Dat zeg ik toch niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Alsof dat altijd de schuld van het meisje is
14 zelfsquote:
quote:Op maandag 17 mei 2010 20:44 schreef Samantha1995 het volgende:
help me alsjeblieft, ik wil niet zwanger zijn, ik ben pas 14,
Kan je dat even ergens anders gaan ventileren, loser?quote:
ieder kind van die leeftijd met een beetje verstand gaan gewoon naar haar ouders voor advies en hulp...quote:Op maandag 17 mei 2010 20:44 schreef Samantha1995 het volgende:
help me alsjeblieft, ik wil niet zwanger zijn, ik ben pas 14,
dus ik kan ook geen raad bij mijn ouders vragen want die worden heel boos.
pls.
Als je jezelf verantwoordelijk genoeg voelt om te neuken, ben je ook verantwoordelijk genoeg om een zwangerschap uit te dragen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:27 schreef Samantha1995 het volgende:
Ik heb inmiddels een zwangerschapstest gedaan,
En het klopt ik ben zwanger.
Ik ben nar het pretermkliniek in den haag geweest.
Ik had een vriendin gesmst dat ik zwanger was..
Ze belde me gelijk ik moest huilen ze zei dat het allemaal goed kwam enz.
Toen kreeg ik haar moeder aan de telefoon (ik ken hun al 12 jaar)
Ze zei dat ik kon komen wanneer ik wilde enz.
Volgende ochtend ik stond bij mn stage, En ik dacht nee ik trek dit niet
ben daar naar toe gegaan(die vriendin) die moeder heeft me ziekgemeld en ze is gelijk alles gaan regelen
ik had vandaag een afspraak daar, ze hebben een echo gedaan.. maar ze zag niks
dus heeft er een vaginale echo plaatsgevonden, Ik vond het erg eng, maar het viel allemaal mee.
tussen volgende week en de week daarop heb ik een afspraak en wordt het weg gehaald.
Ik ben erg opgelucht![]()
Dankje mensen voor de hulp, maar het had in feite niet gehoeven, maar toch bedankt
even for the record: een abortus kan een minderjarige toch, hoop ik, niet zomaar ondergaan zonder toestemming van ouder/voogd/verzorger?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:38 schreef Tarak het volgende:
[..]
Als je jezelf verantwoordelijk genoeg voelt om te neuken, ben je ook verantwoordelijk genoeg om een zwangerschap uit te dragen.
Waarom niet gewoon je verantwoordelijkheid nemen, je zwangerschap uitdragen en je kind eventueel ter adoptie afstaan? Genoeg kinderloze echtparen die ontzettend blij zijn om jouw kind te mogen opvoeden.
Liever schuldgevoel over een kind dat je 20 jaar niet hebt gezien, dan schuldgevoel over een kind wat letterlijk is weggezogen.
Als je serieus denkt dat zwanger zijn van een gezond kind het ergste is wat je kan overkomen in deze wereld, dan stel je je prioriteiten verkeerd.
Dat vraag ik me af, het was op een gegeven moment heel erg "progressief" om zelfs de eigen ouders niet te betrekken bij het afbreken van een zwangerschap. Stel voor dat ouders zich bekommerden om hun eigen kind....quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:44 schreef mschol het volgende:
[..]
even for the record: een abortus kan een minderjarige toch, hoop ik, niet zomaar ondergaan zonder toestemming van ouder/voogd/verzorger?
google does the trick:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:47 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af, het was op een gegeven moment heel erg "progressief" om zelfs de eigen ouders niet te betrekken bij het afbreken van een zwangerschap. Stel voor dat ouders zich bekommerden om hun eigen kind....
Het is nog steeds zo dat de vader er niet bij betrokken hoeft te worden.
daar gaat dus nog wel even wat tijd en moeite overheenquote:4. En als ik nog geen 18 jaar ben?
Als je jonger bent dan 16 jaar, heb je de handtekening nodig van tenminste één van je ouders. Als je erg bang bent voor hun reactie of dat niet durft, dan kun je ook naar je huisarts. Als je niet wilt dat de huisarts er met anderen over praat moet je hem/haar dat duidelijk zeggen. Hij/zij is dan gebonden door het beroepsgeheim, en mag het zelfs niet aan je ouders vertellen. Als je dat ook niet wilt, kun je contact opnemen met een abortuskliniek. Die kan je dan verwijzen naar een speciale hulpverlener, die dan een of meerdere gesprekken met je zal hebben.
Hij is 18, maar hij steunt me er gewoon in..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Wat vind het vriendje hier van? Of hoe oud is die dan?
Tegenwoordig hoef het niet via je ouders.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:47 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af, het was op een gegeven moment heel erg "progressief" om zelfs de eigen ouders niet te betrekken bij het afbreken van een zwangerschap. Stel voor dat ouders zich bekommerden om hun eigen kind....
Het is nog steeds zo dat de vader er niet bij betrokken hoeft te worden.
@TS
Wat zei de verwekker eigenlijk? Of vind je dat hij niets te zeggen heeft?
Luister ik ben 14.. Al had ik voor het kind kunnen zorgen had ik het niet weg laten halen..quote:
Luister, dan had je niet moeten neuken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:04 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
Luister ik ben 14.. Al had ik voor het kind kunnen zorgen had ik het niet weg laten halen..
Maar ik kan er niet voor zorgen.. Mijn vriend ook niet.. die heeft fulltime baan school alles.
EN heeft het geld er niet voor hij werkt in een supermarkt.
Maar wat is beter, als ik het kind weg laat halen, dat kind weet niet van een bestaan af.
Ik laat het liever weg halen dan wanneer het kind dood gaat vn de honger.
Ik vermeld net in deze topic dat ik zwanger ben..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
zwanger? of nietzwanger? is de TT
Als je tot abortus overgaat ben je lijkt me toch wel zwanger lijkt me zo...
Je kunt het ook ter adoptie afstaan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:04 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
Luister ik ben 14.. Al had ik voor het kind kunnen zorgen had ik het niet weg laten halen..
Maar ik kan er niet voor zorgen.. Mijn vriend ook niet.. die heeft fulltime baan school alles.
Maar wat is beter, als ik het kind weg laat halen, dat kind weet niet van een bestaan af.
verzekering. en desnoods wordt het voor me betaald alles is geregeld voor me door de moeder vn een goede vriendin van me en mijn vriend.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:37 schreef mschol het volgende:
[..]
ieder kind van die leeftijd met een beetje verstand gaan gewoon naar haar ouders voor advies en hulp...
waar kunnen ze boos om worden? ja je komt er wat laat mee... maar de rekening komt uiteindelijk toch bij hen terecht...
Kan ik er wat aan doen dat die condoom scheurt?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Luister, dan had je niet moeten neuken.
Dan had je de pil moeten slikken, jij bent blijkbaar volwassen genoeg om te neuken, dan moet je ook volwassen genoeg zijn om de gevolgen te aanvaarden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
Kan ik er wat aan doen dat die condoom scheurt?
Dan moeten ze maar betere condooms gaan produceren.
Hou alsjeblieft je mond.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Je kunt het ook ter adoptie afstaan.
Heb je ook over die mogelijkheid nagedacht?
Er zijn heel veel kinderloze echtparen die dolgraag voor jouw kind willen zorgen omdat ze zelf om wat voor redenen dan ook geen kinderen kunnen krijgen.
Ik wil het niet..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:38 schreef Tarak het volgende:
[..]
Als je jezelf verantwoordelijk genoeg voelt om te neuken, ben je ook verantwoordelijk genoeg om een zwangerschap uit te dragen.
Waarom niet gewoon je verantwoordelijkheid nemen, je zwangerschap uitdragen en je kind eventueel ter adoptie afstaan? Genoeg kinderloze echtparen die ontzettend blij zijn om jouw kind te mogen opvoeden.
Liever schuldgevoel over een kind dat je 20 jaar niet hebt gezien, dan schuldgevoel over een kind wat letterlijk is weggezogen.
Als je serieus denkt dat zwanger zijn van een gezond kind het ergste is wat je kan overkomen in deze wereld, dan stel je je prioriteiten verkeerd.
Dankjequote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:00 schreef Tabloid het volgende:
Samantha ik wens je veel sterkte in deze periode.
Ik aanvaard de gevolgen nu ook klaar.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan had je de pil moeten slikken, jij bent blijkbaar volwassen genoeg om te neuken, dan moet je ook volwassen genoeg zijn om de gevolgen te aanvaarden.
Ik raad je toch aan om te kijken of je niet in contact kan komen met iemand die een jaar of twintig geleden een abortus heeft ondergaan. Zou zij nu dezelfde keuze maken?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:11 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
Ik wil het niet..
ik zei net al ik kan er niks aan doen dat die condoom scheurt.
En misschien moet ik me verantwoordelijk ervoor stellen.. Daar heb je ook gelijk in..
Maar dat kan ik niet op een 14 jarige leeftijd.. op me 16e had ik het misschien gedaan had ik het waarschijnlijk ook gehouden.. maar niet op mn 14e.
Wat een gelul, niet iedereen is labiel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:39 schreef Winner_Taco het volgende:
Maare even OT
Veel meiden krijgen op latere leeftijd spijt hé . Ookal lijkt en is het misschien het beste, realiseer je wel dat het een blijvende kras op je ziel zal zijn dat je je ongeboren kindje in de dop zo weg laat zuigen.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:37 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik raad je toch aan om te kijken of je niet in contact kan komen met iemand die een jaar of twintig geleden een abortus heeft ondergaan. Zou zij nu dezelfde keuze maken?
De praktijk leert en daar is ook best veel over gepubliceerd dat het later tot veel schuldgevoelens en depressies kan leiden.
Zomaar wat links:
http://mens-en-gezondheid(...)en-schuldgevoel.html
http://www.meidensite.info/veel-emoties-bij-abortus/
http://www.volkskrant.nl/(...)lepende_schuldgevoel
Of google zelf:
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=abortus+schuldgevoel&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Het lastige is dat een emotie als "rouw" wel slijt met de tijd, maar emoties als schuldgevoel....zeker bij zoiets persoonlijks ....die slijten niet enorm.
Ik zeg niet dat zij verantwoordelijk is voor het leven van kinderlozen, maar ze is wel degelijk verantwoordelijk voor iets wat in principe uitgroeit tot een kind.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:00 schreef dalaiblama het volgende:
Ik ben de vriendin van Dalai en ik heb 15 jr geleden abortus gepleegd. Nog elke seconde dank ik alles wat me lief is dat ik die mogelijkheid had.
Als ik die keuze destijds niet had durven maken, dan had ik geen opleiding gehad en zeker geen leven. Het is mijn beste keuze ooit geweest.
Voor wat betreft je adoptieplannetjes, laat die mensen maar lekker kinderen adopteren die er al zijn en die geen ouders hebben. Dat zijn er ook genoeg.Zij is verantwoordelijk voor haar leven, niet die van een stel kinderlozen.
Ja idem. Jij bent degene die serieus denkt dat je geen leven of opleiding zou hebben gehad als je je zwangerschap had uitgedragen. Wie is er nu pathetisch?quote:Verder vind ik je gedram echt ziekelijk, ontzettend respectloos en behalve dat zo godvergeten pathetisch en krankzinnig dat ik me in moet houden je niet naar de hel en terug te wensen. Wat een pannekoek ben jij zeg.
Er mag hier ook wel aan het feit worden gedacht dat dat kind als het geboren zou worden een rot jeugd zou hebben, laat staan de moeder zelf. School kan je als tienermoeder vrijwel vergeten, een normale jeugd zit er ook niet meer in en bovendien zal veel op de schouders van de ouders van de tienermoeder terecht komen, puur omdat een 14 jarige absoluut niet in staat is een kind op te voeden. Dat moet je gewoon niet willen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:38 schreef Tarak het volgende:
[..]
Sowieso, op je 14e al seks hebbenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:21 schreef amarente het volgende:
[..]
Er mag hier ook wel aan het feit worden gedacht dat dat kind als het geboren zou worden een rot jeugd zou hebben, laat staan de moeder zelf. School kan je als tienermoeder vrijwel vergeten, een normale jeugd zit er ook niet meer in en bovendien zal veel op de schouders van de ouders van de tienermoeder terecht komen, puur omdat een 14 jarige absoluut niet in staat is een kind op te voeden. Dat moet je gewoon niet willen.
Ik vind dat je dat feit even moet vergeten, omdat het hier niet gaat over haar leeftijd, maar over haar probleem.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:22 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Sowieso, op je 14e al seks hebbenEn dan ook nog eens met een vent van 18, the fuck
En ze kiest voor abortus. Dat jij dan op zo'n belerend toontje haar er af probeert te praten vind ik ronduit stuitend.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:18 schreef Tarak het volgende:
[..]
maar ze is wel degelijk verantwoordelijk voor iets wat in principe uitgroeit tot een kind.
Er zijn verschillende mogelijkheden:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:21 schreef amarente het volgende:
[..]
Er mag hier ook wel aan het feit worden gedacht dat dat kind als het geboren zou worden een rot jeugd zou hebben, laat staan de moeder zelf. School kan je als tienermoeder vrijwel vergeten, een normale jeugd zit er ook niet meer in en bovendien zal veel op de schouders van de ouders van de tienermoeder terecht komen, puur omdat een 14 jarige absoluut niet in staat is een kind op te voeden. Dat moet je gewoon niet willen.
Ja oke maar haar probleem is ontstaan doordat zij zo dom was om met een of andere vent van 18 het bed in te duiken. (Ja, ze is zeker heel volwassen voor haar leeftijdquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:26 schreef amarente het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat feit even moet vergeten, omdat het hier niet gaat over haar leeftijd, maar over haar probleem.
Ja, moet ze maar niet posten op een openbaar forum. Niet iedereen is nu eenmaal van het "kusjekroel, goh wat ben je zielig geleuter".quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ze kiest voor abortus. Dat jij dan op zo'n belerend toontje haar er af probeert te praten vind ik ronduit stuitend.
Jij denkt serieus dat het verstandig is om de zwangerschap uit te dragen, ja?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:30 schreef Tarak het volgende:
[..]
Er zijn verschillende mogelijkheden:
1. Abortus
2. Adoptie van het kind door een dichtbij familielid (moeder / zus / tante) (ik ken zelfs van een situatie waarin de oudste dochter het kind van haar moeder adopteerde die onverwacht nog zwanger werd toen ze >50 was en dat emotioneel niet aankon)
3. Adoptie van het kind door onbekende ouders via een adoptiebureau
4. Het kind zelf opvoeden
Ik wil absoluut niet zeggen dat optie 4 de beste oplossing is, maar er zijn meer oplossingen dan optie 1.
Dit is "de bedenktijd periode" waarin TS claimt te zitten, dan moet je imho ook naar alle opties kijken.
Ik weet ook niet wat ik erger vind. Een of ander naïef 14-jarig meisje dat zo met een vent die 4 jaar ouder het bed in duikte of een jongen van 18 die een 14-jarig meisje versiert en het vervolgens met haar doet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:27 schreef trovey het volgende:
Sterkte TS, toch maar aan de pil gaan...al zou ik persoonlijk liever zien dat 18 jarigen niet met 14 jarigen naar bed toe gaan maar ja
Daar schiet niemand wat mee op.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:32 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ja, moet ze maar niet posten op een openbaar forum. Niet iedereen is nu eenmaal van het "kusjekroel, goh wat ben je zielig geleuter".
Het is een rotsituatie, en voor wat echt verstandig was ben je al te laat.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:34 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat het verstandig is om de zwangerschap uit te dragen, ja?
Iedereen heeft zijn of haar mening over het wel/niet abortus verhaal, maar het is een feit dat vrouwen in Nederland voor abortus kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:18 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat zij verantwoordelijk is voor het leven van kinderlozen, maar ze is wel degelijk verantwoordelijk voor iets wat in principe uitgroeit tot een kind.
Als je serieus denkt dat iedereen maar "Hoera een abortus" gaat roepen, dan is dat jammer voor jou. Abortus is nu eenmaal een ethische zaak waar de meningen ernstig over verschillen en ik wil graag dat TS daar goed over nadenkt.
De links die ik gaf zijn neutrale links, over dezelfde situatie waar TS ook mee worstelt.
[..]
Ja idem. Jij bent degene die serieus denkt dat je geen leven of opleiding zou hebben gehad als je je zwangerschap had uitgedragen. Wie is er nu pathetisch?
Dan ben jij ook wel heel erg naïef zeg. Je kan toch wel begrijpen dat zij als 14-jarig meisje niet zomaar zwanger wil gaan rondlopen. De onvermijdbare ruzies met haar ouders en het gepest van medeleerlingen en zelfs vrienden en vriendinnen, zal voor veel meer emotionele implicaties zorgen, dan een ongewenst en ongeboren kind.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:40 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het is een rotsituatie, en voor wat echt verstandig was ben je al te laat.
Het is nu kiezen tussen "kwaden". Ik ben serieus bang dat TS de emotionele implicaties onderschat.
En een hopelijk gezond kind ter wereld brengen ....tja...is dat echt het ergste wat je kan overkomen?
Daar heb ik inderdaad moeite mee om dat zo te zien.
Lijkt mij dat je als 18 jarige alleen maar sex kan denken, tja als er dan 1 beschikbaar is, kijk je ook nergens meer naar,quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:35 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ik erger vind. Een of ander naïef 14-jarig meisje dat zo met een vent die 4 jaar ouder het bed in duikte of een jongen van 18 die een 14-jarig meisje versiert en het vervolgens met haar doet.
Ik neem aan dat die jongen ook flink uitgelachen is door zijn vrienden
100% mee eens, tenenkrommend is hij.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:40 schreef Rechterbal het volgende:
Ik moet eerlijk zijn. Ik vind Tarak maar een vervelende user in dit topic.
Je zegt dus eigenlijk 'Gelukkig is dat kind uit zichzelf dood gegaan'.quote:gelukkig was dat niet nodig aangezien ik een miskraam kreeg
Ach hoepel toch een eind op. Emotionele implicatiesquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:40 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het is een rotsituatie, en voor wat echt verstandig was ben je al te laat.
Het is nu kiezen tussen "kwaden". Ik ben serieus bang dat TS de emotionele implicaties onderschat.
En een hopelijk gezond kind ter wereld brengen ....tja...is dat echt het ergste wat je kan overkomen?
Daar heb ik inderdaad moeite mee om dat zo te zien.
Ik ook. Op naakte vrouwen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:24 schreef CAP. het volgende:
14, holy fuck. Het enige wat ik toen met mijn piemel deed was plassen.
Pardon. Volgens mij is het nog zon 3 maanden weg van menselijk lijkend.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:03 schreef RooieHoed het volgende:
Ik haat 'het' weghalen. Het is verdomme je kind (Die je nu wilt vermoorden).
Je kan wel zien dat je 14 bent ja. Als je mans genoeg bent om te neuken moet je ook mans genoeg zijn om ervoor te zorgen dat je niet zwanger raakt, raak je dat wel moet je er maar voor zorgen.
Of hebben je ouders jou ook weg laten halen als het even allemaal te veel werd?
[..]
Je zegt dus eigenlijk 'Gelukkig is dat kind uit zichzelf dood gegaan'.
Ik vind het echt kortzichtig allemaal hoor. Sommige uitspraken hier.
- Dat kan ook normaal. -quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:03 schreef RooieHoed het volgende:
Je kan wel zien dat je 14 bent ja. Als je mans genoeg bent om te neuken moet je ook mans genoeg zijn om ervoor te zorgen dat je niet zwanger raakt, raak je dat wel moet je er maar voor zorgen.
[..]
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:57 schreef shifto het volgende:
[..]
Pardon. Volgens mij is het nog zon 3 maanden weg van menselijk lijkend.Wat doen hippies toch altijd moeilijk over abortus. Flikker toch op, ik word daar zo moe van. Iedereen mag dat zelf weten. Zit dat je dwars omdat je zelf geen kinderen kan krijgen dan zie ik niet in waarom je dat iemand anders zijn probleem zou moeten maken.
Yeah, fo sho.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Er zijn heel veel kinderloze echtparen die dolgraag voor jouw kind willen zorgen omdat ze zelf om wat voor redenen dan ook geen kinderen kunnen krijgen.
Waitwatquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Roa het volgende:
Abortus is geen anticonceptie middel, daar ben ik het helemaal mee eens
[..]
Natuurlijk haal je dan een MAP als het condoom gescheurt is!
Uh watte? Beter een pil waarvan je agressief ongesteld wordt dan dat je handel leeggezogen wordt hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:38 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Waitwat!
Een MAP is net zo min een anticonceptiemiddel als een abortus en heeft daarnaast ook nog eens fijne bijwerkingen. Dan is een Abortus nog beter.
Nee, gelukkig dat ik geen enorme moeilijke keuze heb hoeven te maken en dat het vruchtje door mijn lichaam is afgestoten.quote:Je zegt dus eigenlijk 'Gelukkig is dat kind uit zichzelf dood gegaan'.
Het meisje is vaak wel de enige die kan beslissen of ze 't wil houden of niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Fulltime baan & School?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:04 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
Ehm, nee. Leegzuigen lijkt mij een stuk plezieriger en veiliger dan een hormoonbom die voor allerlei bijwerkingen en onbekende schade kan zorgen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Uh watte? Beter een pil waarvan je agressief ongesteld wordt dan dat je handel leeggezogen wordt hoor
Er is trouwens als tussenstation ook nog de abortuspil.
Uhm?!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:38 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Waitwat!
Een MAP is net zo min een anticonceptiemiddel als een abortus en heeft daarnaast ook nog eens fijne bijwerkingen. Dan is een Abortus nog beter.
Begin jij dan ook anderen in hun waarde te latenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:20 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Hé christenhond, houd je bek eens dicht.
Laat TS eens in haar waarde,
Nee. Als hij meteen zo onbeschoft gaat lopen doen, dan doe ik dat natuurlijk met alle plezier terug.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:48 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Begin jij dan ook anderen in hun waarde te laten
Dat leek mij ook altijd een goede optie (mocht ik ooit onverwachts/ongewild zwanger raken), maar daar gaat met véél meer moeite en 'pijn' dan iedereen denktquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Vertel eens waarom een Abortus o zo veel erger is.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:47 schreef Roa het volgende:
[..]
Uhm?!De MAP is inderdaad geen anticonceptiemiddel, het is een hormonenbom waar je goed ziek van bent, maar een abortus vind ik toch echt een stap verder!
Aangezien het gebruikte anticonceptiemiddel zijn werk niet had gedaan, dan haal je toch die pil om te voorkomen dat je zwanger wordt?! Hoop dat je niet echt vind dat een abortus te preferen is boven de MAP?
Neequote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:49 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Nee. Als hij meteen zo onbeschoft gaat lopen doen, dan doe ik dat natuurlijk met alle plezier terug.
Mongool dat het is
Ehm Nee, hij probeert TS van gedachte te veranderen door middel van dreigende en kwetsende taal.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:52 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nee
Hij gaf zijn mening over abortus . Jij was degene die onbeschoft en kwetsend uit de hoek kwam .
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:03 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
Omdat je door de MAP te nemen voorkomt dat je zwanger wordt. Dat scheelt nogal in de emotionele gemoedsrust, je hoeft verder geen keuze's te maken of wat dan ook. Het gaat mij totaal niet om het weghalen van een leven hoor, ik ben helemaal pro-choice, maar het moet wel een laatste 'redmiddel' zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:50 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Vertel eens waarom een Abortus o zo veel erger is.
Emotioneel kan het inderdaad wel een stuk geruststellender zijn maar ik vind het fysiek minder geslaagd om in een keer zoveel hormonen tot je te nemen. Dat kan gewoon niet gezond zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:54 schreef Roa het volgende:
[..]
Omdat je door de MAP te nemen voorkomt dat je zwanger wordt. Dat scheelt nogal in de emotionele gemoedsrust, je hoeft verder geen keuze's te maken of wat dan ook. Het gaat mij totaal niet om het weghalen van een leven hoor, ik ben helemaal pro-choice, maar het moet wel een laatste 'redmiddel' zijn.
Waarom vind jij een abortus een betere optie dan?
Welk stuk is precies kwetsend naar TS ? Hij is van mening dat als je in staat bent om te neuken, je ook de verantwoording dient te dragen voor de eventuele gevolgen .quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:54 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Ehm Nee, hij probeert TS van gedachte te veranderen door middel van dreigende en kwetsende taal.
[..]
Hou je oogkleppen op en ga in de kerk luisteren naar een homo in een jurk. Sjongejonge.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:03 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
Inderdaad, de MAP zorgt er voor dat je eisprong wordt verzet zodat er geen eitje bevrucht kan raken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:54 schreef Roa het volgende:
[..]
Omdat je door de MAP te nemen voorkomt dat je zwanger wordt. Dat scheelt nogal in de emotionele gemoedsrust, je hoeft verder geen keuze's te maken of wat dan ook. Het gaat mij totaal niet om het weghalen van een leven hoor, ik ben helemaal pro-choice, maar het moet wel een laatste 'redmiddel' zijn.
Waarom vind jij een abortus een betere optie dan?
Alleen als je zwanger bent gebeurd er ook van alles in je lichaam hormoonsgewijs. Na een abortus zal dus ook weer even een evenwicht gevonden moeten worden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:00 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Emotioneel kan het inderdaad wel een stuk geruststellender zijn maar ik vind het fysiek minder geslaagd om in een keer zoveel hormonen tot je te nemen. Dat kan gewoon niet gezond zijn.
Zo'n stofzuiger is misschien wat ongemakkelijker maar wel minder schadelijk.
Hij probeert op haar in te praten dat dit moord is en haalt haar ouders erbij wat verder totaal niet relevant was.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Welk stuk is precies kwetsend naar TS ? Hij is van mening dat als je in staat bent om te neuken, je ook de verantwoording dient te dragen voor de eventuele gevolgen .
Kun jij het niet mee eens zijn, prima . Maar dat is geen excuus of zo onfatsoenlijk uit de hoek te komen .
Dat zou fijn zijn jaquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:09 schreef liesje1979 het volgende:
Ik begrijp dat met een heftig onderwerp de emoties wat hoger op lopen maar laten we wel proberen elkaars mening te respecteren. Schelden draagt imho niet bij aan deze discussie.
Als je zwanger bent krijg je geen hormonen in je lijf?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:00 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Emotioneel kan het inderdaad wel een stuk geruststellender zijn maar ik vind het fysiek minder geslaagd om in een keer zoveel hormonen tot je te nemen. Dat kan gewoon niet gezond zijn.
Zo'n stofzuiger is misschien wat ongemakkelijker maar wel minder schadelijk.
quote:
Er zit altijd nog een verschil tussen hormonen die door je lichaam worden aangemaakt en een gigantische dosis die je in een keer inslikt. Kan gewoon niet goed zijn voor je leverquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je zwanger bent krijg je geen hormonen in je lijf?
Daarom hebben veel vrouwen een hormonale prenatale depressie.
Een zwangerschap is echt niet altijd geweldig en verloopt echt niet altijd soepel hoor, een zwangerschap is ook een flinke aanslag op het lichaam, zelfs als het maar kort is.
Denk bv aan zwangerschapssuiker, extreem veel overgeven, molazwangerschap wat kan overgaan in een kwaadaardig gezwel enz.
Ik ben voor abortus, maar als het bij sommige met het gemak van een tandsteen-behandeling gaat ga ik toch twijfelen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:14 schreef Ernemmertje het volgende:
Jeetje, het gaat wel erg makkelijk he tegenwoordig. Ben je ff " zwanger" ach, laat ik het toch weghalen? Of het niets is. Tsss... jammer weer.
Ff een tip, gebruik volgende keer niet alleen een condoom maar slik ook eens De pil, dat hoort iedere tiener meisje te gaan slikken vanaf ze sexueel actief zijn vind ik!
Domme kinderen.
Maar ik ben wel Bachelor Biology, dus ik weet wel een beetje waar ik het over hebquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:24 schreef shifto het volgende:
Nou, niemand is hier dokter dus laten we het nu even buiten spel laten wat schadelijker is of niet. Punt is dat abortie een goede optie is en precies voor situaties als dit mogelijk moet zijn.
(Tevens, dan wordt het darwinisme misschien niet doorgegeven.... for now.)
Zoals ik het lees is er geen keuze.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:21 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben voor abortus, maar als het bij sommige met het gemak van een tandsteen-behandeling gaat ga ik toch twijfelen.
Abortus zelf is ook een flinke aanslag op je lijf.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:20 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Er zit altijd nog een verschil tussen hormonen die door je lichaam worden aangemaakt en een gigantische dosis die je in een keer inslikt. Kan gewoon niet goed zijn voor je lever
Moet ze niet vruchtbaar zijnquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:51 schreef liesje1979 het volgende:
Overlijden? Door de narcose dan neem ik aan?
[/leek]
Dit lijkt me vrij weinig voorkomen. En dan nog, hoop ik dat mensen die een dergelijk gebrek aan empathie voor de dag weten te leggen inderdaad geen kinderen krijgen. In die gevallen vind ik abortus een prima oplossing. Wat voor een soort ouders moeten dat worden?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:21 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben voor abortus, maar als het bij sommige met het gemak van een tandsteen-behandeling gaat ga ik toch twijfelen.
En gelukkig mag ze zelf ook kiezen om een abortus te plegen als ze met 14 jaar, ondanks anticonceptie zwanger blijkt te zijn. beetje jammer dat jij doet alsof je de wijsheid in pacht hebt. Waarschijnlijk is dit voor TS al zwaar genoeg.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:18 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat zij verantwoordelijk is voor het leven van kinderlozen, maar ze is wel degelijk verantwoordelijk voor iets wat in principe uitgroeit tot een kind.
Als je serieus denkt dat iedereen maar "Hoera een abortus" gaat roepen, dan is dat jammer voor jou. Abortus is nu eenmaal een ethische zaak waar de meningen ernstig over verschillen en ik wil graag dat TS daar goed over nadenkt.
De links die ik gaf zijn neutrale links, over dezelfde situatie waar TS ook mee worstelt.
[..]
Ja idem. Jij bent degene die serieus denkt dat je geen leven of opleiding zou hebben gehad als je je zwangerschap had uitgedragen. Wie is er nu pathetisch?
Ik ken ook mongooltjes waarvan ik denk; enige vorm van intelligentie is er niet. Ook maar af laten makenquote:Laat TS eens in haar waarde, het is een hartstikke verstandige beslissing om abortus te plegen. Dan kan je wel leuk gaan roepen dat het moord is maar dat kind is nu niks meer dan een embryo, een fusie van een eicel en een spermacel, een wezen zonder nog enige vorm van intelligentie.
dus jij wast je handen ook maar niet..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
Ik ken ook mongooltjes waarvan ik denk; enige vorm van intelligentie is er niet. Ook maar af laten maken
Hehe.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
Ik ken ook mongooltjes waarvan ik denk; enige vorm van intelligentie is er niet. Ook maar af laten maken
Ze heeft een condoom gebruikt, maar dat is gescheurd. Iedereen hier doet net of ze onveilig neukt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:01 schreef Evienne het volgende:
Ook van mij, ik ben het welgemeend eens met de beslissing van Samantha.
Tuurlijk, ze is 14, dom geweest, maar wie was er niet dom op die leeftijd? Ik mócht toen nog niet eens aan de pil van mijn ouders, had van alles kunnen gebeuren!
Nog dommer zou het zijn dat kindje te voldragen, onderwijl je studie verzakend en je toekomst verwerpend.
Sterkte ermee hoor..
Ze had meteen actie moeten ondernemen. ipv daarvan, wachtte ze een week en ja.. dan is het kwaad al geschied.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ze heeft een condoom gebruikt, maar dat is gescheurd. Iedereen hier doet net of ze onveilig neukt.
Mongooltjes zonder enige vorm van intelligentie ken ik niet. Je komt zelf wel vrij beperkt over. Toch zou ik je niet met een embryo willen vergelijken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
kind, alsof dat de enige oplossing is ... ooit gehoord van adoptie? pleegouders.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:04 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
Zelfkennis ?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
Wel eens de bijsluiter van een anticonceptiepil gelezen? Je hebt er mogelijk zelfs een licht verhoogd risico op borstkanker door. Of trombose.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
In extreme gevallen, fysieke complicaties van abortus inbegrip van excessief bloeden, infectie, beschadiging van organen uit een geperforeerde baarmoeder, en de bijwerkingen van de anesthesie kunnen onder andere leiden tot de dood.
Deze complicatie is zeldzaam, maar is reëel.
Ah nog een adoptie-ridder. Vergeten we even de mogelijke gevaren voor een meisje van 14 bij het baren van een kind?quote:Op zondag 23 mei 2010 10:33 schreef aychelle het volgende:
[..]
kind, alsof dat de enige oplossing is ... ooit gehoord van adoptie? pleegouders.
Weet je wel hoeveel kinderloze vrouwen een kinderwens hebben die al te graag jouw kind willen hebben? Als ik jou was zou ik de zorg van jouw kind niet opmezelf nemen, je bent veel te jong. En je ouders willen dat vast ook niet
Denk je echt dat dit meisje dit allemaal niet te horen krijgt bij haar afspraak en dat er zelfs een document ondertekend moet worden waar deze info in staat?quote:Op zondag 23 mei 2010 10:41 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wel eens de bijsluiter van een anticonceptiepil gelezen? Je hebt er mogelijk zelfs een licht verhoogd risico op borstkanker door. Of trombose.
Een beetje dat meisje bangmaken door de extreem zeldzame bijwerkingen of complicaties op te noemen. Heb je dat stukje gecopy-paste of weet je ook wat het inhoud? De kans dat dat gebeurt is ontzettend klein en vrijwel elk medicijn heeft van die ontzettend kleine kansen op ernstige bijwerkingen.
Jij hebt geen idee hoe lichamelijk en geestelijk zwaar ( en zelfs gevaarlijk) een zwangerschap en bevalling kan zijn, zeker voor zo'n jong meisje brengt dat extra risico's met zich mee.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:33 schreef aychelle het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel kinderloze vrouwen een kinderwens hebben die al te graag jouw kind willen hebben? Als ik jou was zou ik de zorg van jouw kind niet opmezelf nemen, je bent veel te jong. En je ouders willen dat vast ook niet
Dat zeg ik ook niet? Het komt zo als rijtje gepost heel bedreigend over, terwijl het in het gesprek genuanceerder gebracht kan worden.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denk je echt dat dit meisje dit allemaal niet te horen krijgt bij haar afspraak en dat er zelfs een document ondertekend moet worden waar deze info in staat?
Tenminste, dat was 10+ jaar geleden wel zo.
Maar ze zal mijn eerdere reacties ook wel lezen en dan zal ze zien dat ik zeker niet anti- abortus ben en dit ik dit voor haar (volgens haar eigen beschrijving) een juiste keuze vind.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:59 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet? Het komt zo als rijtje gepost heel bedreigend over, terwijl het in het gesprek genuanceerder gebracht kan worden.
dat niet nee.. maar jij denkt werkelijk dat ze niet verder gaan vragen als ze een rekening van enkele tientallen/honderden euro's zien die gedeclareerd is? een 14 jarige komt er niet zomaar mee weg...quote:Op zondag 23 mei 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:
Mên wat een negatieve reacties hier, ik vind het al heel wat dat TS het hier durft te zeggen.
Natuurlijk is het niet handig als je zwanger wordt op je 14de, maar al dat geneuzel over "je ouders komen er toch wel achter omdat ze de rekening krijgen" slaat werkelijk nergens op, je mag op je 14de dan wel onder de verzekering van je ouders vallen maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook automatisch recht op inzage in je medische geschiedenis hebben,
Ja TS complimentjes.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:
Mên wat een negatieve reacties hier, ik vind het al heel wat dat TS het hier durft te zeggen.
Natuurlijk is het niet handig als je zwanger wordt op je 14de, maar al dat geneuzel over "je ouders komen er toch wel achter omdat ze de rekening krijgen" slaat werkelijk nergens op, je mag op je 14de dan wel onder de verzekering van je ouders vallen maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook automatisch recht op inzage in je medische geschiedenis hebben, dat soort posts getuigen vooral van een compleet gebrek aan kennis mbt de materie. Dat de ouders het niet hoeven te weten is overigens niet van de laatste paar jaar, dat was 30 jaar geleden ook al zo, en dat is ook zo als je graag aan de pil wilt.
Verder ben ik over het algemeen geen fan van abortus als "achteraf anti-conceptie" maar voor een 14-jarige vind ik het wel een heel ander verhaal dan voor een 24-jarige, en hoe zwaar het in de toekomst ook misschien mag zijn, denk ik wel dat het in deze een verstandige keuze is.
Sterkte TS.
Ja? En de reden voor deze persoonlijke aanval is??quote:Op zondag 23 mei 2010 12:13 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja TS complimentjes.
Diep respect voor hoe jij de dingen in je leven aanpakt![]()
![]()
Een 14-jarige heeft ook recht op privacy, en dus zullen dit soort dingen simpelweg niet zichtbaar voor de ouders worden.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:02 schreef mschol het volgende:
[..]
dat niet nee.. maar jij denkt werkelijk dat ze niet verder gaan vragen als ze een rekening van enkele tientallen/honderden euro's zien die gedeclareerd is? een 14 jarige komt er niet zomaar mee weg...
Dan had ie mij niet moeten quoten.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:24 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Volgens mij had hij het tegen TS, ja...
Misschien was hij het wel eens met een deel van je post en heet hij je daarom gequotequote:
Ja daar leek het echt opquote:Op zondag 23 mei 2010 12:28 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Misschien was hij het wel eens met een deel van je post en heet hij je daarom gequote
naiefquote:Op zondag 23 mei 2010 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een 14-jarige heeft ook recht op privacy, en dus zullen dit soort dingen simpelweg niet zichtbaar voor de ouders worden.
TS is toch een kloon, kijk maar naar haar gebruik van PI's in haar andere topicquote:Op zondag 23 mei 2010 14:59 schreef Ned_Bigby het volgende:
-edit- Hoe haal je het in je hoofd om hier een linkje naar haar hyves neer te zetten?![]()
alsof je zoiets op je verzekering van je ouders gaat claimen... Lijkt me eerder dat je dat geld ff leent bij vrienden & achteraf terugbetaald, zo duur is dat nu ook weer niet (hangt er vanaf hoeveel nazorg je er nog bijneemt natuurlijk). Neem dat het 2500¤ kost, dan zit je al met redelijk wat nazorg erbij, maar dat is perfect in een jaartje of 2 te betalen door die vriend van haar.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:39 schreef mschol het volgende:
[..]
naief
op een overzicht van de verzekeraar worden alle gedeclareerde kosten weergegeven, dit zijn ze verplicht..
Inderdaad, ik denk ook niet dat zij zo 1-2-3 aan die verzekeringsgegevens kan komen.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
alsof je zoiets op je verzekering van je ouders gaat claimen... Lijkt me eerder dat je dat geld ff leent bij vrienden & achteraf terugbetaald, zo duur is dat nu ook weer niet (hangt er vanaf hoeveel nazorg je er nog bijneemt natuurlijk). Neem dat het 2500¤ kost, dan zit je al met redelijk wat nazorg erbij, maar dat is perfect in een jaartje of 2 te betalen door die vriend van haar.
Ik zou er in ieder geval geen seconde over twijfelen, een paar euro's of de rest van je toekomst gehypothekeerd.
euh..quote:Op zondag 23 mei 2010 15:46 schreef djenneke het volgende:
Maar ook via je eigen verzekeraar kun je anonimiteit afspreken, zodat de nota rechtstreeks naar de verzekeraar gaat en deze geen bevestiging stuurt naar je ouders.
Er volgt geen specificatie.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:55 schreef mschol het volgende:
[..]
euh..
dan komt het uiteindelijk toch wel uit.. je kan niet een "gat" hebben van een x aantal euro in de specificatie van een verzekering....
anders ben ik heel benieuwd hoe jij dat ziet...
ahh das wel knap.. kosten declareren zonder het ook maar ergens te noemen.. geloof je het zelf?quote:
-edit- niet relevant. haar MAP topic staat zelfs in de OP.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:11 schreef Ned_Bigby het volgende:
Ik bedoel, een trollkloon. Maar inderdaad, ik zal geen hyveslinkjes/foto's meer posten
De rekening gaat rechtstreeks vanuit de abortuskliniek naar de verzekeraar. Dat is echt niet heel erg moeilijk of lastig hoor. Welke fraude? Je moet met je pasje aantonen dat je verzekerd bent en je geldige legitimatie laten zien. Maar zoals gezegd kan het ook via de AWBZ, heb je helemaal geen verzekeraar nodig.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:05 schreef mschol het volgende:
[..]
ahh das wel knap.. kosten declareren zonder het ook maar ergens te noemen.. geloof je het zelf?
het kan gezien worden als een vorm van fraude...
Een 14jarige heeft hier toch helemaal geen verstand van.. die kan dat echt niet regelen...quote:Op zondag 23 mei 2010 17:54 schreef djenneke het volgende:
[..]
De rekening gaat rechtstreeks vanuit de abortuskliniek naar de verzekeraar. Dat is echt niet heel erg moeilijk of lastig hoor. Welke fraude? Je moet met je pasje aantonen dat je verzekerd bent en je geldige legitimatie laten zien. Maar zoals gezegd kan het ook via de AWBZ, heb je helemaal geen verzekeraar nodig.
De meeste 14-jarigen.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:14 schreef rulerofdeath het volgende:
Wat een gezeik tegen TS
Ja, er wordt geneukt en zelfs met condoom. en dan lopen zeuren als die scheurt dat TS het kind maar moet uitdragen en de gevolgen moet ondergaanZe is 14.
En wie neukt d'r nou niet voor de lol?
Sterkte aan TS
de verzekeraar moet op zijn beurt aan de houder wel een overzicht tonen van de gebruikte kosten.. die kan niet zeggen op een overzicht, die laten we maar voor het gemak weg en dat gat missend geld vullen we op met lucht)quote:Op zondag 23 mei 2010 17:54 schreef djenneke het volgende:
[..]
De rekening gaat rechtstreeks vanuit de abortuskliniek naar de verzekeraar. Dat is echt niet heel erg moeilijk of lastig hoor. Welke fraude? Je moet met je pasje aantonen dat je verzekerd bent en je geldige legitimatie laten zien. Maar zoals gezegd kan het ook via de AWBZ, heb je helemaal geen verzekeraar nodig.
Wel de lusten maar niet de lasten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:11 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
Ik wil het niet..
ik zei net al ik kan er niks aan doen dat die condoom scheurt.
En misschien moet ik me verantwoordelijk ervoor stellen.. Daar heb je ook gelijk in..
Maar dat kan ik niet op een 14 jarige leeftijd.. op me 16e had ik het misschien gedaan had ik het waarschijnlijk ook gehouden.. maar niet op mn 14e.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:02 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
14... en nee bn der niet trots op.
Is dit uberhaupt legaal?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:59 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
Hij is 18, maar hij steunt me er gewoon in..
hij zegt ook het is mede mijn schuld dus waarom zou ik je laten vallen..
Dat was wel lief.
ja wel hoor dat kan....quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:44 schreef mschol het volgende:
[..]
even for the record: een abortus kan een minderjarige toch, hoop ik, niet zomaar ondergaan zonder toestemming van ouder/voogd/verzorger?
Ik hoop dat jij ooit een dochter krijgt en dat die thuiskomt met hetzelfde verhaal, hopenlijk krijg je dan wat meer inlevingsvermogen.quote:Op zondag 23 mei 2010 19:27 schreef Keeskacheltje het volgende:
Wees trots op jezelf. Omdat jij zo graag zo jong wilde neuken met natuurlijk een gozer van 18 ontneem jij het leven van een kind. Ik hoop dat je elke dag voor de rest van je leven er spijt van hebt. Domme kut aandachts sletjes van tegenwoordig. Je geniet maar al te veel van de aandacht die je nu krijgt, kan jou een kind wat rukken toch? Zolang jij voldoende aandacht krijgt is het goed![]()
In Nederland wordt de vrije wil tot op zekere hoogte wel meegenomen. Ik denk dus niet dat, mocht het vriendje aangeklaagd worden door de ouders van Samantha, een enorme straf gaat krijgen.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:20 schreef Netsplitter het volgende:
Het is dus idd strafbaar om als 18 jarige sex te hebben met een 14 jarige.
http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitdat/2001/hoe016.htm
Dus TS, ik zou vooral je mond houden over wie je bezwangerd heeft aangezien hij opgepakt kan worden vanwege een zedenmisdrijf!!!!!
Ga je biologie leren, gekquote:Op zondag 23 mei 2010 19:27 schreef Keeskacheltje het volgende:
Wees trots op jezelf. Omdat jij zo graag zo jong wilde neuken met natuurlijk een gozer van 18 ontneem jij het leven van een kind. Ik hoop dat je elke dag voor de rest van je leven er spijt van hebt. Domme kut aandachts sletjes van tegenwoordig. Je geniet maar al te veel van de aandacht die je nu krijgt, kan jou een kind wat rukken toch? Zolang jij voldoende aandacht krijgt is het goed![]()
Wat the hell heeft een erge ziekte hier mee te maken?quote:Op zondag 23 mei 2010 22:05 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat mensen het nodig vinden TS te prijzen . Nogmaals een abortus kun je plegen op een ongeboren vrucht, een erge ziekte laat je dus niet zomaar even wegzuigen .
Inderdaad. En dat hoopje cellen was anders gewoon de met de menstruatie verdwenen, is dat dan ook moord? Hypocriete christenenquote:Op zondag 23 mei 2010 22:05 schreef snakelady het volgende:
Terwijl dat wat nu in haar buik zitnog niks meer is dan een hoopje cellen, zonder gevoelens, gedachtes of wat dan ook, waarschijnlijk zelfs nog geen hartslag?
Wie weet.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:00 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
In Nederland wordt de vrije wil tot op zekere hoogte wel meegenomen. Ik denk dus niet dat, mocht het vriendje aangeklaagd worden door de ouders van Samantha, een enorme straf gaat krijgen.
Neuken zonder rubber, AIDS en dergelijke jeweetzquote:Op zondag 23 mei 2010 22:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat the hell heeft een erge ziekte hier mee te maken?
En waarom zou jij je daar druk om maken?quote:Op zondag 23 mei 2010 22:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie weet.
Maar dit komt wel op z'n permanente record.
Leuk voor later zeg maar.
Ze hebben wel met een rubber geneukt, die is alleen gescheurd, dat risico loop je inderdaad met seks, maar niet alleen op de 14de hoor, ook op je 40ste.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Neuken zonder rubber, AIDS en dergelijke jeweetz
Neuh , dan krijgt hij hooguit een leerstrafquote:Op zondag 23 mei 2010 22:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie weet.
Nog zo'n falert die denkt dat ze geen condoom hebben gebruikt.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Neuken zonder rubber, AIDS en dergelijke jeweetz
True thatquote:Op zondag 23 mei 2010 22:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze hebben wel met een rubber geneukt, die is alleen gescheurd, dat risico loop je inderdaad met seks, maar niet alleen op de 14de hoor, ook op je 40ste.
Ook echt een vreselijk vergrijp.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie weet.
Voor jou misschien niet, voor z'n nieuwe werkgever misschien wel.quote:
Tuurlijk niet. Als hij redelijk is, vraagt hij er eerst naar en laat hij de persoon in kwestie uitleg geven.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet, voor z'n nieuwe werkgever misschien wel.
Op het moment dat een eicel bevrucht is, is er al sprake van een levend wezen. Ik snap best dat mensen dat als 'moord' kunnen laat zien dmv abortus, hoe lang of kort de zwangerschap ook al is.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:02 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Ga je biologie leren, gek
Ze ontneemt niet het leven van een kind, ze laat een bevruchte eicel weghalen. Was deze eicel echter niet bevrucht geweest, dan was het überhaupt geen kind geworden en was de eicel zo met de menstruatie weggespoeld.
Wie is er hier nou dus dommer? Niet TS maar jij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is 10 weken
Reality check voor zij die denken dat het toch alleen maar een klompje cellen is dat weggehaald wordt .
- edit - Spoiler toegevoegd, sommigen kunnen dit niet waarderen en ik vind het ook op het randje...
[ Bericht 26% gewijzigd door Adolecens op 23-05-2010 23:13:14 ]When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
Gelukkig kan ze daarom naar haar huisarts die haar dit dus kan uitleggen. Ik denk dat je de gemiddelde 14 jarige een beetje onderschat.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:27 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Een 14jarige heeft hier toch helemaal geen verstand van.. die kan dat echt niet regelen...
Kan dat niet achter een spoiler?quote:Op zondag 23 mei 2010 22:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 10 weken
Reality check voor zij die denken dat het toch alleen maar een klompje cellen is dat weggehaald wordt .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zit nogal een heel groot verschil in dus.
Maar zoals een goede fanatiekeling betaamt ben je extreem goed in overdrijven om je mening door te drammen."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Het heeft nog geen hersenen en leeft puur op de moeder, het is op dit moment slechts een parasiet.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 10 weken
Op het randje? Ik vind dit erger dan een beetje bloot of goatse/tubgirlquote:- edit - Spoiler toegevoegd, sommigen kunnen dit niet waarderen en ik vind het ook op het randje...
Het leeft nog niet.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:14 schreef Eenskijken het volgende:
groot verschil? Ik vind het helemaal niet zo'n groot verschil. Een levend wezen is een levend wezen. Als je niet gelovig bent, prima, maar kan je ook begrijpen dat sommige mensen anders denken en wel die abortus veroordelen?
Vanuit de biologische kant gezien leeft het, de cellen vermenigvuldigen. Maar vanuit een ethisch perspectief is dit gewoon nog een klompje cellen, nog lang geen levend wezen.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:51 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Op het moment dat een eicel bevrucht is, is er al sprake van een levend wezen. Ik snap best dat mensen dat als 'moord' kunnen laat zien dmv abortus, hoe lang of kort de zwangerschap ook al is.
Daar zijn de meningen over verdeeld. hangt er ook vanaf wat je verstaat onder 'leven'quote:
Zo'n jong kind opzadelen met een kind moeten krijgen en het dan moeten afstaan?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:38 schreef Tarak het volgende:
[..]
Inderdaad. IMO is het net zo levend als een spermacel.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. hangt er ook vanaf wat je verstaat onder 'leven'
quote:Op zondag 23 mei 2010 23:14 schreef Eenskijken het volgende:
Als je niet gelovig bent, prima, maar kan je ook begrijpen dat sommige mensen anders denken en wel die abortus veroordelen?
Gebaseerd op haar reacties en beslissingen zou ik het haar nog eerder toevertrouwen dan een hoop van de posters in dit topic.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jammer dat je niet inziet dat een meisje van 14 jaar niet in staat is om voor een baby te zorgen.
Thank god voor het Darwinisme.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gebaseerd op haar reacties en beslissingen zou ik het haar nog eerder toevertrouwen dan een hoop van de posters in dit topic.
Ik ben absoluut geen prolife fundamentalist, maar dit getuigt van weinig respect voor de ongeboren vrucht.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:27 schreef Samantha1995 het volgende:
wordt het weg gehaald.
Jammer dat jij zo snel conclusies trekt.. laat wel zien dat je toch kortzichtig bent..quote:Op zondag 23 mei 2010 23:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben niet gelovig, maar merk dat ik wel minder kortzichtig ben dan jij bent.
Jammer dat je niet inziet dat een meisje van 14 jaar niet in staat is om voor een baby te zorgen.
zhe, ben het niet vaak met je eens maar nu helemaal!quote:Op zondag 23 mei 2010 23:18 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Zo'n jong kind opzadelen met een kind moeten krijgen en het dan moeten afstaan?
Afstaan is het ergste dat er is nml.
Je weet denk ik niet waar je het over hebt....
Ga nou niet zo lopen janken, haar vriend had gewoon een condoom om maar die was gescheurd.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen prolife fundamentalist, maar dit getuigt van weinig respect voor de ongeboren vrucht.
Denk je voortaan na voordat je lullen in je kut stopt? Als je de ongeboren vrucht niet respecteert, respecteer dan in ieder geval je zelf.
Nee, ik ben het maar haar eens.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Jammer dat jij zo snel conclusies trekt.. laat wel zien dat je toch kortzichtig bent..
quote:Jammer dat je niet inziet dat een meisje van 14 jaar niet in staat is om voor een baby te zorgen.
En wat is je punt?quote:
Wat is jouw ideaalbeeld dan?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Jammer dat jij zo snel conclusies trekt.. laat wel zien dat je toch kortzichtig bent..
Daar moet ik je wel helemaal gelijk in geven!quote:Op zondag 23 mei 2010 23:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gebaseerd op haar reacties en beslissingen zou ik het haar nog eerder toevertrouwen dan een hoop van de posters in dit topic.
Hoe moet ze het dan noemen?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen prolife fundamentalist, maar dit getuigt van weinig respect voor de ongeboren vrucht.
Denk je voortaan na voordat je lullen in je kut stopt? Als je de ongeboren vrucht niet respecteert, respecteer dan in ieder geval je zelf.
Een kind van 3 is ook een parasiet ?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:13 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Het heeft nog geen hersenen en leeft puur op de moeder, het is op dit moment slechts een parasiet.
Dan is een onbevruchte eicel net zoveel een mens.
[..]
Op het randje? Ik vind dit erger dan een beetje bloot of goatse/tubgirl
Neen.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Een kind van 3 is ook een parasiet ?
Alleen levensvatbaar als het gevoed wordt ?quote:
Een kind van 3 jaar heeft gevoel, die kan denken, die kan ervaren en leren.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij hebt zelf je kind laten aborteren en nu vertrouw je het niet aan ons toequote:Op zondag 23 mei 2010 23:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar moet ik je wel helemaal gelijk in geven!
Ik heb mijn kind helemaal niet laten aborteren, hoe kom je daar bij?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij hebt zelf je kind laten aborteren en nu vertrouw je het niet aan ons toe![]()
Raar portret ben jij zeg
Gelukkig weet jij alles over de ontwikkeling embryo's en het bewustzijn gedurende elke fase.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een kind van 3 jaar heeft gevoel, die kan denken, die kan ervaren en leren.
Als je geen idee hebt van de ontwikkeling van een embryo en een foetus, lees je dan eerst in voor je dergelijke uitspraken maakt.
dan begrijp je het verschil.
Je hebt een foetus in je handen gehouden zei je net ?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb mijn kind helemaal niet laten aborteren, hoe kom je daar bij?
ik heb een miskraam gehad.
Daarna 2 gezonde kinderen ter wereld gezet.
Gelukkig weet jij dat ook -.-quote:Op zondag 23 mei 2010 23:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij alles over de ontwikkeling embryo's en het bewustzijn gedurende elke fase.
Juist, zoals het er naar uit ziet heeft TS niet de meest inlevende ouders.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens genoeg voorbeelden van 14 en 15 jarigen die wél voor een kind kunnen zorgen.
Maarja dan heb je ook dito ouders nodig zodat je iig je school kan afmaken .
Zal in het geval van TS ook wel weer niet zo zijn .
Nee hoor, klopt allemaal.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Alleen levensvatbaar als het gevoed wordt ?
Ok biologisch niet, praktisch wel . Sowieso rare gedachtengang
Ze heeft een miskraam gekregen. Let eens op.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je hebt een foetus in je handen gehouden zei je net ?
Ja, inderdaad, heb er hier zo'n tig boeken over staan en heb me ingelezen op internet.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij alles over de ontwikkeling embryo's en het bewustzijn gedurende elke fase.
Die ademt zelf en heeft een eigen spijsvertering. Nogmaals, ken je biologie.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
MISKRAAM, heb je enig idee wat dat is?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je hebt een foetus in je handen gehouden zei je net ?
Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .quote:Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij dat ook -.-
Aangenomen wordt nog steeds dat het bewustzijn in de hersenen zit, die ontwikkelen zich pas in de foetusfase, vanaf dan mag er dan ook niet meer geaborteerd worden.
Raar dat juist jij je dan hard maakt voor abortus . Zou eerder denken dat je de waarde van het leven dan hoger in zou schattenquote:Op zondag 23 mei 2010 23:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
MISKRAAM, heb je enig idee wat dat is?
Oh jeetje.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:39 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .
Technisch gezien is een 3 jarige net zo goed een klompje cellen als zo'n premature foetus . En dat bewustzijn wordt er bijbedacht om van het schuldgevoel af te komen . Niemand die dit feitelijk kan onderbouwen . Al zou dat nog zo goed uitkomen natuurlijk .....
Ik denk dat dat er maar verdraaid weinig zijn. Je hebt het over de meest zware verantwoordelijkheid die je in je leven tegen komt, en je wil nu een kind aan die taak zetten...quote:Op zondag 23 mei 2010 23:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens genoeg voorbeelden van 14 en 15 jarigen die wél voor een kind kunnen zorgen.
Maarja dan heb je ook dito ouders nodig zodat je iig je school kan afmaken .
Zal in het geval van TS ook wel weer niet zo zijn .
Ik zie bij 10 weken ook een darmstelsel zitten .quote:Op zondag 23 mei 2010 23:37 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Die ademt zelf en heeft een eigen spijsvertering. Nogmaals, ken je biologie.
Nou eens zien wat jij zegt als je dochter tzt thuiskomt op 14 jarige leeftijd en verteld dat ze zwanger is..quote:Op zondag 23 mei 2010 23:39 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .
Technisch gezien is een 3 jarige net zo goed een klompje cellen als zo'n premature foetus . En dat bewustzijn wordt er bijbedacht om van het schuldgevoel af te komen . Niemand die dit feitelijk kan onderbouwen . Al zou dat nog zo goed uitkomen natuurlijk .....
Je kan ook weglopen en er maar gewoon niet eens aan beginnen . Wel zo makkelijk .quote:Op zondag 23 mei 2010 23:41 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er maar verdraaid weinig zijn. Je hebt het over de meest zware verantwoordelijkheid die je in je leven tegen komt, en je wil nu een kind aan die taak zetten...
Wie zegt dat ik niet een soortgelijke situatie heb meegemaakt ? Nogmaals ik koos en kies ervoor om niet als een of andere laffe hond weg te lopen voor mijn verantwoordelijkheden.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Nou eens zien wat jij zegt als je dochter tzt thuiskomt op 14 jarige leeftijd en verteld dat ze zwanger is..
Benieuwd wat jij dan wenselijker vindt...
Het is zo gemakkelijk om te oordelen over een andermans leven, maar niemand staat in de schoenen van die anderen!
Dus je kunt in feite niet oordelen..
quote:Op zondag 23 mei 2010 23:39 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[quote] Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . [quote]
Nee, het is nog niet levensvatbaar, de jongste levensvatbare foetus was geloof ik met 24 weken zwangerschap, dat was met heel veel hulp van doktoren.
Over het algemeen is eenfoetus met 26 weken levensvatbaar.
[quote]
De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .
Nee, een niet levensvatbare foetus heeft nog geen gedachtes, nog geen gevoel, nog geen bewustzijn.quote:
Ik schat het leven enorm hoog in, dus ook het leven van een 14 jarig meisje die nog een hele toekomst voor zich heeft.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:40 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Raar dat juist jij je dan hard maakt voor abortus . Zou eerder denken dat je de waarde van het leven dan hoger in zou schatten
Alle ontwikkelingen zijn er wel ja, alles is in aanbouw, maar nog niet werkende.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik zie bij 10 weken ook een darmstelsel zitten .
Trouwens sowieso dom gezwets , je bracht net als steekhoudend argument een non issue als bewustzijn.
Volgens jouw eigen retoriek zou aborteren na 8 maanden ook geen enkel probleem hoeven zijn . immers het parasitaire gedrag blijft dan aanwezig .
Het is voor mij enorm moeilijk te geloven dat je een kind hebt aangezien je bar weinig weet over de zwangerschap.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:45 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niet een soortgelijke situatie heb meegemaakt ? Nogmaals ik koos en kies ervoor om niet als een of andere laffe hond weg te lopen voor mijn verantwoordelijkheden.
Als mijn dochter zwanger thuis zou komen ( nee natuurlijk is dat niet optimaal) zouden wij er voor haar staan . 100 % .
Tja lekker makkelijk hoor pragmatisch denkenquote:Op zondag 23 mei 2010 23:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is het zeker niet, maar als je er biologisch tegen aan kijkt dan is dat heel wat anders als waneer je er met je gevoel of geloofsovertuiging tegen aan kijk.
[..]
Nee, een niet levensvatbare foetus heeft nog geen gedachtes, nog geen gevoel, nog geen bewustzijn.
Een baby vanaf 24 weken wel, vandaar dat je ook vanaf 24 weken verplicht bent je baby bij de gemeente aan te geven als het onverhoopt te vroeg geboren wordt.
Vanaf 24 weken is het ook pas een doodgeborene, daarvoor een late miskraam ( later dan 4 maanden zwangerschap) en daarvoor een vroege miskraam ( jonger dan 4 maanden zwangerschap)
Het ging mij over bewustzijn als totaalconcept . Als jij dat vervolgens louter koppelt aan hersenactiviteit zal je vast gelijk hebben . Vanuit die optiek is het hele abortusverhaal ook een andere zaak.....quote:Op zondag 23 mei 2010 23:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is voor mij enorm moeilijk te geloven dat je een kind hebt aangezien je bar weinig weet over de zwangerschap.
Waar moet je het anders aan koppelen dan?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:57 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het ging mij over bewustzijn als totaalconcept . Als jij dat vervolgens louter koppelt aan hersenactiviteit zal je vast gelijk hebben . Vanuit die optiek is het hele abortusverhaal ook een andere zaak.....
Heb er ervaring mee, heb meerdere liefdevolle mensen aan kanker verloren en op dit moment is mijn neefje aan het vechten voor zijn leven.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:55 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Tja lekker makkelijk hoor pragmatisch denken![]()
Kanker is biologisch gezien ook slechts een vorm van natuurlijke selectie . Moet je zeggen tegen iemand die net zijn/haar kind/ouder verloren is . Let vooral op die begripvolle blikken![]()
Ik heb respect voor gelovigen, maar niet voor mensen niet openstaan voor andere meningen vanwege hun geloof en daarbij dus andere veroordelen.quote:Anyway jammer als je wel respect voor het leven hebt en je verantwoordelijkheden neemt voor je EIGEN gedrag je meteen als christenhond of zwakzinnig wordt neergezet .
Niemand ziet het als een ultieme heldendaad, overdrijf toch niet zo.quote:Kun je zien wat voor zwakzinnige paupermaatschappij we leven dat we dergelijk laf gedrag opeens als de ultieme heldendaad neerzetten .![]()
Ik ga inderdaad af op feiten van bewezen onderzoeken.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:57 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het ging mij over bewustzijn als totaalconcept . Als jij dat vervolgens louter koppelt aan hersenactiviteit zal je vast gelijk hebben . Vanuit die optiek is het hele abortusverhaal ook een andere zaak.....
Bewustzijn is miz een breder gedragen principe dat "hersenactiviteit " . Maar schijnbaar gaat dat pas meetellen als we het kunnen refereren aan onze eigen volwassen schaap van verstandhouding .quote:Op zondag 23 mei 2010 23:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waar moet je het anders aan koppelen dan?
Eh tja. Daar kan niemand wat mee. TS al helemaal niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Bewustzijn is miz een breder gedragen principe dat "hersenactiviteit " .
Preciesquote:Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heb er ervaring mee, heb meerdere liefdevolle mensen aan kanker verloren en op dit moment is mijn neefje aan het vechten voor zijn leven.
Maar het klopt inderdaad wel wat je schrijft, over het algemeen is kanker krijgen gewoonweg puur pech hebben!
[..]
Ik heb respect voor gelovigen, maar niet voor mensen niet openstaan voor andere meningen vanwege hun geloof en daarbij dus andere veroordelen.
[..]
Niemand ziet het als een ultieme heldendaad, overdrijf toch niet zo.
Het is kiezen tussen twee kwaden en in deze ben ik van mening dat abortus het minste kwaad doet.
Nee, chemo en bestraling is proberen het redden van een leven.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:09 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Precies
Een chemokuur is dus je reinste manipulatie . Een expansie trachten te geven aan het leven, De natuur naar je eigen hand zetten omdat het ethisch verantwoord wordt geacht .
Abortus is het weghalen van cellen die met groei een mens kunnen vormen.quote:Abortus vervolgens is "slechts" het verwijderen van een klompje cellen . Geen enkel probleem .
Het is maar net hoe je het bekijkt . Welke werkelijkheid jij voor waar wenst aan te nemen .![]()
Ieder 14 jarig meisje is hetzelfde?quote:
Kan een 14 jarige voor een kind zorgen ? Ik denk namelijk van wel !
Dat die posters die je de zorg voor een baby niet toevertrouwd, uiteindelijk ook minder kans maken op kinderen. Het darwinisme. Maar ondertussen wat het stiekem ook een slechte woordgrapquote:
Ik zag de woordgrap niet eensquote:Op maandag 24 mei 2010 00:58 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Dat die posters die je de zorg voor een baby niet toevertrouwd, uiteindelijk ook minder kans maken op kinderen. Het darwinisme. Maar ondertussen wat het stiekem ook een slechte woordgrap
- edit -
10 weken vrind, daar zeg je het zelf al. Dan is er al sprake van een foetus en dan mag er al geen abortus meer worden aangevoerd.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik zie bij 10 weken ook een darmstelsel zitten .
Trouwens sowieso dom gezwets , je bracht net als steekhoudend argument een non issue als bewustzijn.
Volgens jouw eigen retoriek zou aborteren na 8 maanden ook geen enkel probleem hoeven zijn . immers het parasitaire gedrag blijft dan aanwezig .
Ik geloof persoonlijk dat een kind een geschenk is . Niet zozeer een geschenk uit de hemel of iets dergelijks (voor jouw gemoedsrust ik ben géén christenhond of anderzijds religieus fanatiek figuur, al zijn er wellicht raakvlakkenquote:Op maandag 24 mei 2010 00:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, chemo en bestraling is proberen het redden van een leven.
[..]
Abortus is het weghalen van cellen die met groei een mens kunnen vormen.
Jij gebruikt nooit anticonceptie neem ik aan? anders zet je de natuur ook naar je eigen hand.
[..]
Ieder 14 jarig meisje is hetzelfde?
Hoeveel 14 jarige ken jij die geheel zelfstandig zonder hulp van buitenaf een kind hebben opgevoed?
Vergeer niet dat een 14jarige niet mag werken en geen recht heeft op een uitkering en nog leerplichtig is.
Maar jij vind dus serieus dat TS beter haar zwangerschap kan uitdragen met alle mogelijke complicaties bij zo'n jong meisje? En jij denkt dat die klachten waar zij later last van kan krijgen zwaarder zijn dan de emotionele lasten die samenvallen met het uitdragen van een zwangerschap van je 14e (en dus alle reacties die zij daarop gaat krijgen)quote:Op maandag 24 mei 2010 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik geloof persoonlijk dat een kind een geschenk is . Niet zozeer een geschenk uit de hemel of iets dergelijks (voor jouw gemoedsrust ik ben géén christenhond of anderzijds religieus fanatiek figuur, al zijn er wellicht raakvlakken) maar in dit geval een gemiste kans. Een stukje van jezelf dat in je groeit . Dat laat je dus niet uit medisch oogpunt maar louter uit praktisch oogpunt zomaar even wegslobberen . Omdat het nu eenmaal zo uitkomt ?
![]()
Vanuit rationeel oogpunt maakt TS vast de juiste beslissing . Lekker doorleren en straks nemen we wel een kindje als het mij wat beter uitkomt .
Er zijn zoveel mensen (nouja je hebt zelf ook je portie gehad zoals je net vertelde) die zó hard strugglen om maar een kindje te krijgen of waar het misgaat en anderen doen dit . Dat kan allemaal en hoeven we niet te romantiseren hoor . Maar een kindje krijgen alsmede het weglaten halen van een kindje in de maak is toch wel iets meer dan de algehele indruk die hier is ontstaan dat het gaat om het verwijderen/uitpoepen van een een klompje parasitair celmateriaal .
Mijn intentie is niet eens zozeer om een waardeoordeel over de beslissing van TS te geven (waar je zonder standpunt in te nemen in de onderliggende discussie feitelijk niet aan ontkomt)
Maar meer om haar óók een ander signaal mee te geven . Bedoel , allemaal leuk en aardig . Verstandig vooralMaar veel meisjes krijgen op latere leeftijd serieus last van een dergelijk ingrijpende beslissing op jonge leeftijd is mijn ervaring dan weer
quote:Op maandag 24 mei 2010 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik geloof persoonlijk dat een kind een geschenk is . Niet zozeer een geschenk uit de hemel of iets dergelijks (voor jouw gemoedsrust ik ben géén christenhond of anderzijds religieus fanatiek figuur, al zijn er wellicht raakvlakken) maar in dit geval een gemiste kans. Een stukje van jezelf dat in je groeit . Dat laat je dus niet uit medisch oogpunt maar louter uit praktisch oogpunt zomaar even wegslobberen . Omdat het nu eenmaal zo uitkomt ?
![]()
Vanuit rationeel oogpunt maakt TS vast de juiste beslissing . Lekker doorleren en straks nemen we wel een kindje als het mij wat beter uitkomt . [quote]
Nogmaals, ze is 14 jaar, ze is zelf nog een kind!
[quote]
Er zijn zoveel mensen (nouja je hebt zelf ook je portie gehad zoals je net vertelde) die zó hard strugglen om maar een kindje te krijgen of waar het misgaat en anderen doen dit . Dat kan allemaal en hoeven we niet te romantiseren hoor . Maar een kindje krijgen alsmede het weglaten halen van een kindje in de maak is toch wel iets meer dan de algehele indruk die hier is ontstaan dat het gaat om het verwijderen/uitpoepen van een een klompje parasitair celmateriaal .
Ik ken verschillende vrouwen die abortus hebben ondergaan, de meeste hebben er nooit spijt van gehad.quote:
Mijn intentie is niet eens zozeer om een waardeoordeel over de beslissing van TS te geven (waar je zonder standpunt in te nemen in de onderliggende discussie feitelijk niet aan ontkomt)
Maar meer om haar óók een ander signaal mee te geven . Bedoel , allemaal leuk en aardig . Verstandig vooralMaar veel meisjes krijgen op latere leeftijd serieus last van een dergelijk ingrijpende beslissing op jonge leeftijd is mijn ervaring dan weer
Als je nou niet weet waar je over spreekt hou dan gewoon je mondquote:Op maandag 24 mei 2010 01:07 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
10 weken vrind, daar zeg je het zelf al. Dan is er al sprake van een foetus en dan mag er al geen abortus meer worden aangevoerd.
Daarnaast zit jij nu zelf dom te zwetsen. Dat darmstelsel is namelijk nog helemaal niet in gebruik, voedingsstoffen worden direct aan het bloed van de baby doorgegeven. Pure onzin dus dat er in de baarmoeder al voor voedselvertering gebruik wordt gemaakt van het darmstelsel.
Tevens schuif je nu woorden in mijn mond die ik nooit heb gezegd, nergens vermeld ik iets dat impliceert dat ik voor abortus na 8 maanden ben. Ik zeg alleen dat er dan slechts nog sprake is van een parasiet.
Oftewel in dit stukje tekst wordt je hele parasiet-verhaal keihard onderuit gehaaldquote:In Nederland is abortus provocatus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dit wordt door de Nederlandse overheid op basis van de huidige stand van de wetenschap geïnterpreteerd als een zwangerschapsduur van 24 weken gerekend vanaf de bevruchting [1] . Volgens de overheid houden Nederlandse artsen veelal een veiligheidsmarge aan omdat ze er zeker van willen zijn binnen de termijn te blijven[1], waardoor in de praktijk veelal een termijn wordt aangehouden van 22 weken en enkele dagen na de bevruchting. De onderste grens van levensvatbaarheid daalt door de vooruitgang die geboekt wordt in de neonatologie. De twee jongste kinderen die als prematuren geboren werden zijn waarschijnlijk James Elgin Gill (geboren op 20 mei 1987 in Ottawa, Canada, na 21 weken en 5 dagen zwangerschap)[2] en Amillia Taylor (geboren op 24 oktober 2006 in Miami, Florida, na 21 weken en 6 dagen zwangerschap)[3]. Beiden werden minder dan 20 weken na de bevruchting geboren en groeiden uit tot gezonde kinderen.
Nee faalhaas, je snapt er echt niks van hé?quote:Op maandag 24 mei 2010 01:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je nou niet weet waar je over spreekt hou dan gewoon je mond
[..]
Oftewel in dit stukje tekst wordt je hele parasiet-verhaal keihard onderuit gehaald
Verpesten , verpestenquote:Op maandag 24 mei 2010 01:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus omdat andere moeite hebben met zwanger wordenof niet zwanger kunnen moet een kind haar leven verpesten?
[..]
Ik ken verschillende vrouwen die abortus hebben ondergaan, de meeste hebben er nooit spijt van gehad.
Misschien dat onze ervaringen gewoon anders zijn.
Ik ben heel gelukkig met mijn kinderen, ben enorm trots op ze en hou verschrikkelijk veel van ze.
Maar ik ben 29, ik ben een volwassen vrouw in een goed huwelijk met een leuke baan en met liefdevolle en steunde familieleden.
Dat maakt kinderen opvoeden 100x makkelijker.
Daarbij ben ik er van overtuigd dat de zwangerschap uitdragen en het kind baren en vervolgens houden of ter adoptie aanbieden vele malen moeilijker is en veel ingrijpender is.
Volgens mij heb jij parasieten op je oogballen.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:30 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Nee faalhaas, je snapt er echt niks van hé?
Je kan dan wel leuk een voorbeeld van prematuren erbij halen maar dat voegt geen ene ruk toe. Feit blijft dat die kinderen in de baarmoeder parasieten zijn, dat valt niet te ontkennen. Misschien moet je eens wat meer gaan opzoeken over biologische termen en definities want je snapt overduidelijk niet goed wat een parasiet is.
volg je eigen advies op.;)quote:Op maandag 24 mei 2010 01:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je nou niet weet waar je over spreekt hou dan gewoon je mond
[..]
Oftewel in dit stukje tekst wordt je hele parasiet-verhaal keihard onderuit gehaald
quote:Op maandag 24 mei 2010 01:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
volg je eigen advies op.;)
Zoals er staat, onder bepaalde voorwaarden, die voorwaarden zijn dus, ernstige handicap, gevaar voor moeder of dat de baby geen overlevingskansen heeft buiten de baarmoeder
Over het algemeen worden abortussen uitgevoerd tot 13weken zwangerschap.
Het merendeel van deze vrouwen - zo'n 80 procent - is op het moment van de abortus minder dan acht weken zwanger. 17,5 procent is tussen de acht en dertien weken zwanger en 2,5 procent is meer dan 13 weken zwanger. Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.
http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwangerworden/abortus_001.htm
Ehhhhhquote:Op maandag 24 mei 2010 01:07 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
10 weken vrind, daar zeg je het zelf al. Dan is er al sprake van een foetus en dan mag er al geen abortus meer worden aangevoerd.
Als je op je 14de een kind krijgt verpest je je leven ja, heel simpel!quote:
een simpele berekening.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:37 schreef liesje1979 het volgende:
Zag ik nou ergens dat TS 6 weken zwanger was?
Er zijn dan kennelijk meiden met meer doorzettingsvermogen die het wel met succes doorstaan .quote:Op maandag 24 mei 2010 01:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je op je 14de een kind krijgt verpest je je leven ja, heel simpel!
Een baby is geen pop die je even weg kan leggen als je huiswerk moet maken, zeker niet als het een huilbaby is of een baby met medische problemen.
Niet zo generaliseren, hèquote:Op maandag 24 mei 2010 01:39 schreef Satsuma het volgende:
Wat is het toch lekker makkelijk voor al die mannen hier om te oordelen. Als je zelf niet zwanger kan raken, is het wel erg makkelijk roepen dat het een geweldige ervaring is, een kind een hele verrijking is, etc. Ik kan dat toch echt niet serieus nemen.
Nou dan zit ik mis met de datum. Neemt dat verder iets weg van mijn standpunt dat abortus op een parasiet zonder wezenlijk bestaan mag worden uitgevoerd? Neequote:
Baas in eigen buik is uiteraard een prima beginsel . Staat ook niet ter discussie . Aan de andere kant hoeven we ook niet te doen alsof het allemaal appeltje eitje is zo'n abortus . Ten eerste ken ik verhalen van meiden die op latere leeftijd geestelijk er toch meer last van bleken te krijgen (SL kent andere meiden, prima . ) maar ook om te voorkomen dat TS over 8 weken wéér zo'n behandeling moet .quote:Op maandag 24 mei 2010 01:39 schreef Satsuma het volgende:
Wat is het toch lekker makkelijk voor al die mannen hier om te oordelen. Als je zelf niet zwanger kan raken, is het wel erg makkelijk roepen dat het een geweldige ervaring is, een kind een hele verrijking is, etc. Ik kan dat toch echt niet serieus nemen.
Ook oordelen over wanneer een meisje klaar is om seks te hebben is lekker makkelijk. Neukten al die mannen hier ook pas op een leeftijd dat ze klaar waren om voor een gezin te zorgen? En voor een vrouw is het nog veel zwaarder. Zwanger zijn is een aanslag op je lichaam.
Verder vraag ik me af hoe het dan zit voor mensen die geen kinderen willen. Die moeten dan maar nooit seks hebben of zo?
Het viel me op dat er zo negatief over de MAP werd gesproken, een stuk terug. Ik heb hem twee keer gebruikt en geen enkele bijwerking gehad. Ben ik nu zo uitzonderlijk?
Nee, meisjes van 14 die ouders hadden die ze steunden.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Er zijn dan kennelijk meiden met meer doorzettingsvermogen die het wel met succes doorstaan .
Trouwens , een huilbaby is nooit prettig ? Wat denk je als je net een huis gekocht hebt (zoals zoveel stelletjes) en weer parttime aan de bak wilt ? Medische complicaties idem . Niet iedere tienermoeder is chronisch labiel hoor
Yeah man you're right . But you´re notquote:Op maandag 24 mei 2010 01:45 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Nou dan zit ik mis met de datum. Neemt dat verder iets weg van mijn standpunt dat abortus op een parasiet zonder wezenlijk bestaan mag worden uitgevoerd? Nee
En een zwangerschapn uitdragen, bevallen en een kind opvoeden of ter adoptie afstaan is natuurlijk peanuts vergeleken met een abortus.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:46 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Staat ook niet ter discussie . Aan de andere kant hoeven we ook niet te doen alsof het allemaal appeltje eitje is zo'n abortus .
En volgens mij heb jij een gigantische tumor in je Frontale en Temporale hersenkwabben.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:33 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij parasieten op je oogballen.
Ik geef je de feiten en nog blijf je volharden in je eigen waanzin.![]()
Er staat letterlijk dat jouw hele verhaal over het bepalen van zelfverzonnen criteria deugt niet numbnuts .
Ok, dank je.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
een simpele berekening.
7 mei heeft ze voor het laatst seks gehad, 12 mei had ze pngesteld moeten worden, TS schrijft regelmatig te zijn dus 12april is haar laatste mentruatie geweest, dan is ze nu 6 weken zwanger.
http://www.babybytes.nl/zwangerschap/kalender/pregnancy.php
Jij dan, roepen dat ze het kind moet uitdragen omdat andere mensen geen kinderen kunnen krijgen. Nigga pleasequote:Op maandag 24 mei 2010 01:47 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Yeah man you're right . But you´re not
Graag gedaan.quote:
Dan ga je uit van het principe dat je reeds fulltime aan de slag bent . Volgens mij is een deeltijdopleiding-kindje verzorgen beter te combineren dan het eerstgenoemdequote:Op maandag 24 mei 2010 01:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, meisjes van 14 die ouders hadden die ze steunden.
Het is gewoonweg niet mogenlijk om voor een meisje van 14 zelfstandig voor een kind te zorgen, hoe groot de wil ook is.
Meisjes van 14 jaar zijn namelijk leerplichtig, moeten nog volle dagen naar scholen en mogen niet full-time werken en krijgen ook geen uitkering.
Hoe moet ze dat dan doen volgens jou?
Als volwassene heb je een inkomen, vaak ook een betrokken partner en daarbij krijg je als werkende zwangerschapsverlof en kan je ook nog ouderschapsverlof opnemen.
Als ik TS was dan las ik hier al heel lang geleden niet meer meequote:Op maandag 24 mei 2010 01:08 schreef jantco het volgende:
Ik vind het misdadig van veel fokkers om TS een schuldgevoel aan te praten.
Dan zou je kunnen redeneren dat de vrucht gedurende de hele zwangerschap een parasiet is of zie ik het verkeerd? immers een 8,5 maand oude foetus houdt zich tot de geboorte ook in leven met de gastheer.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:49 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
En volgens mij heb jij een gigantische tumor in je Frontale en Temporale hersenkwabben.
Je geeft feiten die nergens opslaan. Jij geeft alleen een wikipedia verhaaltje over twee prematuren die hun vroege geboorte hebben overleefd. Neemt niet weg dat het gewoon parasieten waren.
Pa-ra-siet: Een parasiet is een levensvorm die zich ten koste van een ander organisme (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt.
Nogmaals, een abortus zorgt uiteindelijk voor veel minder gezeik en goede in het geval van een 14-jarig meisje.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dan ga je uit van het principe dat je reeds fulltime aan de slag bent . Volgens mij is een deeltijdopleiding-kindje verzorgen beter te combineren dan het eerstgenoemde![]()
Leuk zo´n verlof maar die paar maanden max zet in een opvoeding van 12 jaar intensief natuurlijk niet écht zoden aan de dijk .
Overigens zijn er ook diverse instanties die je kunnen ondersteunen . Speciaal gefocust op dit onderwerp en de kenmerkende problematiek . Nogmaals ideaal , verre van . Maar onhaalbaar is bullshit .
Je kent de meest basale feiten niet en het durft anderen vervolgens DOM te noemenquote:Op maandag 24 mei 2010 01:51 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Jij dan, roepen dat ze het kind moet uitdragen omdat andere mensen geen kinderen kunnen krijgen. Nigga please
En jij denkt dat die klachten waar zij later last van kan krijgen zwaarder zijn dan de emotionele lasten die samenvallen met het uitdragen van een zwangerschap van je 14e
Hoe DOM ben je dan
Dan is het inderdaad nog steeds een parasiet. En jawel, de vrucht houdt zich volledig in leven met behulp van voedingsstoffen van de moeder, dat is gewoon een parasietquote:Op maandag 24 mei 2010 01:55 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dan zou je kunnen redeneren dat de vrucht gedurende de hele zwangerschap een parasiet is of zie ik het verkeerd? immers een 8,5 maand oude foetus houdt zich tot de geboorte ook in leven met de gastheer.
Sowieso gaat het niet op, want een vrucht houdt zich toch doorgaans niet in leven ten koste van?
Lieve schat, kinderen moeten tot hun 16de volledig naar school.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dan ga je uit van het principe dat je reeds fulltime aan de slag bent . Volgens mij is een deeltijdopleiding-kindje verzorgen beter te combineren dan het eerstgenoemde![]()
quote:Leuk zo;n verlof maar die paar maanden max zet in een opvoeding van 12 jaar intensief natuurlijk niet écht zoden aan de dijk .
Overigens zijn er ook diverse instanties die je kunnen ondersteunen . Speciaal gefocust op dit onderwerp en de kenmerkende problematiek . Nogmaals ideaal , verre van . Maar onhaalbaar is bullshit .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |