u kidding me right?quote:
Nee. Ik heb immers bar weinig ervaring met Apple. Daarbij was Windows toch wat gemakkelijker.quote:
Is dat zo erg? Ik heb namelijk nooit ervaring opgedaan in de lessenquote:
quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:37 schreef Garisson72 het volgende:
[ afbeelding ]
hey!
hey apple!
heeeyyy!!!
HEY APPLE!!!
HEY!
Nee het wekelijksequote:Op donderdag 27 mei 2010 09:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Is dit weer het dagelijkse ICT-topic?
Pssst...quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:40 schreef KingOfMars het volgende:
http://www.nytimes.com/2010/05/27/technology/27apple.html?hp
TS is fan van een 2e rangs computerbedrijf als MS.
quote:But with the return of Mr. Jobs to Apple in 1996 — and an investment by Microsoft of $150 million — the company began a slow path to recovery.
Lessen nodig hebben om een scherm te minimaliserenquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:41 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Nee. Ik heb immers bar weinig ervaring met Apple. Daarbij was Windows toch wat gemakkelijker.
[..]
Is dat zo erg? Ik heb namelijk nooit ervaring opgedaan in de lessen
Natuurlijk ik heb namelijk alleen ervaring met Windows & Linux (Ubuntu)quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:44 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Het doet mij overigens niet verbazen dat jij er niet mee om kan gaan.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:45 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dat MS z'n eigen ondergang medefinanciert is alleen maar mooi natuurlijk.
Dat ze je die apple lieten aanraken....quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:46 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Natuurlijk ik heb namelijk alleen ervaring met Windows & Linux (Ubuntu)
MS heeft van beide te vrezen. En Apple weer meer van Google dan van MS.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ms heeft meer van Google te vrezen dan van Apple.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bron: businessinsider.comquote:It's Official: Apple Is Now Worth More Than Microsoft
quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:50 schreef Shaman het volgende:
[..]
Pssst...
[..]
Bron: businessinsider.com
Linux is een must om data nog te recoveren op een hardeschijf. Maar backup daarentegen is het betere werkquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:51 schreef HeatWave het volgende:
Zowel Windows als OSX zijn prima consumenten OSen, dat Linux-geneuzel heeft echt nog 10 jaar nodig om ergens op te lijken...
Zoiets riep ik 10 jaar geleden ook al.. Ik zie het er niet van komen als desktop vervanger.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:51 schreef HeatWave het volgende:
Zowel Windows als OSX zijn prima consumenten OSen, dat Linux-geneuzel heeft echt nog 10 jaar nodig om ergens op te lijken...
Ow?quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:52 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Linux is een must om data nog te recoveren op een hardeschijf.
Mwah, voor beide is gewoon iets te zeggen, ik vind het ene niet veel beter dan het andere eigenlijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:55 schreef Tacobell het volgende:
TS, als jij niet met een Mac om kunt gaan mag je jezelf geen ICT'er noemen.
Die dingen zijn veel gebruikersvriendelijker dan Windows PC's.
Mac is voor paupers die niet weten hoe ze met een Windows overweg moeten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:55 schreef Tacobell het volgende:
TS, als jij niet met een Mac om kunt gaan mag je jezelf geen ICT'er noemen.
Die dingen zijn veel gebruikersvriendelijker dan Windows PC's.
Pssstquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:50 schreef Shaman het volgende:
[..]
Pssst...
[..]
Bron: businessinsider.com
Dat was nog mijn pubertijdquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:56 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Nog even een crosspostje
Damn heb weer gefaald.
Mijn vader belooft wat en komt het niet na.
Gesprekken die moeilijk verlopen
Zo rood als een kreeft.
Niet zo'n frisse adem hebben door
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:56 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Mac is voor paupers die niet weten hoe ze met een Windows overweg moeten.
Windows is voor paupers die geen Mac kunnen betalen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:56 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Mac is voor paupers die niet weten hoe ze met een Windows overweg moeten.
Dit dus. Apple is een hype, en hypes waaien over. Ze hebben de hype even kunnen rekken door andere producten op de markt te brengen (Imac, Ipod, Iphone), maar nu de Iphone technisch links en rechts ingehaald wordt (oa. door Google (Android) / HTC), de Ipad nooit wat zal worden, zal de Apple-hype ook een beetje over zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Apple fanboy.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, voor beide is gewoon iets te zeggen, ik vind het ene niet veel beter dan het andere eigenlijk.
Ik heb zelf een dikke quad PC maar ook een Macbook Air en een iPhone.
Okeequote:Op donderdag 27 mei 2010 10:04 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Apple fanboy.
Ik zit op het moment achter een Windows PC (met core i7 en alles :$) en heb ook een Sony Vaio laptop staan.
Maar ik heb wel een iPhone 3GS en ik ga binnenkort voor een Macbook Pro.
Heb een paar keer met Mac gewerkt en wist meteen hoe het allemaal in elkaar stak.
Ah, net zo'n visionair als Steve Ballmer. Nee hoor, die iPhone wordt geen succes. Ik spreek je over twee jaartjes weer!quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit dus. Apple is een hype, en hypes waaien over. Ze hebben de hype even kunnen rekken door andere producten op de markt te brengen (Imac, Ipod, Iphone), maar nu de Iphone technisch links en rechts ingehaald wordt (oa. door Google (Android) / HTC), de Ipad nooit wat zal worden, zal de Apple-hype ook een beetje over zijn.
Gelukkig komt er geen iPhone 4G die weer beter is dan de huidige Android toestellen, er worden echt heel erg veel iPads verkocht op het moment en elke concurrent komt toch weer met een alternatief.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit dus. Apple is een hype, en hypes waaien over. Ze hebben de hype even kunnen rekken door andere producten op de markt te brengen (Imac, Ipod, Iphone), maar nu de Iphone technisch links en rechts ingehaald wordt (oa. door Google (Android) / HTC), de Ipad nooit wat zal worden, zal de Apple-hype ook een beetje over zijn.
Ik heb er maar een keer achter gezeten 5 minuten. Maar zo ver ik het kon zien was het wel mooi qua design. Misschien als ik langer er achter gezeten had dat ik er meer van begreepquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:04 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Apple fanboy.
Ik zit op het moment achter een Windows PC (met core i7 en alles :$) en heb ook een Sony Vaio laptop staan.
Maar ik heb wel een iPhone 3GS en ik ga binnenkort voor een Macbook Pro.
Heb een paar keer met Mac gewerkt en wist meteen hoe het allemaal in elkaar stak.
Voor het geld dat jij een Mac koopt, koop ik een veel betere.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:03 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Windows is voor paupers die geen Mac kunnen betalen.
De één zal het sneller oppikken dan de ander.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:06 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb er maar een keer achter gezeten 5 minuten. Maar zo ver ik het kon zien was het wel mooi qua design. Misschien als ik langer er achter gezeten had dat ik er meer van begreep
quote:Een paar weken terug ben ik naar een housewarming-party geweest. Het was daar gezellig
Ik heb daar meer dan 10 glazen bier gedronken. Ik kreeg een ouzo van mijn Peetoom en die dronk ik snel leeg.
Daarna heb ik nog wat gegeten. Daarna moest ik braken...
Inderdaad Mac overrated prices qua hardwarequote:Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Voor het geld dat jij een Mac koopt, koop ik een veel betere.
Mensen die denken dat het alleen om de onderdelen gaat.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Posts naar voren halen van mijn puberjaren, leuk hoor maar wat heeft het met dit topic van doenquote:
Iets duurs kopen alleen om het merkjequote:Op donderdag 27 mei 2010 10:11 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Mensen die denken dat het alleen om de onderdelen gaat.
Mooi, van het geld dat je bespaart kan je dan misschien een taalcursus aanschaffen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Waar gaat het dan wel om?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:11 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Mensen die denken dat het alleen om de onderdelen gaat.
Alles.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:11 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Posts naar voren halen van mijn puberjaren, leuk hoor maar wat heeft het met dit topic van doen
Mensen die denken dat software geen verschil maakt. Wannabe ICT'er.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:12 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Iets duurs kopen alleen om het merkjekuddedier.
Faalhaas.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:12 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Mooi, van het geld dat je bespaart kan je kun je dan misschien een taalcursus aanschaffen.
Ah je bedoelt veel minder software en geen 1 mogelijkheid tot aanpassen van je systeem? Dan ben ik inderdaad een wannabe ict-er. Elke echte IT'er zit op een Macquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:13 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Mensen die denken dat software geen verschil maakt. Wannabe ICT'er.
Software maakt niet zoveel uit qua performance scheelt hoogstens enkele milisecondenquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:13 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Mensen die denken dat software geen verschil maakt. Wannabe ICT'er.
Ach, hopeloze discussie overigens hoor. Bij Mac gebruik gaat het om het design. Niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:16 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Software maakt niet zoveel uit qua performance scheelt hoogstens enkele miliseconden
Natuurlijk gaat het ook wel om de onderdelen, maar de performance van het OS en de behuizing telt ook mee.quote:
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:16 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Software maakt niet zoveel uit qua performance scheelt hoogstens enkele miliseconden
Jij hebt dus GEEN mac, en ja, ik wel.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:18 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het ook wel om de onderdelen, maar de performance van het OS en de behuizing telt ook mee.
Macs hebben een hoogwaardige behuizing van gegoten aluminium en glas, als je dat vergelijkt met Windows laptops zoals die van Dell, Acer en zelfs Sony dan zijn dat allemaal krakkemikkige plastic ondingen.
Mac OS X draait veel beter dan Windows, zit beter in elkaar en kost niet zo duur als een Windows retail versie.
Een programma verwijderen? Je sleept het gewoon uit de Applicatie's folder en het is weg. Geen gedoe met achterblijvende register troep, bestanden etc.
Ook weet ik zeker dat een Mac met tragere onderdelen dan een Windows PC alsnog sneller opstart, afsluit en programma's opstart.
Over afsluiten gesproken, Macs hoeven nooit opnieuw op te starten na updates of dergelijke.
Jij weet ook niet waar je over praat he. Geen 1 mogelijkheid tot aanpassen van je OS? Wtf man. Bovendien gaat het niet kwantiteit maar om kwaliteit.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:16 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ah je bedoelt veel minder software en geen 1 mogelijkheid tot aanpassen van je systeem? Dan ben ik inderdaad een wannabe ict-er. Elke echte IT'er zit op een Mac
Bij Windows is het een keuze om opnieuw op te starten voor de rest heb ik 5 minuten ervaring opgedaan van MAC's waardoor ik niet weet of ik je nu gelijk moet geven of niet maar meestal scheelt het qua per formance van programma enkele milisecondenquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:18 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het ook wel om de onderdelen, maar de performance van het OS en de behuizing telt ook mee.
Macs hebben een hoogwaardige behuizing van gegoten aluminium en glas, als je dat vergelijkt met Windows laptops zoals die van Dell, Acer en zelfs Sony dan zijn dat allemaal krakkemikkige plastic ondingen.
Mac OS X draait veel beter dan Windows, zit beter in elkaar en kost niet zo duur als een Windows retail versie.
Een programma verwijderen? Je sleept het gewoon uit de Applicatie's folder en het is weg. Geen gedoe met achterblijvende register troep, bestanden etc.
Ook weet ik zeker dat een Mac met tragere onderdelen dan een Windows PC alsnog sneller opstart, afsluit en programma's opstart.
Over afsluiten gesproken, Macs hoeven nooit opnieuw op te starten na updates of dergelijke.
Ik heb inderdaad geen Mac. Excuses, dan is blijkbaar bij mij ergens de illusie opgewekt dat Macs dat niet hoeven te doen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij hebt dus GEEN mac, en ja, ik wel.
De opmerking "you will need to restart your compter after installing this update" is zeker een illusie bij Apple software update?
Echt, ik word zo moe van die mensen die keihard LIEGEN om hun merkje te verdedigen...
tegenwoordig scheelt het niet zoveel meer hoor, ook Windows 7 hoeft minder te rebooten, maar je ontkomt er bij sommige dingen gewoon niet aan.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:22 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geen Mac. Excuses, dan is blijkbaar bij mij ergens de illusie opgewekt dat Macs dat niet hoeven te doen.
Maar het komt wel minder vaak voor toch? Of had ik het helemaal fout?
Hahaha en nu proberen goed te pratenquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:22 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geen Mac. Excuses, dan is blijkbaar bij mij ergens de illusie opgewekt dat Macs dat niet hoeven te doen.
Maar het komt wel minder vaak voor toch? Of had ik het helemaal fout?
Ik had het blijkbaar fout.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:22 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Bij Windows is het een keuze om opnieuw op te starten voor de rest heb ik 5 minuten ervaring opgedaan van MAC's waardoor ik niet weet of ik je nu gelijk moet geven of niet maar meestal scheelt het qua per formance van programma enkele miliseconden
Ik geef gewoon eerlijk toe dat ik een fout gemaakt heb, zouden meer mensen moeten doen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:24 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Hahaha en nu proberen goed te praten
Ah, kijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:25 schreef retorbrapi het volgende:
De keren dat je opnieuw op moet starten zijn per jaar wel op 1 hand te tellen.
Mwah, dat valt ook wel weer mee, ligt eraan wat je ermee doet, er zijn ook software pakketen etc die willen rebooten op de MAC. Het is wel minder, maar zeker niet 2 keer per jaarquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:25 schreef retorbrapi het volgende:
De keren dat je opnieuw op moet starten zijn per jaar wel op 1 hand te tellen.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:12 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Iets duurs kopen alleen om het merkjekuddedier.
Nee joh, dat is gebruiksvriendelijk. Ben je met een belangrijk document bezig, start je computer opeens opnieuw op. Of je moet het venster tijdig zien natuurlijk en wegklikken. Krijg je over 5minuten hetzelfde gezeik.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:24 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Ik had het blijkbaar fout.
Anyway, op mijn Windows PC vind ik het zwaar irritant dat uitstellen, als je een tijdje niks met die melding doet gaat hij automatisch opnieuw opstarten wat heel erg irritant is.
Nooit last van, nou moet ik wel zeggen dat ik zelf kan nadenken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:28 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nee joh, dat is gebruiksvriendelijk. Ben je met een belangrijk document bezig, start je computer opeens opnieuw op. Of je moet het venster tijdig zien natuurlijk en wegklikken. Krijg je over 5minuten hetzelfde gezeik.
Windows
Mensen die denken dat er alleen Macs gekocht worden vanwege het uiterlijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:27 schreef Osramp het volgende:
[..]
HahahahaDat is idd wel humor ja. Ik geef computercursussen in het buurtcentrum hier. Echt voor de absolute beginner die nog niet de ANY key weet te vinden tot en met mensen die word/excel kennen, maar ook een Access willen leren kennen.
Enfin, in 1 van de beginnersclubs zit een dame van 68-70 en ze vertelde vorige week dat ze een laptop had gekocht. Gisteren bracht ze hem boos mee, want de cursus klopte niet!! Alles was gelogen, want haar muis had zelfs maar 1 toets!!!!!(los erbij gekocht omdat ik dat heb aangeraden voor thuisgebruik) En kwaad dat ze was! Ze dacht dat ze voor de gek gehouden was en dat we iets heel anders gebruikten dan dat iedereen had. Naja, laptopdoos uit de auto en daar kwam ze binnen met een gloednieuwe Macbook. En ze snapte er niks van, alles was anders en het hele boek vond ze niks van terug op haar computer.
Haar toen maar verteld dat ze voor de helft van het geld een laptop had gehad die WEL bij de cursus paste. Ze had die mac alleen gekocht omdat ze die zo mooi vond![]()
En anderen in die cursus moeten schrapen om een tweedehands P4 met CRT scherm te kopen, koopt die vrouw een megadure macEn als gevolg dat ze alleen staat, want ik ga de cursus niet aanpassen op Mac. Daar zie ik geen reden voor omdat er toch nog maar weinig mensen mee werken.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:28 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nee joh, dat is gebruiksvriendelijk. Ben je met een belangrijk document bezig, start je computer opeens opnieuw op. Of je moet het venster tijdig zien natuurlijk en wegklikken. Krijg je over 5minuten hetzelfde gezeik.
Windows
Word slaat als ik het goed heb het document op in herstel documenten wanneer het systeem zich opnieuw opstartquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:28 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Windows
Hmm zou kunnen, ik wacht altijd iets van 60 dagen voordat ik een reboot doequote:Op donderdag 27 mei 2010 10:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, dat valt ook wel weer mee, ligt eraan wat je ermee doet, er zijn ook software pakketen etc die willen rebooten op de MAC. Het is wel minder, maar zeker niet 2 keer per jaar.
Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:32 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Word slaat als ik het goed heb het document op in herstel documenten wanneer het systeem zich opnieuw opstart
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:32 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Word slaat als ik het goed heb het document op in herstel documenten wanneer het systeem zich opnieuw opstart
Ze had zich iig zo'n cursus kunnen besparen van zo'n knowitall Windowsert.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:30 schreef Tacobell het volgende:
Ik weet zeker dat die vrouw plezier van haar Mac gehad zou hebben als ze er meer vanaf wist.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit dus. Apple is een hype, en hypes waaien over.
Dat is het verschil met o.a. Microsoft. Apple blijft innoveren.quote:Ze hebben de hype even kunnen rekken door andere producten op de markt te brengen (Imac, Ipod, Iphone), maar nu de Iphone technisch links en rechts ingehaald wordt (oa. door Google (Android) / HTC),
quote:de Ipad nooit wat zal worden, zal de Apple-hype ook een beetje over zijn.
Oh oke, ja dan is het geen probleem als je midden in je workflow wordt afgekapt en op een fucking reboot moet wachten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:32 schreef ManianMan het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:51 schreef HeatWave het volgende:
Boeiend? Koffiepauze.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:34 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Oh oke, ja dan is het geen probleem als je midden in je workflow wordt afgekapt en op een fucking reboot moet wachten.
De alternatieven voor de Ipads waren er al lang voor de Ipad er zelf was. Er waren zelfs al betere tabletsquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gelukkig komt er geen iPhone 4G die weer beter is dan de huidige Android toestellen, er worden echt heel erg veel iPads verkocht op het moment en elke concurrent komt toch weer met een alternatief.
Zolang Apple elke keer weer met iets nieuws komt van deze orde zal de hype niet snel uitsterven denk ik.
Dan zet je automatische updates uitquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:34 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Oh oke, ja dan is het geen probleem als je midden in je workflow wordt afgekapt en op een fucking reboot moet wachten.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:18 schreef Tacobell het volgende:
[..]
- Wel eens bij IBM laptops gekeken? Mijn Dell zit trouwens ook erg stevig in elkaar.
- die 1e 2 punten, vind je het gek? OS X hoeft maar voor een beperkt hardware gebied te worden ontwikkeld, dus kan helemaal op maat worden gmeaakt, Windows moet overal op werken, en kan dus niet als maatwerk worden gemaakt.. Overigens, mijn Windows 7 Profesional was gratis, en legaal.. (die op mijn home made pc zit)
gefeliciteerd
zie punt 2, besides, Windows 7 kan binnen 30 sec. opstarten, rap zat lijkt mij...
Over afsluiten gesproken, Macs hoeven nooit opnieuw op te starten na updates of dergelijke. Windows ook niet.
Apparaten aansluiten? Geen enkel probleem. Het werkt gewoon zonder dat je eerst op zoek moet naar drivers of cd'tjes in je pc of laptop moet flikkeren. Windows 7 werkt het precies hetzelfde..
Als je een nieuwe Windows laptop koopt zit hij waarschijnlijk helemaal vol met OEM troep van allerlei fabrikanten. Bij Apple krijg je fatsoenlijke programma's erbij. Voor de 1 fatsoenlijke programma´s, voor de ander troep...
Nou goed hoor, daar ben je zeker wel trots op?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:30 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nooit last van, nou moet ik wel zeggen dat ik zelf kan nadenken.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De alternatieven voor de Ipads waren er al lang voor de Ipad er zelf was. Er waren zelfs al betere tablets![]()
En de Iphone 4G zal ongetwijfeld beter worden dan de Android toestellen (Al zullen ze daar goed hun best voor moeten doen). Alleen zit je dan wel met een telefoon met vrijwel dezelfde opties, een fractie snellere processor (for the time being, als ze tzt niet weer ingehaald zijn) voor pakweg 350 euro meer. En hoogstwaarschijnlijk nog steeds geen batterij die bij volop gebruik 2 dagen mee gaat.
Het merk Apple is een hype, jaquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
. Niet de producten, maar gewoon dat hele bedrijf is een hype.
.
[..]
Dat is het verschil met o.a. Microsoft. Apple blijft innoveren.
[..]
. De iPad is al iets.
Mijn god, zeg..
Dit dus. Apple loopt eigenlijk constant achter de feiten aan. Maar omdat sommige mensen het merkje nou eenmaal zo geil vinden, blijven ze het kopen. Ongeacht de prijs.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De alternatieven voor de Ipads waren er al lang voor de Ipad er zelf was. Er waren zelfs al betere tablets![]()
En de Iphone 4G zal ongetwijfeld beter worden dan de Android toestellen (Al zullen ze daar goed hun best voor moeten doen). Alleen zit je dan wel met een telefoon met vrijwel dezelfde opties, een fractie snellere processor (for the time being, als ze tzt niet weer ingehaald zijn) voor pakweg 350 euro meer. En hoogstwaarschijnlijk nog steeds geen batterij die bij volop gebruik 2 dagen mee gaat.
Je kijkt te beperkt. Enig idee waarom die tablets niet zijn aangeslagen bij groot publiek, terwijl ze (misschien) allemaal hardwarematig beter zijn dan de iPad? En dat de iPad het in één keer goed doet?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij kijkt ook te bepert en lijkt anderen na te praten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Dit dus. Apple loopt eigenlijk constant achter de feiten aan. Maar omdat sommige mensen het merkje nou eenmaal zo geil vinden, blijven ze het kopen. Ongeacht de prijs.
Goh, omdat ie hier nog niet verkrijgbaar is misschienquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het merk Apple is een hype, jaDe Ipad is niets. Ik zie geen hele volksstammen rondzeulen met die dingen. Ik kan geen valide reden bedenken waarom iemand er één zou kopen anders dan dat er een apple-logo op staat.
Ik vond het al heel veel zeggend dat de 'gevonden' 4G telefoon vrijwel identiek is qua uiterlijk aan de HTC Legend.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Dit dus. Apple loopt eigenlijk constant achter de feiten aan. Maar omdat sommige mensen het merkje nou eenmaal zo geil vinden, blijven ze het kopen. Ongeacht de prijs.
Dan krijg je om de haverklap zo'n irritante melding. Ook weer typisch, omdat Windows zoiets verneukt moet je het maar uitzetten. Waarom niet gewoon op een gebruiksvriendelijke manier implementeren? Zoals in OS X?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dan zet je automatische updates uit
Zo verdomme zeg, ik had een apple gebruiker kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kijkt te beperkt. Enig idee waarom die tablets niet zijn aangeslagen bij groot publiek, terwijl ze (misschien) allemaal hardwarematig beter zijn dan de iPad? En dat de iPad het in één keer goed doet?
[..]
Jij kijkt ook te bepert en lijkt anderen na te praten.
Ik heb nog nooit iemand gezien met een iPadquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kijkt te beperkt. Enig idee waarom die tablets niet zijn aangeslagen bij groot publiek, terwijl ze (misschien) allemaal hardwarematig beter zijn dan de iPad? En dat de iPad het in één keer goed doet?
[..]
Jij kijkt ook te bepert en lijkt anderen na te praten.
Ik verwacht reacties met 'Hij is nog niet uit in Nederland!1!!1'quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:41 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand gezien met een iPad
Joh.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:41 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik welquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:41 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ja, grappig. Hoeveel producten van Apple heb je nou eigenlijk gebruikt? Ergo: Waar baseer jij je mening op?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:41 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Zo verdomme zeg, ik had een apple gebruiker kunnen zijn.
Telefoonaanbieders wilde er toch sowieso niet mee in zee gaan?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh, omdat ie hier nog niet verkrijgbaar is misschien.
Er zijn er in dit bedrijf alleen al 3 die hem hebben geimporteerd (zie fobo) en het is echt een waanzinnig mooi ding, had ik het geld over zou ik er misschien ook wel 1 kopen.
Er is weldegelijk een markt voor en als je er eenmaal mee hebt gewerkt zie je echt wel de meerwaarde in.
Oh okéquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:43 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ik verwacht reacties met 'Hij is nog niet uit in Nederland!1!!1'
2, Iphone en een Macbook. Vond het beide niets.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, grappig. Hoeveel producten van Apple heb je nou eigenlijk gebruikt? Ergo: Waar baseer jij je mening op?
Dat waren de eerste iPods ook. Zelfs de iPhone stelde niets voor. En nu wordt hetzelfde gezegd over de iPad.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het merk Apple is een hype, jaDe Ipad is niets.
Want?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:45 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
2, Iphone en een Macbook. Vond het beide niets.
Ze gaan er vanuit dat je een baan hebt,quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:47 schreef ManianMan het volgende:
Ik heb 0 producten van Apple want ze zijn voor mij als student te duurAls ze zo op de consumenten gericht zijn (lees de armere van de samenleving) waarom zijn de spullen dan zo duur?
Mijn vriendin had een mac. Voeding stuk? Vergeet het maar dat je voor 50 euro een nieuwe kan bestellenquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:47 schreef ManianMan het volgende:
Ik heb 0 producten van Apple want ze zijn voor mij als student te duurAls ze zo op de consumenten gericht zijn (lees de armere van de samenleving) waarom zijn de spullen dan zo duur?
geen idee, het lijkt me dat de 3g versie wel interessant kan zijn opzich, maar je kan er niet mee bellen, dus echt een cashcow zal het niet worden voor ze met web en walk oidquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Telefoonaanbieders wilde er toch sowieso niet mee in zee gaan?
HTC Legendquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:48 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Windows is fijner en mijn HTC Legend (Android) werkt een stuk fijner. Daarom.
Nee inderdaad. En dan heb je er dus alleen thuis of op het werk iets aan...quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
geen idee, het lijkt me dat de 3g versie wel interessant kan zijn opzich, maar je kan er niet mee bellen, dus echt een cashcow zal het niet worden voor ze met web en walk oid.
Windows Mobile.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:48 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Windows is fijner en mijn HTC Legend (Android) werkt een stuk fijner. Daarom.
We zullen zien, ik verwacht toch wel een flinke afzet in Nederlandquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee inderdaad. En dan heb je er dus alleen thuis of op het werk iets aan...
Nou nee. Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld was.quote:
Het zijn inderdaad net religieuze.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou nee. Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld was.
Wel grappig trouwens dat Applefanatics helemaal over de rooien gaan als je argumenten tegen hun speelgoedje gebruikt. Beetje wat gelovigen met hun geloof hebben.
Niemand gaat hier over de rooie. Maar het is beetje saai om telkens te horen dat het een hype is. Of dat mensen een mening hebben, terwijl ze nooit de producten hebben aangeraakt. Of gewoon niet zijn ingelezen en anderen nakleppen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou nee. Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld was.
Wel grappig trouwens dat Applefanatics helemaal over de rooien gaan als je argumenten tegen hun speelgoedje gebruikt. Beetje wat gelovigen met hun geloof hebben.
Daar is opper apple fapper weer.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:55 schreef WillFerrell het volgende:
MBO'ers die niet met fatsoenlijke, ergonomische OS'n kunnen omgaan als OS X.
nee, die post net boven je, die gast is (oprecht) eng met zijn fanatisme...quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:57 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Daar is opper apple fapper weer.
Oké ik heb een te vroege conclusie getrokken maar de overrated prijzen van Apple kunnen dus echt niet. Ze richten zich op consumenten wat een onzinquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:55 schreef WillFerrell het volgende:
MBO'ers die niet met fatsoenlijke, ergonomische OS'n kunnen omgaan als OS X.
Idd. Hypes van 10 jaar zijn geen hypes, dat zijn gewoon goede producten. Wellicht niet voor iedereen weggelegd omdat het of duur is, of niet toepasbaar (gamers bijv.) maar kennelijk zijn er enorme groepen mensen heel erg blij met Apple producten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niemand gaat hier over de rooie. Maar het is beetje saai om telkens te horen dat het een hype is. Of dat mensen een mening hebben, terwijl ze nooit de producten hebben aangeraakt. Of gewoon niet zijn ingelezen en anderen nakleppen.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Microsoft
Jaren van dominantie (verkregen door illegale deals) vergooien aan een bedrijf met ongeveer 1/20 van het markaandeel en 1/4 van het aantal werknemers, waardoor je nu minder waard bent dan dat bedrijf.
Moet je maar betere software maken ipv je troep door de strot van gebruikers te duwen.
Selectief quotenquote:Daar staat tegenover dat Microsoft een stuk winstgevender is dan Apple. De laatste jaarwinst van de softwaremaker uit Seattle bedroeg 14,6 miljard dollar, tegenover 5,7 miljard voor de gadgetbouwer uit Californië. Ook de omzet van Microsoft ligt aanmerkelijk hoger dan die van Apple.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:37 schreef Garisson72 het volgende:
[ afbeelding ]
hey!
hey apple!
heeeyyy!!!
HEY APPLE!!!
HEY!
omdat MBO?quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:45 schreef ManianMan het volgende:
Maar waarom is er op een ICT-opleiding geen apple aanwezig dan? Wat heeft dat voor reden?
De markt heeft je ongelijk bewezen. De prijzen van Apple kunnen prima. Zelfs na de laatste prijsverhoging van de MacBooks verkopen ze nog als zoete broodjes.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:58 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Oké ik heb een te vroege conclusie getrokken maar de overrated prijzen van Apple kunnen dus echt niet.
Dat zeg ik, die gast zie ik echt nog een Jihad voeren tegen NL oid als ie maar genoeg geindoctrineerd wordtquote:
Oh, jij las het stukje van 1/20 en 1/4 niet. Maakt niet uit hoor, dat selectief lezen.quote:
Ik denk eerder omdat het bedrijfsleven er totaal niet op zit te wachten. Duur, Apple komt niet langs met 4 man op het moment dat er iets goed mis is, simpele onderdelen kosten een kapitaal, software werkt niet (goed), gebruikers weten niet hoe ze er mee om moeten gaan.quote:
Ach jee, onze emoticon-argumenten jongen weer. Moet jij niet een Gako-kostuum gaan kopen of zo?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zeg ik, die gast zie ik echt nog een Jihad voeren tegen NL oid als ie maar genoeg geindoctrineerd wordt.
hetzelfde haatvolle fanatisme zie je alleen bij zelfmoordmoslims.
Dat ben ik zeker met je eens, de service die een Dell kan leveren is 100 keer beter dan Apple, daarom is het voor in het bedrijfsleven eigenlijk niets. Ze hebben een server, maar das echt een lachertje. Mail, SQL etc kan je shaken op een beetje niveau.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat het bedrijfsleven er totaal niet op zit te wachten. Duur, Apple komt niet langs met 4 man op het moment dat er iets goed mis is, simpele onderdelen kosten een kapitaal, software werkt niet (goed), gebruikers weten niet hoe ze er mee om moeten gaan.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat het bedrijfsleven er totaal niet op zit te wachten. Duur, Apple komt niet langs met 4 man op het moment dat er iets goed mis is, simpele onderdelen kosten een kapitaal, software werkt niet (goed), gebruikers weten niet hoe ze er mee om moeten gaan.
Toch komt Apple steeds meer voor in het bedrijfsleven. Steeds meer consultants met een MacBook + Fusion ipv de standaard Dell. Pas een verhaal van een bigshot van de NYT die 1200 nieuwe Apple's heeft geplaatst. Het komt er echt aan nu.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat het bedrijfsleven er totaal niet op zit te wachten.
Sja, wij hebben ze ook, met dualboot naar Xpquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:02 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Toch komt Apple steeds meer voor in het bedrijfsleven. Steeds meer consultants met een MacBook + Fusion ipv de standaard Dell. Pas een verhaal van een bigshot van de NYT die 1200 nieuwe Apple's heeft geplaatst. Het komt er echt aan nu.
Apple heeft ook een SAN, maar dat zie ik idd ook amper/nergens gebruikt worden. Daar ligt de ambitie ook niet denk ik. Pas nog bij VMWare geweest, gasten lopen ALLEMAAL met een MBP rond. (Nou heeft VMWare denk ik een nog grotere teringhekel aan MS dan Apple op het moment maar goed).quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, wij hebben ze ook, met dualboot naar Xp.
Is dit dan niet een te vroege/slechte investering voor het bedrijf? Daar zal de financiele afdeling wel blij mee zijn 2 OS'en op een systeemquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, wij hebben ze ook, met dualboot naar Xp.
Ik ga zelfs op 2 officiele apple cursussen incl examens, maar echt een optie om 100% op OSX te gaan is er niet, gewoonweg niet uitgebreid en goed ondersteund genoeg.
Of mensen die degelijkheid willen. Die meerdere afwijkende office applicaties gebruiken. Mensen die vrijheid in aanschaf van onderdelen willen, en niet van 1 handelaar afhankelijk willen zijn. Mensen die graag willen dat hun telefoon 2 dagen volop gebruikt kan worden, of hun laptop >5 uur, zonder dat de accu de geest geeft.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:58 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Idd. Hypes van 10 jaar zijn geen hypes, dat zijn gewoon goede producten. Wellicht niet voor iedereen weggelegd omdat het of duur is, of niet toepasbaar (gamers bijv.) maar kennelijk zijn er enorme groepen mensen heel erg blij met Apple producten.
Ik DENK niet dat die Mac gekocht is om het uiterlijk. DAT VERTELDE ZE ME ZELF!!!!!!!!!!!! Haar woorden, niet de mijne.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:30 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Mensen die denken dat er alleen Macs gekocht worden vanwege het uiterlijk.
En er zijn ontzettend veel computer leken op deze aardkloot en omdat jij Windows cursussen geeft betekent niet dat Mac kut is.![]()
Ik weet zeker dat die vrouw plezier van haar Mac gehad zou hebben als ze er meer vanaf wist.
Ach, ik heb zelf ook een Macbook Air van de zaakquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Apple heeft ook een SAN, maar dat zie ik idd ook amper/nergens gebruikt worden. Daar ligt de ambitie ook niet denk ik. Pas nog bij VMWare geweest, gasten lopen ALLEMAAL met een MBP rond. (Nou heeft VMWare denk ik een nog grotere teringhekel aan MS dan Apple op het moment maar goed).
Gelovig was geen argument, maar een constatering.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:01 schreef retorbrapi het volgende:
Ah het 'gelovigen' argument wordt ook weer uit de kast gehaald zie ik. Samen met 'overhyped' en 'overpriced' hebben we nu alle Windows fanboy cliches wel gehad toch?
Weet je hoelang de accu van een MBP meegaat? Nee he?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of mensen die degelijkheid willen. Die meerdere afwijkende office applicaties gebruiken. Mensen die vrijheid in aanschaf van onderdelen willen, en niet van 1 handelaar afhankelijk willen zijn. Mensen die graag willen dat hun telefoon 2 dagen volop gebruikt kan worden, of hun laptop >5 uur, zonder dat de accu de geest geeft.
en omdat hij niet eens snapt hoe je een scherm moet minimaliseren? de icoontjes zijn hetzelfde?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
VMWare is nou ook niet bepaald geweldige software wat betreft de omgang met Microsoft Producten..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Apple heeft ook een SAN, maar dat zie ik idd ook amper/nergens gebruikt worden. Daar ligt de ambitie ook niet denk ik. Pas nog bij VMWare geweest, gasten lopen ALLEMAAL met een MBP rond. (Nou heeft VMWare denk ik een nog grotere teringhekel aan MS dan Apple op het moment maar goed).
hey, ik heb nergens gezegd dat het slim was, ik heb me er gewoon goed ingeluld, staat beter op je CV dan alleen MS-certificatenquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:05 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Is dit dan niet een te vroege/slechte investering voor het bedrijf? Daar zal de financiele afdeling wel blij mee zijn 2 OS'en op een systeem
Wat is er overrated aan. Dat jij het niet kunt betalen wil niet zeggen dat jij de norm bent.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:58 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Oké ik heb een te vroege conclusie getrokken maar de overrated prijzen van Apple kunnen dus echt niet. Ze richten zich op consumenten wat een onzin
Daarnaast ben je voor een Dell laptop mét servicecontract minder kwijt dan voor een apple zonderquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, ik heb zelf ook een Macbook Air van de zaak. Maar verder is het gewoon niet schaalbaar en robuust genoeg als je meer nodig hebt dan een simpele file- en printserver
.
En de garantie op werkstations verloopt via derden, dat vind ik een onacceptabel als ik weet dat Dell de dag erna komt met een monteur, en voor servers zelfs binnen 4 uur. Daat betaal je ook voor, maar daar KAN je bij Apple niet voor betalen helaas...
Oh, ik heb naam gemaakt blijkbaar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:57 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Daar is opper apple fapper weer.
Veel van hun beheertools qua servers en MS maakt muizen, keyboards, mediaplayers, xboxen, telefoons etc etc etc...quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En welke software maakt Dell eigenlijk? En welke hardware maakt Microsoft eigenlijk?
Oh, wacht...
Microsoft maakt zat hardware eerlijk gezegd hoor. En kwalitatief ook. Behalve de Xbox dan.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En welke software maakt Dell eigenlijk? En welke hardware maakt Microsoft eigenlijk?
Oh, wacht...
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of mensen die degelijkheid willen. Die meerdere afwijkende office applicaties gebruiken. Mensen die vrijheid in aanschaf van onderdelen willen, en niet van 1 handelaar afhankelijk willen zijn. Mensen die graag willen dat hun telefoon 2 dagen volop gebruikt kan worden, of hun laptop >5 uur, zonder dat de accu de geest geeft.
Vertel !quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Weet je hoelang de accu van een MBP meegaat? Nee he?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ja, op bout hardware misschien maar onze Windows servers booten echt in een paar tellen onder ESX4.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Marco001 het volgende:
Waar VMWare er 5 minuten over doet om Windows Server te booten doet Sun Virtualbox dat in luttele seconden
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:11 schreef retorbrapi het volgende:
[..]Dus je weet het zelf nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan patsen met je kennis
![]()
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:11 schreef retorbrapi het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Sun Virtualbox in gebruik maar ik moet zeggen het is een verademing tegenover Virtual PCquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:12 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Sorry maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ja, op bout hardware misschien maar onze Windows servers booten echt in een paar tellen onder ESX4.
XBox: Talk about non-profitable. En een dikkere hardware fail in de game-industrie was er niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Veel van hun beheertools qua servers en MS maakt muizen, keyboards, mediaplayers, xboxen, telefoons etc etc etc...
quote:To sum up, taking still photos with both Kin devices was a frustrating, unrewarding affair that yielded more bad than good. Perhaps if the speed gets cranked up and that flash can be tamed in a future revision, the results may improve -- but for now, the moment you'll be capturing the most is just after something really good happened. Or just a flash of light.
Okay, this is the big fish. The Kin wasn't designed for early adopters of the most cutting edge hardware -- that's obvious. What it was designed to do, however, was work really well doing a couple of key tasks, most of them centered around social networking, photos and video, and some overarching concept of capturing your mobile / digital life in a whole new and easy manner. Lofty goals indeed for a product like this, and unfortunately for everyone, Microsoft misses the mark by a long shot. It's not even close.
But the obtuseness of this user experience doesn't stop with the Spot -- it permeates the entire interface as though decisions about how things should work were made almost arbitrarily, without anyone stopping to test them in the real world.
When we first saw the Kin phones, the editors at Engadget (and lots of other folks in the industry) said that price would be the big question when it came to these phones. If they really were destined for the hands of tweens and teens, then they would have to be offered at a price that was attractive to their parents, which means something decidedly below the standard smartphone deal: a device for $100 or $200, plus a pricey data plan. There seemed to be a general sentiment that if Verizon and Microsoft could partner on something that hit a lower price point for the devices coupled with a bargain-rate data package, they just might have a foot in the door, despite the obvious limitations of the device.
Even if that were true -- if a great price could cancel out the faults of these phones (which it can't) -- Microsoft and Verizon have failed there as well.
And that about sums it up -- there are much better choices for much less money on the market, and Microsoft hasn't demonstrated to us why you would choose this phone over those. You could argue that the 720p video recording is a hook, but our results weren't that outstanding, and we don't know anyone who needs HD video on a phone so desperately that they're willing to overlook all of these faults. In the end, we're left with two orphan devices -- phones that feel like they should have been killed before they made it to market, but somehow slipped through. It's clear to us from conversations we've had with Microsoft that there are people at the company with good ideas about what phones should and shouldn't do, but we don't feel the Kin is representative of those ideas. The execution (or lack thereof) on these products makes us legitimately concerned about what the company will do with Windows Phone 7. We can only hope that the similarities between those devices and the Kin handsets don't stretch much further than the "Windows Phone" label, because in our estimation, Kin is one side of the family that needs to be disowned... quickly.
dat was op onder andere de Fujitsu Siemens Amilo en een zelfs iets krachtigere Acer Laptop..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:12 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Sorry maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ja, op bout hardware misschien maar onze Windows servers booten echt in een paar tellen onder ESX4.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:14 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dus je weet het zelf nietEn dan patsen met je kennis
Office applications. Dus niet MS Office. Probeer maar eens een willekeurig boekhoudprogramma op je mac te draaien. En een bedrijf gaat echt niet alle interne software vervangen zodat ze dan hipper uitziende laptops kunnen kopen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:10 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
De meeste zaken die jij negatief uitlegt ervaren heel veel mensen als positief hoor. Meerdere afwijkende office versies gebruiken? Ik kan prima Office 2004, 2008 en 2011 naast elkaar gebruiken. Lukt je op een Windows bak nog geeneens zonder truken als applicatie virtualisatie.
De mac van mijn vriendin heeft meerdere voedingen in een paar jaar geconsumeerd. Vandaar dat ik dit punt aanhaalde.quote:Aanschaffen van onderdelen? Die tijd heb ik gehad. Een computer moet het gewoon doen, klaar. En als -ie stuk is, moet -ie gemaakt worden. Ik hoef niet elke 3 maanden een cpu update of nieuwe GPU. En supplies zijn prima 3rd party te krijgen.
Mijn Legend, waar ik veel op internet, zeker wel een half uur per dag mee bel, een half uur tot een uur per dag met mn applicaties mee aan het spelen ben, en savonds WIFI gebruikt (en vanaf vandaag ook overdag ivm wifi in de buurt) gaat iets meer dan 2 dagen mee zonder op te laden. De huidige macbooks zou ik niet weten hoe lang de accu duur is. Mijn Dell laptop heb ik eigenlijk nog nooit leeg mee gemaakt. Zeker 5 uur dus, zou ook acht kunnen zijn.quote:En ik weet niet waar je vandaan haalt dat een MacBook niet langer dan 5 uur mee zou gaan, volgens mij staan ze daar juist om bekend. Evenals de degelijkheid (neem bijv,. de MBP's).
De accuduur van een iPhone is beperkt maar ach, de HTC HD2 van mijn collega moet ook elke dag aan de lader. Evenals al die hippe Android dingen van nu.
Da's ook lastig te vertellen door het aantal verschillen in modellen. De nieuwe MacBook (die niet-unibody) gaat tien uur mee. En aangezien Apple geen bullshit over accuduur vertelt, is dat echt zo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:14 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dus je weet het zelf nietEn dan patsen met je kennis
quote:
En voor printers, en voor switches. En MS muizen en keyboards stonden ooit zelfs als 'goed' bekend. Joysticks en flightsimulator dingen ook nog wel eens voorbij zien komen, lang geleden....quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Veel van hun beheertools qua servers en MS maakt muizen, keyboards, mediaplayers, xboxen, telefoons etc etc etc...
Inderdaad ik heb pasgeleden nog mijn XBOX360 opengeschroefd om te kijken waarom hij het niet deed. Waarschijnlijk zijn de onderdelen zo warm geworden dat er iets los is komen te zitten. Op welke plek weet ik niet maar toen ik het moederbord op en neer beweegde hoorde ik iets rollenquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
XBox: Talk about non-profitable. En een dikkere hardware fail in de game-industrie was er niet.
Wat versta jij onder office applications. Dat is al eerder genoemd, unieke software voor een bedrijf is natuurlijk geen software die je mee kunt tellen. Zelfde als zeggen dat Chrome of Firefox geen unieke IE6-achtige browserware ondersteund.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Office applications. Dus niet MS Office. Probeer maar eens een willekeurig boekhoudprogramma op je mac te draaien. En een bedrijf gaat echt niet alle interne software vervangen zodat ze dan hipper uitziende laptops kunnen kopen.
prima, dat ligt dan aan oju, maar ik vind het zelf heel fijn, om als mijn videokaart ofzo stuk is, gewoon ermee naar de winkel te kunnen, en een paar minuten later weer naar huis met een nieuwe videokaart..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:10 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
De meeste zaken die jij negatief uitlegt ervaren heel veel mensen als positief hoor. Meerdere afwijkende office versies gebruiken? Ik kan prima Office 2004, 2008 en 2011 naast elkaar gebruiken. Lukt je op een Windows bak nog geeneens zonder truken als applicatie virtualisatie. Aanschaffen van onderdelen? Die tijd heb ik gehad. Een computer moet het gewoon doen, klaar. En als -ie stuk is, moet -ie gemaakt worden. Ik hoef niet elke 3 maanden een cpu update of nieuwe GPU. En supplies zijn prima 3rd party te krijgen.
En ik weet niet waar je vandaan haalt dat een MacBook niet langer dan 5 uur mee zou gaan, volgens mij staan ze daar juist om bekend. Evenals de degelijkheid (neem bijv,. de MBP's).
De accuduur van een iPhone is beperkt maar ach, de HTC HD2 van mijn collega moet ook elke dag aan de lader. Evenals al die hippe Android dingen van nu.
Kun je nog grotere bullshit vertellen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:18 schreef Marco001 het volgende:
nooit opnieuw XP hoeven te installeren e.d...
Ik heb pas Windows 7 geïnstalleerd, hiervoor heb ik WinXP Pro 4 jaar lang gedraaid zonder een reinstall.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:19 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Kun je nog grotere bullshit vertellen?
Omdat je vaker meer exclusieve aanbiedingen binnenkrijgt en het is goed qua relatiequote:Op donderdag 27 mei 2010 11:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En voor printers, en voor switches. En MS muizen en keyboards stonden ooit zelfs als 'goed' bekend. Joysticks en flightsimulator dingen ook nog wel eens voorbij zien komen, lang geleden....![]()
Maar waarom zou je uberhaupt van 1 leverancier afhankelijk willen zijn voor je soft en hardware?
Dat is dus de grootste rotzooi die er is. Windows kan simpelweg niet zo soepel meer lopen na een paar jaar door het simpele feit dat het register een rotzooi wordt (ongeacht of je nu weinig installeert), schijfdefragmentatie onstaat (wat met externe tools niet keurig wordt opgelost) en algehele OS-slowdown ontstaat. En zeker met een PC van een paar jaar oud, want in vergelijking met Apple-based systemen is PC-hardware sneller verouderd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:20 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik heb pas Windows 7 geïnstalleerd, hiervoor heb ik WinXP Pro 4 jaar lang gedraaid zonder een reinstall.
Ik zeg toch ook niet dat iedereen een Apple moet gaan halen? Als jij happy bent met je Windows bak, leef je uit. Ik geef alleen maar aan dat er meerdere referentiekaders zijn. Ik vind een Mac helemaal niet duur als ik de houdbaarheid, het gebruiksgemak, de kwaliteit en het plezier van OSX meereken. Wij hebben een iMac, MacBook en MacBook Pro thuis en er komt gewoon nooit meer wat anders in.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
prima, dat ligt dan aan oju, maar ik vind het zelf heel fijn, om als mijn videokaart ofzo stuk is, gewoon ermee naar de winkel te kunnen, en een paar minuten later weer naar huis met een nieuwe videokaart..
Mijn huidige pc heb ik nu bijna 1 jaar, die daarvoor was al 5 jaar oud, enige wat er ooit aan is gebeurd is een andere videokaart, nooit opnieuw XP hoeven te installeren e.d...
Mijn HTC Touch doet het trouwens 2 dagen met 1 acculading..
Als ik betere resultaten haal met een hoger RPM voor een wasmachine, waarom niet?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:21 schreef retorbrapi het volgende:
Een computer kopen omdat je 'm makkelijk kan 'upgraden'.
Koop je ook een auto omdat je het motorblok wil vervangen? Of een wasmachine omdat de centrifuge upgradebaar is?
Omdat het een prima leverancier is die goede spullen maakt misschien?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar waarom zou je uberhaupt van 1 leverancier afhankelijk willen zijn voor je soft en hardware?
Hard- en software zou altijd van dezelfde leverancier moeten komen aangezien het als een geheel moet werken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dus als jij een lekke band hebt koop je een nieuwe auto?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:21 schreef retorbrapi het volgende:
Koop je ook een auto omdat je het motorblok wil vervangen? Of een wasmachine omdat de centrifuge upgradebaar is?
O jawel hoor, enige punt is, dat dat wat ik zei geen bullshit is..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:19 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Kun je nog grotere bullshit vertellen?
Als je zo graag je hardware wilt/kunt vervangen, dan weet je ook wel dat dat dus absoluut niet wenselijk is, zo lang met één Windows-installatie doorgaan.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
O jawel hoor, enige punt is, dat dat wat ik zei geen bullshit is..
Ok.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:23 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Als ik betere resultaten haal met een hoger RPM voor een wasmachine, waarom niet?
Als je Apple-toetsenbord kapot is koop je gewoon een nieuw toetsenbord. Als je moederbord naar de tering is, gaat ie net zo in reparatie als je auto.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus als jij een lekke band hebt koop je een nieuwe auto?![]()
Als je Apple-auto een lekke band heeft, kan je voor 8500 euro een nieuwe band kopen. Daar heb je ook een simpele Microsoft auto voor.
Je bent gewoon een faalgebruiker, Ik heb nooit een regcleaner ed. gebruikt. Gewoon een goede virusscan / firewall. Het enige wat ik heb geupgrade is een videokaart om af en toe weer een beetje mee te kunnen met games.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:22 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Dat is dus de grootste rotzooi die er is. Windows kan simpelweg niet zo soepel meer lopen na een paar jaar door het simpele feit dat het register een rotzooi wordt (ongeacht of je nu weinig installeert), schijfdefragmentatie onstaat (wat met externe tools niet keurig wordt opgelost) en algehele OS-slowdown ontstaat. En zeker met een PC van een paar jaar oud, want in vergelijking met Apple-based systemen is PC-hardware sneller verouderd.
Maar ik wil helemaal geen simpele auto die ik slecht kan bedienen. Ik wil een luxe, makkelijk te gebruiken en breed inzetbare auto.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je Apple-auto een lekke band heeft, kan je voor 8500 euro een nieuwe band kopen. Daar heb je ook een simpele Microsoft auto voor.
Das zijngewoon 2 markten, de mensen die totale controle willen over een PC en degenen die willen dat ie het doet zoals uit de doos en verder niet bezig zijn met hun PCquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:21 schreef retorbrapi het volgende:
Dat je een nieuwe videokaart in kunt bouwen wil niet zeggen dat je ICT'r bent hoor. Als je een echte ICT'r was, dan wist je dat echt wel. Ik heb je namelijk nog nergens ook maar ergens inhoudelijk argumenten zien geven die ook maar een beetje aangeven dat je ICT'r bent.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:25 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Je bent gewoon een faalgebruiker, Ik heb nooit een regcleaner ed. gebruikt. Gewoon een goede virusscan / firewall. Het enige wat ik heb geupgrade is een videokaart om af en toe weer een beetje mee te kunnen met games.
Ik ben zelf ICT'er en ik kan zeggen van mezelf dat ik nog goed met die PC kon werken na 4 jaar, want als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het langzame PC's. Gewoon fatsoenlijk met je PC omgaan.
Mwah, ik had anders helemaal geen last ervan dat hij `slomer` werd, gewoon je computer goed onderhouden, 1 keer per jaar schijfdefragmentie + heel af en toe regcleaner en klaar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:22 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Dat is dus de grootste rotzooi die er is. Windows kan simpelweg niet zo soepel meer lopen na een paar jaar door het simpele feit dat het register een rotzooi wordt (ongeacht of je nu weinig installeert), schijfdefragmentatie onstaat (wat met externe tools niet keurig wordt opgelost) en algehele OS-slowdown ontstaat. En zeker met een PC van een paar jaar oud, want in vergelijking met Apple-based systemen is PC-hardware sneller verouderd.
Ik weet van mezelf wel wat ik ben dank je.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:26 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Dat je een nieuwe videokaart in kunt bouwen wil niet zeggen dat je ICT'r bent hoor. Als je een echte ICT'r was, dan wist je dat echt wel. Ik heb je namelijk nog nergens ook maar ergens inhoudelijk argumenten zien geven die ook maar een beetje aangeven dat je ICT'r bent.
Als je Apple-auto een lekke band heeft doe je een beroep op je garantie. Waarom zou je zelf je band gaan vervangen als er mensen zijn die dat voor je doen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat hoeft niet, met een PC-Auto. Nu heb je een matige auto, een soort Mitsubishi SUV van Apple, waar alleen Appple banden onder gaan, en Apple benzine. Veel te veel afhankelijkheid.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:25 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Maar ik wil helemaal geen simpele auto die ik slecht kan bedienen. Ik wil een luxe, makkelijk te gebruiken en breed inzetbare auto.
Nee, dat is dus onzin. Veel Apple-hardware van 5 jaar oud kan nog prima mee (okay, Snow Leopard is niet te gebruiken dan), maar juist door die optimalisatie van hardware/software.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, ik had anders helemaal geen last ervan dat hij `slomer` werd, gewoon je computer goed onderhouden, 1 keer per jaar schijfdefragmentie + heel af en toe regcleaner en klaar.\
Overigens, volgens mij verouderd Apple hardware net zo snel als "pc" hardware...
Dus je weet dat je een flapdrol bent? Tof die zelfkennis. Punt van mij bewezen overigens.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:27 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf wel wat ik ben dank je.
Dat is met je Pc-band net zo. Ook gewoon 2 jaar wettelijk geregeld, of 5 als je er voor betaald.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Als je Apple-auto een lekke band heeft doe je een beroep op je garantie. Waarom zou je zelf je band gaan vervangen als er mensen zijn die dat voor je doen?
Oftewel, de mensen die hun PC als een doel zien, en de mensen die hun PC als een hulpmiddel zien.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das zijngewoon 2 markten, de mensen die totale controle willen over een PC en degenen die willen dat ie het doet zoals uit de doos en verder niet bezig zijn met hun PC.
inderdaad, mijn ma werkt inmiddels al 6 of 7 jaar met dezelfde WIndow s XP installatie, en nooit echt goed onderhouden, dus nu begint hij net wat trager te worden, naa rmijn gevoel, maar wat wil je met een pc die toendertijd zo'n 700 gulden was...quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:25 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Je bent gewoon een faalgebruiker, Ik heb nooit een regcleaner ed. gebruikt. Gewoon een goede virusscan / firewall. Het enige wat ik heb geupgrade is een videokaart om af en toe weer een beetje mee te kunnen met games.
Ik ben zelf ICT'er en ik kan zeggen van mezelf dat ik nog goed met die PC kon werken na 4 jaar, want als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het langzame PC's. Gewoon fatsoenlijk met je PC omgaan.
Goede beargumentatie man. Jij kan echt helemaal niks anders dan je Apple-bullshit over dit forum uitkotsen heh? Een discussie met jou is zinloos.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:28 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Dus je weet dat je een flapdrol bent? Tof die zelfkennis. Punt van mij bewezen overigens.
Een Mitsubishi?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat hoeft niet, met een PC-Auto. Nu heb je een matige auto, een soort Mitsubishi SUV van Apple, waar alleen Appple banden onder gaan, en Apple benzine. Veel te veel afhankelijkheid.
Precies. Dus waarom zou je er zelf aan gaan zitten kloten?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is met je Pc-band net zo. Ook gewoon 2 jaar wettelijk geregeld, of 5 als je er voor betaald.
Sja, ik heb persoonlijk ook 2 Apple laptops en een iMac thuis (er is nog wel eens iets over hierquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:28 schreef KingOfMars het volgende:
Ik vind het juist opvallend dat ik steeds meer ICT collega's zie overstappen naar een Mac, al dan niet via de iPhone. Al twee collega's die in de afgelopen tijd een Mac hebben gekocht, de één een iMac en de ander een Mini. En beiden zeer tevreden.
Kijk, als ik iets op dezelfde manier zeg zoals jij, dan is het opeens bullshit uitkotsen en zinloos. Maar nogmaals, ik heb nog niets inhoudelijks gehoord van jou.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:29 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Goede beargumentatie man. Jij kan echt helemaal niks anders dan je Apple-bullshit over dit forum uitkotsen heh? Een discussie met jou is zinloos.
Ten eerste heb ik geen matige auto, maar rij ik nu de beste die ik ooit gereden heb (en ik heb aardig wat Windows auto's versleten zeg maar...) en ten tweede ben ik BLIJ dat er alleen Apple spul ingaat. Als de Trusts, Sweexen en Packard Bell's van deze wereld losgaan op Apple onderdelen is het snel gebeurt natuurlijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nu heb je een matige auto, een soort Mitsubishi SUV van Apple, waar alleen Appple banden onder gaan, en Apple benzine.
Mac OS X is opener dan Windows, en maakt meer gebruik van standaarden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat hoeft niet, met een PC-Auto. Nu heb je een matige auto, een soort Mitsubishi SUV van Apple, waar alleen Appple banden onder gaan, en Apple benzine. Veel te veel afhankelijkheid.
Ik vertel mijn gebruikerservaring met een PC en dat is volgens jou bullshit "omdat dat niet kan"quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:30 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Kijk, als ik iets op dezelfde manier zeg zoals jij, dan is het opeens bullshit uitkotsen en zinloos. Maar nogmaals, ik heb nog niets inhoudelijks gehoord van jou.
mwah, mijn ma's 7 jaar oude XP bak, kan anders ook nog best mee hoor, ze doet er zelfs op foto bewerken..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:28 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Nee, dat is dus onzin. Veel Apple-hardware van 5 jaar oud kan nog prima mee (okay, Snow Leopard is niet te gebruiken dan), maar juist door die optimalisatie van hardware/software.
Omdat je na de garantie misschien ook een lekke band krijgt? (met apple kun je daar zelfs vergif op in nemen. En als je Ibook-band lek gaat, valt het buiten de garantie want "verbruiksproduct").quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Precies. Dus waarom zou je er zelf aan gaan zitten kloten?
Beetje te zwart/witquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Oftewel, de mensen die hun PC als een doel zien, en de mensen die hun PC als een hulpmiddel zien.
Dan zet je Linux stoelen in je PC-auto.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:31 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Mac OS X is opener dan Windows, en maakt meer gebruik van standaarden.
Nee, je vertelt dat je een ICT'r bent. Ik heb nog niets "ICT-igs" gezien namelijk. Dat is mijn punt. Iedere ICT'r weet dat een paar jaar met dezelfde Windows-installatie onmogelijk is, zonder terug te grijpen naar thirdapps als CCleaner, defrags apps en andere rotzooi.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:31 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik vertel mijn gebruikerservaring met een PC en dat is volgens jou bullshit "omdat dat niet kan"
Way to go.
En al doe je het niet, dan is het fijn de optie te hebben....quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beetje te zwart/wit..
Voor velen zijn computers idd meer dan een gebruiksvoorwerp, tis een hobby. Maar ook niet nerds vinden het leuk om alles te kunnen aanpassen, upgraden etc.
Niet dat ik je ma ken, maar ik weet niet of haar workflow ook matcht met de systeemworkflow. Als je snapt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, mijn ma's 7 jaar oude XP bak, kan anders ook nog best mee hoor, ze doet er zelfs op foto bewerken..
Nee hoor..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Maar ook niet nerds vinden het leuk om alles te kunnen aanpassen, upgraden etc.
Kan ook in je Apple-auto. Wat is nog het voordeel van een PC-auto? Dat-ie cheap is?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan zet je Linux stoelen in je PC-auto.
Waarom? Je doet het toch niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En al doe je het niet, dan is het fijn de optie te hebben....
Ik hoef me niet te bewijzen. Als je me niet gelooft dan is dat ook goed.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Nee, je vertelt dat je een ICT'r bent. Ik heb nog niets "ICT-igs" gezien namelijk. Dat is mijn punt. Iedere ICT'r weet dat een paar jaar met dezelfde Windows-installatie onmogelijk is, zonder terug te grijpen naar thirdapps als CCleaner, defrags apps en andere rotzooi.
jawel hoor, zelfs mijn vader van 69 doet datquote:
Ook. En dat je zelf je hardware kunt kopen. En niet van 1 (veel te dure, niet service gerichte) hardware/software leverancier afhankelijk bent.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:34 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Kan ook in je Apple-auto. Wat is nog het voordeel van een PC-auto? Dat-ie cheap is?
Idd. Begrijp me niet verkeerd, ik zat vroeger ook elke maand met m'n hoofd in de systeemkast, upgrade me suf en ik dacht echt dat een snellere CPU per definitie beter was. Verder werd zo'n PC vooral gebruikt om te internetten of lag -ie gewoon in onderdelen op tafel. Met een Mac doe ik, voornamelijk vanwege de software die gewoon véél beter is (let op: mening!), veel meer. Ik máák echt dingen. Ik heb nooit iets gesnapt van webdesign (wil ik ook niet) maar met iWeb maak ik de leukste websites. Ik snap geen bal van videobewerking maar met iMovie is het kinderspel. Dát gecombineerd met een enorm goed OS en prima hardware maakt voor mij de Apple meerprijs meer dan waard.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Oftewel, de mensen die hun PC als een doel zien, en de mensen die hun PC als een hulpmiddel zien.
ah ja, daarom draait XP nog altijd vrij goed bij mijn moeder... 2 jaar terug ben ik 1 keer alles bij langsgelopen met ccleaner, maar verder word de pc vrij weinig onderhouden hoor..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Nee, je vertelt dat je een ICT'r bent. Ik heb nog niets "ICT-igs" gezien namelijk. Dat is mijn punt. Iedere ICT'r weet dat een paar jaar met dezelfde Windows-installatie onmogelijk is, zonder terug te grijpen naar thirdapps als CCleaner, defrags apps en andere rotzooi.
Nee, dat laatste is echt beargumentatie van hoog niveau. Nog steeds niets gemerkt van je, maar je gaat je gang maar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:35 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik hoef me niet te bewijzen. Als je me niet gelooft dan is dat ook goed.
Dat kan dus blijkbaar wel als je gewoon fatsoenlijk met een PC omgaat. Hij zal nooit meer zo snel zijn als na een fresh-install natuurlijk. Maar het prestatieverlies was niet van een dergelijke niveau dat het belemmerend werkte.
Jij (en blijkbaar alle ICT'ers die jij kent) kunnen er dus gewoon niet mee omgaan.
die bak zou zelfs voldoende zijn voor mij, zou ik niet af en toe intensief gamen...quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:32 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Niet dat ik je ma ken, maar ik weet niet of haar workflow ook matcht met de systeemworkflow. Als je snapt wat ik bedoel.
Is goed knul.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:36 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Nee, dat laatste is echt beargumentatie van hoog niveau. Nog steeds niets gemerkt van je, maar je gaat je gang maar.
Ik heb nog nooit virusscanners gebruikt op enige Windows bak. Gewoon geen obsure zooi binnenhalen is genoeg.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ah ja, daarom draait XP nog altijd vrij goed bij mijn moeder... 2 jaar terug ben ik 1 keer alles bij langsgelopen met ccleaner, maar verder word de pc vrij weinig onderhouden hoor..
Mijn eigen XP bak heeft de laatste 2 jaar zelfs geen virusscanner gezien...
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ik niet weet hoe snel je ma met PC's is. Mijn ma bijvoorbeeld kan ook nog met een laptop uit 2001 overweg bij wijze van spreken, omdat ze totaal geen snelheid in haar workflow heeft zitten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:36 schreef Marco001 het volgende:
[..]
die bak zou zelfs voldoende zijn voor mij, zou ik niet af en toe intensief gamen...
precies, en toendertijd gebruikte ik vrij veel Limewire en heel af en toe Kazaa.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:37 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit virusscanners gebruikt op enige Windows bak. Gewoon geen obsure zooi binnenhalen is genoeg.
Ja, snap ik ook niet. Als je met een C2D 10 uur accu kunt bieden en als je ziet hoe soepel OSX draait, dan laat je je echt wat wijsmaken door de hypemachine door persé een i3 ofzo nodig te willen hebben. Alsof al die internetters die 5% performancewinst gaan merken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:41 schreef WillFerrell het volgende:
Overigens lees ik nu net terug dat Apple met verouderde hardware bezig blijft, dat vind ik ook altijd zo een mooi argument van Apple-haters.
Op papier klopt het natuurlijk welquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:41 schreef WillFerrell het volgende:
Overigens lees ik nu net terug dat Apple met verouderde hardware bezig blijft, dat vind ik ook altijd zo een mooi argument van Apple-haters.
Dat en het feit dat Apple echt wel vooruitstrevend is. De afgelopen tijd;quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:45 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook niet. Als je met een C2D 10 uur accu kunt bieden en als je ziet hoe soepel OSX draait, dan laat je je echt wat wijsmaken door de hypemachine door persé een i3 ofzo nodig te willen hebben. Alsof al die internetters die 5% performancewinst gaan merken.. En dan Apple gebruikers hypegevoelig noemen he.
Mijn 13 inch C2D MBP is waaaaaay vlotter dan mijn HP Mobile Workstation (wat een echte desktopvervanger zou moeten zijn...).
Dat is dan wel weer waar, maar dat ligt ook aan het feit dat Apple redelijk vasthoud aan een vast release/updateschema. Desalniettemin heb je gelijk.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Op papier klopt het natuurlijk wel.
het duurde altijd even voordat Apple (bijv) de i5 en de i7 had itt een PCbouwer, maar goed, dat is verder ook geen drama.
Ja, de Xeon-variant van de i7's was dat zo uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:49 schreef KingOfMars het volgende:
Apple had destijds ook als eerste een bepaalde Xeon CPU in de Mac Pro's zitten én nog eens het goedkoopst geprijst ook. Er is een hele tijd geweest dat een Mac Pro het goedkoopste A-merk met die bepaalde CPU was.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:49 schreef ManianMan het volgende:
Apple innoveert maar Windows loopt gesmeerd
Dat komt doordat men inmiddels aan tunnelvisie lijdt door de jarenlange PC-marketing. Die is namelijk volledig gericht op specificaties. Als men een computer koopt, wordt er alleen maar naar de specificaties en de prijs gekeken. PC-fabrikanten kúnnen ook nergens anders mee adverteren, want de software is generiek (Windows). Bovendien zijn specificaties beter te marketen. Cijfertjes zijn immers makkelijker te vergelijken dan zaken als bouwkwaliteit, software, stabiliteit en design.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:45 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook niet. Als je met een C2D 10 uur accu kunt bieden en als je ziet hoe soepel OSX draait, dan laat je je echt wat wijsmaken door de hypemachine door persé een i3 ofzo nodig te willen hebben. Alsof al die internetters die 5% performancewinst gaan merken.. En dan Apple gebruikers hypegevoelig noemen he.
Mijn 13 inch C2D MBP is waaaaaay vlotter dan mijn HP Mobile Workstation (wat een echte desktopvervanger zou moeten zijn...).
Komop, ook Apple adverteert met snelheid, zowel op de computers als op de iPhone. Ik vind snelheid ook gewoon belangrijk, ja het maakt WEL iets uit of de browser er met 2 of 10 sec staat...quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:52 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat komt omdat men inmiddels aan tunnelvisie lijdt door de jarenlange PC-marketing. Die is namelijk volledig gericht op specificaties. Als men een computer koopt, wordt er alleen maar naar de specificaties en de prijs gekeken. PC-fabrikanten kúnnen ook nergens anders mee adverteren, want de software is generiek (Windows). Bovendien zijn specificaties beter te marketen. Cijfertjes zijn immers makkelijk te vergelijken dan zaken als bouwkwaliteit, software, stabiliteit en design.
Tuurlijk, Apple vergelijkt ook met eigen hardware. Maar als je naar een gemiddelde keynote kijkt zul je een paar slides zien met performancevergelijkingen en een hele zooi extra met de nadruk op innovaties. En daar doelt retor op. Immers, performance is van belang, maar minder dan bij de Windows-markt doordat Apple daar niet uit hoeft te springen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Komop, ook Apple adverteert met snelheid, zowel op de computers als op de iPhone. Ik vind snelheid ook gewoon belangrijk, ja het maakt WEL iets uit of de browser er met 2 of 10 sec staat...
Maar dat verschil merk je toch zeker niet met een recente C2D en een i3 of i5?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Komop, ook Apple adverteert met snelheid, zowel op de computers als op de iPhone. Ik vind snelheid ook gewoon belangrijk, ja het maakt WEL iets uit of de browser er met 2 of 10 sec staat...
Apple adverteert met snelheid, niet met specificaties. In het foldertje van de MediaMarkt ga je niks over snelheid lezen, alleen wat GHz hier en GB daar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
erg veel meer valt er dan toch ook niet te melden? Dat staat bij een "windows" machine er ookquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:54 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Apple adverteert met snelheid, niet met specificaties. In het foldertje van de MediaMarkt ga je niks over snelheid lezen, alleen wat GHz hier en GB daar.
Vandaar ook dat je op b.v. de Sony website zo enorm veel ziet staan over de prestatie's..quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:54 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Tuurlijk, Apple vergelijkt ook met eigen hardware. Maar als je naar een gemiddelde keynote kijkt zul je een paar slides zien met performancevergelijkingen en een hele zooi extra met de nadruk op innovaties. En daar doelt retor op. Immers, performance is van belang, maar minder dan bij de Windows-markt doordat Apple daar niet uit hoeft te springen.
Dat merk je wel hoor. Mijn broer heeft pas een nieuwe laptop (I5) ik heb een recente C2D processor in mijn laptop maar mijn laptop doet er langer over om de browser te openen. (Zelfde browser)quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:54 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Maar dat verschil merk je toch zeker niet met een recente C2D en een i3 of i5?.
Nieuwe install (zonder plugins etc) is altijd rapper, ja OOK op OSXquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:57 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat merk je wel hoor. Mijn broer heeft pas een nieuwe laptop (I5) ik heb een recente C2D processor in mijn laptop maar mijn laptop doet er langer over om de browser te openen. (Zelfde browser)
Sorry, dat bedoelde ik dus. Windows machines worden voornamelijk geadverteerd mbv specificaties. Daarom is men daar zo op gefocust.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
erg veel meer valt er dan toch ook niet te melden? Dat staat bij een "windows" machine er ook.
Je gaat bij andere fabrikanten geen systemen tegenkomen die hardwarematig vergelijkbaar zijn met bijv. een iMac. En dan doel ik ook op de behuizing.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:59 schreef Marco001 het volgende:
maar eigenlijk raken we nogal het spoor bijster: Apple is puur een fabrikant van het OS in dit geval, en maakt hiervoor systemen die je in principe ook gewoon bij een ander merk kunt kopen, voorgeisntalleerd met dit OS.
In zekere zin betaal je dat extra geld puur voor het OS.
Gek he? een apple is een apple, die zijn allemaal identiek, er zijn tig duizend PC;s te krijgen van 100 tot 10.000 euro, dan moet je wel weten wat je precies krijgt voor je geldquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:01 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Sorry, dat bedoelde ik dus. Windows machines worden voornamelijk geadverteerd mbv specificaties. Daarom is men daar zo op gefocust.
mjah, waar anders valt over te adverteren bij een OS wat bekend is bij het publiek. OSX is veel minder bekend dus tja..quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:01 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Sorry, dat bedoelde ik dus. Windows machines worden voornamelijk geadverteerd mbv specificaties. Daarom is men daar zo op gefocust.
Nee, je volgt het punt niet. Bij Windows-based machines moet je wel als fabrikant met specificaties onderscheiden. Dat is immers haast het enige (naast een behuizing). Drivers zijn van externe partijen en zijn dus nauwelijks beinvloedbaar. Bij een Apple-based machine is dit niet het geval. Componenten, OS én drivers (nouja, KEXT's) zijn van Apple. Apple hoeft zich niet specswise te onderscheiden en kan dus door de nadruk te leggen op andere feiten zo onderscheiden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah, waar anders valt over te adverteren bij een OS wat bekend is bij het publiek. OSX is veel minder bekend dus tja..
Sony is dan ook een fabrikant die ik erg hoog heb zitten en een goede marketing heeft. Jammer genoeg breken de VAIO's niet door.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vandaar ook dat je op b.v. de Sony website zo enorm veel ziet staan over de prestatie's..
http://www.sony.nl/product/vn-f-series
okay, wel wat, maar niet erg veel imho
Ik heb die VAIO's nog nooit op TV gezien of in de mediamarkt folder of in een andere computerfolder. Goede marketing mijn aars is nog beter gemarketing'dquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:12 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Sony is dan ook een fabrikant die ik erg hoog heb zitten en een goede marketing heeft. Jammer genoeg breken de VAIO's niet door.
Jij ziet dagelijks reclames van Apple dan op TV? Sony doet meer dan alleen aan TV-reclame, virals, experimentele laptops/all-in-ones als de VAIO P of de L.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:22 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb die VAIO's nog nooit op TV gezien of in de mediamarkt folder of in een andere computerfolder. Goede marketing mijn aars is nog beter gemarketing'd
Dat klopt, maar zie jij vaak een Apple? Ik niet. Ik zie wel vele Acers, ik ben ook erin getuimeltquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:25 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Jij ziet dagelijks reclames van Apple dan op TV? Sony doet meer dan alleen aan TV-reclame, virals, experimentele laptops/all-in-ones als de VAIO P of de L.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |