abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81698268
TT spreekt voor zich. De partij is slechts bedoeld voor de winnaars onder ons.

Verliezers bestaan niet of worden gemarginaliseerd.

Verwerpelijk imo.

Dus: zou je ook VVD stemmen als je pech hebt?
pi_81698368
Ik ben mijn sleutels verloren vandaag en toch stem ik waarschijnlijk VVD
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:58:51 #3
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_81698398
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Verwerpelijk imo.

Nee.

Maar ik stem nu wel VVD.
Humans dont deserve to live...
pi_81698407
Ben arme student, ouders zijn ook niet al te rijk. Gelukkig wel verstandig. Hele familie stemt VVD
#winning
pi_81698878
Op heel veel fronten ben ik het roerend eens met de VVD. Het stuit me echter te veel tegen de borst dat de VVD stelselmatig weigert om een bijdrage van de rijksten te vragen. Nou ja... bijdrage... we hebben het alleen over het terugschroeven van overdreven luxe, namelijk de hypotheekaftrek.

De weigering om de HRA aan te pakken, kan ik niet verkroppen en weerhoudt mij van een stem op de VVD. Ik kan het trouwens ook totaal niet rijmen met de liberale principes en stokpaardjes van de VVD. Ze hameren altijd op vrije marktwerking en op beperking van overheidsuitgaven. De HRA werkt marktverstorend en kost de overheid miljarden euro's.
pi_81699322
Bij het verrekenen wat het scheelt als de HRA wordt afgeschaft, wordt geen rekening gehouden hoe groot de inkomstendaling voor gemeenten wordt, toch?

En als de spaar- en aflossingsvrije hypotheek niet hadden bestaan, was er niks aan de hand geweest met de HRA, om nu alle onroerendgoed eigenaren flink te duperen, is net niet van economisch belang
pi_81699695
Stem sowieso geen VVD. Ook niet als ik tonnen op mn rekening heb staan
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:23:16 #8
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81699771
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:
Op heel veel fronten ben ik het roerend eens met de VVD. Het stuit me echter te veel tegen de borst dat de VVD stelselmatig weigert om een bijdrage van de rijksten te vragen. Nou ja... bijdrage... we hebben het alleen over het terugschroeven van overdreven luxe, namelijk de hypotheekaftrek.

De weigering om de HRA aan te pakken, kan ik niet verkroppen en weerhoudt mij van een stem op de VVD. Ik kan het trouwens ook totaal niet rijmen met de liberale principes en stokpaardjes van de VVD. Ze hameren altijd op vrije marktwerking en op beperking van overheidsuitgaven. De HRA werkt marktverstorend en kost de overheid miljarden euro's.
Dat is iets wat ik ook niet snap, maar de argumentatie van de VVD dat het afschaffen van de HRA een enorme negatieve uitwerking zou hebben op de economie (zeker in deze tijden) lijkt me wel logisch. Op de lange termijn zou een partij als de VVD wel afschaffen van de HRA als doel moeten hebben vind ik, maarja.
2000 light years from home
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:24:18 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81699840
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Eens!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81700154
Ik vind het zo vreemd dat er altijd vanuit wordt gegaan dat de VVD-stemmer 'geluk' heeft gehad of 'rijk' is. Ik ben niet rijk, en met 'geluk' wordt er bedoeld denk ik in welk nest je bent geboren? Mijn ouders hebben het prima, maar stemmen PvdA. Ik stem VVD. En nogmaals, ik verdien onder modaal.

Ik stem VVD omdat ik die partij het meest sociaal vind. Ik zie om mij heen genoeg mensen met een uitkering, die het niet de moeite waard vinden om te gaan werken. Niet alleen is dat financieel gezien ongelofelijk a-sociaal van die mensen, ook komen dat soort mensen minder onder de mensen, waardoor een kans op een baan weer verkleind wordt.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer de drempel om te gaan werken minder groot is, en dus financieel aantrekkelijker, dat we niet alleen heel erg veel kunnen besparen op uitgaven voor uitkeringen, maar dat het voor die mensen ook leuker wordt. Het kan voor niemand goed zijn langdurig thuis te zitten.

Oh ja en on-topic: dan zou ik dus óók VVD stemmen, want VVD stemmen heeft niet te maken met geluk hebben, maar met je eigen instelling.
pi_81700286
Baggertopic, slotje aub.
- AFCA -
pi_81700736
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:30 schreef DaverzNL het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat er altijd vanuit wordt gegaan dat de VVD-stemmer 'geluk' heeft gehad of 'rijk' is. Ik ben niet rijk, en met 'geluk' wordt er bedoeld denk ik in welk nest je bent geboren? Mijn ouders hebben het prima, maar stemmen PvdA. Ik stem VVD. En nogmaals, ik verdien onder modaal.

Ik stem VVD omdat ik die partij het meest sociaal vind. Ik zie om mij heen genoeg mensen met een uitkering, die het niet de moeite waard vinden om te gaan werken. Niet alleen is dat financieel gezien ongelofelijk a-sociaal van die mensen, ook komen dat soort mensen minder onder de mensen, waardoor een kans op een baan weer verkleind wordt.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer de drempel om te gaan werken minder groot is, en dus financieel aantrekkelijker, dat we niet alleen heel erg veel kunnen besparen op uitgaven voor uitkeringen, maar dat het voor die mensen ook leuker wordt. Het kan voor niemand goed zijn langdurig thuis te zitten.

Oh ja en on-topic: dan zou ik dus óók VVD stemmen, want VVD stemmen heeft niet te maken met geluk hebben, maar met je eigen instelling.
Ik verdien ook onder modaal en stem VVD. De VVD is de partij voor de mensen die willen werken. En er zal in dit land altijd een vangnet worden geboden aan mensen die echt te gehandicapt zijn om een reguliere baan te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door jaronsch op 20-05-2010 23:51:51 ]
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:45:14 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_81700790
Alleen winnaars stemmen VVD?

Vooral mensen met gezond verstand stemmen VVD imo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:00:18 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81701372
EchtGaaf probeert een sluier van onwetendheid te creeren. Probeerde de beroemde filosoof Rawls ook, en dat mislukte.

Het antwoord is dus: ja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:08:45 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81701683
quote:
Dit ja. De VVD vertegenwoordigt alles wat ik niet wil in een samenleving.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:09:30 #16
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_81701713
Ik denk dat ik dan D66 zou stemmen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:11:25 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81701771
Nee, waarschijnlijk niet, maar ik wijt het ook niet aan geluk, ik heb gewoon mijn VWO gedaan universiteit en ben gaan wer-ken, dat zouden meer mensen moeten doen.

Het achterlijke beeld dat de VVD er niet is voor mensen die niet kunnen is debiel, als je niet kan word je geholpen, als je niet WIL kan je idd de kolere krijgen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:14:10 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81701862
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:11 schreef HeatWave het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet, maar ik wijt het ook niet aan geluk, ik heb gewoon mijn VWO gedaan universiteit en ben gaan wer-ken, dat zouden meer mensen moeten doen.

Het achterlijke beeld dat de VVD er niet is voor mensen die niet kunnen is debiel, als je niet kan word je geholpen, als je niet WIL kan je idd de kolere krijgen .
Het hele feit dat je in Nederland bent geboren, met ook nog eens de capaciteiten om VWO te doen, is al zó ontzettend veel geluk hebben dat je een grotere kans hebt om de loterij te winnen dan dit nog een tweede keer te lukken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_81701948
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:

Helemaal mee eens, dat kost ze dit keer ook mijn stem (gaat nu naar D'66).

Overigens voorspel ik dat ze na de verkiezingen alsnog overstag gaan en de HRA langzaam maar geleidelijk afbouwen. Dit wordt dan verkocht als concessie naar de coalitiepartners in ruil voor the bigger issue: hervorming van het ontslagrecht en aanpak van onze doorgeslagen, weinig-motiverende verzorgingsstaat.

Ik ben ervan overtuigd dat men binnen de VVD al lang beseft dat de kern van het probleem zit in de op schulden gebaseerde 'phoney economy' en dat de HRA plus het restrictieve ruimtelijke ordeningsbeleid daarin een grote, dubieuze en voor de overheid en haar burgers (overpriced wonen) kostbare rol spelen. De enige vraag is hoe en wanneer ze die draai ongestraft kunnen maken, en dat is dus NA de verkiezingen en onder het mom van concessies in het licht van grotere hervormingen.

Verder snapt TS er niet bijster veel van. De VVD is er niet enkel voor winnaars, maar voor alle mensen die vooruit willen in het leven en geloven in een activerende, zo klein mogelijke overheid. Een samenleving waarbij enkel diegenen die echt niet meekunnen het vangnet toegeworpen krijgen, en niet hele volksstammen gepamperd en dom gehouden worden onder het mom van die zijn kansarm en zielig.

Het probleem zit hem in wat Rutte ooit noemde het "hoge parelketting-gehalte" van de VVD. Maar uitgerekend hij krijgt straks de kans om voor eens en altijd met dit imago af te rekenen. Dit jaar de grootste worden kan de doorbraak zijn richting die eerste V uit de naam: een echte volkspartij. Echter, als ie blijft luisteren naar de vastgoed-, makelaars- en kredietverstrekkers-maffia en daardoor de allesbehalve liberale HRA onaangetast laat, dan laat ie een historische kans liggen en is het succes straks een eenmalig feestje..
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:20:24 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81702059
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:14 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het hele feit dat je in Nederland bent geboren, met ook nog eens de capaciteiten om VWO te doen, is al zó ontzettend veel geluk hebben dat je een grotere kans hebt om de loterij te winnen dan dit nog een tweede keer te lukken.
My bleeding heart .

Dat gejank altijd, iedereen in Nederland krijgt de kans er iets van te maken, VMBO of VWO. Ik word zo moe van die basket cases die alles en iedereen maar de schuld geven behalve henzelf.

Als jij in NL gewoon en beetje je best doet kom je prima terecht, en als er dan ECHT omstandigheden zijn die dat voorkomen is er een prima vangnet, dat volkomen verneukt wordt door lowlifes die gewoon niet willen werken. Als iedereen die kon werken dat ook zou doen dan zouden de uitkeringen een prima bron van inkomsten zijn, maar de losers verpesten het voor de mensen die het echt nodig hebben.

En dat is iets waar de VVD niet achter staat, en 110% terecht.
Get woke, go broke!
pi_81702895
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Tware het volgende:
Ben arme student, ouders zijn ook niet al te rijk. Gelukkig wel verstandig. Hele familie stemt VVD
Dan ben je behalve arm ook nog eens waanzinnig dom
pi_81702922
Meer dan 1 miljoen mensen in dit land leven onder de armoedegrens.
Hopelijk kunnen de VVD stemmers onder jullie nog een beetje slapen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:55:26 #23
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81702975
Ja. Ik heb sowieso geen geluk, heb geen cent en ben al een paar jaar ziek. Maar er zijn genoeg andere punten waarmee ik het wel eens ben zodat ik toch VVD stem.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81703041
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Heerlijk.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:11:22 #25
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_81703283
quote:
Wellicht leef ik met mijn moeder onder die grens, ja ik woon nog thuis. Mijn moeder vervloekt de VVD bijna, maar mijn stem hebben ze op dit moment, Ik heb liever een partij die Nederland weer leefbaar maakt, waar weer werkgelegenheid ontstaat en waar we niet nog armer worden.

De VVD staat in ieder geval ergens voor, de PVDA ook, maar na 24 uur staan die weer voor iets anders. Dan liever het zelf iets zwaarder hebben, als het gemiddelde in NL beter wordt!

CPB heeft niet voor niets het programma van de VVD als beste voor de economie doorgerekend, PVDA coryfeeën doen dit ook niet voor de lol.

Tegen rechts zijn is prima, maar deze partij heeft gewoon valide punten, die NL sterker maken.
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:12:46 #26
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81703307
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Tware het volgende:
En jij studeert? Bespottelijk.
Wat als ik vragen mag. kunstacademie?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:14:02 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81703330
quote:
Boehoe, hoeveel daarvan kan gewoon werken maar vertikt het door allerlei kutsmoesjes?

Ik slaap vanavond prima in mijn hotel in Londen, door mijn WERK betaald, omdat ik gewoon elke werkdag om 7 uur mijn nest uitkom om te werken ipv te janken dat het allemaal zo oneerlijk is en om 10 uur maar weer een Schultenbrau open te trekken....
Get woke, go broke!
pi_81703413
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:11 schreef Zokunen het volgende:

Tegen rechts zijn is prima, maar deze partij heeft gewoon valide punten, die NL sterker maken.
Het recht van de sterkste (rijkste) inderdaad. Met de VVD aan de macht zullen alleen maar meer en meer mensen onder de armoede grens komen. Door de crisis zal dat al stijgen, maar nog meer als de VVD het voor het zeggen krijgt. Bah.
pi_81703423
quote:
Idem.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:19:24 #30
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_81703439
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Boehoe, hoeveel daarvan kan gewoon werken maar vertikt het door allerlei kutsmoesjes?

Ik slaap vanavond prima in mijn hotel in Londen, door mijn WERK betaald, omdat ik gewoon elke werkdag om 7 uur mijn nest uitkom om te werken ipv te janken dat het allemaal zo oneerlijk is en om 10 uur maar weer een Schultenbrau open te trekken....
Ik hou van een pilsje van tijd tot tijd, maar als ik geen geld meer heb voor Heineken (feel free to insert your brand) drink ik liever water.

Ik leef om te leven, heb weinig centen, werk waar ik kan en ik ga 90% zeker VVD stemmen, want juist nu heeft de economie een slimme partij nodig.
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:20:51 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81703460
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:18 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Het recht van de sterkste (rijkste) inderdaad. Met de VVD aan de macht zullen alleen maar meer en meer mensen onder de armoede grens komen. Door de crisis zal dat al stijgen, maar nog meer als de VVD het voor het zeggen krijgt. Bah.
Als je nou opgelet had op school, en dus had geweten dat armoedegrens 1 woord is bijvoorbeeld, was je misschien aangenomen voor een baan ipv dat je CV vol spelfouten zo de kliko was ingemieterd.

Het ligt in Nederland echt aan jezelf hoor...
Get woke, go broke!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:23:05 #32
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81703503
In mijn stad is VVD niet zo slim
Wel slim genoeg om te winnen (door populistische gepraat) maar wel de boel verneuken.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:26:37 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_81703563
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:23 schreef Schenkstroop het volgende:
In mijn stad is VVD niet zo slim
Wel slim genoeg om te winnen (door populistische gepraat) maar wel de boel verneuken.
Het is " populistisch gepraat" , beetje opvallend wederom he, dat de anti-VVDers de taal nogal slecht beheersen, en maar klagen dat ze geen goeie baan hebben .
Get woke, go broke!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:28:38 #34
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81703598
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Verwerpelijk imo.

Dus als je niet op de VVD stemt ben je een loser?
The more debt, the better
pi_81703660
Janktopic.

Gaan we allemaal ff lekker zielig doen. Wat een vertoning.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')