abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:52:26 #126
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82324480
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef BasOne het volgende:

[..]

Tja ik weet niet maar ik weet niet beter dan dat militairen getraind worden op het mikken op het lichaam en niet op het hoofd omdat dat een veel moeilijker doel is om te raken.
Commando's getraind op invallen e.d. zijn gericht op het hoofd, omdat je dan je doel vrijwel zeker uitschakelt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:52:37 #127
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82324490
quote:

[..]

Tja ik weet niet maar ik weet niet beter dan dat militairen getraind worden op het mikken op het lichaam en niet op het hoofd omdat dat een veel moeilijker doel is om te raken.
Joh... je staat pal tussen 100 randdebielen met bloed in hun ogen en metalen staven/messen in hun handen.
Do the math.
pi_82324538
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:46 schreef BasOne het volgende:

[..]

Tja getuigenverklaringen van zo'n heftige en misschien traumatiserende ervaring zijn natuurlijk niet altijd geheel betrouwbaar.
Er zouden ook video's zijn die het tegendeel beweren, en de video's die er al zijn laten ook iets anders zien voor nu dan.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82324570
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan jaag je maar direct een kogel door zn kop? Wanneer je de aanvaller in zn been schiet zal hij jou ook niet neersteken.
Het is geen spelletje of een film he. Bij dat soort invallen geldt er een shoot-to-kill order zodra men fysiek bedreigd wordt. En in zulke krappe ruimtes maakt dat niet meer uit als iemand recht voor je staat met een mes.
pi_82324583
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Joh... je staat pal tussen 100 randdebielen met bloed in hun ogen en metalen staven/messen in hun handen.
Do the math.
Arme soldaten inderdaad.
pi_82324620
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef IHVK het volgende:

[..]

Arme soldaten inderdaad.
Je bent wel goed in het sarcastische geneuzel maar echt eerlijk kritisch durf je niet te zijn, dat is jammer.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:56:08 #132
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82324665
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef Prosac het volgende:

[..]

Commando's getraind op invallen e.d. zijn gericht op het hoofd, omdat je dan je doel vrijwel zeker uitschakelt.
Dat verklaart iig waarom 5 van de 9 doden door het hoofd zijn geschoten
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:57:12 #133
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82324695
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Do the math.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82324729
Ik ga een bootje kopen .
En als eerste ga ik naar de turken varen . dat mag . zo maar naar binnen varen, zonder ook maar aan enigen regels te houden . daarna ga ik door naar Nederland en kan ik zo maar nederland binnen varen zonder problemen .

en als ik dan word opgeroepen over de radio dan luister ik niet ,and give a shit.
dan kom de douane en die mep ik inelkaar. dat mag ook .
daarna kom de marine die mep ik ook inelkaar . dat mag zeggen ze op fok en in de halve werld .
,na dat mijn kadetjes zijn dood geschoten doordat ze de marine soldatjes hebben aan gevallen met pijpen messen en pistooltjes ,moet ik door varen naar Rdam onder begeleiding .
om mijn vrachtje te controleren wat . al was aangeboden om te doen 2 weken van te voren ,voor dat ik uitvoer

en nu is de wereld boos op de marine ,
waar haal je het lef vandaan om een onschuldige bemaning die niets verkeerds deed dood te schieten .
is toch OK dat mijn mensen de marine met wapens staan op te wachten en de eerste de besten die naar beneden kwam aan dat touwtje probeerd af te slachten .
En doven mans ooren heb naar de regels en de aanboden in het niet slaan voor controlle over een lading .

wat een tuig die Israelsh zeg ,
pi_82324747
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:56 schreef BasOne het volgende:

[..]

100% accuracy is niet makkelijk.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:58:46 #136
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82324766
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:56 schreef BasOne het volgende:

[..]

Jup, daarom zou het IDF er best eerlijk over mogen zijn, want het verhaal dat ze alleen op benen geschoten hebben, klopt niet.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:58:48 #137
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82324771
quote:

[..]

Israelische commandos worden getraind op twee keer in het hoofd schieten. Op het lichaam kan namelijk een kogelwerend vest zitten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:59:02 #138
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82324783
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Het is geen spelletje of een film he. Bij dat soort invallen geldt er een shoot-to-kill order zodra men fysiek bedreigd wordt. En in zulke krappe ruimtes maakt dat niet meer uit als iemand recht voor je staat met een mes.
Waarom zijn ze dan begonnen met 'paintball' geweren.
Shotguns met beanbags waren al effectiever geweest, ook in CQB.
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:59:54 #139
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82324827
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:58 schreef C_N het volgende:
Ik ga een bootje kopen .
En als eerste ga ik naar de turken varen . dat mag . zo maar naar binnen varen, zonder ook maar aan enigen regels te houden . daarna ga ik door naar Nederland en kan ik zo maar nederland binnen varen zonder problemen .

en als ik dan word opgeroepen over de radio dan luister ik niet ,and give a shit.
dan kom de douane en die mep ik inelkaar. dat mag ook .
daarna kom de marine die mep ik ook inelkaar . dat mag zeggen ze op fok en in de halve werld .
,na dat mijn kadetjes zijn dood geschoten doordat ze de marine soldatjes hebben aan gevallen met pijpen messen en pistooltjes ,moet ik door varen naar Rdam onder begeleiding .
om mijn vrachtje te controleren wat . al was aangeboden om te doen 2 weken van te voren ,voor dat ik uitvoer

en nu is de wereld boos op de marine ,
waar haal je het lef vandaan om een onschuldige bemaning die niets verkeerds deed dood te schieten .
is toch OK dat mijn mensen de marine met wapens staan op te wachten en de eerste de besten die naar beneden kwam aan dat touwtje probeerd af te slachten .
En doven mans ooren heb naar de regels en de aanboden in het niet slaan voor controlle over een lading .

wat een tuig die Israelsh zeg ,
Als je niets over de geldende wetten en regels weet zeg dan niets.
Laboro te salutante
pi_82324842
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Israelische commandos worden getraind op twee keer in het hoofd schieten. Op het lichaam kan namelijk een kogelwerend vest zitten.
Sowieso is het op een schip, en heeft iemand uitschakelen in zulke kleine krappe ruimtes geen zin.
pi_82324884
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:59 schreef BasOne het volgende:

[..]

Omdat paintballs beter zijn tegen mensen zonder wapens. Shotguns met beanbags doen grotere schade aan het menselijk lichaam.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:01:41 #142
303848 KoffieMetMelk
pi_82324922
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:57 schreef BasOne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zag dat plaatje eerder voorbij komen. Wat wil je daarmee zeggen?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:02:10 #143
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82324946
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:59 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ze begonnen met paintball geweren omdat ze dachten dat dat eventuele relschoppers wel voldoende zou afschrikken (bron: een van de eerste IDF verklaringen). Een paintballballetje doet pijn (blauwe plek) maar is niet gericht op daadwerkelijke bedreigende schade, tenzij je er een paar recht in een oog pompt.

Beanbags kunnen écht dodelijk zijn als je iemand in de zachte buikstreek raakt. Ik geloof dus niet dat men met de intentie "to kill" dat schip is opgegaan.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:02:55 #144
16715 Mylene
*schatje*
pi_82324982
Wat is er nu waar van het aanbod van Israel om de goederen eerst te inspecteren en dan te leveren? Dus zonder deze konvooi en willens en wetens het gevaar van 600 mensen inclusief baby te brengen?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:03:06 #145
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82324989
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:01 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Omdat paintballs beter zijn tegen mensen zonder wapens. Shotguns met beanbags doen grotere schade aan het menselijk lichaam.
Blijft een non-lethal weapon, en je schakelt er iemand beter mee uit dan met een rubber kogel uit een paintball geweer, uitschakelen valt dan altijd nog te prefereren dan "oops, m'n plastic kogeltjes stoppen ze niet ik moet met live rounds gaan schieten."
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:03:25 #146
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82325004
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:01 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Zag dat plaatje eerder voorbij komen. Wat wil je daarmee zeggen?
Lijkt me nogal duidelijk niet
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:04:22 #147
303848 KoffieMetMelk
pi_82325051
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:03 schreef BasOne het volgende:

[..]

Lijkt me nogal duidelijk niet
Ja, duidelijk isie.
Maar wat wil JIJ ermee zeggen?
pi_82325054
Waarom enter je een schip met boze mensen op internationale wateren.

Als we ervan uitgaan dat ze niet geprovoceerd zijn door die soldaten zelf.0
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:04:51 #149
303848 KoffieMetMelk
pi_82325069
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:04 schreef IHVK het volgende:
Waarom enter je een schip met boze mensen op internationale wateren.
Zie deel 1 t/m 5 van deze discussie...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:05:05 #150
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82325075
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:02 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ze begonnen met paintball geweren omdat ze dachten dat dat eventuele relschoppers wel voldoende zou afschrikken (bron: een van de eerste IDF verklaringen). Een paintballballetje doet pijn (blauwe plek) maar is niet gericht op daadwerkelijke bedreigende schade, tenzij je er een paar recht in een oog pompt.

Beanbags kunnen écht dodelijk zijn als je iemand in de zachte buikstreek raakt. Ik geloof dus niet dat men met de intentie "to kill" dat schip is opgegaan.
De dodelijke beanbags zijn volgens mij al uit productie voor een versie die minder hard word afgeschoten.
Laboro te salutante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')