abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85101118
Wat denken de mods van Nelleke 64 ? net aangemeld en komt een paar oude topics omhoog schoppen
Vervanger voor glasplaat koelkast
pi_85104308
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ze gaan je huis nog bouwen?
Jaa daar zijn ze nog mee bezig :) (appartementje)
pi_85104547
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:01 schreef exlurker het volgende:
Wat denken de mods van Nelleke 64 ? net aangemeld en komt een paar oude topics omhoog schoppen
Vervanger voor glasplaat koelkast
Ga eens kijken bij Nelleke, kan niet eens rustig koken :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:25:14 #204
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85105821
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Volgens mij modden wij net beide tegelijk in het zelfde topic :D :P
:D heb niks gezien ff spieken.
pi_85113993
Pietbuks gaat op zijn knieén
Broek met kniebeschermers
pi_85114143
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:50 schreef exlurker het volgende:
Pietbuks gaat op zijn knieén
Broek met kniebeschermers
OMG :N
pi_85136213
pi_85183258
quote:
^O^
pi_85223693
Zou dit wat zijn? http://slimmedeals.marktp(...)id=9381-95195-5908-6
En zou het kunnen in combinatie met katten? Iemand ervaring mee? (Kan ook niet zien of dit met een telefooncentrale werkt of dat kastje gewoon een alarmpje af laat gaan dat je zelf uit moet zetten)
Erg weinig over te vinden allemaal op de Elro website (meestal slecht teken). Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar iets simpels/goedkoops omdat ik een benedenwoning heb en beter slaap als ik weet dat er een alarmpje afgaat als er iemand binnenkomt :-)
pi_85224516
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:46 schreef Beijtje het volgende:
En zou het kunnen in combinatie met katten? Iemand ervaring mee? (Kan ook niet zien of dit met een telefooncentrale werkt of dat kastje gewoon een alarmpje af laat gaan dat je zelf uit moet zetten)
Erg weinig over te vinden allemaal op de Elro website (meestal slecht teken). Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar iets simpels/goedkoops omdat ik een benedenwoning heb en beter slaap als ik weet dat er een alarmpje afgaat als er iemand binnenkomt :-)
lijkt me niet veel, ik zou er weinig vertrouwen in hebben en er is weinig documentatie over te vinden

hier nog een oud topic gevonden Alarmsysteem van Elro?
pi_85224563
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:46 schreef Beijtje het volgende:
Kom ik vanavond even op terug.
pi_85224572
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:06 schreef exlurker het volgende:

[..]

lijkt me niet veel, ik zou er weinig vertrouwen in hebben en er is weinig documentatie over te vinden

Nee, dat idee heb ik ook...

quote:
hier nog een oud topic gevonden Alarmsysteem van Elro?
Ok, dank je, ik ga het even doorlezen!
pi_85224590
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kom ik vanavond even op terug.
Ok, thx! (Aanbieding geldt alleen vandaag :P ;) )
pi_85232733
Dat kan bijna niks zijn...al wordt dat vermoeden meer gevoed uit het feit dat ik zelf een paar honderd euro heb gelapt voor m'n alarmsysteem. :')
pi_85234875
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:54 schreef Duiker het volgende:
Dat kan bijna niks zijn...al wordt dat vermoeden meer gevoed uit het feit dat ik zelf een paar honderd euro heb gelapt voor m'n alarmsysteem. :')
Haha. Ja, zo gaat dat vaak met vermoedens ;-)
En ik snap ook dat het niet kan tippen aan een "echt" alarmsysteem. Maar, zoals gezegd: het gaat vooral om mijn geruststelling, dat ik een alarm zal horen wanneer er iemand binnenkomt en dat degene die binnenkomt daar ook van schrikt en zich uit de voeten maakt (dat hoop je dan maar). Het gaat dus niet om het inbraakproof maken van mijn huis als ik er niet ben. Heb dus geen 'centrale' nodig ofzo. En heb maar klein huisje, dus veel meer dan in dit pakket zit (een bewegingsmelder en een magneetdinges) zal ik ook niet echt nodig hebben, denk ik (van die lossen magneetdingen kan ik denk ik later nog wel bijkopen, mocht dat nodig zijn).
Hmmm nu ik dit zo lees, misschien moet ik het maar gewoon bestellen en proberen. Voor dat geld kan je je er ook niet echt een buil aan vallen. Maar goed, het moet natuurlijk wel werken en niet na 1 week uit elkaar vallen van ellende, dus ervaringen en tips zijn nog steeds welkom :-)
En oja, ik moet dus eigenlijk vooral weten of het wel werkt met katten.

Edit: trouwens, dit had ik al gevonden, maarja, in hoeverre dat echt goed werkt...?

Is het alarmsysteem te gebruiken in combinatie met huisdieren?
Als u een bewegingsmelder ondersteboven hangt ontstaat er binnen de afstand van de melder tot de grond een detectievrije zone. Deze zone kunt u gebruiken om een huisdier te laten rondlopen. U dient hierbij rekening te houden met de grootte en het gedrag van uw huisdier. Hang de melder zo laag mogelijk op om het detectiegebied zo groot mogelijk te houden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Beijtje op 13-08-2010 14:28:46 ]
pi_85236043
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:18 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Haha. Ja, zo gaat dat vaak met vermoedens ;-)
En ik snap ook dat het niet kan tippen aan een "echt" alarmsysteem. Maar, zoals gezegd: het gaat vooral om mijn geruststelling, dat ik een alarm zal horen wanneer er iemand binnenkomt en dat degene die binnenkomt daar ook van schrikt en zich uit de voeten maakt (dat hoop je dan maar). Het gaat dus niet om het inbraakproof maken van mijn huis als ik er niet ben. Heb dus geen 'centrale' nodig ofzo. En heb maar klein huisje, dus veel meer dan in dit pakket zit (een bewegingsmelder en een magneetdinges) zal ik ook niet echt nodig hebben, denk ik (van die lossen magneetdingen kan ik denk ik later nog wel bijkopen, mocht dat nodig zijn).
Hmmm nu ik dit zo lees, misschien moet ik het maar gewoon bestellen en proberen. Voor dat geld kan je je er ook niet echt een buil aan vallen. Maar goed, het moet natuurlijk wel werken en niet na 1 week uit elkaar vallen van ellende, dus ervaringen en tips zijn nog steeds welkom :-)
En oja, ik moet dus eigenlijk vooral weten of het wel werkt met katten.
De bewegingsmelder reageerd op warmte dus ben ik bang dat het ook afgaat als er een kat gedetecteerd word.
In jou geval ben je beter af met magneetcontacten op deur en ramen of wel een stuk duurder infraroodmelders die ook gebruikt worden bij de ingang van winkels
pi_85236346
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:32 schreef exlurker het volgende:

[..]

De bewegingsmelder reageerd op warmte
O echt? Dat wist ik niet. Bedankt voor de tip, dan zijn magneetdingen inderdaad handiger misschien.
Hoe zit dat dan met dat verhaal van ze dat je ze moet omdraaien? Zou dat wel gaan?
Ik weet dat toen ik nog bij m'n ouders hadden bewegingsmelders hadden waar de kat doorheen kon lopen zonder dat ie af ging. Hoe werkt dat dan (gewoon nieuwsgierigheid hoor, niet dat ik je niet geloof ;))
pi_85236937
Er is niets voor huisdieren en alarm helaas.
Heb het nagevraagd en het enige dat kan is dat er 1 ruimte is waar het dier wel kan komen en waar dan geen detectie is.
Die ruimte kun je dan natuurlijk wel beveiligen met contacten.
pi_85237030
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:43 schreef Ml-etje het volgende:
Er is niets voor huisdieren en alarm helaas.
Heb het nagevraagd en het enige dat kan is dat er 1 ruimte is waar het dier wel kan komen en waar dan geen detectie is.
Die ruimte kun je dan natuurlijk wel beveiligen met contacten.
O -O-
Wat stom.
Maar bedankt voor de info!
pi_85237199
Als de melder op een bepaalde hoogte is gesteld kan men er inderdaad onder door lopen, ligt ook aan het type van de melder, vandaar het ook kan helpen de melder te draaien. Daardoor word de detectiehoek veranderd
pi_85237509
Je hebt toch van die bewegingsmelders met een bepaalde 'registratiedrempel' waardoor huisdieren tot 35 kg niet worden geregisteerd?

Heb je alsnog een probleem als er 2 katten naast elkaar gaan zitten....maar met 1 kat moet dat wel lukken.
pi_85237674
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:47 schreef exlurker het volgende:
Als de melder op een bepaalde hoogte is gesteld kan men er inderdaad onder door lopen, ligt ook aan het type van de melder, vandaar het ook kan helpen de melder te draaien. Daardoor word de detectiehoek veranderd
Tja, op die site staat ook dat je hem dan mogelijk wat lager moet hangen, ivm de detectiehoek, als je hem omdraait. Wel kans dat ie dan midden in de kamer komt te hangen, maar dat is dus toch een optie.
Conclusie: enige manier om er achter te komen of het wat voor me is, is het setje bestellen. Nouja, ik denk er nog een paar uur over na, denk toch niet dat die aanbieding storm loopt ;-)
pi_85237801
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:52 schreef Duiker het volgende:
Je hebt toch van die bewegingsmelders met een bepaalde 'registratiedrempel' waardoor huisdieren tot 35 kg niet worden geregisteerd?
Ja precies, denk dat mijn ouders zo iets hadden. Maar dat is dit blijkbaar niet, aangezien ze het over omdraaien van het ding hebben. Zal wel duurdere techniek zijn.

quote:
Heb je alsnog een probleem als er 2 katten naast elkaar gaan zitten....maar met 1 kat moet dat wel lukken.
Haha, ik weet niet hoe zwaar jouw katten zijn, maar 2 moet ook wel lukken denk ik ;)
(Heb nu nog 0 katten trouwens, maar zoals ik al vaker aankondigde moet dat aantal op 2 komen te staan zodra mijn huis katproof is :D)
pi_85239048
Ehm... :@ ...vier forse katten dan...
pi_85242674
Ik had die lui van Elro gemaild en kreeg meteen een vriendelijk mailtje terug met de info dat je de melder ongeveer een meter van de grond moet hangen, alles wat hoger dan een meter is, wordt dan gedetecteerd.
En het gaat om de Elro set genaamd HA31S, dat ga ik even nagooglen :)
pi_85243116
Ok, ook weinig over te vinden. Behalve dit http://www.elro.eu/bestanden/handleidingen/HA31S_NL_WESTERS.pdf wat er ook weer knullig uitziet.
Ik denk dat ik 'm toch maar ga bestellen, ben eigenlijk gewoon benieuwd. Ik zal dan uiteraard hier mijn oordeel plaatsen >:)
En wat denken jullie van het plakken van een sticker op je deur dat je een alarm hebt, om indringers af te schrikken? Soms denk ik daar ook wel van dat het het juist misschien aantrekkelijker maakt, want je hebt blijkbaar iets in huis waarvan je de moeite neemt het te beveiligen... Maar ach, ik woon in een wijk waarvan ik het denk ik vooral moet hebben van 'petty thieves' en dan schrikt het natuurlijk wel af...
pi_85244039
Het ligt een beetje aan de sticker, maar ik heb altijd het idee dat er geen alarm hangt en alleen de sticker.

Bij mij hangt de sirene / flitser in het zicht... maar ja...misschien denken mensen bij mij wel 'Hij heeft vast die sirene/flitser in het zicht hangen om zo geen alarm te hoeven installeren'.
pi_85244159
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:55 schreef Duiker het volgende:
Het ligt een beetje aan de sticker, maar ik heb altijd het idee dat er geen alarm hangt en alleen de sticker.

Bij mij hangt de sirene / flitser in het zicht... maar ja...misschien denken mensen bij mij wel 'Hij heeft vast die sirene/flitser in het zicht hangen om zo geen alarm te hoeven installeren'.
Haha, ja precies. Dilemma.
Ik heb 'm besteld trouwens. Dus jullie horen snel hoe goed/ruk het setje is. En over een paar maanden horen jullie als het goed is hoe ie met katten om kan gaan :-)
pi_85250628
Ben wel benieuwd :Y hier hebben we het laten installeren en hebben we dat maar niet gedaan aangezien dieren ook kunnen springen enz.
Maarja ook nu als er een vlinder door huis vliegt gaat het alarm af ;)
pi_85252412
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:24 schreef Ml-etje het volgende:
Ben wel benieuwd :Y hier hebben we het laten installeren en hebben we dat maar niet gedaan aangezien dieren ook kunnen springen enz.
Maarja ook nu als er een vlinder door huis vliegt gaat het alarm af ;)
Katten mogen bij mij niet op de tafel, aanrecht enzo (en ja, dat kan je ze afleren, voor de kattenleken onder ons ;)) dus hoop dat dat goed gaat...
Maar... bij een vlinder al af? Ojee, lekker handig. Nouja we zien wel.
En heb jij sticker op je deur?
pi_85252510
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:01 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Katten mogen bij mij niet op de tafel, aanrecht enzo (en ja, dat kan je ze afleren, voor de kattenleken onder ons ;)) dus hoop dat dat goed gaat...
Maar... bij een vlinder al af? Ojee, lekker handig. Nouja we zien wel.
En heb jij sticker op je deur?
:D nee dat raden ze af.
En die zwaailichten en sirene's mogen tegenwoordig niet meer buiten.
pi_85263607
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D nee dat raden ze af.
Omdat je dan laat zien dat er wat te halen valt, of...?
pi_85271886
Klein vraagje wat ik geen heel topic waard vond:

Hoe lang moet je uittrekken voor het klaarmaken van een nieuwe woning? Ofwel hoelang houd ik mijn oude nog aan tijdens klussen en inrichten? Ik heb nog niets, maar het zal een corporatie huisje worden. Dus geen grote ingrijpende verbouwingen verwacht.
pi_85272079
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 08:49 schreef Fixers het volgende:
Klein vraagje wat ik geen heel topic waard vond:

Hoe lang moet je uittrekken voor het klaarmaken van een nieuwe woning? Ofwel hoelang houd ik mijn oude nog aan tijdens klussen en inrichten? Ik heb nog niets, maar het zal een corporatie huisje worden. Dus geen grote ingrijpende verbouwingen verwacht.
Ligt ook veel aan je zelf en wat voor hulp krijg je

Schilderen, behangen vloerbedekking, wel / niet,zelf doen/ laten doen
Schoonmaken, de een doet het in een dag de ander heeft er een week voor nodig
Het zelfde geld eigenlijk ook voor het inrichten
pi_85277731
O jongens, ik heb zulke leuke snuisterijen aangeschaft vandaag! *O* Ik zal het vanavond even laten zien in mijn topic (denk ik).
pi_85280167
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:46 schreef Beijtje het volgende:
O jongens, ik heb zulke leuke snuisterijen aangeschaft vandaag! *O* Ik zal het vanavond even laten zien in mijn topic (denk ik).
Hihi nu dus :P je bent toch nog online ;)
pi_85280261
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:18 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hihi nu dus :P je bent toch nog online ;)
Ja maar ik zit in de bieb te werken :{ En heb nog geen foto's gemaakt. En 1 item moet ik nog ophalen vanavond. En dan moet ik alles nog ophangen/neerzetten.
pi_85280302
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:21 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Ja maar ik zit in de bieb te werken :{ En heb nog geen foto's gemaakt. En 1 item moet ik nog ophalen vanavond. En dan moet ik alles nog ophangen/neerzetten.
In de bieb te werken :o studie of?
pi_85280412
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

In de bieb te werken :o studie of?
Werk (al lijkt het op studie, 3 x raden wat ik ben :P). Ja het leven van een ... gaat niet over rozen ;)
pi_85316349
Oooh wat leuk!!!
Dat lijkt me echt leuk werk!

Zit weer naar Kristie te kijken op SBS ;)
pi_85316495
Nog maar vier keer knock down gehoord :P
pi_85342609
Heb ik nog wat gemist de afgelopen 4 weken? :P
pi_85358254
Lijkt wel Shanna's huis, op sbs6 ;)
pi_85358714
pi_85439624
Badkamer (voorbereiding op verbouwing, veel vragen!)

Badkamer-ideeën.

en nog éen (zie tijdsverschil : haha )

badkamer + keuken schilderen

zou Lisa nieuw zijn op FoK? modje? of gewoon enthousiast?
pi_85440300
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:57 schreef AnneX het volgende:
Badkamer (voorbereiding op verbouwing, veel vragen!)

Badkamer-ideeën.

en nog éen (zie tijdsverschil : haha )

badkamer + keuken schilderen

zou Lisa nieuw zijn op FoK? modje? of gewoon enthousiast?
Ehh nou ik zou het spam noemen ;) en het is opgeruimd :)
pi_85478936
marion0791 blaast een oud topic nieuw leven in

lekkage bij douche
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 18:04:42 #250
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')