abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2008 @ 19:12:15 #126
214584 Waas
blurry
pi_58580725
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:00 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ati heeft echt brakke drivers Download en installeer anders even Envy en installeer de laatste drivers!
Zo'n vermoeden had ik wel. Had de ati-driver al geinstalleerd maar daar is het niet beter van geworden idd.

http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html Google brengt me hier. Maar ben ik blind of staat er nergens een link naar de download?
pi_58580904
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 02:05 schreef lesley het volgende:
ik heb het ook geprobeerd, maar als ik de resolutie lager zet dna de native resolutie van het scherm (via vga plug) dan krijg ik alleen maar geflikker en dat gaat dan niet terug, maar ik ben slechtziend en heb dus een lagere resolutie nodig, op het forum van ubuntu vind ik geen oplossing iemand ene idee?
Ubuntu heeft assistive technology aan boord, met allerlei voorzieningen voor oa slechtzienden. Je vindt het in het system menu onder preferences - assistive technologies. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me een betere oplossing dan de resolutie lager zetten.
pi_58581522
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:24 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ubuntu heeft assistive technology aan boord, met allerlei voorzieningen voor oa slechtzienden. Je vindt het in het system menu onder preferences - assistive technologies. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me een betere oplossing dan de resolutie lager zetten.
dat is een loep enzo, in windows werk ik ook gewoon op maar 1024 bij 768 maar onder ubunto werkt dus niks onder de 1920 bij ?
pi_58581552
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:12 schreef Waas het volgende:

[..]

Zo'n vermoeden had ik wel. Had de ati-driver al geinstalleerd maar daar is het niet beter van geworden idd.

http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html Google brengt me hier. Maar ben ik blind of staat er nergens een link naar de download?
Zit in de ubuntu (universe) repository..
pi_58581643
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:12 schreef Waas het volgende:

[..]

in een console intypen: sudo apt-get install envyng-gtk
  vrijdag 9 mei 2008 @ 23:30:08 #131
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_58585962
quote:
Op maandag 5 mei 2008 13:54 schreef escalatie het volgende:
Ik zal hem binnenkort wel eens downloaden en installeren als virtual guest. Ik ben nu nog tevreden over Feisty Fawn en CentOS.
Om een of andere vage reden blijf ik Ubuntu maar niks vinden als server OS vergeleken met Cent os, misschien ben ik wat vastgeroest of teveel gewend dat alles maar gewoon werkt

De desktop van Ubuntu draai ik in VMware en ik moet zeggen dat het aardig goed is
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_58586069
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:04 schreef erikkll het volgende:

in een console intypen: sudo apt-get install envyng-gtk
Gedaan, gereboot, en nu is m'n ALSA weer dood .

Oh, en filmpjes doen het nu ook niet meer, geen avi, geen youtube... zwart scherm.

[ Bericht 9% gewijzigd door DennisMoore op 09-05-2008 23:43:57 ]
pi_58586447
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 23:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Gedaan, gereboot, en nu is m'n ALSA weer dood .

Oh, en filmpjes doen het nu ook niet meer, geen avi, geen youtube... zwart scherm.
ALSA zou niets te maken moeten hebben met je videodriver
pi_58586804
Heb weer Envy gestart en nu gekozen voor 'Manual Selection of the Driver'.
Weinig te kiezen verder... m'goed, weer een reboot, en m'n ALSA is weer terug .

Ook doen filmpjes het (soms) weer... hoewel het nu érg lang duurt voordat smplayer een filmpje 'geladen' heeft en begint met spelen. Vaag...
pi_58587173
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:07 schreef DennisMoore het volgende:

hoewel het nu érg lang duurt voordat smplayer een filmpje 'geladen' heeft en begint met spelen. Vaag...
Volgens Google:
quote:
Although I managed to solve the problem by surprice by unchecking "disable screensaver" in SMPlayer
En verhip, dat werkt... . Filmpje laadt weer snel nu in smplayer.
Gewone "Movie Player" doet 't nog niet.

Hmm... maar een aantal avi's krijg ik ook in smplayer niet meer aan de praat .
Kan die EnvyNG gewoon gedeïnstalleerd worden? Herstelpuntje oid?

*uninstall ATI driver selecteer*

[ Bericht 8% gewijzigd door DennisMoore op 10-05-2008 00:31:39 ]
pi_58587436

En alles werkt weer als voorheen .
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:39:42 #137
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58588428
Ik moet zeggen hoe langer ik Ubuntu gebruik, hoe fijner ik het vind om mee te werken.
Vooral aan te raden om themes te downloaden en de boel lekker te customizen naar je eigen smaak, ziet er gelijk weer een stuk gelikter uit, vind ik.

Het ziet er nu zo uit bij mij:

I like
pi_58588767

Het blijft leuk .
  zaterdag 10 mei 2008 @ 06:53:27 #139
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_58589767
Ik gebruik alleen de bovenbalk
Wat ik helemaal goed vind is dat als je re-install doet en je laat je home staan dat alles zo blijft zoals je het nu hebt.

Blinker: dat is wel erg grassig

Als het om compiz gaat kun je nog extra plugins installeren. Freewin laat je toe om ELK venster zelf te manipuleren: je kun een scherm stretchen, kantelen, aan de kant schuiven etc.

Hier een oude videootje:

Oh en Blinker:

Een vissekom
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_58590584
bij mij ziet het er overigens zo uit:
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:29:46 #141
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58591382
@wdn Wow die vissekom is echt vet! Die ga ik binnenkort ook, maar eens proberen en lekker mee pimpen om mensen te overtuigen om ook ubuntu te nemen :p

@erikkll
Hoe krijg je die mooie widgetbar met die RSS headlines.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:48:03 #142
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_58591638
Het meeste in compiz gaat snel vervelen hoor
En er zijn maar een stuk of 10 funkties die echt zin hebben.

Die RSS feed zal via Superkaramba of kdesklets gaan denk ik (let op: hij gebruikt KDE en niet Gnome )
quote:
gDesklets software allows the GNOME users to add dynamically updating, ‘drag-and-drop’-able, mini desklets that sit on the desktop and provide all kinds of useful services. Examples of such desklets are: Calendar, Sticky Notes, News/RSS Ticker, EMail Client etc. You can also play SuDoKu right on your desktop. There is a Flickr Photo Viewer too! You might like to visit the website with some cool screenshots of GNOME desktop using gDesklets. The procedure to install and configure the gDesklet package for your GNU/Linux system follows.
Dus....

gdesklets is niet echt visueel aantrekkelijk
Superkaramba is mooier en kun je ook gebruiken.
quote:
SuperKaramba
a program based on karamba improving the eyecandy of KDE 4
SuperKaramba is a tool based on karamba that allows anyone to easily create and run little interactive widgets on a KDE desktop. Widgets are defined in a simple text file and can be augmented with Python code to make them interactive.
Here are just some examples of the things that can be done:
* Display system information such as CPU Usage, MP3 playing, etc.
* Create cool custom toolbars that work any way imaginable.
* Create little games or virtual pets that live on your desktop.
* Display information from the internet, such as weather and headlines.
This package is part of KDE 4, as a component of the KDE 4 utilities module. See the 'kde' and 'kdeutils' packages for more information.
adesklets bestaat ook nog:
Screenshots: http://adesklets.sourceforge.net/screenshots.html
Desklets: http://adesklets.sourceforge.net/desklets.html
pi_58592042
Ik gebruik wel gnome, met een veel beter main menu (staat gewoon in de repositories!)

Ik gebruik voor de widgets het programma 'screenlets'
pi_58592094
En de screenlet voor de RSS reader heet "RSSReloaded"
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:42:34 #145
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_58592404
Ah toch gnome. Zo zie je maar weer: probeer dat maar eens in windows moet je weer geld neerleggen
pi_58592800
Hmm, het blijft toch een beetje trial & error allemaal .

Wat zitten rommelen met X11 vs xv en gl enzo, xorg.conf waar dan ineens regels bij gezet worden. ALSA doet 't na rebooten soms wel, soms niet. En nu doen sommige avi's in smplayer 't wel, sommige niet.

*pruts*
pi_58593391
Hmm nou ik heb weer een schone install gemaakt, en die envy-drivers geinstalleerd maar de visuele effecten doen het nog steeds niet.
Valt me tegen dat dat blijkbaar zo zwaar is!
pi_58593590
Met een Sapphire Radeon 9600XT draait dat prima hier. Da's toch een vrije ouwe kaart?
pi_58593931
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 13:56 schreef Waas het volgende:
Hmm nou ik heb weer een schone install gemaakt, en die envy-drivers geinstalleerd maar de visuele effecten doen het nog steeds niet.
Valt me tegen dat dat blijkbaar zo zwaar is!
sommige drivers worden geblacklist omdat ze teveel problemen veroorzaken.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 14:39:28 #150
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_58593962
Zelfs met m'n MX440 van... 2002? werkt Compiz prima op mijn oude pc!

En een vraagje voor Erik: Hoe heet dat menu van je dan? Ziet er een mooi uit.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sanderrrr op 10-05-2008 14:45:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')