Ik vertrouw Obama wel. Echter, ik ben zo mn twijfels over de joodse lobby in Amerika. Die zal een onderzoek sterk beinvloeden (mogelijk zelfs onbedoeld). Laat de VN het gewoon lekker dan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tsja, als je Obama zelfs nu niet vertrouwt,
dan komt het nooit meer goed met de wereld.
Overigens Northernstar
ik had nog gereageerd op je uitbreide post.
[..]
Zou mooi zijn als diegene dan 45 minuten heeft en dit volledig online zet en niet kleine clipjes die vervolgens alleen het gelijk van de activisten aantoont.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 03:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Finkelstein zei op RT dat het wellicht iemand gelukt is om toch videoopnames van het schip te smokkelen. Iemand zou geheugenkaartjes in haar ondergoed hebben verstopt.
De hele aanval duurde meer dan 45 minuten. Israel heeft een paar hele korte clipjes vrijgegeven die hun versie moeten bevestigen. Waarom geven ze alles niet vij als hun versie de waarheid is?
En zo praten we weer /al 19 topics vol.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:04 schreef Prosac het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als diegene dan 45 minuten heeft en dit volledig online zet en niet kleine clipjes die vervolgens alleen het gelijk van de activisten aantoont.
Zijn het ook korte clips, dan weet je dat er genoeg zijn die daar weer hun vraagtekens bijzetten.
Precies, als hun versie klopt zou die op die kaartjes/tapes moeten staan, niets simpeler dan dat materiaal naar buiten brengen waardoor de 'terroristen' feitelijk hun eigen 'strop' aanleveren. Juist het feit dat zij wel die korte stukjes in hun voordeel laten zien en de rest niet is een sterke aanwijzing dat de verhalen van de opvarenden wel kloppen en dat Israël dingen probeert te verbergen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 03:53 schreef NorthernStar het volgende:
De hele aanval duurde meer dan 45 minuten. Israel heeft een paar hele korte clipjes vrijgegeven die hun versie moeten bevestigen. Waarom geven ze alles niet vij als hun versie de waarheid is?
Hehe, ik vermoed dat het gerucht alleen al voor behoorlijk wat opwinding zorgtquote:Hopenlijk klopt het gerucht van Finkelstein en duikt er meer materiaal op.
Wellicht omdat het een herhaling van zetten is en iedereen zijn zegje inmiddels heeft gedaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:55 schreef Mylene het volgende:
Het is wel ineens stil in deze reeks hè? De afgelopen dagen ging het best wel hard met de topics.
Over welke domme muts heb je het nou?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Konden ze die domme muts overigens niet in Israel houden en die Palestino naar de Gaza sturen?
Als het legaal was kan je dat zeker ook wel juridisch onderbouwen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Legaal
Konden ze die domme muts overigens niet in Israel houden en die Palestino naar de Gaza sturen?
Lijkt mezelf een prima oplossing
bronquote:'Contact met hulpkonvooi Gaza verloren'
AMSTERDAM - Organisatoren van het pro-Palestijnse hulpkonvooi dat sinds dinsdag onderweg is naar de Gazastrook, zijn het contact met de opvarenden van het schip de Rachel Corrie vrijdag verloren. Gevreesd wordt voor een nieuwe aanval van Israëliers.
Dat meldt persbureau AFP vrijdag. De activisten proberen opnieuw per schip met hulpgoederen de Israëlische blokkade van de Gazastrook te doorbreken.
"Alle contact met de boot is verloren. We gaan uit van sabotage door de Israëliers", aldus Audrey Bomse van de organisatie 'Free Gaza'.
De Rachel Corrie, vernoemd naar een Amerikaanse die in 2003 in de Gazastrook om het leven kwam tijdens een protest, heeft vijftien activisten aan boord.
Hulpgoederen
De lading van het schip bestaat uit 12.000 ton hulpgoederen, waaronder rolstoelen, schoolspullen en medicijnen. Ook heeft het schip cement aan boord, een van de zaken die Israël niet naar de Gazastrook wil hebben.
Israëlische commando's doodden maandag zeker negen pro-Palestijnse activisten op een hulpkonvooi. De militaire operatie leidde tot grote woede bij een reeks landen in het Midden-Oosten.
Geloof niet dat er iemand van de serieuze landen zegt dat ze niet mogen enterenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:04 schreef Augustus_Thijs het volgende:
las het net op nu.nl
het zou wel heel nasty zijn van de israeli's om nu precies hetzelfde nog een keer te herhalen. Geven ze wel weer aan dat het ze volledig niet boeit wat de rest van de wereld schreeuwt.
maar laten we niet op de feiten vooruit lopen. Contact verloren wil natuurlijk nog niks zeggen.
Zover ik terug kan vinden in De Rachel Corrie nog zo'n 150 mijl van de kust, morgen ochtend (en dan hoop ik dat ik goed zit) rond 9 uur NL tijd worden ze rond de Exclusion zone verwacht (68 zeemijl van de kust van Israël).quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:04 schreef Augustus_Thijs het volgende:
las het net op nu.nl
het zou wel heel nasty zijn van de israeli's om nu precies hetzelfde nog een keer te herhalen. Geven ze wel weer aan dat het ze volledig niet boeit wat de rest van de wereld schreeuwt.
maar laten we niet op de feiten vooruit lopen. Contact verloren wil natuurlijk nog niks zeggen.
quote:
quote:"Alle contact met de boot is verloren. We gaan uit van sabotage door de Israëliers", aldus Audrey Bomse van de organisatie 'Free Gaza'.
Ze mogen ook wel enteren, binnen de 24 mijls zone, niet in internationale wateren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geloof niet dat er iemand van de serieuze landen zegt dat ze niet mogen enteren
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:10 schreef LethalNinja het volgende:
Die boten hebben de blokkade maar te accepteren.
Ja dat hebben ze welquote:
Ja ze hebben de vinger al uitgestoken voor het contact verloren is gegaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:15 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
[..]
Sja... niet het overzicht ook willen houden, gewoon direct wijzen.
Zo slaapverwekkend dat kinderlijke geschreeuw daaro.
Ah ok, dat is je mening zonder enige wettelijke basis.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:20 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze wel![]()
Die onruststokers moeten op afstand blijven, als ze willen dat de hulpgoederen aankomen doen ze dat via de security route. Maarja dat doen ze niet..
Waarom? ze willen rellen, begrijp dat dan. Ze komen daar om te vechten. Dus zet die commandos maar vast klaar Israel, en nu niet met paintguns
yeah right, winnaar van de nobelprijs voor de vrede, uiteraard is die uit op rellenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:20 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Die onruststokers moeten op afstand blijven, als ze willen dat de hulpgoederen aankomen doen ze dat via de security route. Maarja dat doen ze niet..
Waarom? ze willen rellen, begrijp dat dan. Ze komen daar om te vechten. Dus zet die commandos maar vast klaar Israel, en nu niet met paintguns
Si vis pacem, para bellumquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:24 schreef moussie het volgende:
[..]
yeah right, winnaar van de nobelprijs voor de vrede, uiteraard is die uit op rellen
Tja.. dat hele gebeuren blijft vaag. De commando's beweren geschoten te hebben nadat ze aangevallen werden, de aanvallers beweren aangevallen te hebben nadat er op hun geschoten zou zijn en omdat ze zagen wat er op de andere kleinere boten gebeurde, echter zeggen getuigen van die kleinere boten weer dat ze direct de handen in de lucht staken toen de commando's landden omdat ze zagen wat er op de grote boot gebeurde, dat die commando's op de kleine boten niet zo lief waren kan ik enigszins begrijpen (niet goedkeuren!) gezien het feit dat hun collega's elders belaagd werden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:21 schreef Optimistic1 het volgende:
Dit is leuk om te horen:
http://news.bbc.co.uk/today/hi/today/newsid_8721000/8721995.stm
Eerst een woordvoerder van Israel die claimt dat in een van de schepen de passagiers soldaten aanvielen met messen en meer. Daarna hoor je een getuige (britse) die zelf in dat schip was en vermeldde dat Israel begon te schieten op het schip (al was er geen provocatie, juist Israel zorgde voor provocaties).
Niet zo bij de handquote:
Als ze zich daar aan zouden houden was er idd niets loos.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:20 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Die Nederlandse zat toch op 1 van de kleinere boten en die is toch beschoten?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:26 schreef Prosac het volgende:
[..]
Tja.. dat hele gebeuren blijft vaag. De commando's beweren geschoten te hebben nadat ze aangevallen werden, de aanvallers beweren aangevallen te hebben nadat er op hun geschoten zou zijn en omdat ze zagen wat er op de andere kleinere boten gebeurde, echter zeggen getuigen van die kleinere boten weer dat ze direct de handen in de lucht staken toen de commando's landden omdat ze zagen wat er op de grote boot gebeurde, dat die commando's op de kleine boten niet zo lief waren kan ik enigszins begrijpen (niet goedkeuren!) gezien het feit dat hun collega's elders belaagd werden.
Ik ben echter het overzicht nu even even kwijt.. werden die kleine bootjes eerst geenterd, of toch die grote? Want ze wijzen allemaal naar elkaar. De grote boot viel aan omdat de kleintjes hardhandig aangepakt werden, maar de kleintjes zeggen dat ze juist niks deden omdat ze zagen wat er op de grote boot gebeurde..
Dat klinkt niet als een poging voor zelfverdediging door de soldaten die schoten. Schieten in knie of buik zou al genoeg zijn om burgers tegen te houden.quote:Istanbul, Turkey (CNN) -- Autopsy results by forensics experts in Istanbul revealed that all nine of the men killed by Israeli commandoes aboard the humanitarian convoy that had planned to dock in Gaza died of gunshot wounds.
The autopsy results give clues about how the violence unfolded after Israeli commandoes stormed the Turkish ship Mavi Marmara in the pre-dawn hours on Monday.
Five of the men died with bullet wounds to the head, said Dr. Haluk Ince, the director of Istanbul's Medical Examination Institute, said Friday.
One casualty, a 19-year-old dual national Turkish-American citizen named Furkan Dogan, was found to have bullet wounds in his head and multiple bullets in his body, Ince said.
According to the U.S. State department, Dogan was born in Troy, New York and had been living in Turkey. American diplomats have been extending consular services to the deceased's family.
In one case, Ince said, a gunshot victim had been shot at at extremely close range.
"From the analysis of the bullet distance on one of the bodies," Dr. Ince said, "the gun was fired between 2 and 14 centimeters' distance from the victim's head."
quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als Joran de moord op Tatiana Flores laten onderzoeken.
Nee, er zijn andere getuigen die meldden dat er geschoten werd voordat de soldaten op het schip kwamen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:26 schreef Prosac het volgende:
[..]
Tja.. dat hele gebeuren blijft vaag. De commando's beweren geschoten te hebben nadat ze aangevallen werden, de aanvallers beweren aangevallen te hebben nadat er op hun geschoten zou zijn en omdat ze zagen wat er op de andere kleinere boten gebeurde, echter zeggen getuigen van die kleinere boten weer dat ze direct de handen in de lucht staken toen de commando's landden omdat ze zagen wat er op de grote boot gebeurde, dat die commando's op de kleine boten niet zo lief waren kan ik enigszins begrijpen (niet goedkeuren!) gezien het feit dat hun collega's elders belaagd werden.
Ik ben echter het overzicht nu even even kwijt.. werden die kleine bootjes eerst geenterd, of toch die grote? Want ze wijzen allemaal naar elkaar. De grote boot viel aan omdat de kleintjes hardhandig aangepakt werden, maar de kleintjes zeggen dat ze juist niks deden omdat ze zagen wat er op de grote boot gebeurde..
De VS kan inderdaad niet als onafhankelijk gezien worden. Ik zou zeggen laat een Fin of Noor het onderzoek leiden, met vertegenwoordigers van zowel andere neutrale landen als de betrokken landen in het team.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tsja, als je Obama zelfs nu niet vertrouwt,
dan komt het nooit meer goed met de wereld.
Het is handig om meer te weten dan wat je nu weet. De hulpgoederen zijn nodig doordat Israel een illegale blokkade om Gaza heeft. De activisten zijn aangevallen in internationale wateren en dit kun je vergelijken met het aanvallen van schepen door piraten uit Somalie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:29 schreef LethalNinja het volgende:
Wellicht is de blokkade juridisch niet legaal, maar ik denk dat we de zaken gewoon niet ingewikkelder moeten neerzetten dan zij zijn. Wat willen beide partijen?
Israel: veiligheid voor haar burgers, en goederen controleren op wapens (dus ook weer om veiligheidsredenen)
activisten: tja wat willen zij? als ze alleen maar de palestijnen willen helpen met voedsel etc, waarom dan de confrontatie opzoeken met de militairen? en als ze echt willen knokken (kan) dan vind ik ook niet dat er achteraf zo raar wordt gedaan. Niet alleen door hen maar ook door de islamitische landen erom heen. Iets dat ik op zich wel begrijp omdat zij zo niet naar de problemen in het eigen land hoeven te kijken.
Eerder werd gemeld dat alqaeda leden aan boord waren!!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:31 schreef IHVK het volgende:
Nu krijgen we zeker te horen dat er kernwapens aan boord waren.
Omdat ze hulpgoederen in Gaza zelf willen afzetten, en niet via Israël die heel arbitrair dingen uitkiest die wel en niet door mogen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ze zich daar aan zouden houden was er idd niets loos.
Waarom toch dat provoceren?
Ja door het CIDI...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:32 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Eerder werd gemeld dat alqaeda leden aan boord waren!!
Lol, ja, de Israëliërs houden ook simpele dingen als kruiden en pasta tegen, om veiligheidsredenen .. ze zijn vast bang dat alle Palestijnen tegelijk een scheet laten als de wind goed staat of zo, biologische oorlogsvoering?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:29 schreef LethalNinja het volgende:
Wellicht is de blokkade juridisch niet legaal, maar ik denk dat we de zaken gewoon niet ingewikkelder moeten neerzetten dan zij zijn. Wat willen beide partijen?
Israel: veiligheid voor haar burgers, en goederen controleren op wapens (dus ook weer om veiligheidsredenen)
activisten: tja wat willen zij? als ze alleen maar de palestijnen willen helpen met voedsel etc, waarom dan de confrontatie opzoeken met de militairen? en als ze echt willen knokken (kan) dan vind ik ook niet dat er achteraf zo raar wordt gedaan. Niet alleen door hen maar ook door de islamitische landen erom heen. Iets dat ik op zich wel begrijp omdat zij zo niet naar de problemen in het eigen land hoeven te kijken.
Dat kan ik je wel uitleggen. Internationale aandacht op het moment dat de rellen uitbreken. En dat is ze goed gelukt. Velen zijn sowieso streng gelovig dus ze geloven ook dat als iemand het leven laat dat die dan toch wel in de hemel komt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ze zich daar aan zouden houden was er idd niets loos.
Waarom toch dat provoceren?
Wat een heerlijk sarcastisch ondertoontje. Voor jou staat duidelijk al vast dat israel het kwaad is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:31 schreef IHVK het volgende:
Nu krijgen we zeker te horen dat er kernwapens aan boord waren.
Dit dus.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:32 schreef IHVK het volgende:
2 tot 4 cm in het hoofd schieten. Lekkere zelfverdediging. Bah.
Door haar raak ik in de war inderdaad. Zij zegt dat zodra de commando's landden ze direct de handen in de lucht staken en riepen "don't shoot, don't shoot" omdat ze hadden gezien dat het uit de hand liep op de grote boot. (wat precies hadden ze niet mee gekregen, maar je hoort en ziet het schieten natuurlijk wel)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:29 schreef BasOne het volgende:
[..]
Die Nederlandse zat toch op 1 van de kleinere boten en die is toch beschoten?
Ik raak het nu ook even kwijt
Goh, getuigenverklaringen die elkaar tegenspreken en video's die iets anders laten zienquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
Door haar raak ik in de war inderdaad. Zij zegt dat zodra de commando's landden ze direct de handen in de lucht staken en riepen "don't shoot, don't shoot" omdat ze hadden gezien dat het uit de hand liep op de grote boot. (wat precies hadden ze niet mee gekregen, maar je hoort en ziet het schieten natuurlijk wel)
Dit zou voor haar bootje gelden, maar ze lijkt in het algemeen te spreken van de kleine bootjes..
Echter, vanaf de grote boot hoor je juist dat ze met stokken e.d. die commando's aanvielen omdat ze hadden gezien dat er hardhandig was ingegrepen op de kleine bootjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |