thomasje, door jou ben ik overigens wel blij dat ik hier woonquote:Op maandag 17 mei 2010 13:23 schreef Thomas B. het volgende:
Blijf inderdaad maar lekker daad, bekrompen redneck dat je er bent..
redneck??!!? gastquote:Op maandag 17 mei 2010 13:23 schreef Thomas B. het volgende:
Blijf inderdaad maar lekker daar, bekrompen redneck dat je er bent..
en dat doe ik nu ook dank je welquote:Op maandag 17 mei 2010 13:24 schreef o.us het volgende:
Als je Amerika beter vindt, moet je maar daar blijven.
Mijn ogen zijn wakkergeschud!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef wesp40 het volgende:
en dat doe ik nu ook dank je wel, ik hoop alleen maar dat ik een beetje jullie ogen wakker kan schudden.
Messen om drugs mee te spuiten?quote:k werd lastiggevallen op straat door allerlei louche karakters die mij achter wouden volgen, of naar geld kwamen vragen. Zo'n 3 in de 5 haalde een mes tevoorschijn uit zijn broekzak, om daarmee drugs te spuiten of god weet wat! Ik zag zo her en der een paar dronkaards op straat volledig uitgestrekt liggen! en niemand die zich om hen bekommerde. Dit zijn de toestanden in jullie land!
Z'n hele verhaal is gebaseerd op zijn ervaring met een paar taxichauffeurs, de islamitische winkelbediende en een tegenvallende wisselkoers. Moet ik dat serieus nemen?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:25 schreef wesp40 het volgende:
[..]
redneck??!!? gastik kwam daar omdat ik zo'n grote waardering voor jullie hadden, met zakken vol geld letterlijk om aan jullie te besteden. En in plaats daarvan kreeg ik enkel disrespect (stank voor dank) terug.
Er schud heul niemand met mijn ogen!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef wesp40 het volgende:
[..]
en dat doe ik nu ook dank je wel, ik hoop alleen maar dat ik een beetje jullie ogen wakker kan schudden.
Nogmaals,die messen in de zakken zie je hier niet zo vaak in de VS. Stel je maar voor dat je ruzie krijgt met een onbekende op straat, voordat je het weet, heb je iets in je ribbenkast gestoken gekregen. Daar gaat het om. Fatsoen dus.quote:
Je snapt toch wel wat ik bedoel, alleen is de terminologie misschien een beetje ernaastquote:Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef Copycat het volgende:
Een chain gang is geen straatbende, slimpie. Dat zijn gevangenen die geketend werken, aan bijvoorbeeld een spoorweg.
Was jij erbij? Of ben jij ook TS?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:32 schreef wesp40 het volgende:
En ja volgens mij waren ze de een of andere poederachterige substantie voor aan het bereiden met die meslemmertjes.
Onzin, jij kan blijkbaar niet goed lezen. alles wat ik daar meegemaakt heb, bijn alle interacties dus, hadden anders gekund. Dit soort toestanden maak ik niet mee in de VS, tenzij ik hard op zoek naar ga! Misschien weet je dat niet omdat je je hele leven in dat landje zit, maar het kan wel anders en gebeurt ook waar ik woon.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:29 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Z'n hele verhaal is gebaseerd op zijn ervaring met een paar taxichauffeurs, de islamitische winkelbediende en een tegenvallende wisselkoers. Moet ik dat serieus nemen?Alsof het in zijn eigen land allemaal zo goed geregeld is...
Een beetje boel ernaast. Ja, het woord 'gang' zit erin, maar dan houdt het ook wel op. Beetje domme mistake voor een yank.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:32 schreef wesp40 het volgende:
Je snapt toch wel wat ik bedoel, alleen is de terminologie misschien een beetje ernaast
Maar het ligt wel aan jullie stiekem, geniepige manier van bedriegen die naar schijnt jullie ontzettend veel lekkere "kicks" oplevert. Zelfs naar de weg vragen moest ik tientallen keer doen, omdat mensen het leuk vonden mij de verkeerde weg op te sturen.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:29 schreef Hydrogeny het volgende:
Dus je bent 12 jaar geleden gevlucht voor de opkomst van de moslims en komt nu kijken of we het al hebben opgelost? Dat je verder voor de gek gehouden bent meerdere malen ligt echt niet aan Nederland...
Ouch.quote:
Stapte ik op iemands ego?quote:
Je verpest een prachtig troltopic!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:34 schreef Igen het volgende:
Ik moet zeggen dat dit verhaal toch een heel ander licht op dit topic werpt:
Duitsers die Engels niet kunnen/willen spreken
Ja kijk, je kunt in de USA wel "the right to be stupid" hebben.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:36 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Maar het ligt wel aan jullie stiekem, geniepige manier van bedriegen die naar schijnt jullie ontzettend veel lekkere "kicks" oplevert. Zelfs naar de weg vragen moest ik tientallen keer doen, omdat mensen het leuk vonden mij de verkeerde weg op te sturen.
Naah, expres toeristen de verkeerde kant op sturen gebeurt echt wel hoor, in Nederland. Een klasgenoot van mij, woonachtig in Amsterdam-Centrum, vertelde eens vol trots dat hij regelmatig Duitse toeristen opzettelijk de verkeerde weg wees en dan erbij zei dat het nog héél ver lopen is.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja kijk, je kunt in de USA wel "the right to be stupid" hebben.
Wil nog niet zeggen dat we hier domme mensen kunnen gebruiken en dat de maatschappij op ze aangepast is.
Oh en natuurlllijk zijn we allemaal zo.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:36 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Maar het ligt wel aan jullie stiekem, geniepige manier van bedriegen die naar schijnt jullie ontzettend veel lekkere "kicks" oplevert. Zelfs naar de weg vragen moest ik tientallen keer doen, omdat mensen het leuk vonden mij de verkeerde weg op te sturen.
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:54 schreef FS990 het volgende:
En ik heb nog niets geschreven over al die geld graaiende praktijken zoals openbaar telefoons die je muntgeld niet teruggeven mocht de oproep niet lukken, de wc's waar je voor iedere keer moet betalen,zelfs in cafe's ! waar je net eten heb besteld, automaat-tarieven die van het ene op het andere moment niet kloppen. Winkels waar je 3 euro op moet hoesten om een beetje internet te gebruiken! en niet meer weet wat met je browsing-geschiedenis gaat gebeuren.
Politie die de andere weg opkijkt mocht je problemen krijgen, en die bang zijn om verdachte individu's aan te gaan spreken!
Dit soort geldzucht heb ik nog nooit gezien in de VS. Voor de rest ga maar de VS afkraken maar wat het dit betreft zullen jullie nooit tegen dit prachtige land kunnen opmeten
So hey ketelbinkie, wat een avontuur zeg!!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:20 schreef FS990 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik had hier een tijdje geleden een topic geplaatst over hoe ik mogelijk terug naar Nederland wou emigreren.
Ik ben naar jullie land gekomen op vakantie een paar weken geleden, en ben net terug in de VS waar ik woon. Ik ga jullie een beetje vertellen over mijn ervaringen in jullie land.
Jullie hele land is gewoon vreselijk slecht geworden! Ik wil helemaal niet meer verhuizen naar jullie land. Ik heb erg slechte ervaringen (aanvaringen zelfs) meegemaakt aldaar. Ik ben blij dat ik terug ben in de VS, en kan me niet voorstellen dat ik ooit het idee had terug naar NL te willen keren. Soms moet je echt al het mooie in je leven verliezen voordat je de waarde daarvan kan inschatten.
Eerst en vooral is de reis van de start mislukt. Wel liggen sommige factoren aan mij natuurlijk, maar dit is dan alweer te danken aan mijn naïviteit en goedgelovigheid/vertrouwen van mijn medemens.
Toen ik ben aangekomen op de luchthaven Dusseldorf ( en ik vloog niet via Schiphol - dat is belachelijk duur) heb ik een beetje geld omgewisseld van dollars naar euro's. Dat viel wel mee, alleen viel het conversie-tarief nogal hoger uit dan wat ik verwacht had. Maar ik had beter al mijn geld toen op dat moment in moeten ruilen, dat wist ik achteraf pas.
Eenmaal in de stad reed ik met de DB naar Eindhoven. Daar besloot ik de rest van mijn geld om te wisselen naar Euro's. Grotere fout was er niet geweest, ik werd in de maling genomen voor maar liefst 300 euro's !!! bij een winkel op straat voor valuta-omwisseling.
Zo'n beetje alle buurtwinkels, snackbar's, apotheken, restaurant's, horeca-gelegenheden zijn door allochtone mensen geopereerd. Ik krijg het gevoel als ik ergens binnenloop dat ik in Turkije, Syrië, Marokko, of Egypte woon. Er ontbreekt enige Nederlandse karakter aan jullie bedrijfsleven. Maar het is juist Nederland dat ik wil bezoeken, niet al deze andere landen.
Op het station Eindhoven wachtte ik tientallen minuten voor een deugdelijke taxichauffeur die mij naar het hotel wou vervoeren, maar zo te zien zijn het alleen moslims die ook nog in groepsverband lekker stonden te kletsen. Ik dacht meer aan een chain-gang (soort straatbende) toen ik een taxi wou pakken!
Toen ik ze ging benaderen om een ritje te vragen, gingen ze heel eventjes met elkaar in gesprek, en er barstte een grote lach paar momentjes later toen ze mij iemand toewezen als chauffeur. Ik wist al dondersgoed dat ik in de maling zou worden genomen maar had geen andere keuze.
Waar ook ik naartoe ging, probeerde ik me netjes aan te passen en Nederlands te spreken. Er werd echter behoorlijk boers tegen mij gedaan, en ik kreeg ontzettend veel opmerkingen over hoe ik een buitenlands accent heb, en waar ik vandaan kom zoiets! Alsof dat ook maar iets uit moet maken!![]()
Ik woon weliswaar 12 jaar in de VS, en daardoor ben ik wel een beetje mijn NL se accent kwijt, maar dan ben ik des te meer blij om.
Ik werd lastiggevallen op straat door allerlei louche karakters die mij achter wouden volgen, of naar geld kwamen vragen. Zo'n 3 in de 5 haalde een mes tevoorschijn uit zijn broekzak, om daarmee drugs te spuiten of god weet wat! Ik zag zo her en der een paar dronkaards op straat volledig uitgestrekt liggen! en niemand die zich om hen bekommerde. Dit zijn de toestanden in jullie land!
Ik vind ook de Nederlandse gasten niet echt veel onder voor doen. Er zat zo'n kerel dwars tegenover mij aan de overkant van een trein, met zo'n boze, lelijke blik op z'n gezicht waarvan je zou het denken dat ie net een moord gepleegd had of zo. Vriendelijk was het echt niet.
En als klap op de vuurpijl deed ik me bij het einde van de reis als een arme voor, om te zien hoe ik behandeld zou worden. Ik werd bedrogen, misbruikt, zwaar beledigd zelfs!! en voor de gek gehouden door een speciale opvang in de gemeente die noodlijdende mensen een helpende handen toe moesten steken! Ik wil nooit maar dan ook nooit in erbarmelijke situaties in jullie land terechtkomen!
Ik kan zo doorgaan met mijn verhaal, maar ik merk nu dat ie al heel erg lang is, en daarom sluit ik hiermee af.
Conclusie: jullie land is gewoon naar de klote gegaan, alleen is het nog onduidelijk of jullie dat zelf hebben gewild of of dat volledig buiten je controle om is gebeurt. En als laatste melding ben ik zelf van allochtone komaf, dus racisme is het zeker niet, ik word ook lastiggevallen door mijn allochtone medemens. Ik krijg niet het gevoel dat ik Nederland bezoek maar een land vol haatdragende, bekrompen, zelfzuchtige, meedogenloze, lompe, onbeleefde gasten die echt niet sporen! en ook nog gevaarlijk doen. Jullie zijn zodanig verislamitiseerd dat jullie straks een tweede bevrijding nodig zullen hebben van de Amerikanen. Nee dank u, ik blijf lekker in de VS, al dacht ik ooit dat het hier te slecht voor woorden was geworden. Geef me maar de Yanks!
Je lijkt vooroordelen te hebben tegen bepaalde soorten mensen, die niet altijd zelf direct de schuld voor moeten krijgen.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:56 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een prachtig land, en daar is ook alles mee gezegd
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef FS990 het volgende:
En wij zorgen tenminste voor dat iedereen volop te eten heeft ipv dat ze op straat moeten liggen in een dronkenroes.![]()
Oh ja? Eerste hit op koekel als je zoekt op honger in amerika:quote:Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef FS990 het volgende:
[..]
Je lijkt vooroordelen te hebben tegen bepaalde soorten mensen, die niet altijd zelf direct de schuld voor moeten krijgen.
En wij zorgen tenminste voor dat iedereen volop te eten heeft ipv dat ze op straat moeten liggen in een dronkenroes.![]()
NLers hebben een erg slechte "attitude" tegen arme/dakloze/weerloze mensen.
Er zijn genoeg voorzieningen voor mensen in dit land, dus er hoeft niemand dak- of werkloos te zijn. Feit dat er toch mensen zijn die of voor dit leven kiezen of helaas gedwongen worden die kant op te gaan is ook deels te danken aan onze fijne overheidquote:Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef FS990 het volgende:
[..]
Je lijkt vooroordelen te hebben tegen bepaalde soorten mensen, die niet altijd zelf direct de schuld voor moeten krijgen.
Ga maar eens het Amerikaans consulaat bezoeken te Amsterdam. En bij aankomst doe je horloge-timer aan. Ik verzeker je dat je niet binnen 30 minuten zelfs naar de balie zal kunnen vanwege de rijquote:Op maandag 17 mei 2010 14:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wel jammer dat je zo snel through the basket valt.
En wat is het praktisch nut daarvan dan?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef FS990 het volgende:
[..]
Ga maar eens het Amerikaans consulaat bezoeken te Amsterdam. En bij aankomst doe je horloge-timer aan. Ik verzeker je dat je niet binnen 30 minuten zelfs naar de balie zal kunnen vanwege de rij
En dan krijg ik daar voedsel en een slaapplek? Of heeft deze post een andere relevantie?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef FS990 het volgende:
Ga maar eens het Amerikaans consulaat bezoeken te Amsterdam. En bij aankomst doe je horloge-timer aan. Ik verzeker je dat je niet binnen 30 minuten zelfs naar de balie zal kunnen vanwege de rij
Werken ze daar dan zo inefficiënt en hebben ze daar zulke langzame ongemotiveerde medewerkers zonder arbeidsmoraal dan?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef FS990 het volgende:
[..]
Van wie ga je het geloven? Iemand die in het land zelf woont en veel kent, of een vage website-link waar je vaak de auteur's niet eens kan contacteren?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Oh ja? Eerste hit op koekel als je zoekt op honger in amerika:
http://amerika.blog.nl/al(...)adden-honger-in-2008
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef FS990 het volgende:
[..]
Van wie ga je het geloven? Iemand die in het land zelf woont en veel kent, of een vage website-link waar je vaak de auteur's niet eens kan contacteren?
Als jij die eerste iemand bent: dan ga ik op die website af. Ook op mijn eigen ervaringen in de VS, met talloze daklozen die om geld smeekten, maar vooral op feiten die voorhanden zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef FS990 het volgende:
Van wie ga je het geloven? Iemand die in het land zelf woont en veel kent, of een vage website-link waar je vaak de auteur's niet eens kan contacteren?
Excuses aanvaard en nu opkutten met je nonsens.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:06 schreef FS990 het volgende:
Jullie Europese gasten sporen echt niet!!! Sorry
Misschien hebben jullie meer leefruimte (lebensraum) nodig of zo....maar met elke reactie komen jullie alleen maar haatvoller over.
Hihi, sorryquote:Op maandag 17 mei 2010 14:06 schreef FS990 het volgende:
Jullie Europese gasten sporen echt niet!!! Sorry
Misschien hebben jullie meer leefruimte (lebensraum) nodig of zo....maar met elke reactie komen jullie alleen maar haatvoller over.
Serieus, jij bent echt nog nooit verder geweest dan je 300 inwoners tellende dorpje op het platteland van Alabamaquote:Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef FS990 het volgende:
[..]
Bij je eerste twee zinnen lees ik al zo'n grote contradictie. Of valt dat jou niet op. Er zijn genoeg voorzieningen, maar de overheid treedt niet voldoende op??quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorzieningen voor mensen in dit land, dus er hoeft niemand dak- of werkloos te zijn. Feit dat er toch mensen zijn die of voor dit leven kiezen of helaas gedwongen worden die kant op te gaan is ook deels te danken aan onze fijne overheid.
Next to that, welk continent heeft er onlangs pas iets voor de mensen die het minder hebben geregeld in de vorm van een ziektewet? Ohja jullie. De enige die een beetje nadenkt is Barack... Tuurlijk Amerika heeft geen zwervers, geen dronkaards, geen criminelen. Het is daar echt paradise.
rot toch op wat een onzin.
Wij ontkennen niet dat deze problemen bestaan. Alleen gaan we eerlijker te werk met de aanpak daarvan.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..].. Tuurlijk Amerika heeft geen zwervers, geen dronkaards, geen criminelen. Het is daar echt paradise.
rot toch op wat een onzin.
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef FS990 het volgende:
Wij ontkennen niet dat deze problemen bestaan. Alleen gaan we eerlijker te werk met de aanpak daarvan.
Kijk daar komt de kat uit de mouw. Jij wil graag zoiets hebben wat je overigens in de VS makkelijker kan krijgen, alleen is het jammer dat je Nederlandse bent en niet Amerikaanse. Voor jou dus. Want jullie landgenoten hebben lak aan je, al wil je dat niet geloven.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dan krijg ik daar voedsel en een slaapplek? Of heeft deze post een andere relevantie?
Overheid en instanties zijn twee totaal verschillende dingenquote:Op maandag 17 mei 2010 14:13 schreef FS990 het volgende:
[..]
Bij je eerste twee zinnen lees ik al zo'n grote contradictie. Of valt dat jou niet op. Er zijn genoeg voorzieningen, maar de overheid treedt niet voldoende op??
Waarom moet de overheid enigszins optreden als er voldoende voorzieningen zijn??
NIemand kiest om dakloos te zijn, malloot dat begrijp je blijkbaar niet, en anders had ik ook niet verwacht na mijn jammerlijke vakantiereis door je land. Maar die hebben hulp nodig, niet haat.
Doe die eerste zin nog een keer over. Want het is wartaal.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als jij die eerste iemand bent: dan ga ik op die website af. Ook op mijn eigen ervaringen in de VS, met talloze daklozen die om geld smeekten, maar vooral op feiten die voorhanden zijn.
Trouwens: Die Amerikaanse douane kan ook wel eens een lesje vriendelijkheid gebruiken!
kan jij niet eens ophouden met je scheldwoorden? Typisch Nederlands.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Serieus, jij bent echt nog nooit verder geweest dan je 300 inwoners tellende dorpje op het platteland van AlabamaRedneck! En dan praten over vooroordelen
Welkom!quote:
En btw, jouw post klopt niet over hoe er voldoende voorzieningen zijn. De opvang in Eindhoven is 8 in de 10 keer vol, en heeft geen bedden meer waardoor ze mensen moeten weigeren en terug naar de straat sturen. Bovendien zijn dat niet echte opvangen maar plekjes voor verslaafde mensen die zorg nodig hebben. Ik werd verteld dat je om uitkering te kunnen trekken maandenlang moet wachten, en dat daarop geen enkele garantie is..quote:
Kom maar hetzelfde soort proefreisje doen zoals ik daar gedaan heb. De rest spreekt voor zichzelf.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Is NL echt zo ruk vergeleken bij het paradijs dat de VS is?
Hij kan niet eens z'n eigen accounts uit elkaar halen en jij denkt dat hij ooit zal leren anderen te herkennen?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:33 schreef Copycat het volgende:
Leer eens users uit elkaar te halen. En vertel me nu eindelijk eens waarom ik een ambassade zou willen hebben.
Slimpie.
Je maakt nu de fout te denken dat ik nog nooit in de VS ben geweest. In Miami kon ik beter uit de voeten met Spaans dan met Engels en in NY een taxi nemen is ook een feest. Andere landen, zelfde problemen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef FS990 het volgende:
Kom maar hetzelfde soort proefreisje doen zoals ik daar gedaan heb. De rest spreekt voor zichzelf.
Dat bedacht ik me ook, nadat ik op invoeren had gedrukt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Hij kan niet eens z'n eigen accounts uit elkaar halen en jij denkt dat hij ooit zal leren anderen te herkennen?
Waarom stel je een vraag als je het antwoord al op weet?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Hij kan niet eens z'n eigen accounts uit elkaar halen en jij denkt dat hij ooit zal leren anderen te herkennen?
Zoiets heet een retorische vraag.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:37 schreef FS990 het volgende:
Waarom stel je een vraag als je het antwoord al op weet?
Maar lieverd, ik hou juist van users zoals jij.quote:Enerzijds wil je nieuwsgierig en nuchter overkomen, maar bij de volgende opmerking zorgt je haat en vooroordelen ervoor dat je juist afschuwelijk bent.
Voor de derde keer hé slimmerik het gaat niet erom dat er problemen bestaan. Dat geef ik graag zelfs toe. Het scheelt juist in de oplossing daarvan.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Je maakt nu de fout te denken dat ik nog nooit in de VS ben geweest. In Miami kon ik beter uit de voeten met Spaans dan met Engels en in NY een taxi nemen is ook een feest. Andere landen, zelfde problemen.
Volgens mij raak je hier aan een goed punt, maar snap je de diepere verbanden niet helemaal.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:40 schreef FS990 het volgende:
[..]
Voor de derde keer hé slimmerik het gaat niet erom dat er problemen bestaan. Dat geef ik graag zelfs toe. Het scheelt juist in de oplossing daarvan.
EN in de VS stel ik je gerust dat er bij een dronkenlap op straat de politie langs komt om hem vervolgens naar een daklozenopvang te vervoeren.
Medelijden tref ik niet aan in jullie land. ook hier in dit topic krijg ik alleen maar extra bevestiging van wat er allemaal fout is met jullie. Dank je wel.
Monopoly punten ofzo?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:16 schreef Copycat het volgende:
Waarom zou ik een Amerikaanse ambassade willen hebben?
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:37 schreef FS990 het volgende:
[..]
Waarom stel je een vraag als je het antwoord al op weet?
Enerzijds wil je nieuwsgierig en nuchter overkomen, maar bij de volgende opmerking zorgt je haat en vooroordelen ervoor dat je juist afschuwelijk bent.
Kijk ik heb zelf grote banden ('roots') met Nederland. Dat vormt een zekere deel van mijn verleden. Ik heb natuurlijk dus geen vooroordelen tegen jullie, want dan heb ik vooroordelen tegen mezelf.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij raak je hier aan een goed punt, maar snap je de diepere verbanden niet helemaal.
In Nederland hebben we goede sociale voorzieningen. Die zijn een recht. Wie desondanks in de goot belandt maakt er blijkbaar zelf een potje van en verdient daarom niet zomaar medelijden.
In de VS zijn geen goede voorzieningen. Daar kun je dus alleen maar hopen dat je uit medelijden door iemand geholpen wordt.
* Igen heeft ooit eens een cursusje sociologie gehad...
quote:Op maandag 17 mei 2010 15:10 schreef FS990 het volgende:
[..]
Kijk ik heb zelf grote banden ('roots') met Nederland. Dat vormt een zekere deel van mijn verleden. Ik heb natuurlijk dus geen vooroordelen tegen jullie, want dan heb ik vooroordelen tegen mezelf.
Maar wat ik daar gezien heb tijdens deze reis doet me willen huilen. Jullie land is niet meer zoals het was. Neem dat aan van iemand die er 12 jaar geleden woonde, en voor het laatst op bezoek was in 2004 (vóór deze laatste reis).
Het land is gewoon verziekt. Ik wil niet zwartepieten, maar er moeten grote veranderingen komen.
Waar blijven die sociale voorzieningen dan voor al die mensen die op straat liggen? Ik heb zelfs een goede vrouw leren kennen bij de opvang, zij moest mij tientallen keren smeken om een beetje zakgeld. Ze sprak ook vloeiend Engels en vertelde mij hoe zwaar zwervers zoals zij het hebben. Ze is actief bezig met het zoeken van een baan, woning, en geld, en trust me, zij wil niet dakloos blijven. Ze heeft ook bij de gemeente aangeklopt, maar tot nu toe nog niks opgeleverd. Ze kon niet geloven dat ik uit de VS kwam, haar eerste vraag was, waarom ben je uit de VS gekomen iets dergelijks.
Dit bord voor de kop mentaliteit zal jullie alleen maar verder de afgrond in helpen. Kijk maar eens naar binnen, daar worden jullie schoner van.
Kom op zeg, hou eens op met die aanstellerij!quote:Op maandag 17 mei 2010 15:10 schreef FS990 het volgende:
[..]
Waar blijven die sociale voorzieningen dan voor al die mensen die op straat liggen? Ik heb zelfs een goede vrouw leren kennen bij de opvang, zij moest mij tientallen keren smeken om een beetje zakgeld. Ze sprak ook vloeiend Engels en vertelde mij hoe zwaar zwervers zoals zij het hebben. Ze is actief bezig met het zoeken van een baan, woning, en geld, en trust me, zij wil niet dakloos blijven. Ze heeft ook bij de gemeente aangeklopt, maar tot nu toe nog niks opgeleverd. Ze kon niet geloven dat ik uit de VS kwam, haar eerste vraag was, waarom ben je uit de VS gekomen iets dergelijks.
Dit bord voor de kop mentaliteit zal jullie alleen maar verder de afgrond in helpen. Kijk maar eens naar binnen, daar worden jullie schoner van.
Ze krijgt volgens mij alsnog geen enkele uitkering vanwege een of andere technicaliteit. En ik geloof deze vrouw want ik geef haar het voordeel van de twijfel. Het systeem zit dus ergens fout in elkaar. Ik heb geen enkele reden om mezelf aan te willen stellen want ik heb deze boel zelf meegemaakt. Bescheidener kan ik niet zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Kom op zeg, hou eens op met die aanstellerij!
Wedden dat die 'goede vrouw' een drank- of drugsprobleem heeft waar ze nooit iets aan heeft willen doen, daardoor tijdenlang haar hele bijstandsuitkering -vele honderden euro's per maand dus- aan haar verslaving heeft verspild, en door de daaruit resulterende wanbetaling uit huis is gezet?
Moeten we dan zo iemand uit medelijden gratis kost en inwoning geven, bovenop die vele honderden euro's uitkering waar andere mensen gewoon hun huur en boodschappen van betalen?
Ja, wat is het nou?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:28 schreef FS990 het volgende:
En ik geloof deze vrouw want ik geef haar het voordeel van de twijfel.
doei Nederlandsequote:Op maandag 17 mei 2010 15:22 schreef Ripley het volgende:
Zeggen dat Amerika socialer is dan Nederland
Maar goed, zo te horen pas je daar prima, dus good riddance
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kuch.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:35 schreef thomaster het volgende:
Nou, onze overheid pleegt tenminste geen aanslagen op ons eigen volk om een oorlog te kunnen beginnen!
En laat er vervolgens een moskee bouwen:quote:Op maandag 17 mei 2010 15:35 schreef thomaster het volgende:
Nou, onze overheid pleegt tenminste geen aanslagen op ons eigen volk om een oorlog te kunnen beginnen!
Nee maar duizenden mensen jaarlijks van de honger, kou of verslaving op straat laten sterven vanwege geldgebrek is altijd veel mooier. Lak/minachting dus aan de behoeftigen. Dit ga je mij niet weerleggen, heb het net meegemaakt als direct bijbetrokkene, en blijft een verse herinnering in mijn hoofd.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:35 schreef thomaster het volgende:
En dit gebeurt niet in de US? Ik zou dit graag onderbouwd willen zien...quote:Op maandag 17 mei 2010 20:49 schreef FS990 het volgende:
[..]
Nee maar duizenden mensen jaarlijks van de honger, kou of verslaving op straat laten sterven vanwege geldgebrek is altijd veel mooier.
Dat is wel zo alleen vanwege wat er allemaal voor rotzooi wordt uitgehaald in jouw land. Als ik dat vind dan is dat direct gebaseerd op de harde realiteit van een leven in Nederland. De feiten dus. En mensen gaan met weinig respect voor elkaar om. Deze reacties versterken alleen maar mijn standpunt.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:01 schreef NekoKoneko het volgende:
Als je de VS beter vind dan NL zegt dat meer over jou dan over Nederland, rot maar mooi een eind op met je buitenlandse accent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |