quote:
ach...nog killer kan ook nog geloof ik, alleen hoop ik niet dat we daarheen gaanquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een zwarte dag vandaag.
1 Het neergestorte vliegtuig
2 Wat ik voorspelde komt uit: VVD is virtueel de grootste. Wat een kille samenleving is dit geworden.![]()
Verder vind ik jou een aardig persoon hoorquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een zwarte dag vandaag.
2 Wat ik voorspelde komt uit: VVD is virtueel de grootste. Wat een kille samenleving is dit geworden.![]()
nou..tenzij vvd met de partij van wilders zou regeren...dan zou het niet leuk zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Verder vind ik jou een aardig persoon hoor![]()
Van dat vliegtuig is erg inderdaad. Gecondoleerd aan alle nabestaanden.
Gelukkig zijn de verkiezingen pas over een paar weken. En de VVD kan nooit alleen regeren dus zo erg zal het heus niet worden.
en mijn relatie is weer uitquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een zwarte dag vandaag.
Die combi zou een nachtmerrie zijn inderdaad.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:34 schreef francis998 het volgende:
[..]
nou..tenzij vvd met de partij van wilders zou regeren...dan zou het niet leuk zijn.
En dat van het vliegtuig is zowieso errug..
Vraagje, hebben jullie last van een fiep (obsessie)die om de zoveel verwisseld??
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Verder vind ik jou een aardig persoon hoor![]()
Inderdaad. En die jongen die het overleeft heeft, die is wrs zijn ouders kwijt...... Moequote:Van dat vliegtuig is erg inderdaad. Gecondoleerd aan alle nabestaanden.
Ik hoop inderdaad dat het gaat verkeren als de debatten op TV zullen volgen. Het zou dieptriest zijn als de meest asociale partij tot de grootste wordt gekozen.quote:Gelukkig zijn de verkiezingen pas over een paar weken. En de VVD kan nooit alleen regeren dus zo erg zal het heus niet worden.
Meestal zijn het dezelfdequote:Op woensdag 12 mei 2010 21:34 schreef francis998 het volgende:
[..]
Vraagje, hebben jullie last van een fiep (obsessie)die om de zoveel verwisseld??
hmm..dat heb ik dus ook. Zo ben ik tijdje super fanatiek geweest in jeans..en had ik de neiging meer dan nodig te kopen. Een tijdje ben ik super fanatiek geweest over pc'enzo. .Als kind ben ik ook wel eens een voetbal fanaat geweest.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die combi zou een nachtmerrie zijn inderdaad.![]()
Ja, soms ben ik tijdelijk in iets geïnterreseerd na verloop van tijd vervaagt of verdwijnt die interrese. Muziek is een blijfende interrese die hoop ik nooit zal verdwijnen.
Inderdaadquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
[..]
Inderdaad. En die jongen die het overleeft heeft, die is wrs zijn ouders kwijt...... Moet er niet aan denken.
Er zal bezuinigt moeten worden en iedereen zal er last van gaan krijgen. De vraag is hoeveel. Ik hoop dat er vooral rijken last van gaan hebbenquote:[..]
Ik hoop inderdaad dat het gaat verkeren als de debatten op TV zullen volgen. Het zou dieptriest zijn als de meest asociale partij tot de grootste wordt gekozen.![]()
En je hebt verder wel gelijk hoor. Maar het CDA en PVV zijn ook erg rechts, de sociale zekerheid is bij hen ook niet veilig.
Herkenbaar alleen andere interresesquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:41 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmm..dat heb ik dus ook. Zo ben ik tijdje super fanatiek geweest in jeans..en had ik de neiging meer dan nodig te kopen. Een tijdje ben ik super fanatiek geweest over pc'enzo. .Als kind ben ik ook wel eens een voetbal fanaat geweest.
Daarna een tijdje viel het wel mee
En nu heb ik het met Mp3 spelers.
Inderdaad. Je kan alleen niet voorstellen als zo'n iemand hoort dat zijn familie het niet overleeft heeftquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
InderdaadIk hoop dat hij alle hulp krijgt die hij nodig heeft.
[..]
Iedereen zal er wel last van krijgen; dat is onvermijdelijk. Maar als het aan de VVD ligt dan hoeven de rijken niet mee te doen en wil de rekening bij de zwakkeren leggen. Dat maakt de partij imo ronduit pervers.quote:Er zal bezuinigt moeten worden en iedereen zal er last van gaan krijgen. De vraag is hoeveel. Ik hoop dat er vooral rijken last van gaan hebben
zowieos hebben overal de middenklasse en de lage klassen er meestal het meeste last van.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kan alleen niet voorstellen als zo'n iemand hoort dat zijn familie het niet overleeft heeft![]()
[..]
Iedereen zal er wel last van krijgen; dat is onvermijdelijk. Maar als het aan de VVD ligt dan hoeven de rijken niet mee te doen en wil de rekening bij de zwakkeren leggen. Dat maakt de partij imo ronduit pervers.
sja..........quote:
Tuurlijk de VVD is van de rijker, rijker te laten worden te kostten van de armen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:01 schreef francis998 het volgende:
[..]
zowieos hebben overal de middenklasse en de lage klassen er meestal het meeste last van.
ff een vraagje wat bedoel je met AO?quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:01 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
sja..........
al vraag ik me af of ik me drukker maak om mezelf omdat het uit is, of om haar of het wel goed met haar zal gaan......... ik red me wel, maar zij is tamelijk labiel namelijk...........
maar goed, ikzelf zit AO thuis vanwege mijn Asperger, dus ik zou me gewoon druk moeten maken om mezelf en mijn wisselende obsessies (om meteen maar even antwoord te geven op je vraag)
Arbeidsongeschiktquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:03 schreef francis998 het volgende:
[..]
ff een vraagje wat bedoel je met AO?
Dat heb ik eens per jaar ongeveer. Afgelopen keer was het een GSM, en daarna mijn DSLR, en nu hopelijk voorlopig even niets.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:41 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmm..dat heb ik dus ook. Zo ben ik tijdje super fanatiek geweest in jeans..en had ik de neiging meer dan nodig te kopen. Een tijdje ben ik super fanatiek geweest over pc'enzo. .Als kind ben ik ook wel eens een voetbal fanaat geweest.
Daarna een tijdje viel het wel mee
En nu heb ik het met Mp3 spelers.
Zoals je gemerkt heb, ben ik iemand die last van stemmingswisselingen, hoewel niet zo giga erg zodat ik suicidaal wordt, maar wel momenten waar ik echt zou willen niet te bestaan, of gewoon alles zou willen laten verdwijenen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:31 schreef Satsuma het volgende:
@Ferrobarr het gaat wel goed hoor, maar ik was gewoon erg moe en het ging over een moeilijk onderwerp (familie).... Op zich valt het wel mee op het moment, ook met de stemmingswisselingen. Niet meer dan normaal in ieder geval.
Is dat eigenlijk iets wat vaker voorkomt hier, stemmingswisselingen? Ik ben tegenwoordig best wel redelijk stabiel, maar het kon vroeger nogal eens van vrolijk naar suicidaal naar hysterische lachbuien gaan. Soms kon ik in vijf minuten heen en terug zeg maar. Nu kan ik wel overdreven vrolijk en druk zijn en een paar uur later nogal down en teruggetrokken, maar dat valt dan dus wel mee. Meestal merken mensen er ook niet zo heel veel van.
Ik iets vaker..maar toch heb ik er last van, alleen is het altijd een dure grap..want ik kom er pas vanaf als ik het nieuwe speeltje heb.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:33 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat heb ik eens per jaar ongeveer. Afgelopen keer was het een GSM, en daarna mijn DSLR, en nu hopelijk voorlopig even niets.
aaaaa..iksnap hem.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:50 schreef Cassandra87 het volgende:
digitale spiegelreflex
bij mij erg van toepassing.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:31 schreef Satsuma het volgende:
.....
Is dat eigenlijk iets wat vaker voorkomt hier, stemmingswisselingen? Ik ben tegenwoordig best wel redelijk stabiel, maar het kon vroeger nogal eens van vrolijk naar suicidaal naar hysterische lachbuien gaan. Soms kon ik in vijf minuten heen en terug zeg maar. Nu kan ik wel overdreven vrolijk en druk zijn en een paar uur later nogal down en teruggetrokken, maar dat valt dan dus wel mee. Meestal merken mensen er ook niet zo heel veel van.
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:01 schreef francis998 het volgende:
zowieos hebben overal de middenklasse en de lage klassen er meestal het meeste last van.
Ze zijn de omgekeerde Robin Hood. Onbegrijpelijk hoe zo'n partij ineens de meeste symphatisanten heeft. Je vraagt je dan toch af in wat voor samenleving we inmiddels beland zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tuurlijk de VVD is van de rijker, rijker te laten worden te kostten van de armen.
Het sociale is zowieso lastig.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef robuust89 het volgende:
gatver!
Ik kan het sociale probleem distilleren tot 2 belangrijke punten:
1: Ik trek me het veel te veel aan wat andere mensen zeggen of doen, dat heeft ook te maken met verwachtingen die ik heb, en die hun hebben, maar wat dat zijn, geen idee![]()
2: ik doe nogal mijn best in sociale situaties, dit valt nog enigszins op te lossen, zo van "niet meer doen", is tricky.
dus, hoe leer ik schijt hebben?wel frappant is dat ik dit niet altijd heb, dus.
oeh, vanavond pannenkoeken! wat een mens al niet blij kan maken![]()
Idd ja, alleen ben ik het niet eens met de omschrijving "wat voor uitzonderlijke dingen autisten kunnen". Net alsof elke autist dat kan wat die knakker doet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:19 schreef Cassandra87 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/v(...)tsen__.html?sn=video mooi
Ik heb er helaas ook last van, ben er niet altijd even blij mee maar ik probeer het voor mezelf te houden en er anderen niet mee tot last te zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:31 schreef Satsuma het volgende:
quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef robuust89 het volgende:
oeh, vanavond pannenkoeken! wat een mens al niet blij kan maken![]()
quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:43 schreef Autidude het volgende:
Ik kan ff niet reagereren want er is fucking al een internet en tv stoornis sinds dinsdagavond laat, en ik probeer alles in de buurt qua wifi te hacken maar dat heeft geen succes want die zitten ook op Ziggo..
Zeer zeer lastig, al weet ik mij wel te vermaken.
Meer kan ik nu niet posten en ik weet niet wanneer alles weer online komt..
quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Over de meet.. Weet niet 100% zeker of ik er bij kan zijn.. Nog een financiele tegenslag gehad vandaag, plus ik zou zaterdag naar een optreden gaan en ik hoor maar niets over de guestlist dus die zullen ook wel uit eigen zak komen..
Zo heb ik het dus ook. Alhoewel ik een aantal jaren geleden echt wel depressief was tot zelfmoordplannen aan toe. Gelukkig gaat het nu beter en ben bijna nooit echt depri meer.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:42 schreef francis998 het volgende:
[..]
Zoals je gemerkt heb, ben ik iemand die last van stemmingswisselingen, hoewel niet zo giga erg zodat ik suicidaal wordt, maar wel momenten waar ik echt zou willen niet te bestaan, of gewoon alles zou willen laten verdwijenen.
Maar het gaat vanzelf wel weer over...
Zoiets heb ik dus ook gedaan alleen toen was ik iets ouder 25 ongeveer. En zoiets kan ook alleen maar uit jezelf komen. Je moet willen veranderen anders werkt het niet. Als ik er op terug kijk die periode vraag ik mij af waarmee ik bezig was aan de ene kant aan de andere kant begrijp ik mijn gedachten gaan toen heel goed.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Fijn tijn dat je daar geen last meer van hebt.
Ik heb rond mijn 16e een dieptepunt bereikt en op t randje gestaan, en besloten om t in eigen handen te nemen (geluk creeer je grotendeels zelf..)
Ik ga t nog ff overleggen met Detroit, Blijdorp ligt ook niet naast de deur en ik ben van plan om zo min mogelijk uit te geven t komende half jaar (ik vind t zo knap, mensen met kinderen die rondkomen van een uitkering van 1300,-!)
Maar ook arm jochie Ruben van 9, die als enige overlevende wel wees en zo broer verloor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Alle kranten staan nog steeds bol van de vliegtuigramp. Ik vind t zo erg, bizar ook, zeker nu meer mensen een naam krijgen. Bijv. http://funkygirl27.hyves.nl/
Dat arme dochtertje..
Gelukkig.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:41 schreef Autidude het volgende:
En toch vermaak ik mij wel en gaat het ook weer goed met mij.
Auti leuk he als digitaalquote:Op donderdag 13 mei 2010 20:41 schreef Autidude het volgende:
Vanmiddag zat ik heel ff in een internetcafe, dat werkt ook niet.
En gister moest ik bankzaken doen, was ik in de bibliotheek.. komen dus gewoon mensen en/of kinderen bij je meekijken heh.. dat werkt niet.
Het is best wel een soort van ramp qua dingen die je wilt regelen of doen als je internet is weggevallen.
De TV doet het nu weer wel, maar kan ook zo weer wegvallen.. en dat al best lang dus. En toch vermaak ik mij wel en gaat het ook weer goed met mij.
Ik zit nu bij mijn broertje en ga straks offline en dan met hem spelen op de playstation.
En thuis kan ik ook op de playstation spelletjes doen die ik al lang niet heb gedaan en heb ik de formule 1 auto gehaald met gt5p.. en dat heeft de buurt geweten![]()
En gister moest ik zo hard lachen op straat, het was briljant. Ik liep langs een winkel en daar hing een papiertje op het raam dat ze een ASS filliaalmanager zochten.. 3 keer raden wat er toen allemaal door mijn kop ging![]()
Ik hoop dat ik snel weer internet thuis heb,
wat, raar! In zo'n periode zit ik nu eigenlijk ook, ik wil die gevoelens niet, want rationeel gezien is het vaag en raar, en heb ik er geen reet aanquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zoiets heb ik dus ook gedaan alleen toen was ik iets ouder 25 ongeveer. En zoiets kan ook alleen maar uit jezelf komen. Je moet willen veranderen anders werkt het niet. Als ik er op terug kijk die periode vraag ik mij af waarmee ik bezig was aan de ene kant aan de andere kant begrijp ik mijn gedachten gaan toen heel goed.
Het relativeren van die gevoelens is best raar. Je weet dat het onzin is dat je niks kan enzo maar toch heb je die gevoelens.![]()
Het hoeft niet hoorEr komt vast nog wel een meet in de zomer ofzo.
Ik heb besloten dat zelfmoord geen optie is en verder leven wel. En daarmee de eerste stap gezet om aan mijn problemen te werken. Daarna steeds weer een stap gezet. Er met een bekende over praten. Een online cursus gedaan. Naar de huisarts gegaan. Doorverwezen. Getest en nu zit ik hierquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:05 schreef robuust89 het volgende:
[..]
wat, raar! In zo'n periode zit ik nu eigenlijk ook, ik wil die gevoelens niet, want rationeel gezien is het vaag en raar, en heb ik er geen reet aanHoe ging dat verder?
(interessant!)
Wel een hele oude post, dus sluit misschien niet aan bij de discussie.quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:04 schreef Autidude het volgende:
Nu is het ook weer heel lang stil heh, dat is precies hoe alleen ik ben.
En ik vind het niet erg, maar dan wil ik ook dat al dat gezeik niet meer.
Ik haat al die formulieren en afspraken en gezeik, en dat zijn nog de vreselijkste mensen van allemaal.
Iedereen heeft alitijd een grote bek over aso's of tokkies of autisten, maar al die figuren falen zo vreselijk hard. Er is niets voor niets crisis en gezeik en het land bijna naar de klote hoor.. En dat komt niet door mij. Want ik doe mijn werk wel goed en ik ben geen graaier.
IK BEN COMMUNIST, en ik vind dat er heel veel mensen dood moeten! En ik mag dat zeggen,
want ik ben ANDERS en wordt toch niet serieus genomen.
Is ook geen optie, maar ik heb de berichten dan ook een week niet gevolgd. Het slechte weer heeft het geluk volgens mij wel doen afnemen. Ben je nog aan het werk?quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat zelfmoord geen optie is en verder leven wel. En daarmee de eerste stap gezet om aan mijn problemen te werken. Daarna steeds weer een stap gezet. Er met een bekende over praten. Een online cursus gedaan. Naar de huisarts gegaan. Doorverwezen. Getest en nu zit ik hier
Dat het weer invloed kan hebben op hoe je je voelt is duidelijk. Zelf heb ik daar ook wel last van.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:48 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wel een hele oude post, dus sluit misschien niet aan bij de discussie.
het leven is soms gewoon vervelend. Kijk eens naar het weer: veel slechter kan het niet worden. Dat speelt ook mee. Autitude, heb je dan werk of zit je in de uitkeringen? Je bent anders ja... dat blijkt ook uit je logo 'Autist inside'. Autisme is en blijft vervelend; ik merk het ook dat ik er soms moeilijk tussen kom in gesprekken. 28 mei hoop ik naar de autismesoos te gaan. Dat gaat over autisme en werk en dat sluit mooi aan bij mijn werkterrein uitkeringen. En ik hoop een beter beeld te krijgen van autisme in de praktijk; zelf zit ik ook met enkele vragen.
[..]
Is ook geen optie, maar ik heb de berichten dan ook een week niet gevolgd. Het slechte weer heeft het geluk volgens mij wel doen afnemen.
Ikke, dat is balen. DIt heb zo vaak zelf ook meegemaakt. Laatst nog, gewoon de hele nacht door moeten werken omdat we een opdracht in moesten leveren de volgende dag, en eentje die had maar 1 regel zover gekregen, en de docente had zoiets van sorry niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:18 schreef ikke043 het volgende:
Ik krijg zo de schijt van school. Ik moet samenwerken in een groep, nou ja dat is geen probleem. Maar nu zitten we in een groep van 3 man, terwijl de opdrachten voor 4 man zijn. Ansich geen probleem, maar nu komt er eentje niet meer opdagen, levert z'n werk te laat in en dan blijkt er niets van te kloppen. Hij antwoord niet op e-mail, sms, neemt z'n telefoon niet op & doet z'n deur niet open(terwijl we weten dat hij thuis is).![]()
De enige keer dat we hem hebben bereikt is toen zijn moeder de telefoon op nam en hij wel moest reageren. Wij(de andere 2) zijn nu al 2 dagen non-stop bezig met in te halen wat hij in de afgelopen 2 weken zou hebben gedaan
Ik krijg er echt helemaal de schijt van op dit moment, we zouden gewoon al op woensdag inleveren & dan lekker lang weekend, en nu heeft hij al 2 weken vrij(gedeeltelijk gehad & de rest maar genomen) en mogen wij het ons uitzoeken.![]()
![]()
![]()
![]()
Heb het nu gewoon ff helemaal gehad
Ach als je gaat werken dat veranderd dat niet. Je blijft die mensen houden overal.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:18 schreef ikke043 het volgende:
Ik krijg zo de schijt van school. Ik moet samenwerken in een groep, nou ja dat is geen probleem. Maar nu zitten we in een groep van 3 man, terwijl de opdrachten voor 4 man zijn. Ansich geen probleem, maar nu komt er eentje niet meer opdagen, levert z'n werk te laat in en dan blijkt er niets van te kloppen. Hij antwoord niet op e-mail, sms, neemt z'n telefoon niet op & doet z'n deur niet open(terwijl we weten dat hij thuis is).![]()
De enige keer dat we hem hebben bereikt is toen zijn moeder de telefoon op nam en hij wel moest reageren. Wij(de andere 2) zijn nu al 2 dagen non-stop bezig met in te halen wat hij in de afgelopen 2 weken zou hebben gedaan
Ik krijg er echt helemaal de schijt van op dit moment, we zouden gewoon al op woensdag inleveren & dan lekker lang weekend, en nu heeft hij al 2 weken vrij(gedeeltelijk gehad & de rest maar genomen) en mogen wij het ons uitzoeken.![]()
![]()
![]()
![]()
Heb het nu gewoon ff helemaal gehad
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:48 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Is ook geen optie, maar ik heb de berichten dan ook een week niet gevolgd. Het slechte weer heeft het geluk volgens mij wel doen afnemen. Ben je nog aan het werk?
Over 15 minuten op naar Nederland, ben allang blij dat ik kan vliegen (vanwege de dreiging van de aswolk)
Ik had het meer over bepaalde inzichten die je hebt opgedaan. je bent namelijk 9 van de 10 keer vrolijk, merk ikquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat zelfmoord geen optie is en verder leven wel. En daarmee de eerste stap gezet om aan mijn problemen te werken. Daarna steeds weer een stap gezet. Er met een bekende over praten. Een online cursus gedaan. Naar de huisarts gegaan. Doorverwezen. Getest en nu zit ik hier
Geen idee, het gaat vanzelf denk ikquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:49 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ik had het meer over bepaalde inzichten die je hebt opgedaan. je bent namelijk 9 van de 10 keer vrolijk, merk ikhoe doet die jongen dat toch?!
Het is een ramp. Er schijnt inderdaad een storing te zijn geweest, dat is niet erg.. kan gebeuren. Storing is inmiddels verholpen, maar ons modem is dus blijkbaar naar de knoppen. Sinds dinsdagavond al. En nu gingen we vandaag weer bellen, maar er komt dus maandag pas een monteur. En het punt is dat ik alles op internet doe, ik heb geen moer op mijn computer staan... en ik kan ook niet up to date blijven met alles.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Auti leuk he als digitaalIk weet het een paar keer geen internet gehad. Echt irritant. Gelukkig was het maar een paar dagen.
Gelijk gesolliciteerd neem ik aan![]()
Verder mooi dat het goed met je gaat
hoezo en waar ben je het niet mee eens? Goedemorgen idd.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoewel ik t niet met je eens ben, ben ik blij dat je zo blij bent
Goeiemorgen allen. Men, wat voel ik mij beroerd, ik heb 2 uurtjes geslapen vannacht, mijn hoofd zat gewoon vol
Verder gaat alles goed?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 01:07 schreef Autidude het volgende:
Hack de planet!!! hahaha oh ik ben in tijden niet meer zo blij geweest.
internetstoorning? monteur pas maandag komen?.. WAT is er?
Pappie auti koopt een mini laptop en hacked meteen de buurt plat, oldskool BANG!!
![]()
Bezopen....ON-GE-SCHOOLD
Mijn ouders zijn trots joh, en ik lig ondertussen helemaal dubbel en te janken tegelijk.
AUTIPOWER!!!
Nu ben ik echt op alles voorbereidinternetstoring? geen probleem jong
![]()
ondertussen heb ik 18Mbit![]()
ZAAAALIG!!!
zondag is de zevende dag .. dag zorg ik voor wereldvrede![]()
![]()
dank u voor ASS
dank u voor Simpele NT'ers
dank u voor sociale lieve mensendienende mensen mensen
dank u voor wifi
en dank u voor windows 7, want dat is eigenlijk ook best wel cool
amen![]()
Morgen gaan we wardriven![]()
I'm BACK!! ©®@$h0v3rId3 WOOT ROOT BOOT!!![]()
ik ben geen homo, ik ben geen Gerard Joling... maar ik HOU er zo van...
Dit is het échte leven... voor mij dan.. ik wou dat ik dit kon filmen..
En nu ben ik echt toe aan porno.. beetje internet storen.. ben je nou helemaal besodemieterd
![]()
ALWAYS ONLINE!!! ©®@$h0v3rId3
De bitterballen van de Mac zijnquote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:20 schreef Autidude het volgende:
[..]
hoezo en waar ben je het niet mee eens? Goedemorgen idd.
Ik zit nu gratis te internetten op mijn nieuwe maatje bij de mcdonalds.. haha, het werkt
fantastisch!.
De afgelopen dagen waren ook wel leuk en apart, ik heb ook in een internetcafetje gezeten.
Straks ga ik nog ff een paar hotspots checken.
Echt superleuk, en ik leer ook weer veel.
ik realiseerde mij inene ook dat ik helemaal niet perse een zithoek nodig heb, met salontafeltje en audiomeubel etc. Dat is meer voor als er visite is, en dat zie ik niet vaak gebeuren ofzo. Nee, ik wil
een commandcenter!!
En ik ben nu ook helemaal uber mobiel met dit aparaat. Ik vind het een uitvinding en ben verbaasd over de prestaties, die zijn echt goed.!
Volgens mij hebben veel mensen last van het wisselende weer, veel mensen zijn verkouden. Ik heb daar nooit last van.
En ik vind de bitterballen van mcdonalds niet zo lekker... dus ga ik maar weer ff verkassen
mooi spul!
je had me om 0400 uur moeten zien of horenquote:
quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:41 schreef Autidude het volgende:
Vanmiddag zat ik heel ff in een internetcafe, dat werkt ook niet.
En gister moest ik bankzaken doen, was ik in de bibliotheek.. komen dus gewoon mensen en/of kinderen bij je meekijken heh.. dat werkt niet.
Het is best wel een soort van ramp qua dingen die je wilt regelen of doen als je internet is weggevallen.
De TV doet het nu weer wel, maar kan ook zo weer wegvallen.. en dat al best lang dus. En toch vermaak ik mij wel en gaat het ook weer goed met mij.
Ik zit nu bij mijn broertje en ga straks offline en dan met hem spelen op de playstation.
En thuis kan ik ook op de playstation spelletjes doen die ik al lang niet heb gedaan en heb ik de formule 1 auto gehaald met gt5p.. en dat heeft de buurt geweten![]()
En gister moest ik zo hard lachen op straat, het was briljant. Ik liep langs een winkel en daar hing een papiertje op het raam dat ze een ASS filliaalmanager zochten.. 3 keer raden wat er toen allemaal door mijn kop ging![]()
Ik hoop dat ik snel weer internet thuis heb,
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:15 schreef robuust89 het volgende:
Wie helpt er met een spandoek maken?
"FOK! meet! hiero!"
Ontmoetingsplaats was er al de achterkant van Rotterdam CSquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:26 schreef francis998 het volgende:
[..]
wel zo handig een ontmoetingspunt afspreken.
Overigens denk ik niet erbij te kunnen zijnhad er wel graag bijgeweest
maar mezelf in 2 delen en op beide plaatsten zijn gaat niet lukken
![]()
why? Dan is t toch duidelijk voor iedereen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ontmoetingsplaats was er al de achterkant van Rotterdam CS![]()
Dat spandoek is een slecht idee
Hoeveel mensen komen er nu precies morgen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:53 schreef robuust89 het volgende:
[..]
why? Dan is t toch duidelijk voor iedereen?
5 sowieso. Spoortie weet ik nog niet, en ik hoor niks van sempron. Cassandra?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoeveel mensen komen er nu precies morgen?
Had Semp sowieso wel interrese in meeten?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:18 schreef robuust89 het volgende:
[..]
5 sowieso. Spoortie weet ik nog niet, en ik hoor niks van sempron. Cassandra?
Eerder had je al een uitgebreiden versie gepostquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:18 schreef ikke043 het volgende:
Ik kom niet, in pm heb ik kort(zéééééééér kort) omschreven waarom.
Ik mag niet mopperen, al was het weer verschrikkelijk. Het is in vele decennia niet zo slecht geweest in Zuid-Frankrijk. De zon scheen 60% minder dan gebruikelijk is voor deze tijd van het jaar. Toch nog een aantal plaatsen bezocht. De omgeving was heel mooi, veel groen ook. Klein minpuntje is dat er in deze regio weinig jongeren zijn (lees: weinig vrouwen van mijn leeftijd). Van de zomer hoop ik naar Nice te gaan, is ook gemakkelijk bereikbaar.quote:
ach, het weer is overal raar. In rusland is het momenteel warmer dan hier..wtfquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:58 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik mag niet mopperen, al was het weer verschrikkelijk. Het is in vele decennia niet zo slecht geweest in Zuid-Frankrijk. De zon scheen 60% minder dan gebruikelijk is voor deze tijd van het jaar. Toch nog een aantal plaatsen bezocht. De omgeving was heel mooi, veel groen ook. Klein minpuntje is dat er in deze regio weinig jongeren zijn (lees: weinig vrouwen van mijn leeftijd). Van de zomer hoop ik naar Nice te gaan, is ook gemakkelijk bereikbaar.
Ik ben benieuwd, lijkt me wel weer eens leerzaam om onder gelijkgestemden te zijn (mensen met ASS). Ik denk dat het ook geen kwaad kan om eens wat herkenning te vinden. En hoe anderen met ASS omgaan met hun autisme. Oké, het kan confronterend zijn, maar voor mij zijn de scherpe kantjes er wel van af.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:52 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dat het weer invloed kan hebben op hoe je je voelt is duidelijk. Zelf heb ik daar ook wel last van.
Maar wat soms helpt is om te gaan bewegen, ivm. stoffen die je lichaam dan aanmaken die helpen tegen de dip, maar je moet je wel zover kunnen krijgen.
En hopelijk helpt die autisme soos je Sempron.!
Die soos vind ik erg tegen vallen. Voor mij is daar bijna geen herkenning. De meeste mensen die daar komen wonen begeleid en/of werken op de sociale werkplaats. Misschien dat dit voor jou anders is. Maar ik denk dat het vies zal tegen vallen. Die soos is erg laagdrempelig wat goed is natuurlijk maar daardoor is het niveau wel erg laag. Waarschijnlijk zal een groep autisten die meer op jouw niveau zit beter aansluiten bij jouw wensen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:30 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, lijkt me wel weer eens leerzaam om onder gelijkgestemden te zijn (mensen met ASS). Ik denk dat het ook geen kwaad kan om eens wat herkenning te vinden. En hoe anderen met ASS omgaan met hun autisme. Oké, het kan confronterend zijn, maar voor mij zijn de scherpe kantjes er wel van af.
ja, tuurlijk confronteren is lastig en zwaar, hoewel in sommige gevallen is het duidelijk de moeite waard, je krijgt er een andere kijk opt en op de een of andere zorgt dat ervoor dat je je bewust wordt van de negatieve kanten ervan die je zelf ervaart, en vervolgens kan je daar weer mee aan de slag.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:30 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, lijkt me wel weer eens leerzaam om onder gelijkgestemden te zijn (mensen met ASS). Ik denk dat het ook geen kwaad kan om eens wat herkenning te vinden. En hoe anderen met ASS omgaan met hun autisme. Oké, het kan confronterend zijn, maar voor mij zijn de scherpe kantjes er wel van af.
hmm...tja ik was een beetje in de war..quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:17 schreef Cassandra87 het volgende:
Volgens mij is ie net terug en gaat ie van de zomer naar nice
Dat klinkt positiefquote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:22 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmm...tja ik was een beetje in de war..doordat ik dacht dat hij net terug was en iemand hiero wenste hem gelijk weer fijna vakantie..dus raakte ik ff in de war.
Zowieso loop ik vandaag met mijn hoofd ergens anders op aarde geloof ik, concentreer me de hele dag al niet, sinds ik met een beetje hyperactief begon te voelen
valt meee, want na zo'n hyper bui ga ik meestal naar extreem rustig soms een beetje downerig.quote:
Goed zoquote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:30 schreef francis998 het volgende:
[..]
valt meee, want na zo'n hyper bui ga ik meestal naar extreem rustig soms een beetje downerig.
En morgen wordt het druk maar relaxter dan vandaag.
Heb er namelijk wat centjes bijverdiend, voor mijn nieuwe fiepp...een ipod..door meehelpen aan voorbereidingen voor de comunie van morgen.
Ik moet wel zeggen dat de fiepen mij meestal wel giga weten te motiveren om het voor elkaar krijgen
Heeft iemand enig idee of je een fiep moet hebben, en hoe je eentje herkent?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:30 schreef francis998 het volgende:
Ik moet wel zeggen dat de fiepen mij meestal wel giga weten te motiveren om het voor elkaar krijgen
Een fiep is iets waar je niet zonder kunt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Heeft iemand enig idee of je een fiep moet hebben, en hoe je eentje herkent?
Jouw fiep is detroit tochquote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:40 schreef Cassandra87 het volgende:
'Of je een fiep moet hebben'? Ja dat is tegenwoordig verplicht
sorry.....
Morgen reageer ik serieus, beloofd
Liever niet dan wel. Een fiep (preoccupatie, obsessie) is een typisch autismegerelateerd verschijnsel. Bij Asperger spreekt men wel van speciale interesse. Je kan een fiep herkennen bij iemand als hij heel veel over hetzelfde onderwerp praat. Of als iemand geprikkeld reageerd als je hem probeert uit zijn tent (lees: fiep) te lokken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Wat smurf jij me nou?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:49 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Liever niet dan wel. Een fiep (preoccupatie, obsessie) is een typisch autismegerelateerd verschijnsel. Bij Asperger spreekt men wel van speciale interesse. Je kan een fiep herkennen bij iemand als hij heel veel over hetzelfde onderwerp praat. Of als iemand geprikkeld reageert als je hem probeert uit zijn tent (lees: fiep) te lokken.
Alles heeft voor en nadelen, zo ook een Fiep.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:05 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Wat smurf jij me nou?![]()
Nee, alle gekheid, een fiep kan erg in je voordeel werken. Bijvoorbeeld, het is handig als je afstudeert in je fiep (de mijne is overduidelijk computers) wat meehelpt met motivatie en gedrevenheid. hoewel het menselijk gedrag me ook erg intrigeert, psychologie
en nee, je moet nikszie verder de post van die goeie processor (mooie tijden
)
@Kluivert
je nummer? mag ik m?![]()
Ben ik even blij dat ik geen fiep hebquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:26 schreef francis998 het volgende:
[..]
Alles heeft voor en nadelen, zo ook een Fiep.
Hoewel het afhangt hoe je de dingen aanpakt, ermee omgaat. En natuurlijk ook wat voor fiep het is.
Want er zijn fieps die zeer schadelijk kunnen zijn!
Natuurlijk wel! 5 mensen die graag willen, heb ik liever dan 12 mensen die half half zijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:34 schreef Satsuma het volgende:
Heeft het nog wel zin die meet door te laten gaan? Volgens mij komen er maar vier mensen of zo. Beetje suf.
Die meet gewoon door laten gaan. Tot nu toe komen er steeds meer mensen naar een meet van dit topic.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:37 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! 5 mensen die graag willen, heb ik liever dan 12 mensen die half half zijn.
Nou, het worden er dus al maar vier.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die meet gewoon door laten gaan. Tot nu toe komen er steeds meer mensen naar een meet van dit topic.![]()
De eerste meet waren er maar 2 personen. Tweede meet 4 en later 3. Dus als er morgen 5 mensen komen is dat weer een verbetering van de vorige meet.
Dat is toch ook goed.quote:
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:09 schreef Satsuma het volgende:
DeHovenier...
Maar goed, ik heb er zo niet zo veel zin in eigenlijk.
Ik word gewoon chago van al die afhakers, mensen die niet doen wat ze zeggen. Het is altijd en overal hetzelfde. blijkbaar hebben de mensen die op het laatste moment afzeggen geen problemen met verandering of zo maar ik word daar dus echt hels van...Verder ben ik nu gewoon sowieso chago en doodmoe van een hele lange week. En ik hou niet van kleine groepjes.quote:
Dat is goed meidquote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:16 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik word gewoon chago van al die afhakers, mensen die niet doen wat ze zeggen. Het is altijd en overal hetzelfde. blijkbaar hebben de mensen die op het laatste moment afzeggen geen problemen met verandering of zo maar ik word daar dus echt hels van...Verder ben ik nu gewoon sowieso chago en doodmoe van een hele lange week. En ik hou niet van kleine groepjes.
Maar goed, ws is het ook gewoon omdat ik moe ben. Ben op het punt dat ik constant duizelig/misselijk ben van vermoeidheid, dus dat helpt niet. Misschien heb ik er morgen wel weer zin in. Zit alleen te twijfelen over de tijd. Want dat uurtje eerder... ik heb al de hele week geen dag normaal uit kunnen slapen. Dus mss kunnen we de oorspronkelijke tijd doen, of jullie gaan gewoon eerder en mss ben ik dan iets later. Of misschien ben ik wel gewoon op tijd, kan ook. Maar dat ligt er een beetje aan hoe ik me morgen voel, want vandaag viel ik 's middags al haast zittend in slaap en dat wordt geen succes als ik morgen rond moet lopen dan.
*gaat nog even verder piekeren*
Ik snap je frustraties. Die heb ik ook. Alleen ik heb geleerd mij er niet meer druk over maken want dat is toch zinloos.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:16 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik word gewoon chago van al die afhakers, mensen die niet doen wat ze zeggen. Het is altijd en overal hetzelfde. blijkbaar hebben de mensen die op het laatste moment afzeggen geen problemen met verandering of zo maar ik word daar dus echt hels van...Verder ben ik nu gewoon sowieso chago en doodmoe van een hele lange week. En ik hou niet van kleine groepjes.
Maar goed, ws is het ook gewoon omdat ik moe ben. Ben op het punt dat ik constant duizelig/misselijk ben van vermoeidheid, dus dat helpt niet. Misschien heb ik er morgen wel weer zin in. Zit alleen te twijfelen over de tijd. Want dat uurtje eerder... ik heb al de hele week geen dag normaal uit kunnen slapen. Dus mss kunnen we de oorspronkelijke tijd doen, of jullie gaan gewoon eerder en mss ben ik dan iets later. Of misschien ben ik wel gewoon op tijd, kan ook. Maar dat ligt er een beetje aan hoe ik me morgen voel, want vandaag viel ik 's middags al haast zittend in slaap en dat wordt geen succes als ik morgen rond moet lopen dan.
*gaat nog even verder piekeren*
Gave filmpjesquote:
fiep... dat vind ik wel zo'n stom woord..quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:27 schreef Green1 het volgende:
[..]
Gave filmpjes![]()
[..]
fiep... dat vind ik wel zo'n stom woord..![]()
Maar wat doe je met WIFI dan?quote:Op zondag 16 mei 2010 04:35 schreef Autidude het volgende:
Fieps! .. Ik kon het woord eerst ook niet hoor. Maar ik vind het wel fijner klinken dan obsessie.
Mensen vinden obsessie ook eng.
Maar ik ben echt zo'n high tech nerdje, dat zie je niet
En volledig auto/motor race/rally gek. En vuur(wapens) en explosies.
Ik ben action man![]()
Maar het is het mooiste wat er is, en ik ben de afgelopen dagen in geen tijden zo gelukkig geweest!
En nu is WIFI er een fiep bij geworden en heb ik al allemaal plannen. En daarmee komt een hoop van
vroeger ook weer terug. Gister was ook een emotionele dag best wel. Ook weer ff lekker autorijden,
helemaal lekker vrij.. en in een fijne auto, lekker terugschakelen met tussengas, beetje boxermotor laten
brommen.. het is gewoon sex met een auto. Ik beleef het heel intens en geniet er echt van.
En dan parkeren, laptop erbij en gewoon het net op! BRUUTHEID!! Oude tijden en herinneringen kwamen naar boven, 10, 9 jaren geleden. ik miste alleen nog mijn oude vriend(en) en een hoop extra equipment. En een Cossie.
Wat is het toch mooi allemaal![]()
Ik heb heel veel nieuwe plannen, vooral dromen.. als mijn belastingterugaaf er is dan kan ik beter niet in de buurt van Elopta komen ofzoEn het is ook beter als ik even mijn pinpas inlever bij mijn vader ofzo.
Maar ik wil nu wel een goedkope Hyundai Excel van max 800 euro model 1995 en dan komt mijn eigen antenne shit er weer in en dan wil ik er nog een paar kleine dingetjes bij hebben.
Het hoeft niet al te gek, daar blijven we altijd van dromen.. want ik heb al weer dingen gezien ... ...
Lijkt wel oud NSA spul![]()
![]()
ALWAYS ONLINE!!! Mensen zijn ook echt gekkies.. gaan ze zo'n KPN dongle kopen enzo![]()
Die mensen zijn verkeerd opgegroeid of van een verkeerde generatie, ik weet het niet..
De 2e helft van de jaren negentig waren helemaal tegek, weten jullie hoe Xs4All is ontstaan??
Kijk alleen maar eens naar de naam..
Kwam het ook door de meet die voor vandaag op de planning stond?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Detroit en ik hebben beiden niet geslapen vannacht, volgens mij ging t licht tegen een uur of 6 pas uit. We zijn dus ook niet naar de meet geweest helaas..
Bijvoorbeeld jah.. ik kwam ff in oldskool mode omdat ons modem kapot is en er pas morgen een monteur komt, dinsdagavond kapot gegaan.. Dus ik moest even mijn ding doen en nu ben ik weer helemaal into hetquote:Op zondag 16 mei 2010 18:15 schreef Green1 het volgende:
[..]
Maar wat doe je met WIFI dan?Kraken ofzo?
Nee hoorquote:Op zondag 16 mei 2010 19:17 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Kwam het ook door de meet die voor vandaag op de planning stond?
Zeg maar dat je niet kon slapen vanwege de zenuwen.
Je bent wel een beetje druk he... mooie ambitie, heb je de juiste papieren om dat werk te doen?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:18 schreef Autidude het volgende:
...
Deze mensen gaan van mij gratis advies en een waarschuwing krijgen.. ik heb volledige controlle over hun netwerkOnwetend volk, ik ben geen slechte jongen... ik ben een mooie jongen!!!
![]()
En ik wil iets op dit gebied gaan doen want ik vind het heerlijk.
Je kan er ook echt wat mee, qua werk/bedrijf omdat gewoon echt heel veel mensen totaal geen idee hebben of wat dan ook.. ik ben geschrokken. DAT DIT KAN IN NEDERLAND..
Toevallig zojuist ook aan mijn pa zo'n alberto stegeman showtje gegeven en die lag ook helemaal dubbel.
Kan gebeurenquote:In de regio Delft hebben naar schatting een kwart miljoen mensen enkele uren zonder stroom gezeten. Rond middernacht brak brand uit in een hoogspanningsstation in Delft.
In Delft, Pijnacker-Nootdorp, Berkel en Rodenrijs en een deel van het zuiden van Den Haag zaten mensen zonder elektriciteit. De brandweer was druk met het bevrijden van mensen die vast waren komen te zitten in liften.
Na de stroom uitval kwamen er al snel bij brandweer en politie meldingen van inbraak en buitenbranden, zo ook op het Dirk Costerplein in Delft kwam een melding van een motorvoertuig in brand. Ter plaatse ging het om een scooter die in brand was gestoken, de brandweer heeft het vuur snel geblust en kon meteen door naar de volgende melding. In de regio Haaglanden is het nog lange tijd erg druk geweest.
In deze veiligheidsregio is vanwege de stroomstoring een Grip 3 afgekondigd. Nadat overal weer stroom was, werd dit weer opgeheven.
Kansen volop, maar gaan ze ergens over?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:56 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje druk he... mooie ambitie, heb je de juiste papieren om dat werk te doen?
Zou wel mooi zijn als je uit de uitkeringen kan komen, dan word je zeker gelukkiger en kun je ook mooier gaan wonen.
Dat had ik laatst toen ik thuis kwam. Was ik die dag eerder naar huis gegaan met het idee dat ik thuis ook wel kon werken, maar dat wordt lastig zonder internet. Was er een stop doorgeslagen bij de TEFAF en lag de hele buurt eruit.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:57 schreef DeHovenier het volgende:
Vannacht zat ik zo een horrorfilm te kijken op tv, met de pc aan, valt opeens de tv, het licht en m'n pc uit
[..]
Kan gebeuren
Ik wil niet lullig doen, maar dat kun je binnen de bouw(wat een heeeel breed begrip is) best voor mekaar krijgen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Salaris 2010 - deel 3 - waar we doekoe maken
Ik geloof het direct.
Dat is waar ook. Je zou ook knettergek zijn als je nog een hoger opleiding gaat volgen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:05 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar dat kun je binnen de bouw(wat een heeeel breed begrip is) best voor mekaar krijgen.
Ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk in de oren klinkt, maar waarom zou je zo reageren.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar ook. Je zou ook knettergek zijn als je nog een hoger opleiding gaat volgen.
Neequote:Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel dat er een tijdmachine zou bestaan en je zou de klok 25 jaar terug kunnen zetten, zouden jullie het dan doen?
Ik begin: ja!
Ergens is het nog wel goed voor. Voor je ontwikkeling, en om sommige teksten van autisten te kunnen lezen. Ik zit in een Linked In discussiegroep met hoger opgeleiden met autisme, en die mensen schrijven zo overdreven formeel/pedant je hebt volgens mij echt universiteit nodig om de teksten te kunnen lezenquote:Op zondag 16 mei 2010 20:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar ook. Je zou ook knettergek zijn als je nog een hoger opleiding gaat volgen.
quote:"Gelet op de op handen zijnde bezuinigingen wil de regering voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rang zitten ... Dit is een opmerking waarvan ik mij terdege realiseer dat ze OT is."
Groot onrecht. Je pomp een paar honderd duizend, bloed, zweet, tranen in een opleiding en ziet daar niks van terug.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk in de oren klinkt, maar waarom zou je zo reageren.
En dat is de schuld van een loodgieter of timmerman..............................?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Groot onrecht. Je pomp een paar honderd duizend, bloed, zweet, tranen in een opleiding en ziet daar niks van terug.
Ik ga daar toch een kijken.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:16 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ergens is het nog wel goed voor. Voor je ontwikkeling, en om sommige teksten van autisten te kunnen lezen. Ik zit in een Linked In discussiegroep met hoger opgeleiden met autisme, en die mensen schrijven zo overdreven formeel/pedant je hebt volgens mij echt universiteit nodig om de teksten te kunnen lezen
Een voorbeeld:
[..]
Nee, de overheid.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:18 schreef ikke043 het volgende:
[..]
En dat is de schuld van een loodgieter of timmerman..............................?
Dat dacht ik ook. Die loodgieter kan daar helemaal niets aan doen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:18 schreef ikke043 het volgende:
[..]
En dat is de schuld van een loodgieter of timmerman..............................?
Tja hier ben ik het mee eens.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:23 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Die loodgieter kan daar helemaal niets aan doen.
Ik denk dat EchtGaaf beter kan leren accepteren dat dingen nu eenmaal niet altijd verlopen zoals je zou verwachten op grond van billijkheid. Een extreem sterk rechtvaardigheidsgevoel maakt het leven vooral moeilijker.
Ook met een baan blijft er een zekere vorm van armoede over, en dat is dat het met autisme veel moeilijker is om sociaal mee te komen met anderen. Autisten hebben meer alleen-tijd nodig.
Om eens te beginnen: ben je van mening dat je op dit moment in staat bent om te werken in een leuke, aangepaste functie?quote:
Ja die meet was leukquote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef francis998 het volgende:
goedenavond, ben vandaag vanaf half 8 in de weer..en kan net pas uitrusten.
Het was wel leuk, 's ochtends vroeg meehelpen met voorbereiding enzo. Daarna kerkdienst, daarna ff snel thuis omkleden en daarna de viering..wat pas om half8 klaar was, en mijn centen toen ontvangen![]()
Was wel gezellig, maar genoeg geweest. Ik ben kapot, mijn arme beentjes kunnen niet meer.![]()
Verder was de meet nog leuk?
Ik zou niet terug willen naar die tijd, ook niet met de kennis die ik nu allemaal heb.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel dat er een tijdmachine zou bestaan en je zou de klok 25 jaar terug kunnen zetten, zouden jullie het dan doen?
volgende keer als ik nog in nederland benwaar het erg op begint te lijken ga ik zeker meequote:Op zondag 16 mei 2010 20:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja die meet was leuk![]()
Gezellig met z'n drieën door Blijdorp gelopen.
Je hebt wat gemist.
![]()
Trouwens jouw dag was ook leuk zo te zien.
Klinkt als een dure opleiding, misschien dat je de "opportunity loss" meerekent, namelijk dat je in die jaren dat je studeerde niet hebt gewerkt.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ga daar toch een kijken.Maar met dit voorbeeldje heb ik geen moeite
Ik heb niet echt het idee dat ik iets an die opleiding heb gehad. In geld uitgedrukt heeft het mij meer dan een ton gekost en zo goed als niks heeft opgeleverd.
Mijn punt is dat we een gammel systeem hebben. We onze mond vol over het milieu en spaarzaam leven. Rentmeesterschap.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef francis998 het volgende:
En dat rechtvaardigheidsgevoel werkte haar dus vaak genoeg tegen.
Dat is ook zo. De ene tist is de andere niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Klinkt als een dure opleiding, misschien dat je de "opportunity loss" meerekent, namelijk dat je in die jaren dat je studeerde niet hebt gewerkt.
Autisme is nu eenmaal zwaar, je loopt altijd weer tegen muren op waar normale mensen vrijwel nooit tegenaan lopen. Voor de ene tist kan dat werk zijn, de ander heeft moeite met groepen en de meeste autistische mannen hebben geen relatie.
5 jaar dan, dan was ik nu misschien op het niveau waar ik in werkelijkheid pas ben in 2015.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi, Cassandra. Soms lopen dingen inderdaad zoals ze lopen. Ik geloof ook niet dat we het leven moeten proberen begrijpen. Je hebt natuurlijk gelijk dat die eerdere relatie je ook heeft gevormd en je sterker heeft gemaakt.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zou de tijd niet terug willen draaien, althans geen 25 jaar. Toen was ik nog niet geboren
Soms denk ik wel dat ik de tijd 5 jaar had willen terug draaien, en mijn ex nooit had leren kennen. Dat had mij veel geld en verdriet gescheeld. Maar aan de andere kant.. Alles wat ik heb meegemaakt heeft mij gevormd tot wie ik nu ben en daar ben ik trots op
Ik heb vanuit de breuk een van mijn beste vrienden leren kennen, en mij in mijn interesses kunnen verdiepen. Op die manier ben ik op dit forum terecht gekomen (een van de interesses was nl. ass)
Van daaruit weer een fobo aangemaakt en van daar uit weer Detroit leren kennen.
Via heel wat omwegen heb ik bereikt wat ik nu allemaal heb en dat zou ik nooit willen terugdraaien.
Goeie.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
5 jaar dan, dan was ik nu misschien op het niveau waar ik in werkelijkheid pas ben in 2015.
Ook al zou je de klok 25 jaar kunnen terugzetten, de vraag blijft: ben je, gegeven je ASS, in staat om te werken?
Soms hoor ik mijn schoonfamilie of mijn vriend zelf praten en dan wilde ik wel dat ik hem eerder had leren kennen. Ook nog om een andere reden.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi, Cassandra. Soms lopen dingen inderdaad zoals ze lopen. Ik geloof ook niet dat we het leven moeten proberen begrijpen. Je hebt natuurlijk gelijk dat die eerdere relatie je ook heeft gevormd en je sterker heeft gemaakt.
Ik vraag me wel af waar je 25 jaren gelden was.... Ik vraag me af, waar ben je voor je geboorte![]()
Ik kan me niet voorstellen wat het is om niet te zijn....
quote:Op zondag 16 mei 2010 20:31 schreef francis998 het volgende:
[..]
volgende keer als ik nog in nederland benwaar het erg op begint te lijken ga ik zeker meeTenzij er iets heel belangerijks opspeelt!
Btw dat over terug de tijd ingaan, waar doelt dat op.
Ik zou denk ik gezien mijn persoonlijkheid echt niet in die tijd willen leven.
Hebben jullie ooit the butterfly effect gezien? Met Ashton Kutcher. Is nog een vervolg opgemaakt en soortgelijke ideeen maar de butterfly effect is echt een steengoed verhaal over dit idee en de gevolgen ervanquote:Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Volgende meet een picknick in een park?
Trouwens terug gaan in de tijd is een slecht idee. Sommige dingen kan je niet veranderen ook al zou je dat willen. En wat als je het veranderd wie zegt dat het beter wordt. Ik wilde ook terug in de tijd om het verleden te veranderen maar ik weet dat het onzin is.
Let OP: dit is geen kritiek.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn punt is dat we een gammel systeem hebben. We onze mond vol over het milieu en spaarzaam leven. Rentmeesterschap.
Maar kennelijk niet als het over mensen gaat. Ik vraag me dan af, zijn mensen dan niks waard?![]()
We zijn niet eens in staat om met zijn alleen een systeem te verzinnen dat fatsoenlijk kan draaien.
hoiquote:Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef Dalf03 het volgende:
Ik heb ADHD en Autisme, ik heb werk.. Ook al gaat dit zeer moeizaam, en hoelang ik nog werk heb weet ik niet. Ik werk 2 jaar bij McDonalds maar het is me allemaal soms net iets te gaotisch.. Ik heb dit met een wajong uitkering, die de helft van mijn salaris betaald. Mcdonalds hoeft dus maar 50 procent te betalen.
Maar ik heb de laatste maanden veel uitbarstingen. Een relatie heb ik helemaal niet, vrienden wil ik dolgraag maar alles gaat moeilijk. Autisme is inderdaad iets heel moeilijks..
Vondelpark Amsterdam, ik ken daar een spot dat is een soort rustig cultureel hippie achtig centrum waar je ook kan zitten en drinken en terasje.. met hippie thee enzo, maar ook cola e.d... en vlakbij natuurlijk genoeg gras en park.. Ik had daar een keer een meeting met borderliners.. was echt erg rustig en goede omgeving, ondanks de stad.. maar de plek zelf was super.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Volgende meet een picknick in een park?
Trouwens terug gaan in de tijd is een slecht idee. Sommige dingen kan je niet veranderen ook al zou je dat willen. En wat als je het veranderd wie zegt dat het beter wordt. Ik wilde ook terug in de tijd om het verleden te veranderen maar ik weet dat het onzin is.
ja die herinner ik me nog!. Was wel een goede film, soms iets te kreepy . Maar toch een super goede film, met nog een serieuze boodschap erachter!quote:Op zondag 16 mei 2010 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Hebben jullie ooit the butterfly effect gezien? Met Ashton Kutcher. Is nog een vervolg opgemaakt en soortgelijke ideeen maar de butterfly effect is echt een steengoed verhaal over dit idee en de gevolgen ervan
Tistjes "overleven" al 10000 jaren, en dat is niet mogelijk zonder werk.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
5 jaar dan, dan was ik nu misschien op het niveau waar ik in werkelijkheid pas ben in 2015.
Ook al zou je de klok 25 jaar kunnen terugzetten, de vraag blijft: ben je, gegeven je ASS, in staat om te werken?
Sterker nog zonder autisme zaten we nu nog ergens in de jaren 1500 of nog erger. Je hebt nou eenmaal mensen nodig die zich vrijwillig willen afscheiden van de maatschappij, niet alleen om kennis te vergaren en hele levens in dienst van de wetenschap te stellen. Maar ook einzelgangers die als voorbeeld dienen voor de rest. Wat heb je nou werkelijk aan alleen maar sociale mensen, die zouden toch nooit op een zolderkamertje/laboratorium/bibiliotheek gaan zitten om kennis te vergaren( of produceren) over het alles & niets.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik blijf een relatie of autisme geen hindernis vinden. Dat is misschien mijn idealistische kijk
Ja, dat bedoel ik dus. Steel dat je Hitler vermoord. Zou de tweede wereld oorlog dan niet gebeuren? Of nog iets veel ergers?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Hebben jullie ooit the butterfly effect gezien? Met Ashton Kutcher. Is nog een vervolg opgemaakt en soortgelijke ideeen maar de butterfly effect is echt een steengoed verhaal over dit idee en de gevolgen ervan
Klikt goedquote:Op zondag 16 mei 2010 20:55 schreef Autidude het volgende:
[..]
Vondelpark Amsterdam, ik ken daar een spot dat is een soort rustig cultureel hippie achtig centrum waar je ook kan zitten en drinken en terasje.. met hippie thee enzo, maar ook cola e.d... en vlakbij natuurlijk genoeg gras en park.. Ik had daar een keer een meeting met borderliners.. was echt erg rustig en goede omgeving, ondanks de stad.. maar de plek zelf was super.
precies goed idee. Als ik mijn chileense paspoort verlooptoeps dat mag niemand weten moet ik toch in a'dam wezen bij 't consulaatquote:
Weet je, ik vraag me het volgende vaak af. Stel nou dat je pa en ma elkaar nooit hadden ontmoet. Dan had je niet eens bestaan. Of andere ouders gehad. Met of zonder ASS.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Soms hoor ik mijn schoonfamilie of mijn vriend zelf praten en dan wilde ik wel dat ik hem eerder had leren kennen. Ook nog om een andere reden.
Maar verder vermoed ik dat ik dezelfde fouten zou maken, je maakt immers fouten om ervan te leren.
En 25 jaar terug was ik vermoedelijk een 'misschien ooit' gedachte. Ik geloof dat mijn ouders toen niet zo lang bij elkaar waren.
Misschien ipv een picknick sneeuwballen gevechtquote:Op zondag 16 mei 2010 21:00 schreef francis998 het volgende:
[..]
precies goed idee. Als ik mijn chileense paspoort verlooptoeps dat mag niemand weten moet ik toch in a'dam wezen bij 't consulaatin A'dam.
Alleen januari is daar geen goed moment voor, midden in de winter in een park picknicken
Tja, ik merk dat de meningen hierover verdeeld zijn. De ene zou het graag willen, de andere moet er weer niet aan denkenquote:Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef Autidude het volgende:
En, EG, ik zou zéker 25 jaar terug gaan.. niets liever, eerlijk gezegd.
Hoi, ik heb ook ADHD en Autisme, en blijkbaar nog steeds Borderline erbij.. maarja.. welkom!!!quote:Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef Dalf03 het volgende:
Ik heb ADHD en Autisme, ik heb werk.. Ook al gaat dit zeer moeizaam, en hoelang ik nog werk heb weet ik niet. Ik werk 2 jaar bij McDonalds maar het is me allemaal soms net iets te gaotisch.. Ik heb dit met een wajong uitkering, die de helft van mijn salaris betaald. Mcdonalds hoeft dus maar 50 procent te betalen.
Maar ik heb de laatste maanden veel uitbarstingen. Een relatie heb ik helemaal niet, vrienden wil ik dolgraag maar alles gaat moeilijk. Autisme is inderdaad iets heel moeilijks..
Goede post. Zie hier de betrekkelijkheid van alles.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:54 schreef francis998 het volgende:
[..]
Let OP: dit is geen kritiek.
Eg, ik snap wel dat je heel veel moeite hebt met het systeem. Maar bedenk maar dat het erger zou kunnen zijn. Waar mijn moeder vandaan komt heb je werk of je hebt geen inkomsten.
Je hebt niet altijd een zorgverzekering en andere voorzieningen, psychologische hulp moe tje maar kunnen betalen.
Dus hier heb je het in vergelijking nog niet zo heel errug slecht.
Maar goed, hier is het ook niet wat het was.
En wat klopt is dat mensen overal steeds vaker gewoon een nummerjte worden.
Maar goed, het zou wel wat persoonlijker mogen, maar dat is in de realiteit weer onmogelijk, want het kapitalistische wint terrijn, en het consumisme ook![]()
Weet je, t leven hangt van toevalligheden aan elkaar.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet je, ik vraag me het volgende vaak af. Stel nou dat je pa en ma elkaar nooit hadden ontmoet. Dan had je niet eens bestaan. Of andere ouders gehad. Met of zonder ASS.![]()
Er zijn een tal van gedachte experimenten. Hoe meer ik er doe, des minder ik begrijp van het leven en de bedoelingen ervan.
Ik heb die film gezien, net in de periode dat ik aan het filosoferen was over de invloed van het individu. Dus wat gebeurt er als ik dit blokje op die mier laat vallen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Interessant. Het is zeer de vraag hoe lang het syndroom bestaat. Mutatie is denk ik behoorlijk recent.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:57 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Tistjes "overleven" al 10000 jaren, en dat is niet mogelijk zonder werk.
[..]
quote:Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien ipv een picknick sneeuwballen gevecht
Mensen met klassiek autistische trekken werden enkele duizenden jaren al vereerd(ff opzoeken in welke samenleving). Dus ja, wie weet hequote:Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Interessant. Het is zeer de vraag hoe lang het syndroom bestaat. Mutatie is denk ik behoorlijk recent.
Volgende keer als er sneeuw ligt en jij bent nog hier een sneeuwballengevecht houden als meet? De rest mag ook komen hoorquote:Op zondag 16 mei 2010 21:10 schreef francis998 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
jaren geen sneeuwballnegecht meer gehouden
ja...leuk, en daarna warme kop thee ofzo drinken met koekje erbijquote:Op zondag 16 mei 2010 21:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Volgende keer als er sneeuw ligt en jij bent nog hier een sneeuwballengevecht houden als meet? De rest mag ook komen hoor
quote:Op zondag 16 mei 2010 21:16 schreef francis998 het volgende:
[..]
ja...leuk, en daarna warme kop thee ofzo drinken met koekje erbij
Huh? Collegegeld en boeken samen is niet meer dan 2000 per jaar over het algemeen. Maal 4, voor een volledige studie. Zit je nog lang niet aan een ton.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ga daar toch een kijken.Maar met dit voorbeeldje heb ik geen moeite
Ik heb niet echt het idee dat ik iets an die opleiding heb gehad. In geld uitgedrukt heeft het mij meer dan een ton gekost en zo goed als niks heeft opgeleverd.
Inkomstendervingquote:Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Huh? Collegegeld en boeken samen is niet meer dan 2000 per jaar over het algemeen. Maal 4, voor een volledige studie. Zit je nog lang niet aan een ton.
Ik denk dat hij bedoelt wat een studie echt kosten en dat licht tussen ¤5000 en ¤25000 per jaar, daar boven de tijd die je niet werkt maar wel studiefinanciering ontvangt. Dan kun je redelijk makkelijk op een ton uitkomen.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Huh? Collegegeld en boeken samen is niet meer dan 2000 per jaar over het algemeen. Maal 4, voor een volledige studie. Zit je nog lang niet aan een ton.
Yep.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:25 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt wat een studie echt kosten en dat licht tussen ¤5000 en ¤25000 per jaar, daar boven de tijd die je niet werkt maar wel studiefinanciering ontvangt. Dan kun je redelijk makkelijk op een ton uitkomen.
een mbo studie 3 jaar heeft mij tot een schuld van 6000¤ gebracht, zonder basisbeurs+av mee te rekenen, en aanvullende kosten zoals materialen, dus er gaat toch wel wat in zitten, maar goed dis was MBo, HBo+uni zullen echt veel meer gaan kosten!quote:Op zondag 16 mei 2010 21:25 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt wat een studie echt kosten en dat licht tussen ¤5000 en ¤25000 per jaar, daar boven de tijd die je niet werkt maar wel studiefinanciering ontvangt. Dan kun je redelijk makkelijk op een ton uitkomen.
Ja, het uitgaansleven dat er normaal gesproken bijkomt. Ik als asperger ben altijd met vrienden uitgegaan en feestjes/filmavonden/............ georganiseerd(ook bij mij thuis). En ik durf toch wel te zeggen dat ik meer dan voldoende sociale vaardigheden heb om mij in een sterk sociale omgeving te kunnen redden.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag mij af of het mogelijk is om een soort `universitaire opleiding` kan volgen waardoor het mogelijk is tekortkomingen op communicatief gebied volledig zou kunnen ondervangen.
Met het verstand ipv gevoel gaan communiceren zodat de ander niets doorheeft.
Ja, maar dat is hypothetisch. Want dan ga je er al vanuit dat je werk zou hebben als je niet had gestudeerd en dat dat meer zou zijn dan een uitkering. Want een uitkering is iets van 16000 per jaar of zo? Dus zelfs dan, 4 x 16.000 kun je dus maar rekenen (minder zelfs, stufi eraf) want verder weet je niet wat je gedaan zou hebben zonder studie.quote:
Het zou wel geholpen hebben als ik al eerder had geweten dat ik autistisch was, dan had ik dingen toch makkelijker kunnen leren denk ik, en betere begeleiding kunnen krijgen en ook een andere opleiding gaan doen denk ik. Ik zie nu wel in hoe ik het allemaal beter kan maken, maar ik heb het gevoel dat de tijd dringt. Ik ben dan nog niet zo oud, maar ik heb ook geen leeftijd meer dat ik nog even tien jaar rond kan flierefluiten vind ik. Ik wil ondertussen wel ergens heen en iets gaan opbouwen en dat zit er nog niet echt in nu.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:44 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
klopt helemaal.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:28 schreef francis998 het volgende:
[..]
een mbo studie 3 jaar heeft mij tot een schuld van 6000¤ gebracht, zonder basisbeurs+av mee te rekenen, en aanvullende kosten zoals materialen, dus er gaat toch wel wat in zitten, maar goed dis was MBo, HBo+uni zullen echt veel meer gaan kosten!
Lijkt me ook een heel leuke plek.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:55 schreef Autidude het volgende:
[..]
Vondelpark Amsterdam, ik ken daar een spot dat is een soort rustig cultureel hippie achtig centrum waar je ook kan zitten en drinken en terasje.. met hippie thee enzo, maar ook cola e.d... en vlakbij natuurlijk genoeg gras en park.. Ik had daar een keer een meeting met borderliners.. was echt erg rustig en goede omgeving, ondanks de stad.. maar de plek zelf was super.
Ik kan niet precies vinden hoe het heet of wat het nu precies was, maar het zit inderdaad aan de rand, aan het einde van de PC en dan een stukje naar benee. Was een heel rustig tentje,en je kan zo het park in.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:55 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Lijkt me ook een heel leuke plek.
Doet me denken aan de stadsparken in Parijs. Groene, en rustige omgeving en dat in een grote stad.
Misschien ben ik wel geweest bij dit spot. Is het aan de rand van het Vondelpark op loopafstand van het Museumplein (dus aan de oostkant van het park)?
Het gaat om de subtiele dingen, hij heeft namelijk altijd als laatste social regels/dingen door zoals flirten. En het op totaal onlogische momenten emotioneel worden om vrij bekende dingen.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:35 schreef Autidude het volgende:
WtF nu zit ik dus gewoon in de mcdonalds.. lekker eten hoor.. maar hoe nieuw, en hoe onverwacht..
Maar goed.. Malcolm moet geen tistje voorstellen maar gewoon hoogbegaafd.. ik zie er niets herkenbaars ASS in.
quote:Op zondag 16 mei 2010 19:18 schreef Autidude het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld jah.. ik kwam ff in oldskool mode omdat ons modem kapot is en er pas morgen een monteur komt, dinsdagavond kapot gegaan.. Dus ik moest even mijn ding doen en nu ben ik weer helemaal into het
wereldje, en WIFI is vrij onbekend voor mij maar daar wil ik mij dus in gaan specialiseren en iets mee doen.
En met beveiliging en wellicht een eigen bedrijfje.
[ afbeelding ]
Deze mensen gaan van mij gratis advies en een waarschuwing krijgen.. ik heb volledige controlle over hun netwerkOnwetend volk, ik ben geen slechte jongen... ik ben een mooie jongen!!!
![]()
En ik wil iets op dit gebied gaan doen want ik vind het heerlijk.
Je kan er ook echt wat mee, qua werk/bedrijf omdat gewoon echt heel veel mensen totaal geen idee hebben of wat dan ook.. ik ben geschrokken. DAT DIT KAN IN NEDERLAND..
Toevallig zojuist ook aan mijn pa zo'n alberto stegeman showtje gegeven en die lag ook helemaal dubbel.
Jij ook bedanktquote:Op maandag 17 mei 2010 09:51 schreef robuust89 het volgende:
Bedankt Satsuma en Tijnbrein voor de leuke dagwas top
![]()
hovv, baklap, waarom meld je je niet af?!
Ach, dan moeten ze het maar beveiligen, vind ikquote:Op maandag 17 mei 2010 09:34 schreef ScarFace- het volgende:
@Autidude;
"ons modem"
Je bent nog brabants ook?![]()
Tjonge, doe het eens rustig aan.
Je vader heeft internet.
Een huis waar je woont.
Je leent zijn auto maar .. als je op jezelf woont wil je hem nooit meer zien.
Ik vind je geen mooie jongen maar een raar mannetje..hoe zou je het vinden als mensen op jou internet gingen en zulks..
En nee ik ben niet brabantswou ik toch even gezegd hebben.
Oh ja, sorryquote:Op maandag 17 mei 2010 10:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Iets dat niet beveiligd is hoef je niet te hacken
Maar zeker ook afgeven op familie die je geen ruk interesseert maar wel alle faciliteiten gebruiken.
Ik ben bewust bij mijn ouders weggegaan omdat ik daar niet welkom ben of voel, dan ga ik ook niet lekker goedkoop inwonen dat vind ik hypocriet maar goed dat ben ík.
Ik wist niet zeker of ik bij Detroit kon blijven dan was een andere optie op kamers gaan, maar voor geen goud bij mijn ouders wonen. En volgens mij doelt scarface ook vooral op die hypocrisie
Hm, dat zou zo iets zijn dat je een huis van een ander mag inbreken, omdat de deur niet (goed) op slot zit. Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:19 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ach, dan moeten ze het maar beveiligen, vind ik
Niet alles wat kan, moet.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Er zit nog een verschil tussen strafbare feiten en normen en waardenmaar die verschillen per persoon. Goed mogelijk.
Geen familie is vlekkeloos. Iedereen zou eigenlijk blij moeten zijn met familie. Dat zie je nu weer met Ruben. Niet voor te stellen wat hij heeft meegemaakt.quote:Ik denk trouwens dat er weinig families zijn die vlekkeloos zijn. Ik kan ook wel een heel boek schrijven over mijn familie. Over familiebreuk gesproken.
Ik vind alleen mijn eigen 'familie' fijn, die bestaat uit twee samengestelde personenEn af en toe wat bezoek. Maar meer heb ik niet nodig
Ach, ik heb zoveel verhalen gehoord over ambivalente verhoudingen. Dat is volgens mij niks vreemd. De relaties tussen kinderen en ouders is vaak best ingewikkeld. Nog meer voor de ouders dan voor de kinderen denk ik.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:07 schreef Cassandra87 het volgende:
EG, ik ben wel blij met mijn familieen ik zou niemand willen missen.
Maar ik heb t gewoon moeilijk gehad (wie niet) ik sta altijd klaar voor mijn ouders, soms te veel, maar ik weiger afhankelijk van ze te zijn en op hun zak te teren. Misschien ben ik te trots, misschien doet t mij gewoon te veel verdriet, wie zal t zeggen.
Ik veroordeel niemand, maar mijn persoonlijke mening is gewoon dat ik t hypocriet vind om bijv. thuis tegen Detroit te schelden over mijn moeder en de dag erna poeslief aan de lijn te hangen omdat ik wat nodig hebDat bedoel ik meer te zeggen, meer niet.
Precies. Iedere familie heeft problemen en "rare" leden. Die van mij ook. En ik ga er niet over uitwijden. Maar al met al zijn de allemaal familie en hou ik van ze allemaal, alleen met de eenkan ik beter overweg dan de ander.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Er zit nog een verschil tussen strafbare feiten en normen en waardenmaar die verschillen per persoon. Goed mogelijk.
Ik denk trouwens dat er weinig families zijn die vlekkeloos zijn. Ik kan ook wel een heel boek schrijven over mijn familie. Over familiebreuk gesproken.
Ik vind alleen mijn eigen 'familie' fijn, die bestaat uit twee samengestelde personenEn af en toe wat bezoek. Maar meer heb ik niet nodig
Inderdaad nogal hypocriet zoals Autidude zich opstelt.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Iets dat niet beveiligd is hoef je niet te hacken
Maar zeker ook afgeven op familie die je geen ruk interesseert maar wel alle faciliteiten gebruiken.
Ik ben bewust bij mijn ouders weggegaan omdat ik daar niet welkom ben of voel, dan ga ik ook niet lekker goedkoop inwonen dat vind ik hypocriet maar goed dat ben ík.
Ik wist niet zeker of ik bij Detroit kon blijven dan was een andere optie op kamers gaan, maar voor geen goud bij mijn ouders wonen. En volgens mij doelt scarface ook vooral op die hypocrisie
Dit klopt, vooral als een van beide ouder thuisleeft en voor de kinderen zorgt en de ander werkt, dan kan het voor een echt een gigantische klus zijn, om weer dingen voor zichzelf te doen.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, ik heb zoveel verhalen gehoord over ambivalente verhoudingen. Dat is volgens mij niks vreemd. De relaties tussen kinderen en ouders is vaak best ingewikkeld. Nog meer voor de ouders dan voor de kinderen denk ik.
Zeker als de kinderen volwassen zijn geworden, dan is het voor ouders vaak moeilijk om de rol van opvoeder los te laten.....
Dit dus. Ik zou nooit breken met mijn familie, ik ga er alleen niet achteraan leuren. Overigens benader ik mijn moeder zoals ze mij benaderd. Het is dikwijls dat ze al op een bepaalde manier begint, dan is t direct de hoorn erop.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:19 schreef francis998 het volgende:
[..]
Mijn mentaliteit is
Take it or leave it, je accepteerd ze zoals ze zijn, of je "breekt" ermee, tuurlijk helemaal breken is miss lastig, maar ik bedoel dus je gaat op jezelf en soms contact of indien je er echt niks mee hebt totaal breken.En niet als je iets nodig hebt opeens wel contact heb je niks meer nodig geen contact..dat vindt ik zo achterbaks.
EN ik heb het vaak genoeg meegemaakt, en tolereer het naar mij toe niet meer. Als een ander het laat gebeuren oké.
Ik vrees soms dat zijn ASS hem teveel bezig houdt. Het lijkt een fiep op zich. Dat is denk ik niet goed.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:21 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Inderdaad nogal hypocriet zoals Autidude zich opstelt.
Hij heeft dan ook veel meegemaakt, autisme + ADHD (?) is ook niet niks. Qua inlevingsvermogen denk ik dat hij nog een lange weg heeft te gaan. Aan de andere kant is het maar waar je doelen liggen: zoveel mogelijk je huidige, autistische persoonlijkheid aanhouden of er naar streven om zo normaal mogelijk te zijn.
dat is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees soms dat zijn ASS hem teveel bezig houdt. Het lijkt een fiep op zich. Dat is denk ik niet goed.
Je moet je leven niet laten gijzelen door iets als ASS/BPS/ADHD. etc.![]()
Dat is idd niet slim, noch om ASS de hemel in te prijzen, noch om het te verafschuwen.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees soms dat zijn ASS hem teveel bezig houdt. Het lijkt een fiep op zich. Dat is denk ik niet goed.
Je moet je leven niet laten gijzelen door iets als ASS/BPS/ADHD. etc.![]()
Hm, dat is ook lastig hoor. ik zeg ook niet dat je het onder het tapijt moet vegen, het gaat erom dat je van bewust ben dat je het hebt, maar intussen je niet laat gijzelen. Want dan verlamt het je leven.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:09 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
ik ervaar mijn dwangmatige gedrag vaak als een gevangenis (zo verwoord ik het vaker), zo sterk is het.
dan kun je me ook niet kwalijk nemen als ik me als gevangene opstel of uit.
dat kun je nou eenmaal niet zomaar veranderen.
Mijn punt is iig dat het syndroom niet je leven gaat beheersen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:13 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is idd niet slim, noch om ASS de hemel in te prijzen, noch om het te verafschuwen.
Zou kunnen. Of ze had een off day.quote:Zojuist trouwens een autistische (?!) cassière ontmoet. Zei geeneens hallo of gedag, keek ook vrij sombertjes. Kan natuurlijk ook het maandagsyndroom zijn.
Is helemaal gratisquote:Op zondag 16 mei 2010 20:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zie dat je moet aanmelden. Kosteloos?
quote:Op maandag 17 mei 2010 15:43 schreef Cassandra87 het volgende:
hehe
auti
ik moet van de ha een hoofdpijndagboek bijhouden![]()
Ik zal zetten: 17 mei 2010, 17.31, post van auti gelezen
Haha, sorry.. Maar het gaat dus echt goed hoor mensen, het is ook een soort van het verhaal met de emmer denk ik. En ik wil mijn leven niet laten leiden door de stoornissen, maar het gebeurt wel voor eenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:43 schreef Cassandra87 het volgende:
hehe
auti
ik moet van de ha een hoofdpijndagboek bijhouden![]()
Ik zal zetten: 17 mei 2010, 17.31, post van auti gelezen
totaal geen papieren.. alles zelf geleerd. Ik ben sowieso zwaar autodidactisch.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:56 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje druk he... mooie ambitie, heb je de juiste papieren om dat werk te doen?
Zou wel mooi zijn als je uit de uitkeringen kan komen, dan word je zeker gelukkiger en kun je ook mooier gaan wonen.
quote:mail.hotmail.com
port:25
220-HotMail (NO UCE) ESMTP server ready at
220 EMSTP spoken here
helo hotmail.com
250 Requested mail action ok, completed
MAIL FROM:
RCPT TO:
DATA
SUBJECT:
TO:
FROM:
.
dat doet het ook inderdaad.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hm, dat is ook lastig hoor. ik zeg ook niet dat je het onder het tapijt moet vegen, het gaat erom dat je van bewust ben dat je het hebt, maar intussen je niet laat gijzelen. Want dan verlamt het je leven.
Uitlaatkleppen..quote:Op maandag 17 mei 2010 17:58 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dat doet het ook inderdaad.
vertel mij maar eens hoe ik moet zorgen hoe ik me er niet door moet laten gijzelen........
Ik vermoed door de ervaring dat je helemaal niet anders of raar bent maar gewoon normaal functioneert. En ja, zie dát maar eens voor elkaar te krijgen. Als t voor je eigen gevoel al lukt om ook nog eens niet raar aangekeken te worden door je medemensquote:Op maandag 17 mei 2010 17:58 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dat doet het ook inderdaad.
vertel mij maar eens hoe ik moet zorgen hoe ik me er niet door moet laten gijzelen........
Ik was/ben er gek genoeg voor... vind het wel humor, zie het zelf ook helemaal voor me.. Net als laatst met die ASS filiaalmanager.. Doosje bougievonkjes, takkebossezeefie..quote:
goh..quote:Aargh ik haat t als mensen iets doms doen,
je eerste zin snap ik niet. en de 2e dus ook nietquote:Op maandag 17 mei 2010 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik vermoed door de ervaring dat je helemaal niet anders of raar bent maar gewoon normaal functioneert. En ja, zie dát maar eens voor elkaar te krijgen. Als t voor je eigen gevoel al lukt om ook nog eens niet raar aangekeken te worden door je medemens
Doet me denken aanquote:Op maandag 17 mei 2010 19:35 schreef Autidude het volgende:
Ben ik raar? Of gewoon anders, zeg maar een stukje verder ofzo.. trendsetter stijl? ik weet het niet..
WTF.. nee.. het enige wat overeenkomt is "computerhol" en ik heb dikkere equip, ook toen al en ben bij lange na niet te vergelijken met die pepgek.. Ik ben sowieso drukker, of doodstil, veeeel scherper en helderder, duidelijk kort krachtig met alleen de belangrijke details en als je het niet snapt een jip en janneke uitleg in sneltreinvaart. Ik moest na ruim 2 minuten ook echt skippen en daarna zie ik de link nog niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:58 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Doet me denken aan
op 6-7 minuten als je het geouwehoer wilt skippen(geupload in augustus 2007 haha)
er zit een verschil tussen iets dom doen en dom zijn (en dit ook zeggen)quote:Op maandag 17 mei 2010 19:16 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik was/ben er gek genoeg voor... vind het wel humor, zie het zelf ook helemaal voor me.. Net als laatst met die ASS filiaalmanager.. Doosje bougievonkjes, takkebossezeefie..Maar een auti om een ASS drukventiel sturen is wel hard.. (maar het is wel een leuk grapje.. je moet het alleen nooit serieus een auti zo op pad sturen)
[..]
goh..ssstt, dat ligt aan jezelf
![]()
![]()
Goed opgelost hoor!! Ik kan mevrouw ook wel begrijpen.. ze zal het meer snauwend bedoeld hebben van jah hallo ik werk me rot en toch heb ik problemen en ik heb helemaal geen tijd in al dat gedoe en gedraai met het problemen oplossen.. zoiets.. want soms is het heel frustrerend.. Maar jij bent als medewerker ook weer gebonden aan regels en afspraken. Jij hebt een hele moeilijke baan, maar jij bent wel het goede type mens ervoor.. alleen moet het niet aan jezelf gaan vreten en dat je alles mee naar huis neemt. Want het is zonde dat als jij door je goede wil en mensdienende instelling zelf stuk gaat.
Ach, wij kraakten greenpoint kermit telefoons vroegah.. ICT is geen trendsetterij.. dat is gewoon evolutie.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:30 schreef ScarFace- het volgende:
Wat diegene zegt is, hey ik heb internet op mn telefoon, mensen reageren met hey is dat niet te duur ofzo, maar het kost slechts een tientje.
Zegt die ander: Ja de mensen moeten er nog aan wennen dat dit de toekomst is.
Jij voelt je toch "trendsetter stijl" ? Hm nou laat ook maar
Ik snap je heel goed, en ik heb zelf ook een hekel aan dat soort mensen.. Ik begrijp het echt.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:23 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
er zit een verschil tussen iets dom doen en dom zijn (en dit ook zeggen)
Maar ik vind hoge schulden toch veelal bijv een domme actie, en al helemaal om een dag voor uitzetting pas te eisen dat de schulden worden betaald.
Offe je legitimatie laten verlopen en piepen als je een boete krijgt
Offe je paspoort een dag voor dat je gaat vliegen zoeken, tot de conclusie komen dat die kwijt is en met spoed een nieuwe eisen, ja nog voor je vertrekt.
Snap je? Dat zijn domme acties die met eigen verantwoordelijkheid te maken hebben.
Ik heb collega's die ook letterlijk zeggen, sorry, pech gehad.
En ik kan dat (nog) niet. Ik blijf echt heel vriendelijk maar begin beetje bij beetje te leren dat ik ook grenzen heb
quote:Op maandag 17 mei 2010 09:51 schreef robuust89 het volgende:
Bedankt Satsuma en Tijnbrein voor de leuke dagwas top
![]()
hovv, baklap, waarom meld je je niet af?!
Als dat niet zo zou zijn, dan was is al lang dood geweest.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:11 schreef ScarFace- het volgende:
Het komt wel goed hoor Autidudeje kan het.
Ik heb net dat boek besteld en krijg het morgen binnen als het goed is.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:03 schreef robuust89 het volgende:
http://www.hetdolhuys.nl/43e-april/Een-levenslustige-autist
interessantben wel nieuwsgierig naar "hoe hij t doet" als het ware
heerlijk dit weer. Alleen balen als je thuis moet zitten wachten op een pakketjequote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
Hallo ambtenaren
Bevalt het een beetje, het zonnige weer?
Hier gewoon werken...
Dat hoeft niet, ze geven het aan je buren als je er niet bent. Tenzij aangetekende dan komen ze nog eens langs & daarna moet je het bij het locale afhaalcentrum gaan ophalen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:35 schreef francis998 het volgende:
[..]
heerlijk dit weer. Alleen balen als je thuis moet zitten wachten op een pakketje.
Ik ben ook hard aan het werk hoor.. maar heb wat probleempjes, en dat ga ik nu proberen op te lossen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
Hallo ambtenaren
Bevalt het een beetje, het zonnige weer?
Hier gewoon werken...
weet ik. Alleen ik wil zo graag snel ontvangenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:49 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, ze geven het aan je buren als je er niet bent. Tenzij aangetekende dan komen ze nog eens langs & daarna moet je het bij het locale afhaalcentrum gaan ophalen.
Kinderopvang?? zit dat er ook nog bij?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Deze ambtenaar was wel aan t werk, sochtends. Kinderopvang gedraaid. Smiddags vrij, en nu was ik gaar, ben in slaap gevallen samen met*oh het heerlijke leven* net wakker en nu maar weer t brave huisvrouwtje spelen door te koken
Nogmaals, interessant werkquote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:30 schreef Cassandra87 het volgende:
De aanvragenNiet de opvang zelf gelukkig
Mooie gedachte! Het is ook prettig dat je de vrijheid hebt om je werkgever te kiezen, en petje af dat je niet voor het geld bent gegaan, maar echt waar je hart ligt. Dat je met plezier naar je werk gaat. 22 jaar is een mooie leeftijd, je kunt dan nog alle kanten op en staat aan het begin van je carrière.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is ook de kern Sempron. Je ergens thuis voelen. Weten dat je anders bent. Dat is wat ik laatst probeerde te zeggen, hoe kun je ontsnappen aan die 'ik-heb-autisme-gedachte'. Ik kan heel veel richtingen op met mijn capaciteiten, ik kan ook heel veel gaan verdienen in de toekomst (vergeet soms nl. vaak dat ik nog maar 22 ben)
Maar ik kies bewust voor de zorgsector omdat dat mij gelukkig maakt, daar voel ik mij thuis.
En heel toevallig had ik t net met mijn vriend erover. anderhalf jaar geleden zei ik geen woord op vergaderingen, tot ergernis van collega's. Inmiddels heb ik t hoogste woord, kwestie van a) over die drempel heen willen en durven stappen en b) vervolgens je 'thuis voelen in dat patroon' (is nl. iets dat tijd kost)
Wat is dan je genoten opleiding? Wellicht heb je door ervaring een bepaald werk- en denkniveau behaald, je doet tenslotte reguliere arbeid. Mijn vader bv. heeft door middel van certificaten en cursussen bij een bedrijf een bepaald werk- en denkniveau gehaald.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb niet eens een startkwalificatie..
Openstaan voor groei is ook belangrijk, voor je omgeving. Om daar samen in mee te gaan. Want als je een stuffe omgeving hebt, zul je je daar ook niet prettig en gemotiveerd bij voelen.
Het is ook niet zo zeer om je met zn allen anders te voelen. Als iedereen een paars kleurtje had schept dat al een band, of dat nu mensen zijn met beperking of niet. De enige met een blauw kleurtje zal uit te toon vallen, of hij nu goed functioneert of niet. In de soos is dat inderdaad ook zo, over de algehele linie weet je dat je allemaal anders bent en dus is iedereen het zelfde. Individueel gezien kun je alsnog uit de toon vallen door bijv. geen aansluiting te vinden ivm niveau of interesses.
Ik moet in dit onderwerp wel denken aan t onderschrift van EG. De vreemde eend in de bijt ben jij. Dat klopt wel. Als iemand stil staat bij zijn anders-zijn gaat dit opvallen. Op t moment dat je zelf niet meer nadenkt over wat je wel of niet kan en naar eigen kunnen zo goed mogelijk mee functioneert schept dat al een heel ander beeld. Althans, zo interpreteer ik t.. Dan kunnen anderen je nog wel een vreemde eend vinden, je bent gewoon mens zoals ieder ander (en 'je' en 'jij' bedoel ik dan weer algemeen, niet specifiek op jou)
Petje af hoor! Dat is een hele stap, dat betekent dat je er zelf ook wel achter was dat je meer in je mars hebt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb VMBO gedaan, en zit op HBO werk en denk niveau door ervaring inderdaadDraai sedert mijn 15e mee. Moet wel zeggen dat k alleen hbo niveau haal als ik iets interessant vind. Hier thuis bij mijn vriend delf ik t onderspit qua intelligentie
Ik moet er nog heenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En... klopt het dat je zojuist bent geaccepteerd in ATT?
Werken is niet leuk als je perfomaal een hinkepoot bent. Als verbalist waren vergaderingen het leukste wat er maar kon zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:32 schreef sempron2400 het volgende:
Vandaag een wat moeilijkere dag. Ik merk steeds meer dat ik op vergaderingen niet zo gemakkelijk praat. Maar dat zit al in de inschaling, dus word er verder niet op afgerekend
Het gaat erom waar jij je balans in kan vinden. Een filosofisch antwoord.quote:Soms denk ik wel na over het sociale aspect. Dat de meeste mensen een sociaal veel rijker leven hebben, minder tijd voor zichzelf nodig hebben. Mensen om mij heen gaan verhuizen of zijn ineens op de relatietoer. Ik zal wat dat betreft hard moeten werken 'to remain keeping up with the Joneses'. Verder voel ik me wel prima hoor, mag absoluut niet mopperen
Het ergste is om NIET gezien, en NIET gewaardeerd te worden.quote:Ik probeer me weleens te bedenken welke factoren nu bijdragen aan het niet-gelukkig zijn bij SOMMIGE mensen met autisme. Als je een uitkering hebt, ben je wel relatief arm maakt dat maakt op zich niet ongelukkig. Ik heb mensen in de bijstand ontmoet die toch tevreden waren.
Ik zag alleen gelukkige mensen daar......quote:De mensen van de autismesoos hebben vaak ook een sociaal leven (namelijk bij die soos). Wat maakt dan wel ongelukkig?
Here I am......Ik ben te uniek.quote:Ik denk het idee dat je het gevoel hebt nergens bij te passen, bij geen enkele groep. Of met niemand over je autisme kunnen praten; het gevoel dat je de enige bent.
Ik kom hier nog wel op terug, de insteek is gezond.quote:Wat denken jullie? Ik ben een beetje aan het filosoferen geslagen.
Zo zou je het wat mij betreft ook kunnen zeggen. Alleen dan wel in die zin dat ik me niet gezien en gewaardeerd voel qua wat ik kan. Wanneer komt er nu eens iemand die ziet wat ik kan en me de kans geeft om het te doen? Daar wacht ik op. Dat vreet wel aan me.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Het ergste is om NIET gezien, en NIET gewaardeerd te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitzending 3
Uitzending 4
-------------------------
De afleveringen zijn erg de moeite waard, en nemen een kijkje in het leven van een paar autistische kinderen die ondanks veel problemen met zichzelf, toch een hoop kunnen leren in deze periode van stress, veranderingen en ruzie met elkaar. Vooral de begeleiding vind ik erg goed!![]()
Hoop dat de users in dit topic hier wat aan hebben. Er kan immers niet genoeg informatie worden vertoond over dit moeilijke en soms onbegrijpbare onderwerp.
[ Bericht 1% gewijzigd door RichCalibier op 19-05-2010 01:20:29 ]Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
oke.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Een tip: Een tekst als, ben je nog te porren voor kaartjes is té open.
Je kan hier namelijk ook mee zeggen, laat maar weten of je nog wilt dan regel ik wat. Dat zou mijn eerste reactie zijn.
Als je écht duidelijk wilt zijn moet je weinig ruimte open laten voor interpretatie. Duidelijk zeggen wat jóuw insteek is en dan wat je van een ander verwacht.
'Ik heb kaartjes voor.. Ben je er nog voor te porren om mee te gaan?'
En nu in het Nederlands?quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:32 schreef Cassandra87 het volgende:
mop gesandwicht nlp style?
Mja ligt net aan mn humeur, soms verpak ik een rotte vis ook niet
OE OE~~~ vinger in de lucht steekt.. mag ik? mag ik? volgens mij snap ik hem..quote:
half punt voor de moeite, jongenquote:Op woensdag 19 mei 2010 09:54 schreef Autidude het volgende:
[..]
OE OE~~~ vinger in de lucht steekt.. mag ik? mag ik? volgens mij snap ik hem..
De rotte vis.. is dus een beroerde uitspraak of gedachte ofzo. Stel een kutwijf. of rot viswijf
Als je dat verpakt.. dan zou je zeggen.. wat ben jij een uiterst onaangenaam persoon. of, ik vind jou niet lief!
Als je die "rotte vis" niet verpakt dan zeg je gewoon kutwijf, of hoer etc ..
Precies. Ze kijken dan gewoon op je neer. Het is te walgelijk voor woorden idd.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:35 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Zo zou je het wat mij betreft ook kunnen zeggen. Alleen dan wel in die zin dat ik me niet gezien en gewaardeerd voel qua wat ik kan. Wanneer komt er nu eens iemand die ziet wat ik kan en me de kans geeft om het te doen? Daar wacht ik op. Dat vreet wel aan me.
Enorme verkilling. Dit ook blijkende dat de meest harde partij, de VVD, de verkiezingen lijkt te gaan winnen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Lieve EG probeer je er voor af te sluiten, zie iedere keer weer dat je geprikkeld wordt, op dingen ingaat, waardoor een discussie ontstaat en volgens mij zit je vervolgens flink opgefokt achter je pc te malen over de maatschappij en waar die al dan niet heen gaat.
T is je energie niet waard, laat ze lekker
De ene is bijgedraaid. De andere is te deerniswekkend om van repliek te geven.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Lieve EG probeer je er voor af te sluiten, zie iedere keer weer dat je geprikkeld wordt, op dingen ingaat, waardoor een discussie ontstaat en volgens mij zit je vervolgens flink opgefokt achter je pc te malen over de maatschappij en waar die al dan niet heen gaat.
Het wordt echt tijd dat EchtGaaf een baantje zoekt of zich aanmeldt voor een IRO. Ik heb al vaker genoemd dat de overheid het ook stimuleert. Vrijwel iedereen met autisme kan werken en 12 uur per week aan de slag is ook werken.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Inderdaad.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Weet je wat t is Sempron. Ik krijg de indruk dat EG écht wel graag wilt. Maar t gaat gewoon niet. En als je om maar wat te noemen 1 dag werkt en 6 dagen nodig hebt om bij te komen..
Juist omdat ik de indruk krijgt dat EG echt wel graag iets wílt doen zal ik niet oordelen. Want ik ga ervan uit dat hij alles al heeft geprobeerd.
Mijn doel is een leefbaar leven. Evenwicht, en dat is nu. Maar het zal altijd knagen, ik had immers niet voor niets gestudeerd.quote:En hopelijk komt er iets passends op zijn pad, desnoods via thuiswerk ofzo. Dat hoop ik echt
quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:08 schreef RichCalibier het volgende:
Hoi allemaal, ik kom weer even binnen stormen.
Sinds kort ben ik helemaal aan het meeleven met een aantal autistische kinderen die met zijn allen een uitvoering moeten voorbereiden, met alle issues die dit met zich meebrengt. Het geeft me zelf een hoop inspiratie voor mijn grafische tekeningen en daarom dus ook goed voor me om te zien. Veel herkenbaarheid kan hier voor sommige mensen best pijnlijk zijn. Voor de mensen die dit dus graag willen zien (want de officiële site laat de uitzendingen niet toegankelijk voor NL) wil ik hier graag wat linkjes plaatsen. Uiteraard werk ik ze zelf bij, voor zolang deze uitzending zich voortzet.
[ afbeelding ]
Uitzending 1 (Deel 1) - (Deel 2)
Uitzending 2 (Deel 1) - (Deel 2)Het zijn wel allemaal tieners, maar ik kijk iig wel. Thanx.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitzending 3
Uitzending 4
De afleveringen zijn erg de moeite waard, en nemen een kijkje in het leven van een paar autistische kinderen die ondanks veel problemen met zichzelf, toch een hoop kunnen leren in deze periode van stress, veranderingen en ruzie met elkaar. Vooral de begeleiding vind ik erg goed!![]()
Hoop dat de users in dit topic hier wat aan hebben. Er kan immers niet genoeg informatie worden vertoond over dit moeilijke en soms onbegrijpbare onderwerp.Children of the night. What music they make.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:54 schreef Autidude het volgende:
[..]
OE OE~~~ vinger in de lucht steekt.. mag ik? mag ik? volgens mij snap ik hem..
De rotte vis.. is dus een beroerde uitspraak of gedachte ofzo. Stel een kutwijf. of rot viswijf
Als je dat verpakt.. dan zou je zeggen.. wat ben jij een uiterst onaangenaam persoon. of, ik vind jou niet lief!
Als je die "rotte vis" niet verpakt dan zeg je gewoon kutwijf, of hoer etc ..
Ahaquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:04 schreef Cassandra87 het volgende:
enniewee, ik heb t wel ff over met mop, ge-sandwicht, NLP style van robuust, die snapte ik ook niet.
En een rotte vis niet verpakken is een metafoor, auti had t door. Was in reactie op robuust: ik doe altijd mijn best om de boodschap zo leuk mogelijk te verpakken, opdat het beter overkomt, ziet u![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |