Hij probeert op haar in te praten dat dit moord is en haalt haar ouders erbij wat verder totaal niet relevant was.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Welk stuk is precies kwetsend naar TS ? Hij is van mening dat als je in staat bent om te neuken, je ook de verantwoording dient te dragen voor de eventuele gevolgen .
Kun jij het niet mee eens zijn, prima . Maar dat is geen excuus of zo onfatsoenlijk uit de hoek te komen .
Dat zou fijn zijn jaquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:09 schreef liesje1979 het volgende:
Ik begrijp dat met een heftig onderwerp de emoties wat hoger op lopen maar laten we wel proberen elkaars mening te respecteren. Schelden draagt imho niet bij aan deze discussie.
Als je zwanger bent krijg je geen hormonen in je lijf?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:00 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Emotioneel kan het inderdaad wel een stuk geruststellender zijn maar ik vind het fysiek minder geslaagd om in een keer zoveel hormonen tot je te nemen. Dat kan gewoon niet gezond zijn.
Zo'n stofzuiger is misschien wat ongemakkelijker maar wel minder schadelijk.
quote:
Er zit altijd nog een verschil tussen hormonen die door je lichaam worden aangemaakt en een gigantische dosis die je in een keer inslikt. Kan gewoon niet goed zijn voor je leverquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je zwanger bent krijg je geen hormonen in je lijf?
Daarom hebben veel vrouwen een hormonale prenatale depressie.
Een zwangerschap is echt niet altijd geweldig en verloopt echt niet altijd soepel hoor, een zwangerschap is ook een flinke aanslag op het lichaam, zelfs als het maar kort is.
Denk bv aan zwangerschapssuiker, extreem veel overgeven, molazwangerschap wat kan overgaan in een kwaadaardig gezwel enz.
Ik ben voor abortus, maar als het bij sommige met het gemak van een tandsteen-behandeling gaat ga ik toch twijfelen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:14 schreef Ernemmertje het volgende:
Jeetje, het gaat wel erg makkelijk he tegenwoordig. Ben je ff " zwanger" ach, laat ik het toch weghalen? Of het niets is. Tsss... jammer weer.
Ff een tip, gebruik volgende keer niet alleen een condoom maar slik ook eens De pil, dat hoort iedere tiener meisje te gaan slikken vanaf ze sexueel actief zijn vind ik!
Domme kinderen.
Maar ik ben wel Bachelor Biology, dus ik weet wel een beetje waar ik het over hebquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:24 schreef shifto het volgende:
Nou, niemand is hier dokter dus laten we het nu even buiten spel laten wat schadelijker is of niet. Punt is dat abortie een goede optie is en precies voor situaties als dit mogelijk moet zijn.
(Tevens, dan wordt het darwinisme misschien niet doorgegeven.... for now.)
Zoals ik het lees is er geen keuze.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:21 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben voor abortus, maar als het bij sommige met het gemak van een tandsteen-behandeling gaat ga ik toch twijfelen.
Abortus zelf is ook een flinke aanslag op je lijf.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:20 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Er zit altijd nog een verschil tussen hormonen die door je lichaam worden aangemaakt en een gigantische dosis die je in een keer inslikt. Kan gewoon niet goed zijn voor je lever
Moet ze niet vruchtbaar zijnquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Alsof dat altijd de schuld van het meisje is
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:51 schreef liesje1979 het volgende:
Overlijden? Door de narcose dan neem ik aan?
[/leek]
Dit lijkt me vrij weinig voorkomen. En dan nog, hoop ik dat mensen die een dergelijk gebrek aan empathie voor de dag weten te leggen inderdaad geen kinderen krijgen. In die gevallen vind ik abortus een prima oplossing. Wat voor een soort ouders moeten dat worden?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:21 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben voor abortus, maar als het bij sommige met het gemak van een tandsteen-behandeling gaat ga ik toch twijfelen.
En gelukkig mag ze zelf ook kiezen om een abortus te plegen als ze met 14 jaar, ondanks anticonceptie zwanger blijkt te zijn. beetje jammer dat jij doet alsof je de wijsheid in pacht hebt. Waarschijnlijk is dit voor TS al zwaar genoeg.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:18 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat zij verantwoordelijk is voor het leven van kinderlozen, maar ze is wel degelijk verantwoordelijk voor iets wat in principe uitgroeit tot een kind.
Als je serieus denkt dat iedereen maar "Hoera een abortus" gaat roepen, dan is dat jammer voor jou. Abortus is nu eenmaal een ethische zaak waar de meningen ernstig over verschillen en ik wil graag dat TS daar goed over nadenkt.
De links die ik gaf zijn neutrale links, over dezelfde situatie waar TS ook mee worstelt.
[..]
Ja idem. Jij bent degene die serieus denkt dat je geen leven of opleiding zou hebben gehad als je je zwangerschap had uitgedragen. Wie is er nu pathetisch?
Ik ken ook mongooltjes waarvan ik denk; enige vorm van intelligentie is er niet. Ook maar af laten makenquote:Laat TS eens in haar waarde, het is een hartstikke verstandige beslissing om abortus te plegen. Dan kan je wel leuk gaan roepen dat het moord is maar dat kind is nu niks meer dan een embryo, een fusie van een eicel en een spermacel, een wezen zonder nog enige vorm van intelligentie.
dus jij wast je handen ook maar niet..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
Ik ken ook mongooltjes waarvan ik denk; enige vorm van intelligentie is er niet. Ook maar af laten maken
Hehe.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
Ik ken ook mongooltjes waarvan ik denk; enige vorm van intelligentie is er niet. Ook maar af laten maken
Ze heeft een condoom gebruikt, maar dat is gescheurd. Iedereen hier doet net of ze onveilig neukt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:01 schreef Evienne het volgende:
Ook van mij, ik ben het welgemeend eens met de beslissing van Samantha.
Tuurlijk, ze is 14, dom geweest, maar wie was er niet dom op die leeftijd? Ik mócht toen nog niet eens aan de pil van mijn ouders, had van alles kunnen gebeuren!
Nog dommer zou het zijn dat kindje te voldragen, onderwijl je studie verzakend en je toekomst verwerpend.
Sterkte ermee hoor..
Ze had meteen actie moeten ondernemen. ipv daarvan, wachtte ze een week en ja.. dan is het kwaad al geschied.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ze heeft een condoom gebruikt, maar dat is gescheurd. Iedereen hier doet net of ze onveilig neukt.
Mongooltjes zonder enige vorm van intelligentie ken ik niet. Je komt zelf wel vrij beperkt over. Toch zou ik je niet met een embryo willen vergelijken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
kind, alsof dat de enige oplossing is ... ooit gehoord van adoptie? pleegouders.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:04 schreef Samantha1995 het volgende:
[..]
Luister ik ben 14.. Al had ik voor het kind kunnen zorgen had ik het niet weg laten halen..
Maar ik kan er niet voor zorgen.. Mijn vriend ook niet.. die heeft fulltime baan school alles.
EN heeft het geld er niet voor hij werkt in een supermarkt.
Maar wat is beter, als ik het kind weg laat halen, dat kind weet niet van een bestaan af.
Ik laat het liever weg halen dan wanneer het kind dood gaat vn de honger.
Zelfkennis ?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:41 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
Wel eens de bijsluiter van een anticonceptiepil gelezen? Je hebt er mogelijk zelfs een licht verhoogd risico op borstkanker door. Of trombose.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
In extreme gevallen, fysieke complicaties van abortus inbegrip van excessief bloeden, infectie, beschadiging van organen uit een geperforeerde baarmoeder, en de bijwerkingen van de anesthesie kunnen onder andere leiden tot de dood.
Deze complicatie is zeldzaam, maar is reëel.
Ah nog een adoptie-ridder. Vergeten we even de mogelijke gevaren voor een meisje van 14 bij het baren van een kind?quote:Op zondag 23 mei 2010 10:33 schreef aychelle het volgende:
[..]
kind, alsof dat de enige oplossing is ... ooit gehoord van adoptie? pleegouders.
Weet je wel hoeveel kinderloze vrouwen een kinderwens hebben die al te graag jouw kind willen hebben? Als ik jou was zou ik de zorg van jouw kind niet opmezelf nemen, je bent veel te jong. En je ouders willen dat vast ook niet
Denk je echt dat dit meisje dit allemaal niet te horen krijgt bij haar afspraak en dat er zelfs een document ondertekend moet worden waar deze info in staat?quote:Op zondag 23 mei 2010 10:41 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wel eens de bijsluiter van een anticonceptiepil gelezen? Je hebt er mogelijk zelfs een licht verhoogd risico op borstkanker door. Of trombose.
Een beetje dat meisje bangmaken door de extreem zeldzame bijwerkingen of complicaties op te noemen. Heb je dat stukje gecopy-paste of weet je ook wat het inhoud? De kans dat dat gebeurt is ontzettend klein en vrijwel elk medicijn heeft van die ontzettend kleine kansen op ernstige bijwerkingen.
Jij hebt geen idee hoe lichamelijk en geestelijk zwaar ( en zelfs gevaarlijk) een zwangerschap en bevalling kan zijn, zeker voor zo'n jong meisje brengt dat extra risico's met zich mee.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:33 schreef aychelle het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel kinderloze vrouwen een kinderwens hebben die al te graag jouw kind willen hebben? Als ik jou was zou ik de zorg van jouw kind niet opmezelf nemen, je bent veel te jong. En je ouders willen dat vast ook niet
Dat zeg ik ook niet? Het komt zo als rijtje gepost heel bedreigend over, terwijl het in het gesprek genuanceerder gebracht kan worden.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denk je echt dat dit meisje dit allemaal niet te horen krijgt bij haar afspraak en dat er zelfs een document ondertekend moet worden waar deze info in staat?
Tenminste, dat was 10+ jaar geleden wel zo.
Maar ze zal mijn eerdere reacties ook wel lezen en dan zal ze zien dat ik zeker niet anti- abortus ben en dit ik dit voor haar (volgens haar eigen beschrijving) een juiste keuze vind.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:59 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet? Het komt zo als rijtje gepost heel bedreigend over, terwijl het in het gesprek genuanceerder gebracht kan worden.
dat niet nee.. maar jij denkt werkelijk dat ze niet verder gaan vragen als ze een rekening van enkele tientallen/honderden euro's zien die gedeclareerd is? een 14 jarige komt er niet zomaar mee weg...quote:Op zondag 23 mei 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:
Mên wat een negatieve reacties hier, ik vind het al heel wat dat TS het hier durft te zeggen.
Natuurlijk is het niet handig als je zwanger wordt op je 14de, maar al dat geneuzel over "je ouders komen er toch wel achter omdat ze de rekening krijgen" slaat werkelijk nergens op, je mag op je 14de dan wel onder de verzekering van je ouders vallen maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook automatisch recht op inzage in je medische geschiedenis hebben,
Ja TS complimentjes.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:51 schreef Leandra het volgende:
Mên wat een negatieve reacties hier, ik vind het al heel wat dat TS het hier durft te zeggen.
Natuurlijk is het niet handig als je zwanger wordt op je 14de, maar al dat geneuzel over "je ouders komen er toch wel achter omdat ze de rekening krijgen" slaat werkelijk nergens op, je mag op je 14de dan wel onder de verzekering van je ouders vallen maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook automatisch recht op inzage in je medische geschiedenis hebben, dat soort posts getuigen vooral van een compleet gebrek aan kennis mbt de materie. Dat de ouders het niet hoeven te weten is overigens niet van de laatste paar jaar, dat was 30 jaar geleden ook al zo, en dat is ook zo als je graag aan de pil wilt.
Verder ben ik over het algemeen geen fan van abortus als "achteraf anti-conceptie" maar voor een 14-jarige vind ik het wel een heel ander verhaal dan voor een 24-jarige, en hoe zwaar het in de toekomst ook misschien mag zijn, denk ik wel dat het in deze een verstandige keuze is.
Sterkte TS.
Ja? En de reden voor deze persoonlijke aanval is??quote:Op zondag 23 mei 2010 12:13 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja TS complimentjes.
Diep respect voor hoe jij de dingen in je leven aanpakt![]()
![]()
Een 14-jarige heeft ook recht op privacy, en dus zullen dit soort dingen simpelweg niet zichtbaar voor de ouders worden.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:02 schreef mschol het volgende:
[..]
dat niet nee.. maar jij denkt werkelijk dat ze niet verder gaan vragen als ze een rekening van enkele tientallen/honderden euro's zien die gedeclareerd is? een 14 jarige komt er niet zomaar mee weg...
Dan had ie mij niet moeten quoten.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:24 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Volgens mij had hij het tegen TS, ja...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |