abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81531526
Hallo allemaal,

Ik had hier een tijdje geleden een topic geplaatst over hoe ik mogelijk terug naar Nederland wou emigreren.
Ik ben naar jullie land gekomen op vakantie een paar weken geleden, en ben net terug in de VS waar ik woon. Ik ga jullie een beetje vertellen over mijn ervaringen in jullie land.

Jullie hele land is gewoon vreselijk slecht geworden! Ik wil helemaal niet meer verhuizen naar jullie land. Ik heb erg slechte ervaringen (aanvaringen zelfs) meegemaakt aldaar. Ik ben blij dat ik terug ben in de VS, en kan me niet voorstellen dat ik ooit het idee had terug naar NL te willen keren. Soms moet je echt al het mooie in je leven verliezen voordat je de waarde daarvan kan inschatten.

Eerst en vooral is de reis van de start mislukt. Wel liggen sommige factoren aan mij natuurlijk, maar dit is dan alweer te danken aan mijn naïviteit en goedgelovigheid/vertrouwen van mijn medemens.

Toen ik ben aangekomen op de luchthaven Dusseldorf ( en ik vloog niet via Schiphol - dat is belachelijk duur) heb ik een beetje geld omgewisseld van dollars naar euro's. Dat viel wel mee, alleen viel het conversie-tarief nogal hoger uit dan wat ik verwacht had. Maar ik had beter al mijn geld toen op dat moment in moeten ruilen, dat wist ik achteraf pas.

Eenmaal in de stad reed ik met de DB naar Eindhoven. Daar besloot ik de rest van mijn geld om te wisselen naar Euro's. Grotere fout was er niet geweest, ik werd in de maling genomen voor maar liefst 300 euro's !!! bij een winkel op straat voor valuta-omwisseling.

Zo'n beetje alle buurtwinkels, snackbar's, apotheken, restaurant's, horeca-gelegenheden zijn door allochtone mensen geopereerd. Ik krijg het gevoel als ik ergens binnenloop dat ik in Turkije, Syrië, Marokko, of Egypte woon. Er ontbreekt enige Nederlandse karakter aan jullie bedrijfsleven. Maar het is juist Nederland dat ik wil bezoeken, niet al deze andere landen.

Op het station Eindhoven wachtte ik tientallen minuten voor een deugdelijke taxichauffeur die mij naar het hotel wou vervoeren, maar zo te zien zijn het alleen moslims die ook nog in groepsverband lekker stonden te kletsen. Ik dacht meer aan een chain-gang (soort straatbende) toen ik een taxi wou pakken!

Toen ik ze ging benaderen om een ritje te vragen, gingen ze heel eventjes met elkaar in gesprek, en er barstte een grote lach paar momentjes later toen ze mij iemand toewezen als chauffeur. Ik wist al dondersgoed dat ik in de maling zou worden genomen maar had geen andere keuze.

Waar ook ik naartoe ging, probeerde ik me netjes aan te passen en Nederlands te spreken. Er werd echter behoorlijk boers tegen mij gedaan, en ik kreeg ontzettend veel opmerkingen over hoe ik een buitenlands accent heb, en waar ik vandaan kom zoiets! Alsof dat ook maar iets uit moet maken!
Ik woon weliswaar 12 jaar in de VS, en daardoor ben ik wel een beetje mijn NL se accent kwijt, maar dan ben ik des te meer blij om.

Ik werd lastiggevallen op straat door allerlei louche karakters die mij achter wouden volgen, of naar geld kwamen vragen. Zo'n 3 in de 5 haalde een mes tevoorschijn uit zijn broekzak, om daarmee drugs te spuiten of god weet wat! Ik zag zo her en der een paar dronkaards op straat volledig uitgestrekt liggen! en niemand die zich om hen bekommerde. Dit zijn de toestanden in jullie land!

Ik vind ook de Nederlandse gasten niet echt veel onder voor doen. Er zat zo'n kerel dwars tegenover mij aan de overkant van een trein, met zo'n boze, lelijke blik op z'n gezicht waarvan je zou het denken dat ie net een moord gepleegd had of zo. Vriendelijk was het echt niet.

En als klap op de vuurpijl deed ik me bij het einde van de reis als een arme voor, om te zien hoe ik behandeld zou worden. Ik werd bedrogen, misbruikt, zwaar beledigd zelfs!! en voor de gek gehouden door een speciale opvang in de gemeente die noodlijdende mensen een helpende handen toe moesten steken! Ik wil nooit maar dan ook nooit in erbarmelijke situaties in jullie land terechtkomen!

Ik kan zo doorgaan met mijn verhaal, maar ik merk nu dat ie al heel erg lang is, en daarom sluit ik hiermee af.

Conclusie: jullie land is gewoon naar de klote gegaan, alleen is het nog onduidelijk of jullie dat zelf hebben gewild of of dat volledig buiten je controle om is gebeurt. En als laatste melding ben ik zelf van allochtone komaf, dus racisme is het zeker niet, ik word ook lastiggevallen door mijn allochtone medemens. Ik krijg niet het gevoel dat ik Nederland bezoek maar een land vol haatdragende, bekrompen, zelfzuchtige, meedogenloze, lompe, onbeleefde gasten die echt niet sporen! en ook nog gevaarlijk doen. Jullie zijn zodanig verislamitiseerd dat jullie straks een tweede bevrijding nodig zullen hebben van de Amerikanen. Nee dank u, ik blijf lekker in de VS, al dacht ik ooit dat het hier te slecht voor woorden was geworden. Geef me maar de Yanks!
pi_81531588
Okay
ijs_beer fan!
pi_81531623
Dan blijf je lekker daar.
Enige wat je niet afgeleerd is is dat Nederlandse geklaag.
pi_81531649
Blijf inderdaad maar lekker daar, bekrompen redneck dat je er bent..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2010 13:24:20 ]
pi_81531665
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:23 schreef Thomas B. het volgende:
Blijf inderdaad maar lekker daad, bekrompen redneck dat je er bent..
thomasje, door jou ben ik overigens wel blij dat ik hier woon
  maandag 17 mei 2010 @ 13:24:10 #6
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_81531674
Als je Amerika beter vindt, moet je maar daar blijven.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 17 mei 2010 @ 13:25:10 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_81531718
pi_81531736
quote:
redneck??!!? gast ik kwam daar omdat ik zo'n grote waardering voor jullie hadden, met zakken vol geld letterlijk om aan jullie te besteden. En in plaats daarvan kreeg ik enkel disrespect (stank voor dank) terug.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:26:05 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81531760
Een chain gang is geen straatbende, slimpie. Dat zijn gevangenen die geketend werken, aan bijvoorbeeld een spoorweg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 mei 2010 @ 13:26:19 #10
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_81531768
Ik ben altijd wel voor lekker potje zeiken op nederland. Het is in 20 jaar tijd een echt kutland geworden.

Maar jouw verhaal trekt toch voor grote delen op niets.

Net alsof de VS zo'n lekker land is.
pi_81531794
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:24 schreef o.us het volgende:
Als je Amerika beter vindt, moet je maar daar blijven.
en dat doe ik nu ook dank je wel , ik hoop alleen maar dat ik een beetje jullie ogen wakker kan schudden.
pi_81531795
@TS: bijna iedereen is het waarschijnlijk met je eens, maar je schijnt het als 'buitenstaander' niet te mogen zeggen.

'Het is inderdaad allemaal ruk hierzo in dit land, maar het is *&%$%&^^^ wel míjn land '

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 17 mei 2010 @ 13:27:08 #13
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81531802
Je komt zeker uit Iran ?
  maandag 17 mei 2010 @ 13:27:48 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81531833
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef wesp40 het volgende:

en dat doe ik nu ook dank je wel , ik hoop alleen maar dat ik een beetje jullie ogen wakker kan schudden.
Mijn ogen zijn wakkergeschud!
TTK, hier komt weer een pareltje.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:29:01 #15
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81531878
quote:
k werd lastiggevallen op straat door allerlei louche karakters die mij achter wouden volgen, of naar geld kwamen vragen. Zo'n 3 in de 5 haalde een mes tevoorschijn uit zijn broekzak, om daarmee drugs te spuiten of god weet wat! Ik zag zo her en der een paar dronkaards op straat volledig uitgestrekt liggen! en niemand die zich om hen bekommerde. Dit zijn de toestanden in jullie land!
Messen om drugs mee te spuiten?
pi_81531912
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:25 schreef wesp40 het volgende:

[..]

redneck??!!? gast ik kwam daar omdat ik zo'n grote waardering voor jullie hadden, met zakken vol geld letterlijk om aan jullie te besteden. En in plaats daarvan kreeg ik enkel disrespect (stank voor dank) terug.
Z'n hele verhaal is gebaseerd op zijn ervaring met een paar taxichauffeurs, de islamitische winkelbediende en een tegenvallende wisselkoers. Moet ik dat serieus nemen? Alsof het in zijn eigen land allemaal zo goed geregeld is...
pi_81531915
Dus je bent 12 jaar geleden gevlucht voor de opkomst van de moslims en komt nu kijken of we het al hebben opgelost? Dat je verder voor de gek gehouden bent meerdere malen ligt echt niet aan Nederland...
pi_81531954
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Er schud heul niemand met mijn ogen! !
Alsof ik zelf niet zie dat er dingen fout ga dan moet je wel behoorlijke kleppen op je kop hebben
pi_81532010
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:29 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Messen om drugs mee te spuiten?
Nogmaals,die messen in de zakken zie je hier niet zo vaak in de VS. Stel je maar voor dat je ruzie krijgt met een onbekende op straat, voordat je het weet, heb je iets in je ribbenkast gestoken gekregen. Daar gaat het om. Fatsoen dus.

En ja volgens mij waren ze de een of andere poederachterige substantie voor aan het bereiden met die meslemmertjes.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:32:37 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_81532021
Dit kon niet in je eerste topic, want? Terug naar Nederland
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_81532033
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef Copycat het volgende:
Een chain gang is geen straatbende, slimpie. Dat zijn gevangenen die geketend werken, aan bijvoorbeeld een spoorweg.
Je snapt toch wel wat ik bedoel, alleen is de terminologie misschien een beetje ernaast
  maandag 17 mei 2010 @ 13:33:37 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81532064
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:32 schreef wesp40 het volgende:

En ja volgens mij waren ze de een of andere poederachterige substantie voor aan het bereiden met die meslemmertjes.
Was jij erbij? Of ben jij ook TS?
pi_81532093
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:29 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Z'n hele verhaal is gebaseerd op zijn ervaring met een paar taxichauffeurs, de islamitische winkelbediende en een tegenvallende wisselkoers. Moet ik dat serieus nemen? Alsof het in zijn eigen land allemaal zo goed geregeld is...
Onzin, jij kan blijkbaar niet goed lezen. alles wat ik daar meegemaakt heb, bijn alle interacties dus, hadden anders gekund. Dit soort toestanden maak ik niet mee in de VS, tenzij ik hard op zoek naar ga! Misschien weet je dat niet omdat je je hele leven in dat landje zit, maar het kan wel anders en gebeurt ook waar ik woon.
pi_81532096
Ik moet zeggen dat dit verhaal toch een heel ander licht op dit topic werpt:

Duitsers die Engels niet kunnen/willen spreken

maandag 17 mei 2010 @ 13:34:35 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81532101
quote:

Je snapt toch wel wat ik bedoel, alleen is de terminologie misschien een beetje ernaast
Een beetje boel ernaast. Ja, het woord 'gang' zit erin, maar dan houdt het ook wel op. Beetje domme mistake voor een yank.
Maar hoezo antwoordt je nu met dit account?
pi_81532135
Ik geloof geen woord van dit hele verhaal.
pi_81532172
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:29 schreef Hydrogeny het volgende:
Dus je bent 12 jaar geleden gevlucht voor de opkomst van de moslims en komt nu kijken of we het al hebben opgelost? Dat je verder voor de gek gehouden bent meerdere malen ligt echt niet aan Nederland...
Maar het ligt wel aan jullie stiekem, geniepige manier van bedriegen die naar schijnt jullie ontzettend veel lekkere "kicks" oplevert. Zelfs naar de weg vragen moest ik tientallen keer doen, omdat mensen het leuk vonden mij de verkeerde weg op te sturen.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:37:33 #28
15080 static
pi_81532216
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Was jij erbij? Of ben jij ook TS?
Ouch.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 17 mei 2010 @ 13:39:07 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81532266
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:37 schreef static het volgende:

Ouch.
Stapte ik op iemands ego?
  maandag 17 mei 2010 @ 13:39:19 #30
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_81532271
laat maar

[ Bericht 77% gewijzigd door o.us op 17-05-2010 13:39:39 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_81532311
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:34 schreef Igen het volgende:
Ik moet zeggen dat dit verhaal toch een heel ander licht op dit topic werpt:

Duitsers die Engels niet kunnen/willen spreken

Je verpest een prachtig troltopic!
  maandag 17 mei 2010 @ 13:40:47 #32
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_81532327
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:36 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Maar het ligt wel aan jullie stiekem, geniepige manier van bedriegen die naar schijnt jullie ontzettend veel lekkere "kicks" oplevert. Zelfs naar de weg vragen moest ik tientallen keer doen, omdat mensen het leuk vonden mij de verkeerde weg op te sturen.
Ja kijk, je kunt in de USA wel "the right to be stupid" hebben.
Wil nog niet zeggen dat we hier domme mensen kunnen gebruiken en dat de maatschappij op ze aangepast is.
pi_81532435
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja kijk, je kunt in de USA wel "the right to be stupid" hebben.
Wil nog niet zeggen dat we hier domme mensen kunnen gebruiken en dat de maatschappij op ze aangepast is.
Naah, expres toeristen de verkeerde kant op sturen gebeurt echt wel hoor, in Nederland. Een klasgenoot van mij, woonachtig in Amsterdam-Centrum, vertelde eens vol trots dat hij regelmatig Duitse toeristen opzettelijk de verkeerde weg wees en dan erbij zei dat het nog héél ver lopen is.
pi_81532442
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:36 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Oh en natuurlllijk zijn we allemaal zo.
Over tunnelvisie gesproken Is wel typisch Amerika hea.
pi_81532798
Obvious troll is obvious...

Maar wel een goed topique! Je had alleen niet van je kloon over moeten stappen naar je andere account
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_81532823
En ik heb nog niets geschreven over al die geld graaiende praktijken zoals openbaar telefoons die je muntgeld niet teruggeven mocht de oproep niet lukken, de wc's waar je voor iedere keer moet betalen,zelfs in cafe's ! waar je net eten heb besteld, automaat-tarieven die van het ene op het andere moment niet kloppen. Winkels waar je 3 euro op moet hoesten om een beetje internet te gebruiken! en niet meer weet wat met je browsing-geschiedenis gaat gebeuren.

Politie die de andere weg opkijkt mocht je problemen krijgen, en die bang zijn om verdachte individu's aan te gaan spreken!

Dit soort geldzucht heb ik nog nooit gezien in de VS. Voor de rest ga maar de VS afkraken maar wat het dit betreft zullen jullie nooit tegen dit prachtige land kunnen opmeten
pi_81532889
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:54 schreef FS990 het volgende:
En ik heb nog niets geschreven over al die geld graaiende praktijken zoals openbaar telefoons die je muntgeld niet teruggeven mocht de oproep niet lukken, de wc's waar je voor iedere keer moet betalen,zelfs in cafe's ! waar je net eten heb besteld, automaat-tarieven die van het ene op het andere moment niet kloppen. Winkels waar je 3 euro op moet hoesten om een beetje internet te gebruiken! en niet meer weet wat met je browsing-geschiedenis gaat gebeuren.

Politie die de andere weg opkijkt mocht je problemen krijgen, en die bang zijn om verdachte individu's aan te gaan spreken!

Dit soort geldzucht heb ik nog nooit gezien in de VS. Voor de rest ga maar de VS afkraken maar wat het dit betreft zullen jullie nooit tegen dit prachtige land kunnen opmeten

Wat een prachtig land, en daar is ook alles mee gezegd
  maandag 17 mei 2010 @ 13:56:38 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81532898
Het is me allemaal wat. En dat in een paar dagen tijd. Zoveel onheil. Je zou bijna zeggen dat Karma je in je reet aan het neuken is. Of dat jij op je duimpje aan het zuigen bent, FS990 aka wesp40.
pi_81532932
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:20 schreef FS990 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik had hier een tijdje geleden een topic geplaatst over hoe ik mogelijk terug naar Nederland wou emigreren.
Ik ben naar jullie land gekomen op vakantie een paar weken geleden, en ben net terug in de VS waar ik woon. Ik ga jullie een beetje vertellen over mijn ervaringen in jullie land.

Jullie hele land is gewoon vreselijk slecht geworden! Ik wil helemaal niet meer verhuizen naar jullie land. Ik heb erg slechte ervaringen (aanvaringen zelfs) meegemaakt aldaar. Ik ben blij dat ik terug ben in de VS, en kan me niet voorstellen dat ik ooit het idee had terug naar NL te willen keren. Soms moet je echt al het mooie in je leven verliezen voordat je de waarde daarvan kan inschatten.

Eerst en vooral is de reis van de start mislukt. Wel liggen sommige factoren aan mij natuurlijk, maar dit is dan alweer te danken aan mijn naïviteit en goedgelovigheid/vertrouwen van mijn medemens.

Toen ik ben aangekomen op de luchthaven Dusseldorf ( en ik vloog niet via Schiphol - dat is belachelijk duur) heb ik een beetje geld omgewisseld van dollars naar euro's. Dat viel wel mee, alleen viel het conversie-tarief nogal hoger uit dan wat ik verwacht had. Maar ik had beter al mijn geld toen op dat moment in moeten ruilen, dat wist ik achteraf pas.

Eenmaal in de stad reed ik met de DB naar Eindhoven. Daar besloot ik de rest van mijn geld om te wisselen naar Euro's. Grotere fout was er niet geweest, ik werd in de maling genomen voor maar liefst 300 euro's !!! bij een winkel op straat voor valuta-omwisseling.

Zo'n beetje alle buurtwinkels, snackbar's, apotheken, restaurant's, horeca-gelegenheden zijn door allochtone mensen geopereerd. Ik krijg het gevoel als ik ergens binnenloop dat ik in Turkije, Syrië, Marokko, of Egypte woon. Er ontbreekt enige Nederlandse karakter aan jullie bedrijfsleven. Maar het is juist Nederland dat ik wil bezoeken, niet al deze andere landen.

Op het station Eindhoven wachtte ik tientallen minuten voor een deugdelijke taxichauffeur die mij naar het hotel wou vervoeren, maar zo te zien zijn het alleen moslims die ook nog in groepsverband lekker stonden te kletsen. Ik dacht meer aan een chain-gang (soort straatbende) toen ik een taxi wou pakken!

Toen ik ze ging benaderen om een ritje te vragen, gingen ze heel eventjes met elkaar in gesprek, en er barstte een grote lach paar momentjes later toen ze mij iemand toewezen als chauffeur. Ik wist al dondersgoed dat ik in de maling zou worden genomen maar had geen andere keuze.

Waar ook ik naartoe ging, probeerde ik me netjes aan te passen en Nederlands te spreken. Er werd echter behoorlijk boers tegen mij gedaan, en ik kreeg ontzettend veel opmerkingen over hoe ik een buitenlands accent heb, en waar ik vandaan kom zoiets! Alsof dat ook maar iets uit moet maken!
Ik woon weliswaar 12 jaar in de VS, en daardoor ben ik wel een beetje mijn NL se accent kwijt, maar dan ben ik des te meer blij om.

Ik werd lastiggevallen op straat door allerlei louche karakters die mij achter wouden volgen, of naar geld kwamen vragen. Zo'n 3 in de 5 haalde een mes tevoorschijn uit zijn broekzak, om daarmee drugs te spuiten of god weet wat! Ik zag zo her en der een paar dronkaards op straat volledig uitgestrekt liggen! en niemand die zich om hen bekommerde. Dit zijn de toestanden in jullie land!

Ik vind ook de Nederlandse gasten niet echt veel onder voor doen. Er zat zo'n kerel dwars tegenover mij aan de overkant van een trein, met zo'n boze, lelijke blik op z'n gezicht waarvan je zou het denken dat ie net een moord gepleegd had of zo. Vriendelijk was het echt niet.

En als klap op de vuurpijl deed ik me bij het einde van de reis als een arme voor, om te zien hoe ik behandeld zou worden. Ik werd bedrogen, misbruikt, zwaar beledigd zelfs!! en voor de gek gehouden door een speciale opvang in de gemeente die noodlijdende mensen een helpende handen toe moesten steken! Ik wil nooit maar dan ook nooit in erbarmelijke situaties in jullie land terechtkomen!

Ik kan zo doorgaan met mijn verhaal, maar ik merk nu dat ie al heel erg lang is, en daarom sluit ik hiermee af.

Conclusie: jullie land is gewoon naar de klote gegaan, alleen is het nog onduidelijk of jullie dat zelf hebben gewild of of dat volledig buiten je controle om is gebeurt. En als laatste melding ben ik zelf van allochtone komaf, dus racisme is het zeker niet, ik word ook lastiggevallen door mijn allochtone medemens. Ik krijg niet het gevoel dat ik Nederland bezoek maar een land vol haatdragende, bekrompen, zelfzuchtige, meedogenloze, lompe, onbeleefde gasten die echt niet sporen! en ook nog gevaarlijk doen. Jullie zijn zodanig verislamitiseerd dat jullie straks een tweede bevrijding nodig zullen hebben van de Amerikanen. Nee dank u, ik blijf lekker in de VS, al dacht ik ooit dat het hier te slecht voor woorden was geworden. Geef me maar de Yanks!
So hey ketelbinkie, wat een avontuur zeg!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81532986
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:56 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat een prachtig land, en daar is ook alles mee gezegd
Je lijkt vooroordelen te hebben tegen bepaalde soorten mensen, die niet altijd zelf direct de schuld voor moeten krijgen.

En wij zorgen tenminste voor dat iedereen volop te eten heeft ipv dat ze op straat moeten liggen in een dronkenroes.

NLers hebben een erg slechte "attitude" tegen arme/dakloze/weerloze mensen.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:01:55 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81533084
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef FS990 het volgende:

En wij zorgen tenminste voor dat iedereen volop te eten heeft ipv dat ze op straat moeten liggen in een dronkenroes.

Wel jammer dat je zo snel through the basket valt.
pi_81533115
quote:

[..]

Je lijkt vooroordelen te hebben tegen bepaalde soorten mensen, die niet altijd zelf direct de schuld voor moeten krijgen.

Oh ja? Eerste hit op koekel als je zoekt op honger in amerika:
http://amerika.blog.nl/al(...)adden-honger-in-2008
ijs_beer fan!
pi_81533135
quote:

[..]

Er zijn genoeg voorzieningen voor mensen in dit land, dus er hoeft niemand dak- of werkloos te zijn. Feit dat er toch mensen zijn die of voor dit leven kiezen of helaas gedwongen worden die kant op te gaan is ook deels te danken aan onze fijne overheid .

Next to that, welk continent heeft er onlangs pas iets voor de mensen die het minder hebben geregeld in de vorm van een ziektewet? Ohja jullie. De enige die een beetje nadenkt is Barack.

.. Tuurlijk Amerika heeft geen zwervers, geen dronkaards, geen criminelen. Het is daar echt paradise.
rot toch op wat een onzin.
pi_81533172
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wel jammer dat je zo snel through the basket valt.
Ga maar eens het Amerikaans consulaat bezoeken te Amsterdam. En bij aankomst doe je horloge-timer aan. Ik verzeker je dat je niet binnen 30 minuten zelfs naar de balie zal kunnen vanwege de rij
pi_81533196
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef FS990 het volgende:

[..]

Ga maar eens het Amerikaans consulaat bezoeken te Amsterdam. En bij aankomst doe je horloge-timer aan. Ik verzeker je dat je niet binnen 30 minuten zelfs naar de balie zal kunnen vanwege de rij
En wat is het praktisch nut daarvan dan?
pi_81533198
Slecht geprobeerd, Mensa-allochtoon. Had beter van je verwacht.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 17 mei 2010 @ 14:04:39 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81533203
quote:

En dan krijg ik daar voedsel en een slaapplek? Of heeft deze post een andere relevantie?
pi_81533233
quote:

[..]

Werken ze daar dan zo inefficiënt en hebben ze daar zulke langzame ongemotiveerde medewerkers zonder arbeidsmoraal dan?
pi_81533237
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:02 schreef NanKing het volgende:

[..]

Oh ja? Eerste hit op koekel als je zoekt op honger in amerika:
http://amerika.blog.nl/al(...)adden-honger-in-2008
Van wie ga je het geloven? Iemand die in het land zelf woont en veel kent, of een vage website-link waar je vaak de auteur's niet eens kan contacteren?
pi_81533285
Jullie Europese gasten sporen echt niet!!! Sorry

Misschien hebben jullie meer leefruimte (lebensraum) nodig of zo....maar met elke reactie komen jullie alleen maar haatvoller over.
pi_81533286
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef FS990 het volgende:

[..]

Van wie ga je het geloven? Iemand die in het land zelf woont en veel kent, of een vage website-link waar je vaak de auteur's niet eens kan contacteren?
!

je op je neus.
ijs_beer fan!
  maandag 17 mei 2010 @ 14:09:05 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81533358
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef FS990 het volgende:

Als jij die eerste iemand bent: dan ga ik op die website af. Ook op mijn eigen ervaringen in de VS, met talloze daklozen die om geld smeekten, maar vooral op feiten die voorhanden zijn.

Trouwens: Die Amerikaanse douane kan ook wel eens een lesje vriendelijkheid gebruiken!
  maandag 17 mei 2010 @ 14:09:34 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81533377
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:06 schreef FS990 het volgende:

Misschien hebben jullie meer leefruimte (lebensraum) nodig of zo....maar met elke reactie komen jullie alleen maar haatvoller over.
Excuses aanvaard en nu opkutten met je nonsens.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:10:24 #54
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_81533407
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:06 schreef FS990 het volgende:

Hihi, sorry

Dus je komt nooit meer naar Nederland?
pi_81533451
quote:

[..]

Serieus, jij bent echt nog nooit verder geweest dan je 300 inwoners tellende dorpje op het platteland van Alabama Redneck! En dan praten over vooroordelen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2010 14:12:20 ]
pi_81533524
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Er zijn genoeg voorzieningen voor mensen in dit land, dus er hoeft niemand dak- of werkloos te zijn. Feit dat er toch mensen zijn die of voor dit leven kiezen of helaas gedwongen worden die kant op te gaan is ook deels te danken aan onze fijne overheid .

Next to that, welk continent heeft er onlangs pas iets voor de mensen die het minder hebben geregeld in de vorm van een ziektewet? Ohja jullie. De enige die een beetje nadenkt is Barack.

.. Tuurlijk Amerika heeft geen zwervers, geen dronkaards, geen criminelen. Het is daar echt paradise.
Bij je eerste twee zinnen lees ik al zo'n grote contradictie. Of valt dat jou niet op. Er zijn genoeg voorzieningen, maar de overheid treedt niet voldoende op??

Waarom moet de overheid enigszins optreden als er voldoende voorzieningen zijn??

NIemand kiest om dakloos te zijn, malloot dat begrijp je blijkbaar niet, en anders had ik ook niet verwacht na mijn jammerlijke vakantiereis door je land. Maar die hebben hulp nodig, niet haat.
pi_81533568
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Wij ontkennen niet dat deze problemen bestaan. Alleen gaan we eerlijker te werk met de aanpak daarvan.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:15:49 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81533618
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef FS990 het volgende:

Wij ontkennen niet dat deze problemen bestaan. Alleen gaan we eerlijker te werk met de aanpak daarvan.

Ja, dat is ook. The land of plenty ... for the ones with plenty to spend.
pi_81533620
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dan krijg ik daar voedsel en een slaapplek? Of heeft deze post een andere relevantie?
Kijk daar komt de kat uit de mouw. Jij wil graag zoiets hebben wat je overigens in de VS makkelijker kan krijgen, alleen is het jammer dat je Nederlandse bent en niet Amerikaanse. Voor jou dus. Want jullie landgenoten hebben lak aan je, al wil je dat niet geloven.
pi_81533624
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:13 schreef FS990 het volgende:

[..]

Bij je eerste twee zinnen lees ik al zo'n grote contradictie. Of valt dat jou niet op. Er zijn genoeg voorzieningen, maar de overheid treedt niet voldoende op??

Waarom moet de overheid enigszins optreden als er voldoende voorzieningen zijn??

NIemand kiest om dakloos te zijn, malloot dat begrijp je blijkbaar niet, en anders had ik ook niet verwacht na mijn jammerlijke vakantiereis door je land. Maar die hebben hulp nodig, niet haat.
Overheid en instanties zijn twee totaal verschillende dingen . Feit dat de overheid niet ingrijpt bij problemen als werkloosheid is voor zo'n instantie weer extra werk, omdat er mensen zijn die hulp nodig hebben. De instanties zijn er dus en hulp kan prima geboden worden. Maar de oorzaak van het probleem zelf is iets wat de overheid hoort op te lossen en dat is wat ze niet doen.

De overheid is medeverantwoordelijk voor het welzijn van het volk.

Er zijn zat mensen die weldegelijk kiezen voor het dakloos bestaan .
  maandag 17 mei 2010 @ 14:16:41 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81533649
De aap blijft nog even in de mouw zitten, want je post slaat nog steeds kant noch wal.
Waarom zou ik een Amerikaanse ambassade willen hebben?
pi_81533660
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als jij die eerste iemand bent: dan ga ik op die website af. Ook op mijn eigen ervaringen in de VS, met talloze daklozen die om geld smeekten, maar vooral op feiten die voorhanden zijn.

Trouwens: Die Amerikaanse douane kan ook wel eens een lesje vriendelijkheid gebruiken!
Doe die eerste zin nog een keer over. Want het is wartaal.
pi_81533701
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:11 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Serieus, jij bent echt nog nooit verder geweest dan je 300 inwoners tellende dorpje op het platteland van Alabama Redneck! En dan praten over vooroordelen
kan jij niet eens ophouden met je scheldwoorden? Typisch Nederlands.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:18:15 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81533711
Nee hoor.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:18:22 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_81533716
En allemaal happen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:18:47 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81533732
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef popolon het volgende:
En allemaal happen.
Welkom!
pi_81534282
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

!
En btw, jouw post klopt niet over hoe er voldoende voorzieningen zijn. De opvang in Eindhoven is 8 in de 10 keer vol, en heeft geen bedden meer waardoor ze mensen moeten weigeren en terug naar de straat sturen. Bovendien zijn dat niet echte opvangen maar plekjes voor verslaafde mensen die zorg nodig hebben. Ik werd verteld dat je om uitkering te kunnen trekken maandenlang moet wachten, en dat daarop geen enkele garantie is..

Hoezo voldoende voorzieningen?
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 14:32:41 #68
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_81534289
Is NL echt zo ruk vergeleken bij het paradijs dat de VS is?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:33:33 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81534323
Leer eens users uit elkaar te halen. En vertel me nu eindelijk eens waarom ik een ambassade zou willen hebben.
Slimpie.
pi_81534347
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Is NL echt zo ruk vergeleken bij het paradijs dat de VS is?
Kom maar hetzelfde soort proefreisje doen zoals ik daar gedaan heb. De rest spreekt voor zichzelf.
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 14:34:41 #71
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_81534362
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:33 schreef Copycat het volgende:
Leer eens users uit elkaar te halen. En vertel me nu eindelijk eens waarom ik een ambassade zou willen hebben.
Slimpie.
Hij kan niet eens z'n eigen accounts uit elkaar halen en jij denkt dat hij ooit zal leren anderen te herkennen?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 14:36:39 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_81534430
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef FS990 het volgende:
Kom maar hetzelfde soort proefreisje doen zoals ik daar gedaan heb. De rest spreekt voor zichzelf.
Je maakt nu de fout te denken dat ik nog nooit in de VS ben geweest. In Miami kon ik beter uit de voeten met Spaans dan met Engels en in NY een taxi nemen is ook een feest. Andere landen, zelfde problemen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:36:48 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81534439
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef UIO_AMS het volgende:

Hij kan niet eens z'n eigen accounts uit elkaar halen en jij denkt dat hij ooit zal leren anderen te herkennen?
Dat bedacht ik me ook, nadat ik op invoeren had gedrukt.
pi_81534469
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Waarom stel je een vraag als je het antwoord al op weet?

Enerzijds wil je nieuwsgierig en nuchter overkomen, maar bij de volgende opmerking zorgt je haat en vooroordelen ervoor dat je juist afschuwelijk bent.
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 14:38:08 #75
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_81534491
Als je het al problemen kan noemen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 14:40:08 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_81534580
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:37 schreef FS990 het volgende:
Zoiets heet een retorische vraag.
quote:
Enerzijds wil je nieuwsgierig en nuchter overkomen, maar bij de volgende opmerking zorgt je haat en vooroordelen ervoor dat je juist afschuwelijk bent.
Maar lieverd, ik hou juist van users zoals jij.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_81534597
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je maakt nu de fout te denken dat ik nog nooit in de VS ben geweest. In Miami kon ik beter uit de voeten met Spaans dan met Engels en in NY een taxi nemen is ook een feest. Andere landen, zelfde problemen.
Voor de derde keer hé slimmerik het gaat niet erom dat er problemen bestaan. Dat geef ik graag zelfs toe. Het scheelt juist in de oplossing daarvan.

EN in de VS stel ik je gerust dat er bij een dronkenlap op straat de politie langs komt om hem vervolgens naar een daklozenopvang te vervoeren.

Medelijden tref ik niet aan in jullie land. ook hier in dit topic krijg ik alleen maar extra bevestiging van wat er allemaal fout is met jullie. Dank je wel.
pi_81534812
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:40 schreef FS990 het volgende:

[..]

Voor de derde keer hé slimmerik het gaat niet erom dat er problemen bestaan. Dat geef ik graag zelfs toe. Het scheelt juist in de oplossing daarvan.

EN in de VS stel ik je gerust dat er bij een dronkenlap op straat de politie langs komt om hem vervolgens naar een daklozenopvang te vervoeren.

Medelijden tref ik niet aan in jullie land. ook hier in dit topic krijg ik alleen maar extra bevestiging van wat er allemaal fout is met jullie. Dank je wel.
Volgens mij raak je hier aan een goed punt, maar snap je de diepere verbanden niet helemaal.

In Nederland hebben we goede sociale voorzieningen. Die zijn een recht. Wie desondanks in de goot belandt maakt er blijkbaar zelf een potje van en verdient daarom niet zomaar medelijden.

In de VS zijn geen goede voorzieningen. Daar kun je dus alleen maar hopen dat je uit medelijden door iemand geholpen wordt.

* Igen heeft ooit eens een cursusje sociologie gehad...
  maandag 17 mei 2010 @ 14:50:50 #79
15080 static
pi_81534993
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:16 schreef Copycat het volgende:

Waarom zou ik een Amerikaanse ambassade willen hebben?
Monopoly punten ofzo?
pi_81535624
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:37 schreef FS990 het volgende:

[..]

pi_81535689
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij raak je hier aan een goed punt, maar snap je de diepere verbanden niet helemaal.

In Nederland hebben we goede sociale voorzieningen. Die zijn een recht. Wie desondanks in de goot belandt maakt er blijkbaar zelf een potje van en verdient daarom niet zomaar medelijden.

In de VS zijn geen goede voorzieningen. Daar kun je dus alleen maar hopen dat je uit medelijden door iemand geholpen wordt.

* Igen heeft ooit eens een cursusje sociologie gehad...
Kijk ik heb zelf grote banden ('roots') met Nederland. Dat vormt een zekere deel van mijn verleden. Ik heb natuurlijk dus geen vooroordelen tegen jullie, want dan heb ik vooroordelen tegen mezelf.

Maar wat ik daar gezien heb tijdens deze reis doet me willen huilen. Jullie land is niet meer zoals het was. Neem dat aan van iemand die er 12 jaar geleden woonde, en voor het laatst op bezoek was in 2004 (vóór deze laatste reis).

Het land is gewoon verziekt. Ik wil niet zwartepieten, maar er moeten grote veranderingen komen.

Waar blijven die sociale voorzieningen dan voor al die mensen die op straat liggen? Ik heb zelfs een goede vrouw leren kennen bij de opvang, zij moest mij tientallen keren smeken om een beetje zakgeld. Ze sprak ook vloeiend Engels en vertelde mij hoe zwaar zwervers zoals zij het hebben. Ze is actief bezig met het zoeken van een baan, woning, en geld, en trust me, zij wil niet dakloos blijven. Ze heeft ook bij de gemeente aangeklopt, maar tot nu toe nog niks opgeleverd. Ze kon niet geloven dat ik uit de VS kwam, haar eerste vraag was, waarom ben je uit de VS gekomen iets dergelijks.

Dit bord voor de kop mentaliteit zal jullie alleen maar verder de afgrond in helpen. Kijk maar eens naar binnen, daar worden jullie schoner van.
pi_81535822
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:10 schreef FS990 het volgende:

[..]

Kijk ik heb zelf grote banden ('roots') met Nederland. Dat vormt een zekere deel van mijn verleden. Ik heb natuurlijk dus geen vooroordelen tegen jullie, want dan heb ik vooroordelen tegen mezelf.

Maar wat ik daar gezien heb tijdens deze reis doet me willen huilen. Jullie land is niet meer zoals het was. Neem dat aan van iemand die er 12 jaar geleden woonde, en voor het laatst op bezoek was in 2004 (vóór deze laatste reis).

Het land is gewoon verziekt. Ik wil niet zwartepieten, maar er moeten grote veranderingen komen.

Waar blijven die sociale voorzieningen dan voor al die mensen die op straat liggen? Ik heb zelfs een goede vrouw leren kennen bij de opvang, zij moest mij tientallen keren smeken om een beetje zakgeld. Ze sprak ook vloeiend Engels en vertelde mij hoe zwaar zwervers zoals zij het hebben. Ze is actief bezig met het zoeken van een baan, woning, en geld, en trust me, zij wil niet dakloos blijven. Ze heeft ook bij de gemeente aangeklopt, maar tot nu toe nog niks opgeleverd. Ze kon niet geloven dat ik uit de VS kwam, haar eerste vraag was, waarom ben je uit de VS gekomen iets dergelijks.

Dit bord voor de kop mentaliteit zal jullie alleen maar verder de afgrond in helpen. Kijk maar eens naar binnen, daar worden jullie schoner van.
pi_81535923
Je moet ook niet in de randstad zijn.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_81536160
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:10 schreef FS990 het volgende:

[..]

Kom op zeg, hou eens op met die aanstellerij!

Wedden dat die 'goede vrouw' een drank- of drugsprobleem heeft waar ze nooit iets aan heeft willen doen, daardoor tijdenlang haar hele bijstandsuitkering -vele honderden euro's per maand dus- aan haar verslaving heeft verspild, en door de daaruit resulterende wanbetaling uit huis is gezet?

Moeten we dan zo iemand uit medelijden gratis kost en inwoning geven, bovenop die vele honderden euro's uitkering waar andere mensen gewoon hun huur en boodschappen van betalen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2010 15:22:54 ]
  maandag 17 mei 2010 @ 15:22:41 #85
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_81536189
Zeggen dat Amerika socialer is dan Nederland

Maar goed, zo te horen pas je daar prima, dus good riddance
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_81536376
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Kom op zeg, hou eens op met die aanstellerij!

Wedden dat die 'goede vrouw' een drank- of drugsprobleem heeft waar ze nooit iets aan heeft willen doen, daardoor tijdenlang haar hele bijstandsuitkering -vele honderden euro's per maand dus- aan haar verslaving heeft verspild, en door de daaruit resulterende wanbetaling uit huis is gezet?

Moeten we dan zo iemand uit medelijden gratis kost en inwoning geven, bovenop die vele honderden euro's uitkering waar andere mensen gewoon hun huur en boodschappen van betalen?
Ze krijgt volgens mij alsnog geen enkele uitkering vanwege een of andere technicaliteit. En ik geloof deze vrouw want ik geef haar het voordeel van de twijfel. Het systeem zit dus ergens fout in elkaar. Ik heb geen enkele reden om mezelf aan te willen stellen want ik heb deze boel zelf meegemaakt. Bescheidener kan ik niet zijn.
  maandag 17 mei 2010 @ 15:29:09 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81536406
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:28 schreef FS990 het volgende:

En ik geloof deze vrouw want ik geef haar het voordeel van de twijfel.
Ja, wat is het nou?
En waarom wil ik een ambassade hebben?
pi_81536426
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:22 schreef Ripley het volgende:
Zeggen dat Amerika socialer is dan Nederland

Maar goed, zo te horen pas je daar prima, dus good riddance
doei Nederlandse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81536505
  maandag 17 mei 2010 @ 15:32:02 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81536521
Ben je er weer weg van, jankYank?
pi_81536664
Nou, onze overheid pleegt tenminste geen aanslagen op ons eigen volk om een oorlog te kunnen beginnen!
pi_81537196
Waar woon je eigenlijk TS?
pi_81537392
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:35 schreef thomaster het volgende:
Nou, onze overheid pleegt tenminste geen aanslagen op ons eigen volk om een oorlog te kunnen beginnen!
Kuch.

Heus wel, zij het op Nederlandse schaal:

'AIVD-informant leverde handgranaat Laakkwartier'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-Laakkwartier.dhtml
pi_81537969
quote:
En laat er vervolgens een moskee bouwen:
Plannen moskee bij Ground Zero wekken woede
  maandag 17 mei 2010 @ 19:28:51 #95
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_81547490
Ten dele kan ik TS begrijpen. Ik woon zelf ook al 7 jaar in het buitenland, Brazilië.
De laatste keer dat ik Nederland aandeed was zo een 2 en een half jaar geleden.

Toch was het niet alleen maar "kommer en kwel" hoor.
Ik heb genoten, maar ook mijzelf enorm geërgerd aan bepaald soort gedrag, en dat gedrag kwam van oa de zgn "berbers", maar ook van lieden die een OV bus bestuurden, evenals de behulpzaamheid van enkele zaken/bedrijven/instellingen. Dat is idd ver te zoeken. Je wilt iets kopen, maar men kijkt je haast weg. Vaak totaal ongeïntereseerd dus.

Maar ook heel veel leuke ervaringen gehad.
Tevens ook de prijzen van bepaalde artikelen zoals electronica, laat ik zeggen "luxe artikelen". En zelfs afdingen (wat hier heel normaal is) lukte me bij enkele winkels.
Ook de oprechte interesse van enkelen in Brazilië. Dat was altijd erg leuk.
En uiteraard het eten
Gewoon een harinkie happen op een markt, of een frietzaak bezoeken en daar lekker een vette bek halen. Op een terrasje zitten in het zonnetje met een krant of tijdschrift. Heerlijk. Dat zijn oa. de zaken die voor mij een verblijf in Nederland de slechte zaken in NL doen vergeten. Gewoon weer even thuis zijn in mijn vaderland. Heerlijk hoor

Ik kan mij dan ook niet meer dan 30% vinden in wat TS zegt over NL.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_81549189
Als je de VS beter vind dan NL zegt dat meer over jou dan over Nederland, rot maar mooi een eind op met je buitenlandse accent
pi_81551954
quote:
Nee maar duizenden mensen jaarlijks van de honger, kou of verslaving op straat laten sterven vanwege geldgebrek is altijd veel mooier. Lak/minachting dus aan de behoeftigen. Dit ga je mij niet weerleggen, heb het net meegemaakt als direct bijbetrokkene, en blijft een verse herinnering in mijn hoofd.
pi_81551992
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:48 schreef Hydrogeny het volgende:
Waar woon je eigenlijk TS?
zoals gezegd in de US of A.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:50:41 #99
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_81552061
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:49 schreef FS990 het volgende:

[..]

Nee maar duizenden mensen jaarlijks van de honger, kou of verslaving op straat laten sterven vanwege geldgebrek is altijd veel mooier.
En dit gebeurt niet in de US? Ik zou dit graag onderbouwd willen zien...
pi_81552204
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:01 schreef NekoKoneko het volgende:
Als je de VS beter vind dan NL zegt dat meer over jou dan over Nederland, rot maar mooi een eind op met je buitenlandse accent
Dat is wel zo alleen vanwege wat er allemaal voor rotzooi wordt uitgehaald in jouw land. Als ik dat vind dan is dat direct gebaseerd op de harde realiteit van een leven in Nederland. De feiten dus. En mensen gaan met weinig respect voor elkaar om. Deze reacties versterken alleen maar mijn standpunt.

Of ik nou oprot of niet doet er niet aan toe. NL blijft een land dat diep in de afgrond is gezakt. Je hoeft dat niet van mij te horen, toch? Dat moet je toch weten met al je gastvrijheid.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:59:04 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81552611
Duizenden sterven er in Nederland jaarlijks op straat?
Een epidemie?
pi_81552635
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:52 schreef wesp40 het volgende:

[..]
Je hoeft dat niet van mij te horen, toch?
Waarom blijf je dan continue zeiken?
pi_81552673
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:59 schreef Copycat het volgende:
Een epidemie?
En dan dat quasi strenge hoofd van Verdonk uit haar spotje erbij denken
pi_81552694
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:50 schreef dubidub het volgende:

[..]

En dit gebeurt niet in de US? Ik zou dit graag onderbouwd willen zien...
Jullie zijn echte debielen met ontaarde hersenen zeg. VOOR DE ZOVEELSTE KEER, IK ONTKEN NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS! ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT ZEKER WAT HET ARMOEDE BETREFT!

welke andere vragen ga je dus stellen waarop het antwoord 3 of 4 keer herhaald moet worden?

En dan zeggen dat de Amerikanen niet slim zijn? Tenminste kunnen die gasten hun eigen taal soms lezen, heel misschien?
  maandag 17 mei 2010 @ 21:02:48 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81552855
Die Amerikanen overschreeuwen zichzelf altijd zo.
pi_81553191
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:59 schreef Copycat het volgende:
Een epidemie?
Hier maar een paar bronnen voor diegenen onder ons die nog niet heel handig google weten te gebruiken.

http://weblogs.nrc.nl/wet(...)rg-voor-onbehuisden/
http://www.volkskrant.nl/(...)oos_dan_bij_vrienden
http://www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma/1039
  maandag 17 mei 2010 @ 21:10:28 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81553367
quote:
Het onderzoek toont wel aan dat de sterftecijfers van daklozen sterk verhoogd zijn. Van de ruim zeshonderd daklozen die tussen 2001 en 2007 in Amsterdam van de ziekenboeg voor daklozen gebruik moest maken, was begin 2008 al 13 procent overleden.
Dat zijn er al geen duizenden. Per jaar.
pi_81553636
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat zijn er al geen duizenden. Per jaar.
Ben je nou echt zo stom of doe je opzettelijk zo?? Ik hoop dat laatste voor jou.

Wat dacht je van dat de rest van de sterfgevallen zichzelf nooit hebben aangemeld bij een zorginstelling? En zijn overleden zonder enige zorgbehandeling? vanwege kou of honger?
  maandag 17 mei 2010 @ 21:17:47 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81553899
Ik snap dat jij opzettelijk stom doet als je met droge ogen wil beweren dat er in Nederland jaarlijks duizenden dak- en thuislozen op straat sterven.
Zo niet: heb je zeker wel onderzoeken voorhanden die juist dat deel van jouw bewering staven. Lijkt mij.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1669850.ece
  maandag 17 mei 2010 @ 21:19:08 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81553992
http://www.waarkanikheen.nl/groningen/index.php?option=com_content&task=view&id=573&Itemid=62

In 2009 is het aantal verder gezakt. Allemaal op straat gestorven.
pi_81554389
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:17 schreef Copycat het volgende:
Ik snap dat jij opzettelijk stom doet als je met droge ogen wil beweren dat er in Nederland jaarlijks duizenden dak- en thuislozen op straat sterven.
Zo niet: heb je zeker wel onderzoeken voorhanden die juist dat deel van jouw bewering staven. Lijkt mij.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1669850.ece
Het is nu blijkbaar dat je een grote hypocriet bent. Net zoals velen van jouw landgenoten. Het blijft maar nauwelijks een raadsel meer waarom je land zó is verziekt.

Eerst en vooral is jouw bron maar liefst 3 jaar oud.

Ten tweede, dat beweer ik juist dat tientallen honderd mensen jaarlijks sterven. Het gebeurt natuurlijk niet op een erg duidelijke manier zichtbaar voor iedereen waar jij en ik het lijk straks tegenkomen. Maar die sterven er nog wel, vaak in een vieze steeg, hokje, vuilnisbak, bos, of riool-afvoer.

Het lijkt er nu sterk op dat je heel graag het hele probleem wilt ontkennen. Dat vermindert het probleem helemaal niet, en daarom blijven jullie ermee nog steeds kampen. Vanwaar deze onverschilligheid? Denk niet dat het niet bij jou kan gebeuren, al heb je heel veel spaarrekeningen, auto's, mooie huisje, tuin en baantje, blijft de hand van God onvoorspelbaar.

"The ways of God are mysterious."

Totdat jij zelf op je bekkie valt, mag je met deze onzin blijven komen. Maar zodra er zoiets gebeurt dan zou je alleen maar wensen dat er meer mensen zoals ik waren die het probleem in beeld proberen te brengen.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:27:19 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81554522
Had je nu nog bronnen voor je out there cijfers of blijf je raaskallen?
pi_81555055
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:27 schreef Copycat het volgende:
Exclusief bronnen willen raadplegen is voor zwakke mensen die ertoe niet in staat zijn goeie eigen meningen te vormen. Er is ook een zekere mate eigen beoordeling nodig, en iemand die het allemaal aan den lijve heeft ondervonden is er geen substitute voor.
pi_81556958
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:27 schreef Copycat het volgende:
Kijk, je komt als een grote zeikerd over nogal zachtjes gezegd. Ligt dit aan jouw onzekerheid over je eigen land wanneer je een beetje kritiek hoort? Want alleen onzekere mensen reageren zo lijkt me. Iemand die het zeker weet dat zijn/haar land perfect past bij alles voelt zich niet op deze manier in een hoekje gedrukt.

Nogmaals ik ben er niet op uit Nederland af te kraken omdat ik een hekel aan NL heb of haar verder wil zien instorten. Ik hoop dat mensen hiervan een les kunnen trekken, en ik probeer zo'n beetje aan de bel te trekken bij jullie. En tegelijkertijd probeer ik jullie op subtiele wijze te toetsen om te zien wat jullie verstand/meningen/alertheid van het probleem zijn.

Ik heb er natuurlijk ook belang bij een gezond Nederland. Het is van mij het verleden en ik zou niet zomaar het land waarin ik ben opgegroeid in de steek laten. Maar ik woon er ook niet, en dus is het aan jullie je eigen land te redden voorzover dat nog mogelijk blijft.

Dat jullie gestressd zijn kan ik begrijpen, zoiets maak ik ook mee in de VS. Maar schelden, beledigen, ontkennen, die opties zitten er niet meer in. Succes van harte!
  maandag 17 mei 2010 @ 22:08:27 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81556986
Nee dus.
pi_81563766
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:08 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Kijk, je komt als een grote zeikerd over nogal zachtjes gezegd. Ligt dit aan jouw onzekerheid over je eigen land wanneer je een beetje kritiek hoort? Want alleen onzekere mensen reageren zo lijkt me. Iemand die het zeker weet dat zijn/haar land perfect past bij alles voelt zich niet op deze manier in een hoekje gedrukt.

Nogmaals ik ben er niet op uit Nederland af te kraken omdat ik een hekel aan NL heb of haar verder wil zien instorten. Ik hoop dat mensen hiervan een les kunnen trekken, en ik probeer zo'n beetje aan de bel te trekken bij jullie. En tegelijkertijd probeer ik jullie op subtiele wijze te toetsen om te zien wat jullie verstand/meningen/alertheid van het probleem zijn.

Ik heb er natuurlijk ook belang bij een gezond Nederland. Het is van mij het verleden en ik zou niet zomaar het land waarin ik ben opgegroeid in de steek laten. Maar ik woon er ook niet, en dus is het aan jullie je eigen land te redden voorzover dat nog mogelijk blijft.

Dat jullie gestressd zijn kan ik begrijpen, zoiets maak ik ook mee in de VS. Maar schelden, beledigen, ontkennen, die opties zitten er niet meer in. Succes van harte!
Mensa_Allochtoon, je begon zo goed.
pi_81564122
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:23 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Mensa_Allochtoon, je begon zo goed.
wie de fok is dat?? Mensen? Mensa? Leer eens spellen...
pi_81564619
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2010 01:01:52 (Spreken is zilver, zwijgen is goud.) ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 00:58:06 #119
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_81564697
quote:

[..]

Nogmaals,die messen in de zakken zie je hier niet zo vaak in de VS. Stel je maar voor dat je ruzie krijgt met een onbekende op straat, voordat je het weet, heb je iets in je ribbenkast gestoken gekregen. Daar gaat het om. Fatsoen dus.
In de VS loopt gelukkig niemand met een pistool rond nee.

Prachttopic
Tics van je petten.
pi_81564855
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:58 schreef nattermann het volgende:

[..]

In de VS loopt gelukkig niemand met een pistool rond nee.

Prachttopic
Dat zeg ik ook weer niet. Dat er nooit misdaad gebeurt.

Wel kunnen de slachtoffers rustig verder doorgaan met leven met de kennis dat de dader zeker niet mild er vanaf komt zoals in Nederland. Hier wordt het geen 20 uur taakstrafjes of proefverlof. Voor een overval is de gemiddelde straf zo'n 15 jaar, voor moord kom je in de meeste gevallen niet meer vrij.

We hebben ook een fatsoenlijke politie-macht itt jullie.

Dat is dus het verschil.

Alweer dat kleuterige met de vinger wijzen van jullie, in de trant van " O maar kijk, die problemen zijn daar ook in de VS, hahaha."

Maar voor de 5 e keer in herhaling te gaan "ONTKEN IK NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS, ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT"

ik blijf deze rotzin steeds herhalen totdat jullie er veel last van hebben. Want de vragen die jullie blijven stellen zijn eveneens kut en hetzelfde.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 01:11:58 #121
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_81564906
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 01:08 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Wel kunnen de slachtoffers rustig verder doorgaan met leven met de kennis dat de dader zeker niet mild er vanaf komt zoals in Nederland. Hier wordt het geen 20 uur taakstrafjes of proefverlof. Voor een overval is de gemiddelde straf zo'n 15 jaar, voor moord kom je in de meeste gevallen niet meer vrij.

Dat is dus het verschil.
Prima, mogen ze wat mij betreft hier ook invoeren.
quote:
Alweer dat kleuterige met de vinger wijzen van jullie, in de trant van " O maar kijk, die problemen zijn daar ook in de VS, hahaha."

Maar voor de 5 e keer in herhaling te gaan "ONTKEN IK NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS, ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT"

ik blijf deze rotzin steeds herhalen totdat jullie er veel last van hebben. Want de vragen die jullie blijven stellen zijn eveneens kut en hetzelfde.
WTF Doe maar rustig hoor, ik heb alleen pagina 1 gelezen (de rest globaal doorgenomen) en van daaruit gequote. Overigens bash ik de VS helemaal nergens, ik kan me er een prima leven voorstellen.
Tics van je petten.
pi_81564965
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 01:11 schreef nattermann het volgende:

[..]

Prima, mogen ze wat mij betreft hier ook invoeren.
[..]

WTF Doe maar rustig hoor, ik heb alleen pagina 1 gelezen (de rest globaal doorgenomen) en van daaruit gequote. Overigens bash ik de VS helemaal nergens, ik kan me er een prima leven voorstellen.
oke dat laatste is jou dan vergeven. Ik wil ook niet in herhaling gaan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 01:17:47 #123
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_81564990
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 01:15 schreef wesp40 het volgende:

[..]

oke dat laatste is jou dan vergeven. Ik wil ook niet in herhaling gaan.
Mooi zo
Tics van je petten.
pi_81565023
quote:

[..]

Dat is inderdaad leuk voor het slachtoffer.

Maar als samenleving schiet je er maar bar weinig mee op. In tegendeel zelfs, al die strenge straffen helpen blijkbaar geen reet, want in de VS vinden 5,4 moorden per 100.000 inwoners per jaar plaats, tegenover slechts 0,91 in Nederland.

En wat heb jij nou liever? Vermoord worden met de kennis dat de dader levenslang kan krijgen? Of gewoon blijven leven en helemaal niet vermoord worden?
quote:
Eerlijker?

Denk jij dat de gemiddelde Amerikaanse jury eerlijker en objectiever oordeelt dan een rechter die ervoor is opgeleid?

Denk jij dat afhankelijk zijn van medelijden en donaties eerlijker is dan gebruik kunnen maken van een recht op bijstand (in verschillende soorten en maten) ondersteund door een grondwettelijk recht op gelijke behandeling?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2010 01:21:22 ]
pi_81565165
Ik snap trouwens niet wat je bezielt, TS. Het kan best gebeuren dat Nederland je niet bevalt. Prima. Maar waarom ga je dan zo eindeloos tijd verdoen om te proberen, met allerlei lariekoek-verhalen nog wel, Nederlanders ervan te overtuigen dat hun eigen land volkomen kut is? Snap je dan niet dat dat toch niet gaat werken en alleen maar tijdverspilling is?

Zo, en nu ga ik naar bed, en ik hoop dat ik het morgen kan opbrengen om niet meer in dit kansloze topic te kijken...
pi_81565170
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 01:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is inderdaad leuk voor het slachtoffer.

Maar als samenleving schiet je er maar bar weinig mee op. In tegendeel zelfs, al die strenge straffen helpen blijkbaar geen reet, want in de VS vinden 5,4 moorden per 100.000 inwoners per jaar plaats, tegenover slechts 0,91 in Nederland.

En wat heb jij nou liever? Vermoord worden met de kennis dat de dader levenslang kan krijgen? Of gewoon blijven leven en helemaal niet vermoord worden?
[..]

Eerlijker?

Denk jij dat de gemiddelde Amerikaanse jury eerlijker en objectiever oordeelt dan een rechter die ervoor is opgeleid?

Denk jij dat afhankelijk zijn van medelijden en donaties eerlijker is dan gebruik kunnen maken van een recht op bijstand (in verschillende soorten en maten) ondersteund door een grondwettelijk recht op gelijke behandeling?

Wat zeur je uit je nek toch.

Lees jezelf eerst goed in in de onderwerpen die je wilt bespreken voordat je zomaar een of andere conclusie probeert neer te zetten.

Je weet blijkbaar niets over het Amerikaanse AOW systeem. Zoiets heet Social Security en er zijn twee vormen (SSDI en SSI) Het eerste is voor mensen die jarenlang arbeid hebben verricht en een solide arbeidsgeschiedenis hebben. Die hebben dus gecontribueerd aan het systeem door belasting te betalen.

Het tweede is voor mensen die bijna nooit echt hebben kunnen werken vanwege een of andere handicap. Die hebben ook recht op uitkering, alleen valt de hoogte van het bedrag lager uit.

Er is een aparte derde categorie uitkering voor afgetreden mensen en bejaarden (ook die nooit gewerkt hebben) oftewel het pensioen-systeem en dat is dus ook Social security.

Je hebt dus nu al de feiten, hopelijk worden jouw reacties ook een beetje intelligenter van. Je moet blijkbaar veel meer studeren over de VS voordat je in staat zal zijn iets van waarde hier te posten.
pi_81565224
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 01:35 schreef Igen het volgende:
Ik snap trouwens niet wat je bezielt, TS. Het kan best gebeuren dat Nederland je niet bevalt. Prima. Maar waarom ga je dan zo eindeloos tijd verdoen om te proberen, met allerlei lariekoek-verhalen nog wel, Nederlanders ervan te overtuigen dat hun eigen land volkomen kut is? Snap je dan niet dat dat toch niet gaat werken en alleen maar tijdverspilling is?

Zo, en nu ga ik naar bed, en ik hoop dat ik het morgen kan opbrengen om niet meer in dit kansloze topic te kijken...
Wat mij bezielt is de lust naar verbetering van de huidige omstandigheden en echte welvaart voor het land. DIe NL ers moeten vanzelf zijn overtuigd want het is niet meer hun eigen land, en daarom is het kut.

Want ik kijk vanuit een andere perspectief als jij, namelijk een van jaren geleden. En daarom mag ik met alle recht zeggen dat het veel veranderd is naar het slechte.
  Boks-Chick dinsdag 18 mei 2010 @ 06:06:45 #128
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81566125

TS, jij bent de man waar Phil over zingt in het eerste couplet, verder is dit nummer treffend voor hoe het er wèl aan toe gaat in steden in de USA
lolwut
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:09:54 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81567752
quote:

Ik denk dat Rodney King daar anders over denkt .
pi_81568110
Jaja in de vs worden problemen eerlijker aangepakt.
quote:
Voorbijgangers laten dakloze doodbloeden
Uitgegeven: 26 april 2010 14:31
Laatst gewijzigd: 26 april 2010 16:27
AMSTERDAM - In de Verenigde Staten is met afgrijzen gereageerd op de dood van een dakloze in New York. Voorbijgangers lieten de man op straat doodbloeden, nadat die was neergestoken toen hij een belaagde vrouw te hulp schoot.
© NU.nl/Wieland van Dijk

Bekijk video

De 31-jarige illegale immigrant Hugo Alfredo Tale-Yax uit Guatemala greep in toen een onbekende vrouw op straat in het New Yorkse stadsdeel Queens om hulp riep, nadat zij werd belaagd door een eveneens onbekende man. Bij die interventie werd hij meermalen gestoken.

Beelden van een bewakingscamera, die werden gepubliceerd door de New York Post, laten zien hoe Tale-Yax vervolgens een uur op de stoep ligt dood te bloeden: Een man tilt hem even op, maar legt hem weer neer als hij het bloed ziet. De meeste voorbijgangers lopen echter haastig voorbij. Twee mannen staan alleen even stil om een foto te maken alvorens hun weg te vervolgen. Toen de hulpdiensten eindelijk arriveerden, was de man al overleden.

Moreel falen

De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid. Psycholoog John Darley, deskundige op het gebied van omstandersgedrag bij dergelijke incidenten, noemt de gebeurtenis tegenover de New York Times 'een moreel falen'. "Deze man deed wat hij moest doen, en wij lieten de man die deed wat hij moest doen gewoon doodgaan."

Illegalen

Toch tonen buurtbewoners tegenover de krant wel enig begrip voor de reactie van de voorbijgangers. In de arme buurt Jamaica liggen vaak dronken mannen op straat, en bovendien zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben. "Die mensen zijn erg bang om de autoriteiten te bellen," legt een lokale kerkleider uit. "Het is niet zo dat het ze niets kan schelen."
Kan me iets herinneren uit een eerdere post van TS... dornken mensen worden door politie geholpen...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:38:40 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81568393
TS 'zeurt' zo enorm uit zijn nek. Het is bijna een kunst. Bijna.
pi_81575231
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:38 schreef Copycat het volgende:
TS 'zeurt' zo enorm uit zijn nek. Het is bijna een kunst. Bijna.
Hij is meer Nederlander dan hij wil toegeven
pi_81575311
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:26 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]

Kan me iets herinneren uit een eerdere post van TS... dornken mensen worden door politie geholpen...
Het enige wat jullie kunnen en blijven doen is gewoon een paar geïsoleerde gevallen opzoeken (vaak uit jaren geleden) om daarmee de VS in een slechte daglicht te stellen. Wat jammer, triest, en vooral wanhopig.

Want dat soort dingen hier zijn meer de uitzondering. In Nederland zijn overvallen, moord, verkrachtingen, en mishandeling meer de regel. En dan moet je natuurlijk niets tegen de politie zeggen want ze geloven je niet, en dat ook alleen als ze echt iets doen.

Maar een deel van jullie opmerkingen is goed te begrijpen. De meeste van jullie verlaten het land niet, en zijn ook niets anders gewend. Ik wel. En naarmate ik vergelijk met de VS, ben ik blijer dat ik hier ben. Ik had een heel andere beeld van Nederland voordat ik op bezoek kwam bij jullie.
pi_81575756
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:26 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]

Wat een kluns ben je zeg. Je kan je eigen bronnen niet goed lezen zo te zien.

"De 31-jarige illegale immigrant Hugo Alfredo Tale-Yax uit Guatemala greep in toen een onbekende vrouw op straat in het New Yorkse stadsdeel Queens om hulp riep, nadat zij werd belaagd door een eveneens onbekende man. Bij die interventie werd hij meermalen gestoken.

Moreel falen

De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid. Psycholoog John Darley, deskundige op het gebied van omstandersgedrag bij dergelijke incidenten, noemt de gebeurtenis tegenover de New York Times 'een moreel falen'. "Deze man deed wat hij moest doen, en wij lieten de man die deed wat hij moest doen gewoon doodgaan."

Illegalen

Toch tonen buurtbewoners tegenover de krant wel enig begrip voor de reactie van de voorbijgangers. In de arme buurt Jamaica liggen vaak dronken mannen op straat, en bovendien zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben. "Die mensen zijn erg bang om de autoriteiten te bellen," legt een lokale kerkleider uit. "Het is niet zo dat het ze niets kan schelen."

"De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid."

Dat dus. Dat is toch een fatsoenlijkere reactie van mensen dan wat je in Nederland krijgt, dat verzeker ik je.
Bovendien doe je nogmaals aan het aanduiden van het probleem maar dit gaat nergens over de aanpak.

Dus ik herhaal voor je "ONTKEN IK NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS, ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT" Het is inmiddels al de 6 keer dat ik dezelfde zin moet herhalen, maar ja, dit zijn Nederlanders eh, waarmee ik een intelligente gesprek wil voeren.

Als de politie diegene oppakt, dan is het bijna funest met hem en zijn toekomst. Kan je dat eerlijk zeggen in Nederland?? waar de politie 12 jarige meisjes verkracht, vermoord, en in een tuintje begraaft?

En nogmaals dit is een buurt dat ongeveer 10 keer slechter is als de Bijlmer, met Amerikanen is het ook niet bevolkt maar illegale immigranten. Er is een goeie reden dus waarom ze de politie niet inschakelen.

In Nederland staan mensen toe te kijken als je mishandeld of overvallen wordt, en dan zijn het ook geen illegalen maar gewone Nederlanders of allochtonen.

Jullie zijn zeer gefrustreerd dat grote delen van jullie steden niet meer tot jullie behoren maar allochtone Moslims. Dus gebeuren dit soort dingen vaker bij jullie maar niet bij ons, en dat houden we lekker zo.

Jullie zijn echt stomme mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wesp40 op 18-05-2010 13:15:26 ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:14:49 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576026
Gelukkig ben jij niet stom en kun je ons op onze stommiteiten wijzen!

What a piece of art, jij.
pi_81576098
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:06 schreef wesp40 het volgende:
Dan is het maar goed dat je in het land van de NOG stommere mensen woont, waar het de domheid ongeveer even hoog is als het gemiddelde gewicht op dat verdomde continent. Als het een eiland was geweest waren jullie naar de zeebodem gezonken!
pi_81576220
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:14 schreef Copycat het volgende:
Gelukkig ben jij niet stom en kun je ons op onze stommiteiten wijzen!

What a piece of art, jij.
Ja hoor, ik geloof erin dat we daklozen en arme mensen de rug toe moeten draaien en in de kou laten staan (letterlijk dan) dat we hen moeten bestraffen voor hun eigen onheil of ongelukken door de schuld aan hen terug te geven.

Dat we steekpartijen, mishandelingen, en moord moeten tolereren, en als een alledaagse gebeurtenis beschouwen waar de daders nog geen 10 dagen hechtenis zullen krijgen.

Dat we ontzettend veel Islamieten naar ons land toe moeten brengen, en moskees laten bouwen waar ze lekker hun godsdienst mogen oefenen.

Dat we een maatschappij moeten bouwen waar alles gaat om het werk, en uren draaien, waar alles is op prestatie gericht, en van echt genieten van het leven geen sprake is.

Maar oorlog beginnen we niet want daar zijn we te bang voor.

Ja dit is de VS dat wij straks gaan bouwen zodat wij net als Nederland kunnen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:22:39 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576293
Wat voor een medicatie heb jij? Je raaskalt als een kip zonder kop. Gebaseerd op je eigen hersenspinsels en niet op feiten.
pi_81576327
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:20 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Ja hoor, ik geloof erin dat we daklozen en arme mensen de rug toe moeten draaien en in de kou laten staan (letterlijk dan) dat we hen moeten bestraffen voor hun eigen onheil of ongelukken door de schuld aan hen terug te geven.

Dat we steekpartijen, mishandelingen, en moord moeten tolereren, en als een alledaagse gebeurtenis beschouwen waar de daders nog geen 10 dagen hechtenis zullen krijgen.

Dat we ontzettend veel Islamieten naar ons land toe moeten brengen, en moskees laten bouwen waar ze lekker hun godsdienst mogen oefenen.

Dat we een maatschappij moeten bouwen waar alles gaat om het werk, en uren draaien, waar alles gericht is op prestatie gericht, en van echt genieten van het leven geen sprake is.

Maar oorlog beginnen we niet want daar zijn we te bang voor.

Ja dit is de VS dat wij straks gaan bouwen zodat wij net als Nederland kunnen zijn.
SPOILER
Dude.. ..
OMG!
pi_81576348
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:22 schreef Copycat het volgende:
Wat voor een medicatie heb jij? Je raaskalt als een kip zonder kop. Gebaseerd op je eigen hersenspinsels en niet op feiten.
zeker iets dat uitgevonden is in Nederland? misschien?

want daarnaartoe vluchten alle drugsdealers als Moslims naar Mecca.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:26:04 #141
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576404
quote:
According to the US Department of Housing and Urban Development, there were 664,414 sheltered and unsheltered homeless persons nationwide on a single night in January 2008. Additionally, about 1.6 million persons used an emergency shelter or a transitional housing program during the 12-month period between October 1, 2007 and September 30, 2008. This number suggests that 1 in every 190 persons in the United States used the shelter system at some point in that period. [3]
Gelukkig is het in de States allemaal piekfijn geregeld, hoeft er geen homeless person te sterven op straat.
In Nederland wel. Duizenden per jaar zelfs!!!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:26:35 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576425
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:24 schreef wesp40 het volgende:

zeker iets dat uitgevonden is in Nederland? misschien?

want daarnaartoe vluchten alle drugsdealers als Moslims naar Mecca.
Heb je een verkeerde paddo op tijdens je bezoekje aan de Wallen?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:26:54 #143
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_81576431
Ben het eens met de TS. Sinds al die duizenden zwervers levenloos voor mijn deur opgestapeld liggen durf ik vanwege kans op ziektes niet meer naar mijn Islamitische supermarkt te gaan.

Ik mis een Steven Seagal, die tussen het verkrachten van een paar blonde auslanders door, even op orde op zaken komt stellen en weer law&order brengt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:27:24 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576452
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:26 schreef Ryon het volgende:
Ben het eens met de TS. Sinds al die duizenden zwervers levenloos voor mijn deur opgestapeld liggen durf ik vanwege kans op ziektes niet meer naar mijn Islamitische supermarkt te gaan.

Ik mis een Steven Seagal, die tussen het verkrachten van een paar blonde auslanders, even op orde op zaken komt stellen en weer law&order brengt.
Ik LOLde best hard.
pi_81579039
quote:

[..]

Wat een kluns ben je zeg. Je kan je eigen bronnen niet goed lezen zo te zien.

"De 31-jarige illegale immigrant Hugo Alfredo Tale-Yax uit Guatemala greep in toen een onbekende vrouw op straat in het New Yorkse stadsdeel Queens om hulp riep, nadat zij werd belaagd door een eveneens onbekende man. Bij die interventie werd hij meermalen gestoken.

Moreel falen

Illegalen

"De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid."

Dat dus. Dat is toch een fatsoenlijkere reactie van mensen dan wat je in Nederland krijgt, dat verzeker ik je.
Bovendien doe je nogmaals aan het aanduiden van het probleem maar dit gaat nergens over de aanpak.

Dus ik herhaal voor je "ONTKEN IK NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS, ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT" Het is inmiddels al de 6 keer dat ik dezelfde zin moet herhalen, maar ja, dit zijn Nederlanders eh, waarmee ik een intelligente gesprek wil voeren.

Als de politie diegene oppakt, dan is het bijna funest met hem en zijn toekomst. Kan je dat eerlijk zeggen in Nederland?? waar de politie 12 jarige meisjes verkracht, vermoord, en in een tuintje begraaft?

En nogmaals dit is een buurt dat ongeveer 10 keer slechter is als de Bijlmer, met Amerikanen is het ook niet bevolkt maar illegale immigranten. Er is een goeie reden dus waarom ze de politie niet inschakelen.

In Nederland staan mensen toe te kijken als je mishandeld of overvallen wordt, en dan zijn het ook geen illegalen maar gewone Nederlanders of allochtonen.

Jullie zijn zeer gefrustreerd dat grote delen van jullie steden niet meer tot jullie behoren maar allochtone Moslims. Dus gebeuren dit soort dingen vaker bij jullie maar niet bij ons, en dat houden we lekker zo.

Jij zoekt gewoon iedere keer iets om je eigen regel te herhalen
quote:
Waar ik op reageerde had je geen commentaar. Je geeft zelfs aan dat we komen met dingen die vaak jaren terug waren. DIT was 3 weken terug nog. En het is dus schijnbaar bekend maar nog wordt er niets aan gedaan. Argumenten als illegalen gaat hier niet echt op als een feit dat hun de dronken mannen zijn. Er liggen gewoon vaak dronken mannen EN er zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben...
pi_81579354
dit topic
pi_81580266
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:37 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Jij zoekt gewoon iedere keer iets om je eigen regel te herhalen
[..]

Waar ik op reageerde had je geen commentaar. Je geeft zelfs aan dat we komen met dingen die vaak jaren terug waren. DIT was 3 weken terug nog. En het is dus schijnbaar bekend maar nog wordt er niets aan gedaan. Argumenten als illegalen gaat hier niet echt op als een feit dat hun de dronken mannen zijn. Er liggen gewoon vaak dronken mannen EN er zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben...
Ja dat klopt. De voorbeelden die jullie opzoeken zijn "vaak" (maar niet altijd dus) verouderde gevallen.

Wanneer gaan ze een cursus lezen aanbieden in die Nederlandse scholen?

De rest van je paragraaf is niet te begrijpen. En daarom reageer ik ook niet.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:20:16 #148
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_81580667
Wat een fantastisch topic, in tijden niet meer zo gelachen. Aan de ene kant de TS (blijkbaar met een gespleten persoonlijkheid) die, al struikelend over de dode daklozen, zich van het ene probleem in het andere begeeft. Enige vorm van zelfreflectie lijkt de TS vreemd. Echter, dan verrast hij vriend en vijand en schreeuwt:"...IK ONTKEN NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS! ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT ...". Aan de andere kant al die landgenoten die zich geroepen voelen om serieus op de TS in te gaan. In Nederland mag je nl. alles zeggen maar als buitenlander kritiek op ons mooie kikkerlandje hebben wordt niet gewaardeerd. Wat een passie, echt genieten geblazen!

Maaaaarrruhhhh TS, even serieus, dit is toch gewoon een troltopic, toch????
Siesta & Fiesta!
pi_81580860
quote:
Gelijk omdat iemand zaken bij naam noemt is het gelijk een racist of
moslimhater? Waar hebben wij dat eerder gezien en gehoord?

Nederland is inderdaad veranderd en zeker niet helemaal ten goede
zoals de heren politici ons willen doen geloven.
Ik kan daarom dit verhaal van een oud landgenoot deels helemaal
onderschrijven want ook ik voel me verre van plezierig in dit land op
sommige momenten terwijl ik zelf verre van 'arisch' ben.
75 topics = FIN
pi_81583078
quote:
Mammie hij noemde me stom
pi_81583355
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:10 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Ja dat klopt. De voorbeelden die jullie opzoeken zijn "vaak" (maar niet altijd dus) verouderde gevallen.

Wanneer gaan ze een cursus lezen aanbieden in die Nederlandse scholen?

De rest van je paragraaf is niet te begrijpen. En daarom reageer ik ook niet.
Volgens mij heb je zelf deze cursus nodig. Ipv vaak kun je beter soms zeggen. Hier zelf maar 1 x een artikel van van 2009 dat over 2008 gaat. Verder worden er artikelen over Nederland aangehaald van oud naar nieuw die dus aantonen dat het hier beter gaat. Verder ben je een mooi troltopic aan het verpesten
pi_81583655

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 18-05-2010 17:09:19 (Ga weg met die onzin) ]
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_81585214
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:25 schreef FP128 het volgende:

[..]

Dank je wel hoor. Eindelijk iemand die een beetje verstand heeft en de realiteit kan zien voor wat het is. Niet dat ik overigens steun probeer te zoeken hier, of vrienden of vijanden, maar de feiten spreken voor zichzelf.

En nu aan de anderen:
Dit gaat mij niks aan dat jullie land is verkloot, het is ook geen persoonlijke strijd of twist. Het gaat om jullie eigen land. Deels van het probleem is dat zoveel Nederlanders ontkennen dat er enig probleem is, zoals hier goed te zien is. En daarom blijft het zo.
pi_81585338
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:31 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Volgens mij heb je zelf deze cursus nodig. Ipv vaak kun je beter soms zeggen. Hier zelf maar 1 x een artikel van van 2009 dat over 2008 gaat. Verder worden er artikelen over Nederland aangehaald van oud naar nieuw die dus aantonen dat het hier beter gaat. Verder ben je een mooi troltopic aan het verpesten
Ja maar je hoeft toch geen artikel te lezen om te weten hoe de zaken voorstaan in je eigen land? Wat een kluns blijf je toch. Media kan liegen over alles, iemand die zo trouw artikelen blijft lezen en vertrouwen zegt meer over jou eigen onvermogen om voor jezelf te denken. Blijf jezelf maar wiegen in die illusionele slaap dat alles lekker is, want het wordt alleen maar erger.
pi_81587578
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:25 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Ja maar je hoeft toch geen artikel te lezen om te weten hoe de zaken voorstaan in je eigen land? Wat een kluns blijf je toch. Media kan liegen over alles, iemand die zo trouw artikelen blijft lezen en vertrouwen zegt meer over jou eigen onvermogen om voor jezelf te denken. Blijf jezelf maar wiegen in die illusionele slaap dat alles lekker is, want het wordt alleen maar erger.
Waaruit concludeer jij dat ik dit doe? Ik verklaar alleen de artikelen die zijn geplaatst die je zelf schijnbaar niet eens gelezen hebt...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:33:33 #156
15080 static
pi_81588069
Het wordt steeds leuker hier.
pi_81591020
Aha, je voert zelf de trol te graag.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  woensdag 19 mei 2010 @ 07:15:21 #158
267308 KEALOHA
PINEAPPLE
pi_81610108
Wesp40, ik moet je wel gelijk geven- Nederland gaat naar de kloten maar de mensen = vele jongelui, die nog bij hun ouders wonen - heerlijk op de pc je antwoord geven - - gaan liever ontkennen dat hun land door buitenlanders worden over genomen. -- zat vorige keer in de tram - Den Haag - kwam er controle en opeens gingen de meeste Mocros en zwartjes uit de tram -maar werden buiten toch gepakt. Ga niet over racist praten - ben zelf geen whitey.....
pi_81613654
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:15 schreef KEALOHA het volgende:
Wesp40, ik moet je wel gelijk geven- Nederland gaat naar de kloten maar de mensen = vele jongelui, die nog bij hun ouders wonen - heerlijk op de pc je antwoord geven - - gaan liever ontkennen dat hun land door buitenlanders worden over genomen. -- zat vorige keer in de tram - Den Haag - kwam er controle en opeens gingen de meeste Mocros en zwartjes uit de tram -maar werden buiten toch gepakt. Ga niet over racist praten - ben zelf geen whitey.....
Alsof je dan geen racist kan zijn

Niet dat ik je dat vind ofzo, maar dat laatste vond ik raar.
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:14:13 #160
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_81615843
Laatst plantte ook een Marokkaan zo'n vlaggetje in mijn tuin. Dat blijkt nu geannexeerd grondgebied te zijn.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_81615997
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:14 schreef Ryon het volgende:
Laatst plantte ook een Marokkaan zo'n vlaggetje in mijn tuin. Dat blijkt nu geannexeerd grondgebied te zijn.

woensdag 19 mei 2010 @ 12:03:50 #162
104871 remlof
Europees federalist
pi_81618206
Nederland is inderdaad enorm veranderd sinds de jaren '90, in negatieve zin.
Ik kende het land in 2003 al nauwelijks meer terug, nadat ik maar een jaar of drie in het buitenland had gewoond.
pi_81620305
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:15 schreef KEALOHA het volgende:
Kijk het viel bij mij toen ook al op. Dat niemand enig echte tegenargument of verpletterende goed onderbouwde kritiek op mijn beweringen heeft geleverd. Behalve her en der onzinnig te schelden, of naar een paar fouten in de VS te wijzen, of mij te accuseren van valse belangstelling voor Nederland. Verder kwam het niet.

Dus nog meer bevestiging dat er veel mis is in Nederland.

Het lijkt me steeds meer op dat de ras Nederlanders ook hun handen hier vuil aan hebben gemaakt. Want je kan toch ook niet alles tot zo'n grote verval laten komen zonder zelf lak aan je eigen land te hebben? Dit laatste idee weet ik nogmaals niet zeker, maar hoe meer van die vervelende reacties ik lees, hoe meer ik hierin begin te geloven.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:55:58 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_81620524
Ik heb van de allochtonen nog niet eens zoveel last, die waren er veel meer in Londen en Milaan waar ik ook heb gewoond. Maar de Nederlanders zijn veel bekrompener gaan denken en botter geworden, dat viel me vooral op.
pi_81620627
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:03 schreef remlof het volgende:
Nederland is inderdaad enorm veranderd sinds de jaren '90, in negatieve zin.
Ik kende het land in 2003 al nauwelijks meer terug, nadat ik maar een jaar of drie in het buitenland had gewoond.
Dat had ik ook al geschreven vroeger in een van mijn reacties in dit topic. Dat velen hier nog nooit echt het buitenland hebben kunnen zien, en daarom weten niet hoe het anders kan. Ik heb ze ook uitgenodigd/ uitgedaagd om eens de rest van de wereld te gaan bekijken en pas daarna NL te gaan beoordelen. Omdat dit voor een eerlijkere, kritischere perspectief zorgt.
pi_81620720
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:51 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Kijk het viel bij mij toen ook al op. Dat niemand enig echte tegenargument of verpletterende goed onderbouwde kritiek op mijn beweringen heeft geleverd. Behalve her en der onzinnig te schelden, of naar een paar fouten in de VS te wijzen, of mij te accuseren van valse belangstelling voor Nederland. Verder kwam het niet.

Dus nog meer bevestiging dat er veel mis is in Nederland.

Het lijkt me steeds meer op dat de ras Nederlanders ook hun handen hier vuil aan hebben gemaakt. Want je kan toch ook niet alles tot zo'n grote verval laten komen zonder zelf lak aan je eigen land te hebben? Dit laatste idee weet ik nogmaals niet zeker, maar hoe meer van die vervelende reacties ik lees, hoe meer ik hierin begin te geloven.
Veel van je beweringen zijn ook geen "verpletterende goed onderbouwde kritiek" waard.

Er zijn natuurlijk problemen zat. Maar dat een of andere snackbar door een Egyptenaar wordt gerund, of dat een of andere vrouw die jij bent tegengekomen blijkbaar niet in staat is om een bijstandsuitkering aan te vragen, dat zijn nou niet de meest urgente problemen.

Het enige waarbij je een echt goed punt hebt, is dat van de taxichauffeurs. Ik denk dat in Nederland niemand zal ontkennen dat de taxibranche in een aantal steden compleet verziekt is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2010 13:00:55 ]
pi_81620945
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:55 schreef remlof het volgende:
Ik heb van de allochtonen nog niet eens zoveel last, die waren er veel meer in Londen en Milaan waar ik ook heb gewoond. Maar de Nederlanders zijn veel bekrompener gaan denken en botter geworden, dat viel me vooral op.
Klopt en dat was ook precies mijn ervaring. Datzelfde woord bekrompen heb ik dan ook gebruikt. Het komt mij nogal over als onverschilligheid voor het lot van hun medeburger. Zelfs zo slecht dat ze graag de andere weg op willen kijken mocht je overvallen worden of zo. Dat gaf me wat rillingen indd.

Wat mensen niet weten is dat ik wel netjes Nederland in de gaten hou. Zo was ik ook op bezoek in '99, '01, '02, '03 en als laatste 04 voordat ik een tijdje hier in de USA besloot te blijven. Dat ben ik ook vergeten te melden.

[ Bericht 0% gewijzigd door wesp40 op 19-05-2010 13:24:08 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:05:50 #168
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81621000
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:51 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Omdat jij niet verder komt dat loos gelul in de ruimte over duizenden dode daklozen per jaar.
pi_81621193
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Veel van je beweringen zijn ook geen "verpletterende goed onderbouwde kritiek" waard.

Er zijn natuurlijk problemen zat. Maar dat een of andere snackbar door een Egyptenaar wordt gerund, of dat een of andere vrouw die jij bent tegengekomen blijkbaar niet in staat is om een bijstandsuitkering aan te vragen, dat zijn nou niet de meest urgente problemen.

Het enige waarbij je een echt goed punt hebt, is dat van de taxichauffeurs. Ik denk dat in Nederland niemand zal ontkennen dat de taxibranche in een aantal steden compleet verziekt is.
Maar wat mij nog steeds verontrust in dit laatste van jou, en jij bent blijkbaar zo eraan gewend dat het jou niet meer als vreemd overkomt, is dat je heel simpel en makkelijk die vrouw gewoon af wil schrijven als geen probleem meer.

Hier in de VS, sluiten we nooit enig enkele persoon uit. We zeggen niet over hen, ach laat maar, die zijn ook niks waard, zij moeten het maar zelf uitzoeken. Als iemand hulp nodig hebt, en hulp zoekt, en de juiste veranderingen in z'n of haar leven wil uitvoeren, dan laten we hen niet in de steek.

Wij zijn weliswaar veel simpeler in onze aanpak van bepaalde kwesties/problemen dat geef ik toe, maar jullie lijken het idee te hebben "dat sommige mensen meer waard zijn dan anderen" En dat is voor mij een afschuwelijk idee.
pi_81621408
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Omdat jij niet verder komt dat loos gelul in de ruimte over duizenden dode daklozen per jaar.
Het is niet loos gelul, jij hebt blijkbaar moeite mee om die feit te accepteren. Zoek maar de gegevens op van een andere of andere daklozen-opvang in jouw woonplaats als je echt zoveel interesse heb voor het lot van deze groepering van de samenleving. Of bel met het Leger des Heils. Ik verzeker je dat ze je schrijnend verhalen zullen vertellen over hoeveel mensen er jaarlijks doodgaan of onnodig leed lijden, en het gaat dan ook niet enkel over getallen, maar open eens je ogen en oren, en ben bereid om goed te luisteren.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:21:42 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81621726
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:15 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Het is niet loos gelul, jij hebt blijkbaar moeite mee om die feit te accepteren. Zoek maar de gegevens op van een andere of andere daklozen-opvang in jouw woonplaats als je echt zoveel interesse heb voor het lot van deze groepering van de samenleving. Of bel met het Leger des Heils. Ik verzeker je dat ze je schrijnend verhalen zullen vertellen over hoeveel mensen er jaarlijks doodgaan of onnodig leed lijden, en het gaat dan ook niet enkel over getallen, maar open eens je ogen en oren, en ben bereid om goed te luisteren.
Ik heb je al aardig wat gegevens gegeven in dit topic. Van het Leger des Heils zelfs. Cijfers, feiten dus, die jouw gelul over duizenden doden daklozen per jaar overduidelijk naar het rijk der fabelen verwijzen.
Die uitwijzen dat het aantal daklozen in Nederland alleen maar afneemt en afneemt.
Maar blijf vooral die feiten onder het vloerkleed schuiven met jouw nergens op gebaseerde kulaannames. Het is nl wél vermakelijk, jouw geraaskal.
pi_81622109
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb je al aardig wat gegevens gegeven in dit topic. Van het Leger des Heils zelfs. Cijfers, feiten dus, die jouw gelul over duizenden doden daklozen per jaar overduidelijk naar het rijk der fabelen verwijzen.
Die uitwijzen dat het aantal daklozen in Nederland alleen maar afneemt en afneemt.
Maar blijf vooral die feiten onder het vloerkleed schuiven met jouw nergens op gebaseerde kulaannames. Het is nl wél vermakelijk, jouw geraaskal.
Ik snap nog steeds niet waarom je altijd op de man wil spelen door mij persoonlijk aan te willen vallen. En dat even terzijde, zitten jouw reacties ook altijd goed ingepeperd met allerlei frustraties en onzekerheid. Dit schept alleen maar het beeld dat het probleem echt bestaat en dat jij de oplossing van niet eens kent, daar je zo bezig bent dat bord voor je kop vast te houden, en alles makkelijk te ontkennen.

Want wie ontkent dat er een probleem bestaat, hoeft het toch niet op te lossen?

Dat is helaas foutief redenering.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:31:37 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81622217
Wederom raakt je post kant noch wal. Wederom gebaseerd op vooringenomen aannames.
Maakt verder niet uit ...
pi_81622599
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:31 schreef Copycat het volgende:
Wederom raakt je post kant noch wal. Wederom gebaseerd op vooringenomen aannames.
Maakt verder niet uit ...
Ik ben itt tot jou echter van mening dat mijn posten wel wat hebben bereikt. En dat er al wat users hier beter wakker zijn voor het probleem. Nu de rest nog.

Ik geloof dat Nederland nog een kans heeft. Al moet zij veel hulp krijgen van het buitenland dan moet dat ook erin zitten.

En zo onafhankelijk van de Amerikanen zijn jullie helaas ook niet. Dat dacht ik ook voor een tijdje totdat ik zelf kwam rondkijken. Jullie hebben ons echt veel nodig, en wij ook jullie.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:48:31 #175
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81658867
Kom overal ter wereld maar ben ook altijd weer blij als ik weer terug ben .
Geen giftige insecten , geen no go area's vol gangs . Gewoon lekker met een bord stamppot op schoot Goede Tijden kijken
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_81659043
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:48 schreef Winner_Taco het volgende:
Kom overal ter wereld maar ben ook altijd weer blij als ik weer terug ben .
Geen giftige insecten , geen no go area's vol gangs . Gewoon lekker met een bord stamppot op schoot Goede Tijden kijken
Dat is indd een heel simpele leven. Daar kan niemand je enig schuld voor geven.

Maar trouwens is zoiets ook te beleven in de VS. Het land is immers zo behoorlijk groot dat het heel makkelijk is die slechte buurten te vermijden. We kunnen bijv. overal rond gaan in NYC, alleen moet je dus oppassen bij bepaalde trein-lijnen of als je auto bent aan het rijden bepaalde afritten e.d. Dat is overigens een eitje, je krijgt ook geen problemen als je niet echt problemen zoekt.

Ik heb in de bergen gewoond in Western Massachusetts, en het was heerlijk. Kleine dorpje (of plaatsje). De lokale bewoners zijn relatief simpel (maar ook boers). Alles is lekker rustig en relaxd. En het mooiste van alles is de beeldschoon verse lucht. Meer kan je niet vragen in het leven.
  donderdag 20 mei 2010 @ 01:01:16 #177
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81659192
Ja maar in Nederland ben ik thuis , hier stond mijn wieg, woont mijn familie dus waarom zou ik naar de US willen emigreren ? Mijn baankansen zijn prima , sociale zekerheden zijn een stuk beter geregeld hier en ook de zorg is (ondanks we erop achteruit gegaan zijn ) nog steeds in de top van de wereld .

Oke en als ik wil kan ik gewoon een jointje roken zonder me druk te maken over agenten of andere problemen waar ik totaal geen zin in heb .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  donderdag 20 mei 2010 @ 01:05:08 #178
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81659273
Overigens snap ik al die haat jegens Nederland niet . Over elk land valt wel iets te mekkeren . In Malaysia gewerkt is alles zo schoon, geen drugs of prostitutie in het openbaar maar een egg-sandwich kost me al snel 11 US $ . So what .
pi_81659534
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:01 schreef Winner_Taco het volgende:
Ja maar in Nederland ben ik thuis , hier stond mijn wieg, woont mijn familie dus waarom zou ik naar de US willen emigreren ? Mijn baankansen zijn prima , sociale zekerheden zijn een stuk beter geregeld hier en ook de zorg is (ondanks we erop achteruit gegaan zijn ) nog steeds in de top van de wereld .

Oke en als ik wil kan ik gewoon een jointje roken zonder me druk te maken over agenten of andere problemen waar ik totaal geen zin in heb .
Dat laatste, hier ook roken er veel mensen gewoon door hoor. De politie pakt nu alleen de grote Kingpinnen op oftewel de grote dealers die ook nog verhandelen in drugsverkeer. Bovendien kan je niet meer gearresteerd worden in Massachusetts voor een hoeveelheid pot onder de 100 gram bij de eerste overtreding.

ik snap dat je banden hebt in NL en ik vertel je ook niet dat je moet verhuizen, maar hier is het ook wel lekker op z'n eigen manier, en dat moet je kunnen waarderen. We zijn wel anders maar niet minder eh.
pi_81659561
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:05 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens snap ik al die haat jegens Nederland niet . Over elk land valt wel iets te mekkeren . In Malaysia gewerkt is alles zo schoon, geen drugs of prostitutie in het openbaar maar een egg-sandwich kost me al snel 11 US $ . So what .
Ja zie mijn laatste zin bovenstaande post, welke hetzelfde is.

Elke land heeft z'n voor en na -delen. Het zijn eerder mensen die zich niet goed kunnen aanpassen of ermee omgaan die als eerste andermans land afkraken.
  donderdag 20 mei 2010 @ 01:27:07 #181
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81659589
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:21 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Dat laatste, hier ook roken er veel mensen gewoon door hoor. De politie pakt nu alleen de grote Kingpinnen op oftewel de grote dealers die ook nog verhandelen in drugsverkeer. Bovendien kan je niet meer gearresteerd worden in Massachusetts voor een hoeveelheid pot onder de 100 gram.

ik snap dat je banden hebt in NL en ik vertel je ook niet dat je moet verhuizen, maar hier is het ook wel lekker op z'n eigen manier, en dat moet je kunnen waarderen. We zijn wel anders maar niet minder eh.
Ken je het programma Max Nieuwe wereld ?
Het is van Max Westerman een journalist van RTL die al 17 jaar in NY heeft gewoond en op een leuke manier Nederland vergelijkt met de US .
Op een gegeven moment spreekt hij zelfs een delegatie van de Amerikaanse Senaat die kijken hoe wij hier met onze gedetineerden en softdrugs omgaan om er iets van te leren .

Maar ook kritisch . Het Poldermodel was wereldberoemd en heeft ons veel goeds gebracht ,
De weg met o.a. Wilders en de verharding doet dit land geen goed. Vanuit die optiek kan ik het overigens wel begrijpen de kritieken .

http://westermansnieuwewereld.kro.nl/ kun je de uitzending terug zien . Voor wie in dit thema geinteresseerd is, is het wel leuk om te zien .
pi_81659711
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:27 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ken je het programma Max Nieuwe wereld ?
Het is van Max Westerman een journalist van RTL die al 17 jaar in NY heeft gewoond en op een leuke manier Nederland vergelijkt met de US .
Op een gegeven moment spreekt hij zelfs een delegatie van de Amerikaanse Senaat die kijken hoe wij hier met onze gedetineerden en softdrugs omgaan om er iets van te leren .

Maar ook kritisch . Het Poldermodel was wereldberoemd en heeft ons veel goeds gebracht ,
De weg met o.a. Wilders en de verharding doet dit land geen goed. Vanuit die optiek kan ik het overigens wel begrijpen de kritieken .

http://westermansnieuwewereld.kro.nl/ kun je de uitzending terug zien . Voor wie in dit thema geinteresseerd is, is het wel leuk om te zien .
Nou dit specifieke programma ken ik niet. Maar ik heb wel een andere journalist gezien die regelmatig bij Pauw en Witteman over de vloer komt, en is ook nog Amerika correspondent. De naam ben ik kwijt, maar denk niet dat hij dezelfde is.

Ik zal dit programma eens gaan kijken op een latere tijdstip.

Overigens behoud ik zoveel van mijn Nederlandse achtergrond waar ook mogelijk. Meisjes vinden het ook tof als ik hen vertel dat ik Dutch spreek. Ze zijn nieuwsgierig en stellen me lieve vragen. Zoals hoe komt het dat je die taal spreekt, en waar ligt dat precies?

Maar hoe Nederland verloederd is sinds eind jaren 90 dat zie ik niet meer zitten, en ik voel me ook veiliger in de VS in de kleinere stad waar ik woon.
pi_81668317
En nog een paar andere punten die ik nog niet heb gemeld in dit topic.

Ik vind Nederland ook behoorlijk onvriendelijk geworden op het niveau van toeristische voorzieningen.
Vroeger kon je een aparte telefoonkaartje kopen in bijna al de tabak winkels om daarmee met openbaar telefoons te bellen. Tegenwoordig zijn die kaarten er niet meer, de meeste openbaar telefooons accepteren geen munten, en je moet een speciale chipknip kaart kopen. Deze kaart is echter geldig alleen in Nederland, en wordt ook niet overal verkocht. De vroeger bestaande tabakwinkels zijn ook niet snel te vinden en je moet meestal een hele eindje lopen.

De andere optie is met je creditkaart te bellen, dat staat er ook niet voor niets op het apparaat aangeduid. Maar dat vind ik een erg riskante actie, want je weet niet precies hoeveel het gaat kosten, is voor hen een prima verkooptruc.

Zelfs de telefoons vinden lukt niet altijd. Zo moest ik in Amsterdam Centraal Station meerdere malen de weg vragen naar zo'n telefoon, zelfs bij de informatie balie zeiden ze tegen mij dat ze mij niet konden helpen omdat ze niet precies wisten waar hij was. Later bleek dat de telefoon niet direct voor de ingang van het station lag, maar een beetje dwars tegenover ergens, bijna verborgen achter een pispaal. En ja, er was zo'n vieze pispaal direct voor de ingang!

Bovendien lukt het toch niet met alle telefoons. Met een daarvan lukte de verbinding gewoon niet al drukte ik het nummer heel netjes en zorgvuldig in. Ik bleef denken dat ik toch misschien hem verkeerd ingevoerd had, en dat het nul (0) ervoor nodig was, maar nee, werd verteld dat ik hem juist doe. Later bleek dat de telefoon gewoon kapot was. En dit zonder enige melding of bordje erop, om gebruikers te waarschuwen.

Zo is het met het onderhoud van jullie telefoons tegenwoordig.

En ik snap ook heel goed dat beetje iedereen tegenwoordig met eigen mobieltje belt en dat openbaar telefoons verouderd zijn, maar ja ik blijf nog steeds toerist als ik in Nederland ben en kan dus niet alles meteen geregeld hebben. Ik ging toch ook een paar dagen na mijn aankomst een mobieltjes-winkel binnen om te vragen naar de aankoop mogelijkheden. De medewerker vertelde mij dat ik 20 euro neer moest leggen om 100 gratis belminuten per maand te krijgen, daarna moest ik steeds opnieuw belminuten kopen. Wat jammer! en duur zeg. Wat het telefonie betreft zitten jullie nog altijd jaren achteraan. Hier in de VS mag ik onbeperkt lang met wie ook in het land (en ook internationaal ) bellen met een prepaid abonnement. Nu snap ik ook waarom jullie altijd klagen over telefoon-oproepjes maken en dat gedoe over betalen.

Kortweg, alles is duur in jullie land. Van benzine tot eten tot telefonie tot wc-gebruik tot bibliotheek abonnementen tot kleren tot treinvervoer. Iedereen wil altijd geld pakken, plukken, en graaien, maakt niet uit waar je bent of wat je doet, je moet maar 50 eurocent binnengooien. En dat gaat dus de kwaliteit van het leven zwaar tegen.

Nederland lijkt alleen maar een speciale naam te zijn. Dat een bepaalde soort leven, vrijheid, cultuur, en gastvrijheid moet voorstellen. Maar in de praktijk, in de werkelijkheid, is er van weinig van te merken. Het leven lijkt ook hectisch en zwaar gericht te zijn op werken, werken, en nog meer werken.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:18:17 #184
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_81670363
Leuk topic!

"Er staat een troll in de gang ja ja een troll in de gang!"

OT: Ik woon al 10 jaar niet meer in NL, maar ga er elke keer nog met plezier op vakantie! Houding heeft veel invloed op een succesvolle interactie.
reset
pi_81671151
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:20 schreef wesp40 het volgende:
Kijk, dit zijn nou zeker wél terechte kritiekpunten.
quote:
<verhaal over telefooncellen en telefoonkaarten>
Ja, dat is nou eenmaal Nederland. Grote bedrijven hier houden geen rekening met toeristen. En de KPN met de telefooncellen is daar niet het enige voorbeeld van. De NS is net zo klantonvriendelijk tegenover buitenlanders. De kaartjesautomaten accepteren bijvoorbeeld geen briefgeld en meestal ook geen creditcards.
quote:
En ik snap ook heel goed dat beetje iedereen tegenwoordig met eigen mobieltje belt en dat openbaar telefoons verouderd zijn, maar ja ik blijf nog steeds toerist als ik in Nederland ben en kan dus niet alles meteen geregeld hebben. Ik ging toch ook een paar dagen na mijn aankomst een mobieltjes-winkel binnen om te vragen naar de aankoop mogelijkheden. De medewerker vertelde mij dat ik 20 euro neer moest leggen om 100 gratis belminuten per maand te krijgen, daarna moest ik steeds opnieuw belminuten kopen. Wat jammer! en duur zeg. Wat het telefonie betreft zitten jullie nog altijd jaren achteraan. Hier in de VS mag ik onbeperkt lang met wie ook in het land (en ook internationaal ) bellen met een prepaid abonnement. Nu snap ik ook waarom jullie altijd klagen over telefoon-oproepjes maken en dat gedoe over betalen.
Dat snap ik ook niet. Nederland ligt vaak voorop met dit soort dingen, we lachen de Belgen uit dat die nog datalimieten voor internet hebben, maar onbeperkt mobiel bellen, dat kan hier niet, en als dat op den duur wél komt dan zal dat vast eerst ook aan een minimumlooptijd van een jaar vast zitten.

En dan te bedenken dat onbeperkt mobiel bellen zonder minimumlooptijd zelfs in Duitsland al jááren kan.
quote:
Nederland lijkt alleen maar een speciale naam te zijn. Dat een bepaalde soort leven, vrijheid, cultuur, en gastvrijheid moet voorstellen. Maar in de praktijk, in de werkelijkheid, is er van weinig van te merken. Het leven lijkt ook hectisch en zwaar gericht te zijn op werken, werken, en nog meer werken.
Nederland is allang niet meer vrij en gastvrij, dat klopt. Het is vooral een land waarin je raar wordt aangekeken als je openlijk anders dan gemiddeld bent. En tegelijk ook een land waar van iedere vorm van aardigheid meteen misbruik wordt gemaakt, zodat we alles in normen en regeltjes en procedures moeten vastleggen. Uiteraard normen en regeltjes en procedures die helemaal zijn afgestemd op gemiddeldheid en die tegen je werken als je niet in een hokje past.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2010 13:38:56 ]
pi_81672656
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Kijk, dit zijn nou zeker wél terechte kritiekpunten.
[..]

Ja, dat is nou eenmaal Nederland. Grote bedrijven hier houden geen rekening met toeristen. En de KPN met de telefooncellen is daar niet het enige voorbeeld van. De NS is net zo klantonvriendelijk tegenover buitenlanders. De kaartjesautomaten accepteren bijvoorbeeld geen briefgeld en meestal ook geen creditcards.
[..]

Dat snap ik ook niet. Nederland ligt vaak voorop met dit soort dingen, we lachen de Belgen uit dat die nog datalimieten voor internet hebben, maar onbeperkt mobiel bellen, dat kan hier niet, en als dat op den duur wél komt dan zal dat vast eerst ook aan een minimumlooptijd van een jaar vast zitten.

En dan te bedenken dat onbeperkt mobiel bellen zonder minimumlooptijd zelfs in Duitsland al jááren kan.
[..]

Nederland is allang niet meer vrij en gastvrij, dat klopt. Het is vooral een land waarin je raar wordt aangekeken als je openlijk anders dan gemiddeld bent. En tegelijk ook een land waar van iedere vorm van aardigheid meteen misbruik wordt gemaakt, zodat we alles in normen en regeltjes en procedures moeten vastleggen. Uiteraard normen en regeltjes en procedures die helemaal zijn afgestemd op gemiddeldheid en die tegen je werken als je niet in een hokje past.
Ja, ik ben blij dat we een soort mutueel begrip van elkaar hebben kunnen bereiken door eens in concrete voorbeelden te spreken.

En dat klopt ook over de NS. Helemaal geen creditkaarten geaccepteerd zelfs niet bij de balie, en een van de medewerksters probeerde me zelfs 20 euro extra afhandig te maken, maar het viel bij mij op, en na een beetje opdringen verlaagde ze het tarief uiteindelijk. Maar zonder enig excuses aan te bieden voor haar "fout" (ik weet zelf dat ze het opzettelijk had gedaan, maar goed ) Ze brengen ook altijd 3 euro extra in rekening als je bij de balie boekt, medewerker-tarief zoiets. En daarbovenop probeert ze ook nog extra commissie te krijgen door een duurdere kaartje te verkopen voor dezelfde reis.

Valt het niet op dat de overheid en ook een grote deel van jullie bedrijfsleven zoveel lak aan jullie hebben? Het lijkt alsof ze een diep verborgen haat hebben tegen jullie waarom anders doen ze dit?

Ik vond het ook niet leuk dat alles zo moeilijk was, ik had namelijk anders verwacht. Jaren geleden was het niet zo, en hierbij bedoel ik niet één enkele ding, maar alles tezamen telt op, en dan zie je wel het verschil.
pi_81673371
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Ja, ik ben blij dat we een soort mutueel begrip van elkaar hebben kunnen bereiken door eens in concrete voorbeelden te spreken.

En dat klopt ook over de NS. Helemaal geen creditkaarten geaccepteerd zelfs niet bij de balie, en een van de medewerksters probeerde me zelfs 20 euro extra afhandig te maken, maar het viel bij mij op, en na een beetje opdringen verlaagde ze het tarief uiteindelijk. Maar zonder enig excuses aan te bieden voor haar "fout" (ik weet zelf dat ze het opzettelijk had gedaan, maar goed ) Ze brengen ook altijd 3 euro extra in rekening als je bij de balie boekt, medewerker-tarief zoiets. En daarbovenop probeert ze ook nog extra commissie te krijgen door een duurdere kaartje te verkopen voor dezelfde reis.

Valt het niet op dat de overheid en ook een grote deel van jullie bedrijfsleven zoveel lak aan jullie hebben? Het lijkt alsof ze een diep verborgen haat hebben tegen jullie waarom anders doen ze dit?
Zuid-Nederland zeker? Dit soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee, behalve telkens als ik beneden de grote rivieren kom. Dan "vergeet" de cassière ineens dat ik 50% korting krijg. Dan zet de verkoper de door mij bestelde CD "gewoon" in het schap "want hij is ook leuk voor andere mensen" ipv. hem even voor me achter te houden. Dat soort fratsen. Het zal wel komen doordat ik niet met een zachte 'g' praat. Misschien werd jij ook niet als één van hen herkend, en daarom genaaid?
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:27:42 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81673423
Grappig. Ik wilde laatste aan de balie een treinkaartje naar Antwerpen kopen en de baliemedewerker zei me dat ik dat beter uit de automaat kon trekken, omdat dat me een paar euro scheelde. You get what you give, denk ik altijd maar.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:28:09 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81673437
Vanuit het Zuid-Nederlandse Eindhoven.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:28:30 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81673461
Zonder zachte G.
pi_81673652
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Zuid-Nederland zeker? Dit soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee, behalve telkens als ik beneden de grote rivieren kom. Dan "vergeet" de cassière ineens dat ik 50% korting krijg. Dan zet de verkoper de door mij bestelde CD "gewoon" in het schap "want hij is ook leuk voor andere mensen" ipv. hem even voor me achter te houden. Dat soort fratsen. Het zal wel komen doordat ik niet met een zachte 'g' praat. Misschien werd jij ook niet als één van hen herkend, en daarom genaaid?
Dit was Brabant indd, Eindhoven om precies te zijn. wel ten zuiden van de rivieren
pi_81673869
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:28 schreef Copycat het volgende:
Vanuit het Zuid-Nederlandse Eindhoven.
Alleen moeilijk dus als je die automaten niet eens begrijpt, en ik zelf doe redelijk goed. Maar ik vind ze toch erg lastig, en stel je voor dat er een buitenlander langs komt die geen NL kan. Die betaalt dus altijd meer dan jij en ik. Of een bejaarde of andere gehandicapte. Foute systeem best.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:39:14 #193
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81674002
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:36 schreef wesp40 het volgende:

Alleen moeilijk dus als je die automaten niet eens begrijpt, en ik zelf doe redelijk goed. Maar ik vind ze toch erg lastig, en stel je voor dat er een buitenlander langs komt die geen NL kan. Die betaalt dus altijd meer dan jij en ik. Of een bejaarde of andere gehandicapte. Foute systeem best.
Nu zijn die loketmedewerkers best slim genoeg om Engels te spreken en medereizigers niet allemaal te beroerd om iemand eventjes te helpen. Dus die aannames zijn wederom op een negatief uitgangspunt gestoeld.
You get what you give.
pi_81674045
@CopyCat: Zeker een import-baliemedewerker. Of anders de uitzondering die de regel bevestigt.

Nee, ik geloof best dat er in het zuiden heel veel prima lui wonen. Maar gezien het feit dat ik daar bijna nooit kom ben ik er voor m'n gevoel net iets te vaak tegen enorm botte klantonvriendelijkheid aangelopen om nog in toeval te kunnen geloven. En dat terwijl men daar er prat op gaat zo vriendelijk en gezellig en bourgondisch te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2010 14:43:19 ]
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:40:38 #195
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_81674055
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:27 schreef Copycat het volgende:
You get what you give, denk ik altijd maar.
QFT

Zonder een beetje voorbereiding naar een land gaan dat je niet goed kent en dan met je voeten op de grond stampen omdat het niet zo als thuis werkt is nogal naief en werkt contra-productief zoals TS heeft kunnen ondervinden.

Trouwens de NS heeft naar mijn weten nog nooit credit cards geaccepteerd.

Tip: Lees "The Undutchables" om je weer een beetje op kennis te brengen. Maar ik ben bang dat het voor jou te laat is..

Het verschil dat ik zie met 10 jaar geleden is dat veel mensen banger zijn geworden. Daar geef ik vooral de stijging in media-concurrentie de schuld van.
reset
pi_81674173
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nu zijn die loketmedewerkers best slim genoeg om Engels te spreken en medereizigers niet allemaal te beroerd om iemand eventjes te helpen. Dus die aannames zijn wederom op een negatief uitgangspunt gestoeld.
You get what you give.
Ik zeg niet dat de medewerkers geen Engels kunnen alleen dat de buitenlanders meer moeten betalen. Of mensen die de automaten niet kunnen gebruiken. En alles moeten gokken op de toevallige hulpzaamheid van een paar langslopende passanten noem ik geenszins fatsoenlijk. Alweer dat slecht lezen van je.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:46:07 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81674332
Waarom moeten ze meer betalen? Omdat jij die aanname maakt dat deze loketdame je eraan wilde naaien?Ook tegen een buitenlander kan gezegd worden dat de automaten een goedkopere optie zijn, of mis ik iets? Tot nu toe heb ik het altijd nog meegemaakt dat iemand werd geholpen door andere reizigers, dus zo toevallig is die behulpzaamheid nu ook weer niet.
Maar als je alles met zwarte brillenglazen bekijkt, ja, dan komt die prophecy wel uit.
pi_81674516
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:46 schreef Copycat het volgende:
Waarom moeten ze meer betalen? Omdat jij die aanname maakt dat deze loketdame je eraan wilde naaien?Ook tegen een buitenlander kan gezegd worden dat de automaten een goedkopere optie zijn, of mis ik iets? Tot nu toe heb ik het altijd nog meegemaakt dat iemand werd geholpen door andere reizigers, dus zo toevallig is die behulpzaamheid nu ook weer niet.
Maar als je alles met zwarte brillenglazen bekijkt, ja, dan komt die prophecy wel uit.
Je snapt het alweer niet. Het gaat niet over naaien, maar een automatisch inbegrepen 3 euro surcharge. Of kan je niet lezen. En niemand zegt zoiets tegen de buitenlander dat ze beter de automaat kunnen gaan zoeken, zeker niet de balie-medewerkster. En dat naaien is dus ook iets waar je altijd op moet passen.

Ik zeg niet dat je niet geholpen kan worden, maar als je bijv. regelmatig met de trein reist, en de automaten niet kan bedienen, wat doe je dan? Het gaat dus over mensen die zich niet thuisvoelen met automaten of het helemaal niet kunnen gebruiken. Moeten ze dag in dag uit tientallen minuten staan wachten op een helpende passant? Leer beter lezen voordat je wilt reageren zou ik zeggen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:52:13 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81674610
Hoe kom je erbij dat niemand dat zegt? Dat baseer je op één akkefietje. En die automaten heb je na twee keer door, dus als je vaak met de trein reist en een beetje hersenen hebt, moet zelfs jou dat lukken.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:55:19 #200
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81674752
quote:

[..]

Ga jij eens fijn naar de Amerikaanse ambassade in Nederland. Ik verzeker je dat je horloge niet eens mee om hebt. Je mobiel en laptop op straat liggen omdat die niet mee naar binnen mogen en daar ook niets voor geregeld is. Dat je in de zaal mag uitleggen hoe of waarom je daar bent, en iedereen fijn mag meeluisteren en dat het gemiddeld 2 uur duurt.

Het gemauw is TS igg niet verleerd. Ja, er zijn dingen die absoluut fout zijn, maar de opmerking dat Amerikanen wél voor hun daklozen en armen zorgen is te ridicuul voor woorden.
pi_81674849
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:52 schreef Copycat het volgende:
Hoe kom je erbij dat niemand dat zegt? Dat baseer je op één akkefietje. En die automaten heb je na twee keer door, dus als je vaak met de trein reist en een beetje hersenen hebt, moet zelfs jou dat lukken.
Dit is alweer datzelfde idee van jou net als hoe de dakloze het zelf moet uitzoeken door bijna ineens aan een woning, baan, en spaarrekening allemaal te komen, bijna tegelijk en zonder meer. Je hebt weinig inlevingsgevoel, en je verstand is helaas nog slechter.

Wat ben ik blij dat niet iedereen zo'n onwetend en onverschillig is als jij. Maar het zijn jouw type's die het land blijkbaar hebben verkloot. En ik ga niet eens in de persoonlijke aanval zoals jij dat graag doet, maar dit is helaas de realiteit.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:59:19 #202
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81674921
Geef nu eens antwoord ipv weer aannames te maken.
pi_81675025
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:59 schreef Copycat het volgende:
Geef nu eens antwoord ipv weer aannames te maken.
Als ik antwoord geef dan begrijp je dat toch niet want ik moet toch 3 of 4 keer herhalen voordat je hem doorhebt. Minimaal.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:02:08 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81675050
Probeer het eens, ipv uitvluchtjes te zoeken om het vooral niet te doen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:03:20 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81675104
En dat ik het niet met je eens bent, betekent niet dat ik het niet doorheb. Enkel dat ik er anders tegenaan kijk, vanuit mijn ervaringen. Hier en in jouw bejubelde US of A.
pi_81675333
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:03 schreef Copycat het volgende:
En dat ik het niet met je eens bent, betekent niet dat ik het niet doorheb. Enkel dat ik er anders tegenaan kijk, vanuit mijn ervaringen. Hier en in jouw bejubelde US of A.
Nee en ik begrijp dondersgoed dat je een tegendraadse andere mening uit wilt hangen. Kijk, ik kan heel beter lezen als jij kennelijk. Alleen onderbouw je nooit je eigen punten.

Je mag wel verschillen van mening, maar ik heb het gevoel dat ik dingen typ tegen een kleuter van 6 qua leesvaardigheid. Want er is ook verschil tussen dezelfde punten telkens moeten herhalen en echt opschieten met het debatteren.

En alweer de USA is mij niet meer geliefd dan Nederland. Wél geef ik de feiten zoals ze dat zijn. Mijn oprechte belangstelling voor Nederland nogmaals in het twijfel willen trekken blijft best een gemene actie van jou.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:09:28 #207
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81675363
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:57 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Dit is alweer datzelfde idee van jou net als hoe de dakloze het zelf moet uitzoeken door bijna ineens aan een woning, baan, en spaarrekening allemaal te komen, bijna tegelijk en zonder meer. Je hebt weinig inlevingsgevoel, en je verstand is helaas nog slechter.

Wat ben ik blij dat niet iedereen zo'n onwetend en onverschillig is als jij. Maar het zijn jouw type's die het land blijkbaar hebben verkloot. En ik ga niet eens in de persoonlijke aanval zoals jij dat graag doet, maar dit is helaas de realiteit.
Zelfkennis is niet aan jou besteed...
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:10:12 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81675405
Flikker toch op met je 'jij onderbouwt niet'. Ik heb je feiten gegeven, jij komt met absurde cijfers die nergens mee te onderbouwen zijn, aannames gebaseerd op een enkele ervaring ... van jezelf met je zwartgalligheid. . En dan onderbouw ik niet .
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:10:45 #209
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81675434
Met je duizenden dode daklozen per jaar .
pi_81675466
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:10 schreef Copycat het volgende:
Flikker toch op met je 'jij onderbouwt niet'. Ik heb je feiten gegeven, jij komt met absurde cijfers die nergens mee te onderbouwen zijn, aannames gebaseerd op een enkele ervaring ... van jezelf met je zwartgalligheid. . En dan onderbouw ik niet .
Ja schelden when all else fails. Meer had ik niet verwacht van je.
pi_81675494
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:10 schreef Copycat het volgende:
Met je duizenden dode daklozen per jaar .
Beetje schuldgevoel/besef? dat je ineens zo geïrriteerd blijft worden?
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:12:13 #212
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81675505
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:11 schreef wesp40 het volgende:

Ja schelden when all else fails. Meer had ik niet verwacht van je.
Jij failt. Big time. Zonder onderbouwing. Met je duizenden dode daklozen.
pi_81675651
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij failt. Big time. Zonder onderbouwing. Met je duizenden dode daklozen.
En wat voor advies gaf ik jou over die cijfer dan? Lees terug een paar pagina's vroeger. Voordat ik weer in herhaling moet.

Mijn tijd is ook belangrijk, ik heb het gevoel dat je de herhaling niet waard bent.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:16:57 #214
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_81675740
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen als mensen zoals de TS op het Centraal Station naar een telefoonpaal vragen. Te arm om een mobieltje te kopen dat het ook in het buitenland doet en te dom om even een belwinkel op te zoeken waar je voor een paar cent naar je grootmoeder in Zuid-Afrika kan bellen.

Verder wel een briljant topic trouwens.
--
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:17:09 #215
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81675752
Ja, bij het Leger des Heils informeren. Terwijl die cijfers die ik ophoestte (uit 2007 én uit 2009 waarin het daklozencijfer zelfs nog verder geslonken was) deels van het Leger des Heils afkomstig waren .

Dus ...
pi_81675812
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:16 schreef Ryon het volgende:
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen als mensen zoals de TS op het Centraal Station naar een telefoonpaal vragen. Te arm om een mobieltje te kopen dat het ook in het buitenland doet en te dom om even een belwinkel op te zoeken waar je voor een paar cent naar je grootmoeder in Zuid-Afrika kan bellen.

Verder wel een briljant topic trouwens.
Ben je echt zo'n troll? Lees mijn reactie zo. ong 12 posts geleden. Daar vertel ik over mijn ervaring in de mobiel-winkel en ook over mijn eigen mobiel telefonie thuis in de USA.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:20:27 #217
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_81675904
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:18 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Ben je echt zo'n troll? Lees mijn reactie zo. ong 12 posts geleden. Daar vertel ik over mijn ervaring in de mobiel-winkel en ook over mijn eigen mobiel telefonie thuis in de USA.
Ik zeg toch ook dat je te arm bent? Dat kan je mij verder ook niet kwalijk nemen. Farouk en Ahmed lukt het in Amsterdam wel om goedkoop te bellen.
--
pi_81675958
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:17 schreef Copycat het volgende:
Ja, bij het Leger des Heils informeren. Terwijl die cijfers die ik ophoestte (uit 2007 én uit 2009 waarin het daklozencijfer zelfs nog verder geslonken was) deels van het Leger des Heils afkomstig waren .

Dus ...
Heb je geïnformeerd bij hen dan? Zo niet heb je geen recht van spreken. Je gaat toch niet mijn advies opvolgen of naar mijn antwoorden luisteren? Maar je wilt toch mij komen afkraken of naar nieuwe antwoorden vragen? Nee zo werkt het niet. De antwoorden houden gelijk op.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:22:32 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81676028
Ik heb je met de feiten van het Leger des Heils om de oren geslagen. Jij blijft brallen zonder dat je je gelul in de ruimte met feiten kunt ondersteunen.
pi_81676176
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat je te arm bent? Dat kan je mij verder ook niet kwalijk nemen. Farouk en Ahmed lukt het in Amsterdam wel om goedkoop te bellen.
Het gaat niet erom dat ik arm ben. Ik kan het wel dokken. Alleen wil ik dat niet.

Ik weiger zomaar belachelijk dure tarieven te betalen zodat een paar zakenpakken met een aktetas ergens aan een lekkere wijntje kunnen zitten ergens in een villa in Italië, en jij en ik 50 uur werkweken blijven draaien.Jullie NLers zijn dat blijkbaar gewend maar ik niet.

Vooral niet als ik hetzelfde voor een kleine duitje thuis kan krijgen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:26:31 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81676210
Krent!
Je geeft zeker ook nooit iets aan zwervers en Z-krantverkopers?
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:28:44 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_81676317
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:25 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Het gaat niet erom dat ik arm bent. Ik kan het wel dokken. Alleen wil ik dat niet.

Ik weiger zomaar belachelijk dure tarieven te betalen zodat een paar zakenpakken met een aktetas ergens aan een lekkere wijntje kunnen zitten ergens in een villa in Italië, en jij en ik 50 uur werkweken blijven draaien.Jullie NLers zijn dat blijkbaar gewend maar ik niet.

Vooral niet als ik hetzelfde voor een kleine duitje thuis kan krijgen.
Als Amerikaan zou je toch moeten weten dat *wij* in Nederland significant minder uren per week maken, maar toch hetzelfde overhouden? Werkweken van 50 uur kent de Nederlandse middenklasse niet tot nauwelijks.
--
pi_81676510
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als Amerikaan zou je toch moeten weten dat *wij* in Nederland significant minder uren per week maken, maar toch hetzelfde overhouden? Werkweken van 50 uur kent de Nederlandse middenklasse niet tot nauwelijks.
Eerlijk gezegd dat is niet eens mijn ervaring tijdens die vakantie. Wel zag ik mensjes veel langer werken volgens mij, al heb ik natuurlijk niet alles genoteerd met een prikkaart of zo.
pi_81676668
Ik doe me nooit voor als dakloze als ik op vakantie ga. Misschien iets meer uitgeven voor een degelijk hotel , dan vermaak je je eens.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:44:13 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81677035
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:35 schreef Feitosa het volgende:
Ik doe me nooit voor als dakloze als ik op vakantie ga. Misschien iets meer uitgeven voor een degelijk hotel , dan vermaak je je eens.
Ja steek je kop maar in het zand voor de corrupte NS, de uitgebuite werknemers die 100+ uur per week werken voor een habbekrats. En natuurlijk voor de duizenden dooie daklozen. Op jaarbasis.
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:14:14 #226
15080 static
pi_81678382
Zijn jullie nou nóg bezig?
pi_81678741
Typisch een halve amerikaan geworden de TS die weten nog niet eens hoe banken werken en daarom nemen hun tijdens vakanties geld cash mee, en gaan dan vervolgens lopen te klagen dat ze slechte wisselkoersen krijgen.

En TS voor gratis WC's ga je gewoon naar hoogstaande culinaire amerikaanse eettenten als de MD of de BK.
pi_81679452
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja steek je kop maar in het zand voor de corrupte NS, de uitgebuite werknemers die 100+ uur per week werken voor een habbekrats. En natuurlijk voor de duizenden dooie daklozen. Op jaarbasis.
wel heel leuk dat je erom kan lachen...al deze problemen
pi_81679481
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:22 schreef Basp1 het volgende:
Typisch een halve amerikaan geworden de TS die weten nog niet eens hoe banken werken en daarom nemen hun tijdens vakanties geld cash mee, en gaan dan vervolgens lopen te klagen dat ze slechte wisselkoersen krijgen.

En TS voor gratis WC's ga je gewoon naar hoogstaande culinaire amerikaanse eettenten als de MD of de BK.
Nee de Mac in Eindhoven moest je wel voor betalen. 30 eurocent, en de bk op het station had geen enkele wc, nog beter dus.

[EDIT] Misschien willen ze dat we in flesjes pissen, de mannen tenminste. Dat doe ik liever ook, is nog eens schoner dan de wc's waarvan ze jou wijs proberen te maken dat al dat geld voor schoonmaak en onderhoud bedoeld is. Lekker achter een struikje
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:39:17 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81679517
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:37 schreef wesp40 het volgende:

wel heel leuk dat je erom kan lachen...al deze problemen
Gemene ik.
Al die duizenden daklozen per jaar die zelfs door het Leger des Heils in de doofpot worden gestopt. Gelukkig weet jij beter!
pi_81679701
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Gemene ik.
Al die duizenden daklozen per jaar die zelfs door het Leger des Heils in de doofpot worden gestopt. Gelukkig weet jij beter!
Wat ik wel weet is dat het niet zo makkelijk is bij het Leger des Heils terecht te komen. En al doe je dat wel, ben je in de meeste gevallen hen toch ook wat geld schuldig. Bovendien het is meer de regel dan de uitzondering dat mensen weggestuurd worden vanwege gebrek aan bedden. Al geef je deze dingen niet graag prijs, weet ik het toch wel na een beetje eigen onderzoek.

Wat zeiden we al over iets met een bord en een kop?
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:44:50 #232
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_81679754
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:46:33 #233
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81679844
Corrupte zooi hoor, dat Leger des Heils. Volgens mij zit daar een militante lobby achter. Die daklozen voor breakfast eten. Vandaar dat die lijken nooit gevonden worden.
pi_81680171
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:38 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Nee de Mac in Eindhoven moest je wel voor betalen. 30 eurocent, en de bk op het station had geen enkele wc, nog beter dus.

[EDIT] Misschien willen ze dat we in flesjes pissen, de mannen tenminste. Dat doe ik liever ook, is nog eens schoner dan de wc's waarvan ze jou wijs proberen te maken dat al dat geld voor schoonmaak en onderhoud bedoeld is. Lekker achter een struikje
Wat is het toch makkelijk te generalisren en voorspelbaar dat TS zelfs zo erg is en naar de MD gaat.

Loop een stukje verder richting stratum daar staan wel ergens plaskruizen om gratis te plassen. Misschien dat de WC bij de ierse pub ook nog wel gratis is, maar als je naar pauper plaatsen gaat heb je vaak dat je ook als pauper behandelt wordt.
pi_81680257
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:46 schreef Copycat het volgende:
Corrupte zooi hoor, dat Leger des Heils. Volgens mij zit daar een militante lobby achter. Die daklozen voor breakfast eten. Vandaar dat die lijken nooit gevonden worden.
Jij lijkt niet goed te begrijpen wat het verschil is tussen corrupt en fout. Ik heb het eerder een foute systeem genoemd, al vindt er natuurlijk ook wat bedrog plaats.

Betekent dat de voorzieningen zoals ze nu bestaan onvoldoende zijn. Dat is al op zich reden genoeg om actie te ondernemen.

Corruptie pak je anders aan.
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:55:52 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81680309
Bij de wortels aanpakken die corruptie! Stelletje bedriegers en dan nog fout in de oorlog tegen de armoede die Nederland overspoelt. Klootzakken in dat leger.
pi_81680450
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is het toch makkelijk te generalisren en voorspelbaar dat TS zelfs zo erg is en naar de MD gaat.

Loop een stukje verder richting stratum daar staan wel ergens plaskruizen om gratis te plassen. Misschien dat de WC bij de ierse pub ook nog wel gratis is, maar als je naar pauper plaatsen gaat heb je vaak dat je ook als pauper behandelt wordt.
Sorry maar ik doe niet zo achterlijk op straat hoor. En de rook die daar vandaan komt is genoeg om een paard om te leggen. Nu ben ik al jaren geweend aan het Amerikaans systeem, wij plassen niet op straat. Heeft ook iets met hygiëne te maken.

Ik ben nooit als pauper behandeld behalve als ik aangaf dat ik ergens problemen had. Hier in dit topic ook dus.
  donderdag 20 mei 2010 @ 17:12:12 #238
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_81681093
Heb je ook nog leuke dingen meegemaakt op je vakantie?
reset
pi_81682174
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:12 schreef Individual het volgende:
Heb je ook nog leuke dingen meegemaakt op je vakantie?
Ja ik vond de MediaMarkt heel tof en ook goedkoop. Heb daar een radiootje gekocht voor 6 euro Vond alles daar nogal meevallen.

Heb ook in een hele leuke hotelwoning verbleven in een park in Duitsland
pi_81683118
Sorry hoor, maar iemand die het heeft over ogen openschudden en de kat uit de mouw is zo opvallend nep. Ik snap niet dat iemand daar serieus op reageert.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:47:35 #241
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81685079

Het is jammer dat we zoveel overnemen van dat oversea zooitje . Ze prediken vrede maar zijn zelf verantwoordelijk voor de meest bloedige oorlogen . Schulden die men nooit meer af kan betalen . Ga zo maar door.
Hopen dat de nieuwe MP de banden met USA niet zo nauw aanhaalt als JP ons laffe schoothondje .
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:50:14 #242
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_81685188
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:47 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]

Het is jammer dat we zoveel overnemen van dat oversea zooitje . Ze prediken vrede maar zijn zelf verantwoordelijk voor de meest bloedige oorlogen . Schulden die men nooit meer af kan betalen . Ga zo maar door.
Hopen dat de nieuwe MP de banden met USA niet zo nauw aanhaalt als JP ons laffe schoothondje .
Da's geen Engels hoor op die poster.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:54:27 #243
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81685369
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:50 schreef popolon het volgende:

[..]

Da's geen Engels hoor op die poster.
McDonalds is Amerikaans slimpie
pi_81690080
Ik ben vier keer in de VS geweest en het enige wat ik erover kan zeggen is: blij dat ik daar niet woon. Mooi land, jammer dat er Yanks wonen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:10:44 #245
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_81691780
Ah, nog zo'n vakantieganger.

Maar goed, weps en FFS, waar precies in de Verenigde Staten van Utopia wonen jullie dan?
pi_81700997
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:10 schreef popolon het volgende:
Ah, nog zo'n vakantieganger.

Maar goed, weps en FFS, waar precies in de Verenigde Staten van Utopia wonen jullie dan?
Ik woon in New Hampshire, bij de oost-kust. Al is mijn huis 2 uur van het strand vandaan
pi_81702315
Mijn dag is weer goed, wat heb ik gelachen ahahahha
  zondag 23 mei 2010 @ 13:43:36 #248
100413 guapo
Dumpass
pi_81788789
Leuk zo'n troll topic
-weg, zie banmeldtopic-
pi_81789693
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:43 schreef guapo het volgende:
Leuk zo'n troll topic
Als je je getrolld voelt dan zegt dat meer over jou dan het topic. Want misschien kan je beter wegblijven als je te gevoelig bent voor een beetje debat of controversiele onderwerpen.
pi_81790166
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:09 schreef wesp40 het volgende:

[..]

een beetje debat of controversiele onderwerpen.
Het enige wat in dit topic gebeurt is dat de huillie TS jankt over dure telefoonkaarten in Nederland en jij durft dit onder de noemer "debat/controversiele onderwerpen" te plaatsen?

!x98
pi_81791427
Maar 12 jaar weg en dan zo'n beroerde op typen. Hoe oud was je toen je weg ging, een jaar of vijf?
pi_81791483
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:25 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Het enige wat in dit topic gebeurt is dat de huillie TS jankt over dure telefoonkaarten in Nederland en jij durft dit onder de noemer "debat/controversiele onderwerpen" te plaatsen?

!x98
En 1000en dooie zwervers en niemand die iets doet, in de USA is het allemaal veel beter geregeld, dat is het debat vol controversiele onderwerpen!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 18:07:10 #253
304185 highRr
hoi haha.
pi_81879753
Een obvious troll is obvious.
De ''turken, syriers en marokkanen'' hier zijn gewoon precies hetzelfde als de mexicanen, hispanen en de negers bij julie.

TROLL
pi_81920266
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:22 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Dank je wel hoor. Eindelijk iemand die een beetje verstand heeft en de
realiteit kan zien voor wat het is. Niet dat ik overigens steun probeer te
zoeken hier, of vrienden of vijanden, maar de feiten spreken voor zichzelf.

Nederlanders houden er in het algemeen niet van om confrontaties aan te gaan
als er problemen zijn. Het is gemiddeld genomen een 'praatjes en onderhandel'
volk dat liever de lieve vrede bewaart en er wat voor opgeeft dan dat men er voor
strijdt + Nederlanders houden ervan om aardig te worden gevonden.

Ik zeg altijd dat als Nederlanders voor Nederland een goede prijs konden vangen men
het land zo zouden verkopen en ergens anders een nieuw land zouden stichten.
75 topics = FIN
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:50:10 #255
304185 highRr
hoi haha.
pi_81921262
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:25 schreef FP128 het volgende:

[..]

Idd kan dit zijn.
Maar beter bezoek je eens de neuroloog, want er is iets mis met je hersenen.
Je ziet toch duidelijk dat dit een Troll is?
Hij doet alsof ie nog nooit heeft gehoord van 'buitelanders'.
Terwijl in VSvA er al alleen 40 miljoen spaans sprekers zijn.
Mexicanen, Hispanjaarden, Italianen, Afro-Amerikanen.
Dat zijn de Marokkanen,Turken,Koerden,Antillianen,Surinamers, enzovoorts van daar.
Hij wil gewoon een discussie openen.

vrijdag 28 mei 2010 @ 03:57:18 #256
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_82007311
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:50 schreef highRr het volgende:

[..]

Mexicanen, Hispanjaarden, Italianen, Afro-Amerikanen.
Dat zijn de Marokkanen,Turken,Koerden,Antillianen,Surinamers, enzovoorts van daar.

Alsjeblieft zeg , hoe kan je nou zoveel verschillende culturen en rassen als 'hetzelfde' gaan beschouwen. Ten eerste ben ik er vrij zeker dat Hispanics , Italianen en een enorm groot deel van de Afro Amerikanen islamofoben zijn aangezien zij de islam enkel kennen van taliban toestanden etc. en het Amerikaanse leger natuurlijk ook veel Afro Amerikanen kent die mee zijn gaan vechten in irak en afghanistan.
Ben er vrij zeker van dat de gemiddelde Afro Amerikaan ook zeer zeker tegen de islamisering is van West-Europa en hispanics al zeker. De grootste moslimgroep in de VS is dit : http://en.wikipedia.org/wiki/Nation_of_Islam Is gewoon een Zwart tegenantwoord tegen het overheersend Blank regime, een regime dat meestal negatief uitkwam voor Afro Amerikanen. Is gewoon de reactie van enkele Afro-Amerikanen die voorkomt uit jarenlange onderdrukking en frustratie.
Wordt door de gemiddelde moslim totaal niet tot de islam berekend. Dat werd meest bekend en besproken figuur Malcolm X wel duidelijk toen hij z'n pelgrimtocht naar saoedi-arabië deed. Niet veel later werd hij door handlangers van de NOI neergeschoten omdat hij Blanke mensen niet meer ging haten als ze moslim zouden zijn of worden. Was natuurlijk onbegrijpelijk slecht volgens de NOI want de Zwarte mens was volgens hen God op aarde en de Blanke mens is een duivel die afstamt van een duivel genaamd Yakub (ja is écht hun mening ). Deze sekte of groepering is overigens niet zo groot als men doet blijken. Minder als 2% van de Afro-Amerikanen behoort tot de NOI.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 04:04:10 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_82007322
Oh wacht, nog een helder licht.

Wel een kloonlampje, maar goed, 't is niet de eerste in dit topic.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 07:22:41 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82007725
quote:
Ik weet niet waar je woont in de VS..... maar hier in California zijn bijna alle 7-11's eigendom van Indiers of Koreanen, zijn de wasserettes steevast bevolkt door Chinezen, net als de stomerijen trouwens, als je als vrouw een pedicure gaat halen dan wordt deze 9 van de 10 keer gedaan door een Vietnamese, en werken bij de gemiddelde fast-food tent en supermarkten voornamelijk Mexicanen.
quote:
Wat een enorme onzin is dit zeg..... overal waar ik kwam in Alkmaar vonden ze het hartstikke leuk dat ik uit de VS kwam, en verwonderden ze zich over de kennis van het Nederlands van mijn Amerikaanse vrouw. En bij de Marokkaanse shoarmatent tegenover het hotel, waar ik toch een aantal maal geweest ben voor overheerlijke shoarma, was de interesse groter dan bij de gemiddelde Nederlander.....
quote:
Dit verzin je gewoon, wat een enorm gelul. Ik kom net terug van bijna twee weken in Noord-Holland, van Amsterdam tot Den Helder, met uitstapjes naar Rotterdam, Dordrecht en Utrecht...... waarvan in Rotterdam en Utrecht midden in een "Marokkanenwijk" omdat mijn broertje en een vriend van me die ik daar bezocht nu eenmaal niet de rijksten waren en het moesten doen met wat de woningbouw hen voorschreef. Nergens problemen. Op straat niet in die wijken, op straat niet in de binnensteden.

"3 in de 5" die een mes tevoorschijn halen.... wat een compleet VERZONNEN lulkoek man!
quote:
Dat ben ik wel met je eens, Nederlanders zijn van nature veel minder vriendelijk. Of qua cultuur wellicht, maar dat zit me niet zo dwars.... ik weet wat ik kan verwachten.
quote:
Je deed je voor als arme? Wat ben jij een troll zeg..... dat kan ik van een journalist nog wel eens snappen, die bijvoorbeeld mee wil leven met een een groep daklozen voor een week..... maar dat jij in een "speciale opvang van de gemeente" terecht bent gekomen geloof ik dus echt geen snars van.
quote:
Conclusie: Je weet nauwelijks iets van de VS, en weet nog minder van Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 mei 2010 @ 07:25:33 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82007741
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:00 schreef FS990 het volgende:
Jullie zijn echte debielen met ontaarde hersenen zeg. VOOR DE ZOVEELSTE KEER, IK ONTKEN NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS! ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT ZEKER WAT HET ARMOEDE BETREFT!
Zeker nooit van Skid Row gehoord?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 mei 2010 @ 07:30:21 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82007773
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef FS990 het volgende:
Vertel dat deze mensen in Los Angeles eens..... want die krijgen niet zoveel mee van die "eerlijkheid".

-
pi_82098481
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 07:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont in de VS..... maar hier in California zijn bijna alle 7-11's eigendom van Indiers of Koreanen, zijn de wasserettes steevast bevolkt door Chinezen, net als de stomerijen trouwens, als je als vrouw een pedicure gaat halen dan wordt deze 9 van de 10 keer gedaan door een Vietnamese, en werken bij de gemiddelde fast-food tent en supermarkten voornamelijk Mexicanen.
[..]

Wat een enorme onzin is dit zeg..... overal waar ik kwam in Alkmaar vonden ze het hartstikke leuk dat ik uit de VS kwam, en verwonderden ze zich over de kennis van het Nederlands van mijn Amerikaanse vrouw. En bij de Marokkaanse shoarmatent tegenover het hotel, waar ik toch een aantal maal geweest ben voor overheerlijke shoarma, was de interesse groter dan bij de gemiddelde Nederlander.....
[..]

Dit verzin je gewoon, wat een enorm gelul. Ik kom net terug van bijna twee weken in Noord-Holland, van Amsterdam tot Den Helder, met uitstapjes naar Rotterdam, Dordrecht en Utrecht...... waarvan in Rotterdam en Utrecht midden in een "Marokkanenwijk" omdat mijn broertje en een vriend van me die ik daar bezocht nu eenmaal niet de rijksten waren en het moesten doen met wat de woningbouw hen voorschreef. Nergens problemen. Op straat niet in die wijken, op straat niet in de binnensteden.

"3 in de 5" die een mes tevoorschijn halen.... wat een compleet VERZONNEN lulkoek man!
[..]

Dat ben ik wel met je eens, Nederlanders zijn van nature veel minder vriendelijk. Of qua cultuur wellicht, maar dat zit me niet zo dwars.... ik weet wat ik kan verwachten.
[..]

Je deed je voor als arme? Wat ben jij een troll zeg..... dat kan ik van een journalist nog wel eens snappen, die bijvoorbeeld mee wil leven met een een groep daklozen voor een week..... maar dat jij in een "speciale opvang van de gemeente" terecht bent gekomen geloof ik dus echt geen snars van.
[..]

Conclusie: Je weet nauwelijks iets van de VS, en weet nog minder van Nederland.
Als Nederland zo fijn en kits is waarom ben jij ook verhuisd, achterlijke? En dan steeds een topic openen op dit forum waar je de VS prijst boven Nederland en NL afzeikt, om vervolgens in mijn topic stoer te komen doen, ja zoiets ongeveer is je postgeschiedenis.

En zo te zien bleef jij tijdens je reis in het noorden des lands boven de rivieren. Ik in het zuiden. Waarom zou ik een verhaal verzinnen? Ik doe dit niet om enig persoonlijk gewin. Ik word er niet beter van om gewoon een land af te kraken wanneer dat onterecht is en nergens naar toe zal leiden.

Als jij in 5-sterren hotels verblijft, en jezelf makkelijk en knusjes schuilt achter je auto, en overal heel snel loopt naar je eindbestemming, ja dan valt Nederland mee. Probeer eens rond te hangen in een vieze allochtone woonbuurt dan snap je misschien wat ik bedoel.

Dat de VS divers is slaat nergens op. Amerikanen moeten zich integreren, ze kunnen niet winkels in het Chinees openen om vervolgens zich af te sluiten voor de lokale bevolking. Straatterreur is "unheard of"

Dat er veel daklozen rondlopen is meer een hun eigen keuze dan noodzaak. Dat zou je moeten weten daar je in Los Angeles woont zoals je schrijft. Wie kent al die tv programma's niet die het dakloze probleem in LA aan de kaak stellen? Er zijn tientallen opvangen in LA met allemaal stapelbedden erin waar er op nog geen meter afstand een volgende bed zich bevindt allemaal in hele grote rijen in een soort gym-zaal. Dat weet ik. Daarom lopen ze nooit vol, en iedereen is altijd welkom.

In tegenstelling tot Nederland zien Amerikanen armoede en vooral dakloosheid als een samenval der omstandigheden/noodtoestand dan als eigen schuld van de desbetreffende. Amerikanen kunnen meer begrip opbrengen voor het lot van deze groepering. In Nederland hebben ze niet eens zoveel voorzieningen hooguit een bedje of 15 bij elke opvang, en wanneer ze vol zijn, worden mensen de deur gewezen. Zoiets heb je niet in zelfs L.A. en daar gaat dit gedeelte van mijn topic over.

Nederlanders houden een meer traditionele beschouwing op na van de dakloze. Ze worden veel denigrerender behandeld dan in de VS. Het is iets waarvoor je je moet schamen. Daar moet je het met mij eens zijn.

Dat je je reactie in moet peperen met scheldwoorden en allerlei selectief gekozen plaatjes versterkt je verhaal geenszins.
  Boks-Chick zondag 30 mei 2010 @ 14:12:56 #262
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_82098758
Dit blijft een vermakelijk topic
lolwut
pi_82181948
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:06 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Nederlanders houden een meer traditionele beschouwing op na van de dakloze. Ze worden veel denigrerender behandeld dan in de VS. Het is iets waarvoor je je moet schamen.

pi_82182442
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:26 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooie plaatje. Maar waar gaat dit over een dakloze?
pi_82182616
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:40 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Mooie plaatje. Maar waar gaat dit over een dakloze?
Je moet die film even kijken, Menace To Society: http://www.imdb.com/title/tt0107554/

Is goed voor je algemene ontwikkeling
pi_82182990
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:44 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Je moet die film even kijken, Menace To Society: http://www.imdb.com/title/tt0107554/

Is goed voor je algemene ontwikkeling
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:11:39 #267
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82193949
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:06 schreef wesp40 het volgende:
Als Nederland zo fijn en kits is waarom ben jij ook verhuisd, achterlijke?
Omdat mijn vrouw Amerikaanse is, achterlijke.

Ik zou ook goed in andere landen kunnen wonen wat dat betreft, zelfs in Nederland ook al wil ik het om hele andere reden niet meer.
quote:
En dan steeds een topic openen op dit forum waar je de VS prijst boven Nederland en NL afzeikt, om vervolgens in mijn topic stoer te komen doen, ja zoiets ongeveer is je postgeschiedenis.
Oh, ik heb genoeg commentaar op Nederland. Spa-blauw voor 3 euro, veel te hoge belastingen en benzineprijzen, slechte service, bumperklevers en ander asociaal weggedrag, en ga zo maar door. Maar ik bekijk de boel niet met oogkleppen op, iets wat jij duidelijk wel doet.
quote:
En zo te zien bleef jij tijdens je reis in het noorden des lands boven de rivieren. Ik in het zuiden. Waarom zou ik een verhaal verzinnen? Ik doe dit niet om enig persoonlijk gewin. Ik word er niet beter van om gewoon een land af te kraken wanneer dat onterecht is en nergens naar toe zal leiden.
Om aandacht te trekken? Om je politieke standpunt te ondersteunen dat die idioot van een Wilders wel eens gelijk zou kunnen hebben? Weet ik het..... maar dat verhaal over louche figuren waarvan 3 van de 5 messen trekken..... Ja, dat verzin je.
quote:
Als jij in 5-sterren hotels verblijft, en jezelf makkelijk en knusjes schuilt achter je auto, en overal heel snel loopt naar je eindbestemming, ja dan valt Nederland mee. Probeer eens rond te hangen in een vieze allochtone woonbuurt dan snap je misschien wat ik bedoel.
Spangen, Rotterdam en Lombok, Utrecht bijvoorbeeld? In beide wijken heb ik een dag doorgebracht, op bezoek bij vrienden. Genoeg allochtonen overal, hoofddoekjes volop..... maar dat er overal messentrekkers en criminelen rond zouden lopen is ZWAAR overdreven.
quote:
Dat de VS divers is slaat nergens op. Amerikanen moeten zich integreren, ze kunnen niet winkels in het Chinees openen om vervolgens zich af te sluiten voor de lokale bevolking.
Jij bent dus nooit in een allochtone wijk in de VS geweest? Kom eens kijken in Koreatown in Los Angeles bijvoorbeeld.....

Bijvoorbeeld:

En zo gaat het straat na straat.... hele straten, halve wijken waar alles in het Koreaans is, je alleen maar Koreaans op straat hoort, en inderdaad..... de winkeleigenaren vaak niet eens Engels spreken.
quote:
Straatterreur is "unheard of"
Dan doe jij duidelijk je oren niet open genoeg waar jij woont..... In California hebben ze zelfs wetswijzigingen ingevoerd vanwege straat-terrorisme van Gangs. Kom eens een tijdje meelopen in Compton of Inglewood.

http://www.streetgangs.com/laws/stepact.html
quote:
Dat er veel daklozen rondlopen is meer een hun eigen keuze dan noodzaak. Dat zou je moeten weten daar je in Los Angeles woont zoals je schrijft. Wie kent al die tv programma's niet die het dakloze probleem in LA aan de kaak stellen? Er zijn tientallen opvangen in LA met allemaal stapelbedden erin waar er op nog geen meter afstand een volgende bed zich bevindt allemaal in hele grote rijen in een soort gym-zaal. Dat weet ik. Daarom lopen ze nooit vol, en iedereen is altijd welkom.

In tegenstelling tot Nederland zien Amerikanen armoede en vooral dakloosheid als een samenval der omstandigheden/noodtoestand dan als eigen schuld van de desbetreffende. Amerikanen kunnen meer begrip opbrengen voor het lot van deze groepering. In Nederland hebben ze niet eens zoveel voorzieningen hooguit een bedje of 15 bij elke opvang, en wanneer ze vol zijn, worden mensen de deur gewezen. Zoiets heb je niet in zelfs L.A. en daar gaat dit gedeelte van mijn topic over.
Nee, je hebt inderdaad nauwelijks opvang in Los Angeles..... daar zijn dit soort straatscenes aan de orde van de dag:

Elk jaar weer sterven honderden daklozen, met name in het Noord-Oosten van de VS aan bevriezing en onderkoeling..... voor hen is geen plaats in tehuizen, en bevriezen gewoon in de bittere kou van steden als Chicago, New York en Washington D.C.
quote:
Nederlanders houden een meer traditionele beschouwing op na van de dakloze. Ze worden veel denigrerender behandeld dan in de VS. Het is iets waarvoor je je moet schamen. Daar moet je het met mij eens zijn.
Ik denk dat de dakloze in beide landen gewoon als stukken vuil behandeld worden. De VS en Amerikanen zijn echt niet beter dan Nederlanders wat dat betreft.
quote:
Dat je je reactie in moet peperen met scheldwoorden en allerlei selectief gekozen plaatjes versterkt je verhaal geenszins.
Zegt degene die zijn post begint met "achterlijke"......

En die plaatjes, net als de bovenstaande, laten een keiharde waarheid zien die jij met je roze bril nog niet wil zien..... dat de VS hele wijken heeft waar men in een andere taal en cultuur opereert, en dat het daklozenprobleem een stuk erger is dan je denkt.
-
pi_82194740
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:11 schreef maartena het volgende:

Jij bent dus nooit in een allochtone wijk in de VS geweest? Kom eens kijken in Koreatown in Los Angeles bijvoorbeeld.....

Bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

En zo gaat het straat na straat.... hele straten, halve wijken waar alles in het Koreaans is, je alleen maar Koreaans op straat hoort, en inderdaad..... de winkeleigenaren vaak niet eens Engels spreken.

TS
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:42:29 #269
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_82198147
Maartena, veel werk voor een (Hollandsche) troll!
reset
pi_82235603
Interessant topic! Dank hiervoor.

Even een kort vraagje aan de TS: waarom heb je het steeds over jullie land?? Als ik het goed begrijp ben je een Nederlander die alleen reeds twaalf jaar in de V.S. woont....

Vraag 2) Waar woon je?? Ik heb je namelijk al een paar keer de reactie 'In the US of A' zien geven, maar dat is niet zoiets als zeggen dat ik in Europa woon (i.p.v. NL dus). Je moet namelijk wel dingen in perspectief kunnen zien, en ook alle informatie geven zodat 'wij' daarop kunnen reageren.

Overigens ben ik zelf twee keer in de VS geweest, één keer in D.C.: mooie stad, volgens mij ook perfect om daar te beginnen omdat werkelijk elk grassprietje met een nagelschaartje geknipt wordt, wat dus een goede eerste indruk achterlaat. (behalve natuurlijk in de buitenwijken, waar ik een paar keer verrot gescholden ben omdat ik (op aanraden van de hotelmanager) geen geld gaf aan een zwerver.

Andere keer Chicago. Geweldige stad, afgezien van de buitenwijken (in de buurt van Universiteit bijvoorbeeld), maar goed, dat heb je nu eenmaal in Amerika .
Buitenkant ziet er altijd prachtig uit, aardige mensen (vragen hoe het met je gaat) maar als je dan antwoord geeft ('het gaat goed dank je') kijken ze je echt aan alsof ze iets aan je gevraagd hebben. Hier moest ik wel aan wennen.
C'est le ton qui fait la musique.
pi_82241305
FS990, je hebt helemaal gelijk. Nederland is naar de afgrond aan het gaan. De politiek hier maakt er een zware klotezooi van. Ik begrijp ook niet waarom mensen hier nog gaan stemmen op dat gespuis. Daardoor blijft er verdeeldheid. Het helemaal waar wat je zegt: het is een graaicultuur geworden. Politiek, bedrijven, gemeentes en andere instellingen bedenken alleen nog maar allerlei manieren om hun zakken te vullen ten koste van de mens. En zolang er op de politiek gestemd blijft worden houden we dat zelf in stand. Dat is ook DE reden dat ik niet meer ga stemmen. Er is geen land in Europa waar de privacy en de vrijheid zo geschonden wordt als in Nederland.

Maar je moet niet iedereen over één kam scheren. Er zijn ook mensen die wel deugen. Ik kan me voorstellen dat je het als erg negatief hebt ervaren maar dan heb je het zo te lezen ook een beetje zelf opgezocht. Als je je als arme sloeber aan dient dat wordt je ook zo behandeld. Qua systeem is het hier inderdaad grof schandalig maar als je zelf een beetje menselijkheid toont naar de mensen zelf zul je zien dat er ook nog andere mogelijkheden zijn. Er wonen hier niet alleen buitenlanders criminelen en tuig. Er wonen hier ook echt wel mensen die het nog steeds goed bedoelen ondanks alle puinzooi hier. Als je alleen maar af gaat op hoe je belazerd wordt gaat dat alleen wel aan je voorbij. Van miij mag hiier het hele systeem instorten dan zou het in zijn geheel weer wat menselijker kunnen in plaats van dat het alleen maar om geld en macht gaat.

Als ik het andersom bekijk dan is Amerika een land dat zich overal ter wereld bemoeit met zaken waar ze zich helemaal niet te bemoeien hebben. Zoals ze hier wel zeggen: alles is groot in Amerika en vooral het ego. Maar dan zeg ik niet dat jij ook zo bent. Ik ben mij bewust dat er overal ter wereld gaaies rond loopt. In elke cultuur heb je mensen die positief bezig zijn en mensen die het op de verkeerde manier gebruiken. Ik ben in Nederland geboren en getogen. Ik ben naar de randstad verhuisd en kwam zo in een stad met vele culturen. Ik heb nog nooit problemen met buitenlanders gehad. Als ze zelf een beetje open staan praat ik met iedereen, nederlander, katholiek, protestant, afrikaans, irakees, engels, duits, het maakt niet uit. Ik geloof in geen enkele religie, alleen maar in het mens zijn. DAT is de enige manier om met elkaar om te kunnen gaan.
pi_82281258
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:28 schreef FP128 het volgende:

[..]

Nederlanders houden er in het algemeen niet van om confrontaties aan te gaan
als er problemen zijn. Het is gemiddeld genomen een 'praatjes en onderhandel'
volk dat liever de lieve vrede bewaart en er wat voor opgeeft dan dat men er voor
strijdt + Nederlanders houden ervan om aardig te worden gevonden.

Ik zeg altijd dat als Nederlanders voor Nederland een goede prijs konden vangen men
het land zo zouden verkopen en ergens anders een nieuw land zouden stichten.

En dat is precies waarom ons land naar de kloten gaat, waarom onze vrijheid en privacy naar de haaien gaat: omdat we de confrontatie (met de politiek) niet aan gaan. We blijven met zijn allen rustig met onze reet op de bank zitten om naar de Pfaffs te kijken. En intussen laten we de politiek zijn gang gaan. Zoals je het hier heel mooi beschrijft geven we zelf onze vrijheid en privacy op omdat we de confrontatie niet aan gaan. Voor de lieve vrede mijn reet. Angsthazengedrag is het want niemand durft voor zijn rechten op te komen die compleet van tafel geveegd worden. Maar intussen loopt wel iedereen hier te klagen dat het zo slecht gaat, dat we uitgemelkt worden, dat we overal in de gaten worden gehouden. Ja, dat krijg je als je voor de lieve vrede de confrontatie maar niet aan gaat. Liever laten de mensen zich hier als slaven behandelen dan in actie te komen. Voor de lieve vrede. Dan leef je wel in een enorme illusie want de politiek veegt alles van tafel wat menselijk is. Voor de lieve vrede. Word eens wakker zeg.
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 10:29:20 #273
45833 crew  Fogel
pi_82432276
Zeer vermakelijk topic
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_82450451
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:29 schreef Fogel het volgende:
Zeer vermakelijk topic
Ik amuseer me er kostelijk mee. Woon zelf al een aantal jaren niet meer in Nederland, maar kom er regelmatig terug.
Zou nu toch weleens willen weten wie de persoon is die dit topic heeft geopend en waar hij/zij echt woont. Wat een lulkoek kan die gast verzinnen zeg!
pi_82450568
Dit topic heeft mn bullshit detector zelfs gesloopt
pi_82495555

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 08-06-2010 14:57:00 (Dat is nou ook weer niet nodig) ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:12:15 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82500747
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:03 schreef spuitje het volgende:
Zou nu toch weleens willen weten wie de persoon is die dit topic heeft geopend en waar hij/zij echt woont. Wat een lulkoek kan die gast verzinnen zeg!
Hij schijnt toch echt in de VS te wonen (of misschien doet ie alsof, ik weet het niet....) alleen heeft hij de oogkleppen die hij in Nederland al op had.... in de VS blijkbaar nooit afgedaan.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 10:31:08 #278
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_83390298
quote:

Conclusie: je bent onvoorbereid langsgewipt, dus in de verkeerde buurt terechtgekomen en hebt een hekel aan onze allochtonen?
Je mag je Yanks houden, bedankt voor onze gastvrijheid trouwens

x
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_83452429
blijf je daar in dat gestoorde land

Pistolen te koop maar tege terrorisme helemaal gestoord
rijde vanaf 16?:S die gaste kunenieteens verantwoordelijk met scooters omgaan ( ben zelf 16 heb er zelf 1 !)
drinke vanaf 21? dat werkt averechts
voor jointje 3 maande de cel in??
maar het wel voorschrijven?

echt helemaal leip daar:S
ga is kijke in een ghettowijk ofzo oordeel niet over nederland:@
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:30:30 #280
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83480306
Wat een ongefundeerd kutverhaal. In essentie zouden dingen waar kunnen zijn, maar je conclusies zijn absoluut niet gestaafd op logische waarnemingen. Slotje.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:31:46 #281
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83480363
* Oksel is blij dat hij in Twente woont.

Daar heb je nog het goede van Nederland.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:07:49 #282
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84172227
TS!

ik weet niet waar jij woont in Amerika, maar volgensmij vergerlijk jij een betere buurt in amerika met een slechtere buurt in Amsterdam.
Geloof me , Nederland is echt niet slechter dan Amerika, alleen de rijkeren en gemiddelden inkomers hebben het beter. In nederland kun je gelukkig nog op een uitkering terugvallen

zeikerd
&uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
pi_84222043
Ik heb de topic niet gelezen, maar die topicstarter is knettergek.. Geen discussie waardig.
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Kasparovi het volgende:
Buitenkant ziet er altijd prachtig uit, aardige mensen (vragen hoe het met je gaat) maar als je dan antwoord geeft ('het gaat goed dank je') kijken ze je echt aan alsof ze iets aan je gevraagd hebben. Hier moest ik wel aan wennen.
Hehe, dat vragen hoe het met je gaat is een beleefde begroeting, geen vraag..

How are you?
Fine and yourself?
Not too bad. 'start het gesprek'

Of in een winkel:

"Hi how are you "
"how are you "
"One big mac please"
  maandag 19 juli 2010 @ 04:08:13 #284
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84222106
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:58 schreef ivoback het volgende:
blijf je daar in dat gestoorde land

Pistolen te koop maar tege terrorisme helemaal gestoord
rijde vanaf 16?:S die gaste kunenieteens verantwoordelijk met scooters omgaan ( ben zelf 16 heb er zelf 1 !)
drinke vanaf 21? dat werkt averechts
voor jointje 3 maande de cel in??
maar het wel voorschrijven?

echt helemaal leip daar:S
ga is kijke in een ghettowijk ofzo oordeel niet over nederland:@
Je schoolverzuimmeter slaat uit. Hup, terug in de schoolbanken jij!

Dit is echt onleesbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')