juist behoudender zullen zijn, minder gaan uitgeven, en voor zekerheid kiezen bij de keuze voor een levensvoorziening.
Je zou kunnen stellen dat met een degelijke basis je juist eerder (dat je de stap sneller neemt) en vroeger (jonger) overgaat tot ondernemen, omdat je altijd een sociaal vangnet hebt om op terug te vallen, evt. lage inkomens ouders die je nu wel kunnen opvangen, etc...

We horen niet voor niets tot de rijksten landen ter wereld met een van de beste sociale vangnetten ter wereld. Sociaal-economische belangen hoeven niet per se ten koste te gaan van liberale belangen.
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:00 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Tis me toch wat. Maar hey, dan blijf jij toch in middelmatige functies hangen om te voorkomen dat je teveel gaat verdienen? Zeg je tegen je baas gewoon dat je geen promotie wilt maken. Vast iemand anders die wél een betere functie wilt, ondanks dat je wat extra belasting betaalt.
Volgens mij is het motief om veel geld te verdienen sowieso allang als onvoldoende bewezen om echt succesvol te zijn.
pi_94245270
Buiten dat is het ook verstandig dat je je verdiept hoe de schijfopbouw is aangaande inkomstenbelasting en wat je daadwerkelijk betaald aan belasting.
pi_94246158
quote:
9s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:05 schreef Tem het volgende:
Buiten dat is het ook verstandig dat je je verdiept hoe de schijfopbouw is aangaande inkomstenbelasting en wat je daadwerkelijk betaald aan belasting.
Dit dus, als je meer verdient hou je altijd meer over in Nederland.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_94246892
quote:

[..]

Nou nee hoor, die hoge schaal heeft ons hier thuis nog nooit tegengehouden er qua verdiensten overheen te gaan hoor ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_94252688
quote:

[..]

Zie jij belastingen en accijnzen tarieven met dit rechtse kabinet dan zo snel dalen? Ik vind dat je schromelijk overdrijft. Iemand met een gedegen en gewilde opleiding verdient nog steeds stukken meer dan mensen die een lagere opleiding hebben. Veel meer, maar het gaat erom wanneer het genoeg is. Schijnbaar nooit. Komt nog eens bij dat inkomens niet zo torenhoog moeten zijn. Dat is voor het vestigingsklimaar helemaal niet goed.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:00:45 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94253181
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je bent altijd nog met zijn tweeën. En het is ook fijn voor een kind dat papa bijlessen kan betalen als het kind het moeilijk heeft, of een droomopleiding, of er geld is voor een bijzondere reis..
Als je gewoon tevreden kunt zijn met wat je hebt dan kan papa ook zijn kinderen mee opvoeden en kun je sparen voor je kinderen. Alleen willen de mensen meer en nog veel meer.
pi_94253618
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zonder inspanning geld verdienen gaat je niet lukken. Er zal altijd inspanning nodig zijn, maar jij bent zelf degene die bepaalt hoeveel inspanning jij wilt leveren.

In principe kan je ook hard bij de McDonalds werken en rijk worden. Reken maar na: voor 5 euro per uur werk je 14 uur per dag bij de McDonalds, 6 dagen per week. Heb je toch al een jaarinkomen van 20k. Iedereen kan geld verdienen, dat is echt niet moeilijk.

Wat je moet doen is slim en behendig te werk gaan. Of je werkt je op tot afdelingshoofd/directeur van een bedrijf. Dat doe je niet door hard te werken, maar door zakelijk te netwerken. Of je wordt onderneming en richt je éigen bedrijf op. Kijk waar de gaten in de markten liggen, kijk waar de snelstgroeiende markten zich bevinden, kijk welke sectoren de snelstgroeiende sectoren zijn.

Overigens verkijg ik inkomsten uit mijn Indiase aandelen, die de afgelopen paar jaar erg hard gestegen zijn. Daardoor hoef ik momenteel niet bijster veel bij te werken. Dit is geen geluk, maar dit is mijn eigen verdienste doordat ik een internationale denkwijze heb gecreeerd, internationele kranten lees en mij daardoor manoeuvreer in de landen en sectoren waar snelgroeiende markten zich bevinden.

Serieus geld verdienen is geen 20k sheriff. Serieus geld heeft 6 nullen
Waar in India heb jij in geinvesteerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')