het zijn nodeloze drempels die worden opgeworpen. Maar het past wel bij de VVD, lekker wat hobbels opwerpen om zo lagere klassen laag te houden. Niet voor niks zijn ze ook voor het vrijgeven van collegegelden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iedereen kan toch lenen dan. Waarom gaat dat er nou niet in bij je. Elke keer weer diezelfde kreten van "de rijken"
De VVD is een politieke partij en is er voor het landbestuur, niet voor het millieu.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:07 schreef Rosite het volgende:
Stemmen heeft toch niet alleen te maken met geld en bezuinigingen? Het is de totale visie van een partij. De VVD doet niets goeds voor het milieu bijvoorbeeld. Daarom alleen al zal ik nooit op die partij stemmen.
Volgens mij is dat nog altijd de autorijder zijn eigen keuze. En zolang er geen werkende alternatieven zijn blijft dat ook nog wel zo. We moeten ermee leren leven.quote:Bij de VVD blijven mensen ook gewoon in de file staan en maar ronken met die auto's.
Tja de zorg blijft zowieso een heikel punt. De kosten hiervan worden de komende jaren nog vele malen groter. Je zult wat moeten doen. En dit zijn een paar oplossingen. Maar er zijn gewoon weinig alternatieven om de kosten in de hand te houdenquote:Daarnaast vind ik de visie van de VVD op zorg waardeloos: meer eigen bijdrage, minder dingen in het basispakket.
Iedereen kan bij het IBG geld lenen tegen een gunstig tarief. Hoeveel is die basisbeurs tegenwoordig eigenlijk. Alsof dat al geen gek aanstekerij is.quote:De VVD wil ook de basisbeurs voor studenten afschaffen, dat kunnen ze ook in hun programma zetten, omdat de kinderen van rijke ouders wel van pa en moet geld krijgen omte studeren.
Dankzij ons onderwijs die voor iedereen toegankelijk is, is het mogelijk om van een dubbeltje een kwartje te worden. Het is nu al het geval dat armere gezinnen jaren moeten sparen om hun kind te laten studeren.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iedereen kan toch lenen dan. Waarom gaat dat er nou niet in bij je. Elke keer weer diezelfde kreten van "de rijken"
Want?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:41 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dankzij ons onderwijs die voor iedereen toegankelijk is, is het mogelijk om van een dubbeltje een kwartje te worden. Het is nu al het geval dat armere gezinnen jaren moeten sparen om hun kind te laten studeren.
Wat zijn arme gezinnnen? Wij hadden toen ik jong was ook niet alles, maar ik ben nooit iets tekort gekomen en mijn opleiding heb ik helemaal zelf betaald. Daar heeft niemand voor hoeven sparen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:41 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dankzij ons onderwijs die voor iedereen toegankelijk is, is het mogelijk om van een dubbeltje een kwartje te worden. Het is nu al het geval dat armere gezinnen jaren moeten sparen om hun kind te laten studeren.
Ook bij gezinnen geld: Je kunt geld maar één keer uitgeven.quote:
Weer zo'n open deur. Het is nu ook voor gezinnen met een laag inkomen prima mogelijk hun kinderen te laten studeren. Die kreten van "de rijken" zijn gewoon feitelijk onjuist.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:46 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ook bij gezinnen geld: Je kunt geld maar één keer uitgeven.
Wat zijn arme gezinnen? Als bijde ouders het minimumloon verdienen is het al behoorlijk moeilijk om de studielasten te betalen. Moet zo iemand uit een arm gezin dan gaan werken naast zijn studie, met als risico hierdoor de studie niet te halen. Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt ongeacht het milieu waarin je geboren bent.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat zijn arme gezinnnen? Wij hadden toen ik jong was ook niet alles, maar ik ben nooit iets tekort gekomen en mijn opleiding heb ik helemaal zelf betaald. Daar heeft niemand voor hoeven sparen.
Probeer zelf eens van een minimumloon 3 kinderen op te voeden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Weer zo'n open deur. Het is nu ook voor gezinnen met een laag inkomen prima mogelijk hun kinderen te laten studeren. Die kreten van "de rijken" zijn gewoon feitelijk onjuist.
Natuurlijk gaan kinderen van rijke ouders niet lenen, want die kinderen krijgen het gewoon van pa en moe en dus zijn het de kinderen van wie pa en moet het niet kunnen betalen die gaan lenen om te studeren. Nou, dat is gewoon mijn maatschappij niet. En het spijt me: ik vind de VVD echt alleen goed voor de rijken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
waarom neem je dan 3 kinderen als je een minimumloon hebt?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Probeer zelf eens van een minimumloon 3 kinderen op te voeden.
Kinderen uit die gezinnen kunnen ook naar de universiteit als ze die capaciteiten hebben. Er zijn tal van voordelige leningen mogelijk, zodat de ouders die lasten niet hoeven te dragen. Wat jij wil is een soort compleet gelijkgetrokken gezinssituatie voor alle mensen in Nederland, met exact dezelfde omstandigheden. Laat ik je even uit de droom helpen: zo'n maakbare samenleving is niet mogelijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:51 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wat zijn arme gezinnen? Als bijde ouders het minimumloon verdienen is het al behoorlijk moeilijk om de studielasten te betalen. Moet zo iemand uit een arm gezin dan gaan werken naast zijn studie, met als risico hierdoor de studie niet te halen. Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt ongeacht het milieu waarin je geboren bent.
Nee. We hadden het over de stufi.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Probeer zelf eens van een minimumloon 3 kinderen op te voeden.
Natuurlijk gaan die niet lenen nee. Als het niet zo'n aparte opmerking was had ik er wel om kunnen lachenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef Rosite het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan kinderen van rijke ouders niet lenen, want die kinderen krijgen het gewoon van pa en moe en dus zijn het de kinderen van wie pa en moet het niet kunnen betalen die gaan lenen om te studeren. Nou, dat is gewoon mijn maatschappij niet. En het spijt me: ik vind de VVD echt alleen goed voor de rijken.
Komt hij weerquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ben je dan niet een ontzettende grote lul?
Geen principes?
Tja, zoals ik al zei. Ik heb alles zelf betaald. altijd gewerkt naast de studie. Ik denk dat je juist veel gemotiveerder bent als je het zelf doet ipv dat je alles in het schoot geworpen krijgt. Volgens mij werken de meeste studenten naast hun studie. Straks moeten ze gewoon een groter deel van dat geld besteden aan de studie, ipv het opzuipen in de studentensoos.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:51 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wat zijn arme gezinnen? Als bijde ouders het minimumloon verdienen is het al behoorlijk moeilijk om de studielasten te betalen. Moet zo iemand uit een arm gezin dan gaan werken naast zijn studie, met als risico hierdoor de studie niet te halen. Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt ongeacht het milieu waarin je geboren bent.
Tsja, een TV is tegenwoordig zelfs een mensenrecht. Dan kom je al snel onder die armoedegrens.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef dubbel1 het volgende:
Meer dan 1 miljoen mensen in dit land leven onder de armoedegrens.
Hopelijk kunnen de VVD stemmers onder jullie nog een beetje slapen
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, zoals ik al zei. Ik heb alles zelf betaald. altijd gewerkt naast de studie. Ik denk dat je juist veel gemotiveerder bent als je het zelf doet ipv dat je alles in het schoot geworpen krijgt. Volgens mij werken de meeste studenten naast hun studie. Straks moeten ze gewoon een groter deel van dat geld besteden aan de studie, ipv het opzuipen in de studentensoos.
Het tekent het gros van de VVD-stemmers. Stemmen op zo'n perverse partij als ze aan de goede kant van de streep staan. Schijt aan de zwakkeren, want stel je toch voor dat het je een tientje in de maand kost om deze ook van brood te voorzien. En dan SP gaan stemmen als ze in de uitkering belanden.quote:
Ach, hij stemt uit eigenbelang. Niet onbegrijpelijk ook natuurlijk, je wordt van alle kanten leeggeroofd tegenwoordig.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het tekent het gros van de VVD-stemmers. Stemmen op zo'n perverse partij als ze aan de goede kant van de streep staan. Schijt aan de zwakkeren, want stel je toch voor dat het je een tientje in de maand kost om deze ook van brood te voorzien. En dan SP gaan stemmen als ze in de uitkering belanden.![]()
Ik haat dit volk steeds meer. Wat een lafaards.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |