abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81565170
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 01:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is inderdaad leuk voor het slachtoffer.

Maar als samenleving schiet je er maar bar weinig mee op. In tegendeel zelfs, al die strenge straffen helpen blijkbaar geen reet, want in de VS vinden 5,4 moorden per 100.000 inwoners per jaar plaats, tegenover slechts 0,91 in Nederland.

En wat heb jij nou liever? Vermoord worden met de kennis dat de dader levenslang kan krijgen? Of gewoon blijven leven en helemaal niet vermoord worden?
[..]

Eerlijker?

Denk jij dat de gemiddelde Amerikaanse jury eerlijker en objectiever oordeelt dan een rechter die ervoor is opgeleid?

Denk jij dat afhankelijk zijn van medelijden en donaties eerlijker is dan gebruik kunnen maken van een recht op bijstand (in verschillende soorten en maten) ondersteund door een grondwettelijk recht op gelijke behandeling?

Wat zeur je uit je nek toch.

Lees jezelf eerst goed in in de onderwerpen die je wilt bespreken voordat je zomaar een of andere conclusie probeert neer te zetten.

Je weet blijkbaar niets over het Amerikaanse AOW systeem. Zoiets heet Social Security en er zijn twee vormen (SSDI en SSI) Het eerste is voor mensen die jarenlang arbeid hebben verricht en een solide arbeidsgeschiedenis hebben. Die hebben dus gecontribueerd aan het systeem door belasting te betalen.

Het tweede is voor mensen die bijna nooit echt hebben kunnen werken vanwege een of andere handicap. Die hebben ook recht op uitkering, alleen valt de hoogte van het bedrag lager uit.

Er is een aparte derde categorie uitkering voor afgetreden mensen en bejaarden (ook die nooit gewerkt hebben) oftewel het pensioen-systeem en dat is dus ook Social security.

Je hebt dus nu al de feiten, hopelijk worden jouw reacties ook een beetje intelligenter van. Je moet blijkbaar veel meer studeren over de VS voordat je in staat zal zijn iets van waarde hier te posten.
pi_81565224
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 01:35 schreef Igen het volgende:
Ik snap trouwens niet wat je bezielt, TS. Het kan best gebeuren dat Nederland je niet bevalt. Prima. Maar waarom ga je dan zo eindeloos tijd verdoen om te proberen, met allerlei lariekoek-verhalen nog wel, Nederlanders ervan te overtuigen dat hun eigen land volkomen kut is? Snap je dan niet dat dat toch niet gaat werken en alleen maar tijdverspilling is?

Zo, en nu ga ik naar bed, en ik hoop dat ik het morgen kan opbrengen om niet meer in dit kansloze topic te kijken...
Wat mij bezielt is de lust naar verbetering van de huidige omstandigheden en echte welvaart voor het land. DIe NL ers moeten vanzelf zijn overtuigd want het is niet meer hun eigen land, en daarom is het kut.

Want ik kijk vanuit een andere perspectief als jij, namelijk een van jaren geleden. En daarom mag ik met alle recht zeggen dat het veel veranderd is naar het slechte.
  Boks-Chick dinsdag 18 mei 2010 @ 06:06:45 #128
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81566125

TS, jij bent de man waar Phil over zingt in het eerste couplet, verder is dit nummer treffend voor hoe het er wèl aan toe gaat in steden in de USA
lolwut
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:09:54 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81567752
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 01:08 schreef wesp40 het volgende:

We hebben ook een fatsoenlijke politie-macht itt jullie.
Ik denk dat Rodney King daar anders over denkt .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_81568110
Jaja in de vs worden problemen eerlijker aangepakt.
quote:
Voorbijgangers laten dakloze doodbloeden
Uitgegeven: 26 april 2010 14:31
Laatst gewijzigd: 26 april 2010 16:27
AMSTERDAM - In de Verenigde Staten is met afgrijzen gereageerd op de dood van een dakloze in New York. Voorbijgangers lieten de man op straat doodbloeden, nadat die was neergestoken toen hij een belaagde vrouw te hulp schoot.
© NU.nl/Wieland van Dijk

Bekijk video

De 31-jarige illegale immigrant Hugo Alfredo Tale-Yax uit Guatemala greep in toen een onbekende vrouw op straat in het New Yorkse stadsdeel Queens om hulp riep, nadat zij werd belaagd door een eveneens onbekende man. Bij die interventie werd hij meermalen gestoken.

Beelden van een bewakingscamera, die werden gepubliceerd door de New York Post, laten zien hoe Tale-Yax vervolgens een uur op de stoep ligt dood te bloeden: Een man tilt hem even op, maar legt hem weer neer als hij het bloed ziet. De meeste voorbijgangers lopen echter haastig voorbij. Twee mannen staan alleen even stil om een foto te maken alvorens hun weg te vervolgen. Toen de hulpdiensten eindelijk arriveerden, was de man al overleden.

Moreel falen

De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid. Psycholoog John Darley, deskundige op het gebied van omstandersgedrag bij dergelijke incidenten, noemt de gebeurtenis tegenover de New York Times 'een moreel falen'. "Deze man deed wat hij moest doen, en wij lieten de man die deed wat hij moest doen gewoon doodgaan."

Illegalen

Toch tonen buurtbewoners tegenover de krant wel enig begrip voor de reactie van de voorbijgangers. In de arme buurt Jamaica liggen vaak dronken mannen op straat, en bovendien zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben. "Die mensen zijn erg bang om de autoriteiten te bellen," legt een lokale kerkleider uit. "Het is niet zo dat het ze niets kan schelen."
Kan me iets herinneren uit een eerdere post van TS... dornken mensen worden door politie geholpen...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:38:40 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81568393
TS 'zeurt' zo enorm uit zijn nek. Het is bijna een kunst. Bijna.
pi_81575231
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:38 schreef Copycat het volgende:
TS 'zeurt' zo enorm uit zijn nek. Het is bijna een kunst. Bijna.
Hij is meer Nederlander dan hij wil toegeven
pi_81575311
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:26 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]

Kan me iets herinneren uit een eerdere post van TS... dornken mensen worden door politie geholpen...
Het enige wat jullie kunnen en blijven doen is gewoon een paar geïsoleerde gevallen opzoeken (vaak uit jaren geleden) om daarmee de VS in een slechte daglicht te stellen. Wat jammer, triest, en vooral wanhopig.

Want dat soort dingen hier zijn meer de uitzondering. In Nederland zijn overvallen, moord, verkrachtingen, en mishandeling meer de regel. En dan moet je natuurlijk niets tegen de politie zeggen want ze geloven je niet, en dat ook alleen als ze echt iets doen.

Maar een deel van jullie opmerkingen is goed te begrijpen. De meeste van jullie verlaten het land niet, en zijn ook niets anders gewend. Ik wel. En naarmate ik vergelijk met de VS, ben ik blijer dat ik hier ben. Ik had een heel andere beeld van Nederland voordat ik op bezoek kwam bij jullie.
pi_81575756
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:26 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]

Wat een kluns ben je zeg. Je kan je eigen bronnen niet goed lezen zo te zien.

"De 31-jarige illegale immigrant Hugo Alfredo Tale-Yax uit Guatemala greep in toen een onbekende vrouw op straat in het New Yorkse stadsdeel Queens om hulp riep, nadat zij werd belaagd door een eveneens onbekende man. Bij die interventie werd hij meermalen gestoken.

Moreel falen

De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid. Psycholoog John Darley, deskundige op het gebied van omstandersgedrag bij dergelijke incidenten, noemt de gebeurtenis tegenover de New York Times 'een moreel falen'. "Deze man deed wat hij moest doen, en wij lieten de man die deed wat hij moest doen gewoon doodgaan."

Illegalen

Toch tonen buurtbewoners tegenover de krant wel enig begrip voor de reactie van de voorbijgangers. In de arme buurt Jamaica liggen vaak dronken mannen op straat, en bovendien zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben. "Die mensen zijn erg bang om de autoriteiten te bellen," legt een lokale kerkleider uit. "Het is niet zo dat het ze niets kan schelen."

"De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid."

Dat dus. Dat is toch een fatsoenlijkere reactie van mensen dan wat je in Nederland krijgt, dat verzeker ik je.
Bovendien doe je nogmaals aan het aanduiden van het probleem maar dit gaat nergens over de aanpak.

Dus ik herhaal voor je "ONTKEN IK NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS, ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT" Het is inmiddels al de 6 keer dat ik dezelfde zin moet herhalen, maar ja, dit zijn Nederlanders eh, waarmee ik een intelligente gesprek wil voeren.

Als de politie diegene oppakt, dan is het bijna funest met hem en zijn toekomst. Kan je dat eerlijk zeggen in Nederland?? waar de politie 12 jarige meisjes verkracht, vermoord, en in een tuintje begraaft?

En nogmaals dit is een buurt dat ongeveer 10 keer slechter is als de Bijlmer, met Amerikanen is het ook niet bevolkt maar illegale immigranten. Er is een goeie reden dus waarom ze de politie niet inschakelen.

In Nederland staan mensen toe te kijken als je mishandeld of overvallen wordt, en dan zijn het ook geen illegalen maar gewone Nederlanders of allochtonen.

Jullie zijn zeer gefrustreerd dat grote delen van jullie steden niet meer tot jullie behoren maar allochtone Moslims. Dus gebeuren dit soort dingen vaker bij jullie maar niet bij ons, en dat houden we lekker zo.

Jullie zijn echt stomme mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wesp40 op 18-05-2010 13:15:26 ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:14:49 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576026
Gelukkig ben jij niet stom en kun je ons op onze stommiteiten wijzen!

What a piece of art, jij.
pi_81576098
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:06 schreef wesp40 het volgende:
Dan is het maar goed dat je in het land van de NOG stommere mensen woont, waar het de domheid ongeveer even hoog is als het gemiddelde gewicht op dat verdomde continent. Als het een eiland was geweest waren jullie naar de zeebodem gezonken!
pi_81576220
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:14 schreef Copycat het volgende:
Gelukkig ben jij niet stom en kun je ons op onze stommiteiten wijzen!

What a piece of art, jij.
Ja hoor, ik geloof erin dat we daklozen en arme mensen de rug toe moeten draaien en in de kou laten staan (letterlijk dan) dat we hen moeten bestraffen voor hun eigen onheil of ongelukken door de schuld aan hen terug te geven.

Dat we steekpartijen, mishandelingen, en moord moeten tolereren, en als een alledaagse gebeurtenis beschouwen waar de daders nog geen 10 dagen hechtenis zullen krijgen.

Dat we ontzettend veel Islamieten naar ons land toe moeten brengen, en moskees laten bouwen waar ze lekker hun godsdienst mogen oefenen.

Dat we een maatschappij moeten bouwen waar alles gaat om het werk, en uren draaien, waar alles is op prestatie gericht, en van echt genieten van het leven geen sprake is.

Maar oorlog beginnen we niet want daar zijn we te bang voor.

Ja dit is de VS dat wij straks gaan bouwen zodat wij net als Nederland kunnen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:22:39 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576293
Wat voor een medicatie heb jij? Je raaskalt als een kip zonder kop. Gebaseerd op je eigen hersenspinsels en niet op feiten.
pi_81576327
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:20 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Ja hoor, ik geloof erin dat we daklozen en arme mensen de rug toe moeten draaien en in de kou laten staan (letterlijk dan) dat we hen moeten bestraffen voor hun eigen onheil of ongelukken door de schuld aan hen terug te geven.

Dat we steekpartijen, mishandelingen, en moord moeten tolereren, en als een alledaagse gebeurtenis beschouwen waar de daders nog geen 10 dagen hechtenis zullen krijgen.

Dat we ontzettend veel Islamieten naar ons land toe moeten brengen, en moskees laten bouwen waar ze lekker hun godsdienst mogen oefenen.

Dat we een maatschappij moeten bouwen waar alles gaat om het werk, en uren draaien, waar alles gericht is op prestatie gericht, en van echt genieten van het leven geen sprake is.

Maar oorlog beginnen we niet want daar zijn we te bang voor.

Ja dit is de VS dat wij straks gaan bouwen zodat wij net als Nederland kunnen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dude.. ..
OMG!
pi_81576348
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:22 schreef Copycat het volgende:
Wat voor een medicatie heb jij? Je raaskalt als een kip zonder kop. Gebaseerd op je eigen hersenspinsels en niet op feiten.
zeker iets dat uitgevonden is in Nederland? misschien?

want daarnaartoe vluchten alle drugsdealers als Moslims naar Mecca.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:26:04 #141
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576404
quote:
According to the US Department of Housing and Urban Development, there were 664,414 sheltered and unsheltered homeless persons nationwide on a single night in January 2008. Additionally, about 1.6 million persons used an emergency shelter or a transitional housing program during the 12-month period between October 1, 2007 and September 30, 2008. This number suggests that 1 in every 190 persons in the United States used the shelter system at some point in that period. [3]
Gelukkig is het in de States allemaal piekfijn geregeld, hoeft er geen homeless person te sterven op straat.
In Nederland wel. Duizenden per jaar zelfs!!!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:26:35 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576425
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:24 schreef wesp40 het volgende:

zeker iets dat uitgevonden is in Nederland? misschien?

want daarnaartoe vluchten alle drugsdealers als Moslims naar Mecca.
Heb je een verkeerde paddo op tijdens je bezoekje aan de Wallen?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:26:54 #143
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_81576431
Ben het eens met de TS. Sinds al die duizenden zwervers levenloos voor mijn deur opgestapeld liggen durf ik vanwege kans op ziektes niet meer naar mijn Islamitische supermarkt te gaan.

Ik mis een Steven Seagal, die tussen het verkrachten van een paar blonde auslanders door, even op orde op zaken komt stellen en weer law&order brengt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:27:24 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81576452
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:26 schreef Ryon het volgende:
Ben het eens met de TS. Sinds al die duizenden zwervers levenloos voor mijn deur opgestapeld liggen durf ik vanwege kans op ziektes niet meer naar mijn Islamitische supermarkt te gaan.

Ik mis een Steven Seagal, die tussen het verkrachten van een paar blonde auslanders, even op orde op zaken komt stellen en weer law&order brengt.
Ik LOLde best hard.
pi_81579039
quote:

[..]

Wat een kluns ben je zeg. Je kan je eigen bronnen niet goed lezen zo te zien.

"De 31-jarige illegale immigrant Hugo Alfredo Tale-Yax uit Guatemala greep in toen een onbekende vrouw op straat in het New Yorkse stadsdeel Queens om hulp riep, nadat zij werd belaagd door een eveneens onbekende man. Bij die interventie werd hij meermalen gestoken.

Moreel falen

Illegalen

"De videobeelden hebben in de Verenigde Staten tot geschokte reacties geleid."

Dat dus. Dat is toch een fatsoenlijkere reactie van mensen dan wat je in Nederland krijgt, dat verzeker ik je.
Bovendien doe je nogmaals aan het aanduiden van het probleem maar dit gaat nergens over de aanpak.

Dus ik herhaal voor je "ONTKEN IK NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS, ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT" Het is inmiddels al de 6 keer dat ik dezelfde zin moet herhalen, maar ja, dit zijn Nederlanders eh, waarmee ik een intelligente gesprek wil voeren.

Als de politie diegene oppakt, dan is het bijna funest met hem en zijn toekomst. Kan je dat eerlijk zeggen in Nederland?? waar de politie 12 jarige meisjes verkracht, vermoord, en in een tuintje begraaft?

En nogmaals dit is een buurt dat ongeveer 10 keer slechter is als de Bijlmer, met Amerikanen is het ook niet bevolkt maar illegale immigranten. Er is een goeie reden dus waarom ze de politie niet inschakelen.

In Nederland staan mensen toe te kijken als je mishandeld of overvallen wordt, en dan zijn het ook geen illegalen maar gewone Nederlanders of allochtonen.

Jullie zijn zeer gefrustreerd dat grote delen van jullie steden niet meer tot jullie behoren maar allochtone Moslims. Dus gebeuren dit soort dingen vaker bij jullie maar niet bij ons, en dat houden we lekker zo.

Jij zoekt gewoon iedere keer iets om je eigen regel te herhalen
quote:
Waar ik op reageerde had je geen commentaar. Je geeft zelfs aan dat we komen met dingen die vaak jaren terug waren. DIT was 3 weken terug nog. En het is dus schijnbaar bekend maar nog wordt er niets aan gedaan. Argumenten als illegalen gaat hier niet echt op als een feit dat hun de dronken mannen zijn. Er liggen gewoon vaak dronken mannen EN er zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben...
pi_81579354
dit topic
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_81580266
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:37 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Jij zoekt gewoon iedere keer iets om je eigen regel te herhalen
[..]

Waar ik op reageerde had je geen commentaar. Je geeft zelfs aan dat we komen met dingen die vaak jaren terug waren. DIT was 3 weken terug nog. En het is dus schijnbaar bekend maar nog wordt er niets aan gedaan. Argumenten als illegalen gaat hier niet echt op als een feit dat hun de dronken mannen zijn. Er liggen gewoon vaak dronken mannen EN er zouden veel mensen in Jamaica zelf geen geldige verblijfsstatus hebben...
Ja dat klopt. De voorbeelden die jullie opzoeken zijn "vaak" (maar niet altijd dus) verouderde gevallen.

Wanneer gaan ze een cursus lezen aanbieden in die Nederlandse scholen?

De rest van je paragraaf is niet te begrijpen. En daarom reageer ik ook niet.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:20:16 #148
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_81580667
Wat een fantastisch topic, in tijden niet meer zo gelachen. Aan de ene kant de TS (blijkbaar met een gespleten persoonlijkheid) die, al struikelend over de dode daklozen, zich van het ene probleem in het andere begeeft. Enige vorm van zelfreflectie lijkt de TS vreemd. Echter, dan verrast hij vriend en vijand en schreeuwt:"...IK ONTKEN NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS! ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT ...". Aan de andere kant al die landgenoten die zich geroepen voelen om serieus op de TS in te gaan. In Nederland mag je nl. alles zeggen maar als buitenlander kritiek op ons mooie kikkerlandje hebben wordt niet gewaardeerd. Wat een passie, echt genieten geblazen!

Maaaaarrruhhhh TS, even serieus, dit is toch gewoon een troltopic, toch????
Siesta & Fiesta!
pi_81580860
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:23 schreef Thomas B. het volgende:
Blijf inderdaad maar lekker daar, bekrompen redneck dat je er bent..
Gelijk omdat iemand zaken bij naam noemt is het gelijk een racist of
moslimhater? Waar hebben wij dat eerder gezien en gehoord?

Nederland is inderdaad veranderd en zeker niet helemaal ten goede
zoals de heren politici ons willen doen geloven.
Ik kan daarom dit verhaal van een oud landgenoot deels helemaal
onderschrijven want ook ik voel me verre van plezierig in dit land op
sommige momenten terwijl ik zelf verre van 'arisch' ben.
75 topics = FIN
pi_81583078
quote:
Mammie hij noemde me stom
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: