abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81742159
Ik heb inmiddels een zwangerschapstest gedaan,
En het klopt ik ben zwanger.

Vervolg op: Morning after pil?

Ik ben nar het pretermkliniek in den haag geweest.
Ik had een vriendin gesmst dat ik zwanger was..
Ze belde me gelijk ik moest huilen ze zei dat het allemaal goed kwam enz.
Toen kreeg ik haar moeder aan de telefoon (ik ken hun al 12 jaar)
Ze zei dat ik kon komen wanneer ik wilde enz.
Volgende ochtend ik stond bij mn stage, En ik dacht nee ik trek dit niet
ben daar naar toe gegaan(die vriendin) die moeder heeft me ziekgemeld en ze is gelijk alles gaan regelen
ik had vandaag een afspraak daar, ze hebben een echo gedaan.. maar ze zag niks
dus heeft er een vaginale echo plaatsgevonden, Ik vond het erg eng, maar het viel allemaal mee.
tussen volgende week en de week daarop heb ik een afspraak en wordt het weg gehaald.

Ik ben erg opgelucht

Dankje mensen voor de hulp, maar het had in feite niet gehoeven, maar toch bedankt

[ Bericht 2% gewijzigd door Adolecens op 22-05-2010 10:09:13 (Link naar vorig topic toegevoegd.) ]
pi_81742247
Whut?
pi_81742270
15 jaar en zwanger.
pi_81742323
-edit Verwachte reacties doen we niet aan in SEX

[ Bericht 41% gewijzigd door liesje1979 op 21-05-2010 23:24:38 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:30:19 #5
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_81742349
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:29 schreef Tabloid het volgende:
15 jaar en zwanger.
Alsof dat altijd de schuld van het meisje is
1 Minuut stilte voor de storm
pi_81742385
-niet nodig-

[ Bericht 86% gewijzigd door liesje1979 op 21-05-2010 23:25:10 ]
pi_81742393
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Surf_Bunny het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:31:44 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_81742643
quote:
15 jaar en zwanger.
14 zelfs
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:44 schreef Samantha1995 het volgende:
help me alsjeblieft, ik wil niet zwanger zijn, ik ben pas 14,
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_81742707
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Dennis101 het volgende:
-knip-.
Kan je dat even ergens anders gaan ventileren, loser?

On topic: sterkte ermee. Misschien wel een tip om nog even wat hulp te zoeken bij het verwerken van deze toch wel heftige gebeurtenis.

[ Bericht 6% gewijzigd door liesje1979 op 21-05-2010 23:26:06 ]
Whatever...
pi_81742792
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:44 schreef Samantha1995 het volgende:
help me alsjeblieft, ik wil niet zwanger zijn, ik ben pas 14,
dus ik kan ook geen raad bij mijn ouders vragen want die worden heel boos.

pls.
ieder kind van die leeftijd met een beetje verstand gaan gewoon naar haar ouders voor advies en hulp...
waar kunnen ze boos om worden? ja je komt er wat laat mee... maar de rekening komt uiteindelijk toch bij hen terecht...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:38:35 #12
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_81742879
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:27 schreef Samantha1995 het volgende:
Ik heb inmiddels een zwangerschapstest gedaan,
En het klopt ik ben zwanger.

Ik ben nar het pretermkliniek in den haag geweest.
Ik had een vriendin gesmst dat ik zwanger was..
Ze belde me gelijk ik moest huilen ze zei dat het allemaal goed kwam enz.
Toen kreeg ik haar moeder aan de telefoon (ik ken hun al 12 jaar)
Ze zei dat ik kon komen wanneer ik wilde enz.
Volgende ochtend ik stond bij mn stage, En ik dacht nee ik trek dit niet
ben daar naar toe gegaan(die vriendin) die moeder heeft me ziekgemeld en ze is gelijk alles gaan regelen
ik had vandaag een afspraak daar, ze hebben een echo gedaan.. maar ze zag niks
dus heeft er een vaginale echo plaatsgevonden, Ik vond het erg eng, maar het viel allemaal mee.
tussen volgende week en de week daarop heb ik een afspraak en wordt het weg gehaald.

Ik ben erg opgelucht

Dankje mensen voor de hulp, maar het had in feite niet gehoeven, maar toch bedankt
Als je jezelf verantwoordelijk genoeg voelt om te neuken, ben je ook verantwoordelijk genoeg om een zwangerschap uit te dragen.

Waarom niet gewoon je verantwoordelijkheid nemen, je zwangerschap uitdragen en je kind eventueel ter adoptie afstaan? Genoeg kinderloze echtparen die ontzettend blij zijn om jouw kind te mogen opvoeden.

Liever schuldgevoel over een kind dat je 20 jaar niet hebt gezien, dan schuldgevoel over een kind wat letterlijk is weggezogen.

Als je serieus denkt dat zwanger zijn van een gezond kind het ergste is wat je kan overkomen in deze wereld, dan stel je je prioriteiten verkeerd.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:39:24 #13
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81742918
Maare even OT
Veel meiden krijgen op latere leeftijd spijt hé . Ookal lijkt en is het misschien het beste, realiseer je wel dat het een blijvende kras op je ziel zal zijn dat je je ongeboren kindje in de dop zo weg laat zuigen.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_81743154
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:38 schreef Tarak het volgende:

[..]

Als je jezelf verantwoordelijk genoeg voelt om te neuken, ben je ook verantwoordelijk genoeg om een zwangerschap uit te dragen.

Waarom niet gewoon je verantwoordelijkheid nemen, je zwangerschap uitdragen en je kind eventueel ter adoptie afstaan? Genoeg kinderloze echtparen die ontzettend blij zijn om jouw kind te mogen opvoeden.

Liever schuldgevoel over een kind dat je 20 jaar niet hebt gezien, dan schuldgevoel over een kind wat letterlijk is weggezogen.

Als je serieus denkt dat zwanger zijn van een gezond kind het ergste is wat je kan overkomen in deze wereld, dan stel je je prioriteiten verkeerd.
even for the record: een abortus kan een minderjarige toch, hoop ik, niet zomaar ondergaan zonder toestemming van ouder/voogd/verzorger?
pi_81743224
Wat vind het vriendje hier van? Of hoe oud is die dan?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:46:34 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81743254
Arme baby...
censuur :O
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:47:38 #17
94405 Tarak
pi_81743310
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:44 schreef mschol het volgende:

[..]

even for the record: een abortus kan een minderjarige toch, hoop ik, niet zomaar ondergaan zonder toestemming van ouder/voogd/verzorger?
Dat vraag ik me af, het was op een gegeven moment heel erg "progressief" om zelfs de eigen ouders niet te betrekken bij het afbreken van een zwangerschap. Stel voor dat ouders zich bekommerden om hun eigen kind....

Het is nog steeds zo dat de vader er niet bij betrokken hoeft te worden.

@TS
Wat zei de verwekker eigenlijk? Of vind je dat hij niets te zeggen heeft?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_81743318
pi_81743696
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:47 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af, het was op een gegeven moment heel erg "progressief" om zelfs de eigen ouders niet te betrekken bij het afbreken van een zwangerschap. Stel voor dat ouders zich bekommerden om hun eigen kind....

google does the trick:
quote:
4. En als ik nog geen 18 jaar ben?
Als je jonger bent dan 16 jaar, heb je de handtekening nodig van tenminste één van je ouders. Als je erg bang bent voor hun reactie of dat niet durft, dan kun je ook naar je huisarts. Als je niet wilt dat de huisarts er met anderen over praat moet je hem/haar dat duidelijk zeggen. Hij/zij is dan gebonden door het beroepsgeheim, en mag het zelfs niet aan je ouders vertellen. Als je dat ook niet wilt, kun je contact opnemen met een abortuskliniek. Die kan je dan verwijzen naar een speciale hulpverlener, die dan een of meerdere gesprekken met je zal hebben.
daar gaat dus nog wel even wat tijd en moeite overheen
pi_81743854
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:28 schreef cherrycoke het volgende:
volgende keer een condoom gebruiken
Heb ik gedaan, maar die was gescheurd.
pi_81743910
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Wat vind het vriendje hier van? Of hoe oud is die dan?
Hij is 18, maar hij steunt me er gewoon in..
hij zegt ook het is mede mijn schuld dus waarom zou ik je laten vallen..
Dat was wel lief.
pi_81743920
Samantha ik wens je veel sterkte in deze periode.
pi_81743977
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:47 schreef Tarak het volgende:

[..]

@TS
Wat zei de verwekker eigenlijk? Of vind je dat hij niets te zeggen heeft?
Tegenwoordig hoef het niet via je ouders.
JE kan het anoniem doen, maar dan moet je weer naar een aparte stichting, voor een of andere verzekering dan moet je die onder tekenen en dan mag het pretermkliniek in den haag het weg halen.
pi_81744034
quote:
15 jaar en zwanger.
14... en nee bn der niet trots op.
pi_81744115
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Dennis101 het volgende:
-knip-
Luister ik ben 14.. Al had ik voor het kind kunnen zorgen had ik het niet weg laten halen..
Maar ik kan er niet voor zorgen.. Mijn vriend ook niet.. die heeft fulltime baan school alles.
EN heeft het geld er niet voor hij werkt in een supermarkt.
Maar wat is beter, als ik het kind weg laat halen, dat kind weet niet van een bestaan af.
Ik laat het liever weg halen dan wanneer het kind dood gaat vn de honger.

[ Bericht 4% gewijzigd door liesje1979 op 21-05-2010 23:28:03 ]
pi_81744179
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:04 schreef Samantha1995 het volgende:

[..]

Luister ik ben 14.. Al had ik voor het kind kunnen zorgen had ik het niet weg laten halen..
Maar ik kan er niet voor zorgen.. Mijn vriend ook niet.. die heeft fulltime baan school alles.
Maar wat is beter, als ik het kind weg laat halen, dat kind weet niet van een bestaan af.
Luister, dan had je niet moeten neuken.
pi_81744207
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:36 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

zwanger? of nietzwanger? is de TT
Als je tot abortus overgaat ben je lijkt me toch wel zwanger lijkt me zo...
Ik vermeld net in deze topic dat ik zwanger ben..
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:07:14 #28
94405 Tarak
pi_81744234
quote:

[..]

Je kunt het ook ter adoptie afstaan.
Heb je ook over die mogelijkheid nagedacht?

Er zijn heel veel kinderloze echtparen die dolgraag voor jouw kind willen zorgen omdat ze zelf om wat voor redenen dan ook geen kinderen kunnen krijgen.
pi_81744278
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:37 schreef mschol het volgende:

[..]

ieder kind van die leeftijd met een beetje verstand gaan gewoon naar haar ouders voor advies en hulp...
waar kunnen ze boos om worden? ja je komt er wat laat mee... maar de rekening komt uiteindelijk toch bij hen terecht...
verzekering. en desnoods wordt het voor me betaald alles is geregeld voor me door de moeder vn een goede vriendin van me en mijn vriend.
pi_81744308
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Luister, dan had je niet moeten neuken.
Kan ik er wat aan doen dat die condoom scheurt?
Dan moeten ze maar betere condooms gaan produceren.
pi_81744339
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Samantha1995 het volgende:

[..]

Kan ik er wat aan doen dat die condoom scheurt?
Dan moeten ze maar betere condooms gaan produceren.
Dan had je de pil moeten slikken, jij bent blijkbaar volwassen genoeg om te neuken, dan moet je ook volwassen genoeg zijn om de gevolgen te aanvaarden.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:10:47 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81744389
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:07 schreef Tarak het volgende:

[..]

Er zijn heel veel kinderloze echtparen die dolgraag voor jouw kind willen zorgen omdat ze zelf om wat voor redenen dan ook geen kinderen kunnen krijgen.
Hou alsjeblieft je mond.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81744438
quote:

[..]

Ik wil het niet..
ik zei net al ik kan er niks aan doen dat die condoom scheurt.
En misschien moet ik me verantwoordelijk ervoor stellen.. Daar heb je ook gelijk in..
Maar dat kan ik niet op een 14 jarige leeftijd.. op me 16e had ik het misschien gedaan had ik het waarschijnlijk ook gehouden.. maar niet op mn 14e.
pi_81744604
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:00 schreef Tabloid het volgende:
Samantha ik wens je veel sterkte in deze periode.
Dankje
pi_81744669
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan had je de pil moeten slikken, jij bent blijkbaar volwassen genoeg om te neuken, dan moet je ook volwassen genoeg zijn om de gevolgen te aanvaarden.
Ik aanvaard de gevolgen nu ook klaar.
Alleen toen ik die 1e topic schreef was ik bang.. en dat was me eerste reactie.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:37:44 #36
94405 Tarak
pi_81745808
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:11 schreef Samantha1995 het volgende:

[..]

Ik wil het niet..
En misschien moet ik me verantwoordelijk ervoor stellen.. Daar heb je ook gelijk in..
Maar dat kan ik niet op een 14 jarige leeftijd.. op me 16e had ik het misschien gedaan had ik het waarschijnlijk ook gehouden.. maar niet op mn 14e.
Ik raad je toch aan om te kijken of je niet in contact kan komen met iemand die een jaar of twintig geleden een abortus heeft ondergaan. Zou zij nu dezelfde keuze maken?

De praktijk leert en daar is ook best veel over gepubliceerd dat het later tot veel schuldgevoelens en depressies kan leiden.

Zomaar wat links:

http://mens-en-gezondheid(...)en-schuldgevoel.html
http://www.meidensite.info/veel-emoties-bij-abortus/
http://www.volkskrant.nl/(...)lepende_schuldgevoel

Of google zelf:

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=abortus+schuldgevoel&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Het lastige is dat een emotie als "rouw" wel slijt met de tijd, maar emoties als schuldgevoel....zeker bij zoiets persoonlijks ....die slijten niet enorm.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:49:58 #37
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_81746530
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:39 schreef Winner_Taco het volgende:
Maare even OT
Veel meiden krijgen op latere leeftijd spijt hé . Ookal lijkt en is het misschien het beste, realiseer je wel dat het een blijvende kras op je ziel zal zijn dat je je ongeboren kindje in de dop zo weg laat zuigen.
Wat een gelul, niet iedereen is labiel.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:00:11 #38
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81747031
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:37 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik raad je toch aan om te kijken of je niet in contact kan komen met iemand die een jaar of twintig geleden een abortus heeft ondergaan. Zou zij nu dezelfde keuze maken?

De praktijk leert en daar is ook best veel over gepubliceerd dat het later tot veel schuldgevoelens en depressies kan leiden.

Zomaar wat links:

http://mens-en-gezondheid(...)en-schuldgevoel.html
http://www.meidensite.info/veel-emoties-bij-abortus/
http://www.volkskrant.nl/(...)lepende_schuldgevoel

Of google zelf:

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=abortus+schuldgevoel&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Het lastige is dat een emotie als "rouw" wel slijt met de tijd, maar emoties als schuldgevoel....zeker bij zoiets persoonlijks ....die slijten niet enorm.

Ik ben de vriendin van Dalai en ik heb 15 jr geleden abortus gepleegd. Nog elke seconde dank ik alles wat me lief is dat ik die mogelijkheid had.

Als ik die keuze destijds niet had durven maken, dan had ik geen opleiding gehad en zeker geen leven. Het is mijn beste keuze ooit geweest.

Voor wat betreft je adoptieplannetjes, laat die mensen maar lekker kinderen adopteren die er al zijn en die geen ouders hebben. Dat zijn er ook genoeg.
Zij is verantwoordelijk voor haar leven, niet die van een stel kinderlozen.

Verder vind ik je gedram echt ziekelijk, ontzettend respectloos en behalve dat zo godvergeten pathetisch en krankzinnig dat ik me in moet houden je niet naar de hel en terug te wensen. Wat een pannekoek ben jij zeg.
pi_81747627
Jeetje, het gaat wel erg makkelijk he tegenwoordig. Ben je ff " zwanger" ach, laat ik het toch weghalen? Of het niets is. Tsss... jammer weer.

Ff een tip, gebruik volgende keer niet alleen een condoom maar slik ook eens De pil, dat hoort iedere tiener meisje te gaan slikken vanaf ze sexueel actief zijn vind ik!

Domme kinderen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:18:06 #40
94405 Tarak
pi_81747768
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:00 schreef dalaiblama het volgende:

Ik ben de vriendin van Dalai en ik heb 15 jr geleden abortus gepleegd. Nog elke seconde dank ik alles wat me lief is dat ik die mogelijkheid had.

Als ik die keuze destijds niet had durven maken, dan had ik geen opleiding gehad en zeker geen leven. Het is mijn beste keuze ooit geweest.

Voor wat betreft je adoptieplannetjes, laat die mensen maar lekker kinderen adopteren die er al zijn en die geen ouders hebben. Dat zijn er ook genoeg.Zij is verantwoordelijk voor haar leven, niet die van een stel kinderlozen.
Ik zeg niet dat zij verantwoordelijk is voor het leven van kinderlozen, maar ze is wel degelijk verantwoordelijk voor iets wat in principe uitgroeit tot een kind.
Als je serieus denkt dat iedereen maar "Hoera een abortus" gaat roepen, dan is dat jammer voor jou. Abortus is nu eenmaal een ethische zaak waar de meningen ernstig over verschillen en ik wil graag dat TS daar goed over nadenkt.

De links die ik gaf zijn neutrale links, over dezelfde situatie waar TS ook mee worstelt.
quote:
Verder vind ik je gedram echt ziekelijk, ontzettend respectloos en behalve dat zo godvergeten pathetisch en krankzinnig dat ik me in moet houden je niet naar de hel en terug te wensen. Wat een pannekoek ben jij zeg.
Ja idem. Jij bent degene die serieus denkt dat je geen leven of opleiding zou hebben gehad als je je zwangerschap had uitgedragen. Wie is er nu pathetisch?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:19:28 #41
268571 Ned_Bigby
2010jasper.blogabet
pi_81747817
Je bent 14? Godverdomme he
Op zondag 23 mei 2010 15:06 schreef Crack_ het volgende:
Ned_bigby :~ :~ :~.
pi_81747884
quote:

[..]

Er mag hier ook wel aan het feit worden gedacht dat dat kind als het geboren zou worden een rot jeugd zou hebben, laat staan de moeder zelf. School kan je als tienermoeder vrijwel vergeten, een normale jeugd zit er ook niet meer in en bovendien zal veel op de schouders van de ouders van de tienermoeder terecht komen, puur omdat een 14 jarige absoluut niet in staat is een kind op te voeden. Dat moet je gewoon niet willen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:22:25 #43
268571 Ned_Bigby
2010jasper.blogabet
pi_81747924
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:21 schreef amarente het volgende:

[..]

Er mag hier ook wel aan het feit worden gedacht dat dat kind als het geboren zou worden een rot jeugd zou hebben, laat staan de moeder zelf. School kan je als tienermoeder vrijwel vergeten, een normale jeugd zit er ook niet meer in en bovendien zal veel op de schouders van de ouders van de tienermoeder terecht komen, puur omdat een 14 jarige absoluut niet in staat is een kind op te voeden. Dat moet je gewoon niet willen.
Sowieso, op je 14e al seks hebben En dan ook nog eens met een vent van 18, the fuck
  One tough cookie zaterdag 22 mei 2010 @ 00:23:48 #44
169210 liesje1979
pi_81747980
Jeetje, heftig voor je TS.
Ik hoop dat de oplossing die je kiest een oplossing is waar je later ook nog achter kan staan.
Gelukkig heb ik deze keuze nooit hoeven maken, al kan ik mij niet voorstellen dat ik abortus zou plegen.
  One tough cookie zaterdag 22 mei 2010 @ 00:24:19 #45
169210 liesje1979
pi_81748000
Oh en nog wat offtopicreacties verwijderd.
pi_81748112
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:22 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Sowieso, op je 14e al seks hebben En dan ook nog eens met een vent van 18, the fuck
Ik vind dat je dat feit even moet vergeten, omdat het hier niet gaat over haar leeftijd, maar over haar probleem.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:27:24 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81748138
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:18 schreef Tarak het volgende:

[..]

maar ze is wel degelijk verantwoordelijk voor iets wat in principe uitgroeit tot een kind.
En ze kiest voor abortus. Dat jij dan op zo'n belerend toontje haar er af probeert te praten vind ik ronduit stuitend.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:27:50 #48
244933 trovey
Nachtoele
pi_81748150
Sterkte TS, toch maar aan de pil gaan...al zou ik persoonlijk liever zien dat 18 jarigen niet met 14 jarigen naar bed toe gaan maar ja
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:30:06 #49
94405 Tarak
pi_81748221
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:21 schreef amarente het volgende:

[..]

Er zijn verschillende mogelijkheden:
1. Abortus

2. Adoptie van het kind door een dichtbij familielid (moeder / zus / tante) (ik ken zelfs van een situatie waarin de oudste dochter het kind van haar moeder adopteerde die onverwacht nog zwanger werd toen ze >50 was en dat emotioneel niet aankon)

3. Adoptie van het kind door onbekende ouders via een adoptiebureau

4. Het kind zelf opvoeden

Ik wil absoluut niet zeggen dat optie 4 de beste oplossing is, maar er zijn meer oplossingen dan optie 1.
Dit is "de bedenktijd periode" waarin TS claimt te zitten, dan moet je imho ook naar alle opties kijken.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:30:22 #50
294141 tarantism
hups in die kont
pi_81748231
Ondanks het verwijderen van offtopic of grove berichten, krijg ik toch een beetje het idee dat er een negatieve teneur met betrekking tot abortus in de comments zit. Afgezien van die christen die z'n links zit te spammen lees ik ook veel bangmakerij in de reacties.

Een kwalijke ontwikkeling in zo'n serieuze zaak, dus bij deze mijn steun voor het ondergaan van een abortus. Naar mijn mening voor zowel de TS als de samenleving de slimste keuze.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:32:11 #51
268571 Ned_Bigby
2010jasper.blogabet
pi_81748294
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:26 schreef amarente het volgende:

[..]

Ik vind dat je dat feit even moet vergeten, omdat het hier niet gaat over haar leeftijd, maar over haar probleem.
Ja oke maar haar probleem is ontstaan doordat zij zo dom was om met een of andere vent van 18 het bed in te duiken. (Ja, ze is zeker heel volwassen voor haar leeftijd )

Het lijkt mij in ieder geval wel gewoon het beste om het kind weg te laten halen aangezien zoiets nog totaal niet geaccepteerd word in de huidige samenleving en ik aanneem dat het kind dan sowieso ter adoptie zal worden gesteld. Dan lijkt het mij, persoonlijk, beter dat je dat kind helemaal nooit leert kennen; oftewel; gewoon een abortus pleegt.

Natuurlijk zul je er later nog aan terugdenken en zo nu en dan spijt hebben maar kom op, dat heb je met zoveel dingen weleens. Daarnaast kan je altijd nog opnieuw proberen een kind te maken, he
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:32:37 #52
94405 Tarak
pi_81748306
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En ze kiest voor abortus. Dat jij dan op zo'n belerend toontje haar er af probeert te praten vind ik ronduit stuitend.
Ja, moet ze maar niet posten op een openbaar forum. Niet iedereen is nu eenmaal van het "kusjekroel, goh wat ben je zielig geleuter".
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:34:26 #53
268571 Ned_Bigby
2010jasper.blogabet
pi_81748383
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:30 schreef Tarak het volgende:

[..]

Er zijn verschillende mogelijkheden:
1. Abortus

2. Adoptie van het kind door een dichtbij familielid (moeder / zus / tante) (ik ken zelfs van een situatie waarin de oudste dochter het kind van haar moeder adopteerde die onverwacht nog zwanger werd toen ze >50 was en dat emotioneel niet aankon)

3. Adoptie van het kind door onbekende ouders via een adoptiebureau

4. Het kind zelf opvoeden

Ik wil absoluut niet zeggen dat optie 4 de beste oplossing is, maar er zijn meer oplossingen dan optie 1.
Dit is "de bedenktijd periode" waarin TS claimt te zitten, dan moet je imho ook naar alle opties kijken.
Jij denkt serieus dat het verstandig is om de zwangerschap uit te dragen, ja?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:35:56 #54
268571 Ned_Bigby
2010jasper.blogabet
pi_81748446
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:27 schreef trovey het volgende:
Sterkte TS, toch maar aan de pil gaan...al zou ik persoonlijk liever zien dat 18 jarigen niet met 14 jarigen naar bed toe gaan maar ja
Ik weet ook niet wat ik erger vind. Een of ander naïef 14-jarig meisje dat zo met een vent die 4 jaar ouder het bed in duikte of een jongen van 18 die een 14-jarig meisje versiert en het vervolgens met haar doet.

Ik neem aan dat die jongen ook flink uitgelachen is door zijn vrienden
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:36:45 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81748483
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:32 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja, moet ze maar niet posten op een openbaar forum. Niet iedereen is nu eenmaal van het "kusjekroel, goh wat ben je zielig geleuter".
Daar schiet niemand wat mee op.

Maar met jouw irrationele geblaat nog minder.
pi_81748503
Wel goed van je dat je de afloop nog even vermeldt, veel users hebben daar de ballen niet voor
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:40:44 #57
94405 Tarak
pi_81748646
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:34 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat het verstandig is om de zwangerschap uit te dragen, ja?
Het is een rotsituatie, en voor wat echt verstandig was ben je al te laat.
Het is nu kiezen tussen "kwaden". Ik ben serieus bang dat TS de emotionele implicaties onderschat.
En een hopelijk gezond kind ter wereld brengen ....tja...is dat echt het ergste wat je kan overkomen?
Daar heb ik inderdaad moeite mee om dat zo te zien.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:42:49 #58
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_81748726
quote:

[..]

Ik zeg niet dat zij verantwoordelijk is voor het leven van kinderlozen, maar ze is wel degelijk verantwoordelijk voor iets wat in principe uitgroeit tot een kind.
Als je serieus denkt dat iedereen maar "Hoera een abortus" gaat roepen, dan is dat jammer voor jou. Abortus is nu eenmaal een ethische zaak waar de meningen ernstig over verschillen en ik wil graag dat TS daar goed over nadenkt.

De links die ik gaf zijn neutrale links, over dezelfde situatie waar TS ook mee worstelt.
[..]

Ja idem. Jij bent degene die serieus denkt dat je geen leven of opleiding zou hebben gehad als je je zwangerschap had uitgedragen. Wie is er nu pathetisch?
Iedereen heeft zijn of haar mening over het wel/niet abortus verhaal, maar het is een feit dat vrouwen in Nederland voor abortus kunnen kiezen.

Hoewel ik jou snap, snap ik haar ook, zeker als het gaat over iemand die zelf niet eens volwassen is.

Ik respecteer jouw mening, maar tegelijkertijd respecteer ik ook haar beslissing. Mocht ze er negatieve gevolgen van ondervinden, dan kan zowel jij als zij er niks meer aan doen om die beslissing terug te draaien.

Laat iedereen in zijn/haar waarde, dan is de wereld een stuk beter leefbaar.

Make love, not war.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:47:38 #59
268571 Ned_Bigby
2010jasper.blogabet
pi_81748928
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:40 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het is nu kiezen tussen "kwaden". Ik ben serieus bang dat TS de emotionele implicaties onderschat.
En een hopelijk gezond kind ter wereld brengen ....tja...is dat echt het ergste wat je kan overkomen?
Dan ben jij ook wel heel erg naïef zeg. Je kan toch wel begrijpen dat zij als 14-jarig meisje niet zomaar zwanger wil gaan rondlopen. De onvermijdbare ruzies met haar ouders en het gepest van medeleerlingen en zelfs vrienden en vriendinnen, zal voor veel meer emotionele implicaties zorgen, dan een ongewenst en ongeboren kind.

Nu kan je wel leuk roepen dat er genoeg stellen zijn die geen eigen kinderen kunnen krijgen maar dat is geen valide argument waarom TS haar zwangerschap zou moeten uitdragen en het kind ter adoptie laten afstaan. Ik denk dat je dan juist ook nog meer emotionele problemen krijgt aangezien je dan wel gewoon de geboorte en de eerste dagen meemaakt waarna het kind plots van je word weggenomen door vreemden.
Zij was
  One tough cookie zaterdag 22 mei 2010 @ 00:51:51 #60
169210 liesje1979
pi_81749106
Ik denk dat TS moet doen wat het beste voor haar is. Sorry als dat overkomt als dat ik tegenstander zou zijn van abortus. Elke vrouw is daar vrij in om dat voor zichzelf te beslissen.
Ik zeg alleen dat ik daarvoor misschien niet gekozen had, maar geen idee, heb nooit voor die keuze gestaan.
En ik hoop dat TS geen spijt krijgt, van welke keuze dan ook.
pi_81753601
Uit: [Centraal] Zwanger? Pil vergeten? Condoom gescheurd? MAP?

Zwanger, en dan?
Maak een afspraak bij je huisarts of GGD! Hier zal nogmaals worden getest of je zwanger bent en de arts zal hier met je over praten. Deze mensen hebben een beroepsgeheim en zullen in geen geval contact opnemen met je ouders hierover.

Ben je zwanger, dan is het belangrijk dat je een beslissing neemt waar je zelf helemaal achter staat. Wat zijn je mogelijkheden?

• Je kunt het kind krijgen en zelf opvoeden. Als je nog jong bent en je bent alleen hiertoe niet in staat, zijn er overal in het land zijn opvangmogelijkheden. Om te weten welke adressen er bij jou in de buurt zijn, kun je het beste het FIOM (073-6128821) of de VBOK (0900-2021088) bellen. Je kunt als je tiener bent ook op de site van tienermoeders.nl kijken.

• Je kunt het kind krijgen en afstaan voor adoptie. Ook hiervoor kun je terecht bij het FIOM.

• Je kunt je zwangerschap beëindigen door een abortus. Als je met iemand wilt praten over je beslissing wel of geen abortus te ondergaan, maak dan een afspraak bij het FIOM (073-6128821). Zeg dat het om een zwangerschapsgesprek gaat, want dan kun je meestal snel terecht.

Tevens TT verduidelijkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Adolecens op 22-05-2010 10:08:02 ]
  • Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
    pi_81753962
    Waarom maken toch zoveel mensen zo'n probleem van een abortus? Mijn inziens is dat in zo'n situatie als deze echt veruit de beste oplossing. En eerlijk gezegd vind ik een abortus in zo'n vroeg stadium echt niet zo heel veel anders dat het gebruik van bijv. een spiraaltje ofzo..
    pi_81754058
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 00:35 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat ik erger vind. Een of ander naïef 14-jarig meisje dat zo met een vent die 4 jaar ouder het bed in duikte of een jongen van 18 die een 14-jarig meisje versiert en het vervolgens met haar doet.

Ik neem aan dat die jongen ook flink uitgelachen is door zijn vrienden
    Lijkt mij dat je als 18 jarige alleen maar sex kan denken, tja als er dan 1 beschikbaar is, kijk je ook nergens meer naar,
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
    pi_81754264
    Ik moet eerlijk zijn. Ik vind Tarak maar een vervelende user in dit topic.
    Ben je zelf ongewild kinderloos ofzo?

In een topic als de deze moet je haar de keuzes voorleggen. Niet haar naar een bepaalde keuze doorsturen!
    Death solves all problems: no man, no problem.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 11:24:16 #65
    267694 CAP.
    Child Approved Porn
    pi_81755365
    14, holy fuck. Het enige wat ik toen met mijn piemel deed was plassen.

Succes trouwens, een kind is op dit moment het verprutsen van de toekomst van jou en je vriend. Goede keus, een keus dat je in dit topic echt niet hoeft te gaan verdedigen.
    pi_81755501
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 10:40 schreef Rechterbal het volgende:
    Ik moet eerlijk zijn. Ik vind Tarak maar een vervelende user in dit topic.
    100% mee eens, tenenkrommend is hij.
    Tarak klinkt overgens Turks, dus misschien is het een cultuurprobleem/verschil.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 12:03:06 #67
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81756487
    Samantha, ik wil je als eerste enorm veel sterkte wensen.
    Ik weet hoe het is om onverwacht zwanger te zijn, ik was 17 toen ik zwanger raakte van mijn vriend ( nu mijn man).
    Mijn eerste ingeving was, ik hou het, alleen wist ik dat dat eigenlijk niet kon, we zaten beide nog op school, woonde thuis, ik had best wat problemen in die tijd, financien hadden we er niet voor enz.
    Dus gingen we ook voor een abortus, gelukkig was dat niet nodig aangezien ik een miskraam kreeg.

Op mijn 23ste hebben we bewust gekozen voor een kind, ik was vrij vlot zwanger en op mijn 27ste gingen we bewust voor een 2de kind, was ik wederom vlot zwanger.

De eerste zwangerschap verliep moeiteloos, de bevalling was erg zwaar en heftig, ging maar net goed.
    Bij de 2de zwangerschap heb ik een hormonale prenatale depressie gekregen.

Sommige reageren hier alsof zwanger zijn en bevallen altijd maar iets makkelijks is, maar dat is niet zo, het kan zo zijn maar vaak is het ook een zware en moeilijk periode.

Een baby afstaan voor adoptie is ook erg zwaar en moeilijk, niet alleen voor de ouders, maar ook voor het kind, veel kinderen die geadopteerd zijn krijgen in hun latere leven psychische problemen, ze voelen zich afgewezen ( mijn biologische ouders wilde me niet eens enz.) en zullen vaak opzoek gaan naar hun biologische ouders.

Ik zeg niet dat een abortus maar een simpele oplossing is, het is een heftige ingreep, maar in sommige situaties is het wel de beste oplossing.
    Als jij denkt dat dat zo is voor jullie is dan moet je het doen, maar wel alleen als je er zelf 100% achter staat.

Nogmaals veel sterkte.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 22-05-2010 12:08:10 ]
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
      zaterdag 22 mei 2010 @ 13:06:05 #68
    166390 shifto
    Kirby Shizzle
    pi_81758214
    Tarak mauw nou eens niet zo. Zie jij dat kind al met een pens van hier tot tokyo lopen op haar 14e op de middelbare school? Dat is gewoon geen optie. Een kind houden als je 14 bent is geen optie. Al is het alleen al uit eigen behoudt van je lichaam want er anders op zijn 15e al helemaal aan toe is.

Ik denk ook echt niet dat je er ooit spijt van hoeft te krijgen als je het weg laat halen. Nou, ..mss als je erna niet meer zwanger zou kunnen worden dan zou ik wel op een afstandje PWND roepen maar zo niet, zie ik geen probleem.
    Thinking about thinking of you.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 13:58:25 #69
    240566 Chuck.Norris
    CN counted to infinity.. Twice
    pi_81759658
    pff 14
    dan keek ik nog pokémon, cs was heiligdom, 1 fuifje om de zoveel maanden
    maar zwanger worden
    When the Boogeyman goes to sleep every night, he checks his closet for Chuck Norris
    pi_81759824
    Ik haat 'het' weghalen. Het is verdomme je kind (Die je nu wilt vermoorden).

Je kan wel zien dat je 14 bent ja. Als je mans genoeg bent om te neuken moet je ook mans genoeg zijn om ervoor te zorgen dat je niet zwanger raakt, raak je dat wel moet je er maar voor zorgen.

Of hebben je ouders jou ook weg laten halen als het even allemaal te veel werd?
    quote:
    gelukkig was dat niet nodig aangezien ik een miskraam kreeg
    Je zegt dus eigenlijk 'Gelukkig is dat kind uit zichzelf dood gegaan'.

Ik vind het echt kortzichtig allemaal hoor. Sommige uitspraken hier.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 14:04:29 #71
    140414 Vandaag...
    overwegend zonnig
    pi_81759836
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 00:40 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ach hoepel toch een eind op. Emotionele implicaties Wat denk je dat de emotionele implicaties zijn van het krijgen van een kind op je 14e? Nog afgezien van de lichamelijke, psychische, financiële, opleiding, toekomst .etc-implicaties. En dan nog weer afgezien van de implicaties voor de baby van een 14 jarige moeder.

Daarnaast, die emotionele implicaties vallen wel mee hoor, ikzelf en vriendinnen die ik ken die een abortus hebben gekozen hebben er nog geen nacht wakker van gelegen. Een klompje cellen van een paar weken zorgt echt niet voor een levenslang trauma. Hoe graag conservatieve mannen en christenen dat ook willen geloven.

Overdrijven is ook een vak
      zaterdag 22 mei 2010 @ 14:04:29 #72
    245594 Pinterman
    Luis in de pels
    pi_81759837
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 11:24 schreef CAP. het volgende:
    14, holy fuck. Het enige wat ik toen met mijn piemel deed was plassen.

Ik ook. Op naakte vrouwen.
    Ik wens je een dolfijne dag
      zaterdag 22 mei 2010 @ 14:57:52 #73
    166390 shifto
    Kirby Shizzle
    pi_81761169
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 14:03 schreef RooieHoed het volgende:

Je kan wel zien dat je 14 bent ja. Als je mans genoeg bent om te neuken moet je ook mans genoeg zijn om ervoor te zorgen dat je niet zwanger raakt, raak je dat wel moet je er maar voor zorgen.

[..]

Pardon. Volgens mij is het nog zon 3 maanden weg van menselijk lijkend. Wat doen hippies toch altijd moeilijk over abortus. Flikker toch op, ik word daar zo moe van. Iedereen mag dat zelf weten. Zit dat je dwars omdat je zelf geen kinderen kan krijgen dan zie ik niet in waarom je dat iemand anders zijn probleem zou moeten maken.
    pi_81761283
    We hebben het hier wel tegen een kind he. Een kind dat zichzelf oud genoeg vond en vindt om seks te hebben, maar nog steeds een kind. Dat is niet zoals hier gepost werd maar

Het is al triest genoeg dat ze ook nog eens niet zo'n relatie heeft met haar ouders dat ze daarmee gaat praten in plaats van dat ze op een forum alles neerzet, dus in plaats van allemaal even ons Grote Gelijk te posten in de vorm van onze Heilige Mening over abortus lijkt het me handiger om alle opties voor te leggen zonder onze denigrerende drammerige uitspraken erbij en roepen dat ze een dom kind is of niet.

Onder de 16 mag je zonder toestemming van je ouders geen abortus spreken. Dan moet ze via het FIOM waar ze er echt niet met één gesprekje en een afzuigafspraak vanaf komt. Dáár zitten dus mensen die hier enorm veel ervaring mee hebben en praktische info hebben om haar te begeleiden bij een keuze. Je komt daar onder andere via je huisarts. Dat zou aanstaande dinsdagochtend het eerste tussenstation moeten zijn.

http://www.fiom.nl/Folders/18730fa0/0/Folders.aspx
    http://www.fiom.nl/files/Help..._ik_ben_zwanger.pdf
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:20:25 #75
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81761719
    quote:

[..]

- Dat kan ook normaal. -

Laat TS eens in haar waarde, het is een hartstikke verstandige beslissing om abortus te plegen. Dan kan je wel leuk gaan roepen dat het moord is maar dat kind is nu niks meer dan een embryo, een fusie van een eicel en een spermacel, een wezen zonder nog enige vorm van intelligentie.

Als je een foetus zou laten weghalen, dan zou ik het misschien nog erg kunnen vinden maar een embryo? Kom op zeg...
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 14:57 schreef shifto het volgende:

[..]

Pardon. Volgens mij is het nog zon 3 maanden weg van menselijk lijkend. Wat doen hippies toch altijd moeilijk over abortus. Flikker toch op, ik word daar zo moe van. Iedereen mag dat zelf weten. Zit dat je dwars omdat je zelf geen kinderen kan krijgen dan zie ik niet in waarom je dat iemand anders zijn probleem zou moeten maken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Adolecens op 22-05-2010 16:46:20 ]
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:28:16 #76
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_81761912
    Volgens mij is de beslissing al genomen, dus wij hoeven helemaal geen opties voor te leggen. Ze wordt overigens gesteund door een volwassen persoon hierin (moeder van een vriendin) dus het is niet alsof ze als 14 jarig meisje alles zelf beslist.

Lekker makkelijk om te zeggen dat je maar mans genoeg moet zijn om de gevolgen te aanvaarden, maar je weet helemaal niet in wat voor een thuissituatie Samantha zit. Het is duidelijk dat ze haar ouders hier niet in wil betrekken, dat zal ongetwijfeld een reden hebben en niet alle ouders staan open voor zoiets, hoe ga je dat dan in godsnaam doen als je de zwangerschap voort zou zetten?! Juist dan, als 14 jarig meisje, is een stabiele en goede thuissituatie heel belangrijk. Oók als het kind daarna ter adoptie komt.

Ze kwam hier alleen in eerste instantie omdat ze bang was en wat raad zocht, vervolgens meld ze in dit topic alleen het vervolg, iets wat veel mensen inderdaad nooit doen. Het is haar beslissing en die dient iedereen te respecteren, openbaar forum of niet!

Haar laten twijfelen over deze beslissing kan ik dan ook niet vatten en daar heb ik geen enkel respect voor. Abortus is geen anticonceptie middel, daar ben ik het helemaal mee eens, maar het is wel een mogelijkheid in dit vrije land. En goddank! Samantha heeft er nu een hele ervaring bij en ik hoop dat ze zich ook wat beter gaat inlezen in voortplanting e.d. want 'ik moet toch over 5 dagen ongesteld worden dus het is niet erg' is echt heel dom. Dat is juist zo ongeveer de vruchtbare periode! Natuurlijk haal je dan een MAP als het condoom gescheurt is! Better safe then sorry.

Maar goed, het is nu eenmaal anders gelopen, ik hoop wel dat Samantha zich weer even goed gaat inlezen in anticonceptie.

Verder wens ook ik je veel sterkte, laat je niet gek maken door mensen die jouw beslissing niet snappen, zij hoeven die beslissing namelijk niet te nemen en van de zijlijn is het makkelijk kritiek hebben. Zoek, zoals je ook al gedaan hebt, steun bij je vriendin en haar moeder, als je die steun thuis niet kan krijgen. En ga aan de pil!
    Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
    pi_81761943
    Samantha, ik wens je heel veel sterkte, het lijkt me heel moeilijk om zo'n ingreep te ondergaan.
    Als je goed over je beslissing na hebt gedacht en je denkt dat abortus voor jou de beste beslissing is, twijfel daar niet aan, je moet niks doen waar je nog niet klaar voor bent.
    But while the earth sinks to its grave
    You sail to the sky on the crest of a wave
    pi_81761993
    Al die anti-abortus mensen die dit meisje nu meteen bespringen. Ze is veertien, maakte een foutje, heeft er duidelijk wat van geleerd. Ik ben juist blij dat zoiets tegenwoordig in Nederland legaal te doen is.
    Op je veertiende ben je echt nog niet in staat een kind op te voeden.
    pi_81761994
    TS is nog erg jong en even los van spijt krijgen van abortus.... wat als ze spijt krijgt dat ze een kind heeft? DAt lijkt me nog veel erger nl. voor dat kind. Een moeder te hebben die je liever niet had willen hebben...
    Wat gaat het kind voor toekomst tegemoet? Wat heeft ze het kind te bieden?

Ze zal zelf de beslissing moeten nemen en dat is al moeilijk genoeg, maar gezien haar leeftijd is het wellicht toch het meest verstandig om een abortus te plegen.
    Het zal vanaf dat moment een onderdeel zijn van haar levenservaring en er wellicht ook best nog wel aan terug denken... maar ja.. wie maakt nou geen dingen in zijn leven mee?
    Ieder huisje draagt zijn kruisje.

Ieder mens komt wel eens voor moeilijke beslissingen te staan. Dat is leven....

Ze komt er wel overheen. Ze is nog heel jong.

En...... hopelijk heeft ze wel een hele goede les geleerd. Niet meer neuken zonder bescherming!!!
    Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:33:48 #80
    241730 Klonterpot
    Je geld of je never
    pi_81762053
    quote:

[..]

Yeah, fo sho.
    The remedy is the experience.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:38:13 #81
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81762147
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Roa het volgende:
    Abortus is geen anticonceptie middel, daar ben ik het helemaal mee eens

[..]

Natuurlijk haal je dan een MAP als het condoom gescheurt is!
    Waitwat !

Een MAP is net zo min een anticonceptiemiddel als een abortus en heeft daarnaast ook nog eens fijne bijwerkingen. Dan is een Abortus nog beter.
    pi_81762228
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:38 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Waitwat !

Een MAP is net zo min een anticonceptiemiddel als een abortus en heeft daarnaast ook nog eens fijne bijwerkingen. Dan is een Abortus nog beter.
    Uh watte? Beter een pil waarvan je agressief ongesteld wordt dan dat je handel leeggezogen wordt hoor
    Er is trouwens als tussenstation ook nog de abortuspil.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:42:57 #83
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81762231
    quote:

Nee, gelukkig dat ik geen enorme moeilijke keuze heb hoeven te maken en dat het vruchtje door mijn lichaam is afgestoten.

Als ik kijk naar mijn leven nu en naar de twee prachtige dochters die ik heb dan ben ik erg dankbaar, wetend dat ik dat eerste kindje nooit had kunnen geven wat ik mijn meiden nu wel kan geven.
    En dan heb ik het echt niet over de materialistische zaken maar zeker ook geestelijk.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
      PR en moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 15:46:02 #84
    288245 crew  Moira
    Heeft al lang geen punt meer.
    pi_81762295
    quote:

[..]

Het meisje is vaak wel de enige die kan beslissen of ze 't wil houden of niet.
    't Hoeft niet haar schuld te zijn dat ze zwanger raakte, maar als ze 't zelf wil houden is het wel haar eigen 'schuld'.
    Gelukkig laat ze 't wel weghalen
    14 is echt géén goede leeftijd
    Eigenlijk alles onder de 20 niet echt
    Fuck the EBU.
    pi_81762324
    quote:

[..]

Fulltime baan & School?
    Drukke week.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:47:31 #86
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81762329
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Uh watte? Beter een pil waarvan je agressief ongesteld wordt dan dat je handel leeggezogen wordt hoor
    Er is trouwens als tussenstation ook nog de abortuspil.
    Ehm, nee. Leegzuigen lijkt mij een stuk plezieriger en veiliger dan een hormoonbom die voor allerlei bijwerkingen en onbekende schade kan zorgen.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:47:48 #87
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_81762338
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:38 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Waitwat !

Uhm?! De MAP is inderdaad geen anticonceptiemiddel, het is een hormonenbom waar je goed ziek van bent, maar een abortus vind ik toch echt een stap verder!

Aangezien het gebruikte anticonceptiemiddel zijn werk niet had gedaan, dan haal je toch die pil om te voorkomen dat je zwanger wordt?! Hoop dat je niet echt vind dat een abortus te preferen is boven de MAP?

Maar ik snap je reactie wel, sommige slikken de MAP als snoepjes, daar is die niet voor uitgevonden. De pil is nog altijd het beste anticonceptiemiddel imho, of eigenlijk de nuvaring. Condooms zijn handig, maar niet zo chill en daarbij een beetje overbodig als je de pil slikt (en in een monogame relatie zit zonder SOA's)
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:48:07 #88
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_81762347
    <edit foutje>
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:48:31 #89
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81762357
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:20 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Hé christenhond, houd je bek eens dicht.

Laat TS eens in haar waarde,

Begin jij dan ook anderen in hun waarde te laten
    When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:49:59 #90
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81762397
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:48 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Begin jij dan ook anderen in hun waarde te laten
    Nee. Als hij meteen zo onbeschoft gaat lopen doen, dan doe ik dat natuurlijk met alle plezier terug.

Mongool dat het is
      PR en moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 15:50:07 #91
    288245 crew  Moira
    Heeft al lang geen punt meer.
    pi_81762402
    quote:

[..]

Dat leek mij ook altijd een goede optie (mocht ik ooit onverwachts/ongewild zwanger raken), maar daar gaat met véél meer moeite en 'pijn' dan iedereen denkt
    Bovendien willen veel 'moeders' hun kind blijven zien bij hun adoptieouders, dan heb je 't dus over een 'open adoptie'. Bureaus die ervoor zorgen dat een 'open adoptie' tot stand kan komen zijn er vrij weinig. En zo'n 80% van alle 'moeders' die hun kinderen willen blijven zien spannen als 't kind een paar jaar oud is een rechtzaak omdat ze hun kind terug willen "Want dan kunnen ze er ineens wél voor zorgen."
    Fuck the EBU.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:50:40 #92
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81762414
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:47 schreef Roa het volgende:

[..]

Uhm?! De MAP is inderdaad geen anticonceptiemiddel, het is een hormonenbom waar je goed ziek van bent, maar een abortus vind ik toch echt een stap verder!

Aangezien het gebruikte anticonceptiemiddel zijn werk niet had gedaan, dan haal je toch die pil om te voorkomen dat je zwanger wordt?! Hoop dat je niet echt vind dat een abortus te preferen is boven de MAP?
    Vertel eens waarom een Abortus o zo veel erger is.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:52:35 #93
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81762446
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:49 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Nee. Als hij meteen zo onbeschoft gaat lopen doen, dan doe ik dat natuurlijk met alle plezier terug.

Mongool dat het is
    Nee
    Hij gaf zijn mening over abortus . Jij was degene die onbeschoft en kwetsend uit de hoek kwam .
      zaterdag 22 mei 2010 @ 15:54:10 #94
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81762481
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:52 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Nee
    Hij gaf zijn mening over abortus . Jij was degene die onbeschoft en kwetsend uit de hoek kwam .
    Ehm Nee, hij probeert TS van gedachte te veranderen door middel van dreigende en kwetsende taal.
    quote:

[..]

zaterdag 22 mei 2010 @ 15:54:18 #95
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_81762485
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:50 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Vertel eens waarom een Abortus o zo veel erger is.
    Omdat je door de MAP te nemen voorkomt dat je zwanger wordt. Dat scheelt nogal in de emotionele gemoedsrust, je hoeft verder geen keuze's te maken of wat dan ook. Het gaat mij totaal niet om het weghalen van een leven hoor, ik ben helemaal pro-choice, maar het moet wel een laatste 'redmiddel' zijn.

Waarom vind jij een abortus een betere optie dan?
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:00:18 #96
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81762633
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:54 schreef Roa het volgende:

[..]

Omdat je door de MAP te nemen voorkomt dat je zwanger wordt. Dat scheelt nogal in de emotionele gemoedsrust, je hoeft verder geen keuze's te maken of wat dan ook. Het gaat mij totaal niet om het weghalen van een leven hoor, ik ben helemaal pro-choice, maar het moet wel een laatste 'redmiddel' zijn.

Emotioneel kan het inderdaad wel een stuk geruststellender zijn maar ik vind het fysiek minder geslaagd om in een keer zoveel hormonen tot je te nemen. Dat kan gewoon niet gezond zijn.

Zo'n stofzuiger is misschien wat ongemakkelijker maar wel minder schadelijk.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:01:44 #97
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81762669
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:54 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Ehm Nee, hij probeert TS van gedachte te veranderen door middel van dreigende en kwetsende taal.
    [..]

Welk stuk is precies kwetsend naar TS ? Hij is van mening dat als je in staat bent om te neuken, je ook de verantwoording dient te dragen voor de eventuele gevolgen .
    Kun jij het niet mee eens zijn, prima . Maar dat is geen excuus of zo onfatsoenlijk uit de hoek te komen .
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:04:16 #98
    267694 CAP.
    Child Approved Porn
    pi_81762745
    quote:

[..]

Hou je oogkleppen op en ga in de kerk luisteren naar een homo in een jurk. Sjongejonge.

Ze mag het lekker zelf weten, ze heeft onder begeleiding deze beslissing genomen en laat haar lekker. Je hoeft hier niet jouw vieze dogma's op te dringen.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:06:12 #99
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81762788
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 15:54 schreef Roa het volgende:

[..]

Inderdaad, de MAP zorgt er voor dat je eisprong wordt verzet zodat er geen eitje bevrucht kan raken.
    mocht er toch een eitje bevrucht raken dan zorgt de MAP ervoor dat het zich niet kan innestelen.

Als je daar tegen bent dan moet je ook tegen een mirena spiraal zijn, een mirena zorgt er namelijk door hormonen voor dat een eitje niet bevrucht raakt, maar dat is niet 100% dus mocht het eitje toch onverhoopt bevrucht raken dan zorgt de mirena er tevens voor dat het bevruchte eitje zich niet kan nestelen in de baarmoeder.

Maar de MAP is dus een heel stuk minder dramatisch als een Abortus, eigenlijk is het totaal niet te vergelijken.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:07:25 #100
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_81762821
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:00 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Emotioneel kan het inderdaad wel een stuk geruststellender zijn maar ik vind het fysiek minder geslaagd om in een keer zoveel hormonen tot je te nemen. Dat kan gewoon niet gezond zijn.

Alleen als je zwanger bent gebeurd er ook van alles in je lichaam hormoonsgewijs. Na een abortus zal dus ook weer even een evenwicht gevonden moeten worden.

En dan heb ik het nog niet over verschillen in risico en complicaties, hoewel die tegenwoordig bij abortus miniem zijn.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:07:40 #101
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81762824
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Welk stuk is precies kwetsend naar TS ? Hij is van mening dat als je in staat bent om te neuken, je ook de verantwoording dient te dragen voor de eventuele gevolgen .
    Kun jij het niet mee eens zijn, prima . Maar dat is geen excuus of zo onfatsoenlijk uit de hoek te komen .
    Hij probeert op haar in te praten dat dit moord is en haalt haar ouders erbij wat verder totaal niet relevant was.

Ja, dat noem ik dus kwetsend, maar vooral pathetisch, gedrag.
      One tough cookie zaterdag 22 mei 2010 @ 16:09:26 #102
    169210 liesje1979
    pi_81762868
    Ik begrijp dat met een heftig onderwerp de emoties wat hoger op lopen maar laten we wel proberen elkaars mening te respecteren. Schelden draagt imho niet bij aan deze discussie.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:10:30 #103
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81762896
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:09 schreef liesje1979 het volgende:
    Ik begrijp dat met een heftig onderwerp de emoties wat hoger op lopen maar laten we wel proberen elkaars mening te respecteren. Schelden draagt imho niet bij aan deze discussie.
    Dat zou fijn zijn ja
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:12:38 #104
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81762950
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:00 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Als je zwanger bent krijg je geen hormonen in je lijf?
    Daarom hebben veel vrouwen een hormonale prenatale depressie.

Een zwangerschap is echt niet altijd geweldig en verloopt echt niet altijd soepel hoor, een zwangerschap is ook een flinke aanslag op het lichaam, zelfs als het maar kort is.
    Denk bv aan zwangerschapssuiker, extreem veel overgeven, molazwangerschap wat kan overgaan in een kwaadaardig gezwel enz.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:14:00 #105
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_81762990
    Dat zei ik dus ook, stom stormlooptopic
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:17:12 #106
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81763072
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:14 schreef Roa het volgende:
    Dat zei ik dus ook, stom stormlooptopic
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:20:26 #107
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81763163
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je zwanger bent krijg je geen hormonen in je lijf?
    Daarom hebben veel vrouwen een hormonale prenatale depressie.

Een zwangerschap is echt niet altijd geweldig en verloopt echt niet altijd soepel hoor, een zwangerschap is ook een flinke aanslag op het lichaam, zelfs als het maar kort is.
    Denk bv aan zwangerschapssuiker, extreem veel overgeven, molazwangerschap wat kan overgaan in een kwaadaardig gezwel enz.
    Er zit altijd nog een verschil tussen hormonen die door je lichaam worden aangemaakt en een gigantische dosis die je in een keer inslikt. Kan gewoon niet goed zijn voor je lever
    pi_81763198
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 00:14 schreef Ernemmertje het volgende:
    Jeetje, het gaat wel erg makkelijk he tegenwoordig. Ben je ff " zwanger" ach, laat ik het toch weghalen? Of het niets is. Tsss... jammer weer.

Ff een tip, gebruik volgende keer niet alleen een condoom maar slik ook eens De pil, dat hoort iedere tiener meisje te gaan slikken vanaf ze sexueel actief zijn vind ik!

Domme kinderen.
    Ik ben voor abortus, maar als het bij sommige met het gemak van een tandsteen-behandeling gaat ga ik toch twijfelen.
    Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:24:17 #109
    166390 shifto
    Kirby Shizzle
    pi_81763290
    Nou, niemand is hier dokter dus laten we het nu even buiten spel laten wat schadelijker is of niet. Punt is dat abortie een goede optie is en precies voor situaties als dit mogelijk moet zijn.

(Tevens, dan wordt het darwinisme misschien niet doorgegeven.... for now.)
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:35:51 #110
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_81763610
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:24 schreef shifto het volgende:
    Nou, niemand is hier dokter dus laten we het nu even buiten spel laten wat schadelijker is of niet. Punt is dat abortie een goede optie is en precies voor situaties als dit mogelijk moet zijn.

(Tevens, dan wordt het darwinisme misschien niet doorgegeven.... for now.)
    Maar ik ben wel Bachelor Biology, dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb Okee, BIJNA, als ik mn stageverslag even afmaak

Het punt was dat de MAP emotioneel een stuk minder zwaar is en dat de hormonen in de MAP kut zijn, maar dat je bij zwangerschap ook allemaal hormonen gaat aanmaken en dat het dus fysiek ook niet veel zal verschillen.

Maar goed, je hebt helemaal gelijk, abortie is gelukkig een optie in dit land
    pi_81763865
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:21 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik ben voor abortus, maar als het bij sommige met het gemak van een tandsteen-behandeling gaat ga ik toch twijfelen.
    Zoals ik het lees is er geen keuze.
    14 jaar. die pedo is vakkenvuller.
    kind krijg een kutleven als het geboren word.
    "moeder" gaat geen opleiding doen.
    "vader" kiest ongetwijfeld het hazenpad..

Ik zeg weg laten halen..
    Geen andere optie.

Oja, en als je volgende keer een vent over je heen laat gaan, zorg dan dat je de pil slikt...
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:49:17 #112
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81763982
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:20 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Er zit altijd nog een verschil tussen hormonen die door je lichaam worden aangemaakt en een gigantische dosis die je in een keer inslikt. Kan gewoon niet goed zijn voor je lever
    Abortus zelf is ook een flinke aanslag op je lijf.
    Bij een abortus krijg je anesthesie , lokaal of volledig. (wat dus ook weer verwerkt moet worden door de lever)
    Daarbij heb je kans op zware bloedingen, infectie, incomplete abortus, sepsis, schade aan de baarmoederhals, littekens, perforatie, schade aan interne organen en overlijden.
      One tough cookie zaterdag 22 mei 2010 @ 16:51:38 #113
    169210 liesje1979
    pi_81764059
    Overlijden? Door de narcose dan neem ik aan?
    [/leek]
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:53:22 #114
    206164 Gibson88
    Ongekend.
    pi_81764119
    quote:

[..]

Moet ze niet vruchtbaar zijn
    Ook in moeilijke tijden.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 16:55:42 #115
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81764206
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:51 schreef liesje1979 het volgende:
    Overlijden? Door de narcose dan neem ik aan?
    [/leek]

In extreme gevallen, fysieke complicaties van abortus inbegrip van excessief bloeden, infectie, beschadiging van organen uit een geperforeerde baarmoeder, en de bijwerkingen van de anesthesie kunnen onder andere leiden tot de dood.
    Deze complicatie is zeldzaam, maar is reëel.

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 22-05-2010 17:41:42 ]
      zaterdag 22 mei 2010 @ 17:25:24 #116
    51804 Roa
    Pizza Taco!
    pi_81764964
    Lol, die specifieke nadelen wilde ik nu juist niet posten om TS niet (onnodig) bang te maken

Abortus is een medische ingreep, bij iedere medische ingreep bestaat kans op complicaties, zeker als er algehele anesthesie wordt gebruikt. Maar de risico's zijn vrij klein. Wel groter dan de MAP, waar het even over ging.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 17:40:41 #117
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81765385
    hahaha, zat ook al te twijfelen maar aan de andere kant, als ze zo'n ingreep laat doen moet ze ook de (relatief lage) risico's weten.
    pi_81765562
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:21 schreef BertV het volgende:

[..]

Dit lijkt me vrij weinig voorkomen. En dan nog, hoop ik dat mensen die een dergelijk gebrek aan empathie voor de dag weten te leggen inderdaad geen kinderen krijgen. In die gevallen vind ik abortus een prima oplossing. Wat voor een soort ouders moeten dat worden?
    I'm just a Soul whose Intentions are Good
    pi_81765746
    Wat een hoop moraalridders hier zeg...sterkte TS.....kan me goed voorstellen dat dit de juiste beslissing voor jullie is.
    Quinn Dexter
      One tough cookie zaterdag 22 mei 2010 @ 17:58:52 #120
    169210 liesje1979
    pi_81765806
    Ik neem aan dat ze bij abortusklinieken wel een soort van beleid hebben met betrekking tot "draaideurpatienten". Kan mij ook niet voorstellen dat het veel voorkomt.
    pi_81767613
    Weet je, heel veel mensen zitten hier te mauwen over het meisje, maar niet over de jongen. Wat moet een 18 jarige jongen met een meisje van 14? Kan die niks beters krijgen dan?

En ik vind het best knap van de jongen dat ie ook zijn verantwoordelijkheid neemt. In plaats van allemaal te gaan zitten bitchen op het meisje dat ze de baby maar moet houden en adoptie en blabla, kunnen jullie je ook een beetje verplaatsen in haar.

Een ongeluk kan altiijd gebeuren, ze had ook gewoon verkracht kunnen zijn. Tuurlijk had ze de pil kunnen nemen, maar dat heeft ze niet en dat kan ze nu niet meer terug draaien. Het feit dat ze haar kindje nu weg haald, laat zien dat ze ook aan haar eigen toekomst denkt (school, diploma halen enz. enz).

Om je kindje weg te halen heb je ook redelijk veel moed nodig!
    pi_81769621
    quote:

[..]

[..]

En gelukkig mag ze zelf ook kiezen om een abortus te plegen als ze met 14 jaar, ondanks anticonceptie zwanger blijkt te zijn. beetje jammer dat jij doet alsof je de wijsheid in pacht hebt. Waarschijnlijk is dit voor TS al zwaar genoeg.

En voor iedereen die het zo goed weet: ik hoop dat jullie niet in dezelfde situatie terecht komen. Ik zal wel weer generaliseren, maar dikke kans dat de zeikerds in dit topic ofwel christen of moslim zijn en zelf natuurlijk noooooit sex voor het huwelijk hebben.
    Whatever...
    pi_81772981
    quote:
    Laat TS eens in haar waarde, het is een hartstikke verstandige beslissing om abortus te plegen. Dan kan je wel leuk gaan roepen dat het moord is maar dat kind is nu niks meer dan een embryo, een fusie van een eicel en een spermacel, een wezen zonder nog enige vorm van intelligentie.
    Ik ken ook mongooltjes waarvan ik denk; enige vorm van intelligentie is er niet. Ook maar af laten maken
    pi_81773326
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef RooieHoed het volgende:

[..]

Ik ken ook mongooltjes waarvan ik denk; enige vorm van intelligentie is er niet. Ook maar af laten maken
    dus jij wast je handen ook maar niet..
    daar zitten miljoenen levensvormen zonder enige vorm van intelligentie op..
      zaterdag 22 mei 2010 @ 22:01:27 #125
    285174 Evienne
    never odd or even
    pi_81773547
    Ook van mij, ik ben het welgemeend eens met de beslissing van Samantha.

Tuurlijk, ze is 14, dom geweest, maar wie was er niet dom op die leeftijd? Ik mócht toen nog niet eens aan de pil van mijn ouders, had van alles kunnen gebeuren!
    Nog dommer zou het zijn dat kindje te voldragen, onderwijl je studie verzakend en je toekomst verwerpend.

Sterkte ermee hoor. .
    think for yourself, question authority
    while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
    pi_81773599
    TS is 14 jaar en zwanger..

Laat het nu maar ''ff'' weghalen omdat het een foutje was...

mijn god... echt...
    There are only 151 Pokémon.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 22:10:09 #127
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81773764
    quote:

[..]

Hehe.
    pi_81773766
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 22:01 schreef Evienne het volgende:
    Ook van mij, ik ben het welgemeend eens met de beslissing van Samantha.

Tuurlijk, ze is 14, dom geweest, maar wie was er niet dom op die leeftijd? Ik mócht toen nog niet eens aan de pil van mijn ouders, had van alles kunnen gebeuren!
    Nog dommer zou het zijn dat kindje te voldragen, onderwijl je studie verzakend en je toekomst verwerpend.

Sterkte ermee hoor. .
    Ze heeft een condoom gebruikt, maar dat is gescheurd. Iedereen hier doet net of ze onveilig neukt.
    Whatever...
    pi_81774313
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 22:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ze heeft een condoom gebruikt, maar dat is gescheurd. Iedereen hier doet net of ze onveilig neukt.
    Ze had meteen actie moeten ondernemen. ipv daarvan, wachtte ze een week en ja.. dan is het kwaad al geschied.
    pi_81774797
    Alsnog is het haar beslissing. Haar lichaam.
    Whatever...
      zaterdag 22 mei 2010 @ 22:46:54 #131
    25175 suijkerbuijk
    suijkerbuijk
    pi_81774877
    Heeft ze al me de ouders gepraat?
    Misschien dat hun mee willen helpen met het verzorgen .

Maar goed kwaad is al gedaan .
    En meisje moeten eens eerst even droog achter hun oren worden voor ze nat van beneden worden .
    Snap toch niet waarom sommige een sport van maken om op jonge jaren al te neuken .
    Geld voor jongen als meisjes.

Daar voor ben ik voorstander van een kruis gordel
      zondag 23 mei 2010 @ 10:21:45 #132
    205006 Adolecens
    a.k.a. Ado
    pi_81783390
    Goed topic geworden!
    pi_81783505
    quote:

[..]

Mongooltjes zonder enige vorm van intelligentie ken ik niet. Je komt zelf wel vrij beperkt over. Toch zou ik je niet met een embryo willen vergelijken.
      zondag 23 mei 2010 @ 10:33:50 #134
    206337 aychelle
    stop the hating, bietch!!!
    pi_81783609
    quote:

[..]

kind, alsof dat de enige oplossing is ... ooit gehoord van adoptie? pleegouders.

Weet je wel hoeveel kinderloze vrouwen een kinderwens hebben die al te graag jouw kind willen hebben? Als ik jou was zou ik de zorg van jouw kind niet opmezelf nemen, je bent veel te jong. En je ouders willen dat vast ook niet

&uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
      zondag 23 mei 2010 @ 10:38:42 #135
    256222 Compomotive155
    Vast en zeker .
    pi_81783707
    quote:

[..]

Zelfkennis ?
    Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
    pi_81783752
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 16:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

In extreme gevallen, fysieke complicaties van abortus inbegrip van excessief bloeden, infectie, beschadiging van organen uit een geperforeerde baarmoeder, en de bijwerkingen van de anesthesie kunnen onder andere leiden tot de dood.
    Deze complicatie is zeldzaam, maar is reëel.
    Wel eens de bijsluiter van een anticonceptiepil gelezen? Je hebt er mogelijk zelfs een licht verhoogd risico op borstkanker door. Of trombose.
    Een beetje dat meisje bangmaken door de extreem zeldzame bijwerkingen of complicaties op te noemen. Heb je dat stukje gecopy-paste of weet je ook wat het inhoud? De kans dat dat gebeurt is ontzettend klein en vrijwel elk medicijn heeft van die ontzettend kleine kansen op ernstige bijwerkingen.
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_81783902
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 10:33 schreef aychelle het volgende:

[..]

kind, alsof dat de enige oplossing is ... ooit gehoord van adoptie? pleegouders.

Weet je wel hoeveel kinderloze vrouwen een kinderwens hebben die al te graag jouw kind willen hebben? Als ik jou was zou ik de zorg van jouw kind niet opmezelf nemen, je bent veel te jong. En je ouders willen dat vast ook niet

Ah nog een adoptie-ridder. Vergeten we even de mogelijke gevaren voor een meisje van 14 bij het baren van een kind?
    Bah, op zo'n meisje inpraten, zelfs een schuldgevoel aanpraten, zodat ze toch maar voor adoptie te kiest omdat jij (en een aantal anderen in dit topic) dat beter vindt.
      zondag 23 mei 2010 @ 10:56:15 #138
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81784038
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 10:41 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Wel eens de bijsluiter van een anticonceptiepil gelezen? Je hebt er mogelijk zelfs een licht verhoogd risico op borstkanker door. Of trombose.
    Een beetje dat meisje bangmaken door de extreem zeldzame bijwerkingen of complicaties op te noemen. Heb je dat stukje gecopy-paste of weet je ook wat het inhoud? De kans dat dat gebeurt is ontzettend klein en vrijwel elk medicijn heeft van die ontzettend kleine kansen op ernstige bijwerkingen.
    Denk je echt dat dit meisje dit allemaal niet te horen krijgt bij haar afspraak en dat er zelfs een document ondertekend moet worden waar deze info in staat?

Tenminste, dat was 10+ jaar geleden wel zo.
      zondag 23 mei 2010 @ 10:57:43 #139
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81784063
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 10:33 schreef aychelle het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee hoe lichamelijk en geestelijk zwaar ( en zelfs gevaarlijk) een zwangerschap en bevalling kan zijn, zeker voor zo'n jong meisje brengt dat extra risico's met zich mee.
    pi_81784107
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 10:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Denk je echt dat dit meisje dit allemaal niet te horen krijgt bij haar afspraak en dat er zelfs een document ondertekend moet worden waar deze info in staat?

Tenminste, dat was 10+ jaar geleden wel zo.
    Dat zeg ik ook niet? Het komt zo als rijtje gepost heel bedreigend over, terwijl het in het gesprek genuanceerder gebracht kan worden.
    pi_81784404
    TS zelf komt niet meer hier? Ben benieuwd wat ze besloten heeft en hoe het met haar gaat?
    Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
      zondag 23 mei 2010 @ 11:19:37 #142
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81784590
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 10:59 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet? Het komt zo als rijtje gepost heel bedreigend over, terwijl het in het gesprek genuanceerder gebracht kan worden.
    Maar ze zal mijn eerdere reacties ook wel lezen en dan zal ze zien dat ik zeker niet anti- abortus ben en dit ik dit voor haar (volgens haar eigen beschrijving) een juiste keuze vind.

Alleen moet die keuze wel gemaakt worden met een rationele gedachtegang, dan kan ik er een heel lief en schattig verhaaltje om heen gaan hangen maar feit blijft dat het dan nog dezelfde risico's met zich meebrengt en

Daarbij denk ik dat TS wel snugger genoeg is om te begrijpen wat de risico's zijn en in welke mate ze voorkomen.
    pi_81785010
    True, het brengt risico's met zich mee die gelijk zijn ongeacht hoe je ze vertelt. Zo schattig zal het verhaaltje ook niet zijn bij een abortus intakegesprek. Het is alleen lastig te relativeren aan andere risico's zo als rijtje op een forum. Er is bijvoorbeeld minstens net zo'n grote kans op problemen met de bevalling als bij een abortus.
    Ik kan helaas niet zo snel een andere bron vinden dan deze.
      zondag 23 mei 2010 @ 11:40:39 #144
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81785091
    Dat klopt ook zeker, dat schreef ik eerder ook, dat de risico's van een zwangerschap en een bevalling door vele worden onderschat.
      zondag 23 mei 2010 @ 11:51:48 #145
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81785354
    Mên wat een negatieve reacties hier, ik vind het al heel wat dat TS het hier durft te zeggen.

Natuurlijk is het niet handig als je zwanger wordt op je 14de, maar al dat geneuzel over "je ouders komen er toch wel achter omdat ze de rekening krijgen" slaat werkelijk nergens op, je mag op je 14de dan wel onder de verzekering van je ouders vallen maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook automatisch recht op inzage in je medische geschiedenis hebben, dat soort posts getuigen vooral van een compleet gebrek aan kennis mbt de materie. Dat de ouders het niet hoeven te weten is overigens niet van de laatste paar jaar, dat was 30 jaar geleden ook al zo, en dat is ook zo als je graag aan de pil wilt.

Verder ben ik over het algemeen geen fan van abortus als "achteraf anti-conceptie" maar voor een 14-jarige vind ik het wel een heel ander verhaal dan voor een 24-jarige, en hoe zwaar het in de toekomst ook misschien mag zijn, denk ik wel dat het in deze een verstandige keuze is.

Sterkte TS.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_81785608
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:
    Mên wat een negatieve reacties hier, ik vind het al heel wat dat TS het hier durft te zeggen.

Natuurlijk is het niet handig als je zwanger wordt op je 14de, maar al dat geneuzel over "je ouders komen er toch wel achter omdat ze de rekening krijgen" slaat werkelijk nergens op, je mag op je 14de dan wel onder de verzekering van je ouders vallen maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook automatisch recht op inzage in je medische geschiedenis hebben,
    dat niet nee.. maar jij denkt werkelijk dat ze niet verder gaan vragen als ze een rekening van enkele tientallen/honderden euro's zien die gedeclareerd is? een 14 jarige komt er niet zomaar mee weg...
      zondag 23 mei 2010 @ 12:13:37 #147
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81785884
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:

Natuurlijk is het niet handig als je zwanger wordt op je 14de, maar al dat geneuzel over "je ouders komen er toch wel achter omdat ze de rekening krijgen" slaat werkelijk nergens op, je mag op je 14de dan wel onder de verzekering van je ouders vallen maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook automatisch recht op inzage in je medische geschiedenis hebben, dat soort posts getuigen vooral van een compleet gebrek aan kennis mbt de materie. Dat de ouders het niet hoeven te weten is overigens niet van de laatste paar jaar, dat was 30 jaar geleden ook al zo, en dat is ook zo als je graag aan de pil wilt.

Verder ben ik over het algemeen geen fan van abortus als "achteraf anti-conceptie" maar voor een 14-jarige vind ik het wel een heel ander verhaal dan voor een 24-jarige, en hoe zwaar het in de toekomst ook misschien mag zijn, denk ik wel dat het in deze een verstandige keuze is.

Sterkte TS.
    Ja TS complimentjes.
    Diep respect voor hoe jij de dingen in je leven aanpakt
      zondag 23 mei 2010 @ 12:20:47 #148
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81786076
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 12:13 schreef Winner_Taco het volgende:
    [..]
    Ja TS complimentjes.
    Diep respect voor hoe jij de dingen in je leven aanpakt
    Ja? En de reden voor deze persoonlijke aanval is??

Waar slaat dit in godsnaam op? De manier waarop ik de dingen in mijn leven aanpak??
    Tuurlijk ga ff lekker persoonlijk doen op basis van niets

Vooralsnog heb ik in mijn uppie mijn zoon opgevoed, omdat ik abortus geen verstandige keuze vond, maar ik was ook geen 14 toen ik zwanger werd, maar 24.... Maar goed internetheld, uiteraard doe jij het allemaal beter.
    Wullie bin KOEL © Soneal
      zondag 23 mei 2010 @ 12:22:08 #149
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81786120
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 12:02 schreef mschol het volgende:
    [..]
    dat niet nee.. maar jij denkt werkelijk dat ze niet verder gaan vragen als ze een rekening van enkele tientallen/honderden euro's zien die gedeclareerd is? een 14 jarige komt er niet zomaar mee weg...
    Een 14-jarige heeft ook recht op privacy, en dus zullen dit soort dingen simpelweg niet zichtbaar voor de ouders worden.
    Wullie bin KOEL © Soneal
      zondag 23 mei 2010 @ 12:26:23 #150
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81786264
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 12:24 schreef Ned_Bigby het volgende:
    [..]
    Volgens mij had hij het tegen TS, ja...
    Dan had ie mij niet moeten quoten.
    Wullie bin KOEL © Soneal
      zondag 23 mei 2010 @ 12:28:34 #151
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81786338
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan had ie mij niet moeten quoten.
    Misschien was hij het wel eens met een deel van je post en heet hij je daarom gequote
    pi_81786446
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 12:28 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Misschien was hij het wel eens met een deel van je post en heet hij je daarom gequote
    Ja daar leek het echt op
    pi_81786661
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een 14-jarige heeft ook recht op privacy, en dus zullen dit soort dingen simpelweg niet zichtbaar voor de ouders worden.
    naief

op een overzicht van de verzekeraar worden alle gedeclareerde kosten weergegeven, dit zijn ze verplicht..
      zondag 23 mei 2010 @ 14:59:50 #154
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81791032
    -edit- Hoe haal je het in je hoofd om hier een linkje naar haar hyves neer te zetten?

[ Bericht 35% gewijzigd door liesje1979 op 23-05-2010 15:04:29 ]
      zondag 23 mei 2010 @ 15:09:19 #155
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81791333
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 14:59 schreef Ned_Bigby het volgende:
    -edit- Hoe haal je het in je hoofd om hier een linkje naar haar hyves neer te zetten?
    TS is toch een kloon, kijk maar naar haar gebruik van PI's in haar andere topic
      One tough cookie zondag 23 mei 2010 @ 15:11:00 #156
    169210 liesje1979
    pi_81791376
    Klonen is niet verboden op fok, en doet er voor de inhoud van dit topic ook niet toe.
    Maar ik denk dat de boodschap duidelijk is, we gaan geen foto's posten van TS en we gaan TS ook niet bashen.

-edit- Het is heel moedig wat ze hier doet en daar heb ik respect voor.
    En nu weer ontopic.
      zondag 23 mei 2010 @ 15:11:57 #157
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81791408
    Ik bedoel, een trollkloon. Maar inderdaad, ik zal geen hyveslinkjes/foto's meer posten
    pi_81791438
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 12:39 schreef mschol het volgende:

[..]

naief

op een overzicht van de verzekeraar worden alle gedeclareerde kosten weergegeven, dit zijn ze verplicht..
    alsof je zoiets op je verzekering van je ouders gaat claimen... Lijkt me eerder dat je dat geld ff leent bij vrienden & achteraf terugbetaald, zo duur is dat nu ook weer niet (hangt er vanaf hoeveel nazorg je er nog bijneemt natuurlijk). Neem dat het 2500¤ kost, dan zit je al met redelijk wat nazorg erbij, maar dat is perfect in een jaartje of 2 te betalen door die vriend van haar.

Ik zou er in ieder geval geen seconde over twijfelen, een paar euro's of de rest van je toekomst gehypothekeerd.

@TS; bij elke stap die je neemt, informeer duidelijk of je ouders er van op de hoogte gesteld worden of niet. Naargelang hoe je ouders zijn kan het anders zijn dat je er héél lang geen of moeizaam contact meer mee zal hebben, terwijl dat niet nodig is. Onthoud dat ELKE keuze die je maakt daaromtrent de goede keuze is, want jij bent de enige die kan weten wat goed is in jouw geval.
    eerst Vlaming, dan pas belg
    Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
    En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
      zondag 23 mei 2010 @ 15:14:41 #159
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81791489
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 15:13 schreef Athmozz het volgende:

[..]

alsof je zoiets op je verzekering van je ouders gaat claimen... Lijkt me eerder dat je dat geld ff leent bij vrienden & achteraf terugbetaald, zo duur is dat nu ook weer niet (hangt er vanaf hoeveel nazorg je er nog bijneemt natuurlijk). Neem dat het 2500¤ kost, dan zit je al met redelijk wat nazorg erbij, maar dat is perfect in een jaartje of 2 te betalen door die vriend van haar.

Ik zou er in ieder geval geen seconde over twijfelen, een paar euro's of de rest van je toekomst gehypothekeerd.
    Inderdaad, ik denk ook niet dat zij zo 1-2-3 aan die verzekeringsgegevens kan komen.
    pi_81792295
    En anders geef je gewoon goede informatie over een abortus en de verzekering daarvan....

Niet luisteren naar alles wat hierboven staat. Het klopt niet.

Je kunt gewoon naar je huisarts gaan, deze heeft zwijgplicht. En mag dus je ouders niet nader informeren. Hij of zij regelt de doorverwijzing naar een kliniek.
    De abortus wordt vergoed vanuit de AWBZ, waardoor het dus volledig anoniem gaat, en je je verzekeraar helemaal niet nodig hebt. Maar ook via je eigen verzekeraar kun je anonimiteit afspreken, zodat de nota rechtstreeks naar de verzekeraar gaat en deze geen bevestiging stuurt naar je ouders.

Om voor de AWBZ in aanmerking te komen moet je naar de regionale CIZ gaan om een indicatie aan te vragen. Dan heb je misschien je eigen huisarts niet eens nodig...

Dit is allemaal terug te vinden op www.rijksoverheid.nl
    pi_81794217
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 15:46 schreef djenneke het volgende:
    Maar ook via je eigen verzekeraar kun je anonimiteit afspreken, zodat de nota rechtstreeks naar de verzekeraar gaat en deze geen bevestiging stuurt naar je ouders.
    euh..
    dan komt het uiteindelijk toch wel uit.. je kan niet een "gat" hebben van een x aantal euro in de specificatie van een verzekering....

anders ben ik heel benieuwd hoe jij dat ziet...
    pi_81794391
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 16:55 schreef mschol het volgende:

[..]

euh..
    dan komt het uiteindelijk toch wel uit.. je kan niet een "gat" hebben van een x aantal euro in de specificatie van een verzekering....

anders ben ik heel benieuwd hoe jij dat ziet...
    Er volgt geen specificatie.
    pi_81794503
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 17:01 schreef djenneke het volgende:

[..]

Er volgt geen specificatie.
    ahh das wel knap.. kosten declareren zonder het ook maar ergens te noemen.. geloof je het zelf?
    het kan gezien worden als een vorm van fraude...
      zondag 23 mei 2010 @ 17:14:00 #164
    148588 rulerofdeath
    Ruler the Rotting-BrainEater
    pi_81794747
    Wat een gezeik tegen TS

Ja, er wordt geneukt en zelfs met condoom. en dan lopen zeuren als die scheurt dat TS het kind maar moet uitdragen en de gevolgen moet ondergaan Ze is 14.
    En wie neukt d'r nou niet voor de lol?

Sterkte aan TS
    Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
    De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
    I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
    Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
      zondag 23 mei 2010 @ 17:22:50 #165
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81795003
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 15:11 schreef Ned_Bigby het volgende:
    Ik bedoel, een trollkloon. Maar inderdaad, ik zal geen hyveslinkjes/foto's meer posten
    -edit- niet relevant. haar MAP topic staat zelfs in de OP.

[ Bericht 19% gewijzigd door liesje1979 op 23-05-2010 17:24:47 ]
    pi_81796058
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 17:05 schreef mschol het volgende:

[..]

ahh das wel knap.. kosten declareren zonder het ook maar ergens te noemen.. geloof je het zelf?
    het kan gezien worden als een vorm van fraude...
    De rekening gaat rechtstreeks vanuit de abortuskliniek naar de verzekeraar. Dat is echt niet heel erg moeilijk of lastig hoor. Welke fraude? Je moet met je pasje aantonen dat je verzekerd bent en je geldige legitimatie laten zien. Maar zoals gezegd kan het ook via de AWBZ, heb je helemaal geen verzekeraar nodig.
    pi_81796852
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 17:54 schreef djenneke het volgende:

[..]

De rekening gaat rechtstreeks vanuit de abortuskliniek naar de verzekeraar. Dat is echt niet heel erg moeilijk of lastig hoor. Welke fraude? Je moet met je pasje aantonen dat je verzekerd bent en je geldige legitimatie laten zien. Maar zoals gezegd kan het ook via de AWBZ, heb je helemaal geen verzekeraar nodig.
    Een 14jarige heeft hier toch helemaal geen verstand van.. die kan dat echt niet regelen...
      zondag 23 mei 2010 @ 18:35:26 #168
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81797049
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 17:14 schreef rulerofdeath het volgende:
    Wat een gezeik tegen TS

Ja, er wordt geneukt en zelfs met condoom. en dan lopen zeuren als die scheurt dat TS het kind maar moet uitdragen en de gevolgen moet ondergaan Ze is 14.
    En wie neukt d'r nou niet voor de lol?

Sterkte aan TS
    De meeste 14-jarigen.
    pi_81798526
    Wees trots op jezelf. Omdat jij zo graag zo jong wilde neuken met natuurlijk een gozer van 18 ontneem jij het leven van een kind. Ik hoop dat je elke dag voor de rest van je leven er spijt van hebt. Domme kut aandachts sletjes van tegenwoordig. Je geniet maar al te veel van de aandacht die je nu krijgt, kan jou een kind wat rukken toch? Zolang jij voldoende aandacht krijgt is het goed
    Nee, zeg jij maar niets, ga jij maar slapen
      zondag 23 mei 2010 @ 19:36:58 #170
    140414 Vandaag...
    overwegend zonnig
    pi_81798883
    TS hoeft helemaal niks te regelen. Het gaat via een kliniek, de voormalige rutgersstichting, dat gaat als je wilt volledig anoniem en NIET via je eigen ziektenkostenverzekering.

TS, maak je hier echt geen zorgen over. Vraag het nog even goed na bij je huisarts of laat de moeder van je vriendin het nog even navragen.

En veel sterkte! Het is niet leuk en een harde les. Maar het is ook niet het einde van de wereld of een levenslang trauma hoor. Vergeef jezelf en ga daarna door met je leven, een les wijzer
    pi_81799629
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 17:54 schreef djenneke het volgende:

[..]

de verzekeraar moet op zijn beurt aan de houder wel een overzicht tonen van de gebruikte kosten.. die kan niet zeggen op een overzicht, die laten we maar voor het gemak weg en dat gat missend geld vullen we op met lucht)
    dus al stuurt de verzekeraar niet direct iets.. uiteindelijk zal het wel boven moeten komen lijkt mij...
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 23 mei 2010 @ 19:57:34 #172
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_81799713
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 23:11 schreef Samantha1995 het volgende:

[..]

Ik wil het niet..
    Wel de lusten maar niet de lasten.
    Goh, wat een verrassing.
    Hou dan ook je benen bij elkaar als je het niet aan kan.
    Iets wat duidelijk gedemonstreerd hebt.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
      zondag 23 mei 2010 @ 19:57:36 #173
    26552 Party_P
    WTF, jezus!!1
    pi_81799716
    Erg lastig op je 14de zwanger, samantha1995. het lijkt mij ook verstandiger om het weg te halen, op je 14de een kind opvoeden is mogelijk, maar je moet er zoveel voor opgeven, dat is het nog niet waard. je bent nog een kind, leef!! kinders kunnen over 10 jaar ook wel.
    Drugs are good mkay?
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 23 mei 2010 @ 20:12:42 #174
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_81800325
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 23:02 schreef Samantha1995 het volgende:

[..]

14... en nee bn der niet trots op.
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 22:59 schreef Samantha1995 het volgende:

[..]

Hij is 18, maar hij steunt me er gewoon in..
    hij zegt ook het is mede mijn schuld dus waarom zou ik je laten vallen..
    Dat was wel lief.
    Is dit uberhaupt legaal?
    Een 14 jarige neuken als 18 jarige zijnde?
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_81800519
    Nee klopt het niet legaal. Verder ben ik het helemaal eens met Netsplitter. Vroeger speelden 14jarigen nog met poppen..
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 23 mei 2010 @ 20:20:39 #176
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_81800677
    Het is dus idd strafbaar om als 18 jarige sex te hebben met een 14 jarige.
    http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitdat/2001/hoe016.htm
    Dus TS, ik zou vooral je mond houden over wie je bezwangerd heeft aangezien hij opgepakt kan worden vanwege een zedenmisdrijf!!!!!
    pi_81801385
    - edit- Normaal taalgebruik.

[ Bericht 92% gewijzigd door Adolecens op 23-05-2010 21:56:29 ]
      zondag 23 mei 2010 @ 21:01:46 #178
    203640 heavenstar
    Fluctuat Nec Mergitur!
    pi_81803211
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 22:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ja wel hoor dat kan....
    13 Juni: Bon Jovi
    27 Juni: Muse
    Liebe ist für alle - auch für mich
      zondag 23 mei 2010 @ 21:56:13 #179
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81807100
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 19:27 schreef Keeskacheltje het volgende:
    Wees trots op jezelf. Omdat jij zo graag zo jong wilde neuken met natuurlijk een gozer van 18 ontneem jij het leven van een kind. Ik hoop dat je elke dag voor de rest van je leven er spijt van hebt. Domme kut aandachts sletjes van tegenwoordig. Je geniet maar al te veel van de aandacht die je nu krijgt, kan jou een kind wat rukken toch? Zolang jij voldoende aandacht krijgt is het goed
    Ik hoop dat jij ooit een dochter krijgt en dat die thuiskomt met hetzelfde verhaal, hopenlijk krijg je dan wat meer inlevingsvermogen.

Ikzelf was overigens 15 toen ik voor het eerst seks had, mijn vriend toen was 20.
    We hebben het een jaar volgehouden, heb er geen spijt van, was een leuke en leerzame tijd.

Heb overigens maar 3 bedpartners gehad ( ben nu 29) dus was ook niet losbandig, was wel verliefd.

Het ene meisje van 14 is het andere niet.
      zondag 23 mei 2010 @ 22:00:29 #180
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81807447
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 20:20 schreef Netsplitter het volgende:
    Het is dus idd strafbaar om als 18 jarige sex te hebben met een 14 jarige.
    http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitdat/2001/hoe016.htm
    Dus TS, ik zou vooral je mond houden over wie je bezwangerd heeft aangezien hij opgepakt kan worden vanwege een zedenmisdrijf!!!!!
    In Nederland wordt de vrije wil tot op zekere hoogte wel meegenomen. Ik denk dus niet dat, mocht het vriendje aangeklaagd worden door de ouders van Samantha, een enorme straf gaat krijgen.
      zondag 23 mei 2010 @ 22:02:52 #181
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81807628
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 19:27 schreef Keeskacheltje het volgende:
    Ga je biologie leren, gek

Ze ontneemt niet het leven van een kind, ze laat een bevruchte eicel weghalen. Was deze eicel echter niet bevrucht geweest, dan was het überhaupt geen kind geworden en was de eicel zo met de menstruatie weggespoeld.

Wie is er hier nou dus dommer? Niet TS maar jij.
      zondag 23 mei 2010 @ 22:05:36 #182
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81807823
    Ik snap werkelijk niet dat mensen het nodig vinden TS te prijzen . Nogmaals een abortus kun je plegen op een ongeboren vrucht, een erge ziekte laat je dus niet zomaar even wegzuigen .
      zondag 23 mei 2010 @ 22:05:45 #183
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81807835
    Wat een internethelden zitten hier toch, niemand heeft hier natuurlijk seks voor de fun, nee allemaal met het idee dat als partner of diegene zelf zwanger is het met open armen ontvangen.
    Stelletje hypocrieten, flikker toch op, de helft hier heeft niet eens een idee wat het inhoudt om een kind op te voeden of om zwanger te zijn.
    Wat voor impact het op een leven heeft en hoe belangrijk het is om alles goed in orde te hebben om een kind op te kunnen voeden, van liefde alleen groeit een baby niet hoor.

Hoe belangrijk het is om de juiste steun te krijgen van de mensen om je heen, die TS duidelijk niet heeft van haar ouders.

Moet ze dan haar eigen leven en die van haar kind verpesten omdat er een comdoom is gescheurd?
    Terwijl dat wat nu in haar buik zitnog niks meer is dan een hoopje cellen, zonder gevoelens, gedachtes of wat dan ook, waarschijnlijk zelfs nog geen hartslag?

Mensen komen dan wel eens met het debiele argument, wat als jouw moeder dat had gedaan, ja wat dan? Dan was ik er niet, had ik nooit bestaan, had niemand me gemist aangezien ik er nooit was en zou iedereen nog net zo gelukkig ( of ongelukkig) zijn als nu.
    Ikzelf had het zeker niet doorgehad aangezien er dan geen 'ik' zou zijn.
      zondag 23 mei 2010 @ 22:07:16 #184
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81807952
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:05 schreef Winner_Taco het volgende:
    Ik snap werkelijk niet dat mensen het nodig vinden TS te prijzen . Nogmaals een abortus kun je plegen op een ongeboren vrucht, een erge ziekte laat je dus niet zomaar even wegzuigen .
    Wat the hell heeft een erge ziekte hier mee te maken?
      zondag 23 mei 2010 @ 22:07:55 #185
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81808004
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:05 schreef snakelady het volgende:
    Terwijl dat wat nu in haar buik zitnog niks meer is dan een hoopje cellen, zonder gevoelens, gedachtes of wat dan ook, waarschijnlijk zelfs nog geen hartslag?
    Inderdaad. En dat hoopje cellen was anders gewoon de met de menstruatie verdwenen, is dat dan ook moord? Hypocriete christenen
    pi_81808189
    Waarom vraag je niet aan je ouders: Hebben jullie zin in nog een kind?:')
    [img]http://i49.tinypic.com/ngnxc.jpg[/img]
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 23 mei 2010 @ 22:10:53 #187
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_81808216
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:00 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

In Nederland wordt de vrije wil tot op zekere hoogte wel meegenomen. Ik denk dus niet dat, mocht het vriendje aangeklaagd worden door de ouders van Samantha, een enorme straf gaat krijgen.
    Wie weet.
    Maar dit komt wel op z'n permanente record.
    Leuk voor later zeg maar.
      zondag 23 mei 2010 @ 22:12:35 #188
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81808320
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat the hell heeft een erge ziekte hier mee te maken?
    Neuken zonder rubber, AIDS en dergelijke jeweetz
      zondag 23 mei 2010 @ 22:12:37 #189
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81808324
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wie weet.
    En waarom zou jij je daar druk om maken?
      zondag 23 mei 2010 @ 22:13:49 #190
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81808388
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:12 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ze hebben wel met een rubber geneukt, die is alleen gescheurd, dat risico loop je inderdaad met seks, maar niet alleen op de 14de hoor, ook op je 40ste.
      zondag 23 mei 2010 @ 22:14:09 #191
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81808410
    quote:

[..]

Wie weet.
    Neuh , dan krijgt hij hooguit een leerstraf

http://www.nu.nl/algemeen(...)et-minderjarige.html
      zondag 23 mei 2010 @ 22:14:23 #192
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81808429
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:12 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Nog zo'n falert die denkt dat ze geen condoom hebben gebruikt.
    Ga eens leren lezen
      zondag 23 mei 2010 @ 22:14:44 #193
    205006 Adolecens
    a.k.a. Ado
    pi_81808454
    Zullen we nu aub proberen om normaal taalgebruik te hanteren?!

Nogmaals, het is een gevoelig onderwerp waarbij mensen voor en tegen zijn, overtuigd en minder overtuigd. Maar je kan altijd nog op een normale manier reageren op elkaar ipv allerlei verwensingen en scheldwoorden te gebruiken.
      zondag 23 mei 2010 @ 22:14:50 #194
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81808462
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze hebben wel met een rubber geneukt, die is alleen gescheurd, dat risico loop je inderdaad met seks, maar niet alleen op de 14de hoor, ook op je 40ste.
    True that
      zondag 23 mei 2010 @ 22:14:53 #195
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81808468
    quote:

[..]

Wie weet.
    Ook echt een vreselijk vergrijp.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 23 mei 2010 @ 22:33:07 #196
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_81809639
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:14 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Ook echt een vreselijk vergrijp.
    Voor jou misschien niet, voor z'n nieuwe werkgever misschien wel.
      zondag 23 mei 2010 @ 22:35:39 #197
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81809831
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Voor jou misschien niet, voor z'n nieuwe werkgever misschien wel.
    Tuurlijk niet. Als hij redelijk is, vraagt hij er eerst naar en laat hij de persoon in kwestie uitleg geven.
    Doet hij dit niet, dan weet je al meteen dat je er sowieso niet had willen werken.
    pi_81810868
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:02 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Ga je biologie leren, gek

Ze ontneemt niet het leven van een kind, ze laat een bevruchte eicel weghalen. Was deze eicel echter niet bevrucht geweest, dan was het überhaupt geen kind geworden en was de eicel zo met de menstruatie weggespoeld.

Wie is er hier nou dus dommer? Niet TS maar jij.
    Op het moment dat een eicel bevrucht is, is er al sprake van een levend wezen. Ik snap best dat mensen dat als 'moord' kunnen laat zien dmv abortus, hoe lang of kort de zwangerschap ook al is.
      zondag 23 mei 2010 @ 22:54:05 #199
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81811000
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Dit is 10 weken

Reality check voor zij die denken dat het toch alleen maar een klompje cellen is dat weggehaald wordt .

- edit - Spoiler toegevoegd, sommigen kunnen dit niet waarderen en ik vind het ook op het randje...

[ Bericht 26% gewijzigd door Adolecens op 23-05-2010 23:13:14 ]
    pi_81811007
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 18:27 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Een 14jarige heeft hier toch helemaal geen verstand van.. die kan dat echt niet regelen...
    Gelukkig kan ze daarom naar haar huisarts die haar dit dus kan uitleggen. Ik denk dat je de gemiddelde 14 jarige een beetje onderschat.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:10:53 #201
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81811801
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:54 schreef Winner_Taco het volgende:
    [ afbeelding ]

Dit is 10 weken

Reality check voor zij die denken dat het toch alleen maar een klompje cellen is dat weggehaald wordt .
    Kan dat niet achter een spoiler?

En nee dat vind ik niet schokkend hoor, heb het iets jonger ( 8 weken) in mijn handen gehad.

Maar zoals het er uit ziet is TS nog geen 10 weken maar ongeveer 6 weken, dit is een embryo van 6 weken.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Zit nogal een heel groot verschil in dus.

Maar zoals een goede fanatiekeling betaamt ben je extreem goed in overdrijven om je mening door te drammen.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:13:54 #202
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81811936
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:54 schreef Winner_Taco het volgende:
    [ afbeelding ]

Dit is 10 weken

Het heeft nog geen hersenen en leeft puur op de moeder, het is op dit moment slechts een parasiet.

Dan is een onbevruchte eicel net zoveel een mens.
    quote:
    - edit - Spoiler toegevoegd, sommigen kunnen dit niet waarderen en ik vind het ook op het randje...
    Op het randje? Ik vind dit erger dan een beetje bloot of goatse/tubgirl
    pi_81811964
    groot verschil? Ik vind het helemaal niet zo'n groot verschil. Een levend wezen is een levend wezen. Als je niet gelovig bent, prima, maar kan je ook begrijpen dat sommige mensen anders denken en wel die abortus veroordelen?
      zondag 23 mei 2010 @ 23:15:06 #204
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81811980
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:14 schreef Eenskijken het volgende:
    groot verschil? Ik vind het helemaal niet zo'n groot verschil. Een levend wezen is een levend wezen. Als je niet gelovig bent, prima, maar kan je ook begrijpen dat sommige mensen anders denken en wel die abortus veroordelen?
    Het leeft nog niet.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:16:10 #205
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81812024
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 22:51 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Op het moment dat een eicel bevrucht is, is er al sprake van een levend wezen. Ik snap best dat mensen dat als 'moord' kunnen laat zien dmv abortus, hoe lang of kort de zwangerschap ook al is.
    Vanuit de biologische kant gezien leeft het, de cellen vermenigvuldigen. Maar vanuit een ethisch perspectief is dit gewoon nog een klompje cellen, nog lang geen levend wezen.
    pi_81812073
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:15 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Het leeft nog niet.
    Daar zijn de meningen over verdeeld. hangt er ook vanaf wat je verstaat onder 'leven'
      zondag 23 mei 2010 @ 23:18:05 #207
    277031 Zhe-AnGeL
    Ikke ist lievt
    pi_81812123
    quote:

[..]

Zo'n jong kind opzadelen met een kind moeten krijgen en het dan moeten afstaan?
    Afstaan is het ergste dat er is nml.
    Je weet denk ik niet waar je het over hebt....
    Snollebolt
      zondag 23 mei 2010 @ 23:19:09 #208
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81812166
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:17 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld. hangt er ook vanaf wat je verstaat onder 'leven'
    Inderdaad. IMO is het net zo levend als een spermacel.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:19:51 #209
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812193
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:14 schreef Eenskijken het volgende:
    Als je niet gelovig bent, prima, maar kan je ook begrijpen dat sommige mensen anders denken en wel die abortus veroordelen?

Inderdaad, ik ben niet gelovig, maar merk dat ik wel minder kortzichtig ben dan jij bent.
    Jammer dat je niet inziet dat een meisje van 14 jaar niet in staat is om voor een baby te zorgen.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:21:19 #210
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_81812249
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jammer dat je niet inziet dat een meisje van 14 jaar niet in staat is om voor een baby te zorgen.
    Gebaseerd op haar reacties en beslissingen zou ik het haar nog eerder toevertrouwen dan een hoop van de posters in dit topic.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:22:21 #211
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81812293
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gebaseerd op haar reacties en beslissingen zou ik het haar nog eerder toevertrouwen dan een hoop van de posters in dit topic.
    Thank god voor het Darwinisme.
    pi_81812329
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 22:27 schreef Samantha1995 het volgende:
    wordt het weg gehaald.
    Ik ben absoluut geen prolife fundamentalist, maar dit getuigt van weinig respect voor de ongeboren vrucht.

Denk je voortaan na voordat je lullen in je kut stopt? Als je de ongeboren vrucht niet respecteert, respecteer dan in ieder geval je zelf.
    I feel kinda Locrian today
    pi_81812352
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ben niet gelovig, maar merk dat ik wel minder kortzichtig ben dan jij bent.
    Jammer dat jij zo snel conclusies trekt.. laat wel zien dat je toch kortzichtig bent..
      zondag 23 mei 2010 @ 23:24:34 #214
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812384
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:18 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Zo'n jong kind opzadelen met een kind moeten krijgen en het dan moeten afstaan?
    Afstaan is het ergste dat er is nml.
    Je weet denk ik niet waar je het over hebt....

zhe, ben het niet vaak met je eens maar nu helemaal!

Het is geen plant die je weggeeft, heb de indruk dat sommige denken dat een zwangerschap uitdragen, een baby baren en vervolgens weggeven maar een simpele bezigheid is.
    Voor een volwassene is dat al haast ondragelijk, zeker voor een kind.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:25:21 #215
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81812421
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef starla het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen prolife fundamentalist, maar dit getuigt van weinig respect voor de ongeboren vrucht.

Denk je voortaan na voordat je lullen in je kut stopt? Als je de ongeboren vrucht niet respecteert, respecteer dan in ieder geval je zelf.
    Ga nou niet zo lopen janken, haar vriend had gewoon een condoom om maar die was gescheurd.
    Lees eerst eens het volledige verhaal.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:25:47 #216
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81812441
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Jammer dat jij zo snel conclusies trekt.. laat wel zien dat je toch kortzichtig bent..
    Nee, ik ben het maar haar eens.
    quote:
      zondag 23 mei 2010 @ 23:26:21 #217
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_81812470
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:22 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Thank god voor het Darwinisme.
    En wat is je punt?
      zondag 23 mei 2010 @ 23:27:17 #218
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812517
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Wat is jouw ideaalbeeld dan?

Dat ze zwangerschap uitdraagd en de baby weggeeft, heb je enig idee wat dat met dat meisje doet, met haar toekomst? Moet ze haar leven opgeven?
    Moet ze het zelf opvoeden? waarvan, ze is 14, ze mag niet een full-time werken.
    Ze is zelf nog een kind!

Je hebt waarschijnlijk geen idee hoe het is om zwanger te zijn, te bevallen en om voor een kind te zorgen
      zondag 23 mei 2010 @ 23:27:52 #219
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812544
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar moet ik je wel helemaal gelijk in geven!
      zondag 23 mei 2010 @ 23:29:21 #220
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812610
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef starla het volgende:

[..]

Hoe moet ze het dan noemen?

Toen ik zwanger was en het geslacht nog niet wist was het ook een het, zou niet weten wat daar respectloos aan is.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:29:50 #221
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81812628
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:13 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Het heeft nog geen hersenen en leeft puur op de moeder, het is op dit moment slechts een parasiet.

Dan is een onbevruchte eicel net zoveel een mens.
    [..]

Op het randje? Ik vind dit erger dan een beetje bloot of goatse/tubgirl
    Een kind van 3 is ook een parasiet ?
      zondag 23 mei 2010 @ 23:30:25 #222
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_81812653
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:29 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Neen.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:31:27 #223
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81812693
    Overigens genoeg voorbeelden van 14 en 15 jarigen die wél voor een kind kunnen zorgen.
    Maarja dan heb je ook dito ouders nodig zodat je iig je school kan afmaken .
    Zal in het geval van TS ook wel weer niet zo zijn .
      zondag 23 mei 2010 @ 23:32:44 #224
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81812734
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen.
    Alleen levensvatbaar als het gevoed wordt ?
    Ok biologisch niet, praktisch wel . Sowieso rare gedachtengang
      zondag 23 mei 2010 @ 23:34:01 #225
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812792
    quote:

[..]

Een kind van 3 jaar heeft gevoel, die kan denken, die kan ervaren en leren.

Als je geen idee hebt van de ontwikkeling van een embryo en een foetus, lees je dan eerst in voor je dergelijke uitspraken maakt.
    dan begrijp je het verschil.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:34:04 #226
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81812794
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daar moet ik je wel helemaal gelijk in geven!
    Jij hebt zelf je kind laten aborteren en nu vertrouw je het niet aan ons toe
    Raar portret ben jij zeg
      zondag 23 mei 2010 @ 23:34:47 #227
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812830
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:34 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Jij hebt zelf je kind laten aborteren en nu vertrouw je het niet aan ons toe
    Raar portret ben jij zeg
    Ik heb mijn kind helemaal niet laten aborteren, hoe kom je daar bij?
    ik heb een miskraam gehad.

Daarna 2 gezonde kinderen ter wereld gezet.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:35:24 #228
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81812850
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een kind van 3 jaar heeft gevoel, die kan denken, die kan ervaren en leren.

Als je geen idee hebt van de ontwikkeling van een embryo en een foetus, lees je dan eerst in voor je dergelijke uitspraken maakt.
    dan begrijp je het verschil.
    Gelukkig weet jij alles over de ontwikkeling embryo's en het bewustzijn gedurende elke fase.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:35:57 #229
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81812875
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb mijn kind helemaal niet laten aborteren, hoe kom je daar bij?
    ik heb een miskraam gehad.

Daarna 2 gezonde kinderen ter wereld gezet.
    Je hebt een foetus in je handen gehouden zei je net ?
      zondag 23 mei 2010 @ 23:36:23 #230
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81812900
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:35 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij alles over de ontwikkeling embryo's en het bewustzijn gedurende elke fase.
    Gelukkig weet jij dat ook -.-
    Aangenomen wordt nog steeds dat het bewustzijn in de hersenen zit, die ontwikkelen zich pas in de foetusfase, vanaf dan mag er dan ook niet meer geaborteerd worden.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:36:31 #231
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812910
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:31 schreef Winner_Taco het volgende:
    Overigens genoeg voorbeelden van 14 en 15 jarigen die wél voor een kind kunnen zorgen.
    Juist, zoals het er naar uit ziet heeft TS niet de meest inlevende ouders.
    Er zijn maar heel weinig 14 jarige die geheel zelfstandig zonder hulp van buitenaf voor hun kind kunnen zorgen.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:36:44 #232
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_81812925
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:32 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Alleen levensvatbaar als het gevoed wordt ?
    Ok biologisch niet, praktisch wel . Sowieso rare gedachtengang
    Nee hoor, klopt allemaal.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:36:59 #233
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81812943
    quote:

[..]

Ze heeft een miskraam gekregen. Let eens op.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:37:30 #234
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812966
    quote:

[..]

Ja, inderdaad, heb er hier zo'n tig boeken over staan en heb me ingelezen op internet.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:37:59 #235
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81812984
    quote:

[..]

Die ademt zelf en heeft een eigen spijsvertering. Nogmaals, ken je biologie.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:38:11 #236
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81812994
    quote:

[..]

MISKRAAM, heb je enig idee wat dat is?
      zondag 23 mei 2010 @ 23:39:42 #237
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81813066
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij dat ook -.-
    Aangenomen wordt nog steeds dat het bewustzijn in de hersenen zit, die ontwikkelen zich pas in de foetusfase, vanaf dan mag er dan ook niet meer geaborteerd worden.
    Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .
    Technisch gezien is een 3 jarige net zo goed een klompje cellen als zo'n premature foetus . En dat bewustzijn wordt er bijbedacht om van het schuldgevoel af te komen . Niemand die dit feitelijk kan onderbouwen . Al zou dat nog zo goed uitkomen natuurlijk .....
      zondag 23 mei 2010 @ 23:40:47 #238
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81813118
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

MISKRAAM, heb je enig idee wat dat is?
    Raar dat juist jij je dan hard maakt voor abortus . Zou eerder denken dat je de waarde van het leven dan hoger in zou schatten
      zondag 23 mei 2010 @ 23:40:59 #239
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_81813124
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:39 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .
    Technisch gezien is een 3 jarige net zo goed een klompje cellen als zo'n premature foetus . En dat bewustzijn wordt er bijbedacht om van het schuldgevoel af te komen . Niemand die dit feitelijk kan onderbouwen . Al zou dat nog zo goed uitkomen natuurlijk .....
    Oh jeetje.

Ignorance is bliss zullen we maar zeggen.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:41:08 #240
    73255 Frezer
    Niet Henk!
    pi_81813134
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:31 schreef Winner_Taco het volgende:
    Ik denk dat dat er maar verdraaid weinig zijn. Je hebt het over de meest zware verantwoordelijkheid die je in je leven tegen komt, en je wil nu een kind aan die taak zetten...
    "Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
      zondag 23 mei 2010 @ 23:42:37 #241
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81813191
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:37 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Die ademt zelf en heeft een eigen spijsvertering. Nogmaals, ken je biologie.
    Ik zie bij 10 weken ook een darmstelsel zitten .
    Trouwens sowieso dom gezwets , je bracht net als steekhoudend argument een non issue als bewustzijn.
    Volgens jouw eigen retoriek zou aborteren na 8 maanden ook geen enkel probleem hoeven zijn . immers het parasitaire gedrag blijft dan aanwezig .
      zondag 23 mei 2010 @ 23:42:40 #242
    277031 Zhe-AnGeL
    Ikke ist lievt
    pi_81813198
    quote:

[..]

Nou eens zien wat jij zegt als je dochter tzt thuiskomt op 14 jarige leeftijd en verteld dat ze zwanger is..
    Benieuwd wat jij dan wenselijker vindt...
    Het is zo gemakkelijk om te oordelen over een andermans leven, maar niemand staat in de schoenen van die anderen!
    Dus je kunt in feite niet oordelen..
    Snollebolt
      zondag 23 mei 2010 @ 23:43:36 #243
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81813248
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:41 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ik denk dat dat er maar verdraaid weinig zijn. Je hebt het over de meest zware verantwoordelijkheid die je in je leven tegen komt, en je wil nu een kind aan die taak zetten...
    Je kan ook weglopen en er maar gewoon niet eens aan beginnen . Wel zo makkelijk .
    pi_81813302
    Ah zijn we bij shockfoto's aangeland. Kom eens in het anatomisch museum van de medische faculteit Nijmegen kijken, mag je gewoon in. Daar staat een reeks mooie preparaten van ongeboren vruchten van verschillende weken oud, kun je eens echt zien hoe een x weken oude vrucht eruit ziet.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:45:23 #245
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81813317
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Nou eens zien wat jij zegt als je dochter tzt thuiskomt op 14 jarige leeftijd en verteld dat ze zwanger is..
    Benieuwd wat jij dan wenselijker vindt...
    Het is zo gemakkelijk om te oordelen over een andermans leven, maar niemand staat in de schoenen van die anderen!
    Dus je kunt in feite niet oordelen..
    Wie zegt dat ik niet een soortgelijke situatie heb meegemaakt ? Nogmaals ik koos en kies ervoor om niet als een of andere laffe hond weg te lopen voor mijn verantwoordelijkheden.
    Als mijn dochter zwanger thuis zou komen ( nee natuurlijk is dat niet optimaal) zouden wij er voor haar staan . 100 % .
      zondag 23 mei 2010 @ 23:48:18 #246
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81813447
    quote:

[..]

[quote] Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . [quote]

Nee, het is nog niet levensvatbaar, de jongste levensvatbare foetus was geloof ik met 24 weken zwangerschap, dat was met heel veel hulp van doktoren.
    Over het algemeen is eenfoetus met 26 weken levensvatbaar.

[quote]
    De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .

Dat is het zeker niet, maar als je er biologisch tegen aan kijkt dan is dat heel wat anders als waneer je er met je gevoel of geloofsovertuiging tegen aan kijk.
    quote:

Nee, een niet levensvatbare foetus heeft nog geen gedachtes, nog geen gevoel, nog geen bewustzijn.

Een baby vanaf 24 weken wel, vandaar dat je ook vanaf 24 weken verplicht bent je baby bij de gemeente aan te geven als het onverhoopt te vroeg geboren wordt.
    Vanaf 24 weken is het ook pas een doodgeborene, daarvoor een late miskraam ( later dan 4 maanden zwangerschap) en daarvoor een vroege miskraam ( jonger dan 4 maanden zwangerschap)
      zondag 23 mei 2010 @ 23:49:25 #247
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81813485
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:40 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Raar dat juist jij je dan hard maakt voor abortus . Zou eerder denken dat je de waarde van het leven dan hoger in zou schatten
    Ik schat het leven enorm hoog in, dus ook het leven van een 14 jarig meisje die nog een hele toekomst voor zich heeft.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:52:41 #248
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81813644
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Trouwens sowieso dom gezwets , je bracht net als steekhoudend argument een non issue als bewustzijn.
    Volgens jouw eigen retoriek zou aborteren na 8 maanden ook geen enkel probleem hoeven zijn . immers het parasitaire gedrag blijft dan aanwezig .
    Alle ontwikkelingen zijn er wel ja, alles is in aanbouw, maar nog niet werkende.
    Met 8 maanden heeft het al een bewustzijn, dan ervaart het en maakt de baby herinneringen aan, het voelt, het hoort en het doet alles wat jij en ik ook doen qua bewustzijn.

Nogmaals, leer eerst over de ontwikkeling, ga dan pas deze discussie aan!
      zondag 23 mei 2010 @ 23:54:05 #249
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81813693
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:45 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik niet een soortgelijke situatie heb meegemaakt ? Nogmaals ik koos en kies ervoor om niet als een of andere laffe hond weg te lopen voor mijn verantwoordelijkheden.
    Als mijn dochter zwanger thuis zou komen ( nee natuurlijk is dat niet optimaal) zouden wij er voor haar staan . 100 % .
    Het is voor mij enorm moeilijk te geloven dat je een kind hebt aangezien je bar weinig weet over de zwangerschap.
      zondag 23 mei 2010 @ 23:55:27 #250
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81813753
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is het zeker niet, maar als je er biologisch tegen aan kijkt dan is dat heel wat anders als waneer je er met je gevoel of geloofsovertuiging tegen aan kijk.
    [..]

Nee, een niet levensvatbare foetus heeft nog geen gedachtes, nog geen gevoel, nog geen bewustzijn.

Een baby vanaf 24 weken wel, vandaar dat je ook vanaf 24 weken verplicht bent je baby bij de gemeente aan te geven als het onverhoopt te vroeg geboren wordt.
    Vanaf 24 weken is het ook pas een doodgeborene, daarvoor een late miskraam ( later dan 4 maanden zwangerschap) en daarvoor een vroege miskraam ( jonger dan 4 maanden zwangerschap)
    Tja lekker makkelijk hoor pragmatisch denken
    Kanker is biologisch gezien ook slechts een vorm van natuurlijke selectie . Moet je zeggen tegen iemand die net zijn/haar kind/ouder verloren is . Let vooral op die begripvolle blikken

Anyway jammer als je wel respect voor het leven hebt en je verantwoordelijkheden neemt voor je EIGEN gedrag je meteen als christenhond of zwakzinnig wordt neergezet .

Kun je zien wat voor zwakzinnige paupermaatschappij we leven dat we dergelijk laf gedrag opeens als de ultieme heldendaad neerzetten .
      zondag 23 mei 2010 @ 23:57:09 #251
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81813826
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is voor mij enorm moeilijk te geloven dat je een kind hebt aangezien je bar weinig weet over de zwangerschap.
    Het ging mij over bewustzijn als totaalconcept . Als jij dat vervolgens louter koppelt aan hersenactiviteit zal je vast gelijk hebben . Vanuit die optiek is het hele abortusverhaal ook een andere zaak.....
      zondag 23 mei 2010 @ 23:58:30 #252
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_81813882
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:57 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Het ging mij over bewustzijn als totaalconcept . Als jij dat vervolgens louter koppelt aan hersenactiviteit zal je vast gelijk hebben . Vanuit die optiek is het hele abortusverhaal ook een andere zaak.....
    Waar moet je het anders aan koppelen dan?
      maandag 24 mei 2010 @ 00:00:46 #253
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81813993
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:55 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Tja lekker makkelijk hoor pragmatisch denken
    Kanker is biologisch gezien ook slechts een vorm van natuurlijke selectie . Moet je zeggen tegen iemand die net zijn/haar kind/ouder verloren is . Let vooral op die begripvolle blikken
    Heb er ervaring mee, heb meerdere liefdevolle mensen aan kanker verloren en op dit moment is mijn neefje aan het vechten voor zijn leven.
    Maar het klopt inderdaad wel wat je schrijft, over het algemeen is kanker krijgen gewoonweg puur pech hebben!

quote:
    Anyway jammer als je wel respect voor het leven hebt en je verantwoordelijkheden neemt voor je EIGEN gedrag je meteen als christenhond of zwakzinnig wordt neergezet .
    Ik heb respect voor gelovigen, maar niet voor mensen niet openstaan voor andere meningen vanwege hun geloof en daarbij dus andere veroordelen.

quote:
    Kun je zien wat voor zwakzinnige paupermaatschappij we leven dat we dergelijk laf gedrag opeens als de ultieme heldendaad neerzetten .
    Niemand ziet het als een ultieme heldendaad, overdrijf toch niet zo.
    Het is kiezen tussen twee kwaden en in deze ben ik van mening dat abortus het minste kwaad doet.
      maandag 24 mei 2010 @ 00:01:56 #254
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81814047
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:57 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ik ga inderdaad af op feiten van bewezen onderzoeken.
      maandag 24 mei 2010 @ 00:02:32 #255
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81814079
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar moet je het anders aan koppelen dan?
    Bewustzijn is miz een breder gedragen principe dat "hersenactiviteit " . Maar schijnbaar gaat dat pas meetellen als we het kunnen refereren aan onze eigen volwassen schaap van verstandhouding .
    Maar de inhoudelijke discussie slinger ik later nog wel eens aan in een ander topic/subforum
    pi_81814235
    Goede keus TS.
    Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
      maandag 24 mei 2010 @ 00:07:17 #257
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_81814312
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 00:02 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Bewustzijn is miz een breder gedragen principe dat "hersenactiviteit " .
    Eh tja. Daar kan niemand wat mee. TS al helemaal niet.
      maandag 24 mei 2010 @ 00:09:04 #258
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81814394
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heb er ervaring mee, heb meerdere liefdevolle mensen aan kanker verloren en op dit moment is mijn neefje aan het vechten voor zijn leven.
    Maar het klopt inderdaad wel wat je schrijft, over het algemeen is kanker krijgen gewoonweg puur pech hebben!

[..]

Ik heb respect voor gelovigen, maar niet voor mensen niet openstaan voor andere meningen vanwege hun geloof en daarbij dus andere veroordelen.

[..]

Niemand ziet het als een ultieme heldendaad, overdrijf toch niet zo.
    Het is kiezen tussen twee kwaden en in deze ben ik van mening dat abortus het minste kwaad doet.
    Precies
    Een chemokuur is dus je reinste manipulatie . Een expansie trachten te geven aan het leven, De natuur naar je eigen hand zetten omdat het ethisch verantwoord wordt geacht .
    Abortus vervolgens is "slechts" het verwijderen van een klompje cellen . Geen enkel probleem .
    Het is maar net hoe je het bekijkt . Welke werkelijkheid jij voor waar wenst aan te nemen .

Kan een 14 jarige voor een kind zorgen ? Ik denk namelijk van wel !
      maandag 24 mei 2010 @ 00:19:43 #259
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81814864
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 00:09 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Precies
    Een chemokuur is dus je reinste manipulatie . Een expansie trachten te geven aan het leven, De natuur naar je eigen hand zetten omdat het ethisch verantwoord wordt geacht .
    Nee, chemo en bestraling is proberen het redden van een leven.
    quote:
    Abortus vervolgens is "slechts" het verwijderen van een klompje cellen . Geen enkel probleem .
    Het is maar net hoe je het bekijkt . Welke werkelijkheid jij voor waar wenst aan te nemen .
    Abortus is het weghalen van cellen die met groei een mens kunnen vormen.

Jij gebruikt nooit anticonceptie neem ik aan? anders zet je de natuur ook naar je eigen hand.
    quote:

Kan een 14 jarige voor een kind zorgen ? Ik denk namelijk van wel !
    Ieder 14 jarig meisje is hetzelfde?
    Hoeveel 14 jarige ken jij die geheel zelfstandig zonder hulp van buitenaf een kind hebben opgevoed?
    Vergeer niet dat een 14jarige niet mag werken en geen recht heeft op een uitkering en nog leerplichtig is.
      maandag 24 mei 2010 @ 00:39:03 #260
    302800 Frith
    fictief en almachtig
    pi_81815700
    ik vraag me af wat mensen nog met een verder verloop van deze discussie hopen te bereiken.
    pi_81815715
    Topic is goed omgeslagen
      maandag 24 mei 2010 @ 00:40:36 #262
    304185 highRr
    hoi haha.
    pi_81815757
    quote:
    15 jaar en zwanger.
      maandag 24 mei 2010 @ 00:58:42 #263
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81816357
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En wat is je punt?
    Dat die posters die je de zorg voor een baby niet toevertrouwd, uiteindelijk ook minder kans maken op kinderen. Het darwinisme. Maar ondertussen wat het stiekem ook een slechte woordgrap

- edit - Niet grappig.

[ Bericht 24% gewijzigd door Adolecens op 24-05-2010 09:10:53 ]
      maandag 24 mei 2010 @ 01:02:39 #264
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_81816468
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 00:58 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Dat die posters die je de zorg voor een baby niet toevertrouwd, uiteindelijk ook minder kans maken op kinderen. Het darwinisme. Maar ondertussen wat het stiekem ook een slechte woordgrap

- edit -
    Ik zag de woordgrap niet eens .

[ Bericht 26% gewijzigd door Adolecens op 24-05-2010 09:11:14 ]
      maandag 24 mei 2010 @ 01:07:18 #265
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81816604
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

10 weken vrind, daar zeg je het zelf al. Dan is er al sprake van een foetus en dan mag er al geen abortus meer worden aangevoerd.

Daarnaast zit jij nu zelf dom te zwetsen. Dat darmstelsel is namelijk nog helemaal niet in gebruik, voedingsstoffen worden direct aan het bloed van de baby doorgegeven. Pure onzin dus dat er in de baarmoeder al voor voedselvertering gebruik wordt gemaakt van het darmstelsel.

Tevens schuif je nu woorden in mijn mond die ik nooit heb gezegd, nergens vermeld ik iets dat impliceert dat ik voor abortus na 8 maanden ben. Ik zeg alleen dat er dan slechts nog sprake is van een parasiet.
    pi_81816654
    Een kind heeft recht op een goed leven, dus goede verzorging, goede ouders, een stabiele en liefdevolle omgeving.
    Een vrucht van enkele dagen oud, heeft niet echt veel kans om uit te groeien tot een geheel mens.

Ik vind het misdadig van veel fokkers om TS een schuldgevoel aan te praten.
    Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:15:32 #267
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81816889
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 00:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, chemo en bestraling is proberen het redden van een leven.
    [..]

Abortus is het weghalen van cellen die met groei een mens kunnen vormen.

Jij gebruikt nooit anticonceptie neem ik aan? anders zet je de natuur ook naar je eigen hand.
    [..]

Ieder 14 jarig meisje is hetzelfde?
    Hoeveel 14 jarige ken jij die geheel zelfstandig zonder hulp van buitenaf een kind hebben opgevoed?
    Vergeer niet dat een 14jarige niet mag werken en geen recht heeft op een uitkering en nog leerplichtig is.
    Ik geloof persoonlijk dat een kind een geschenk is . Niet zozeer een geschenk uit de hemel of iets dergelijks (voor jouw gemoedsrust ik ben géén christenhond of anderzijds religieus fanatiek figuur, al zijn er wellicht raakvlakken ) maar in dit geval een gemiste kans. Een stukje van jezelf dat in je groeit . Dat laat je dus niet uit medisch oogpunt maar louter uit praktisch oogpunt zomaar even wegslobberen . Omdat het nu eenmaal zo uitkomt ?

Vanuit rationeel oogpunt maakt TS vast de juiste beslissing . Lekker doorleren en straks nemen we wel een kindje als het mij wat beter uitkomt .

Er zijn zoveel mensen (nouja je hebt zelf ook je portie gehad zoals je net vertelde) die zó hard strugglen om maar een kindje te krijgen of waar het misgaat en anderen doen dit . Dat kan allemaal en hoeven we niet te romantiseren hoor . Maar een kindje krijgen alsmede het weglaten halen van een kindje in de maak is toch wel iets meer dan de algehele indruk die hier is ontstaan dat het gaat om het verwijderen/uitpoepen van een een klompje parasitair celmateriaal .
    Mijn intentie is niet eens zozeer om een waardeoordeel over de beslissing van TS te geven (waar je zonder standpunt in te nemen in de onderliggende discussie feitelijk niet aan ontkomt)
    Maar meer om haar óók een ander signaal mee te geven . Bedoel , allemaal leuk en aardig . Verstandig vooral Maar veel meisjes krijgen op latere leeftijd serieus last van een dergelijk ingrijpende beslissing op jonge leeftijd is mijn ervaring dan weer
      maandag 24 mei 2010 @ 01:21:01 #268
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81817084
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ik geloof persoonlijk dat een kind een geschenk is . Niet zozeer een geschenk uit de hemel of iets dergelijks (voor jouw gemoedsrust ik ben géén christenhond of anderzijds religieus fanatiek figuur, al zijn er wellicht raakvlakken ) maar in dit geval een gemiste kans. Een stukje van jezelf dat in je groeit . Dat laat je dus niet uit medisch oogpunt maar louter uit praktisch oogpunt zomaar even wegslobberen . Omdat het nu eenmaal zo uitkomt ?

Vanuit rationeel oogpunt maakt TS vast de juiste beslissing . Lekker doorleren en straks nemen we wel een kindje als het mij wat beter uitkomt .

Er zijn zoveel mensen (nouja je hebt zelf ook je portie gehad zoals je net vertelde) die zó hard strugglen om maar een kindje te krijgen of waar het misgaat en anderen doen dit . Dat kan allemaal en hoeven we niet te romantiseren hoor . Maar een kindje krijgen alsmede het weglaten halen van een kindje in de maak is toch wel iets meer dan de algehele indruk die hier is ontstaan dat het gaat om het verwijderen/uitpoepen van een een klompje parasitair celmateriaal .
    Mijn intentie is niet eens zozeer om een waardeoordeel over de beslissing van TS te geven (waar je zonder standpunt in te nemen in de onderliggende discussie feitelijk niet aan ontkomt)
    Maar meer om haar óók een ander signaal mee te geven . Bedoel , allemaal leuk en aardig . Verstandig vooral Maar veel meisjes krijgen op latere leeftijd serieus last van een dergelijk ingrijpende beslissing op jonge leeftijd is mijn ervaring dan weer
    Maar jij vind dus serieus dat TS beter haar zwangerschap kan uitdragen met alle mogelijke complicaties bij zo'n jong meisje? En jij denkt dat die klachten waar zij later last van kan krijgen zwaarder zijn dan de emotionele lasten die samenvallen met het uitdragen van een zwangerschap van je 14e (en dus alle reacties die zij daarop gaat krijgen)

Daarnaast, hoe kan je dit in godsnaam vergelijken met mensen die moeite doen om een kind te krijgen? Je kan toch niet 1 persoon dwingen om haar zwangerschap uit te dragen omdat heel iemand anders geen kinderen kan krijgen? Dat slaat echt alles.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:21:51 #269
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81817108
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Vanuit rationeel oogpunt maakt TS vast de juiste beslissing . Lekker doorleren en straks nemen we wel een kindje als het mij wat beter uitkomt . [quote]

Nogmaals, ze is 14 jaar, ze is zelf nog een kind!

[quote]

Dus omdat andere moeite hebben met zwanger wordenof niet zwanger kunnen moet een kind haar leven verpesten?
    quote:

Ik ken verschillende vrouwen die abortus hebben ondergaan, de meeste hebben er nooit spijt van gehad.
    Misschien dat onze ervaringen gewoon anders zijn.

Ik ben heel gelukkig met mijn kinderen, ben enorm trots op ze en hou verschrikkelijk veel van ze.
    Maar ik ben 29, ik ben een volwassen vrouw in een goed huwelijk met een leuke baan en met liefdevolle en steunde familieleden.

Dat maakt kinderen opvoeden 100x makkelijker.

Daarbij ben ik er van overtuigd dat de zwangerschap uitdragen en het kind baren en vervolgens houden of ter adoptie aanbieden vele malen moeilijker is en veel ingrijpender is.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:23:31 #270
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81817159
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:07 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

10 weken vrind, daar zeg je het zelf al. Dan is er al sprake van een foetus en dan mag er al geen abortus meer worden aangevoerd.

Daarnaast zit jij nu zelf dom te zwetsen. Dat darmstelsel is namelijk nog helemaal niet in gebruik, voedingsstoffen worden direct aan het bloed van de baby doorgegeven. Pure onzin dus dat er in de baarmoeder al voor voedselvertering gebruik wordt gemaakt van het darmstelsel.

Tevens schuif je nu woorden in mijn mond die ik nooit heb gezegd, nergens vermeld ik iets dat impliceert dat ik voor abortus na 8 maanden ben. Ik zeg alleen dat er dan slechts nog sprake is van een parasiet.
    Als je nou niet weet waar je over spreekt hou dan gewoon je mond
    quote:
    In Nederland is abortus provocatus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dit wordt door de Nederlandse overheid op basis van de huidige stand van de wetenschap geïnterpreteerd als een zwangerschapsduur van 24 weken gerekend vanaf de bevruchting [1] . Volgens de overheid houden Nederlandse artsen veelal een veiligheidsmarge aan omdat ze er zeker van willen zijn binnen de termijn te blijven[1], waardoor in de praktijk veelal een termijn wordt aangehouden van 22 weken en enkele dagen na de bevruchting. De onderste grens van levensvatbaarheid daalt door de vooruitgang die geboekt wordt in de neonatologie. De twee jongste kinderen die als prematuren geboren werden zijn waarschijnlijk James Elgin Gill (geboren op 20 mei 1987 in Ottawa, Canada, na 21 weken en 5 dagen zwangerschap)[2] en Amillia Taylor (geboren op 24 oktober 2006 in Miami, Florida, na 21 weken en 6 dagen zwangerschap)[3]. Beiden werden minder dan 20 weken na de bevruchting geboren en groeiden uit tot gezonde kinderen.
    Oftewel in dit stukje tekst wordt je hele parasiet-verhaal keihard onderuit gehaald
    pi_81817353
    Weghalen natuurlijk he.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:30:11 #272
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81817360
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:23 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

[..]

Oftewel in dit stukje tekst wordt je hele parasiet-verhaal keihard onderuit gehaald
    Nee faalhaas, je snapt er echt niks van hé?

Je kan dan wel leuk een voorbeeld van prematuren erbij halen maar dat voegt geen ene ruk toe. Feit blijft dat die kinderen in de baarmoeder parasieten zijn, dat valt niet te ontkennen. Misschien moet je eens wat meer gaan opzoeken over biologische termen en definities want je snapt overduidelijk niet goed wat een parasiet is.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:30:19 #273
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81817363
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus omdat andere moeite hebben met zwanger wordenof niet zwanger kunnen moet een kind haar leven verpesten?
    [..]

Ik ken verschillende vrouwen die abortus hebben ondergaan, de meeste hebben er nooit spijt van gehad.
    Misschien dat onze ervaringen gewoon anders zijn.

Ik ben heel gelukkig met mijn kinderen, ben enorm trots op ze en hou verschrikkelijk veel van ze.
    Maar ik ben 29, ik ben een volwassen vrouw in een goed huwelijk met een leuke baan en met liefdevolle en steunde familieleden.

Dat maakt kinderen opvoeden 100x makkelijker.

Daarbij ben ik er van overtuigd dat de zwangerschap uitdragen en het kind baren en vervolgens houden of ter adoptie aanbieden vele malen moeilijker is en veel ingrijpender is.
    Verpesten , verpesten
    Nogmaals het gaat er primair om hoe je de zaken benadert . Wat voor jou niet werkt kan voor een ander primair werken .
    Alles beredeneren en rationaliseren alvorens je bepaalde uitdagingen aangaat kan nog weleens leiden tot het welbekende deksel op de neus .
    Er worden jaarlijks duizenden hulpvragen neergelegd aangaande deze kwestie, waarvan een gedeelte zal falen maar tevens een gedeelte prima zal werken .
    Probeer je het überhaupt niet hoeft dat niet perse een teken van enorme zelfkennis en berusting in je lot te zijn .
    Het kan ook gewoon heel goedkoop de weg van de minste weerstand zijn .
      maandag 24 mei 2010 @ 01:33:33 #274
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81817473
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:30 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Nee faalhaas, je snapt er echt niks van hé?

Je kan dan wel leuk een voorbeeld van prematuren erbij halen maar dat voegt geen ene ruk toe. Feit blijft dat die kinderen in de baarmoeder parasieten zijn, dat valt niet te ontkennen. Misschien moet je eens wat meer gaan opzoeken over biologische termen en definities want je snapt overduidelijk niet goed wat een parasiet is.
    Volgens mij heb jij parasieten op je oogballen.
    Ik geef je de feiten en nog blijf je volharden in je eigen waanzin.
    Er staat letterlijk dat jouw hele verhaal over het bepalen van zelfverzonnen criteria deugt niet numbnuts .
      maandag 24 mei 2010 @ 01:34:36 #275
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81817501
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:23 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

[..]

volg je eigen advies op.;)

Zoals er staat, onder bepaalde voorwaarden, die voorwaarden zijn dus, ernstige handicap, gevaar voor moeder of dat de baby geen overlevingskansen heeft buiten de baarmoeder
    Over het algemeen worden abortussen uitgevoerd tot 13weken zwangerschap.

Het merendeel van deze vrouwen - zo'n 80 procent - is op het moment van de abortus minder dan acht weken zwanger. 17,5 procent is tussen de acht en dertien weken zwanger en 2,5 procent is meer dan 13 weken zwanger. Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.

http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwangerworden/abortus_001.htm
      maandag 24 mei 2010 @ 01:37:10 #276
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81817587
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

volg je eigen advies op.;)

Zoals er staat, onder bepaalde voorwaarden, die voorwaarden zijn dus, ernstige handicap, gevaar voor moeder of dat de baby geen overlevingskansen heeft buiten de baarmoeder
    Over het algemeen worden abortussen uitgevoerd tot 13weken zwangerschap.

Het merendeel van deze vrouwen - zo'n 80 procent - is op het moment van de abortus minder dan acht weken zwanger. 17,5 procent is tussen de acht en dertien weken zwanger en 2,5 procent is meer dan 13 weken zwanger. Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.

http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwangerworden/abortus_001.htm
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:07 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Ehhhhh
      One tough cookie maandag 24 mei 2010 @ 01:37:48 #277
    169210 liesje1979
    pi_81817610
    Zag ik nou ergens dat TS 6 weken zwanger was?
      maandag 24 mei 2010 @ 01:39:26 #278
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81817661
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:30 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Verpesten , verpesten
    Als je op je 14de een kind krijgt verpest je je leven ja, heel simpel!
    Een baby is geen pop die je even weg kan leggen als je huiswerk moet maken, zeker niet als het een huilbaby is of een baby met medische problemen.
    pi_81817671
    Wat is het toch lekker makkelijk voor al die mannen hier om te oordelen. Als je zelf niet zwanger kan raken, is het wel erg makkelijk roepen dat het een geweldige ervaring is, een kind een hele verrijking is, etc. Ik kan dat toch echt niet serieus nemen.

Ook oordelen over wanneer een meisje klaar is om seks te hebben is lekker makkelijk. Neukten al die mannen hier ook pas op een leeftijd dat ze klaar waren om voor een gezin te zorgen? En voor een vrouw is het nog veel zwaarder. Zwanger zijn is een aanslag op je lichaam.

Verder vraag ik me af hoe het dan zit voor mensen die geen kinderen willen. Die moeten dan maar nooit seks hebben of zo?

Het viel me op dat er zo negatief over de MAP werd gesproken, een stuk terug. Ik heb hem twee keer gebruikt en geen enkele bijwerking gehad. Ben ik nu zo uitzonderlijk?
      maandag 24 mei 2010 @ 01:42:45 #280
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81817741
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:37 schreef liesje1979 het volgende:
    Zag ik nou ergens dat TS 6 weken zwanger was?
    een simpele berekening.

7 mei heeft ze voor het laatst seks gehad, 12 mei had ze pngesteld moeten worden, TS schrijft regelmatig te zijn dus 12april is haar laatste mentruatie geweest, dan is ze nu 6 weken zwanger.

http://www.babybytes.nl/zwangerschap/kalender/pregnancy.php
      maandag 24 mei 2010 @ 01:43:11 #281
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81817754
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je op je 14de een kind krijgt verpest je je leven ja, heel simpel!
    Een baby is geen pop die je even weg kan leggen als je huiswerk moet maken, zeker niet als het een huilbaby is of een baby met medische problemen.
    Er zijn dan kennelijk meiden met meer doorzettingsvermogen die het wel met succes doorstaan .
    Trouwens , een huilbaby is nooit prettig ? Wat denk je als je net een huis gekocht hebt (zoals zoveel stelletjes) en weer parttime aan de bak wilt ? Medische complicaties idem . Niet iedere tienermoeder is chronisch labiel hoor
      maandag 24 mei 2010 @ 01:44:20 #282
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81817782
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:39 schreef Satsuma het volgende:
    Wat is het toch lekker makkelijk voor al die mannen hier om te oordelen. Als je zelf niet zwanger kan raken, is het wel erg makkelijk roepen dat het een geweldige ervaring is, een kind een hele verrijking is, etc. Ik kan dat toch echt niet serieus nemen.
    Niet zo generaliseren, hè Lang niet alle mannen in dit topic roepen dat.
    pi_81817804
    Sterkte TS!!!
      maandag 24 mei 2010 @ 01:45:26 #284
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81817810
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:37 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

[..]

Ehhhhh
    Nou dan zit ik mis met de datum. Neemt dat verder iets weg van mijn standpunt dat abortus op een parasiet zonder wezenlijk bestaan mag worden uitgevoerd? Nee
      maandag 24 mei 2010 @ 01:46:15 #285
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81817830
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:39 schreef Satsuma het volgende:

Ook oordelen over wanneer een meisje klaar is om seks te hebben is lekker makkelijk. Neukten al die mannen hier ook pas op een leeftijd dat ze klaar waren om voor een gezin te zorgen? En voor een vrouw is het nog veel zwaarder. Zwanger zijn is een aanslag op je lichaam.

Verder vraag ik me af hoe het dan zit voor mensen die geen kinderen willen. Die moeten dan maar nooit seks hebben of zo?

Het viel me op dat er zo negatief over de MAP werd gesproken, een stuk terug. Ik heb hem twee keer gebruikt en geen enkele bijwerking gehad. Ben ik nu zo uitzonderlijk?
    Baas in eigen buik is uiteraard een prima beginsel . Staat ook niet ter discussie . Aan de andere kant hoeven we ook niet te doen alsof het allemaal appeltje eitje is zo'n abortus . Ten eerste ken ik verhalen van meiden die op latere leeftijd geestelijk er toch meer last van bleken te krijgen (SL kent andere meiden, prima . ) maar ook om te voorkomen dat TS over 8 weken wéér zo'n behandeling moet .
      maandag 24 mei 2010 @ 01:47:04 #286
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81817843
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:43 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Er zijn dan kennelijk meiden met meer doorzettingsvermogen die het wel met succes doorstaan .
    Trouwens , een huilbaby is nooit prettig ? Wat denk je als je net een huis gekocht hebt (zoals zoveel stelletjes) en weer parttime aan de bak wilt ? Medische complicaties idem . Niet iedere tienermoeder is chronisch labiel hoor
    Nee, meisjes van 14 die ouders hadden die ze steunden.

Het is gewoonweg niet mogenlijk om voor een meisje van 14 zelfstandig voor een kind te zorgen, hoe groot de wil ook is.
    Meisjes van 14 jaar zijn namelijk leerplichtig, moeten nog volle dagen naar scholen en mogen niet full-time werken en krijgen ook geen uitkering.

Hoe moet ze dat dan doen volgens jou?

Als volwassene heb je een inkomen, vaak ook een betrokken partner en daarbij krijg je als werkende zwangerschapsverlof en kan je ook nog ouderschapsverlof opnemen.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:47:26 #287
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81817857
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:45 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Nou dan zit ik mis met de datum. Neemt dat verder iets weg van mijn standpunt dat abortus op een parasiet zonder wezenlijk bestaan mag worden uitgevoerd? Nee
    Yeah man you're right . But you´re not
      maandag 24 mei 2010 @ 01:49:02 #288
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81817892
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:46 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Staat ook niet ter discussie . Aan de andere kant hoeven we ook niet te doen alsof het allemaal appeltje eitje is zo'n abortus .
    En een zwangerschapn uitdragen, bevallen en een kind opvoeden of ter adoptie afstaan is natuurlijk peanuts vergeleken met een abortus.
    pi_81817899
    Geen sex meer hebben? Barbies beetje te snel overgeslagen.
    Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:49:44 #290
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81817907
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:33 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij parasieten op je oogballen.
    Ik geef je de feiten en nog blijf je volharden in je eigen waanzin.
    Er staat letterlijk dat jouw hele verhaal over het bepalen van zelfverzonnen criteria deugt niet numbnuts .
    En volgens mij heb jij een gigantische tumor in je Frontale en Temporale hersenkwabben.

Je geeft feiten die nergens opslaan. Jij geeft alleen een wikipedia verhaaltje over twee prematuren die hun vroege geboorte hebben overleefd. Neemt niet weg dat het gewoon parasieten waren.

Pa-ra-siet: Een parasiet is een levensvorm die zich ten koste van een ander organisme (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt.

One tough cookie maandag 24 mei 2010 @ 01:50:12 #291
    169210 liesje1979
    pi_81817915
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

een simpele berekening.

7 mei heeft ze voor het laatst seks gehad, 12 mei had ze pngesteld moeten worden, TS schrijft regelmatig te zijn dus 12april is haar laatste mentruatie geweest, dan is ze nu 6 weken zwanger.

http://www.babybytes.nl/zwangerschap/kalender/pregnancy.php
    Ok, dank je.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:51:30 #292
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81817941
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:47 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Yeah man you're right . But you´re not
    Jij dan, roepen dat ze het kind moet uitdragen omdat andere mensen geen kinderen kunnen krijgen. Nigga please

En jij denkt dat die klachten waar zij later last van kan krijgen zwaarder zijn dan de emotionele lasten die samenvallen met het uitdragen van een zwangerschap van je 14e

Hoe DOM ben je dan
      maandag 24 mei 2010 @ 01:51:43 #293
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81817951
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ok, dank je.
    Graag gedaan.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:54:14 #294
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81818008
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, meisjes van 14 die ouders hadden die ze steunden.

Het is gewoonweg niet mogenlijk om voor een meisje van 14 zelfstandig voor een kind te zorgen, hoe groot de wil ook is.
    Meisjes van 14 jaar zijn namelijk leerplichtig, moeten nog volle dagen naar scholen en mogen niet full-time werken en krijgen ook geen uitkering.

Hoe moet ze dat dan doen volgens jou?

Als volwassene heb je een inkomen, vaak ook een betrokken partner en daarbij krijg je als werkende zwangerschapsverlof en kan je ook nog ouderschapsverlof opnemen.
    Dan ga je uit van het principe dat je reeds fulltime aan de slag bent . Volgens mij is een deeltijdopleiding-kindje verzorgen beter te combineren dan het eerstgenoemde
    Leuk zo´n verlof maar die paar maanden max zet in een opvoeding van 12 jaar intensief natuurlijk niet écht zoden aan de dijk .
    Overigens zijn er ook diverse instanties die je kunnen ondersteunen . Speciaal gefocust op dit onderwerp en de kenmerkende problematiek . Nogmaals ideaal , verre van . Maar onhaalbaar is bullshit .
    pi_81818024
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:08 schreef jantco het volgende:
    Ik vind het misdadig van veel fokkers om TS een schuldgevoel aan te praten.
    Als ik TS was dan las ik hier al heel lang geleden niet meer mee Stelletje moraalridders hier van het type internetheld.

Maar mocht ze hier nog meelezen dan wil ik haar ook heel veel sterkte toewensen en een knuffel
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      One tough cookie maandag 24 mei 2010 @ 01:55:37 #296
    169210 liesje1979
    pi_81818035
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:49 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

En volgens mij heb jij een gigantische tumor in je Frontale en Temporale hersenkwabben.

Je geeft feiten die nergens opslaan. Jij geeft alleen een wikipedia verhaaltje over twee prematuren die hun vroege geboorte hebben overleefd. Neemt niet weg dat het gewoon parasieten waren.

Pa-ra-siet: Een parasiet is een levensvorm die zich ten koste van een ander organisme (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt.

Dan zou je kunnen redeneren dat de vrucht gedurende de hele zwangerschap een parasiet is of zie ik het verkeerd? immers een 8,5 maand oude foetus houdt zich tot de geboorte ook in leven met de gastheer.
    Sowieso gaat het niet op, want een vrucht houdt zich toch doorgaans niet in leven ten koste van?
      maandag 24 mei 2010 @ 01:56:03 #297
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81818042
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:54 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dan ga je uit van het principe dat je reeds fulltime aan de slag bent . Volgens mij is een deeltijdopleiding-kindje verzorgen beter te combineren dan het eerstgenoemde
    Leuk zo´n verlof maar die paar maanden max zet in een opvoeding van 12 jaar intensief natuurlijk niet écht zoden aan de dijk .
    Overigens zijn er ook diverse instanties die je kunnen ondersteunen . Speciaal gefocust op dit onderwerp en de kenmerkende problematiek . Nogmaals ideaal , verre van . Maar onhaalbaar is bullshit .
    Nogmaals, een abortus zorgt uiteindelijk voor veel minder gezeik en goede in het geval van een 14-jarig meisje.

Dat kind zou haar volledige leven laten ontsporen.
      maandag 24 mei 2010 @ 01:56:53 #298
    264227 Winner_Taco
    De lekkerste
    pi_81818065
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:51 schreef Ned_Bigby het volgende:

[..]

Jij dan, roepen dat ze het kind moet uitdragen omdat andere mensen geen kinderen kunnen krijgen. Nigga please

En jij denkt dat die klachten waar zij later last van kan krijgen zwaarder zijn dan de emotionele lasten die samenvallen met het uitdragen van een zwangerschap van je 14e

Hoe DOM ben je dan
    Je kent de meest basale feiten niet en het durft anderen vervolgens DOM te noemen
    Stop met falen en ga gewoon lekker slapen man
      maandag 24 mei 2010 @ 01:59:12 #299
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81818124
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:55 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dan zou je kunnen redeneren dat de vrucht gedurende de hele zwangerschap een parasiet is of zie ik het verkeerd? immers een 8,5 maand oude foetus houdt zich tot de geboorte ook in leven met de gastheer.
    Sowieso gaat het niet op, want een vrucht houdt zich toch doorgaans niet in leven ten koste van?
    Dan is het inderdaad nog steeds een parasiet. En jawel, de vrucht houdt zich volledig in leven met behulp van voedingsstoffen van de moeder, dat is gewoon een parasiet

Pas na 5 maanden zijn de hersenen van een foetus ver genoeg ontwikkeld om prikkels waar te nemen. Tot die tijd vind ik dat het simpelweg geen mens betreft en er nog abortus mag worden uitgevoerd. Zodra dat kind eenmaal dingen gaat waarnemen is het natuurlijk een heel ander verhaal
      maandag 24 mei 2010 @ 02:00:25 #300
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_81818149
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:54 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Lieve schat, kinderen moeten tot hun 16de volledig naar school.
    Daarbij mag een kind op zijn of haar 14de maar maximaal 5 uren werken , maximaal over 5 dagen verdeeld en mag niet op de zondag werken.

Ik heb nu toch sterk het idee dat je aan het trollen bent.

quote:
    Leuk zo;n verlof maar die paar maanden max zet in een opvoeding van 12 jaar intensief natuurlijk niet écht zoden aan de dijk .

Niet onhaalbaar nee, maar wel een stuk minder prettig dan een abortus naar mijn mening.
    Daarbij zijn volwassenen niet te vergelijken met kinderen.
      maandag 24 mei 2010 @ 02:00:30 #301
    268571 Ned_Bigby
    2010jasper.blogabet
    pi_81818153
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')