Nee.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich. De partij is slechts bedoeld voor de winnaars onder ons.
Verliezers bestaan niet of worden gemarginaliseerd.
Verwerpelijk imo.
Dus: zou je ook VVD stemmen als je pech hebt?
Dat is iets wat ik ook niet snap, maar de argumentatie van de VVD dat het afschaffen van de HRA een enorme negatieve uitwerking zou hebben op de economie (zeker in deze tijden) lijkt me wel logisch. Op de lange termijn zou een partij als de VVD wel afschaffen van de HRA als doel moeten hebben vind ik, maarja.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:
Op heel veel fronten ben ik het roerend eens met de VVD. Het stuit me echter te veel tegen de borst dat de VVD stelselmatig weigert om een bijdrage van de rijksten te vragen. Nou ja... bijdrage... we hebben het alleen over het terugschroeven van overdreven luxe, namelijk de hypotheekaftrek.
De weigering om de HRA aan te pakken, kan ik niet verkroppen en weerhoudt mij van een stem op de VVD. Ik kan het trouwens ook totaal niet rijmen met de liberale principes en stokpaardjes van de VVD. Ze hameren altijd op vrije marktwerking en op beperking van overheidsuitgaven. De HRA werkt marktverstorend en kost de overheid miljarden euro's.
Eens!quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Stem sowieso geen VVD. Ook niet als ik tonnen op mn rekening heb staan
Ik verdien ook onder modaal en stem VVD. De VVD is de partij voor de mensen die willen werken. En er zal in dit land altijd een vangnet worden geboden aan mensen die echt te gehandicapt zijn om een reguliere baan te vinden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:30 schreef DaverzNL het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat er altijd vanuit wordt gegaan dat de VVD-stemmer 'geluk' heeft gehad of 'rijk' is. Ik ben niet rijk, en met 'geluk' wordt er bedoeld denk ik in welk nest je bent geboren? Mijn ouders hebben het prima, maar stemmen PvdA. Ik stem VVD. En nogmaals, ik verdien onder modaal.
Ik stem VVD omdat ik die partij het meest sociaal vind. Ik zie om mij heen genoeg mensen met een uitkering, die het niet de moeite waard vinden om te gaan werken. Niet alleen is dat financieel gezien ongelofelijk a-sociaal van die mensen, ook komen dat soort mensen minder onder de mensen, waardoor een kans op een baan weer verkleind wordt.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer de drempel om te gaan werken minder groot is, en dus financieel aantrekkelijker, dat we niet alleen heel erg veel kunnen besparen op uitgaven voor uitkeringen, maar dat het voor die mensen ook leuker wordt. Het kan voor niemand goed zijn langdurig thuis te zitten.
Oh ja en on-topic: dan zou ik dus óók VVD stemmen, want VVD stemmen heeft niet te maken met geluk hebben, maar met je eigen instelling.
Dit ja. De VVD vertegenwoordigt alles wat ik niet wil in een samenleving.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Het hele feit dat je in Nederland bent geboren, met ook nog eens de capaciteiten om VWO te doen, is al zó ontzettend veel geluk hebben dat je een grotere kans hebt om de loterij te winnen dan dit nog een tweede keer te lukken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:11 schreef HeatWave het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet, maar ik wijt het ook niet aan geluk, ik heb gewoon mijn VWO gedaan universiteit en ben gaan wer-ken, dat zouden meer mensen moeten doen.
Het achterlijke beeld dat de VVD er niet is voor mensen die niet kunnen is debiel, als je niet kan word je geholpen, als je niet WIL kan je idd de kolere krijgen.
Helemaal mee eens, dat kost ze dit keer ook mijn stem (gaat nu naar D'66).quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:
Op heel veel fronten ben ik het roerend eens met de VVD. Het stuit me echter te veel tegen de borst dat de VVD stelselmatig weigert om een bijdrage van de rijksten te vragen. Nou ja... bijdrage... we hebben het alleen over het terugschroeven van overdreven luxe, namelijk de hypotheekaftrek.
De weigering om de HRA aan te pakken, kan ik niet verkroppen en weerhoudt mij van een stem op de VVD. Ik kan het trouwens ook totaal niet rijmen met de liberale principes en stokpaardjes van de VVD. Ze hameren altijd op vrije marktwerking en op beperking van overheidsuitgaven. De HRA werkt marktverstorend en kost de overheid miljarden euro's.
My bleeding heartquote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het hele feit dat je in Nederland bent geboren, met ook nog eens de capaciteiten om VWO te doen, is al zó ontzettend veel geluk hebben dat je een grotere kans hebt om de loterij te winnen dan dit nog een tweede keer te lukken.
Dan ben je behalve arm ook nog eens waanzinnig domquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Tware het volgende:
Ben arme student, ouders zijn ook niet al te rijk. Gelukkig wel verstandig. Hele familie stemt VVD
Heerlijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Meer dan 1 miljoen mensen in dit land leven onder de armoedegrens.
Hopelijk kunnen de VVD stemmers onder jullie nog een beetje slapen
Wellicht leef ik met mijn moeder onder die grens, ja ik woon nog thuis. Mijn moeder vervloekt de VVD bijna, maar mijn stem hebben ze op dit moment, Ik heb liever een partij die Nederland weer leefbaar maakt, waar weer werkgelegenheid ontstaat en waar we niet nog armer worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
En jij studeert? Bespottelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:58 schreef Tware het volgende:
Ben arme student, ouders zijn ook niet al te rijk. Gelukkig wel verstandig. Hele familie stemt VVD
Boehoe, hoeveel daarvan kan gewoon werken maar vertikt het door allerlei kutsmoesjes?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Het recht van de sterkste (rijkste) inderdaad.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:11 schreef Zokunen het volgende:
Tegen rechts zijn is prima, maar deze partij heeft gewoon valide punten, die NL sterker maken.
Idem.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Ik hou van een pilsje van tijd tot tijd, maar als ik geen geld meer heb voor Heineken (feel free to insert your brand) drink ik liever water.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Boehoe, hoeveel daarvan kan gewoon werken maar vertikt het door allerlei kutsmoesjes?
Ik slaap vanavond prima in mijn hotel in Londen, door mijn WERK betaald, omdat ik gewoon elke werkdag om 7 uur mijn nest uitkom om te werken ipv te janken dat het allemaal zo oneerlijk is en om 10 uur maar weer een Schultenbrau open te trekken....
Als je nou opgelet had op school, en dus had geweten dat armoedegrens 1 woord is bijvoorbeeld, was je misschien aangenomen voor een baan ipv dat je CV vol spelfouten zo de kliko was ingemieterd.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:18 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste (rijkste) inderdaad.Met de VVD aan de macht zullen alleen maar meer en meer mensen onder de armoede grens komen. Door de crisis zal dat al stijgen, maar nog meer als de VVD het voor het zeggen krijgt. Bah.
Het is " populistisch gepraat" , beetje opvallend wederom he, dat de anti-VVDers de taal nogal slecht beheersen, en maar klagen dat ze geen goeie baan hebbenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:23 schreef Schenkstroop het volgende:
In mijn stad is VVD niet zo slim
Wel slim genoeg om te winnen (door populistische gepraat) maar wel de boel verneuken.
Dus als je niet op de VVD stemt ben je een loser?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
TT spreekt voor zich. De partij is slechts bedoeld voor de winnaars onder ons.
Verliezers bestaan niet of worden gemarginaliseerd.
Verwerpelijk imo.
Dus: zou je ook VVD stemmen als je pech hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |