Nee.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich. De partij is slechts bedoeld voor de winnaars onder ons.
Verliezers bestaan niet of worden gemarginaliseerd.
Verwerpelijk imo.
Dus: zou je ook VVD stemmen als je pech hebt?
Dat is iets wat ik ook niet snap, maar de argumentatie van de VVD dat het afschaffen van de HRA een enorme negatieve uitwerking zou hebben op de economie (zeker in deze tijden) lijkt me wel logisch. Op de lange termijn zou een partij als de VVD wel afschaffen van de HRA als doel moeten hebben vind ik, maarja.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:
Op heel veel fronten ben ik het roerend eens met de VVD. Het stuit me echter te veel tegen de borst dat de VVD stelselmatig weigert om een bijdrage van de rijksten te vragen. Nou ja... bijdrage... we hebben het alleen over het terugschroeven van overdreven luxe, namelijk de hypotheekaftrek.
De weigering om de HRA aan te pakken, kan ik niet verkroppen en weerhoudt mij van een stem op de VVD. Ik kan het trouwens ook totaal niet rijmen met de liberale principes en stokpaardjes van de VVD. Ze hameren altijd op vrije marktwerking en op beperking van overheidsuitgaven. De HRA werkt marktverstorend en kost de overheid miljarden euro's.
Eens!quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Stem sowieso geen VVD. Ook niet als ik tonnen op mn rekening heb staan
Ik verdien ook onder modaal en stem VVD. De VVD is de partij voor de mensen die willen werken. En er zal in dit land altijd een vangnet worden geboden aan mensen die echt te gehandicapt zijn om een reguliere baan te vinden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:30 schreef DaverzNL het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat er altijd vanuit wordt gegaan dat de VVD-stemmer 'geluk' heeft gehad of 'rijk' is. Ik ben niet rijk, en met 'geluk' wordt er bedoeld denk ik in welk nest je bent geboren? Mijn ouders hebben het prima, maar stemmen PvdA. Ik stem VVD. En nogmaals, ik verdien onder modaal.
Ik stem VVD omdat ik die partij het meest sociaal vind. Ik zie om mij heen genoeg mensen met een uitkering, die het niet de moeite waard vinden om te gaan werken. Niet alleen is dat financieel gezien ongelofelijk a-sociaal van die mensen, ook komen dat soort mensen minder onder de mensen, waardoor een kans op een baan weer verkleind wordt.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer de drempel om te gaan werken minder groot is, en dus financieel aantrekkelijker, dat we niet alleen heel erg veel kunnen besparen op uitgaven voor uitkeringen, maar dat het voor die mensen ook leuker wordt. Het kan voor niemand goed zijn langdurig thuis te zitten.
Oh ja en on-topic: dan zou ik dus óók VVD stemmen, want VVD stemmen heeft niet te maken met geluk hebben, maar met je eigen instelling.
Dit ja. De VVD vertegenwoordigt alles wat ik niet wil in een samenleving.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Het hele feit dat je in Nederland bent geboren, met ook nog eens de capaciteiten om VWO te doen, is al zó ontzettend veel geluk hebben dat je een grotere kans hebt om de loterij te winnen dan dit nog een tweede keer te lukken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:11 schreef HeatWave het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet, maar ik wijt het ook niet aan geluk, ik heb gewoon mijn VWO gedaan universiteit en ben gaan wer-ken, dat zouden meer mensen moeten doen.
Het achterlijke beeld dat de VVD er niet is voor mensen die niet kunnen is debiel, als je niet kan word je geholpen, als je niet WIL kan je idd de kolere krijgen.
Helemaal mee eens, dat kost ze dit keer ook mijn stem (gaat nu naar D'66).quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:
Op heel veel fronten ben ik het roerend eens met de VVD. Het stuit me echter te veel tegen de borst dat de VVD stelselmatig weigert om een bijdrage van de rijksten te vragen. Nou ja... bijdrage... we hebben het alleen over het terugschroeven van overdreven luxe, namelijk de hypotheekaftrek.
De weigering om de HRA aan te pakken, kan ik niet verkroppen en weerhoudt mij van een stem op de VVD. Ik kan het trouwens ook totaal niet rijmen met de liberale principes en stokpaardjes van de VVD. Ze hameren altijd op vrije marktwerking en op beperking van overheidsuitgaven. De HRA werkt marktverstorend en kost de overheid miljarden euro's.
My bleeding heartquote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het hele feit dat je in Nederland bent geboren, met ook nog eens de capaciteiten om VWO te doen, is al zó ontzettend veel geluk hebben dat je een grotere kans hebt om de loterij te winnen dan dit nog een tweede keer te lukken.
Dan ben je behalve arm ook nog eens waanzinnig domquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Tware het volgende:
Ben arme student, ouders zijn ook niet al te rijk. Gelukkig wel verstandig. Hele familie stemt VVD
Heerlijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Meer dan 1 miljoen mensen in dit land leven onder de armoedegrens.
Hopelijk kunnen de VVD stemmers onder jullie nog een beetje slapen
Wellicht leef ik met mijn moeder onder die grens, ja ik woon nog thuis. Mijn moeder vervloekt de VVD bijna, maar mijn stem hebben ze op dit moment, Ik heb liever een partij die Nederland weer leefbaar maakt, waar weer werkgelegenheid ontstaat en waar we niet nog armer worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
En jij studeert? Bespottelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Tware het volgende:
Ben arme student, ouders zijn ook niet al te rijk. Gelukkig wel verstandig. Hele familie stemt VVD
Boehoe, hoeveel daarvan kan gewoon werken maar vertikt het door allerlei kutsmoesjes?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Het recht van de sterkste (rijkste) inderdaad.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:11 schreef Zokunen het volgende:
Tegen rechts zijn is prima, maar deze partij heeft gewoon valide punten, die NL sterker maken.
Idem.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Ik hou van een pilsje van tijd tot tijd, maar als ik geen geld meer heb voor Heineken (feel free to insert your brand) drink ik liever water.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Boehoe, hoeveel daarvan kan gewoon werken maar vertikt het door allerlei kutsmoesjes?
Ik slaap vanavond prima in mijn hotel in Londen, door mijn WERK betaald, omdat ik gewoon elke werkdag om 7 uur mijn nest uitkom om te werken ipv te janken dat het allemaal zo oneerlijk is en om 10 uur maar weer een Schultenbrau open te trekken....
Als je nou opgelet had op school, en dus had geweten dat armoedegrens 1 woord is bijvoorbeeld, was je misschien aangenomen voor een baan ipv dat je CV vol spelfouten zo de kliko was ingemieterd.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:18 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste (rijkste) inderdaad.Met de VVD aan de macht zullen alleen maar meer en meer mensen onder de armoede grens komen. Door de crisis zal dat al stijgen, maar nog meer als de VVD het voor het zeggen krijgt. Bah.
Het is " populistisch gepraat" , beetje opvallend wederom he, dat de anti-VVDers de taal nogal slecht beheersen, en maar klagen dat ze geen goeie baan hebbenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:23 schreef Schenkstroop het volgende:
In mijn stad is VVD niet zo slim
Wel slim genoeg om te winnen (door populistische gepraat) maar wel de boel verneuken.
Dus als je niet op de VVD stemt ben je een loser?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich. De partij is slechts bedoeld voor de winnaars onder ons.
Verliezers bestaan niet of worden gemarginaliseerd.
Verwerpelijk imo.
Dus: zou je ook VVD stemmen als je pech hebt?
Ohoho! pak iemand maar op taalfoutjes he held. Win!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is " populistisch gepraat" , beetje opvallend wederom he, dat de anti-VVDers de taal nogal slecht beheersen, en maar klagen dat ze geen goeie baan hebben.
Och, die armoedegrens in Nederland, tsja, wat moet je daar nou van zeggen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Heb je hem gepakt op een 'e' te veel? Goed hoorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is " populistisch gepraat" , beetje opvallend wederom he, dat de anti-VVDers de taal nogal slecht beheersen, en maar klagen dat ze geen goeie baan hebben.
Principieel zijn is nooit naïef, ook al zal het soms in je nadeel werken omdat je alleen maar principieel kunt zijn als de principes ook voor jezelf gelden. Anders verlies je het morele gezag.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:55 schreef Merkie het volgende:
Ik stem VVD omdat hun principes het meest overeenkomen met mijn principes. Misschien naïef, ik hoop het niet.
Wie iedere VVD'er lijkt te zeggen: eigen schuld van die smerige luie donders die alleen maar lui op de bank willen zitten en leven van andersmans centen. Toch?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Och, die armoedegrens in Nederland, tsja, wat moet je daar nou van zeggen.
Nederland is zo ontzettend rijk aan kansen, armoede is een keuze geworden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:38 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Wie iedere VVD'er lijkt te zeggen: eigen schuld van die smerige luie donders die alleen maar lui op de bank willen zitten en leven van andersmans centen. Toch?
Armoedegrens... zucht. Ik wil niet de hele discussie weer op gang brengen in dit topic, maar er is (vrijwel) geen échte armoede in dit land. Puur omdat 'armoede' hier betekent dat je niet elk jaar op vakantie kan, dat je geen auto kan betalen, dat je niet op een sportschool kan zitten etc etc. Échte armoede is: droog brood eten en onder een brug slapen. Hoeveel van die 1 miljoen armoede-lijers leven op die manier in Nederland?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Inderdaad, slaap lekker verder. De kenners zeggen dat er wél armoede is in dit land. Mensen die lang niet iedere dag warm kunnen eten en geen nieuwe kleren kunnen kopen als de oude kleren versleten zijn, Mensen die meubels hebben die al lang vervangen hadden moeten worden en mensen die hun kinderen geen fris kunnen laten drinken. Maar jij weet het beter natuurlijk. Slaap lekker verder. Maar misschien moet je je eigen sprookjes wel geloven omdat je anders niet met jezelf zou kunnen leven.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:41 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Armoedegrens... zucht. Ik wil niet de hele discussie weer op gang brengen in dit topic, maar er is (vrijwel) geen échte armoede in dit land. Puur omdat 'armoede' hier betekent dat je niet elk jaar op vakantie kan, dat je geen auto kan betalen, dat je niet op een sportschool kan zitten etc etc. Échte armoede is: droog brood eten en onder een brug slapen. Hoeveel van die 1 miljoen armoede-lijers leven op die manier in Nederland?
En dan ga ik nu lekker slapen
Dat geloof je echt hè? Dat is nog het erge aan dit alles. Dat types als jij dat écht geloven. Misschien is dat ook een beschermtaktiek, zodat je niet hoeft wakker te liggen van al die mensen die echt geen cent te makken hebben. Struisvogelpolitiek past goed bij mensen als jij.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nederland is zo ontzettend rijk aan kansen, armoede is een keuze geworden.
Ik geloof niks, ik ben juist heel erg eigenwijs. Ik heb heel snel een houding van "Nou, dat zullen we nog wel eens zien.". Het is een kwestie van kansen grijpen. Als ik bijvoorbeeld zie hoe ondernemend veel mensen van Turkse afkomst zijn, dan snap je ook waarom die groep mensen het behoorlijk goed doet in de economie en de samenleving, ze grijpen die kansen die overal liggen. Het is geen geloof, het is een constatering. Kijk om je heen, observeer de omgeving, wees creatief en put energie uit tegenslagen. Wie dat doet zal nooit in een positie van armoede terecht komen, zelfs al verlies je een been bij een auto ongeluk om maar eens wat te noemen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 03:01 schreef dubbel1 het volgende:
Dat geloof je echt hè? Dat is nog het erge aan dit alles. Dat types als jij dat écht geloven. Misschien is dat ook een beschermtaktiek, zodat je niet hoeft wakker te liggen van al die mensen die echt geen cent te makken hebben. Struisvogelpolitiek past goed bij mensen als jij.
En niet te vergeten de huisjesmelkers die onze beperkte voorraad woningen in dit land op sublieme wijze optimaliseren en natuurlijk de enorme managers-toplaag die altijd hele goede plannen bedenken waar vooral zijzelf (het bedrijf waarvoor ze werken weer iets minder, maar je kan niet iedereen tevreden stellen) beter van worden. De ziekenhuisdirecteuren, de directeuren van diverse voormalige nutsbedrijven. De beursspeculanten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 03:28 schreef StormWarning het volgende:
Nee, dan die bankdirecteuren. Die willen tenminste werken, pakken kansen en vormen zo een lichtend voorbeeld voor de rest van de maatschappij, voor de ambitieloze sukkels die er zelf voor kiezen om arm te zijn.![]()
Ik woon in dezelfde stad als jij. Wat hebben ze verneukt?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:23 schreef Schenkstroop het volgende:
In mijn stad is VVD niet zo slim
Wel slim genoeg om te winnen (door populistische gepraat) maar wel de boel verneuken.
dat dusquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:30 schreef DaverzNL het volgende:
Ik stem VVD omdat ik die partij het meest sociaal vind. Ik zie om mij heen genoeg mensen met een uitkering, die het niet de moeite waard vinden om te gaan werken. Niet alleen is dat financieel gezien ongelofelijk a-sociaal van die mensen, ook komen dat soort mensen minder onder de mensen, waardoor een kans op een baan weer verkleind wordt.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:31 schreef marky het volgende:
Ik heb mijn hele werkzame carriere niet zo veel geluk gehad ik heb gewoon altijd aangepakt wat me voor de voeten kwam. Ook nu dreigt er weer door overname een reorganisatie waar ik niet weet wat dat voor mij gaat betekenen. Mocht ik mijn baan kwijt raken dan ben ik niet te beroerd om straks gewoon postrondes te gaan lopen en krantewijken te nemen. Alles om maar gewoon aan het werk te blijven
wat ben je toch lekker naief. Ondank decennia aan bewijzen dat ze voornamelijk de overheid doen groeien, de staatsscuhld doen toennemen en lekker repressief bezig zijn toch volhouden dat de VVD de overheid zal doen inkrimpen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als zou ik zwervend onder een brug slapen dan zou ik nog VVD stemmen. Niet dat ik nou zo'n hartstochtelijke VVD'er ben, maar de partij zit het minst ver af van mijn kapitalistische en minarchistische idealen en principes.
Sorry, ik heb geen uitkering. Ik werk zelfs in de door VVDers verafgode financiële wereld, en nog zal ik nooit VVD stemmen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:06 schreef L3IPO het volgende:
Wel mooi dat al die hippies hier nu lekker op de VVD afgeven, omdat ze weten dat de VVD na de verkiezingen de grootste partij zal zijn
Daar gaan jullie uitkeringen![]()
Chapeau!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:31 schreef marky het volgende:
Ik heb mijn hele werkzame carriere niet zo veel geluk gehad ik heb gewoon altijd aangepakt wat me voor de voeten kwam. Ook nu dreigt er weer door overname een reorganisatie waar ik niet weet wat dat voor mij gaat betekenen. Mocht ik mijn baan kwijt raken dan ben ik niet te beroerd om straks gewoon postrondes te gaan lopen en krantewijken te nemen. Alles om maar gewoon aan het werk te blijven
De zwakste worden niet geholpen door ze aan de kant te houden. Deelnemen aan de samenleving door mee te werken aan het beter maken van jezelf en van de maatschappij geeft je meer voldoening.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik stem geen VVD omdat ik het een geestelijk verarmd clubje vind.
Wat betreft de bezuinigingen die ze voorstaan mogen de scherpste randjes er wel af (beperken HRA bijvoorbeeld). Je kunt de economie prima vooruithelpen zonder dat op een haast obscene manier ten koste te laten gaan van de zwakste groepen. Neemt niet weg dat het in de kern allemaal aardig klopt.
Het is niet zozeer de partij van de werkende man of de ondernemer, maar gewoon de partij van het oude geld.
Nee, maar ook niet door ze in slecht betalende banen te dwingen waar niemand verder naar ze omkijkt. Er is iets meer bij nodig.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:22 schreef marky het volgende:
[..]
De zwakste worden niet geholpen door ze aan de kant te houden.
Absoluut, maar het mooie plaatje dat je hier schetst gaat voor veel mensen simpelweg niet op. Onderaan de ladder word je nu eenmaal niet serieus genomen.quote:Deelnemen aan de samenleving door mee te werken aan het beter maken van jezelf en van de maatschappij geeft je meer voldoening.
Armoedegrens is maar een getal. Het zegt niets over de beleving van het individu. Ik ken genoeg mensen die volgens de statistieken onder de arrmoedegrens leven. Maar die hartstikken gelukkig zijn. Ze genieten van hun uitkering en klussen er nog wat zwart bij. Geheel vrijwillig.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Je kinderen geen fris kunnen laten drinken is dus armoedequote:Op vrijdag 21 mei 2010 03:00 schreef dubbel1 het volgende:
Inderdaad, slaap lekker verder. De kenners zeggen dat er wél armoede is in dit land. Mensen die lang niet iedere dag warm kunnen eten en geen nieuwe kleren kunnen kopen als de oude kleren versleten zijn, Mensen die meubels hebben die al lang vervangen hadden moeten worden en mensen die hun kinderen geen fris kunnen laten drinken. Maar jij weet het beter natuurlijk. Slaap lekker verder. Maar misschien moet je je eigen sprookjes wel geloven omdat je anders niet met jezelf zou kunnen leven.
Directeuren bekritiseren omdat het directeuren zijn is zoooo 2009quote:Op vrijdag 21 mei 2010 03:49 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
En niet te vergeten de huisjesmelkers die onze beperkte voorraad woningen in dit land op sublieme wijze optimaliseren en natuurlijk de enorme managers-toplaag die altijd hele goede plannen bedenken waar vooral zijzelf (het bedrijf waarvoor ze werken weer iets minder, maar je kan niet iedereen tevreden stellen) beter van worden. De ziekenhuisdirecteuren, de directeuren van diverse voormalige nutsbedrijven. De beursspeculanten.
Allemaal mensen met een echte aanpak van werken. Een echte VVD mentaliteit. Niet zeuren, maar gewoon mensen misbruiken voor eigen gewin. Zij zitten tenminste niet thuis met een blik Schultenbrau. Zij ondernemen!
Werkelijk zij zijn een lichtend voorbeeld voor dit land. Daarom stem ik ook op 9 juni VVD!
ik moest me als kind wassen in de gootsteenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je kinderen geen fris kunnen laten drinken is dus armoedeIk kreeg als kind alleen frisdrank op vrijdag en zaterdag. Is dat ook armoede?
Deze koester ik even.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 03:00 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Inderdaad, slaap lekker verder. De kenners zeggen dat er wél armoede is in dit land. Mensen die lang niet iedere dag warm kunnen eten en geen nieuwe kleren kunnen kopen als de oude kleren versleten zijn, Mensen die meubels hebben die al lang vervangen hadden moeten worden en mensen die hun kinderen geen fris kunnen laten drinken. Maar jij weet het beter natuurlijk. Slaap lekker verder. Maar misschien moet je je eigen sprookjes wel geloven omdat je anders niet met jezelf zou kunnen leven.
Iedereen kan toch lenen dan. Waarom gaat dat er nou niet in bij je. Elke keer weer diezelfde kreten van "de rijken"quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:07 schreef Rosite het volgende:
Stemmen heeft toch niet alleen te maken met geld en bezuinigingen? Het is de totale visie van een partij. De VVD doet niets goeds voor het milieu bijvoorbeeld. Daarom alleen al zal ik nooit op die partij stemmen. Bij de VVD blijven mensen ook gewoon in de file staan en maar ronken met die auto's. Daarnaast vind ik de visie van de VVD op zorg waardeloos: meer eigen bijdrage, minder dingen in het basispakket.
De VVD wil ook de basisbeurs voor studenten afschaffen, dat kunnen ze ook in hun programma zetten, omdat de kinderen van rijke ouders wel van pa en moet geld krijgen omte studeren.
Tja, stemmen is dus zoveel meer.
het zijn nodeloze drempels die worden opgeworpen. Maar het past wel bij de VVD, lekker wat hobbels opwerpen om zo lagere klassen laag te houden. Niet voor niks zijn ze ook voor het vrijgeven van collegegelden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iedereen kan toch lenen dan. Waarom gaat dat er nou niet in bij je. Elke keer weer diezelfde kreten van "de rijken"
De VVD is een politieke partij en is er voor het landbestuur, niet voor het millieu.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:07 schreef Rosite het volgende:
Stemmen heeft toch niet alleen te maken met geld en bezuinigingen? Het is de totale visie van een partij. De VVD doet niets goeds voor het milieu bijvoorbeeld. Daarom alleen al zal ik nooit op die partij stemmen.
Volgens mij is dat nog altijd de autorijder zijn eigen keuze. En zolang er geen werkende alternatieven zijn blijft dat ook nog wel zo. We moeten ermee leren leven.quote:Bij de VVD blijven mensen ook gewoon in de file staan en maar ronken met die auto's.
Tja de zorg blijft zowieso een heikel punt. De kosten hiervan worden de komende jaren nog vele malen groter. Je zult wat moeten doen. En dit zijn een paar oplossingen. Maar er zijn gewoon weinig alternatieven om de kosten in de hand te houdenquote:Daarnaast vind ik de visie van de VVD op zorg waardeloos: meer eigen bijdrage, minder dingen in het basispakket.
Iedereen kan bij het IBG geld lenen tegen een gunstig tarief. Hoeveel is die basisbeurs tegenwoordig eigenlijk. Alsof dat al geen gek aanstekerij is.quote:De VVD wil ook de basisbeurs voor studenten afschaffen, dat kunnen ze ook in hun programma zetten, omdat de kinderen van rijke ouders wel van pa en moet geld krijgen omte studeren.
Dankzij ons onderwijs die voor iedereen toegankelijk is, is het mogelijk om van een dubbeltje een kwartje te worden. Het is nu al het geval dat armere gezinnen jaren moeten sparen om hun kind te laten studeren.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iedereen kan toch lenen dan. Waarom gaat dat er nou niet in bij je. Elke keer weer diezelfde kreten van "de rijken"
Want?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:41 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dankzij ons onderwijs die voor iedereen toegankelijk is, is het mogelijk om van een dubbeltje een kwartje te worden. Het is nu al het geval dat armere gezinnen jaren moeten sparen om hun kind te laten studeren.
Wat zijn arme gezinnnen? Wij hadden toen ik jong was ook niet alles, maar ik ben nooit iets tekort gekomen en mijn opleiding heb ik helemaal zelf betaald. Daar heeft niemand voor hoeven sparen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:41 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dankzij ons onderwijs die voor iedereen toegankelijk is, is het mogelijk om van een dubbeltje een kwartje te worden. Het is nu al het geval dat armere gezinnen jaren moeten sparen om hun kind te laten studeren.
Ook bij gezinnen geld: Je kunt geld maar één keer uitgeven.quote:
Weer zo'n open deur. Het is nu ook voor gezinnen met een laag inkomen prima mogelijk hun kinderen te laten studeren. Die kreten van "de rijken" zijn gewoon feitelijk onjuist.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:46 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ook bij gezinnen geld: Je kunt geld maar één keer uitgeven.
Wat zijn arme gezinnen? Als bijde ouders het minimumloon verdienen is het al behoorlijk moeilijk om de studielasten te betalen. Moet zo iemand uit een arm gezin dan gaan werken naast zijn studie, met als risico hierdoor de studie niet te halen. Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt ongeacht het milieu waarin je geboren bent.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat zijn arme gezinnnen? Wij hadden toen ik jong was ook niet alles, maar ik ben nooit iets tekort gekomen en mijn opleiding heb ik helemaal zelf betaald. Daar heeft niemand voor hoeven sparen.
Probeer zelf eens van een minimumloon 3 kinderen op te voeden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Weer zo'n open deur. Het is nu ook voor gezinnen met een laag inkomen prima mogelijk hun kinderen te laten studeren. Die kreten van "de rijken" zijn gewoon feitelijk onjuist.
Natuurlijk gaan kinderen van rijke ouders niet lenen, want die kinderen krijgen het gewoon van pa en moe en dus zijn het de kinderen van wie pa en moet het niet kunnen betalen die gaan lenen om te studeren. Nou, dat is gewoon mijn maatschappij niet. En het spijt me: ik vind de VVD echt alleen goed voor de rijken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
waarom neem je dan 3 kinderen als je een minimumloon hebt?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Probeer zelf eens van een minimumloon 3 kinderen op te voeden.
Kinderen uit die gezinnen kunnen ook naar de universiteit als ze die capaciteiten hebben. Er zijn tal van voordelige leningen mogelijk, zodat de ouders die lasten niet hoeven te dragen. Wat jij wil is een soort compleet gelijkgetrokken gezinssituatie voor alle mensen in Nederland, met exact dezelfde omstandigheden. Laat ik je even uit de droom helpen: zo'n maakbare samenleving is niet mogelijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:51 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wat zijn arme gezinnen? Als bijde ouders het minimumloon verdienen is het al behoorlijk moeilijk om de studielasten te betalen. Moet zo iemand uit een arm gezin dan gaan werken naast zijn studie, met als risico hierdoor de studie niet te halen. Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt ongeacht het milieu waarin je geboren bent.
Nee. We hadden het over de stufi.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Probeer zelf eens van een minimumloon 3 kinderen op te voeden.
Natuurlijk gaan die niet lenen nee. Als het niet zo'n aparte opmerking was had ik er wel om kunnen lachenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef Rosite het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan kinderen van rijke ouders niet lenen, want die kinderen krijgen het gewoon van pa en moe en dus zijn het de kinderen van wie pa en moet het niet kunnen betalen die gaan lenen om te studeren. Nou, dat is gewoon mijn maatschappij niet. En het spijt me: ik vind de VVD echt alleen goed voor de rijken.
Komt hij weerquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ben je dan niet een ontzettende grote lul?
Geen principes?
Tja, zoals ik al zei. Ik heb alles zelf betaald. altijd gewerkt naast de studie. Ik denk dat je juist veel gemotiveerder bent als je het zelf doet ipv dat je alles in het schoot geworpen krijgt. Volgens mij werken de meeste studenten naast hun studie. Straks moeten ze gewoon een groter deel van dat geld besteden aan de studie, ipv het opzuipen in de studentensoos.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:51 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wat zijn arme gezinnen? Als bijde ouders het minimumloon verdienen is het al behoorlijk moeilijk om de studielasten te betalen. Moet zo iemand uit een arm gezin dan gaan werken naast zijn studie, met als risico hierdoor de studie niet te halen. Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt ongeacht het milieu waarin je geboren bent.
Tsja, een TV is tegenwoordig zelfs een mensenrecht. Dan kom je al snel onder die armoedegrens.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, zoals ik al zei. Ik heb alles zelf betaald. altijd gewerkt naast de studie. Ik denk dat je juist veel gemotiveerder bent als je het zelf doet ipv dat je alles in het schoot geworpen krijgt. Volgens mij werken de meeste studenten naast hun studie. Straks moeten ze gewoon een groter deel van dat geld besteden aan de studie, ipv het opzuipen in de studentensoos.
Het tekent het gros van de VVD-stemmers. Stemmen op zo'n perverse partij als ze aan de goede kant van de streep staan. Schijt aan de zwakkeren, want stel je toch voor dat het je een tientje in de maand kost om deze ook van brood te voorzien. En dan SP gaan stemmen als ze in de uitkering belanden.quote:
Ach, hij stemt uit eigenbelang. Niet onbegrijpelijk ook natuurlijk, je wordt van alle kanten leeggeroofd tegenwoordig.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het tekent het gros van de VVD-stemmers. Stemmen op zo'n perverse partij als ze aan de goede kant van de streep staan. Schijt aan de zwakkeren, want stel je toch voor dat het je een tientje in de maand kost om deze ook van brood te voorzien. En dan SP gaan stemmen als ze in de uitkering belanden.![]()
Ik haat dit volk steeds meer. Wat een lafaards.
Bravo echtgaaf wederom een reactie waarin je aantoont zwaar asociaal te zijnquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het tekent het gros van de VVD-stemmers. Stemmen op zo'n perverse partij als ze aan de goede kant van de streep staan. Schijt aan de zwakkeren, want stel je toch voor dat het je een tientje in de maand kost om deze ook van brood te voorzien. En dan SP gaan stemmen als ze in de uitkering belanden.![]()
Och ze zijn zo arm omdat ze moeten meebetalen aan een sociaal stelsel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, hij stemt uit eigenbelang. Niet onbegrijpelijk ook natuurlijk, je wordt van alle kanten leeggeroofd tegenwoordig.
Ik stem niet op de partij die het goed maakt voor anderen. Ik stem op een partij die het beste opkomt voor MIJ. En zo zou iedereen stemmen. Sorry hoor, maar iedereen in dit land die mag stemmen heeft een stempas. Als iedereen stemt wat het beste past bij diegene dan krijg je dus een goede volksvertegenwoordiging, want daar draait het om. Ik vind de VVD de beste partij die voor mijn belangen opkomt. Daar draait het toch om? Niet of ik er niet tegen kan om 10 euro te geven aan een junk zodat hij weer alcohol en drugs kan kopen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geloof mij dat het gros op die verderfelijke partij stemt uit pure opportunisme. Ik ken er genoeg hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bravo echtgaaf wederom een reactie waarin je aantoont zwaar asociaal te zijn![]()
Hoe doe je het toch steeds
En je inhoudelijke argumentatie exact is? Een interculturele vergelijking met Afrika ofzo?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Och ze zijn zo arm omdat ze moeten meebetalen aan een sociaal stelsel.
Och, wat erg toch. Het rijkste land ter wereld zo ongeveer. Tis toch wat, arme sloeber.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:20 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik kom geregeld in KLB. Daar lopen flink wat mongolen rond. Maar ook de politieke subfora kunnen er wat van als ik dit zo zie.
Wat mooi man dat jij hier bent, met de wijsheid in pachtquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geloof mij dat het gros op die verderfelijke partij stemt uit pure opportunisme. Ik ken er genoeg hoor.
Zoals ik al zei en wat jij ook continue bewijst doe jij exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geloof mij dat het gros op die verderfelijke partij stemt uit pure opportunisme. Ik ken er genoeg hoor.
SP en PvdA niet?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is niet typisch VVD. Er zijn genoeg andere partijen die privacy-schendende maatregelen doorvoeren, en de VVD denkt heus wel aan privacy. Denk aan het voorstel van Amerika om onze bankgegevens te geven in de strijd tegen terrorisme. Daar heeft de VVD in Europa mooi een stokje voor gestoken. Bovendien is een beetje privacy inleveren voor veiligheid heus niet erg, zolang ze maar niet doorslaan(zoals Amerika).quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zal nooit VVD stemmen, al win ik morgen 20 miljoen.
Een stelletje prutsers zijn het. Schijt aan privacy van de burger.
EchtGaaf als wajonger stemt natuurlijk ook uit eigenbelang.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, hij stemt uit eigenbelang. Niet onbegrijpelijk ook natuurlijk, je wordt van alle kanten leeggeroofd tegenwoordig.
Het ging over het leenstelsel, totdat de discussie weer verzandde in bijstandsgezinnen en stemmen uit eigenbelang.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:35 schreef TomLievense het volgende:
Jammer dat het op FOK altijd gaat over de partijen en niet over de maatregelen.
POL is meer de inhoud. VKZ is nu meer partijen en verkiezingen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:35 schreef TomLievense het volgende:
Jammer dat het op FOK altijd gaat over de partijen en niet over de maatregelen.
Wat een ongelooflijke onzin.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:21 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik stem niet op de partij die het goed maakt voor anderen. Ik stem op een partij die het beste opkomt voor MIJ. En zo zou iedereen stemmen. Sorry hoor, maar iedereen in dit land die mag stemmen heeft een stempas. Als iedereen stemt wat het beste past bij diegene dan krijg je dus een goede volksvertegenwoordiging, want daar draait het om. Ik vind de VVD de beste partij die voor mijn belangen opkomt. Daar draait het toch om? Niet of ik er niet tegen kan om 10 euro te geven aan een junk zodat hij weer alcohol en drugs kan kopen.
Precies. Het is gewoon schokkend hoe steeds meer Nederlanders gruwelijk egoïstisch aan het worden is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke onzin.
Ten eerste is stemmen puur uit eigen belang ontzettend kortzichtig. Want wat vandaag in je eigen belang kan zijn dat kan morgen totaal anders zijn. Doordat je werkloos raakt, arbeidsongeschikt wordt, ziek wordt, of juist van baan verandert, ondernemer wordt, een huis koopt of juist gaat huren, enz. enz. Je kunt niet in de toekomst denken en je hebt het niet allemaal in eigen hand.
Ten tweede stem je neem ik aan toch uit een bepaalde visie of moraal waarvan jij vindt hoe de maatschappij er uit zou moeten zien en welke kant het op zou moeten gaan volgens jou. Je bent niet alleen in Nederland.
Je wekt de indruk dat je weinig geeft om de gemiddelde junk "die er toch weer alcohol en drugs van gaat kopen" maar als je deze aan hun lot overlaat heb jij, en de samenleving in z'n algemeen, er net zo goed last van. Dus het is in ieders belang dat dat probleem goed aangepakt wordt (of dat nu met zorg of met een strenge aanpak is).
Dus daarom vind ik puur uit eigen belang stemmen kortzichtig en ongenuanceerd want je kunt nu eenmaal niet weten wat in je eigen belang is, en dan nog is je eigen belang niet altijd het beste voor Nederland.
De PVV (als ik het goed heb). Maarja, dier helpen verder onze economie complete naar de klote.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:41 schreef Sala-adin het volgende:
Welk partij is van plan om niets te veranderen wat betreft stufi?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |