Er zijn meer wegen naar Rome natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:29 schreef LethalNinja het volgende:
Wellicht is de blokkade juridisch niet legaal, maar ik denk dat we de zaken gewoon niet ingewikkelder moeten neerzetten dan zij zijn. Wat willen beide partijen?
Israel: veiligheid voor haar burgers, en goederen controleren op wapens (dus ook weer om veiligheidsredenen)
activisten: tja wat willen zij? als ze alleen maar de palestijnen willen helpen met voedsel etc, waarom dan de confrontatie opzoeken met de militairen? en als ze echt willen knokken (kan) dan vind ik ook niet dat er achteraf zo raar wordt gedaan. Niet alleen door hen maar ook door de islamitische landen erom heen. Iets dat ik op zich wel begrijp omdat zij zo niet naar de problemen in het eigen land hoeven te kijken.
Islam = provocerenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ze zich daar aan zouden houden was er idd niets loos.
Waarom toch dat provoceren?
Je zou je er nog over verbazen hoe creatief mensen kunnen zijn als het aankomt van allerlei wapens tussen goederen. Dit gebeurd ook op schiphol maar dan met drugs. Als er wapens door komen, dan kunnen daarmee dus weer Israeliers worden vermoord. M.a.w, het gaat dus om de veiligheid.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, ja, de Israëliërs houden ook simpele dingen als kruiden en pasta tegen, om veiligheidsredenen .. ze zijn vast bang dat alle Palestijnen tegelijk een scheet laten als de wind goed staat of zo, biologische oorlogsvoering?
Niet dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:33 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat een heerlijk sarcastisch ondertoontje. Voor jou staat duidelijk al vast dat israel het kwaad is.
Of dat Israël de boten met kernwapens bestookte...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:31 schreef IHVK het volgende:
Nu krijgen we zeker te horen dat er kernwapens aan boord waren.
Lijkt mij een goed planquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:35 schreef BasOne het volgende:
[..]
Er zijn meer wegen naar Rome natuurlijk.
Gewoon een haven in Gaza gebruiken voor de invoer van hulpgoederen, met een VN macht daar die alles op wapens controleert.
Dan mag Israël de kust patrouilleren dat er niets illegaals op een strandje word gedumpt.
En wat heeft dit hele gebeuren precies met de islam te maken?quote:
Vooralsnog heb ik nog niets gelezen dat Israël wapens heeft gevonden bestemd voor Hamas.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:36 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Of dat Israël de boten met kernwapens bestookte...
Zucht, zo kun je aan de gang blijven.
Oh, dat lijkt me een reden om alle goederen en spullen te verbieden! Van water kun je ook waterstof bommen maken!! Doe niet zo naief. Het is principieel niet goed dat palestijnen geen wapens mogen importeren terwijl Israel miljoenen/miljarden aan wapens krijgt en koopt uit de VS en de rest van de wereld. Het is immers een conflictgebied en daar mag men dus geen wapens geven of verkopen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Je zou je er nog over verbazen hoe creatief mensen kunnen zijn als het aankomt van allerlei wapens tussen goederen. Dit gebeurd ook op schiphol maar dan met drugs. Als er wapens door komen, dan kunnen daarmee dus weer Israeliers worden vermoord. M.a.w, het gaat dus om de veiligheid.
het is natuurlijk chaos geweest en elke afzonderlijke boot heeft niet geweten wat er op de andere gebeurde, dan ga je dingen invullen. Als jij als activist hoort dat er op een boot hardhandig wordt ingegrepen en je hebt al een "gezonde hekel" aan Israel, dan ga je proberen jezelf te verdedigen. Datzelfde kan gezegd worden van commando's, je kameraden worden elders aangevallen en je hebt al een "gezonde hekel" aan de hippies op die boot die zogenaamd je land bedreigen, dan ben je ook niet moeder Theresa.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:35 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Goh, getuigenverklaringen die elkaar tegenspreken en video's die iets anders laten zien
Daarom moeten we het ook voorlopig bij de videobeelden houden. En dat staat die Israël haters hier helemaal niet aan. Die beelden spreken niet voor hun.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
Door haar raak ik in de war inderdaad. Zij zegt dat zodra de commando's landden ze direct de handen in de lucht staken en riepen "don't shoot, don't shoot" omdat ze hadden gezien dat het uit de hand liep op de grote boot. (wat precies hadden ze niet mee gekregen, maar je hoort en ziet het schieten natuurlijk wel)
Dit zou voor haar bootje gelden, maar ze lijkt in het algemeen te spreken van de kleine bootjes..
Echter, vanaf de grote boot hoor je juist dat ze met stokken e.d. die commando's aanvielen omdat ze hadden gezien dat er hardhandig was ingegrepen op de kleine bootjes.
Maar daar gaat Israël nooit mee akkoord omdat ze zelf de touwtjes in handen willen houden.quote:
Behoort de kust tot Israelisch gebied? Hamas leden patrouilleren ook niet of er wapens naar Israel via de zee komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:35 schreef BasOne het volgende:
[..]
Er zijn meer wegen naar Rome natuurlijk.
Gewoon een haven in Gaza gebruiken voor de invoer van hulpgoederen, met een VN macht daar die alles op wapens controleert.
Dan mag Israël de kust patrouilleren dat er niets illegaals op een strandje word gedumpt.
Een paar moment opnamen zijn niet representatief voor het geheel m'n beste koffiezondersuiker.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:39 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Daarom moeten we het ook voorlopig bij de videobeelden houden. En dat staat die Israël haters hier helemaal niet aan. Die beelden spreken niet voor hun.
Daarom zou het idioot zijn om videobeelden voorlopig te gebruiken. Het zijn immers videos die door Israel vrij zijn gegeven en meerder getuigen hebben een totaal ander beeld geschetst van wat er gebeurde.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:39 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Daarom moeten we het ook voorlopig bij de videobeelden houden. En dat staat die Israël haters hier helemaal niet aan. Die beelden spreken niet voor hun.
Dat is dus de moeilijkheid, Turkije (en vele andere landen) erkent de Staat Palestina en ziet de wateren voor de Gaza strook als Palestijnse territoriale wateren, Israël erkent Palestina niet en ziet het als Israëlisch grondgebied.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:40 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Behoort de kust tot Israelisch gebied? Hamas leden patrouilleren ook niet of er wapens naar Israel via de zee komen.
Eh commando komt door de deur, gast staat om de hoek met een mes boem dood. Ja dat is dan dichtbij he.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:32 schreef IHVK het volgende:
2 tot 4 cm in het hoofd schieten. Lekkere zelfverdediging. Bah.
Ja, echter spreken de getuigen elkaar -zo op het oog- tegen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:41 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Daarom zou het idioot zijn om videobeelden voorlopig te gebruiken. Het zijn immers videos die door Israel vrij zijn gegeven en meerder getuigen hebben een totaal ander beeld geschetst van wat er gebeurde.
Tja getuigenverklaringen van zo'n heftige en misschien traumatiserende ervaring zijn natuurlijk niet altijd geheel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:43 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ja, echter spreken de getuigen elkaar -zo op het oog- tegen.
Dus als een soldaat daar loopt, er komt iemand met een mes op hem af. Dan moet die soldaat dus eerst wegrennen zodat hij op een grote afstand staat en dan mag hij pas de man neerschieten? Met dus het risico dat tijdens het wegrennen (wat er dan uitziet als tikkertje) de man met het mes allang een mes in zijn hoofd heeft gegooid? of dat de man met het mes geen zin heeft om achter de soldaat aan te rennen en een andere soldaar (dodelijk?) verwond...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:32 schreef IHVK het volgende:
2 tot 4 cm in het hoofd schieten. Lekkere zelfverdediging. Bah.
Komt dat argument ook weer langs vliegen terwijl er ook videobeelden zijn van reporters op die schepen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:41 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Daarom zou het idioot zijn om videobeelden voorlopig te gebruiken. Het zijn immers videos die door Israel vrij zijn gegeven en meerder getuigen hebben een totaal ander beeld geschetst van wat er gebeurde.
Was die soldaat een Israëliër? Ja, dan wel natuurlijk...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:47 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dus als een soldaat daar loopt, er komt iemand met een mes op hem af. Dan moet die soldaat dus eerst wegrennen zodat hij op een grote afstand staat en dan mag hij pas de man neerschieten? Met dus het risico dat tijdens het wegrennen (wat er dan uitziet als tikkertje) de man met het mes allang een mes in zijn hoofd heeft gegooid? of dat de man met het mes geen zin heeft om achter de soldaat aan te rennen en een andere soldaar (dodelijk?) verwond...
Tja ik weet niet maar ik weet niet beter dan dat militairen getraind worden op het mikken op het lichaam en niet op het hoofd omdat dat een veel moeilijker doel is om te raken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:47 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dus als een soldaat daar loopt, er komt iemand met een mes op hem af. Dan moet die soldaat dus eerst wegrennen zodat hij op een grote afstand staat en dan mag hij pas de man neerschieten? Met dus het risico dat tijdens het wegrennen (wat er dan uitziet als tikkertje) de man met het mes allang een mes in zijn hoofd heeft gegooid? of dat de man met het mes geen zin heeft om achter de soldaat aan te rennen en een andere soldaar (dodelijk?) verwond...
Nope, je moet echt de chaos quatsch eruit zien te filteren. Dingen die ze zelf ingevuld hebben.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
Tja getuigenverklaringen van zo'n heftige en misschien traumatiserende ervaring zijn natuurlijk niet altijd geheel betrouwbaar.
En dan jaag je maar direct een kogel door zn kop? Wanneer je de aanvaller in zn been schiet zal hij jou ook niet neersteken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:47 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Commando's getraind op invallen e.d. zijn gericht op het hoofd, omdat je dan je doel vrijwel zeker uitschakelt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
Tja ik weet niet maar ik weet niet beter dan dat militairen getraind worden op het mikken op het lichaam en niet op het hoofd omdat dat een veel moeilijker doel is om te raken.
Joh... je staat pal tussen 100 randdebielen met bloed in hun ogen en metalen staven/messen in hun handen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
Tja ik weet niet maar ik weet niet beter dan dat militairen getraind worden op het mikken op het lichaam en niet op het hoofd omdat dat een veel moeilijker doel is om te raken.
Er zouden ook video's zijn die het tegendeel beweren, en de video's die er al zijn laten ook iets anders zien voor nu dan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
Tja getuigenverklaringen van zo'n heftige en misschien traumatiserende ervaring zijn natuurlijk niet altijd geheel betrouwbaar.
Het is geen spelletje of een film he. Bij dat soort invallen geldt er een shoot-to-kill order zodra men fysiek bedreigd wordt. En in zulke krappe ruimtes maakt dat niet meer uit als iemand recht voor je staat met een mes.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan jaag je maar direct een kogel door zn kop? Wanneer je de aanvaller in zn been schiet zal hij jou ook niet neersteken.
Arme soldaten inderdaad.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Joh... je staat pal tussen 100 randdebielen met bloed in hun ogen en metalen staven/messen in hun handen.
Do the math.
quote:
Dat verklaart iig waarom 5 van de 9 doden door het hoofd zijn geschotenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
Commando's getraind op invallen e.d. zijn gericht op het hoofd, omdat je dan je doel vrijwel zeker uitschakelt.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Joh... je staat pal tussen 100 randdebielen met bloed in hun ogen en metalen staven/messen in hun handen.
Do the math.
100% accuracy is niet makkelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:56 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dat verklaart iig waarom 5 van de 9 doden door het hoofd zijn geschoten
Jup, daarom zou het IDF er best eerlijk over mogen zijn, want het verhaal dat ze alleen op benen geschoten hebben, klopt niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:56 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dat verklaart iig waarom 5 van de 9 doden door het hoofd zijn geschoten
Israelische commandos worden getraind op twee keer in het hoofd schieten. Op het lichaam kan namelijk een kogelwerend vest zitten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan begonnen met 'paintball' geweren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het is geen spelletje of een film he. Bij dat soort invallen geldt er een shoot-to-kill order zodra men fysiek bedreigd wordt. En in zulke krappe ruimtes maakt dat niet meer uit als iemand recht voor je staat met een mes.
Als je niets over de geldende wetten en regels weet zeg dan niets.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:58 schreef C_N het volgende:
Ik ga een bootje kopen .
En als eerste ga ik naar de turken varen . dat mag . zo maar naar binnen varen, zonder ook maar aan enigen regels te houden . daarna ga ik door naar Nederland en kan ik zo maar nederland binnen varen zonder problemen .
en als ik dan word opgeroepen over de radio dan luister ik niet ,and give a shit.
dan kom de douane en die mep ik inelkaar. dat mag ook .
daarna kom de marine die mep ik ook inelkaar . dat mag zeggen ze op fok en in de halve werld .
,na dat mijn kadetjes zijn dood geschoten doordat ze de marine soldatjes hebben aan gevallen met pijpen messen en pistooltjes ,moet ik door varen naar Rdam onder begeleiding .
om mijn vrachtje te controleren wat . al was aangeboden om te doen 2 weken van te voren ,voor dat ik uitvoer
en nu is de wereld boos op de marine ,
waar haal je het lef vandaan om een onschuldige bemaning die niets verkeerds deed dood te schieten .
is toch OK dat mijn mensen de marine met wapens staan op te wachten en de eerste de besten die naar beneden kwam aan dat touwtje probeerd af te slachten .
En doven mans ooren heb naar de regels en de aanboden in het niet slaan voor controlle over een lading .
wat een tuig die Israelsh zeg ,
Sowieso is het op een schip, en heeft iemand uitschakelen in zulke kleine krappe ruimtes geen zin.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Israelische commandos worden getraind op twee keer in het hoofd schieten. Op het lichaam kan namelijk een kogelwerend vest zitten.
Omdat paintballs beter zijn tegen mensen zonder wapens. Shotguns met beanbags doen grotere schade aan het menselijk lichaam.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:59 schreef BasOne het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan begonnen met 'paintball' geweren.
Shotguns met beanbags waren al effectiever geweest, ook in CQB.
Ze begonnen met paintball geweren omdat ze dachten dat dat eventuele relschoppers wel voldoende zou afschrikken (bron: een van de eerste IDF verklaringen). Een paintballballetje doet pijn (blauwe plek) maar is niet gericht op daadwerkelijke bedreigende schade, tenzij je er een paar recht in een oog pompt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:59 schreef BasOne het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan begonnen met 'paintball' geweren.
Shotguns met beanbags waren al effectiever geweest, ook in CQB.
Blijft een non-lethal weapon, en je schakelt er iemand beter mee uit dan met een rubber kogel uit een paintball geweer, uitschakelen valt dan altijd nog te prefereren dan "oops, m'n plastic kogeltjes stoppen ze niet ik moet met live rounds gaan schieten."quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:01 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat paintballs beter zijn tegen mensen zonder wapens. Shotguns met beanbags doen grotere schade aan het menselijk lichaam.
Lijkt me nogal duidelijk nietquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:01 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Zag dat plaatje eerder voorbij komen. Wat wil je daarmee zeggen?
Zie deel 1 t/m 5 van deze discussie...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:04 schreef IHVK het volgende:
Waarom enter je een schip met boze mensen op internationale wateren.
De dodelijke beanbags zijn volgens mij al uit productie voor een versie die minder hard word afgeschoten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:02 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ze begonnen met paintball geweren omdat ze dachten dat dat eventuele relschoppers wel voldoende zou afschrikken (bron: een van de eerste IDF verklaringen). Een paintballballetje doet pijn (blauwe plek) maar is niet gericht op daadwerkelijke bedreigende schade, tenzij je er een paar recht in een oog pompt.
Beanbags kunnen écht dodelijk zijn als je iemand in de zachte buikstreek raakt. Ik geloof dus niet dat men met de intentie "to kill" dat schip is opgegaan.
Geen antwoord dus.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:04 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Zie deel 1 t/m 5 van deze discussie...
Dat uit een heli aan touwtje in een grote groep bloeddorstige activisten fast ropen niet verstandig is?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:04 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ja, duidelijk isie.
Maar wat wil JIJ ermee zeggen?
Het antwoord staat daar. Dat zinloze ge-herhaal wordt vermoeiend ondertussen. Je mag zelf ook wat energie erin steken om mee te doen.quote:
Ze hebben nooit gedacht zo belaagd te worden. Een handvuurwapen is voor persoonlijke veiligheid, ik denk dat wanneer ze echt rellen hadden verwacht, er heel anders op dat schip geland was. Dus rook, deck vrijhouden door vanuit de helikopter al met traangas of rubberen kogels te schieten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:03 schreef BasOne het volgende:
[..]
Blijft een non-lethal weapon, en je schakelt er iemand beter mee uit dan met een rubber kogel uit een paintball geweer, uitschakelen valt dan altijd nog te prefereren dan "oops, m'n plastic kogeltjes stoppen ze niet ik moet met live rounds gaan schieten."
Hoe wou jij enteren? Zonder dat ze provocatieve middelen moeten gebruiken?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:06 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dat uit een heli aan touwtje in een grote groep bloeddorstige activisten fast ropen niet verstandig is?
Ja en daar trap ik dus niet in, getrainde special forces gaan elke situatie, elke missie uit van een worst case scenario, niet een best case.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:06 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ze hebben nooit gedacht zo belaagd te worden. Een handvuurwapen is voor persoonlijke veiligheid, ik denk dat wanneer ze echt rellen hadden verwacht, er heel anders op dat schip geland was. Dus rook, deck vrijhouden door vanuit de helikopter al met traangas of rubberen kogels te schieten.
En landen met inderdaad shotguns met beanbags en (sub)machinegeweren met rubberen kogels.
Zoals het IDF zelf al verklaard heeft: "We hebben het schromelijk onderschat"
Maar dat is an sich wel weer te begrijpen aangezien het een vreedzaam protest moest zijn op de schepen.
Moeilijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:06 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dat uit een heli aan touwtje in een grote groep bloeddorstige activisten fast ropen niet verstandig is?
... Kom op, dit kun je zelf wel bedenken toch?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:04 schreef IHVK het volgende:
Waarom enter je een schip met boze mensen op internationale wateren.
In het holst van de nacht met een sabel tussen de tanden via de anker ketting omhoog klimmen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:06 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Hoe wou jij enteren? Zonder dat ze Provocatieve middelen moeten gebruiken?
Aan de reacties te lezen mag dit allemaal ??quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:59 schreef BasOne het volgende:
[..]
Als je niets over de geldende wetten en regels weet zeg dan niets.
Je bent er nog steeds niet van overtuigd dat hele actie illegaal was of welquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:09 schreef Amos_ het volgende:
[..]
... Kom op, dit kun je zelf wel bedenken toch?
Als ze uit waren gegaan van worst case, dan hadden ze mitrailleurs met scherpe munitie meegenomen en vanuit de helikopter al diverse slachtoffers gemaakt voor het dek op te gaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:08 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ja en daar trap ik dus niet in, getrainde special forces gaan elke situatie, elke missie uit van een worst case scenario, niet een best case.
Lees dan topics 17 en 18 eerst even, voordat je nog meer onzin uitkraamt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:09 schreef C_N het volgende:
[..]
Aan de reacties te lezen mag dit allemaal ??
of nu ineens niet .
zo Israel heeft erg goed gehandeld .
ik ben blij dat jij het inziet nu .
Onder de naam vredesactivist mag je alles doen .
is het motto geloof ik .
ze hebben het geprobeerd met paintball werkte niet ,ok schiet ze af dat werkt wel .
zo nu zullen de (vredesactivistjes} zich wel een keer bedenken om deze dol dwaazen activitijdjes uit te halen .
het volgende bootje gaat ook weer naar asdodh .and so on, and so on .
Bedankt, ik heb gelachen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:08 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Moeilijk.
Het kan zijn dat de Israëliërs de situatie verkeerd inschatte en er vanuit ging dat het echt "vredelievende activisten" waren. Helaas kwamen ze erachter dat het randdebielen waren die juist op confrontatie uit waren.
Tja, en dan liggen daar 2 van je maten die tot appelmoes
worden geslagen met metalen staven. Logisch dat er dan direct hulp wordt
aangevoerd in de vorm van tientallen soldaten via datzelfde touwtje aangezien enteren via de boot te moeilijk was.
Was die ook niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:10 schreef BasOne het volgende:
[..]
Je bent er nog steeds niet van overtuigd dat hele actie illegaal was of wel
Enteren via de boot ging ook niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:09 schreef BasOne het volgende:
[..]
In het holst van de nacht met een sabel tussen de tanden via de anker ketting omhoog klimmen.
Klopt, ik weet dat er uitzonderingen zijn en eerlijk is eerlijk, ik vertrouw dat soort "activisten" niet. Maar dat is de aard van het beestjequote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:10 schreef BasOne het volgende:
[..]
Je bent er nog steeds niet van overtuigd dat hele actie illegaal was of wel
Je bent hier alleen maar om te trollen, niet?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bedankt, ik heb gelachen.
Waarom enteren ze een boot, gewapend, waarvan ze denken dat er vredesactivisten inzitten?
Niet?quote:
Nee hoor ik stel je een serieuze vraag.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Je bent hier alleen maar om te trollen, niet?
Wat probeer je uit te lokken hier? Er zijn al video's waaruit blijkt dat de boten eerst zijn gewaarschuwd. Als dit niet zou gebeuren zouden ze aan boord komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom enteren ze een boot, gewapend, in het midden van de nacht waarvan ze denken dat er vredesactivisten inzitten?
dit zou IDD de beste oplossing geweest zijn ..quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:10 schreef Prosac het volgende:
[..]
Als ze uit waren gegaan van worst case, dan hadden ze mitrailleurs met scherpe munitie meegenomen en vanuit de helikopter al diverse slachtoffers gemaakt voor het dek op te gaan.![]()
Of gewoon dat schip met een torpedo naar de kelder gejaagd.
Het zijn allemaal randdebielen maar dit keer staat de wet gewoon aan hun kant.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Klopt, ik weet dat er uitzonderingen zijn en eerlijk is eerlijk, ik vertrouw dat soort "activisten" niet. Maar dat is de aard van het beestje
Omdat ze wilden weten of er ook wapens/middelen voor wapenproductie aan boord waren en dit met eigen ogen wilden zien.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom enteren ze een boot, gewapend, in het midden van de nacht waarvan ze denken dat er vredesactivisten inzitten?
Israël zal het idd een worst wezen, totdat ze er achter komen dat andere landen geen zaken meer met ze wil doen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef Mylene het volgende:
Wat maakt het nu uit of deze actie legaal is of niet? Uiteindelijk zal het Israel een worst wezen
Nou zo wil ik ze zeker niet noemen, ik geloof best dat het merendeel echt met goede intenties die goederen wil afleveren. Maar dat soort tuig dat uit is op andere zaken gaat ook mee, iets wat je terdege moet meewegen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef BasOne het volgende:
[..]
Het zijn allemaal randdebielen maar dit keer staat de wet gewoon aan hun kant.
Ach welnee, de VS zal altijd achter Israel blijven staan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:15 schreef BasOne het volgende:
[..]
Israël zal het idd een worst wezen, totdat ze er achter komen dat andere landen geen zaken meer met ze wil doen.
Dat het geld ineens opdroogt, dat wapenleveranties ineens niet meer aankomen....
Met paintball.....quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je betoog begint met zo'n absurde vraag.. Wat zou ik moeten uitlokken?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat probeer je uit te lokken hier? Er zijn al video's waaruit blijkt dat de boten eerst zijn gewaarschuwd. Als dit niet zou gebeuren zouden ze aan boord komen.
Ze waren gewapend met paintballgeweren en hun standaard vuurwapen (pistool) als backup.
Dat ze vervolgens aangevallen worden en zichzelf dus moeten/mogen verdedigen is wat anders.
En waarom zijn ze weinig betrouwbaar? Filmpjes gemaakt door een activist, waarbij een soldaat op het dek landt en meteen aangevallen wordt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je betoog begint met zo'n absurde vraag.. Wat zou ik moeten uitlokken?
Hoe dan ook, filmpjes uitgegeven door het Israelische leger, die daar 9 mensen om het leven hebben gebracht, zijn weinig betrouwbaar in mijn ogen.
Ook die zijn al vaker langs gekomen, evenals links naar die het in twijfel brengen door interpretatie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:12 schreef BasOne het volgende:
[..]
Niet?
Dan kan je me vast de wetsartikelen voorleggen die het legaal maken.
Dan hadden ze moeten wachten tot de schepen in de 24 mijls zone waren geweest, dan hadden ze dat idd mogen controleren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef Prosac het volgende:
[..]
Omdat ze wilden weten of er ook wapens/middelen voor wapenproductie aan boord waren en dit met eigen ogen wilden zien.
de gemidelde Israllier is voor jou de links Israllier.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij opvalt is dat sommige users werkelijk alles op panische wijze proberen goed te praten. Niemand vraagt jullie om de schuld bij Israel te leggen (dat is ook niet terecht). Maar waarom zo halsstarrig vasthouden aan het standpunt dat er geen fouten zijn gemaakt. Zelfs de gemiddelde Israelier vindt dat de commando's te hard hebben gereageerd. Toch wordt in dit topic werkelijk alles recht geluld.
Onlogisch is het niet, een theorie wel aangezien ik dat niet kan bewijzen. Maar een heel aannemelijke gezien de situatie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor ik stel je een serieuze vraag.
Je produceert namelijk hele vage theorieën die nogal onlogisch zijn.
VS. Nederland, VK.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:16 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ach welnee, de VS zal altijd achter Israel blijven staan.
Juist niet. Deze vragen worden uitgelokt, omdat ze nooit beantwoord/weerlegd zijn, terwijl in sommige Posts men doet alsof dat wel zo is. Argumenten zijn dus niet valide en die vragen kunnen best herhaald worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:18 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ook die zijn al vaker langs gekomen, evenals links naar die het in twijfel brengen door interpretatie.
Als al dat ge-herhaal nu eens niet nodig was en mensen zich beter inlezen, zaten we nu op deeltje 5. Maar er bekruipt me het gevoel dat dit juist de tactiek is.
Precies links is hersendood en de rechts heeft gelijk ?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:19 schreef C_N het volgende:
[..]
de gemidelde Israllier is voor jou de links Israllier.
want sorry hoor maar hier zijn dagelijks demostraties voor de IDF .
gisteren waren er ongeregeldheden in Telaviv bij de turkse ambasade.
en vandaan weer 100derde mensen de straat op .
er is meer voor de IDF dan tegen .
onze jongens worden afgeslacht als ze aan een touwtje naar beneden komen .
zo geloof mij daar is GEEN begrip voor in de Israelishe maatschapij en terecht .
OK aan de linkse kant maar die hebben altijd wat te zeiken .wand die zien maar een kant die zijn een soort van hersen dood.
Naja ik vind het wel debielen want je weet dat er gedonder komt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nou zo wil ik ze zeker niet noemen, ik geloof best dat het merendeel echt met goede intenties die goederen wil afleveren. Maar dat soort tuig dat uit is op andere zaken gaat ook mee, iets wat je terdege moet meewegen.
Dat zou jij wel willen. he?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef BasOne het volgende:
[..]
VS. Nederland, VK.
Maar Israël heeft meer handelspartners, waaronder Turkije, en die gaat alle handelsbetrekkingen her evalueren.
Dan trekt de VS op zijn beurt weer alle steun weg richting Turkije.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef BasOne het volgende:
[..]
VS. Nederland, VK.
Maar Israël heeft meer handelspartners, waaronder Turkije, en die gaat alle handelsbetrekkingen her evalueren.
Nee, de mensen die zich volledig achter de IDF scharen gelukkig niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:19 schreef C_N het volgende:
OK aan de linkse kant maar die hebben altijd wat te zeiken .wand die zien maar een kant die zijn een soort van hersen dood.
Dus je blijft gewoon weer negeren dat er op die boten reporters waren met een TV crew, en er daar ook video van vrij is gekomen? Helaas tonen die hetzelfde als de IDF, dat heb je tegen zitten...quote:
Dan maar welterusten. Je zit nu gewoon keihard groen te roepen terwijl het blauw is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Juist niet. Deze vragen worden uitgelokt, omdat ze nooit beantwoord/weerlegd zijn, terwijl in sommige Posts men doet alsof dat wel zo is. Argumenten zijn dus niet valide en die vragen kunnen best herhaald worden.
Enige waar israel zich aan kan vast kan klampen is het San Remo akkoord, wat een dergelijke boarding actie legaal maakt, alleen is volgens datzelfde akkoord de blokkade van Gaza illegaal.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:18 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ook die zijn al vaker langs gekomen, evenals links naar die het in twijfel brengen door interpretatie.
Als al dat ge-herhaal nu eens niet nodig was en mensen zich beter inlezen, zaten we nu op deeltje 5. Maar er bekruipt me het gevoel dat dit juist de tactiek is.
Dat was verstandiger geweest ja. Maar dat had denk ik weinig veranderd aan de huidige ophef.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:19 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dan hadden ze moeten wachten tot de schepen in de 24 mijls zone waren geweest, dan hadden ze dat idd mogen controleren.
"Turkey has warned it may reduce economic and defence ties with Israel following the deadly raid on a Gaza aid flotilla. "quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat zou jij wel willen. he?
Je riedeltje begint overigens oud te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |