Dat was bij het strippenkaart systeem ook al het geval. 3 haltes reizen en daarmee net over de zonegrens gaan, tsjakka, 3 strippen betalen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We hebben het over eerlijke tarieven en niet over verschillende vervoerders die we op of in de markt hebben. We hebben helaas dit zelf zo gecreerd omdat marktwerking in de OV het beter voor iedereen zou maken.
Maar om terug te komen op eerlijke beprijzing, als klant heb ik vaak niet de keuze uit de vervoerder en ben ik al blij als er een bus vertrekt , omdat bussen nooit een rechte lijn rijden wordt je al;s ov-chipkaart gebruiker dan al per definitie genaaid.
En welke belang zouden die Snowgoon of ik er bij hebben?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 07:20 schreef Tokus het volgende:
[..]
maar geen enkele gaat een gebruiksvoorwerp zo stellig verdedigen zonder er belang bij te hebben
(afgezien van wat wat rare wijven die Ugg-fanaat zijn).
Leuk dat je niet op het argument van omrijden van bussen ingaat en de eerlijkste berekening dat die hemelsbreed zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:29 schreef VancouverFan het volgende:
Dat was bij het strippenkaart systeem ook al het geval. 3 haltes reizen en daarmee net over de zonegrens gaan, tsjakka, 3 strippen betalen.
Ik heb toch al gezegd dat ik ook van mening ben dat de hemelsbrede afstand gemeten zou moeten worden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk dat je niet op het argument van omrijden van bussen ingaat en de eerlijkste berekening dat die hemelsbreed zou moeten zijn.![]()
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:05 schreef VancouverFan het volgende:
Ik had ook liever gezien dat ze hemelsbreed zouden rekenen, maar het is wel eerlijker betalen per km.
Als je net buiten het centrum woont en naar het centrum wil, ben je meteen een randdebiel?quote:Verder zijn de meeste zone's nog best wel logisch ingedeeld en zit bijvoorbeeld meestal het centrum van een zone bij een NS-station/ centrum van een stad. Hierdoor kregen dus bijna geen reizigers het door jou geschetste probleem. Alleen de randdebielen die van de ene rand van een dorp naar de andere rand van een naatsgelegen dorp reizen.![]()
Tja, moet ik jou echt serieus nemen wat dit betreft?quote:Wanneer ik van het centrum van een zone vertrek kan ik vaak nog niet eens tot de rand van de zone reizen voordat ik al meer betaal dan met een strippenkaart.![]()
Dat is toch een contradictie wat je hier beweert. Het is alleen voor de vervoerders eerlijker dat ze per afgelegde afstand reizigers kunnen laten betalen, maar voor de reizigers (waar het ov in mijn optiek primair voor bedoeld is) totaal niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:
Ik had ook liever gezien dat ze hemelsbreed zouden rekenen, maar het is wel eerlijker betalen per km.
Dan reis je dus nog altijd minimaal 2.5 kilometer hemels breed door de nieuwe zone heen.quote:Als je net buiten het centrum woont en naar het centrum wil, ben je meteen een randdebiel?
Grapje zeker.
Ow dus omdat ik nog niet genoeg met de ov-chipknip gereisd heb val ik nog steeds in de groep onbetrouwbare reizigers die er niets vanaf weten. Nee een fantastisch argument VC.quote:Tja, moet ik jou echt serieus nemen wat dit betreft?
Je hebt net voor de eerste keer met de OV chipkaart gereisd...
Het is maar hoe je het wil lezen. Ik ben een voorstander van hemelsbreed de afstand meten, dat lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is toch een contradictie wat je hier beweert. Het is alleen voor de vervoerders eerlijker dat ze per afgelegde afstand reizigers kunnen laten betalen, maar voor de reizigers (waar het ov in mijn optiek primair voor bedoeld is) totaal niet.
En betaal je 3 strippen terwijl iemand die 2.5 km binnen de zones reist maar 2 strippen betaald.quote:Dan reis je dus nog altijd minimaal 2.5 kilometer hemels breed door de nieuwe zone heen.
Jij stelt:quote:Ow dus omdat ik nog niet genoeg met de ov-chipknip gereisd heb val ik nog steeds in de groep onbetrouwbare reizigers die er niets vanaf weten. Nee een fantastisch argument VC.Net zo goed als het onderzoek naar de klanttevredenheid waarbij men voornamelijk mensen die gratis reizen ondervraagd.
Alsof je al alle zones in de grote steden hebt bereisd met je OV chipkaart. En voor iemand die net pas met de OV chipkaart is gaan reizen, lijkt me dat redelijk onmogelijk.quote:Wanneer ik van het centrum van een zone vertrek kan ik vaak nog niet eens tot de rand van de zone reizen voordat ik al meer betaal dan met een strippenkaart.
Wanneer mensen hier wat eigen onderzoeken doen is het ook weer niet goed want dan is het toch cherrypicking in jou optiek. Ik heb ergens in voorgaande delen wel een paar voor mij veelkomende ritten met de bus gezet en deze pakken toevalligerwijze altijd duurder uit voor mij. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik toevallig weer de uitzondering op de regel zal zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:17 schreef VancouverFan het volgende:
Alsof je al alle zones in de grote steden hebt bereisd met je OV chipkaart. En voor iemand die net pas met de OV chipkaart is gaan reizen, lijkt me dat redelijk onmogelijk.
Als je dan ook geen onderzoeken aantoont waaruit blijkt dat jij gelijk hebt, kom je niet overtuigend over.
Nee ik geef ook voorbeelden van ritten die duurder zijn vanwege een omweg, maar die worden ook genegeerd natuurlijkquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer mensen hier wat eigen onderzoeken doen is het ook weer niet goed want dan is het toch cherrypicking in jou optiek. Ik heb ergens in voorgaande delen wel een paar voor mij veelkomende ritten met de bus gezet en deze pakken toevalligerwijze altijd duurder uit voor mij. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik toevallig weer de uitzondering op de regel zal zijn.
Ah, dat helpt wel. Ik twijfelde over het aantal strippen van Rotterdam Centraal - Zuidplein, en hier las ik dat het er twee waren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 06:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
De OV chipkaart is 1% goedkoper in Rotterdam geworden, alleen VF vergeet erbij te vertellen dat net voor de invoering van de OV chipkaart de zones even flink kleiner zijn gemaakt, wat heeft geleid tot een prijsverhoging van 15 a 20% zodat de invoering van de OV chipkaart uberhaupt mogelijk was voor de RET
Minder reizigers? Ik had wel gehoord dat er minder zwartrijders waren, maar minder reizigers is nieuw voor mij. Overigens moeten de tarieven omlaag kunnen als er geen zwartrijders zijn, lijkt me.quote:Wat VF ook vergeet te vermelden dat van Provinciale Staten de tarieven in ZUid Holland gemiddeld 7,5 % mogen stijgen, ter compensatie van gedaalde reizigersaantallen als gevolg van de OV chipkaart.
lijkt me ook jaquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:00 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, dat helpt wel. Ik twijfelde over het aantal strippen van Rotterdam Centraal - Zuidplein, en hier las ik dat het er twee waren.
[..]
Minder reizigers? Ik had wel gehoord dat er minder zwartrijders waren, maar minder reizigers is nieuw voor mij. Overigens moeten de tarieven omlaag kunnen als er geen zwartrijders zijn, lijkt me.
terwijl VF zelf nooit met eigen ervaringen komt, maar altiijd met thhorieen komtquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:59 schreef Basp1 het volgende:
Ow dus omdat ik nog niet genoeg met de ov-chipknip gereisd heb val ik nog steeds in de groep onbetrouwbare reizigers die er niets vanaf weten. Nee een fantastisch argument VC.Net zo goed als het onderzoek naar de klanttevredenheid waarbij men voornamelijk mensen die gratis reizen ondervraagd.
Vergissen is menselijk. Of wist je dat nog niet?quote:Op maandag 3 mei 2010 23:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zo goed op de hoogte was van de mogelijkheden...
Als jij die mening bent toebedaan, soit. Voor mij heb je geen gelijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus mijn stelling dat als de OV chipkaart al 20 jaar had bestaan en vervangen zou worden door de strippenkaart en jij dan ook op je achterste benen staan, klopt.
Nee, het is voor sommigen eerlijker, voor de (grote) rest niet.quote:[..]
Ik had ook liever gezien dat ze hemelsbreed zouden rekenen, maar het is wel eerlijker betalen per km.
Nee, ik denk van niet.quote:[..]
Ja dat denk ik wel. Stempelen moesten je altijd vouwen en goed mikken om de kaart in de automaat te krijgen. Pas hoef je alleen maar langs een lezer te halen. Hoef je amper stil te staan.
Afgezien van de kosten voor het overboeken van je krediet, vind ik dit een redelijk klein argument, je hebt/had namelijk ook abonnementen.quote:[..]
Om de 5 jaar. Heel wat minder vaak dan om de paar weken een nieuwe strippenkaart te kopen.
Waar je juist bij bus/metro/tram abbonement van die leuke sterabbonementen had en als je bijvoorbeeld 3 zones dagelijks moet reizen nam je een 2 sterren abbonement van de middelste zone, want daarme mag je naar de ene en naar de andere zone en kun je 3 zones doorreizen. Hoe het nu zit met zulke abbonementen zou ik niet wetn. Maar VC heeft vast wel een leuke propaganda verhaaltje voor ons daar over.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:13 schreef Stupendous76 het volgende:
Afgezien van de kosten voor het overboeken van je krediet, vind ik dit een redelijk klein argument, je hebt/had namelijk ook abonnementen.
In Rotterdam bestaan die abonnementen (voorlopig) nog.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar je juist bij bus/metro/tram abbonement van die leuke sterabbonementen had en als je bijvoorbeeld 3 zones dagelijks moet reizen nam je een 2 sterren abbonement van de middelste zone, want daarme mag je naar de ene en naar de andere zone en kun je 3 zones doorreizen. Hoe het nu zit met zulke abbonementen zou ik niet wetn. Maar VC heeft vast wel een leuke propaganda verhaaltje voor ons daar over.
Claimformulier halen bij NS-balie.quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:33 schreef ShadyLane het volgende:
De NS heeft 10 euro afgeschreven toen ik afgelopen vrijdag (Koninginnedag) bij dezelfde poortjes op A'dam CS weer uitcheckte als waar ik was ingecheckt. Blijkbaar brengen ze dat standaard bedrag in rekening als er een bepaalde tijd zit tussen in- en uitchecken omdat ze denken dat je hebt gereisd en niet weten waarheen.
Ik kan het geld ongetwijfeld terugkrijgen want het ligt voor de hand dat ik er niet mee heb gereisd aangezien al het treinverkeer plat lag. Mij benieuwen hoe makkelijk of moeilijk dat gaat en hoeveel betaalde nummers ik ervoor moet bellen.
-2.47+6=3.53. Inchecken is vier euro borg. 3.53 < 4.00, dus eigen schuld helaas. Vier euro kan je gewoon via 't formulier op de ov-chipkaart-site terug krijgen, plus je hebt gratis met de bus kunnen reizen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:05 schreef VeX- het volgende:
Die hoerenchipkaart. Paar dagen geleden probeerde ik vanaf Leidseplein naar het Amstelstation te komen. Eerst kan ik gewoon bij de tram inchecken en als ik eruit wil krijg ik een foutmelding. Ik dacht, het zal wel.
Dus daarna ga ik via de metro van het Weesperplein richting Amstel, kom ik de poortjes niet door. Iets met pas ongeldig. Dus ik pas checken staat er -2.47 op. Dus ik die pas opwaarderen met 6 euro om 2 minuten te reizen. Kom ik alsnog de poortjes niet door. Pas na vele malen het opnieuw geprobeerd te hebben kom ik er door heen.
En dan wil ik de bus richting Almere nemen bij Amstel staat er weer ongeldige pas. De chauffeur had me wel meegenomen uit piëteit, maar wat een ellende is die pas toch.
Als je overstapt betaal je bij de chipkaart ook geen basistarief.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
lijkt me ook ja![]()
nee het zijn 3 strippen, maar als je overstapt, spaar je een strip uit, dus 2
Ik krijg op ov-chipkaart.nl wel te zien hoe laat ik heb in- en uitgecheckt bij een busrit, maar niet bij welke haltes dat geweest is. En dat was een rit met Connexxion, dus het lijkt er op dat die ook geen plaatgegevens meegeven.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:26 schreef Prachtman het volgende:
Het transactieoverzicht is een probleem ja, dit systeem loopt door zo veel schijven voordat het zichtbaar is dat de kans dat ergens iets mis gaat groter is dan gewenst. Daarnaast werken de OV-bedrijven hier nog niet optimaal aan mee, veolia en arriva (volgens mij waren het die 2) geven helemaal geen plaatsgegevens mee, dus als je met hen reist zal je overzicht nooit volledig zijn.
ach ik maak al mijn busritten met de RET volgens OV chipkaart.nl terwijl ik toch echt met Qbuzz rijdt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef Light het volgende:
[..]
Ik krijg op ov-chipkaart.nl wel te zien hoe laat ik heb in- en uitgecheckt bij een busrit, maar niet bij welke haltes dat geweest is. En dat was een rit met Connexxion, dus het lijkt er op dat die ook geen plaatgegevens meegeven.
Daarbij vertelde een chauffeur me dat ik moet gaan mailen als er ten onrechte een bedrag wordt afgeschreven. Leuk, maar ik kan niet controleren of het juiste bedrag is afgeschreven. In de bus wordt een bedrag aangegeven zonder dat te zien is waar dat op wordt gebaseerd. Via internet is (dagen later) wel te zien hoe laat het inchecken en het uitchecken waren, maar nog steeds niet waar. Ook daar is het dus niet te controleren.
Al met al een lekker systeem.
Hier vinden de meeste chauffeurs het nog prima als ik ze gewoon m'n OV-jaartrajectkaart gewoon toon, zonder in en/of uit te checken. En bij NS kan ik niet in- of uitchecken, dus waarom zou ik dat in de bus wel moeten...quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
ach ik maak al mijn busritten met de RET volgens OV chipkaart.nl terwijl ik toch echt met Qbuzz rijdt.
Ben benieuwd wie het geld dan krijgt
Serieus, stuur een mail. Mails via de ov-chipkaart-site worden tegenwoordig bijzonder snel naar de technische dienst doorgestuurd, waar uitgezocht wordt hoe het zit met accounts en dergelijke. Je krijgt binnen een paar dagen netjes antwoord in de vorm van een telefoontje, mail of brief waarin je gesommeerd wordt voor het antwoord terug te bellen (als je onbereikbaar was); doen dus. Hoe uitgebreider, hoe beter. Maar, wees duidelijk. To the point. Medewerkers hebben een hekel aan lange mails.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef Light het volgende:
[..]
Ik krijg op ov-chipkaart.nl wel te zien hoe laat ik heb in- en uitgecheckt bij een busrit, maar niet bij welke haltes dat geweest is. En dat was een rit met Connexxion, dus het lijkt er op dat die ook geen plaatgegevens meegeven.
Daarbij vertelde een chauffeur me dat ik moet gaan mailen als er ten onrechte een bedrag wordt afgeschreven. Leuk, maar ik kan niet controleren of het juiste bedrag is afgeschreven. In de bus wordt een bedrag aangegeven zonder dat te zien is waar dat op wordt gebaseerd. Via internet is (dagen later) wel te zien hoe laat het inchecken en het uitchecken waren, maar nog steeds niet waar. Ook daar is het dus niet te controleren.
Al met al een lekker systeem.
Ik heb dat contactformulier eens bekeken. Erboven staat "Voor vragen over tarieven, reisproducten of reizen bij uw vervoerder verwijzen wij u door naar uw OV-bedrijf." Maar als ik wil weten van waar naar waar een bepaalde reis was, dan is dat toch een vraag over een reis en zou ik bij de vervoerder moeten zijn?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Serieus, stuur een mail. Mails via de ov-chipkaart-site worden tegenwoordig bijzonder snel naar de technische dienst doorgestuurd, waar uitgezocht wordt hoe het zit met accounts en dergelijke. Je krijgt binnen een paar dagen netjes antwoord in de vorm van een telefoontje, mail of brief waarin je gesommeerd wordt voor het antwoord terug te bellen (als je onbereikbaar was); doen dus. Hoe uitgebreider, hoe beter. Maar, wees duidelijk. To the point. Medewerkers hebben een hekel aan lange mails.
De OV-Chipkaart, ofwel TransLink Systems, die de site en de kaarten e.d. onderhouden, krijgt de gegevens van de verschillende vervoersbedrijven. Dit kan tot zeven dagen duren. Als er daarna permutaties optreden kan dit onderzocht worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:31 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb dat contactformulier eens bekeken. Erboven staat "Voor vragen over tarieven, reisproducten of reizen bij uw vervoerder verwijzen wij u door naar uw OV-bedrijf." Maar als ik wil weten van waar naar waar een bepaalde reis was, dan is dat toch een vraag over een reis en zou ik bij de vervoerder moeten zijn?
De overheid is de grootste faal, ja. Hoewel het lang niet altijd goed gaat kunnen mensen bij vervoersbedrijven in de regel prima terecht, maar studenten kunnen bij vadertje staat géén vergoeding krijgen van de kosten die ze moeten maken omdat hún reisrecht niet op een pas staat omdat-ie zomaar kapot is gegaan. Paars II heeft destijds dit balletje nog opgegooid dus laat de politiek er maar voor opdraaien!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:57 schreef Schenkstroop het volgende:
lach-topic dit. en het moet toch nu wel duideljk zijn dat de overheid het terreur zelf is.
Rechts of links stemmen heeft altijd al geen ene kut uitgemaakt, de drie grote partijen wisselen hooguit stuivertje en neuken het volk toch altijd wel. Daar heeft de Ov-Chip niks mee te maken verder.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:28 schreef Schenkstroop het volgende:
Binnenkort in mijn stad/regio geen strippenkaarten meer. Je bent dus verplicht de ovchipkaart te omhelzen. Allemaal problemen, weggegooid geld, geen voordelen voor de reiziger/consument en dat verrekte syteem toch verplicht maken en door de strot duwen. Maakt wara je op stemt of links/rechts dus nog wat uit? Tsja..
Dus als ik twijfels heb of iets wel goed gegaan is, moet ik zeven dagen wachten voordat ik het kan controleren?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:55 schreef superworm het volgende:
[..]
De OV-Chipkaart, ofwel TransLink Systems, die de site en de kaarten e.d. onderhouden, krijgt de gegevens van de verschillende vervoersbedrijven. Dit kan tot zeven dagen duren. Als er daarna permutaties optreden kan dit onderzocht worden.
Ja. TOT zeven dagen. Veel gegevens staan er vaak direct op.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:09 schreef Light het volgende:
[..]
Dus als ik twijfels heb of iets wel goed gegaan is, moet ik zeven dagen wachten voordat ik het kan controleren?
Alleen jammer dat de OV chipkaart site na 5 jaar nog steeds niet goed werkt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. TOT zeven dagen. Veel gegevens staan er vaak direct op.
quote:Ov-chipkaart onnodig duur
AMSTERDAM - De invoering van de ov-chipkaart jaagt gebruikers onnodig op kosten.
Een reis waarbij overgestapt wordt van het ene naar het andere vervoerssysteem wordt zelfs meer dan tachtig procent duurder. Dit schrijft reizigersvereniging Rover aan de Kamercommissie voor Verkeer en Waterstaat.
In de brief wordt een voorbeeld van het prijseffect gegeven: een reis van Amsterdam Sloterdijk naar de wijk IJburg (trein tot CS, overstap op tram) kan nu met de strippenkaart worden gemaakt en kost dan vier strippen (?2,03). Met de ov-chipkaart kost dit ?3,39. Tachtig procent meer, omdat overstappen van de NS naar het GVB als het begin van een nieuwe reis wordt beschouwd. Dit geldt ook bij overstappen van NS naar een andere treinexploitant.
vooral dit ene naar het andere vervoerssysteemquote:
Niet de waarheid verfraaien, de meeste reizen komen pas na 7 dagen erop, zeker niet direct, behalve bij NSquote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. TOT zeven dagen. Veel gegevens staan er vaak direct op.
weer een nieuw dieptepuntquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:25 schreef Schenkstroop het volgende:
Het moest zo te zien landelijk als ze het zo verplcihten. Het was gepland. En wat voor voordeel hebent de burgers hier ook alweer mee? Onee het kan niemand wat schelen we zijn hier "te nuchter" daarvoor.
Afgelopen vrijdag weer met OV chipkaart gereisd. NS en GVB transacties staan onlinequote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Niet de waarheid verfraaien, de meeste reizen komen pas na 7 dagen erop, zeker niet direct, behalve bij NS
Let wel 7 WERKdagen
ja, want bij het aanmaken van de account werd de vraag al gesteld of dat soort info getoond mocht worden (je moet de site er voor machtigen), waarop ik Ja geantwoord had. Als ik dan ga kijken verwacht ik niet dat het uitstaat.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:12 schreef VancouverFan het volgende:
Zo zie je maar weer. Er wordt altijd wel geklaagd.
quote:Storing ov-chipcard bussen Midden-Nederland
Uitgegeven: 16 mei 2010 14:00 /// Laatst gewijzigd: 16 mei 2010 16:04
UTRECHT - Busreizigers in Midden-Nederland hebben zondagmiddag te maken met een storing. De ov-chipcard wordt in de bussen van Connexxion en het Utrechtse vervoerbedrijf GVU ten onrechte 'niet geldig' verklaard door de kaartlezers.
Volgens een woordvoerder van Connexxion gaat het om een storing in de software. Reizigers kunnen hun busreis gratis vervolgen, aldus de woordvoerster.
Volgens Connexxion lijken vooral de gebieden rond Utrecht en Amersfoort getroffen door de storing. Wat de oorzaak is van het probleem, is nog onduidelijk.
Volgens de woordvoerder zal het euvel naar verwachting aan het einde van de middag opgelost zijn.
Ja gratis als je instapt, maar de mensen die al hebben ingecheckt, die kregen gelijk hun 4 euro terug ???quote:
zo niet kunnen ze dit alsnog bij de vervoerder terugvragen, lijkt me dat ze daar gezien de situatie helemaal geen probleem van maken.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja gratis als je instapt, maar de mensen die al hebben ingecheckt, die kregen gelijk hun 4 euro terug ???
duurt alleen 2 maanden, kunnen ze toch gelijk regelen bij een storingquote:Op zondag 16 mei 2010 17:16 schreef Prachtman het volgende:
[..]
zo niet kunnen ze dit alsnog bij de vervoerder terugvragen, lijkt me dat ze daar gezien de situatie helemaal geen probleem van maken.
en dat mag je elk jaar doen met een voordeelurenkaart, terwijl ik dezelfde voordeelurenkaart houdt.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ook zoiets.
Ik heb een ov chipkaart. Wil daar voordeelurenabbo opzetten. Ik ben bij loket. Vul al mijn gegevens in. Ze noteren mijn pasnr, want op die pas staat 2 weken later het abbo.
Nu is 2 weken behoorlijk lang, een bankpas heb je sneller in huis. Maar wat zie ik, ze hebben een nieuwe pas opgestuurd. Met daarop het abbo, hoef dus niks meer op te halen. Om er echter ook geld op te zetten voor de NS moet ik eerst aangeven via internet of ik 1e of 2e klas wil reizen. En dat moet ik dan weer ophalen bij een oplaadpunt.
Waarom niet eerst mijn naam opgeven. Dan later mijn adres, dan nog later mijn postcode etc. Nee, dat doen we in 1 keer, is lekker snel. Behalve het vinkje 1e of 2e klas. Dat moet weer met een procedure. Man man, lekker efficiënt. Baliemedewerker was wel met mij eens dat dit vrij omslachtig was. Gister dus maar met kaartje gereisd en straks mijn ovkaart maar activeren op 2e klas.
Nou zeg, dat is veel moeite.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dat mag je elk jaar doen met een voordeelurenkaart, terwijl ik dezelfde voordeelurenkaart houdt.
Onbegrijpelijk dat ik hem dan elk jaar opnieuw moet activeren
Idd, dan dan zijn er nog mensen die melden hoe geweldig die OV chipcard wel niet is. Las dat laatste bericht ook over die OV failcard, goh wéér problemen hoor.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dat mag je elk jaar doen met een voordeelurenkaart, terwijl ik dezelfde voordeelurenkaart houdt.
Onbegrijpelijk dat ik hem dan elk jaar opnieuw moet activeren
Geef het ook door aan de NSquote:Op zondag 16 mei 2010 17:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ook zoiets.
Ik heb een ov chipkaart. Wil daar voordeelurenabbo opzetten. Ik ben bij loket. Vul al mijn gegevens in. Ze noteren mijn pasnr, want op die pas staat 2 weken later het abbo.
Nu is 2 weken behoorlijk lang, een bankpas heb je sneller in huis. Maar wat zie ik, ze hebben een nieuwe pas opgestuurd. Met daarop het abbo, hoef dus niks meer op te halen. Om er echter ook geld op te zetten voor de NS moet ik eerst aangeven via internet of ik 1e of 2e klas wil reizen. En dat moet ik dan weer ophalen bij een oplaadpunt.
Waarom niet eerst mijn naam opgeven. Dan later mijn adres, dan nog later mijn postcode etc. Nee, dat doen we in 1 keer, is lekker snel. Behalve het vinkje 1e of 2e klas. Dat moet weer met een procedure. Man man, lekker efficiënt. Baliemedewerker was wel met mij eens dat dit vrij omslachtig was. Gister dus maar met kaartje gereisd en straks mijn ovkaart maar activeren op 2e klas.
En weer val je door de mand, wat praat je toch raar man.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou zeg, dat is veel moeite.
Effe je pas door een apparaat halen voordat je gaat reizen.
Dat is bijna net zoveel moeite als nu elke jaar een formulier invullen dat je weer een kortingskaart wil.
nee met een persoonlijke kaart kan je je korting krijgen als student, abonnementhouder, kind of ouderequote:Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Is het verschil tussen een anonieme kaart en een persoonlijke, dat op een persoonlijke jouw pasfoto met gegevens staat?
En kun je ook "reis produkten" of tegoed laden op een anonieme kaart?
En kun je ook anderen met een andere pinpas "reis produkten" (wat een lagere school petteflat taal eigenlijk), tegoed ed laten laden op zo'n anonieme kaart?
Wat zijn de voordelen van een persoonijke kaart?
Waarbij het meest recenste bericht over de OV failcard weer eens aangeeft hoe goed dat wel niet is.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow dus omdat ik nog niet genoeg met de ov-chipknip gereisd heb val ik nog steeds in de groep onbetrouwbare reizigers die er niets vanaf weten. Nee een fantastisch argument VC.Net zo goed als het onderzoek naar de klanttevredenheid waarbij men voornamelijk mensen die gratis reizen ondervraagd.
Je beodelt ze geven mensen met anonieme kaarten geen korting op reizen?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee met een persoonlijke kaart kan je je korting krijgen als student, abonnementhouder, kind of oudere
alleen tegoed kan je laden op anonieme kaart, gen abonnementen ofzo
Nee alleen voor jezelf op beide kaarten
Nee dit is de realiteit, jij leeft in de droomwereld.quote:
Ja inderdaadquote:Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je beodelt ze geven mensen met anonieme kaarten geen korting op reizen?
En je kunt op een anonieme klaart alleen met je eigen pinpas reizen/ en tegoed erop laden?
(wat is er dan zo anoniem aan eigenlijk)
Jij hebt een doorlopende kortingskaart?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
En weer val je door de mand, wat praat je toch raar man.
Ik hoef helemaal NIETS te doen in de oude situatie, zelfs geen formulier invullen.
Maar ja als je nooit reist met het OV weet je dat niet
En reageer eens normaal of helemaal niet
Als het de realiteit is dat die mensen tijdens de storing hun geld terug moeten vragen zou ik daar graag een bron van zien waaruit dat blijkt.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dit is de realiteit, jij leeft in de droomwereld.
Of moet je soms geen weken wachten op je geld ? Er is een crisis aan de gaan hoor, mensen hebben het hard genoeg nodig
Meerdere mensen kunnen met een anonieme kaart reizen, alleen niet tegelijk. Je kunt met verschillende pinpassen opladen en met contant geld.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je beodelt ze geven mensen met anonieme kaarten geen korting op reizen?
edit: Oh OK. en ook geen abbonementen, alleen tegoed dus.
En je kunt op een anonieme klaart alleen met je eigen pinpas reizen/ en tegoed erop laden?
(wat is er dan zo anoniem aan eigenlijk)
Ja makkelijk he ??quote:Op zondag 16 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij hebt een doorlopende kortingskaart?
Als je per jaar koopt moet je elk jaar weer bevestigen.
Geen idee. Vraag het de NS.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja makkelijk he ??
Jij niet ??? Wat ouderwets, kies je niet voor gemak ?
Waarom moet ik diezelfde OV kaart weer activeren ?
Heb ik gevraagd , antwoord ja zo is het syteem nu eenmaal he meneerquote:Op zondag 16 mei 2010 21:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geen idee. Vraag het de NS.
Maar als dat de dingen zijn waar jij je nu nog druk om maakt is dat een goed teken
thanks. Heb ik ter plekke al gedaanquote:Op zondag 16 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geef het ook door aan de NS
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main
Kunnen ze vast wel wat mee.
nee, de betalingen gaan wel automatisch door.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij hebt een doorlopende kortingskaart?
Als je per jaar koopt moet je elk jaar weer bevestigen.
nee je kan niet alle tarieven vooraf checken. ov9292.nl heeft wel die mogelijkheod, als je 5x doorklikt, maar niet voor alle plaatsen waar de chipkaart gebruikt kan worden en de tarieven zijn zelf niet altijd betrouwbaar.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Kan ik ook ergens online een reis plannen + de kosten inzien met de ovchip. Want ov9292.nl heeft dat nog niet.
Ik ben net bij de automaat geweest en die voreg eerst om mijn ovchip te scannen, maar die heb ik nog niet.
mijn kaart wordt dus wel automatisch verlengd, jaren niets hoeven doen, maar nu moet ik jaarlijks de kaart gaan activeren (dezelfde fysieke kaart dus)quote:Op zondag 16 mei 2010 22:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee, de betalingen gaan wel automatisch door.
druk forum zeg, geef jij die antwoorden ofzo ?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geef het ook door aan de NS
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main
Kunnen ze vast wel wat mee.
primaquote:Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
thanks. Heb ik ter plekke al gedaan
Ik kreeg een brief thuis.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:52 schreef Mula het volgende:
Macca, hoe re-activeer je jaarlijks je voordeelurenkaart van de ns?
Ik heb een ns voordeelurenkaart chipkaart waar het voordeelurenabo al meer dan een jaar verlopen is. Kaart is nog wel 2 jaar geldig. Nou lijkt me dat ik dat gewoon weer kan activeren en geen nieuwe kaart met pasfoto hoef te halen. Maar hoe doe ik dat? Kan het nergens vinden.
ligt er aan. als product te lang geleden is afgelopen krijg je nieuwe, ook al is de kaart nog lang geldig. Aldus baliemedewerker.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:52 schreef Mula het volgende:
Macca, hoe re-activeer je jaarlijks je voordeelurenkaart van de ns?
Ik heb een ns voordeelurenkaart chipkaart waar het voordeelurenabo al meer dan een jaar verlopen is. Kaart is nog wel 2 jaar geldig. Nou lijkt me dat ik dat gewoon weer kan activeren en geen nieuwe kaart met pasfoto hoef te halen. Maar hoe doe ik dat? Kan het nergens vinden.
zou kunnen, sowieso moet je hem dan weer activeren voor reizen op saldoquote:Op zondag 16 mei 2010 23:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ligt er aan. als product te lang geleden is afgelopen krijg je nieuwe, ook al is de kaart nog lang geldig. Aldus baliemedewerker.
Denk dat je nieuwe krijgt.
Dat is nu ook al het geval bij strippenkaarten, abbonementen, 5 retourenkaarten etc.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:29 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom eigenlijk zo'n godverdomde hoge borg?
Ik ga ervanuit dat je dat dus standaard op je kaart moet hebben. Maw. NS gaat elke dag rente trekken met al dat krediet op al die pasjes.
??????? Welke borg bedoel je precies ???quote:Op zondag 16 mei 2010 23:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is nu ook al het geval bij strippenkaarten, abbonementen, 5 retourenkaarten etc.
Geen borg, de genoemde dingen worden ook allemaal vooruitbetaald. Net als het saldo op je OV chipkaart.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
??????? Welke borg bedoel je precies ???
Serieus VF, op welke school heb je leren lezen ??quote:Op zondag 16 mei 2010 23:29 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom eigenlijk zo'n godverdomde hoge borg?
Ik ga ervanuit dat je dat dus standaard op je kaart moet hebben. Maw. NS gaat elke dag rente trekken met al dat krediet op al die pasjes.
Ik reageerde niet op de borg, maar op het krediet.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Serieus VF, op welke school heb je leren lezen ??
Ik zal ze aanklagen
Je praat dus weer onzin, want bij de strippenkaart en alle andere betaal je alleen reistegoed
Geen borg zoals bij de chipkaart wel
Duidelijk nu ?
Klaag je eigen school aan.quote:Ik ga ervanuit dat je dat dus standaard op je kaart moet hebben. Maw. NS gaat elke dag rente trekken met al dat krediet op al die pasjes.
Iemand stelt een vraag en je negeert dat weer ? Het ging gewoon over de borg hoor, mieren.....quote:Op zondag 16 mei 2010 23:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik reageerde niet op de borg, maar op het krediet. Klaag je eigen school aan.
Succesquote:Op zondag 16 mei 2010 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar ik ga het wel proberen. ik wil het fijne weten van dit systeem. En daar wellicht een duidelijk verlag van maken ooit op een blog. Zo helder en makkelijk dat zelfs een kind het kan begrijpen. Met nadruk op de fouten he.
Maar wees eens eerlijk VF. Jij werkt voor NS of een van die andere vervoersbedrijven of niet?quote:
Jij bent pas de 10de die deze vraag stelt .......quote:Op zondag 16 mei 2010 23:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Maar wees eens eerlijk VF. Jij werkt voor NS of een van die andere vervoersbedrijven of niet?
En als ik echt een helder stukje wilt schrijven kan ik dat best hoor. Dus die hoogmoed van jouw mag je bij je houden.
Nee ik werk niet voor de NS of een ander vervoersbedrijf.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Maar wees eens eerlijk VF. Jij werkt voor NS of een van die andere vervoersbedrijven of niet?
En als ik echt een helder stukje wilt schrijven kan ik dat best hoor. Dus die hoogmoed van jouw mag je bij je houden.
dat je gebruiker bent ?? Nee dat geloof ik zeker niet of je moet die 2 reisjes als ervaring betitelenquote:Op zondag 16 mei 2010 23:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee ik werk niet voor de NS of een ander vervoersbedrijf.
Ik ben gewoon een tevreden OV chipkaart gebruiker die niet in de stress schiet als nieuwe dingen worden geïntroduceerd. Dat heb ik nu al diverse malen uitgelegd, maar sommige mensen willen dat niet geloven.
Wat nou ??????quote:
Diverse malen heb ik gevraagd welk traject dat betreft. Daar heb je nog nooit antwoord op gegeven.quote:Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.
jaja, 2 haltes en goedkoper
Dat bestaat al, al jaren.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar ik ga het wel proberen. ik wil het fijne weten van dit systeem. En daar wellicht een duidelijk verslag van maken ooit op een blog. Zo helder en makkelijk dat zelfs een kind het kan begrijpen. Met nadruk op de fouten he.
Dat is toch de man die een dag nadat een poortje is geplaatst begint te klagen dat die niet goed werkt?quote:
Ja goed hé de harde werkelijkheid.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is toch de man die een dag nadat een poortje is geplaatst begint te klagen dat die niet goed werkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |