Inderdaad, maar om die actie dan vervolgens met nazi's en oorlog te vergelijken en mensen met de dood te bedreigen? Gaat nergens meer over.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:53 schreef Leandra het volgende:
Zelfs als het interview werkelijk "per ongeluk" ontstaan was omdat de Libische arts de telefoon spontaan aan Ruben zelf gaf, dan is dat nog geen reden om het ook te publiceren.
Precies, dat soort acties zijn in mijn ogen vele malen verwerpelijker dan wat er gebeurd is, mensen slaan totaal door op het moment. DAT is pas gevaarlijk....quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar om die actie dan vervolgens met nazi's en oorlog te vergelijken en mensen met de dood te bedreigen? Gaat nergens meer over.
maar dat vind ik geen reden om deze volgende grens die door de Telegraaf overschreven is maar af te doen als "het is altijd interessant".quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar een negen-jarig jongentje telefonisch inteviewen wat nog niet afgeschermd wordt door familie (want nog onderweg op dat moment) en waarbij de ambassade op een of andere manier ook niet incalculeert dat men zo ver zal gaan, en dat vervolgens afdrukken vind ik alle grenzen overschrijden.
Zelfs als het interview werkelijk "per ongeluk" ontstaan was omdat de Libische arts de telefoon spontaan aan Ruben zelf gaf, dan is dat nog geen reden om het ook te publiceren.
Zelfs als je maar een minimale vorm van zelfregulering toepast dan weet je al dat het publiceren van zo'n gesprek in NL simpelweg over de fatsoensgrenzen gaat.
En de diverse media hebben de fatsoensgrenzen idd al ver genoeg opgerekt, waaronder ook NOVA en de NOS bij de Turkse crash, maar dat vind ik geen reden om deze volgende grens die door de Telegraaf overschreven is maar af te doen als "het is altijd interessant".
Oh, dat ben ik absoluut met je eens, mensen bedreigen is net zo achterlijk als deze actie van die journaliste en de hoofdredacteur die de plaatsing heeft goedgekeurd.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar om die actie dan vervolgens met nazi's en oorlog te vergelijken en mensen met de dood te bedreigen? Gaat nergens meer over.
Bullshit.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Helemaal eens, deze debiele massale volksverontwaardiging slaat echt helemaal nergens op, en die " protestactie" van Pool is echt te triest voor woorden.
Dit is gewoon een lekker excuus om ergens tegenaan te schoppen met zijn allen, niets meer, niets minder, er is geen HOND die oprecht iets geeft om het jochie, het is gewoon lekker ageren met zijn allen, lachen man!
Zielig zooitje...
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:00 schreef Leandra het volgende:
Maar ik vind wel dat je deze actie van de Telegraaf gewoon moet kunnen afkeuren omdat je vindt dat de grenzen overschreden zijn, als je daar vervolgens zelf met grensoverschrijdende acties op gaat reageren dan diskwalificeer je jezelf gewoon.
Ik niet, hij lag gistermorgen op de mat en ik was dusdanig verontwaardigd over de voorpagina dat ik besloot dat het de druppel was en de krant opgezegd zou worden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:59 schreef yvonne het volgende:
Ik ben trouwens gister wel die Telegraaf gaan kopen, jij?
Ik heb eerder het gevoel dat jij juist tegen de massa aan wil trappen door het er niet mee eens te zijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Helemaal eens, deze debiele massale volksverontwaardiging slaat echt helemaal nergens op, en die " protestactie" van Pool is echt te triest voor woorden.
Dit is gewoon een lekker excuus om ergens tegenaan te schoppen met zijn allen, niets meer, niets minder, er is geen HOND die oprecht iets geeft om het jochie, het is gewoon lekker ageren met zijn allen, lachen man!
Zielig zooitje...
Misschien wel. Maar het is wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, dat soort acties zijn in mijn ogen vele malen verwerpelijker dan wat er gebeurd is, mensen slaan totaal door op het moment. DAT is pas gevaarlijk....
Dat vind ik dan weerquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik niet, hij lag gistermorgen op de mat en ik was dusdanig verontwaardigd over de voorpagina dat ik besloot dat het de druppel was en de krant opgezegd zou worden.
Wat ik ook gedaan heb.
Dit slaat toch he-le-maal nergens op?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar het is wel begrijpelijk.
Actie = reactie.
Normaal ben ik niet voor eigen rechter spelen. Maar in dit geval zou ik het toch ook niet zo erg vinden als iemand de kinderen van Mevrouw van der Graaf lastig effe gaat vallen.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb eerder het gevoel dat jij juist tegen de massa aan wil trappen door het er niet mee eens te zijn.
Zie hier de hipheid van jezelf afzetten tegen moraalriddders.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:05 schreef HeatWave het volgende:
Flikker toch op met me man.
100+ mensen dood, honderden in rouw om verloren famile etc, maar een telefoontje naar een jochie en er moeten mensen dood. Hoeveel meer mensen zijn er inmiddels omgekomen door ongelukken weet ik het, maar nee, dit ene jochie is opeens het middelpunt van het universum, een kind dat niemand persoonlijk kent oid, maar god wat geven we om hem!!!
Dood aan de telegraaf! Stenig de journalist! Maakt die kankerkrant kapot!!!!
Nee, dat komt echt over als oprecht medelijden met het kind hoor, dat lijkt totaal niet op typisch lekker rellen met zijn allen!
En "we vinden het te ver gaan" spreek voor jezelf met je fake-moraalridder gedoe...
mág ik alsjeblieft daar anders over denken?!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Precies.
Het slaat ALLEBEI evenveel nergens op.
De woede van nu is oprecht en terecht.
Reageer eens op mijn post dan.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:07 schreef HeatWave het volgende:
En ook nog eensop FOK!, het forum dat er altijd als de kippen bij is om mensen uit een R&P topic te googlen, stalken, adressen te zoeken en mensen dan lastig te vallen.
Tsja, ik ben wat dat betreft erg eigenwijs en de kans dat de krant er op enig moment weer inkomt is ook erg klein.... nee, ook niet voor een proefabonnement van 6 weken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weerwant hoeveel gillen het nu en doen het niet, want ze hebben toffe WK verslaggeving straks en en en
Um, ja?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
mág ik alsjeblieft daar anders over denken?!
Daar gaat het niet om. Het gaat om z'n privacy en de overdreven media-aandacht.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:05 schreef HeatWave het volgende:
Flikker toch op met me man.
100+ mensen dood, honderden in rouw om verloren famile etc, maar een telefoontje naar een jochie en er moeten mensen dood. Hoeveel meer mensen zijn er inmiddels omgekomen door ongelukken weet ik het, maar nee, dit ene jochie is opeens het middelpunt van het universum, een kind dat niemand persoonlijk kent oid, maar god wat geven we om hem!!!
Want?quote:
Ik tik precies zoals ik praatquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:08 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Um, ja?
Ik zeg toch niet dat dat niet mag?
Als er IEMAND hier strooit met frasen als "flikker toch op", ben jij het.
Wacht even.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan ben je net zo slecht als de Telegraaf dus.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Want?
Zoals de Telegraaf nu reageert is het gewoon schouders ophalen en wachten op de volgende stunt van ze.
Ik zou het echt niet vinden als mevrouw duidelijk wordt gemaakt dat veel mensen in Nederland dit echt niet vinden kunnen. En dat hoeft dan niks ernstig te zijn. Gewoon haar even laten voelen hoe het is als volslagen onbekenden zich met haar familie gaan bemoeien.
Ik spreek over het geheel, alles.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:11 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Wacht even.
Zeg je nu dat het lastigvallen van Ruben prima is, maar als hetzelfde wordt gedaan met de kinderen van Jolande, dan is het opeens te ver?
Ik zou op zijn minst van je verwachten dat je het allebei verachtelijk vind.
Men zal het wel hypocriet van je vinden, maar ik zeg goed gedaan, meid.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik niet, hij lag gistermorgen op de mat en ik was dusdanig verontwaardigd over de voorpagina dat ik besloot dat het de druppel was en de krant opgezegd zou worden.
Wat ik ook gedaan heb.
Waarom zouden we dat niet willen ?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ga je die grenzen afbakenen, inperken, komen we ook op een hellend vlak dat we niet moeten willen.
Hier sluit ik me helemaal bij aanquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Precies.
Het slaat ALLEBEI evenveel nergens op.
De woede van nu is oprecht en terecht.
Nouja goed, ik ken je verder niet, en dat deel van je reputatie daarmee dus ook niet,quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik tik precies zoals ik praatWeet ( bijna) iedereen.
Niks rottigs mee bedoeld
* Handje schudt
Wat is er mis met de brave hendrik uit hangen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Fliker toch op, het is goddomme wereldnieuws, of wij dat nou willen of niet, of die familie dat nou wil of niet.
Het joch is de enige overlevende van een grote ramp.
En dan gaan wij de brave hendrik uithangen.
Omgekeerde wereld.
Wat is er hypocriet aan?quote:Ik hoop dat er snel weer iets gebeurd want van dit hypocriete gedoe word ik doodziek.
Oh, dus nu vind je veel media-aandacht opeens wel slecht?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:40 schreef yvonne het volgende:
En NOVA en NOS moeten zich schamen, kijk de beelden nog maar eens terug hoe zij de overlevenden en familie van Turkish Airlines lastigvielen.
Ik heb geen Telegraaf abbo en ben ook geen lijsttrekker.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dan ben je net zo slecht als de Telegraaf dus.
De actie van Prem is een betere:
- Abonnement opzeggen.
- Lijsttrekkers die de Telegraaf niet meer te woord staan.
En dat gaat me dus te ver, als je graag oprecht (en) verontwaardigd wilt zijn hou dan wel de eer aan jezelf, als je een abo hebt dan zeg je de krant op, dat voelen ze ook echt wel als 10% van de abonnees dat doet, en als je geen abo hebt dan koop je de krant gewoon nooit meer.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Want?
Zoals de Telegraaf nu reageert is het gewoon schouders ophalen en wachten op de volgende stunt van ze.
Ik zou het echt niet erg vinden als mevrouw duidelijk wordt gemaakt dat veel mensen in Nederland dit echt niet vinden kunnen. En dat hoeft dan niks ernstig te zijn. Gewoon haar even laten voelen hoe het is als volslagen onbekenden zich met haar familie gaan bemoeien.
Hij zegt toch niet dat jij er niet anders over mag denken?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
En als je het per ongeluk doet?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:19 schreef Leandra het volgende:
Als je de journaliste en de hoofdredacteur persoonlijk gaat benaderen men je geen haar beter dan zijzelf.
Ik maak me er weinig druk om wat "men" van me vindt, de helft van degenen die me hypocriet noemen heeft waarschijnlijk zelf een abo (of "m'n ouders, dus ik kan er niets aan doen dat ie hier op de mat valt") en is te schijterig om het toe te geven.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:13 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Men zal het wel hypocriet van je vinden, maar ik zeg goed gedaan, meid.
Garpig.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
En als je het per ongeluk doet?
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik maak me er weinig druk om wat "men" van me vindt, de helft van degenen die me hypocriet noemen heeft waarschijnlijk zelf een abo (of "m'n ouders, dus ik kan er niets aan doen dat ie hier op de mat valt") en is te schijterig om het toe te geven.
Haar nummer stond per ongeluk in je telefoon onder de P van persmuskiet en toen viel je op de 7 van je telefoon en werd ze automagisch gebeld??quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
En als je het per ongeluk doet?
Ik doelde meer op het excuus van Jolande dat ze Ruben per ongeluk aan de lijn kreeg.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar nummer stond per ongeluk in je telefoon onder de P van persmuskiet en toen viel je op de 7 van je telefoon en werd ze automagisch gebeld??
Nee, dan nog "sorry, verkeerd nummer ingetoetst".
Pot, ketel, hypocriet en bovenal triest deze reactie.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:09 schreef VancouverFan het volgende:
Ik zou het echt niet erg vinden als mevrouw duidelijk wordt gemaakt dat veel mensen in Nederland dit echt niet vinden kunnen. En dat hoeft dan niks ernstig te zijn. Gewoon haar even laten voelen hoe het is als volslagen onbekenden zich met haar familie gaan bemoeien.
Het is wel frappant je. Moraalridders en aasgieren die met elkaar rollebollen na zo'n ramp.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:23 schreef Re het volgende:
die virtuele wederzijdse massaverontwaardiging is een verdomd interessant fenomeen, volgens mij begonnen met het naar beneden springen van mensen uit de Twin Towers
Mensen die naast een kopje koffie de meest ranzige doodsverwensingen uiten waarna ze even het weer checken... "hey Jannie, het wordt morgen 19 graden, zullen we gaan BBQen?"
Dat weet ik, ik gaf dan ook een voorbeeld waarbij je spontaan op de 7 van je telefoon viel en daarbij de eerste bij de P automagisch belde, en dat bleek toen net Jolande de Persmuskiet te zijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het excuus van Jolande dat ze Ruben per ongeluk aan de lijn kreeg.
Soms moet je vuur met vuur bestrijdenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:29 schreef elcastel het volgende:
[..]
Pot, ketel, hypocriet en bovenal triest deze reactie.
Meestal werkt een gezond verstand beter.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:31 schreef VancouverFan het volgende:
Soms moet je vuur met vuur bestrijden
Censuur is de volgende stap.quote:
Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:33 schreef elcastel het volgende:
[..]
Meestal werkt een gezond verstand beter.
Nee, hypocriet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:17 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Oh, dus nu vind je veel media-aandacht opeens wel slecht?
Dat heb ik blijkbaar even gemist, wat hebben NOVA en NOS 'fout' gedaan bij de ramp met Turkish Airlines?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, hypocriet.
Nova en NOS wisten niet hoe snel ze de Telegraaf als stoutste jongetje van de klas moesten bestempelen.
Ik ben het er wel mee eens dat NOS en NOVA zich ook vaak aan dit soort dingen schuldig maken. Dan heb ik het over, privacy niet serieus nemen van mensen, en onnodig angst zaaien en dingen uitmelken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, hypocriet.
Nova en NOS wisten niet hoe snel ze de Telegraaf als stoutste jongetje van de klas moesten bestempelen.
Ja hoor Yvonne. D'r zit verder ook geen ruimte tussen censuur en op een ethische manier journalistiek bedrijven.quote:
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:42 schreef kawotski het volgende:
Ruben is dus nu terug in Nederland.. welke media heeft daar nu al niet over bericht.. hij is net een paar uur terug. Mensen die hier constant de Telegraaf zwart maken hoor je nooit en nu ineens..
Wat had je dan liever gezien, dat ze zichzelf opdoeken ? Ik vraag me nogsteeds af waarom het lastigvallen van familie van de desbetreffende verslaggever een betere oplossing is ? Bij mij komt dat over als dat ik dan jouw familie moet gaan lastigvallen vanwege je posts hier.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:35 schreef VancouverFan het volgende:
Blijkbaar niet.
Half Nederland veroordeeld de actie van de Telegraaf en het enige wat ze doen is zeggen dat het ze spijt dat er zoveel ophef is ontstaan.
That's it.
Maar dan nog iets:quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, hypocriet.
Berichten dat die terug is vind ik normale berichtgeving.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:42 schreef kawotski het volgende:
Ruben is dus nu terug in Nederland.. welke media heeft daar nu al niet over bericht.. hij is net een paar uur terug. Mensen die hier constant de Telegraaf zwart maken hoor je nooit en nu ineens..
De hypocrisie hier en de hypocrisie in de media zelf. Iedereen heeft op e.o.a. manier boter op het hoofd.quote:
Ik negeer de telegraaf altijd.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:42 schreef kawotski het volgende:
Misschien vind ik dat wel te ver gaan.. misschien ook wel niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Berichten dat die terug is vind ik normale berichtgeving.
Een interview met hem houden terwijl die in een ziekenhuis licht vind ik niet normaal.
Ik had liever gezien dat de hoofdredactie door het stof zou gaan en zou zeggen dat het niet kies was om dat interview te plaatsen. Of dat ze zouden toegeven dat het een schending van de privacy was en dat ze dit soort dingen niet meer zullen doen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:43 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat had je dan liever gezien, dat ze zichzelf opdoeken ? Ik vraag me nogsteeds af waarom het lastigvallen van familie van de desbetreffende verslaggever een betere oplossing is ? Bij mij komt dat over als dat ik dan jouw familie moet gaan lastigvallen vanwege je posts hier.
.
Je begrijpt me verkeerd.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:47 schreef VancouverFan het volgende:
Ik had liever gezien dat de hoofdredactie door het stof zou gaan en zou zeggen dat het niet kies was om dat interview te plaatsen. Of dat ze zouden toegeven dat het een schending van de privacy was en dat ze dit soort dingen niet meer zullen doen.
Waarom is het zo verkeerd om dat te verwachten van een journalist?
Wat mij altijd opvalt aan dit soort discussies is dat er altijd snel de kaart van hypocrisie wordt bijgehaald. En daar is de discussie dan ook altijd snel mee klaar. Persoonlijk vind ik dat niet zo sterk. Ik ben vooral benieuwd waar jij zelf de grens zou leggen als het gaat om ethische berichtgeving. Dat er wordt bericht over het feit dat Ruben weer in Nederland is, vind ik geen probleem. Hij en zijn familie worden - voor zover ik weet - niet in beeld gebracht. En er wordt ook niet met hen gesproken. Prima lijkt me. Die mensen verdienen vooral rust.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
De hypocrisie hier en de hypocrisie in de media zelf. Iedereen heeft op e.o.a. manier boter op het hoofd.
Niet alleen Engeland. Ik kijk ook wel eens het Turkse nieuws en bijvoorbeeld bij een verkeersongeluk zie je echt beknelde mensen (geblokt)op TV. En ook de begrafenissen en de huilende familieleden worden uitgebreid verslagen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Maar dan nog iets:
wat is er mis met het streven om een brave hendrik te zijn?
jan dijkgraaf zei bij p&w ook al zoiets "nederland wil roomser zijn dan de paus"
maar wat is daar eigenlijk mis mee?
als mensen het walgelijk vinden en hun abonnement opzeggen: mag toch?
waarom zouden we engeland na moeten doen? wat is er mis mee om als cultuur gewoon te zeggen: "dit soort dingen vinden wij te ranzig worden"? niet bij wet, maar puur als cultuur zijnde.
dan heb ik het niet over de bedreigingen en de buitenproportionele morele verontwaardiging van sommige mensen, die zijn inderdaad enkel uit om te rellen.
Dat is geen oplossing, maar een lesje fatsoen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:51 schreef elcastel het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd.
Ik vraag me al die tijd af waarom jij het een betere oplossing vindt om de familie van de verslaggever lastig te vallen. Ik keur het interview af, in de reactie van de Telegraaf ben ik al helemaal niet meer geinteresseerd, maar jouw uitspraak om vuur met vuur te bestrijden vind ik net zo ziek, zo niet zieker dan het hele interview.
En daar zijn alle middelen mee geoorloofd natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:54 schreef VancouverFan het volgende:
Dat is geen oplossing, maar een lesje fatsoen.
Dus om haar duidelijk te maken wat schending van privacy is, schendt je haar privacy. Wat maakt jou dat ?quote:Blijkbaar snapt mevrouw niet dat het een grove schending van de privacy is om iemand zo lastig te vallen. De landelijke ophef van gister heeft ook weinig indruk gemaakt.
Misschien dat terugbetalen met gelijk munt haar wel duidelijk maakt dat ze te ver is gegaan.
Wat is er mis met je openlijke afschuw uitspreken ? Of een fatsoenlijke discussie, zonder allerlei vervolgstappen die het probleem alleen maar vergroten ipv oplossen ? Dat dat voor jou niet het gewenste resultaat geeft, is nog geen reden om allerlei grenzen te overschrijden (het zijn nota bene je eigen grenzen !!).quote:Een andere manier om haar duidelijk te maken dat dit soort dingen echt niet kunnen zie ik zo gauw niet.
Nee niet alle.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:59 schreef elcastel het volgende:
[..]
En daar zijn alle middelen mee geoorloofd natuurlijk.
Zeg het eens.quote:Dus om haar duidelijk te maken wat schending van privacy is, schendt je haar privacy. Wat maakt jou dat ?
Zoals nu al diverse malen gezegd heeft het openlijk afschuw afspreken geen enkel effect. De Telegraaf gaat de discussie ook niet aan. Wettelijke stappen kunnen niet worden genomen.quote:Wat is er mis met je openlijke afschuw uitspreken ? Of een fatsoenlijke discussie, zonder allerlei vervolgstappen die het probleem alleen maar vergroten ipv oplossen ? Dat dat voor jou niet het gewenste resultaat geeft, is nog geen reden om allerlei grenzen te overschrijden (het zijn nota bene je eigen grenzen !!).
Het feit dat programma's als RTL Boulevard moraalridder spelen richting de Telegraaf.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:52 schreef Toad het volgende:
[..]
Wat mij altijd opvalt aan dit soort discussies is dat er altijd snel de kaart van hypocrisie wordt bijgehaald. En daar is de discussie dan ook altijd snel mee klaar. Persoonlijk vind ik dat niet zo sterk. Ik ben vooral benieuwd waar jij zelf de grens zou leggen als het gaat om ethische berichtgeving. Dat er wordt bericht over het feit dat Ruben weer in Nederland is, vind ik geen probleem. Hij en zijn familie worden - voor zover ik weet - niet in beeld gebracht. En er wordt ook niet met hen gesproken. Prima lijkt me. Die mensen verdienen vooral rust.
Als je zo verontwaardigd bent over iemands gedrag dan lijkt me dat je geen reden hebt datzelfde gedrag tegen die persoon in stelling te brengen, dan vertoon je immers zelf net zulk verontwaardigend gedrag.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:05 schreef VancouverFan het volgende:
Hoe moet je iemand dan tot de orde roepen?
Hypocriet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:05 schreef VancouverFan het volgende:
Zeg het eens.
Niet het effect wat je beoogd, dat is iets heel anders. En als het binnen de wet kan, ben je vrij machteloos, behalve dan dat je je afkeur uitspreekt.quote:Zoals nu al diverse malen gezegd heeft het openlijk afschuw afspreken geen enkel effect. De Telegraaf gaat de discussie ook niet aan. Wettelijke stappen kunnen niet worden genomen.
Gooi je abonnement de deur uit, lees de online Telegraaf niet meer, maar bovenal, gedraag je normaal.quote:Hoe moet je iemand dan tot de orde roepen?
Dus we doen niks en laten iemand maar verder zijn gang gaan. Wachten tot het een volgende keer gebeurd, weer hard roepen dat het echt niet kan, dan komt er weer een laffe nikszeggende spijt betuiging en vervolgens gaan we weer afwachten tot het een volgende keer gebeurd.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je zo verontwaardigd bent over iemands gedrag dan lijkt me dat je geen reden hebt datzelfde gedrag tegen die persoon in stelling te brengen, dan vertoon je immers zelf net zulk verontwaardigend gedrag.
We zijn inmiddels wat geciviliceerder dan een oog voor een oog.
Zij heeft er blijkbaar geen probleem mee om de privacy van anderen te schenden. Eens kijken hoe ze daar over denkt als haar privacy wordt geschonden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hypocriet.
[..]
Niet het effect wat je beoogd, dat is iets heel anders. En als het binnen de wet kan, ben je vrij machteloos, behalve dan dat je je afkeur uitspreekt.
[..]
Gooi je abonnement de deur uit, lees de online Telegraaf niet meer, maar bovenal, gedraag je normaal.
Jij beweert dus gewoon dat je mensen die er niks mee te maken hebben erbij moet betrekken om de zogenaamde dader aan het denken te zetten. En aanvullend, als jij mij lastig zou vallen omdat iemand in mijn omgeving iets doet wat jou niet bevalt, dan heb jij een groot probleem, niet diegene die jij als schuldige ziet.
Wat dacht je van de privacy van de mensen in haar omgeving (de privacy die jij denkt te mogen schenden) ?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:13 schreef VancouverFan het volgende:
Zij heeft er blijkbaar geen probleem mee om de privacy van anderen te schenden. Eens kijken hoe ze daar over denkt als haar privacy wordt geschonden.
Ik weet dat het geen nette actie is, zijn denkt daar blijkbaar anders over. Dus ik zie het probleem niet zo.
Ten eerste ga ik niet die privacy schenden. Ik zeg dat ik er in dit geval geen moeite mee heb als anderen dat doen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:20 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat dacht je van de privacy van de mensen in haar omgeving (de privacy die jij denkt te mogen schenden) ?
Luister, ik vind het prima dat je verontwaardigd bent en zoiets uit emotie roept (wat al link kan zijn), maar zie je zelf niet in dat het echt een ontzettend kortzichtige redenatie is ? Prima dat je graag wilt volharden in je standpunt, maar in mijn ogen sla jezelf elke post weer voor je harses.
Vast wel, volgens mij hebben ze 't inmiddels uitstekend begrepen. Wat ze in de toekomst gaan doen is uiteraard een ander verhaal...quote:Haar en de Telegraaf op een normale duidelijke manier kenbaar maken dat het niet netjes is van hun heeft geen enkel effect.
Volgens mij hebben ze het niet begrepen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vast wel, volgens mij hebben ze 't inmiddels uitstekend begrepen. Wat ze in de toekomst gaan doen is uiteraard een ander verhaal...
Het enige stukje waar ze spijt betuigen. En dan alleen maar spijt dat er bij lezers een verkeerd gevoel zou zijn ontstaan.quote:Het spijt ons dat er onder onze lezers het gevoel is ontstaan dat De Telegraaf onzorgvuldig heeft gehandeld. Het is nooit onze bedoeling geweest om misbruik te maken van de situatie van Ruben.
Als ze er niet mee zitten, dan moet het toch ook geen probleem zijn als hun worden lastig gevallen in hun privelevenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:43 schreef deedeetee het volgende:
Nou dat ze er uberhaupt over reppen vind ik anders al heel wat voor die lui hoor. Ze snappen best wel dat het veel verontwaardiging oproept. Alleen hadden ze dat er wel voor over. Gratis publiciteit al die verontwaardiging, mooi meegenomen nietwaar ?
Ze begrijpen heus wel dat het niet netjes was, alleen zitten ze daar niet echt mee. Tis hun beroep enzo hé ? !
Goed dat je hypocriet bent zijn we inmiddels uit, maar wat heeft die omgeving van haar jou misdaan, of is dat dan 'collateral damage' ? En hoever kun je kunnen we gaan om de door jouw gewenste resultaten te behalen ?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:13 schreef VancouverFan het volgende:
Haar en de Telegraaf op een normale duidelijke manier kenbaar maken dat het niet netjes is van hun heeft geen enkel effect. Dan maar een stap verder om hun dat duidelijk te maken. En als dat op een manier gebeurd die ze zelf bezigen zie ik er geen onoverkomelijke bezwaren in.
Je verwacht van mij dat ik netjes jouw vragen beantwoord. Ik vind het wel eens tijd worden dat je wat van mijn vragen gaat beantwoorden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:47 schreef elcastel het volgende:
[..]
Goed dat je hypocriet bent zijn we inmiddels uit, maar wat heeft die omgeving van haar jou misdaan, of is dat dan 'collateral damage' ? En hoever kun je kunnen we gaan om de door jouw gewenste resultaten te behalen ?
Damn, was je met geweldadige criminelen ook maar zo fel. Verdediger van de rechtstaat VancouverFan door de bocht...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing, maar een lesje fatsoen.
Blijkbaar snapt mevrouw niet dat het een grove schending van de privacy is om iemand zo lastig te vallen. De landelijke ophef van gister heeft ook weinig indruk gemaakt.
Misschien dat terugbetalen met gelijk munt haar wel duidelijk maakt dat ze te ver is gegaan.
Een andere manier om haar duidelijk te maken dat dit soort dingen echt niet kunnen zie ik zo gauw niet.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:55 schreef VancouverFan het volgende:
Je verwacht van mij dat ik netjes jouw vragen beantwoord. Ik vind het wel eens tijd worden dat je wat van mijn vragen gaat beantwoorden.
Nou in mijn ogen (!!) hebben mensen hun ongenoegen laten blijken en is dat wél afdoende, dus waarom je mij vraagt wat nu te doen is mij een raadsel. Misschien moet je zo'n klapbord omhangen en voor de deur gaan staan, ik heb geen idee wat voor jou genoeg is.quote:De Telegraaf is zeer duidelijk gemaakt dat het echt niet kan wat ze hebben gedaan. Dat blijkt weinig te helpen gezien hun slappe verklaring. Hoe kunnen we hun dan wel duidelijk maken dat ze toch wel zeer ernstig de privacy van mensen aan het schenden waren?
Naar wat ik eerder begreep ben je zelf ook te laf om een poot uit te steken. Je hoopt op dingen die je zelf niet durft, óók een prestatie natuurlijk.quote:Abbo opzeggen heeft in de meeste gevallen geen zin, minstens 14 miljoen Nederlanders zijn geen lid van de Telegraaf.
Ik vind het zo slap om wel met z'n alle "foei dat mag toch echt niet" te roepen maar vervolgens geen poot uit te steken om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd.
Hij staat nog open immers.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:47 schreef elcastel het volgende:
Goed dat je hypocriet bent zijn we inmiddels uit, maar wat heeft die omgeving van haar jou misdaan, of is dat dan 'collateral damage' ? En hoever kun je kunnen we gaan om de door jouw gewenste resultaten te behalen ?
is niets anders dan een misselijkmakende actie van een stupide redactie.quote:symbool van leven (...) in deze enorme tragedie.
Volgens mij is het niet afdoende. Want uit niks krijg ik het idee dat de Telegraaf en Jolande een volgende keer voorzichtiger te werken gaan en de privacy van een jochie dat aan een vliegtuigramp is ontsnapt niet schenden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:11 schreef elcastel het volgende:
[..].
[..]
Nou in mijn ogen (!!) hebben mensen hun ongenoegen laten blijken en is dat wél afdoende, dus waarom je mij vraagt wat nu te doen is mij een raadsel. Misschien moet je zo'n klapbord omhangen en voor de deur gaan staan, ik heb geen idee wat voor jou genoeg is.
Ik weet zelf ook wel dat het niet netjes is om mevrouw haar kinderen te bellen en zal het dan ook niet zelf doen. Dus dat ik het zelf niet ga doen heeft niks met laf zijn of niet durven te maken.quote:Naar wat ik eerder begreep ben je zelf ook te laf om een poot uit te steken. Je hoopt op dingen die je zelf niet durft, óók een prestatie natuurlijk.
.
Die omgeving is dan collateral damage. Ik denk niet dat mevrouw het als een schending van haar privacy ziet als er iemand haar opbelt. En ik heb al aangeven dat ik maar 1 manier kan bedenken die ik acceptabel vind. Dus de vraag hoe ver we moeten gaan is allang beantwoord.quote:Zo, ik heb je vraag beantwoord, nu ben jij weer 'aan de beurt' :
[..]
Hij staat nog open immers..
Idd. Wel alles tot in detail willen weten en vervolgens de brenger van het nieuws lastigvallen. Hoe dubbel kun je zijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:32 schreef IHVK het volgende:
Journalisten lastigvallen is natuurlijk onzin.
Ik ben helemaal geen voorstander van 'foei niet meer doen', wat mij betreft spreekt een publiekelijk persoon of zo'n raad voor journalistiek de Telegraaf er op aan.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:39 schreef VancouverFan het volgende:
Volgens mij is het niet afdoende. Want uit niks krijg ik het idee dat de Telegraaf en Jolande een volgende keer voorzichtiger te werken gaan en de privacy van een jochie dat aan een vliegtuigramp is ontsnapt niet schenden.
Jij bent blijkbaar nu een voorstander van lafjes "foei niet meer doen" en afwachten of dat indruk maakt. In dit geval ben ik een voorstander van heel duidelijk maken waarom ze dat niet meer moeten doen.
Akkoord en mij zou het dus wel storen, omdat ik die onderbuik gevoelens van je best begrijp, maar er bij mij een grens is. Met het storen van haar omgeving geef je niet aleen haar een signaal, maar betrek je er mensen bij die er niks mee te maken hebben.quote:Ik weet zelf ook wel dat het niet netjes is om mevrouw haar kinderen te bellen en zal het dan ook niet zelf doen. Dus dat ik het zelf niet ga doen heeft niks met laf zijn of niet durven te maken.
In andere gevallen zou het me wel storen als mensen zomaar een journalist op gaan bellen, in dit geval niet.
Misschien dat je me beter begrijpt als jij wordt lastig gevallen omdat iemand in je omgeving iets deed wat een ander niet door de beugel vond kunnen gaan. Overigens geef je in het hierbovenstaande stukje aan dat ze haar kinderen maar moeten bellen, wat ik alleen verwerpelijker vind omdat het dan ook nog eens kinderen betreft. Ow wacht, vuur met vuur bestrijden hè ....quote:Die omgeving is dan collateral damage. Ik denk niet dat mevrouw het als een schending van haar privacy ziet als er iemand haar opbelt. En ik heb al aangeven dat ik maar 1 manier kan bedenken die ik acceptabel vind. Dus de vraag hoe ver we moeten gaan is allang beantwoord.
Nee, de Telegraaf heulde toen met de nazi's om haar rioolblaadje maar aan de man te kunnen blijven brengen en nu overtreden ze ook weer elke norm voor een grote oplage. Het is dezelfde mentaliteit, al vele decennia lang.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zouden nazi's intrinsiek dezelfde journalistieke mores hanteren in een gelijkwaardig geval dan?
En waar baseer je dat dan op?
Sorry dat ik jouw favoriete literatuur kwets, maar of ik iets geef om dat jochie kun je aan mij niet zien hè? Ik was gewoon oprecht boos, op het eerste moment dat ik het hoorde. Omdat je zo'n kereltje gewoon met rust moet laten op zo'n moment. Hij heeft meegemaakt waar ik zelf mijn hele jeugd altijd bang voor was (je hele gezin verliezen) en dan belt zo'n snol je op om een rioolverhaal te kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zielig zooitje...
Het is mij wel degelijk om ethiek te doen. Maar die moet, naar mijn mening, nu even opzij gezet worden om die ethiek in de toekomst beter te waarborgen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:59 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen voorstander van 'foei niet meer doen', wat mij betreft spreekt een publiekelijk persoon of zo'n raad voor journalistiek de Telegraaf er op aan.
Ik zeg alleen dat ik het totale onzin en gewoon een primitieve gedachte vind om die journalist haar omgeving lastig te gaan vallen met dingen waar jij haar van beticht. Ik vind dat hypocriet en totaal niet oplossingsgezind, waaruit ik opmaak dat het jou niet om de ethiek te doen is.
Ik begrijp je bezwaren zeker en zoals ik ook al zei zou ik het zeker niet zelf gaan doen.quote:Akkoord en mij zou het dus wel storen, omdat ik die onderbuik gevoelens van je best begrijp, maar er bij mij een grens is. Met het storen van haar omgeving geef je niet aleen haar een signaal, maar betrek je er mensen bij die er niks mee te maken hebben.
Als iemand mij zou gebruiken om een ander een lesje te leren zou ik diegene die dat lesje krijgt ook nog een schop onder zijn hol geven. Ervan uitgaande dat het terecht is.quote:Misschien dat je me beter begrijpt als jij wordt lastig gevallen omdat iemand in je omgeving iets deed wat een ander niet door de beugel vond kunnen gaan. Overigens geef je in het hierbovenstaande stukje aan dat ze haar kinderen maar moeten bellen, wat ik alleen verwerpelijker vind omdat het dan ook nog eens kinderen betreft. Ow wacht, vuur met vuur bestrijden hè .....
Ik hoef niet alles tot in detail te wetenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd. Wel alles tot in detail willen weten en vervolgens de brenger van het nieuws lastigvallen. Hoe dubbel kun je zijn.
In het voorbeeld wat je eerder aanhaalde sprak je ook over de kinderen van die journalist :quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:08 schreef VancouverFan het volgende:
En bedenk dat Ruben ook een kind is he! Zij had tegen die dokter moeten zeggen dat ze Ruben niet wilde spreken, dat deed ze niet.
Maar omdat het dan over een 'lesje leren' gaat zet je die ethiek opzij. Heel apart allemaal, maar we lullen in een rondje (al de hele tijd), ik heb aangetoond wat ik wilde en gelijk al zei : Je bent de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet. En ethiek is bij jou een plaatselijk of tijdelijk begrip.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:39 schreef VancouverFan het volgende:
Ik weet zelf ook wel dat het niet netjes is om mevrouw haar kinderen te bellen en zal het dan ook niet zelf doen. Dus dat ik het zelf niet ga doen heeft niks met laf zijn of niet durven te maken.
Dat kind interesseert me inderdaad niet en als-ie onverhoopt toch nog overlijdt haal ik mijn schouders een keer op. Een inzamelingsactie is tamelijk kansloos en ik zou niks geven.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:54 schreef yvonne het volgende:
Ik hoor niemand over het jochie trouwens, jij?
Ze zullen straks wel knuffels sturen of een inzamelactie houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |