Kan dat niet achter een spoiler?quote:Op zondag 23 mei 2010 22:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 10 weken
Reality check voor zij die denken dat het toch alleen maar een klompje cellen is dat weggehaald wordt .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zit nogal een heel groot verschil in dus.
Maar zoals een goede fanatiekeling betaamt ben je extreem goed in overdrijven om je mening door te drammen."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Het heeft nog geen hersenen en leeft puur op de moeder, het is op dit moment slechts een parasiet.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 10 weken
Reality check voor zij die denken dat het toch alleen maar een klompje cellen is dat weggehaald wordt .
Op het randje? Ik vind dit erger dan een beetje bloot of goatse/tubgirlquote:- edit - Spoiler toegevoegd, sommigen kunnen dit niet waarderen en ik vind het ook op het randje...
Het leeft nog niet.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:14 schreef Eenskijken het volgende:
groot verschil? Ik vind het helemaal niet zo'n groot verschil. Een levend wezen is een levend wezen. Als je niet gelovig bent, prima, maar kan je ook begrijpen dat sommige mensen anders denken en wel die abortus veroordelen?
Vanuit de biologische kant gezien leeft het, de cellen vermenigvuldigen. Maar vanuit een ethisch perspectief is dit gewoon nog een klompje cellen, nog lang geen levend wezen.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:51 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Op het moment dat een eicel bevrucht is, is er al sprake van een levend wezen. Ik snap best dat mensen dat als 'moord' kunnen laat zien dmv abortus, hoe lang of kort de zwangerschap ook al is.
Daar zijn de meningen over verdeeld. hangt er ook vanaf wat je verstaat onder 'leven'quote:
Zo'n jong kind opzadelen met een kind moeten krijgen en het dan moeten afstaan?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:38 schreef Tarak het volgende:
[..]
Als je jezelf verantwoordelijk genoeg voelt om te neuken, ben je ook verantwoordelijk genoeg om een zwangerschap uit te dragen.
Waarom niet gewoon je verantwoordelijkheid nemen, je zwangerschap uitdragen en je kind eventueel ter adoptie afstaan? Genoeg kinderloze echtparen die ontzettend blij zijn om jouw kind te mogen opvoeden.
Liever schuldgevoel over een kind dat je 20 jaar niet hebt gezien, dan schuldgevoel over een kind wat letterlijk is weggezogen.
Als je serieus denkt dat zwanger zijn van een gezond kind het ergste is wat je kan overkomen in deze wereld, dan stel je je prioriteiten verkeerd.
Inderdaad. IMO is het net zo levend als een spermacel.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. hangt er ook vanaf wat je verstaat onder 'leven'
quote:Op zondag 23 mei 2010 23:14 schreef Eenskijken het volgende:
Als je niet gelovig bent, prima, maar kan je ook begrijpen dat sommige mensen anders denken en wel die abortus veroordelen?
Gebaseerd op haar reacties en beslissingen zou ik het haar nog eerder toevertrouwen dan een hoop van de posters in dit topic.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jammer dat je niet inziet dat een meisje van 14 jaar niet in staat is om voor een baby te zorgen.
Thank god voor het Darwinisme.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gebaseerd op haar reacties en beslissingen zou ik het haar nog eerder toevertrouwen dan een hoop van de posters in dit topic.
Ik ben absoluut geen prolife fundamentalist, maar dit getuigt van weinig respect voor de ongeboren vrucht.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:27 schreef Samantha1995 het volgende:
wordt het weg gehaald.
Jammer dat jij zo snel conclusies trekt.. laat wel zien dat je toch kortzichtig bent..quote:Op zondag 23 mei 2010 23:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben niet gelovig, maar merk dat ik wel minder kortzichtig ben dan jij bent.
Jammer dat je niet inziet dat een meisje van 14 jaar niet in staat is om voor een baby te zorgen.
zhe, ben het niet vaak met je eens maar nu helemaal!quote:Op zondag 23 mei 2010 23:18 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Zo'n jong kind opzadelen met een kind moeten krijgen en het dan moeten afstaan?
Afstaan is het ergste dat er is nml.
Je weet denk ik niet waar je het over hebt....
Ga nou niet zo lopen janken, haar vriend had gewoon een condoom om maar die was gescheurd.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen prolife fundamentalist, maar dit getuigt van weinig respect voor de ongeboren vrucht.
Denk je voortaan na voordat je lullen in je kut stopt? Als je de ongeboren vrucht niet respecteert, respecteer dan in ieder geval je zelf.
Nee, ik ben het maar haar eens.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Jammer dat jij zo snel conclusies trekt.. laat wel zien dat je toch kortzichtig bent..
quote:Jammer dat je niet inziet dat een meisje van 14 jaar niet in staat is om voor een baby te zorgen.
En wat is je punt?quote:
Wat is jouw ideaalbeeld dan?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Jammer dat jij zo snel conclusies trekt.. laat wel zien dat je toch kortzichtig bent..
Daar moet ik je wel helemaal gelijk in geven!quote:Op zondag 23 mei 2010 23:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gebaseerd op haar reacties en beslissingen zou ik het haar nog eerder toevertrouwen dan een hoop van de posters in dit topic.
Hoe moet ze het dan noemen?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:23 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen prolife fundamentalist, maar dit getuigt van weinig respect voor de ongeboren vrucht.
Denk je voortaan na voordat je lullen in je kut stopt? Als je de ongeboren vrucht niet respecteert, respecteer dan in ieder geval je zelf.
Een kind van 3 is ook een parasiet ?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:13 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Het heeft nog geen hersenen en leeft puur op de moeder, het is op dit moment slechts een parasiet.
Dan is een onbevruchte eicel net zoveel een mens.
[..]
Op het randje? Ik vind dit erger dan een beetje bloot of goatse/tubgirl
Neen.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Een kind van 3 is ook een parasiet ?
Alleen levensvatbaar als het gevoed wordt ?quote:
Een kind van 3 jaar heeft gevoel, die kan denken, die kan ervaren en leren.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij hebt zelf je kind laten aborteren en nu vertrouw je het niet aan ons toequote:Op zondag 23 mei 2010 23:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar moet ik je wel helemaal gelijk in geven!
Ik heb mijn kind helemaal niet laten aborteren, hoe kom je daar bij?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij hebt zelf je kind laten aborteren en nu vertrouw je het niet aan ons toe![]()
Raar portret ben jij zeg
Gelukkig weet jij alles over de ontwikkeling embryo's en het bewustzijn gedurende elke fase.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een kind van 3 jaar heeft gevoel, die kan denken, die kan ervaren en leren.
Als je geen idee hebt van de ontwikkeling van een embryo en een foetus, lees je dan eerst in voor je dergelijke uitspraken maakt.
dan begrijp je het verschil.
Je hebt een foetus in je handen gehouden zei je net ?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb mijn kind helemaal niet laten aborteren, hoe kom je daar bij?
ik heb een miskraam gehad.
Daarna 2 gezonde kinderen ter wereld gezet.
Gelukkig weet jij dat ook -.-quote:Op zondag 23 mei 2010 23:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij alles over de ontwikkeling embryo's en het bewustzijn gedurende elke fase.
Juist, zoals het er naar uit ziet heeft TS niet de meest inlevende ouders.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens genoeg voorbeelden van 14 en 15 jarigen die wél voor een kind kunnen zorgen.
Maarja dan heb je ook dito ouders nodig zodat je iig je school kan afmaken .
Zal in het geval van TS ook wel weer niet zo zijn .
Nee hoor, klopt allemaal.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Alleen levensvatbaar als het gevoed wordt ?
Ok biologisch niet, praktisch wel . Sowieso rare gedachtengang
Ze heeft een miskraam gekregen. Let eens op.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je hebt een foetus in je handen gehouden zei je net ?
Ja, inderdaad, heb er hier zo'n tig boeken over staan en heb me ingelezen op internet.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij alles over de ontwikkeling embryo's en het bewustzijn gedurende elke fase.
Die ademt zelf en heeft een eigen spijsvertering. Nogmaals, ken je biologie.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
MISKRAAM, heb je enig idee wat dat is?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je hebt een foetus in je handen gehouden zei je net ?
Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .quote:Op zondag 23 mei 2010 23:36 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij dat ook -.-
Aangenomen wordt nog steeds dat het bewustzijn in de hersenen zit, die ontwikkelen zich pas in de foetusfase, vanaf dan mag er dan ook niet meer geaborteerd worden.
Raar dat juist jij je dan hard maakt voor abortus . Zou eerder denken dat je de waarde van het leven dan hoger in zou schattenquote:Op zondag 23 mei 2010 23:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
MISKRAAM, heb je enig idee wat dat is?
Oh jeetje.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:39 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .
Technisch gezien is een 3 jarige net zo goed een klompje cellen als zo'n premature foetus . En dat bewustzijn wordt er bijbedacht om van het schuldgevoel af te komen . Niemand die dit feitelijk kan onderbouwen . Al zou dat nog zo goed uitkomen natuurlijk .....
Ik denk dat dat er maar verdraaid weinig zijn. Je hebt het over de meest zware verantwoordelijkheid die je in je leven tegen komt, en je wil nu een kind aan die taak zetten...quote:Op zondag 23 mei 2010 23:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens genoeg voorbeelden van 14 en 15 jarigen die wél voor een kind kunnen zorgen.
Maarja dan heb je ook dito ouders nodig zodat je iig je school kan afmaken .
Zal in het geval van TS ook wel weer niet zo zijn .
Ik zie bij 10 weken ook een darmstelsel zitten .quote:Op zondag 23 mei 2010 23:37 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Die ademt zelf en heeft een eigen spijsvertering. Nogmaals, ken je biologie.
Nou eens zien wat jij zegt als je dochter tzt thuiskomt op 14 jarige leeftijd en verteld dat ze zwanger is..quote:Op zondag 23 mei 2010 23:39 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .
Technisch gezien is een 3 jarige net zo goed een klompje cellen als zo'n premature foetus . En dat bewustzijn wordt er bijbedacht om van het schuldgevoel af te komen . Niemand die dit feitelijk kan onderbouwen . Al zou dat nog zo goed uitkomen natuurlijk .....
Je kan ook weglopen en er maar gewoon niet eens aan beginnen . Wel zo makkelijk .quote:Op zondag 23 mei 2010 23:41 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er maar verdraaid weinig zijn. Je hebt het over de meest zware verantwoordelijkheid die je in je leven tegen komt, en je wil nu een kind aan die taak zetten...
Wie zegt dat ik niet een soortgelijke situatie heb meegemaakt ? Nogmaals ik koos en kies ervoor om niet als een of andere laffe hond weg te lopen voor mijn verantwoordelijkheden.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Nou eens zien wat jij zegt als je dochter tzt thuiskomt op 14 jarige leeftijd en verteld dat ze zwanger is..
Benieuwd wat jij dan wenselijker vindt...
Het is zo gemakkelijk om te oordelen over een andermans leven, maar niemand staat in de schoenen van die anderen!
Dus je kunt in feite niet oordelen..
quote:Op zondag 23 mei 2010 23:39 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[quote] Je haalt toch een levensvatbare vrucht weg . [quote]
Nee, het is nog niet levensvatbaar, de jongste levensvatbare foetus was geloof ik met 24 weken zwangerschap, dat was met heel veel hulp van doktoren.
Over het algemeen is eenfoetus met 26 weken levensvatbaar.
[quote]
De term klompje cellen doet suggereren dat een futiliteit is zo'n abortus .
Nee, een niet levensvatbare foetus heeft nog geen gedachtes, nog geen gevoel, nog geen bewustzijn.quote:
Ik schat het leven enorm hoog in, dus ook het leven van een 14 jarig meisje die nog een hele toekomst voor zich heeft.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:40 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Raar dat juist jij je dan hard maakt voor abortus . Zou eerder denken dat je de waarde van het leven dan hoger in zou schatten
Alle ontwikkelingen zijn er wel ja, alles is in aanbouw, maar nog niet werkende.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik zie bij 10 weken ook een darmstelsel zitten .
Trouwens sowieso dom gezwets , je bracht net als steekhoudend argument een non issue als bewustzijn.
Volgens jouw eigen retoriek zou aborteren na 8 maanden ook geen enkel probleem hoeven zijn . immers het parasitaire gedrag blijft dan aanwezig .
Het is voor mij enorm moeilijk te geloven dat je een kind hebt aangezien je bar weinig weet over de zwangerschap.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:45 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niet een soortgelijke situatie heb meegemaakt ? Nogmaals ik koos en kies ervoor om niet als een of andere laffe hond weg te lopen voor mijn verantwoordelijkheden.
Als mijn dochter zwanger thuis zou komen ( nee natuurlijk is dat niet optimaal) zouden wij er voor haar staan . 100 % .
Tja lekker makkelijk hoor pragmatisch denkenquote:Op zondag 23 mei 2010 23:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is het zeker niet, maar als je er biologisch tegen aan kijkt dan is dat heel wat anders als waneer je er met je gevoel of geloofsovertuiging tegen aan kijk.
[..]
Nee, een niet levensvatbare foetus heeft nog geen gedachtes, nog geen gevoel, nog geen bewustzijn.
Een baby vanaf 24 weken wel, vandaar dat je ook vanaf 24 weken verplicht bent je baby bij de gemeente aan te geven als het onverhoopt te vroeg geboren wordt.
Vanaf 24 weken is het ook pas een doodgeborene, daarvoor een late miskraam ( later dan 4 maanden zwangerschap) en daarvoor een vroege miskraam ( jonger dan 4 maanden zwangerschap)
Het ging mij over bewustzijn als totaalconcept . Als jij dat vervolgens louter koppelt aan hersenactiviteit zal je vast gelijk hebben . Vanuit die optiek is het hele abortusverhaal ook een andere zaak.....quote:Op zondag 23 mei 2010 23:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is voor mij enorm moeilijk te geloven dat je een kind hebt aangezien je bar weinig weet over de zwangerschap.
Waar moet je het anders aan koppelen dan?quote:Op zondag 23 mei 2010 23:57 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het ging mij over bewustzijn als totaalconcept . Als jij dat vervolgens louter koppelt aan hersenactiviteit zal je vast gelijk hebben . Vanuit die optiek is het hele abortusverhaal ook een andere zaak.....
Heb er ervaring mee, heb meerdere liefdevolle mensen aan kanker verloren en op dit moment is mijn neefje aan het vechten voor zijn leven.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:55 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Tja lekker makkelijk hoor pragmatisch denken![]()
Kanker is biologisch gezien ook slechts een vorm van natuurlijke selectie . Moet je zeggen tegen iemand die net zijn/haar kind/ouder verloren is . Let vooral op die begripvolle blikken![]()
Ik heb respect voor gelovigen, maar niet voor mensen niet openstaan voor andere meningen vanwege hun geloof en daarbij dus andere veroordelen.quote:Anyway jammer als je wel respect voor het leven hebt en je verantwoordelijkheden neemt voor je EIGEN gedrag je meteen als christenhond of zwakzinnig wordt neergezet .
Niemand ziet het als een ultieme heldendaad, overdrijf toch niet zo.quote:Kun je zien wat voor zwakzinnige paupermaatschappij we leven dat we dergelijk laf gedrag opeens als de ultieme heldendaad neerzetten .![]()
Ik ga inderdaad af op feiten van bewezen onderzoeken.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:57 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het ging mij over bewustzijn als totaalconcept . Als jij dat vervolgens louter koppelt aan hersenactiviteit zal je vast gelijk hebben . Vanuit die optiek is het hele abortusverhaal ook een andere zaak.....
Bewustzijn is miz een breder gedragen principe dat "hersenactiviteit " . Maar schijnbaar gaat dat pas meetellen als we het kunnen refereren aan onze eigen volwassen schaap van verstandhouding .quote:Op zondag 23 mei 2010 23:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waar moet je het anders aan koppelen dan?
Eh tja. Daar kan niemand wat mee. TS al helemaal niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Bewustzijn is miz een breder gedragen principe dat "hersenactiviteit " .
Preciesquote:Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heb er ervaring mee, heb meerdere liefdevolle mensen aan kanker verloren en op dit moment is mijn neefje aan het vechten voor zijn leven.
Maar het klopt inderdaad wel wat je schrijft, over het algemeen is kanker krijgen gewoonweg puur pech hebben!
[..]
Ik heb respect voor gelovigen, maar niet voor mensen niet openstaan voor andere meningen vanwege hun geloof en daarbij dus andere veroordelen.
[..]
Niemand ziet het als een ultieme heldendaad, overdrijf toch niet zo.
Het is kiezen tussen twee kwaden en in deze ben ik van mening dat abortus het minste kwaad doet.
Nee, chemo en bestraling is proberen het redden van een leven.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:09 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Precies
Een chemokuur is dus je reinste manipulatie . Een expansie trachten te geven aan het leven, De natuur naar je eigen hand zetten omdat het ethisch verantwoord wordt geacht .
Abortus is het weghalen van cellen die met groei een mens kunnen vormen.quote:Abortus vervolgens is "slechts" het verwijderen van een klompje cellen . Geen enkel probleem .
Het is maar net hoe je het bekijkt . Welke werkelijkheid jij voor waar wenst aan te nemen .![]()
Ieder 14 jarig meisje is hetzelfde?quote:
Kan een 14 jarige voor een kind zorgen ? Ik denk namelijk van wel !
Dat die posters die je de zorg voor een baby niet toevertrouwd, uiteindelijk ook minder kans maken op kinderen. Het darwinisme. Maar ondertussen wat het stiekem ook een slechte woordgrapquote:
Ik zag de woordgrap niet eensquote:Op maandag 24 mei 2010 00:58 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Dat die posters die je de zorg voor een baby niet toevertrouwd, uiteindelijk ook minder kans maken op kinderen. Het darwinisme. Maar ondertussen wat het stiekem ook een slechte woordgrap
- edit -
10 weken vrind, daar zeg je het zelf al. Dan is er al sprake van een foetus en dan mag er al geen abortus meer worden aangevoerd.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik zie bij 10 weken ook een darmstelsel zitten .
Trouwens sowieso dom gezwets , je bracht net als steekhoudend argument een non issue als bewustzijn.
Volgens jouw eigen retoriek zou aborteren na 8 maanden ook geen enkel probleem hoeven zijn . immers het parasitaire gedrag blijft dan aanwezig .
Ik geloof persoonlijk dat een kind een geschenk is . Niet zozeer een geschenk uit de hemel of iets dergelijks (voor jouw gemoedsrust ik ben géén christenhond of anderzijds religieus fanatiek figuur, al zijn er wellicht raakvlakkenquote:Op maandag 24 mei 2010 00:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, chemo en bestraling is proberen het redden van een leven.
[..]
Abortus is het weghalen van cellen die met groei een mens kunnen vormen.
Jij gebruikt nooit anticonceptie neem ik aan? anders zet je de natuur ook naar je eigen hand.
[..]
Ieder 14 jarig meisje is hetzelfde?
Hoeveel 14 jarige ken jij die geheel zelfstandig zonder hulp van buitenaf een kind hebben opgevoed?
Vergeer niet dat een 14jarige niet mag werken en geen recht heeft op een uitkering en nog leerplichtig is.
Maar jij vind dus serieus dat TS beter haar zwangerschap kan uitdragen met alle mogelijke complicaties bij zo'n jong meisje? En jij denkt dat die klachten waar zij later last van kan krijgen zwaarder zijn dan de emotionele lasten die samenvallen met het uitdragen van een zwangerschap van je 14e (en dus alle reacties die zij daarop gaat krijgen)quote:Op maandag 24 mei 2010 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik geloof persoonlijk dat een kind een geschenk is . Niet zozeer een geschenk uit de hemel of iets dergelijks (voor jouw gemoedsrust ik ben géén christenhond of anderzijds religieus fanatiek figuur, al zijn er wellicht raakvlakken) maar in dit geval een gemiste kans. Een stukje van jezelf dat in je groeit . Dat laat je dus niet uit medisch oogpunt maar louter uit praktisch oogpunt zomaar even wegslobberen . Omdat het nu eenmaal zo uitkomt ?
![]()
Vanuit rationeel oogpunt maakt TS vast de juiste beslissing . Lekker doorleren en straks nemen we wel een kindje als het mij wat beter uitkomt .
Er zijn zoveel mensen (nouja je hebt zelf ook je portie gehad zoals je net vertelde) die zó hard strugglen om maar een kindje te krijgen of waar het misgaat en anderen doen dit . Dat kan allemaal en hoeven we niet te romantiseren hoor . Maar een kindje krijgen alsmede het weglaten halen van een kindje in de maak is toch wel iets meer dan de algehele indruk die hier is ontstaan dat het gaat om het verwijderen/uitpoepen van een een klompje parasitair celmateriaal .
Mijn intentie is niet eens zozeer om een waardeoordeel over de beslissing van TS te geven (waar je zonder standpunt in te nemen in de onderliggende discussie feitelijk niet aan ontkomt)
Maar meer om haar óók een ander signaal mee te geven . Bedoel , allemaal leuk en aardig . Verstandig vooralMaar veel meisjes krijgen op latere leeftijd serieus last van een dergelijk ingrijpende beslissing op jonge leeftijd is mijn ervaring dan weer
quote:Op maandag 24 mei 2010 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik geloof persoonlijk dat een kind een geschenk is . Niet zozeer een geschenk uit de hemel of iets dergelijks (voor jouw gemoedsrust ik ben géén christenhond of anderzijds religieus fanatiek figuur, al zijn er wellicht raakvlakken) maar in dit geval een gemiste kans. Een stukje van jezelf dat in je groeit . Dat laat je dus niet uit medisch oogpunt maar louter uit praktisch oogpunt zomaar even wegslobberen . Omdat het nu eenmaal zo uitkomt ?
![]()
Vanuit rationeel oogpunt maakt TS vast de juiste beslissing . Lekker doorleren en straks nemen we wel een kindje als het mij wat beter uitkomt . [quote]
Nogmaals, ze is 14 jaar, ze is zelf nog een kind!
[quote]
Er zijn zoveel mensen (nouja je hebt zelf ook je portie gehad zoals je net vertelde) die zó hard strugglen om maar een kindje te krijgen of waar het misgaat en anderen doen dit . Dat kan allemaal en hoeven we niet te romantiseren hoor . Maar een kindje krijgen alsmede het weglaten halen van een kindje in de maak is toch wel iets meer dan de algehele indruk die hier is ontstaan dat het gaat om het verwijderen/uitpoepen van een een klompje parasitair celmateriaal .
Ik ken verschillende vrouwen die abortus hebben ondergaan, de meeste hebben er nooit spijt van gehad.quote:
Mijn intentie is niet eens zozeer om een waardeoordeel over de beslissing van TS te geven (waar je zonder standpunt in te nemen in de onderliggende discussie feitelijk niet aan ontkomt)
Maar meer om haar óók een ander signaal mee te geven . Bedoel , allemaal leuk en aardig . Verstandig vooralMaar veel meisjes krijgen op latere leeftijd serieus last van een dergelijk ingrijpende beslissing op jonge leeftijd is mijn ervaring dan weer
Als je nou niet weet waar je over spreekt hou dan gewoon je mondquote:Op maandag 24 mei 2010 01:07 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
10 weken vrind, daar zeg je het zelf al. Dan is er al sprake van een foetus en dan mag er al geen abortus meer worden aangevoerd.
Daarnaast zit jij nu zelf dom te zwetsen. Dat darmstelsel is namelijk nog helemaal niet in gebruik, voedingsstoffen worden direct aan het bloed van de baby doorgegeven. Pure onzin dus dat er in de baarmoeder al voor voedselvertering gebruik wordt gemaakt van het darmstelsel.
Tevens schuif je nu woorden in mijn mond die ik nooit heb gezegd, nergens vermeld ik iets dat impliceert dat ik voor abortus na 8 maanden ben. Ik zeg alleen dat er dan slechts nog sprake is van een parasiet.
Oftewel in dit stukje tekst wordt je hele parasiet-verhaal keihard onderuit gehaaldquote:In Nederland is abortus provocatus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dit wordt door de Nederlandse overheid op basis van de huidige stand van de wetenschap geďnterpreteerd als een zwangerschapsduur van 24 weken gerekend vanaf de bevruchting [1] . Volgens de overheid houden Nederlandse artsen veelal een veiligheidsmarge aan omdat ze er zeker van willen zijn binnen de termijn te blijven[1], waardoor in de praktijk veelal een termijn wordt aangehouden van 22 weken en enkele dagen na de bevruchting. De onderste grens van levensvatbaarheid daalt door de vooruitgang die geboekt wordt in de neonatologie. De twee jongste kinderen die als prematuren geboren werden zijn waarschijnlijk James Elgin Gill (geboren op 20 mei 1987 in Ottawa, Canada, na 21 weken en 5 dagen zwangerschap)[2] en Amillia Taylor (geboren op 24 oktober 2006 in Miami, Florida, na 21 weken en 6 dagen zwangerschap)[3]. Beiden werden minder dan 20 weken na de bevruchting geboren en groeiden uit tot gezonde kinderen.
Nee faalhaas, je snapt er echt niks van hé?quote:Op maandag 24 mei 2010 01:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je nou niet weet waar je over spreekt hou dan gewoon je mond
[..]
Oftewel in dit stukje tekst wordt je hele parasiet-verhaal keihard onderuit gehaald
Verpesten , verpestenquote:Op maandag 24 mei 2010 01:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus omdat andere moeite hebben met zwanger wordenof niet zwanger kunnen moet een kind haar leven verpesten?
[..]
Ik ken verschillende vrouwen die abortus hebben ondergaan, de meeste hebben er nooit spijt van gehad.
Misschien dat onze ervaringen gewoon anders zijn.
Ik ben heel gelukkig met mijn kinderen, ben enorm trots op ze en hou verschrikkelijk veel van ze.
Maar ik ben 29, ik ben een volwassen vrouw in een goed huwelijk met een leuke baan en met liefdevolle en steunde familieleden.
Dat maakt kinderen opvoeden 100x makkelijker.
Daarbij ben ik er van overtuigd dat de zwangerschap uitdragen en het kind baren en vervolgens houden of ter adoptie aanbieden vele malen moeilijker is en veel ingrijpender is.
Volgens mij heb jij parasieten op je oogballen.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:30 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Nee faalhaas, je snapt er echt niks van hé?
Je kan dan wel leuk een voorbeeld van prematuren erbij halen maar dat voegt geen ene ruk toe. Feit blijft dat die kinderen in de baarmoeder parasieten zijn, dat valt niet te ontkennen. Misschien moet je eens wat meer gaan opzoeken over biologische termen en definities want je snapt overduidelijk niet goed wat een parasiet is.
volg je eigen advies op.;)quote:Op maandag 24 mei 2010 01:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je nou niet weet waar je over spreekt hou dan gewoon je mond
[..]
Oftewel in dit stukje tekst wordt je hele parasiet-verhaal keihard onderuit gehaald
quote:Op maandag 24 mei 2010 01:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
volg je eigen advies op.;)
Zoals er staat, onder bepaalde voorwaarden, die voorwaarden zijn dus, ernstige handicap, gevaar voor moeder of dat de baby geen overlevingskansen heeft buiten de baarmoeder
Over het algemeen worden abortussen uitgevoerd tot 13weken zwangerschap.
Het merendeel van deze vrouwen - zo'n 80 procent - is op het moment van de abortus minder dan acht weken zwanger. 17,5 procent is tussen de acht en dertien weken zwanger en 2,5 procent is meer dan 13 weken zwanger. Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.
http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwangerworden/abortus_001.htm
Ehhhhhquote:Op maandag 24 mei 2010 01:07 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
10 weken vrind, daar zeg je het zelf al. Dan is er al sprake van een foetus en dan mag er al geen abortus meer worden aangevoerd.
Als je op je 14de een kind krijgt verpest je je leven ja, heel simpel!quote:
een simpele berekening.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:37 schreef liesje1979 het volgende:
Zag ik nou ergens dat TS 6 weken zwanger was?
Er zijn dan kennelijk meiden met meer doorzettingsvermogen die het wel met succes doorstaan .quote:Op maandag 24 mei 2010 01:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je op je 14de een kind krijgt verpest je je leven ja, heel simpel!
Een baby is geen pop die je even weg kan leggen als je huiswerk moet maken, zeker niet als het een huilbaby is of een baby met medische problemen.
Niet zo generaliseren, hčquote:Op maandag 24 mei 2010 01:39 schreef Satsuma het volgende:
Wat is het toch lekker makkelijk voor al die mannen hier om te oordelen. Als je zelf niet zwanger kan raken, is het wel erg makkelijk roepen dat het een geweldige ervaring is, een kind een hele verrijking is, etc. Ik kan dat toch echt niet serieus nemen.
Nou dan zit ik mis met de datum. Neemt dat verder iets weg van mijn standpunt dat abortus op een parasiet zonder wezenlijk bestaan mag worden uitgevoerd? Neequote:
Baas in eigen buik is uiteraard een prima beginsel . Staat ook niet ter discussie . Aan de andere kant hoeven we ook niet te doen alsof het allemaal appeltje eitje is zo'n abortus . Ten eerste ken ik verhalen van meiden die op latere leeftijd geestelijk er toch meer last van bleken te krijgen (SL kent andere meiden, prima . ) maar ook om te voorkomen dat TS over 8 weken wéér zo'n behandeling moet .quote:Op maandag 24 mei 2010 01:39 schreef Satsuma het volgende:
Wat is het toch lekker makkelijk voor al die mannen hier om te oordelen. Als je zelf niet zwanger kan raken, is het wel erg makkelijk roepen dat het een geweldige ervaring is, een kind een hele verrijking is, etc. Ik kan dat toch echt niet serieus nemen.
Ook oordelen over wanneer een meisje klaar is om seks te hebben is lekker makkelijk. Neukten al die mannen hier ook pas op een leeftijd dat ze klaar waren om voor een gezin te zorgen? En voor een vrouw is het nog veel zwaarder. Zwanger zijn is een aanslag op je lichaam.
Verder vraag ik me af hoe het dan zit voor mensen die geen kinderen willen. Die moeten dan maar nooit seks hebben of zo?
Het viel me op dat er zo negatief over de MAP werd gesproken, een stuk terug. Ik heb hem twee keer gebruikt en geen enkele bijwerking gehad. Ben ik nu zo uitzonderlijk?
Nee, meisjes van 14 die ouders hadden die ze steunden.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Er zijn dan kennelijk meiden met meer doorzettingsvermogen die het wel met succes doorstaan .
Trouwens , een huilbaby is nooit prettig ? Wat denk je als je net een huis gekocht hebt (zoals zoveel stelletjes) en weer parttime aan de bak wilt ? Medische complicaties idem . Niet iedere tienermoeder is chronisch labiel hoor
Yeah man you're right . But you´re notquote:Op maandag 24 mei 2010 01:45 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Nou dan zit ik mis met de datum. Neemt dat verder iets weg van mijn standpunt dat abortus op een parasiet zonder wezenlijk bestaan mag worden uitgevoerd? Nee
En een zwangerschapn uitdragen, bevallen en een kind opvoeden of ter adoptie afstaan is natuurlijk peanuts vergeleken met een abortus.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:46 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Staat ook niet ter discussie . Aan de andere kant hoeven we ook niet te doen alsof het allemaal appeltje eitje is zo'n abortus .
En volgens mij heb jij een gigantische tumor in je Frontale en Temporale hersenkwabben.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:33 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij parasieten op je oogballen.
Ik geef je de feiten en nog blijf je volharden in je eigen waanzin.![]()
Er staat letterlijk dat jouw hele verhaal over het bepalen van zelfverzonnen criteria deugt niet numbnuts .
Ok, dank je.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
een simpele berekening.
7 mei heeft ze voor het laatst seks gehad, 12 mei had ze pngesteld moeten worden, TS schrijft regelmatig te zijn dus 12april is haar laatste mentruatie geweest, dan is ze nu 6 weken zwanger.
http://www.babybytes.nl/zwangerschap/kalender/pregnancy.php
Jij dan, roepen dat ze het kind moet uitdragen omdat andere mensen geen kinderen kunnen krijgen. Nigga pleasequote:Op maandag 24 mei 2010 01:47 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Yeah man you're right . But you´re not
Graag gedaan.quote:
Dan ga je uit van het principe dat je reeds fulltime aan de slag bent . Volgens mij is een deeltijdopleiding-kindje verzorgen beter te combineren dan het eerstgenoemdequote:Op maandag 24 mei 2010 01:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, meisjes van 14 die ouders hadden die ze steunden.
Het is gewoonweg niet mogenlijk om voor een meisje van 14 zelfstandig voor een kind te zorgen, hoe groot de wil ook is.
Meisjes van 14 jaar zijn namelijk leerplichtig, moeten nog volle dagen naar scholen en mogen niet full-time werken en krijgen ook geen uitkering.
Hoe moet ze dat dan doen volgens jou?
Als volwassene heb je een inkomen, vaak ook een betrokken partner en daarbij krijg je als werkende zwangerschapsverlof en kan je ook nog ouderschapsverlof opnemen.
Als ik TS was dan las ik hier al heel lang geleden niet meer meequote:Op maandag 24 mei 2010 01:08 schreef jantco het volgende:
Ik vind het misdadig van veel fokkers om TS een schuldgevoel aan te praten.
Dan zou je kunnen redeneren dat de vrucht gedurende de hele zwangerschap een parasiet is of zie ik het verkeerd? immers een 8,5 maand oude foetus houdt zich tot de geboorte ook in leven met de gastheer.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:49 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
En volgens mij heb jij een gigantische tumor in je Frontale en Temporale hersenkwabben.
Je geeft feiten die nergens opslaan. Jij geeft alleen een wikipedia verhaaltje over twee prematuren die hun vroege geboorte hebben overleefd. Neemt niet weg dat het gewoon parasieten waren.
Pa-ra-siet: Een parasiet is een levensvorm die zich ten koste van een ander organisme (de gastheer) in stand houdt en vermenigvuldigt.
Nogmaals, een abortus zorgt uiteindelijk voor veel minder gezeik en goede in het geval van een 14-jarig meisje.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dan ga je uit van het principe dat je reeds fulltime aan de slag bent . Volgens mij is een deeltijdopleiding-kindje verzorgen beter te combineren dan het eerstgenoemde![]()
Leuk zo´n verlof maar die paar maanden max zet in een opvoeding van 12 jaar intensief natuurlijk niet écht zoden aan de dijk .
Overigens zijn er ook diverse instanties die je kunnen ondersteunen . Speciaal gefocust op dit onderwerp en de kenmerkende problematiek . Nogmaals ideaal , verre van . Maar onhaalbaar is bullshit .
Je kent de meest basale feiten niet en het durft anderen vervolgens DOM te noemenquote:Op maandag 24 mei 2010 01:51 schreef Ned_Bigby het volgende:
[..]
Jij dan, roepen dat ze het kind moet uitdragen omdat andere mensen geen kinderen kunnen krijgen. Nigga please
En jij denkt dat die klachten waar zij later last van kan krijgen zwaarder zijn dan de emotionele lasten die samenvallen met het uitdragen van een zwangerschap van je 14e
Hoe DOM ben je dan
Dan is het inderdaad nog steeds een parasiet. En jawel, de vrucht houdt zich volledig in leven met behulp van voedingsstoffen van de moeder, dat is gewoon een parasietquote:Op maandag 24 mei 2010 01:55 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dan zou je kunnen redeneren dat de vrucht gedurende de hele zwangerschap een parasiet is of zie ik het verkeerd? immers een 8,5 maand oude foetus houdt zich tot de geboorte ook in leven met de gastheer.
Sowieso gaat het niet op, want een vrucht houdt zich toch doorgaans niet in leven ten koste van?
Lieve schat, kinderen moeten tot hun 16de volledig naar school.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dan ga je uit van het principe dat je reeds fulltime aan de slag bent . Volgens mij is een deeltijdopleiding-kindje verzorgen beter te combineren dan het eerstgenoemde![]()
quote:Leuk zo;n verlof maar die paar maanden max zet in een opvoeding van 12 jaar intensief natuurlijk niet écht zoden aan de dijk .
Overigens zijn er ook diverse instanties die je kunnen ondersteunen . Speciaal gefocust op dit onderwerp en de kenmerkende problematiek . Nogmaals ideaal , verre van . Maar onhaalbaar is bullshit .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |