Ohjee. Een communist.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:06 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Zeker weten, lullo!
Succes is een keuze, zeg ik altijd maar. Wat jij, Marie-Antoinette?
Zeg ober, zet dat dineetje maar op rekening van paps.
Hé, lullo. We faxen nog hè. Reuze leuke trui trouwens. Echt onwijs te gek.
Uit het verkiezingsprogramma komt dit toch echt niet naar voren, dus ik ben wel heel benieuwd naar je bron.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een dooddoener.![]()
Maar goed, toch vreemd dan dat de VVD het minimumloon wilt afschaffen voor alle hardwerkende mensen in fabrieken en magazijnen en anderen die lichamelijk zwaar werk verrichten dat vaak laag betaald wordt.
Inderdaad, het zou verboden moeten worden. Wat jij, Diederik?quote:
Nee tot mijn verbazing staat dit niet in het verkiezingsprogramma van de VVD, terwijl dit idee al wel meerdere keren is geopperd door diverse VVD-ers de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:29 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Uit het verkiezingsprogramma komt dit toch echt niet naar voren, dus ik ben wel heel benieuwd naar je bron.
Studeren is sowieso zinloos. 30 jaar gelden was het anders. Ik leef 30 jaar te laat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:37 schreef Arnold_fan het volgende:
Studieschuld is heel fout, tenzij je dit van je bruto loon mag terugbetalen zodat je netto minder kosten hebt. Op die manier is het gelijk motiverend om ns je studie hard te werken.
Klopt, Bolkestein heeft het vooral in de jaren 90 geopperd. Maar het idee stuitte ook binnen de VVD op veel verzet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee tot mijn verbazing staat dit niet in het verkiezingsprogramma van de VVD, terwijl dit idee al wel meerdere keren is geopperd door diverse VVD-ers de afgelopen jaren.
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:02 schreef Devz het volgende:
VVD komt op voor de hardwerkende mensen en is het beste voor onze economie. Het antwoord is dus absoluut ja. Arme mensen, voor zover die in Nederland uberhaupt bestaan, worden al meer dan voldoende (of eigenlijk veel te veel, want werken wordt voor die groep ontmoedigd) opgevangen door ons sociale stelsel. Bovendien heeft of krijgt iedereen in Nederland kansen, het is maar net wat je ermee doet.
Wat een belachelijke post.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Studeren is sowieso zinloos. 30 jaar gelden was het anders. Ik leef 30 jaar te laat.
Die man heet gewoon Bolkestein: http://www.fritsbolkestein.com/quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt, Bolkesteijn heeft het vooral in de jaren 90 geopperd. Maar het idee stuitte ook binnen de VVD op veel verzet.
Oh noes, een typfout! Stel je aan zegquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die man heet gewoon Bolkestein: http://www.fritsbolkestein.com/
Kom, kom, we studeren niet allemaal geschiedenis.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Studeren is sowieso zinloos. 30 jaar gelden was het anders. Ik leef 30 jaar te laat.
Zeg eens eerlijk, jij hebt niet gestudeerd en bent nu een steuntrekker?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, laat ik Rouvoet maar eens Rauwvoet gaan noemen, of Cohen dan maar Kohen of Ruute Rutten..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:42 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Oh noes, een typfout! Stel je aan zeg
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Kom, kom, we studeren niet allemaal geschiedenis.
Ik heb het al verbeterd dus kappen met zeuren jijquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, laat ik Rouvoet maar eens Rauwvoet gaan noemen, of Cohen dan maar Kohen of Ruute Rutten..
Het is trouwens geen typefout als je het consequent doet..![]()
Ik zie mijzelf niet als een winnaar, wel als een gelukkig mens die het goed heeft. Ik heb als student zijnde geen top inkomen en vind dit ook absoluut niet het belangrijkste voor mijn toekomstige baan. Er is veel meer in het leven dan geld. Verder kom ik uit een normaal arbeidersgezin. Wel stem ik al sinds mijn achttiende VVD, omdat ik dit de eerlijkste partij vind die we in Nederland hebben en ook bij deze verkiezingen geloof ik dat zij de beste maatregelen willen nemen voor Nederland.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich. De partij is slechts bedoeld voor de winnaars onder ons.
Verliezers bestaan niet of worden gemarginaliseerd.
Verwerpelijk imo.
Dus: zou je ook VVD stemmen als je pech hebt?
Je bent dus een op en top democraat. Dan blijf je dus af van het koningshuis want geheel democratisch is een meerderheid van de bevolking voor een koningshuis en men vind niet eens in meerderheid dat de rol van de koning moet worden ingeperkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:49 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind d66 wel een goed alternatief. Ook tijd om eens van dat koningshuis af te raken.
De schimmige politieke rol van iemand die louter op basis van afstamming dat doet, is strijdig met de democratische rechtstaat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:33 schreef marky het volgende:
[..]
Je bent dus een op en top democraat. Dan blijf je dus af van het koningshuis want geheel democratisch is een meerderheid van de bevolking voor een koningshuis en men vind niet eens in meerderheid dat de rol van de koning moet worden ingeperkt.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
De schimmige politieke rol van iemand die louter op basis van afstamming dat doet, is strijdig met de democratische rechtstaat.
Maar als de meerderheid voor behoud is, dan past het toch prima binnen de democratie?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
De schimmige politieke rol van iemand die louter op basis van afstamming dat doet, is strijdig met de democratische rechtstaat.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar als de meerderheid voor behoud is, dan past het toch prima binnen de democratie?
Als dit in een referendum zo wordt bepaald, prima. 'Marktonderzoek' vertrouw ik niet zo snel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:33 schreef marky het volgende:
[..]
Je bent dus een op en top democraat. Dan blijf je dus af van het koningshuis want geheel democratisch is een meerderheid van de bevolking voor een koningshuis en men vind niet eens in meerderheid dat de rol van de koning moet worden ingeperkt.
Door en door verzadigde arbeidsmarkt. Kansen die nergens meer over gaan. Elke Orang-oetan kan vandaag de dag hbo of uni halen. Niks meer waard dus.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een belachelijke post.
Grote onzin.
Wat is eerlijk aan het verder uitkleden van de zwaksten en geen enkele offer te vragen van de bestgesteldenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik zie mijzelf niet als een winnaar, wel als een gelukkig mens die het goed heeft. Ik heb als student zijnde geen top inkomen en vind dit ook absoluut niet het belangrijkste voor mijn toekomstige baan. Er is veel meer in het leven dan geld. Verder kom ik uit een normaal arbeidersgezin. Wel stem ik al sinds mijn achttiende VVD, omdat ik dit de eerlijkste partij vind die we in Nederland hebben en ook bij deze verkiezingen geloof ik dat zij de beste maatregelen willen nemen voor Nederland.
Natuurlijk is er genoeg op de VVD aan te merken, zo hoeft de JSF van mij niet aangeschaft te worden, mag de HRA wel afgeschaft worden en mag Fred Teeven ook wel de laan uitgestuurd worden. De andere partijen zijn echter geen goed alternatief voor mij, dus dan maar de VVD.
Jazeker, maar kunnen de VVD'ers hier nu eindelijk eens uitleggen wat de VVD precies doet om mensen te helpen mee te draaien in de maatschappij?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:22 schreef marky het volgende:
[..]
De zwakste worden niet geholpen door ze aan de kant te houden. Deelnemen aan de samenleving door mee te werken aan het beter maken van jezelf en van de maatschappij geeft je meer voldoening.
Sinds wanneer heeft het milieu niets meer met het landsbestuur te maken?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De VVD is een politieke partij en is er voor het landbestuur, niet voor het millieu.
Inderdaad, en daarom moet dat collectief geregeld worden. Want als je wacht tot iedereen vrijwillig een stukje snelweg of dijk gaat aanleggen komt er ook niets van terecht.quote:Het publiek zou moeten afdwingen dat er door anderen en bedrijven meer gekeken zou moeten worden naar het millieu. Bij bedrijven is dat heel makkelijk af te dwingen door millieubelastende bedrijven links te laten liggen. Helaas hebben veel mensen prachtige principes, maar zodra het op geld aankomt kiezen ze vaak voor de goedkoopste, wat ook meestal de vervuilendste is.
De VVD zorgt ervoor dat mensen die nu werkeloos thuis zitten weer aan het werk gaan. Een overheid die je de mogelijkheid bied weer te gaan werken en je niet via allerlij regels toelagen en subsidies pampert om niet aan het werk te gaan en deel te nemen aan de maatschappij. Hoe was het ook weer.... liever de warmte van een baan dan de kilte van een uitkering.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:35 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Jazeker, maar kunnen de VVD'ers hier nu eindelijk eens uitleggen wat de VVD precies doet om mensen te helpen mee te draaien in de maatschappij?
Goed dat je het zegt. Elke maatregel om dit te verbeteren ben je in principe tegen. Dat blijkt ook wel uit andere topics. Ontslagrecht versoepelen voor flexibilisering van de arbeidsmarkt? Strengere selectie aan de poort en hoger collegegeld te vragen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Door en door verzadigde arbeidsmarkt. Kansen die nergens meer over gaan. Elke Orang-oetan kan vandaag de dag hbo of uni halen. Niks meer waard dus.
Als je een normale opleiding op de uni doet valt dat wel mee. En wat is er mis om jezelf te ontwikkelen? Of om iets te gaan studeren dat je interessant vindt?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Door en door verzadigde arbeidsmarkt. Kansen die nergens meer over gaan. Elke Orang-oetan kan vandaag de dag hbo of uni halen. Niks meer waard dus.
Waarom doe je het dan zelf niet? Dan zat je nu misschien niet als een steuntrekkende faler thuis?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat dan?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 07:01 schreef marky het volgende:
[..]
De VVD zorgt ervoor dat mensen die nu werkeloos thuis zitten weer aan het werk gaan. Een overheid die je de mogelijkheid bied weer te gaan werken en je niet via allerlij regels toelagen en subsidies pampert om niet aan het werk te gaan en deel te nemen aan de maatschappij. Hoe was het ook weer.... liever de warmte van een baan dan de kilte van een uitkering.
En het is weer een klassieke 'EchtGaaf heeft het niet "gemaakt" en wil dus iedereen die hem niet gelijk met open armen en bakken geld ontvangt de schuld geven'-topic.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:26 schreef Martinovibes het volgende:
Zelfs al zou ik tig miljoen op de bank hebben staan , dan nog zou ik niet op dat walgelijke clubje stemmen.
De VVD staat synoniem aan egoisme op bijna alle vlakken.
Uitkeringstrekkers die SP stemmen zou je ook als egoïstisch kunnen bestempelen. Werknemers van milieuclubs die op GL stemmen idem dito. Hetzelfde voor boeren die op het CDA stemmen. Ik stem niet op de VVD uit eigen belang, maar omdat ik het de eerlijkste partij vind en hun plannen het beste voor het land vind. Er zullen vast genoeg mensen zijn die alleen maar vanwege hun financiële positie op de VVD stemmen, die zou je egoïstisch kunnen noemen, maar zulke mensen lopen evengoed bij andere partijen rond.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:26 schreef Martinovibes het volgende:
Zelfs al zou ik tig miljoen op de bank hebben staan , dan nog zou ik niet op dat walgelijke clubje stemmen.
De VVD staat synoniem aan egoisme op bijna alle vlakken.
Nog 1 keer dan: wat is eerlijk om van de zwaksten van de zwaksten ( chronisch zieken, gehandicapten) geld weg te plukken en van de stersksten geen enkel offer te vragen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Uitkeringstrekkers die SP stemmen zou je ook als egoïstisch kunnen bestempelen. Werknemers van milieuclubs die op GL stemmen idem dito. Hetzelfde voor boeren die op het CDA stemmen. Ik stem niet op de VVD uit eigen belang, maar omdat ik het de eerlijkste partij vind en hun plannen het beste voor het land vind. Er zullen vast genoeg mensen zijn die alleen maar vanwege hun financiële positie op de VVD stemmen, die zou je egoïstisch kunnen noemen, maar zulke mensen lopen evengoed bij andere partijen rond.
Nou, toe maar!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:50 schreef axis303 het volgende:
Men zei gisteren dat er enkele honderden miljoenen extra naar die mensen gaat EG. En uit het programma:
Kortom een ordinaire bezuinigingsmaatregel dus (lees financiële prikkel ter stimulatie) onder het mom van meer autonomie en eigen verantwoordelijkheid.quote:Chronisch zieken, gehandicapten en psychiatrische patiënten hebben vaak hun hele leven en bij vrijwel alles wat ze doen hulp van anderen nodig. Ook ouderen kunnen te maken krijgen met lichamelijke en psychische beperkingen. Hoewel wij vinden dat mensen zo veel mogelijk op een normale manier moeten kunnen deelnemen aan het maatschappelijk leven zijn er voor hen soms speciale voorzieningen nodig.
In het verleden woonden deze mensen vaak in grote instellingen. De laatste jaren vindt er een
verschuiving plaats naar meer kleinschalige voorzieningen. Soms wonen mensen zelfstandig of bij familie, maar vaker nog in kleine leefgemeenschappen. Ook hier is - net als in de instellingen - professionele begeleiding noodzakelijk. De VVD is van mening dat je ziekte niet bepalend hoeft te zijn voor hoe je leeft, waar je leeft en met wie je je leven deelt. Wij vinden dat dit past in de 21ste eeuw. We stimuleren mensen om zo veel mogelijk de regie over hun eigen leven te nemen en spreken mensen aan op wat ze kunnen, niet op wat ze niet meer kunnen. Op deze manier kan iedereen op een volwaardige manier deelnemen aan onze samenleving.
Maw; strengere (toelatings)eisen tot de zorg of vergoeding hiervan.quote:De noodzakelijke zorg voor ouderen en gehandicapten dreigt in het gedrang te komen door sterke kostenstijgingen en de vergrijzing. Het pakket is onvoldoende afgebakend.
Terugdringen van bureaucratie is altijd toe te juichen. Puntje voor de VVD.quote:Wat ontbreekt, is een duidelijke polis. Langdurig zieke mensen zijn voor de hulp die zij nodig hebben vaak afhankelijk van verschillende instanties. De dokter wordt betaald door de zorgverzekering. De verzorging en hulp worden vergoed vanuit de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ). En voor hulpmiddelen, vervoer en vrijetijdsbesteding zijn mensen afhankelijk van de gemeente via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Kortom: één aandoening, drie loketten. Dit betekent heel veel papieren rompslomp en veel tijdrovend georganiseer en ergernis voor patiënten. Hetzelfde geldt voor de indicatiestelling voor langdurige zorg. Die veroorzaakt veel onnodige bureaucratie en moet daarom worden hervormd.
Kortom, wederom een ordinaire bezuiningsmaatregel.quote:De VVD kiest ervoor om, op basis van de verschillende voorstellen uit de heroverwegingsrapporten, te komen tot belangrijke aanpassingen in de AWBZ. Daarbij kiest de VVD niet voor een ingewikkelde eigenbijdrageregeling. Mensen met een chronische aandoening krijgen een vergoeding voor zorg en moeten net als ieder ander zelf de kosten voor wonen en levensonderhoud betalen.
Goed punt.quote:Zo krijgen zij veel meer invloed op hun eigen woonomgeving en zijn ze vrij om zelf te bepalen met wie ze willen samenwonen. Dit staat haaks op de huidige situatie, waarin voor mensen met een chronische aandoening veel beslissingen door anderen worden genomen. Voor mensen die hun zorg helemaal zelf willen regelen, zal de VVD het persoonsgebonden budget wettelijk verankeren. Ieder individu kan meedoen in de samenleving. Welzijn is voor iedereen een unieke balans tussen gezondheid, sociale relaties, presteren, inkomen en zingeving. Welzijnsvoorzieningen houden mensen langer uit de zorg. Zij dragen bij aan een veilige leefomgeving en ondersteunen mensen op weg naar een zelfstandig bestaan. Welzijnsvoorzieningen en beroepskrachten zijn er om deze zaken te stimuleren, niet om te betuttelen. Mensen hebben behoefte aan zorg op buurt- en wijkniveau.
En hier valt ook niks op af te dingen.quote:De VVD handhaaft de begeleiding naar zorg (MEE) voor de groep licht verstandelijk gehandicapten. Daarmee waarborgen wij ook voor hen dat zij zo zelfstandig mogelijk kunnen wonen en werken, ook wanneer zij niet kunnen terugvallen op familie of vrienden. Het vergoedingensysteem van de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten (Wtcg) wordt vereenvoudigd. De VVD wil dat ook de meest kwetsbare groepen die een beroep doen op de langdurige zorg een kwalitatief goed leven kunnen leiden.
Je hebt altijd groepen die er op achter uit gaan, met elke beslissing die je neemt, de komende jaren zal vrijwel iedereen er op achteruit gaan en niet alleen een kleine groep (de sterksten of de zwaksten zoals jij ze noemt). Ik vind het sociaal dat het eerlijk verdeelt wordt en je het niet bij een groep neerlegt. De sterke schouders de zwaarste lasten tillen is in principe geen slecht idee; als je twee keer zo sterk bent mag je ook wel twee keer zoveel tillen. In Nederland til je echter als je twee keer zo sterk bent meer dan twee keer zoveel, dat noem ik eerder asociaal. We hebben al een sterk progressief belastingstelsel, dus van de sterksten vragen we al een groot offer. Jij wilt dat offer nog veel groter maken, ik ben meer voor een sociale en eerlijke oplossing.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nog 1 keer dan: wat is eerlijk om van de zwaksten van de zwaksten ( chronisch zieken, gehandicapten) geld weg te plukken en van de stersksten geen enkel offer te vragen?
Ik wacht wel even.
Ze willen wel de stress op de stuipen jagen bij afgekeurden door extra verplichte herkeuringen. Hoezo bashen ze deze mensen niet?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:33 schreef Spanky78 het volgende:
Het goede van de VVD vind ik dat die de uitvreters eens zullen aanpakken. Dus niet werk-willende criminele mannetjes, uitkeringstrekkende immigranten die het wel best vinden zo. Kortweg, de mensen die wel kunnen maa rneit willen. DIE verzieken ons land namelijk. Dus niet gehandicapten of arbeidsongeschikten. Maar wel de steuntrekkers met wietplantage in de kelder. Ook baal ik ervan te moeten betalen voor kutprojecten met randgroepjongeren, laat ze dat geld steken in kinderen/mensen die wel hun best doen, zoals studenten of scholieren.
bezuinig die kutbuurthuizen maar weg en schiet met scherp op scooterjongetjes die iemand beroven. Wat mij betreft doen ze hetzelfde met voetbalhooligans, hoe minder er overblijven, hoe beter voor iedereen. Zo. Dat lucht op.
Ik behoor tot beide groepen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Meer dan 1 miljoen mensen in dit land leven onder de armoedegrens.
Hopelijk kunnen de VVD stemmers onder jullie nog een beetje slapen
EG, neem een biertje van me, relax, zodat je bloeddruk weer enigszins op niveau raaktquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze willen wel de stress op de stuipen jagen bij afgekeurden door extra verplichte herkeuringen. Hoezo bashen ze deze mensen niet?
Ik vrees van na 9 juniquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:06 schreef StarGazer het volgende:
[..]
EG, neem een biertje van me, relax, zodat je bloeddruk weer enigszins op niveau raakt
Je krijgt gratis geld van de samenleving, het lijkt me niet meer dan logisch dat je hier af en toe een controle voor krijgt? Mijn werkgever voert ook regelmatig controles uit of ik werk en dus recht heb op geld.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze willen wel de stress op de stuipen jagen bij afgekeurden door extra verplichte herkeuringen. Hoezo bashen ze deze mensen niet?
Inderdaad! Laat die arme afgekeurde mensen gewoon lekker levenslang in hun uitkering zitten! Als je namelijk op je 22e wordt afgekeurd, dan heeft het totaal geen zin meer om je te laten herkeuren in de rest van je leven...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Want jij vindt het terecht als iemand last van zn rug heeft om die dan maar een levenslange uitkering te geven zonder hercontroles?quote:Op zondag 23 mei 2010 01:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
Er wordt al super streng gecontroleerd op de uitkeringsgerechtigden... En wordt nu wel gedaan alsof het leuk is om gedeeltelijk afgekeurd te zijn, maar dan nog ontvangt je werkgever een aardige subsidie om jouw - waarschijnlijk - geestdodend werk te laten verrichten en als je dat niet doet kan je fluiten naar je uitkering.
Je moet mensen wel in hun recht laten.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich. De partij is slechts bedoeld voor de winnaars onder ons.
Verliezers bestaan niet of worden gemarginaliseerd.
Verwerpelijk imo.
Dus: zou je ook VVD stemmen als je pech hebt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |