Misschien omdat je naast je minder goede / afwijkende eigenschappen (die je goed geanalyseerd hebt en een goede zelfkennis van hebt) ook goede en leuke eigenschappen hebt (waar je je volgens mij niet erg bewust van bent)? Zou het niet heel misschien kunnen dat je ook een aantal hele leuke en goede eigenschappen hebt die voor die mannen opwegen tegen je mindere kanten? Kom op muts: iets meer zelfvertrouwen mag wel, hoor!quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:00 schreef Satsuma het volgende:
Persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem om seks te krijgen, en een relatie ook niet. Alleen ik ben zelf kritisch en verder is het nog maar de vraag of het op termijn werkt. Ik ben best raar, maar er zijn mannen die er blijkbaar geen probleem mee hebben. Mijn eerste ex had ik toen ik depressief en suicidaal was, mijn tweede ex heb ik ontmoet toen ik huilbuien en zware stemmingswisselingen had van de antidepressiva en toen we elkaar net kenden heb ik 'm de hele dag niet losgelaten (letterlijk) omdat ik moest afkicken en dacht dat er scherpschutters in het plafond en in de tuin zaten. Misschien maakt dat het voor sommige mannen extra spannend of zo.![]()
Nou ja, ik ben nog steeds zo gek als het paard van christus, er komt geen fatsoenlijk woord uit, ik heb nog steeds stemmingswisselingen, geen zelfvertrouwen, en een geweldig talent om mezelf belachelijk te maken door woorden en daden. Maar toch schijnt het geen probleem te zijn.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:01 schreef Autidude het volgende:
seks doe ik ook gewoon liever in mijn eentje. Ik kan het niet uitleggen maar het is gewoon 1 grote overload en gedoe
Herkenbaar (als manquote:Op woensdag 5 mei 2010 22:10 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik kan me niet ontspannen, dus ik gok dat je al kan raden welk onderdeel van seks me nooit lukt.Tot grote frustratie van mannen, die na de seks standaard dezelfde vraag stellen. *zucht*
[..]
Zeg kampioen moeilijk doen: heb je het hem nou al eens verteld?quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:20 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ja idd. Maar ik heb bij seks ook niet bepaald de donder en bliksem-ervaringen die ik van anderen hoor. Ik vind seks echt alleen leuk zolang er spanning is. Spanning weg, dan geen seks. Ik vind de tweede keer altijd het leukst. De eerste keer is onwennig, de tweede keer is leuk en spannend, en daarna wordt het minder. Met m'n ex was het het laatste half jaar mss een keer per maand, omdat ik mezelf schuldig voelde dat ik geen zin had. Nu vind ik iemand leuk en ik heb geen idee of het wederzijds is, en dan ben ik zo flirterig dat ik getinte opmerkingen tijdens vergaderingen ga maken (over ongepast en impulsief gesproken) en het liefst z'n kleren van z'n lijf zou trekken. Tsja. Soms word ik wel moe van mezelf.
Carriere: ik heb best een goede baan en genoeg geld is erg fijn, maar ik hoef niet zo nodig manager te worden of zo. Gewoon waardering voor wat je doet en je kwaliteiten zo al fijn zijn, maar daar schort het bij mij nogal aan.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:24 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Verder is een relatie voor mij echt niet het enige hoor. Ik vind vriendschappen en carriere en 'iets bereikt hebben' (en dan heb ik het niet over status voor de buitenwereld, maar zelf vinden dat je iets nuttigs gedaan hebt) ook heel belangrijk. Ik denk dat als ik moest kiezen, ik liever een succesvolle carriere had dan een relatie. Als een man me ooit probeert te dwingen om minder te gaan werken, dan staat ie binnen no time buiten met koffer en al.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat naarmate mensen closer worden ik het moeilijker vind om over bepaalde dingen te praten
Eens. Vaak moet je in kleine stapjes naar je doel toe. Je wilt zelfstandig wonen in een mooie omgeving, dat gaat misschien wel via zelfstandig wonen in een iets minder mooie omgeving.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:15 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Tijd voor een reality check als je het mij vraagt.
Iedereen moet soms dingen doen op een manier die 'm niet aanstaat. Als we allemaal onze zin doordrijven wordt het helemaal niks. Ik vind dat je je behoorlijk dwars en inflexibel opstelt. En ja, je bent autist, maar dat betekent nog niet dat de hele wereld zich aan je moet aanpassen.
Redelijk typische autisten reactie, maar wel redelijk mee eens. Ik dacht soms bij het lezen van dit topic ook wel eens of ik per ongeluk op twitter terecht gekomen was.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:40 schreef robuust89 het volgende:
vind t wel strontirritant dat francis elke scheet meldt hiero...
GA WAT DOEN!
wat de huisarts van je moeder zei (?), groot gelijk. ga naar buiten en doe wat. huur een boek bij de bieb, ga bij een vereniging, ga sporten, ontwikkel jezelf! anders blijf je in die vicieuze cirkel hangen.
self inflicted autism, anyone?
ik lees dr posts nooit, overigens, maar dat terzijde
Maar je familie geeft die niet om jouquote:Op woensdag 5 mei 2010 23:01 schreef Autidude het volgende:
[..]
Mijn familie interesseert mij werkelijk helemaal niets.
Hmm. Dat vind ik toch echt typisch. Ik heb het idee dat eea te dicht bij je komt....Wat zit daar onderquote:Op woensdag 5 mei 2010 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat naarmate mensen closer worden ik het moeilijker vind om over bepaalde dingen te praten
Weinig, en ze zijn expert in triggeren of geen rekening houden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar je familie geeft die niet om jou
Knap, gedaan sempron. Hoe jij in twee jaar tijd mooie stappen hebt gezet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:15 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik vond het in het begin ook heel spannend, maar uiteindelijk bleek dat ik er op vooruit was gegaan met zelfstandig wonen. Toegegeven, het was toen ik een financiėle meevaller kreeg, dat nam een behoorlijk stuk onzekerheid weg. Natuurlijk was ik toen (2008) nog niet zo ver als andere mensen, maar het was een begin.
Goh wat jammer. Maar ik dacht dat je wel een mooi contact met je oudste broer had ?quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:44 schreef Autidude het volgende:
[..]
Weinig, en ze zijn expert in triggeren of geen rekening houden.
Met mijn jongere broertje ook wel hoor, maar ik wil er gewoon helemaal mee breken en mijn eigen ding gaan doen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goh wat jammer. Maar ik dacht dat je wel een mooi contact met je oudste broer had ?
Ik denk dat een heel percentage tisjes ooit aan seks doen.....Een verschrikkelijk gedachte, ik kan mij echt niet indenken dat ze net als anderen daar geen behoefte aan hebben.quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:32 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wij autistjes blijven een aparte groep... het lijkt me trouwens onnoemelijk zwaar als je snel last van prikkels krijgt, normale dingen kunnen daardoor een beproeving worden. Dat kan seks zijn (al heb ik dat nooit mogen ervaren), maar ook een drukbezochte rommelmarkt.
[..]
Mooi zo. En nogmaal knap hoor. Je doet het maar wel.quote:Ik ben al dik tevreden met mijn huidige salaris.
Helemaalquote:Anderen op de afdeling zijn wel iets hoger ingeschaald, maar ik geloof dat de geluksbeleving boven een bepaald inkomen steeds minder snel toeneemt. In economische termen noemen we dat afnemende marginale meeropbrengsten.
Eens. Maaruh, uit etenquote:Het belangrijkst vind ik dat ik gewoon kan doen wat de meeste Nederlanders doen zoals twee weken op vakantie, regelmatig uit eten en af en toe winkelen zonder te moeten kijken of het salaris al gestort is.
Dat is waar. Maar probeer vooruit te kijken.quote:Alleen jammer dat ik door die werkloosheid niet heb kunnen sparen toen ik nog bij mijn ouders woonde. Met een beetje startersfunctie kun je dan al gauw 600 euro per maand sparen.
Maar je hoeft toch niet te breken om je eigen ding te doen ?quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:47 schreef Autidude het volgende:
[..]
Met mijn jongere broertje ook wel hoor, maar ik wil er gewoon helemaal mee breken en mijn eigen ding gaan doen.
Ik wel hoor, echt geloof mij nou maar. Ik heb meer met dieren. Ik weet dat het wel een beetje raar klinkt enzo, maar ik heb gewoon echt een hekel aan mensen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch niet te breken om je eigen ding te doen ?
Maar auti, niemand kan zonder mensen. Echt niet. Geloof mij.
En nu moet ik nog Ziggo afzeggen, Huurtoeslag afzeggen en Nuon afzeggen. En dan ben ik klaar.quote:Hoi Autidude,
Wat jammer. Was het toch niet haalbaar? Ik laat het oude adres in ons systeem staan.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxx
Voorzet
----------------------------
Het is veel te veel gedoe, ik ben nu ook aan de Diazepam en het is in Velsen Noord en daar heb ik altijd al voor gewaarschuwd, Maar alleen maar omdat de gemeente niet luistert naar persoonlijke omstandigheden en alleen maar uitgaat van een handboek
Moet ik voor een urgentieverklaring overal op reageren en mag ik niets wijgeren. En daarom had ik het maar aangenomen maar dat wou ik helemaal niet. En ik krijg ook geen bijzondere bijstand, en ik vind het daar echt verschrikkelijk.
Ik zou er alleen maar heen gaan om de afvoer van de geiser aan te sluiten op een gelaatsmasker.
En het komt helemaal niet uit met geld, ik kan de eerst komende maand toch helemaal niets doen daar en als ik er dan zit dan is het heel leeg en dat geeft een vreselijk geluid.
OVeral als ik geholpen wil worden kunnen ze mij niet helpen. En nu kost dit geintje me ook weer bijna 600 euro, maar dat ga ik niet betalen.
Ze luisteren ook nooit maar lezen alleen maar op uit een handboek, vanmorgen waren ze zelfs te stom om een telefooncentrale te bedienen.. hing ze "per ongeluk" op.. MBO niveau is dat..
Nu zijn ze ook boos, en ik denk dat ik een sociale huurwoning nu wel kan vergeten. Maar ik vind het niet erg meer want ik ben blij dat dit gedoe over is en dan ga ik gewoon oordopjes kopen en zoveel mogelijk s'nachts leven.
En ik ga sparen voor een Camper.
Hadden ze eerder in actie moeten komen.. Is ook niet mijn schuld, ze zijn ruim een maand te laat met hun afspraak. Ze wouden ook allemaal van die actuele bewijsjes enzo.. heb ik met de grootste moeite geregeld. Die actuele bewijsjes zijn inmiddels ook alweer 10 weken oud.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Kom je niet in de problemen met de schuldsanering, daar mocht je toch geen nieuwe schulden voor maken?
Absoluut zeker weten van wel, een hele internetzuil zelfs.. en je mag je eigen tv en playstation ook meequote:Op donderdag 6 mei 2010 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:
In de gevangenis en TBS heb je volgens mij geen internet, auti.
Maar vrijheid is toch het grootste goed, auti?quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Absoluut zeker weten van wel, een hele internetzuil zelfs.. en je mag je eigen tv en playstation ook mee
Hier wel ik toch even over zeggen dat het hier niet alleen gaat om het verkrijgen van meer informatie, maar meer gaat om een keuze te maken die ik juist vindt voormezelf.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:33 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Redelijk typische autisten reactie, maar wel redelijk mee eens. Ik dacht soms bij het lezen van dit topic ook wel eens of ik per ongeluk op twitter terecht gekomen was.
Het lijkt er wel op dat je moeite hebt met het nemen van beslissingen die (structurele) veranderingen met zich mee kunnen brengen. Wat heb je nog nodig aan extra informatie etc. om de beslissing te nemen of je naar het buitenland gaat, of niet? Idem voor het volgen van een studie.
Ik zou zeggen:
- Maak die keuze van het naar het buitenland gaan, of niet.
- Maak die keuze van het volgen van een studie.
- Maak je los van je moeder.
- En neuk gewoon een leuke vent.
Met andere woorden: durf je vleugels uit te slaan!
Auti, hier wil ik ff kort op reageren. Ik ken de hele gezinssituatie niet.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:47 schreef Autidude het volgende:
[..]
Met mijn jongere broertje ook wel hoor, maar ik wil er gewoon helemaal mee breken en mijn eigen ding gaan doen.
Precies, dan ben ik vrij!quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar vrijheid is toch het grootste goed, auti?
Veel beterschapquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:23 schreef Cassandra87 het volgende:
zo, ziek gemeld.
Ik kon niet helder nadenken en ook met klanten,. Als iemands uitkering beeindigd is help ik ze normaal zo goed mogelijk op weg (uitleg, tips etc.) en nu was ik zo duf dat ik gewoon zeg, dien maar een bezwaar in, ik kan helaas niets voor u doen.
Dus nu thuis, in almere, zonder![]()
Die zie ik zaterdag pas
Wat dacht je van vrienden? Die heb ik gewoon, en altijd al gehad. Soms is er een etentje met collega's. Zonder vrienden ligt de kwaliteit van leven een stuk lager.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Eens. Maaruh, uit etenMet wie dan ?
[..]
Geluksvogelquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:42 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wat dacht je van vrienden? Die heb ik gewoon, en altijd al gehad. Soms is er een etentje met collega's. Zonder vrienden ligt de kwaliteit van leven een stuk lager.
Daar was ik gister al hoor, en ik ben lekker rustig van de medicijnen hoor.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Auti, is het misschien verstandig om even bij je huisarts langs te gaan? Want het gaat niet erg lekker zo, als ik je zo hoor....![]()
Het is maar even een tip.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |