Zo'n vermoeden had ik wel. Had de ati-driver al geinstalleerd maar daar is het niet beter van geworden idd.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:00 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ati heeft echt brakke driversDownload en installeer anders even Envy en installeer de laatste drivers!
Ubuntu heeft assistive technology aan boord, met allerlei voorzieningen voor oa slechtzienden. Je vindt het in het system menu onder preferences - assistive technologies. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me een betere oplossing dan de resolutie lager zetten.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 02:05 schreef lesley het volgende:
ik heb het ook geprobeerd, maar als ik de resolutie lager zet dna de native resolutie van het scherm (via vga plug) dan krijg ik alleen maar geflikker en dat gaat dan niet terug, maar ik ben slechtziend en heb dus een lagere resolutie nodig, op het forum van ubuntu vind ik geen oplossing iemand ene idee?
dat is een loep enzo, in windows werk ik ook gewoon op maar 1024 bij 768 maar onder ubunto werkt dus niks onder de 1920 bij ?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:24 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ubuntu heeft assistive technology aan boord, met allerlei voorzieningen voor oa slechtzienden. Je vindt het in het system menu onder preferences - assistive technologies. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me een betere oplossing dan de resolutie lager zetten.
Zit in de ubuntu (universe) repository..quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:12 schreef Waas het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik wel. Had de ati-driver al geinstalleerd maar daar is het niet beter van geworden idd.
http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html Google brengt me hier. Maar ben ik blind of staat er nergens een link naar de download?
in een console intypen: sudo apt-get install envyng-gtkquote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:12 schreef Waas het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik wel. Had de ati-driver al geinstalleerd maar daar is het niet beter van geworden idd.
http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html Google brengt me hier. Maar ben ik blind of staat er nergens een link naar de download?
Om een of andere vage reden blijf ik Ubuntu maar niks vinden als server OS vergeleken met Cent os, misschien ben ik wat vastgeroest of teveel gewend dat alles maar gewoon werktquote:Op maandag 5 mei 2008 13:54 schreef escalatie het volgende:
Ik zal hem binnenkort wel eens downloaden en installeren als virtual guest. Ik ben nu nog tevreden over Feisty Fawn en CentOS.
Gedaan, gereboot, en nu is m'n ALSA weer doodquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:04 schreef erikkll het volgende:
in een console intypen: sudo apt-get install envyng-gtk
ALSA zou niets te maken moeten hebben met je videodriverquote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Gedaan, gereboot, en nu is m'n ALSA weer dood.
Oh, en filmpjes doen het nu ook niet meer, geen avi, geen youtube... zwart scherm.
Volgens Google:quote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:07 schreef DennisMoore het volgende:
hoewel het nu érg lang duurt voordat smplayer een filmpje 'geladen' heeft en begint met spelen. Vaag...
En verhip, dat werkt...quote:Although I managed to solve the problem by surprice by unchecking "disable screensaver" in SMPlayer
Dus....quote:gDesklets software allows the GNOME users to add dynamically updating, ‘drag-and-drop’-able, mini desklets that sit on the desktop and provide all kinds of useful services. Examples of such desklets are: Calendar, Sticky Notes, News/RSS Ticker, EMail Client etc. You can also play SuDoKu right on your desktop. There is a Flickr Photo Viewer too! You might like to visit the website with some cool screenshots of GNOME desktop using gDesklets. The procedure to install and configure the gDesklet package for your GNU/Linux system follows.
adesklets bestaat ook nog:quote:SuperKaramba
a program based on karamba improving the eyecandy of KDE 4
SuperKaramba is a tool based on karamba that allows anyone to easily create and run little interactive widgets on a KDE desktop. Widgets are defined in a simple text file and can be augmented with Python code to make them interactive.
Here are just some examples of the things that can be done:
* Display system information such as CPU Usage, MP3 playing, etc.
* Create cool custom toolbars that work any way imaginable.
* Create little games or virtual pets that live on your desktop.
* Display information from the internet, such as weather and headlines.
This package is part of KDE 4, as a component of the KDE 4 utilities module. See the 'kde' and 'kdeutils' packages for more information.
sommige drivers worden geblacklist omdat ze teveel problemen veroorzaken.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:56 schreef Waas het volgende:
Hmm nou ik heb weer een schone install gemaakt, en die envy-drivers geinstalleerd maar de visuele effecten doen het nog steeds niet.
Valt me tegen dat dat blijkbaar zo zwaar is!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |