abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82196611
tvp
pi_82212336
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Er achteraan gaan werkt wel degelijk zelf met ze meekijken en ze vragen je voor te stellen ook.
En dat het werkt, heb binnenkort weer een gesprek
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:32:50 #128
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82213401
Sollicitatiegesprek, of een intake?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_82213511
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef goofy_goober het volgende:
Sollicitatiegesprek, of een intake?
Het eerste die intake had ik 2 weken terug.
Dat liep op niets uit maar de aanhouder wint
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:35:07 #130
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82213540
Gefeliciteerd. Wanneer moet je?
pi_82213748
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:35 schreef goofy_goober het volgende:
Gefeliciteerd. Wanneer moet je?
Maandag en de week erop nog naar een ander.
pi_82242760
Mijn laatste gesprek dateert alweer van ongeveer 6 weken geleden op 22 april. Ondertussen wel druk blijven solliciteren, maar zonder succes.

En dan nu opeens weer twee afspraken staan voor deze maand! De 8e bij een marktonderzoeksbureau en de 22e bij een e-business bedrijf.
Verder nog benaderd door een marketingbedrijf in de financiële diensverlening die een 1e gesprek zo goed als bevestigd hebben, maar ze willen eerst nog een motivatiebrief ontvangen.

Dit geeft een mens weer hoop op ontsnapping uit de afwaskeuken
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:46:01 #133
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82244805
Het regent hier afwijzingen. Niet verwonderlijk gezien de markt.
Maar helaas vanmiddag ook een afwijzing voor die keileuke vacature.

Ze houden me wel in file dus wat nog niet is....
pi_82248847
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:46 schreef caroline88 het volgende:
Het regent hier afwijzingen. Niet verwonderlijk gezien de markt.
Maar helaas vanmiddag ook een afwijzing voor die keileuke vacature.

Ze houden me wel in file dus wat nog niet is....
Jammer zeg...
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:25:47 #135
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82248977
Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:12:43 #136
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82251409
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:23 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Jammer zeg...
Inderdaad jammer maar ja, een goede sollicitatie is niet genoeg. Je moet gewoon ook een beetje geluk hebben.
Ik ben blij dat ik er nuchter onder kan blijven. Morgen gewoon weer aan de slag met nieuwe sollicitaties.
pi_82260719
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:25 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe zijn de mensen hier die al wat langer zonder werk zitten op sollicitatiegesprekken? Assertief, afwachtend, stel je veel vragen of juist weinig? Probeer je het ijs gelijk een beetje te breken of wacht je rustig af tot diegene zijn standaard verhaaltje over het bedrijf en de functie heeft verteld? Vertel je ook dingen die niet direct met de functie te maken hebben, stuur juist jij of de recruiter het gesprek? Ik denk dat dat allemaal van belang is, dat je iemand zo lang mogelijk aan de praat houdt zonder dat jij of hij/zij/hun zich ongemakkelijk voelt/voelen.
Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.

Verder is er maar één gouden tip: VOORBEREIDING
pi_82261202
tvp
  maandag 7 juni 2010 @ 15:53:08 #139
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_82446390
Bij mij tot nu toe nog niets........Hoe is het met iedereen is er al uitzicht op een leuke baan? Positieve gesprekken enz enz? Of al een baan?
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_82447891
Oeh, deze topic serie kende ik nog niet .

* Puala is Puala en studente ICT Beheer (mbo niveau 4)
Ik studeer zo ongeveer nu af. Ik heb de komende week mijn laatste proeve van bekwaamheid en daarna mag ik de arbeidsmarkt op. Heb wel de ambities om verder te studeren, maar momenteel gewoon de mogelijkheden niet. Ik heb vorige week mijn CV op monsterboard en de nationale vacature bank geplaatst en al 2 reacties er op gehad. 14 juni heb ik mijn eerste gesprek en kan zat tips gebruiken geloof ik
  maandag 7 juni 2010 @ 19:10:57 #141
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82457074
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:53 schreef misslady83 het volgende:
Bij mij tot nu toe nog niets........Hoe is het met iedereen is er al uitzicht op een leuke baan? Positieve gesprekken enz enz? Of al een baan?
Tot vandaag alleen maar afwijzingen.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:36:50 #142
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82459015
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:52 schreef PatrickvdH het volgende:

[..]

Mijn ervaring tot nu toe is hoe assertiever hoe beter en zelf ook veel actief vragen stellen. Zowel bij het verhaaltje over de recruiter zelf en het bedrijf als later in het gesprek. In mijn ervaring is elk teken van twijfelachtig of onzeker gedrag al funest. Kan ook aan mijn branche liggen natuurlijk en is tot nu toe nog maar gebaseerd op 3 gesprekken.

Verder is er maar één gouden tip: VOORBEREIDING
Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:40:00 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82459290
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:36 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Tja, dat doe ik dus eigenlijk nooit. Okee, even op de website kijken, naar de vacature en mijn cv nog eens doornemen, maar that's it. Het gaat er vooral om hoe je overkomt en of je lekker kunt lullen.
Als je goed overkomt en er is iemand anders op gesprek die goed overkomt, lekker kan lullen, op tijd komt en zijn huiswerk heeft gedaan, dan word jij niet aangenomen maar die ander. Vooral als je met de eigenaar of mensen hogerop samen zit dan vinden ze het leuk als je ook echt wat kunt vertellen over het bedrijf.

Vergeet niet dat je bij solliciteren met een hoop concurrentie te maken hebt. Je moet er dan ook alles aan doen om 'het beste' te zijn .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 7 juni 2010 @ 20:12:23 #144
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82461741
Gewoon jezelf blijven en niet geforceerd allerlei punten van jezelf gaan opsommen en dan kom je al een heel eind. Je moet overal een positieve draai aan kunnen geven; dat is veel belangrijker dan een babbeltje kunnen houden over de historie van het bedrijf. Een goeie werkgever komt ook niet met dat soort standaard vragen, maar probeert de sollicitant te doorgronden en uit te dagen. Als ze met zo'n standaard vragenlijstje komen kun je je al afvragen of het wel zo'n geschikt bedrijf is.
pi_82493786
Het lijkt me juist niet meer dan normaal dat je je verdiept in het bedrijf en daar ook een aantal vragen over paraat hebt én vragen over kunt beantwoorden. Daarmee ben je nog niet de beste, maar het is wel nodig om niet in negatieve zin op te vallen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:02:43 #146
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82494241
Maar dat wordt tegenwoordig ook al als normaal beschouwd, dat de sollicitant even de website doorneemt. Ik heb bij nog geen enkele sollicitatie iets moeten vertellen over (de historie van) het bedrijf. Meestal doet de werkgever dat zelf al. Maar als je daar dan op inhaakt en wat goeie vragen op 'm afvuurt dan maak je wel een positieve indruk. Maar een opsomming geven tijdens een gesprek kan iedereen en doet je ook niet uitblinken.
pi_82498960
Ik zag zojuist dat ik nog in de OP sta, dus ik zal even een update geven ...
Sinds 1-4 werk ik (middels een proefplaatsing) bij een particuliere thuiszorginstelling als financieel administratief medewerkster.
Het was eigenlijk voor 40uur per MAAND, maar inmiddels heb ik mijn uren al op mogen schroeven door het (door)ontwikkelen van de software voor de facturatie.
Daarnaast is er al ter sprake gekomen dat het bedrijf de gehele financiele administratie weer in eigen hand wil hebben, en waar men mij gevraagd heeft deze taak op mij te nemen. Als het goed is kan ik dan voor 20uur per WEEK aan de slag. Eigenlijk willen ze dit nog mijn vakantie doorvoeren, maar ik heb aangegeven dit pas NA de vakantie te willen doen.
En de bazin heeft nog een last-minute vakantie van ruim 2 weken genomen, waardoor ik er momenteel helemaal alleen voor sta.

Kortom, ik geloof dat men toch wel vertrouwen heeft in mijn kunnen, ondanks mijn beperking. Voelt wel goed moet ik zeggen!
Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
pi_82578282
quote:
Vrij afhankelijk van de persoon die ik tegenover me heb zitten. Maar meestal probeer ik direct in te spelen als er behoefte aan iets blijkt te zijn. Ik ben meestal niet heel erg sturend, maar heb meestal van tevoren wel een aantal punten bedacht die ik gezegd wil hebben en zodra ik een kans krijg probeer ik er wel op aan te sturen dat ik het ook kan zeggen. Heb ik het eenmaal gezegd, laat ik de recruiter weer zijn of haar gang gaan en wacht ik een volgende kans af om op een volgend punt van de lijst aan te sturen.
pi_82600871
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:

Daarom denk ik dat jullie mij wel uit de OP kunnen halen, omdat ik dus waarschijnlijk vanaf 1-7 een contract zal krijgen!
goed
  donderdag 10 juni 2010 @ 09:16:01 #150
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82602918
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:
Kortom, ik geloof dat men toch wel vertrouwen heeft in mijn kunnen, ondanks mijn beperking. Voelt wel goed moet ik zeggen!
Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')