abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81933089
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:52 schreef caroline88 het volgende:
Vanmorgen mijn job coach gesproken, niet dat daar iets nieuws uit kwam, meer een beetje voortgangsrapportage.
Ik vertelde hem dat ik me net heb voorgenomen ook mijn eigen bedrijf weer wat meer op de rails te zetten. Gek genoeg, vind ik de laatste tijd makkelijker vacatures maar het regent afwijzigingen dus daar moet ik realistische verwachtingen houden.

Heb vandaag ook eens de zoekmachine zonder functienaam aan het werk gezet (dus alleen lokatie en straal). Een gigantische hoop BAGGER dat wil je niet weten maar daar is het knopje "volgende pagina" voor. En tussen al die troep toch ook een heel leuke vacature.
Naar is dat he, al die afwijzingen. En dat je niet eens op gesprek hoeft te komen, terwijl je zelf denkt dat je bestwel geschikt bent voor de functie.
En op die manier zoek ik ook altijd, plaats, straal en opleidingsniveau. De gekste dingen komen voorbij, maar ook wel leuke dingen waar je anders nooit aan gedacht zou hebben.

Succes maar weer!
pi_81933266
Ohja en ik zit nu even vol adrenaline en spanning...
Ik ben dus op zoek naar werk aan de andere kant van het land omdat ik daarheen wil verhuizen ivm samenwonen. Mijn huidige baan loopt pas in januari af, maar als ik iets vind wil ik wel eerder weg.
Nu kan ik half juli misschien ergens werken, ik moet dan nog wel een gesprek hebben daar, en als dat goed gaat en ze willen me mag ik een week later beginnen met een 3-weekse cursus, met elke week een toets.
En als ik dat allemaal haal kan ik daar werken.
Het verdient niet fantastisch veel, maar voor de rest is het allemaal bestwel prima.

Maarr het punt is dat ik dan dus volgende maand mijn baan moet opzeggen, terwijl ik geen zekerheid heb dat dat andere allemaal gaat lukken.
En dat vind ik behoorlijk eng!!!
Wat zouden jullie doen??
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:53:34 #78
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81935381
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:06 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Naar is dat he, al die afwijzingen. En dat je niet eens op gesprek hoeft te komen, terwijl je zelf denkt dat je bestwel geschikt bent voor de functie.
En op die manier zoek ik ook altijd, plaats, straal en opleidingsniveau. De gekste dingen komen voorbij, maar ook wel leuke dingen waar je anders nooit aan gedacht zou hebben.

Succes maar weer!
Gelukkig lage deze afwijzingen in de lijn der verwaching en was ik er niet kapot van. Ik kom slechts zelden een vacature tegen waar ik heel erg geschikt voor ben; door mijn jarenlange ervaring ben ik meestal overgekwalificeerd.
Behalve dan die ene vondst van vandaag, dus dank voor je perfect getimede goede wensen
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:57:53 #79
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81935622
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:10 schreef Blossom86 het volgende:
(...)
Maarr het punt is dat ik dan dus volgende maand mijn baan moet opzeggen, terwijl ik geen zekerheid heb dat dat andere allemaal gaat lukken.
En dat vind ik behoorlijk eng!!!
Wat zouden jullie doen??
Op basis van wat je hier schreef zou ik de huidige baan nog niet opzeggen. Wanneer is het gesprek daar gepland of moet die afspraak nog gemaakt worden?
Probeer ze anders te bellen. Kijken of er een mouw aan te passen is.
Heb je nog vakantiedagen? Dan kan je misschien opzeggen per 1 augustus en toch al in juli beginnen.

Heel veel succes!
pi_81942849
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:53 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Gelukkig lage deze afwijzingen in de lijn der verwaching en was ik er niet kapot van. Ik kom slechts zelden een vacature tegen waar ik heel erg geschikt voor ben; door mijn jarenlange ervaring ben ik meestal overgekwalificeerd.
Behalve dan die ene vondst van vandaag, dus dank voor je perfect getimede goede wensen
Oh ik had niet goed gelezen dat je echt een leuke passende vacature had gevonden! Dan nogmaals veel succes, met een begeleidend poppetje:
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:57 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Op basis van wat je hier schreef zou ik de huidige baan nog niet opzeggen. Wanneer is het gesprek daar gepland of moet die afspraak nog gemaakt worden?
Probeer ze anders te bellen. Kijken of er een mouw aan te passen is.
Heb je nog vakantiedagen? Dan kan je misschien opzeggen per 1 augustus en toch al in juli beginnen.

Heel veel succes!
Die afspraak daar moet nog gepland worden, maar dat zal ongeveer een week voor de cursus plaatsvinden.
Ik was idd van plan om eind juni op te zeggen, zodat ik heel juli nog moet werken, en dan wil ik de laatste 2 weken vakantie opnemen. Ik ga morgen bespreken met mijn teamleider of dat kan, omdat het wel midden in de zomervakantie is.
Als het niet kan neem ik nu al ontslag, zodat ik per 1 juli weg kan, maar dat vind ik minder fijn.

Het punt waar ik bang voor ben is: als ik mijn baan op heb gezegd, en wordt niet aangenomen bij die andere functie. Dan sta ik met lege handen...
pi_81950173
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:18 schreef larry_flynt het volgende:
Al een tijd opzoek naar een baan als docent geschiedenis. Volg nu een stage, waar ik helaas niet kan blijven ivm reorganisaties en terugloop van het aantal leerlingen.
Heb op zeer veel scholen gesolliciteerd, maar door de grote groep werkzoekende, waarvan veel met veel ervaring, heeft dit geen effect.
Het gevolg is dat ik vanaf 1 juli geen werk meer heb en geen inkomen. Zit er over te denken om vervolg studie te gaan doen....
Ik kwam vandaag toevallig een vacature tegen van het Willem Lodewijk gymnasium in Groningen: http://web.wlg.nl/
pi_81950352
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Oh ik had niet goed gelezen dat je echt een leuke passende vacature had gevonden! Dan nogmaals veel succes, met een begeleidend poppetje:
[..]

Die afspraak daar moet nog gepland worden, maar dat zal ongeveer een week voor de cursus plaatsvinden.
Ik was idd van plan om eind juni op te zeggen, zodat ik heel juli nog moet werken, en dan wil ik de laatste 2 weken vakantie opnemen. Ik ga morgen bespreken met mijn teamleider of dat kan, omdat het wel midden in de zomervakantie is.
Als het niet kan neem ik nu al ontslag, zodat ik per 1 juli weg kan, maar dat vind ik minder fijn.

Het punt waar ik bang voor ben is: als ik mijn baan op heb gezegd, en wordt niet aangenomen bij die andere functie. Dan sta ik met lege handen...
Bij hen aangeven dat je pas opzegt wanneer je van hen een contract hebt.
Nu kun je dat risico niet lopen. Zeg je zelf op en wordt dat andere niets dan ook geen ww-rechten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81954321
Gisteren heb ik maar weer eens een uitzendbureau gebeld. Uiteraard zeggen ze te bellen als ze iets hebben, maar ze hebben wel dingen en bellen niet. En nog geen reactie op een email waar ik alles nog eens op een rijtje zet.

En dan nog die parttime baan die ook al niet zo lekker meer loopt. Bah.
  donderdag 27 mei 2010 @ 07:21:21 #84
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81955668
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 01:14 schreef Daboman het volgende:
Gisteren heb ik maar weer eens een uitzendbureau gebeld. Uiteraard zeggen ze te bellen als ze iets hebben, maar ze hebben wel dingen en bellen niet. En nog geen reactie op een email waar ik alles nog eens op een rijtje zet.

En dan nog die parttime baan die ook al niet zo lekker meer loopt. Bah.
Daboman, een uzb wil je in de bak hebben zodat ze eventuele aanvragen van opdrachtgevers snel kunnen vervullen. Ze zijn in business om geld te verdienen en niet om jou aan een baan te helpen.

Ik heb in het verleden goed zaken met ze gedaan door mijn werk goed te doen en regelmatig contact te houden. Of eens langslopen als ik in de buurt was. En ik ben in al die jaren precies 1 x op gesprek geweest voor een baan waar ZIJ het initiatief namen om mij te bellen. 20+ uzbs waar ik ingeschreven stond.
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:39:57 #85
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81957983
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:41 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Dank
Heb zojuist mijn enthousiasme kenbaar gemaakt, bevestigd door auto reply. En gezorgd dat mijn mobieltje aan stond want ik moet nu natuurlijk wel bereikbaar zijn.

MI-tje gaf je goed advies, ik wens je nogmaals veel succes. Lastig dat de tijdlijnen van diverse dienstverbanden soms uit de pas willen lopen
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:43:15 #86
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81968084
Mijn manager heeft gisteren contact opgenomen met het UZB over het niet omzetten van m'n uitzendcontract naar een jaarcontract ivm die herevaluatie van mijn functie, maar dat ze dan even contact met je opnemen..? Nee hoor. Nog niks gehoord van die lui.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_81968331
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:39 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Dank
Heb zojuist mijn enthousiasme kenbaar gemaakt, bevestigd door auto reply. En gezorgd dat mijn mobieltje aan stond want ik moet nu natuurlijk wel bereikbaar zijn.

MI-tje gaf je goed advies, ik wens je nogmaals veel succes. Lastig dat de tijdlijnen van diverse dienstverbanden soms uit de pas willen lopen
Wat leuk!
Zelf heb ik net een mail binnen met een uitnodiging en een hele begeleidende infobijlage om door te lezen.
Er komen wel 3 personen tegenover me te zitten, woei!
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:56:37 #88
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81968637
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat leuk!
Zelf heb ik net een mail binnen met een uitnodiging en een hele begeleidende infobijlage om door te lezen.
Er komen wel 3 personen tegenover me te zitten, woei!
Gefeliciteerd, ik wens je veel succes! Wel een paar intelligente vragen bedenken over die infobijlage natuurlijk want je moet dat trio wel versteld doen staan
pi_81968949
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:56 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, ik wens je veel succes! Wel een paar intelligente vragen bedenken over die infobijlage natuurlijk want je moet dat trio wel versteld doen staan

Ga me heeeel goed inlezen inderdaad.
En even de wettenbundel op de wetten waar ze meest mee werken naslaan.
En alles opschrijven neem wel een spiekbriefje mee.
pi_81975244
Zo, op weg naar het volgende baantje. Je moet wat.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:13:46 #91
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81988789
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:49 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Je hebt gewoon recht op het restant van je uitkering.

Ik zit nu al een half jaar zonder uitkering en zonder inkomen. Vanmiddag ga ik de bureaus maar weer eens langs. Eens kijken of ze ergens nog een productiewerker zoeken. Je moet wat.
Moet ik dan weer opnieuw een WW-aanvraag indienen?
pi_81989286
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:13 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Moet ik dan weer opnieuw een WW-aanvraag indienen?
Gewoon even je werkcoach bellen, zij/hij regelt de rest. Zo ging het bij mij althans.
pi_82010301
Ik had nog recht op 1,5 maand WW, kom nu weer in de WW na 7,5 maand werken, tellen die vorige 1,5 maand ook nog mee?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:07:46 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82010492
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:01 schreef JDx het volgende:
Ik had nog recht op 1,5 maand WW, kom nu weer in de WW na 7,5 maand werken, tellen die vorige 1,5 maand ook nog mee?
http://www.uwv.nl/Werkloo(...)rijgen.aspx#26213739
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_82011366
Ok daar hoef ik me dus niet druk om te maken.

Heb 7,5 maand gewerkt, dus krijg gewoon een nieuwe WW.

Heh... wat een gedoe ik dacht eind vorig jaar, yes, ik ben van al dit gezeur af en over 3 weken is het alweer zo ver.
pi_82011431
Balen JDx!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:43:34 #97
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82011618
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:35 schreef JDx het volgende:
Ok daar hoef ik me dus niet druk om te maken.

Heb 7,5 maand gewerkt, dus krijg gewoon een nieuwe WW.

Heh... wat een gedoe ik dacht eind vorig jaar, yes, ik ben van al dit gezeur af en over 3 weken is het alweer zo ver.
Dat dacht ik 3 maanden geleden ook. Maar nu ik weet dat ik mijn WW uitkering weer kan laten opstarten en ik nog steeds recht heb op een loongerelateerde uitkering, heb ik gelukkig wat minder stress. Ik hoop alleen dat ik nu wel wat sneller iets nieuws heb. Misschien moet ik wat minder kieskeurig zijn en ook tijdelijke functies aannemen. Je weet tenslotte nooit zeker hoe lang een functie kan duren, dat bewijst mijn huidige werkgever weer eens. Waar ik het meeste tegenop zie is het (nutteloos) thuiszitten. Ik werd er helemaal gestoord van.
pi_82011759
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:37 schreef Kekaa het volgende:
Balen JDx!
Ja en ook weer op hetzelfde moment en weer was het maar een parttime baan, dus weer 70% van net niks... is gewoon precies hetzelfde als vorig jaar.

Maar goed, ik weet nu hoe het werkt, ben ook al in gesprek met een bedrijf waar ze mensen nodig hebben voor de administratie, die gaan over op en nieuw software pakket, het is niet mijn werk, maar ik ga er weer alles aan doen om niet weer maanden thuis te zitten.
pi_82012022
Veel succes!!

Ben op dit moment erg blij dat ik wat heb... en hoop dat ik het nog lang kan blijven doen. Maar zeker weet je het nooit.
pi_82012381
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:57 schreef Kekaa het volgende:
Veel succes!!

Ben op dit moment erg blij dat ik wat heb... en hoop dat ik het nog lang kan blijven doen. Maar zeker weet je het nooit.
Nouja het was hier, beginnen voor 3 dagen, en dan zouden we in de zomer verder kijken, maar de markt trekt nog niet weer aan en er is weinig te doen. De hele dag niks doen is ook niet leuk, alleen jammer dat het me nu straks elke maand weer 250 euro kost omdat ik niet rond kan komen van de WW.

M.a.w. geld lenen van mijn ouders om rond te kunnen komen en als ik werk heb die weer afbetalen, heb net vorige week mijn ma de laatste 100 euro gegeven van de vorige lening.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 11:40:25 #101
265644 Disavowed
Unplugged
pi_82013704
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:43 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Dat dacht ik 3 maanden geleden ook. Maar nu ik weet dat ik mijn WW uitkering weer kan laten opstarten en ik nog steeds recht heb op een loongerelateerde uitkering, heb ik gelukkig wat minder stress. Ik hoop alleen dat ik nu wel wat sneller iets nieuws heb. Misschien moet ik wat minder kieskeurig zijn en ook tijdelijke functies aannemen. Je weet tenslotte nooit zeker hoe lang een functie kan duren, dat bewijst mijn huidige werkgever weer eens. Waar ik het meeste tegenop zie is het (nutteloos) thuiszitten. Ik werd er helemaal gestoord van.
Zeer herkenbaar . En daarnaast constant piekeren over de vraag of ik ooit nog aan de slag kan met mijn diploma .
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:43:39 #102
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82027130
Yay! Maandag al een sollicitatie!

Vanmiddag gereageerd, cv aangepast, verstuurd en ze willen me maandag spreken! Zo snel heb ik nog nooit een sollicitatie gehad. En het mooie is dat het een paar straten verder is van het bedrijf waar ik nu werk! Dus ik kan er naartoe lopen maandag.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:44:51 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82027205
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:43 schreef goofy_goober het volgende:

Vanmiddag gereageerd, cv aangepast, verstuurd en ze willen me maandag spreken! Zo snel heb ik nog nooit een sollicitatie gehad. En het mooie is dat het een paar straten verder is van het bedrijf waar ik nu werk! Dus ik kan er naartoe lopen maandag.
Veel succes!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:20:11 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82031524
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Veel succes!
Dat was mijn tekst
Heel veel succes met je sollicitatie
pi_82031832
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:43 schreef goofy_goober het volgende:

lekker
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:10:55 #106
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82033427
Bedankt!
pi_82033587
Veel succes maandag!
pi_82071114
knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door ScarFace- op 31-05-2010 13:18:11 ]
pi_82071418
Weer een leuke vacature gevonden
En met mij ws 150 anderen
  maandag 31 mei 2010 @ 13:12:12 #110
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82139847
Net het gesprek gehad. Ging prima! Ben erg enthousiast, en zij ook wel over mij geloof ik. Maar goed, het is maar afwachten he... Ze hebben nog een paar gesprekken gepland. Heb wel dik twee uur zitten babbelen daar en kreeg na afloop te horen dat ze het een leuk gesprek vonden. Leuk natuurlijk, maar zoiets zegt niks. Ik juich pas als ik het contract heb ondertekend.
pi_82144766
Vandaag heb ik een aanbod gekregen om bijles te gaan geven. Is toch wel geschikt werk voor een starter als ik en het geeft toch weer extra inkomsten tot er betere tijden aanbreken. Alle beetjes helpen he, en wie het kleine niet eert...

En ik kan weer eens benadrukken dat ik niet stil zit.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:18:28 #112
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82145013
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:12 schreef goofy_goober het volgende:
Net het gesprek gehad. Ging prima! Ben erg enthousiast, en zij ook wel over mij geloof ik. Maar goed, het is maar afwachten he... Ze hebben nog een paar gesprekken gepland. Heb wel dik twee uur zitten babbelen daar en kreeg na afloop te horen dat ze het een leuk gesprek vonden. Leuk natuurlijk, maar zoiets zegt niks. Ik juich pas als ik het contract heb ondertekend.
Spannend!

(je cheerleader team is alvast aan het trainen)
  maandag 31 mei 2010 @ 16:41:25 #113
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82149209
Aangenomen! Volgende week maandag beginnen, dus ik kan gelijk oversteken!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:42:36 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82149277
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef goofy_goober het volgende:
GEFELICITEERD .
Wat ga je nou eigenlijk doen dan?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 31 mei 2010 @ 16:53:36 #115
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82149947
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

GEFELICITEERD .
Wat ga je nou eigenlijk doen dan?
Consultancy voor bedrijfsorganisatie.
  maandag 31 mei 2010 @ 17:00:08 #116
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82150353
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:53 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Consultancy voor bedrijfsorganisatie.
Gefeliciteerd!
pi_82150452
Gefeliciteerd!!
pi_82150563
quote:
Wat gooooeeedd!
pi_82151798
Is de economie al beter?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82152531
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is de economie al beter?
Even temperatuur opnemen hoor.
pi_82153597
Gefeliciteerd!

Nog even een tip voor anderen, laat je niet kisten wanneer het uitzendbureau geen actie onderneemt omdat ze denken dat je toch niet geschikt bent. Niet geschoten is altijd mis. Je moet natuurlijk niet als starter op seniorfunctie solliciteren, maar als er niets gedaan wordt, gebeurt er ook niets en onder dat argument kunnen ze maar moeilijk uit. Laatste tijd is het me steeds meer gaan opvallen dat ze onwillig zijn omdat "het moeilijk is".
pi_82153706
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:06 schreef Daboman het volgende:
Gefeliciteerd!

Nog even een tip voor anderen, laat je niet kisten wanneer het uitzendbureau geen actie onderneemt omdat ze denken dat je toch niet geschikt bent. Niet geschoten is altijd mis. Je moet natuurlijk niet als starter op seniorfunctie solliciteren, maar als er niets gedaan wordt, gebeurt er ook niets en onder dat argument kunnen ze maar moeilijk uit. Laatste tijd is het me steeds meer gaan opvallen dat ze onwillig zijn omdat "het moeilijk is".
Er achteraan gaan werkt wel degelijk zelf met ze meekijken en ze vragen je voor te stellen ook.
pi_82154499
quote:
Gefeliciteerd!!
  maandag 31 mei 2010 @ 18:50:57 #124
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82155556
Bedankt mensen!
  maandag 31 mei 2010 @ 21:21:53 #125
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_82164142
Gefeliciteerd Goofy!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_82196611
tvp
pi_82212336
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Er achteraan gaan werkt wel degelijk zelf met ze meekijken en ze vragen je voor te stellen ook.
En dat het werkt, heb binnenkort weer een gesprek
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:32:50 #128
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82213401
Sollicitatiegesprek, of een intake?
pi_82213511
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef goofy_goober het volgende:
Sollicitatiegesprek, of een intake?
Het eerste die intake had ik 2 weken terug.
Dat liep op niets uit maar de aanhouder wint
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:35:07 #130
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82213540
Gefeliciteerd. Wanneer moet je?
pi_82213748
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:35 schreef goofy_goober het volgende:
Gefeliciteerd. Wanneer moet je?
Maandag en de week erop nog naar een ander.
pi_82242760
Mijn laatste gesprek dateert alweer van ongeveer 6 weken geleden op 22 april. Ondertussen wel druk blijven solliciteren, maar zonder succes.

En dan nu opeens weer twee afspraken staan voor deze maand! De 8e bij een marktonderzoeksbureau en de 22e bij een e-business bedrijf.
Verder nog benaderd door een marketingbedrijf in de financiële diensverlening die een 1e gesprek zo goed als bevestigd hebben, maar ze willen eerst nog een motivatiebrief ontvangen.

Dit geeft een mens weer hoop op ontsnapping uit de afwaskeuken
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:46:01 #133
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82244805
Het regent hier afwijzingen. Niet verwonderlijk gezien de markt.
Maar helaas vanmiddag ook een afwijzing voor die keileuke vacature.

Ze houden me wel in file dus wat nog niet is....
pi_82248847
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:46 schreef caroline88 het volgende:
Het regent hier afwijzingen. Niet verwonderlijk gezien de markt.
Maar helaas vanmiddag ook een afwijzing voor die keileuke vacature.

Ze houden me wel in file dus wat nog niet is....
Jammer zeg...
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:25:47 #135
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82248977
Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:12:43 #136
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82251409
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:23 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Jammer zeg...
Inderdaad jammer maar ja, een goede sollicitatie is niet genoeg. Je moet gewoon ook een beetje geluk hebben.
Ik ben blij dat ik er nuchter onder kan blijven. Morgen gewoon weer aan de slag met nieuwe sollicitaties.
pi_82260719
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:25 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.

Verder is er maar één gouden tip: VOORBEREIDING
pi_82261202
tvp
  maandag 7 juni 2010 @ 15:53:08 #139
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_82446390
Bij mij tot nu toe nog niets........Hoe is het met iedereen is er al uitzicht op een leuke baan? Positieve gesprekken enz enz? Of al een baan?
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_82447891
Oeh, deze topic serie kende ik nog niet .

* Puala is Puala en studente ICT Beheer (mbo niveau 4)
Ik studeer zo ongeveer nu af. Ik heb de komende week mijn laatste proeve van bekwaamheid en daarna mag ik de arbeidsmarkt op. Heb wel de ambities om verder te studeren, maar momenteel gewoon de mogelijkheden niet. Ik heb vorige week mijn CV op monsterboard en de nationale vacature bank geplaatst en al 2 reacties er op gehad. 14 juni heb ik mijn eerste gesprek en kan zat tips gebruiken geloof ik
  maandag 7 juni 2010 @ 19:10:57 #141
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82457074
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:53 schreef misslady83 het volgende:
Bij mij tot nu toe nog niets........Hoe is het met iedereen is er al uitzicht op een leuke baan? Positieve gesprekken enz enz? Of al een baan?
Tot vandaag alleen maar afwijzingen.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:36:50 #142
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82459015
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:52 schreef PatrickvdH het volgende:

[..]

Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.

Verder is er maar één gouden tip: VOORBEREIDING
Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:40:00 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82459290
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:36 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.
Als je goed overkomt en er is iemand anders op gesprek die goed overkomt, lekker kan lullen, op tijd komt en zijn huiswerk heeft gedaan, dan word jij niet aangenomen maar die ander. Vooral als je met de eigenaar of mensen hogerop samen zit dan vinden ze het leuk als je ook echt wat kunt vertellen over het bedrijf.

Vergeet niet dat je bij solliciteren met een hoop concurrentie te maken hebt. Je moet er dan ook alles aan doen om 'het beste' te zijn .
Een gedicht over Maanvis
  maandag 7 juni 2010 @ 20:12:23 #144
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82461741
Gewoon jezelf blijven en niet geforceerd allerlei punten van jezelf gaan opsommen en dan kom je al een heel eind. Je moet overal een positieve draai aan kunnen geven; dat is veel belangrijker dan een babbeltje kunnen houden over de historie van het bedrijf. Een goeie werkgever komt ook niet met dat soort standaard vragen, maar probeert de sollicitant te doorgronden en uit te dagen. Als ze met zo'n standaard vragenlijstje komen kun je je al afvragen of het wel zo'n geschikt bedrijf is.
pi_82493786
Het lijkt me juist niet meer dan normaal dat je je verdiept in het bedrijf en daar ook een aantal vragen over paraat hebt én vragen over kunt beantwoorden. Daarmee ben je nog niet de beste, maar het is wel nodig om niet in negatieve zin op te vallen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:02:43 #146
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82494241
Maar dat wordt tegenwoordig ook al als normaal beschouwd, dat de sollicitant even de website doorneemt. Ik heb bij nog geen enkele sollicitatie iets moeten vertellen over (de historie van) het bedrijf. Meestal doet de werkgever dat zelf al. Maar als je daar dan op inhaakt en wat goeie vragen op 'm afvuurt dan maak je wel een positieve indruk. Maar een opsomming geven tijdens een gesprek kan iedereen en doet je ook niet uitblinken.
pi_82498960
Ik zag zojuist dat ik nog in de OP sta, dus ik zal even een update geven ...
Sinds 1-4 werk ik (middels een proefplaatsing) bij een particuliere thuiszorginstelling als financieel administratief medewerkster.
Het was eigenlijk voor 40uur per MAAND, maar inmiddels heb ik mijn uren al op mogen schroeven door het (door)ontwikkelen van de software voor de facturatie.
Daarnaast is er al ter sprake gekomen dat het bedrijf de gehele financiele administratie weer in eigen hand wil hebben, en waar men mij gevraagd heeft deze taak op mij te nemen. Als het goed is kan ik dan voor 20uur per WEEK aan de slag. Eigenlijk willen ze dit nog mijn vakantie doorvoeren, maar ik heb aangegeven dit pas NA de vakantie te willen doen.
En de bazin heeft nog een last-minute vakantie van ruim 2 weken genomen, waardoor ik er momenteel helemaal alleen voor sta.

Kortom, ik geloof dat men toch wel vertrouwen heeft in mijn kunnen, ondanks mijn beperking. Voelt wel goed moet ik zeggen!
Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
pi_82578282
quote:
Vrij afhankelijk van de persoon die ik tegenover me heb zitten. Maar meestal probeer ik direct in te spelen als er behoefte aan iets blijkt te zijn. Ik ben meestal niet heel erg sturend, maar heb meestal van tevoren wel een aantal punten bedacht die ik gezegd wil hebben en zodra ik een kans krijg probeer ik er wel op aan te sturen dat ik het ook kan zeggen. Heb ik het eenmaal gezegd, laat ik de recruiter weer zijn of haar gang gaan en wacht ik een volgende kans af om op een volgend punt van de lijst aan te sturen.
pi_82600871
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:

Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
goed
  donderdag 10 juni 2010 @ 09:16:01 #150
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82602918
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:
Kortom, ik geloof dat men toch wel vertrouwen heeft in mijn kunnen, ondanks mijn beperking. Voelt wel goed moet ik zeggen!
Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')