abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81679701
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Gemene ik.
Al die duizenden daklozen per jaar die zelfs door het Leger des Heils in de doofpot worden gestopt. Gelukkig weet jij beter!
Wat ik wel weet is dat het niet zo makkelijk is bij het Leger des Heils terecht te komen. En al doe je dat wel, ben je in de meeste gevallen hen toch ook wat geld schuldig. Bovendien het is meer de regel dan de uitzondering dat mensen weggestuurd worden vanwege gebrek aan bedden. Al geef je deze dingen niet graag prijs, weet ik het toch wel na een beetje eigen onderzoek.

Wat zeiden we al over iets met een bord en een kop?
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:44:50 #232
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_81679754
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:46:33 #233
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81679844
Corrupte zooi hoor, dat Leger des Heils. Volgens mij zit daar een militante lobby achter. Die daklozen voor breakfast eten. Vandaar dat die lijken nooit gevonden worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_81680171
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:38 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Nee de Mac in Eindhoven moest je wel voor betalen. 30 eurocent, en de bk op het station had geen enkele wc, nog beter dus.

[EDIT] Misschien willen ze dat we in flesjes pissen, de mannen tenminste. Dat doe ik liever ook, is nog eens schoner dan de wc's waarvan ze jou wijs proberen te maken dat al dat geld voor schoonmaak en onderhoud bedoeld is. Lekker achter een struikje
Wat is het toch makkelijk te generalisren en voorspelbaar dat TS zelfs zo erg is en naar de MD gaat.

Loop een stukje verder richting stratum daar staan wel ergens plaskruizen om gratis te plassen. Misschien dat de WC bij de ierse pub ook nog wel gratis is, maar als je naar pauper plaatsen gaat heb je vaak dat je ook als pauper behandelt wordt.
pi_81680257
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:46 schreef Copycat het volgende:
Corrupte zooi hoor, dat Leger des Heils. Volgens mij zit daar een militante lobby achter. Die daklozen voor breakfast eten. Vandaar dat die lijken nooit gevonden worden.
Jij lijkt niet goed te begrijpen wat het verschil is tussen corrupt en fout. Ik heb het eerder een foute systeem genoemd, al vindt er natuurlijk ook wat bedrog plaats.

Betekent dat de voorzieningen zoals ze nu bestaan onvoldoende zijn. Dat is al op zich reden genoeg om actie te ondernemen.

Corruptie pak je anders aan.
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:55:52 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81680309
Bij de wortels aanpakken die corruptie! Stelletje bedriegers en dan nog fout in de oorlog tegen de armoede die Nederland overspoelt. Klootzakken in dat leger.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_81680450
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is het toch makkelijk te generalisren en voorspelbaar dat TS zelfs zo erg is en naar de MD gaat.

Loop een stukje verder richting stratum daar staan wel ergens plaskruizen om gratis te plassen. Misschien dat de WC bij de ierse pub ook nog wel gratis is, maar als je naar pauper plaatsen gaat heb je vaak dat je ook als pauper behandelt wordt.
Sorry maar ik doe niet zo achterlijk op straat hoor. En de rook die daar vandaan komt is genoeg om een paard om te leggen. Nu ben ik al jaren geweend aan het Amerikaans systeem, wij plassen niet op straat. Heeft ook iets met hygiëne te maken.

Ik ben nooit als pauper behandeld behalve als ik aangaf dat ik ergens problemen had. Hier in dit topic ook dus.
  donderdag 20 mei 2010 @ 17:12:12 #238
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_81681093
Heb je ook nog leuke dingen meegemaakt op je vakantie?
reset
pi_81682174
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:12 schreef Individual het volgende:
Heb je ook nog leuke dingen meegemaakt op je vakantie?
Ja ik vond de MediaMarkt heel tof en ook goedkoop. Heb daar een radiootje gekocht voor 6 euro Vond alles daar nogal meevallen.

Heb ook in een hele leuke hotelwoning verbleven in een park in Duitsland
pi_81683118
Sorry hoor, maar iemand die het heeft over ogen openschudden en de kat uit de mouw is zo opvallend nep. Ik snap niet dat iemand daar serieus op reageert.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:47:35 #241
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81685079

Het is jammer dat we zoveel overnemen van dat oversea zooitje . Ze prediken vrede maar zijn zelf verantwoordelijk voor de meest bloedige oorlogen . Schulden die men nooit meer af kan betalen . Ga zo maar door.
Hopen dat de nieuwe MP de banden met USA niet zo nauw aanhaalt als JP ons laffe schoothondje .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:50:14 #242
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_81685188
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:47 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]

Het is jammer dat we zoveel overnemen van dat oversea zooitje . Ze prediken vrede maar zijn zelf verantwoordelijk voor de meest bloedige oorlogen . Schulden die men nooit meer af kan betalen . Ga zo maar door.
Hopen dat de nieuwe MP de banden met USA niet zo nauw aanhaalt als JP ons laffe schoothondje .
Da's geen Engels hoor op die poster.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:54:27 #243
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81685369
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:50 schreef popolon het volgende:

[..]

Da's geen Engels hoor op die poster.
McDonalds is Amerikaans slimpie
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_81690080
Ik ben vier keer in de VS geweest en het enige wat ik erover kan zeggen is: blij dat ik daar niet woon. Mooi land, jammer dat er Yanks wonen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:10:44 #245
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_81691780
Ah, nog zo'n vakantieganger.

Maar goed, weps en FFS, waar precies in de Verenigde Staten van Utopia wonen jullie dan?
pi_81700997
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:10 schreef popolon het volgende:
Ah, nog zo'n vakantieganger.

Maar goed, weps en FFS, waar precies in de Verenigde Staten van Utopia wonen jullie dan?
Ik woon in New Hampshire, bij de oost-kust. Al is mijn huis 2 uur van het strand vandaan
pi_81702315
Mijn dag is weer goed, wat heb ik gelachen ahahahha
  zondag 23 mei 2010 @ 13:43:36 #248
100413 guapo
Dumpass
pi_81788789
Leuk zo'n troll topic
-weg, zie banmeldtopic-
pi_81789693
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:43 schreef guapo het volgende:
Leuk zo'n troll topic
Als je je getrolld voelt dan zegt dat meer over jou dan het topic. Want misschien kan je beter wegblijven als je te gevoelig bent voor een beetje debat of controversiele onderwerpen.
pi_81790166
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:09 schreef wesp40 het volgende:

[..]

een beetje debat of controversiele onderwerpen.
Het enige wat in dit topic gebeurt is dat de huillie TS jankt over dure telefoonkaarten in Nederland en jij durft dit onder de noemer "debat/controversiele onderwerpen" te plaatsen?

!x98
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_81791427
Maar 12 jaar weg en dan zo'n beroerde op typen. Hoe oud was je toen je weg ging, een jaar of vijf?
pi_81791483
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:25 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Het enige wat in dit topic gebeurt is dat de huillie TS jankt over dure telefoonkaarten in Nederland en jij durft dit onder de noemer "debat/controversiele onderwerpen" te plaatsen?

!x98
En 1000en dooie zwervers en niemand die iets doet, in de USA is het allemaal veel beter geregeld, dat is het debat vol controversiele onderwerpen!
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 18:07:10 #253
304185 highRr
hoi haha.
pi_81879753
Een obvious troll is obvious.
De ''turken, syriers en marokkanen'' hier zijn gewoon precies hetzelfde als de mexicanen, hispanen en de negers bij julie.

TROLL
pi_81920266
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:22 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Dank je wel hoor. Eindelijk iemand die een beetje verstand heeft en de
realiteit kan zien voor wat het is. Niet dat ik overigens steun probeer te
zoeken hier, of vrienden of vijanden, maar de feiten spreken voor zichzelf.

Nederlanders houden er in het algemeen niet van om confrontaties aan te gaan
als er problemen zijn. Het is gemiddeld genomen een 'praatjes en onderhandel'
volk dat liever de lieve vrede bewaart en er wat voor opgeeft dan dat men er voor
strijdt + Nederlanders houden ervan om aardig te worden gevonden.

Ik zeg altijd dat als Nederlanders voor Nederland een goede prijs konden vangen men
het land zo zouden verkopen en ergens anders een nieuw land zouden stichten.
75 topics = FIN
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:50:10 #255
304185 highRr
hoi haha.
pi_81921262
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:25 schreef FP128 het volgende:

[..]

Gelijk omdat iemand zaken bij naam noemt is het gelijk een racist of
moslimhater? Waar hebben wij dat eerder gezien en gehoord?

Nederland is inderdaad veranderd en zeker niet helemaal ten goede
zoals de heren politici ons willen doen geloven.
Ik kan daarom dit verhaal van een oud landgenoot deels helemaal
onderschrijven want ook ik voel me verre van plezierig in dit land op
sommige momenten terwijl ik zelf verre van 'arisch' ben.
Idd kan dit zijn.
Maar beter bezoek je eens de neuroloog, want er is iets mis met je hersenen.
Je ziet toch duidelijk dat dit een Troll is?
Hij doet alsof ie nog nooit heeft gehoord van 'buitelanders'.
Terwijl in VSvA er al alleen 40 miljoen spaans sprekers zijn.
Mexicanen, Hispanjaarden, Italianen, Afro-Amerikanen.
Dat zijn de Marokkanen,Turken,Koerden,Antillianen,Surinamers, enzovoorts van daar.
Hij wil gewoon een discussie openen.

vrijdag 28 mei 2010 @ 03:57:18 #256
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_82007311
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:50 schreef highRr het volgende:

[..]

Mexicanen, Hispanjaarden, Italianen, Afro-Amerikanen.
Dat zijn de Marokkanen,Turken,Koerden,Antillianen,Surinamers, enzovoorts van daar.

Alsjeblieft zeg , hoe kan je nou zoveel verschillende culturen en rassen als 'hetzelfde' gaan beschouwen. Ten eerste ben ik er vrij zeker dat Hispanics , Italianen en een enorm groot deel van de Afro Amerikanen islamofoben zijn aangezien zij de islam enkel kennen van taliban toestanden etc. en het Amerikaanse leger natuurlijk ook veel Afro Amerikanen kent die mee zijn gaan vechten in irak en afghanistan.
Ben er vrij zeker van dat de gemiddelde Afro Amerikaan ook zeer zeker tegen de islamisering is van West-Europa en hispanics al zeker. De grootste moslimgroep in de VS is dit : http://en.wikipedia.org/wiki/Nation_of_Islam Is gewoon een Zwart tegenantwoord tegen het overheersend Blank regime, een regime dat meestal negatief uitkwam voor Afro Amerikanen. Is gewoon de reactie van enkele Afro-Amerikanen die voorkomt uit jarenlange onderdrukking en frustratie.
Wordt door de gemiddelde moslim totaal niet tot de islam berekend. Dat werd meest bekend en besproken figuur Malcolm X wel duidelijk toen hij z'n pelgrimtocht naar saoedi-arabië deed. Niet veel later werd hij door handlangers van de NOI neergeschoten omdat hij Blanke mensen niet meer ging haten als ze moslim zouden zijn of worden. Was natuurlijk onbegrijpelijk slecht volgens de NOI want de Zwarte mens was volgens hen God op aarde en de Blanke mens is een duivel die afstamt van een duivel genaamd Yakub (ja is écht hun mening ). Deze sekte of groepering is overigens niet zo groot als men doet blijken. Minder als 2% van de Afro-Amerikanen behoort tot de NOI.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 04:04:10 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_82007322
Oh wacht, nog een helder licht.

Wel een kloonlampje, maar goed, 't is niet de eerste in dit topic.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 07:22:41 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82007725
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:20 schreef FS990 het volgende:
Zo'n beetje alle buurtwinkels, snackbar's, apotheken, restaurant's, horeca-gelegenheden zijn door allochtone mensen geopereerd. Ik krijg het gevoel als ik ergens binnenloop dat ik in Turkije, Syrië, Marokko, of Egypte woon. Er ontbreekt enige Nederlandse karakter aan jullie bedrijfsleven. Maar het is juist Nederland dat ik wil bezoeken, niet al deze andere landen.
Ik weet niet waar je woont in de VS..... maar hier in California zijn bijna alle 7-11's eigendom van Indiers of Koreanen, zijn de wasserettes steevast bevolkt door Chinezen, net als de stomerijen trouwens, als je als vrouw een pedicure gaat halen dan wordt deze 9 van de 10 keer gedaan door een Vietnamese, en werken bij de gemiddelde fast-food tent en supermarkten voornamelijk Mexicanen.
quote:
Waar ook ik naartoe ging, probeerde ik me netjes aan te passen en Nederlands te spreken. Er werd echter behoorlijk boers tegen mij gedaan, en ik kreeg ontzettend veel opmerkingen over hoe ik een buitenlands accent heb, en waar ik vandaan kom zoiets! Alsof dat ook maar iets uit moet maken!
Ik woon weliswaar 12 jaar in de VS, en daardoor ben ik wel een beetje mijn NL se accent kwijt, maar dan ben ik des te meer blij om.
Wat een enorme onzin is dit zeg..... overal waar ik kwam in Alkmaar vonden ze het hartstikke leuk dat ik uit de VS kwam, en verwonderden ze zich over de kennis van het Nederlands van mijn Amerikaanse vrouw. En bij de Marokkaanse shoarmatent tegenover het hotel, waar ik toch een aantal maal geweest ben voor overheerlijke shoarma, was de interesse groter dan bij de gemiddelde Nederlander.....
quote:
Ik werd lastiggevallen op straat door allerlei louche karakters die mij achter wouden volgen, of naar geld kwamen vragen. Zo'n 3 in de 5 haalde een mes tevoorschijn uit zijn broekzak, om daarmee drugs te spuiten of god weet wat! Ik zag zo her en der een paar dronkaards op straat volledig uitgestrekt liggen! en niemand die zich om hen bekommerde. Dit zijn de toestanden in jullie land!
Dit verzin je gewoon, wat een enorm gelul. Ik kom net terug van bijna twee weken in Noord-Holland, van Amsterdam tot Den Helder, met uitstapjes naar Rotterdam, Dordrecht en Utrecht...... waarvan in Rotterdam en Utrecht midden in een "Marokkanenwijk" omdat mijn broertje en een vriend van me die ik daar bezocht nu eenmaal niet de rijksten waren en het moesten doen met wat de woningbouw hen voorschreef. Nergens problemen. Op straat niet in die wijken, op straat niet in de binnensteden.

"3 in de 5" die een mes tevoorschijn halen.... wat een compleet VERZONNEN lulkoek man!
quote:
Ik vind ook de Nederlandse gasten niet echt veel onder voor doen. Er zat zo'n kerel dwars tegenover mij aan de overkant van een trein, met zo'n boze, lelijke blik op z'n gezicht waarvan je zou het denken dat ie net een moord gepleegd had of zo. Vriendelijk was het echt niet.
Dat ben ik wel met je eens, Nederlanders zijn van nature veel minder vriendelijk. Of qua cultuur wellicht, maar dat zit me niet zo dwars.... ik weet wat ik kan verwachten.
quote:
En als klap op de vuurpijl deed ik me bij het einde van de reis als een arme voor, om te zien hoe ik behandeld zou worden. Ik werd bedrogen, misbruikt, zwaar beledigd zelfs!! en voor de gek gehouden door een speciale opvang in de gemeente die noodlijdende mensen een helpende handen toe moesten steken! Ik wil nooit maar dan ook nooit in erbarmelijke situaties in jullie land terechtkomen!
Je deed je voor als arme? Wat ben jij een troll zeg..... dat kan ik van een journalist nog wel eens snappen, die bijvoorbeeld mee wil leven met een een groep daklozen voor een week..... maar dat jij in een "speciale opvang van de gemeente" terecht bent gekomen geloof ik dus echt geen snars van.
quote:
Conclusie: jullie land is gewoon naar de klote gegaan, alleen is het nog onduidelijk of jullie dat zelf hebben gewild of of dat volledig buiten je controle om is gebeurt. En als laatste melding ben ik zelf van allochtone komaf, dus racisme is het zeker niet, ik word ook lastiggevallen door mijn allochtone medemens. Ik krijg niet het gevoel dat ik Nederland bezoek maar een land vol haatdragende, bekrompen, zelfzuchtige, meedogenloze, lompe, onbeleefde gasten die echt niet sporen! en ook nog gevaarlijk doen. Jullie zijn zodanig verislamitiseerd dat jullie straks een tweede bevrijding nodig zullen hebben van de Amerikanen. Nee dank u, ik blijf lekker in de VS, al dacht ik ooit dat het hier te slecht voor woorden was geworden. Geef me maar de Yanks!
Conclusie: Je weet nauwelijks iets van de VS, en weet nog minder van Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 mei 2010 @ 07:25:33 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82007741
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:00 schreef FS990 het volgende:
Jullie zijn echte debielen met ontaarde hersenen zeg. VOOR DE ZOVEELSTE KEER, IK ONTKEN NIET DAT ER PROBLEMEN BESTAAN IN DE VS! ALLEEN WORDEN ZE EERLIJKER AANGEPAKT ZEKER WAT HET ARMOEDE BETREFT!
Zeker nooit van Skid Row gehoord?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 mei 2010 @ 07:30:21 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82007773
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef FS990 het volgende:
Wij ontkennen niet dat deze problemen bestaan. Alleen gaan we eerlijker te werk met de aanpak daarvan.
Vertel dat deze mensen in Los Angeles eens..... want die krijgen niet zoveel mee van die "eerlijkheid".

-
pi_82098481
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 07:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont in de VS..... maar hier in California zijn bijna alle 7-11's eigendom van Indiers of Koreanen, zijn de wasserettes steevast bevolkt door Chinezen, net als de stomerijen trouwens, als je als vrouw een pedicure gaat halen dan wordt deze 9 van de 10 keer gedaan door een Vietnamese, en werken bij de gemiddelde fast-food tent en supermarkten voornamelijk Mexicanen.
[..]

Wat een enorme onzin is dit zeg..... overal waar ik kwam in Alkmaar vonden ze het hartstikke leuk dat ik uit de VS kwam, en verwonderden ze zich over de kennis van het Nederlands van mijn Amerikaanse vrouw. En bij de Marokkaanse shoarmatent tegenover het hotel, waar ik toch een aantal maal geweest ben voor overheerlijke shoarma, was de interesse groter dan bij de gemiddelde Nederlander.....
[..]

Dit verzin je gewoon, wat een enorm gelul. Ik kom net terug van bijna twee weken in Noord-Holland, van Amsterdam tot Den Helder, met uitstapjes naar Rotterdam, Dordrecht en Utrecht...... waarvan in Rotterdam en Utrecht midden in een "Marokkanenwijk" omdat mijn broertje en een vriend van me die ik daar bezocht nu eenmaal niet de rijksten waren en het moesten doen met wat de woningbouw hen voorschreef. Nergens problemen. Op straat niet in die wijken, op straat niet in de binnensteden.

"3 in de 5" die een mes tevoorschijn halen.... wat een compleet VERZONNEN lulkoek man!
[..]

Dat ben ik wel met je eens, Nederlanders zijn van nature veel minder vriendelijk. Of qua cultuur wellicht, maar dat zit me niet zo dwars.... ik weet wat ik kan verwachten.
[..]

Je deed je voor als arme? Wat ben jij een troll zeg..... dat kan ik van een journalist nog wel eens snappen, die bijvoorbeeld mee wil leven met een een groep daklozen voor een week..... maar dat jij in een "speciale opvang van de gemeente" terecht bent gekomen geloof ik dus echt geen snars van.
[..]

Conclusie: Je weet nauwelijks iets van de VS, en weet nog minder van Nederland.
Als Nederland zo fijn en kits is waarom ben jij ook verhuisd, achterlijke? En dan steeds een topic openen op dit forum waar je de VS prijst boven Nederland en NL afzeikt, om vervolgens in mijn topic stoer te komen doen, ja zoiets ongeveer is je postgeschiedenis.

En zo te zien bleef jij tijdens je reis in het noorden des lands boven de rivieren. Ik in het zuiden. Waarom zou ik een verhaal verzinnen? Ik doe dit niet om enig persoonlijk gewin. Ik word er niet beter van om gewoon een land af te kraken wanneer dat onterecht is en nergens naar toe zal leiden.

Als jij in 5-sterren hotels verblijft, en jezelf makkelijk en knusjes schuilt achter je auto, en overal heel snel loopt naar je eindbestemming, ja dan valt Nederland mee. Probeer eens rond te hangen in een vieze allochtone woonbuurt dan snap je misschien wat ik bedoel.

Dat de VS divers is slaat nergens op. Amerikanen moeten zich integreren, ze kunnen niet winkels in het Chinees openen om vervolgens zich af te sluiten voor de lokale bevolking. Straatterreur is "unheard of"

Dat er veel daklozen rondlopen is meer een hun eigen keuze dan noodzaak. Dat zou je moeten weten daar je in Los Angeles woont zoals je schrijft. Wie kent al die tv programma's niet die het dakloze probleem in LA aan de kaak stellen? Er zijn tientallen opvangen in LA met allemaal stapelbedden erin waar er op nog geen meter afstand een volgende bed zich bevindt allemaal in hele grote rijen in een soort gym-zaal. Dat weet ik. Daarom lopen ze nooit vol, en iedereen is altijd welkom.

In tegenstelling tot Nederland zien Amerikanen armoede en vooral dakloosheid als een samenval der omstandigheden/noodtoestand dan als eigen schuld van de desbetreffende. Amerikanen kunnen meer begrip opbrengen voor het lot van deze groepering. In Nederland hebben ze niet eens zoveel voorzieningen hooguit een bedje of 15 bij elke opvang, en wanneer ze vol zijn, worden mensen de deur gewezen. Zoiets heb je niet in zelfs L.A. en daar gaat dit gedeelte van mijn topic over.

Nederlanders houden een meer traditionele beschouwing op na van de dakloze. Ze worden veel denigrerender behandeld dan in de VS. Het is iets waarvoor je je moet schamen. Daar moet je het met mij eens zijn.

Dat je je reactie in moet peperen met scheldwoorden en allerlei selectief gekozen plaatjes versterkt je verhaal geenszins.
  Boks-Chick zondag 30 mei 2010 @ 14:12:56 #262
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_82098758
Dit blijft een vermakelijk topic
lolwut
pi_82181948
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:06 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Nederlanders houden een meer traditionele beschouwing op na van de dakloze. Ze worden veel denigrerender behandeld dan in de VS. Het is iets waarvoor je je moet schamen.

pi_82182442
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:26 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooie plaatje. Maar waar gaat dit over een dakloze?
pi_82182616
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:40 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Mooie plaatje. Maar waar gaat dit over een dakloze?
Je moet die film even kijken, Menace To Society: http://www.imdb.com/title/tt0107554/

Is goed voor je algemene ontwikkeling
pi_82182990
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:44 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Je moet die film even kijken, Menace To Society: http://www.imdb.com/title/tt0107554/

Is goed voor je algemene ontwikkeling
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:11:39 #267
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82193949
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:06 schreef wesp40 het volgende:
Als Nederland zo fijn en kits is waarom ben jij ook verhuisd, achterlijke?
Omdat mijn vrouw Amerikaanse is, achterlijke.

Ik zou ook goed in andere landen kunnen wonen wat dat betreft, zelfs in Nederland ook al wil ik het om hele andere reden niet meer.
quote:
En dan steeds een topic openen op dit forum waar je de VS prijst boven Nederland en NL afzeikt, om vervolgens in mijn topic stoer te komen doen, ja zoiets ongeveer is je postgeschiedenis.
Oh, ik heb genoeg commentaar op Nederland. Spa-blauw voor 3 euro, veel te hoge belastingen en benzineprijzen, slechte service, bumperklevers en ander asociaal weggedrag, en ga zo maar door. Maar ik bekijk de boel niet met oogkleppen op, iets wat jij duidelijk wel doet.
quote:
En zo te zien bleef jij tijdens je reis in het noorden des lands boven de rivieren. Ik in het zuiden. Waarom zou ik een verhaal verzinnen? Ik doe dit niet om enig persoonlijk gewin. Ik word er niet beter van om gewoon een land af te kraken wanneer dat onterecht is en nergens naar toe zal leiden.
Om aandacht te trekken? Om je politieke standpunt te ondersteunen dat die idioot van een Wilders wel eens gelijk zou kunnen hebben? Weet ik het..... maar dat verhaal over louche figuren waarvan 3 van de 5 messen trekken..... Ja, dat verzin je.
quote:
Als jij in 5-sterren hotels verblijft, en jezelf makkelijk en knusjes schuilt achter je auto, en overal heel snel loopt naar je eindbestemming, ja dan valt Nederland mee. Probeer eens rond te hangen in een vieze allochtone woonbuurt dan snap je misschien wat ik bedoel.
Spangen, Rotterdam en Lombok, Utrecht bijvoorbeeld? In beide wijken heb ik een dag doorgebracht, op bezoek bij vrienden. Genoeg allochtonen overal, hoofddoekjes volop..... maar dat er overal messentrekkers en criminelen rond zouden lopen is ZWAAR overdreven.
quote:
Dat de VS divers is slaat nergens op. Amerikanen moeten zich integreren, ze kunnen niet winkels in het Chinees openen om vervolgens zich af te sluiten voor de lokale bevolking.
Jij bent dus nooit in een allochtone wijk in de VS geweest? Kom eens kijken in Koreatown in Los Angeles bijvoorbeeld.....

Bijvoorbeeld:

En zo gaat het straat na straat.... hele straten, halve wijken waar alles in het Koreaans is, je alleen maar Koreaans op straat hoort, en inderdaad..... de winkeleigenaren vaak niet eens Engels spreken.
quote:
Straatterreur is "unheard of"
Dan doe jij duidelijk je oren niet open genoeg waar jij woont..... In California hebben ze zelfs wetswijzigingen ingevoerd vanwege straat-terrorisme van Gangs. Kom eens een tijdje meelopen in Compton of Inglewood.

http://www.streetgangs.com/laws/stepact.html
quote:
Dat er veel daklozen rondlopen is meer een hun eigen keuze dan noodzaak. Dat zou je moeten weten daar je in Los Angeles woont zoals je schrijft. Wie kent al die tv programma's niet die het dakloze probleem in LA aan de kaak stellen? Er zijn tientallen opvangen in LA met allemaal stapelbedden erin waar er op nog geen meter afstand een volgende bed zich bevindt allemaal in hele grote rijen in een soort gym-zaal. Dat weet ik. Daarom lopen ze nooit vol, en iedereen is altijd welkom.

In tegenstelling tot Nederland zien Amerikanen armoede en vooral dakloosheid als een samenval der omstandigheden/noodtoestand dan als eigen schuld van de desbetreffende. Amerikanen kunnen meer begrip opbrengen voor het lot van deze groepering. In Nederland hebben ze niet eens zoveel voorzieningen hooguit een bedje of 15 bij elke opvang, en wanneer ze vol zijn, worden mensen de deur gewezen. Zoiets heb je niet in zelfs L.A. en daar gaat dit gedeelte van mijn topic over.
Nee, je hebt inderdaad nauwelijks opvang in Los Angeles..... daar zijn dit soort straatscenes aan de orde van de dag:

Elk jaar weer sterven honderden daklozen, met name in het Noord-Oosten van de VS aan bevriezing en onderkoeling..... voor hen is geen plaats in tehuizen, en bevriezen gewoon in de bittere kou van steden als Chicago, New York en Washington D.C.
quote:
Nederlanders houden een meer traditionele beschouwing op na van de dakloze. Ze worden veel denigrerender behandeld dan in de VS. Het is iets waarvoor je je moet schamen. Daar moet je het met mij eens zijn.
Ik denk dat de dakloze in beide landen gewoon als stukken vuil behandeld worden. De VS en Amerikanen zijn echt niet beter dan Nederlanders wat dat betreft.
quote:
Dat je je reactie in moet peperen met scheldwoorden en allerlei selectief gekozen plaatjes versterkt je verhaal geenszins.
Zegt degene die zijn post begint met "achterlijke"......

En die plaatjes, net als de bovenstaande, laten een keiharde waarheid zien die jij met je roze bril nog niet wil zien..... dat de VS hele wijken heeft waar men in een andere taal en cultuur opereert, en dat het daklozenprobleem een stuk erger is dan je denkt.
-
pi_82194740
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:11 schreef maartena het volgende:

Jij bent dus nooit in een allochtone wijk in de VS geweest? Kom eens kijken in Koreatown in Los Angeles bijvoorbeeld.....

Bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

En zo gaat het straat na straat.... hele straten, halve wijken waar alles in het Koreaans is, je alleen maar Koreaans op straat hoort, en inderdaad..... de winkeleigenaren vaak niet eens Engels spreken.

TS
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:42:29 #269
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_82198147
Maartena, veel werk voor een (Hollandsche) troll!
reset
pi_82235603
Interessant topic! Dank hiervoor.

Even een kort vraagje aan de TS: waarom heb je het steeds over jullie land?? Als ik het goed begrijp ben je een Nederlander die alleen reeds twaalf jaar in de V.S. woont....

Vraag 2) Waar woon je?? Ik heb je namelijk al een paar keer de reactie 'In the US of A' zien geven, maar dat is niet zoiets als zeggen dat ik in Europa woon (i.p.v. NL dus). Je moet namelijk wel dingen in perspectief kunnen zien, en ook alle informatie geven zodat 'wij' daarop kunnen reageren.

Overigens ben ik zelf twee keer in de VS geweest, één keer in D.C.: mooie stad, volgens mij ook perfect om daar te beginnen omdat werkelijk elk grassprietje met een nagelschaartje geknipt wordt, wat dus een goede eerste indruk achterlaat. (behalve natuurlijk in de buitenwijken, waar ik een paar keer verrot gescholden ben omdat ik (op aanraden van de hotelmanager) geen geld gaf aan een zwerver.

Andere keer Chicago. Geweldige stad, afgezien van de buitenwijken (in de buurt van Universiteit bijvoorbeeld), maar goed, dat heb je nu eenmaal in Amerika .
Buitenkant ziet er altijd prachtig uit, aardige mensen (vragen hoe het met je gaat) maar als je dan antwoord geeft ('het gaat goed dank je') kijken ze je echt aan alsof ze iets aan je gevraagd hebben. Hier moest ik wel aan wennen.
C'est le ton qui fait la musique.
pi_82241305
FS990, je hebt helemaal gelijk. Nederland is naar de afgrond aan het gaan. De politiek hier maakt er een zware klotezooi van. Ik begrijp ook niet waarom mensen hier nog gaan stemmen op dat gespuis. Daardoor blijft er verdeeldheid. Het helemaal waar wat je zegt: het is een graaicultuur geworden. Politiek, bedrijven, gemeentes en andere instellingen bedenken alleen nog maar allerlei manieren om hun zakken te vullen ten koste van de mens. En zolang er op de politiek gestemd blijft worden houden we dat zelf in stand. Dat is ook DE reden dat ik niet meer ga stemmen. Er is geen land in Europa waar de privacy en de vrijheid zo geschonden wordt als in Nederland.

Maar je moet niet iedereen over één kam scheren. Er zijn ook mensen die wel deugen. Ik kan me voorstellen dat je het als erg negatief hebt ervaren maar dan heb je het zo te lezen ook een beetje zelf opgezocht. Als je je als arme sloeber aan dient dat wordt je ook zo behandeld. Qua systeem is het hier inderdaad grof schandalig maar als je zelf een beetje menselijkheid toont naar de mensen zelf zul je zien dat er ook nog andere mogelijkheden zijn. Er wonen hier niet alleen buitenlanders criminelen en tuig. Er wonen hier ook echt wel mensen die het nog steeds goed bedoelen ondanks alle puinzooi hier. Als je alleen maar af gaat op hoe je belazerd wordt gaat dat alleen wel aan je voorbij. Van miij mag hiier het hele systeem instorten dan zou het in zijn geheel weer wat menselijker kunnen in plaats van dat het alleen maar om geld en macht gaat.

Als ik het andersom bekijk dan is Amerika een land dat zich overal ter wereld bemoeit met zaken waar ze zich helemaal niet te bemoeien hebben. Zoals ze hier wel zeggen: alles is groot in Amerika en vooral het ego. Maar dan zeg ik niet dat jij ook zo bent. Ik ben mij bewust dat er overal ter wereld gaaies rond loopt. In elke cultuur heb je mensen die positief bezig zijn en mensen die het op de verkeerde manier gebruiken. Ik ben in Nederland geboren en getogen. Ik ben naar de randstad verhuisd en kwam zo in een stad met vele culturen. Ik heb nog nooit problemen met buitenlanders gehad. Als ze zelf een beetje open staan praat ik met iedereen, nederlander, katholiek, protestant, afrikaans, irakees, engels, duits, het maakt niet uit. Ik geloof in geen enkele religie, alleen maar in het mens zijn. DAT is de enige manier om met elkaar om te kunnen gaan.
pi_82281258
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:28 schreef FP128 het volgende:

[..]

Nederlanders houden er in het algemeen niet van om confrontaties aan te gaan
als er problemen zijn. Het is gemiddeld genomen een 'praatjes en onderhandel'
volk dat liever de lieve vrede bewaart en er wat voor opgeeft dan dat men er voor
strijdt + Nederlanders houden ervan om aardig te worden gevonden.

Ik zeg altijd dat als Nederlanders voor Nederland een goede prijs konden vangen men
het land zo zouden verkopen en ergens anders een nieuw land zouden stichten.

En dat is precies waarom ons land naar de kloten gaat, waarom onze vrijheid en privacy naar de haaien gaat: omdat we de confrontatie (met de politiek) niet aan gaan. We blijven met zijn allen rustig met onze reet op de bank zitten om naar de Pfaffs te kijken. En intussen laten we de politiek zijn gang gaan. Zoals je het hier heel mooi beschrijft geven we zelf onze vrijheid en privacy op omdat we de confrontatie niet aan gaan. Voor de lieve vrede mijn reet. Angsthazengedrag is het want niemand durft voor zijn rechten op te komen die compleet van tafel geveegd worden. Maar intussen loopt wel iedereen hier te klagen dat het zo slecht gaat, dat we uitgemelkt worden, dat we overal in de gaten worden gehouden. Ja, dat krijg je als je voor de lieve vrede de confrontatie maar niet aan gaat. Liever laten de mensen zich hier als slaven behandelen dan in actie te komen. Voor de lieve vrede. Dan leef je wel in een enorme illusie want de politiek veegt alles van tafel wat menselijk is. Voor de lieve vrede. Word eens wakker zeg.
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 10:29:20 #273
45833 crew  Fogel
pi_82432276
Zeer vermakelijk topic
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_82450451
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:29 schreef Fogel het volgende:
Zeer vermakelijk topic
Ik amuseer me er kostelijk mee. Woon zelf al een aantal jaren niet meer in Nederland, maar kom er regelmatig terug.
Zou nu toch weleens willen weten wie de persoon is die dit topic heeft geopend en waar hij/zij echt woont. Wat een lulkoek kan die gast verzinnen zeg!
pi_82450568
Dit topic heeft mn bullshit detector zelfs gesloopt
pi_82495555

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 08-06-2010 14:57:00 (Dat is nou ook weer niet nodig) ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:12:15 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82500747
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:03 schreef spuitje het volgende:
Zou nu toch weleens willen weten wie de persoon is die dit topic heeft geopend en waar hij/zij echt woont. Wat een lulkoek kan die gast verzinnen zeg!
Hij schijnt toch echt in de VS te wonen (of misschien doet ie alsof, ik weet het niet....) alleen heeft hij de oogkleppen die hij in Nederland al op had.... in de VS blijkbaar nooit afgedaan.
-
  maandag 28 juni 2010 @ 10:31:08 #278
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_83390298
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:20 schreef FS990 het volgende:

Conclusie: jullie land is gewoon naar de klote gegaan, alleen is het nog onduidelijk of jullie dat zelf hebben gewild of of dat volledig buiten je controle om is gebeurt. En als laatste melding ben ik zelf van allochtone komaf, dus racisme is het zeker niet, ik word ook lastiggevallen door mijn allochtone medemens. Ik krijg niet het gevoel dat ik Nederland bezoek maar een land vol haatdragende, bekrompen, zelfzuchtige, meedogenloze, lompe, onbeleefde gasten die echt niet sporen! en ook nog gevaarlijk doen. Jullie zijn zodanig verislamitiseerd dat jullie straks een tweede bevrijding nodig zullen hebben van de Amerikanen. Nee dank u, ik blijf lekker in de VS, al dacht ik ooit dat het hier te slecht voor woorden was geworden. Geef me maar de Yanks!
Conclusie: je bent onvoorbereid langsgewipt, dus in de verkeerde buurt terechtgekomen en hebt een hekel aan onze allochtonen?
Je mag je Yanks houden, bedankt voor onze gastvrijheid trouwens

x
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_83452429
blijf je daar in dat gestoorde land

Pistolen te koop maar tege terrorisme helemaal gestoord
rijde vanaf 16?:S die gaste kunenieteens verantwoordelijk met scooters omgaan ( ben zelf 16 heb er zelf 1 !)
drinke vanaf 21? dat werkt averechts
voor jointje 3 maande de cel in??
maar het wel voorschrijven?

echt helemaal leip daar:S
ga is kijke in een ghettowijk ofzo oordeel niet over nederland:@
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:30:30 #280
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83480306
Wat een ongefundeerd kutverhaal. In essentie zouden dingen waar kunnen zijn, maar je conclusies zijn absoluut niet gestaafd op logische waarnemingen. Slotje.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:31:46 #281
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83480363
* Oksel is blij dat hij in Twente woont.

Daar heb je nog het goede van Nederland.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:07:49 #282
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84172227
TS!

ik weet niet waar jij woont in Amerika, maar volgensmij vergerlijk jij een betere buurt in amerika met een slechtere buurt in Amsterdam.
Geloof me , Nederland is echt niet slechter dan Amerika, alleen de rijkeren en gemiddelden inkomers hebben het beter. In nederland kun je gelukkig nog op een uitkering terugvallen

zeikerd
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_84222043
Ik heb de topic niet gelezen, maar die topicstarter is knettergek.. Geen discussie waardig.
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Kasparovi het volgende:
Buitenkant ziet er altijd prachtig uit, aardige mensen (vragen hoe het met je gaat) maar als je dan antwoord geeft ('het gaat goed dank je') kijken ze je echt aan alsof ze iets aan je gevraagd hebben. Hier moest ik wel aan wennen.
Hehe, dat vragen hoe het met je gaat is een beleefde begroeting, geen vraag..

How are you?
Fine and yourself?
Not too bad. 'start het gesprek'

Of in een winkel:

"Hi how are you "
"how are you "
"One big mac please"
  maandag 19 juli 2010 @ 04:08:13 #284
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84222106
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:58 schreef ivoback het volgende:
blijf je daar in dat gestoorde land

Pistolen te koop maar tege terrorisme helemaal gestoord
rijde vanaf 16?:S die gaste kunenieteens verantwoordelijk met scooters omgaan ( ben zelf 16 heb er zelf 1 !)
drinke vanaf 21? dat werkt averechts
voor jointje 3 maande de cel in??
maar het wel voorschrijven?

echt helemaal leip daar:S
ga is kijke in een ghettowijk ofzo oordeel niet over nederland:@
Je schoolverzuimmeter slaat uit. Hup, terug in de schoolbanken jij!

Dit is echt onleesbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')