He, verdorie, ik dacht altijd dat het nummer geschreven was door de The Trashmenquote:Op zondag 9 mei 2010 23:42 schreef ranja het volgende:
2 orginelen, 1 cover. Eerst door The Trashmen, later oa Cramps en Ramones.
Dit nummer is inderdaad geschreven door Ednaswap, maar twee jaar eerder werd het nummer al gegeven aan Lis Sørensen die dus de eerste officiële release van het nummer op haar naam heeft:quote:
Dat heeft Marco wel vaker gedacht...quote:
de versie die meestal gecoverd wordt de laatste tijd lijken meer op de interpretatie van John Cale, maar het origineel is idd van Cohenquote:Op maandag 10 mei 2010 15:25 schreef YeahYeahYeah het volgende:
De laatste tijd weer helemaal hot, talloze covers, en dan nog denkt de helft van de wereldbevolking dat Buckley's versie het origineel was
Dat dacht ik ook ja!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:56 schreef DrDentz het volgende:
Huh, wat doet die John Ewbank dan, ik dacht dat hij Marco's hits schreef.
Serieus?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:29 schreef Tourniquet het volgende:
Waarschijnlijk bij de meesten bekend in de versie van Jose Gonzalez, uit deze reclame:
Nope, nummer is van The Knife.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:35 schreef Sautor het volgende:
[..]
Serieus?Ik dacht dat die van The Knife een cover was
Jammer dat je dan de remix post en niet het orgineelquote:Op donderdag 29 juli 2010 03:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Uitgekomen eind 1982, vanaf het moment van uitkomen ettelijke malen geremixt, gecoverd en gejat.
Ik ken 'm van Aaron Carterquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:59 schreef Berkery het volgende:
In de jaren '80 een single voor Bow Wow Wow
Ja, ik kom op youtube verschillende cover versies tegen.quote:
over the clash gesprokenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:06 schreef Bookie65 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Guns_of_Brixton
De beat vooral bekend van beats international - dub be good to me of Cypress Hill - What's your number?
Tallozen malen gecovered. Mede reden dat veel van de eerste house dj's uit de punkwereld kwamen.
Plaats deze er dan ook even bij:quote:
Idd, maar de versie van Thin Lizzy is ook niet origineel. Het is een Traditional, je zou The Dubliners wel de credits kunnen geven van het bekend maken buiten Ierland:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:50 schreef Waaghals het volgende:
Volgens mij is die van Thin Lizzy toch bekender dan die van Metallica
Nee;quote:
quote:Op zondag 9 mei 2010 23:42 schreef ranja het volgende:
2 orginelen, 1 cover. Eerst door The Trashmen, later oa Cramps en Ramones.
Ik ga dat toch voor Revolting Cocks als beste cover.quote:
Auteursrecht vervalt pas na 70 jaar geloof ik, dus de componist van het origineel krijgt een aardig deel, ik heb eens gelezen dat Reg Presley van The Troggs jaren later miljonair is geworden toen Wet Wet Wet een wereldhit hadden metquote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:55 schreef vosss het volgende:
Er staan een hoop nummers op wat later als cover echt een megahit geweest zijn wereldwijd.
Hoe zit dat dan? Krijgen de originele artiesten daar ook een deel van het geld nog van of verjaart dat na zoveel tijd of hoe werkt zoiets?
teksten schrijven en arrangementjes een beetje aanpassenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:56 schreef DrDentz het volgende:
Huh, wat doet die John Ewbank dan, ik dacht dat hij Marco's hits schreef.
dat is wel waar het sampletje van bittersweet sympfony weg komt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:14 schreef henkde_j het volgende:
Post hier the originalsquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:33 schreef Piebe het volgende:
Deze is eigenlijk van een oud vrouwtje wat allerlei versjes schreef, kon echter niks hiervan vinden en zet er dus maar de bekendste neer.
Later nog leuk overgedaan door Metallica.
Ik doelde er eigenlijk op dat Whisky in the Jar al voorbij was gekomen. Het nummer zelf is inderdaad een traditional, die waarschijnlijk al bestond voordat er geluidsopnames mogelijk waren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 06:19 schreef Piebe het volgende:
[..]
Tja ik kon die originals niet vinden.
Maar er zijn dus originals, van deze covers.
goed bezigquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:42 schreef thettes het volgende:
http://open.spotify.com/u(...)lvXC1oU6BmWAC673UOOv
Even de vrijheid genomen om vooral aan de hand van dit topic een playlistje te maken
Dit is gewoon heropgenomen door de medeschrijver ervan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:51 schreef HalloweenJack het volgende:
Best lullig trouwens hoeveel van zijn nummers bekender zijn bij andere muzikanten.
True, maar het is alsnog origineel 'van hem', zegmaar. Hij zal het zelf ook niet als lullig ervaren denk ik. Vooral omdat het hem zelf ook financieel geholpen heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:31 schreef belsen het volgende:
[..]
Dit is gewoon heropgenomen door de medeschrijver ervan.
Overigens net als:
Die versie van Jan Rot kende ik niet. Toffe uitvoeringquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:55 schreef Gehenna het volgende:
kickje
'A Boy Named Sue'
deze versie kennen we allemaal wel:
maar de versie van Jan Rot is ook best leuk om te horen:
maar het orgineel is van Shel Silverstein:
Niet helemaalquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:33 schreef ralfseltje het volgende:
die van Nirvana is meer bekend omdat het een betere versie is , Bowie heeft het nummer doodgeproduceerd en er veel te veel effecten en instrumenten bijgedaan , als je daarbij de LIVE versie van nirvana erbij hoort valt die van bowie in het nietsquote:Op maandag 10 mei 2010 13:16 schreef HalloweenJack het volgende:
oh en
Die van Nirvana is tegenwoordig geloof ik meer bekend... al snap ik niet echt waarom.
Erm, nee. De versie van Bowie is vooral minder bekend omdat het op een album staat dat uitkwam voor zijn definitieve doorbraak. En om nu juist de live-versie van Nirvana erbij te halen (ik neem aan dat je doelt op de MTV unplugged sessie) dan moet ik toch eerlijk zeggen dat de versie van Nirvana maar weinig toevoegt aan het origineel (ook al is ie verder prima). Het hangt er denk ik een beetje van af welke versie je het eerst heb gehoord waar je voorkeur ligt lijkt me.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:59 schreef Dunwich het volgende:
[..]
die van Nirvana is meer bekend omdat het een betere versie is , Bowie heeft het nummer doodgeproduceerd en er veel te veel effecten en instrumenten bijgedaan , als je daarbij de LIVE versie van nirvana erbij hoort valt die van bowie in het niets
Ah tofquote:
Leugens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:59 schreef Dunwich het volgende:
[..]
die van Nirvana is meer bekend omdat het een betere versie is , Bowie heeft het nummer doodgeproduceerd en er veel te veel effecten en instrumenten bijgedaan , als je daarbij de LIVE versie van nirvana erbij hoort valt die van bowie in het niets
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:11 schreef Tourniquet het volgende:
Meeste mensen zullen 'm kennen van Jimi Hendrix.
Hmm, ik weet ook niet meer hoe ik daar bij kwam want het is idd niet geschreven door The Leaves. The Leaves hadden voor zover ik weet wel in 1965 de eerste officieel uitgebrachte versie van het nummer.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:39 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Niela Miller was de eerste! Haar (ex-)vriendje Billy Roberts maakte daar later "Hey Joe" van.
Wat een boef, die Billy Roberts...quote:Op maandag 23 juli 2012 22:39 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Niela Miller was de eerste! Haar (ex-)vriendje Billy Roberts maakte daar later "Hey Joe" van.
quote:
quote:
SPOILER: AntwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
quote:
U bent een kenner!quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:38 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
![]()
De versie van Paul Young is zelfs jonger dan die van Henk Spaan!
Origineel hiervan kom uit 1848. Geschreven door een van de allereerste singer/songwriters Stephen Foster (1826–1864).quote:
Een kale Kerry King, zonder baardquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |