Dat is indd een heel simpele leven. Daar kan niemand je enig schuld voor geven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:48 schreef Winner_Taco het volgende:
Kom overal ter wereld maar ben ook altijd weer blij als ik weer terug ben .
Geen giftige insecten , geen no go area's vol gangs . Gewoon lekker met een bord stamppot op schoot Goede Tijden kijken
Dat laatste, hier ook roken er veel mensen gewoon door hoor. De politie pakt nu alleen de grote Kingpinnen op oftewel de grote dealers die ook nog verhandelen in drugsverkeer. Bovendien kan je niet meer gearresteerd worden in Massachusetts voor een hoeveelheid pot onder de 100 gram bij de eerste overtreding.quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:01 schreef Winner_Taco het volgende:
Ja maar in Nederland ben ik thuis , hier stond mijn wieg, woont mijn familie dus waarom zou ik naar de US willen emigreren ? Mijn baankansen zijn prima , sociale zekerheden zijn een stuk beter geregeld hier en ook de zorg is (ondanks we erop achteruit gegaan zijn ) nog steeds in de top van de wereld .
Oke en als ik wil kan ik gewoon een jointje roken zonder me druk te maken over agenten of andere problemen waar ik totaal geen zin in heb .
Ja zie mijn laatste zin bovenstaande post, welke hetzelfde is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:05 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens snap ik al die haat jegens Nederland niet . Over elk land valt wel iets te mekkeren . In Malaysia gewerkt is alles zo schoon, geen drugs of prostitutie in het openbaar maar een egg-sandwich kost me al snel 11 US $ . So what .
Ken je het programma Max Nieuwe wereld ?quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:21 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Dat laatste, hier ook roken er veel mensen gewoon door hoor. De politie pakt nu alleen de grote Kingpinnen op oftewel de grote dealers die ook nog verhandelen in drugsverkeer. Bovendien kan je niet meer gearresteerd worden in Massachusetts voor een hoeveelheid pot onder de 100 gram.
ik snap dat je banden hebt in NL en ik vertel je ook niet dat je moet verhuizen, maar hier is het ook wel lekker op z'n eigen manier, en dat moet je kunnen waarderen. We zijn wel anders maar niet minder eh.
Nou dit specifieke programma ken ik niet. Maar ik heb wel een andere journalist gezien die regelmatig bij Pauw en Witteman over de vloer komt, en is ook nog Amerika correspondent. De naam ben ik kwijt, maar denk niet dat hij dezelfde is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:27 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ken je het programma Max Nieuwe wereld ?
Het is van Max Westerman een journalist van RTL die al 17 jaar in NY heeft gewoond en op een leuke manier Nederland vergelijkt met de US .
Op een gegeven moment spreekt hij zelfs een delegatie van de Amerikaanse Senaat die kijken hoe wij hier met onze gedetineerden en softdrugs omgaan om er iets van te leren .
Maar ook kritisch . Het Poldermodel was wereldberoemd en heeft ons veel goeds gebracht ,
De weg met o.a. Wilders en de verharding doet dit land geen goed. Vanuit die optiek kan ik het overigens wel begrijpen de kritieken .
http://westermansnieuwewereld.kro.nl/ kun je de uitzending terug zien . Voor wie in dit thema geinteresseerd is, is het wel leuk om te zien .
Kijk, dit zijn nou zeker wél terechte kritiekpunten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:20 schreef wesp40 het volgende:
Ja, dat is nou eenmaal Nederland. Grote bedrijven hier houden geen rekening met toeristen. En de KPN met de telefooncellen is daar niet het enige voorbeeld van. De NS is net zo klantonvriendelijk tegenover buitenlanders. De kaartjesautomaten accepteren bijvoorbeeld geen briefgeld en meestal ook geen creditcards.quote:<verhaal over telefooncellen en telefoonkaarten>
Dat snap ik ook niet. Nederland ligt vaak voorop met dit soort dingen, we lachen de Belgen uit dat die nog datalimieten voor internet hebben, maar onbeperkt mobiel bellen, dat kan hier niet, en als dat op den duur wél komt dan zal dat vast eerst ook aan een minimumlooptijd van een jaar vast zitten.quote:En ik snap ook heel goed dat beetje iedereen tegenwoordig met eigen mobieltje belt en dat openbaar telefoons verouderd zijn, maar ja ik blijf nog steeds toerist als ik in Nederland ben en kan dus niet alles meteen geregeld hebben. Ik ging toch ook een paar dagen na mijn aankomst een mobieltjes-winkel binnen om te vragen naar de aankoop mogelijkheden. De medewerker vertelde mij dat ik 20 euro neer moest leggen om 100 gratis belminuten per maand te krijgen, daarna moest ik steeds opnieuw belminuten kopen. Wat jammer! en duur zeg. Wat het telefonie betreft zitten jullie nog altijd jaren achteraan. Hier in de VS mag ik onbeperkt lang met wie ook in het land (en ook internationaal) bellen met een prepaid abonnement. Nu snap ik ook waarom jullie altijd klagen over telefoon-oproepjes maken en dat gedoe over betalen.
Nederland is allang niet meer vrij en gastvrij, dat klopt. Het is vooral een land waarin je raar wordt aangekeken als je openlijk anders dan gemiddeld bent. En tegelijk ook een land waar van iedere vorm van aardigheid meteen misbruik wordt gemaakt, zodat we alles in normen en regeltjes en procedures moeten vastleggen. Uiteraard normen en regeltjes en procedures die helemaal zijn afgestemd op gemiddeldheid en die tegen je werken als je niet in een hokje past.quote:Nederland lijkt alleen maar een speciale naam te zijn. Dat een bepaalde soort leven, vrijheid, cultuur, en gastvrijheid moet voorstellen. Maar in de praktijk, in de werkelijkheid, is er van weinig van te merken. Het leven lijkt ook hectisch en zwaar gericht te zijn op werken, werken, en nog meer werken.
Ja, ik ben blij dat we een soort mutueel begrip van elkaar hebben kunnen bereiken door eens in concrete voorbeelden te spreken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk, dit zijn nou zeker wél terechte kritiekpunten.
[..]
Ja, dat is nou eenmaal Nederland. Grote bedrijven hier houden geen rekening met toeristen. En de KPN met de telefooncellen is daar niet het enige voorbeeld van. De NS is net zo klantonvriendelijk tegenover buitenlanders. De kaartjesautomaten accepteren bijvoorbeeld geen briefgeld en meestal ook geen creditcards.
[..]
Dat snap ik ook niet. Nederland ligt vaak voorop met dit soort dingen, we lachen de Belgen uit dat die nog datalimieten voor internet hebben, maar onbeperkt mobiel bellen, dat kan hier niet, en als dat op den duur wél komt dan zal dat vast eerst ook aan een minimumlooptijd van een jaar vast zitten.
En dan te bedenken dat onbeperkt mobiel bellen zonder minimumlooptijd zelfs in Duitsland al jááren kan.
[..]
Nederland is allang niet meer vrij en gastvrij, dat klopt. Het is vooral een land waarin je raar wordt aangekeken als je openlijk anders dan gemiddeld bent. En tegelijk ook een land waar van iedere vorm van aardigheid meteen misbruik wordt gemaakt, zodat we alles in normen en regeltjes en procedures moeten vastleggen. Uiteraard normen en regeltjes en procedures die helemaal zijn afgestemd op gemiddeldheid en die tegen je werken als je niet in een hokje past.
Zuid-Nederland zeker? Dit soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee, behalve telkens als ik beneden de grote rivieren kom. Dan "vergeet" de cassière ineens dat ik 50% korting krijg. Dan zet de verkoper de door mij bestelde CD "gewoon" in het schap "want hij is ook leuk voor andere mensen" ipv. hem even voor me achter te houden. Dat soort fratsen. Het zal wel komen doordat ik niet met een zachte 'g' praat. Misschien werd jij ook niet als één van hen herkend, en daarom genaaid?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ja, ik ben blij dat we een soort mutueel begrip van elkaar hebben kunnen bereiken door eens in concrete voorbeelden te spreken.
En dat klopt ook over de NS. Helemaal geen creditkaarten geaccepteerd zelfs niet bij de balie, en een van de medewerksters probeerde me zelfs 20 euro extra afhandig te maken, maar het viel bij mij op, en na een beetje opdringen verlaagde ze het tarief uiteindelijk. Maar zonder enig excuses aan te bieden voor haar "fout" (ik weet zelf dat ze het opzettelijk had gedaan, maar goed) Ze brengen ook altijd 3 euro extra in rekening als je bij de balie boekt, medewerker-tarief zoiets. En daarbovenop probeert ze ook nog extra commissie te krijgen door een duurdere kaartje te verkopen voor dezelfde reis.
Valt het niet op dat de overheid en ook een grote deel van jullie bedrijfsleven zoveel lak aan jullie hebben? Het lijkt alsof ze een diep verborgen haat hebben tegen jullie waarom anders doen ze dit?
Dit was Brabant indd, Eindhoven om precies te zijn. wel ten zuiden van de rivierenquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Zuid-Nederland zeker? Dit soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee, behalve telkens als ik beneden de grote rivieren kom. Dan "vergeet" de cassière ineens dat ik 50% korting krijg. Dan zet de verkoper de door mij bestelde CD "gewoon" in het schap "want hij is ook leuk voor andere mensen" ipv. hem even voor me achter te houden. Dat soort fratsen. Het zal wel komen doordat ik niet met een zachte 'g' praat. Misschien werd jij ook niet als één van hen herkend, en daarom genaaid?
Alleen moeilijk dus als je die automaten niet eens begrijpt, en ik zelf doe redelijk goed. Maar ik vind ze toch erg lastig, en stel je voor dat er een buitenlander langs komt die geen NL kan. Die betaalt dus altijd meer dan jij en ik. Of een bejaarde of andere gehandicapte. Foute systeem best.quote:
Nu zijn die loketmedewerkers best slim genoeg om Engels te spreken en medereizigers niet allemaal te beroerd om iemand eventjes te helpen. Dus die aannames zijn wederom op een negatief uitgangspunt gestoeld.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:36 schreef wesp40 het volgende:
Alleen moeilijk dus als je die automaten niet eens begrijpt, en ik zelf doe redelijk goed. Maar ik vind ze toch erg lastig, en stel je voor dat er een buitenlander langs komt die geen NL kan. Die betaalt dus altijd meer dan jij en ik. Of een bejaarde of andere gehandicapte. Foute systeem best.
QFTquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:27 schreef Copycat het volgende:
You get what you give, denk ik altijd maar.
Ik zeg niet dat de medewerkers geen Engels kunnen alleen dat de buitenlanders meer moeten betalen. Of mensen die de automaten niet kunnen gebruiken. En alles moeten gokken op de toevallige hulpzaamheid van een paar langslopende passanten noem ik geenszins fatsoenlijk. Alweer dat slecht lezen van je.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nu zijn die loketmedewerkers best slim genoeg om Engels te spreken en medereizigers niet allemaal te beroerd om iemand eventjes te helpen. Dus die aannames zijn wederom op een negatief uitgangspunt gestoeld.
You get what you give.
Je snapt het alweer niet. Het gaat niet over naaien, maar een automatisch inbegrepen 3 euro surcharge. Of kan je niet lezen. En niemand zegt zoiets tegen de buitenlander dat ze beter de automaat kunnen gaan zoeken, zeker niet de balie-medewerkster. En dat naaien is dus ook iets waar je altijd op moet passen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:46 schreef Copycat het volgende:
Waarom moeten ze meer betalen? Omdat jij die aanname maakt dat deze loketdame je eraan wilde naaien?Ook tegen een buitenlander kan gezegd worden dat de automaten een goedkopere optie zijn, of mis ik iets? Tot nu toe heb ik het altijd nog meegemaakt dat iemand werd geholpen door andere reizigers, dus zo toevallig is die behulpzaamheid nu ook weer niet.
Maar als je alles met zwarte brillenglazen bekijkt, ja, dan komt die prophecy wel uit.
Ga jij eens fijn naar de Amerikaanse ambassade in Nederland. Ik verzeker je dat je horloge niet eens mee om hebt. Je mobiel en laptop op straat liggen omdat die niet mee naar binnen mogen en daar ook niets voor geregeld is. Dat je in de zaal mag uitleggen hoe of waarom je daar bent, en iedereen fijn mag meeluisteren en dat het gemiddeld 2 uur duurt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:03 schreef FS990 het volgende:
[..]
Ga maar eens het Amerikaans consulaat bezoeken te Amsterdam. En bij aankomst doe je horloge-timer aan. Ik verzeker je dat je niet binnen 30 minuten zelfs naar de balie zal kunnen vanwege de rij
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |