Als je binnen 7 weken bent heb je de kans nog om een abortuspil te nemen.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:09 schreef Samantha1995 het volgende:
Dus het beste is gewoon een test te doen, maar wat zou ik moeten doen als het positief is ?
doe gewoon morgen een test, je moet niet nu al aan de eventuele gevolgen van een zwangerschap gaan denkenquote:Op maandag 17 mei 2010 21:09 schreef Samantha1995 het volgende:
Dus het beste is gewoon een test te doen, maar wat zou ik moeten doen als het positief is ?
Want mijn ouders mogen het niet weten, Ja dat zijn weer privé dingen.
Dan had je maar op jezelf moeten wonen voor je je vriendje zijn slurfje erin liet hangen.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:09 schreef Samantha1995 het volgende:
Want mijn ouders mogen het niet weten, Ja dat zijn weer privé dingen.
quote:Op maandag 17 mei 2010 20:45 schreef TNA het volgende:
Je bent inmiddels al tien morningen after. Nee, dat heeft geen zin meer. Koop een zwangerschapstest.
er is nog een andere MAP die langer als 72 uur werkt. hoe en wat precies weet ik ook niet exactquote:Op maandag 17 mei 2010 21:33 schreef Adolecens het volgende:
Morning After Pil (MAP)
De morning-after pil slik je om te voorkomen dat je in verwachting raakt. Het is geen voorbehoedsmiddel, maar een noodmaatregel achteraf. Je kunt het gebruiken als bijvoorbeeld het condoom is gescheurd, je de pil bent vergeten of er een gaatje in het pessarium bleek te zitten en je persé niet zwanger wilt raken.
Je moet de pil zo snel mogelijk na het onbeschermde seksuele contact innemen, uiterlijk binnen 72 uur. Het tijdstip van inname maakt veel verschil voor de effectiviteit. Neem je de pil binnen 24 uur dan is de kans dat het zwangerschap voorkomt veel groter dan wanneer je 2 dagen wacht.
Is al teveel tijd verstreken, dan kun je een pechspiraaltje laten plaatsen door je huisarts. Dit is zeer effectief.
Vanaf 1 januari 2005 is de morning-afterpil vrij te koop bij de drogist en apotheek. De merknaam is Norlevo en het kost ongeveer ¤ 13,-.
Houd er rekening mee dat je je na het slikken misselijk kunt voelen en je borsten wat gespannen kunnen aanvoelen.
Klopt, dat is de Ulipristal. Die werkt tot 120 uur, maar voor die pil moet je wel langs de huisarts. Die andere kun je gewoon halen bij de apotheek.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:11 schreef solaire het volgende:
[..]
er is nog een andere MAP die langer als 72 uur werkt. hoe en wat precies weet ik ook niet exact
120 uur is alsnog geen 10 dagen. Dus maakt niets uit.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:54 schreef Christyyy het volgende:
[..]
Klopt, dat is de Ulipristal. Die werkt tot 120 uur, maar voor die pil moet je wel langs de huisarts. Die andere kun je gewoon halen bij de apotheek.
quote:Voor een abortus(pil) heb je, wanneer je nog geen 16 jaar bent, toestemming nodig van je ouders. Wanneer je niet wilt dat je ouders er achter komen dat je zwanger bent, dan moet je een afspraak maken bij een maatschappelijk werker van bijvoorbeeld het FIOM. Alleen die mag in plaats van je ouders toestemming verlenen. In feite hebben ze een gesprek met je om samen met jou de voor- en nadelen op een rijtje te zetten, al je mogelijkheden bespreken en je uiteindelijk helpen met het nemen van je eigen beslissing.
juist, als je nog niet weet hoe alles 'werkt'...niet aan beginnen dus;)quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:52 schreef Christyyy het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt slim van je.
Je moet niet aan seks beginnen als je nog niet weet hoe alles in elkaar steekt.
"op 7 mei heb ik het laatst sex gehad met mijn vriend, toen was de condoom gescheurd, ik maakte me vrij weinig zorgen aangezien ik op 12 mei ongesteld moest worden. "
Waarom zou je je geen zorgen hoeven te maken als je 5 dagen later ongesteld moet worden?
Dan alsnog kun je zwanger worden van onveilige seks hoor.
De morning after pil werkt inderdaad niet meer. De langstwerkende MAP werkt tot 120 uur na de onveilige seks.
Nog niet ongesteld geworden ondertussen?
Klopt. @ TS: heb je al een zwangerschapstest gehaald of ben je ondertussen ongesteld geworden?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
120 uur is alsnog geen 10 dagen. Dus maakt niets uit.
Ik dacht dat het vrij weinig uitmaakt aangezien ik een week later ongesteld moest worden.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:42 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom heb je zelf niet eerder een MAP gehaald?
ieder kind van die leeftijd met een beetje verstand gaan gewoon naar haar ouders voor advies en hulp...quote:Op maandag 17 mei 2010 20:44 schreef Samantha1995 het volgende:
help me alsjeblieft, ik wil niet zwanger zijn, ik ben pas 14,
dus ik kan ook geen raad bij mijn ouders vragen want die worden heel boos.
pls.
Net zoals jij bij Nederlandsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:24 schreef T42 het volgende:
sjeez letten jullie pubbers nu nooit op bij biologie???
waarom kan je ze het niet vertellen?quote:Op maandag 7 juni 2010 20:09 schreef Zijnmeisjeee het volgende:
Ik heb paar weken, 12 Mei als het goed is de MAP genomen, over paar dagen moet ik aan de pil, voordat ik ongesteld ben mijn ouders denken dat ik de 12e (juni) ongesteld moet worden, maar wat als ik het daarna nog niet ben? Ik kan het ze niet vertellen..
Ik ga ze dit niet vertellen, veel mensen hebben sex zonder dat hun ouders het weten.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:39 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom kan je ze het niet vertellen?
en ook (persoonlijke mening, geen persoonlijke aanval hoor): begin dan ook niet aan sex als je niet eens je ouders van een ongelukje kan vertellen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |