Dat zou ik nooit zeggen, maar ik denk dat je wel een klein beetje aan je grammatica moet gaan werken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:27 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Dat ben je toch ook? Ha-ha-ha!
Zo, heb ik hem zelf al ingekopt. Scheelt weer humorloze, maar toch lollig bedoelde reacties
Veel succes met de uitkomst van je sollicitatie en fijn dat je de komende maand een stuk meer kan werken dan zo heel af en toe.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:14 schreef Tiez10 het volgende:
Dinsdag wel een leuk gesprek gehad, maar nog tien andere gegadigden, dus eerst maar ff afwachten. De komende maand kan ik iig vrijwel volledig aan de slag bij 't tankstation waar ik nu nog sporadisch eens een dagje meepak. Wel prettig dat ik m'n eigen brood weer eens kan verdienen
Onbegrijpelijk dat ze die logica niet kunnen volgen.quote:Ook wel de juiste timing, want na dik vier maanden NIETS van sozawe gehoord te hebben, heb ik nu ineens weer een werkconsulente toegewezen gekregen waar ik direct alweer de kriebels van kreeg (en nee, niet positief bedoeld). Direct weer gezanik over 'passend werk'. 'Dat komt dus neer op alles wat maar werk is in hun optiek. Ik zei dus ook tegen haar dat ik die definitie, hoewel vanuit sozawe-gezichtspunt wel begrijpelijk, nergens op vond slaan, want iets als vakkenvullen o.i.d. is voor mij geen passend werk, maar puur-omdat-het-moet-noodzakelijk-werk. Daarop keek ze me wat vaag aan... Empathisch vermogen 0,000 dus weer.
Als je in de bijstand zit, heb je inderdaad een vrij grote kans dat je de minder prettige klusjes moet opknappen voor 2,50 netto per uur @ 32 uur per week. Het maandsalaris is dan gelijk aan de bijstandsuitkering. Die 32 uur per week varieert per gemeente. Het kan ook 20 uur zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:14 schreef Tiez10 het volgende:
Vooral ook wat ergernis van mijn kant, omdat ik haar eerst een waslijst had opgenoemd van waar ik mee bezig was en dat ik uitgenodigd was voor een sollicitatiegesprek. Een beetje positiviteit had ik dus wel verwacht, maar helaas... Ik snap het allemaal best, maar tegelijkertijd toch ook weer niet. Ik ga haar tijdens een volgend gesprek dan ook wel ff vervelen met mijn genuanceerde kijk op de gang van zaken. Gewoon, omdat het kan. Ben er wel klaar mee dat ik door die lui als de eerste de beste ruggegraatloze luie schoolverlater met het iq van een goudvis wordt aangezien.
Zo... Dat lucht weer ff op![]()
Fijn weekend iedereen!![]()
Je doelt op de mooie -dt fout? Hehe, die is idd vrij lelijk. Overigens mist er ook nog ergens een verbindings-n. In een forumtekstje sluipen zulke foutjes snel. En ik moet zeggen dat het door het gemiddelde taalniveau op internet, maar ook op tv soms wel lastig is om alles goed te blijven doen. Te veel slechte voorbeeldenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:03 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dat zou ik nooit zeggen, maar ik denk dat je wel een klein beetje aan je grammatica moet gaan werken.
(zal wel een slordigheidsfoutje zijn, maar als je hem ook nog eens gaat quoten...)
Een dergelijk traject heb ik al doorlopen. Vond ik niet heel erg op zich. Daar mocht ik echter weg, omdat het voor mij niet zoveel zin had. Daarna heb ik dus zo'n 4,5 maanden niets van sozawe gehoord. Ik vind het leip (ja, hoort met ij, maar ei is leuker, want leipe shit ouwe!!quote:Op zondag 23 mei 2010 10:06 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Als je in de bijstand zit, heb je inderdaad een vrij grote kans dat je de minder prettige klusjes moet opknappen voor 2,50 netto per uur @ 32 uur per week. Het maandsalaris is dan gelijk aan de bijstandsuitkering. Die 32 uur per week varieert per gemeente. Het kan ook 20 uur zijn.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 23 mei 2010 17:31 schreef makkie88 het volgende:
Ik heb al 2 dagen werk!
Ik werk bij het bedrijf teleplan, in een magazijn, waar Cisco spullen binnen komen, gesorteerd en uit elkaar gehaald moeten worden, daarna moeten deze opgeslagen worden voor nieuwe verkoop. Is niet helemaal mijn richting maar ik heb iig wat... en een 'aardig' salaris 1400 Bruto
Dat was ik idd... Ik dacht in september weer?quote:Op zondag 23 mei 2010 15:00 schreef Kekaa het volgende:
Tiez, was jij nou diegene die vorig jaar ook gesolliciteerd had als trainee werkcoach?
Als het goed is zou er in de maand mei weer een ronde zijn.
Heb je daar al iets over gehoord?
Da's het minimumloon zo te zien, maar natuurlijk is dat een stuk beter dan een bijstandsuitkering.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:31 schreef makkie88 het volgende:
Ik heb al 2 dagen werk!
Ik werk bij het bedrijf teleplan, in een magazijn, waar Cisco spullen binnen komen, gesorteerd en uit elkaar gehaald moeten worden, daarna moeten deze opgeslagen worden voor nieuwe verkoop. Is niet helemaal mijn richting maar ik heb iig wat... en een 'aardig' salaris 1400 Bruto
Je hebt gewoon recht op het restant van je uitkering.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:36 schreef goofy_goober het volgende:
Ik kan mij hier ook melden. Over twee weken zit ik zonder werk. Mijn uitzendcontract wordt niet verlengd omdat ze de functie opnieuw onder de loep willen gaan nemen. Dit komt me heel erg ongunstig uit, omdat ik er net 3 maanden zat en voor deze baan mijn WW-uitkering heb stopgezet.
Maak ik kans op WW, of begint de 26 uit 36 weken-regel weer van voor af aan? Ik word hier zo schijtziek van, dit is me al vaker gebeurd namelijk... moet ik weeeeer die fucking molen in, terwijl ik dacht er net vanaf te zijn.
Thanks! Als ik het zo lees heb ik idd recht op de rest van mn langdurige uitkering.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:49 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Je hebt gewoon recht op het restant van je uitkering.
Wat bedoelen ze eigenlijk met als u opnieuw vier van de vijf jaren heeft gewerkt?quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:15 schreef goofy_goober het volgende:
Als u opnieuw uw baan verliest
Stel dat u een nieuwe baan vindt voordat de termijn van uw WW-uitkering is verstreken. Waar heeft u dan recht op als u die baan weer verliest? Had u een kortdurende WW-uitkering en heeft u in minder dan 26 weken gewerkt, dan krijgt u voor de resterende tijd van de zes maanden een uitkering. U krijgt pas opnieuw recht op een kortdurende uitkering als u opnieuw 26 van de 36 weken heeft gewerkt. Had u een loongerelateerde uitkering en u heeft niet of alléén aan de wekeneis voldaan? Dan heeft u nog recht op het restant van de vorige uitkering. Als u opnieuw vier van de vijf jaren heeft gewerkt en 26 van de 36 weken, dan krijgt u opnieuw recht op de loongerelateerde uitkering.
Het is ook zo frustrerend dat je net je collega's hebt leren kennen, je lekker op je plek zit en dat je dan weer naar iets nieuws op zoek moet... weer wennen aan het bedrijf, alle procedures je weer eigen moet maken, collega's opnieuw moet leren kennen...quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:57 schreef JDx het volgende:
Na bijna 5 maanden thuis zitten in November begonnen aan een nieuwe baan met een contract tot 30 juni. Vandaag te horen gekregen dat het financieel niet goed gaat en er geen ruimte meer voor me is, alle vakantiedagen weer gespaard om dit jaar wel op vakantie te kunnen, maar helaas, zit over 3 weken weer thuis. Joepie!
Omg Rotterdam zoeken ze vooral mensen op terrassen, is seizoensgebonden maar je hebt wel werk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:31 schreef Blossom86 het volgende:
Frustratie!!
Al urenlang sites aan het afzoeken naar vacatures... Weet van gekkigheid niet meer wat ik nog meer kan proberen.
Misschien volgende week maar eens de stad in, kijken of ze in winkels nog mensen zoeken.
Heb je op intermediair.nl gekeken (vast wel maar zag daar veel docentenvraag).quote:Op zondag 23 mei 2010 13:18 schreef larry_flynt het volgende:
Al een tijd opzoek naar een baan als docent geschiedenis. Volg nu een stage, waar ik helaas niet kan blijven ivm reorganisaties en terugloop van het aantal leerlingen.
Heb op zeer veel scholen gesolliciteerd, maar door de grote groep werkzoekende, waarvan veel met veel ervaring, heeft dit geen effect.
Het gevolg is dat ik vanaf 1 juli geen werk meer heb en geen inkomen. Zit er over te denken om vervolg studie te gaan doen....
Was het wel voor jou bedoeld?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:14 schreef Ml-etje het volgende:
Een afwijzing gehad met de naam van iemand anders erbovende recruiters hebben het druk.
Een mailtje met de vraag of de mail gericht aan *** qua inhoud ook voor mij gold werd beantwoord met "ja dat geld ook voor u"quote:
Ik kan me ook erg moeilijk aanpassen en was allang blij dat ik een beetje met de baas kan opschieten, maar de omzetcijfers liegen er gewoon niet om, daar zijn ze heel open in, ik zag het ook wel al aankomen, veel klanten die afhaken vanwege de crisis en het trekt nog niet echt weer aan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:05 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Het is ook zo frustrerend dat je net je collega's hebt leren kennen, je lekker op je plek zit en dat je dan weer naar iets nieuws op zoek moet... weer wennen aan het bedrijf, alle procedures je weer eigen moet maken, collega's opnieuw moet leren kennen...
Ik heb er eigenlijk geen zin meer in. Dit is me net iets te vaak gebeurd. Ik heb het gevoel alsof ik een hamster ben in een tredmolen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |