abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:03:51 #51
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_81758146
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:27 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Dat ben je toch ook? Ha-ha-ha!

Zo, heb ik hem zelf al ingekopt. Scheelt weer humorloze, maar toch lollig bedoelde reacties
Dat zou ik nooit zeggen, maar ik denk dat je wel een klein beetje aan je grammatica moet gaan werken.
(zal wel een slordigheidsfoutje zijn, maar als je hem ook nog eens gaat quoten...)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 22 mei 2010 @ 14:57:02 #52
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81761154
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:14 schreef Tiez10 het volgende:
Dinsdag wel een leuk gesprek gehad, maar nog tien andere gegadigden, dus eerst maar ff afwachten. De komende maand kan ik iig vrijwel volledig aan de slag bij 't tankstation waar ik nu nog sporadisch eens een dagje meepak. Wel prettig dat ik m'n eigen brood weer eens kan verdienen
Veel succes met de uitkomst van je sollicitatie en fijn dat je de komende maand een stuk meer kan werken dan zo heel af en toe.
quote:
Ook wel de juiste timing, want na dik vier maanden NIETS van sozawe gehoord te hebben, heb ik nu ineens weer een werkconsulente toegewezen gekregen waar ik direct alweer de kriebels van kreeg (en nee, niet positief bedoeld). Direct weer gezanik over 'passend werk'. 'Dat komt dus neer op alles wat maar werk is in hun optiek. Ik zei dus ook tegen haar dat ik die definitie, hoewel vanuit sozawe-gezichtspunt wel begrijpelijk, nergens op vond slaan, want iets als vakkenvullen o.i.d. is voor mij geen passend werk, maar puur-omdat-het-moet-noodzakelijk-werk. Daarop keek ze me wat vaag aan... Empathisch vermogen 0,000 dus weer.
Onbegrijpelijk dat ze die logica niet kunnen volgen.

Doet me denken aan een intercedente van een B klasse uitzendbureau die mij eens verweet dat ik teveel wou verdienen. Ja heel gek ik wou gewoon hetzelfde blijven verdienen als in de baan die ik ervoor gehad had.
Ze verdiende zelf waarschijnlijk een stuk minder want ze werd knap agressief.
Onlogische actie (tenslotte krijgen zij een % van ons salaris als bemiddelingspremie) maar ik heb die deur achter me dichtgetrokken en laat dat bureau verder links liggen.

Goudvisje Tiez10, jij ook een fijn weekend
pi_81783142
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:14 schreef Tiez10 het volgende:
Vooral ook wat ergernis van mijn kant, omdat ik haar eerst een waslijst had opgenoemd van waar ik mee bezig was en dat ik uitgenodigd was voor een sollicitatiegesprek. Een beetje positiviteit had ik dus wel verwacht, maar helaas... Ik snap het allemaal best, maar tegelijkertijd toch ook weer niet. Ik ga haar tijdens een volgend gesprek dan ook wel ff vervelen met mijn genuanceerde kijk op de gang van zaken. Gewoon, omdat het kan. Ben er wel klaar mee dat ik door die lui als de eerste de beste ruggegraatloze luie schoolverlater met het iq van een goudvis wordt aangezien.

Zo... Dat lucht weer ff op

Fijn weekend iedereen!
Als je in de bijstand zit, heb je inderdaad een vrij grote kans dat je de minder prettige klusjes moet opknappen voor 2,50 netto per uur @ 32 uur per week. Het maandsalaris is dan gelijk aan de bijstandsuitkering. Die 32 uur per week varieert per gemeente. Het kan ook 20 uur zijn.
pi_81784889
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat zou ik nooit zeggen, maar ik denk dat je wel een klein beetje aan je grammatica moet gaan werken.
(zal wel een slordigheidsfoutje zijn, maar als je hem ook nog eens gaat quoten...)
Je doelt op de mooie -dt fout? Hehe, die is idd vrij lelijk. Overigens mist er ook nog ergens een verbindings-n. In een forumtekstje sluipen zulke foutjes snel. En ik moet zeggen dat het door het gemiddelde taalniveau op internet, maar ook op tv soms wel lastig is om alles goed te blijven doen. Te veel slechte voorbeelden
pi_81785059
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:06 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Als je in de bijstand zit, heb je inderdaad een vrij grote kans dat je de minder prettige klusjes moet opknappen voor 2,50 netto per uur @ 32 uur per week. Het maandsalaris is dan gelijk aan de bijstandsuitkering. Die 32 uur per week varieert per gemeente. Het kan ook 20 uur zijn.
Een dergelijk traject heb ik al doorlopen. Vond ik niet heel erg op zich. Daar mocht ik echter weg, omdat het voor mij niet zoveel zin had. Daarna heb ik dus zo'n 4,5 maanden niets van sozawe gehoord. Ik vind het leip (ja, hoort met ij, maar ei is leuker, want leipe shit ouwe!! ) dat er dan opeens heel negatief en pusherig gedaan wordt naar mij toe. En als je dan opmerkt dat je begin januari al uit het vorige traject bent gestroomd, is de reactie slechts: "Goh, dat is wel lang geleden."

Let wel: ik begrijp de houding/werkzijwe van sozawe wel hoor, maar ik ben het er totaal niet mee eens. Daar komt nog bij dat hier in Groningen altijd geklaagd wordt dat (voornamelijk) wo'ers na hun studie de stad weer verlaten en vertrekken naar de randstad. Kennelijk blijft het bij dat geklaag, want er wordt in deze economisch slechte tijd weinig aan gedaan om die uitstroom tegen te gaan. Er zijn dus nogal wat belangen die hier totaal langs elkaar heen gaan en elkaar ook tegenwerken. En dat snap ik niet, want volgens mij hoeft het helemaal niet heel erg veel moeite (lees: geld) te kosten om hier een positieve draai aan te geven. Maar goed, dit is totaal offtopic natuurlijk
pi_81787948
Al een tijd opzoek naar een baan als docent geschiedenis. Volg nu een stage, waar ik helaas niet kan blijven ivm reorganisaties en terugloop van het aantal leerlingen.
Heb op zeer veel scholen gesolliciteerd, maar door de grote groep werkzoekende, waarvan veel met veel ervaring, heeft dit geen effect.
Het gevolg is dat ik vanaf 1 juli geen werk meer heb en geen inkomen. Zit er over te denken om vervolg studie te gaan doen....
pi_81791050
Tiez, was jij nou diegene die vorig jaar ook gesolliciteerd had als trainee werkcoach?
Als het goed is zou er in de maand mei weer een ronde zijn.
Heb je daar al iets over gehoord?
  zondag 23 mei 2010 @ 17:31:20 #58
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_81795281
Ik heb al 2 dagen werk!
Ik werk bij het bedrijf teleplan, in een magazijn, waar Cisco spullen binnen komen, gesorteerd en uit elkaar gehaald moeten worden, daarna moeten deze opgeslagen worden voor nieuwe verkoop. Is niet helemaal mijn richting maar ik heb iig wat... en een 'aardig' salaris 1400 Bruto
  zondag 23 mei 2010 @ 17:43:45 #59
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81795688
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:31 schreef makkie88 het volgende:
Ik heb al 2 dagen werk!
Ik werk bij het bedrijf teleplan, in een magazijn, waar Cisco spullen binnen komen, gesorteerd en uit elkaar gehaald moeten worden, daarna moeten deze opgeslagen worden voor nieuwe verkoop. Is niet helemaal mijn richting maar ik heb iig wat... en een 'aardig' salaris 1400 Bruto
Gefeliciteerd!
pi_81811984
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:00 schreef Kekaa het volgende:
Tiez, was jij nou diegene die vorig jaar ook gesolliciteerd had als trainee werkcoach?
Als het goed is zou er in de maand mei weer een ronde zijn.
Heb je daar al iets over gehoord?
Dat was ik idd... Ik dacht in september weer?
  maandag 24 mei 2010 @ 00:23:58 #61
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_81815064
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:31 schreef makkie88 het volgende:
Ik heb al 2 dagen werk!
Da's het minimumloon zo te zien, maar natuurlijk is dat een stuk beter dan een bijstandsuitkering.
Gefeliciteerd iig!
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:36:49 #62
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81912769
Ik kan mij hier ook melden. Over twee weken zit ik zonder werk. Mijn uitzendcontract wordt niet verlengd omdat ze de functie opnieuw onder de loep willen gaan nemen. Dit komt me heel erg ongunstig uit, omdat ik er net 3 maanden zat en voor deze baan mijn WW-uitkering heb stopgezet.

Maak ik kans op WW, of begint de 26 uit 36 weken-regel weer van voor af aan? Ik word hier zo schijtziek van, dit is me al vaker gebeurd namelijk... moet ik weeeeer die fucking molen in, terwijl ik dacht er net vanaf te zijn.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_81913465
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:36 schreef goofy_goober het volgende:
Ik kan mij hier ook melden. Over twee weken zit ik zonder werk. Mijn uitzendcontract wordt niet verlengd omdat ze de functie opnieuw onder de loep willen gaan nemen. Dit komt me heel erg ongunstig uit, omdat ik er net 3 maanden zat en voor deze baan mijn WW-uitkering heb stopgezet.

Maak ik kans op WW, of begint de 26 uit 36 weken-regel weer van voor af aan? Ik word hier zo schijtziek van, dit is me al vaker gebeurd namelijk... moet ik weeeeer die fucking molen in, terwijl ik dacht er net vanaf te zijn.
Je hebt gewoon recht op het restant van je uitkering.

Ik zit nu al een half jaar zonder uitkering en zonder inkomen. Vanmiddag ga ik de bureaus maar weer eens langs. Eens kijken of ze ergens nog een productiewerker zoeken. Je moet wat.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_81913906
Vorig jaar hoorde ik in juni dat ik eruit moest ivm bezuinigingen, ik had nog een berg vakantiedagen (spaarde ik voor vakantie), dus ik stond bijna meteen op straat. De WW in, geen geld meer, weg vakantie, nouja volgend jaar beter.

Na bijna 5 maanden thuis zitten in November begonnen aan een nieuwe baan met een contract tot 30 juni. Vandaag te horen gekregen dat het financieel niet goed gaat en er geen ruimte meer voor me is, alle vakantiedagen weer gespaard om dit jaar wel op vakantie te kunnen, maar helaas, zit over 3 weken weer thuis. Joepie!
  woensdag 26 mei 2010 @ 12:15:35 #65
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81914754
Nou ja, ik heb in ieder geval een goeie referentie van mijn manager. Dat is dan wel weer positief. Maar goddomme, ik hoop niet dat het zoals een paar maanden terug gaat. Toen heb ik echt 4 maanden thuisgezeten... ik werd knettergek van dat thuiszitten en wilde na de 3e maand zelfs gaan schoonmaken om maar iets te doen te hebben...

Maar ja, via een UZB is wel de grootste kans om snel weer aan werk te komen. Alleen die onzekerheid...
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:49 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Je hebt gewoon recht op het restant van je uitkering.
Thanks! Als ik het zo lees heb ik idd recht op de rest van mn langdurige uitkering.

Als u opnieuw uw baan verliest

Stel dat u een nieuwe baan vindt voordat de termijn van uw WW-uitkering is verstreken. Waar heeft u dan recht op als u die baan weer verliest? Had u een kortdurende WW-uitkering en heeft u in minder dan 26 weken gewerkt, dan krijgt u voor de resterende tijd van de zes maanden een uitkering. U krijgt pas opnieuw recht op een kortdurende uitkering als u opnieuw 26 van de 36 weken heeft gewerkt. Had u een loongerelateerde uitkering en u heeft niet of alléén aan de wekeneis voldaan? Dan heeft u nog recht op het restant van de vorige uitkering. Als u opnieuw vier van de vijf jaren heeft gewerkt en 26 van de 36 weken, dan krijgt u opnieuw recht op de loongerelateerde uitkering.

[ Bericht 12% gewijzigd door goofy_goober op 26-05-2010 12:21:34 ]
pi_81915419
Frustratie!!
Al urenlang sites aan het afzoeken naar vacatures... Weet van gekkigheid niet meer wat ik nog meer kan proberen.
Misschien volgende week maar eens de stad in, kijken of ze in winkels nog mensen zoeken.
  woensdag 26 mei 2010 @ 13:00:53 #67
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_81916621
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:15 schreef goofy_goober het volgende:
Als u opnieuw uw baan verliest

Stel dat u een nieuwe baan vindt voordat de termijn van uw WW-uitkering is verstreken. Waar heeft u dan recht op als u die baan weer verliest? Had u een kortdurende WW-uitkering en heeft u in minder dan 26 weken gewerkt, dan krijgt u voor de resterende tijd van de zes maanden een uitkering. U krijgt pas opnieuw recht op een kortdurende uitkering als u opnieuw 26 van de 36 weken heeft gewerkt. Had u een loongerelateerde uitkering en u heeft niet of alléén aan de wekeneis voldaan? Dan heeft u nog recht op het restant van de vorige uitkering. Als u opnieuw vier van de vijf jaren heeft gewerkt en 26 van de 36 weken, dan krijgt u opnieuw recht op de loongerelateerde uitkering.
Wat bedoelen ze eigenlijk met als u opnieuw vier van de vijf jaren heeft gewerkt?
Tellen ze dan vanaf het moment dat je uit de ww bent gekomen 4 jaar door (dus stel ik kom ik sept. 2010 uit de WW, heb ik dan na sept 2014 pas weer opnieuw volledig recht) of loopt het gewoon door? Dus als ik in sept 2010 uit de ww kom, in 2010 wel 26 uit 36 weken heb gewerkt en in 2012 werkloos word, dat ik dan net zo veel recht heb als nu in het begin 2 maanden??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:05:08 #68
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81921980
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:57 schreef JDx het volgende:
Na bijna 5 maanden thuis zitten in November begonnen aan een nieuwe baan met een contract tot 30 juni. Vandaag te horen gekregen dat het financieel niet goed gaat en er geen ruimte meer voor me is, alle vakantiedagen weer gespaard om dit jaar wel op vakantie te kunnen, maar helaas, zit over 3 weken weer thuis. Joepie!
Het is ook zo frustrerend dat je net je collega's hebt leren kennen, je lekker op je plek zit en dat je dan weer naar iets nieuws op zoek moet... weer wennen aan het bedrijf, alle procedures je weer eigen moet maken, collega's opnieuw moet leren kennen...

Ik heb er eigenlijk geen zin meer in. Dit is me net iets te vaak gebeurd. Ik heb het gevoel alsof ik een hamster ben in een tredmolen.
pi_81922436
Een afwijzing gehad met de naam van iemand anders erboven de recruiters hebben het druk.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81922492
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:31 schreef Blossom86 het volgende:
Frustratie!!
Al urenlang sites aan het afzoeken naar vacatures... Weet van gekkigheid niet meer wat ik nog meer kan proberen.
Misschien volgende week maar eens de stad in, kijken of ze in winkels nog mensen zoeken.
Omg Rotterdam zoeken ze vooral mensen op terrassen, is seizoensgebonden maar je hebt wel werk.
pi_81922562
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:18 schreef larry_flynt het volgende:
Al een tijd opzoek naar een baan als docent geschiedenis. Volg nu een stage, waar ik helaas niet kan blijven ivm reorganisaties en terugloop van het aantal leerlingen.
Heb op zeer veel scholen gesolliciteerd, maar door de grote groep werkzoekende, waarvan veel met veel ervaring, heeft dit geen effect.
Het gevolg is dat ik vanaf 1 juli geen werk meer heb en geen inkomen. Zit er over te denken om vervolg studie te gaan doen....
Heb je op intermediair.nl gekeken (vast wel maar zag daar veel docentenvraag).
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:27:29 #72
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81923004
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:14 schreef Ml-etje het volgende:
Een afwijzing gehad met de naam van iemand anders erboven de recruiters hebben het druk.
Was het wel voor jou bedoeld?
pi_81923490
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:27 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Was het wel voor jou bedoeld?
Een mailtje met de vraag of de mail gericht aan *** qua inhoud ook voor mij gold werd beantwoord met "ja dat geld ook voor u"
pi_81923664
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:05 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Het is ook zo frustrerend dat je net je collega's hebt leren kennen, je lekker op je plek zit en dat je dan weer naar iets nieuws op zoek moet... weer wennen aan het bedrijf, alle procedures je weer eigen moet maken, collega's opnieuw moet leren kennen...

Ik heb er eigenlijk geen zin meer in. Dit is me net iets te vaak gebeurd. Ik heb het gevoel alsof ik een hamster ben in een tredmolen.
Ik kan me ook erg moeilijk aanpassen en was allang blij dat ik een beetje met de baas kan opschieten, maar de omzetcijfers liegen er gewoon niet om, daar zijn ze heel open in, ik zag het ook wel al aankomen, veel klanten die afhaken vanwege de crisis en het trekt nog niet echt weer aan.

Ik heb wel al 4 jaar een bedrijf, ingeschreven bij de KvK, doe veel freelance werk in het weekend, maar niet heel constant, soms 3 dingen tegelijk, soms 3 maanden niks.

Ik zit er nu wel over te denken om gewoon maar fulltime voor mezelf te beginnen, maar dan moet ik wel een soort van plan hebben om wat meer klanten binnen te halen. Want een buffer heb ik hier ook niet op kunnen bouwen met het minimumloon, en heb wel een eigen huis en auto.
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:52:30 #75
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81924332
Vanmorgen mijn job coach gesproken, niet dat daar iets nieuws uit kwam, meer een beetje voortgangsrapportage.
Ik vertelde hem dat ik me net heb voorgenomen ook mijn eigen bedrijf weer wat meer op de rails te zetten. Gek genoeg, vind ik de laatste tijd makkelijker vacatures maar het regent afwijzigingen dus daar moet ik realistische verwachtingen houden.

Heb vandaag ook eens de zoekmachine zonder functienaam aan het werk gezet (dus alleen lokatie en straal). Een gigantische hoop BAGGER dat wil je niet weten maar daar is het knopje "volgende pagina" voor. En tussen al die troep toch ook een heel leuke vacature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')