abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81560256
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:11 schreef ScarFace- het volgende:
Het komt wel goed hoor Autidude je kan het.
Als dat niet zo zou zijn, dan was is al lang dood geweest.
Ik kan het ja, en zelfs nog veel meer.. Ik moet mij er alleen nog even tussen wurmen..
En daar helpt Voorzet mee, die is een "worm aan het schrijven"
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_81567648
http://www.hetdolhuys.nl/43e-april/Een-levenslustige-autist

interessant ben wel nieuwsgierig naar "hoe hij t doet" als het ware
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_81567985
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:03 schreef robuust89 het volgende:
http://www.hetdolhuys.nl/43e-april/Een-levenslustige-autist

interessant ben wel nieuwsgierig naar "hoe hij t doet" als het ware
Ik heb net dat boek besteld en krijg het morgen binnen als het goed is.
pi_81578960
Hallo ambtenaren

Bevalt het een beetje, het zonnige weer?
Hier gewoon werken...
pi_81581293
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
Hallo ambtenaren

Hier gewoon werken...
heerlijk dit weer. Alleen balen als je thuis moet zitten wachten op een pakketje .
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:49:44 #256
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_81581828
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:35 schreef francis998 het volgende:

[..]

heerlijk dit weer. Alleen balen als je thuis moet zitten wachten op een pakketje .
Dat hoeft niet, ze geven het aan je buren als je er niet bent. Tenzij aangetekende dan komen ze nog eens langs & daarna moet je het bij het locale afhaalcentrum gaan ophalen.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_81581918
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
Hallo ambtenaren

Hier gewoon werken...
Ik ben ook hard aan het werk hoor.. maar heb wat probleempjes, en dat ga ik nu proberen op te lossen.
pi_81582608
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:49 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, ze geven het aan je buren als je er niet bent. Tenzij aangetekende dan komen ze nog eens langs & daarna moet je het bij het locale afhaalcentrum gaan ophalen.
weet ik. Alleen ik wil zo graag snel ontvangen .
En ach..ben er wel ff tussenuit geweest naar de HA, maar mijn moede rmocht lekker de hele dag thuisblijve
pi_81585376
Deze ambtenaar was wel aan t werk, sochtends. Kinderopvang gedraaid. Smiddags vrij, en nu was ik gaar, ben in slaap gevallen samen met *oh het heerlijke leven* net wakker en nu maar weer t brave huisvrouwtje spelen door te koken
pi_81585419
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Deze ambtenaar was wel aan t werk, sochtends. Kinderopvang gedraaid. Smiddags vrij, en nu was ik gaar, ben in slaap gevallen samen met *oh het heerlijke leven* net wakker en nu maar weer t brave huisvrouwtje spelen door te koken
Kinderopvang?? zit dat er ook nog bij?
pi_81585514
De aanvragen Niet de opvang zelf gelukkig
pi_81589994
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:30 schreef Cassandra87 het volgende:
De aanvragen Niet de opvang zelf gelukkig
Nogmaals, interessant werk

Op mijn werk houden de mensen zich bezig met de financiële aspecten van regelingen die ze op jouw werk uitvoeren.
pi_81590931
Ik snap het niet.

als die doos (zus van "die muts") ff geen aandacht krijgt, wordt ze vet pissig een ook nog bitchen op mij, omdat ik geen kaartje heb voor zondag voor een feest. als iemand me dat nou vertelt...

kijk, normaal is ze wel aardig, kan ik er zelfs goeie gesprekken mee hebben, maar dit...

kijk, naïeve kut als ik soms ben, kan iemand me adviseren?
-voordelen:
Ik kan er goed mee praten soms
je zou kunnen spreken van een goeie band

nadelen:
ze gebruikt me af en toe voor aandacht (nu dus)
bv, ik krijg een krabbel op hyves over dat feest, welke dagen, we krabbelen wat, komt ze op msn, maakt ze ene grapje dat het makkelijker is om hier te praten. dus ik grap terug, nee man, veels te veel moeite zegt ze oja. ik denk, dat was m.
krijg ik opeens na 10 min; nou dan niet.
ik denk WTF!? en dan bitchen over dat kaartje opeens, dat ze t vet stom vind dat ik er dan niet ben. dat kan je positief opvatten, dat ze me graag mag, maar dit is raar. Ik zeg op een gegeven moment "dit komt raar op mij over" en ze trekt weer bij, zo lijkt het.

en ja, ik weet dat ik er moeite mee heb om geschreven tekst te interpreteren, vooral als er een totaal gebrek is aan smileys. ook wil ik het ook wel eens te zwaar opvatten, zoals nu dus.
hoe kan ik dit het beste bij haar bespreekbaar maken, dat ik vind dat er af en toe niet mee te communiceren valt? of gewoon dumpen?
pi_81591355
t eerste wat ik denk robuust, hoe is je communicatie met anderen?
Ik zou direct al zoiets hebben, meer vissen in de zee met wie ik SOMS goed kan praten.
pi_81591997
haha, nouja, dat wisselt

laatst bv, ik had die kaartjes al gekocht voor die gozer, krabbel ik hem "ben je nog te porren voor kaartjes? mail me!" hiermee geef ik aan dat ik ze al in bezit heb, dat ie alleen hoef te mailen. dat begreep hij er niet uit, dus heeft ie zelf gekocht de horror.

en ja, ik ben moe. helpt ook
pi_81592297
Een tip: Een tekst als, ben je nog te porren voor kaartjes is té open.
Je kan hier namelijk ook mee zeggen, laat maar weten of je nog wilt dan regel ik wat. Dat zou mijn eerste reactie zijn.
Als je écht duidelijk wilt zijn moet je weinig ruimte open laten voor interpretatie. Duidelijk zeggen wat jóuw insteek is en dan wat je van een ander verwacht.
'Ik heb kaartjes voor.. Ben je er nog voor te porren om mee te gaan?'
pi_81593687
Vandaag een wat moeilijkere dag. Ik merk steeds meer dat ik op vergaderingen niet zo gemakkelijk praat. Maar dat zit al in de inschaling, dus word er verder niet op afgerekend
Soms denk ik wel na over het sociale aspect. Dat de meeste mensen een sociaal veel rijker leven hebben, minder tijd voor zichzelf nodig hebben. Mensen om mij heen gaan verhuizen of zijn ineens op de relatietoer. Ik zal wat dat betreft hard moeten werken 'to remain keeping up with the Joneses'. Verder voel ik me wel prima hoor, mag absoluut niet mopperen

Ik probeer me weleens te bedenken welke factoren nu bijdragen aan het niet-gelukkig zijn bij SOMMIGE mensen met autisme. Als je een uitkering hebt, ben je wel relatief arm maakt dat maakt op zich niet ongelukkig. Ik heb mensen in de bijstand ontmoet die toch tevreden waren. De mensen van de autismesoos hebben vaak ook een sociaal leven (namelijk bij die soos). Wat maakt dan wel ongelukkig? Ik denk het idee dat je het gevoel hebt nergens bij te passen, bij geen enkele groep. Of met niemand over je autisme kunnen praten; het gevoel dat je de enige bent.

Wat denken jullie? Ik ben een beetje aan het filosoferen geslagen.
pi_81594499
Dat is ook de kern Sempron. Je ergens thuis voelen. Weten dat je anders bent. Dat is wat ik laatst probeerde te zeggen, hoe kun je ontsnappen aan die 'ik-heb-autisme-gedachte'. Ik kan heel veel richtingen op met mijn capaciteiten, ik kan ook heel veel gaan verdienen in de toekomst (vergeet soms nl. vaak dat ik nog maar 22 ben)
Maar ik kies bewust voor de zorgsector omdat dat mij gelukkig maakt, daar voel ik mij thuis.

En heel toevallig had ik t net met mijn vriend erover. anderhalf jaar geleden zei ik geen woord op vergaderingen, tot ergernis van collega's. Inmiddels heb ik t hoogste woord, kwestie van a) over die drempel heen willen en durven stappen en b) vervolgens je 'thuis voelen in dat patroon' (is nl. iets dat tijd kost)
pi_81596004
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is ook de kern Sempron. Je ergens thuis voelen. Weten dat je anders bent. Dat is wat ik laatst probeerde te zeggen, hoe kun je ontsnappen aan die 'ik-heb-autisme-gedachte'. Ik kan heel veel richtingen op met mijn capaciteiten, ik kan ook heel veel gaan verdienen in de toekomst (vergeet soms nl. vaak dat ik nog maar 22 ben)
Maar ik kies bewust voor de zorgsector omdat dat mij gelukkig maakt, daar voel ik mij thuis.

En heel toevallig had ik t net met mijn vriend erover. anderhalf jaar geleden zei ik geen woord op vergaderingen, tot ergernis van collega's. Inmiddels heb ik t hoogste woord, kwestie van a) over die drempel heen willen en durven stappen en b) vervolgens je 'thuis voelen in dat patroon' (is nl. iets dat tijd kost)
Mooie gedachte! Het is ook prettig dat je de vrijheid hebt om je werkgever te kiezen, en petje af dat je niet voor het geld bent gegaan, maar echt waar je hart ligt. Dat je met plezier naar je werk gaat. 22 jaar is een mooie leeftijd, je kunt dan nog alle kanten op en staat aan het begin van je carrière.

Ik ben zelf alweer 30 en ik vind het voorlopig allemaal wel prima. Als alleenstaande maakt dat salaris me niet zoveel uit, ik krijg het niet zo gauw op. Als je werkt en een startkwalificatie hebt, presteer je volgens de overheid sowieso al goed genoeg. Ik vind het een mooie afbakening (een startkwalificatie is minimaal mbo-2, havo of vwo). De echte klapper zit voor mij meer in een verbeterde sociale omgang met mensen. Ik heb wat dat betreft echt een drive nodig. Als mensen om mij heen zichtbaar groeien, dan ben ik geneigd om meer mijn best te doen.

Ik bedacht me ook dat de mensen in de Autisten Soos misschien niet echt beseffen dat ze anders zijn. Dan kun je je daar ook niet onprettig bij voelen. Toen ik op de soos was, praatten de mensen honderduit, het was er gezellig druk.
pi_81596789
Ik heb niet eens een startkwalificatie..

Openstaan voor groei is ook belangrijk, voor je omgeving. Om daar samen in mee te gaan. Want als je een stuffe omgeving hebt, zul je je daar ook niet prettig en gemotiveerd bij voelen.

Het is ook niet zo zeer om je met zn allen anders te voelen. Als iedereen een paars kleurtje had schept dat al een band, of dat nu mensen zijn met beperking of niet. De enige met een blauw kleurtje zal uit te toon vallen, of hij nu goed functioneert of niet. In de soos is dat inderdaad ook zo, over de algehele linie weet je dat je allemaal anders bent en dus is iedereen het zelfde. Individueel gezien kun je alsnog uit de toon vallen door bijv. geen aansluiting te vinden ivm niveau of interesses.

Ik moet in dit onderwerp wel denken aan t onderschrift van EG. De vreemde eend in de bijt ben jij. Dat klopt wel. Als iemand stil staat bij zijn anders-zijn gaat dit opvallen. Op t moment dat je zelf niet meer nadenkt over wat je wel of niet kan en naar eigen kunnen zo goed mogelijk mee functioneert schept dat al een heel ander beeld. Althans, zo interpreteer ik t.. Dan kunnen anderen je nog wel een vreemde eend vinden, je bent gewoon mens zoals ieder ander (en 'je' en 'jij' bedoel ik dan weer algemeen, niet specifiek op jou )
pi_81597885
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb niet eens een startkwalificatie..

Openstaan voor groei is ook belangrijk, voor je omgeving. Om daar samen in mee te gaan. Want als je een stuffe omgeving hebt, zul je je daar ook niet prettig en gemotiveerd bij voelen.

Het is ook niet zo zeer om je met zn allen anders te voelen. Als iedereen een paars kleurtje had schept dat al een band, of dat nu mensen zijn met beperking of niet. De enige met een blauw kleurtje zal uit te toon vallen, of hij nu goed functioneert of niet. In de soos is dat inderdaad ook zo, over de algehele linie weet je dat je allemaal anders bent en dus is iedereen het zelfde. Individueel gezien kun je alsnog uit de toon vallen door bijv. geen aansluiting te vinden ivm niveau of interesses.

Ik moet in dit onderwerp wel denken aan t onderschrift van EG. De vreemde eend in de bijt ben jij. Dat klopt wel. Als iemand stil staat bij zijn anders-zijn gaat dit opvallen. Op t moment dat je zelf niet meer nadenkt over wat je wel of niet kan en naar eigen kunnen zo goed mogelijk mee functioneert schept dat al een heel ander beeld. Althans, zo interpreteer ik t.. Dan kunnen anderen je nog wel een vreemde eend vinden, je bent gewoon mens zoals ieder ander (en 'je' en 'jij' bedoel ik dan weer algemeen, niet specifiek op jou )
Wat is dan je genoten opleiding? Wellicht heb je door ervaring een bepaald werk- en denkniveau behaald, je doet tenslotte reguliere arbeid. Mijn vader bv. heeft door middel van certificaten en cursussen bij een bedrijf een bepaald werk- en denkniveau gehaald.

Leuk geschreven, dat je je ook met zijn allen anders kan voelen. Daardoor spreekt de website van de soos in Utrecht ook van een veilige omgeving (want: ‘iedereen heeft ASS’). En inderdaad, met de tweede alinea ben ik het ook eens. Het is maar net hoe je je zelf voelt. Ik ben bijvoorbeeld ook een collega als alle anderen.
pi_81598658
Ik heb VMBO gedaan, en zit op HBO werk en denk niveau door ervaring inderdaad Draai sedert mijn 15e mee. Moet wel zeggen dat k alleen hbo niveau haal als ik iets interessant vind. Hier thuis bij mijn vriend delf ik t onderspit qua intelligentie
pi_81599582
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb VMBO gedaan, en zit op HBO werk en denk niveau door ervaring inderdaad Draai sedert mijn 15e mee. Moet wel zeggen dat k alleen hbo niveau haal als ik iets interessant vind. Hier thuis bij mijn vriend delf ik t onderspit qua intelligentie
Petje af hoor! Dat is een hele stap, dat betekent dat je er zelf ook wel achter was dat je meer in je mars hebt.
Met VMBO zonder extra’s kun je ook wel bij de SoZaWe terecht, maar dan sta je al gauw aan de andere kant van de balie.

Was je nou ook van plan om een HBO opleiding te volgen (wellicht na een toelatingsexamen voor 21 jaar en ouder)?

Mijn ‘echte’ niveau zit trouwens wat onder mijn opleidingsniveau. Heb universiteit gedaan, maar qua denkniveau is dat voor mij wel wat veel van de goede.
pi_81600333
Ik heb mazzel gehad, gecombineerd met een dosis lef, doorzettingsvermogen en mensen die in mij geloofden. Inmiddels weet men wat ik in huis heb.
Ik wil in 2011 maatschappelijk werk leren op hbo niveau, inderdaad na een toelatingsexamen (al zit ik dus te goochelen met psychologie, maar dat is denk ik iets wat ik ooit nog wil leren. Psychiatrie is té hoog gegrepen, ik moet daar onder andere natuur- en scheikunde voor hebben en dat ligt mij niet)
pi_81600803
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mooi
En... klopt het dat je zojuist bent geaccepteerd in ATT?
pi_81602691
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:24 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

En... klopt het dat je zojuist bent geaccepteerd in ATT?
Ik moet er nog heen

Misschien heb je iemand anders gezien.
pi_81603160
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:32 schreef sempron2400 het volgende:
Vandaag een wat moeilijkere dag. Ik merk steeds meer dat ik op vergaderingen niet zo gemakkelijk praat. Maar dat zit al in de inschaling, dus word er verder niet op afgerekend
Werken is niet leuk als je perfomaal een hinkepoot bent. Als verbalist waren vergaderingen het leukste wat er maar kon zijn.
quote:
Soms denk ik wel na over het sociale aspect. Dat de meeste mensen een sociaal veel rijker leven hebben, minder tijd voor zichzelf nodig hebben. Mensen om mij heen gaan verhuizen of zijn ineens op de relatietoer. Ik zal wat dat betreft hard moeten werken 'to remain keeping up with the Joneses'. Verder voel ik me wel prima hoor, mag absoluut niet mopperen
Het gaat erom waar jij je balans in kan vinden. Een filosofisch antwoord.
quote:
Ik probeer me weleens te bedenken welke factoren nu bijdragen aan het niet-gelukkig zijn bij SOMMIGE mensen met autisme. Als je een uitkering hebt, ben je wel relatief arm maakt dat maakt op zich niet ongelukkig. Ik heb mensen in de bijstand ontmoet die toch tevreden waren.
Het ergste is om NIET gezien, en NIET gewaardeerd te worden.
quote:
De mensen van de autismesoos hebben vaak ook een sociaal leven (namelijk bij die soos). Wat maakt dan wel ongelukkig?
Ik zag alleen gelukkige mensen daar......
quote:
Ik denk het idee dat je het gevoel hebt nergens bij te passen, bij geen enkele groep. Of met niemand over je autisme kunnen praten; het gevoel dat je de enige bent.
Here I am......Ik ben te uniek.
quote:
Wat denken jullie? Ik ben een beetje aan het filosoferen geslagen.
Ik kom hier nog wel op terug, de insteek is gezond.
pi_81604225
goedennacht, hier ben ik er ook weer.
vandaag niet echt veel gepost, 's ochtends in de tuin bezig, daarna naar de HA voor wat tests vragen rondom exceem en andere dingen.

En verder is het niet echt mijn beste dag. Zit deel giga te balen van het sociale aspect van mijn leven, wat mij sinds klein niet echt wil lukken. Ik maak wel wat contact, en later om wat voor reden dan ook valt alles weer weg, zo met bekenden/familie enz.
En ik ben het gewoon allemaal zo zat..en was er gewoon behoorlijk door van de kaart.
Dus nu ga ik slapen en morgen reageer ik wel weer.

Verder een vraagje, vorige week is de afspraak met de psych afgebeld omdat ze ziek was, en zij zou terugbellen voor een niewe afspraak. Nu heb ik er niet zo heel veel vertrouwen in, dus dacht ik wacht af tot morgne heeft ze nog niet gebeld dan bel ik maar.
De afspraak is vorige week wiensdag afgebeld en stond voor vorige vrijdag gepland, lijkt dit jullie redelijk om indien nodig donderdag te bellen?
pi_81604731
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Het ergste is om NIET gezien, en NIET gewaardeerd te worden.
Zo zou je het wat mij betreft ook kunnen zeggen. Alleen dan wel in die zin dat ik me niet gezien en gewaardeerd voel qua wat ik kan. Wanneer komt er nu eens iemand die ziet wat ik kan en me de kans geeft om het te doen? Daar wacht ik op. Dat vreet wel aan me.
pi_81608058
Hoi allemaal, ik kom weer even binnen stormen.

Sinds kort ben ik helemaal aan het meeleven met een aantal autistische kinderen die met zijn allen een uitvoering moeten voorbereiden, met alle issues die dit met zich meebrengt. Het geeft me zelf een hoop inspiratie voor mijn grafische tekeningen en daarom dus ook goed voor me om te zien. Veel herkenbaarheid kan hier voor sommige mensen best pijnlijk zijn. Voor de mensen die dit dus graag willen zien (want de officiële site laat de uitzendingen niet toegankelijk voor NL) wil ik hier graag wat linkjes plaatsen. Uiteraard werk ik ze zelf bij, voor zolang deze uitzending zich voortzet .

-------------------------

Uitzending 1 (Deel 1) - (Deel 2)

Uitzending 2 (Deel 1) - (Deel 2)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitzending 3

Uitzending 4

De afleveringen zijn erg de moeite waard, en nemen een kijkje in het leven van een paar autistische kinderen die ondanks veel problemen met zichzelf, toch een hoop kunnen leren in deze periode van stress, veranderingen en ruzie met elkaar. Vooral de begeleiding vind ik erg goed!

Hoop dat de users in dit topic hier wat aan hebben. Er kan immers niet genoeg informatie worden vertoond over dit moeilijke en soms onbegrijpbare onderwerp.

[ Bericht 1% gewijzigd door RichCalibier op 19-05-2010 01:20:29 ]
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_81608685
Wacht even, dit zijn alle delen al!

Heb net het laatste deel bekeken namelijk
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_81612062
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Een tip: Een tekst als, ben je nog te porren voor kaartjes is té open.
Je kan hier namelijk ook mee zeggen, laat maar weten of je nog wilt dan regel ik wat. Dat zou mijn eerste reactie zijn.
Als je écht duidelijk wilt zijn moet je weinig ruimte open laten voor interpretatie. Duidelijk zeggen wat jóuw insteek is en dan wat je van een ander verwacht.
'Ik heb kaartjes voor.. Ben je er nog voor te porren om mee te gaan?'
oke.

wat ik heb begrepen hoe het moet:
niet zo:
out of the blue "je doet raar op msn"

maar zo:
"hey, hoe gaat het?"
"ja goed blabalbalaallalalalaa"
"wat me trouwens opviel he.."
"nou?"
"van de week hadden we zo'n gesprekje op MSN...<blablablalalala>"

te porren betekend voor mij -> wil je dit of dat
edit: lees net in het woordenboek dat het iets anders betekent:
ergens voor te porren zijn
ergens zin in hebben, het leuk vinden
zomg

ik doe altijd mijn best om de boodschap zo leuk mogelijk te verpakken, opdat het beter overkomt, ziet u

enniewee, ik heb t wel ff over met mop, ge-sandwicht, NLP style
pi_81612068
kutding!
pi_81612122
mop gesandwicht nlp style?

Mja ligt net aan mn humeur, soms verpak ik een rotte vis ook niet
pi_81612355
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:32 schreef Cassandra87 het volgende:
mop gesandwicht nlp style?

Mja ligt net aan mn humeur, soms verpak ik een rotte vis ook niet
En nu in het Nederlands?
pi_81612834
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands?
OE OE~~~ vinger in de lucht steekt.. mag ik? mag ik? volgens mij snap ik hem..

De rotte vis.. is dus een beroerde uitspraak of gedachte ofzo. Stel een kutwijf. of rot viswijf
Als je dat verpakt.. dan zou je zeggen.. wat ben jij een uiterst onaangenaam persoon. of, ik vind jou niet lief!
Als je die "rotte vis" niet verpakt dan zeg je gewoon kutwijf, of hoer etc ..
pi_81612950
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:54 schreef Autidude het volgende:

[..]

OE OE~~~ vinger in de lucht steekt.. mag ik? mag ik? volgens mij snap ik hem..

De rotte vis.. is dus een beroerde uitspraak of gedachte ofzo. Stel een kutwijf. of rot viswijf
Als je dat verpakt.. dan zou je zeggen.. wat ben jij een uiterst onaangenaam persoon. of, ik vind jou niet lief!
Als je die "rotte vis" niet verpakt dan zeg je gewoon kutwijf, of hoer etc ..
half punt voor de moeite, jongen en ja, af en toe is het rotte vis

mop-> moppie, schatje, meisje, whatever hoe je dr aanspreekt.

het is geen kritiek, het is feedback

ik vind dat je goed doet...
ik vind dat je minder goed doet
en al met al vind ik je aardig

pi_81613154
enniewee, ik heb t wel ff over met mop, ge-sandwicht, NLP style van robuust, die snapte ik ook niet.

En een rotte vis niet verpakken is een metafoor, auti had t door. Was in reactie op robuust: ik doe altijd mijn best om de boodschap zo leuk mogelijk te verpakken, opdat het beter overkomt, ziet u
pi_81614562
Wat een trieste reacties weer hier:

Vliegtuigcrash in Tripoli, met 70 Nederlandse doden #8

Wat voor maatschappij leven wij hier vandaag de dag
pi_81614607
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:35 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Zo zou je het wat mij betreft ook kunnen zeggen. Alleen dan wel in die zin dat ik me niet gezien en gewaardeerd voel qua wat ik kan. Wanneer komt er nu eens iemand die ziet wat ik kan en me de kans geeft om het te doen? Daar wacht ik op. Dat vreet wel aan me.
Precies. Ze kijken dan gewoon op je neer. Het is te walgelijk voor woorden idd.
pi_81614729
Lieve EG probeer je er voor af te sluiten, zie iedere keer weer dat je geprikkeld wordt, op dingen ingaat, waardoor een discussie ontstaat en volgens mij zit je vervolgens flink opgefokt achter je pc te malen over de maatschappij en waar die al dan niet heen gaat.
T is je energie niet waard, laat ze lekker
pi_81614935
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Lieve EG probeer je er voor af te sluiten, zie iedere keer weer dat je geprikkeld wordt, op dingen ingaat, waardoor een discussie ontstaat en volgens mij zit je vervolgens flink opgefokt achter je pc te malen over de maatschappij en waar die al dan niet heen gaat.
Enorme verkilling. Dit ook blijkende dat de meest harde partij, de VVD, de verkiezingen lijkt te gaan winnen.

Ik voel mij hier absoluut niet meer thuis in deze maatschappij. De dierenwereld is nog vriendelijker.

Het is toch te triest voor woorden dat een stichting als SIRE nu een campagne moet voeren dat mensen niet achterdochtig hoeven te wordne als iemand eens aardig tegen iemand doet

Echt waar, ik heb het hier soms helemaal gehad.

Maar gelijk heb je. Druk maken helpt niet tegen de verkilling.
pi_81615618
tvp
twijfelgeval?
pi_81621253
quote:
De ene is bijgedraaid. De andere is te deerniswekkend om van repliek te geven.
pi_81622194
quote:
Het wordt echt tijd dat EchtGaaf een baantje zoekt of zich aanmeldt voor een IRO. Ik heb al vaker genoemd dat de overheid het ook stimuleert. Vrijwel iedereen met autisme kan werken en 12 uur per week aan de slag is ook werken.

Werken is niet altijd even gemakkelijk, en soms moet je gewoon de goede opdrachten krijgen, maar je maakt jezelf sowieso wel nuttig.
pi_81622418
Weet je wat t is Sempron. Ik krijg de indruk dat EG écht wel graag wilt. Maar t gaat gewoon niet. En als je om maar wat te noemen 1 dag werkt en 6 dagen nodig hebt om bij te komen..
Juist omdat ik de indruk krijgt dat EG echt wel graag iets wílt doen zal ik niet oordelen. Want ik ga ervan uit dat hij alles al heeft geprobeerd.

En hopelijk komt er iets passends op zijn pad, desnoods via thuiswerk ofzo. Dat hoop ik echt
pi_81622640
Oja, Sempron,

Over die vergaderingen: wat maakt het voor jou lastig om iets te zeggen in vergaderingen? Is het angst, bang om af te gaan?
pi_81622734
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Weet je wat t is Sempron. Ik krijg de indruk dat EG écht wel graag wilt. Maar t gaat gewoon niet. En als je om maar wat te noemen 1 dag werkt en 6 dagen nodig hebt om bij te komen..
Juist omdat ik de indruk krijgt dat EG echt wel graag iets wílt doen zal ik niet oordelen. Want ik ga ervan uit dat hij alles al heeft geprobeerd.
Inderdaad.

Niks liever. Maar ik moet reel zijn. De prikkels zijn te groot....
quote:
En hopelijk komt er iets passends op zijn pad, desnoods via thuiswerk ofzo. Dat hoop ik echt
Mijn doel is een leefbaar leven. Evenwicht, en dat is nu. Maar het zal altijd knagen, ik had immers niet voor niets gestudeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 19-05-2010 13:57:29 ]
pi_81623288
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:08 schreef RichCalibier het volgende:
Hoi allemaal, ik kom weer even binnen stormen.

Sinds kort ben ik helemaal aan het meeleven met een aantal autistische kinderen die met zijn allen een uitvoering moeten voorbereiden, met alle issues die dit met zich meebrengt. Het geeft me zelf een hoop inspiratie voor mijn grafische tekeningen en daarom dus ook goed voor me om te zien. Veel herkenbaarheid kan hier voor sommige mensen best pijnlijk zijn. Voor de mensen die dit dus graag willen zien (want de officiële site laat de uitzendingen niet toegankelijk voor NL) wil ik hier graag wat linkjes plaatsen. Uiteraard werk ik ze zelf bij, voor zolang deze uitzending zich voortzet .

[ afbeelding ]

Uitzending 1 (Deel 1) - (Deel 2)

Uitzending 2 (Deel 1) - (Deel 2)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitzending 3

Uitzending 4

De afleveringen zijn erg de moeite waard, en nemen een kijkje in het leven van een paar autistische kinderen die ondanks veel problemen met zichzelf, toch een hoop kunnen leren in deze periode van stress, veranderingen en ruzie met elkaar. Vooral de begeleiding vind ik erg goed!

Hoop dat de users in dit topic hier wat aan hebben. Er kan immers niet genoeg informatie worden vertoond over dit moeilijke en soms onbegrijpbare onderwerp.
Het zijn wel allemaal tieners, maar ik kijk iig wel. Thanx.
Children of the night. What music they make.
pi_81624039
grrrr iemand verstand van de belastingen? Ik snap echt niet hoe ik nu na ga of iemand heffingskorting ontvangt... Pfffff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')