abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80929817
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:38 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Video bewerking is idd slecht. Audio niet naar mijn mening.
geen Sony vegas geen Premiere en geen flv stuidos
  FOK!fotograaf zondag 2 mei 2010 @ 13:47:44 #52
145146 Andyy
pi_80930004
quote:
Op zondag 2 mei 2010 03:36 schreef Dee. het volgende:

[..]

Oh ik kon gewoon direct inloggen, terwijl ik met windows eerst een of andere applicatie moest installeren en instellen met een handleiding van 6 pagina's.
Thuis werkte internet prima, maar op school (eduroam) niet, je moet allerlei certificaten ed hebben en de service medewerkers wouden het niet eens proberen toen ze zagen dat ik Ubuntu draaide
  zondag 2 mei 2010 @ 13:48:03 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_80930015
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:42 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

geen Sony vegas geen Premiere en geen flv stuidos
De beschikbaarheid van 3rd party applicaties is geen kwaliteit of gebrek van een platform. Als je Premiere voor Ubuntu wil, moet je bij Adobe klagen, niet bij Canonical.
  zondag 2 mei 2010 @ 13:53:55 #54
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80930224
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:47 schreef Andyy het volgende:

[..]

Thuis werkte internet prima, maar op school (eduroam) niet, je moet allerlei certificaten ed hebben en de service medewerkers wouden het niet eens proberen toen ze zagen dat ik Ubuntu draaide
Ze zagen waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer.
  zondag 2 mei 2010 @ 14:04:58 #55
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_80930621
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:47 schreef Andyy het volgende:

[..]

Dus dan ligt het aan ubuntu
  zondag 2 mei 2010 @ 14:14:33 #56
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80930925
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb overigens mijn draadloos nu ook aan de gang. Ik dacht teveel Windows en was op zoek naar allerlei hulpprogjes, instellingen etc. Maar door te klikken op mijn verbindingsicoontje in de taakbalk blijk je AL je verbindingen in één klap te kunnen beheren Wie denkt er nou aan dat het zo simpel kan zijn als je jaren met Window$ hebt gewerkt?
Zie mijn eerste post in dit topic
heitieh
  zondag 2 mei 2010 @ 15:13:36 #57
258860 Cliffy
Groovy!
pi_80933098
Aangezien ik geen Windows 7 licentie heb ga ik het ook maar eens proberen
  zondag 2 mei 2010 @ 16:10:48 #58
258860 Cliffy
Groovy!
pi_80935381
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:13 schreef Cliffy het volgende:
Aangezien ik geen Windows 7 licentie heb ga ik het ook maar eens proberen

Tot zover mijn Ubuntu avontuur

pi_80935437
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:10 schreef Cliffy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jep hier ook, ik heb al 3 partities en dus moet ik vage dingen doen in een partitietabel. Snap er geen bal van . Een nieuwe maken kan niet, want in Vista kan dat niet.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  FOK!fotograaf zondag 2 mei 2010 @ 16:14:22 #60
145146 Andyy
pi_80935566
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:04 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Dus dan ligt het aan ubuntu
Nee, zonder internet heb ik er niks aan op school.
pi_80936095
Ieder jaar probeer ik weer Ubuntu vol goede moed, maar op de een of andere manier eindig ik altijd weer googlend naar toverformules die ik in terminalvenstertjes moet plakken... En dan installeer ik maar weer fijn XP.

'k Heb het vermoeden dat Ubuntu prima is als je óf computernerd óf computernoob bent, maar als je er wat tussenin hangt...
Zal wel aan mij liggen .
pi_80936098
in de tijd dat ik mandrake gebruikte (lange tijd geleden) was een goeie nieuws grabber en tools om DVDs te strippen een probleem (naast wat driver problemen) toen bestond blue ray nog niet maar ook die wil ik kunnen strippen.

kan iemand mij vertellen of daar goeie tools voor zijn?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  FOK!fotograaf zondag 2 mei 2010 @ 16:26:41 #63
145146 Andyy
pi_80936246
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:24 schreef DennisMoore het volgende:
Ieder jaar probeer ik weer Ubuntu vol goede moed, maar op de een of andere manier eindig ik altijd weer googlend naar toverformules die ik in terminalvenstertjes moet plakken... En dan installeer ik maar weer fijn XP.

'k Heb het vermoeden dat Ubuntu prima is als je óf computernerd óf computernoob bent, maar als je er wat tussenin hangt...
Zal wel aan mij liggen .
Herkenbaar
  zondag 2 mei 2010 @ 16:40:12 #64
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80936873
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:10 schreef Cliffy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoe kom je daar?
heitieh
  zondag 2 mei 2010 @ 16:45:57 #65
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_80937140
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:24 schreef GewoneMan het volgende:
in de tijd dat ik mandrake gebruikte (lange tijd geleden) was een goeie nieuws grabber en tools om DVDs te strippen een probleem (naast wat driver problemen) toen bestond blue ray nog niet maar ook die wil ik kunnen strippen.

kan iemand mij vertellen of daar goeie tools voor zijn?
vobcopy voor dvd's en dumphd voor Blu-Rays

Beschrijving van dumphd in synaptic
quote:
Decrypt HD DVD and Blu-ray movies and store on your HDD.
o Dual-Core supported decryption of EVO / M2TS files (for harddisk to
o harddisk speed records ;o))
o Support for every pack type of an EVO (including in-place decryption of
o ADV_PCKs, excluding Sequence Key Sections)
o Decryption of every ARF protection type
o Multiple files (currently CLI only) or complete disc mode
o Usage of a key database to get the decryption keys or direct retrieval of
o the keys off the source disc
o Supports HD-DVDs for Standard / Advanced Content (but not both on the same
o disc), Blu-Ray ROM BDMV
o Experimental Blu-Ray Recordable support (with multiple CPS Units, BDMV,
o BDAV with Aux Directories and Thumbnails)
o Automatic BD+ removal using the BDVM Debugger or manually by supplying a
o correct Conversion Table (currently CLI only)
o Streaming output of EVO / M2TS files to stdout
o Very much console output for free ;o)
o GUI
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_80937260
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:45 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

vobcopy voor dvd's en dumphd voor Blu-Rays

Beschrijving van dumphd in synaptic
[..]

ok cool en een goeie newsreader? (voor usenet ofc )
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 2 mei 2010 @ 16:58:41 #67
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80937701
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ok cool en een goeie newsreader? (voor usenet ofc )
Sabnzbd+
heitieh
  zondag 2 mei 2010 @ 17:13:30 #68
301020 Dee.
Jeweetz.
pi_80938296
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:24 schreef DennisMoore het volgende:

Zal wel aan mij liggen .
zoals ik al zei:
quote:
Op zondag 2 mei 2010 03:24 schreef Dee. het volgende:
Ubuntu is er allang klaar voor. Alleen de "gewone gebruiker" (vaak) nog niet. Als mensen niet linksonderin een soortement van "start" knop zien zoals ze gewend zijn, dan schieten ze in de stress en vinden ze het bij voorbaat al kut.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:16:03 #69
258860 Cliffy
Groovy!
pi_80938384
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:40 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Hoe kom je daar?
Installatieprocess, eerst ff paars scherm met "Ubuntu" en een paar stipjes, paar minuten wachten en dan die error..
  zondag 2 mei 2010 @ 17:21:43 #70
301020 Dee.
Jeweetz.
pi_80938578
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:16 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Installatieprocess, eerst ff paars scherm met "Ubuntu" en een paar stipjes, paar minuten wachten en dan die error..
En als je installeert vanuit de live omgeving?
pi_80938739
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:13 schreef Dee. het volgende:

[..]

zoals ik al zei:
[..]
Wat een bullshit. Ik schiet echt niet in de stress als ik geen Start-knop zie staan .
Typische nerd-reactie: "De gebruiker wil het gewoon niet snappen".
  zondag 2 mei 2010 @ 17:26:56 #72
258860 Cliffy
Groovy!
pi_80938776
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:21 schreef Dee. het volgende:

[..]

En als je installeert vanuit de live omgeving?
Vanaf CD
pi_80938797
Het is overigens niet geheel eerlijk om deze Ubuntu te gaan vergelijken met Windows XP.
Een vergelijking met Windows 7 is beter waarbij veel voordelen imo toch weg zijn.

Als je Linux wilt gaan vergelijken met Windows XP, dan mag je Ubuntu helemaal niet noemen, de eerste versie kwam uit net voordat Vista uit kwam en dat was niet direct een toppertje voor de normale gebruikers.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:37:26 #74
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80939217
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:16 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Heb je een installatie cd gebrand met een ISO?

Kreeg je een "opstart menu" met de optie "try ubuntu without any change to your computer"?
heitieh
  zondag 2 mei 2010 @ 17:46:40 #75
258860 Cliffy
Groovy!
pi_80939549
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:37 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Heb je een installatie cd gebrand met een ISO?

Kreeg je een "opstart menu" met de optie "try ubuntu without any change to your computer"?
Yep, Desktop versie gedownload en op een CDtje gegooid.. tot dat menu ben ik niet eens gekomen
pi_80939572
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:46 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Yep, Desktop versie gedownload en op een CDtje gegooid.. tot dat menu ben ik niet eens gekomen
Opnieuw downloaden en branden maar, klopt de md5 checksum wel?
  zondag 2 mei 2010 @ 17:52:13 #77
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80939724
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:46 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Dan is er iets mis met de cd.
heitieh
  zondag 2 mei 2010 @ 17:55:02 #78
258860 Cliffy
Groovy!
pi_80939815
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:47 schreef Adames het volgende:

[..]

Opnieuw downloaden en branden maar, klopt de md5 checksum wel?
  zondag 2 mei 2010 @ 17:56:18 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_80939850
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:27 schreef Adames het volgende:
Het is overigens niet geheel eerlijk om deze Ubuntu te gaan vergelijken met Windows XP.
Een vergelijking met Windows 7 is beter waarbij veel voordelen imo toch weg zijn.

Als je Linux wilt gaan vergelijken met Windows XP, dan mag je Ubuntu helemaal niet noemen, de eerste versie kwam uit net voordat Vista uit kwam en dat was niet direct een toppertje voor de normale gebruikers.
Het is natuurlijk waar dat Ubuntu nog niet bestond toen XP uitkwam, maar Ubuntu is in feite een fork van Debian en dat systeem bestaat al sinds 1993.

Maar je hebt verder gelijk dat je gewoon de meest recente versies moet vergelijken. XP is bijna 10 jaar oud, je legt de lat wel erg laag als je dat als standaard hanteert.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:58:58 #80
301020 Dee.
Jeweetz.
pi_80939952
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Ik schiet echt niet in de stress als ik geen Start-knop zie staan .
Typische nerd-reactie: "De gebruiker wil het gewoon niet snappen".
Vertel dan eerst eens watvoor "toverformulles" je moest invoeren, want 99% kans dat je gewoon wat verkeerd deed, of iets probeerde te doen wat "de gemiddelde gebruiker" helemaal niet nodig heeft.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:59:40 #81
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80939977
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:55 schreef Cliffy het volgende:

[..]

zoveel als: is je download niet corrupt?
heitieh
pi_80940140

Ik kom hier niet verder. Die partitie van 147 gig heeft iets van 25 gig vrije ruimte, kan er alleen onmogelijk een nieuwe partitie van maken.

Dit is overigens gepost vanuit de nieuwe Ubuntu, live-cd werkt wel.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_80940178
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:58 schreef Dee. het volgende:

Vertel dan eerst eens watvoor "toverformulles" je moest invoeren, want 99% kans dat je gewoon wat verkeerd deed, of iets probeerde te doen wat "de gemiddelde gebruiker" helemaal niet nodig heeft.
Dat is wat ik zei: als je net tussen noob en nerd in hangt (zoals ik), dan is Ubuntu m.i. nog steeds ongeschikt.

En ik probeer het serieus 1 of 2x per jaar (vaak bij een nieuwe versie). M'goed, als je mijn observaties/ervaringen liever probeert af te schieten met:
- je schiet waarschijnlijk in de stress als je geen Start-knop ziet
- je doet waarschijnlijk gewoon wat fout

Tja... dan kan ik dat alleen maar typische nerd-reacties vinden .
pi_80940379
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 10:58 schreef DennisMoore het volgende:
Toevallig kwam ik gisteren op AllesLinux.com uit, en ik las daar dat Linux tegenwoordig zo eenvoudig te installeren is, dat bijna iedere beginner het moet kunnen met de tegenwoordige distro's.

'k Had een lang weekend, kan best wel redelijk overweg met het installeren van Windows-versies, en ik weet aardig google te gebruiken bij het oplossen van vage problemen die je toch altijd tegenkomt met drivers etc. Dus ik dacht: appeltje eitje, dat gaat lukken. Eerst eens testen met Knoppix, prima, alles leek te werken. Dan eens de Ubuntu Hoary Live-cd, ging ook goed. Een partitie gemaakt, en de install-cd erin.

En toen begonnen de problemen. Het dualbooten lukte niet, dus ik kon niet meer in Windows terecht. Vervolgens kreeg ik m'n (standaard) SB-Live kaartje niet aan de praat (die het in de Live versie prima deed), pipes konden niet geopend worden, etc etc. Via google/wiki/forums kom je dan allerlei vage tips en trucs tegen, die natuurlijk niet voor een Linux-beginner zijn bedoeld. Je rommelt 's wat in dat terminal-scherm, je haalt netjes #'s weg in config-files... al heel wat. En dan blijkt dat Gnome niet meer te starten, en zie ik alleen een soort terminal-scherm...

Probeer ik het eens op een andere pc... krijg ik een standaard NIC niet aan de praat (die het in Win2k prima deed). Keurig via grafische config-schermpjes wat op DHCP en Activate zitten klikken, waarna Linux gewoon niet meer reageert! Ook na rebooten, en een keurig login-scherm, blijf ik zitten met een kaal bruin scherm met muiscursor. Kan alleen in een soort safe-mode nog verder.

Kortom, als Linux eenmaal werkt, en je zit verder nergens aan, zal het prima werken, tekstverwerken, surfen, etc. Dat geloof ik best. Maar Linux werkend zien te krijgen is een enorme puzzel. 'k Had het gevoel dat ik telkens als een halve whizkid bezig moest zijn in terminalschermpjes en regedit-achtige toestanden, waarin ik magische formules moest intypen die ik in documentatie vond.

Met andere woorden: om Linux werkend te krijgen moet je óf een techneut (nerd) zijn, óf enorm veel mazzel hebben dat alles in één keer werkt. Het viel mij in ieder geval zwaar tegen. 'k Zal de gratis cd's die ik al besteld had, dan ook niet gaan uitdelen aan vrienden en bekenden... onderzetters worden 't.

.
quote:
Op maandag 5 mei 2008 10:11 schreef DennisMoore het volgende:
Mja... gisteren echt úren bezig geweest om geluid aan de praat te krijgen in smplayer (schijnt ivm subs de beste te zijn?). Packages opnieuw geïnstalleerd enzo, ALSA en OSS, allemaal enge toverformules in een terminal-venster gekopieerd. Niks hielp... . 'k Heb nu een vermoeden dat ik een klein mute-vinkje over 't hoofd zag .

En nu heeft ineens Kubuntu m'n loginschermen overgenomen ! En ben ik m'n shutdown-knop kwijt...
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 13:09 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, het blijft toch een beetje trial & error allemaal .

Wat zitten rommelen met X11 vs xv en gl enzo, xorg.conf waar dan ineens regels bij gezet worden. ALSA doet 't na rebooten soms wel, soms niet. En nu doen sommige avi's in smplayer 't wel, sommige niet.

*pruts*
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:06 schreef DennisMoore het volgende:
Vol optimisme ging ik het na een jaar weer eens proberen met Ubuntu... kijken hoe snel ik weer tegen gebruiksonvriendelijkheid aan zou lopen. En ja hoor, slechts een paar minuten na verse installatie .

Firefox start al niet meer op. Hij zegt onderin de menubalk "Starting Firefox Web B..." en m'n muisicoon verandert in een 'zandloper'. En na een aantal seconden verdwijnt dat weer, niks Firefox.

Bij dubbelklikken op een mp4 of flv-bestand krijg ik de vraag "Search for suitable plugin?"
Tuurlijk, goed idee, doe mij die MPEG-4 AAC decoder maar *klik*
Helaas pindakaas, "No packages with the requested plugins found".

En met Ubuntu loop ik dus áltijd tegen dit soort gekloot aan, ik eindig altijd met apt-get achtige dingen en andere toverformules die ik met Google moet opzoeken en in terminalvensters moet gooien...

Nee, nog steeds niet dus... . Sorry, het spijt me, linux-fanboys.
Met wat graven kon ik nog een worstel-post uit 2005 vinden .

Ubuntu, best mooi allemaal, maar probeer dus niét de motorkap te openen of zelf iets te repareren... Bel meteen een Linux-expert en blijf er zelf met je tengels af .
  zondag 2 mei 2010 @ 18:34:37 #85
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_80941088
Goed, jammer dat er mensen vast lopen. Maar persoonlijk vind ik het niet fair dat je het direct naast xp/vista/windows 7 gaat installeren. Een clean instal op een lege hd is geen probleem kan ik je verzekeren. Probeer eens xp naast windows vista te installeren ( w7 weet ik niet ). Das ook een ramp.
  zondag 2 mei 2010 @ 18:40:17 #86
13250 Lod
Sapere aude!
pi_80941298
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:05 schreef DennisMoore het volgende:
En ik probeer het serieus 1 of 2x per jaar (vaak bij een nieuwe versie).
Waarom probeer je het eigenlijk steeds weer opnieuw? Een computer is uiteindelijk niets anders dan een gebruiksobject waar je redelijk kan bepalen hoe je het gebruikt. Niemand die je verplicht (op wat fundamentalistische fanboys na (ook in dit topic)) om een bepaald OS te gebruiken op een gewone PC. Je hebt zelf al gekeken naar Windows en Linux en de eerste lijkt voor jou te doen wat het moet doen. Dus waarom toch verder zoeken? Gebruik toch gewoon wat je fijner vindt.

Ik heb het zelf ook gehad, sinds 1998 heb ik linux af en aan geprobeerd maar kon er nooit echt iets mee bereiken (toendertijd was het nog echt spartaans en nerdy). Pas sinds Ubuntu in 2005 heb ik het thuis voornamelijk gebruikt als primaire OS. Voornaamste reden voor mij zijn de licenties. Heb geen zin om zo veel geld uit te geven aan een OS. Voor sommige applicaties heb ik wel betaald/gedoneerd (ook Linux-applicaties). De andere reden is dat ik de indruk krijg dat Windows teveel voor mij 'nadenkt' en bepaald van hoe ik dingen zou willen hebben. Bijvoorbeeld in Office 2007 zit er opeens extra regelruimte tussen twee zinnen als er een Enter tussen zit. Waarom zou ik dat willen? En probeer er maar eens vanaf te komen..
GNU Terry Pratchett
  zondag 2 mei 2010 @ 18:42:03 #87
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80941364
Apt-get is eng, want zoiets bestaat niet in windows
heitieh
pi_80942065
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:34 schreef Bill_E het volgende:

Goed, jammer dat er mensen vast lopen. Maar persoonlijk vind ik het niet fair dat je het direct naast xp/vista/windows 7 gaat installeren. Een clean instal op een lege hd is geen probleem kan ik je verzekeren. Probeer eens xp naast windows vista te installeren ( w7 weet ik niet ). Das ook een ramp.
Deed ik ook hoor, op een kale HDD. Da's dus blijkbaar niet het punt.

Het punt is dat je, zodra iets niet lukt met standaard grafische Ubuntu-knopjes (bijvoorbeeld iets simpels als missende codecs), moet gaan googlen naar een oplossing. Zie mijn posts van de voorgaande jaren. En met google vind je dan automatisch informatie en oplossingen die niet geschikt zijn voor een leek, of niet geschikt voor deze versie van linux, of achterhaald is, of net niet helemaal klopt. En als je dat dan vol vertrouwen in terminalvensters gaat overtypen of plakken, dan gaat het dus mis.

Aan Windows is veel minder snel wat te verknallen denk ik, het meest ernstige wat me nu te binnen schiet, is dat je wat dingen zit te wijzigen met regedit, en dat komt maar zelden voor. Meestal kwestie van drivers opnieuw installeren.

[ Bericht 18% gewijzigd door DennisMoore op 02-05-2010 19:09:51 ]
pi_80942420
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:40 schreef Lod het volgende:

Waarom probeer je het eigenlijk steeds weer opnieuw? Een computer is uiteindelijk niets anders dan een gebruiksobject waar je redelijk kan bepalen hoe je het gebruikt. Niemand die je verplicht (op wat fundamentalistische fanboys na (ook in dit topic)) om een bepaald OS te gebruiken op een gewone PC. Je hebt zelf al gekeken naar Windows en Linux en de eerste lijkt voor jou te doen wat het moet doen. Dus waarom toch verder zoeken? Gebruik toch gewoon wat je fijner vindt.
Omdat ik 'computeren' toch altijd wel leuk gevonden heb. En als je nooit eens wat nieuws probeert, dan leer je ook nooit nieuwe dingen kennen. Beetje prutsen enzo. Alleen voor Ubuntu pruts ik blijkbaar net te veel én net niet goed genoeg .

En ook met XP heb ik wel 's ruzie, of crasht er iets, of wordt de boel na verloop van tijd traag (hoewel de laatste tijd nog maar zelden eigenlijk... SP3?), dus dat zijn dan goeie momenten om dat Ubuntu weer 's een kans te geven. Men zegt immers iedere keer dat het nu écht geschikt is voor de niet-nerd.
quote:
Ik heb het zelf ook gehad, sinds 1998 heb ik linux af en aan geprobeerd maar kon er nooit echt iets mee bereiken (toendertijd was het nog echt spartaans en nerdy). Pas sinds Ubuntu in 2005 heb ik het thuis voornamelijk gebruikt als primaire OS. Voornaamste reden voor mij zijn de licenties. Heb geen zin om zo veel geld uit te geven aan een OS. Voor sommige applicaties heb ik wel betaald/gedoneerd (ook Linux-applicaties). De andere reden is dat ik de indruk krijg dat Windows teveel voor mij 'nadenkt' en bepaald van hoe ik dingen zou willen hebben. Bijvoorbeeld in Office 2007 zit er opeens extra regelruimte tussen twee zinnen als er een Enter tussen zit. Waarom zou ik dat willen? En probeer er maar eens vanaf te komen..
Mja, dat is inderdaad heel ergerlijk van Windows. Daarom heb ik lange tijd Win2000 gebruikt, nu XP (met alles zoveel mogelijk op 'klassiek' Win2000 ingesteld ), en ben ik nooit overgestapt naar Vista, of naar nieuwere Office-pakketten die zich met alles en nog wat bemoeien.

Misschien maar 's Windows 7 proberen...
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2010 @ 19:16:24 #90
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80942686
Ik heb een laptop met vista, maar dat is eigenlijk te zwaar voor het systeem. Dual-boot om Ubuntu te proberen lijkt me wel ok. Ik gebruik toch alleen openoffice, een mailclient en internetbrowser. Ik neem dat die dingen wel gratis te vinden zijn onder Ubuntu. Werkt slaapstand en sluimerstand een beetje?
  zondag 2 mei 2010 @ 19:24:18 #91
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80942962
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb een laptop met vista, maar dat is eigenlijk te zwaar voor het systeem. Dual-boot om Ubuntu te proberen lijkt me wel ok. Ik gebruik toch alleen openoffice, een mailclient en internetbrowser. Ik neem dat die dingen wel gratis te vinden zijn onder Ubuntu. Werkt slaapstand en sluimerstand een beetje?
Voor die dingen is ubuntu super. OO, email en Firefox zijn standaard meegeinstalleerd. en geen gedoe met virussen/spyware. En lekker snel
heitieh
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2010 @ 19:45:33 #92
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80943778
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:24 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Voor die dingen is ubuntu super. OO, email en Firefox zijn standaard meegeinstalleerd. en geen gedoe met virussen/spyware. En lekker snel
O, ja een pdf reader, messenger (msn ), zip programma vind ik ook wel essentieel. Is er een beetje driver-support of valt dat tegen?
  zondag 2 mei 2010 @ 19:47:05 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80943825
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:45 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

O, ja een pdf reader, messenger (msn ), zip programma vind ik ook wel essentieel. Is er een beetje driver-support of valt dat tegen?
Yup, allemaal prima in orde
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2010 @ 19:59:02 #94
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80944229
Ik zal er eens naar kijken. Ik volg nu een pagina en ik ben een partitie aan het aanmaken voor ubuntu. Welke versie ervan moet ik eigenlijk nemen?
  zondag 2 mei 2010 @ 19:59:41 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_80944254
Momenteel aan het upgraden van 9 naar 10. Kijken of die auto update werkt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_80944259
Sinds ik Windows 7 heb totaal geen behoefte aan Linux
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2010 @ 20:02:59 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80944379
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:59 schreef Athlon64x het volgende:
Sinds ik Windows 7 heb totaal geen behoefte aan Linux
Ik heb 3 computers en ik vind het wel welletjes. Ik heb lang genoeg MS gesponsord. Ik hoef alleen nog maar dingen op computers te doen die je op elke pc kan doen.
pi_80944516
Gelukkig heb je steeds meer voldoende aan slechts een goeie browser .
pi_80944672
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik heb 3 computers en ik vind het wel welletjes. Ik heb lang genoeg MS gesponsord. Ik hoef alleen nog maar dingen op computers te doen die je op elke pc kan doen.
ik heb lekker een niet legale key
  zondag 2 mei 2010 @ 20:18:35 #100
258860 Cliffy
Groovy!
pi_80944995
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:59 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

zoveel als: is je download niet corrupt?
Heb het via een andere mirror weer gedownload en ga het nu op een DVDtje zetten, hoop dat het nu wel goed gaat anders was het zoeken van een werkende Windows key makkelijker geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')