Zeer herkenbaarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:43 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Dat dacht ik 3 maanden geleden ook. Maar nu ik weet dat ik mijn WW uitkering weer kan laten opstarten en ik nog steeds recht heb op een loongerelateerde uitkering, heb ik gelukkig wat minder stress. Ik hoop alleen dat ik nu wel wat sneller iets nieuws heb. Misschien moet ik wat minder kieskeurig zijn en ook tijdelijke functies aannemen. Je weet tenslotte nooit zeker hoe lang een functie kan duren, dat bewijst mijn huidige werkgever weer eens. Waar ik het meeste tegenop zie is het (nutteloos) thuiszitten. Ik werd er helemaal gestoord van.
Veel succes!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:43 schreef goofy_goober het volgende:
Yay! Maandag al een sollicitatie!
Vanmiddag gereageerd, cv aangepast, verstuurd en ze willen me maandag spreken! Zo snel heb ik nog nooit een sollicitatie gehad. En het mooie is dat het een paar straten verder is van het bedrijf waar ik nu werk! Dus ik kan er naartoe lopen maandag.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:43 schreef goofy_goober het volgende:
Yay! Maandag al een sollicitatie!
Vanmiddag gereageerd, cv aangepast, verstuurd en ze willen me maandag spreken! Zo snel heb ik nog nooit een sollicitatie gehad. En het mooie is dat het een paar straten verder is van het bedrijf waar ik nu werk! Dus ik kan er naartoe lopen maandag.
Spannend!quote:Op maandag 31 mei 2010 13:12 schreef goofy_goober het volgende:
Net het gesprek gehad. Ging prima! Ben erg enthousiast, en zij ook wel over mij geloof ik. Maar goed, het is maar afwachten he... Ze hebben nog een paar gesprekken gepland. Heb wel dik twee uur zitten babbelen daar en kreeg na afloop te horen dat ze het een leuk gesprek vonden.Leuk natuurlijk, maar zoiets zegt niks. Ik juich pas als ik het contract heb ondertekend.
GEFELICITEERDquote:Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef goofy_goober het volgende:
Aangenomen! Volgende week maandag beginnen, dus ik kan gelijk oversteken!![]()
Consultancy voor bedrijfsorganisatie.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
GEFELICITEERD![]()
![]()
.
Wat ga je nou eigenlijk doen dan?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:53 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Consultancy voor bedrijfsorganisatie.
Wat gooooeeedd!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef goofy_goober het volgende:
Even temperatuur opnemen hoor.quote:
Er achteraan gaan werkt wel degelijkquote:Op maandag 31 mei 2010 18:06 schreef Daboman het volgende:
Gefeliciteerd!
Nog even een tip voor anderen, laat je niet kisten wanneer het uitzendbureau geen actie onderneemt omdat ze denken dat je toch niet geschikt bent. Niet geschoten is altijd mis. Je moet natuurlijk niet als starter op seniorfunctie solliciteren, maar als er niets gedaan wordt, gebeurt er ook niets en onder dat argument kunnen ze maar moeilijk uit. Laatste tijd is het me steeds meer gaan opvallen dat ze onwillig zijn omdat "het moeilijk is".
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef goofy_goober het volgende:
En dat het werkt, heb binnenkort weer een gesprekquote:Op maandag 31 mei 2010 18:09 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Er achteraan gaan werkt wel degelijkzelf met ze meekijken en ze vragen je voor te stellen ook.
Het eerstequote:
Maandag en de week erop nog naar een ander.quote:
Jammer zeg...quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:46 schreef caroline88 het volgende:
Het regent hier afwijzingen. Niet verwonderlijk gezien de markt.
Maar helaas vanmiddag ook een afwijzing voor die keileuke vacature.![]()
Ze houden me wel in file dus wat nog niet is....
Inderdaad jammer maar ja, een goede sollicitatie is niet genoeg. Je moet gewoon ook een beetje geluk hebben.quote:
Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:25 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
Tot vandaag alleen maar afwijzingen.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:53 schreef misslady83 het volgende:
Bij mij tot nu toe nog niets........Hoe is het met iedereen is er al uitzicht op een leuke baan? Positieve gesprekken enz enz? Of al een baan?
Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:52 schreef PatrickvdH het volgende:
[..]
Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.
Verder is er maar één gouden tip: VOORBEREIDING
Als je goed overkomt en er is iemand anders op gesprek die goed overkomt, lekker kan lullen, op tijd komt en zijn huiswerk heeft gedaan, dan word jij niet aangenomen maar die ander. Vooral als je met de eigenaar of mensen hogerop samen zit dan vinden ze het leuk als je ook echt wat kunt vertellen over het bedrijf.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:36 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.
Vrij afhankelijk van de persoon die ik tegenover me heb zitten. Maar meestal probeer ik direct in te spelen als er behoefte aan iets blijkt te zijn. Ik ben meestal niet heel erg sturend, maar heb meestal van tevoren wel een aantal punten bedacht die ik gezegd wil hebben en zodra ik een kans krijg probeer ik er wel op aan te sturen dat ik het ook kan zeggen. Heb ik het eenmaal gezegd, laat ik de recruiter weer zijn of haar gang gaan en wacht ik een volgende kans af om op een volgend punt van de lijst aan te sturen.quote:Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:
Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:
Kortom, ik geloof dat men toch wel vertrouwen heeft in mijn kunnen, ondanks mijn beperking. Voelt wel goed moet ik zeggen!
Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
Zie het eerste topicquote:
Kun je mij een aantal bedrijven linken danwel PMèn die jou aantrokken als startende ICTèr?quote:Op maandag 21 juni 2010 19:25 schreef Puala het volgende:
Makkie88, je staat in de OP. Maar heb je ondertussen al werk? Want anders kan ik wel wat bedrijven waar ik op gesprek ben geweest als startende ICT-er je CV mailen
Ik PM je eventjesquote:Op maandag 21 juni 2010 19:57 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Kun je mij een aantal bedrijven linken danwel PMèn die jou aantrokken als startende ICTèr?
Je zou me er enorm mee helpen. Al weet ik natuurlijk niet of je hier in de buurt woont danwel naar een zelfde functie op zoek ben als mij. Maar het is in ieder geval iets. Denk ik.
Desperate times call for desperate measures
Denk wel dat je het zo moet doen, ik ga nu waarschijnlijk 2 maanden werken als koerier, invallen voor mensen die op vakantie zijn, nu even een vakantiebaantje en na de bouwvak beginnen de vacatures weer te komen.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:06 schreef Tiez10 het volgende:
Ik heb deze maand vrijwel fulltime bij het tankstation kunnen werken waar ik normaalgesproken slechts af en toe een weekendje kan staan. Momenteel wel wat dingen lopen en goed contact met een uitzendbureau.
Sowieso zou ik maar eens heel goed nadenken of je uberhaupt wel wil verhuizen voor een uitzendbaan.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:06 schreef Tiez10 het volgende:
Ik heb deze maand vrijwel fulltime bij het tankstation kunnen werken waar ik normaalgesproken slechts af en toe een weekendje kan staan. Momenteel wel wat dingen lopen en goed contact met een uitzendbureau.
Helaas om financiele redenen een baan in de randstad moeten afwijzen. Was op zich een mooie startplek, maar het loon dermate laag en contractduur te kort om die kant op te verhuizen. Jammer, maar helaas.
Ja bedankt voor de tip, de solliciatie is verzonden!quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:09 schreef rac het volgende:
JDx succes!! met de zoektocht!!
En voor alle werkzoekende maak een twitter-account daar worden toch heel geregeld vacatures getweet en retweet
quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:45 schreef tijdrenner het volgende:
Heb me in ieder geval ook aangemeld voor schoonmaakwerk zodat ik ook werk heb tijdens de zoektocht.
jeej goed nieuws! Succes alvast!quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:39 schreef Sanchos het volgende:
Hahaha, op het moment dat ik mijn vorige post postte, belde een bedrijf, ik mag dinsdag op gesprek komen
Thanks, welke regio woon je eigenlijk?quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:55 schreef tijdrenner het volgende:
[..]
jeej goed nieuws! Succes alvast!
Heb het ook gewoon gedaan, binnen een minuut, dus ze kunnen tevreden zijn.
Volgens mij moet je bij een open sollicitatie sowieso benadrukken wat jouw meerwaarde binnen het bedrijf is. Misschien fungeert jouw brief dan wel als een eye opener en kan je een functie beginnen die er voorheen niet eens was.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:10 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe anders maken jullie open sollicitaties ten opzichte van een sollicitatie naar een bepaalde functies?
Benoem je functies die je eventueel zou kunnen doen of laat je het in het midden, etc?
Tilburg..quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:54 schreef Sanchos het volgende:
[..]
Thanks, welke regio woon je eigenlijk?
ik benoem de functies die ik zou willen doen. maar bij nader inzien (aangezien ik veel afwijzingen heb gehad waarbij ze zeiden dat er geen vacatures waren voor die functies) ga ik het denk ik anders doen, mocht ik ooit nog werk zoeken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:10 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe anders maken jullie open sollicitaties ten opzichte van een sollicitatie naar een bepaalde functies?
Benoem je functies die je eventueel zou kunnen doen of laat je het in het midden, etc?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:55 schreef JDx het volgende:
Denk niet dat ze dat kunnen vinden, er is namelijk geen enkele link naar mijn nickname.
Als ik iemand mijn echte naam geef en mijn website, hoe zouden ze dan ooit op een topic van mij kunnen komen op dit forum?quote:
Je moet idd zorgen dat je alleen te googlen bent op professionele resultaten.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 01:03 schreef goofy_goober het volgende:
Googlen op JDx + [voornaam]. 3e hit (!) op de eerste pagina van Google. Zo simpel.
Het is zo te verifieren dat het om jou gaat, aangezien je een hyperlink hebt naar je site in je sig hier.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:49 schreef JDx het volgende:
[..]
Als ik iemand mijn echte naam geef en mijn website, hoe zouden ze dan ooit op een topic van mij kunnen komen op dit forum?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |