abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81458753
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:33 schreef elcastel het volgende:

[..]

Meestal werkt een gezond verstand beter.
Blijkbaar niet.
Half Nederland veroordeeld de actie van de Telegraaf en het enige wat ze doen is zeggen dat het ze spijt dat er zoveel ophef is ontstaan.
That's it.
Leaf
  Admin zaterdag 15 mei 2010 @ 15:36:03 #152
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81458767
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Oh, dus nu vind je veel media-aandacht opeens wel slecht?
Nee, hypocriet.
Nova en NOS wisten niet hoe snel ze de Telegraaf als stoutste jongetje van de klas moesten bestempelen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_81458842
@yvonne: NOS legt wel uitgebreid verantwoording af over de keuzes die ze maken. Daar kunnen andere media nog wat van leren.
pi_81458858
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, hypocriet.
Nova en NOS wisten niet hoe snel ze de Telegraaf als stoutste jongetje van de klas moesten bestempelen.
Dat heb ik blijkbaar even gemist, wat hebben NOVA en NOS 'fout' gedaan bij de ramp met Turkish Airlines?
Leaf
pi_81458865
ik schrok ook dat de Telegraaf schreef dat de arts plotseling de telefoon aan Ruben gaf,

maar als ik heel eerlijk ben en vast heel slecht van mij,
mijn echtgenoot is geabonneerd op de Telegraaf en ik ben wel zo nieuwsgierig dat ik alles wil weten ,
terwijl ik ook wel weet dat dat te erg voor woorden is

wacht nog steeds op de eerste foto's van Fritzl.....
pi_81458880
quote:

[..]

Nee, hypocriet.
Ik ben het er wel mee eens dat NOS en NOVA zich ook vaak aan dit soort dingen schuldig maken. Dan heb ik het over, privacy niet serieus nemen van mensen, en onnodig angst zaaien en dingen uitmelken.

Echter de Telegraaf is hier wel de koning van. En het is ook tegelijkertijd de grooste krant van Nederland. Mijn verontwaardiging was niet per se gericht op dit voorval alleen maar de richting die de krant gekozen te hebben. Zoveel mogelijk massahysterie en angst voeden voor de sensatie.
Maar dit is verder een probleem van de media in de gehele linie. Persvrijheid is een ontzettend belangrijk goed natuurlijk, maar je mag toch wel enige verantwoordelijk ook verwachten. Al helemaal van de NOS.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:42:06 #157
132605 kawotski
Il Dottore
pi_81458909
Ruben is dus nu terug in Nederland.. welke media heeft daar nu al niet over bericht.. hij is net een paar uur terug. Mensen die hier constant de Telegraaf zwart maken hoor je nooit en nu ineens..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81458920
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Censuur is de volgende stap.
Ja hoor Yvonne. D'r zit verder ook geen ruimte tussen censuur en op een ethische manier journalistiek bedrijven.
pi_81458940
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:42 schreef kawotski het volgende:
Ruben is dus nu terug in Nederland.. welke media heeft daar nu al niet over bericht.. hij is net een paar uur terug. Mensen die hier constant de Telegraaf zwart maken hoor je nooit en nu ineens..
Euh ja? Wat is het probleem dan?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:43:40 #160
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81458953
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:35 schreef VancouverFan het volgende:
Blijkbaar niet.
Half Nederland veroordeeld de actie van de Telegraaf en het enige wat ze doen is zeggen dat het ze spijt dat er zoveel ophef is ontstaan.
That's it.
Wat had je dan liever gezien, dat ze zichzelf opdoeken ? Ik vraag me nogsteeds af waarom het lastigvallen van familie van de desbetreffende verslaggever een betere oplossing is ? Bij mij komt dat over als dat ik dan jouw familie moet gaan lastigvallen vanwege je posts hier.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81458966
quote:

[..]

Nee, hypocriet.
Maar dan nog iets:
wat is er mis met het streven om een brave hendrik te zijn?

jan dijkgraaf zei bij p&w ook al zoiets "nederland wil roomser zijn dan de paus"

maar wat is daar eigenlijk mis mee?

als mensen het walgelijk vinden en hun abonnement opzeggen: mag toch?

waarom zouden we engeland na moeten doen? wat is er mis mee om als cultuur gewoon te zeggen: "dit soort dingen vinden wij te ranzig worden"? niet bij wet, maar puur als cultuur zijnde.

dan heb ik het niet over de bedreigingen en de buitenproportionele morele verontwaardiging van sommige mensen, die zijn inderdaad enkel uit om te rellen.
pi_81458988
quote:
Berichten dat die terug is vind ik normale berichtgeving.
Een interview met hem houden terwijl die in een ziekenhuis licht vind ik niet normaal.
Leaf
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:45:23 #163
132605 kawotski
Il Dottore
pi_81458996
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:43 schreef Toad het volgende:

[..]

Euh ja? Wat is het probleem dan?
De hypocrisie hier en de hypocrisie in de media zelf. Iedereen heeft op e.o.a. manier boter op het hoofd.
pi_81459004
quote:
Ik negeer de telegraaf altijd.
Net zoals sbs6 dus waarom ik dus standaard mijn afschuw moet laten blijken... Ontgaat me, je speelde het wel leuk trouwens
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:46:13 #165
132605 kawotski
Il Dottore
pi_81459025
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Berichten dat die terug is vind ik normale berichtgeving.
Een interview met hem houden terwijl die in een ziekenhuis licht vind ik niet normaal.
Misschien vind ik dat wel te ver gaan.. misschien ook wel niet.
pi_81459071
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:43 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat had je dan liever gezien, dat ze zichzelf opdoeken ? Ik vraag me nogsteeds af waarom het lastigvallen van familie van de desbetreffende verslaggever een betere oplossing is ? Bij mij komt dat over als dat ik dan jouw familie moet gaan lastigvallen vanwege je posts hier.
.
Ik had liever gezien dat de hoofdredactie door het stof zou gaan en zou zeggen dat het niet kies was om dat interview te plaatsen. Of dat ze zouden toegeven dat het een schending van de privacy was en dat ze dit soort dingen niet meer zullen doen.
Waarom is het zo verkeerd om dat te verwachten van een journalist?
Leaf
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:51:26 #167
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81459156
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:47 schreef VancouverFan het volgende:
Ik had liever gezien dat de hoofdredactie door het stof zou gaan en zou zeggen dat het niet kies was om dat interview te plaatsen. Of dat ze zouden toegeven dat het een schending van de privacy was en dat ze dit soort dingen niet meer zullen doen.
Waarom is het zo verkeerd om dat te verwachten van een journalist?
Je begrijpt me verkeerd.
Ik vraag me al die tijd af waarom jij het een betere oplossing vindt om de familie van de verslaggever lastig te vallen. Ik keur het interview af, in de reactie van de Telegraaf ben ik al helemaal niet meer geinteresseerd, maar jouw uitspraak om vuur met vuur te bestrijden vind ik net zo ziek, zo niet zieker dan het hele interview.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81459186
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:45 schreef kawotski het volgende:

[..]

De hypocrisie hier en de hypocrisie in de media zelf. Iedereen heeft op e.o.a. manier boter op het hoofd.
Wat mij altijd opvalt aan dit soort discussies is dat er altijd snel de kaart van hypocrisie wordt bijgehaald. En daar is de discussie dan ook altijd snel mee klaar. Persoonlijk vind ik dat niet zo sterk. Ik ben vooral benieuwd waar jij zelf de grens zou leggen als het gaat om ethische berichtgeving. Dat er wordt bericht over het feit dat Ruben weer in Nederland is, vind ik geen probleem. Hij en zijn familie worden - voor zover ik weet - niet in beeld gebracht. En er wordt ook niet met hen gesproken. Prima lijkt me. Die mensen verdienen vooral rust.
pi_81459218
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:44 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Maar dan nog iets:
wat is er mis met het streven om een brave hendrik te zijn?

jan dijkgraaf zei bij p&w ook al zoiets "nederland wil roomser zijn dan de paus"

maar wat is daar eigenlijk mis mee?

als mensen het walgelijk vinden en hun abonnement opzeggen: mag toch?

waarom zouden we engeland na moeten doen? wat is er mis mee om als cultuur gewoon te zeggen: "dit soort dingen vinden wij te ranzig worden"? niet bij wet, maar puur als cultuur zijnde.

dan heb ik het niet over de bedreigingen en de buitenproportionele morele verontwaardiging van sommige mensen, die zijn inderdaad enkel uit om te rellen.
Niet alleen Engeland. Ik kijk ook wel eens het Turkse nieuws en bijvoorbeeld bij een verkeersongeluk zie je echt beknelde mensen (geblokt)op TV. En ook de begrafenissen en de huilende familieleden worden uitgebreid verslagen.

Ik vond de terughoudendheid van de media bij dit soort dingen juist prijzenswaardig. Het is sowieso beter voor de slachtoffers zelf maar ook voor de algehele sfeer in de huiskamer. Je hoeft niet alle leed van de wereld te laten zien op prime time.
En daarmee ben ik niet voor censuur, het liefst zou ik zien dat mensen zulke kranten niet kochten of zulke programma's niet bekeken. Maar goed als de NOS het ook gaat doen, blijft er weinig over natuurlijk.
pi_81459247
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:51 schreef elcastel het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd.
Ik vraag me al die tijd af waarom jij het een betere oplossing vindt om de familie van de verslaggever lastig te vallen. Ik keur het interview af, in de reactie van de Telegraaf ben ik al helemaal niet meer geinteresseerd, maar jouw uitspraak om vuur met vuur te bestrijden vind ik net zo ziek, zo niet zieker dan het hele interview.
Dat is geen oplossing, maar een lesje fatsoen.
Blijkbaar snapt mevrouw niet dat het een grove schending van de privacy is om iemand zo lastig te vallen. De landelijke ophef van gister heeft ook weinig indruk gemaakt.
Misschien dat terugbetalen met gelijk munt haar wel duidelijk maakt dat ze te ver is gegaan.

Een andere manier om haar duidelijk te maken dat dit soort dingen echt niet kunnen zie ik zo gauw niet.
Leaf
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:59:10 #171
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81459367
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:54 schreef VancouverFan het volgende:
Dat is geen oplossing, maar een lesje fatsoen.
En daar zijn alle middelen mee geoorloofd natuurlijk.
quote:
Blijkbaar snapt mevrouw niet dat het een grove schending van de privacy is om iemand zo lastig te vallen. De landelijke ophef van gister heeft ook weinig indruk gemaakt.
Misschien dat terugbetalen met gelijk munt haar wel duidelijk maakt dat ze te ver is gegaan.
Dus om haar duidelijk te maken wat schending van privacy is, schendt je haar privacy. Wat maakt jou dat ?
quote:
Een andere manier om haar duidelijk te maken dat dit soort dingen echt niet kunnen zie ik zo gauw niet.
Wat is er mis met je openlijke afschuw uitspreken ? Of een fatsoenlijke discussie, zonder allerlei vervolgstappen die het probleem alleen maar vergroten ipv oplossen ? Dat dat voor jou niet het gewenste resultaat geeft, is nog geen reden om allerlei grenzen te overschrijden (het zijn nota bene je eigen grenzen !!).
pi_81459557
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:59 schreef elcastel het volgende:

[..]

En daar zijn alle middelen mee geoorloofd natuurlijk.
Nee niet alle.
quote:
Dus om haar duidelijk te maken wat schending van privacy is, schendt je haar privacy. Wat maakt jou dat ?
Zeg het eens.
quote:
Wat is er mis met je openlijke afschuw uitspreken ? Of een fatsoenlijke discussie, zonder allerlei vervolgstappen die het probleem alleen maar vergroten ipv oplossen ? Dat dat voor jou niet het gewenste resultaat geeft, is nog geen reden om allerlei grenzen te overschrijden (het zijn nota bene je eigen grenzen !!).
Zoals nu al diverse malen gezegd heeft het openlijk afschuw afspreken geen enkel effect. De Telegraaf gaat de discussie ook niet aan. Wettelijke stappen kunnen niet worden genomen.

Hoe moet je iemand dan tot de orde roepen?
Leaf
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:06:20 #173
132605 kawotski
Il Dottore
pi_81459596
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:52 schreef Toad het volgende:

[..]

Wat mij altijd opvalt aan dit soort discussies is dat er altijd snel de kaart van hypocrisie wordt bijgehaald. En daar is de discussie dan ook altijd snel mee klaar. Persoonlijk vind ik dat niet zo sterk. Ik ben vooral benieuwd waar jij zelf de grens zou leggen als het gaat om ethische berichtgeving. Dat er wordt bericht over het feit dat Ruben weer in Nederland is, vind ik geen probleem. Hij en zijn familie worden - voor zover ik weet - niet in beeld gebracht. En er wordt ook niet met hen gesproken. Prima lijkt me. Die mensen verdienen vooral rust.
Het feit dat programma's als RTL Boulevard moraalridder spelen richting de Telegraaf.

Ik moet zelf niets hebben van dit soort programma's en ik kijk er ook niet naar. Echter ik laat iedereen in z'n waarde , blijkbaar is er vraag naar maar vind het dan wel hypocriet, hele volksstammen die dit soort pulp kijken en nu verontwaardigd zijn.. snap ik niet. Laat iedereen met rust, vroeger bij vechtpartijtjes stond 99% altijd langs de kant toe te kijken, dat zal hier niet anders zijn denk ik.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:07:21 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81459623
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:05 schreef VancouverFan het volgende:
Als je zo verontwaardigd bent over iemands gedrag dan lijkt me dat je geen reden hebt datzelfde gedrag tegen die persoon in stelling te brengen, dan vertoon je immers zelf net zulk verontwaardigend gedrag.

We zijn inmiddels wat geciviliceerder dan een oog voor een oog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:11:12 #175
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81459718
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:05 schreef VancouverFan het volgende:
Zeg het eens.
Hypocriet.
quote:
Zoals nu al diverse malen gezegd heeft het openlijk afschuw afspreken geen enkel effect. De Telegraaf gaat de discussie ook niet aan. Wettelijke stappen kunnen niet worden genomen.
Niet het effect wat je beoogd, dat is iets heel anders. En als het binnen de wet kan, ben je vrij machteloos, behalve dan dat je je afkeur uitspreekt.
quote:
Gooi je abonnement de deur uit, lees de online Telegraaf niet meer, maar bovenal, gedraag je normaal.

Jij beweert dus gewoon dat je mensen die er niks mee te maken hebben erbij moet betrekken om de zogenaamde dader aan het denken te zetten. En aanvullend, als jij mij lastig zou vallen omdat iemand in mijn omgeving iets doet wat jou niet bevalt, dan heb jij een groot probleem, niet diegene die jij als schuldige ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')