Ik heb dat contactformulier eens bekeken. Erboven staat "Voor vragen over tarieven, reisproducten of reizen bij uw vervoerder verwijzen wij u door naar uw OV-bedrijf." Maar als ik wil weten van waar naar waar een bepaalde reis was, dan is dat toch een vraag over een reis en zou ik bij de vervoerder moeten zijn?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Serieus, stuur een mail. Mails via de ov-chipkaart-site worden tegenwoordig bijzonder snel naar de technische dienst doorgestuurd, waar uitgezocht wordt hoe het zit met accounts en dergelijke. Je krijgt binnen een paar dagen netjes antwoord in de vorm van een telefoontje, mail of brief waarin je gesommeerd wordt voor het antwoord terug te bellen (als je onbereikbaar was); doen dus. Hoe uitgebreider, hoe beter. Maar, wees duidelijk. To the point. Medewerkers hebben een hekel aan lange mails.
De OV-Chipkaart, ofwel TransLink Systems, die de site en de kaarten e.d. onderhouden, krijgt de gegevens van de verschillende vervoersbedrijven. Dit kan tot zeven dagen duren. Als er daarna permutaties optreden kan dit onderzocht worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:31 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb dat contactformulier eens bekeken. Erboven staat "Voor vragen over tarieven, reisproducten of reizen bij uw vervoerder verwijzen wij u door naar uw OV-bedrijf." Maar als ik wil weten van waar naar waar een bepaalde reis was, dan is dat toch een vraag over een reis en zou ik bij de vervoerder moeten zijn?
De overheid is de grootste faal, ja. Hoewel het lang niet altijd goed gaat kunnen mensen bij vervoersbedrijven in de regel prima terecht, maar studenten kunnen bij vadertje staat géén vergoeding krijgen van de kosten die ze moeten maken omdat hún reisrecht niet op een pas staat omdat-ie zomaar kapot is gegaan. Paars II heeft destijds dit balletje nog opgegooid dus laat de politiek er maar voor opdraaien!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:57 schreef Schenkstroop het volgende:
lach-topic dit. en het moet toch nu wel duideljk zijn dat de overheid het terreur zelf is.
Rechts of links stemmen heeft altijd al geen ene kut uitgemaakt, de drie grote partijen wisselen hooguit stuivertje en neuken het volk toch altijd wel. Daar heeft de Ov-Chip niks mee te maken verder.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:28 schreef Schenkstroop het volgende:
Binnenkort in mijn stad/regio geen strippenkaarten meer. Je bent dus verplicht de ovchipkaart te omhelzen. Allemaal problemen, weggegooid geld, geen voordelen voor de reiziger/consument en dat verrekte syteem toch verplicht maken en door de strot duwen. Maakt wara je op stemt of links/rechts dus nog wat uit? Tsja..
Dus als ik twijfels heb of iets wel goed gegaan is, moet ik zeven dagen wachten voordat ik het kan controleren?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:55 schreef superworm het volgende:
[..]
De OV-Chipkaart, ofwel TransLink Systems, die de site en de kaarten e.d. onderhouden, krijgt de gegevens van de verschillende vervoersbedrijven. Dit kan tot zeven dagen duren. Als er daarna permutaties optreden kan dit onderzocht worden.
Ja. TOT zeven dagen. Veel gegevens staan er vaak direct op.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:09 schreef Light het volgende:
[..]
Dus als ik twijfels heb of iets wel goed gegaan is, moet ik zeven dagen wachten voordat ik het kan controleren?
Alleen jammer dat de OV chipkaart site na 5 jaar nog steeds niet goed werkt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. TOT zeven dagen. Veel gegevens staan er vaak direct op.
quote:Ov-chipkaart onnodig duur
AMSTERDAM - De invoering van de ov-chipkaart jaagt gebruikers onnodig op kosten.
Een reis waarbij overgestapt wordt van het ene naar het andere vervoerssysteem wordt zelfs meer dan tachtig procent duurder. Dit schrijft reizigersvereniging Rover aan de Kamercommissie voor Verkeer en Waterstaat.
In de brief wordt een voorbeeld van het prijseffect gegeven: een reis van Amsterdam Sloterdijk naar de wijk IJburg (trein tot CS, overstap op tram) kan nu met de strippenkaart worden gemaakt en kost dan vier strippen (?2,03). Met de ov-chipkaart kost dit ?3,39. Tachtig procent meer, omdat overstappen van de NS naar het GVB als het begin van een nieuwe reis wordt beschouwd. Dit geldt ook bij overstappen van NS naar een andere treinexploitant.
vooral dit ene naar het andere vervoerssysteemquote:
Niet de waarheid verfraaien, de meeste reizen komen pas na 7 dagen erop, zeker niet direct, behalve bij NSquote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. TOT zeven dagen. Veel gegevens staan er vaak direct op.
weer een nieuw dieptepuntquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:25 schreef Schenkstroop het volgende:
Het moest zo te zien landelijk als ze het zo verplcihten. Het was gepland. En wat voor voordeel hebent de burgers hier ook alweer mee? Onee het kan niemand wat schelen we zijn hier "te nuchter" daarvoor.
Afgelopen vrijdag weer met OV chipkaart gereisd. NS en GVB transacties staan onlinequote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Niet de waarheid verfraaien, de meeste reizen komen pas na 7 dagen erop, zeker niet direct, behalve bij NS
Let wel 7 WERKdagen
ja, want bij het aanmaken van de account werd de vraag al gesteld of dat soort info getoond mocht worden (je moet de site er voor machtigen), waarop ik Ja geantwoord had. Als ik dan ga kijken verwacht ik niet dat het uitstaat.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:12 schreef VancouverFan het volgende:
Zo zie je maar weer. Er wordt altijd wel geklaagd.
quote:Storing ov-chipcard bussen Midden-Nederland
Uitgegeven: 16 mei 2010 14:00 /// Laatst gewijzigd: 16 mei 2010 16:04
UTRECHT - Busreizigers in Midden-Nederland hebben zondagmiddag te maken met een storing. De ov-chipcard wordt in de bussen van Connexxion en het Utrechtse vervoerbedrijf GVU ten onrechte 'niet geldig' verklaard door de kaartlezers.
Volgens een woordvoerder van Connexxion gaat het om een storing in de software. Reizigers kunnen hun busreis gratis vervolgen, aldus de woordvoerster.
Volgens Connexxion lijken vooral de gebieden rond Utrecht en Amersfoort getroffen door de storing. Wat de oorzaak is van het probleem, is nog onduidelijk.
Volgens de woordvoerder zal het euvel naar verwachting aan het einde van de middag opgelost zijn.
Ja gratis als je instapt, maar de mensen die al hebben ingecheckt, die kregen gelijk hun 4 euro terug ???quote:
zo niet kunnen ze dit alsnog bij de vervoerder terugvragen, lijkt me dat ze daar gezien de situatie helemaal geen probleem van maken.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja gratis als je instapt, maar de mensen die al hebben ingecheckt, die kregen gelijk hun 4 euro terug ???
duurt alleen 2 maanden, kunnen ze toch gelijk regelen bij een storingquote:Op zondag 16 mei 2010 17:16 schreef Prachtman het volgende:
[..]
zo niet kunnen ze dit alsnog bij de vervoerder terugvragen, lijkt me dat ze daar gezien de situatie helemaal geen probleem van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |