Ja toch, je danst met die flinke namenquote:
Nog nooit op maar brownies zijn lekker dus dat ijs moet ook wel lekker zijnquote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:54 schreef Allure_ het volgende:
Kurk, het is trouwens chocolate fudge brownie. Ik begin er nu aan.
quote:
Je bent uitgenodigdquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nog nooit op maar brownies zijn lekker dus dat ijs moet ook wel lekker zijn![]()
[ afbeelding ]
Maar hoe krijg ik een hapje?
quote:
Caramel Chew Chewquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:11 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb nog Cookie Dough staan, maar ik vind B&J eigenlijk helemaal niet meer zo boeiend..
Ik vind hem echt een enorme klapjosti maar ik kan zijn muziek wel waarderen.quote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:13 schreef Maisnon het volgende:
bouw één hut, ik klim, één ladder, ladder, één klim, ik hut bouw
quote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:17 schreef Lakitu het volgende:
maar dushi'ss ik ga uit / aan. kusjes en fijne avond. <3
Nee, het hele weekend nietsquote:
Dat heb ik met Ouzo/Sambucca/Jäegerquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:18 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Daar moest ik een keer van overgeven dus dat moet ik niet meer!
Ik zou eerst naar een of andere popavond, wel grappig. Maar toen vertelde mijn vader ineens dat we toch naar zo'n oefenspring iets voor de keuring gingen.quote:
Nee, morgen gaat de wekker alweer om half 7 en dan werken van 7 tot 11:15quote:
Ik moet ook half 7 opstaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:22 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, morgen gaat de wekker alweer om half 7 en dan werken van 7 tot 11:15
Morgenavond wel wat doen sowieso
Ik heb nog 3kwart voor je over.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:23 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Waar?![]()
He, maar dan is het op voordat ik er ben..
Denk ik ook, ben er nu ook wel klaar meequote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Aan kwart heb ik wel genoeg hoor denk
Dat is je bestelling bedoel je.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef Maisnon het volgende:
Als het om balzac gaat, dan is mijn reactie 'neger, bitte'
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Denk ik ook, ben er nu ook wel klaar mee.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nja om nou ook zo'n hele beker op te eten is ook weer zo wat he.. Ik zou het sowieso niet kunnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn vierde date met iemand die ik al eerder kende, en ik moet eerlijk bekennen dat dat als je 35 bent wel het beste is wat je kunt doen in 1 uurtje.quote:
Een date is altijd goed.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:38 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik heb mijn vierde date met iemand die ik ik al eerder kende, en ik moet eerlijk bekennen dat dat als je 35 bent wel het beste is wat je kunt doen in 1 uurtje.
En altijd weer spannend zelfs al ben je ouder, ik vind het iig altijd weer iets om naar uit te kijken.quote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:33 schreef Allure_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En morgen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:32 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb ook geen plannen vanavond, HELAAS.
Wat, je gaat vanavond en morgen niet uit?quote:
Die weekeinden heb je weleens hequote:
Uhu uhu, in ieder liedje waar ze Maartje zeggen hebben ze het ook over mij. I just know.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:02 schreef Lamon. het volgende:
Maar dus geen medeleven,ik sta over 6 dagen voor Elllen, en weet niet meer wat ik verkeerd gedaan heb, en dan gaat ze me met liedjes afkraken, dat is best griezelig kan ik jullie vertellen...
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:01 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wat, je gaat vanavond en morgen niet uit?Knal dan meteen een kogel door je hoofd.
[/Ritmo]
Ik snap niets van deze reactie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:02 schreef Lamon. het volgende:
Maar dus geen medeleven,ik sta over 6 dagen voor Elllen, en weet niet meer wat ik verkeerd gedaan heb, en dan gaat ze me met liedjes afkraken, dat is best griezelig kan ik jullie vertellen...
Verklaar je naderquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:05 schreef Allure_ het volgende:
Ik heb zin in drugs en drank. En nog iets.
Erkenning.quote:
Ik in iets, rest hoeft niet echt. Maar dat komt straks wel goed.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:05 schreef Allure_ het volgende:
Ik heb zin in drugs en drank. En nog iets.
quote:
Ik moet ook echt een vriend, iemand die me in toom kan houdenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:09 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik in iets, rest hoeft niet echt. Maar dat komt straks wel goed.
Een stevige penis.quote:
quote:
Omdat jullie met je kleine hoofdjes niet kunnen bevatten dat het echt naar mij bedoeld is.quote:
Beperking? Wel een beetje vriendelijk blijven, Lamon. Deze SC is voor iedereen, dus houdt het gezelligquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:13 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Omdat jullie met je kleine hoofdjes niet kunnen bevatten dat het echt naar mij bedoeld is.
Maar julie beperking helpt mij niet echt over 5 dagen, zoals ik al zei, ik heb dat briefje van Ellen nooit helemaal begrepen...
Cola, xtc en seks?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:05 schreef Allure_ het volgende:
Ik heb zin in drugs en drank. En nog iets.
Mijn vriend heeft er een voor mij, die kreeg ik net. No way dat ik dat ding ga dragen...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:12 schreef Allure_ het volgende:
Ik vind die oranje jurkjes echt seksistisch. Die zijn alleen gemaakt voor het plezier van de man
.
Altijd mensen beledigen die Lamon.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:15 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Beperking? Wel een beetje vriendelijk blijven, Lamon. Deze SC is voor iedereen, dus houdt het gezellig.
Ook echt stijlloos, dat ding. Al zou het jou vast wel staanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:17 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft er een voor mij, die kreeg ik net. No way dat ik dat ding ga dragen...
Waar zie je me voor aan, puh-leasequote:
Geef dan maar aan mij! Ik vind die van Bavaria echt heel leukquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:17 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft er een voor mij, die kreeg ik net. No way dat ik dat ding ga dragen...
Zo'n old school fles?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:17 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb hier een glazen literfles cola, zo cool, ik wist niet dat die nog gemaakt werden.
Jaquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:19 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zo'n old school fles?
In buitenland krijg je ze ook nog vaak als je cola besteld maar dan 0,33 of 0,5
Stel je niet zo aanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:18 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ook echt stijlloos, dat ding. Al zou het jou vast wel staan.
[..]
Waar zie je me voor aan, puh-lease. Cola heb ik volgens mij al 10 jaar niet meer gedronken
.
ik ben heel gezellig, maar als ik vertel dat ik en Ellen Ten Damme een geschiedenis hebben, meen ik dat. Als ik nonsens zou willen vertellen kan ik ook zeggen dat ik de vriend van Madonna was, en ik post nog netjes het briefje waar ik nooit om gevraagd heb, maar klb losers geloven niets, al ben je al 10 jaar oprecht.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:15 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Beperking? Wel een beetje vriendelijk blijven, Lamon. Deze SC is voor iedereen, dus houdt het gezellig.
1 woord: kloonquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:22 schreef Lamon. het volgende:
[..]
ik ben heel gezellig, maar als ik vertel dat ik en Ellen Ten Damme een geschiedenis hebben, meen ik dat. Als ik nonsens zou willen vertellen kan ik ook zeggen dat ik de vriend van Madonna was, en ik post nog netjes het briefje waar ik nooit om gevraagd heb, maar klb losers geloven niets, al ben je al 10 jaar oprecht.
Al tijden niet meer gezien. Maar bestel ook niet zo vaak cola hier op terras...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Jadeze grootste: [ afbeelding ]
En ja die krijg je in Nederland ook nog redelijk vaak, toch?
Maar wat maakt het jou uit wat KLB'ers wel en niet geloven?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:22 schreef Lamon. het volgende:
[..]
ik ben heel gezellig, maar als ik vertel dat ik en Ellen Ten Damme een geschiedenis hebben, meen ik dat. Als ik nonsens zou willen vertellen kan ik ook zeggen dat ik de vriend van Madonna was, en ik post nog netjes het briefje waar ik nooit om gevraagd heb, maar klb losers geloven niets, al ben je al 10 jaar oprecht.
Cola is voor mannen, vrouwen drinken sinas.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Stel je niet zo aanen cola is lekker
!
Bij een avondwinkel.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:22 schreef Maisnon het volgende:
Heb je die gewoon in de winkel gehaald Bt?
Ik drink beide.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:23 schreef Fascination het volgende:
[..]
Cola is voor mannen, vrouwen drinken sinas.
Niet extreem veel, maar ik baal gewoon van het geloven in leugens, en als iemand dan iets echts vertelt geloven ze het juist weer niet....nou ja, je hebt gelijk, laat de pubers maar...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:23 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Maar wat maakt het jou uit wat KLB'ers wel en niet geloven?
Nouja, ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:28 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Niet extreem veel, maar ik baal gewoon van het geloven in leugens, en als iemand dan iets echts vertelt geloven ze het juist weer niet....nou ja, je hebt gelijk, laat de pubers maar...
Nummer 1 van mijn dance smash collectiequote:
OH EXCUSE ME. Het is pas de eerste keer dat ik erover begin.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef Japsnars het volgende:
Constant ook weer dat gepraat over die Barfaria jurkjes![]()
![]()
Zullen zien tijdens eerste wedstrijd hoeveel dames die dragenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef Japsnars het volgende:
Constant ook weer dat gepraat over die Barfaria jurkjes![]()
![]()
Maakt verder ook niet uit maar Bragi en Reetveter liepen er echt de hele dag over te mekkeren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:33 schreef Allure_ het volgende:
[..]
OH EXCUSE ME. Het is pas de eerste keer dat ik erover begin.
Wat een pervert zegquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:29 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Hihi en wat zeggen jullie dan? Dat er twee vrouwtjes zijn die al een paar weken panklaar liggen te wachten?
Wtf, ik wilde net die quote gaan posten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:34 schreef Japsnars het volgende:
Oh my god:
[..]
Wat een pervert zegZulke kerels moet je een preventieve ban geven.
Ik kan 'm niet vinden, maar boeiend, fles is toch alweer leegquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:31 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
GevaarlijkStaat op etiket naast barcode toch? Of op dop
Ik weet hetquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:34 schreef Japsnars het volgende:
Oh my god:
[..]
Wat een pervert zegZulke kerels moet je een preventieve ban geven.
quote:
Hehequote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:35 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wtf, ik wilde net die quote gaan posten.Over zielige mannetjes gesproken.
Dat wist ik niet. Maar ik ben er al over uitgepraat, want ik vind ze lelijkquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:33 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit maar Bragi en Reetveter liepen er echt de hele dag over te mekkeren.
Oh god ja, daar ga je miljoenen reacties op krijgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:35 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik kan 'm niet vinden, maar boeiend, fles is toch alweer leeg!
[..]
Ik weet hetzie ook een beetje op tegen die review
..
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:36 schreef Japsnars het volgende:
[..]
[..]
HeheHij is echt zo'n treurig figuur die hier op FOK! zichzelf komt lopen opgeilen. Afgaande op zijn postgeschiedenis.
HAHAHAHAquote:
Wat dan?quote:
Tot je hem erbij zet.. Dan eet hij die kippen op of de kippen hemquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:42 schreef Smart_ass het volgende:
Bij ons achter woont een kat die verliefd is op onze kippen. HIj zit echt de hele tijd bij het hok enzo.
Dat vraag ik me af eigenlijk. Maar dat doe ik sowieso niet. Ik laat ze morgen wel fijn los, als het lekker weer is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Tot je hem erbij zet.. Dan eet hij die kippen op of de kippen hem
Liefde van de man gaat door de maag.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:42 schreef Smart_ass het volgende:
Bij ons achter woont een kat die verliefd is op onze kippen. HIj zit echt de hele tijd bij het hok enzo.
Byebye chicken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:44 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af eigenlijk. Maar dat doe ik sowieso niet. Ik laat ze morgen wel fijn los, als het lekker weer is.
Wat dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:47 schreef Maisnon het volgende:
seks en humor is volgens mij echt een dodelijke combinatie als het in verkeerde handen terecht komt
Lady Gaga?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:50 schreef Smart_ass het volgende:
MAISNON! Morgen begint kaartverkoop van mijn tweede allerlievelingsband.
Oh ik dacht dat je ze los los ging zetten zeg maarquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:50 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat doet iedereen dom, ze zitten gewoon in een hok hoor.
quote:
Tell mequote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:50 schreef Smart_ass het volgende:
MAISNON! Morgen begint kaartverkoop van mijn tweede allerlievelingsband.
Die titel.quote:
OMG WTF IS DITquote:
Oke, dat klinkt goed.quote:
Wacht, je had het over loslaten?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:50 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat doet iedereen dom, ze zitten gewoon in een hok hoor.
Ja ze lopen ook weleens los door de tuin, maar dan worden ze iig nooit aangevallen ofzo.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:51 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je ze los los ging zetten zeg maar. Sorry hoor.
OMG wtfquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:52 schreef Japsnars het volgende:
5 vrouwen die allemaal een vent proberen vast te klemmen tussen hun borsten?
Ik gok Interpol.quote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja ze lopen ook weleens los door de tuin, maar dan worden ze iig nooit aangevallen ofzo.![]()
Geeft niet hoor meisje.
JAAAA je gaat door voor de koelkast. Ik ben zo in extase nu, ik wachte daar al 3 jaar op. Wel jammer dat Carlos weg is, hij was mijn held.quote:
Eerst een magnetron en nu ook nog een koelkast, ik kan niet wachten tot de volgende prijsquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
JAAAA je gaat door voor de koelkast. Ik ben zo in extase nu, ik wachte daar al 3 jaar op. Wel jammer dat Carlos weg is, hij was mijn held.
Ik heb Paul Banks wel nog gezien tussendoor. Toen stond ik echt 5 meter van 'm af ofzo.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef Smart_ass het volgende:
Omg. Je moet Turn on the Bright Lights downloaden en luisteren. Die staat toch wel in mijn top 3 beste albums of all time. En dat zijn veel mensen met me eens.
Echt hoor, Interpol MOET je kennen.
Dit is echt te slecht voor woordenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik moest er stiekem wel om lachen. Dat Casual Friday ook daarnet, echt wtf.![]()
Ja Julian Plenti is Paul Banks. Die heb ik vorig jaar nog gezien. En hij keek me aan.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:01 schreef Maisnon het volgende:
Interpol ken ik wel maar niet heel goed
Julian Plenti, dat is toch dat solo project van die Interpol kerel
Maar wat is nu je allerlievlelvienings band dan
Mijn 50MBit connectie ligt er tijdelijk uit.quote:
Live gezien. Bazen.quote:
mensen weten zus zo allesquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja Julian Plenti is Paul Banks. Die heb ik vorig jaar nog gezien. En hij keek me aan.![]()
![]()
Ja mijn allerlievelingsband is Radiohead. En daarna Coldplay en daarna Interpol. Of Interpol en Coldplay omgedraaid. Of gewoon gedeelde 2e en 3e plek.
Jouwe?
Hahaha ja jezusquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:00 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik moest er stiekem wel om lachen. Dat Casual Friday ook daarnet, echt wtf.![]()
Nee daar ergerde ik me ook al aanquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:02 schreef Fascination het volgende:
Wtf, niet de man gaan spanken. Ze snappen er weer niets van.
Dit is een persiflage mag ik hopen.quote:
Okee girl.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:05 schreef Maisnon het volgende:
Ik bedoel eh, ik moet er echt goed over nadenken omdat ik nogal veel verschillende muzieksoorten luister.
Ik kom er zo op terug
Jaquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:06 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dit is een persiflage mag ik hopen.
Hey girl, you choking?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:06 schreef Japsnars het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)imlichmanoeuvre.html
Dit komt binnen als de gehele cd.. Nieuwsgroepenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarom download je niet gewoon rars, is toch veel handiger dan al die losse nummers?
Trutquote:
Al zou ik die vriend van jou weleens stevige billenkoek willen geven.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:05 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hahaha ja jezusdat sloeg echt helemaal nergens op.
[..]
Nee daar ergerde ik me ook al aan..
quote:
Als je rars extract, krijg je ook weer gewoon de losse nummers.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:04 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarom download je niet gewoon rars, is toch veel handiger dan al die losse nummers?
Ik wil maar 1 dingquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:09 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ahjoh, binnenkort heeft iedereen het.
...quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:10 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik wil maar 1 ding![]()
Ja, ik zou er zelfs internet voor opgeven.
Wie moet je dan die geweldige tips gevenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:10 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik wil maar 1 ding![]()
Ja, ik zou er zelfs internet voor opgeven.
Ja best wel. Ze waren laatst in Doornroosje dus. Ik ben trouwens van de week naar Two Door Cinema Club geweest, die waren ook leuk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:06 schreef Maisnon het volgende:
Surfer Blood is trouwens leuk he![]()
I'm just waiting for the daaaaaaaaaaaaaaaaaay Geooooooorgia Geooooooooooooorgiaaaaaaaaa
Chillllquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:10 schreef wolvendagen het volgende:
IK KAN EINDELIJK BESTELLEN OP ASOS DMV PAYPAL
Naar de kelder mensenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja best wel. Ze waren laatst in Doornroosje dus. Ik ben trouwens van de week naar Two Door Cinema Club geweest, die waren ook leuk.
Ja hebben ze van de Jeep fontein gejatquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:12 schreef wolvendagen het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)japanse_fontein.html
dit is sick
Japanners.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:13 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja hebben ze van de Jeep fontein gejatecht gaaf
Mmm oke. Ik vind alleen NYC echt niets aan. Heel veel mensen vinden dat nummer mooi, maar ik heb het album nou al zo vaak gedraaid, en ik blijf het niets vinden. Zelfde heb ik bij God put a smile upon your face van Coldplay. Vind ik ook niets.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:09 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Als je rars extract, krijg je ook weer gewoon de losse nummers.
Nu doe ik gewoon:
http://binsearch.info/?q=Turn+on+the+Bright+Lights&max=25&adv_age=365&server=
Selecteer het album en dan krijg ik in mijn downloadfolder gewoon direct de losse nummers:
[ afbeelding ]
Een heul leuk meisje.quote:
Ah ja, daar heb je wel een goed punt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Wie moet je dan die geweldige tips geven.
You'll be fineee, je weet wat je moet.
En dat is.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:10 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik wil maar 1 ding![]()
Ja, ik zou er zelfs internet voor opgeven.
Post boven je.quote:
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:08 schreef Fascination het volgende:
[..]
Al zou ik die vriend van jou weleens stevige billenkoek willen geven.![]()
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:12 schreef wolvendagen het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)japanse_fontein.html
dit is sick
Ja ik snap je punt. Maar ik heb ook heel veel bands die ik een tijd lang veel draai en daarna ook vrijwel niet meer. Phoenix vond (en vind ook nog wel) ik ook heel tof, maar die zou nooit in mijn all time favourites staan. Net als al die andere bandjes als BBC, TDCC, Friendly Fires, etc. Goede lijst verder wel.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:11 schreef Maisnon het volgende:
The Knife
Radiohead
St.Vincent
Bat for Lashes
David Bowie
Beirut
Bonobo
The Smiths
Gang Gang Dance
Maccabees
Phoenix
Vampire Weekend
En nog een hele shitload anderen maar 'doe mai die ma' dan als top nu
Dat hangt er vanaf wat je erin gaat zetten natuurlijk. Als het is: 'En toen werd mijn kale kutje nat van het glinsterende kutvocht..' dan hoeft het niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:14 schreef Skylark. het volgende:
Bt, mag ik die review voor jou schrijven? Jij hoeft hem alleen te posten.
Een halve pornostory met een gigantische anti-climax op het einde.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:16 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wat je erin gaat zetten natuurlijk. Als het is: 'En toen werd mijn kale kutje nat van het glinsterende kutvocht..' dan hoeft het niet.
Die komt alleen als Bt hem roept.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:17 schreef Maisnon het volgende:
Ja mijn essay is af! nu nog de spellingsfouten eruit halen. Bragiiiiiiiiiiiiii
To the basement peopleeeeeeeee, to the basement!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:12 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Naar de kelder mensen
Die is leuk op gitaar.
Ik heb bijna alleen maar naar undercover martyn geluisterd
Ja ik zat er ook nog veel over te twijfelen maar ik weet dat als ik al die dingen terug ga luisteren dat ik er meteen weer 'verliefd' op kan worden en daarom moest ie erbij. Ik heb ook muziek die ik veel geluisterd heb waarvan ik nu denk okay, dat was leuk maar ik heb er nu echt totaal niks mee.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja ik snap je punt. Maar ik heb ook heel veel bands die ik een tijd lang veel draai en daarna ook vrijwel niet meer. Phoenix vond (en vind ook nog wel) ik ook heel tof, maar die zou nooit in mijn all time favourites staan. Net als al die andere bandjes als BBC, TDCC, Friendly Fires, etc. Goede lijst verder wel.
Dan ken je mij nog nietquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Daar zou je internet echt niet voor op willen geven hoor.
Hoe kun je nou gek worden van het feit dat je geen vriendin hebt? Dat je gek wordt van je vriendin oke, maar dat je gek wordt van vrijgezel zijn?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:19 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Dan ken je mij nog nietIk word er helemaal gek van op dit moment
![]()
En op internet doe ik nu ook niet veel meer dan een beetje emailen, FOK!en en msn'en
Ik wil het wel doen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:17 schreef Maisnon het volgende:
Ja mijn essay is af! nu nog de spellingsfouten eruit halen. Bragiiiiiiiiiiiiii
Of als hij ruikt dat Evangeline Lily een druppel vocht uit haar zweetporiën drukt.quote:
Dit is mijn guilty hip hop pleasure.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:19 schreef Maisnon het volgende:
En dan heb ik het niet eens over alle jazz en hiphop gehad want dat is bijna weer een ander verhaal haha
Hmm, je mag 'm wel schrijven en dan zie ik wel of ik 'm postquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:17 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Een halve pornostory met een gigantische anti-climax op het einde.
BRAGI!quote:
Ik ben 18, heb nog nooit een serieuze relatie gehad en ik verveel me de afgelopen tijd echt als de tiefus. Een aantal vrienden van mij hebben echter wel een vriendin en de anderen regelen er allemaal op los.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hoe kun je nou gek worden van het feit dat je geen vriendin hebt? Dat je gek wordt van je vriendin oke, maar dat je gek wordt van vrijgezel zijn?
`quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hmm, je mag 'm wel schrijven en dan zie ik wel of ik 'm post!
[..]
BRAGI!
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:20 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dit is mijn guilty hip hop pleasure.
Ahw cute, je bent verliefd.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:21 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik ben 18, heb nog nooit een serieuze relatie gehad en ik verveel me de afgelopen tijd echt als de tiefus. Een aantal vrienden van mij hebben echter wel een vriendin en de anderen regelen er allemaal op los.
En nu zit ik dus bij echt een heel leuk meisje in de klas en ik kan maar niet ophouden met aan haar denken
Oh ik kan nie Engels nie, sorry.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:23 schreef Maisnon het volgende:
Innovation. In today’s world, the word can often be found in advertising or slogans. Innovative design, innovative thinking, innovative business strategies; The marketing appeal of the word seems to have outgrown its true meaning. But how far ahead are these self proclaimed innovative thinkers?
The word innovation is derived directly from the Latin word ‘innovatio’, meaning ‘to renew’. The true innovator uses new ideas, works in a different direction, opens up new perspectives and finds a new mindset to work in. In modern times, this new mindset is often a profitable one, both in the field of art and design. Freedom of speech is one of the highest priorities in today’s society, and more and more restrictions seem to dissapear. Both as a designer and an artists, we have a lot of freedom to express ourselves.
But is true innovation still happening? Are there still artists and designers working on something so different, that it is able to shock a society, to shake an entire world and make way for a new era? Throughout history, such innovation has happened. Somewhere along the road, the focus on innovation seems to have shifted towards a more marketing based innovation. What happened to innovation in the shape of subject, creativity, and invention? Already we find innovation to be hard to define, and that might have to do with the many ways innovation is found throughout history up until this very moment. In this essay, I hope to explore the boundaries of what true innovation is, in both the field of art and design.
Likely, the two fields have a different way of approaching innovation, because of the different rules they set for creation. Some works of art might be less bound to rules than products are. What caused innovation to happen throughout the history of design and art, and what are the similarities between the events in both of these fields?
Some of the innovative artworks and designs I know feel like they were created in a moment of brilliancy: a sudden insight that helped spawn something entirely new. Or was it something different, and if so, can it be used in future designs?
“Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.”
Vincent van Gogh
If innovation throughout the history of art can be considered as breaths of fresh air, the 20th century is a true tornado. The rapid succesion of new movements and styles came to a peak in the first half of the twentieth century, with the face of art to come changed forever. How sudden did this change happen, and what events led to the start of modern art?
In the nineteenth century already, two events occured that, in my opinion, sparked one of the first signs of a new era. One had to do with a technological breakthrough, and the other one with a nude woman having a picnic.
‘Le dejeuner sur l’herbe’ by Édouard Manet depicts a naked woman sitting amongst two clothed men, with a woman bathing in the background. While nude women were generally accepted in historical and mythological works of art, the simple display of nudity without such a context, and the way it was painted with rough strokes in a way not flattering, caused a shock among the public.
Indeed, the piece was not even meant to be shown to public at first. Manet submitted it to the anual art show, Salon de Paris, where it was rejected. Current artists were still painting in a realist way, using a modest palette of colours. The rejection caused a riot among Manet and his fellow befriended artists. Napoleon eventually granted the rejected works to be displayed by the public themselves, and so the Salon des Refusés came to be.
The general public seemed to come to this exhibition for laughs; but a large group of artists seem to come because they were interested in this stir in the art concensus. A growing group of likeminded artists, decided to take matters into their own hands, and from then on, expose their works themselves.
At the same time, photography was becoming more and more of an accesible technique. Photography allowed the perfect capture of scenes: in an instance, the most realistic portrayal of any person or landscape could be made.
This stimulated artists to further stray away from the realistic standard, and find a new way to express themselves. Metal tubes for oil paints allowed painters to work in the open air, outside, more easily.
These new paintings did not capture what the world looked like, but how the world was seen. Monet painted “Impression, soleil levant” and through a mocking review by critic Louis Leroy, the impressionist movement recieved its label and became a defined new art style.
Art was stuck in repeat. There were rules to follow, there was a public and even political opinion to what it should look like, and how it should be made. Suddenly, a lot of events came together that sparked the creation of something entirely new.
And while hints of impressionism and its qualities were apparent before Monet’s famous paintings, never did they all came together at the right time and the right place. Through a few small steps, room was made for innovation to happen: the rejection of Manet’s work, the reaction of other artists, and the invention of technology that not only made innovation possible (the metal tubes of paint for example) but also forced and almost worked as a catalyst for innovation (photography). Innovation apparently, needed space to happen, and under the right conditions, was able to occur.
Impressionism was only one of the first steps. Perhaps, the next big step, has a comparable context? Was the next big step in the way to modern art a cataclysm of events as well, or a decision out of the blue?
“Bad artists copy. Good artists steal.”
Picasso
Up until the beginning of the twentieth century, Picasso was a rather realistic painter in an academy trained way. And although he started experimenting with symbolism and a more modern style of painting, influenced by the likes of Munch and El Greco many centuries before him, Picasso still painted in a rather conservative style.
After going through a period of a rather depressed series of paintings in sombre and blue colors, Picasso turned towards a more cheerful approach in what is considered his Rose period. Using more vibrant colors like orange and reds, Picasso still used recognisable figures, like harlequins, portraying the scenes and people in his own style of modern painting.
Ask anyone about Picasso, and they are likely to mention the distorted faces, the cubist forms and the jagged figures. How did Picasso transition from his Rose Period to the well-known cubist painter he came to be? Was it a decision Picasso made out of the blue?
It was during the year of 1907, that everything changed. Not just for Picasso, but in retrospect, for generations of artists to come. During the time, Picasso had made quite a name for himself, but the most reknown artist of Paris was the fauvist Henri Matisse.
The academically Matisse painted from reality, but had a unique use of color; the Fauves in general disregarded the subjects natural color palette, and instead used different colors as a way to express emotions. Facing harsh criticism at first, Matisse responded by diving even deeper into his fauvist way of painting, and eventually displayed ‘Le bonheur de vivre’ in an exhibition he partially organised, called Salon d’Automne. Like the impressionist movement did before them, Salon d’Automne started as a response to the conservative Salon de Paris.
Reactions were divided still, but most undoubtedly invoked joy and laughter. Le bonheur de vivre expressed itself through vivid complementary colors, while still having a realistic structure underneath.
At this point, competition between Picasso and Matisse was still going strong. Even though the two were friends, Picasso had to accept the older Matisse as the through master of his time. His own paintings could even be considered rather boring, when compared to the wild expressive paintings Matisse made.
Realising he couldn’t beat Matisse at his own game, Picasso knew he had to create something drastic to set himself apart as the better artist. Something that was not seen before, something that would cause a shock and forever change the way Picasso painted.
At the time, a lot of artwork from Africa was imported into France, often ending up in stacks in tribal musea throughout Paris. Musée d’Ethnographie du Trocadéro was one of them, and during Picasso’s studies for his groundbreaking work, it was here he found his most important inspiration. The masks and statues displayed, added up to the influence of Spanish and Iberian art, and together with influences of Cezanne and El Greco, collided together in Picasso’s mind.
It was from those studies, ‘Les Demoiselles d’Avignon’ was given life. A painting so strange and ungraspable, with such disregard for what were considered common rules in art, that it blew everyone away and caused a huge uprising. Suddenly, Matisse was not that innovative anymore. All the time, Matisse was still working on a foundation of what Post Impressionist painters had done.
Picasso totally steered away from this. And even though he borrowed an enormous amount of details, techniques, colors and compositions from artists before him, it was the way these were all brought together that was never before seen.
I feel like this is where Picasso set himself apart from other ‘innovators’. He managed to partially reinvent the way artwork was looked at, like the impressionists did when the camera had risen to popularity. One can step away from what is currently being done and improve on it, but to take a step beyond that and almost travel in completely uncharted territory, is a true path to renewal.
Zo gaat dat grapje helemaal niet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:25 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben ook alleenhet is een keus, net als wanneer je meer dan een stok hebt om mee te poolen
trustenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:25 schreef Smart_ass het volgende:
Maar schatjes ik ga. Wilde op tijd naar bed gaan, en moet wekker zetten voor Interpol kaartjes.
-xXx-
Kan geen garanties gevenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:21 schreef Skylark. het volgende:
[..]
`
Ik wil guarantees, anders is het verspilde moeite. Kies maar, anders veel plezier met schrijven.
Niet doen alsof het raar is om op je 18e nog geen serieuze relatie gehad te hebben hoorquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:21 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik ben 18, heb nog nooit een serieuze relatie gehad en ik verveel me de afgelopen tijd echt als de tiefus. Een aantal vrienden van mij hebben echter wel een vriendin en de anderen regelen er allemaal op los.
En nu zit ik dus bij echt een heel leuk meisje in de klas en ik kan maar niet ophouden met aan haar denken
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:23 schreef Maisnon het volgende:
Innovation. In today’s world, the word can often be found in advertising or slogans. Innovative design, innovative thinking, innovative business strategies; The marketing appeal of the word seems to have outgrown its true meaning. But how far ahead are these self proclaimed innovative thinkers?
The word innovation is derived directly from the Latin word ‘innovatio’, meaning ‘to renew’. The true innovator uses new ideas, works in a different direction, opens up new perspectives and finds a new mindset to work in. In modern times, this new mindset is often a profitable one, both in the field of art and design. Freedom of speech is one of the highest priorities in today’s society, and more and more restrictions seem to disappear. Both as a designer and an artists, we have a lot of freedom to express ourselves.
But is true innovation still happening? Are there still artists and designers working on something so different, that it is able to shock a society, to shake an entire world and make way for a new era? Throughout history, such innovation has happened. Somewhere along the road, the focus on innovation seems to have shifted towards a more marketing based innovation. What happened to innovation in the shape of subject, creativity, and invention? Already we find innovation to be hard to define, and that might have to do with the many ways innovation is found throughout history up until this very moment. In this essay, I hope to explore the boundaries of what true innovation is, in both the field of art and design.
Likely, the two fields have a different way of approaching innovation, because of the different rules they set for creation. Some works of art might be less bound to rules than products are. What caused innovation to happen throughout the history of design and art, and what are the similarities between the events in both of these fields?
Some of the innovative artworks and designs I know feel like they were created in a moment of brilliancy: a sudden insight that helped spawn something entirely new. Or was it something different, and if so, can it be used in future designs?
“Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.”
Vincent van Gogh
If innovation throughout the history of art can be considered as breaths of fresh air, the 20th century is a true tornado. The rapid succession of new movements and styles came to a peak in the first half of the twentieth century, with the face of art to come changed forever. How sudden did this change happen, and what events led to the start of modern art?
In the nineteenth century already, two events occurred that, in my opinion, sparked one of the first signs of a new era. One had to do with a technological breakthrough, and the other one with a nude woman having a picnic.
‘Le dejeuner sur l’herbe’ by Édouard Manet depicts a naked woman sitting amongst two clothed men, with a woman bathing in the background. While nude women were generally accepted in historical and mythological works of art, the simple display of nudity without such a context, and the way it was painted with rough strokes in a way not flattering, caused a shock among the public.
Indeed, the piece was not even meant to be shown to public at first. Manet submitted it to the annual art show, Salon de Paris, where it was rejected. Current artists were still painting in a realist way, using a modest palette of colours. The rejection caused a riot among Manet and his fellow befriended artists. Napoleon eventually granted the rejected works to be displayed by the public themselves, and so the Salon des Refusés came to be.
The general public seemed to come to this exhibition for laughs; but a large group of artists seem to come because they were interested in this stir in the art consensus. A growing group of likeminded artists, decided to take matters into their own hands, and from then on, expose their works themselves.
At the same time, photography was becoming more and more of an accessible technique. Photography allowed the perfect capture of scenes: in an instance, the most realistic portrayal of any person or landscape could be made.
This stimulated artists to further stray away from the realistic standard, and find a new way to express themselves. Metal tubes for oil paints allowed painters to work in the open air, outside, more easily.
These new paintings did not capture what the world looked like, but how the world was seen. Monet painted “Impression, soleil levant” and through a mocking review by critic Louis Leroy, the impressionist movement received its label and became a defined new art style.
Art was stuck in repeat. There were rules to follow, there was a public and even political opinion to what it should look like, and how it should be made. Suddenly, a lot of events came together that sparked the creation of something entirely new.
And while hints of impressionism and its qualities were apparent before Monet’s famous paintings, never did they all came together at the right time and the right place. Through a few small steps, room was made for innovation to happen: the rejection of Manet’s work, the reaction of other artists, and the invention of technology that not only made innovation possible (the metal tubes of paint for example) but also forced and almost worked as a catalyst for innovation (photography). Innovation apparently, needed space to happen, and under the right conditions, was able to occur.
Impressionism was only one of the first steps. Perhaps, the next big step, has a comparable context? Was the next big step in the way to modern art a cataclysm of events as well, or a decision out of the blue?
“Bad artists copy. Good artists steal.”
Picasso
Up until the beginning of the twentieth century, Picasso was a rather realistic painter in an academy trained way. And although he started experimenting with symbolism and a more modern style of painting, influenced by the likes of Munch and El Greco many centuries before him, Picasso still painted in a rather conservative style.
After going through a period of a rather depressed series of paintings in sombre and blue colors, Picasso turned towards a more cheerful approach in what is considered his Rose period. Using more vibrant colors like orange and reds, Picasso still used recognizable figures, like harlequins, portraying the scenes and people in his own style of modern painting.
Ask anyone about Picasso, and they are likely to mention the distorted faces, the cubist forms and the jagged figures. How did Picasso transition from his Rose Period to the well-known cubist painter he came to be? Was it a decision Picasso made out of the blue?
It was during the year of 1907, that everything changed. Not just for Picasso, but in retrospect, for generations of artists to come. During the time, Picasso had made quite a name for himself, but the most renown artist of Paris was the fauvist Henri Matisse.
The academically Matisse painted from reality, but had a unique use of color; the Fauves in general disregarded the subjects natural color palette, and instead used different colors as a way to express emotions. Facing harsh criticism at first, Matisse responded by diving even deeper into his fauvist way of painting, and eventually displayed ‘Le bonheur de vivre’ in an exhibition he partially organized, called Salon d’Automne. Like the impressionist movement did before them, Salon d’Automne started as a response to the conservative Salon de Paris.
Reactions were divided still, but most undoubtedly invoked joy and laughter. Le bonheur de vivre expressed itself through vivid complementary colors, while still having a realistic structure underneath.
At this point, competition between Picasso and Matisse was still going strong. Even though the two were friends, Picasso had to accept the older Matisse as the through master of his time. His own paintings could even be considered rather boring, when compared to the wild expressive paintings Matisse made.
Realizing he couldn’t beat Matisse at his own game, Picasso knew he had to create something drastic to set himself apart as the better artist. Something that was not seen before, something that would cause a shock and forever change the way Picasso painted.
At the time, a lot of artwork from Africa was imported into France, often ending up in stacks in tribal museums throughout Paris. Musée d’Ethnographie du Trocadéro was one of them, and during Picasso’s studies for his groundbreaking work, it was here he found his most important inspiration. The masks and statues displayed, added up to the influence of Spanish and Iberian art, and together with influences of Cezanne and El Greco, collided together in Picasso’s mind.
It was from those studies, ‘Les Demoiselles d’Avignon’ was given life. A painting so strange and ungraspable, with such disregard for what were considered common rules in art, that it blew everyone away and caused a huge uprising. Suddenly, Matisse was not that innovative anymore. All the time, Matisse was still working on a foundation of what Post Impressionist painters had done.
Picasso totally steered away from this. And even though he borrowed an enormous amount of details, techniques, colors and compositions from artists before him, it was the way these were all brought together that was never before seen.
I feel like this is where Picasso set himself apart from other ‘innovators’. He managed to partially reinvent the way artwork was looked at, like the impressionists did when the camera had risen to popularity. One can step away from what is currently being done and improve on it, but to take a step beyond that and almost travel in completely uncharted territory, is a true path to renewal.
Ja maar ik ben altijd zo enorm onzeker en verlegen dat ik er echt weinig aan durf te doenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:24 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ahw cute, je bent verliefd.Ja ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik dat niet ben. Ook al ruim 2 jaar niet meer.
Trustenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:25 schreef Smart_ass het volgende:
Maar schatjes ik ga. Wilde op tijd naar bed gaan, en moet wekker zetten voor Interpol kaartjes.
-xXx-
Realizing is niet per definitie fout hoor, het hangt er vanaf of je Brits Engels of Amerikaans Engels gebruikt..quote:
Kun je wel gewoon leuk met haar opschieten enzo?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ja maar ik ben altijd zo enorm onzeker en verlegen dat ik er echt weinig aan durf te doen
[..]
Trusten
Weet ik veel, je 30e ofzo? Ik vind het in ieder geval echt niet vreemd als je eind 20 bijvoorbeeld pas iemand tegenkomt die de moeite waard is. Je hebt heel veel mensen die maar relaties hebben om het hebben van een relatie, ja dat moet je ook niet willen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:30 schreef Fascination het volgende:
Van vanaf wanneer is het dan wel raar, Bt?
Omdat ik dus, vanwege het verleden, nogal wat moeite heb met mijn zelfvertrouwen en daardoor onderneem ik nou niet zo snel stappen. Ik probeer nu wel iedere dag wat met haar te praten maar op school zijn daar verder niet zo heel veel kansen voor en ik kan dus ook totaal geen smoes/reden bedenken om buiten school contact met haar op te nemenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:27 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Niet doen alsof het raar is om op je 18e nog geen serieuze relatie gehad te hebben hoorik haat mensen die dat doen
! En ahhw
waarom onderneem je niets dan?
Pics?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ja maar ik ben altijd zo enorm onzeker en verlegen dat ik er echt weinig aan durf te doen
Beter pak je die 2% kans dan 0% kans.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ja maar ik ben altijd zo enorm onzeker en verlegen dat ik er echt weinig aan durf te doen
[..]
Trusten
Beetje MSN'en toch.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:31 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Omdat ik dus, vanwege het verleden, nogal wat moeite heb met mijn zelfvertrouwen en daardoor onderneem ik nou niet zo snel stappen. Ik probeer nu wel iedere dag wat met haar te praten maar op school zijn daar verder niet zo heel veel kansen voor en ik kan dus ook totaal geen smoes/reden bedenken om buiten school contact met haar op te nemen
True. Maar ik gebruikte gewoon een simpele online spellingcheckerquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Realizing is niet per definitie fout hoor, het hangt er vanaf of je Brits Engels of Amerikaans Engels gebruikt..
Ik spreek haar zo af en toe maar dat zijn meestal ook niet al te lange en diepe gesprekken. Verder kom ik haar weleens tegen op feestjes en zoen ik haar ook wel gedag in de kroeg.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:30 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Kun je wel gewoon leuk met haar opschieten enzo?
Ja dat is ook wel het beste maar ik ben echt als de tiefus dat het niets gaat wordenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:31 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Beter pak je die 2% kans dan 0% kans.
Ja als ik haar eenmaal op MSN heb zal dat ook wel lukken maarrr, ik vind het nogal weird om haar ineens toe te voegen.quote:
Van haar of van mij? Er zijn hier al wel een aantal pics van mij rondgegaanquote:
beidequote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:34 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Van haar of van mij? Er zijn hier al wel een aantal pics van mij rondgegaan
Die van haar gaan hier sowieso niet komen.quote:
Waarschijnlijk zal ze dat nu onderhand sowieso al wel langzaam door beginnen te krijgen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:36 schreef Skylark. het volgende:
Tja, ik heb daar dan wel weer redelijk schijt aan. Ja, ze zal het vast wel doorhebben dat je wel geïnteresseerd bent maar dat is niet per se slecht, het hoeft geen surprise attack te zijn ofzo.
Ik ben wel dan weer iemand die het 1e gesprek op MSN expres heel kort houdt, dat je even hoi zegt en zo van: Hee, ik had je even geadd blabla en dan offline gaat zodat het volgende gesprek de weirdness een beetje weg is.
logisch ookquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:37 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Die van haar gaan hier sowieso niet komen.
Van jou?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:34 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Van haar of van mij? Er zijn hier al wel een aantal pics van mij rondgegaan
Tips van de E-hustler.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:36 schreef Skylark. het volgende:
Tja, ik heb daar dan wel weer redelijk schijt aan. Ja, ze zal het vast wel doorhebben dat je wel geïnteresseerd bent maar dat is niet per se slecht, het hoeft geen surprise attack te zijn ofzo.
Ik ben wel dan weer iemand die het 1e gesprek op MSN expres heel kort houdt, dat je even hoi zegt en zo van: Hee, ik had je even geadd blabla en dan offline gaat zodat het volgende gesprek de weirdness een beetje weg is.
Je weet wel hoe hij eruit ziet. Je zei eens: hey wd, is Japsnars niet wat voor jou?quote:
Ik heb hier alleen nog oude foto's en 1 hele scheve, ik maak morgen wel een nieuwe voor de vaste clique in de SC.quote:
die van japsnars?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:41 schreef Crack_ het volgende:
Ik weet hoe ze er uit ziet, and she's cute.
Ja.quote:
Als het aan jou ligt is alles wat ik zeg bitcherig.quote:
Hmm, ik kan het me niet meer herinneren?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:40 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je weet wel hoe hij eruit ziet. Je zei eens: hey wd, is Japsnars niet wat voor jou?
Er zat zoveel sarcasme achter dat zelfs Lamon het herkend had.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:42 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt is alles wat ik zeg bitcherig.
[..]
Hmm, ik kan het me niet meer herinneren?
Mijn ogen doen nu te pijn om te lezen dus ik heb na 10 zinnen opgegeven ofzo, sorryquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:23 schreef Maisnon het volgende:
Innovation. In today’s world, the this? word can often be found in advertising or slogans. Innovative design, innovative thinking, innovative business strategies; The marketing appeal of the word seems to have outgrown its true meaning. But how far ahead are these self proclaimed innovative thinkers?
The word innovation is derived directly from the Latin word ‘innovatio’, meaning ‘to renew’. The true innovator uses new ideas, works in a different direction, opens up new perspectives and finds a new mindset to work in. In modern times, this new mindset is often a profitable one, both in the field of art and in the field of? (of alleen of) design. Freedom of speech is one of the highest priorities in today’s society, and more and more restrictions seem to dissapear. Both as a designer and as an artists, we have a lot of freedom to express ourselves.
But is true innovation still happening? Are there still artists and designers working on something so different, that it is able to shock a society,(misschien hier een punt en dan het stukje hierna als nieuwe zin, anders is het wel heel lang) to shake an entire world and make way for a new era? Throughout history, such innovation has been displayed/oid maar happened is raar hier vind ikhappened. Somewhere along the road, the focus on innovation seems to have shifted towards a more marketing based innovation. (Ik snap niet wat je bedoelt, die zin loopt niet) What happened to innovation in the shape of subject, creativity, and invention? Already we find innovation to be hard to define, and that might have to do with the many ways innovation is found throughout history up until this very moment. In this essay, I hope to explore the boundaries of what true innovation is, in both the field of art as well as in the field of (ipv and) design.
Likely, the two fields have a different way of approaching innovation, because of the different rules they set for creation. Some works of art might (ik vind dat might zo kut staan, misschien kun je het veranderen in may ofzo?) be less bound to rules than products are. What caused innovation to happen throughout the history of design and art, and what are the similarities between the events in both of these fields?
Some of the innovative artworks and designs I know feel like they were created in a moment of brilliancy: a sudden insight that helped spawn something entirely new. Or was it something different, and if so, can it be used in future designs?
“Great things are not done by impulse, but by a series of small things brought together.”
Vincent van Gogh
If innovation throughout the history of art can be considered as breaths of fresh air, the 20th century is a true tornado. The rapid succesion of new movements and styles came to a peak in the first half of the twentieth century, with the face of art to come changed forever. How sudden did this change happen, and what events led to the start of modern art?
In the nineteenth century already, two events occured that, in my opinion, sparked one of the first signs of a new era. One had to do with a technological breakthrough, and the other one with a nude woman having a picnic.
‘Le dejeuner sur l’herbe’ by Édouard Manet depicts a naked woman sitting amongst two clothed men, with a woman bathing in the background. While nude women were generally accepted in historical and mythological works of art, the simple display of nudity without such a context, and the way it was painted with rough strokes in a way not flattering, caused a shock among the public.
Indeed, the piece was not even meant to be shown to public at first. Manet submitted it to the anual art show, Salon de Paris, where it was rejected. Current artists were still painting in a realist way, using a modest palette of colours. The rejection caused a riot among Manet and his fellow befriended artists. Napoleon eventually granted the rejected works to be displayed by the public themselves, and so the Salon des Refusés came to be.
The general public seemed to come to this exhibition for laughs; but a large group of artists seem to come because they were interested in this stir in the art concensus. A growing group of likeminded artists, decided to take matters into their own hands, and from then on, expose their works themselves.
At the same time, photography was becoming more and more of an accesible technique. Photography allowed the perfect capture of scenes: in an instance, the most realistic portrayal of any person or landscape could be made.
This stimulated artists to further stray away from the realistic standard, and find a new way to express themselves. Metal tubes for oil paints allowed painters to work in the open air, outside, more easily.
These new paintings did not capture what the world looked like, but how the world was seen. Monet painted “Impression, soleil levant” and through a mocking review by critic Louis Leroy, the impressionist movement recieved its label and became a defined new art style.
Art was stuck in repeat. There were rules to follow, there was a public and even political opinion to what it should look like, and how it should be made. Suddenly, a lot of events came together that sparked the creation of something entirely new.
And while hints of impressionism and its qualities were apparent before Monet’s famous paintings, never did they all came together at the right time and the right place. Through a few small steps, room was made for innovation to happen: the rejection of Manet’s work, the reaction of other artists, and the invention of technology that not only made innovation possible (the metal tubes of paint for example) but also forced and almost worked as a catalyst for innovation (photography). Innovation apparently, needed space to happen, and under the right conditions, was able to occur.
Impressionism was only one of the first steps. Perhaps, the next big step, has a comparable context? Was the next big step in the way to modern art a cataclysm of events as well, or a decision out of the blue?
“Bad artists copy. Good artists steal.”
Picasso
Up until the beginning of the twentieth century, Picasso was a rather realistic painter in an academy trained way. And although he started experimenting with symbolism and a more modern style of painting, influenced by the likes of Munch and El Greco many centuries before him, Picasso still painted in a rather conservative style.
After going through a period of a rather depressed series of paintings in sombre and blue colors, Picasso turned towards a more cheerful approach in what is considered his Rose period. Using more vibrant colors like orange and reds, Picasso still used recognisable figures, like harlequins, portraying the scenes and people in his own style of modern painting.
Ask anyone about Picasso, and they are likely to mention the distorted faces, the cubist forms and the jagged figures. How did Picasso transition from his Rose Period to the well-known cubist painter he came to be? Was it a decision Picasso made out of the blue?
It was during the year of 1907, that everything changed. Not just for Picasso, but in retrospect, for generations of artists to come. During the time, Picasso had made quite a name for himself, but the most reknown artist of Paris was the fauvist Henri Matisse.
The academically Matisse painted from reality, but had a unique use of color; the Fauves in general disregarded the subjects natural color palette, and instead used different colors as a way to express emotions. Facing harsh criticism at first, Matisse responded by diving even deeper into his fauvist way of painting, and eventually displayed ‘Le bonheur de vivre’ in an exhibition he partially organised, called Salon d’Automne. Like the impressionist movement did before them, Salon d’Automne started as a response to the conservative Salon de Paris.
Reactions were divided still, but most undoubtedly invoked joy and laughter. Le bonheur de vivre expressed itself through vivid complementary colors, while still having a realistic structure underneath.
At this point, competition between Picasso and Matisse was still going strong. Even though the two were friends, Picasso had to accept the older Matisse as the through master of his time. His own paintings could even be considered rather boring, when compared to the wild expressive paintings Matisse made.
Realising he couldn’t beat Matisse at his own game, Picasso knew he had to create something drastic to set himself apart as the better artist. Something that was not seen before, something that would cause a shock and forever change the way Picasso painted.
At the time, a lot of artwork from Africa was imported into France, often ending up in stacks in tribal musea throughout Paris. Musée d’Ethnographie du Trocadéro was one of them, and during Picasso’s studies for his groundbreaking work, it was here he found his most important inspiration. The masks and statues displayed, added up to the influence of Spanish and Iberian art, and together with influences of Cezanne and El Greco, collided together in Picasso’s mind.
It was from those studies, ‘Les Demoiselles d’Avignon’ was given life. A painting so strange and ungraspable, with such disregard for what were considered common rules in art, that it blew everyone away and caused a huge uprising. Suddenly, Matisse was not that innovative anymore. All the time, Matisse was still working on a foundation of what Post Impressionist painters had done.
Picasso totally steered away from this. And even though he borrowed an enormous amount of details, techniques, colors and compositions from artists before him, it was the way these were all brought together that was never before seen.
I feel like this is where Picasso set himself apart from other ‘innovators’. He managed to partially reinvent the way artwork was looked at, like the impressionists did when the camera had risen to popularity. One can step away from what is currently being done and improve on it, but to take a step beyond that and almost travel in completely uncharted territory, is a true path to renewal.
Je vond 'm dus lelijk. Ik weet dat nog omdat ik het een kutopmerking vond.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:42 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt is alles wat ik zeg bitcherig.
[..]
Hmm, ik kan het me niet meer herinneren?
behoorlijke lap tekst ookquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:44 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Mijn ogen doen nu te pijn om te lezen dus ik heb na 10 zinnen opgegeven ofzo, sorry!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |