dat is wel waar het sampletje van bittersweet sympfony weg komt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:14 schreef henkde_j het volgende:
Post hier the originalsquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:33 schreef Piebe het volgende:
Deze is eigenlijk van een oud vrouwtje wat allerlei versjes schreef, kon echter niks hiervan vinden en zet er dus maar de bekendste neer.
Later nog leuk overgedaan door Metallica.
Ik doelde er eigenlijk op dat Whisky in the Jar al voorbij was gekomen. Het nummer zelf is inderdaad een traditional, die waarschijnlijk al bestond voordat er geluidsopnames mogelijk waren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 06:19 schreef Piebe het volgende:
[..]
Tja ik kon die originals niet vinden.
Maar er zijn dus originals, van deze covers.
goed bezigquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:42 schreef thettes het volgende:
http://open.spotify.com/u(...)lvXC1oU6BmWAC673UOOv
Even de vrijheid genomen om vooral aan de hand van dit topic een playlistje te maken
Dit is gewoon heropgenomen door de medeschrijver ervan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:51 schreef HalloweenJack het volgende:
Best lullig trouwens hoeveel van zijn nummers bekender zijn bij andere muzikanten.
True, maar het is alsnog origineel 'van hem', zegmaar. Hij zal het zelf ook niet als lullig ervaren denk ik. Vooral omdat het hem zelf ook financieel geholpen heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:31 schreef belsen het volgende:
[..]
Dit is gewoon heropgenomen door de medeschrijver ervan.
Overigens net als:
Die versie van Jan Rot kende ik niet. Toffe uitvoeringquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:55 schreef Gehenna het volgende:
kickje
'A Boy Named Sue'
deze versie kennen we allemaal wel:
maar de versie van Jan Rot is ook best leuk om te horen:
maar het orgineel is van Shel Silverstein:
Niet helemaalquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:33 schreef ralfseltje het volgende:
die van Nirvana is meer bekend omdat het een betere versie is , Bowie heeft het nummer doodgeproduceerd en er veel te veel effecten en instrumenten bijgedaan , als je daarbij de LIVE versie van nirvana erbij hoort valt die van bowie in het nietsquote:Op maandag 10 mei 2010 13:16 schreef HalloweenJack het volgende:
oh en
Die van Nirvana is tegenwoordig geloof ik meer bekend... al snap ik niet echt waarom.
Erm, nee. De versie van Bowie is vooral minder bekend omdat het op een album staat dat uitkwam voor zijn definitieve doorbraak. En om nu juist de live-versie van Nirvana erbij te halen (ik neem aan dat je doelt op de MTV unplugged sessie) dan moet ik toch eerlijk zeggen dat de versie van Nirvana maar weinig toevoegt aan het origineel (ook al is ie verder prima). Het hangt er denk ik een beetje van af welke versie je het eerst heb gehoord waar je voorkeur ligt lijkt me.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:59 schreef Dunwich het volgende:
[..]
die van Nirvana is meer bekend omdat het een betere versie is , Bowie heeft het nummer doodgeproduceerd en er veel te veel effecten en instrumenten bijgedaan , als je daarbij de LIVE versie van nirvana erbij hoort valt die van bowie in het niets
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |