abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80997212
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 08:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We hebben het over eerlijke tarieven en niet over verschillende vervoerders die we op of in de markt hebben. We hebben helaas dit zelf zo gecreerd omdat marktwerking in de OV het beter voor iedereen zou maken.

Maar om terug te komen op eerlijke beprijzing, als klant heb ik vaak niet de keuze uit de vervoerder en ben ik al blij als er een bus vertrekt , omdat bussen nooit een rechte lijn rijden wordt je al;s ov-chipkaart gebruiker dan al per definitie genaaid.
Dat was bij het strippenkaart systeem ook al het geval. 3 haltes reizen en daarmee net over de zonegrens gaan, tsjakka, 3 strippen betalen.
Leaf
pi_80997245
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 07:20 schreef Tokus het volgende:

[..]

maar geen enkele gaat een gebruiksvoorwerp zo stellig verdedigen zonder er belang bij te hebben
(afgezien van wat wat rare wijven die Ugg-fanaat zijn).
En welke belang zouden die Snowgoon of ik er bij hebben?
Leaf
pi_80997519
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:29 schreef VancouverFan het volgende:

Dat was bij het strippenkaart systeem ook al het geval. 3 haltes reizen en daarmee net over de zonegrens gaan, tsjakka, 3 strippen betalen.
Leuk dat je niet op het argument van omrijden van bussen ingaat en de eerlijkste berekening dat die hemelsbreed zou moeten zijn.

Verder zijn de meeste zone's nog best wel logisch ingedeeld en zit bijvoorbeeld meestal het centrum van een zone bij een NS-station/ centrum van een stad. Hierdoor kregen dus bijna geen reizigers het door jou geschetste probleem. Alleen de randdebielen die van de ene rand van een dorp naar de andere rand van een naatsgelegen dorp reizen.

Wanneer ik van het centrum van een zone vertrek kan ik vaak nog niet eens tot de rand van de zone reizen voordat ik al meer betaal dan met een strippenkaart.
pi_80997635
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk dat je niet op het argument van omrijden van bussen ingaat en de eerlijkste berekening dat die hemelsbreed zou moeten zijn.
Ik heb toch al gezegd dat ik ook van mening ben dat de hemelsbrede afstand gemeten zou moeten worden.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:05 schreef VancouverFan het volgende:
Ik had ook liever gezien dat ze hemelsbreed zouden rekenen, maar het is wel eerlijker betalen per km.
quote:
Verder zijn de meeste zone's nog best wel logisch ingedeeld en zit bijvoorbeeld meestal het centrum van een zone bij een NS-station/ centrum van een stad. Hierdoor kregen dus bijna geen reizigers het door jou geschetste probleem. Alleen de randdebielen die van de ene rand van een dorp naar de andere rand van een naatsgelegen dorp reizen.
Als je net buiten het centrum woont en naar het centrum wil, ben je meteen een randdebiel?
Grapje zeker.

Het kwam net al ter sprake, Rotterdam zuidplein naar Rotterdam centrum is al 3 strippen en echt geen ongewoon traject.
quote:
Wanneer ik van het centrum van een zone vertrek kan ik vaak nog niet eens tot de rand van de zone reizen voordat ik al meer betaal dan met een strippenkaart.
Tja, moet ik jou echt serieus nemen wat dit betreft?
Je hebt net voor de eerste keer met de OV chipkaart gereisd...
Leaf
pi_80997924
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:

Ik had ook liever gezien dat ze hemelsbreed zouden rekenen, maar het is wel eerlijker betalen per km.
Dat is toch een contradictie wat je hier beweert. Het is alleen voor de vervoerders eerlijker dat ze per afgelegde afstand reizigers kunnen laten betalen, maar voor de reizigers (waar het ov in mijn optiek primair voor bedoeld is) totaal niet.
quote:
Als je net buiten het centrum woont en naar het centrum wil, ben je meteen een randdebiel?
Grapje zeker.
Dan reis je dus nog altijd minimaal 2.5 kilometer hemels breed door de nieuwe zone heen.
quote:
Tja, moet ik jou echt serieus nemen wat dit betreft?
Je hebt net voor de eerste keer met de OV chipkaart gereisd...
Ow dus omdat ik nog niet genoeg met de ov-chipknip gereisd heb val ik nog steeds in de groep onbetrouwbare reizigers die er niets vanaf weten. Nee een fantastisch argument VC. Net zo goed als het onderzoek naar de klanttevredenheid waarbij men voornamelijk mensen die gratis reizen ondervraagd.
pi_80998423
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is toch een contradictie wat je hier beweert. Het is alleen voor de vervoerders eerlijker dat ze per afgelegde afstand reizigers kunnen laten betalen, maar voor de reizigers (waar het ov in mijn optiek primair voor bedoeld is) totaal niet.
Het is maar hoe je het wil lezen. Ik ben een voorstander van hemelsbreed de afstand meten, dat lijkt me duidelijk.
quote:
Dan reis je dus nog altijd minimaal 2.5 kilometer hemels breed door de nieuwe zone heen.
En betaal je 3 strippen terwijl iemand die 2.5 km binnen de zones reist maar 2 strippen betaald.
quote:
Ow dus omdat ik nog niet genoeg met de ov-chipknip gereisd heb val ik nog steeds in de groep onbetrouwbare reizigers die er niets vanaf weten. Nee een fantastisch argument VC. Net zo goed als het onderzoek naar de klanttevredenheid waarbij men voornamelijk mensen die gratis reizen ondervraagd.
Jij stelt:
quote:
Alsof je al alle zones in de grote steden hebt bereisd met je OV chipkaart. En voor iemand die net pas met de OV chipkaart is gaan reizen, lijkt me dat redelijk onmogelijk.
Als je dan ook geen onderzoeken aantoont waaruit blijkt dat jij gelijk hebt, kom je niet overtuigend over.
Leaf
pi_80999703
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:17 schreef VancouverFan het volgende:

Alsof je al alle zones in de grote steden hebt bereisd met je OV chipkaart. En voor iemand die net pas met de OV chipkaart is gaan reizen, lijkt me dat redelijk onmogelijk.
Als je dan ook geen onderzoeken aantoont waaruit blijkt dat jij gelijk hebt, kom je niet overtuigend over.
Wanneer mensen hier wat eigen onderzoeken doen is het ook weer niet goed want dan is het toch cherrypicking in jou optiek. Ik heb ergens in voorgaande delen wel een paar voor mij veelkomende ritten met de bus gezet en deze pakken toevalligerwijze altijd duurder uit voor mij. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik toevallig weer de uitzondering op de regel zal zijn.
pi_81001787
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer mensen hier wat eigen onderzoeken doen is het ook weer niet goed want dan is het toch cherrypicking in jou optiek. Ik heb ergens in voorgaande delen wel een paar voor mij veelkomende ritten met de bus gezet en deze pakken toevalligerwijze altijd duurder uit voor mij. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik toevallig weer de uitzondering op de regel zal zijn.
Nee ik geef ook voorbeelden van ritten die duurder zijn vanwege een omweg, maar die worden ook genegeerd natuurlijk

Los daarvan is het allang bewezen dat de OV chipkaart gemiddeld duurder is en wordt er ook geen antwoord gegeven waarom een dual systeem hier niet mogelijk zou zijn, terwijl dat in bv Singapore wel goed werkt en de chipkaart daar ALTIJD goedkoper is (zo'n 20% zelfs)
pi_81001999
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 06:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

De OV chipkaart is 1% goedkoper in Rotterdam geworden, alleen VF vergeet erbij te vertellen dat net voor de invoering van de OV chipkaart de zones even flink kleiner zijn gemaakt, wat heeft geleid tot een prijsverhoging van 15 a 20% zodat de invoering van de OV chipkaart uberhaupt mogelijk was voor de RET
Ah, dat helpt wel. Ik twijfelde over het aantal strippen van Rotterdam Centraal - Zuidplein, en hier las ik dat het er twee waren.
quote:
Wat VF ook vergeet te vermelden dat van Provinciale Staten de tarieven in ZUid Holland gemiddeld 7,5 % mogen stijgen, ter compensatie van gedaalde reizigersaantallen als gevolg van de OV chipkaart.
Minder reizigers? Ik had wel gehoord dat er minder zwartrijders waren, maar minder reizigers is nieuw voor mij. Overigens moeten de tarieven omlaag kunnen als er geen zwartrijders zijn, lijkt me.
pi_81003111
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:00 schreef Light het volgende:

[..]

Ah, dat helpt wel. Ik twijfelde over het aantal strippen van Rotterdam Centraal - Zuidplein, en hier las ik dat het er twee waren.
[..]

Minder reizigers? Ik had wel gehoord dat er minder zwartrijders waren, maar minder reizigers is nieuw voor mij. Overigens moeten de tarieven omlaag kunnen als er geen zwartrijders zijn, lijkt me.
lijkt me ook ja

nee het zijn 3 strippen, maar als je overstapt, spaar je een strip uit, dus 2
pi_81003212
quote:

terwijl VF zelf nooit met eigen ervaringen komt, maar altiijd met thhorieen komt

Ik reis al 3 jaar met de OV chipkaart

Gisteren deed het chipkaartlezer in de bus het niet bij de ingang, vandaag niet bij de uitgang.
Metropoortje was ook weer buiten werking, maar alles werkt perfect hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 04-05-2010 15:05:27 ]
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:11:09 #112
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81009258
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik dacht dat je zo goed op de hoogte was van de mogelijkheden...
Vergissen is menselijk. Of wist je dat nog niet?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:13:49 #113
188877 Stupendous76
pi_81009347
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dus mijn stelling dat als de OV chipkaart al 20 jaar had bestaan en vervangen zou worden door de strippenkaart en jij dan ook op je achterste benen staan, klopt.
Als jij die mening bent toebedaan, soit. Voor mij heb je geen gelijk.
quote:
[..]

Nee, het is voor sommigen eerlijker, voor de (grote) rest niet.
quote:
[..]

Ja dat denk ik wel. Stempelen moesten je altijd vouwen en goed mikken om de kaart in de automaat te krijgen. Pas hoef je alleen maar langs een lezer te halen. Hoef je amper stil te staan.
Nee, ik denk van niet.
quote:
[..]

Om de 5 jaar. Heel wat minder vaak dan om de paar weken een nieuwe strippenkaart te kopen.
Afgezien van de kosten voor het overboeken van je krediet, vind ik dit een redelijk klein argument, je hebt/had namelijk ook abonnementen.
Repent, Pray, Forgive
pi_81010360
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:13 schreef Stupendous76 het volgende:

Afgezien van de kosten voor het overboeken van je krediet, vind ik dit een redelijk klein argument, je hebt/had namelijk ook abonnementen.
Waar je juist bij bus/metro/tram abbonement van die leuke sterabbonementen had en als je bijvoorbeeld 3 zones dagelijks moet reizen nam je een 2 sterren abbonement van de middelste zone, want daarme mag je naar de ene en naar de andere zone en kun je 3 zones doorreizen. Hoe het nu zit met zulke abbonementen zou ik niet wetn. Maar VC heeft vast wel een leuke propaganda verhaaltje voor ons daar over.
pi_81011198
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar je juist bij bus/metro/tram abbonement van die leuke sterabbonementen had en als je bijvoorbeeld 3 zones dagelijks moet reizen nam je een 2 sterren abbonement van de middelste zone, want daarme mag je naar de ene en naar de andere zone en kun je 3 zones doorreizen. Hoe het nu zit met zulke abbonementen zou ik niet wetn. Maar VC heeft vast wel een leuke propaganda verhaaltje voor ons daar over.
In Rotterdam bestaan die abonnementen (voorlopig) nog.
Jouw conclusie is wel terecht, ik kan heel Rotterdam door, dat zou met de eerlijke chipkaartabonnement niet kunnen

Overigens hebben vervoerders daar nog steeds geen oplossing voor, in regio Arnhem worden ze afgeschaft, was eerder te lezen hier.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:05:36 #116
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_81011223
Die hoerenchipkaart. Paar dagen geleden probeerde ik vanaf Leidseplein naar het Amstelstation te komen. Eerst kan ik gewoon bij de tram inchecken en als ik eruit wil krijg ik een foutmelding. Ik dacht, het zal wel.

Dus daarna ga ik via de metro van het Weesperplein richting Amstel, kom ik de poortjes niet door. Iets met pas ongeldig. Dus ik pas checken staat er -2.47 op. Dus ik die pas opwaarderen met 6 euro om 2 minuten te reizen. Kom ik alsnog de poortjes niet door. Pas na vele malen het opnieuw geprobeerd te hebben kom ik er door heen.

En dan wil ik de bus richting Almere nemen bij Amstel staat er weer ongeldige pas. De chauffeur had me wel meegenomen uit piëteit, maar wat een ellende is die pas toch.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_81102286
De NS heeft 10 euro afgeschreven toen ik afgelopen vrijdag (Koninginnedag) bij dezelfde poortjes op A'dam CS weer uitcheckte als waar ik was ingecheckt. Blijkbaar brengen ze dat standaard bedrag in rekening als er een bepaalde tijd zit tussen in- en uitchecken omdat ze denken dat je hebt gereisd en niet weten waarheen.

Ik kan het geld ongetwijfeld terugkrijgen want het ligt voor de hand dat ik er niet mee heb gereisd aangezien al het treinverkeer plat lag. Mij benieuwen hoe makkelijk of moeilijk dat gaat en hoeveel betaalde nummers ik ervoor moet bellen .
  Redactie Frontpage donderdag 6 mei 2010 @ 20:36:55 #118
145738 superworm
is erbij
pi_81102444
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:33 schreef ShadyLane het volgende:
De NS heeft 10 euro afgeschreven toen ik afgelopen vrijdag (Koninginnedag) bij dezelfde poortjes op A'dam CS weer uitcheckte als waar ik was ingecheckt. Blijkbaar brengen ze dat standaard bedrag in rekening als er een bepaalde tijd zit tussen in- en uitchecken omdat ze denken dat je hebt gereisd en niet weten waarheen.

Ik kan het geld ongetwijfeld terugkrijgen want het ligt voor de hand dat ik er niet mee heb gereisd aangezien al het treinverkeer plat lag. Mij benieuwen hoe makkelijk of moeilijk dat gaat en hoeveel betaalde nummers ik ervoor moet bellen .
Claimformulier halen bij NS-balie.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 6 mei 2010 @ 20:39:46 #119
145738 superworm
is erbij
pi_81102600
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:05 schreef VeX- het volgende:
Die hoerenchipkaart. Paar dagen geleden probeerde ik vanaf Leidseplein naar het Amstelstation te komen. Eerst kan ik gewoon bij de tram inchecken en als ik eruit wil krijg ik een foutmelding. Ik dacht, het zal wel.

Dus daarna ga ik via de metro van het Weesperplein richting Amstel, kom ik de poortjes niet door. Iets met pas ongeldig. Dus ik pas checken staat er -2.47 op. Dus ik die pas opwaarderen met 6 euro om 2 minuten te reizen. Kom ik alsnog de poortjes niet door. Pas na vele malen het opnieuw geprobeerd te hebben kom ik er door heen.

En dan wil ik de bus richting Almere nemen bij Amstel staat er weer ongeldige pas. De chauffeur had me wel meegenomen uit piëteit, maar wat een ellende is die pas toch.
-2.47+6=3.53. Inchecken is vier euro borg. 3.53 < 4.00, dus eigen schuld helaas. Vier euro kan je gewoon via 't formulier op de ov-chipkaart-site terug krijgen, plus je hebt gratis met de bus kunnen reizen.

Als je zorgt dat er te allen tijde 10 euro of meer op je pas staat heb je geen van deze vervelende problemen. Ook bij een fout in het systeem waardoor je je borg niet terug krijgt omdat je niet kunt uitchecken, heb je dan nog genoeg geld om thuis te komen zonder een geblokkeerde kaart.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 6 mei 2010 @ 20:41:55 #120
145738 superworm
is erbij
pi_81102731
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

lijkt me ook ja

nee het zijn 3 strippen, maar als je overstapt, spaar je een strip uit, dus 2
Als je overstapt betaal je bij de chipkaart ook geen basistarief.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_81110085
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:26 schreef Prachtman het volgende:

Het transactieoverzicht is een probleem ja, dit systeem loopt door zo veel schijven voordat het zichtbaar is dat de kans dat ergens iets mis gaat groter is dan gewenst. Daarnaast werken de OV-bedrijven hier nog niet optimaal aan mee, veolia en arriva (volgens mij waren het die 2) geven helemaal geen plaatsgegevens mee, dus als je met hen reist zal je overzicht nooit volledig zijn.
Ik krijg op ov-chipkaart.nl wel te zien hoe laat ik heb in- en uitgecheckt bij een busrit, maar niet bij welke haltes dat geweest is. En dat was een rit met Connexxion, dus het lijkt er op dat die ook geen plaatgegevens meegeven.
Daarbij vertelde een chauffeur me dat ik moet gaan mailen als er ten onrechte een bedrag wordt afgeschreven. Leuk, maar ik kan niet controleren of het juiste bedrag is afgeschreven. In de bus wordt een bedrag aangegeven zonder dat te zien is waar dat op wordt gebaseerd. Via internet is (dagen later) wel te zien hoe laat het inchecken en het uitchecken waren, maar nog steeds niet waar. Ook daar is het dus niet te controleren.
Al met al een lekker systeem.
pi_81111635
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef Light het volgende:

[..]

Ik krijg op ov-chipkaart.nl wel te zien hoe laat ik heb in- en uitgecheckt bij een busrit, maar niet bij welke haltes dat geweest is. En dat was een rit met Connexxion, dus het lijkt er op dat die ook geen plaatgegevens meegeven.
Daarbij vertelde een chauffeur me dat ik moet gaan mailen als er ten onrechte een bedrag wordt afgeschreven. Leuk, maar ik kan niet controleren of het juiste bedrag is afgeschreven. In de bus wordt een bedrag aangegeven zonder dat te zien is waar dat op wordt gebaseerd. Via internet is (dagen later) wel te zien hoe laat het inchecken en het uitchecken waren, maar nog steeds niet waar. Ook daar is het dus niet te controleren.
ach ik maak al mijn busritten met de RET volgens OV chipkaart.nl terwijl ik toch echt met Qbuzz rijdt.
Ben benieuwd wie het geld dan krijgt
pi_81111831
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

ach ik maak al mijn busritten met de RET volgens OV chipkaart.nl terwijl ik toch echt met Qbuzz rijdt.
Ben benieuwd wie het geld dan krijgt
Hier vinden de meeste chauffeurs het nog prima als ik ze gewoon m'n OV-jaartrajectkaart gewoon toon, zonder in en/of uit te checken. En bij NS kan ik niet in- of uitchecken, dus waarom zou ik dat in de bus wel moeten...
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2010 @ 00:02:38 #124
145738 superworm
is erbij
pi_81113302
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef Light het volgende:

[..]

Serieus, stuur een mail. Mails via de ov-chipkaart-site worden tegenwoordig bijzonder snel naar de technische dienst doorgestuurd, waar uitgezocht wordt hoe het zit met accounts en dergelijke. Je krijgt binnen een paar dagen netjes antwoord in de vorm van een telefoontje, mail of brief waarin je gesommeerd wordt voor het antwoord terug te bellen (als je onbereikbaar was); doen dus. Hoe uitgebreider, hoe beter. Maar, wees duidelijk. To the point. Medewerkers hebben een hekel aan lange mails.

[ Bericht 6% gewijzigd door superworm op 07-05-2010 12:05:55 ]
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2010 @ 00:08:35 #125
145738 superworm
is erbij
pi_81113602
Even in algemeenheid; het punt is dat er voor een heleboel dingen wel een mouw te passen is. Er zijn altijd uitzonderingen. Er zijn altijd schrijnende gevallen. Er zijn altijd voorwaarden en onderzoeken en wetgeving en wat niet al waar je uiteindelijk gewoon je geld, tijd of moeite terug kunt krijgen. De enige 'loophole' die ik tot dusver heb kunnen ontdekken is die van studenten: als je je kaart verliest, gestolen raakt, kapot gaat zonder je schuld of wat ook, moet je soms tot een maand wachten op een nieuwe kaart. Reiskosten moet je dan zelf betalen; dit is echter iets wat de OV-Chipkaart écht niet voor je hoeft te vergoeden, maar de staat zou hier moeten inspringen.

Er is daarom een heel marginaal kutformulier op de IB-Groep-site gezet waarmee je onder strikte voorwaarden bepaalde kosten tót 68 euro per 2 weken (de nominale belastingkosten van je kaart) kunt terugkrijgen. Dat is minder dan het bedrag dat je zou moeten terugbetalen voor je OV als je je studie niet afrondt.

Hier zit de staat dus fout. Voor bijna alle andere gevallen is er altijd wel iets te regelen qua restitutie of wat ook. Je moet alleen in een organisatie die zorgt voor miljóenen pashouders zeer duidelijk je punt maken. Veel mensen hebben geen idee hoe het allemaal in z'n werk gaat en tonen duidelijk geen interesse om het te leren; dan is het verdomd moeilijk om ermee om te gaan, maar precies zo was dat bij de overgang van enkeltjes kopen bij de chauffeur naar strippenkaarten stempelen in de automaat en kopen bij de tabakswinkel.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_81114619
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 00:02 schreef superworm het volgende:

[..]

Serieus, stuur een mail. Mails via de ov-chipkaart-site worden tegenwoordig bijzonder snel naar de technische dienst doorgestuurd, waar uitgezocht wordt hoe het zit met accounts en dergelijke. Je krijgt binnen een paar dagen netjes antwoord in de vorm van een telefoontje, mail of brief waarin je gesommeerd wordt voor het antwoord terug te bellen (als je onbereikbaar was); doen dus. Hoe uitgebreider, hoe beter. Maar, wees duidelijk. To the point. Medewerkers hebben een hekel aan lange mails.
Ik heb dat contactformulier eens bekeken. Erboven staat "Voor vragen over tarieven, reisproducten of reizen bij uw vervoerder verwijzen wij u door naar uw OV-bedrijf." Maar als ik wil weten van waar naar waar een bepaalde reis was, dan is dat toch een vraag over een reis en zou ik bij de vervoerder moeten zijn?
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2010 @ 00:55:00 #127
145738 superworm
is erbij
pi_81115431
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 00:31 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb dat contactformulier eens bekeken. Erboven staat "Voor vragen over tarieven, reisproducten of reizen bij uw vervoerder verwijzen wij u door naar uw OV-bedrijf." Maar als ik wil weten van waar naar waar een bepaalde reis was, dan is dat toch een vraag over een reis en zou ik bij de vervoerder moeten zijn?
De OV-Chipkaart, ofwel TransLink Systems, die de site en de kaarten e.d. onderhouden, krijgt de gegevens van de verschillende vervoersbedrijven. Dit kan tot zeven dagen duren. Als er daarna permutaties optreden kan dit onderzocht worden.
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 7 mei 2010 @ 00:57:59 #128
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81115530
lach-topic dit. en het moet toch nu wel duideljk zijn dat de overheid het terreur zelf is.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2010 @ 01:44:34 #129
145738 superworm
is erbij
pi_81116689
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 00:57 schreef Schenkstroop het volgende:
lach-topic dit. en het moet toch nu wel duideljk zijn dat de overheid het terreur zelf is.
De overheid is de grootste faal, ja. Hoewel het lang niet altijd goed gaat kunnen mensen bij vervoersbedrijven in de regel prima terecht, maar studenten kunnen bij vadertje staat géén vergoeding krijgen van de kosten die ze moeten maken omdat hún reisrecht niet op een pas staat omdat-ie zomaar kapot is gegaan. Paars II heeft destijds dit balletje nog opgegooid dus laat de politiek er maar voor opdraaien!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_81119872
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om de bal naar de politiek toe terug te gooien als een TLS zouden jullie juist ook bij de overheid kunnen aangeven waar het nog mis gaat en nog verbetering noodzakelijk zijn. De OV bedrijven hebben gezamleijk meer dan 1.000.0000.000 euro gekregen om dit systeem te introduceren, en dan nu de schuld bij diezelfde overheid neerleggen vind ik wel getuigen van geen verantwoordeijkheden als samenwerkende organisaties kunnen nemen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:28:08 #131
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81141557
Binnenkort in mijn stad/regio geen strippenkaarten meer. We zijn dus verplicht de ovchipkaart te omhelzen. Ongeacht de problemen, weggegooid geld, geen voordelen voor de reiziger/consument en toch dat verrekte syteem verplicht maken en door de strot duwen. Maakt waar je op stemt links/rechts dus nog wat uit? Tsja..
Wat NWO wil zal gebeuren.. En wij denken dat we nog een keus hebben door te stemmen op slappe politici

De overheid is het terreur zelf.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2010 @ 17:29:31 #132
145738 superworm
is erbij
pi_81141614
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:28 schreef Schenkstroop het volgende:
Binnenkort in mijn stad/regio geen strippenkaarten meer. Je bent dus verplicht de ovchipkaart te omhelzen. Allemaal problemen, weggegooid geld, geen voordelen voor de reiziger/consument en dat verrekte syteem toch verplicht maken en door de strot duwen. Maakt wara je op stemt of links/rechts dus nog wat uit? Tsja..
Rechts of links stemmen heeft altijd al geen ene kut uitgemaakt, de drie grote partijen wisselen hooguit stuivertje en neuken het volk toch altijd wel. Daar heeft de Ov-Chip niks mee te maken verder.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_81143069
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 00:55 schreef superworm het volgende:

[..]

De OV-Chipkaart, ofwel TransLink Systems, die de site en de kaarten e.d. onderhouden, krijgt de gegevens van de verschillende vervoersbedrijven. Dit kan tot zeven dagen duren. Als er daarna permutaties optreden kan dit onderzocht worden.
Dus als ik twijfels heb of iets wel goed gegaan is, moet ik zeven dagen wachten voordat ik het kan controleren?
Ter vergelijking, als een buschauffeur niet het juiste aantal strippen stempelt, kan ik daar meteen wat van zeggen. En dan kan de chauffeur een eventuele fout ook meteen corrigeren.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2010 @ 18:35:52 #134
145738 superworm
is erbij
pi_81144110
KNIPKNIP DOE MAAR DELETEN!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2010 @ 18:36:16 #135
145738 superworm
is erbij
pi_81144128
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:09 schreef Light het volgende:

[..]

Dus als ik twijfels heb of iets wel goed gegaan is, moet ik zeven dagen wachten voordat ik het kan controleren?
Ja. TOT zeven dagen. Veel gegevens staan er vaak direct op.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_81144770
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:36 schreef superworm het volgende:

[..]

Alleen jammer dat de OV chipkaart site na 5 jaar nog steeds niet goed werkt.
Sommige transacties komen er gewoon niet op en de reden weet niemand.

En als ik bv maart wil bekijken, krijg ik alleen de eerste subpagina te zien (dus 10 transacties ofzo) , pas als ik ze uitprint krijg ik alle transacties te zien. Beetje vaag
  zaterdag 8 mei 2010 @ 15:05:02 #137
188877 Stupendous76
pi_81177840
Vandaag in de Telegrof:
quote:
Ov-chipkaart onnodig duur
AMSTERDAM - De invoering van de ov-chipkaart jaagt gebruikers onnodig op kosten.

Een reis waarbij overgestapt wordt van het ene naar het andere vervoerssysteem wordt zelfs meer dan tachtig procent duurder. Dit schrijft reizigersvereniging Rover aan de Kamercommissie voor Verkeer en Waterstaat.

In de brief wordt een voorbeeld van het prijseffect gegeven: een reis van Amsterdam Sloterdijk naar de wijk IJburg (trein tot CS, overstap op tram) kan nu met de strippenkaart worden gemaakt en kost dan vier strippen (?2,03). Met de ov-chipkaart kost dit ?3,39. Tachtig procent meer, omdat overstappen van de NS naar het GVB als het begin van een nieuwe reis wordt beschouwd. Dit geldt ook bij overstappen van NS naar een andere treinexploitant.
Repent, Pray, Forgive
pi_81183616
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 15:05 schreef Stupendous76 het volgende:
Vandaag in de Telegrof:
[..]

vooral dit ene naar het andere vervoerssysteem

waarom niet 1 vervoersysteem maken gelijk als dat technisch mogelijk is.

ach een hoop mensen hebben het al door hoor, als ik in de vakantie bijna geen mensen meer in de bus of metro zie zitten.
pi_81183723
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:36 schreef superworm het volgende:

[..]

Niet de waarheid verfraaien, de meeste reizen komen pas na 7 dagen erop, zeker niet direct, behalve bij NS
Let wel 7 WERKdagen
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:25:19 #140
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81184431
Het moest zo te zien landelijk als ze het zo verplichten. Het was gepland. En wat voor voordeel heeft de burger hier ook alweer mee? Onee het kan niemand wat schelen we zijn hier "te nuchter" daarvoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 08-05-2010 18:44:06 ]
pi_81184845
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:25 schreef Schenkstroop het volgende:
Het moest zo te zien landelijk als ze het zo verplcihten. Het was gepland. En wat voor voordeel hebent de burgers hier ook alweer mee? Onee het kan niemand wat schelen we zijn hier "te nuchter" daarvoor.
weer een nieuw dieptepunt

vandaag kreeg ik een brief van de NS, mijn voordeelurenkaart is verlengd alleen of ik even opnieuw reizen op saldo OPNIEUW wil activeren.

WTF dat heb ik 3 maanden geleden pas gedaan, hoe kan dit nu toch weer mogelijk zijn als ik met dezelfde kaart blijft reizen
pi_81273222
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Niet de waarheid verfraaien, de meeste reizen komen pas na 7 dagen erop, zeker niet direct, behalve bij NS
Let wel 7 WERKdagen
Afgelopen vrijdag weer met OV chipkaart gereisd. NS en GVB transacties staan online
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 16:54:39 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_81422674
11-05-2010
Check-in 16:14 Locatie afgeschermd
Check-out 16:22 Locatie afgeschermd

wat heb ik nou aan zo'n overzicht op de site van de OV Chipkaart?
en ja, ik had ze gemachtigd om die gegevens aan mij te laten zien.

edit: blijkbaar gaat bij het activeren van je account dat toch niet automatisch, ook al moest ik daar nadrukkelijk nog die machtiging uitvoeren.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_81423360
Zo zie je maar weer. Er wordt altijd wel geklaagd.
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 18:48:31 #145
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_81426711
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:12 schreef VancouverFan het volgende:
Zo zie je maar weer. Er wordt altijd wel geklaagd.
ja, want bij het aanmaken van de account werd de vraag al gesteld of dat soort info getoond mocht worden (je moet de site er voor machtigen), waarop ik Ja geantwoord had. Als ik dan ga kijken verwacht ik niet dat het uitstaat.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 16 mei 2010 @ 16:43:08 #146
188877 Stupendous76
pi_81493738
Nieuwsdump:
quote:
Storing ov-chipcard bussen Midden-Nederland
Uitgegeven: 16 mei 2010 14:00 /// Laatst gewijzigd: 16 mei 2010 16:04
UTRECHT - Busreizigers in Midden-Nederland hebben zondagmiddag te maken met een storing. De ov-chipcard wordt in de bussen van Connexxion en het Utrechtse vervoerbedrijf GVU ten onrechte 'niet geldig' verklaard door de kaartlezers.

Volgens een woordvoerder van Connexxion gaat het om een storing in de software. Reizigers kunnen hun busreis gratis vervolgen, aldus de woordvoerster.

Volgens Connexxion lijken vooral de gebieden rond Utrecht en Amersfoort getroffen door de storing. Wat de oorzaak is van het probleem, is nog onduidelijk.

Volgens de woordvoerder zal het euvel naar verwachting aan het einde van de middag opgelost zijn.
Repent, Pray, Forgive
pi_81493919
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:43 schreef Stupendous76 het volgende:
Nieuwsdump:
[..]

Ja gratis als je instapt, maar de mensen die al hebben ingecheckt, die kregen gelijk hun 4 euro terug ???
pi_81495119
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja gratis als je instapt, maar de mensen die al hebben ingecheckt, die kregen gelijk hun 4 euro terug ???
zo niet kunnen ze dit alsnog bij de vervoerder terugvragen, lijkt me dat ze daar gezien de situatie helemaal geen probleem van maken.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:23:14 #149
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_81495417
ook zoiets.

Ik heb een ov chipkaart. Wil daar voordeelurenabbo opzetten. Ik ben bij loket. Vul al mijn gegevens in. Ze noteren mijn pasnr, want op die pas staat 2 weken later het abbo.
Nu is 2 weken behoorlijk lang, een bankpas heb je sneller in huis. Maar wat zie ik, ze hebben een nieuwe pas opgestuurd. Met daarop het abbo, hoef dus niks meer op te halen. Om er echter ook geld op te zetten voor de NS moet ik eerst aangeven via internet of ik 1e of 2e klas wil reizen. En dat moet ik dan weer ophalen bij een oplaadpunt.
Waarom niet eerst mijn naam opgeven. Dan later mijn adres, dan nog later mijn postcode etc. Nee, dat doen we in 1 keer, is lekker snel. Behalve het vinkje 1e of 2e klas. Dat moet weer met een procedure. Man man, lekker efficiënt. Baliemedewerker was wel met mij eens dat dit vrij omslachtig was. Gister dus maar met kaartje gereisd en straks mijn ovkaart maar activeren op 2e klas.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_81495697
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:16 schreef Prachtman het volgende:

[..]

zo niet kunnen ze dit alsnog bij de vervoerder terugvragen, lijkt me dat ze daar gezien de situatie helemaal geen probleem van maken.
duurt alleen 2 maanden, kunnen ze toch gelijk regelen bij een storing
pi_81495741
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ook zoiets.

Ik heb een ov chipkaart. Wil daar voordeelurenabbo opzetten. Ik ben bij loket. Vul al mijn gegevens in. Ze noteren mijn pasnr, want op die pas staat 2 weken later het abbo.
Nu is 2 weken behoorlijk lang, een bankpas heb je sneller in huis. Maar wat zie ik, ze hebben een nieuwe pas opgestuurd. Met daarop het abbo, hoef dus niks meer op te halen. Om er echter ook geld op te zetten voor de NS moet ik eerst aangeven via internet of ik 1e of 2e klas wil reizen. En dat moet ik dan weer ophalen bij een oplaadpunt.
Waarom niet eerst mijn naam opgeven. Dan later mijn adres, dan nog later mijn postcode etc. Nee, dat doen we in 1 keer, is lekker snel. Behalve het vinkje 1e of 2e klas. Dat moet weer met een procedure. Man man, lekker efficiënt. Baliemedewerker was wel met mij eens dat dit vrij omslachtig was. Gister dus maar met kaartje gereisd en straks mijn ovkaart maar activeren op 2e klas.
en dat mag je elk jaar doen met een voordeelurenkaart, terwijl ik dezelfde voordeelurenkaart houdt.
Onbegrijpelijk dat ik hem dan elk jaar opnieuw moet activeren
pi_81507726
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

en dat mag je elk jaar doen met een voordeelurenkaart, terwijl ik dezelfde voordeelurenkaart houdt.
Nou zeg, dat is veel moeite.
Effe je pas door een apparaat halen voordat je gaat reizen.
Dat is bijna net zoveel moeite als nu elke jaar een formulier invullen dat je weer een kortingskaart wil.
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 21:18:16 #153
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81507872
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Idd, dan dan zijn er nog mensen die melden hoe geweldig die OV chipcard wel niet is. Las dat laatste bericht ook over die OV failcard, goh wéér problemen hoor.

Mislukt project
Scheer je weg!
pi_81507902
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ook zoiets.

Geef het ook door aan de NS
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main

Kunnen ze vast wel wat mee.
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 21:21:45 #155
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81508169
Is het verschil tussen een anonieme kaart en een persoonlijke, dat op een persoonlijke jouw pasfoto met gegevens staat?

En kun je ook "reis produkten" of tegoed laden op een anonieme kaart?

En kun je ook anderen met een andere pinpas "reis produkten" (wat een lagere school petteflat taal eigenlijk), tegoed ed laten laden op zo'n anonieme kaart?

Wat zijn de voordelen van een persoonijke kaart?

Kun je "reisprodukten" ook contant betalen eigenlijk?
pi_81508206
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou zeg, dat is veel moeite.
Effe je pas door een apparaat halen voordat je gaat reizen.
Dat is bijna net zoveel moeite als nu elke jaar een formulier invullen dat je weer een kortingskaart wil.
En weer val je door de mand, wat praat je toch raar man.
Ik hoef helemaal NIETS te doen in de oude situatie, zelfs geen formulier invullen.

Maar ja als je nooit reist met het OV weet je dat niet

En reageer eens normaal of helemaal niet
pi_81508317
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Is het verschil tussen een anonieme kaart en een persoonlijke, dat op een persoonlijke jouw pasfoto met gegevens staat?

En kun je ook "reis produkten" of tegoed laden op een anonieme kaart?

En kun je ook anderen met een andere pinpas "reis produkten" (wat een lagere school petteflat taal eigenlijk), tegoed ed laten laden op zo'n anonieme kaart?

Wat zijn de voordelen van een persoonijke kaart?
nee met een persoonlijke kaart kan je je korting krijgen als student, abonnementhouder, kind of oudere
alleen tegoed kan je laden op anonieme kaart, gen abonnementen ofzo

Nee alleen voor jezelf op beide kaarten
  zondag 16 mei 2010 @ 21:23:37 #158
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81508323
quote:

[..]

Waarbij het meest recenste bericht over de OV failcard weer eens aangeeft hoe goed dat wel niet is.
Scheer je weg!
  zondag 16 mei 2010 @ 21:26:00 #159
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81508505
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee met een persoonlijke kaart kan je je korting krijgen als student, abonnementhouder, kind of oudere
alleen tegoed kan je laden op anonieme kaart, gen abonnementen ofzo

Nee alleen voor jezelf op beide kaarten
Je beodelt ze geven mensen met anonieme kaarten geen korting op reizen?
edit: Oh OK. en ook geen abbonementen, alleen tegoed dus.

En je kunt op een anonieme klaart alleen met je eigen pinpas reizen/ en tegoed erop laden?
(wat is er dan zo anoniem aan eigenlijk )
pi_81508537
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee dit is de realiteit, jij leeft in de droomwereld.

Of moet je soms geen weken wachten op je geld ? Er is een crisis aan de gaan hoor, mensen hebben het hard genoeg nodig

Overigens had mijn collega weer een storing bij het uitchecken, ze kreeg de melding probeer opnieuw, daarna de melding dat ze al ingecheckt was.

Kosten 2x4 euro,= 8 dank u RET voor uw falende apparatuur

[ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 17-05-2010 09:11:09 ]
pi_81508627
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

En je kunt op een anonieme klaart alleen met je eigen pinpas reizen/ en tegoed erop laden?
Ja inderdaad

je kan ook met gepast geld betalen, je kan ook anderen de kaart op laten laden met hun pinpas en ze daarmee laten reizen. Maar dan heb jij niets

Ter verduidelijking , er kunnen dus geen mensen samen reizen op 1 kaart, wat voor dan ook
pi_81508855
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

En weer val je door de mand, wat praat je toch raar man.
Ik hoef helemaal NIETS te doen in de oude situatie, zelfs geen formulier invullen.

Maar ja als je nooit reist met het OV weet je dat niet

En reageer eens normaal of helemaal niet
Jij hebt een doorlopende kortingskaart?
Als je per jaar koopt moet je elk jaar weer bevestigen.
Leaf
pi_81508926
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dit is de realiteit, jij leeft in de droomwereld.

Of moet je soms geen weken wachten op je geld ? Er is een crisis aan de gaan hoor, mensen hebben het hard genoeg nodig
Als het de realiteit is dat die mensen tijdens de storing hun geld terug moeten vragen zou ik daar graag een bron van zien waaruit dat blijkt.
Leaf
pi_81509061
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

edit: Oh OK. en ook geen abbonementen, alleen tegoed dus.

Meerdere mensen kunnen met een anonieme kaart reizen, alleen niet tegelijk. Je kunt met verschillende pinpassen opladen en met contant geld.
Leaf
pi_81509069
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja makkelijk he ??

Jij niet ??? Wat ouderwets, kies je niet voor gemak ?
Waarom moet ik diezelfde OV kaart weer activeren ?
pi_81509152
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja makkelijk he ??

Jij niet ??? Wat ouderwets, kies je niet voor gemak ?
Waarom moet ik diezelfde OV kaart weer activeren ?
Geen idee. Vraag het de NS.

Maar als dat de dingen zijn waar jij je nu nog druk om maakt is dat een goed teken
Leaf
pi_81509157

[ Bericht 100% gewijzigd door macca728 op 16-05-2010 21:40:12 ]
pi_81509286
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Geen idee. Vraag het de NS.

Maar als dat de dingen zijn waar jij je nu nog druk om maakt is dat een goed teken
Heb ik gevraagd , antwoord ja zo is het syteem nu eenmaal he meneer
  zondag 16 mei 2010 @ 22:32:05 #169
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_81513546
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

thanks. Heb ik ter plekke al gedaan
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 16 mei 2010 @ 22:34:00 #170
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_81513686
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

nee, de betalingen gaan wel automatisch door.
And that is the news.''
  zondag 16 mei 2010 @ 22:38:44 #171
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81513988
Kan ik ook ergens online een reis plannen + de kosten inzien met de ovchip. Want ov9292.nl heeft dat nog niet.
Ik ben net bij de automaat geweest en die voreg eerst om mijn ovchip te scannen, maar die heb ik nog niet.
pi_81514402
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Kan ik ook ergens online een reis plannen + de kosten inzien met de ovchip. Want ov9292.nl heeft dat nog niet.
Ik ben net bij de automaat geweest en die voreg eerst om mijn ovchip te scannen, maar die heb ik nog niet.
nee je kan niet alle tarieven vooraf checken. ov9292.nl heeft wel die mogelijkheod, als je 5x doorklikt, maar niet voor alle plaatsen waar de chipkaart gebruikt kan worden en de tarieven zijn zelf niet altijd betrouwbaar.

Iets wat ik al gemeld heb bij ze en waar ze zelf hard aan werken (maar ze zijn afhankelijk van de OV bedrijven)
pi_81514456
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

nee, de betalingen gaan wel automatisch door.
mijn kaart wordt dus wel automatisch verlengd, jaren niets hoeven doen, maar nu moet ik jaarlijks de kaart gaan activeren (dezelfde fysieke kaart dus)
pi_81514572
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

druk forum zeg, geef jij die antwoorden ofzo ?

Nou ja de NS probeert het tenminste nog, daar geef ik ze krediet voor
pi_81514667
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

thanks. Heb ik ter plekke al gedaan
prima

Heel wat beter dan de mensen die alleen maar hier klagen.
Leaf
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 22:52:55 #176
240917 Mula
pi_81514817
Macca, hoe re-activeer je jaarlijks je voordeelurenkaart van de ns?

Ik heb een ns voordeelurenkaart chipkaart waar het voordeelurenabo al meer dan een jaar verlopen is. Kaart is nog wel 2 jaar geldig. Nou lijkt me dat ik dat gewoon weer kan activeren en geen nieuwe kaart met pasfoto hoef te halen. Maar hoe doe ik dat? Kan het nergens vinden.
pi_81514961
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:52 schreef Mula het volgende:

Ik heb een ns voordeelurenkaart chipkaart waar het voordeelurenabo al meer dan een jaar verlopen is. Kaart is nog wel 2 jaar geldig. Nou lijkt me dat ik dat gewoon weer kan activeren en geen nieuwe kaart met pasfoto hoef te halen. Maar hoe doe ik dat? Kan het nergens vinden.
Ik kreeg een brief thuis.

Gewoon bij een automaat van de NS die daarvoor geschikt is. Je moet het wel eerst aanvragen bij mijn ns.nl, eerst dus bestellen zeg maar en dan afhalen
pi_81515042
Leuke reacties ook op dat forum

Ik vind het onvoorstelbaar dat reizigers met een voordeelurenabonnement die met de OV-chipkaart voor 9 uur inchecken, de hele treinreis tegen het volledige tarief moeten betalen, al zit je tien minuten voor 9 uur in de trein en 2,5 uur na negen uur. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om de software aan te passen. Het leek mij nu juist een voordeel van inchecken, in plaats van het aanschaffen van deelkaartjes voor een traject.

Goh nog meer zeurpieten, om in de taal van VF te blijven
Lijkt mij wel een goed idee

ook lekker deskundig personeel bij die NS, nu weet ik zeker dat het VF is haha

de kaartautomaten op de stations Venlo en Blerick zijn geen OV-chipkaart automaten. Dat komt omdat Blerick en Venlo stations zijn waar alleen Veoliatreinen stoppen, en bij Veolia is de OV-chipkaart nog niet ingevoerd. Als je naar een station gaat waar wel NS-treinen stoppen, vind je
de kaartautomaten met het roze OV-chipkaartsymbool waar je je bestelling kunt ophalen.

Venlo is notabene een intercity station

[ Bericht 48% gewijzigd door macca728 op 16-05-2010 23:09:46 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 23:22:59 #179
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81516367
Bewijst ook weer eens dat deze corporaties de mening van de reiziger toch wel vrezen. En sussen wat ze sussen kunnen.
  zondag 16 mei 2010 @ 23:23:58 #180
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_81516409
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:52 schreef Mula het volgende:

ligt er aan. als product te lang geleden is afgelopen krijg je nieuwe, ook al is de kaart nog lang geldig. Aldus baliemedewerker.
Denk dat je nieuwe krijgt.
And that is the news.''
pi_81516559
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:23 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ligt er aan. als product te lang geleden is afgelopen krijg je nieuwe, ook al is de kaart nog lang geldig. Aldus baliemedewerker.
Denk dat je nieuwe krijgt.
zou kunnen, sowieso moet je hem dan weer activeren voor reizen op saldo

oude kaart kan je nog gebruiken evt als OV chipkaart
  zondag 16 mei 2010 @ 23:29:32 #182
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81516685
Waarom eigenlijk zo'n godverdomde hoge borg?

Ik ga ervanuit dat je dat dus standaard op je kaart moet hebben. Maw. NS gaat elke dag rente trekken met al dat krediet op al die pasjes.
pi_81516872
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:29 schreef Schenkstroop het volgende:

Ik ga ervanuit dat je dat dus standaard op je kaart moet hebben. Maw. NS gaat elke dag rente trekken met al dat krediet op al die pasjes.
Dat is nu ook al het geval bij strippenkaarten, abbonementen, 5 retourenkaarten etc.
Leaf
pi_81516950
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is nu ook al het geval bij strippenkaarten, abbonementen, 5 retourenkaarten etc.
??????? Welke borg bedoel je precies ???
pi_81517246
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

??????? Welke borg bedoel je precies ???
Geen borg, de genoemde dingen worden ook allemaal vooruitbetaald. Net als het saldo op je OV chipkaart.
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 23:44:21 #186
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81517405
Ja precies. Naast het "reisprodukt" moet je dus standaard extra krediet/borg op je kaart hebben anders gaan de poortjes niet open. Echt niet dat een VOC-bedrijf daar niks mee gaat doen he.

OV-chip is van meet af aan al gewoon duurder. Alleen al die talloze foutjes die instaan in situaties. En dat mensen niet doorhebben hoeveel keer in en uitstap geld ze kwijt zijn. En vergane borg dat ze niet terugvragen etcetera.

Wat krijgt de burger cq. reiziger ook alweer terug voor het ophoesten van 1 miljard+ aan deze bderijven?
pi_81517411
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:29 schreef Schenkstroop het volgende:

Serieus VF, op welke school heb je leren lezen ??
Ik zal ze aanklagen

Je praat dus weer onzin, want bij de strippenkaart en alle andere betaal je alleen reistegoed
Geen borg zoals bij de chipkaart wel

Duidelijk nu ?
pi_81517500
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Serieus VF, op welke school heb je leren lezen ??
Ik zal ze aanklagen

Je praat dus weer onzin, want bij de strippenkaart en alle andere betaal je alleen reistegoed
Geen borg zoals bij de chipkaart wel

Duidelijk nu ?
Ik reageerde niet op de borg, maar op het krediet.
quote:
Klaag je eigen school aan.
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 23:46:46 #189
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81517511
Maar ik ga het wel proberen. ik wil het fijne weten van dit systeem. En daar wellicht een duidelijk verslag van maken ooit op een blog. Zo helder en makkelijk dat zelfs een kind het kan begrijpen. Met nadruk op de fouten he.
pi_81517536
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik reageerde niet op de borg, maar op het krediet. Klaag je eigen school aan.
Iemand stelt een vraag en je negeert dat weer ? Het ging gewoon over de borg hoor, mieren.....
Ja typische reactie van jou ja
pi_81517572
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar ik ga het wel proberen. ik wil het fijne weten van dit systeem. En daar wellicht een duidelijk verlag van maken ooit op een blog. Zo helder en makkelijk dat zelfs een kind het kan begrijpen. Met nadruk op de fouten he.
Succes
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 23:52:46 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81517809
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Succes
Maar wees eens eerlijk VF. Jij werkt voor NS of een van die andere vervoersbedrijven of niet?
En als ik echt een helder stukje wilt schrijven kan ik dat best hoor. Dus die hoogmoed van jouw mag je bij je houden.
pi_81517870
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:52 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Maar wees eens eerlijk VF. Jij werkt voor NS of een van die andere vervoersbedrijven of niet?
En als ik echt een helder stukje wilt schrijven kan ik dat best hoor. Dus die hoogmoed van jouw mag je bij je houden.
Jij bent pas de 10de die deze vraag stelt .......

Denk het niet hoor, zelfs NS medewerkers hebben meer verstand van het OV.
pi_81517991
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:52 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nee ik werk niet voor de NS of een ander vervoersbedrijf.

Ik ben gewoon een tevreden OV chipkaart gebruiker die niet in de stress schiet als nieuwe dingen worden geïntroduceerd. Dat heb ik nu al diverse malen uitgelegd, maar sommige mensen willen dat niet geloven.
Leaf
pi_81518070
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee ik werk niet voor de NS of een ander vervoersbedrijf.

Ik ben gewoon een tevreden OV chipkaart gebruiker die niet in de stress schiet als nieuwe dingen worden geïntroduceerd. Dat heb ik nu al diverse malen uitgelegd, maar sommige mensen willen dat niet geloven.
dat je gebruiker bent ?? Nee dat geloof ik zeker niet of je moet die 2 reisjes als ervaring betitelen
pi_81519546
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

???????
Wat nou ??????
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.

jaja, 2 haltes en goedkoper
Diverse malen heb ik gevraagd welk traject dat betreft. Daar heb je nog nooit antwoord op gegeven.
Leaf
  maandag 17 mei 2010 @ 04:31:46 #197
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_81522213
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar ik ga het wel proberen. ik wil het fijne weten van dit systeem. En daar wellicht een duidelijk verslag van maken ooit op een blog. Zo helder en makkelijk dat zelfs een kind het kan begrijpen. Met nadruk op de fouten he.
Dat bestaat al, al jaren.
pi_81523503
quote:
Op maandag 17 mei 2010 04:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat bestaat al, al jaren.
Dat is toch de man die een dag nadat een poortje is geplaatst begint te klagen dat die niet goed werkt?
Leaf
pi_81523628
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is toch de man die een dag nadat een poortje is geplaatst begint te klagen dat die niet goed werkt?
Ja goed hé de harde werkelijkheid.
pi_81523713
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja goed hé de harde werkelijkheid.
De harde werkelijkheid is dat dergelijke zaken niet altijd meteen goed werken. Als je bewust op zoek gaat naar dingen die fout zijn, dan moet je ook niet janken als je ze tegenkomt.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')