abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81698268
TT spreekt voor zich. De partij is slechts bedoeld voor de winnaars onder ons.

Verliezers bestaan niet of worden gemarginaliseerd.

Verwerpelijk imo.

Dus: zou je ook VVD stemmen als je pech hebt?
pi_81698368
Ik ben mijn sleutels verloren vandaag en toch stem ik waarschijnlijk VVD
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:58:51 #3
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_81698398
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Verwerpelijk imo.

Nee.

Maar ik stem nu wel VVD.
Humans dont deserve to live...
pi_81698407
Ben arme student, ouders zijn ook niet al te rijk. Gelukkig wel verstandig. Hele familie stemt VVD
#winning
pi_81698878
Op heel veel fronten ben ik het roerend eens met de VVD. Het stuit me echter te veel tegen de borst dat de VVD stelselmatig weigert om een bijdrage van de rijksten te vragen. Nou ja... bijdrage... we hebben het alleen over het terugschroeven van overdreven luxe, namelijk de hypotheekaftrek.

De weigering om de HRA aan te pakken, kan ik niet verkroppen en weerhoudt mij van een stem op de VVD. Ik kan het trouwens ook totaal niet rijmen met de liberale principes en stokpaardjes van de VVD. Ze hameren altijd op vrije marktwerking en op beperking van overheidsuitgaven. De HRA werkt marktverstorend en kost de overheid miljarden euro's.
pi_81699322
Bij het verrekenen wat het scheelt als de HRA wordt afgeschaft, wordt geen rekening gehouden hoe groot de inkomstendaling voor gemeenten wordt, toch?

En als de spaar- en aflossingsvrije hypotheek niet hadden bestaan, was er niks aan de hand geweest met de HRA, om nu alle onroerendgoed eigenaren flink te duperen, is net niet van economisch belang
pi_81699695
Stem sowieso geen VVD. Ook niet als ik tonnen op mn rekening heb staan
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:23:16 #8
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81699771
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:
Op heel veel fronten ben ik het roerend eens met de VVD. Het stuit me echter te veel tegen de borst dat de VVD stelselmatig weigert om een bijdrage van de rijksten te vragen. Nou ja... bijdrage... we hebben het alleen over het terugschroeven van overdreven luxe, namelijk de hypotheekaftrek.

De weigering om de HRA aan te pakken, kan ik niet verkroppen en weerhoudt mij van een stem op de VVD. Ik kan het trouwens ook totaal niet rijmen met de liberale principes en stokpaardjes van de VVD. Ze hameren altijd op vrije marktwerking en op beperking van overheidsuitgaven. De HRA werkt marktverstorend en kost de overheid miljarden euro's.
Dat is iets wat ik ook niet snap, maar de argumentatie van de VVD dat het afschaffen van de HRA een enorme negatieve uitwerking zou hebben op de economie (zeker in deze tijden) lijkt me wel logisch. Op de lange termijn zou een partij als de VVD wel afschaffen van de HRA als doel moeten hebben vind ik, maarja.
2000 light years from home
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:24:18 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81699840
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Eens!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81700154
Ik vind het zo vreemd dat er altijd vanuit wordt gegaan dat de VVD-stemmer 'geluk' heeft gehad of 'rijk' is. Ik ben niet rijk, en met 'geluk' wordt er bedoeld denk ik in welk nest je bent geboren? Mijn ouders hebben het prima, maar stemmen PvdA. Ik stem VVD. En nogmaals, ik verdien onder modaal.

Ik stem VVD omdat ik die partij het meest sociaal vind. Ik zie om mij heen genoeg mensen met een uitkering, die het niet de moeite waard vinden om te gaan werken. Niet alleen is dat financieel gezien ongelofelijk a-sociaal van die mensen, ook komen dat soort mensen minder onder de mensen, waardoor een kans op een baan weer verkleind wordt.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer de drempel om te gaan werken minder groot is, en dus financieel aantrekkelijker, dat we niet alleen heel erg veel kunnen besparen op uitgaven voor uitkeringen, maar dat het voor die mensen ook leuker wordt. Het kan voor niemand goed zijn langdurig thuis te zitten.

Oh ja en on-topic: dan zou ik dus óók VVD stemmen, want VVD stemmen heeft niet te maken met geluk hebben, maar met je eigen instelling.
pi_81700286
Baggertopic, slotje aub.
- AFCA -
pi_81700736
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:30 schreef DaverzNL het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat er altijd vanuit wordt gegaan dat de VVD-stemmer 'geluk' heeft gehad of 'rijk' is. Ik ben niet rijk, en met 'geluk' wordt er bedoeld denk ik in welk nest je bent geboren? Mijn ouders hebben het prima, maar stemmen PvdA. Ik stem VVD. En nogmaals, ik verdien onder modaal.

Ik stem VVD omdat ik die partij het meest sociaal vind. Ik zie om mij heen genoeg mensen met een uitkering, die het niet de moeite waard vinden om te gaan werken. Niet alleen is dat financieel gezien ongelofelijk a-sociaal van die mensen, ook komen dat soort mensen minder onder de mensen, waardoor een kans op een baan weer verkleind wordt.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer de drempel om te gaan werken minder groot is, en dus financieel aantrekkelijker, dat we niet alleen heel erg veel kunnen besparen op uitgaven voor uitkeringen, maar dat het voor die mensen ook leuker wordt. Het kan voor niemand goed zijn langdurig thuis te zitten.

Oh ja en on-topic: dan zou ik dus óók VVD stemmen, want VVD stemmen heeft niet te maken met geluk hebben, maar met je eigen instelling.
Ik verdien ook onder modaal en stem VVD. De VVD is de partij voor de mensen die willen werken. En er zal in dit land altijd een vangnet worden geboden aan mensen die echt te gehandicapt zijn om een reguliere baan te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door jaronsch op 20-05-2010 23:51:51 ]
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:45:14 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_81700790
Alleen winnaars stemmen VVD?

Vooral mensen met gezond verstand stemmen VVD imo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:00:18 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81701372
EchtGaaf probeert een sluier van onwetendheid te creeren. Probeerde de beroemde filosoof Rawls ook, en dat mislukte.

Het antwoord is dus: ja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:08:45 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81701683
quote:
Dit ja. De VVD vertegenwoordigt alles wat ik niet wil in een samenleving.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:09:30 #16
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_81701713
Ik denk dat ik dan D66 zou stemmen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:11:25 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81701771
Nee, waarschijnlijk niet, maar ik wijt het ook niet aan geluk, ik heb gewoon mijn VWO gedaan universiteit en ben gaan wer-ken, dat zouden meer mensen moeten doen.

Het achterlijke beeld dat de VVD er niet is voor mensen die niet kunnen is debiel, als je niet kan word je geholpen, als je niet WIL kan je idd de kolere krijgen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:14:10 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81701862
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:11 schreef HeatWave het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet, maar ik wijt het ook niet aan geluk, ik heb gewoon mijn VWO gedaan universiteit en ben gaan wer-ken, dat zouden meer mensen moeten doen.

Het achterlijke beeld dat de VVD er niet is voor mensen die niet kunnen is debiel, als je niet kan word je geholpen, als je niet WIL kan je idd de kolere krijgen .
Het hele feit dat je in Nederland bent geboren, met ook nog eens de capaciteiten om VWO te doen, is al zó ontzettend veel geluk hebben dat je een grotere kans hebt om de loterij te winnen dan dit nog een tweede keer te lukken.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_81701948
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:

Helemaal mee eens, dat kost ze dit keer ook mijn stem (gaat nu naar D'66).

Overigens voorspel ik dat ze na de verkiezingen alsnog overstag gaan en de HRA langzaam maar geleidelijk afbouwen. Dit wordt dan verkocht als concessie naar de coalitiepartners in ruil voor the bigger issue: hervorming van het ontslagrecht en aanpak van onze doorgeslagen, weinig-motiverende verzorgingsstaat.

Ik ben ervan overtuigd dat men binnen de VVD al lang beseft dat de kern van het probleem zit in de op schulden gebaseerde 'phoney economy' en dat de HRA plus het restrictieve ruimtelijke ordeningsbeleid daarin een grote, dubieuze en voor de overheid en haar burgers (overpriced wonen) kostbare rol spelen. De enige vraag is hoe en wanneer ze die draai ongestraft kunnen maken, en dat is dus NA de verkiezingen en onder het mom van concessies in het licht van grotere hervormingen.

Verder snapt TS er niet bijster veel van. De VVD is er niet enkel voor winnaars, maar voor alle mensen die vooruit willen in het leven en geloven in een activerende, zo klein mogelijke overheid. Een samenleving waarbij enkel diegenen die echt niet meekunnen het vangnet toegeworpen krijgen, en niet hele volksstammen gepamperd en dom gehouden worden onder het mom van die zijn kansarm en zielig.

Het probleem zit hem in wat Rutte ooit noemde het "hoge parelketting-gehalte" van de VVD. Maar uitgerekend hij krijgt straks de kans om voor eens en altijd met dit imago af te rekenen. Dit jaar de grootste worden kan de doorbraak zijn richting die eerste V uit de naam: een echte volkspartij. Echter, als ie blijft luisteren naar de vastgoed-, makelaars- en kredietverstrekkers-maffia en daardoor de allesbehalve liberale HRA onaangetast laat, dan laat ie een historische kans liggen en is het succes straks een eenmalig feestje..
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:20:24 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81702059
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:14 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het hele feit dat je in Nederland bent geboren, met ook nog eens de capaciteiten om VWO te doen, is al zó ontzettend veel geluk hebben dat je een grotere kans hebt om de loterij te winnen dan dit nog een tweede keer te lukken.
My bleeding heart .

Dat gejank altijd, iedereen in Nederland krijgt de kans er iets van te maken, VMBO of VWO. Ik word zo moe van die basket cases die alles en iedereen maar de schuld geven behalve henzelf.

Als jij in NL gewoon en beetje je best doet kom je prima terecht, en als er dan ECHT omstandigheden zijn die dat voorkomen is er een prima vangnet, dat volkomen verneukt wordt door lowlifes die gewoon niet willen werken. Als iedereen die kon werken dat ook zou doen dan zouden de uitkeringen een prima bron van inkomsten zijn, maar de losers verpesten het voor de mensen die het echt nodig hebben.

En dat is iets waar de VVD niet achter staat, en 110% terecht.
Get woke, go broke!
pi_81702895
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Tware het volgende:
Ben arme student, ouders zijn ook niet al te rijk. Gelukkig wel verstandig. Hele familie stemt VVD
Dan ben je behalve arm ook nog eens waanzinnig dom
pi_81702922
Meer dan 1 miljoen mensen in dit land leven onder de armoedegrens.
Hopelijk kunnen de VVD stemmers onder jullie nog een beetje slapen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:55:26 #23
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81702975
Ja. Ik heb sowieso geen geluk, heb geen cent en ben al een paar jaar ziek. Maar er zijn genoeg andere punten waarmee ik het wel eens ben zodat ik toch VVD stem.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81703041
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Heerlijk.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:11:22 #25
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_81703283
quote:
Wellicht leef ik met mijn moeder onder die grens, ja ik woon nog thuis. Mijn moeder vervloekt de VVD bijna, maar mijn stem hebben ze op dit moment, Ik heb liever een partij die Nederland weer leefbaar maakt, waar weer werkgelegenheid ontstaat en waar we niet nog armer worden.

De VVD staat in ieder geval ergens voor, de PVDA ook, maar na 24 uur staan die weer voor iets anders. Dan liever het zelf iets zwaarder hebben, als het gemiddelde in NL beter wordt!

CPB heeft niet voor niets het programma van de VVD als beste voor de economie doorgerekend, PVDA coryfeeën doen dit ook niet voor de lol.

Tegen rechts zijn is prima, maar deze partij heeft gewoon valide punten, die NL sterker maken.
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:12:46 #26
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81703307
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Tware het volgende:
En jij studeert? Bespottelijk.
Wat als ik vragen mag. kunstacademie?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:14:02 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81703330
quote:
Boehoe, hoeveel daarvan kan gewoon werken maar vertikt het door allerlei kutsmoesjes?

Ik slaap vanavond prima in mijn hotel in Londen, door mijn WERK betaald, omdat ik gewoon elke werkdag om 7 uur mijn nest uitkom om te werken ipv te janken dat het allemaal zo oneerlijk is en om 10 uur maar weer een Schultenbrau open te trekken....
Get woke, go broke!
pi_81703413
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:11 schreef Zokunen het volgende:

Tegen rechts zijn is prima, maar deze partij heeft gewoon valide punten, die NL sterker maken.
Het recht van de sterkste (rijkste) inderdaad. Met de VVD aan de macht zullen alleen maar meer en meer mensen onder de armoede grens komen. Door de crisis zal dat al stijgen, maar nog meer als de VVD het voor het zeggen krijgt. Bah.
pi_81703423
quote:
Idem.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:19:24 #30
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_81703439
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Boehoe, hoeveel daarvan kan gewoon werken maar vertikt het door allerlei kutsmoesjes?

Ik slaap vanavond prima in mijn hotel in Londen, door mijn WERK betaald, omdat ik gewoon elke werkdag om 7 uur mijn nest uitkom om te werken ipv te janken dat het allemaal zo oneerlijk is en om 10 uur maar weer een Schultenbrau open te trekken....
Ik hou van een pilsje van tijd tot tijd, maar als ik geen geld meer heb voor Heineken (feel free to insert your brand) drink ik liever water.

Ik leef om te leven, heb weinig centen, werk waar ik kan en ik ga 90% zeker VVD stemmen, want juist nu heeft de economie een slimme partij nodig.
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:20:51 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81703460
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:18 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Het recht van de sterkste (rijkste) inderdaad. Met de VVD aan de macht zullen alleen maar meer en meer mensen onder de armoede grens komen. Door de crisis zal dat al stijgen, maar nog meer als de VVD het voor het zeggen krijgt. Bah.
Als je nou opgelet had op school, en dus had geweten dat armoedegrens 1 woord is bijvoorbeeld, was je misschien aangenomen voor een baan ipv dat je CV vol spelfouten zo de kliko was ingemieterd.

Het ligt in Nederland echt aan jezelf hoor...
Get woke, go broke!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:23:05 #32
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81703503
In mijn stad is VVD niet zo slim
Wel slim genoeg om te winnen (door populistische gepraat) maar wel de boel verneuken.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:26:37 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81703563
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:23 schreef Schenkstroop het volgende:
Wel slim genoeg om te winnen (door populistische gepraat) maar wel de boel verneuken.
Het is " populistisch gepraat" , beetje opvallend wederom he, dat de anti-VVDers de taal nogal slecht beheersen, en maar klagen dat ze geen goeie baan hebben .
Get woke, go broke!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:28:38 #34
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81703598
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Verwerpelijk imo.

Dus als je niet op de VVD stemt ben je een loser?
The more debt, the better
pi_81703660
Janktopic.

Gaan we allemaal ff lekker zielig doen. Wat een vertoning.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:45:37 #36
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_81703904
VVD, op zich geen slechte partij. Alleen jammer van die conservatieve vleugel met gasten zoals Fred Teeven , verder vind ik ook dat de HRA afgeschaft moet worden. De linkervleugel van de VVD kan ik me wel mee vinden .
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:54:10 #37
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81704055
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het is " populistisch gepraat" , beetje opvallend wederom he, dat de anti-VVDers de taal nogal slecht beheersen, en maar klagen dat ze geen goeie baan hebben .
Ohoho! pak iemand maar op taalfoutjes he held. Win!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:55:52 #38
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81704090
Ik stem VVD omdat hun principes het meest overeenkomen met mijn principes. Misschien naïef, ik hoop het niet .
pi_81704104
Ik heb geen eurocent te makken maar ben kapitalist in hart en nieren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_81704605
Als zou ik zwervend onder een brug slapen dan zou ik nog VVD stemmen. Niet dat ik nou zo'n hartstochtelijke VVD'er ben, maar de partij zit het minst ver af van mijn kapitalistische en minarchistische idealen en principes.
pi_81704652
quote:
Och, die armoedegrens in Nederland, tsja, wat moet je daar nou van zeggen.
pi_81704667
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Heb je hem gepakt op een 'e' te veel? Goed hoor

pi_81704675
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:55 schreef Merkie het volgende:
Ik stem VVD omdat hun principes het meest overeenkomen met mijn principes. Misschien naïef, ik hoop het niet .
Principieel zijn is nooit naïef, ook al zal het soms in je nadeel werken omdat je alleen maar principieel kunt zijn als de principes ook voor jezelf gelden. Anders verlies je het morele gezag.
pi_81704678
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Och, die armoedegrens in Nederland, tsja, wat moet je daar nou van zeggen.
Wie iedere VVD'er lijkt te zeggen: eigen schuld van die smerige luie donders die alleen maar lui op de bank willen zitten en leven van andersmans centen. Toch?

pi_81704681
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:38 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Wie iedere VVD'er lijkt te zeggen: eigen schuld van die smerige luie donders die alleen maar lui op de bank willen zitten en leven van andersmans centen. Toch?
Nederland is zo ontzettend rijk aan kansen, armoede is een keuze geworden.
pi_81704699
quote:
Armoedegrens... zucht. Ik wil niet de hele discussie weer op gang brengen in dit topic, maar er is (vrijwel) geen échte armoede in dit land. Puur omdat 'armoede' hier betekent dat je niet elk jaar op vakantie kan, dat je geen auto kan betalen, dat je niet op een sportschool kan zitten etc etc. Échte armoede is: droog brood eten en onder een brug slapen. Hoeveel van die 1 miljoen armoede-lijers leven op die manier in Nederland?

En dan ga ik nu lekker slapen
pi_81704786
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:41 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Armoedegrens... zucht. Ik wil niet de hele discussie weer op gang brengen in dit topic, maar er is (vrijwel) geen échte armoede in dit land. Puur omdat 'armoede' hier betekent dat je niet elk jaar op vakantie kan, dat je geen auto kan betalen, dat je niet op een sportschool kan zitten etc etc. Échte armoede is: droog brood eten en onder een brug slapen. Hoeveel van die 1 miljoen armoede-lijers leven op die manier in Nederland?

En dan ga ik nu lekker slapen
Inderdaad, slaap lekker verder. De kenners zeggen dat er wél armoede is in dit land. Mensen die lang niet iedere dag warm kunnen eten en geen nieuwe kleren kunnen kopen als de oude kleren versleten zijn, Mensen die meubels hebben die al lang vervangen hadden moeten worden en mensen die hun kinderen geen fris kunnen laten drinken. Maar jij weet het beter natuurlijk. Slaap lekker verder. Maar misschien moet je je eigen sprookjes wel geloven omdat je anders niet met jezelf zou kunnen leven.
pi_81704795
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nederland is zo ontzettend rijk aan kansen, armoede is een keuze geworden.
Dat geloof je echt hè? Dat is nog het erge aan dit alles. Dat types als jij dat écht geloven. Misschien is dat ook een beschermtaktiek, zodat je niet hoeft wakker te liggen van al die mensen die echt geen cent te makken hebben. Struisvogelpolitiek past goed bij mensen als jij.
pi_81704838
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 03:01 schreef dubbel1 het volgende:
Dat geloof je echt hè? Dat is nog het erge aan dit alles. Dat types als jij dat écht geloven. Misschien is dat ook een beschermtaktiek, zodat je niet hoeft wakker te liggen van al die mensen die echt geen cent te makken hebben. Struisvogelpolitiek past goed bij mensen als jij.
Ik geloof niks, ik ben juist heel erg eigenwijs. Ik heb heel snel een houding van "Nou, dat zullen we nog wel eens zien.". Het is een kwestie van kansen grijpen. Als ik bijvoorbeeld zie hoe ondernemend veel mensen van Turkse afkomst zijn, dan snap je ook waarom die groep mensen het behoorlijk goed doet in de economie en de samenleving, ze grijpen die kansen die overal liggen. Het is geen geloof, het is een constatering. Kijk om je heen, observeer de omgeving, wees creatief en put energie uit tegenslagen. Wie dat doet zal nooit in een positie van armoede terecht komen, zelfs al verlies je een been bij een auto ongeluk om maar eens wat te noemen.
pi_81704863
Ja... en al die mensen die door de crisis hun baan zijn kwijt geraakt en nu geen nieuw werk meer kunnen vinden omdat ze te oud zijn..... dat is hun godvergeten eigen schuld. Allemaal tuig dat niet wil werken joh. Aanpakken die parasieten.

pi_81704905
Nee, dan die bankdirecteuren. Die willen tenminste werken, pakken kansen en vormen zo een lichtend voorbeeld voor de rest van de maatschappij, voor de ambitieloze sukkels die er zelf voor kiezen om arm te zijn.

vrijdag 21 mei 2010 @ 03:49:13 #52
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_81704982
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 03:28 schreef StormWarning het volgende:
Nee, dan die bankdirecteuren. Die willen tenminste werken, pakken kansen en vormen zo een lichtend voorbeeld voor de rest van de maatschappij, voor de ambitieloze sukkels die er zelf voor kiezen om arm te zijn.

En niet te vergeten de huisjesmelkers die onze beperkte voorraad woningen in dit land op sublieme wijze optimaliseren en natuurlijk de enorme managers-toplaag die altijd hele goede plannen bedenken waar vooral zijzelf (het bedrijf waarvoor ze werken weer iets minder, maar je kan niet iedereen tevreden stellen) beter van worden. De ziekenhuisdirecteuren, de directeuren van diverse voormalige nutsbedrijven. De beursspeculanten.
Allemaal mensen met een echte aanpak van werken. Een echte VVD mentaliteit. Niet zeuren, maar gewoon mensen misbruiken voor eigen gewin. Zij zitten tenminste niet thuis met een blik Schultenbrau. Zij ondernemen!

Werkelijk zij zijn een lichtend voorbeeld voor dit land. Daarom stem ik ook op 9 juni VVD!
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_81705035
LOL... Zal me benieuwen of de VVD'ers die post op zijn waarde weten te schatten
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:06:37 #54
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_81705864
Wel mooi dat al die hippies hier nu lekker op de VVD afgeven, omdat ze weten dat de VVD na de verkiezingen de grootste partij zal zijn

Daar gaan jullie uitkeringen
Humans dont deserve to live...
pi_81705993
Ik ben een student en kom absoluut niet uit een rijke familie, maar ik stem wel VVD. Ik sluit me dan ook aan bij bijvoorbeeld HeatWave.
-
pi_81706003
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:23 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik woon in dezelfde stad als jij. Wat hebben ze verneukt?
-
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:31:39 #57
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81706237
Ik heb mijn hele werkzame carriere niet zo veel geluk gehad ik heb gewoon altijd aangepakt wat me voor de voeten kwam. Ook nu dreigt er weer door overname een reorganisatie waar ik niet weet wat dat voor mij gaat betekenen. Mocht ik mijn baan kwijt raken dan ben ik niet te beroerd om straks gewoon postrondes te gaan lopen en krantewijken te nemen. Alles om maar gewoon aan het werk te blijven
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:36:00 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81706342
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:30 schreef DaverzNL het volgende:
dat dus
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_81706343
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:31 schreef marky het volgende:
Ik heb mijn hele werkzame carriere niet zo veel geluk gehad ik heb gewoon altijd aangepakt wat me voor de voeten kwam. Ook nu dreigt er weer door overname een reorganisatie waar ik niet weet wat dat voor mij gaat betekenen. Mocht ik mijn baan kwijt raken dan ben ik niet te beroerd om straks gewoon postrondes te gaan lopen en krantewijken te nemen. Alles om maar gewoon aan het werk te blijven
-
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:40:58 #60
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81706428
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als zou ik zwervend onder een brug slapen dan zou ik nog VVD stemmen. Niet dat ik nou zo'n hartstochtelijke VVD'er ben, maar de partij zit het minst ver af van mijn kapitalistische en minarchistische idealen en principes.
wat ben je toch lekker naief. Ondank decennia aan bewijzen dat ze voornamelijk de overheid doen groeien, de staatsscuhld doen toennemen en lekker repressief bezig zijn toch volhouden dat de VVD de overheid zal doen inkrimpen.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:06 schreef L3IPO het volgende:
Wel mooi dat al die hippies hier nu lekker op de VVD afgeven, omdat ze weten dat de VVD na de verkiezingen de grootste partij zal zijn

Daar gaan jullie uitkeringen
Sorry, ik heb geen uitkering. Ik werk zelfs in de door VVDers verafgode financiële wereld, en nog zal ik nooit VVD stemmen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:45:31 #61
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81706514
Ik stem geen VVD omdat ik het een geestelijk verarmd clubje vind.

Wat betreft de bezuinigingen die ze voorstaan mogen de scherpste randjes er wel af (beperken HRA bijvoorbeeld). Je kunt de economie prima vooruithelpen zonder dat op een haast obscene manier ten koste te laten gaan van de zwakste groepen. Neemt niet weg dat het in de kern allemaal aardig klopt.

Het is niet zozeer de partij van de werkende man of de ondernemer, maar gewoon de partij van het oude geld.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:13:13 #62
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81707145
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:31 schreef marky het volgende:
Chapeau!
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:22:06 #63
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81707382
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik stem geen VVD omdat ik het een geestelijk verarmd clubje vind.

Wat betreft de bezuinigingen die ze voorstaan mogen de scherpste randjes er wel af (beperken HRA bijvoorbeeld). Je kunt de economie prima vooruithelpen zonder dat op een haast obscene manier ten koste te laten gaan van de zwakste groepen. Neemt niet weg dat het in de kern allemaal aardig klopt.

Het is niet zozeer de partij van de werkende man of de ondernemer, maar gewoon de partij van het oude geld.
De zwakste worden niet geholpen door ze aan de kant te houden. Deelnemen aan de samenleving door mee te werken aan het beter maken van jezelf en van de maatschappij geeft je meer voldoening.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:25:36 #64
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81707483
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:22 schreef marky het volgende:

[..]

De zwakste worden niet geholpen door ze aan de kant te houden.
Nee, maar ook niet door ze in slecht betalende banen te dwingen waar niemand verder naar ze omkijkt. Er is iets meer bij nodig.

Daarnaast zijn sommige mensen nu eenmaal moeilijk in staat een substantiele arbeidsbijdrage te leveren, en hebben sommige mensen gigantische medische kosten.

Dat het goed zou zijn wanneer mensen leren op eigen benen te staan ben ik met je eens. Een land vol ondernemers, het zou fantastisch zijn. Maar geef mensen dan ook écht de kans iets op te bouwen. Faciliteer dat vanuit de overheid. Oók voor mensen zonder goede connecties.
quote:
Deelnemen aan de samenleving door mee te werken aan het beter maken van jezelf en van de maatschappij geeft je meer voldoening.
Absoluut, maar het mooie plaatje dat je hier schetst gaat voor veel mensen simpelweg niet op. Onderaan de ladder word je nu eenmaal niet serieus genomen.
pi_81708175
quote:
Armoedegrens is maar een getal. Het zegt niets over de beleving van het individu. Ik ken genoeg mensen die volgens de statistieken onder de arrmoedegrens leven. Maar die hartstikken gelukkig zijn. Ze genieten van hun uitkering en klussen er nog wat zwart bij. Geheel vrijwillig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_81708285
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 03:00 schreef dubbel1 het volgende:

Inderdaad, slaap lekker verder. De kenners zeggen dat er wél armoede is in dit land. Mensen die lang niet iedere dag warm kunnen eten en geen nieuwe kleren kunnen kopen als de oude kleren versleten zijn, Mensen die meubels hebben die al lang vervangen hadden moeten worden en mensen die hun kinderen geen fris kunnen laten drinken. Maar jij weet het beter natuurlijk. Slaap lekker verder. Maar misschien moet je je eigen sprookjes wel geloven omdat je anders niet met jezelf zou kunnen leven.
Je kinderen geen fris kunnen laten drinken is dus armoede Ik kreeg als kind alleen frisdrank op vrijdag en zaterdag. Is dat ook armoede?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:58:05 #67
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81708309
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 03:49 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

En niet te vergeten de huisjesmelkers die onze beperkte voorraad woningen in dit land op sublieme wijze optimaliseren en natuurlijk de enorme managers-toplaag die altijd hele goede plannen bedenken waar vooral zijzelf (het bedrijf waarvoor ze werken weer iets minder, maar je kan niet iedereen tevreden stellen) beter van worden. De ziekenhuisdirecteuren, de directeuren van diverse voormalige nutsbedrijven. De beursspeculanten.
Allemaal mensen met een echte aanpak van werken. Een echte VVD mentaliteit. Niet zeuren, maar gewoon mensen misbruiken voor eigen gewin. Zij zitten tenminste niet thuis met een blik Schultenbrau. Zij ondernemen!

Werkelijk zij zijn een lichtend voorbeeld voor dit land. Daarom stem ik ook op 9 juni VVD!
Directeuren bekritiseren omdat het directeuren zijn is zoooo 2009 .
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:00:34 #68
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81708379
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je kinderen geen fris kunnen laten drinken is dus armoede Ik kreeg als kind alleen frisdrank op vrijdag en zaterdag. Is dat ook armoede?
ik moest me als kind wassen in de gootsteen

in de winter gingen we om de beurt even in de koelkast zitten om het warm te krijgen

vroegen de kinderen op straat: mogen wij ook meedoen met blikkietrap? Maar we waren aan het verhuizen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:01:42 #69
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81708416
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 03:00 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Deze koester ik even.
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:05:59 #70
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_81708560
Niet iedereen stemt uit eigenbelang:
Het kan toch zijn dat je voor meer marktwerking bent, maar geen voordeel hebt van de VVD. Zelf ben ik een student, dus niet echt rijk. Mijn ouders zijn dat wel en stemmen PvdA, echte salon socialisten dus.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:06:07 #71
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81708565
Ik moet PVV stemmen, vast omdat ik op elke moslim vraag waarschijnlijk negatief heb geantwoord. Alleen zou ik dat ook doen wat betreft andere religieuze symbolen

VVD kwam bij mij op 3
[..]
pi_81708619
Stemmen heeft toch niet alleen te maken met geld en bezuinigingen? Het is de totale visie van een partij. De VVD doet niets goeds voor het milieu bijvoorbeeld. Daarom alleen al zal ik nooit op die partij stemmen. Bij de VVD blijven mensen ook gewoon in de file staan en maar ronken met die auto's. Daarnaast vind ik de visie van de VVD op zorg waardeloos: meer eigen bijdrage, minder dingen in het basispakket.
De VVD wil ook de basisbeurs voor studenten afschaffen, dat kunnen ze ook in hun programma zetten, omdat de kinderen van rijke ouders wel van pa en moet geld krijgen omte studeren.
Tja, stemmen is dus zoveel meer.
pi_81709063
Ik stem uit principe niet op de VVD. Ze hebben een aantal aardige standpunten. Maar hun ideeën over het omgaan met het milieu en privacy stuiten mij nogal tegen het borst. Verder ben ik op sociaal economisch vlak links. Dus dan is de keuze snel gemaakt.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:24:27 #74
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81709154
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:07 schreef Rosite het volgende:
Stemmen heeft toch niet alleen te maken met geld en bezuinigingen? Het is de totale visie van een partij. De VVD doet niets goeds voor het milieu bijvoorbeeld. Daarom alleen al zal ik nooit op die partij stemmen. Bij de VVD blijven mensen ook gewoon in de file staan en maar ronken met die auto's. Daarnaast vind ik de visie van de VVD op zorg waardeloos: meer eigen bijdrage, minder dingen in het basispakket.
De VVD wil ook de basisbeurs voor studenten afschaffen, dat kunnen ze ook in hun programma zetten, omdat de kinderen van rijke ouders wel van pa en moet geld krijgen omte studeren.
Tja, stemmen is dus zoveel meer.
Iedereen kan toch lenen dan. Waarom gaat dat er nou niet in bij je. Elke keer weer diezelfde kreten van "de rijken"
Bis bis bis
pi_81709257
Maar goed dit is dus weer zo'n topic waarin TS bewijst zelf totaal niet sociaal te zijn aangezien hij aangeeft te stemmen wat voor hem het beste is en dat zijn principes goedkoop te kopen zijn.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:28:51 #76
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81709308
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Iedereen kan toch lenen dan. Waarom gaat dat er nou niet in bij je. Elke keer weer diezelfde kreten van "de rijken"
het zijn nodeloze drempels die worden opgeworpen. Maar het past wel bij de VVD, lekker wat hobbels opwerpen om zo lagere klassen laag te houden. Niet voor niks zijn ze ook voor het vrijgeven van collegegelden.
pi_81709593
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:07 schreef Rosite het volgende:
Stemmen heeft toch niet alleen te maken met geld en bezuinigingen? Het is de totale visie van een partij. De VVD doet niets goeds voor het milieu bijvoorbeeld. Daarom alleen al zal ik nooit op die partij stemmen.
De VVD is een politieke partij en is er voor het landbestuur, niet voor het millieu.
Het publiek zou moeten afdwingen dat er door anderen en bedrijven meer gekeken zou moeten worden naar het millieu. Bij bedrijven is dat heel makkelijk af te dwingen door millieubelastende bedrijven links te laten liggen. Helaas hebben veel mensen prachtige principes, maar zodra het op geld aankomt kiezen ze vaak voor de goedkoopste, wat ook meestal de vervuilendste is.

Eigen verantwoording is dat
quote:
Bij de VVD blijven mensen ook gewoon in de file staan en maar ronken met die auto's.
Volgens mij is dat nog altijd de autorijder zijn eigen keuze. En zolang er geen werkende alternatieven zijn blijft dat ook nog wel zo. We moeten ermee leren leven.
quote:
Daarnaast vind ik de visie van de VVD op zorg waardeloos: meer eigen bijdrage, minder dingen in het basispakket.
Tja de zorg blijft zowieso een heikel punt. De kosten hiervan worden de komende jaren nog vele malen groter. Je zult wat moeten doen. En dit zijn een paar oplossingen. Maar er zijn gewoon weinig alternatieven om de kosten in de hand te houden
quote:
Iedereen kan bij het IBG geld lenen tegen een gunstig tarief. Hoeveel is die basisbeurs tegenwoordig eigenlijk. Alsof dat al geen gek aanstekerij is.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:41:40 #78
295457 TomLievense
pi_81709669
quote:

[..]

Dankzij ons onderwijs die voor iedereen toegankelijk is, is het mogelijk om van een dubbeltje een kwartje te worden. Het is nu al het geval dat armere gezinnen jaren moeten sparen om hun kind te laten studeren.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:43:08 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81709724
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:41 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Dankzij ons onderwijs die voor iedereen toegankelijk is, is het mogelijk om van een dubbeltje een kwartje te worden. Het is nu al het geval dat armere gezinnen jaren moeten sparen om hun kind te laten studeren.
Want?
Bis bis bis
pi_81709754
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:41 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Wat zijn arme gezinnnen? Wij hadden toen ik jong was ook niet alles, maar ik ben nooit iets tekort gekomen en mijn opleiding heb ik helemaal zelf betaald. Daar heeft niemand voor hoeven sparen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:44:15 #81
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_81709759
Vind het raar dat mensen reageren over een lage baan dat hieruit geen voldoening gehaald kan worden. Terwijl mensen thuis op hun luie reet zitten tv te kijken krijgen ze dan wel meer voldoening? Bij je baan kan je je toch omhoog werken?

En over opleidingen in Nederland.... Mensen krijgen kansen genoeg om een opleiding te volgens. MBO, HBO noem het maar op. Dus al die mensen die zeggen dat ze geen kansen krijgen op dat gebied moeten eerst eens naar hun eigen motivatie kijken. En dan komen ze er al vrij snel achter dat ze zelf gewoon ongemotiveerd zijn.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:46:18 #82
295457 TomLievense
pi_81709832
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Want?
Ook bij gezinnen geld: Je kunt geld maar één keer uitgeven.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:48:41 #83
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81709934
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:46 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ook bij gezinnen geld: Je kunt geld maar één keer uitgeven.
Weer zo'n open deur. Het is nu ook voor gezinnen met een laag inkomen prima mogelijk hun kinderen te laten studeren. Die kreten van "de rijken" zijn gewoon feitelijk onjuist.
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:51:02 #84
295457 TomLievense
pi_81710021
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat zijn arme gezinnnen? Wij hadden toen ik jong was ook niet alles, maar ik ben nooit iets tekort gekomen en mijn opleiding heb ik helemaal zelf betaald. Daar heeft niemand voor hoeven sparen.
Wat zijn arme gezinnen? Als bijde ouders het minimumloon verdienen is het al behoorlijk moeilijk om de studielasten te betalen. Moet zo iemand uit een arm gezin dan gaan werken naast zijn studie, met als risico hierdoor de studie niet te halen. Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt ongeacht het milieu waarin je geboren bent.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:52:39 #85
295457 TomLievense
pi_81710074
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

Weer zo'n open deur. Het is nu ook voor gezinnen met een laag inkomen prima mogelijk hun kinderen te laten studeren. Die kreten van "de rijken" zijn gewoon feitelijk onjuist.
Probeer zelf eens van een minimumloon 3 kinderen op te voeden.
pi_81710080
quote:

[..]

Natuurlijk gaan kinderen van rijke ouders niet lenen, want die kinderen krijgen het gewoon van pa en moe en dus zijn het de kinderen van wie pa en moet het niet kunnen betalen die gaan lenen om te studeren. Nou, dat is gewoon mijn maatschappij niet. En het spijt me: ik vind de VVD echt alleen goed voor de rijken.
pi_81710082
Ik heb gescheiden ouders, mijn moeder is tandartsassistente en betaalt de helft van mijn collegegeld en ik de andere helft (m'n vader doet hetzelfde bij m'n broer). Ik werk om dat te kunnen betalen, en ook zonder studiefinanciering zou ik dat kunnen opbrengen. Als het moest zou ik ook m'n collegegeld volledig zelf kunnen betalen.

Iedereen kan in Nederland studeren.
-
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:54:04 #88
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81710127
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef TomLievense het volgende:

[..]

waarom neem je dan 3 kinderen als je een minimumloon hebt?
[..]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:54:28 #89
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81710144
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:51 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Wat zijn arme gezinnen? Als bijde ouders het minimumloon verdienen is het al behoorlijk moeilijk om de studielasten te betalen. Moet zo iemand uit een arm gezin dan gaan werken naast zijn studie, met als risico hierdoor de studie niet te halen. Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt ongeacht het milieu waarin je geboren bent.
Kinderen uit die gezinnen kunnen ook naar de universiteit als ze die capaciteiten hebben. Er zijn tal van voordelige leningen mogelijk, zodat de ouders die lasten niet hoeven te dragen. Wat jij wil is een soort compleet gelijkgetrokken gezinssituatie voor alle mensen in Nederland, met exact dezelfde omstandigheden. Laat ik je even uit de droom helpen: zo'n maakbare samenleving is niet mogelijk.

Met andere woorden: je komt met fictieve situaties die je goedkeuring weg kunnen dragen, terwijl het huidige systeem feitelijk gezien gelijke kansen biedt.
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:55:02 #90
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81710164
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Nee. We hadden het over de stufi.
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:56:07 #91
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81710198
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef Rosite het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan kinderen van rijke ouders niet lenen, want die kinderen krijgen het gewoon van pa en moe en dus zijn het de kinderen van wie pa en moet het niet kunnen betalen die gaan lenen om te studeren. Nou, dat is gewoon mijn maatschappij niet. En het spijt me: ik vind de VVD echt alleen goed voor de rijken.
Natuurlijk gaan die niet lenen nee. Als het niet zo'n aparte opmerking was had ik er wel om kunnen lachen Want die hebben het niet nodig. Maar door die lening kunnen ook kinderen uit gezinnen die er financieel niet florissant voorstaan, dezelfde opleiding volgen.

En het is wel je maatschappij, want je leeft erin
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:56:37 #92
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_81710215
Als mensen willen studeren en ze hebben het niet breed is het inderdaad mogelijk om bij te lenen. Als de ouders zo weinig verdienen krijgt de persoon al volledige studie beurs. Met een bijbaan er bij is het goed te doen om de studie te betalen. Ik snap niet wat er mis is met werk naast je studie. Als je dat niet lukt ben je misschien gewoon incapabel om op dat niveau te studeren en is het slim om een niveau lager te gaan?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:57:27 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81710245
Ach, er zitten hier wat verstokte herverdelers die nog geloven dat ze iedereen in hetzelfde hokje kunnen stoppen. Pleiten waarschijnlijk ook voor 100% successiebelasting
Bis bis bis
pi_81710500
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Nee.

Maar ik stem nu wel VVD.
Ben je dan niet een ontzettende grote lul?

Geen principes?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:04:53 #95
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81710519
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ben je dan niet een ontzettende grote lul?

Geen principes?
Komt hij weer
Bis bis bis
pi_81710695
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:51 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Tja, zoals ik al zei. Ik heb alles zelf betaald. altijd gewerkt naast de studie. Ik denk dat je juist veel gemotiveerder bent als je het zelf doet ipv dat je alles in het schoot geworpen krijgt. Volgens mij werken de meeste studenten naast hun studie. Straks moeten ze gewoon een groter deel van dat geld besteden aan de studie, ipv het opzuipen in de studentensoos.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 11:15:00 #97
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_81710870
quote:
Tsja, een TV is tegenwoordig zelfs een mensenrecht. Dan kom je al snel onder die armoedegrens.

Gelukkig zijn er private bedrijven die die mensen van gratis voedsel voorzien dmv. voedselbanken, want van de ambtenaren moet je het niet hebben.
Carpe Libertatem
pi_81710882
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:09 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, zoals ik al zei. Ik heb alles zelf betaald. altijd gewerkt naast de studie. Ik denk dat je juist veel gemotiveerder bent als je het zelf doet ipv dat je alles in het schoot geworpen krijgt. Volgens mij werken de meeste studenten naast hun studie. Straks moeten ze gewoon een groter deel van dat geld besteden aan de studie, ipv het opzuipen in de studentensoos.
-
pi_81710989
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Komt hij weer
Het tekent het gros van de VVD-stemmers. Stemmen op zo'n perverse partij als ze aan de goede kant van de streep staan. Schijt aan de zwakkeren, want stel je toch voor dat het je een tientje in de maand kost om deze ook van brood te voorzien. En dan SP gaan stemmen als ze in de uitkering belanden.

Ik haat dit volk steeds meer. Wat een lafaards.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:19:17 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81711066
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het tekent het gros van de VVD-stemmers. Stemmen op zo'n perverse partij als ze aan de goede kant van de streep staan. Schijt aan de zwakkeren, want stel je toch voor dat het je een tientje in de maand kost om deze ook van brood te voorzien. En dan SP gaan stemmen als ze in de uitkering belanden.

Ach, hij stemt uit eigenbelang. Niet onbegrijpelijk ook natuurlijk, je wordt van alle kanten leeggeroofd tegenwoordig.
Bis bis bis
pi_81711076
quote:

[..]

Bravo echtgaaf wederom een reactie waarin je aantoont zwaar asociaal te zijn

Hoe doe je het toch steeds
pi_81711123
Ik kom geregeld in KLB. Daar lopen flink wat mongolen rond. Maar ook de politieke subfora kunnen er wat van als ik dit zo zie .
-
pi_81711125
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach, hij stemt uit eigenbelang. Niet onbegrijpelijk ook natuurlijk, je wordt van alle kanten leeggeroofd tegenwoordig.
Och ze zijn zo arm omdat ze moeten meebetalen aan een sociaal stelsel.

Och, wat erg toch. Het rijkste land ter wereld zo ongeveer. Tis toch wat, arme sloeber.
pi_81711150
quote:

[..]

Ik stem niet op de partij die het goed maakt voor anderen. Ik stem op een partij die het beste opkomt voor MIJ. En zo zou iedereen stemmen. Sorry hoor, maar iedereen in dit land die mag stemmen heeft een stempas. Als iedereen stemt wat het beste past bij diegene dan krijg je dus een goede volksvertegenwoordiging, want daar draait het om. Ik vind de VVD de beste partij die voor mijn belangen opkomt. Daar draait het toch om? Niet of ik er niet tegen kan om 10 euro te geven aan een junk zodat hij weer alcohol en drugs kan kopen.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81711183
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bravo echtgaaf wederom een reactie waarin je aantoont zwaar asociaal te zijn

Hoe doe je het toch steeds
Geloof mij dat het gros op die verderfelijke partij stemt uit pure opportunisme. Ik ken er genoeg hoor.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:22:03 #106
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81711195
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Och ze zijn zo arm omdat ze moeten meebetalen aan een sociaal stelsel.

Och, wat erg toch. Het rijkste land ter wereld zo ongeveer. Tis toch wat, arme sloeber.
En je inhoudelijke argumentatie exact is? Een interculturele vergelijking met Afrika ofzo?
Bis bis bis
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:22:26 #107
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81711215
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:20 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik kom geregeld in KLB. Daar lopen flink wat mongolen rond. Maar ook de politieke subfora kunnen er wat van als ik dit zo zie .
Bis bis bis
pi_81711220
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geloof mij dat het gros op die verderfelijke partij stemt uit pure opportunisme. Ik ken er genoeg hoor.
Wat mooi man dat jij hier bent, met de wijsheid in pacht
-
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:23:29 #109
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_81711259
Ik zal nooit VVD stemmen, al win ik morgen 20 miljoen.

Een stelletje prutsers zijn het. Schijt aan privacy van de burger.
pi_81711261
quote:

[..]

Zoals ik al zei en wat jij ook continue bewijst doe jij exact hetzelfde.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:23:34 #111
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81711263
quote:

[..]

SP en PvdA niet?

Wat geeft jou elke keer de indruk dat je de wijsheid in pacht hebt. Als je werkelijk zo sociaal betrokken zou zijn, zou je nu toch op zijn minst ergens vrijwillig aan de slag moeten.
Bis bis bis
pi_81711407
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zal nooit VVD stemmen, al win ik morgen 20 miljoen.

Een stelletje prutsers zijn het. Schijt aan privacy van de burger.
Dat is niet typisch VVD. Er zijn genoeg andere partijen die privacy-schendende maatregelen doorvoeren, en de VVD denkt heus wel aan privacy. Denk aan het voorstel van Amerika om onze bankgegevens te geven in de strijd tegen terrorisme. Daar heeft de VVD in Europa mooi een stokje voor gestoken. Bovendien is een beetje privacy inleveren voor veiligheid heus niet erg, zolang ze maar niet doorslaan(zoals Amerika).
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:18 #113
295457 TomLievense
pi_81711812
Jammer dat het op FOK altijd gaat over de partijen en niet over de maatregelen.
pi_81711840
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

EchtGaaf als wajonger stemt natuurlijk ook uit eigenbelang.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:37:17 #115
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81711923
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:35 schreef TomLievense het volgende:
Het ging over het leenstelsel, totdat de discussie weer verzandde in bijstandsgezinnen en stemmen uit eigenbelang.
Bis bis bis
pi_81711999
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:35 schreef TomLievense het volgende:
POL is meer de inhoud. VKZ is nu meer partijen en verkiezingen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:41:22 #117
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_81712118
Welk partij is van plan om niets te veranderen wat betreft stufi?
pi_81712524
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:21 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ik stem niet op de partij die het goed maakt voor anderen. Ik stem op een partij die het beste opkomt voor MIJ. En zo zou iedereen stemmen. Sorry hoor, maar iedereen in dit land die mag stemmen heeft een stempas. Als iedereen stemt wat het beste past bij diegene dan krijg je dus een goede volksvertegenwoordiging, want daar draait het om. Ik vind de VVD de beste partij die voor mijn belangen opkomt. Daar draait het toch om? Niet of ik er niet tegen kan om 10 euro te geven aan een junk zodat hij weer alcohol en drugs kan kopen.
Wat een ongelooflijke onzin.

Ten eerste is stemmen puur uit eigen belang ontzettend kortzichtig. Want wat vandaag in je eigen belang kan zijn dat kan morgen totaal anders zijn. Doordat je werkloos raakt, arbeidsongeschikt wordt, ziek wordt, of juist van baan verandert, ondernemer wordt, een huis koopt of juist gaat huren, enz. enz. Je kunt niet in de toekomst kijken en je hebt het niet allemaal in eigen hand.

Ten tweede stem je neem ik aan toch uit een bepaalde visie of moraal waarvan jij vindt hoe de maatschappij er uit zou moeten zien en welke kant het op zou moeten gaan volgens jou. Je bent niet alleen in Nederland.

Je wekt de indruk dat je weinig geeft om de gemiddelde junk "die er toch weer alcohol en drugs van gaat kopen" maar als je deze aan hun lot overlaat heb jij, en de samenleving in z'n algemeen, er net zo goed last van. Dus het is in ieders belang dat dat probleem goed aangepakt wordt (of dat nu met zorg of met een strenge aanpak is).

Dus daarom vind ik puur uit eigen belang stemmen kortzichtig en ongenuanceerd want je kunt nu eenmaal niet weten wat in je eigen belang is, en dan nog is je eigen belang niet altijd het beste voor Nederland.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_81712581
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijke onzin.

Ten eerste is stemmen puur uit eigen belang ontzettend kortzichtig. Want wat vandaag in je eigen belang kan zijn dat kan morgen totaal anders zijn. Doordat je werkloos raakt, arbeidsongeschikt wordt, ziek wordt, of juist van baan verandert, ondernemer wordt, een huis koopt of juist gaat huren, enz. enz. Je kunt niet in de toekomst denken en je hebt het niet allemaal in eigen hand.

Ten tweede stem je neem ik aan toch uit een bepaalde visie of moraal waarvan jij vindt hoe de maatschappij er uit zou moeten zien en welke kant het op zou moeten gaan volgens jou. Je bent niet alleen in Nederland.

Je wekt de indruk dat je weinig geeft om de gemiddelde junk "die er toch weer alcohol en drugs van gaat kopen" maar als je deze aan hun lot overlaat heb jij, en de samenleving in z'n algemeen, er net zo goed last van. Dus het is in ieders belang dat dat probleem goed aangepakt wordt (of dat nu met zorg of met een strenge aanpak is).

Dus daarom vind ik puur uit eigen belang stemmen kortzichtig en ongenuanceerd want je kunt nu eenmaal niet weten wat in je eigen belang is, en dan nog is je eigen belang niet altijd het beste voor Nederland.
Precies. Het is gewoon schokkend hoe steeds meer Nederlanders gruwelijk egoïstisch aan het worden is.
pi_81712633
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:41 schreef Sala-adin het volgende:
Welk partij is van plan om niets te veranderen wat betreft stufi?
De PVV (als ik het goed heb). Maarja, dier helpen verder onze economie complete naar de klote.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')