abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81045893
Hallo,

Ik heb vorig jaar mijn huis verkocht omdat ik 3 jaar lang overlast had van mijn junkerige buurman die boven mij woonde. Was die niet overdag aan het verbouwen dan was het wel snachts raar bezoek aan de deur die dan bij mij bleef aanbellen. Was het niet het geschreeuw de gehele dag ( ook snachts) dan was het wel de keiharde muziek. Omdat ik na 3 jaar toch weleens een nacht wilde slapen en de organisaties er niks aan deden ( koop is moeilijker dan huur) heb ik besloten om mijn woning maar te verkopen en wat landelijker te gaan huren.

Toen ik in dit huis kwam wonen met mijn partner, heb ik me gelijk dezelfde zaterdag nog even netjes bij de buren aangebeld om ons voor te stellen. Omdat wij zo snel mogelijk weg wilde uit de woning hadden wij hier nog niks gedaan en dus moest er nog het 1 en ander gebeuren. Naast me woont een gereformeerd stel met nog 1 thuiswonend kind van 30. En aan de andere kant woont een jong gezin van marrokanen met kinderen. Het eerste wat de gereformeerde buurman zei was: dat hij blij was dat we niet op een zondag waren verhuisd ivm godsdienst en dat hij niet wilde dat wij apparaten gebruikte op een zondag. Ik mocht de hele week daar mee bezig zijn maar niet op een zondag. Op zich vind ik dat niet zn rare regel maarja we hadden nog niks gedaan. In ieder geval zondags dus niks gedaan.

Al snel kwam die aan de deur om te vragen waarom wij wel eens na 23 uur gingen douchen aangezien hij om 22 uur naar bed ging. Het is niet zo dat we praten dan in de douche of staan te zingen. Maar oke laat maar dacht ik. Toen kwam die een soort van klagen dat weleens de wasmachine aan stond om 22 uur savonds. Dit gebeurd zelden maar als dit gebeurd is dit om 23.30 klaar want ik kan niet slapen met een wasmachine aan. De reden dat wij weleens doordeweeks om die tijd de wasmachine aan zetten is voor de goedkopere stroom.

Ik kreeg een hond die altijd overal met me meegaat alleen soms moet ik even naar de dokter of tandarts ( dit gebeurd niet wekelijks) en ook daar kwam die over klagen dat de hond als ik vertrek ongeveer 5 minuten bleef blaffen. Toen kwam die klagen dat als er bezoek komt bij ons of de bel gaat de hond 2x blaft. Tuurlijk vind ik dit niet prettig om dit te horen maar ik probeer er van alles aan te doen om dit te verminderen.

Toen kwam die klagen dat het bezoek hem niet aanstond ( en zoveel bezoek krijg ik niet gemiddeld 1x in de 2 weken) omdat het bezoek anders was ( in de zin van doodshoofden op tshirts ect.). En als hoogtepunt mijn partners verjaardag dat mocht volgens hem niet op een zaterdag gevierd worden omdat zondag een rustdag is.

Januari de sneeuw lag voor de deur op een zondag en wij lopen naar buiten half de straat liep buiten sneeuwballen te gooien. Natuurlijk deden wij mee, lekker naar mekaar gooien. Volgende dag kwam de buurman klagen want sneeuwballen mag je niet gooien op een zondag want dan ben je aan het werk! En of we dat niet meer wilde doen. Toen mijn partner daar tegen in ging kregen we te horen dat we ongelovige waren en dat er in het verleden een hoop gelovige mensen dood zijn gemaakt??

Mijn partner was wat aan het zagen en had de muziek een aangezet ( voor het eerst sinds wij hier wonen). En nee de muziek stond niet hard maar wel de ramen open en nog geen 10 minuten later kwam de buurman klagen omdat hij aan het lezen was. Of de muziek uitmocht.

De straat moest opgehoogd worden en dus zand besteld. Door de ophoging aan de voorkant was er wat zand wat nog niet eens maar bijna in zijn tuin liep. En dus kwam die daar over klagen. Wij wilde in de voortuin stenen gooien lekker een onderhoudsvriendelijke tuin. Maar dat wilde hij niet omdat hij er tegen aan moest kijken. En dus werd het weer zijn zin. Aan de achterkant moesten er tegels opnieuw neergelegt worden. Een klus van 2 dagen. Mijn partner daar meebezig om een uur of 20 en natuurlijk kwam de buurman weer klagen omdat hij naar bed wilde en het slaan van tegels te veel lawaai maakte.

Toen kwam die klagen dat wij niet getrouwd waren maar samenwonend. En als klap op de vuurpijl mijn partner was gister in de schuur even snel wat zagen en had heel zachtjes de muziek aangezet. Je kon de muziek niet eens buiten horen. En natuurlijk kwam die klagen want hij was bezig in de schuur.

Wat moet ik nou met die man, hij begint me te irriteren. Ik wel me best wel aanpassen maar het moet wel redelijk blijven. Alleen het probleem is hij ziet alleen zwart en wit en niet grijs. Zijn gezang op een zondag moet ik accepteren ( heb er geen moeite mee) maar alles wat wij doen is fout.

Samenvatting:
Buurman klaagt over wasmachine,bezoek,douchen,hond,zand, sneeuwballen gooien,verjaardagen,bezoek en zelfs samenwonen.
Ts weet het even niet meer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 mei 2010 @ 12:40:36 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81045965
Stop met aanpassen en ga leven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:41:22 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_81046005
Wat dacht je van vol er tegenin gaan en 'm op z'n plaats zetten?

Dat je z'n zondagse gezeik überhaupt aanhoort man. Hij had bij mij al lang de deur op z'n snuffert gehad.
Ik ga naar huis.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:43:13 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81046063
tegen de buurman zeggen dat ie op kan flikkeren met z'n gezeik.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:43:24 #5
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_81046069
Hahahha. TS is bang van een godsdienstwaanzinnige. Als iemand tegen mij kwam zeggen dat ik geen apparaten op zondag mocht gebruiken zou ik hem echt keihard uitlachen.

Je laat je wel echt op je nummer zetten zeg als ik het zo lees.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:44:53 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81046120
Welkom in een overvol land, waar 80% van de mensen wel eens last heeft van z'n buren... Als-ie overdrijft: gewoon negeren. En wat die wasmachine betreft: vanwege milieu- en efficiency-overwegingen is het juist aan te raden om hem om 11 uur 's avonds pas aan te zetten. Net als douchen om die tijd, niets mis mee. Geef buurman oordopjes?
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:43 schreef HunterSThompson het volgende:
Hahahha. TS is bang van een godsdienstwaanzinnige. Als iemand tegen mij kwam zeggen dat ik geen apparaten op zondag mocht gebruiken zou ik hem echt keihard uitlachen.
^^ Dat dus.
Ik stel nog steeds voor de "vrijheid van godsdienst" uit de grondwet te schrappen, en te vervangen door "val anderen niet lastig met je godsdienst".
censuur :O
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:45:00 #7
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_81046125
Zelden iemand meegemaakt die zo tolerant is als jij. Wat een vreselijke zeikstralen die buren van je, ik had het wel geweten. Je moet je niks aantrekken van die lui, mooi laten staan wanneer die aanbelt om te klagen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_81046142
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:43 schreef Maanvis het volgende:
Dat dus

Dat je al die shitzooi over je heen laat komen joh.

Die enge gereformeerden zijn nog enger dan het geloof waar men in Nederland zo bang voor is. Dat vergeet men altijd.
pi_81046145
Laat hem de politie maar bellen. Die lacht hem keihard uit en zal de beste man uitleggen dat er van 10 tot 22 uur gewoon geluid gemaakt mag worden. Ook op zondag.
pi_81046171
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:41 schreef nietzman het volgende:

Dat je z'n zondagse gezeik überhaupt aanhoort man. Hij had bij mij al lang de deur op z'n snuffert gehad.
dit ja.
  Donald Duck held woensdag 5 mei 2010 @ 12:46:29 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_81046186
Op geen enkel punt toegeven en die vent negeren. Hij bepaalt jouw leven toch niet zeker.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_81046212
Als jij/jullie gewoon vinden dat de 'overlast' die jullie veroorzaken binnen heel normale grenzen valt, dan moet je vanaf nu niet meer ingaan op waar hij over komt klagen. Als je elke keer toegeeft, wordt het van kwaad tot erger. Zo bemoeit hij zich dus ook al met jullie relatie. Zeg gewoon dat je iets niet doet als je het er niet mee eens bent. Het is zijn probleem en als jij het negeert, blijft het zijn probleem. Laat hem de politie maar bellen als hij wilt, die doet daar namelijk toch niets mee.

Ga de discussie ook niet aan, ga je niet verantwoorden waarom je iets wel/niet doet. Wees kort en duidelijk en zeg gewoon eens: 'nee, dat doen wij niet.' En laat hem dan maar staan.
pi_81046217
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:38 schreef davo1979 het volgende:
Zijn gezang op een zondag moet ik accepteren ( heb er geen moeite mee) maar alles wat wij doen is fout.
Daarover zou ik gaan klagen bij hem, want hij is dan aan het werk!

Je buurman lijkt een zeer egocentrisch persoon die weinig tot niets accepteert wat niet naar zijn zin is. We leven in een vrij land en al is je buurman extreem rechts, je zult er mee moeten leven. Laat niet zo over je heen lopen en kom eens voor jezelf op. Je buurman is niet de enige in deze wereld en als hij moeite heeft met mensen die hem irriteren dan zal hij het klooster eens op moeten zoeken.

Aanpassen oke, maar het moet inderdaad niet te ver gaan. Bovendien, misschien wordt het eens tijd dat hij zich aanpast?
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:47:16 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_81046220
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:40 schreef Netsplitter het volgende:
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:49:22 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_81046290
Als je hem altijd gelijk geeft, gaat het van kwaad tot erger.

Nu moet je zijn slechte gewoontes weer gaan corrigeren, dat is altijd lastiger. Maar het is nooit te laat om te beginnen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_81046351
Oh daar zou ik me echt niet aan aanpassen hoor. Fuck that, iedereen moet toch leven zoals ze willen. Zolang je niet ECHT overlast geeft dan kan je in je EIGEN huis toch best op zondag een klusje doen, of de muziek aan hebben met de ramen open, of buiten in de tuin bezig zijn.

En heb je serieus nou niet de tuin genomen die je wou omdat de buurman er niet tegenaan wilde kijken?
pi_81046362
Ik zou dus meteen die stenen in mijn tuin gaan flikkeren, bij voorkeur op zondag. En bij de eerste de beste keer dat ie kwam klagen even zeggen dat zijn geloof jou niet (meer) gaat beperken in jouw leefstijl.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_81046399
Respect voor TS en partner voor jullie geduld.

Dacht je dat die junk erg was.... DAMN!

Heeft die man aan de andere kant ook buren?
pi_81046411
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Op geen enkel punt toegeven en die vent negeren. Hij bepaalt jouw leven toch niet zeker.
Lol, ik ken jou als iemand die vindt dat moslims zich moeten aanpassen, anders gaan ze maar weg uit Nederland. dat mensen met een andere cultuur zich moeten aanpassen aan de dominante cultuur geldt opeens niet wanneer jij zelf in een christelijk dorp komt te wonen?
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Welkom in een overvol land, waar 80% van de mensen wel eens last heeft van z'n buren... Als-ie overdrijft: gewoon negeren. En wat die wasmachine betreft: vanwege milieu- en efficiency-overwegingen is het juist aan te raden om hem om 11 uur 's avonds pas aan te zetten. Net als douchen om die tijd, niets mis mee. Geef buurman oordopjes?
[..]

^^ Dat dus.
Ik stel nog steeds voor de "vrijheid van godsdienst" uit de grondwet te schrappen, en te vervangen door "val anderen niet lastig met je godsdienst".
net als jou overigens, ook al zo'n rechts boefje
pi_81046515
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:51 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik zou dus meteen die stenen in mijn tuin gaan flikkeren, bij voorkeur op zondag. En bij de eerste de beste keer dat ie kwam klagen even zeggen dat zijn geloof jou niet (meer) gaat beperken in jouw leefstijl.
pi_81046641
Ik zou bijna willen dat ik zo'n buurman heb!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_81046661
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:45 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat dus

Dat je al die shitzooi over je heen laat komen joh.

Die enge gereformeerden zijn nog enger dan het geloof waar men in Nederland zo bang voor is. Dat vergeet men altijd.
Zeker mee eens, eerst dacht ik toen ik hoorde dat er marrokanen naast me woonde van Ohhnee. Valt reuze mee. Hun hebben geen last van mij en ik eigenlijk niet van hun. Meer gezelligheid soms komen ze vragen of wij wat met hun willen maken en zo ook komen ze ons soms helpen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:59:54 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81046672
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:52 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]
net als jou overigens, ook al zo'n rechts boefje
Wat is er "rechts" aan vinden dat mensen zich naar de huidige geldende fatsoensnormen mogen gedragen? En "het geloof" is een Middeleeuws restant wat van mij mag verdwijnen, maakt me niet uit wel geloof. Uitgezonderd sinterklaas e.d., maar niet als je ouder dan 8 bent.

Beetje olie op het vuur voor TS: zet zoiets in je tuin:
pi_81046740
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:47 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Daarover zou ik gaan klagen bij hem, want hij is dan aan het werk!

Je buurman lijkt een zeer egocentrisch persoon die weinig tot niets accepteert wat niet naar zijn zin is. We leven in een vrij land en al is je buurman extreem rechts, je zult er mee moeten leven. Laat niet zo over je heen lopen en kom eens voor jezelf op. Je buurman is niet de enige in deze wereld en als hij moeite heeft met mensen die hem irriteren dan zal hij het klooster eens op moeten zoeken.

Aanpassen oke, maar het moet inderdaad niet te ver gaan. Bovendien, misschien wordt het eens tijd dat hij zich aanpast?
Op dat punt ben ik inmiddels gekomen. Iets is niet automatisch bij mij zwart of wit maar kan ook weleens grijs zijn. Alleen blijkbaar bij dat soort mensen niet. Er valt niet te praten.
pi_81046759
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
Of je zorgt er gewoon voor dat je minder gefrustreerd wordt, waardoor je zo'n buurman zou nodig hebben om je spanning te lozen
pi_81046808
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is er "rechts" aan vinden dat mensen zich naar de huidige geldende fatsoensnormen mogen gedragen? En "het geloof" is een Middeleeuws restant wat van mij mag verdwijnen, maakt me niet uit wel geloof. Uitgezonderd sinterklaas e.d., maar niet als je ouder dan 8 bent.

[ afbeelding ]
Fatsoen is net zo irrationeel als religie. En fatsoen eisen is net zo arrogant. Wat is het verschil tussen eisen dat er perse handjes geschud moeten worden bij een ontmoeting en eisen dat er rustig aan gedaan wordt op zondag?
pi_81046830
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:52 schreef Frishe het volgende:
Respect voor TS en partner voor jullie geduld.

Dacht je dat die junk erg was.... DAMN!

Heeft die man aan de andere kant ook buren?
Ja zeker wel, aan de andere kant zijn sinds een paar weken ook een jong stel komen wonen. En je raad het al ook daar klaagt die. Alleen die geven niet mee. Waardoor de buurman weer zijn gelijk bij ons probeerde te halen. Wat niet lukte omdat mijn partner zei van het moet toch van 2 kanten komen. ( hij had geklaagt over hun verbouwing, hun gingen klagen over zijn gezing).
pi_81046909
Is het niet mogelijk om het op een positieve manier aan te pakken dan? Afspraak maken met de buurman, lekkere cake mee, en simpelweg zeggen: Ik respecteer uw geloof, ik wil me best inhouden op zondag om u en uw geloof te respecteren, maar ik moet verder wel kunnen leven en mijn eigen leven leiden.

pi_81046942
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:07 schreef Faithfulness het volgende:
Is het niet mogelijk om het op een positieve manier aan te pakken dan? Afspraak maken met de buurman, lekkere cake mee, en simpelweg zeggen: Ik respecteer uw geloof, ik wil me best inhouden op zondag om u en uw geloof te respecteren, maar ik moet verder wel kunnen leven en mijn eigen leven leiden.

Met een beetje rattengif erin. Kan best een geslaagde middag worden.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:24:02 #30
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_81047403
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:07 schreef Faithfulness het volgende:

Rot toch op met je: "Ik wil me best inhouden op zondag om u en uw geloof te respecteren." Gelovigen moeten juist respecteren dat ik geen enkel geloof heb en op zondag doe wat ik wil.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_81047426
Klinkt als een hele erge refo die man
Heb naast me ook buren die zwaar refo zijn en dat is een jong stel met 3 kids
Toch doen wij zondags alles wat we willen en nooit geen commentaar
Het enigste wat we doen als iemand van hun binnenkomt is de radio of tv uitzetten zolang ze er zijn
Heb nog nooit zulke goede buren gehad
Veel succes en sterkte ermee en laat jullie niet gek maken
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:28:55 #32
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_81047566
niks van aantrekken. Je bent hem niks verplicht
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_81047633
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:24 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Rot toch op met je: "Ik wil me best inhouden op zondag om u en uw geloof te respecteren." Gelovigen moeten juist respecteren dat ik geen enkel geloof heb en op zondag doe wat ik wil.
Ik ben het daar als ongelovige helemaal mee eens. Maar zij niet
pi_81047704
Laat 'm de Rijdende rechter inschakelen ,wordt vast een mooie uitzending.
pi_81047861
Ik krijg nogal haatgevoelens van dit verhaal
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:43:03 #36
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_81048044
Waarom zeg je niet gewoon dat je niet meer gediend bent van zijn, in jouw ogen, onterechte klachten?
En dat als hij nog meer dingen heeft waar hij zogenaamd 'last' van heeft, of waar hij zich aan irriteert, dat hij dan maar een lijstje moet maken en die bij de eerstvolgende VVE vergadering naar voren kan brengen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_81048056
Idd, ik had al lang een pentagram in de voortuin gelegd en 666 met bloemetjes in het gras aan de achterkant. Allemaal satanssymbolen aan de muur van schuur, net zolang tot die buurman zijn excuses aan komt bieden of zelf zijn biezen pakt.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:43:28 #38
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_81048057
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:33 schreef sig000 het volgende:
ja doe dat !
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:51:42 #39
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81048307
quote:
Wij wilde in de voortuin stenen gooien lekker een onderhoudsvriendelijke tuin. Maar dat wilde hij niet omdat hij er tegen aan moest kijken. En dus werd het weer zijn zin.

Misschien eens tijd om die gast te negeren? Wat een idioot. Altijd weer die gelovigen, ziek word je er van.
Bedankt Hans.
pi_81048469
Gewoon negeren. Je gaat de wensen van die hufter toch niet tegemoet komen? Iedereen moet maar met hem rekening houden?? Wat een onzin!
pi_81048901
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:59 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Zeker mee eens, eerst dacht ik toen ik hoorde dat er marrokanen naast me woonde van Ohhnee. Valt reuze mee. Hun hebben geen last van mij en ik eigenlijk niet van hun. Meer gezelligheid soms komen ze vragen of wij wat met hun willen maken en zo ook komen ze ons soms helpen.
Vreemd trouwens dat je dat wel te horen kreeg maar niet dat er een gestoorde vent aan de andere kant woont...
pi_81048911

Ik moest hieraan denken.

Maar serieus; laat je leven toch niet zo verzieken om wat iemand vindt wat op zondag niet mag
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_81049898
Ik ben normaal iemand niet die de confrontatie aangaat. Of expres uitlokt ofzo. En als ik uit me sluiter spring dan ben ik meestal heel erg kwaad en dan zeg ik natuurlijk dingen waar je later weer van denkt.... Komt er gewoon op neer dat ik heel lang de lieve vrede wil houden. Maarja ik begon dus aan mezelf te twijfelen van maak ik zo veel geluid dan?
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:04:11 #44
3542 Gia
User under construction
pi_81050520
Jeej, daar ga je je toch niet aan aanpassen. Als ik op zondag mijn auto wil wassen en de was wil draaien, dan doe ik dat. Geen buurman die me tegenhoudt.
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:07:29 #45
3542 Gia
User under construction
pi_81050623
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:43 schreef davo1979 het volgende:
Ik ben normaal iemand niet die de confrontatie aangaat. Of expres uitlokt ofzo.
Dat hoef je ook niet. Als die kerel aan de deur komt met het verzoek de wasmachine uit te zetten omdat het zondag is, dan zeg je gewoon dat je daar geen gehoor aan geeft. Dat er geen enkele wet is die het wassen op zondag verbiedt.

's Avonds niet wassen.....kun je nog aan tegemoet komen, maar je mag gewoon op zaterdag een verjaardag vieren, als je je houdt aan de wettelijke geluidsbepalingen.

Je laat toch verdomme (ja ik vloek, laat maar aan je buurman zien) je leven toch niet compleet bepalen door zo'n godsdienstwaanzinnige!!
pi_81050812
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:07 schreef Gia het volgende:
Je laat toch verdomme (ja ik vloek, laat maar aan je buurman zien) je leven toch niet compleet bepalen door zo'n godsdienstwaanzinnige!!
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:09:58 #47
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_81052334
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:43 schreef Casos het volgende:
Idd, ik had al lang een pentagram in de voortuin gelegd en 666 met bloemetjes in het gras aan de achterkant. Allemaal satanssymbolen aan de muur van schuur, net zolang tot die buurman zijn excuses aan komt bieden of zelf zijn biezen pakt.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:14:49 #48
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_81052455
quote:
Dit
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_81053033
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:14 schreef Drinky het volgende:

[..]

Dit
Hier stiekem eigenljik nog één. Alleen zal die refo-buurman snel doorhebben dat dat klagen alleen maar averechts werkt.
pi_81056138
TS ik begrijp dat je rekening wilt houden met je buren want je moet er toch naast wonen. Maar dit gaat wel erg ver.

Als hij de volgende keer komt klagen over het een of het ander zou ik hem duidelijk maken dat je best rekening wilt houden met hem maar dat je nog wel gewoon je eigen leven moet kunnen leiden. Hij heeft een bepaald geloof maar dat betekent niet dat jij je bij alles wat je doet moet aanpassen aan zijn geloof.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_81057468
quote:

[ afbeelding ]
En draai elke zondag Pantera. Op standje 11.
pi_81057626
Geloof lijkt mij niet iets waar je je aan hoeft aan te passen tenzij je daar voor kiest, welk geloof dan ook.
het enige waar je mee te maken hebt is de wet.
volgens de wet mag je (als buurman echt vervelend wil doen) niet na 10 uur in de avond veel lawaai maken, vraag is of de wasmachine daar onder valt. (lijkt mij niet, maar ik weet niet wat voor wandjes er tussen jullie huizen staan), voor de wet mag je gewoon op zaterdag je verjaardag vieren, dus als je daarin meegaat met je buurman is dat jouw/ jullie keuze, oftewel een tegemoetkoming van jullie kant, misschien dat een keer communiceren?
uitleggen dat je zijn geloof respecteert maar dat je zelf niet gelovig bent en er van uit gaat dat hij jouw ongelovigheid ook respecteert? dat jij er dus vanuit gaat dat je de wet respecteert en alles wat daar boven op komt een tegemoetkoming is die je niet verplicht bent en dat hij dat best kan waarderen ipv weer om meer te vragen?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81057852
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zo die is geil!
pi_81058016
Haha wat doorgeslagen freak!
Als ik jou/jullie was zou ik juist demonstratief:
's avonds laat of vroeg in de ochtend de wasmachine aanzetten, extra vaak bezoek uitnodigen, 's avonds laat of snachts uitgebreid gaan douchen, sneeuwballen gooien in de lente, verjaardagen vieren op zondag en telkens een groot feest geven als je een X-aantal jaar samenwoont.
En alstie commentaar heeft, dan zeg je gewoon dat je dat lekker zelf bepaalt.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:35:07 #55
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81058418
TS; je hebt het steeds over "je partner". Dat leest alsof je homoseksueel bent.

Als dat zo is, is dat een extra reden voor een godsdienstwaanzinnige om jullie lastig te vallen...

Misschien helpt het als je een paar weken achter elkaar woningaanbiedingen door z'n brievenbus propt. Liefst hutjes ergens op de hei in de BibleBelt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:42:04 #56
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_81058702
Ik had die man allang een schop onder z'n hol gegeven. Ga lekker ergens anders je eigen geloof opdringen aan anderen.
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:44:16 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81058787
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:35 schreef Daffodil31LE het volgende:

Als dat zo is, is dat een extra reden voor een godsdienstwaanzinnige om jullie lastig te vallen...

Misschien helpt het als je een paar weken achter elkaar woningaanbiedingen door z'n brievenbus propt. Liefst hutjes ergens op de hei in de BibleBelt.
ik denk dat TS in een 2 onder 1 kap woont of verbouwde boerderij, in de bible belt .
Nunspeet, putten of wat anders?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81065426
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik denk dat TS in een 2 onder 1 kap woont of verbouwde boerderij, in de bible belt .
Nee is rijtjes want bij de andere kant van de buren klaagt hij ook.

Maar Tholen zou ook nog kunnen.

------------

En ik zou tegen die vent zeggen dat hij de vinkentering kan krijgen.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:54:19 #59
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_81067388
Op zondag de hele dag lang bij hem gaan klagen! en controleren of hij toch niet stiekem dan tv kijkt, dan mag eigenlijk ook niet
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:57:25 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_81067538
quote:
Inderdaad. Zolang geen WET het verbied, steek ik op zondag met gerust hart een boor in de muur als ik even wat wil klussen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:03:46 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81067817
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:12 schreef WRH het volgende:
uitleggen dat je zijn geloof respecteert maar dat je zelf niet gelovig bent en er van uit gaat dat hij jouw ongelovigheid ook respecteert? dat jij er dus vanuit gaat dat je de wet respecteert en alles wat daar boven op komt een tegemoetkoming is die je niet verplicht bent en dat hij dat best kan waarderen ipv weer om meer te vragen?
Mijn ervaring is dat er met gelovigen geen discussie mogelijk is: "het is zo, want het staat in het boek, en het staat in het boek, omdat het zo is", is de redenatie.
Verder klinkt "ongelovige" altijd alsof er wat mis is met die persoon, terwijl het juist de gelovige is die in sprookjes gelooft.
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Inderdaad. Zolang geen WET het verbied, steek ik op zondag met gerust hart een boor in de muur als ik even wat wil klussen.
Dat is ook helemaal niet raar: als je doordeweeks werkt, en net in je nieuwe huis zit, heb je 2 dagen per week om te klussen. Als je buurman er dan 1 wil inpikken blijft er weinig over...
pi_81068922
Koop een roestige klassieke auto en dan elke zondag met de slijptol aan de gang
pi_81068981
Succes gegarandeerd.
pi_81069108
Rijdende rechter of aanverwant TV programma erbij en de kijkers liggen dubbel.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:34:22 #65
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_81069224
Haha, met z'n geloof. Zeg dan tegen hem dat jij niet gelooft op zijn manier en dat jij dus niet volgens die regels hoeft te leven!

Pakt dat niet verkleed jezelf dan als Satan compleet met hoorns en bokkepoten en klop midden in de nacht aan om te klagen over de stilte. Iets wat niet bij jouw geloof hoort.
Begin ook te klagen over het feit dat hij getrouwd samenwoont. Dit vind jij niet zo netjes want in je geloof is het huwelijk een gruwelijk iets.
Vraag hem ook waarom ze vroeger dat kind niet hebben laten aborteren. Zo zou Satan het gewild hebben.

Klinkt allemaal niet netjes maar hij is net zo erg nietnetjes. De geloofsjunk.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:51:00 #66
3542 Gia
User under construction
pi_81069933
Wat mankeert die zoon trouwens, dat hij op zijn 30ste nog thuis woont?
pi_81071725
What the fuck, waarom doe je alles wat hij zegt?
Zet eens een keer lekker (hard) muziek op op zondag. En als hij komt klagen, de deur niet open doen. Verder negeren en genieten van je leven.
pi_81072479
quote:
Hallo,

Wat moet ik nou met die man, hij begint me te irriteren.

Hij begint je te irriteren?? Bij de eerste twee klachten had ik het al gehad. Jij noemt er hier twintig. Daarom geloof ik je ook eigelijk niet, want je bent echt niet goed bij je hoofd als je zo naar de pijpen danst van zo'n trieste rukker
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 6 mei 2010 @ 03:43:28 #69
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81074701
De buurman klaagt zoveel omdat de TS een laffe hond is die er niks van durft te zeggen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  donderdag 6 mei 2010 @ 04:17:45 #70
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_81074762
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 03:43 schreef goofy_goober het volgende:
De buurman klaagt zoveel omdat de TS een laffe hond is die er niks van durft te zeggen.
Tsja wie pikt dat.

Maarreeee ga op vrijdag effe bij de buurman langs en vertel dat je Moslim bent en of hij het effe vrijdags wat rustiger aan moet doen want ja jij moet je 5x per dag concentreren op je gebedje
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 6 mei 2010 @ 04:22:13 #71
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_81074770
damn....

Geef je buurman een bijbel....en highlight verdraagzaamheid!

en stop met dat aanpassen....of ga je ook mee doen met de ramadan als je andere buren
je vragen om niet te eten omdat het een religieuse maand is?
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_81074776
urrrrrrrr keturrrrrrrrrrrrrrr
pi_81074795
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

En draai elke zondag Pantera.Slayer. Op standje 11.

"These go to eleven!"

TS, je buurman spoort niet en je moet je niet zo laten onderdrukken, wat is de volgende stap, gaat hij je aanlijnen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_81074800
Dit lijkt me een zaak voor meester Visser.

Tijd voor een locatiebezoek
pi_81074801
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 04:37 schreef DrDentz het volgende:
Dit lijkt me een zaak voor meester Visser.

[ afbeelding ]

Tijd voor een locatiebezoek
Ze lopen TS te beflikkeren!
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:29:58 #76
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_81075633
Wat verschrikkelijk. Eerlijk is eerlijk, ik zou ook niet meteen zoals veel FOK!ers hier roepen meteen een pentagram aan de muur hangen. Alhoewel ik al wel bij mijn bezoek hem had verteld dat mijn bezoek hem geen reet aangaat en dat meneer wat minder aan de buitenkant moet oordelen. Nu hij ook al over je relatie commentaar geeft zou ik eens sterk bevriend gaan raken met de andere buren van meneer de refo. Dan kunnen jullie afspraken maken over hoe jullie dit gezamenlijk aanpakken zodat hij bij zijn beide buren bot vangt met zijn lullige regeltjes en verzoeken.

PS: blijf wel beleefd, ondanks dat je dus zijn wensen afwijst. Ga niet schelden, wijs doen of wat dan ook. Dat werkt alleen maar tegen je.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_81075685
Wat is TS een zwakkeling zeg. Gewoon nee op zijn flikker geven.
pi_81076451
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 01:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hij begint je te irriteren?? Bij de eerste twee klachten had ik het al gehad. Jij noemt er hier twintig. Daarom geloof ik je ook eigelijk niet, want je bent echt niet goed bij je hoofd als je zo naar de pijpen danst van zo'n trieste rukker
Maar toch, props voor TS.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:34:49 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_81076545
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 08:29 schreef Cat_Tank het volgende:
PS: blijf wel beleefd, ondanks dat je dus zijn wensen afwijst. Ga niet schelden, wijs doen of wat dan ook. Dat werkt alleen maar tegen je.
Na zo'n lijst godgeklaagd mag je toch wel een keertje op zondag je auto wassen dacht ik zo. En als hij erover zeurt ook even aanbieden om die van hem te doen!

Anders zou ik het bij luidruchtige seks houden, elke zondag! En als hij komt klagen ontkennen dat je het hebt omdat je nog niet getrouwd bent!

Wat een mafkees!

En TS moet zijn ballen is in laten dalen, anders blijft hij het pispaaltje!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_81076620
Ook een keer zo verhaal gehoord. Meisje d'r vriendje had refo ouders, of de tv de huiskamer uit kon als zij langskwamen

En zij mocht de hele middag niet roken, want opa vond dat vrouwen niet mochten roken.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:42:10 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81076701
quote:
Dat en niets anders.
Fijn voor je buurman dat hij zijn leven leidt als rechtschapen Christen, maar dat hoeft ie jullie niet op te leggen en jullie hoeven daar al helemaal niet in mee te gaan.
Niks mis met rekening houden met elkaar, maar dit is je wil opleggen aan je buren. Niet meer accepteren, dus.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_81076949
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat en niets anders.
Fijn voor je buurman dat hij zijn leven leidt als rechtschapen Christen, maar dat hoeft ie jullie niet op te leggen en jullie hoeven daar al helemaal niet in mee te gaan.
Niks mis met rekening houden met elkaar, maar dit is je wil opleggen aan je buren. Niet meer accepteren, dus.
Ben ik het ook mee eens. Ik vind het heel bijzonder van je TS, dat je je zó aanpast aan de wensen van de buurman, maar hallo, je wilt toch zelf ook een leven hebben???? Het is toch te zot voor woorden dat bij wijze van spreken jouw bezoek zich om moet kleden omdat de buurman ze twee tellen ziet lopen als ze vanuit de auto naar je deur lopen? En dat als je beiden ft werkt, je maar 1 dag, en dan nog enkel tussen gristelijke tijdstippen ook, mag klussen omdat zondag een rustdag is. Sneeuwballen gooien werken??? Die man kent geen plezier in het leven, en gun hem nou niet doe lol dat hij jullie plezier ook afpakt.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:52:06 #83
86793 wwwer
The one and only
pi_81076958
Hoe meer je aan zijn nukken toegeeft hoe meer hij zal komen zeuren.

Ik zal een gewoon leven gaan leiden, gewoon op zondag werken boren etc.. Ga niks overdrijven. Als het doorgaat ga naar je woiningbouw, wijkagent etc en ga een gesprek aan met zo iemand er bij. Jullie mogen gewoon leven klaar...
Graaauuww?
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:00:47 #84
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_81077209
stuur de rijdende rechter erop af
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_81077440
jij lijkt me wel een relaxte buurman zeg; altijd maar rekening houden met de ander
maar je overdrijft misschien wel een beetje, denk je niet?
pi_81077479
quote:
Toen kwam die klagen dat wij niet getrouwd waren maar samenwonend.
Het gore lef. .
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:19:07 #87
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81077635
hoax, welke randdebiel laat zichzelf nu zo lang de les lezen. Daarnaast geloof (hehe) ik niet dat iemand zo erg zijn overtuiging wil opleggen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:19:14 #88
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_81077638
Tering jantje...
Ik was er na een paar weken al klaar mee geweest.
je bent buren en dient het elkaar niet moeilijk te maken.
Zondagsrust en avondrust een beetje respecteren is wel prettig, maar niet in het extreme!
Je moet het met elkaar oplossen en niet dat jij je steeds aanpast.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:20:24 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81077663
Je bent toch toevallig niet buren met Matthijs/Chriss???
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:20:49 #90
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_81077675
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:19 schreef pisnicht het volgende:
hoax, welke randdebiel laat zichzelf nu zo lang de les lezen. Daarnaast geloof (hehe) ik niet dat iemand zo erg zijn overtuiging wil opleggen.
Ga je auto eens op zondag in Ermelo Staphorst wassen en geloof (hehe)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_81077715
Je kan de buurman simpelweg uitleggen dat jullie zijn christelijke levensovertuiging niet delen, maar dat je/jullie naar jullie mening hem voldoende tegemoed zijn gekomen en dat ook zullen blijven doen in de toekomst.

Goede buren ben je samen, dus hij mag ook wel enig begrip tonen voor jullie, daar mag je hem wel even aan herinneren.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_81077740
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:22 schreef fruityloop het volgende:
Je kan de buurman simpelweg uitleggen dat jullie zijn christelijke levensovertuiging niet delen, maar dat je/jullie naar jullie mening hem voldoende tegemoed zijn gekomen en dat ook zullen blijven doen in de toekomst.

Goede buren ben je samen, dus hij mag ook wel enig begrip tonen voor jullie, daar mag je hem wel even aan herinneren.
Die gereformeerden laten regeren is echt de grootste fout in jaren geweest. Nu denken ze ook echt dat ze wat te vertellen hebben enzo.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:23:50 #93
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_81077763
quote:
Kom eens wat vaker naar Zeeland zou ik je zeggen.. je zou je verbazen..
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:22 schreef fruityloop het volgende:

Dat dus.. je zal er waaschlijnlijk nog wel even naastwonen, dus je wil niet te veel onenigheid.. maar respect werkt twee kanten op.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:26:14 #94
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_81077838
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:51 schreef Mwanatabu het volgende:
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:28:16 #95
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81077906
hhookkss
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:32:03 #96
3542 Gia
User under construction
pi_81078017
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
hhookkss
Nee hoor, ik geloof wel dat je zulke zeurders hebt. De fout ligt uiteraard bij TS. Je gaat niet akkoord met zaken die gewoon normaal zijn.

Als die man je wasmachine kan horen, dan was je niet na 22.00 uur. Simpel.
Maar niet wassen op zondag overdag is gewoon teveel gevraagd.
Niet klussen ook.
Zeuren over de kleding van je bezoek! Ik zou er zelf zo bij gaan lopen, ook.

Maareh, TS, houd je ons wel op de hoogte van de ontwikkelingen?
pi_81078082
quote:
Tijd om dan een keer uit je grot te kruipen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:35:01 #98
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81078108
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 04:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

"These go to eleven!"

TS, je buurman spoort niet en je moet je niet zo laten onderdrukken, wat is de volgende stap, gaat hij je aanlijnen?
Spinal Tap
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2010 @ 10:42:37 #99
43556 miss_dynastie
pi_81078322
quote:
Wij wilde in de voortuin stenen gooien lekker een onderhoudsvriendelijke tuin. Maar dat wilde hij niet omdat hij er tegen aan moest kijken. En dus werd het weer zijn zin.

Ts weet het even niet meer.
TS moet op assertiviteitstraining, écht!
pi_81078750
Wat heeft TS er van weerhouden om in een vroeg stadium al aan te geven het geloof van de buurman te respecteren, maar niet te delen? Heel goed dat de buurman er allemaal regels op na houdt, maar die regels gelden niet voor TS. Als je dit op een nette doch duidelijke manier had medegedeeld dan was hij hoogstwaarschijnlijk snel klaar met zijn gezeik.

Als je bij kleine dingetjes toe gaat geven en zo laat zien ook bepaalde regels over te nemen dan ziet hij kansen om je te bekeren. Beetje bij beetje probeert hij je kennis te laten maken met meer regels en uiteindelijk ontkom je er niet meer aan om op zondag 3 maal daags naar de kerk te gaan. Dan heeft hij je zo ver gekregen dat jij je nieuwe buren ook probeert te bekeren.

Kortom. Je moet je niet zo laten kennen. Door toe te geven geef je hem steeds weer gelijk. Mijn buren zouden mij eens moeten vertellen dat ze mijn vrienden niet goedkeuren. Wat een grap.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:02:46 #101
37248 BertV
Klei indiaan
pi_81078896
Je moet rekening houden met elkaar.
Ik heb door mijn opvoeding een klap mee gekregen en weet precies wat je wel of niet op zondag mag doen.
Maar niet van dat kruiperige richting je buurman, hij is fundamentalistisch christen jij niet.
quote:
Toen kwam die klagen dat wij niet getrouwd waren maar samenwonend.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_81079430
De algemene norm, zoals ook door de politie wordt gehanteerd bij geluidsoverlast is 's avonds 22.00, en volgens de "goed fatsoen" norm is zondag een dag die je probeert te vermijden als je aan de gang gaat met hogedrukreinigers, stratenmakersmachines etc etc. Verder dan dat zou je medewerking in de basis niet hoeven te gaan, maar een stapje extra kan soms veel koude uit de lucht halen. Deze buurman maakt hier echter zwaar misbruik van, en je zal toch ook je eigen woongenot tot op een zekere hoogte op moeten eisen, wat inhoudt dat hij die incidentele douche door de week ook maar voor lief zal moeten nemen.

Probeer indien mogelijk zoveel mogelijk weg te sturen van het religie stuk, dat is zijn referentiekader, niet dat van jullie. Voor jullie beiden geldt er de algemene norm om het zo te noemen, daar moet je de afspraken aan ophangen in mijn ogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door fruityloop op 06-05-2010 11:26:51 ]
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_81079754
denk dat iedereen het er wel over eens is dat de buurman van TS niet meer van deze tijd is, maar ondertussen blijft het wel de buurman, die is dus best moeilijk te vermijden of compleet te negeren, dat klinkt wel leuk maar in de praktijk werkt het gewoon toch anders.
TS wil ongetwijfeld de woonsituatie wel een beetje leefbaar houden en dat doe je met af en toe wat toegeven.
dat heeft TS dan ook ruimschoots gedaan maar misschien dat juist daardoor de buurman het signaal heeft gekregen dat hij alles kan opdringen bij TS en partner.

grens bepalen is iets dat alleen TS kan doen en staat verder los van de buurman, TS zal voor zichzelf moeten bepalen hoever en hoelang nog.
voor jezelf bepalen welke 'last' die je 'veroorzaakt' puur en alleen stoort op basis van geloof van de buurman en dus niet wettelijk de handhaven is door hem en die gaan negeren, die grens moet je gaan beslissen.

je zou het eventueel kunnen proberen met een gesprek, zoals door anderen gezegd verwacht ik daar eerlijk gezegd ook niet heel veel van als deze persoon zo enorm in zijn geloofsovertuiging zit maar ik denk dat het goed is voor 2 dingen; je hebt voorjezelf het gevoel dat je het echt echt geprobeerd hebt en mocht het verder escaleren kun je naar andere partijen (denk aan wijkagent etc) ook aangeven dat het niet aan jou gelegen hebt en dat je het echt wel op een normale manier probeerde.
en daarna gewoon houden aan alle wettelijke bepalingen en de rest van zijn grillen skippen en alleen nog maar vriendelijk gedag zeggen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81079946
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:35 schreef Daffodil31LE het volgende:

Nee ben niet homo, heb vriendin. Maar vind vriendin altijd een beetje kinderlijk klinken.
pi_81079975
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Rijtjeswoning in krimpen aan de ijssel, toevallig in de wijk waar een hoop gereformeerde wonen.
pi_81080056
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:51 schreef Gia het volgende:
Wat mankeert die zoon trouwens, dat hij op zijn 30ste nog thuis woont?
Zo gaat dat geloof ik in die families. Je gaat pas samenwonen als je getrouwd ben. En neuken voor het huwelijk kan natuurlijk niet. Als ik naar hem kijk zie ik ook een maagdelijk nerd persoon.
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:35:02 #107
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_81080097
Zoals ik al vaker zag staan, laat niet zo over je heen lopen. Laat hem weten hoe hij er over denkt, en confronteer hem ermee dat jij (niet) gelovig bent.
Tics van je petten.
pi_81080198
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:20 schreef Copycat het volgende:
Je bent toch toevallig niet buren met Matthijs/Chriss???
Wie?
pi_81080210
Gereformeerden.

Maar verder zou ik wel graag een buur zoals TS willen hebben, lekker makkelijk overheen lopen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:39:17 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81080273
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:37 schreef davo1979 het volgende:

Wie?
Een schizo relifanaat die hier een tijdje de gemoederen vermakelijk bezighield.
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:40:19 #111
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_81080313
Buurman vertellen dat er over en weer begrip en aanpassingsvermogen moet zijn en niet van 1 kant moet komen.
Verder gewoon je ding doen zolang het geen overlast is waar iedereen over zou klagen.

Buurman kan anderen niet zijn regels opleggen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_81080314
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:37 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Gereformeerden.

Maar verder zou ik wel graag een buur zoals TS willen hebben, lekker makkelijk overheen lopen.
En je in essentie net zo laag gedragen als je buurman. Way to go!
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:50:30 #113
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81080715
Ik heb vroeger ook naast een gereformeerd gezin gewoond, maar die lui hoorde ik nooit. Mja, soms, als pa zijn kinderen weer eens tot bloedens toe mishandelde omdat ze De Bijbel niet uit hun hoofd kenden. Maar verder...
pi_81080841
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een schizo relifanaat die hier een tijdje de gemoederen vermakelijk bezighield.
mooie tijden, gelukkig heb jij hem ontmaagd en houdt ie zich voorlopig koest
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:53:20 #115
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_81080845
quote:

Naast me woont een gereformeerd stel met nog 1 thuiswonend kind van 30. En aan de andere kant woont een jong gezin van marrokanen met kinderen.

Wat vinden deze buren van die refo's? Gezien zij waarschijnlijk een andere religie erop na houden? Worden zij niet helemaal kriegel van die gast?
Cat_Tank is strong
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:01:09 #116
37248 BertV
Klei indiaan
pi_81081177
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:53 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Wat vinden deze buren van die refo's? Gezien zij waarschijnlijk een andere religie erop na houden? Worden zij niet helemaal kriegel van die gast?
Refo's bemoeien zich niet met Moslims en vice versa omdat de kaders daar duidelijk zijn.

Gevoeliger ligt het als je een autochtoon stel naast je hebt wonen, precies even oud als je zoon, samen aan het hokken, heidenen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:02:59 #117
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_81081269
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:01 schreef BertV het volgende:

[..]

Refo's bemoeien zich niet met Moslims en vice versa omdat de kaders daar duidelijk zijn.

Gevoeliger ligt het als je een autochtoon stel naast je hebt wonen, precies even oud als je zoon, samen aan het hokken, heidenen.
Hm, misschien moet TS dan een keer vage boeddhistische leuzen over saamhorigheid en vredelievendheid gaan prevelen als meneer de refo weer eens langskomt met gezeik
Cat_Tank is strong
pi_81081688
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:53 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Nou zij bemoeien zich nergens mee. Zo goed nederlands spreken ze ook niet, het is meestal een handen en voeten uitleg. Maar het rare is de marrokaanse buurman boort en timmert graag op een zondag en daar word niks van gezegd.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:15:46 #119
37248 BertV
Klei indiaan
pi_81081713
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:02 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Hm, misschien moet TS dan een keer vage boeddhistische leuzen over saamhorigheid en vredelievendheid gaan prevelen als meneer de refo weer eens langskomt met gezeik
Als de TS een autochtoon is dan blijft het een afvallige, iemand die bekeerd moet worden.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:16:19 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81081731
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:14 schreef davo1979 het volgende:
Nou zij bemoeien zich nergens mee. Zo goed nederlands spreken ze ook niet, het is meestal een handen en voeten uitleg. Maar het rare is de marrokaanse buurman boort en timmert graag op een zondag en daar word niks van gezegd.
Dat zijn in zijn ogen barbaren, daar is ie bang van.
pi_81081880
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:15 schreef BertV het volgende:

[..]

Als de TS een autochtoon is dan blijft het een afvallige, iemand die bekeerd moet worden.
Ik ben blank en nederlands. Ik ben van mezelf rooms katholiek. Ik loop er niet mee te koop, ga niet naar de kerk. Omdat ik gewoon niet in sommige dingen geloof en ook niet altijd eens ben met wat de paus verkondigd.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:35:34 #122
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_81082477
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:14 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Ja dat zal vast komen omdat hij over die Marrokaanse buurman niet makkelijk overheen kan lopen.
En bij jou wel.
Dus eigenlijk hou je dat gezeur van die buurman zelf in stand.
Kom zeg, er moet hier eens iemand aan de deur staan om te klagen dat wij samenwonen.
Het lijkt wel een grap dit topic.
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:35:42 #123
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_81082485
Adres buurman? Ik verveel me toch.
Thinking about thinking of you.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:13:15 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81084028
Grootste probleem van TS is dat hij steeds braaf ja en amen zegt (No pun intended ). Je had dit eigenlijk meteen de kop in moeten drukken. Maar daar is het nog niet te laat voor. Als de buurman weer komt klagen, leg je hem vriendelijk uit waarom je niet van plan bent je aan te passen en leg je iets uit over leven en laten leven.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:15:58 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81084161
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:18 schreef fruityloop het volgende:
De algemene norm, zoals ook door de politie wordt gehanteerd bij geluidsoverlast is 's avonds 22.00, en volgens de "goed fatsoen" norm is zondag een dag die je probeert te vermijden als je aan de gang gaat met hogedrukreinigers, stratenmakersmachines etc etc.
Zondag is juist bij uitstek de dag er voor. Het is zo'n beetje de enige dag dat ik daar dan tijd voor heb. Goed fatsoen vind ik dan weer om niet 8 uur 's ochtends te beginnen, maar te wachten tot laat in de ochtend/vroeg in de middag.
pi_81084818
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zondag is juist bij uitstek de dag er voor. Het is zo'n beetje de enige dag dat ik daar dan tijd voor heb. Goed fatsoen vind ik dan weer om niet 8 uur 's ochtends te beginnen, maar te wachten tot laat in de ochtend/vroeg in de middag.
Voor ons als 2x40+ uur werkend stel ook, en onze buren doen het even hard als het zo uit komt. Die buren moeten gewoon es op funda kijken voor een leuk huisje in Staphorst oid.
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:21:02 #127
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_81089346
Nee is ook een antwoord.
Misschien niet het antwoord wat je buurman horen wilt, maar hij doet het er maar mee. Je laat hem toch zeker niet beslissen of jij tegels in je eigen tuin wilt of niet?

Een beetje rekening met elkaar houden is prima. Maar dit is wel heel erg extreem.
Tegels in je tuin gooien en op zaterdag een verkleedpartijtje geven in de tuin. (wel zoveel mogelijk duiveltjes zien te verzamelen).
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:29:37 #128
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_81089709
Het is een refo-terrorist! Off with his head!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:00:24 #129
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81091056
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:31 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Nee ben niet homo, heb vriendin. Maar vind vriendin altijd een beetje kinderlijk klinken.
Het was dan ook maar een aanname; niet bedoeld als belediging.

Succes verder met je strijd tegen de buurgrefo.
pi_81091489
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:32 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Rijtjeswoning in krimpen aan de ijssel, toevallig in de wijk waar een hoop gereformeerde wonen.
Muziek buurt?
pi_81092050
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:50 schreef goofy_goober het volgende:
Ik heb vroeger ook naast een gereformeerd gezin gewoond, maar die lui hoorde ik nooit. Mja, soms, als pa zijn kinderen weer eens tot bloedens toe mishandelde omdat ze De Bijbel niet uit hun hoofd kenden. Maar verder...
Ik mag aannemen dat je de politie hebt ingelicht?
pi_81100443
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:00 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Het was dan ook maar een aanname; niet bedoeld als belediging.

Succes verder met je strijd tegen de buurgrefo.
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Dank je!
pi_81100473
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:09 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Muziek buurt?
Vogelwijk
  donderdag 6 mei 2010 @ 21:47:22 #134
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_81106482
Goede samenvatting.
Je moeder is een hamster
pi_81108464
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:47 schreef Crutch het volgende:
Goede samenvatting.
Dank je heb ik op een blauwe maandag ooit een cursus voorgedaan via het werk.
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:40:59 #136
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_81109504
Uit betrouwbare bron kan ik vernomen dat dit een zeer recente foto van de TS is.

Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:12:11 #137
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_81111048
Lollll
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_81111618
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 22:40 schreef TC03 het volgende:
Uit betrouwbare bron kan ik vernomen dat dit een zeer recente foto van de TS is.

[ afbeelding ]
Hmm daar lijk ik inderdaad op
pi_81127796
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:56 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Vogelwijk
Oh dan heeft het geen zin dat ik zondag herrie ga maken. Heb toevallig een motorritje gepland met wat motoren op zondag
pi_81127922
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:54 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Oh dan heeft het geen zin dat ik zondag herrie ga maken. Heb toevallig een motorritje gepland met wat motoren op zondag
Zondags is bijna de gehele wijk muisstil
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:45:52 #141
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_81130341
Nou al bij die buurman geweest? En gezegd dat hij z'n muil moet houden? Wel jammer dat het een gereformeerde is, ben zelf ook gereformeerd maar het aller belangrijkste: heb uw naaste lief als uzelf en God boven alles.

Maar dat heeft meneer schijnbaar nooit gelezen Wat een moeilijk persoon zeg. De buren in mijn blok zijn 's zondags ook aan het grasmaaien, straat vegen, auto wassen .. tja vind IK dat leuk, nee niet echt, maarja als zij dat willen moeten ze toch lekker zelf weten?

Zolang ze niet asociaal midden in de nacht feest gaan vieren vind ik het prima

Succes met je buurman en zoals meerdere al zeggen hier: gewoon de deur dicht gooien en opzouten met die gast.
pi_81131094
TS is een van de meest tolerante mensen waar ik over gelezen heb. Gewoon je ding doen en laat die vent lekker zeuren
pi_81131348
Ik zou hem vriendelijk doch duidelijk laten weten dat hij alle recht heeft om zijn eigen manier van leven te hebben, maar dat jij jouw manier hebt. Dat jezal proberen overlast te beperken, maar dat hij op zondag zelf maar de gordijnen dicht moet doen. ZOiets. ik zou hem dus gewoon de waarheid zeggen.
Whatever...
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:05:45 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81131406
Wanneer ga je de confrontatie met de buurman aan?
pi_81132332
Vervelend dat je door een verhuizing van het ene uiterste in het andere terecht komt qua buren.

Omdat jij heel goed weet hoe het is om last te hebben van je buren, zul je je wel krampachtig proberen aan te passen. Maar het beklag van je buurman is absoluut overdreven. Misschien moet je m gewoon eens uitnodigen om jullie beter te leren kennen en dat jullie wel oké mensen zijn Geen idee of dat een juiste oplossing is maar vaak helpt het wel als buren elkaar kennen, mocht er een klacht/geschil ontstaan.

Als het uit de hand loopt kun je eventueel de woningcorporatie inschakelen (in geval van een huurhuis)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:25:30 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81132379
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:05 schreef Copycat het volgende:
Wanneer ga je de confrontatie met de buurman aan?
Neem jij dan een spandoek mee? Dan zorg ik voor toeters en schmink!
Een gedicht over Maanvis
pi_81132463
quote:
Toen mijn partner daar tegen in ging kregen we te horen dat we ongelovige waren en dat er in het verleden een hoop gelovige mensen dood zijn gemaakt??
Wat een baas!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_81134871
Nou de confrontatie is nog niet geweest wel het negeren. We stonden te verfen met de deuren open en wat muziek aan ( de 3 de keer). De muziek stond gewoon normaal zeker niet hard. En toen begon die te schreeuwen over de schutting toen ik naar buiten liep naar de schuur toe om even wat te pakken. Ik heb hem maar genegeerd. Ga vanavond waarschijnlijk even kletsen met de buren naast hem.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:13:33 #149
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81135041
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:10 schreef davo1979 het volgende:
Nou de confrontatie is nog niet geweest wel het negeren. We stonden te verfen met de deuren open en wat muziek aan ( de 3 de keer). De muziek stond gewoon normaal zeker niet hard. En toen begon die te schreeuwen over de schutting toen ik naar buiten liep naar de schuur toe om even wat te pakken. Ik heb hem maar genegeerd. Ga vanavond waarschijnlijk even kletsen met de buren naast hem.
Wat heeft dat voor zin? Waarom ga je kletsen met de buren naast hem, maar niet met hemzelf?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:14:16 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81135087
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:13 schreef Alicey het volgende:

Wat heeft dat voor zin? Waarom ga je kletsen met de buren naast hem, maar niet met hemzelf?
Dat. Ben je bang om de confrontatie aan te gaan?
pi_81135738
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat. Ben je bang om de confrontatie aan te gaan?
Nou ik ben snel bang voor mensen ben alleen niet zo handig met woorden.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:26:38 #152
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_81135878
Respect voor je eindeloze geduld. Die man spoort niet. Ik zou hem lekker vertellen dat zijn geloof ophoudt bij jouw voordeur en dat je vanaf nu je eigen leven gaat leiden. Succes met praten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:31:09 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81136159
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:24 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Nou ik ben snel bang voor mensen ben alleen niet zo handig met woorden.
Op welke manier niet? Vind je het moeilijk om over te brengen hoe je ergens over denkt, lukt het niet om redelijk te blijven of ... ?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:34:39 #154
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_81136359
quote:

Toen mijn partner daar tegen in ging kregen we te horen dat we ongelovige waren en dat er in het verleden een hoop gelovige mensen dood zijn gemaakt??
Dit in relatie tot die sneeuwballen? Zeg hem dat hij een grote drogkabouter is.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
pi_81136437
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op welke manier niet? Vind je het moeilijk om over te brengen hoe je ergens over denkt, lukt het niet om redelijk te blijven of ... ?
Denk eerder dat ts snel bang is iemand voor het hoofd te stoten.
pi_81136530
Het laatste. Door de oplopende emoties van niet duidelijk mijn grenzen aangeven kan ik snel beledigend overkomen. Ik ben hard aan de slag om dit te veranderen maar het blijft moeilijk. Mensen verwachten af en toe best wel veel van mij ( waar ik natuurlijk weer zelf voor gezorgd heb).
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:39:01 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81136609
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:37 schreef davo1979 het volgende:
Het laatste. Door de oplopende emoties van niet duidelijk mijn grenzen aangeven kan ik snel beledigend overkomen. Ik ben hard aan de slag om dit te veranderen maar het blijft moeilijk. Mensen verwachten af en toe best wel veel van mij ( waar ik natuurlijk weer zelf voor gezorgd heb).
Ik vind je buurman anders ook aardig beledigend naar jou en je partner toe. Zolang jij geen tegengas geeft, is hij aan zet.
pi_81136648
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:35 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Denk eerder dat ts snel bang is iemand voor het hoofd te stoten.
En dit ook!
pi_81136774
quote:
Maar kom je dan voor jouw gevoel snel beledigend over, of is het ook echt way too far hoe je je dan uitdrukt? Dus met veel getier en evt scheldwoorden? Om maar een voorbeeld te noemen.

Bekijk de situatie ook eens vanuit jezelf. Jij wil de buurman niet tot last zijn, respect, maar aan de andere kant is de buurman jouw wel tot last met zijn onterechte gezeur. En daar mag je best wat van zeggen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:41:56 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81136775
quote:
Ik vraag me af of dat in deze situatie echt een probleem is. De buurman heeft ook niet bepaald zijn best gedaan voor een normale verstandhouding. Je zou sowieso echter kunnen beginnen door de volgende keer dat hij weer iets schreeuwt direct te vragen of hij dat normaal vindt.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:42:28 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81136808
Is het misschien een idee dat je vriendin eens met hem gaat praten of dat jullie samen naar hem toegaat en dat zij het woord voert?
pi_81138935
Flinke portie hardcore op zondag aan, hele tijd kut roepen en bier drinken
pi_81139034
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:24 schreef HenkXL het volgende:
Flinke portie hardcore op zondag aan, hele tijd kut roepen en bier drinken
Vroeger stonden er bij hardcore feesten altijd van die bussen met naar huis erop. Waren ook altijd van de refo's die je probeerde te bekeren. Kreeg je ook altijd een appel enzo.

Paar jaar terug hoorde ik dat er tijdens de EO jongerendag een bus van Thunderdome buiten de Gelredome stond
pi_81171381
Ongelofelijk dit.
Ik snap dat je de lieve vrede wilde bewaren en niet gelijk zin had in dikke burenruzies, maar ik vind het onbegrijpelijk dat je zo erg over je heen hebt laten lopen. Wie is hij om jou iets te verbieden? Om commentaar te hebben op je leven, je activiteiten en nota bene je vrienden en verjaardag?!
Alsjeblieft zeg, de volgende keer echt gelijk afkappen die vent. Of laat hem de politie bellen, succes!

Mijn ouders woonden vroeger ook samen naast zo'n refostel. Die man kwam een keer klagen of mijn vader wou ophouden met op zondag de auto wassen. Toen vroeg mijn vader of hij dan wou ophouden zijn vrouw in elkaar te meppen (bijna dagelijks overlast van, gegil enzo). Nooit meer wat van gehoord. (gemep ging wel door trouwens, en auto wassen ook).
pi_81171619
Shit zeg hoe verdraagzaam kan je zijn.

Zo'n josti hoeft maar 1x aan de deur te komen en krijgt gelijk de wind van voren. Godverdomme zeg.
pi_81172885
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:26 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Vroeger stonden er bij hardcore feesten altijd van die bussen met naar huis erop. Waren ook altijd van de refo's die je probeerde te bekeren. Kreeg je ook altijd een appel enzo.

Paar jaar terug hoorde ik dat er tijdens de EO jongerendag een bus van Thunderdome buiten de Gelredome stond
Dat deden ze een paar jaar geleden bij Marilyn Manson ook, maar dan met lolly's...
pi_81209434
quote:
Ik ook, maar zo is het bij mij in de flat ook (6 appartementenn). Hier wonen vooral wat oudere dames (ik ben de enige man) en er wordt op zondag nergens apparaten gebruikt (ik ben de enige met gereedschap en muziek apparatuur) en gebruik het als het nodig is op zondag (en de dames hebben er geen moeite mee overdags) Vaak moet ik voor hun zelfs klusjes doen omdat ze zelf niks kunnen en geen gereedschap hebben.
  zondag 9 mei 2010 @ 13:47:35 #168
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81210615
Even voor de goeie orde het is dus de zoon van de buren die komt zeuren? En niet de ouders?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 9 mei 2010 @ 13:52:41 #169
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_81210805
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:47 schreef tijnbrein het volgende:
Even voor de goeie orde het is dus de zoon van de buren die komt zeuren? En niet de ouders?
Gelukkig is die zoon bijna 33 en dan is het tijd om hem aan het kruis te nagelen.
  zondag 9 mei 2010 @ 13:55:22 #170
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81210909
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:52 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Gelukkig is die zoon bijna 33 en dan is het tijd om hem aan het kruis te nagelen.
Op je 30ste nog bij je ouders wonen is zelfs in refo kringen niet meer normaal. Ik vermoed dat de buurman psyche niet helemaal in orde is. Afgezien van zijn geloof. Autist ofzo. Aangezien hij klaagt over geluid enzo.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 9 mei 2010 @ 14:24:56 #171
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_81212011
TS nodig deze zomer op midzomer je vrienden uit en doe een of ander vaag nep heksen ritueel met kampvuur en teken wat satanistische tekens op je huis.

Kerel verkoopt z'n huis binnen een maand
  zondag 9 mei 2010 @ 14:42:04 #172
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_81212612
Zeg maar tegen je buurman dat zijn gedrag laat zien dat hij voor eeuwig is verloren, ter helle zal varen en voor eeuwig zal branden in de buitenste duisternis.
Of hij gaat helemaal uit z'n dak, of hij gaat heel stil worden.
pi_81213425
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:47 schreef tijnbrein het volgende:
Nee de vader van de zoon. Die zoon zit altijd op een bepaalde manier naar me vriendin te kijken. Wat wil je als je niks te neuken hebt.
  zondag 9 mei 2010 @ 15:18:56 #174
160422 Flashwin
gif.emo
pi_81213942
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:04 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Nee de vader van de zoon. Die zoon zit altijd op een bepaalde manier naar me vriendin te kijken. Wat wil je als je niks te neuken hebt.
Pics van je vriendin?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_81214177
Kan je geen klacht indienen ergens.
  zondag 9 mei 2010 @ 15:37:58 #176
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_81214611
EDIT: Verkeerde topic

[ Bericht 26% gewijzigd door nattermann op 10-05-2010 00:41:25 ]
Tics van je petten.
pi_81215904
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:18 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Pics van je vriendin?
Zal iets te veel beeldvullend zijn voor fok
  zondag 9 mei 2010 @ 18:51:57 #178
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81221555
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:04 schreef davo1979 het volgende:

[..]

De vader heeft dus nergens last van
14 SHADES OF GREY
pi_81222669
Ga toch eens op je strepen staan man!

zondag 9 mei 2010 @ 20:58:28 #180
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_81226826
Dat die man staat op zijn zondagsrust kan ik nog inkomen. Maar om te zeuren dat om elk klein voorvalletje gaat wat te ver.
Het is hoog tijd om eens op je strepen te gaan staan. Het is een kwestie van geven en nemen in deze maatschappij, in de hel kom je toch al dus je hoeft je echt niet constant aan die maan aan te passen.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  zondag 9 mei 2010 @ 21:49:15 #181
187715 DavidBrent
I don't give shitty jobs
pi_81229615
TS, misschien moet je zeggen dat je het zeer eens bent met de zondagsrust omdat je dan al helemaal kankergaar bent van de drank, drugs, losbandige seks en rock and roll van de dag ervoor.
What does a squirrel do in the summer? It buries nuts. Why? Cos then in winter time he's got something to eat and he won't die. So, collecting nuts in the summer is worthwhile work. Every task you do at work think, would a squirrel do that?
pi_81237644
En weer een Zondag voorbij zonder enige actie van TS.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2010 00:38:34 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 04:04:14 #183
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_81240671
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:25 schreef Tegan het volgende:
Kan je geen klacht indienen ergens.
In KLB ja.

TS verdient echt de Tolerantie Trofee trouwens, tering ik had na één keer al duidelijk gemaakt dat ik het prima vind dat hij refo wil spelen maar dat hij mij daar niet mee moet vervelen.
pi_81492473
Ik was hem allang al geflipt. Je hebt veel geduld. Maar hoezo hoort hij alles wat jullie doen? Zijn het zulke dunne muurtjes? Zelfs de douche kan hij horen>???????
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:16:31 #185
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_81492642
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:12 schreef Burakius het volgende:
Ik was hem allang al geflipt. Je hebt veel geduld. Maar hoezo hoort hij alles wat jullie doen? Zijn het zulke dunne muurtjes? Zelfs de douche kan hij horen>???????
Hij zit vast de hele dag met een glas tegen de muur om te onderzoeken of TS wel volgens het grote sprookjesboek leeft.
pi_81494103
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:12 schreef Burakius het volgende:
Na mijn idee niet zulke dunnen muurtjes. Ik heb meer het idee dat hij met een glas zit. Kijk je hoort hier weleens wat maar ik heb het vele keren erger meegemaakt in andere huizen qua muren.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:56:18 #187
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_81494258
is dit nog steeds niet opgelost?
pi_81494460
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
is dit nog steeds niet opgelost?
Heb niks meer gehoord, maar de eerst volgende keer dat die komt klagen is die voor mij.
pi_81494672
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:01 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Heb niks meer gehoord, maar de eerst volgende keer dat die komt klagen is die voor mij.
Geef je vriendin een beurt in de tuin dan komt ie wel.
pi_81494720
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:41 schreef nietzman het volgende:

Dat dus. Prima als hij zondagse rust wil, maar hij kan niet verwachten dat iedereen dat naar doet. Zeker als ie dan zelf zondags wel herrie gaat lopen maken.

Zoals ik het lees houden jullie al veel meer rekening met hem dan normaal is, daar heeft ie het maar mee te doen. En dat bemoeien met jullie relatie moet je echt niet pikken, wat denkt die vent wel niet.
pi_81495133
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:06 schreef sig000 het volgende:

[..]

Geef je vriendin een beurt in de tuin dan komt ie wel.
Bedankt voor de tip gaan we gelijk even regelen
pi_81495283
Ga vandaag eens lekker klussen met muziek op!
pi_81495715
quote:

[..]

Kijk dit smaakt naar meer.

tvp.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:40:27 #194
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_81496072
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:16 schreef davo1979 het volgende:
En maak daarna een beginnetje met die stenen voortuin.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  zondag 16 mei 2010 @ 19:17:42 #195
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_81500387
Ik ben wel heel blij dat ik kennis gemaakt heb met de buren voor ik mijn huis kocht

Praat anders ook gewoon eens met die kerel. Leg uit dat jij ook wel dingen van hem accepteert (zijn gezang zag ik zou gauw ergens voorbijkomen) en dat je ook je eigen leven hebt.

Je kunt niet alleen maar accepteren dat hij zeikt en je kunt ook niet altijd eerst alles maar slikken en dan ineens uit je slof schieten. Eerst gewoon een keer rustig de waarheid zeggen is wel zo netjes

En kijk bij je volgende huis aankoop wat serieuzer rond in de buurt voor je koopt

[ Bericht 34% gewijzigd door TR08 op 16-05-2010 19:25:41 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 19:38:39 #196
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_81501364
quote:

[..]

kei goed want die onzin moet maar eens afgelopen zijn.

Die andere buren nog wat van gehoord?
pi_81502321
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:16 schreef davo1979 het volgende:

[..]

En? Issie al komen klagen?
pi_81651109
TS woont in Nunspeet

Maar effe serieus: zeg tegen 'm dat 'ie maar de politie moet gaan bellen als hij er dan zoveel last van heeft
pi_81651421
TS is weer stil. Komende Zondag nieuwe ronde, nieuwe kansen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2010 22:41:29 ]
pi_81651779
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:52 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Na mijn idee niet zulke dunnen muurtjes. Ik heb meer het idee dat hij met een glas zit. Kijk je hoort hier weleens wat maar ik heb het vele keren erger meegemaakt in andere huizen qua muren.
Hoe durf je op zondag op een forum te posten?

Groetjes,

De Buurman
pi_81653837
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:58 schreef sig000 het volgende:

[..]

En? Issie al komen klagen?
Nog niet wezen klagen wel gebonk omdat er na 23.15 werd gedoucht en er werd gewoon weer verder gedoucht. De wasmachine staat ook aan dus nu eens kijken of die komt zeiken.

Ts woont in krimpen aan de ijssel

Andere buren is mijn vriendin geweest en die hebben ook geadviseerd dat dit moet stoppen en gewoon een leven lijden. Ik heb zelfs met de woningbouw gesproken ( heel toevallig) en ook die zeiden van je moet normaal kunnen leven. Maar als er een update is zijn jullie de aller eerste voor het nieuws.
pi_81653945
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:13 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Nog niet wezen klagen wel gebonk omdat er na 23.15 werd gedoucht en er werd gewoon weer verder gedoucht. De wasmachine staat ook aan dus nu eens kijken of die komt zeiken.

Je bent op de goede weg.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:17:26 #203
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_81654108
Prima, jullie bepalen zelf wat je doet.
Keep it up.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_81654874
Voor de aankomende Zondag kun je al wat werkzaamheden buiten plannen.
pi_81655183
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:28 schreef sig000 het volgende:
Voor de aankomende Zondag kun je al wat werkzaamheden buiten plannen.
Zijn er al geweest afgelopen zondag. De buren naast de klagende buurman gingen straten dus wij kwamen helpen met de tuin ( we verveelde ons). De klagende buurman heeft de hele dag voor het raam gestaan en op een gegeven ogenblik kreeg mijn vriendin een wijzende vinger van hem.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:37:30 #206
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_81655494
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:32 schreef davo1979 het volgende:
op een gegeven ogenblik kreeg mijn vriendin een wijzende vinger van hem.
Vriendelijk terugzwaaien en gewoon je ding blijven doen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:42:52 #207
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_81655829
hou hem wakker met losbandige seks.
als hij dan komt klagen moet je zeggen, ja maar gelukkig deden we het wel veilig
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_81655982
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:32 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Zijn er al geweest afgelopen zondag. De buren naast de klagende buurman gingen straten dus wij kwamen helpen met de tuin ( we verveelde ons). De klagende buurman heeft de hele dag voor het raam gestaan en op een gegeven ogenblik kreeg mijn vriendin een wijzende vinger van hem.
Geweldig, op dezelfde voet verder, wil die andere buurman niet komen helpen met klusje bij jou komende Zondag?
pi_81657489
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:45 schreef sig000 het volgende:

[..]

Geweldig, op dezelfde voet verder, wil die andere buurman niet komen helpen met klusje bij jou komende Zondag?
Aankomende zondag heb ik waarschijnlijk een kleine barbeque ( nee dat is niet speciaal uitgezocht voor een zondag maar toevallig).
pi_81657948
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:11 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Aankomende zondag heb ik waarschijnlijk een kleine barbeque ( nee dat is niet speciaal uitgezocht voor een zondag maar toevallig).
Prima een paar vette worsten erop en de hele buurt kan meegenieten.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 05:48:20 #211
39581 Salvad0R
universal
pi_81705173
Gelovigen moeten verhangen worden. Het zijn figuren die genetisch voorbestemd zijn om volgeling te zijn. Herkauwers. Opknopen. Wurdup Right Naow.
  Moderator zaterdag 5 juni 2010 @ 11:15:50 #212
155227 crew  Guppy
dus
pi_82359692
quote:

[..]

Goed zo, want het is heerlijk weer! Laat hem de politie maar bellen als het hem niet aanstaat. Die komen toch niet

- edit - was een post van 20 mei. Oh well, het is deze zondag ook lekker weer. Herhaling?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_82364583
Ik vind geen apparaten op zondag prima. Ben niet godsdienstig maar een beetje rust hier en daar kan geen kwaad en ik vind dat je ook best rekening mag houden met de buren.
maar als die vent zich gaat bemoeien met de mensen die je bezoeken of dat je samenwoont dan mag je m op zn plaats zetten want dat gaat m geen ene flikker aan.
zelfde als diginoob
  zaterdag 5 juni 2010 @ 14:43:40 #214
3542 Gia
User under construction
pi_82365448
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:14 schreef diginoob2 het volgende:
Ik vind geen apparaten op zondag prima.
Dan zet jij geen apparaten aan op zondag. Prima!!

Ik was, als het nodig is, wel gewoon op zondag.
We hebben parkieten, dus ik moet ook gewoon elke dag stofzuigen.

Maar je zou maar zo'n buurman hebben als TS. Tjongejonge, wat zou ik daar korte metten mee maken.
pi_82365711
Zeg dat je joods bent en dus je rustdag op zaterdag hebt. En of ie wel eens even al z'n apparaten met rust wil laten op zaterdag. Kijken hoe hij dan reageert
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator zaterdag 5 juni 2010 @ 15:08:10 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_82366112
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan zet jij geen apparaten aan op zondag. Prima!!

Ik was, als het nodig is, wel gewoon op zondag.
We hebben parkieten, dus ik moet ook gewoon elke dag stofzuigen.
Precies!

En als de wasmachine van TS werkelijk zoveel herrie maakt dat de buurman er last van heeft, is òf de wasmachine stuk, òf de buurman stuk. Ik vermoed in dit geval het laatste.

Ik hoor ook wel eens de wasmachine van de buurman. Boeiend, na een kwartiertje centrifugeren is dat ding weer stil. En ik was ook op zondag, dan gaat het beddengoed in de was. Wanneer moet ik dat anders doen??

Rekening met elkaar houden is prima, zo hoort het ook. Als hij niet wil werken op zondag, fine. Wil ie zingen? Prima!
Maar komen zeiken dat je heiden bent als je samenwoont en niet getrouwd bent?? Het moet niet gekker worden! Ik zou zo hard moeten lachen als mijn buurman dat aan mijn deur kwam verkondigen!! Weinig kans overigens, want ze hokken alledrie geloof ik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_82366676
Waarom laat jij je vriendin de tuin bestraten ?!
pi_82368996
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:53 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeg dat je joods bent en dus je rustdag op zaterdag hebt. En of ie wel eens even al z'n apparaten met rust wil laten op zaterdag. Kijken hoe hij dan reageert
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_82369121
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:29 schreef P.F het volgende:
Waarom laat jij je vriendin de tuin bestraten ?!
Omdat zijn vriendin blijkbaar niet zo'n kutje is dat bang is om een nageltje te breken. En daar zouden er meer van moeten zijn
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_82369148
O ik heb daar mensen voor
  Moderator zaterdag 5 juni 2010 @ 16:48:28 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_82369243
Misschien is ze wel stratenmaakster Of tuiniert ze graag. Ik vind het zo gek nog niet.

Tenzij het natuurlijk op een zondag was Geintje
  zaterdag 5 juni 2010 @ 17:57:52 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82371119
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:44 schreef P.F het volgende:
O ik heb daar mensen voor
Iedereen kan daar mensen voor hebben Maar deze dame is blijkbaar bereid de mouwen zelf uit de mouwen te steken.....

Mijn vrouw zou het ook niet doen hoor, zwakke deerne dat ze is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82371207
Ts z'n buurman mag dan wel gereformeerd zijn maar dat is niet het hokje waarin hij hoort. In het hokje van egoïsten is hij meer op z'n plaats.

Ik ben ook gereformeerd en als mijn buren zouden gaan barbequeen op zondag dan zou ik me voor m'n kop slaan waarom ik niet op dat geniale idee ben gekomen. Als op zondag bij mij thuis de bak met chips over de vloer
gaat omdat één van ons nogal lomp tegen de tafel loopt, dan laat ik dat echt niet liggen tot maandag . . . Dan wordt er gewoon gezogen . . . En de wasmachine gaat ook gewoon op zondag aan anders hebben wij ook dagen te kort in de week om de was te doen . . . Oké, een grote verbouwing zou ik op zondag niet aangaan temeer omdat ik ook wel eens één dag in de week op m'n luie reet wil zitten . . . Helemaal als het zonnetje zo lekker schijnt. Lekker na kerktijd een ijskoud biertje in de tuin nuttigen. Of drie . . . vier. En als mijn atheïstische buurman toevallig ook zin heeft in een biertje dan kan hij die krijgen. Ook bij mij in m'n tuintje. Want je geniet meer van bier als je het samen drinkt. En als diezelfde buurman een gaatje in z'n plafond wil boren en ik hoor dat zo'n anderhalf uur aan, dan breng ik hem met het grootste plezier mijn hamerboormachine om maar van die tering herrie af te zijn.
En zolang ik hem respecteer voor zijn mening en levensstijl dan kan ik niet minder terug verwachten.

Mijn overbuurman is moslim en stond op zondagmorgen met een lege accu, terwijl z'n hele gezin al in de auto zat om naar de plaatselijke moskee te gaan. Dan vind ik het mijn christenplicht om de startkabels te pakken en die man te helpen. En als er dan iemand zou zijn die het nodig vond om het vingertje naar mij op te steken dan had ik alleen maar medelijden met zo'n iemand. Triest als je zo moet leven terwijl God dat helemaal niet van je vraagt.

Volgens mijn geloof zijn er maar drie dingen belangrijk en dat zijn: Geloof, hoop en liefde. . .
Maar zonder die liefde stellen het geloof en de hoop niets voor. Dat mag je van mij tegen je buurman zeggen.

En over aanpassen gesproken . . . Dat moet van twee kanten komen anders is er sprake van een overheersing. Een dictatuur. Wat denkt hij wel . . . Hij is God niet
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_82371304
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:01 schreef SpiekerJozef het volgende:
Ts z'n buurman mag dan wel gereformeerd zijn maar dat is niet het hokje waarin hij hoort. In het hokje van egoïsten is hij meer op z'n plaats.

Ik ben ook gereformeerd en als mijn buren zouden gaan barbequeen op zondag dan zou ik me voor m'n kop slaan waarom ik niet op dat geniale idee ben gekomen. Als op zondag bij mij thuis de bak met chips over de vloer
gaat omdat één van ons nogal lomp tegen de tafel loopt, dan laat ik dat echt niet liggen tot maandag . . . Dan wordt er gewoon gezogen . . . En de wasmachine gaat ook gewoon op zondag aan anders hebben wij ook dagen te kort in de week om de was te doen . . . Oké, een grote verbouwing zou ik op zondag niet aangaan temeer omdat ik ook wel eens één dag in de week op m'n luie reet wil zitten . . . Helemaal als het zonnetje zo lekker schijnt. Lekker na kerktijd een ijskoud biertje in de tuin nuttigen. Of drie . . . vier. En als mijn atheïstische buurman toevallig ook zin heeft in een biertje dan kan hij die krijgen. Ook bij mij in m'n tuintje. Want je geniet meer van bier als je het samen drinkt. En als diezelfde buurman een gaatje in z'n plafond wil boren en ik hoor dat zo'n anderhalf uur aan, dan breng ik hem met het grootste plezier mijn hamerboormachine om maar van die tering herrie af te zijn.
En zolang ik hem respecteer voor zijn mening en levensstijl dan kan ik niet minder terug verwachten.

Mijn overbuurman is moslim en stond op zondagmorgen met een lege accu, terwijl z'n hele gezin al in de auto zat om naar de plaatselijke moskee te gaan. Dan vind ik het mijn christenplicht om de startkabels te pakken en die man te helpen. En als er dan iemand zou zijn die het nodig vond om het vingertje naar mij op te steken dan had ik alleen maar medelijden met zo'n iemand. Triest als je zo moet leven terwijl God dat helemaal niet van je vraagt.

Volgens mijn geloof zijn er maar drie dingen belangrijk en dat zijn: Geloof, hoop en liefde. . .
Maar zonder die liefde stellen het geloof en de hoop niets voor. Dat mag je van mij tegen je buurman zeggen.

En over aanpassen gesproken . . . Dat moet van twee kanten komen anders is er sprake van een overheersing. Een dictatuur. Wat denkt hij wel . . . Hij is God niet
God zou zich heus niet druk maken of iemand zijn beddegoed op zondag in de wasmachine doet.

Als je dat beschouwt als arbeid ben je trouwens wel een ontzettend aartslui figuur, en ik kan het weten want zo iemand ben ik zelf ook.
pi_82371506
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

God zou zich heus niet druk maken of iemand zijn beddegoed op zondag in de wasmachine doet.

Als je dat beschouwt als arbeid ben je trouwens wel een ontzettend aartslui figuur, en ik kan het weten want zo iemand ben ik zelf ook.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:30:13 #226
257229 opastokvis
pi_82376742
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 05:48 schreef Salvad0R het volgende:
Gelovigen moeten verhangen worden. Het zijn figuren die genetisch voorbestemd zijn om volgeling te zijn. Herkauwers. Opknopen. Wurdup Right Naow.
ja want alleen gelovige mensen zijn kuddedieren.

sommige mensen lopen zo te schelden op gelovigen dat ze niet beseffen dat ze daardoor net zo zijn als de 'gelovigen' die zij haten.

er zijn heel veel gelovigen zoals die hierboven
die heb ik liever dan iemand die mensen verhangt omdat deze personen wat (anders) geloven.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:40:59 #227
167595 mirved
Infobesitas
pi_82377055
Gelovigen die menen dat anderen zich aan hun geloofsregels moeten houden Hoe dom ben je dan. Prima dat je gelooft maar is toch echt je eigen keuze en je moet niet van anderen verlangen dat die zich ook aan die regeltjes houden.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:15:49 #228
3542 Gia
User under construction
pi_82386295
quote:

[..]

Doe dat wel op tijd, er komt een regenfront aan.
Zou toch jammer zijn als het niet doorging!!
  zondag 6 juni 2010 @ 10:16:29 #229
3542 Gia
User under construction
pi_82386304
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:40 schreef mirved het volgende:
Gelovigen die menen dat anderen zich aan hun geloofsregels moeten houden Hoe dom ben je dan. Prima dat je gelooft maar is toch echt je eigen keuze en je moet niet van anderen verlangen dat die zich ook aan die regeltjes houden.
Precies, daarom mogen wij ook gewoon wél Mohammed afbeelden en mogen moslims dat niet.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:17:51 #230
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_82386324
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies, daarom mogen wij ook gewoon wél Mohammed afbeelden en mogen moslims dat niet.
Uiteraard moet je dat wel zelf willen...
  zondag 6 juni 2010 @ 10:21:33 #231
3542 Gia
User under construction
pi_82386392
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:17 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Uiteraard moet je dat wel zelf willen...
Inderdaad, net als wassen op zondag of de tuin bestraten.

Wie zich graag houdt aan zijn/haar geloofsregels, moet dat lekker doen. Wie dat niet wil, of niet gelooft, moet dat gewoon niet doen. Maar dit ook anderen niet opleggen. En dat zie je bij geloven wel vaak. Dat ze anderen hun eigen geloofsregels op willen leggen.
pi_82405984
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:21 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat zie je bij geloven wel vaak. Dat ze anderen hun eigen geloofsregels op willen leggen.
Off topic, dit is van alle tiijden. Al in de vroege middeleeuwen werd het cristelijke geloof met harde hand verspreid en verkondigd (denk maar aan de kruistochten) Dus niks nieuws.

On topic.. Is de kleine BB al geweest?

Trouwens wat is het verschil tussen een kleine en grote BB? het smaakt en t stink beide net zo goor ook al wordt het niet op een zondag gedaan.
pi_82408058
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:28 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Off topic, dit is van alle tiijden. Al in de vroege middeleeuwen werd het cristelijke geloof met harde hand verspreid en verkondigd (denk maar aan de kruistochten) Dus niks nieuws.

On topic.. Is de kleine BB al geweest?

Trouwens wat is het verschil tussen een kleine en grote BB? het smaakt en t stink beide net zo goor ook al wordt het niet op een zondag gedaan.
Misschien het aantal gasten die komen?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_83640751
Hoe ging je barbecue vorige maand TS?
pi_83641374
TS is inmiddels zelf ook al gereformeerd.
pi_83676003
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:24 schreef Friek_ het volgende:
TS is inmiddels zelf ook al gereformeerd.
Nee gelukkig niet maar ik zal eens even een update geven. De sfeer is er de laatste tijd niet echt beter op geworden. Maar we hebben voet bij stuk gehouden (door te blijven zeggen dat we hier 500 euro huur betalen en ook moeten leven met een punt erachter)alleen komt die nu nog vaker klagen . Die man heeft echt een blok voor zijn kop. Op een gegeven ogenblik heeft hij zijn vrouw gestuurd ook daar hebben we duidelijk aan verteld dat we een beetje zat worden van dat geklaag. We blijven wel elke keer netjes in tegenstelling tot de buren ernaast ( ik heb helemaal geen zin om te gaan dreigen met geweld ofzo wat de buren ernaast wel doen). Hij is bij de buren ernaast wezen klagen over die hoorn die bij een doelpunt werd getoeterd. En dat mocht niet volgens hem ook hadden hun een huiswarmingpartij en dat mocht maar tot 22 uur want dan was het zondag, bij de buren aan de overkant was die ook wezen klagen over de muziek op een avond dat nederland moest spelen. Hier is die een aantal keer wezen klagen over dat we na 20.30 niet mochten zagen want meneer moest naar bed ( hij werkt helemaal niet) en weer over de muziek onder het zagen. Daarnaast is die ook nog eens wezen klagen over dat we hem geen gedag meer zeiden ( slaat echt nergens op). Ook heeft die geklaagt over de hond dat die een paar maanden geleden een keer zat te piepen. We mochten ook snachts niet meer op de trap lopen. Maar we blijven voet bij stuk houden. Inmiddels heb ik de woningbouw gesproken en die gaven aan dat als het bij ons een beetje te veel word ik alles eens op papier moet zetten.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:15:04 #237
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_83676109
Die vent is gestoord. Gewoon negeren.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:19:38 #238
257229 opastokvis
pi_83676286
chronisch aandacht tekort.
nog steeds.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:21:43 #239
3542 Gia
User under construction
pi_83676361
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:11 schreef davo1979 het volgende:
We mochten ook snachts niet meer op de trap lopen.
Goh, dan had ik toch een probleem. Wij hebben boven geen toilet.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:22:30 #240
3542 Gia
User under construction
pi_83676396
quote:
die gaven aan dat als het bij ons een beetje te veel word ik alles eens op papier moet zetten.
Och, dat kun je inmiddels mooi copy/pasten van Fok!
pi_83676580
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, dan had ik toch een probleem. Wij hebben boven geen toilet.
Wij ook niet
pi_83676591
Goede update En gewoon voet bij stuk blijven houden. Afijn je hebt wel veel geduld, ik had op gegeven moment de deur niet eens meer opengedaan voor die zeur

Dat gaat leuk worden met de WK Finale (al helemaal als Nederland erin speelt) want die is op een zondag
  maandag 5 juli 2010 @ 12:29:29 #243
3542 Gia
User under construction
pi_83676623
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:28 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Wij ook niet
Tja, dat wordt dan 's nachts uit het raam pissen. Want je moet buurman toch tevreden houden!!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:30:39 #244
257229 opastokvis
pi_83676666
uiteraard wel in de tuin van de buurman pissen, op de tegels klatert het zo
  maandag 5 juli 2010 @ 12:31:30 #245
3542 Gia
User under construction
pi_83676692
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:30 schreef opastokvis het volgende:
uiteraard wel in de tuin van de buurman pissen, op de tegels klatert het zo
Oh, ja, da's waar ook. TS heeft tegels. Goed mikken, dus!!
  maandag 5 juli 2010 @ 12:52:54 #246
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_83677462
De andere buren hebben hem dus nog niet daadwerkelijk op zijn gezicht getikt?
Echte mannen hebben altijd honger
  maandag 5 juli 2010 @ 12:57:27 #247
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83677642
quote:

[..]

Nee gelukkig niet maar ik zal eens even een update geven. De sfeer is er de laatste tijd niet echt beter op geworden. Maar we hebben voet bij stuk gehouden (door te blijven zeggen dat we hier 500 euro huur betalen en ook moeten leven met een punt erachter)alleen komt die nu nog vaker klagen . Die man heeft echt een blok voor zijn kop. Op een gegeven ogenblik heeft hij zijn vrouw gestuurd ook daar hebben we duidelijk aan verteld dat we een beetje zat worden van dat geklaag. We blijven wel elke keer netjes in tegenstelling tot de buren ernaast ( ik heb helemaal geen zin om te gaan dreigen met geweld ofzo wat de buren ernaast wel doen). Hij is bij de buren ernaast wezen klagen over die hoorn die bij een doelpunt werd getoeterd. En dat mocht niet volgens hem ook hadden hun een huiswarmingpartij en dat mocht maar tot 22 uur want dan was het zondag, bij de buren aan de overkant was die ook wezen klagen over de muziek op een avond dat nederland moest spelen. Hier is die een aantal keer wezen klagen over dat we na 20.30 niet mochten zagen want meneer moest naar bed ( hij werkt helemaal niet) en weer over de muziek onder het zagen. Daarnaast is die ook nog eens wezen klagen over dat we hem geen gedag meer zeiden ( slaat echt nergens op). Ook heeft die geklaagt over de hond dat die een paar maanden geleden een keer zat te piepen. We mochten ook snachts niet meer op de trap lopen. Maar we blijven voet bij stuk houden. Inmiddels heb ik de woningbouw gesproken en die gaven aan dat als het bij ons een beetje te veel word ik alles eens op papier moet zetten.
Ik had hem toch echt ook bij de strot gepakt en ten laatste malen verzocht absoluut nooit, maar dan ook nooit meer terug te komen.

Misschien niet het slimste, maar ik zou er op den duur echt van doordraaien dus

Good for you
Intelligent, but fucked up.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:13:30 #248
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_83678148
Leuke buurman
14 SHADES OF GREY
pi_83679275
Veel christenen zouden een voorbeeld moeten nemen aan het geduld/verdraagzaamheid van TS.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:44:18 #250
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_83679349
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:42 schreef Beach het volgende:
Veel christenen zouden een voorbeeld moeten nemen aan het geduld/verdraagzaamheid van TS.
Ik weet wie de buurman van TS is het is een ander Fokker genaamd Matthijs.

Helemaal mee eens.
14 SHADES OF GREY
  maandag 5 juli 2010 @ 14:46:17 #251
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_83681851
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:33 schreef sig000 het volgende:
Ho ho ho, dat wil ik zien

Maar idd, zolang je geen brandend kruis in je eigen voortuin zet en hetzelfde gedrag gaat vertonen als die junk uit het begin van je OP, heeft die beste buurman zijn mond te houden.

Edit: na het hele topic te hebben gelezen: zet dat brandende kruis maar in de tuin van je buurman

[ Bericht 11% gewijzigd door zyx1981 op 05-07-2010 14:58:42 ]
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 14:59:26 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_83682316
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:46 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Edit: na het hele topic te hebben gelezen: zet dat brandende kruis maar in de tuin van je buurman
  † In Memoriam † maandag 5 juli 2010 @ 15:05:47 #253
230491 Zith
pls tip
pi_83682527
Gewoon een lijst maken van elke klacht met tijdstip en datum,, kan nog van pas komen later.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 5 juli 2010 @ 15:11:33 #254
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_83682747
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:05 schreef Zith het volgende:
Gewoon een lijst maken van elke klacht met tijdstip en datum,, kan nog van pas komen later.
O dat is wel een goede idd. Het laat dan ook goed de onbenulligheid van de klachten en de frequentie van het klagen zien. En een beetje dreigen met het inschakelen van de woningbouw en het doen van aangifte bij de politie. Het klinkt raar misschien, maar een 1e aangifte bij de politie mbt treiteren maakt dat er iig een dossier komt. Mocht het uit de hand lopen, dan ligt het ergens vast dat dit niet uit de lucht is komen vallen. Bij een rechtzaak sta je zo veel sterker (lijkt mij).
  maandag 5 juli 2010 @ 15:54:02 #255
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_83684290
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen...TS zorg ervoor dat er een vervolg kom.
  maandag 5 juli 2010 @ 16:00:55 #256
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_83684530
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:11 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

O dat is wel een goede idd. Het laat dan ook goed de onbenulligheid van de klachten en de frequentie van het klagen zien. En een beetje dreigen met het inschakelen van de woningbouw en het doen van aangifte bij de politie. Het klinkt raar misschien, maar een 1e aangifte bij de politie mbt treiteren maakt dat er iig een dossier komt. Mocht het uit de hand lopen, dan ligt het ergens vast dat dit niet uit de lucht is komen vallen. Bij een rechtzaak sta je zo veel sterker (lijkt mij).
Dat sowieso. Je moet namelijk aannemelijk kunnen maken dat de overlast al langer aan de gang is.
14 SHADES OF GREY
pi_83684701
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:52 schreef Gras_eter het volgende:
De andere buren hebben hem dus nog niet daadwerkelijk op zijn gezicht getikt?
Nee de laatste keer hebben ze gezegd dat als de volgende keer weer komt klagen die 2 mooie blauwe ogen krijgt.
pi_83684768
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:44 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik weet wie de buurman van TS is het is een ander Fokker genaamd Matthijs.

Nee dat is geen matthijs, mijn buurman heeft geen pc en geen radio alleen een leesbibiotheek (Zei die ooit een keer toen die kwam klagen hij was aan het lezen in zijn leesbibiotheek).
  maandag 5 juli 2010 @ 16:07:27 #259
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_83684781
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:05 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Nee de laatste keer hebben ze gezegd dat als de volgende keer weer komt klagen die 2 mooie blauwe ogen krijgt.
En die heeft hij nog niet?
14 SHADES OF GREY
  maandag 5 juli 2010 @ 16:08:12 #260
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_83684821
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:07 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Nee dat is geen matthijs, mijn buurman heeft geen pc en geen radio alleen een leesbibiotheek (Zei die ooit een keer toen die kwam klagen hij was aan het lezen in zijn leesbibiotheek).
Wat een figuur
14 SHADES OF GREY
pi_83684909
haha prachtig, ik wou dat ik zo'n buurman had dan zou ik me helemaal in het zweet werken zondag's puur om niet aan zijn complex mee te werken.
.
pi_83684928
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:14 schreef diginoob2 het volgende:
Ik vind geen apparaten op zondag prima. Ben niet godsdienstig maar een beetje rust hier en daar kan geen kwaad en ik vind dat je ook best rekening mag houden met de buren.
maar als die vent zich gaat bemoeien met de mensen die je bezoeken of dat je samenwoont dan mag je m op zn plaats zetten want dat gaat m geen ene flikker aan.
Voor veel mensen is dit 1 van de 2 dagen per week waarin je wat aan je huis kan doen, daarnaast is het niet wettelijk verplicht om op Zondag stil te zijn.

Als je er zo'n moeite mee hebt moet je niet in de bewoonde wereld gaan wonen, dan moet je ergens in Siberie op de steppe gaan zitten en zeiken tegen het gras dat het zo'n geluid maakt als het waait.
pi_83685338
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:10 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Voor veel mensen is dit 1 van de 2 dagen per week waarin je wat aan je huis kan doen, daarnaast is het niet wettelijk verplicht om op Zondag stil te zijn.

Als je er zo'n moeite mee hebt moet je niet in de bewoonde wereld gaan wonen, dan moet je ergens in Siberie op de steppe gaan zitten en zeiken tegen het gras dat het zo'n geluid maakt als het waait.
Of een gat in de Bible Belt.
  maandag 5 juli 2010 @ 16:20:57 #264
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83685388
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:07 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Ga bij hem klagen dat hij wat minder luidruchtig leest; je kunt de radio niet eens meer verstaan...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83686173
tvp voor WK finale
pi_83689454
TS, je bent te aardig. Gelukkig ga je al flink de goede kant op! Maar je bent nòg te aardig. Kan jou die gestoorde flikker wat verrotten? lol! Zeg hem dat ie op kan rotten en als ie nog een keer komt klagen dat je dan nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer herrie gaat maken! tot bonken om 4 uur snachts op de muren! Lol. Dan houdt ie z'n bakkes wel. Zo niet? Doorgaan.
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
pi_83708587
ik zou niet meer open doen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_83708612
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:38 schreef Henno het volgende:
tvp voor WK finale
TV in de tuin, BBQ aan en alle vrienden die krat bier meenemen uitnodigen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 02:07:36 #269
257229 opastokvis
pi_83708639
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:53 schreef Enj0y het volgende:
TS, je bent te aardig. Gelukkig ga je al flink de goede kant op! Maar je bent nòg te aardig. Kan jou die gestoorde flikker wat verrotten? lol! Zeg hem dat ie op kan rotten en als ie nog een keer komt klagen dat je dan nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer herrie gaat maken! tot bonken om 4 uur snachts op de muren! Lol. Dan houdt ie z'n bakkes wel. Zo niet? Doorgaan.
zo hee!
pi_83708673
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 02:07 schreef opastokvis het volgende:

[..]

zo hee!

Op die manier krijg je van die geweldige TV programma's.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 02:18:22 #271
257229 opastokvis
pi_83708728
Enj0y zou ik niet als buurman willen hebben. zo te zien is hij niet erg sociaal en daar nog trots op ook. het type mensen dat alleen aan zichzelf denkt
pi_83708792
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 02:18 schreef opastokvis het volgende:
Enj0y zou ik niet als buurman willen hebben. zo te zien is hij niet erg sociaal en daar nog trots op ook. het type mensen dat alleen aan zichzelf denkt

Ik kan zo heleboel users opnoemen die ik niet als buurman zou willen hebben.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 02:24:32 #273
257229 opastokvis
pi_83708805
ik zou mezelf ook niet als buurman willen hebben trouwens
pi_83708850
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 02:24 schreef opastokvis het volgende:
ik zou mezelf ook niet als buurman willen hebben trouwens
Mijn buurman woont 2km verder dat scheelt.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 02:36:19 #275
257229 opastokvis
pi_83708881
ik zou natuurlijk wel tot diep in de nacht bij mezelf langs kunnen komen.
ik overweeg dus serieus een tweede persoonlijkheid aan te schaffen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 09:08:36 #276
33189 RM-rf
1/998001
pi_83710780
quote:

Maar dat wilde hij niet omdat hij er tegen aan moest kijken. En dus werd het weer zijn zin.

en precies met die zin beschrijf je wat je zelf fout doet hier ....

je geeft die buurman alles wat hij wil .... dat is als klagen dat je hond altijd maar loopt te bedelen aan de tafel, terwijl je hem toch altijd ook wat lekkers toewerpt als hij komt piepen aan je tafel...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 6 juli 2010 @ 09:25:26 #277
37248 BertV
Klei indiaan
pi_83711163
Er is eigenlijk geen probleem als je er geen probleem van maakt.
Je doet gewoon wat jij wilt en blijf netjes, de eer houden aan jezelf.

Ik geeft toe, gezellig wonen is het niet.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:28:35 #278
3542 Gia
User under construction
pi_83714693
Topic begint vol te raken, misschien na vanavond nog meer? En anders na zondag wel.
Dus, Davo1979, graag nieuw topic als deze vol zit, want we willen wel op de hoogte blijven, hoor!
pi_83728719
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:28 schreef Gia het volgende:
Topic begint vol te raken, misschien na vanavond nog meer? En anders na zondag wel.
Dus, Davo1979, graag nieuw topic als deze vol zit, want we willen wel op de hoogte blijven, hoor!
Was aan het twijfelen, toch maar tvp

Ik wil niet veel zeggen, maar dfit wordt een gevecht wat TS op geen enkele wijze gaat winnen gezien dat hij er toch dagelijks mee bezig is en de situatie met zijn klagende buurman maar niet onder controlle krijgt.

Mijn voorspelling is dan ook dat TS uiteindelijk gaat verhuizen en dat in nieuwe topics kenbaar gaat maken, maar mischien zelfs nog in dit topic.

Waarvan akte.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:35:44 #280
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_83731354
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:28 schreef Gia het volgende:
Idd!!!

Probeer eens een keer een heel goed gesprek.. ben wel benieuwd wat de buurman nog meer te melde heeft namelijk
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:49:06 #281
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_83731992
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Idd!!!

Probeer eens een keer een heel goed gesprek.. ben wel benieuwd wat de buurman nog meer te melde heeft namelijk
Ach, en anders kan hij alvast beginnen met het timmeren van een 2m hoog houten kruis + standaard.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:47:15 #282
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_83733933
Tvp voor de wedstrijd van vanavond
pi_83734529
Damn, respect dat je zo geduldig blijft. Ik had allang de oorlog verklaart
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:29:51 #284
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_83735452
Een goede verstandhouding met de buren is belangrijk, maar deze man vraagt het om op zijn nummer gezet te worden.

Geloven is een privé zaak. Daar moet je andere mensen niet mee vervelen.

[ Bericht 38% gewijzigd door DanHardy op 06-07-2010 19:46:36 ]
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 19:41:02 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_83735879
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:29 schreef DanHardy het volgende:
Een goede verstandhouding met de buren is belangrijk, maar deze man vraagt het om op zijn nummer gezet te worden.

WTF, mensen die geloven in een sprookjesboek
Nou ja, prima dat ze in dat boek geloven. Maar verwacht niet dat iedereen in dat zelfde boek geloofd. Dat kan niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 06-07-2010 19:46:56 ]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:46:10 #286
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_83736045
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, prima dat ze in dat boek geloven. Maar verwacht niet dat iedereen in dat zelfde boek geloofd. Dat kan niet
Heb je gelijk in, geloven is een privé zaak. Daar moet je andere mensen niet mee vervelen.
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 19:48:14 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_83736125
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:46 schreef DanHardy het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, geloven is een privé zaak. Daar moet je andere mensen niet mee vervelen.
Nee, absoluut niet. Ik geloof niet, maar dat is mijn keuze. Mijn moeder zit wel elke zondag in de christengemeente. Prima, moet zij weten, maar het is niet mijn ding. Ik zit dus ook niet op een bijbelles van mn moeder te wachten. En ik kan me voorstellen dat TS niet op een bijbelles van de buurman zit te wachten.
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:43:32 #288
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_83760415
De buurman van de TS heeft een reality check nodig.
Nee is ook een antwoord. Een antwoord dat de buurman te weinig of niet krijgt.

Gewoon een gesprek aangaan en vertel heb (op nette wijze) dat je niet gecharmeerd bent van zijn bemoeienis en dat hij niet zo moet zeiken.

Geef daarna een groot tuinfeest op zondag en nodig al je familie en vrienden uit.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:32:31 #289
3542 Gia
User under construction
pi_83762350
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:43 schreef paintmeester het volgende:
Geef daarna een groot tuinfeest op zondag en nodig al je familie en vrienden uit.
Zondag, een groot scherm in de tuin, iedereen uitnodigen, BBQ aan en hopen dat Nederland kampioen wordt.

Uiteraard tussendoor verslag komen doen op Fok!
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:44:18 #290
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_83767434
Hier rest maar 1 oplossing: de Fok!knokploeg er even op af sturen. Dat zijn dan Heatwave voor het betere mekkerwerk, Yvonne voor het kijven op Mien Dobbelsteenmanier en Swetsenegger en Danny voor hun onbehouwen no-nonsens aanpak.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:44:04 #291
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_83778751
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hier rest maar 1 oplossing: de Fok!knokploeg er even op af sturen. Dat zijn dan Heatwave voor het betere mekkerwerk, Yvonne voor het kijven op Mien Dobbelsteenmanier en Swetsenegger en Danny voor hun onbehouwen no-nonsens aanpak.
Natuurlijk uitgezonden door Fok!tv
pi_83799243
TS, jouw buurman heeft misschien/waarschijnlijk een persoonlijkheidsstoornis. Kijk eens op http://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/persoonlijkheid.php Misschien herken je dan wel het gedrag.
Mocht buurman NPS hebben, dan heeft een goed gesprek niet zoveel zin. Je moet het dan echt bij jezelf zoeken, en het gedrag van de buurman ervaren als iets in de categorie 'pech'. Het is iets als een lekke band, een verzakkend huis, een miskoop, een hagelbui. Jammer, maar niets aan te doen, en er het beste van maken.

Voor jouw gedrag heeft dat dan consequenties. Want hoe ga je om met deze pech?
Een lekke band kun je plakken. Een huis kun je stutten, een miskoop teruggeven. Tegen een hagelbui kun je schuilen. Er is best wat aan te doen aan pech. Dus wees niet passief.

Zie dit dus als een kans, om te leren wat weerbaarder te zijn.

En volg de tips die al gegeven zijn:
- houd je aan de Nederlandse wet. Die is geldig voor jou, niet de 'wet' van je buurman. Zolang jij de wet niet overtreedt, kan niet niets gebeuren!
- beeld je in, dat je buurman een normaal mens is, en gedraag je als zodanig. Dat heet actief negeren. Groet hem dus gewoon, en doe alles wat je ook zou doen als het een normaal mens was geweest. Als je je zo gedraagt, straal je pure kracht uit!
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 00:56:24 #293
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_83832809
^
Een hokje , waarom moet tegenwoordig alles een stoornis zijn. Kunnen mensen niet meer gewoon vervelend zijn?
pi_83833159
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:22 schreef jantco het volgende:
TS, jouw buurman heeft misschien/waarschijnlijk een persoonlijkheidsstoornis. Kijk eens op http://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/persoonlijkheid.php Misschien herken je dan wel het gedrag.
Mocht buurman NPS hebben, dan heeft een goed gesprek niet zoveel zin. Je moet het dan echt bij jezelf zoeken, en het gedrag van de buurman ervaren als iets in de categorie 'pech'. Het is iets als een lekke band, een verzakkend huis, een miskoop, een hagelbui. Jammer, maar niets aan te doen, en er het beste van maken.
_!
pi_83840570
ja , als godsdienst waanzin een stoornis , dan heeft die dat ja.
Stom vraagje , als jullie zo'n moeite met hem hebben, waarom helpen jullie hem dan met straatje betegelen ???
Ik denk toch inderdaad dat jullie iets te soft zijn en voor de goede vrede te veel rekening met hem houden.

Laat hem eens een keer merken dat jullie niet eens zijn met zijn fratsen en zeg eens heel direct , heel fijn dat u gelovig bent maar daarom hoeven wij het niet te zijn en we passen niet aan uw rare wensen.
Die andere buren hebben het duidelijk laten merken en hebben geen last meer van hem , denk toch dat dan bij jullie houding ook iets heeft van ik kan het blijven doen.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:51:21 #296
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83840665
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:43 schreef Maanvis het volgende:
Dat dus. Wat ben jij voor mieterige homo? Laat hem de tering krijgen? Ik zou echt lol beleven aan zo'n buurman, geef maar hier.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:23:41 #297
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83842383
Maar wel respect voor je geduld. Ik had allang een bijbel voor z'n neus verscheurt..
pi_83845868
Bedenk me net wat een leuk bordje voor boven/naast de voordeur is:
"Keep they religion to thyself"

pi_83846626
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:48 schreef formerjellybean het volgende:

Die andere buren hebben het duidelijk laten merken en hebben geen last meer van hem , denk toch dat dan bij jullie houding ook iets heeft van ik kan het blijven doen.
Dat is niet helemaal waar, daar blijft die ook komen en gaan ook al zijn hun wat directer dan ons weer. Het valt wel op dat als die weer gedag met hun zegt wij weer de lul zijn en omgekeerd hun weer de lul als die met ons weer door 1 deur kan. Maar in ieder geval de buurman heeft al een paar dagen geen gedag meer gezegd. Niet dat het mij intresseerd. Ik krijg ook het idee dat hij soms dingen hoort die er niet zijn. Van de week lag ik net een half uur op me bed en begon die te bonken op de muur midden in de nacht. Er was niks geen geluid niks zelfs geen gesnurk ofzo want ik was nog wakker.
pi_83848509
Wat een hel.
pi_83850983
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:56 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, daar blijft die ook komen en gaan ook al zijn hun wat directer dan ons weer. Het valt wel op dat als die weer gedag met hun zegt wij weer de lul zijn en omgekeerd hun weer de lul als die met ons weer door 1 deur kan. Maar in ieder geval de buurman heeft al een paar dagen geen gedag meer gezegd. Niet dat het mij intresseerd. Ik krijg ook het idee dat hij soms dingen hoort die er niet zijn. Van de week lag ik net een half uur op me bed en begon die te bonken op de muur midden in de nacht. Er was niks geen geluid niks zelfs geen gesnurk ofzo want ik was nog wakker.
Tip is dan gewoon directer te zijn. Hoe oud is die als ik vragen mag want hij komt een beetje over als oude zeikerd , waarvan je er meestal wel 1 van in de straat hebt ???
Het kan natuurlijk ook zijn dat die dement aan het worden is ???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')