Zeker weten wel!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:29 schreef Mestras het volgende:
Denken jullie dat een normering van 1.1 haalbaar is?
Dan heb je een 5.3 met normering van 1.1 denk ik. Het is toch 30/64*9+1.1quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:31 schreef mr-puta het volgende:
hoe bedoel je normering van 1.1?
ik heb rond de 30 punten en moet een 4,4 halen
ben benieuwd
Ik ookquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:35 schreef arucard het volgende:
Trouwens een strikvraag in het examenOver die stichting.
Had hem wel goed trouwens
Die over hypotheekgevers, dat was een strikvraag.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:35 schreef arucard het volgende:
Trouwens een strikvraag in het examenOver die stichting.
Had hem wel goed trouwens
Tja, is wel vaker met M&Oquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:36 schreef Zolcon het volgende:
Bij vraag 21 wordt je dubbel bestraft als je het beginpunt niet goed hebt. Beetje lullig.
Je moet namelijk het beginpunt en het eindpunt goed hebben, maar als je de een fout hebt heb je de andere ook al direct fout omdat het om een rechte lijn gaat
snappie?
Ik had hem eerst fout getekend maar door mijn Golden Power die ik 5 minuten daarvoor had opgedronken zag ik het goede antwoord opeens, of ik gebruikte eindelijk mijn hersenenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:36 schreef Zolcon het volgende:
Bij vraag 21 wordt je dubbel bestraft als je het beginpunt niet goed hebt. Beetje lullig.
Je moet namelijk het beginpunt en het eindpunt goed hebben, maar als je de een fout hebt heb je de andere ook al direct fout omdat het om een rechte lijn gaat
snappie?
zelfs de uitwerking is vaagquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:38 schreef DSL het volgende:
[..]
Die over hypotheekgevers, dat was een strikvraag.
Nee, ik wist dat het preecies andersom wasquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:38 schreef DSL het volgende:
[..]
Het woordenboek had hem goedquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:38 schreef DSL het volgende:
[..]
Die had ik gelukkig ook goed.. Dat waren echt de vragen waar ik puntjes op moest scoren.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:40 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Nee, ik wist dat het preecies andersom was
Maar dat telt als doorreken-fout en wordt dus nooit bestraft en bij vraag 21 is daar geen sprake vanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:38 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Tja, is wel vaker met M&O
Ook bij die bijlage van inkoop enz
Maakt niet uit, die bijlage was 1 grote grap, heel die toets was 1 grote grap, toch nog 40 punten gelukkig, maar tochquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:41 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Maar dat telt als doorreken-fout en wordt dus nooit bestraft en bij vraag 21 is daar geen sprake van
Ja dat is waar.... rampexamenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:43 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Maakt niet uit, die bijlage was 1 grote grap, heel die toets was 1 grote grap, toch nog 40 punten gelukkig, maar toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
ik haat jequote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:43 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Maakt niet uit, die bijlage was 1 grote grap, heel die toets was 1 grote grap, toch nog 40 punten gelukkig, maar toch
Mijn talenten ?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:45 schreef Weggeslet het volgende:
[..]
ik haat je![]()
nee hoor ik bewonder je talenten
ach meid, je hebt vast wel een 8. Mensen met inzicht komen hier altijd chill vanafquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:47 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Mijn talenten ?
Gewoon met veel geluk net het goede gedaan
En ik begon ook heel kut met vraag 1t/m 10.
En hij was veels te groot, dus heb niks goed kunnen nakijken.
En nu een 6je op je beste vak, is niet goed.
wouw dat is slim! (eigenlijk ook vrij logisch, maar echt slim!)quote:
Fransquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:48 schreef Weggeslet het volgende:
[..]
ach meid, je hebt vast wel een 8. Mensen met inzicht komen hier altijd chill vanaf
MAAR IK PAK JULLIE TERUG MET GESCHIEDENIS EN FRANS
Ik onthoud het altijd door te zeggen dat de bank de hypotheek uitleent, en dat de klant dan het geld terugGEEFTquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:40 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
ik heb dat nooit gesnapt, maar juist als er gever staat is het lener
logisch niet nee, maar ik heb wel het punt
Het is een hele lullige vraag die je wel in je woordenboek kon vinden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:48 schreef RY5PRM4x het volgende:
die hypotheekgevers ik had daar de bank ingevuld omdat die een lening verstrekt ... fout?
Zo voelde ik me altijd na Se's wiskunde en economie de laatste 3 jaarquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:40 schreef Weggeslet het volgende:
GODVERDOMME WAT EEN KANKERTOETS
Ik heb echt zevenachtste fout en dat zeg ik niet om zielig te doen [hoewel het wel ontzettend pathetic is inderdaad] maar gewoon omdat ik dat zojuist gezien heb ik ben een LOSER BEN GODVERDOMME IK GA HUILEN
Tsja, hadden ze misschien idd wat duidelijker kunnen neerzetten daar.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:53 schreef arucard het volgende:
Er staat: De WKK produceert 2.000 kilowatt per draaiuur. En dat 5000 uur.
Dan staat er in de uitwerkingen:
productie: 5.000 × 2.000 = 10.000.000 kwh
Dus een kilowatt is hetzelfde als een kilowattuur?
Ja maar het was wel egt belangrijk dat je weet dat een annuiteit een rechte lijn is, en oké de hoogte is iets meer inzicht maar ook goed te doen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:36 schreef Zolcon het volgende:
snappie?
Ja, maar dan zou het toch 10.000.000 kw moeten zijn en niet kwh?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:56 schreef Zolcon het volgende:
Was gewoon weer een lullig gebruik van de informatie
Er stond dat er per productie uur 2000 kilowatt werd geproduceerd. Je moest het dus nog even vermenigvuldigen met het aantal productieuren dat ergens anders genoemd was.
Zou vet zijn als ze bij het CITO geowned worden door iemand die wel wat van natuurkunde snaptquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:56 schreef arucard het volgende:
In mijn woordenboek staat namelijk dat een kilowattuur duizend kilowatt is![]()
Hadden ze idd beter beiden op dezelfde plek kunnen noemen voor extra duidelijkheid.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:56 schreef Zolcon het volgende:
Was gewoon weer een lullig gebruik van de informatie
Er stond dat er per productie uur 2000 kilowatt werd geproduceerd. Je moest het dus nog even vermenigvuldigen met het aantal productieuren dat ergens anders genoemd was.
Ik snap juist vrij weinig van natuurkunde, dus misschien dat ik het wel fout hebquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:58 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Zou vet zijn als ze bij het CITO geowned worden door iemand die wel wat van natuurkunde snapt
Ik vond het ook gek dat ze kilowattuur ineens gingen veranderen in kilowatt omdat kilowattuur gewoon een andere eenheid is....quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:00 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik snap juist vrij weinig van natuurkunde, dus misschien dat ik het wel fout heb![]()
Maar vond het iig niet duidelijk.
Heb altijd het idee bij MO dat ze zelf vinden dat hun vak te makkelijk is en dat ze daarom maar van die kleine lullige dingen erin stoppen. Gewoon een soort van concentratietest is het dan meer... heel lullig tijdens je examen om zoiets erin te doen, spanning giert dan sowieso door iedereens lijfquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:59 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Hadden ze idd beter beiden op dezelfde plek kunnen noemen voor extra duidelijkheid.
Ja, doen ze wel vaker inderdaad.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:02 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Heb altijd het idee bij MO dat ze zelf vinden dat hun vak te makkelijk is en dat ze daarom maar van die kleine lullige dingen erin stoppen. Gewoon een soort van concentratietest is het dan meer... heel lullig tijdens je examen om zoiets erin te doen, spanning giert dan sowieso door iedereens lijf
haha net eerderquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:15 schreef AstroNova het volgende:
Wat een rottoets. Normaal ben ik goed in M&O, maar vandaag niet. Volgens mij komen er meer klachten over M&O dan over bio bij het laks
joa... redelijk... als de klachten binnen blijven stromen, en hij over het algemeen slechter gemaakt is dan dat jij hem gemaakt hebt is de normering hopelijk boven de 1quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:19 schreef Trabzonspor het volgende:
Dit was echt een vervelende toets zeg sjejsuz... ik kreeg er echt hoofdpijn van, maar met 44 punten maak ik dan een redelijke kans op een 7.4?
Nee.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:19 schreef Trabzonspor het volgende:
Dit was echt een vervelende toets zeg sjejsuz... ik kreeg er echt hoofdpijn van, maar met 44 punten maak ik dan een redelijke kans op een 7.4?
Je hebt voor een 7.4 een normering van 1.2 nodig en dat zou op zich best de normering kunnen wordenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:19 schreef Trabzonspor het volgende:
Of accepteer gewoon dat je de stof niet goed beheerstequote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:33 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
oftewel, iedereen klagen(die dat nog niet heeft gedaan)
God hebben we jou weer, de topper ego !quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Of accepteer gewoon dat je de stof niet goed beheerste
Sorry voor mijn volwassenheid hoorquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:52 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
God hebben we jou weer, de topper ego !
Niemand een beter cijfer gunnen !
Ik had 40 punten en ik klaag vooral voor de mensen waarbij het kut ging doordat het gewoon een bagger examen was, uber ego
Oke, ik kan niet tegen typische VWO'ers.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Sorry voor mijn volwassenheid hoor
Maar ik kan niet tegen het klagen om het klagen
Ik ben net afgestudeerd aan het HBOquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:57 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Oke, ik kan niet tegen typische VWO'ers.
Dat soort mensen zouden ze moeten laten inslapen, maar dat is mijn mening
Je kunt het nooit zeker weten, maar zeer waarschijnlijk wel. Je hebt dan nl. een norm van 0,2 of hoger nodig en de norm was afgelopen jaren 0,8-0,9 en omdat ie dit jaar moeilijk was waarschijnlijk iets hoger.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:55 schreef mr-puta het volgende:
rond de 30, zou dat genoeg zijn voor een 4.4?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben net afgestudeerd aan het HBO
En HAVO gedaan, en toen kon ik er ook al niet tegen
Ik lees hier alleen "Het was te moeilijk, dus allemaal klagenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:00 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat je precies weet hoe een VWO examen eruit ziet, en met alleen het beheersen van je stof een goed cijfer haalt
Dus niet
Klagen kan alleen maar positief werken voor ons. Tuurlijk is het een beetje een goedkope en makkelijke manier van een hoger cijfer krijgen, maar so be it. De meeste mensen hebben gewoon goed geleerd en vinden het gewoon een moeilijk vak dus dan zijn extra tienden altijd welkom.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik lees hier alleen "Het was te moeilijk, dus allemaal klagen"
"Het was te veel werk, dus allemaal klagen"
Sorry, daar kan ik niet tegen
Oke, dat is raar.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik lees hier alleen "Het was te moeilijk, dus allemaal klagen"
"Het was te veel werk, dus allemaal klagen"
Sorry, daar kan ik niet tegen
Het was gewoon een kut toets vergeleken met vorige jarenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Klagen kan alleen maar positief werken voor ons. Tuurlijk is het een beetje een goedkope en makkelijke manier van een hoger cijfer krijgen, maar so be it. De meeste mensen hebben gewoon goed geleerd en vinden het gewoon een moeilijk vak dus dan zijn extra tienden altijd welkom.
Ik had er geen problemen mee verder, maar hoor van meer mensen dat ie lastig was inderdaad. En zelfs als ik een goed cijfer heb kan een hogere n norm alleen maar positief werken, dus geklaagd en ook voor klasgenoten natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Het was gewoon een kut toets vergeleken met vorige jaren
Jup, precies het zelfde hierquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:06 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Ik had er geen problemen mee verder, maar hoor van meer mensen dat ie lastig was inderdaad. En zelfs als ik een goed cijfer heb kan een hogere n norm alleen maar positief werken, dus geklaagd en ook voor klasgenoten natuurlijk.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:07 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Jup, precies het zelfde hier
Ja met 30 punten heb je bij normering 0.2 een 4,4 dus dat moet goed komenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:55 schreef mr-puta het volgende:
rond de 30, zou dat genoeg zijn voor een 4.4?
Dat probleem had ik dus ook.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:18 schreef leRomein het volgende:
In vergelijking met de examens die ik heb geoefend (2009 tijdvak I en II), vond ik het een stuk moeilijker.
Ik hoop op 1,1quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:17 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ja met 30 punten heb je bij normering 0.2 een 4,4 dus dat moet goed komenDe normering zal waarschijnlijk rond de 1 uitkomen
Ja dat dus, maar denk wel dat 1,1 haalbaar moet zijn vanwege nieuwe 2e fase enzo.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:51 schreef Jayzbai het volgende:
Er is de afgelopen jaren geen norm geweest boven de 1.2 ( 2006) dus de kans dat het veel hoger zal worden dan 1 is vrij klein helaas. Heb zelf een norm van 1.1 nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:20 schreef ThaTim het volgende:
Ik heb geen M&O, maar heb voor jullie geklaagd!
Ik heb ook voor bio en latijn geklaagd terwijl ik het niet hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 23 mei 2010 17:22 schreef kutkabouter het volgende:[/b]
wat zijn jullie echt kankertriest zeg :W ik ben weg hier, trieste kankerautisten
-na 4 minuut 25 terug-
Als je al eerder heb geklaagd niet neequote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:29 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik dacht dat ik heb geklaagd, maar geen bevestingingsmail gehad. Moet ik nu nog een keer?
5500 ofzoquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:33 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar dan heb ik het niet bevestigd en telt ie niet?
En hoeveel klachten zijn er nu?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:52 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
God hebben we jou weer, de topper ego !
Niemand een beter cijfer gunnen !
Ik had 40 punten en ik klaag vooral voor de mensen waarbij het kut ging doordat het gewoon een bagger examen was, uber ego
Eens, ik ging ook twijfelen, en heb er ook 1 fout.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:59 schreef revo989 het volgende:
klopt maar dat houdt dus wel in dat bron 1 en bron 4 tegenstrijdig aan elkaar zijn. Fijn dat er zo veel aandacht besteed wordt aan het tot stand brengen van een kloppend examen
Gegarandeerd betekend gewoon dat je minstens dat bedrag krijgt, niet dat je er niet overheen kan gaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:59 schreef revo989 het volgende:
klopt maar dat houdt dus wel in dat bron 1 en bron 4 tegenstrijdig aan elkaar zijn. Fijn dat er zo veel aandacht besteed wordt aan het tot stand brengen van een kloppend examen
klopt maar waarom wordt er dan gezegd dat het een woekerpolis is en niet aan de eisen van de ombudsman voldoet wanneer er boven het boven het gegarandeerde bedrag wordt uitbetaaldquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:09 schreef arucard het volgende:
[..]
Gegarandeerd betekend gewoon dat je minstens dat bedrag krijgt, niet dat je er niet overheen kan gaan.
Het gaat er daar volgens mij om dat het doel niet wordt gehaald, niet het gegarandeerde bedrag. Maar je hebt gelijk dat het onduidelijk is, net als vele andere opgaven.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:11 schreef revo989 het volgende:
[..]
klopt maar waarom wordt er dan gezegd dat het een woekerpolis is en niet aan de eisen van de ombudsman voldoet wanneer er boven het boven het gegarandeerde bedrag wordt uitbetaald
Ja idd zowiezo kutexamen echt weer lekker vaag van de CeVoquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:17 schreef revo989 het volgende:
ja klopt van het doel lees ik nu, ten eerste is het zeer onduidelijk ten tweede wordt de fictieve persoon wel als een achterlijke perosonlijkheid beschouwd.
Dat hij niet in de gaten heeft dat (20 x 3600) x 1.05 niet op het gewenste doel van 100.000 uitkomt, en dan nog gaan klagen bij een ombudsman...
Het ging bij vraag 6 om de garantie die die bank in ieder geval gaf, wat er ook gebeurde. Werkelijk lag het dus uiteindelijk wel boven die garantie, maar het ging om de garantie dat je sowieso je inleg met 5% terugkreeg.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:50 schreef revo989 het volgende:
gek dat dit nog niemand opgevallen was:
bij vraag 6 moest men de gegarandeerde opbrengst bereken voor 31-12-2011 waarbij het antwoord uitkwam op: 75600
maar bij informatiebron 4 was de eindwaarde van deze belegingsovereenkomst op 21-12-2008 al 73484,32 terwijl men nog twee jaar te gaan had dus nog 2x3600 erbij. Dit komt echter ver boven de 75600 uit. Vandaar dat ik vraag 6 fout had want het kon nooit 75600 zijn als men in 2008 al dat bedrag had. Ben ik nou zo dom of hadden andere dit ook nog:(?
Das wel heel veel inderdaad. Eigenlijk ook best weinig mensen met M en O dan. Maar getal zal wel kloppen aangezien er iets van 200.000 mensen totaal (vmbo/havo/vwo) examen gingen doen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:45 schreef Mestras het volgende:
11582 vwo leerlingen hebben dit examen gemaakt. Er zijn nu ongeveer 4900 klachten, dus ik denk dat morgen ongeveer de helft al een klacht heeft ingediend. Best wel heel veel.
Ik hoop dat alle leerlingen klagen. Dit examen was zwaar kut.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:45 schreef Mestras het volgende:
11582 vwo leerlingen hebben dit examen gemaakt. Er zijn nu ongeveer 4900 klachten, dus ik denk dat morgen ongeveer de helft al een klacht heeft ingediend. Best wel heel veel.
Ja en 40.000 VWOers. Ruim 1/4e met M&O, vind ik niet heel raar.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:48 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Das wel heel veel inderdaad. Eigenlijk ook best weinig mensen met M en O dan. Maar getal zal wel kloppen aangezien er iets van 200.000 mensen totaal (vmbo/havo/vwo) examen gingen doen.
Ik zag hier al dat er mensen over M&O klagen die het niet eens hebben, dus die getallen zeggen niet zoveelquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:45 schreef Mestras het volgende:
bWHEHEHEHEHHEH GEK BWEEHHEEHGWHEHREWHEFHWEFHJOEHOEOquote:Op woensdag 19 mei 2010 08:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zag hier al dat er mensen over M&O klagen die het niet eens hebben, dus die getallen zeggen niet zoveel
Gezondheidquote:Op woensdag 19 mei 2010 08:27 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
bWHEHEHEHEHHEH GEK BWEEHHEEHGWHEHREWHEFHWEFHJOEHOEO
Ik had gewoon een curve getekend, tussen die bovenste twee in ben ik begonnen en dan helemaal omhoog.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:36 schreef Zolcon het volgende:
snappie?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:35 schreef Granaatappel het volgende:
Op het examen werken ze toch ook met doorwerkfouten?
Ja alleen het was binnen 1 vraag. daarom vond ik het zo gek. Ik wil iig 1 puntje krijgenquote:Op woensdag 19 mei 2010 09:35 schreef Granaatappel het volgende:
Op het examen werken ze toch ook met doorwerkfouten?
en dat is genoeg?quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:43 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ja alleen het was binnen 1 vraag. daarom vond ik het zo gek. Ik wil iig 1 puntje krijgen
Ik vind dat ik een puntje verdien dus ik wil hem ook hebben ook!quote:
Best weinig. Wordt dus waarschijnlijk een lage normering voor jullie..quote:
Van de 10.000 leerlingen ---> 50 %quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:12 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Best weinig. Wordt dus waarschijnlijk een lage normering voor jullie..
Sarcasme?quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:13 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Van de 10.000 leerlingen ---> 50 %
NL 5000 klachten ----> 40.000 leerlingen ----> 12.5%
Oftewel, 4x zoveel klachten
O hahahahah danquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
Die vragen had ik nou net wél goedquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:20 schreef mr-puta het volgende:
http://examenklacht.nl/nieuws/mo-moeilijk-en-onduidelijk
Het aantal klachten voor M&O voor het vwo blijft ook toenemen. Veel klagers geven aan dat het examen te lang was, waardoor zij erg hard door moesten werken om het examen op tijd af te krijgen. Zij gaven aan hierdoor minder tijd te hebben om alle vragen met de benodigde concentratie te maken.
Over vraag 14 was ook onduidelijkheid. Hierbij moest aangegeven worden voor welke optie de heer Traaghand zou kiezen, waarbij de eindwaardes berekend bij vraag 11 en 13 vergeleken moesten worden. Sommige leerlingen gaven aan dat zij bij vraag 11 en 13 foutieve eindwaardes berekend hadden. Hierdoor kon het zijn dat zij vraag 14 ook fout beantwoordden, maar wel met een juiste redenering. Het LAKS heeft deze klacht aan het College voor Examens voorgelegd; als we een reactie hebben dan laten we jullie dat weten.
Ook vraag 28 zorgde voor verwarring: de vraag was volgens leerlingen erg algemeen gesteld, maar het correctievoorschrift rekent enkel een specifiek antwoord goed. Volgens leerlingen was de vraag zó gesteld, dat docenten eigenlijk ook een algemeen antwoord goed zouden moeten rekenen. Ook deze klacht ligt bij het College voor Examens. Updates volgen dus!
Sounds great
Als jij 2 foutieve eindwaardes berekend, maar jij pikt wel de hoogste van die twee, is vraag 14 gewoon goed. Dit is wederom een doorwerkfout en de motivatie telt hier.quote:Sommige leerlingen gaven aan dat zij bij vraag 11 en 13 foutieve eindwaardes berekend hadden. Hierdoor kon het zijn dat zij vraag 14 ook fout beantwoordden, maar wel met een juiste redenering.
Ja maar dit levert vaak toch punten op!quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:12 schreef arucard het volgende:
Ik had bij optie 1 een getal ergens boven de 100.000 ofzo, en optie 2 had ik uiteindelijk geen tijd meer voor (had hem overgeslagen). Toen had ik bij 14 gewoon: Stel dat optie 2 150.000 is, dan kiest hij voor die, want hoger
"want hoger" is geen goede motivering toch? Dat 2 hoger is dan 1 is een constatering, geen motivatie voor een keuzequote:Op woensdag 19 mei 2010 15:12 schreef arucard het volgende:
Ik had bij optie 1 een getal ergens boven de 100.000 ofzo, en optie 2 had ik uiteindelijk geen tijd meer voor (had hem overgeslagen). Toen had ik bij 14 gewoon: Stel dat optie 2 150.000 is, dan kiest hij voor die, want hoger
Ik ook niet. Heb de bijlage en de opgave een paar keer opnieuw gelezen, uiteindelijk de opgave maar overgeslagen omdat ik er niet uit kwam.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:14 schreef queensbridge het volgende:
Wat vond ik dit een teringexamen. imo waren die examens van 2009 en 2008 een stuk makkelijker. Ik snapte die tabel bij opgave 1 al niet hahah
Ja, daaromquote:Op woensdag 19 mei 2010 15:13 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Ja maar dit levert vaak toch punten op!
Als beide correctors hiermee eens zijn krijg je gewoon punten want de essentie van vraag 14 is: wat is het hoogste getal; klinkt heel simpel maar dat is het ook gewoon.
Volgens het correctievoorschrift was het dit: Hij kiest voor optie 2. Optie 2 heeft een hogere eindwaarde opquote:Op woensdag 19 mei 2010 15:14 schreef Piles het volgende:
[..]
"want hoger" is geen goede motivering toch? Dat 2 hoger is dan 1 is een constatering, geen motivatie voor een keuze
Dus ik hoop dat je er nog meer hebt bij geschreven, dan wordt het wel goed gerekend toch?
Zag ik ook. Terwijl ik 3 en 4 heb overgeslagen van opgave 1quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:59 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik vond opave 1 ook lastig terwijl ik later op het correctie blad zag dat ie heel erg makkelijk was.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:30 schreef Etsu het volgende:
http://www2.cito.nl/vo/ex2010/VW-A-0251-a-10-1-c.pdf
Ja.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:31 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Ik had alleen : risico op hoge kosten, is dat ook goed ?
Meh, punt minder... wat is de reden van dit besluit?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:30 schreef Etsu het volgende:
http://www2.cito.nl/vo/ex2010/VW-A-0251-a-10-1-c.pdf
Dat had ik ook, dit slaat nergens op ze hebben al een kut examen gemaakt en verscherpen de correctie voorschrift nog ook.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:32 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Kut zoooi, ik had ''klantenverlies'' .... maar nu is dat niet meer goed dan ???
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |