thomasje, door jou ben ik overigens wel blij dat ik hier woonquote:Op maandag 17 mei 2010 13:23 schreef Thomas B. het volgende:
Blijf inderdaad maar lekker daad, bekrompen redneck dat je er bent..
redneck??!!? gastquote:Op maandag 17 mei 2010 13:23 schreef Thomas B. het volgende:
Blijf inderdaad maar lekker daar, bekrompen redneck dat je er bent..
en dat doe ik nu ook dank je welquote:Op maandag 17 mei 2010 13:24 schreef o.us het volgende:
Als je Amerika beter vindt, moet je maar daar blijven.
Mijn ogen zijn wakkergeschud!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef wesp40 het volgende:
en dat doe ik nu ook dank je wel, ik hoop alleen maar dat ik een beetje jullie ogen wakker kan schudden.
Messen om drugs mee te spuiten?quote:k werd lastiggevallen op straat door allerlei louche karakters die mij achter wouden volgen, of naar geld kwamen vragen. Zo'n 3 in de 5 haalde een mes tevoorschijn uit zijn broekzak, om daarmee drugs te spuiten of god weet wat! Ik zag zo her en der een paar dronkaards op straat volledig uitgestrekt liggen! en niemand die zich om hen bekommerde. Dit zijn de toestanden in jullie land!
Z'n hele verhaal is gebaseerd op zijn ervaring met een paar taxichauffeurs, de islamitische winkelbediende en een tegenvallende wisselkoers. Moet ik dat serieus nemen?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:25 schreef wesp40 het volgende:
[..]
redneck??!!? gastik kwam daar omdat ik zo'n grote waardering voor jullie hadden, met zakken vol geld letterlijk om aan jullie te besteden. En in plaats daarvan kreeg ik enkel disrespect (stank voor dank) terug.
Er schud heul niemand met mijn ogen!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef wesp40 het volgende:
[..]
en dat doe ik nu ook dank je wel, ik hoop alleen maar dat ik een beetje jullie ogen wakker kan schudden.
Nogmaals,die messen in de zakken zie je hier niet zo vaak in de VS. Stel je maar voor dat je ruzie krijgt met een onbekende op straat, voordat je het weet, heb je iets in je ribbenkast gestoken gekregen. Daar gaat het om. Fatsoen dus.quote:
Je snapt toch wel wat ik bedoel, alleen is de terminologie misschien een beetje ernaastquote:Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef Copycat het volgende:
Een chain gang is geen straatbende, slimpie. Dat zijn gevangenen die geketend werken, aan bijvoorbeeld een spoorweg.
Was jij erbij? Of ben jij ook TS?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:32 schreef wesp40 het volgende:
En ja volgens mij waren ze de een of andere poederachterige substantie voor aan het bereiden met die meslemmertjes.
Onzin, jij kan blijkbaar niet goed lezen. alles wat ik daar meegemaakt heb, bijn alle interacties dus, hadden anders gekund. Dit soort toestanden maak ik niet mee in de VS, tenzij ik hard op zoek naar ga! Misschien weet je dat niet omdat je je hele leven in dat landje zit, maar het kan wel anders en gebeurt ook waar ik woon.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:29 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Z'n hele verhaal is gebaseerd op zijn ervaring met een paar taxichauffeurs, de islamitische winkelbediende en een tegenvallende wisselkoers. Moet ik dat serieus nemen?Alsof het in zijn eigen land allemaal zo goed geregeld is...
Een beetje boel ernaast. Ja, het woord 'gang' zit erin, maar dan houdt het ook wel op. Beetje domme mistake voor een yank.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:32 schreef wesp40 het volgende:
Je snapt toch wel wat ik bedoel, alleen is de terminologie misschien een beetje ernaast
Maar het ligt wel aan jullie stiekem, geniepige manier van bedriegen die naar schijnt jullie ontzettend veel lekkere "kicks" oplevert. Zelfs naar de weg vragen moest ik tientallen keer doen, omdat mensen het leuk vonden mij de verkeerde weg op te sturen.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:29 schreef Hydrogeny het volgende:
Dus je bent 12 jaar geleden gevlucht voor de opkomst van de moslims en komt nu kijken of we het al hebben opgelost? Dat je verder voor de gek gehouden bent meerdere malen ligt echt niet aan Nederland...
Ouch.quote:
Stapte ik op iemands ego?quote:
Je verpest een prachtig troltopic!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:34 schreef Igen het volgende:
Ik moet zeggen dat dit verhaal toch een heel ander licht op dit topic werpt:
Duitsers die Engels niet kunnen/willen spreken
Ja kijk, je kunt in de USA wel "the right to be stupid" hebben.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:36 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Maar het ligt wel aan jullie stiekem, geniepige manier van bedriegen die naar schijnt jullie ontzettend veel lekkere "kicks" oplevert. Zelfs naar de weg vragen moest ik tientallen keer doen, omdat mensen het leuk vonden mij de verkeerde weg op te sturen.
Naah, expres toeristen de verkeerde kant op sturen gebeurt echt wel hoor, in Nederland. Een klasgenoot van mij, woonachtig in Amsterdam-Centrum, vertelde eens vol trots dat hij regelmatig Duitse toeristen opzettelijk de verkeerde weg wees en dan erbij zei dat het nog héél ver lopen is.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja kijk, je kunt in de USA wel "the right to be stupid" hebben.
Wil nog niet zeggen dat we hier domme mensen kunnen gebruiken en dat de maatschappij op ze aangepast is.
Oh en natuurlllijk zijn we allemaal zo.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:36 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Maar het ligt wel aan jullie stiekem, geniepige manier van bedriegen die naar schijnt jullie ontzettend veel lekkere "kicks" oplevert. Zelfs naar de weg vragen moest ik tientallen keer doen, omdat mensen het leuk vonden mij de verkeerde weg op te sturen.
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:54 schreef FS990 het volgende:
En ik heb nog niets geschreven over al die geld graaiende praktijken zoals openbaar telefoons die je muntgeld niet teruggeven mocht de oproep niet lukken, de wc's waar je voor iedere keer moet betalen,zelfs in cafe's ! waar je net eten heb besteld, automaat-tarieven die van het ene op het andere moment niet kloppen. Winkels waar je 3 euro op moet hoesten om een beetje internet te gebruiken! en niet meer weet wat met je browsing-geschiedenis gaat gebeuren.
Politie die de andere weg opkijkt mocht je problemen krijgen, en die bang zijn om verdachte individu's aan te gaan spreken!
Dit soort geldzucht heb ik nog nooit gezien in de VS. Voor de rest ga maar de VS afkraken maar wat het dit betreft zullen jullie nooit tegen dit prachtige land kunnen opmeten
So hey ketelbinkie, wat een avontuur zeg!!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:20 schreef FS990 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik had hier een tijdje geleden een topic geplaatst over hoe ik mogelijk terug naar Nederland wou emigreren.
Ik ben naar jullie land gekomen op vakantie een paar weken geleden, en ben net terug in de VS waar ik woon. Ik ga jullie een beetje vertellen over mijn ervaringen in jullie land.
Jullie hele land is gewoon vreselijk slecht geworden! Ik wil helemaal niet meer verhuizen naar jullie land. Ik heb erg slechte ervaringen (aanvaringen zelfs) meegemaakt aldaar. Ik ben blij dat ik terug ben in de VS, en kan me niet voorstellen dat ik ooit het idee had terug naar NL te willen keren. Soms moet je echt al het mooie in je leven verliezen voordat je de waarde daarvan kan inschatten.
Eerst en vooral is de reis van de start mislukt. Wel liggen sommige factoren aan mij natuurlijk, maar dit is dan alweer te danken aan mijn naïviteit en goedgelovigheid/vertrouwen van mijn medemens.
Toen ik ben aangekomen op de luchthaven Dusseldorf ( en ik vloog niet via Schiphol - dat is belachelijk duur) heb ik een beetje geld omgewisseld van dollars naar euro's. Dat viel wel mee, alleen viel het conversie-tarief nogal hoger uit dan wat ik verwacht had. Maar ik had beter al mijn geld toen op dat moment in moeten ruilen, dat wist ik achteraf pas.
Eenmaal in de stad reed ik met de DB naar Eindhoven. Daar besloot ik de rest van mijn geld om te wisselen naar Euro's. Grotere fout was er niet geweest, ik werd in de maling genomen voor maar liefst 300 euro's !!! bij een winkel op straat voor valuta-omwisseling.
Zo'n beetje alle buurtwinkels, snackbar's, apotheken, restaurant's, horeca-gelegenheden zijn door allochtone mensen geopereerd. Ik krijg het gevoel als ik ergens binnenloop dat ik in Turkije, Syrië, Marokko, of Egypte woon. Er ontbreekt enige Nederlandse karakter aan jullie bedrijfsleven. Maar het is juist Nederland dat ik wil bezoeken, niet al deze andere landen.
Op het station Eindhoven wachtte ik tientallen minuten voor een deugdelijke taxichauffeur die mij naar het hotel wou vervoeren, maar zo te zien zijn het alleen moslims die ook nog in groepsverband lekker stonden te kletsen. Ik dacht meer aan een chain-gang (soort straatbende) toen ik een taxi wou pakken!
Toen ik ze ging benaderen om een ritje te vragen, gingen ze heel eventjes met elkaar in gesprek, en er barstte een grote lach paar momentjes later toen ze mij iemand toewezen als chauffeur. Ik wist al dondersgoed dat ik in de maling zou worden genomen maar had geen andere keuze.
Waar ook ik naartoe ging, probeerde ik me netjes aan te passen en Nederlands te spreken. Er werd echter behoorlijk boers tegen mij gedaan, en ik kreeg ontzettend veel opmerkingen over hoe ik een buitenlands accent heb, en waar ik vandaan kom zoiets! Alsof dat ook maar iets uit moet maken!![]()
Ik woon weliswaar 12 jaar in de VS, en daardoor ben ik wel een beetje mijn NL se accent kwijt, maar dan ben ik des te meer blij om.
Ik werd lastiggevallen op straat door allerlei louche karakters die mij achter wouden volgen, of naar geld kwamen vragen. Zo'n 3 in de 5 haalde een mes tevoorschijn uit zijn broekzak, om daarmee drugs te spuiten of god weet wat! Ik zag zo her en der een paar dronkaards op straat volledig uitgestrekt liggen! en niemand die zich om hen bekommerde. Dit zijn de toestanden in jullie land!
Ik vind ook de Nederlandse gasten niet echt veel onder voor doen. Er zat zo'n kerel dwars tegenover mij aan de overkant van een trein, met zo'n boze, lelijke blik op z'n gezicht waarvan je zou het denken dat ie net een moord gepleegd had of zo. Vriendelijk was het echt niet.
En als klap op de vuurpijl deed ik me bij het einde van de reis als een arme voor, om te zien hoe ik behandeld zou worden. Ik werd bedrogen, misbruikt, zwaar beledigd zelfs!! en voor de gek gehouden door een speciale opvang in de gemeente die noodlijdende mensen een helpende handen toe moesten steken! Ik wil nooit maar dan ook nooit in erbarmelijke situaties in jullie land terechtkomen!
Ik kan zo doorgaan met mijn verhaal, maar ik merk nu dat ie al heel erg lang is, en daarom sluit ik hiermee af.
Conclusie: jullie land is gewoon naar de klote gegaan, alleen is het nog onduidelijk of jullie dat zelf hebben gewild of of dat volledig buiten je controle om is gebeurt. En als laatste melding ben ik zelf van allochtone komaf, dus racisme is het zeker niet, ik word ook lastiggevallen door mijn allochtone medemens. Ik krijg niet het gevoel dat ik Nederland bezoek maar een land vol haatdragende, bekrompen, zelfzuchtige, meedogenloze, lompe, onbeleefde gasten die echt niet sporen! en ook nog gevaarlijk doen. Jullie zijn zodanig verislamitiseerd dat jullie straks een tweede bevrijding nodig zullen hebben van de Amerikanen. Nee dank u, ik blijf lekker in de VS, al dacht ik ooit dat het hier te slecht voor woorden was geworden. Geef me maar de Yanks!
Je lijkt vooroordelen te hebben tegen bepaalde soorten mensen, die niet altijd zelf direct de schuld voor moeten krijgen.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:56 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een prachtig land, en daar is ook alles mee gezegd
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef FS990 het volgende:
En wij zorgen tenminste voor dat iedereen volop te eten heeft ipv dat ze op straat moeten liggen in een dronkenroes.![]()
Oh ja? Eerste hit op koekel als je zoekt op honger in amerika:quote:Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef FS990 het volgende:
[..]
Je lijkt vooroordelen te hebben tegen bepaalde soorten mensen, die niet altijd zelf direct de schuld voor moeten krijgen.
En wij zorgen tenminste voor dat iedereen volop te eten heeft ipv dat ze op straat moeten liggen in een dronkenroes.![]()
NLers hebben een erg slechte "attitude" tegen arme/dakloze/weerloze mensen.
Er zijn genoeg voorzieningen voor mensen in dit land, dus er hoeft niemand dak- of werkloos te zijn. Feit dat er toch mensen zijn die of voor dit leven kiezen of helaas gedwongen worden die kant op te gaan is ook deels te danken aan onze fijne overheidquote:Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef FS990 het volgende:
[..]
Je lijkt vooroordelen te hebben tegen bepaalde soorten mensen, die niet altijd zelf direct de schuld voor moeten krijgen.
Ga maar eens het Amerikaans consulaat bezoeken te Amsterdam. En bij aankomst doe je horloge-timer aan. Ik verzeker je dat je niet binnen 30 minuten zelfs naar de balie zal kunnen vanwege de rijquote:Op maandag 17 mei 2010 14:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wel jammer dat je zo snel through the basket valt.
En wat is het praktisch nut daarvan dan?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef FS990 het volgende:
[..]
Ga maar eens het Amerikaans consulaat bezoeken te Amsterdam. En bij aankomst doe je horloge-timer aan. Ik verzeker je dat je niet binnen 30 minuten zelfs naar de balie zal kunnen vanwege de rij
En dan krijg ik daar voedsel en een slaapplek? Of heeft deze post een andere relevantie?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef FS990 het volgende:
Ga maar eens het Amerikaans consulaat bezoeken te Amsterdam. En bij aankomst doe je horloge-timer aan. Ik verzeker je dat je niet binnen 30 minuten zelfs naar de balie zal kunnen vanwege de rij
Werken ze daar dan zo inefficiënt en hebben ze daar zulke langzame ongemotiveerde medewerkers zonder arbeidsmoraal dan?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef FS990 het volgende:
[..]
Van wie ga je het geloven? Iemand die in het land zelf woont en veel kent, of een vage website-link waar je vaak de auteur's niet eens kan contacteren?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Oh ja? Eerste hit op koekel als je zoekt op honger in amerika:
http://amerika.blog.nl/al(...)adden-honger-in-2008
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef FS990 het volgende:
[..]
Van wie ga je het geloven? Iemand die in het land zelf woont en veel kent, of een vage website-link waar je vaak de auteur's niet eens kan contacteren?
Als jij die eerste iemand bent: dan ga ik op die website af. Ook op mijn eigen ervaringen in de VS, met talloze daklozen die om geld smeekten, maar vooral op feiten die voorhanden zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef FS990 het volgende:
Van wie ga je het geloven? Iemand die in het land zelf woont en veel kent, of een vage website-link waar je vaak de auteur's niet eens kan contacteren?
Excuses aanvaard en nu opkutten met je nonsens.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:06 schreef FS990 het volgende:
Jullie Europese gasten sporen echt niet!!! Sorry
Misschien hebben jullie meer leefruimte (lebensraum) nodig of zo....maar met elke reactie komen jullie alleen maar haatvoller over.
Hihi, sorryquote:Op maandag 17 mei 2010 14:06 schreef FS990 het volgende:
Jullie Europese gasten sporen echt niet!!! Sorry
Misschien hebben jullie meer leefruimte (lebensraum) nodig of zo....maar met elke reactie komen jullie alleen maar haatvoller over.
Serieus, jij bent echt nog nooit verder geweest dan je 300 inwoners tellende dorpje op het platteland van Alabamaquote:Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef FS990 het volgende:
[..]
Bij je eerste twee zinnen lees ik al zo'n grote contradictie. Of valt dat jou niet op. Er zijn genoeg voorzieningen, maar de overheid treedt niet voldoende op??quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorzieningen voor mensen in dit land, dus er hoeft niemand dak- of werkloos te zijn. Feit dat er toch mensen zijn die of voor dit leven kiezen of helaas gedwongen worden die kant op te gaan is ook deels te danken aan onze fijne overheid.
Next to that, welk continent heeft er onlangs pas iets voor de mensen die het minder hebben geregeld in de vorm van een ziektewet? Ohja jullie. De enige die een beetje nadenkt is Barack... Tuurlijk Amerika heeft geen zwervers, geen dronkaards, geen criminelen. Het is daar echt paradise.
rot toch op wat een onzin.
Wij ontkennen niet dat deze problemen bestaan. Alleen gaan we eerlijker te werk met de aanpak daarvan.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..].. Tuurlijk Amerika heeft geen zwervers, geen dronkaards, geen criminelen. Het is daar echt paradise.
rot toch op wat een onzin.
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef FS990 het volgende:
Wij ontkennen niet dat deze problemen bestaan. Alleen gaan we eerlijker te werk met de aanpak daarvan.
Kijk daar komt de kat uit de mouw. Jij wil graag zoiets hebben wat je overigens in de VS makkelijker kan krijgen, alleen is het jammer dat je Nederlandse bent en niet Amerikaanse. Voor jou dus. Want jullie landgenoten hebben lak aan je, al wil je dat niet geloven.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dan krijg ik daar voedsel en een slaapplek? Of heeft deze post een andere relevantie?
Overheid en instanties zijn twee totaal verschillende dingenquote:Op maandag 17 mei 2010 14:13 schreef FS990 het volgende:
[..]
Bij je eerste twee zinnen lees ik al zo'n grote contradictie. Of valt dat jou niet op. Er zijn genoeg voorzieningen, maar de overheid treedt niet voldoende op??
Waarom moet de overheid enigszins optreden als er voldoende voorzieningen zijn??
NIemand kiest om dakloos te zijn, malloot dat begrijp je blijkbaar niet, en anders had ik ook niet verwacht na mijn jammerlijke vakantiereis door je land. Maar die hebben hulp nodig, niet haat.
Doe die eerste zin nog een keer over. Want het is wartaal.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als jij die eerste iemand bent: dan ga ik op die website af. Ook op mijn eigen ervaringen in de VS, met talloze daklozen die om geld smeekten, maar vooral op feiten die voorhanden zijn.
Trouwens: Die Amerikaanse douane kan ook wel eens een lesje vriendelijkheid gebruiken!
kan jij niet eens ophouden met je scheldwoorden? Typisch Nederlands.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Serieus, jij bent echt nog nooit verder geweest dan je 300 inwoners tellende dorpje op het platteland van AlabamaRedneck! En dan praten over vooroordelen
Welkom!quote:
En btw, jouw post klopt niet over hoe er voldoende voorzieningen zijn. De opvang in Eindhoven is 8 in de 10 keer vol, en heeft geen bedden meer waardoor ze mensen moeten weigeren en terug naar de straat sturen. Bovendien zijn dat niet echte opvangen maar plekjes voor verslaafde mensen die zorg nodig hebben. Ik werd verteld dat je om uitkering te kunnen trekken maandenlang moet wachten, en dat daarop geen enkele garantie is..quote:
Kom maar hetzelfde soort proefreisje doen zoals ik daar gedaan heb. De rest spreekt voor zichzelf.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Is NL echt zo ruk vergeleken bij het paradijs dat de VS is?
Hij kan niet eens z'n eigen accounts uit elkaar halen en jij denkt dat hij ooit zal leren anderen te herkennen?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:33 schreef Copycat het volgende:
Leer eens users uit elkaar te halen. En vertel me nu eindelijk eens waarom ik een ambassade zou willen hebben.
Slimpie.
Je maakt nu de fout te denken dat ik nog nooit in de VS ben geweest. In Miami kon ik beter uit de voeten met Spaans dan met Engels en in NY een taxi nemen is ook een feest. Andere landen, zelfde problemen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef FS990 het volgende:
Kom maar hetzelfde soort proefreisje doen zoals ik daar gedaan heb. De rest spreekt voor zichzelf.
Dat bedacht ik me ook, nadat ik op invoeren had gedrukt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Hij kan niet eens z'n eigen accounts uit elkaar halen en jij denkt dat hij ooit zal leren anderen te herkennen?
Waarom stel je een vraag als je het antwoord al op weet?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Hij kan niet eens z'n eigen accounts uit elkaar halen en jij denkt dat hij ooit zal leren anderen te herkennen?
Zoiets heet een retorische vraag.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:37 schreef FS990 het volgende:
Waarom stel je een vraag als je het antwoord al op weet?
Maar lieverd, ik hou juist van users zoals jij.quote:Enerzijds wil je nieuwsgierig en nuchter overkomen, maar bij de volgende opmerking zorgt je haat en vooroordelen ervoor dat je juist afschuwelijk bent.
Voor de derde keer hé slimmerik het gaat niet erom dat er problemen bestaan. Dat geef ik graag zelfs toe. Het scheelt juist in de oplossing daarvan.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Je maakt nu de fout te denken dat ik nog nooit in de VS ben geweest. In Miami kon ik beter uit de voeten met Spaans dan met Engels en in NY een taxi nemen is ook een feest. Andere landen, zelfde problemen.
Volgens mij raak je hier aan een goed punt, maar snap je de diepere verbanden niet helemaal.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:40 schreef FS990 het volgende:
[..]
Voor de derde keer hé slimmerik het gaat niet erom dat er problemen bestaan. Dat geef ik graag zelfs toe. Het scheelt juist in de oplossing daarvan.
EN in de VS stel ik je gerust dat er bij een dronkenlap op straat de politie langs komt om hem vervolgens naar een daklozenopvang te vervoeren.
Medelijden tref ik niet aan in jullie land. ook hier in dit topic krijg ik alleen maar extra bevestiging van wat er allemaal fout is met jullie. Dank je wel.
Monopoly punten ofzo?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:16 schreef Copycat het volgende:
Waarom zou ik een Amerikaanse ambassade willen hebben?
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:37 schreef FS990 het volgende:
[..]
Waarom stel je een vraag als je het antwoord al op weet?
Enerzijds wil je nieuwsgierig en nuchter overkomen, maar bij de volgende opmerking zorgt je haat en vooroordelen ervoor dat je juist afschuwelijk bent.
Kijk ik heb zelf grote banden ('roots') met Nederland. Dat vormt een zekere deel van mijn verleden. Ik heb natuurlijk dus geen vooroordelen tegen jullie, want dan heb ik vooroordelen tegen mezelf.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij raak je hier aan een goed punt, maar snap je de diepere verbanden niet helemaal.
In Nederland hebben we goede sociale voorzieningen. Die zijn een recht. Wie desondanks in de goot belandt maakt er blijkbaar zelf een potje van en verdient daarom niet zomaar medelijden.
In de VS zijn geen goede voorzieningen. Daar kun je dus alleen maar hopen dat je uit medelijden door iemand geholpen wordt.
* Igen heeft ooit eens een cursusje sociologie gehad...
quote:Op maandag 17 mei 2010 15:10 schreef FS990 het volgende:
[..]
Kijk ik heb zelf grote banden ('roots') met Nederland. Dat vormt een zekere deel van mijn verleden. Ik heb natuurlijk dus geen vooroordelen tegen jullie, want dan heb ik vooroordelen tegen mezelf.
Maar wat ik daar gezien heb tijdens deze reis doet me willen huilen. Jullie land is niet meer zoals het was. Neem dat aan van iemand die er 12 jaar geleden woonde, en voor het laatst op bezoek was in 2004 (vóór deze laatste reis).
Het land is gewoon verziekt. Ik wil niet zwartepieten, maar er moeten grote veranderingen komen.
Waar blijven die sociale voorzieningen dan voor al die mensen die op straat liggen? Ik heb zelfs een goede vrouw leren kennen bij de opvang, zij moest mij tientallen keren smeken om een beetje zakgeld. Ze sprak ook vloeiend Engels en vertelde mij hoe zwaar zwervers zoals zij het hebben. Ze is actief bezig met het zoeken van een baan, woning, en geld, en trust me, zij wil niet dakloos blijven. Ze heeft ook bij de gemeente aangeklopt, maar tot nu toe nog niks opgeleverd. Ze kon niet geloven dat ik uit de VS kwam, haar eerste vraag was, waarom ben je uit de VS gekomen iets dergelijks.
Dit bord voor de kop mentaliteit zal jullie alleen maar verder de afgrond in helpen. Kijk maar eens naar binnen, daar worden jullie schoner van.
Kom op zeg, hou eens op met die aanstellerij!quote:Op maandag 17 mei 2010 15:10 schreef FS990 het volgende:
[..]
Waar blijven die sociale voorzieningen dan voor al die mensen die op straat liggen? Ik heb zelfs een goede vrouw leren kennen bij de opvang, zij moest mij tientallen keren smeken om een beetje zakgeld. Ze sprak ook vloeiend Engels en vertelde mij hoe zwaar zwervers zoals zij het hebben. Ze is actief bezig met het zoeken van een baan, woning, en geld, en trust me, zij wil niet dakloos blijven. Ze heeft ook bij de gemeente aangeklopt, maar tot nu toe nog niks opgeleverd. Ze kon niet geloven dat ik uit de VS kwam, haar eerste vraag was, waarom ben je uit de VS gekomen iets dergelijks.
Dit bord voor de kop mentaliteit zal jullie alleen maar verder de afgrond in helpen. Kijk maar eens naar binnen, daar worden jullie schoner van.
Ze krijgt volgens mij alsnog geen enkele uitkering vanwege een of andere technicaliteit. En ik geloof deze vrouw want ik geef haar het voordeel van de twijfel. Het systeem zit dus ergens fout in elkaar. Ik heb geen enkele reden om mezelf aan te willen stellen want ik heb deze boel zelf meegemaakt. Bescheidener kan ik niet zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Kom op zeg, hou eens op met die aanstellerij!
Wedden dat die 'goede vrouw' een drank- of drugsprobleem heeft waar ze nooit iets aan heeft willen doen, daardoor tijdenlang haar hele bijstandsuitkering -vele honderden euro's per maand dus- aan haar verslaving heeft verspild, en door de daaruit resulterende wanbetaling uit huis is gezet?
Moeten we dan zo iemand uit medelijden gratis kost en inwoning geven, bovenop die vele honderden euro's uitkering waar andere mensen gewoon hun huur en boodschappen van betalen?
Ja, wat is het nou?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:28 schreef FS990 het volgende:
En ik geloof deze vrouw want ik geef haar het voordeel van de twijfel.
doei Nederlandsequote:Op maandag 17 mei 2010 15:22 schreef Ripley het volgende:
Zeggen dat Amerika socialer is dan Nederland
Maar goed, zo te horen pas je daar prima, dus good riddance
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kuch.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:35 schreef thomaster het volgende:
Nou, onze overheid pleegt tenminste geen aanslagen op ons eigen volk om een oorlog te kunnen beginnen!
En laat er vervolgens een moskee bouwen:quote:Op maandag 17 mei 2010 15:35 schreef thomaster het volgende:
Nou, onze overheid pleegt tenminste geen aanslagen op ons eigen volk om een oorlog te kunnen beginnen!
Nee maar duizenden mensen jaarlijks van de honger, kou of verslaving op straat laten sterven vanwege geldgebrek is altijd veel mooier. Lak/minachting dus aan de behoeftigen. Dit ga je mij niet weerleggen, heb het net meegemaakt als direct bijbetrokkene, en blijft een verse herinnering in mijn hoofd.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:35 schreef thomaster het volgende:
En dit gebeurt niet in de US? Ik zou dit graag onderbouwd willen zien...quote:Op maandag 17 mei 2010 20:49 schreef FS990 het volgende:
[..]
Nee maar duizenden mensen jaarlijks van de honger, kou of verslaving op straat laten sterven vanwege geldgebrek is altijd veel mooier.
Dat is wel zo alleen vanwege wat er allemaal voor rotzooi wordt uitgehaald in jouw land. Als ik dat vind dan is dat direct gebaseerd op de harde realiteit van een leven in Nederland. De feiten dus. En mensen gaan met weinig respect voor elkaar om. Deze reacties versterken alleen maar mijn standpunt.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:01 schreef NekoKoneko het volgende:
Als je de VS beter vind dan NL zegt dat meer over jou dan over Nederland, rot maar mooi een eind op met je buitenlandse accent
Waarom blijf je dan continue zeiken?quote:Op maandag 17 mei 2010 20:52 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Je hoeft dat niet van mij te horen, toch?
En dan dat quasi strenge hoofd van Verdonk uit haar spotje erbij denkenquote:Op maandag 17 mei 2010 20:59 schreef Copycat het volgende:
Duizenden sterven er in Nederland jaarlijks op straat?
Een epidemie?
Jullie zijn echte debielen met ontaarde hersenen zeg. VOOR DE ZOVEELSTE KEER, IK ONTKEN NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS! ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT ZEKER WAT HET ARMOEDE BETREFT!quote:Op maandag 17 mei 2010 20:50 schreef dubidub het volgende:
[..]
En dit gebeurt niet in de US? Ik zou dit graag onderbouwd willen zien...
Hier maar een paar bronnen voor diegenen onder ons die nog niet heel handig google weten te gebruiken.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:59 schreef Copycat het volgende:
Duizenden sterven er in Nederland jaarlijks op straat?
Een epidemie?
Dat zijn er al geen duizenden. Per jaar.quote:Het onderzoek toont wel aan dat de sterftecijfers van daklozen sterk verhoogd zijn. Van de ruim zeshonderd daklozen die tussen 2001 en 2007 in Amsterdam van de ziekenboeg voor daklozen gebruik moest maken, was begin 2008 al 13 procent overleden.
Ben je nou echt zo stom of doe je opzettelijk zo?? Ik hoop dat laatste voor jou.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zijn er al geen duizenden. Per jaar.
Het is nu blijkbaar dat je een grote hypocriet bent. Net zoals velen van jouw landgenoten. Het blijft maar nauwelijks een raadsel meer waarom je land zó is verziekt.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:17 schreef Copycat het volgende:
Ik snap dat jij opzettelijk stom doet als je met droge ogen wil beweren dat er in Nederland jaarlijks duizenden dak- en thuislozen op straat sterven.
Zo niet: heb je zeker wel onderzoeken voorhanden die juist dat deel van jouw bewering staven. Lijkt mij.
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1669850.ece
Exclusief bronnen willen raadplegen is voor zwakke mensen die ertoe niet in staat zijn goeie eigen meningen te vormen. Er is ook een zekere mate eigen beoordeling nodig, en iemand die het allemaal aan den lijve heeft ondervonden is er geen substitute voor.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:27 schreef Copycat het volgende:
Had je nu nog bronnen voor je out there cijfers of blijf je raaskallen?
Kijk, je komt als een grote zeikerd over nogal zachtjes gezegd. Ligt dit aan jouw onzekerheid over je eigen land wanneer je een beetje kritiek hoort? Want alleen onzekere mensen reageren zo lijkt me. Iemand die het zeker weet dat zijn/haar land perfect past bij alles voelt zich niet op deze manier in een hoekje gedrukt.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:27 schreef Copycat het volgende:
Had je nu nog bronnen voor je out there cijfers of blijf je raaskallen?
Mensa_Allochtoon, je begon zo goed.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:08 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Kijk, je komt als een grote zeikerd over nogal zachtjes gezegd. Ligt dit aan jouw onzekerheid over je eigen land wanneer je een beetje kritiek hoort? Want alleen onzekere mensen reageren zo lijkt me. Iemand die het zeker weet dat zijn/haar land perfect past bij alles voelt zich niet op deze manier in een hoekje gedrukt.
Nogmaals ik ben er niet op uit Nederland af te kraken omdat ik een hekel aan NL heb of haar verder wil zien instorten. Ik hoop dat mensen hiervan een les kunnen trekken, en ik probeer zo'n beetje aan de bel te trekken bij jullie. En tegelijkertijd probeer ik jullie op subtiele wijze te toetsen om te zien wat jullie verstand/meningen/alertheid van het probleem zijn.
Ik heb er natuurlijk ook belang bij een gezond Nederland. Het is van mij het verleden en ik zou niet zomaar het land waarin ik ben opgegroeid in de steek laten. Maar ik woon er ook niet, en dus is het aan jullie je eigen land te redden voorzover dat nog mogelijk blijft.
Dat jullie gestressd zijn kan ik begrijpen, zoiets maak ik ook mee in de VS. Maar schelden, beledigen, ontkennen, die opties zitten er niet meer in. Succes van harte!
In de VS loopt gelukkig niemand met een pistool rond nee.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:32 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Nogmaals,die messen in de zakken zie je hier niet zo vaak in de VS. Stel je maar voor dat je ruzie krijgt met een onbekende op straat, voordat je het weet, heb je iets in je ribbenkast gestoken gekregen. Daar gaat het om. Fatsoen dus.
Dat zeg ik ook weer niet. Dat er nooit misdaad gebeurt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:58 schreef nattermann het volgende:
[..]
In de VS loopt gelukkig niemand met een pistool rond nee.
Prachttopic
Prima, mogen ze wat mij betreft hier ook invoeren.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:08 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook weer niet. Dat er nooit misdaad gebeurt.
Wel kunnen de slachtoffers rustig verder doorgaan met leven met de kennis dat de dader zeker niet mild er vanaf komt zoals in Nederland. Hier wordt het geen 20 uur taakstrafjes of proefverlof. Voor een overval is de gemiddelde straf zo'n 15 jaar, voor moord kom je in de meeste gevallen niet meer vrij.
We hebben ook een fatsoenlijke politie-macht itt jullie.
Dat is dus het verschil.
WTFquote:Alweer dat kleuterige met de vinger wijzen van jullie, in de trant van " O maar kijk, die problemen zijn daar ook in de VS, hahaha."
Maar voor de 5 e keer in herhaling te gaan "ONTKEN IK NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS, ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT"
ik blijf deze rotzin steeds herhalen totdat jullie er veel last van hebben. Want de vragen die jullie blijven stellen zijn eveneens kut en hetzelfde.
oke dat laatste is jou dan vergeven. Ik wil ook niet in herhaling gaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:11 schreef nattermann het volgende:
[..]
Prima, mogen ze wat mij betreft hier ook invoeren.
[..]
WTFDoe maar rustig hoor, ik heb alleen pagina 1 gelezen (de rest globaal doorgenomen) en van daaruit gequote. Overigens bash ik de VS helemaal nergens, ik kan me er een prima leven voorstellen.
Mooi zoquote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:15 schreef wesp40 het volgende:
[..]
oke dat laatste is jou dan vergeven. Ik wil ook niet in herhaling gaan.
Dat is inderdaad leuk voor het slachtoffer.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:08 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook weer niet. Dat er nooit misdaad gebeurt.
Wel kunnen de slachtoffers rustig verder doorgaan met leven met de kennis dat de dader zeker niet mild er vanaf komt zoals in Nederland. Hier wordt het geen 20 uur taakstrafjes of proefverlof. Voor een overval is de gemiddelde straf zo'n 15 jaar, voor moord kom je in de meeste gevallen niet meer vrij.
Eerlijker?quote:Maar voor de 5 e keer in herhaling te gaan "ONTKEN IK NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS, ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT"
Wat zeur je uit je nek toch.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is inderdaad leuk voor het slachtoffer.
Maar als samenleving schiet je er maar bar weinig mee op. In tegendeel zelfs, al die strenge straffen helpen blijkbaar geen reet, want in de VS vinden 5,4 moorden per 100.000 inwoners per jaar plaats, tegenover slechts 0,91 in Nederland.
En wat heb jij nou liever? Vermoord worden met de kennis dat de dader levenslang kan krijgen? Of gewoon blijven leven en helemaal niet vermoord worden?
[..]
Eerlijker?
Denk jij dat de gemiddelde Amerikaanse jury eerlijker en objectiever oordeelt dan een rechter die ervoor is opgeleid?
Denk jij dat afhankelijk zijn van medelijden en donaties eerlijker is dan gebruik kunnen maken van een recht op bijstand (in verschillende soorten en maten) ondersteund door een grondwettelijk recht op gelijke behandeling?
![]()
Wat mij bezielt is de lust naar verbetering van de huidige omstandigheden en echte welvaart voor het land. DIe NL ers moeten vanzelf zijn overtuigd want het is niet meer hun eigen land, en daarom is het kut.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:35 schreef Igen het volgende:
Ik snap trouwens niet wat je bezielt, TS. Het kan best gebeuren dat Nederland je niet bevalt. Prima. Maar waarom ga je dan zo eindeloos tijd verdoen om te proberen, met allerlei lariekoek-verhalen nog wel, Nederlanders ervan te overtuigen dat hun eigen land volkomen kut is? Snap je dan niet dat dat toch niet gaat werken en alleen maar tijdverspilling is?
Zo, en nu ga ik naar bed, en ik hoop dat ik het morgen kan opbrengen om niet meer in dit kansloze topic te kijken...
Ik denk dat Rodney King daar anders over denktquote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:08 schreef wesp40 het volgende:
We hebben ook een fatsoenlijke politie-macht itt jullie.
Kan me iets herinneren uit een eerdere post van TS... dornken mensen worden door politie geholpen...quote:Voorbijgangers laten dakloze doodbloeden
Uitgegeven: 26 april 2010 14:31
Laatst gewijzigd: 26 april 2010 16:27
AMSTERDAM - In de Verenigde Staten is met afgrijzen gereageerd op de dood van een dakloze in New York. Voorbijgangers lieten de man op straat doodbloeden, nadat die was neergestoken toen hij een belaagde vrouw te hulp schoot.
© NU.nl/Wieland van Dijk
Bekijk video
De 31-jarige illegale immigrant Hugo Alfredo Tale-Yax uit Guatemala greep in toen een onbekende vrouw op straat in het New Yorkse stadsdeel Queens om hulp riep, nadat zij werd belaagd door een eveneens onbekende man. Bij die interventie werd hij meermalen gestoken.
Beelden van een bewakingscamera, die werden gepubliceerd door de New York Post, laten zien hoe Tale-Yax vervolgens een uur op de stoep ligt dood te bloeden: Een man tilt hem even op, maar legt hem weer neer als hij het bloed ziet. De meeste voorbijgangers lopen echter haastig voorbij. Twee mannen staan alleen even stil om een foto te maken alvorens hun weg te vervolgen. Toen de hulpdiensten eindelijk arriveerden, was de man al overleden.
Moreel falen
De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid. Psycholoog John Darley, deskundige op het gebied van omstandersgedrag bij dergelijke incidenten, noemt de gebeurtenis tegenover de New York Times 'een moreel falen'. "Deze man deed wat hij moest doen, en wij lieten de man die deed wat hij moest doen gewoon doodgaan."
Illegalen
Toch tonen buurtbewoners tegenover de krant wel enig begrip voor de reactie van de voorbijgangers. In de arme buurt Jamaica liggen vaak dronken mannen op straat, en bovendien zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben. "Die mensen zijn erg bang om de autoriteiten te bellen," legt een lokale kerkleider uit. "Het is niet zo dat het ze niets kan schelen."
Hij is meer Nederlander dan hij wil toegevenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:38 schreef Copycat het volgende:
TS 'zeurt' zo enorm uit zijn nek. Het is bijna een kunst. Bijna.
Het enige wat jullie kunnen en blijven doen is gewoon een paar geïsoleerde gevallen opzoeken (vaak uit jaren geleden) om daarmee de VS in een slechte daglicht te stellen. Wat jammer, triest, en vooral wanhopig.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:26 schreef Hydrogeny het volgende:
Jaja in de vs worden problemen eerlijker aangepakt.
[..]
Kan me iets herinneren uit een eerdere post van TS... dornken mensen worden door politie geholpen...
Wat een kluns ben je zeg. Je kan je eigen bronnen niet goed lezen zo te zien.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:26 schreef Hydrogeny het volgende:
Jaja in de vs worden problemen eerlijker aangepakt.
[..]
Kan me iets herinneren uit een eerdere post van TS... dornken mensen worden door politie geholpen...
Dan is het maar goed dat je in het land van de NOG stommere mensen woont, waar het de domheid ongeveer even hoog is als het gemiddelde gewicht op dat verdomde continent. Als het een eiland was geweest waren jullie naar de zeebodem gezonken!quote:
Ja hoor, ik geloof erin dat we daklozen en arme mensen de rug toe moeten draaien en in de kou laten staan (letterlijk dan) dat we hen moeten bestraffen voor hun eigen onheil of ongelukken door de schuld aan hen terug te geven.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:14 schreef Copycat het volgende:
Gelukkig ben jij niet stom en kun je ons op onze stommiteiten wijzen!
What a piece of art, jij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:20 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ja hoor, ik geloof erin dat we daklozen en arme mensen de rug toe moeten draaien en in de kou laten staan (letterlijk dan) dat we hen moeten bestraffen voor hun eigen onheil of ongelukken door de schuld aan hen terug te geven.
Dat we steekpartijen, mishandelingen, en moord moeten tolereren, en als een alledaagse gebeurtenis beschouwen waar de daders nog geen 10 dagen hechtenis zullen krijgen.
Dat we ontzettend veel Islamieten naar ons land toe moeten brengen, en moskees laten bouwen waar ze lekker hun godsdienst mogen oefenen.
Dat we een maatschappij moeten bouwen waar alles gaat om het werk, en uren draaien, waar alles gericht is op prestatie gericht, en van echt genieten van het leven geen sprake is.
Maar oorlog beginnen we niet want daar zijn we te bang voor.
Ja dit is de VS dat wij straks gaan bouwen zodat wij net als Nederland kunnen zijn.Dude..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...
OMG!
![]()
zeker iets dat uitgevonden is in Nederland? misschien?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:22 schreef Copycat het volgende:
Wat voor een medicatie heb jij? Je raaskalt als een kip zonder kop. Gebaseerd op je eigen hersenspinsels en niet op feiten.
Gelukkig is het in de States allemaal piekfijn geregeld, hoeft er geen homeless person te sterven op straat.quote:According to the US Department of Housing and Urban Development, there were 664,414 sheltered and unsheltered homeless persons nationwide on a single night in January 2008. Additionally, about 1.6 million persons used an emergency shelter or a transitional housing program during the 12-month period between October 1, 2007 and September 30, 2008. This number suggests that 1 in every 190 persons in the United States used the shelter system at some point in that period. [3]
Heb je een verkeerde paddo op tijdens je bezoekje aan de Wallen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:24 schreef wesp40 het volgende:
zeker iets dat uitgevonden is in Nederland? misschien?![]()
want daarnaartoe vluchten alle drugsdealers als Moslims naar Mecca.
Ik LOLde best hard.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:26 schreef Ryon het volgende:
Ben het eens met de TS. Sinds al die duizenden zwervers levenloos voor mijn deur opgestapeld liggen durf ik vanwege kans op ziektes niet meer naar mijn Islamitische supermarkt te gaan.
Ik mis een Steven Seagal, die tussen het verkrachten van een paar blonde auslanders, even op orde op zaken komt stellen en weer law&order brengt.
Jij zoekt gewoon iedere keer iets om je eigen regel te herhalenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:06 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Wat een kluns ben je zeg. Je kan je eigen bronnen niet goed lezen zo te zien.
"De 31-jarige illegale immigrant Hugo Alfredo Tale-Yax uit Guatemala greep in toen een onbekende vrouw op straat in het New Yorkse stadsdeel Queens om hulp riep, nadat zij werd belaagd door een eveneens onbekende man. Bij die interventie werd hij meermalen gestoken.
Moreel falen
De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid. Psycholoog John Darley, deskundige op het gebied van omstandersgedrag bij dergelijke incidenten, noemt de gebeurtenis tegenover de New York Times 'een moreel falen'. "Deze man deed wat hij moest doen, en wij lieten de man die deed wat hij moest doen gewoon doodgaan."
Illegalen
Toch tonen buurtbewoners tegenover de krant wel enig begrip voor de reactie van de voorbijgangers. In de arme buurt Jamaica liggen vaak dronken mannen op straat, en bovendien zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben. "Die mensen zijn erg bang om de autoriteiten te bellen," legt een lokale kerkleider uit. "Het is niet zo dat het ze niets kan schelen."
"De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid."
Dat dus. Dat is toch een fatsoenlijkere reactie van mensen dan wat je in Nederland krijgt, dat verzeker ik je.
Bovendien doe je nogmaals aan het aanduiden van het probleem maar dit gaat nergens over de aanpak.
Dus ik herhaal voor je "ONTKEN IK NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS, ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT" Het is inmiddels al de 6 keer dat ik dezelfde zin moet herhalen, maar ja, dit zijn Nederlanders eh, waarmee ik een intelligente gesprek wil voeren.![]()
Als de politie diegene oppakt, dan is het bijna funest met hem en zijn toekomst. Kan je dat eerlijk zeggen in Nederland?? waar de politie 12 jarige meisjes verkracht, vermoord, en in een tuintje begraaft?
En nogmaals dit is een buurt dat ongeveer 10 keer slechter is als de Bijlmer, met Amerikanen is het ook niet bevolkt maar illegale immigranten. Er is een goeie reden dus waarom ze de politie niet inschakelen.
In Nederland staan mensen toe te kijken als je mishandeld of overvallen wordt, en dan zijn het ook geen illegalen maar gewone Nederlanders of allochtonen.
Jullie zijn zeer gefrustreerd dat grote delen van jullie steden niet meer tot jullie behoren maar allochtone Moslims. Dus gebeuren dit soort dingen vaker bij jullie maar niet bij ons, en dat houden we lekker zo.
Jullie zijn echt stomme mensen.
Waar ik op reageerde had je geen commentaar. Je geeft zelfs aan dat we komen met dingen die vaak jaren terug waren. DIT was 3 weken terug nog. En het is dus schijnbaar bekend maar nog wordt er niets aan gedaan. Argumenten als illegalen gaat hier niet echt op als een feit dat hun de dronken mannen zijn. Er liggen gewoon vaak dronken mannen EN er zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben...quote:Toch tonen buurtbewoners tegenover de krant wel enig begrip voor de reactie van de voorbijgangers. In de arme buurt Jamaica liggen vaak dronken mannen op straat, en bovendien zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben. "Die mensen zijn erg bang om de autoriteiten te bellen," legt een lokale kerkleider uit. "Het is niet zo dat het ze niets kan schelen."
Ja dat klopt. De voorbeelden die jullie opzoeken zijn "vaak" (maar niet altijd dus) verouderde gevallen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:37 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Jij zoekt gewoon iedere keer iets om je eigen regel te herhalen![]()
[..]
Waar ik op reageerde had je geen commentaar. Je geeft zelfs aan dat we komen met dingen die vaak jaren terug waren. DIT was 3 weken terug nog. En het is dus schijnbaar bekend maar nog wordt er niets aan gedaan. Argumenten als illegalen gaat hier niet echt op als een feit dat hun de dronken mannen zijn. Er liggen gewoon vaak dronken mannen EN er zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben...
Gelijk omdat iemand zaken bij naam noemt is het gelijk een racist ofquote:Op maandag 17 mei 2010 13:23 schreef Thomas B. het volgende:
Blijf inderdaad maar lekker daar, bekrompen redneck dat je er bent..
Mammie hij noemde me stomquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:06 schreef wesp40 het volgende:
Jullie zijn echt stomme mensen.
Volgens mij heb je zelf deze cursus nodig. Ipv vaak kun je beter soms zeggen. Hier zelf maar 1 x een artikel van van 2009 dat over 2008 gaat. Verder worden er artikelen over Nederland aangehaald van oud naar nieuw die dus aantonen dat het hier beter gaat. Verder ben je een mooi troltopic aan het verpestenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:10 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ja dat klopt. De voorbeelden die jullie opzoeken zijn "vaak" (maar niet altijd dus) verouderde gevallen.
Wanneer gaan ze een cursus lezen aanbieden in die Nederlandse scholen?
De rest van je paragraaf is niet te begrijpen. En daarom reageer ik ook niet.
Dank je wel hoor. Eindelijk iemand die een beetje verstand heeft en de realiteit kan zien voor wat het is. Niet dat ik overigens steun probeer te zoeken hier, of vrienden of vijanden, maar de feiten spreken voor zichzelf.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:25 schreef FP128 het volgende:
[..]
Gelijk omdat iemand zaken bij naam noemt is het gelijk een racist of
moslimhater? Waar hebben wij dat eerder gezien en gehoord?![]()
Nederland is inderdaad veranderd en zeker niet helemaal ten goede
zoals de heren politici ons willen doen geloven.
Ik kan daarom dit verhaal van een oud landgenoot deels helemaal
onderschrijven want ook ik voel me verre van plezierig in dit land op
sommige momenten terwijl ik zelf verre van 'arisch'ben.
Ja maar je hoeft toch geen artikel te lezen om te weten hoe de zaken voorstaan in je eigen land? Wat een kluns blijf je toch. Media kan liegen over alles, iemand die zo trouw artikelen blijft lezen en vertrouwen zegt meer over jou eigen onvermogen om voor jezelf te denken. Blijf jezelf maar wiegen in die illusionele slaap dat alles lekker is, want het wordt alleen maar erger.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:31 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Volgens mij heb je zelf deze cursus nodig. Ipv vaak kun je beter soms zeggen. Hier zelf maar 1 x een artikel van van 2009 dat over 2008 gaat. Verder worden er artikelen over Nederland aangehaald van oud naar nieuw die dus aantonen dat het hier beter gaat. Verder ben je een mooi troltopic aan het verpesten![]()
Waaruit concludeer jij dat ik dit doe? Ik verklaar alleen de artikelen die zijn geplaatst die je zelf schijnbaar niet eens gelezen hebt...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:25 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ja maar je hoeft toch geen artikel te lezen om te weten hoe de zaken voorstaan in je eigen land? Wat een kluns blijf je toch. Media kan liegen over alles, iemand die zo trouw artikelen blijft lezen en vertrouwen zegt meer over jou eigen onvermogen om voor jezelf te denken. Blijf jezelf maar wiegen in die illusionele slaap dat alles lekker is, want het wordt alleen maar erger.
Alsof je dan geen racist kan zijnquote:Op woensdag 19 mei 2010 07:15 schreef KEALOHA het volgende:
Wesp40, ik moet je wel gelijk geven- Nederland gaat naar de kloten maar de mensen = vele jongelui, die nog bij hun ouders wonen - heerlijk op de pc je antwoord geven - - gaan liever ontkennen dat hun land door buitenlanders worden over genomen. -- zat vorige keer in de tram - Den Haag - kwam er controle en opeens gingen de meeste Mocros en zwartjes uit de tram -maar werden buiten toch gepakt. Ga niet over racist praten - ben zelf geen whitey.....
quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:14 schreef Ryon het volgende:
Laatst plantte ook een Marokkaan zo'n vlaggetje in mijn tuin. Dat blijkt nu geannexeerd grondgebied te zijn.
Kijk het viel bij mij toen ook al op. Dat niemand enig echte tegenargument of verpletterende goed onderbouwde kritiek op mijn beweringen heeft geleverd. Behalve her en der onzinnig te schelden, of naar een paar fouten in de VS te wijzen, of mij te accuseren van valse belangstelling voor Nederland. Verder kwam het niet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 07:15 schreef KEALOHA het volgende:
Wesp40, ik moet je wel gelijk geven- Nederland gaat naar de kloten maar de mensen = vele jongelui, die nog bij hun ouders wonen - heerlijk op de pc je antwoord geven - - gaan liever ontkennen dat hun land door buitenlanders worden over genomen. -- zat vorige keer in de tram - Den Haag - kwam er controle en opeens gingen de meeste Mocros en zwartjes uit de tram -maar werden buiten toch gepakt. Ga niet over racist praten - ben zelf geen whitey.....
Dat had ik ook al geschreven vroeger in een van mijn reacties in dit topic. Dat velen hier nog nooit echt het buitenland hebben kunnen zien, en daarom weten niet hoe het anders kan. Ik heb ze ook uitgenodigd/ uitgedaagd om eens de rest van de wereld te gaan bekijken en pas daarna NL te gaan beoordelen. Omdat dit voor een eerlijkere, kritischere perspectief zorgt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:03 schreef remlof het volgende:
Nederland is inderdaad enorm veranderd sinds de jaren '90, in negatieve zin.
Ik kende het land in 2003 al nauwelijks meer terug, nadat ik maar een jaar of drie in het buitenland had gewoond.
Veel van je beweringen zijn ook geen "verpletterende goed onderbouwde kritiek" waard.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:51 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Kijk het viel bij mij toen ook al op. Dat niemand enig echte tegenargument of verpletterende goed onderbouwde kritiek op mijn beweringen heeft geleverd. Behalve her en der onzinnig te schelden, of naar een paar fouten in de VS te wijzen, of mij te accuseren van valse belangstelling voor Nederland. Verder kwam het niet.
Dus nog meer bevestiging dat er veel mis is in Nederland.
Het lijkt me steeds meer op dat de ras Nederlanders ook hun handen hier vuil aan hebben gemaakt. Want je kan toch ook niet alles tot zo'n grote verval laten komen zonder zelf lak aan je eigen land te hebben? Dit laatste idee weet ik nogmaals niet zeker, maar hoe meer van die vervelende reacties ik lees, hoe meer ik hierin begin te geloven.
Klopt en dat was ook precies mijn ervaring. Datzelfde woord bekrompen heb ik dan ook gebruikt. Het komt mij nogal over als onverschilligheid voor het lot van hun medeburger. Zelfs zo slecht dat ze graag de andere weg op willen kijken mocht je overvallen worden of zo. Dat gaf me wat rillingen indd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:55 schreef remlof het volgende:
Ik heb van de allochtonen nog niet eens zoveel last, die waren er veel meer in Londen en Milaan waar ik ook heb gewoond. Maar de Nederlanders zijn veel bekrompener gaan denken en botter geworden, dat viel me vooral op.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:51 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Kijk het viel bij mij toen ook al op. Dat niemand enig echte tegenargument of verpletterende goed onderbouwde kritiek op mijn beweringen heeft geleverd. Behalve her en der onzinnig te schelden, of naar een paar fouten in de VS te wijzen, of mij te accuseren van valse belangstelling voor Nederland. Verder kwam het niet.
Maar wat mij nog steeds verontrust in dit laatste van jou, en jij bent blijkbaar zo eraan gewend dat het jou niet meer als vreemd overkomt, is dat je heel simpel en makkelijk die vrouw gewoon af wil schrijven als geen probleem meer.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Veel van je beweringen zijn ook geen "verpletterende goed onderbouwde kritiek" waard.
Er zijn natuurlijk problemen zat. Maar dat een of andere snackbar door een Egyptenaar wordt gerund, of dat een of andere vrouw die jij bent tegengekomen blijkbaar niet in staat is om een bijstandsuitkering aan te vragen, dat zijn nou niet de meest urgente problemen.
Het enige waarbij je een echt goed punt hebt, is dat van de taxichauffeurs. Ik denk dat in Nederland niemand zal ontkennen dat de taxibranche in een aantal steden compleet verziekt is.
Het is niet loos gelul, jij hebt blijkbaar moeite mee om die feit te accepteren. Zoek maar de gegevens op van een andere of andere daklozen-opvang in jouw woonplaats als je echt zoveel interesse heb voor het lot van deze groepering van de samenleving. Of bel met het Leger des Heils. Ik verzeker je dat ze je schrijnend verhalen zullen vertellen over hoeveel mensen er jaarlijks doodgaan of onnodig leed lijden, en het gaat dan ook niet enkel over getallen, maar open eens je ogen en oren, en ben bereid om goed te luisteren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Omdat jij niet verder komt dat loos gelul in de ruimte over duizenden dode daklozen per jaar.
Ik heb je al aardig wat gegevens gegeven in dit topic. Van het Leger des Heils zelfs. Cijfers, feiten dus, die jouw gelul over duizenden doden daklozen per jaar overduidelijk naar het rijk der fabelen verwijzen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:15 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Het is niet loos gelul, jij hebt blijkbaar moeite mee om die feit te accepteren. Zoek maar de gegevens op van een andere of andere daklozen-opvang in jouw woonplaats als je echt zoveel interesse heb voor het lot van deze groepering van de samenleving. Of bel met het Leger des Heils. Ik verzeker je dat ze je schrijnend verhalen zullen vertellen over hoeveel mensen er jaarlijks doodgaan of onnodig leed lijden, en het gaat dan ook niet enkel over getallen, maar open eens je ogen en oren, en ben bereid om goed te luisteren.
Ik snap nog steeds niet waarom je altijd op de man wil spelen door mij persoonlijk aan te willen vallen. En dat even terzijde, zitten jouw reacties ook altijd goed ingepeperd met allerlei frustraties en onzekerheid. Dit schept alleen maar het beeld dat het probleem echt bestaat en dat jij de oplossing van niet eens kent, daar je zo bezig bent dat bord voor je kop vast te houden, en alles makkelijk te ontkennen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb je al aardig wat gegevens gegeven in dit topic. Van het Leger des Heils zelfs. Cijfers, feiten dus, die jouw gelul over duizenden doden daklozen per jaar overduidelijk naar het rijk der fabelen verwijzen.
Die uitwijzen dat het aantal daklozen in Nederland alleen maar afneemt en afneemt.
Maar blijf vooral die feiten onder het vloerkleed schuiven met jouw nergens op gebaseerde kulaannames. Het is nl wél vermakelijk, jouw geraaskal.
Ik ben itt tot jou echter van mening dat mijn posten wel wat hebben bereikt. En dat er al wat users hier beter wakker zijn voor het probleem. Nu de rest nog.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:31 schreef Copycat het volgende:
Wederom raakt je post kant noch wal. Wederom gebaseerd op vooringenomen aannames.
Maakt verder niet uit ...
Dat is indd een heel simpele leven. Daar kan niemand je enig schuld voor geven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:48 schreef Winner_Taco het volgende:
Kom overal ter wereld maar ben ook altijd weer blij als ik weer terug ben .
Geen giftige insecten , geen no go area's vol gangs . Gewoon lekker met een bord stamppot op schoot Goede Tijden kijken
Dat laatste, hier ook roken er veel mensen gewoon door hoor. De politie pakt nu alleen de grote Kingpinnen op oftewel de grote dealers die ook nog verhandelen in drugsverkeer. Bovendien kan je niet meer gearresteerd worden in Massachusetts voor een hoeveelheid pot onder de 100 gram bij de eerste overtreding.quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:01 schreef Winner_Taco het volgende:
Ja maar in Nederland ben ik thuis , hier stond mijn wieg, woont mijn familie dus waarom zou ik naar de US willen emigreren ? Mijn baankansen zijn prima , sociale zekerheden zijn een stuk beter geregeld hier en ook de zorg is (ondanks we erop achteruit gegaan zijn ) nog steeds in de top van de wereld .
Oke en als ik wil kan ik gewoon een jointje roken zonder me druk te maken over agenten of andere problemen waar ik totaal geen zin in heb .
Ja zie mijn laatste zin bovenstaande post, welke hetzelfde is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:05 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens snap ik al die haat jegens Nederland niet . Over elk land valt wel iets te mekkeren . In Malaysia gewerkt is alles zo schoon, geen drugs of prostitutie in het openbaar maar een egg-sandwich kost me al snel 11 US $ . So what .
Ken je het programma Max Nieuwe wereld ?quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:21 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Dat laatste, hier ook roken er veel mensen gewoon door hoor. De politie pakt nu alleen de grote Kingpinnen op oftewel de grote dealers die ook nog verhandelen in drugsverkeer. Bovendien kan je niet meer gearresteerd worden in Massachusetts voor een hoeveelheid pot onder de 100 gram.
ik snap dat je banden hebt in NL en ik vertel je ook niet dat je moet verhuizen, maar hier is het ook wel lekker op z'n eigen manier, en dat moet je kunnen waarderen. We zijn wel anders maar niet minder eh.
Nou dit specifieke programma ken ik niet. Maar ik heb wel een andere journalist gezien die regelmatig bij Pauw en Witteman over de vloer komt, en is ook nog Amerika correspondent. De naam ben ik kwijt, maar denk niet dat hij dezelfde is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:27 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ken je het programma Max Nieuwe wereld ?
Het is van Max Westerman een journalist van RTL die al 17 jaar in NY heeft gewoond en op een leuke manier Nederland vergelijkt met de US .
Op een gegeven moment spreekt hij zelfs een delegatie van de Amerikaanse Senaat die kijken hoe wij hier met onze gedetineerden en softdrugs omgaan om er iets van te leren .
Maar ook kritisch . Het Poldermodel was wereldberoemd en heeft ons veel goeds gebracht ,
De weg met o.a. Wilders en de verharding doet dit land geen goed. Vanuit die optiek kan ik het overigens wel begrijpen de kritieken .
http://westermansnieuwewereld.kro.nl/ kun je de uitzending terug zien . Voor wie in dit thema geinteresseerd is, is het wel leuk om te zien .
Kijk, dit zijn nou zeker wél terechte kritiekpunten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:20 schreef wesp40 het volgende:
Ja, dat is nou eenmaal Nederland. Grote bedrijven hier houden geen rekening met toeristen. En de KPN met de telefooncellen is daar niet het enige voorbeeld van. De NS is net zo klantonvriendelijk tegenover buitenlanders. De kaartjesautomaten accepteren bijvoorbeeld geen briefgeld en meestal ook geen creditcards.quote:<verhaal over telefooncellen en telefoonkaarten>
Dat snap ik ook niet. Nederland ligt vaak voorop met dit soort dingen, we lachen de Belgen uit dat die nog datalimieten voor internet hebben, maar onbeperkt mobiel bellen, dat kan hier niet, en als dat op den duur wél komt dan zal dat vast eerst ook aan een minimumlooptijd van een jaar vast zitten.quote:En ik snap ook heel goed dat beetje iedereen tegenwoordig met eigen mobieltje belt en dat openbaar telefoons verouderd zijn, maar ja ik blijf nog steeds toerist als ik in Nederland ben en kan dus niet alles meteen geregeld hebben. Ik ging toch ook een paar dagen na mijn aankomst een mobieltjes-winkel binnen om te vragen naar de aankoop mogelijkheden. De medewerker vertelde mij dat ik 20 euro neer moest leggen om 100 gratis belminuten per maand te krijgen, daarna moest ik steeds opnieuw belminuten kopen. Wat jammer! en duur zeg. Wat het telefonie betreft zitten jullie nog altijd jaren achteraan. Hier in de VS mag ik onbeperkt lang met wie ook in het land (en ook internationaal) bellen met een prepaid abonnement. Nu snap ik ook waarom jullie altijd klagen over telefoon-oproepjes maken en dat gedoe over betalen.
Nederland is allang niet meer vrij en gastvrij, dat klopt. Het is vooral een land waarin je raar wordt aangekeken als je openlijk anders dan gemiddeld bent. En tegelijk ook een land waar van iedere vorm van aardigheid meteen misbruik wordt gemaakt, zodat we alles in normen en regeltjes en procedures moeten vastleggen. Uiteraard normen en regeltjes en procedures die helemaal zijn afgestemd op gemiddeldheid en die tegen je werken als je niet in een hokje past.quote:Nederland lijkt alleen maar een speciale naam te zijn. Dat een bepaalde soort leven, vrijheid, cultuur, en gastvrijheid moet voorstellen. Maar in de praktijk, in de werkelijkheid, is er van weinig van te merken. Het leven lijkt ook hectisch en zwaar gericht te zijn op werken, werken, en nog meer werken.
Ja, ik ben blij dat we een soort mutueel begrip van elkaar hebben kunnen bereiken door eens in concrete voorbeelden te spreken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk, dit zijn nou zeker wél terechte kritiekpunten.
[..]
Ja, dat is nou eenmaal Nederland. Grote bedrijven hier houden geen rekening met toeristen. En de KPN met de telefooncellen is daar niet het enige voorbeeld van. De NS is net zo klantonvriendelijk tegenover buitenlanders. De kaartjesautomaten accepteren bijvoorbeeld geen briefgeld en meestal ook geen creditcards.
[..]
Dat snap ik ook niet. Nederland ligt vaak voorop met dit soort dingen, we lachen de Belgen uit dat die nog datalimieten voor internet hebben, maar onbeperkt mobiel bellen, dat kan hier niet, en als dat op den duur wél komt dan zal dat vast eerst ook aan een minimumlooptijd van een jaar vast zitten.
En dan te bedenken dat onbeperkt mobiel bellen zonder minimumlooptijd zelfs in Duitsland al jááren kan.
[..]
Nederland is allang niet meer vrij en gastvrij, dat klopt. Het is vooral een land waarin je raar wordt aangekeken als je openlijk anders dan gemiddeld bent. En tegelijk ook een land waar van iedere vorm van aardigheid meteen misbruik wordt gemaakt, zodat we alles in normen en regeltjes en procedures moeten vastleggen. Uiteraard normen en regeltjes en procedures die helemaal zijn afgestemd op gemiddeldheid en die tegen je werken als je niet in een hokje past.
Zuid-Nederland zeker? Dit soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee, behalve telkens als ik beneden de grote rivieren kom. Dan "vergeet" de cassière ineens dat ik 50% korting krijg. Dan zet de verkoper de door mij bestelde CD "gewoon" in het schap "want hij is ook leuk voor andere mensen" ipv. hem even voor me achter te houden. Dat soort fratsen. Het zal wel komen doordat ik niet met een zachte 'g' praat. Misschien werd jij ook niet als één van hen herkend, en daarom genaaid?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ja, ik ben blij dat we een soort mutueel begrip van elkaar hebben kunnen bereiken door eens in concrete voorbeelden te spreken.
En dat klopt ook over de NS. Helemaal geen creditkaarten geaccepteerd zelfs niet bij de balie, en een van de medewerksters probeerde me zelfs 20 euro extra afhandig te maken, maar het viel bij mij op, en na een beetje opdringen verlaagde ze het tarief uiteindelijk. Maar zonder enig excuses aan te bieden voor haar "fout" (ik weet zelf dat ze het opzettelijk had gedaan, maar goed) Ze brengen ook altijd 3 euro extra in rekening als je bij de balie boekt, medewerker-tarief zoiets. En daarbovenop probeert ze ook nog extra commissie te krijgen door een duurdere kaartje te verkopen voor dezelfde reis.
Valt het niet op dat de overheid en ook een grote deel van jullie bedrijfsleven zoveel lak aan jullie hebben? Het lijkt alsof ze een diep verborgen haat hebben tegen jullie waarom anders doen ze dit?
Dit was Brabant indd, Eindhoven om precies te zijn. wel ten zuiden van de rivierenquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Zuid-Nederland zeker? Dit soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee, behalve telkens als ik beneden de grote rivieren kom. Dan "vergeet" de cassière ineens dat ik 50% korting krijg. Dan zet de verkoper de door mij bestelde CD "gewoon" in het schap "want hij is ook leuk voor andere mensen" ipv. hem even voor me achter te houden. Dat soort fratsen. Het zal wel komen doordat ik niet met een zachte 'g' praat. Misschien werd jij ook niet als één van hen herkend, en daarom genaaid?
Alleen moeilijk dus als je die automaten niet eens begrijpt, en ik zelf doe redelijk goed. Maar ik vind ze toch erg lastig, en stel je voor dat er een buitenlander langs komt die geen NL kan. Die betaalt dus altijd meer dan jij en ik. Of een bejaarde of andere gehandicapte. Foute systeem best.quote:
Nu zijn die loketmedewerkers best slim genoeg om Engels te spreken en medereizigers niet allemaal te beroerd om iemand eventjes te helpen. Dus die aannames zijn wederom op een negatief uitgangspunt gestoeld.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:36 schreef wesp40 het volgende:
Alleen moeilijk dus als je die automaten niet eens begrijpt, en ik zelf doe redelijk goed. Maar ik vind ze toch erg lastig, en stel je voor dat er een buitenlander langs komt die geen NL kan. Die betaalt dus altijd meer dan jij en ik. Of een bejaarde of andere gehandicapte. Foute systeem best.
QFTquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:27 schreef Copycat het volgende:
You get what you give, denk ik altijd maar.
Ik zeg niet dat de medewerkers geen Engels kunnen alleen dat de buitenlanders meer moeten betalen. Of mensen die de automaten niet kunnen gebruiken. En alles moeten gokken op de toevallige hulpzaamheid van een paar langslopende passanten noem ik geenszins fatsoenlijk. Alweer dat slecht lezen van je.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nu zijn die loketmedewerkers best slim genoeg om Engels te spreken en medereizigers niet allemaal te beroerd om iemand eventjes te helpen. Dus die aannames zijn wederom op een negatief uitgangspunt gestoeld.
You get what you give.
Je snapt het alweer niet. Het gaat niet over naaien, maar een automatisch inbegrepen 3 euro surcharge. Of kan je niet lezen. En niemand zegt zoiets tegen de buitenlander dat ze beter de automaat kunnen gaan zoeken, zeker niet de balie-medewerkster. En dat naaien is dus ook iets waar je altijd op moet passen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:46 schreef Copycat het volgende:
Waarom moeten ze meer betalen? Omdat jij die aanname maakt dat deze loketdame je eraan wilde naaien?Ook tegen een buitenlander kan gezegd worden dat de automaten een goedkopere optie zijn, of mis ik iets? Tot nu toe heb ik het altijd nog meegemaakt dat iemand werd geholpen door andere reizigers, dus zo toevallig is die behulpzaamheid nu ook weer niet.
Maar als je alles met zwarte brillenglazen bekijkt, ja, dan komt die prophecy wel uit.
Ga jij eens fijn naar de Amerikaanse ambassade in Nederland. Ik verzeker je dat je horloge niet eens mee om hebt. Je mobiel en laptop op straat liggen omdat die niet mee naar binnen mogen en daar ook niets voor geregeld is. Dat je in de zaal mag uitleggen hoe of waarom je daar bent, en iedereen fijn mag meeluisteren en dat het gemiddeld 2 uur duurt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef FS990 het volgende:
[..]
Dit is alweer datzelfde idee van jou net als hoe de dakloze het zelf moet uitzoeken door bijna ineens aan een woning, baan, en spaarrekening allemaal te komen, bijna tegelijk en zonder meer. Je hebt weinig inlevingsgevoel, en je verstand is helaas nog slechter.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:52 schreef Copycat het volgende:
Hoe kom je erbij dat niemand dat zegt? Dat baseer je op één akkefietje. En die automaten heb je na twee keer door, dus als je vaak met de trein reist en een beetje hersenen hebt, moet zelfs jou dat lukken.
Als ik antwoord geef dan begrijp je dat toch niet want ik moet toch 3 of 4 keer herhalen voordat je hem doorhebt. Minimaal.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:59 schreef Copycat het volgende:
Geef nu eens antwoord ipv weer aannames te maken.
Nee en ik begrijp dondersgoed dat je een tegendraadse andere mening uit wilt hangen. Kijk, ik kan heel beter lezen als jij kennelijk. Alleen onderbouw je nooit je eigen punten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:03 schreef Copycat het volgende:
En dat ik het niet met je eens bent, betekent niet dat ik het niet doorheb. Enkel dat ik er anders tegenaan kijk, vanuit mijn ervaringen. Hier en in jouw bejubelde US of A.
Zelfkennis is niet aan jou besteed...quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:57 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Dit is alweer datzelfde idee van jou net als hoe de dakloze het zelf moet uitzoeken door bijna ineens aan een woning, baan, en spaarrekening allemaal te komen, bijna tegelijk en zonder meer. Je hebt weinig inlevingsgevoel, en je verstand is helaas nog slechter.
Wat ben ik blij dat niet iedereen zo'n onwetend en onverschillig is als jij. Maar het zijn jouw type's die het land blijkbaar hebben verkloot. En ik ga niet eens in de persoonlijke aanval zoals jij dat graag doet, maar dit is helaas de realiteit.
Ja schelden when all else fails. Meer had ik niet verwacht van je.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:10 schreef Copycat het volgende:
Flikker toch op met je 'jij onderbouwt niet'. Ik heb je feiten gegeven, jij komt met absurde cijfers die nergens mee te onderbouwen zijn, aannames gebaseerd op een enkele ervaring ... van jezelf met je zwartgalligheid. . En dan onderbouw ik niet.
Beetje schuldgevoel/besef? dat je ineens zo geïrriteerd blijft worden?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:10 schreef Copycat het volgende:
Met je duizenden dode daklozen per jaar.
Jij failt. Big time. Zonder onderbouwing. Met je duizenden dode daklozen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:11 schreef wesp40 het volgende:
Ja schelden when all else fails. Meer had ik niet verwacht van je.
En wat voor advies gaf ik jou over die cijfer dan? Lees terug een paar pagina's vroeger. Voordat ik weer in herhaling moet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij failt. Big time. Zonder onderbouwing. Met je duizenden dode daklozen.
Ben je echt zo'n troll? Lees mijn reactie zo. ong 12 posts geleden. Daar vertel ik over mijn ervaring in de mobiel-winkel en ook over mijn eigen mobiel telefonie thuis in de USA.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:16 schreef Ryon het volgende:
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen als mensen zoals de TS op het Centraal Station naar een telefoonpaal vragen. Te arm om een mobieltje te kopen dat het ook in het buitenland doet en te dom om even een belwinkel op te zoeken waar je voor een paar cent naar je grootmoeder in Zuid-Afrika kan bellen.
Verder wel een briljant topic trouwens.
Ik zeg toch ook dat je te arm bent? Dat kan je mij verder ook niet kwalijk nemen. Farouk en Ahmed lukt het in Amsterdam wel om goedkoop te bellen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:18 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ben je echt zo'n troll? Lees mijn reactie zo. ong 12 posts geleden. Daar vertel ik over mijn ervaring in de mobiel-winkel en ook over mijn eigen mobiel telefonie thuis in de USA.
Heb je geïnformeerd bij hen dan? Zo niet heb je geen recht van spreken. Je gaat toch niet mijn advies opvolgen of naar mijn antwoorden luisteren? Maar je wilt toch mij komen afkraken of naar nieuwe antwoorden vragen? Nee zo werkt het niet. De antwoorden houden gelijk op.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:17 schreef Copycat het volgende:
Ja, bij het Leger des Heils informeren. Terwijl die cijfers die ik ophoestte (uit 2007 én uit 2009 waarin het daklozencijfer zelfs nog verder geslonken was) deels van het Leger des Heils afkomstig waren.
Dus ...
Het gaat niet erom dat ik arm ben. Ik kan het wel dokken. Alleen wil ik dat niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat je te arm bent? Dat kan je mij verder ook niet kwalijk nemen. Farouk en Ahmed lukt het in Amsterdam wel om goedkoop te bellen.
Als Amerikaan zou je toch moeten weten dat *wij* in Nederland significant minder uren per week maken, maar toch hetzelfde overhouden? Werkweken van 50 uur kent de Nederlandse middenklasse niet tot nauwelijks.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:25 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Het gaat niet erom dat ik arm bent. Ik kan het wel dokken. Alleen wil ik dat niet.
Ik weiger zomaar belachelijk dure tarieven te betalen zodat een paar zakenpakken met een aktetas ergens aan een lekkere wijntje kunnen zitten ergens in een villa in Italië, en jij en ik 50 uur werkweken blijven draaien.Jullie NLers zijn dat blijkbaar gewend maar ik niet.
Vooral niet als ik hetzelfde voor een kleine duitje thuis kan krijgen.
Eerlijk gezegd dat is niet eens mijn ervaring tijdens die vakantie. Wel zag ik mensjes veel langer werken volgens mij, al heb ik natuurlijk niet alles genoteerd met een prikkaart of zo.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als Amerikaan zou je toch moeten weten dat *wij* in Nederland significant minder uren per week maken, maar toch hetzelfde overhouden? Werkweken van 50 uur kent de Nederlandse middenklasse niet tot nauwelijks.
Ja steek je kop maar in het zand voor de corrupte NS, de uitgebuite werknemers die 100+ uur per week werken voor een habbekrats. En natuurlijk voor de duizenden dooie daklozen. Op jaarbasis.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:35 schreef Feitosa het volgende:
Ik doe me nooit voor als dakloze als ik op vakantie ga. Misschien iets meer uitgeven voor een degelijk hotel , dan vermaak je je eens.
wel heel leuk dat je erom kan lachen...al deze problemenquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja steek je kop maar in het zand voor de corrupte NS, de uitgebuite werknemers die 100+ uur per week werken voor een habbekrats. En natuurlijk voor de duizenden dooie daklozen. Op jaarbasis.
Nee de Mac in Eindhoven moest je wel voor betalen. 30 eurocent, en de bk op het station had geen enkele wc, nog beter dus.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:22 schreef Basp1 het volgende:
Typisch een halve amerikaan geworden de TS die weten nog niet eens hoe banken werken en daarom nemen hun tijdens vakanties geld cash mee, en gaan dan vervolgens lopen te klagen dat ze slechte wisselkoersen krijgen.
En TS voor gratis WC's ga je gewoon naar hoogstaande culinaire amerikaanse eettenten als de MD of de BK.
Gemene ik.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:37 schreef wesp40 het volgende:
wel heel leuk dat je erom kan lachen...al deze problemen
Wat ik wel weet is dat het niet zo makkelijk is bij het Leger des Heils terecht te komen. En al doe je dat wel, ben je in de meeste gevallen hen toch ook wat geld schuldig. Bovendien het is meer de regel dan de uitzondering dat mensen weggestuurd worden vanwege gebrek aan bedden. Al geef je deze dingen niet graag prijs, weet ik het toch wel na een beetje eigen onderzoek.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Gemene ik.
Al die duizenden daklozen per jaar die zelfs door het Leger des Heils in de doofpot worden gestopt. Gelukkig weet jij beter!
Wat is het toch makkelijk te generalisren en voorspelbaar dat TS zelfs zo erg is en naar de MD gaat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:38 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Nee de Mac in Eindhoven moest je wel voor betalen. 30 eurocent, en de bk op het station had geen enkele wc, nog beter dus.
[EDIT] Misschien willen ze dat we in flesjes pissen, de mannen tenminste. Dat doe ik liever ook, is nog eens schoner dan de wc's waarvan ze jou wijs proberen te maken dat al dat geld voor schoonmaak en onderhoud bedoeld is. Lekker achter een struikje![]()
Jij lijkt niet goed te begrijpen wat het verschil is tussen corrupt en fout. Ik heb het eerder een foute systeem genoemd, al vindt er natuurlijk ook wat bedrog plaats.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:46 schreef Copycat het volgende:
Corrupte zooi hoor, dat Leger des Heils. Volgens mij zit daar een militante lobby achter. Die daklozen voor breakfast eten. Vandaar dat die lijken nooit gevonden worden.
Sorry maar ik doe niet zo achterlijk op straat hoor. En de rook die daar vandaan komt is genoeg om een paard om te leggen. Nu ben ik al jaren geweend aan het Amerikaans systeem, wij plassen niet op straat. Heeft ook iets met hygiëne te maken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is het toch makkelijk te generalisren en voorspelbaar dat TS zelfs zo erg is en naar de MD gaat.
Loop een stukje verder richting stratum daar staan wel ergens plaskruizen om gratis te plassen. Misschien dat de WC bij de ierse pub ook nog wel gratis is, maar als je naar pauper plaatsen gaat heb je vaak dat je ook als pauper behandelt wordt.
Ja ik vond de MediaMarkt heel tof en ook goedkoop. Heb daar een radiootje gekocht voor 6 euroquote:Op donderdag 20 mei 2010 17:12 schreef Individual het volgende:
Heb je ook nog leuke dingen meegemaakt op je vakantie?
Da's geen Engels hoor op die poster.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:47 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Het is jammer dat we zoveel overnemen van dat oversea zooitje . Ze prediken vrede maar zijn zelf verantwoordelijk voor de meest bloedige oorlogen . Schulden die men nooit meer af kan betalen . Ga zo maar door.
Hopen dat de nieuwe MP de banden met USA niet zo nauw aanhaalt als JP ons laffe schoothondje .
McDonalds is Amerikaans slimpiequote:Op donderdag 20 mei 2010 18:50 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's geen Engels hoor op die poster.
Ik woon in New Hampshire, bij de oost-kust. Al is mijn huis 2 uur van het strand vandaanquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:10 schreef popolon het volgende:
Ah, nog zo'n vakantieganger.
Maar goed, weps en FFS, waar precies in de Verenigde Staten van Utopia wonen jullie dan?
Als je je getrolld voelt dan zegt dat meer over jou dan het topic. Want misschien kan je beter wegblijven als je te gevoelig bent voor een beetje debat of controversiele onderwerpen.quote:
Het enige wat in dit topic gebeurt is dat de huillie TS jankt over dure telefoonkaarten in Nederland en jij durft dit onder de noemer "debat/controversiele onderwerpen" te plaatsen?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:09 schreef wesp40 het volgende:
[..]
een beetje debat of controversiele onderwerpen.
En 1000en dooie zwervers en niemand die iets doet, in de USA is het allemaal veel beter geregeld, dat is het debat vol controversiele onderwerpen!quote:Op zondag 23 mei 2010 14:25 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het enige wat in dit topic gebeurt is dat de huillie TS jankt over dure telefoonkaarten in Nederland en jij durft dit onder de noemer "debat/controversiele onderwerpen" te plaatsen?!x98
Nederlanders houden er in het algemeen niet van om confrontaties aan te gaanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:22 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Dank je wel hoor. Eindelijk iemand die een beetje verstand heeft en de
realiteit kan zien voor wat het is. Niet dat ik overigens steun probeer te
zoeken hier, of vrienden of vijanden, maar de feiten spreken voor zichzelf.
Idd kan dit zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:25 schreef FP128 het volgende:
[..]
Gelijk omdat iemand zaken bij naam noemt is het gelijk een racist of
moslimhater? Waar hebben wij dat eerder gezien en gehoord?![]()
Nederland is inderdaad veranderd en zeker niet helemaal ten goede
zoals de heren politici ons willen doen geloven.
Ik kan daarom dit verhaal van een oud landgenoot deels helemaal
onderschrijven want ook ik voel me verre van plezierig in dit land op
sommige momenten terwijl ik zelf verre van 'arisch'ben.
Alsjeblieft zeg , hoe kan je nou zoveel verschillende culturen en rassen als 'hetzelfde' gaan beschouwen. Ten eerste ben ik er vrij zeker dat Hispanics , Italianen en een enorm groot deel van de Afro Amerikanen islamofoben zijn aangezien zij de islam enkel kennen van taliban toestanden etc. en het Amerikaanse leger natuurlijk ook veel Afro Amerikanen kent die mee zijn gaan vechten in irak en afghanistan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:50 schreef highRr het volgende:
[..]
Mexicanen, Hispanjaarden, Italianen, Afro-Amerikanen.
Dat zijn de Marokkanen,Turken,Koerden,Antillianen,Surinamers, enzovoorts van daar.
Ik weet niet waar je woont in de VS..... maar hier in California zijn bijna alle 7-11's eigendom van Indiers of Koreanen, zijn de wasserettes steevast bevolkt door Chinezen, net als de stomerijen trouwens, als je als vrouw een pedicure gaat halen dan wordt deze 9 van de 10 keer gedaan door een Vietnamese, en werken bij de gemiddelde fast-food tent en supermarkten voornamelijk Mexicanen.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:20 schreef FS990 het volgende:
Zo'n beetje alle buurtwinkels, snackbar's, apotheken, restaurant's, horeca-gelegenheden zijn door allochtone mensen geopereerd. Ik krijg het gevoel als ik ergens binnenloop dat ik in Turkije, Syrië, Marokko, of Egypte woon. Er ontbreekt enige Nederlandse karakter aan jullie bedrijfsleven. Maar het is juist Nederland dat ik wil bezoeken, niet al deze andere landen.
Wat een enorme onzin is dit zeg..... overal waar ik kwam in Alkmaar vonden ze het hartstikke leuk dat ik uit de VS kwam, en verwonderden ze zich over de kennis van het Nederlands van mijn Amerikaanse vrouw. En bij de Marokkaanse shoarmatent tegenover het hotel, waar ik toch een aantal maal geweest ben voor overheerlijke shoarma, was de interesse groter dan bij de gemiddelde Nederlander.....quote:Waar ook ik naartoe ging, probeerde ik me netjes aan te passen en Nederlands te spreken. Er werd echter behoorlijk boers tegen mij gedaan, en ik kreeg ontzettend veel opmerkingen over hoe ik een buitenlands accent heb, en waar ik vandaan kom zoiets! Alsof dat ook maar iets uit moet maken!![]()
Ik woon weliswaar 12 jaar in de VS, en daardoor ben ik wel een beetje mijn NL se accent kwijt, maar dan ben ik des te meer blij om.
Dit verzin je gewoon, wat een enorm gelul. Ik kom net terug van bijna twee weken in Noord-Holland, van Amsterdam tot Den Helder, met uitstapjes naar Rotterdam, Dordrecht en Utrecht...... waarvan in Rotterdam en Utrecht midden in een "Marokkanenwijk" omdat mijn broertje en een vriend van me die ik daar bezocht nu eenmaal niet de rijksten waren en het moesten doen met wat de woningbouw hen voorschreef. Nergens problemen. Op straat niet in die wijken, op straat niet in de binnensteden.quote:Ik werd lastiggevallen op straat door allerlei louche karakters die mij achter wouden volgen, of naar geld kwamen vragen. Zo'n 3 in de 5 haalde een mes tevoorschijn uit zijn broekzak, om daarmee drugs te spuiten of god weet wat! Ik zag zo her en der een paar dronkaards op straat volledig uitgestrekt liggen! en niemand die zich om hen bekommerde. Dit zijn de toestanden in jullie land!
Dat ben ik wel met je eens, Nederlanders zijn van nature veel minder vriendelijk. Of qua cultuur wellicht, maar dat zit me niet zo dwars.... ik weet wat ik kan verwachten.quote:Ik vind ook de Nederlandse gasten niet echt veel onder voor doen. Er zat zo'n kerel dwars tegenover mij aan de overkant van een trein, met zo'n boze, lelijke blik op z'n gezicht waarvan je zou het denken dat ie net een moord gepleegd had of zo. Vriendelijk was het echt niet.
Je deed je voor als arme?quote:En als klap op de vuurpijl deed ik me bij het einde van de reis als een arme voor, om te zien hoe ik behandeld zou worden. Ik werd bedrogen, misbruikt, zwaar beledigd zelfs!! en voor de gek gehouden door een speciale opvang in de gemeente die noodlijdende mensen een helpende handen toe moesten steken! Ik wil nooit maar dan ook nooit in erbarmelijke situaties in jullie land terechtkomen!
Conclusie: Je weet nauwelijks iets van de VS, en weet nog minder van Nederland.quote:Conclusie: jullie land is gewoon naar de klote gegaan, alleen is het nog onduidelijk of jullie dat zelf hebben gewild of of dat volledig buiten je controle om is gebeurt. En als laatste melding ben ik zelf van allochtone komaf, dus racisme is het zeker niet, ik word ook lastiggevallen door mijn allochtone medemens. Ik krijg niet het gevoel dat ik Nederland bezoek maar een land vol haatdragende, bekrompen, zelfzuchtige, meedogenloze, lompe, onbeleefde gasten die echt niet sporen! en ook nog gevaarlijk doen. Jullie zijn zodanig verislamitiseerd dat jullie straks een tweede bevrijding nodig zullen hebben van de Amerikanen. Nee dank u, ik blijf lekker in de VS, al dacht ik ooit dat het hier te slecht voor woorden was geworden. Geef me maar de Yanks!
Zeker nooit van Skid Row gehoord?quote:Op maandag 17 mei 2010 21:00 schreef FS990 het volgende:
Jullie zijn echte debielen met ontaarde hersenen zeg. VOOR DE ZOVEELSTE KEER, IK ONTKEN NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS! ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT ZEKER WAT HET ARMOEDE BETREFT!
Vertel dat deze mensen in Los Angeles eens..... want die krijgen niet zoveel mee van die "eerlijkheid".quote:Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef FS990 het volgende:
Wij ontkennen niet dat deze problemen bestaan. Alleen gaan we eerlijker te werk met de aanpak daarvan.
Als Nederland zo fijn en kits is waarom ben jij ook verhuisd, achterlijke? En dan steeds een topic openen op dit forum waar je de VS prijst boven Nederland en NL afzeikt, om vervolgens in mijn topic stoer te komen doen, ja zoiets ongeveer is je postgeschiedenis.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 07:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont in de VS..... maar hier in California zijn bijna alle 7-11's eigendom van Indiers of Koreanen, zijn de wasserettes steevast bevolkt door Chinezen, net als de stomerijen trouwens, als je als vrouw een pedicure gaat halen dan wordt deze 9 van de 10 keer gedaan door een Vietnamese, en werken bij de gemiddelde fast-food tent en supermarkten voornamelijk Mexicanen.
[..]
Wat een enorme onzin is dit zeg..... overal waar ik kwam in Alkmaar vonden ze het hartstikke leuk dat ik uit de VS kwam, en verwonderden ze zich over de kennis van het Nederlands van mijn Amerikaanse vrouw. En bij de Marokkaanse shoarmatent tegenover het hotel, waar ik toch een aantal maal geweest ben voor overheerlijke shoarma, was de interesse groter dan bij de gemiddelde Nederlander.....
[..]
Dit verzin je gewoon, wat een enorm gelul. Ik kom net terug van bijna twee weken in Noord-Holland, van Amsterdam tot Den Helder, met uitstapjes naar Rotterdam, Dordrecht en Utrecht...... waarvan in Rotterdam en Utrecht midden in een "Marokkanenwijk" omdat mijn broertje en een vriend van me die ik daar bezocht nu eenmaal niet de rijksten waren en het moesten doen met wat de woningbouw hen voorschreef. Nergens problemen. Op straat niet in die wijken, op straat niet in de binnensteden.
"3 in de 5" die een mes tevoorschijn halen....wat een compleet VERZONNEN lulkoek man!
[..]
Dat ben ik wel met je eens, Nederlanders zijn van nature veel minder vriendelijk. Of qua cultuur wellicht, maar dat zit me niet zo dwars.... ik weet wat ik kan verwachten.
[..]
Je deed je voor als arme?Wat ben jij een troll zeg..... dat kan ik van een journalist nog wel eens snappen, die bijvoorbeeld mee wil leven met een een groep daklozen voor een week..... maar dat jij in een "speciale opvang van de gemeente" terecht bent gekomen geloof ik dus echt geen snars van.
[..]
Conclusie: Je weet nauwelijks iets van de VS, en weet nog minder van Nederland.
quote:Op zondag 30 mei 2010 14:06 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Nederlanders houden een meer traditionele beschouwing op na van de dakloze. Ze worden veel denigrerender behandeld dan in de VS. Het is iets waarvoor je je moet schamen.
Je moet die film even kijken, Menace To Society: http://www.imdb.com/title/tt0107554/quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:40 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Mooie plaatje. Maar waar gaat dit over een dakloze?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:44 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Je moet die film even kijken, Menace To Society: http://www.imdb.com/title/tt0107554/
Is goed voor je algemene ontwikkeling
Omdat mijn vrouw Amerikaanse is, achterlijke.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:06 schreef wesp40 het volgende:
Als Nederland zo fijn en kits is waarom ben jij ook verhuisd, achterlijke?
Oh, ik heb genoeg commentaar op Nederland. Spa-blauw voor 3 euro, veel te hoge belastingen en benzineprijzen, slechte service, bumperklevers en ander asociaal weggedrag, en ga zo maar door. Maar ik bekijk de boel niet met oogkleppen op, iets wat jij duidelijk wel doet.quote:En dan steeds een topic openen op dit forum waar je de VS prijst boven Nederland en NL afzeikt, om vervolgens in mijn topic stoer te komen doen, ja zoiets ongeveer is je postgeschiedenis.
Om aandacht te trekken? Om je politieke standpunt te ondersteunen dat die idioot van een Wilders wel eens gelijk zou kunnen hebben? Weet ik het..... maar dat verhaal over louche figuren waarvan 3 van de 5 messen trekken..... Ja, dat verzin je.quote:En zo te zien bleef jij tijdens je reis in het noorden des lands boven de rivieren. Ik in het zuiden. Waarom zou ik een verhaal verzinnen? Ik doe dit niet om enig persoonlijk gewin. Ik word er niet beter van om gewoon een land af te kraken wanneer dat onterecht is en nergens naar toe zal leiden.
Spangen, Rotterdam en Lombok, Utrecht bijvoorbeeld? In beide wijken heb ik een dag doorgebracht, op bezoek bij vrienden. Genoeg allochtonen overal, hoofddoekjes volop..... maar dat er overal messentrekkers en criminelen rond zouden lopen is ZWAAR overdreven.quote:Als jij in 5-sterren hotels verblijft, en jezelf makkelijk en knusjes schuilt achter je auto, en overal heel snel loopt naar je eindbestemming, ja dan valt Nederland mee. Probeer eens rond te hangen in een vieze allochtone woonbuurt dan snap je misschien wat ik bedoel.
Jij bent dus nooit in een allochtone wijk in de VS geweest? Kom eens kijken in Koreatown in Los Angeles bijvoorbeeld.....quote:Dat de VS divers is slaat nergens op. Amerikanen moeten zich integreren, ze kunnen niet winkels in het Chinees openen om vervolgens zich af te sluiten voor de lokale bevolking.
Dan doe jij duidelijk je oren niet open genoeg waar jij woont..... In California hebben ze zelfs wetswijzigingen ingevoerd vanwege straat-terrorisme van Gangs. Kom eens een tijdje meelopen in Compton of Inglewood.quote:Straatterreur is "unheard of"
Nee, je hebt inderdaad nauwelijks opvang in Los Angeles..... daar zijn dit soort straatscenes aan de orde van de dag:quote:Dat er veel daklozen rondlopen is meer een hun eigen keuze dan noodzaak. Dat zou je moeten weten daar je in Los Angeles woont zoals je schrijft. Wie kent al die tv programma's niet die het dakloze probleem in LA aan de kaak stellen? Er zijn tientallen opvangen in LA met allemaal stapelbedden erin waar er op nog geen meter afstand een volgende bed zich bevindt allemaal in hele grote rijen in een soort gym-zaal. Dat weet ik. Daarom lopen ze nooit vol, en iedereen is altijd welkom.
In tegenstelling tot Nederland zien Amerikanen armoede en vooral dakloosheid als een samenval der omstandigheden/noodtoestand dan als eigen schuld van de desbetreffende. Amerikanen kunnen meer begrip opbrengen voor het lot van deze groepering. In Nederland hebben ze niet eens zoveel voorzieningen hooguit een bedje of 15 bij elke opvang, en wanneer ze vol zijn, worden mensen de deur gewezen. Zoiets heb je niet in zelfs L.A. en daar gaat dit gedeelte van mijn topic over.
Ik denk dat de dakloze in beide landen gewoon als stukken vuil behandeld worden. De VS en Amerikanen zijn echt niet beter dan Nederlanders wat dat betreft.quote:Nederlanders houden een meer traditionele beschouwing op na van de dakloze. Ze worden veel denigrerender behandeld dan in de VS. Het is iets waarvoor je je moet schamen. Daar moet je het met mij eens zijn.
Zegt degene die zijn post begint met "achterlijke"......quote:Dat je je reactie in moet peperen met scheldwoorden en allerlei selectief gekozen plaatjes versterkt je verhaal geenszins.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:11 schreef maartena het volgende:
Jij bent dus nooit in een allochtone wijk in de VS geweest? Kom eens kijken in Koreatown in Los Angeles bijvoorbeeld.....
Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
En zo gaat het straat na straat.... hele straten, halve wijken waar alles in het Koreaans is, je alleen maar Koreaans op straat hoort, en inderdaad..... de winkeleigenaren vaak niet eens Engels spreken.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:28 schreef FP128 het volgende:
[..]
Nederlanders houden er in het algemeen niet van om confrontaties aan te gaan
als er problemen zijn. Het is gemiddeld genomen een 'praatjes en onderhandel'
volk dat liever de lieve vrede bewaart en er wat voor opgeeft dan dat men er voor
strijdt + Nederlanders houden ervan om aardig te worden gevonden.![]()
Ik zeg altijd dat als Nederlanders voor Nederland een goede prijs konden vangen men
het land zo zouden verkopen en ergens anders een nieuw land zouden stichten.
Ik amuseer me er kostelijk mee. Woon zelf al een aantal jaren niet meer in Nederland, maar kom er regelmatig terug.quote:
Hij schijnt toch echt in de VS te wonen (of misschien doet ie alsof, ik weet het niet....) alleen heeft hij de oogkleppen die hij in Nederland al op had.... in de VS blijkbaar nooit afgedaan.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:03 schreef spuitje het volgende:
Zou nu toch weleens willen weten wie de persoon is die dit topic heeft geopend en waar hij/zij echt woont. Wat een lulkoek kan die gast verzinnen zeg!
Conclusie: je bent onvoorbereid langsgewipt, dus in de verkeerde buurt terechtgekomen en hebt een hekel aan onze allochtonen?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:20 schreef FS990 het volgende:
Conclusie: jullie land is gewoon naar de klote gegaan, alleen is het nog onduidelijk of jullie dat zelf hebben gewild of of dat volledig buiten je controle om is gebeurt. En als laatste melding ben ik zelf van allochtone komaf, dus racisme is het zeker niet, ik word ook lastiggevallen door mijn allochtone medemens. Ik krijg niet het gevoel dat ik Nederland bezoek maar een land vol haatdragende, bekrompen, zelfzuchtige, meedogenloze, lompe, onbeleefde gasten die echt niet sporen! en ook nog gevaarlijk doen. Jullie zijn zodanig verislamitiseerd dat jullie straks een tweede bevrijding nodig zullen hebben van de Amerikanen. Nee dank u, ik blijf lekker in de VS, al dacht ik ooit dat het hier te slecht voor woorden was geworden. Geef me maar de Yanks!
Hehe, dat vragen hoe het met je gaat is een beleefde begroeting, geen vraag..quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Kasparovi het volgende:
Buitenkant ziet er altijd prachtig uit, aardige mensen (vragen hoe het met je gaat) maar als je dan antwoord geeft ('het gaat goed dank je') kijken ze je echt aan alsof ze iets aan je gevraagd hebben. Hier moest ik wel aan wennen.
Je schoolverzuimmeter slaat uit. Hup, terug in de schoolbanken jij!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:58 schreef ivoback het volgende:
blijf je daar in dat gestoorde land
Pistolen te koop maar tege terrorisme helemaal gestoord
rijde vanaf 16?:S die gaste kunenieteens verantwoordelijk met scooters omgaan ( ben zelf 16 heb er zelf 1 !)
drinke vanaf 21? dat werkt averechts
voor jointje 3 maande de cel in??
maar het wel voorschrijven?
echt helemaal leip daar:S
ga is kijke in een ghettowijk ofzo oordeel niet over nederland:@
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |