abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73402008
Hallo,
Ik snap iets niet. Als ik van plek A naar plek C wil reizen (dat moet via plek B, van A naar B is 4 strippen en van B naar C is 6 strippen), mag ik dan bij de buschauffeur in plek A vragen of hij 6 strippen voor me wil afstempelen en die aan de conducteur in de trein tussen plek B en C laten zien, aangezien je met een strippenkaart mag overstappen?

Ik hoop dat het duidelijk is zo
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_73402116
Hoeveel zones zijn het van A naar C?
pi_73402173
A --> B = 4
B --> C = 6
A --> C = 8 dan. Anders betaal je 2x een opstapstrip en 2x de zone waar je in overstapt.

Dan vraag je dus aan de eerste chauffeur of hij 8 strippen wil afstempelen en zeg je bij de 2e dat je een overstap maakt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_73402436
Ja dat mag.

Voorbeeld:

Van oud-Beijerland > Rotterdam Zuidplein was 5 strippen, Rotterdam Zuidplein naar Rotterdam Centraal 2 strippen, 7 strippen dus

In oud-beijerland afstempelen naar Centraal = 6 strippen.

Dus ja, het kan en mag
pi_73403144
Je betaalt één strip voor elke zone waar je doorheen reist, plus een "instaptarief" van één strip. Het maakt voor de reis niet uit of je helemaal niet overstapt of zes keer, of dat je op dezelfde gesjtempelde strippen weer terugreist (= strippenkaart als retourtje gebruiken). Voorwaarde is wel dat je (a) alleen reist binnen het gebied waarvoor je gesjtempeld hebt, en (b) de geldigheidsduur niet verstreken is (wat afhangt van het aantal strippen).

Mocht tijdens je reis de geldigheid van je gesjtempelde strippen verlopen, dan moet je opnieuw sjtempelen vanaf de zone waarin je op dat moment bent, inclusief de extra strip voor het instaptarief.

Ik heb eens een weekje op en neer gebust naar mijn werk. De reis was 8 zones (= 9 strippen) met 2 keer overstappen, en ik liet bij instappen meteen 9 strippen afsjtempelen.

("Sjtempelen"? - Ja, mijn gebit zit los.)
pi_73403195
Ja hoor, gewoon tegen de chauffeur zeggen dat je over gaat stappen.
Vindt 'ie helemaal niet erg.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:23:01 #7
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73403314
Met een paint is het misschien sneller duidelijk.
pi_73403689
Dus jullie zeggen dat het kan. Mooi!

Oh, en een paint op verzoek :
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_73403825
Hoeveel strippen is het nou vanaf punt A naar punt C? Want 6 strippen zal sowieso te weinig zijn.
pi_73403971
Als je de buschauffeur vertelt wat je eindbestemming is, in dit geval C, zal hij 9 strippen voor je afstempelen, omdat je in dit geval de opstapstrip bij de overstap niet betaald. Als de chauffeur het niet weet heeft hij altijd nog een kaart waarop alle bestemmingen staan met bijbehorende zones.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_73404080
Dan zijn het er 8 toch, omdat je anders twee keer de zone waarin je overstapt betaalt.

Op 9292ov kun je trouwens het precieze aantal strippen zien
pi_73404227
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:40 schreef Cerbie het volgende:
Dan zijn het er 8 toch, omdat je anders twee keer de zone waarin je overstapt betaalt.
TS stapt maar één keer over. Hij betaald op punt A nog steeds de basis-strip, maar hoeft deze op punt B niet meer te betalen. In plaats van 3 zones + 1 basis-strip op punt A en 5 zones + 1 basis-strip op punt B betaald TS 8 zones + 1 basisstrip.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_73404327
*kijkt zijn eigen route nog eens na via 9292ov*
volgens mij doe ik het wel goed

Je telt nu de zone van punt B twee keer. *opent paint*

+1 opstapstrip = 8

[ Bericht 11% gewijzigd door Cerbie op 05-10-2009 20:54:22 ]
pi_73414590
Het gaat om het aantal zones waar je doorheen reist. Of je er nou aan de ene kant in en aan de andere kant weer uit gaat, of 3 x de zone rond (al dan niet inclusief biechten en communie bij M'neer Pastoor) dondert niet.

Ik zal het samenvatten in een driestappenplan:

1. Tel het aantal   z o n e s   waar je doorheen komt, ongeacht rondjes rond de kerk en/of overstappen.
2. Tel daar 1 strip bij (instaptarief).
3. Niks drie, sjtempelen & karren met die fabriek.

M.a.w. Je moet niet in STRIPPEN denken maar in ZONES.

Typen gaat moeilijk na een fles rosé.
pi_73416582
Spuit 11

Als TS gewoon zijn begin- en eindbestemming in 9292ov.nl gooit komt er vanzelf het juiste aantal strippen uit.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:38:51 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_73416681
Het maakt geen bal uit of je overstapt of niet, het gaat er om hoeveel zones je doorkruist, of dat nou met 1 bus is of met 10, wat musvogel zegt dus.

Als je overstapt gewoon je kaartje laten zien en gaan zitten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')