Wil je een eerlijk antwoord waarom ik dat wist? Ik had toevallig net "The Dambusters Raids - The True Story" bekeken, waarna ik me nog geen uur geleden een beetje heb lopen verdiepen in de materie... Dus ja, toeval, anders had ik het echt niet geweten.quote:
Ik zou persoonlijk eerder aan EW denken...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:36 schreef TheGaffer het volgende:
Je ziet ook geheel toevallig een kapotte dam op het logo.
Iowa class is goed, het is echter de Wisconsin. Maar zoals al gezegd ik reken hem goed.quote:USS Iowa, van de Iowa Class BB
Wat een geluk dan.quote:Iowa class is goed, het is echter de Wisconsin. Maar zoals al gezegd ik reken hem goed.
Heb nog nooit eerder gezien. Deze is echt moeilijkquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:57 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik weet dat irak met amerikaans belastingeld deze kisten van servie heeft gekocht. Er staat ook een servische vlaggetje op staart, dus ik neem aan dat ook servie met deze kisten vliegt. Nu gaat mijn kennis van de servische luchtmacht niet heel veel verder dan dat ik weet dat ze met de mig29 vliegen...
Denk ik ookquote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:00 schreef jeroen25 het volgende:
Volgens mij moeten we het bij de Russen zoeken.
Is het mogelijk om dan maar een wat makkelijker wapentuig te kiezen?quote:Op zondag 23 mei 2010 22:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Het ziet er in ieder geval uit als een trainingsvliegtuig. Met zuigermotor... Verder kan ik er weinig over zeggen. Ben bang dat bijna niemand dit weet.
Nee.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:06 schreef Andyy het volgende:
Buffel?
Ja.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:04 schreef hoogvlieger het volgende:
maar dat onderstel is wel van een M47/48 patton toch?
klopt, ik had gehoopt op enige verwarring met de andere Supermarine kisten zoals de Swift, maar je hebt gelijk.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:41 schreef YorZor het volgende:
Supermarine scimitar meen ik... Al ben ik niet geheel zeker over de staart. Dacht dat die minder "puntig" was.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:58 schreef YorZor het volgende:
Mja er zit een andere antenne op maar dat maakt niet zo gek veel uit... Vond meer de staart verwarrend. Misschien was het de hoek, misschien ook niet en hebben ze meer veranderd in een prototype of iets dergelijks.
Enfin, de volgende:
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
quote:Wat is niet de bedoeling?
Plaatjes van een overdreven volledig gemodificeerd wapen, plaatjes van een russische gepantserde mijnenlegger uit de koude oorlog, prototype wapens of wapenschetsen.
Kortom, alleen plaatjes waarvan je weet dat het niet onmogelijk is om ze te raden.
quote:Only one aircraft was produced. Given serial number 56-9642, it is on display at the U.S. Army Transportation Museum located at Fort Eustis, VA.
Alleen al in het feit dat ding zo te zien ergens uit de jaren 50/60 stamt en niet recent overal in het nieuws is geweest.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:47 schreef YorZor het volgende:
Mja van de YF-23 zijn er ook maar 2 geproduceerd dus waar zit het verschil? Heb hem hier prominent in een aantal boeken staan hoor.
Precies, we willen toch ook onze kennis een beetje uitbreiden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:04 schreef Karrs het volgende:
Niet zo chagrijnig, direct. Ik vond 'm wel goed eigenlijk.
Vertel nog even wat 't precies is en waarom.
Zoeken (google enz) is niet de bedoeling in dit topic, vandaar.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:15 schreef YorZor het volgende:
Oh zo is het helemaal niet bedoeld. Ik zoek een uitdaging die m'n kennis test. Doe dit spel ook op een ander forum dus kom echt hele leuke dingen tegen. Van vliegtuigen waarvan je werkelijk denkt dat het niet mogelijk is tot echt de oudste beestjes. En soms moet je gewoon uren zoeken voordat je wat vindt dat ook maar in de buurt komt. Zo zijn er vliegtuig in afrika gemaakt waar echt NIETS over te vinden is en good luck finding thatJe leert enorm veel van dit soort vliegtuigen aangezien je echt de ontwikkeling in de luchtvaart ziet. Het vliegtuig dat ik toonde was een belangrijk toestel voor de progressie van VTOL aircraft.
quote:Eerlijk spel
Het spreekt voor zich dat er geen gebruik gemaakt wordt van hulpmiddelen als Google, Wikipedia en dergelijke. Zou het wel erg makkelijk maken. We letten hier goed op, dus kijk uit wat je hier doet.
Dat is hem welquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:49 schreef Andyy het volgende:
Dacht ik ook al aan, maar dat is 'm niet volgens mij
Tong, puntje. Maar net niet. Mooi ding wel.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:45 schreef Nobu het volgende:
Centurion
Mooi ding trouwens, nog nooit gezienquote:Op woensdag 26 mei 2010 23:42 schreef Sine_Pari het volgende:
Pilatus PC21?
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:08 schreef Nobu het volgende:
De Havilland Hornet
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 07:42 schreef Karrs het volgende:
Westland Whirlwind?
350 mmquote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:57 schreef Rave_NL het volgende:
De mortiertiger! Maar ik kan niet meer op de duitse benaming komen
schoot iig een belachelijk groot kaliber af, 350mm oid..
heb hem op wiki opgezocht, 380mmquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:41 schreef fathank het volgende:
[..]
350 mm. Schoot dat ding bowlingballen ofzo?
.
Ja dus eeh +1 denk k.quote:
Alles bij elkaar.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:59 schreef Remco026 het volgende:
Welk systeem? de MB of de AB9600? of dat aggegraatje
Nope, MB klopt natuurlijk. Maar het is geen AB3600\quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:19 schreef Remco026 het volgende:
Ok dan is het een MB waarvan een radio aangesloten zit op een AB3600 (Lange mast)
Dat weet ik niet voor de Sturmtiger - hoewel het me raar lijkt dat je in de zwaarst gepantserde tank rondrijdt, niets kan je wat maken - en dan moet uitstappen om een raket voor in de loop te schuivenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:31 schreef Internetheld het volgende:
[quote]Op vrijdag 28 mei 2010 14:18 schreef Rave_NL het volgende:
Sturmmöser Tiger, dus een stormmortier tijger
En een plaatje compleet met kaliber:
[ afbeelding ]
[/qoute]
die moest toch van voor het voertuih geladen worden dat ze de granaat van voren erin deden?
Het hele systeem is bloednieuw, het is gewoon inderdaad een 290GD verlengde uitvoering. Als het morgen nog niet is geraden post ik het antwoord wel.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:35 schreef thesystem het volgende:
de MB is gewoon een MB290GD hoor....
't voertuig is niet nieuw maar de uitrusting erin...of is dat weer typisch defensie....geef t wat andere uitrusting en noem het nieuw...?
Waarom die uitlaatpijp in de open lucht???quote:Op zondag 30 mei 2010 20:12 schreef Gierigesloeber het volgende:
[..]
Het hele systeem is bloednieuw, het is gewoon inderdaad een 290GD verlengde uitvoering. Als het morgen nog niet is geraden post ik het antwoord wel.
Je bedoelt die slang om de uitlaatpijp van de aggregaat?quote:Op maandag 31 mei 2010 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom die uitlaatpijp in de open lucht???
Duh....quote:Op maandag 31 mei 2010 22:29 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je bedoelt die slang om de uitlaatpijp van de aggregaat?
Jaja, snap ik helemaal.... Kijk nou eens goed naar dat plaatje, als ik een aggregaat in de buitenlucht neerzet ga ik daar echt geen extra pijpje aan vast knutselen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:34 schreef Rave_NL het volgende:
Aggregaat, uitlaatgassen, verkeerde wind, slecht ventilerende wagen, koolstofmonoxide..
Het zal niet de eerste zijn...
Als er voertuigen stationair moeten blijven draaien voor langere tijd (dwz dagen) dan wordt er altijd een verlengstukje met de wind meegelegd, omdat er lui kapot zijn gegaan door koolmonoxidevergiftiging..quote:Op maandag 31 mei 2010 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, snap ik helemaal.... Kijk nou eens goed naar dat plaatje, als ik een aggregaat in de buitenlucht neerzet ga ik daar echt geen extra pijpje aan vast knutselen.
Jij als "denkend in oplossingen" marinier moet dat toch aanspreken toch? Of is deze zandmachter nu weer te dom?
Het is een losse aggregaat met een flink stuk kabel zo te zien, waarom dat hele ding niet gewoon een meter verderop zetten?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als er voertuigen stationair moeten blijven draaien voor langere tijd (dwz dagen) dan wordt er altijd een verlengstukje met de wind meegelegd, omdat er lui kapot zijn gegaan door koolmonoxidevergiftiging..
Ja, het is de open lucht, en ja dat lijkt mij ook voldoende. Maar men is (te) voorzichtig tegenwoordig.
De kabel van de antenne is niet zo lang als de stekker..quote:Op maandag 31 mei 2010 23:06 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het is een losse aggregaat met een flink stuk kabel zo te zien, waarom dat hele ding niet gewoon een meter verderop zetten?
Wielenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:37 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat zit er op de aanhanger?
die zitten eronderquote:
Ja, amerikaanse MICLIC (MIneClearingLIneCharge).quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:25 schreef Andyy het volgende:
Nee wacht, het is Amerikaans, geen Viper, maar wel een andere anti mijn raket.
Dat ding ziet eruit alsof ie al tenminste één keer gebruikt isquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ja, amerikaanse MICLIC (MIneClearingLIneCharge).
+3 YorZor
+3 hoogvlieger
+1 AchJa
+2 TheGaffer
+2 Jeroen25
+1 Nobu
+1 Karrs
+1 Rave_NL
+1 Andyy
De golfkar van de generaal?quote:
Correctquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:35 schreef Cobra4 het volgende:
AMX?
Dat ook.quote:
Dat zou ik ook zeggen als het antwoord al gegeven is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:56 schreef Remco026 het volgende:
Ik kon dit vliegtuig niet zo snel plaatsen, maar ik wist wel zeker dat het geen F-5 was. Hij lijkt er totaal niet op
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:12 schreef Remco026 het volgende:
Haha ik weet best veel over moderne vliegtuigen, anders laten ze me er niet op schieten
Maarum... volgende?
Bingo!quote:
Het was ook moeilijk een "slechte" foto te vinden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:29 schreef Nobu het volgende:
Ik herken hem nog steeds nauwelijks, zuid deed het hem.
Daarom dusquote:Op zaterdag 5 juni 2010 02:29 schreef Nobu het volgende:
Ik herken hem nog steeds nauwelijks, zuid deed het hem.
Als iemand iets wil posten moet hij dat vooral doen.
Daar doe ik het voor de naam is te moeilijk denk ikquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:48 schreef Nobu het volgende:
Een eenschots fosforgranaat, geen idee hoe het ding heet.
Dat is een hafla.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:34 schreef Tiger20 het volgende:
[..]
Daarom dus![]()
[ afbeelding ]
We zoeken dus naar de naam en wat het is![]()
Okéquote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is een hafla.
Dat had ik al eens eerder gepost hier en de foto gejat van paracommando.com
Het is aan NOBU de eer een nieuwe neer te zetten aangezien hij het geraden heeft.quote:
Deze dan maarquote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is aan NOBU de eer een nieuwe neer te zetten aangezien hij het geraden heeft.
+3 YorZorquote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:47 schreef Cobra4 het volgende:
Oeps, dubbele staart. Is de Do-217
Yep.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:28 schreef Tiger20 het volgende:
Maus?
Het voertuig is afgeleid van een Iers APC, maar gebouwd in België. Was in gebruik bij de Belgische luchtmacht,quote:
Het is de BDX, zoals ik al dacht veuls te onbekend.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:38 schreef Cobra4 het volgende:
Hij is zeker moeilijk. Van mij ga je het juiste antwoord dus niet krjgen.
Heb het wel eens eerder gezien, Australisch of zuid Afrikaans?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:06 schreef jeroen25 het volgende:
Een of ander Amerikaans mijnbestendig voertuig.
Is die arm om mee in bermbommen te prikken?
Dat is het type. Nu nog de naam.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:20 schreef rgras het volgende:
MRAP, Amerikaanse versie van de Bushmaster?
Yep, Buffalo.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:21 schreef Sanchos het volgende:
Buffalo mine protected vehicle
Buffalo mine protected vehicle Buffalo mine protected vehicle (link)quote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:26 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Buffalo mine protected vehicle Buffalo mine protected vehicle (link)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jullie zitten dus gewoon te foefelenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:37 schreef mr_t88 het volgende:
Kut volgens mij weer één minuut te laat:
Ryan Firebee
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:01 schreef hoogvlieger het volgende:
laat ze eerst eens de fp lezen voordat ze hier beginnen te posten....
Die is een paar topics geleden al voorbij gekomen volgens mij.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:59 schreef hoogvlieger het volgende:
[ afbeelding ]
naam van dit lanceersysteem graag.
Heh, Brazilië heeft deze ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:01 schreef Nobu het volgende:
Astros 2 trouwens, maar ik stel voor dat je een ander plaatje post
Niet 100%, is samen met Frankrijk ontwikkeld.quote:
Uit het voormailige Yugoslavië??quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:32 schreef Nobu het volgende:
Ik zag hem zo in de vorige paar delen ook niet staan![]()
Een nieuwe dan maar:
[ afbeelding ]
Joegoslavisch, Aroa of zo iets in die buurtquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:32 schreef Nobu het volgende:
Ik zag hem zo in de vorige paar delen ook niet staan![]()
Een nieuwe dan maar:
[ afbeelding ]
Juistquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:46 schreef TheGaffer het volgende:
Soko Orao
Je hoeft je geen zorgen over mij te maken, behalve als je ziet dat ik iets over het leger antwoord, want daar weet ik dus helemaal niks vanquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:54 schreef Tiger20 het volgende:
Zo lang het maar eerlijk blijftDit vliegtuig lijkt erg op de jaguar, luchtinlaat en landingsgestel, vleugels.
Geen probleem, ik dacht dat ik dus ook het één en ander van die vlieg dingen wist. Blijkt dat ik toch erg beperkt ben,quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:58 schreef TheGaffer het volgende:
[..]
Je hoeft je geen zorgen over mij te maken, behalve als je ziet dat ik iets over het leger antwoord, want daar weet ik dus helemaal niks van
Vliegtuigen daarintegen.
Denk het nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:12 schreef Tiger20 het volgende:
Chinees dus?
Ik zeg niet dat ie lelijk is, maar ik dacht dat je doelde met yugo dat de jet op de foto ook yugo wasquote:
Je maakt er algauw een einde aan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:19 schreef hoogvlieger het volgende:
Pakistaans/Chinees: De JF17 thunder nogwat.
Chinese Prototype kleur. Zo zijn veel foto's met de J-10 en J-11 ook zo te zien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:22 schreef Sanchos het volgende:
nice job, ik ken die dingen vaag en ken alleen foto's dat ze grijs zijn... ik had ze nooit geraden.
Ja, dat was mijn eerste gedachte ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:54 schreef Tiger20 het volgende:
Zo lang het maar eerlijk blijftDit vliegtuig lijkt erg op de jaguar, luchtinlaat en landingsgestel, vleugels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |