abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 mei 2010 @ 11:40:25 #101
265644 Disavowed
Unplugged
pi_82013704
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:43 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Dat dacht ik 3 maanden geleden ook. Maar nu ik weet dat ik mijn WW uitkering weer kan laten opstarten en ik nog steeds recht heb op een loongerelateerde uitkering, heb ik gelukkig wat minder stress. Ik hoop alleen dat ik nu wel wat sneller iets nieuws heb. Misschien moet ik wat minder kieskeurig zijn en ook tijdelijke functies aannemen. Je weet tenslotte nooit zeker hoe lang een functie kan duren, dat bewijst mijn huidige werkgever weer eens. Waar ik het meeste tegenop zie is het (nutteloos) thuiszitten. Ik werd er helemaal gestoord van.
Zeer herkenbaar . En daarnaast constant piekeren over de vraag of ik ooit nog aan de slag kan met mijn diploma .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:43:39 #102
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82027130
Yay! Maandag al een sollicitatie!

Vanmiddag gereageerd, cv aangepast, verstuurd en ze willen me maandag spreken! Zo snel heb ik nog nooit een sollicitatie gehad. En het mooie is dat het een paar straten verder is van het bedrijf waar ik nu werk! Dus ik kan er naartoe lopen maandag.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:44:51 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82027205
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:43 schreef goofy_goober het volgende:

Vanmiddag gereageerd, cv aangepast, verstuurd en ze willen me maandag spreken! Zo snel heb ik nog nooit een sollicitatie gehad. En het mooie is dat het een paar straten verder is van het bedrijf waar ik nu werk! Dus ik kan er naartoe lopen maandag.
Veel succes!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:20:11 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82031524
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Veel succes!
Dat was mijn tekst
Heel veel succes met je sollicitatie
pi_82031832
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:43 schreef goofy_goober het volgende:

lekker
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:10:55 #106
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82033427
Bedankt!
pi_82033587
Veel succes maandag!
pi_82071114
knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door ScarFace- op 31-05-2010 13:18:11 ]
pi_82071418
Weer een leuke vacature gevonden
En met mij ws 150 anderen
  maandag 31 mei 2010 @ 13:12:12 #110
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82139847
Net het gesprek gehad. Ging prima! Ben erg enthousiast, en zij ook wel over mij geloof ik. Maar goed, het is maar afwachten he... Ze hebben nog een paar gesprekken gepland. Heb wel dik twee uur zitten babbelen daar en kreeg na afloop te horen dat ze het een leuk gesprek vonden. Leuk natuurlijk, maar zoiets zegt niks. Ik juich pas als ik het contract heb ondertekend.
pi_82144766
Vandaag heb ik een aanbod gekregen om bijles te gaan geven. Is toch wel geschikt werk voor een starter als ik en het geeft toch weer extra inkomsten tot er betere tijden aanbreken. Alle beetjes helpen he, en wie het kleine niet eert...

En ik kan weer eens benadrukken dat ik niet stil zit.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:18:28 #112
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82145013
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:12 schreef goofy_goober het volgende:
Net het gesprek gehad. Ging prima! Ben erg enthousiast, en zij ook wel over mij geloof ik. Maar goed, het is maar afwachten he... Ze hebben nog een paar gesprekken gepland. Heb wel dik twee uur zitten babbelen daar en kreeg na afloop te horen dat ze het een leuk gesprek vonden. Leuk natuurlijk, maar zoiets zegt niks. Ik juich pas als ik het contract heb ondertekend.
Spannend!

(je cheerleader team is alvast aan het trainen)
  maandag 31 mei 2010 @ 16:41:25 #113
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82149209
Aangenomen! Volgende week maandag beginnen, dus ik kan gelijk oversteken!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:42:36 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82149277
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef goofy_goober het volgende:
GEFELICITEERD .
Wat ga je nou eigenlijk doen dan?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:53:36 #115
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82149947
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

GEFELICITEERD .
Wat ga je nou eigenlijk doen dan?
Consultancy voor bedrijfsorganisatie.
  maandag 31 mei 2010 @ 17:00:08 #116
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82150353
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:53 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Consultancy voor bedrijfsorganisatie.
Gefeliciteerd!
pi_82150452
Gefeliciteerd!!
pi_82150563
quote:
Wat gooooeeedd!
pi_82151798
Is de economie al beter?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82152531
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is de economie al beter?
Even temperatuur opnemen hoor.
pi_82153597
Gefeliciteerd!

Nog even een tip voor anderen, laat je niet kisten wanneer het uitzendbureau geen actie onderneemt omdat ze denken dat je toch niet geschikt bent. Niet geschoten is altijd mis. Je moet natuurlijk niet als starter op seniorfunctie solliciteren, maar als er niets gedaan wordt, gebeurt er ook niets en onder dat argument kunnen ze maar moeilijk uit. Laatste tijd is het me steeds meer gaan opvallen dat ze onwillig zijn omdat "het moeilijk is".
pi_82153706
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:06 schreef Daboman het volgende:
Gefeliciteerd!

Nog even een tip voor anderen, laat je niet kisten wanneer het uitzendbureau geen actie onderneemt omdat ze denken dat je toch niet geschikt bent. Niet geschoten is altijd mis. Je moet natuurlijk niet als starter op seniorfunctie solliciteren, maar als er niets gedaan wordt, gebeurt er ook niets en onder dat argument kunnen ze maar moeilijk uit. Laatste tijd is het me steeds meer gaan opvallen dat ze onwillig zijn omdat "het moeilijk is".
Er achteraan gaan werkt wel degelijk zelf met ze meekijken en ze vragen je voor te stellen ook.
pi_82154499
quote:
Gefeliciteerd!!
  maandag 31 mei 2010 @ 18:50:57 #124
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82155556
Bedankt mensen!
  maandag 31 mei 2010 @ 21:21:53 #125
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_82164142
Gefeliciteerd Goofy!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_82196611
tvp
pi_82212336
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Er achteraan gaan werkt wel degelijk zelf met ze meekijken en ze vragen je voor te stellen ook.
En dat het werkt, heb binnenkort weer een gesprek
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:32:50 #128
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82213401
Sollicitatiegesprek, of een intake?
pi_82213511
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef goofy_goober het volgende:
Sollicitatiegesprek, of een intake?
Het eerste die intake had ik 2 weken terug.
Dat liep op niets uit maar de aanhouder wint
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:35:07 #130
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82213540
Gefeliciteerd. Wanneer moet je?
pi_82213748
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:35 schreef goofy_goober het volgende:
Gefeliciteerd. Wanneer moet je?
Maandag en de week erop nog naar een ander.
pi_82242760
Mijn laatste gesprek dateert alweer van ongeveer 6 weken geleden op 22 april. Ondertussen wel druk blijven solliciteren, maar zonder succes.

En dan nu opeens weer twee afspraken staan voor deze maand! De 8e bij een marktonderzoeksbureau en de 22e bij een e-business bedrijf.
Verder nog benaderd door een marketingbedrijf in de financiële diensverlening die een 1e gesprek zo goed als bevestigd hebben, maar ze willen eerst nog een motivatiebrief ontvangen.

Dit geeft een mens weer hoop op ontsnapping uit de afwaskeuken
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:46:01 #133
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82244805
Het regent hier afwijzingen. Niet verwonderlijk gezien de markt.
Maar helaas vanmiddag ook een afwijzing voor die keileuke vacature.

Ze houden me wel in file dus wat nog niet is....
pi_82248847
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:46 schreef caroline88 het volgende:
Het regent hier afwijzingen. Niet verwonderlijk gezien de markt.
Maar helaas vanmiddag ook een afwijzing voor die keileuke vacature.

Ze houden me wel in file dus wat nog niet is....
Jammer zeg...
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:25:47 #135
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82248977
Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:12:43 #136
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82251409
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:23 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Jammer zeg...
Inderdaad jammer maar ja, een goede sollicitatie is niet genoeg. Je moet gewoon ook een beetje geluk hebben.
Ik ben blij dat ik er nuchter onder kan blijven. Morgen gewoon weer aan de slag met nieuwe sollicitaties.
pi_82260719
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:25 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.

Verder is er maar één gouden tip: VOORBEREIDING
pi_82261202
tvp
  maandag 7 juni 2010 @ 15:53:08 #139
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_82446390
Bij mij tot nu toe nog niets........Hoe is het met iedereen is er al uitzicht op een leuke baan? Positieve gesprekken enz enz? Of al een baan?
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_82447891
Oeh, deze topic serie kende ik nog niet .

* Puala is Puala en studente ICT Beheer (mbo niveau 4)
Ik studeer zo ongeveer nu af. Ik heb de komende week mijn laatste proeve van bekwaamheid en daarna mag ik de arbeidsmarkt op. Heb wel de ambities om verder te studeren, maar momenteel gewoon de mogelijkheden niet. Ik heb vorige week mijn CV op monsterboard en de nationale vacature bank geplaatst en al 2 reacties er op gehad. 14 juni heb ik mijn eerste gesprek en kan zat tips gebruiken geloof ik
  maandag 7 juni 2010 @ 19:10:57 #141
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82457074
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:53 schreef misslady83 het volgende:
Bij mij tot nu toe nog niets........Hoe is het met iedereen is er al uitzicht op een leuke baan? Positieve gesprekken enz enz? Of al een baan?
Tot vandaag alleen maar afwijzingen.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:36:50 #142
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82459015
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:52 schreef PatrickvdH het volgende:

[..]

Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.

Verder is er maar één gouden tip: VOORBEREIDING
Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:40:00 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82459290
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:36 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.
Als je goed overkomt en er is iemand anders op gesprek die goed overkomt, lekker kan lullen, op tijd komt en zijn huiswerk heeft gedaan, dan word jij niet aangenomen maar die ander. Vooral als je met de eigenaar of mensen hogerop samen zit dan vinden ze het leuk als je ook echt wat kunt vertellen over het bedrijf.

Vergeet niet dat je bij solliciteren met een hoop concurrentie te maken hebt. Je moet er dan ook alles aan doen om 'het beste' te zijn .
Een gedicht over Maanvis
  maandag 7 juni 2010 @ 20:12:23 #144
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82461741
Gewoon jezelf blijven en niet geforceerd allerlei punten van jezelf gaan opsommen en dan kom je al een heel eind. Je moet overal een positieve draai aan kunnen geven; dat is veel belangrijker dan een babbeltje kunnen houden over de historie van het bedrijf. Een goeie werkgever komt ook niet met dat soort standaard vragen, maar probeert de sollicitant te doorgronden en uit te dagen. Als ze met zo'n standaard vragenlijstje komen kun je je al afvragen of het wel zo'n geschikt bedrijf is.
pi_82493786
Het lijkt me juist niet meer dan normaal dat je je verdiept in het bedrijf en daar ook een aantal vragen over paraat hebt én vragen over kunt beantwoorden. Daarmee ben je nog niet de beste, maar het is wel nodig om niet in negatieve zin op te vallen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:02:43 #146
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82494241
Maar dat wordt tegenwoordig ook al als normaal beschouwd, dat de sollicitant even de website doorneemt. Ik heb bij nog geen enkele sollicitatie iets moeten vertellen over (de historie van) het bedrijf. Meestal doet de werkgever dat zelf al. Maar als je daar dan op inhaakt en wat goeie vragen op 'm afvuurt dan maak je wel een positieve indruk. Maar een opsomming geven tijdens een gesprek kan iedereen en doet je ook niet uitblinken.
pi_82498960
Ik zag zojuist dat ik nog in de OP sta, dus ik zal even een update geven ...
Sinds 1-4 werk ik (middels een proefplaatsing) bij een particuliere thuiszorginstelling als financieel administratief medewerkster.
Het was eigenlijk voor 40uur per MAAND, maar inmiddels heb ik mijn uren al op mogen schroeven door het (door)ontwikkelen van de software voor de facturatie.
Daarnaast is er al ter sprake gekomen dat het bedrijf de gehele financiele administratie weer in eigen hand wil hebben, en waar men mij gevraagd heeft deze taak op mij te nemen. Als het goed is kan ik dan voor 20uur per WEEK aan de slag. Eigenlijk willen ze dit nog mijn vakantie doorvoeren, maar ik heb aangegeven dit pas NA de vakantie te willen doen.
En de bazin heeft nog een last-minute vakantie van ruim 2 weken genomen, waardoor ik er momenteel helemaal alleen voor sta.

Kortom, ik geloof dat men toch wel vertrouwen heeft in mijn kunnen, ondanks mijn beperking. Voelt wel goed moet ik zeggen!
Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
pi_82578282
quote:
Vrij afhankelijk van de persoon die ik tegenover me heb zitten. Maar meestal probeer ik direct in te spelen als er behoefte aan iets blijkt te zijn. Ik ben meestal niet heel erg sturend, maar heb meestal van tevoren wel een aantal punten bedacht die ik gezegd wil hebben en zodra ik een kans krijg probeer ik er wel op aan te sturen dat ik het ook kan zeggen. Heb ik het eenmaal gezegd, laat ik de recruiter weer zijn of haar gang gaan en wacht ik een volgende kans af om op een volgend punt van de lijst aan te sturen.
pi_82600871
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:

Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
goed
  donderdag 10 juni 2010 @ 09:16:01 #150
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82602918
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:
Kortom, ik geloof dat men toch wel vertrouwen heeft in mijn kunnen, ondanks mijn beperking. Voelt wel goed moet ik zeggen!
Gefeliciteerd!
pi_82606331
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 07:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

goed
Ik mag ook wel uit de OP.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:27:57 #152
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_83076844
Niemand meer op zoek? Gefeliciteerd allen!
pi_83077926
Ja ik weer
pi_83078966
Gaat goed met de economie zo te zien
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 21 juni 2010 @ 00:18:39 #155
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_83082890
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:43 schreef JDx het volgende:
Ja ik weer
Hoezo, weer?
pi_83086753
Topic ligt aardig op zijn gat dus mogen we concluderen dat het weer beter gaat
  maandag 21 juni 2010 @ 08:40:37 #157
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83087262
Valt weinig te melden. Alle sollicitaties afgesloten en door de zomerstilte nog geen nieuwe vacatures gevonden.
  maandag 21 juni 2010 @ 12:13:15 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83092807
Een gedicht over Maanvis
pi_83093033
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:18 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Hoezo, weer?
Zie het eerste topic

Had een contract van 7,5 maand, maar die loopt deze maand af.

Heb een vakantiebaantje voor de komende 2 maanden, maar dat is ook niet alles. Ben er wel blij mee, want ik weet van vorig jaar dat solliciteren vlak voor de bouwvak bijna geen nut heeft.
pi_83095402
Hier nog een werkzoekende.

Ik ben 22 jaar en momenteel afgestudeerd met MBO Allround-DTP, Ik heb 3 jaar ervaring in verkoop, inkoop, en een beetje marketing. Ik ben nu ook zelf druk aan het soliciteren, ik wil snel aan de slag, ik heb een hekel aan uitkeringen en thuis niks doen, dan verveel ik mij... vandaar. Ik ben in bezit van een auto en een rijbewijs.

Liefst in regio flevoland/gooi. Ik woon zelf in Almere

Alvast bedankt
pi_83095435
dubbel -
pi_83097671
Nog steeds niks gevonden in mijn eigen vakgebied en als ik de krantenberichten lees, gaat dat nog wel even duren.

Inmiddels wel aan het werk bij de bierbrouwer van die jurkjes; contract van 3 maanden. Ik heb het er niet slecht, maar wel onregelmatige werktijden door dat er in ploegen gewerkt wordt. Het is niet wat ik ambieer, maar om de crisis te overbruggen is het niet verkeerd. Ondertussen wel een leuke vacature gevonden, waar ik deze week op ga reageren.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_83111130
Ik ben ook alweer een tijd aan het zoeken. 24 jaar, vormgever/fotograaf. Contract is 2 maanden geleden afgelopen. Daarvoor was ik ook al actief aan het reageren op vacatures in mijn vakgebied, zag de bui al hangen namelijk.

Over 2 weken loopt mijn uitkering af dus ik heb morgen maar een afspraak bij een uitzendbureau gemaakt voor schoonmaakwerk. Ik moet toch iets he. Al word ik er wel een beetje verdrietig van, telkens die afwijzingen, telkens net die ene kandidaat die net iets meer ervaring heeft. Pff. Zullen vast genoeg mensen in hetzelfde schuitje zitten.

Wel grappig trouwens is dat ze voor dat schoonmaakwerk 2 referenties willen en dat ik ervaring heb. Alsof ik niet kan schoonmaken.
pi_83111871
Makkie88, je staat in de OP. Maar heb je ondertussen al werk? Want anders kan ik wel wat bedrijven waar ik op gesprek ben geweest als startende ICT-er je CV mailen
pi_83113614
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:25 schreef Puala het volgende:
Makkie88, je staat in de OP. Maar heb je ondertussen al werk? Want anders kan ik wel wat bedrijven waar ik op gesprek ben geweest als startende ICT-er je CV mailen
Kun je mij een aantal bedrijven linken danwel PMèn die jou aantrokken als startende ICTèr?
Je zou me er enorm mee helpen. Al weet ik natuurlijk niet of je hier in de buurt woont danwel naar een zelfde functie op zoek ben als mij. Maar het is in ieder geval iets. Denk ik.
Desperate times call for desperate measures
pi_83113688
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:57 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Kun je mij een aantal bedrijven linken danwel PMèn die jou aantrokken als startende ICTèr?
Je zou me er enorm mee helpen. Al weet ik natuurlijk niet of je hier in de buurt woont danwel naar een zelfde functie op zoek ben als mij. Maar het is in ieder geval iets. Denk ik.
Desperate times call for desperate measures
Ik PM je eventjes
  maandag 21 juni 2010 @ 20:09:30 #167
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83114240
Ik ben ook nog steeds 'op zoek'. Moet wel bekennen dat ik niet actief op zoek ben op het moment maar dat wel moet gaan zijn aangezien de ww niet oneindig is
Ik kom vanuit een kantoorbaan maar wil dat niet meer, wat ik wel wil weet ik nog steeds niet precies. Iig iets met minder computers, meer mensen, wil het idee hebben dat wat ik doe er ook toe doet, zou bij voorkeur iets willen met kennisoverdracht. Heb al zitten denken aan dingen richting sociaal juridisch ofzo maar daar heb ik helemaal geen opleiding voor...
Heb een HBO opleiding Beurs- en Evenementen management gedaan en diverse administratieve en commerciële banen gehad. Commercieel wil ik niet meer, ik krijg jeuk van targets

Behoorlijk lastig dus...
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_83116318
Ik ben na een lange reis in Azië ook op zoek. Ik woon in Milaan en zoek hier dan ook een baan. Ben net afgestudeerd (antropologie ) dus stel geen hoge eisen.

Vorige week had ik een gesprek bij een heel leuk bedrijf, echter bieden zij een bruto salaris van 950 euro en zoeken zij iemand voor de lange termijn (jarenlange carrière, terwijl ik niet met zekerheid zo lang hier in Milaan ga blijven). Er waren nog meer kandidaten en ik moet nog van ze horen. Overmorgen nog een ander gesprek bij een call center, ook niet waarvoor ik heb gestudeerd maar ik ben blij als ik werk heb. Heb nog wel wat spaargeld maar wil dat natuurlijk liever niet opmaken, en aan de WW heb ik hier in het buitenland natuurlijk niks.

Geschikte vacatures zijn hier dungezaaid. Ik spreek wel Italiaans maar zoek toch liever vacatures waar men Engels- of Nederlandssprekende personen zoekt omdat ik niet weet of mijn kennis van het Italiaans echt voldoende is voor een professionele baan... Hoop echt dat ik voor juli werk heb! Succes iedereen!
pi_83121370
Ik heb deze maand vrijwel fulltime bij het tankstation kunnen werken waar ik normaalgesproken slechts af en toe een weekendje kan staan. Momenteel wel wat dingen lopen en goed contact met een uitzendbureau.

Helaas om financiele redenen een baan in de randstad moeten afwijzen. Was op zich een mooie startplek, maar het loon dermate laag en contractduur te kort om die kant op te verhuizen. Jammer, maar helaas.
pi_83123918
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:06 schreef Tiez10 het volgende:
Ik heb deze maand vrijwel fulltime bij het tankstation kunnen werken waar ik normaalgesproken slechts af en toe een weekendje kan staan. Momenteel wel wat dingen lopen en goed contact met een uitzendbureau.
Denk wel dat je het zo moet doen, ik ga nu waarschijnlijk 2 maanden werken als koerier, invallen voor mensen die op vakantie zijn, nu even een vakantiebaantje en na de bouwvak beginnen de vacatures weer te komen.

Ook al zijn er nu vacatures, vaak krijg je toch pas gesprekken of uitslag na de vakantie.
pi_83124576

[ Bericht 100% gewijzigd door LaMotte op 21-06-2010 23:06:36 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 23:13:29 #172
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_83125173
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:06 schreef Tiez10 het volgende:

Helaas om financiele redenen een baan in de randstad moeten afwijzen. Was op zich een mooie startplek, maar het loon dermate laag en contractduur te kort om die kant op te verhuizen. Jammer, maar helaas.
Sowieso zou ik maar eens heel goed nadenken of je uberhaupt wel wil verhuizen voor een uitzendbaan.
pi_83160681
Het ging niet om een uitzendbaan. Ik zou gewoon direct bij dat bedrijf zelf onder contract komen. Dat contract was echter slechts voor een half jaar. Wel met optie tot verlenging, maar dat is me toch te onzeker. Ik wil best verhuizen voor werk, maar dan wil ik toch wel een jaarcontract en een salaris waar ik ook een beetje van kan leven. Hoeft geen enorme vetpot te zijn, maar dit was gewoon geen realistisch aanbod, helaas...

En wat betreft contact met uitzendbureau: dat gaat over functies hier in de omgeving natuurlijk
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:09:55 #174
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_83217993
JDx succes!! met de zoektocht!!

En voor alle werkzoekende maak een twitter-account daar worden toch heel geregeld vacatures getweet en retweet

[ Bericht 32% gewijzigd door rac op 23-06-2010 22:15:46 ]
pi_83219118
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:09 schreef rac het volgende:
JDx succes!! met de zoektocht!!

En voor alle werkzoekende maak een twitter-account daar worden toch heel geregeld vacatures getweet en retweet
Ja bedankt voor de tip, de solliciatie is verzonden!

woensdag 23 juni 2010 @ 22:38:11 #176
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_83220273
Ehh JDx heb je je website er ook bij gedaan?

Dan zullen ze als ze je googlelen ook al je privé gegevens Topic history etc vinden, Wil je dat eigenlijk wel?
dat ze je hele werk zoek relaas meelezen?
pi_83221436
Denk niet dat ze dat kunnen vinden, er is namelijk geen enkele link naar mijn nickname.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:57:00 #178
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_83221566
Dan is het goed ...
pi_83236705
Heb al bericht. Ze nemen me mee in de eerste selectie, ik hoor volgende week meer.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:35:27 #180
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_83245467
Da s snel zeg!

Ben nu al blij dat ik je de tip heb gegeven
pi_83245949
Gisteren een gesprek gehad bij een bedrijf voor een functie als grafisch vormgever. Gesprek ging erg goed. Net toen ik weer thuis was werd ik gebeld dat ze hadden bedacht dat alle kandidaten een ontwerp voor een bestaande klant moeten maken. Deze is naar de klant gestuurd en die kiezen er dinsdag een uit. Aan de hand daarvan wordt er iemand gekozen. Ik vind het maar vreemd dat ze het af laten hangen van 1 van de klanten (nog een kleine ook). Vandaag mailden ze me al of ik een logo kon resizen, terwijl ik nog geeneens ben aangenomen. Hmm.

Maar weer even afwachten! Heb me in ieder geval ook aangemeld voor schoonmaakwerk zodat ik ook werk heb tijdens de zoektocht.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:46:48 #182
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83245989
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:45 schreef tijdrenner het volgende:

Heb me in ieder geval ook aangemeld voor schoonmaakwerk zodat ik ook werk heb tijdens de zoektocht.
Een gedicht over Maanvis
pi_83247504
@ tijdrenner, gewoon doen, kan mischien een test zijn.

Ik heb helaas geen succes, allemaal zoeken ze mensen met tussen de 3-10 jaar DTP ervaring...
Ik mag niet eens mijn portofolio ofzo laten zien...
pi_83248583
Hahaha, op het moment dat ik mijn vorige post postte, belde een bedrijf, ik mag dinsdag op gesprek komen
pi_83253629
Gisteren bij KLM Catering Services via Tempo geweest, maar dat was het helaas niet. De werktijden sloten ook niet echt goed aan op mijn reismogelijkheden, gezien ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer.

Ik had gelukkig wel iets achter de hand, maar ik moet eerst zien hoeveel uren het op gaat leveren. Volgens het uitzendbureau hebben ze wel bij een klik ook doorgroeimogelijkheden, dus ik verwacht er wel iets van! Het zou wel lekker zijn als ik gewoon eventjes voor een tijdje iets qua vaster werk heb, heb echt na mijn laatste werkavontuur (afstudeerstage) behoefte aan ritme gekregen
pi_83257453
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:39 schreef Sanchos het volgende:
Hahaha, op het moment dat ik mijn vorige post postte, belde een bedrijf, ik mag dinsdag op gesprek komen
jeej goed nieuws! Succes alvast!

Heb het ook gewoon gedaan, binnen een minuut, dus ze kunnen tevreden zijn.
pi_83282192
Hoe anders maken jullie open sollicitaties ten opzichte van een sollicitatie naar een bepaalde functies?
Benoem je functies die je eventueel zou kunnen doen of laat je het in het midden, etc?
pi_83284188
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:55 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

jeej goed nieuws! Succes alvast!

Heb het ook gewoon gedaan, binnen een minuut, dus ze kunnen tevreden zijn.
Thanks, welke regio woon je eigenlijk?
pi_83284342
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:10 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe anders maken jullie open sollicitaties ten opzichte van een sollicitatie naar een bepaalde functies?
Benoem je functies die je eventueel zou kunnen doen of laat je het in het midden, etc?
Volgens mij moet je bij een open sollicitatie sowieso benadrukken wat jouw meerwaarde binnen het bedrijf is. Misschien fungeert jouw brief dan wel als een eye opener en kan je een functie beginnen die er voorheen niet eens was.
pi_83289619
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:54 schreef Sanchos het volgende:

[..]

Thanks, welke regio woon je eigenlijk?
Tilburg..
  vrijdag 25 juni 2010 @ 16:00:22 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83289921
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:10 schreef ScarFace- het volgende:
ik benoem de functies die ik zou willen doen. maar bij nader inzien (aangezien ik veel afwijzingen heb gehad waarbij ze zeiden dat er geen vacatures waren voor die functies) ga ik het denk ik anders doen, mocht ik ooit nog werk zoeken.
Een gedicht over Maanvis
pi_83303571
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:55 schreef JDx het volgende:
Denk niet dat ze dat kunnen vinden, er is namelijk geen enkele link naar mijn nickname.

Ehh ik vond hem heel snel die link
pi_83307364
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 15:54 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

Tilburg..
heb je al op vacaturekracht.nl gekeken? van het GOC zelf
pi_83308304
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ehh ik vond hem heel snel die link
Als ik iemand mijn echte naam geef en mijn website, hoe zouden ze dan ooit op een topic van mij kunnen komen op dit forum?
  zaterdag 26 juni 2010 @ 01:03:15 #195
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_83314065
Googlen op JDx + [voornaam]. 3e hit (!) op de eerste pagina van Google. Zo simpel.
Het is zo te verifieren dat het om jou gaat, aangezien je een hyperlink hebt naar je site in je sig hier.

Het enige wat de potentiele klant of werkgever dan nog hoeft te doen is je postgeschiedenis checken. Zo weet ik al dat ik geen handen met jou moet schudden ivm besmetting van eczeem o.i.d.

[ Bericht 5% gewijzigd door goofy_goober op 26-06-2010 01:13:56 ]
pi_83317584
De komende drie maanden onder de pannen. Vanaf maandag kan ik bij LNV Assen aan de slag

Nu eerst op naar de TT! Gaat nu wel een extra mooi feestje worden
pi_83317720
Succes!

[ Bericht 97% gewijzigd door Keesflap op 27-06-2010 09:37:54 ]
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:48:18 #198
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_83319452
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 01:03 schreef goofy_goober het volgende:
Googlen op JDx + [voornaam]. 3e hit (!) op de eerste pagina van Google. Zo simpel.
Het is zo te verifieren dat het om jou gaat, aangezien je een hyperlink hebt naar je site in je sig hier.
Je moet idd zorgen dat je alleen te googlen bent op professionele resultaten.
Ik heb wel de pech dat er een aantal naamgenoten van mij zijn met facebook pagina's met daarop bv. een Sjonnie auto etc.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_83319583
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:49 schreef JDx het volgende:

[..]

Als ik iemand mijn echte naam geef en mijn website, hoe zouden ze dan ooit op een topic van mij kunnen komen op dit forum?

Via de naam van je website wel ja
pi_83323601
Ja ok, mijn site was www.jdmedia.nl dus die heb ik verkocht, staat nu tijdelijk op jdx.nl, maar die site was eigenlijk gewoon een dumpsite van me, voor crap.

Mijn echte naam + JDMedia = pro
JDx als nicname + jdx.nl = crap

Had het altijd netjes gescheiden, want heb ook geen hyves en alles, als je op mijn volledige naam zoekt, zie je ook alleen maar een linkedin.

Misschien maar ff aanpassen. Is bij het zoeken van een baan inderdaad wel weer belangrijk dat men geen zooi kan vinden waar niemand wat mee heeft te maken. Jammer dat iemand in een ander topic mij bij mijn echte naam noemde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')