abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juli 2010 @ 20:49:57 #1
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_83929214
Ik heb nu een keuken + badkamer die beiden recent gestuct zijn (het hele huis).
Deze moeten nog geschilderd en waterdicht gemaakt worden.

Het plan is om nergens te tegelen aangezien ik dat minder mooi vind.
De meeste muren komen niet in aanraking met water, maar één douchemuur wel.

Mijn plan tot zover:
Alles voorstrijken met muurgrond (van Flexa). Daarna met muurverf alles schilderen in de natte ruimtes.

Mijn vragen:
- Hoe kan ik het douchewandje waterdicht krijgen? Mijn idee was om een of meerdere lagen lak (parketlak bijv.) aan te brengen.
Kan dit werken? Wat voor soort lak zou ik moeten gebruiken?

- Ik heb aardig wat schilderwerk te doen. Is het mogelijk om zelf een vernevelaar/spuit te huren om zo te verven ipv. met een roller?

- Hebben jullie nog verftips voor een natte ruimte?
De overige ruimtes gaan wel lukken, maar dit is nieuw voor me.
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_83933190
Voor de badkamer heb je speciale badkamerverf, kan je die van sigma of trimetal aanbevelen.
Wij douchen en badderen altijd exorbitant lang en na een half jr geen smetje te zien.

In de douche zelf alleen verf is niet aan te raden maar Beton Cire (zie De schatkamer van Rotterdam.. ) of Pandomo (zie TM's jaren dertig woning#4, waar we een veranda gaan bouwen ! ) wel.

Oh en afwasbare verf is aan te raden, succes!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 12 juli 2010 @ 08:20:56 #3
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_83944550
Ok, badkamerverf voor de badkamer. Voor de muren èn de plafonds neem ik aan?

Produkten als Beton Cire of Pandomo kende ik nog niet, maar het is volgens mij ook niet de uitstraling/looks die ik wil bereiken.

Weet iemand een goede methode (bijv. lak om) het muurtje toch waterdicht te maken?
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_83944694
quote:
Op maandag 12 juli 2010 08:20 schreef QuarK het volgende:

Produkten als Beton Cire of Pandomo kende ik nog niet, maar het is volgens mij ook niet de uitstraling/looks die ik wil bereiken.

Weet iemand een goede methode (bijv. lak om) het muurtje toch waterdicht te maken?
In de douche zelf? Dat krijg je niet waterdicht met een lak, echt niet
pi_83945454
quote:
Op maandag 12 juli 2010 08:20 schreef QuarK het volgende:

Nope die methode is er niet
We hebben hier een stuk verder mensen wonen die ook een douchemuur alleen geschilderd hebben en die muur is nu 1 grote hoop schimmel, geen aanrader.

En inderdaad wanden en plafonds met een dure-goede verfsoort speciaal voor de badkamer besmeren, eerst voorstrijken en dan 2x schilderen.
  maandag 12 juli 2010 @ 09:57:25 #6
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_83946173
Ok, dan ga ik dat wandje toch tegelen (beter gezegd: laten tegelen).
De voorstrijk (muurgrond) heb ik al. Goede badkamerverf ga ik dan halen.

Enne, mijn andere vraag, over de verfspuit.. Is dat zelf een beetje (betaalbaar) te doen? Goede verfrollers zijn niet duur en kunnen een prima resultaat opleveren.
Maar als een spuit sneller gaat en mooier wordt dan wil ik dat zeker overwegen.
pi_83946241
quote:
Op maandag 12 juli 2010 09:57 schreef QuarK het volgende:
Ok, dan ga ik dat wandje toch tegelen (beter gezegd: laten tegelen).
De voorstrijk (muurgrond) heb ik al. Goede badkamerverf ga ik dan halen.

Enne, mijn andere vraag, over de verfspuit.. Is dat zelf een beetje (betaalbaar) te doen? Goede verfrollers zijn niet duur en kunnen een prima resultaat opleveren.
Maar als een spuit sneller gaat en mooier wordt dan wil ik dat zeker overwegen.

Kan ik je niets over vertellen hier is alles gerold wel een goede roller uitkiezen ook dat scheelt enorm.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:58:11 #8
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_83994623
Mja, ik heb goede rollers gekocht voor de toplaag. En een goedkopere voor de muurgrond, aangezien dat spul (heb ik me laten vertellen) erg gemakkelijk verspreidt.
Schijnt nogal dun spul te zijn.
pi_83994710
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef QuarK het volgende:
Mja, ik heb goede rollers gekocht voor de toplaag. En een goedkopere voor de muurgrond, aangezien dat spul (heb ik me laten vertellen) erg gemakkelijk verspreidt.
Schijnt nogal dun spul te zijn.

Klopt voorstrijk is bijna water Goed verspreiden en zorgen dat het er egaal op zit, anders zie je dat ook terug in je toplaag.
pi_85439363
spam

[ Bericht 98% gewijzigd door Ml-etje op 18-08-2010 16:08:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')