Naar is dat he, al die afwijzingen. En dat je niet eens op gesprek hoeft te komen, terwijl je zelf denkt dat je bestwel geschikt bent voor de functie.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:52 schreef caroline88 het volgende:
Vanmorgen mijn job coach gesproken, niet dat daar iets nieuws uit kwam, meer een beetje voortgangsrapportage.
Ik vertelde hem dat ik me net heb voorgenomen ook mijn eigen bedrijf weer wat meer op de rails te zetten. Gek genoeg, vind ik de laatste tijd makkelijker vacatures maar het regent afwijzigingen dus daar moet ik realistische verwachtingen houden.
Heb vandaag ook eens de zoekmachine zonder functienaam aan het werk gezet (dus alleen lokatie en straal). Een gigantische hoop BAGGER dat wil je niet weten maar daar is het knopje "volgende pagina" voor. En tussen al die troep toch ook een heel leuke vacature.
Gelukkig lage deze afwijzingen in de lijn der verwaching en was ik er niet kapot van. Ik kom slechts zelden een vacature tegen waar ik heel erg geschikt voor ben; door mijn jarenlange ervaring ben ik meestal overgekwalificeerd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:06 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Naar is dat he, al die afwijzingen. En dat je niet eens op gesprek hoeft te komen, terwijl je zelf denkt dat je bestwel geschikt bent voor de functie.![]()
En op die manier zoek ik ook altijd, plaats, straal en opleidingsniveau. De gekste dingen komen voorbij, maar ook wel leuke dingen waar je anders nooit aan gedacht zou hebben.
Succes maar weer!
Op basis van wat je hier schreef zou ik de huidige baan nog niet opzeggen. Wanneer is het gesprek daar gepland of moet die afspraak nog gemaakt worden?quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:10 schreef Blossom86 het volgende:
(...)
Maarr het punt is dat ik dan dus volgende maand mijn baan moet opzeggen, terwijl ik geen zekerheid heb dat dat andere allemaal gaat lukken.
En dat vind ik behoorlijk eng!!!
Wat zouden jullie doen??
Oh ik had niet goed gelezen dat je echt een leuke passende vacature had gevonden! Dan nogmaals veel succes, met een begeleidend poppetje:quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:53 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Gelukkig lage deze afwijzingen in de lijn der verwaching en was ik er niet kapot van. Ik kom slechts zelden een vacature tegen waar ik heel erg geschikt voor ben; door mijn jarenlange ervaring ben ik meestal overgekwalificeerd.
Behalve dan die ene vondst van vandaag, dus dank voor je perfect getimede goede wensen
Die afspraak daar moet nog gepland worden, maar dat zal ongeveer een week voor de cursus plaatsvinden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:57 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Op basis van wat je hier schreef zou ik de huidige baan nog niet opzeggen. Wanneer is het gesprek daar gepland of moet die afspraak nog gemaakt worden?
Probeer ze anders te bellen. Kijken of er een mouw aan te passen is.
Heb je nog vakantiedagen? Dan kan je misschien opzeggen per 1 augustus en toch al in juli beginnen.
Heel veel succes!
Ik kwam vandaag toevallig een vacature tegen van het Willem Lodewijk gymnasium in Groningen: http://web.wlg.nl/quote:Op zondag 23 mei 2010 13:18 schreef larry_flynt het volgende:
Al een tijd opzoek naar een baan als docent geschiedenis. Volg nu een stage, waar ik helaas niet kan blijven ivm reorganisaties en terugloop van het aantal leerlingen.
Heb op zeer veel scholen gesolliciteerd, maar door de grote groep werkzoekende, waarvan veel met veel ervaring, heeft dit geen effect.
Het gevolg is dat ik vanaf 1 juli geen werk meer heb en geen inkomen. Zit er over te denken om vervolg studie te gaan doen....
Bij hen aangeven dat je pas opzegt wanneer je van hen een contract hebt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Oh ik had niet goed gelezen dat je echt een leuke passende vacature had gevonden! Dan nogmaals veel succes, met een begeleidend poppetje:![]()
![]()
[..]
Die afspraak daar moet nog gepland worden, maar dat zal ongeveer een week voor de cursus plaatsvinden.
Ik was idd van plan om eind juni op te zeggen, zodat ik heel juli nog moet werken, en dan wil ik de laatste 2 weken vakantie opnemen. Ik ga morgen bespreken met mijn teamleider of dat kan, omdat het wel midden in de zomervakantie is.
Als het niet kan neem ik nu al ontslag, zodat ik per 1 juli weg kan, maar dat vind ik minder fijn.
Het punt waar ik bang voor ben is: als ik mijn baan op heb gezegd, en wordt niet aangenomen bij die andere functie. Dan sta ik met lege handen...
Daboman, een uzb wil je in de bak hebben zodat ze eventuele aanvragen van opdrachtgevers snel kunnen vervullen. Ze zijn in business om geld te verdienen en niet om jou aan een baan te helpen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 01:14 schreef Daboman het volgende:
Gisteren heb ik maar weer eens een uitzendbureau gebeld. Uiteraard zeggen ze te bellen als ze iets hebben, maar ze hebben wel dingen en bellen niet. En nog geen reactie op een email waar ik alles nog eens op een rijtje zet.
En dan nog die parttime baan die ook al niet zo lekker meer loopt. Bah.
Dankquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Oh ik had niet goed gelezen dat je echt een leuke passende vacature had gevonden! Dan nogmaals veel succes, met een begeleidend poppetje:![]()
![]()
Wat leuk!quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:39 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dank![]()
Heb zojuist mijn enthousiasme kenbaar gemaakt, bevestigd door auto reply. En gezorgd dat mijn mobieltje aan stond want ik moet nu natuurlijk wel bereikbaar zijn.
MI-tje gaf je goed advies, ik wens je nogmaals veel succes. Lastig dat de tijdlijnen van diverse dienstverbanden soms uit de pas willen lopen
Gefeliciteerd, ik wens je veel succes! Wel een paar intelligente vragen bedenken over die infobijlage natuurlijk want je moet dat trio wel versteld doen staanquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat leuk!
Zelf heb ik net een mail binnen met een uitnodigingen een hele begeleidende infobijlage om door te lezen.
Er komen wel 3 personen tegenover me te zitten, woei!
Ga me heeeel goed inlezen inderdaad.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:56 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, ik wens je veel succes! Wel een paar intelligente vragen bedenken over die infobijlage natuurlijk want je moet dat trio wel versteld doen staan![]()
![]()
![]()
Moet ik dan weer opnieuw een WW-aanvraag indienen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:49 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Je hebt gewoon recht op het restant van je uitkering.
Ik zit nu al een half jaar zonder uitkering en zonder inkomen. Vanmiddag ga ik de bureaus maar weer eens langs. Eens kijken of ze ergens nog een productiewerker zoeken. Je moet wat.
Gewoon even je werkcoach bellen, zij/hij regelt de rest. Zo ging het bij mij althans.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:13 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Moet ik dan weer opnieuw een WW-aanvraag indienen?
http://www.uwv.nl/Werkloo(...)rijgen.aspx#26213739quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:01 schreef JDx het volgende:
Ik had nog recht op 1,5 maand WW, kom nu weer in de WW na 7,5 maand werken, tellen die vorige 1,5 maand ook nog mee?
Dat dacht ik 3 maanden geleden ook. Maar nu ik weet dat ik mijn WW uitkering weer kan laten opstarten en ik nog steeds recht heb op een loongerelateerde uitkering, heb ik gelukkig wat minder stress. Ik hoop alleen dat ik nu wel wat sneller iets nieuws heb. Misschien moet ik wat minder kieskeurig zijn en ook tijdelijke functies aannemen. Je weet tenslotte nooit zeker hoe lang een functie kan duren, dat bewijst mijn huidige werkgever weer eens. Waar ik het meeste tegenop zie is het (nutteloos) thuiszitten. Ik werd er helemaal gestoord van.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:35 schreef JDx het volgende:
Ok daar hoef ik me dus niet druk om te maken.
Heb 7,5 maand gewerkt, dus krijg gewoon een nieuwe WW.
Heh... wat een gedoe ik dacht eind vorig jaar, yes, ik ben van al dit gezeur af en over 3 weken is het alweer zo ver.
Ja en ook weer op hetzelfde moment en weer was het maar een parttime baan, dus weer 70% van net niks... is gewoon precies hetzelfde als vorig jaar.quote:
Nouja het was hier, beginnen voor 3 dagen, en dan zouden we in de zomer verder kijken, maar de markt trekt nog niet weer aan en er is weinig te doen. De hele dag niks doen is ook niet leuk, alleen jammer dat het me nu straks elke maand weer 250 euro kost omdat ik niet rond kan komen van de WW.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:57 schreef Kekaa het volgende:
Veel succes!!
Ben op dit moment erg blij dat ik wat heb... en hoop dat ik het nog lang kan blijven doen. Maar zeker weet je het nooit.
Zeer herkenbaarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:43 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Dat dacht ik 3 maanden geleden ook. Maar nu ik weet dat ik mijn WW uitkering weer kan laten opstarten en ik nog steeds recht heb op een loongerelateerde uitkering, heb ik gelukkig wat minder stress. Ik hoop alleen dat ik nu wel wat sneller iets nieuws heb. Misschien moet ik wat minder kieskeurig zijn en ook tijdelijke functies aannemen. Je weet tenslotte nooit zeker hoe lang een functie kan duren, dat bewijst mijn huidige werkgever weer eens. Waar ik het meeste tegenop zie is het (nutteloos) thuiszitten. Ik werd er helemaal gestoord van.
Veel succes!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:43 schreef goofy_goober het volgende:
Yay! Maandag al een sollicitatie!
Vanmiddag gereageerd, cv aangepast, verstuurd en ze willen me maandag spreken! Zo snel heb ik nog nooit een sollicitatie gehad. En het mooie is dat het een paar straten verder is van het bedrijf waar ik nu werk! Dus ik kan er naartoe lopen maandag.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:43 schreef goofy_goober het volgende:
Yay! Maandag al een sollicitatie!
Vanmiddag gereageerd, cv aangepast, verstuurd en ze willen me maandag spreken! Zo snel heb ik nog nooit een sollicitatie gehad. En het mooie is dat het een paar straten verder is van het bedrijf waar ik nu werk! Dus ik kan er naartoe lopen maandag.
Spannend!quote:Op maandag 31 mei 2010 13:12 schreef goofy_goober het volgende:
Net het gesprek gehad. Ging prima! Ben erg enthousiast, en zij ook wel over mij geloof ik. Maar goed, het is maar afwachten he... Ze hebben nog een paar gesprekken gepland. Heb wel dik twee uur zitten babbelen daar en kreeg na afloop te horen dat ze het een leuk gesprek vonden.Leuk natuurlijk, maar zoiets zegt niks. Ik juich pas als ik het contract heb ondertekend.
GEFELICITEERDquote:Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef goofy_goober het volgende:
Aangenomen! Volgende week maandag beginnen, dus ik kan gelijk oversteken!![]()
Consultancy voor bedrijfsorganisatie.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
GEFELICITEERD![]()
![]()
.
Wat ga je nou eigenlijk doen dan?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:53 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Consultancy voor bedrijfsorganisatie.
Wat gooooeeedd!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef goofy_goober het volgende:
Even temperatuur opnemen hoor.quote:
Er achteraan gaan werkt wel degelijkquote:Op maandag 31 mei 2010 18:06 schreef Daboman het volgende:
Gefeliciteerd!
Nog even een tip voor anderen, laat je niet kisten wanneer het uitzendbureau geen actie onderneemt omdat ze denken dat je toch niet geschikt bent. Niet geschoten is altijd mis. Je moet natuurlijk niet als starter op seniorfunctie solliciteren, maar als er niets gedaan wordt, gebeurt er ook niets en onder dat argument kunnen ze maar moeilijk uit. Laatste tijd is het me steeds meer gaan opvallen dat ze onwillig zijn omdat "het moeilijk is".
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef goofy_goober het volgende:
En dat het werkt, heb binnenkort weer een gesprekquote:Op maandag 31 mei 2010 18:09 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Er achteraan gaan werkt wel degelijkzelf met ze meekijken en ze vragen je voor te stellen ook.
Het eerstequote:
Maandag en de week erop nog naar een ander.quote:
Jammer zeg...quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:46 schreef caroline88 het volgende:
Het regent hier afwijzingen. Niet verwonderlijk gezien de markt.
Maar helaas vanmiddag ook een afwijzing voor die keileuke vacature.![]()
Ze houden me wel in file dus wat nog niet is....
Inderdaad jammer maar ja, een goede sollicitatie is niet genoeg. Je moet gewoon ook een beetje geluk hebben.quote:
Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:25 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
Tot vandaag alleen maar afwijzingen.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:53 schreef misslady83 het volgende:
Bij mij tot nu toe nog niets........Hoe is het met iedereen is er al uitzicht op een leuke baan? Positieve gesprekken enz enz? Of al een baan?
Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:52 schreef PatrickvdH het volgende:
[..]
Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.
Verder is er maar één gouden tip: VOORBEREIDING
Als je goed overkomt en er is iemand anders op gesprek die goed overkomt, lekker kan lullen, op tijd komt en zijn huiswerk heeft gedaan, dan word jij niet aangenomen maar die ander. Vooral als je met de eigenaar of mensen hogerop samen zit dan vinden ze het leuk als je ook echt wat kunt vertellen over het bedrijf.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:36 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.
Vrij afhankelijk van de persoon die ik tegenover me heb zitten. Maar meestal probeer ik direct in te spelen als er behoefte aan iets blijkt te zijn. Ik ben meestal niet heel erg sturend, maar heb meestal van tevoren wel een aantal punten bedacht die ik gezegd wil hebben en zodra ik een kans krijg probeer ik er wel op aan te sturen dat ik het ook kan zeggen. Heb ik het eenmaal gezegd, laat ik de recruiter weer zijn of haar gang gaan en wacht ik een volgende kans af om op een volgend punt van de lijst aan te sturen.quote:Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:
Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:
Kortom, ik geloof dat men toch wel vertrouwen heeft in mijn kunnen, ondanks mijn beperking. Voelt wel goed moet ik zeggen!
Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |