Zelfde verhaal hier ongeveer, mijn ouders zijn ook overquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:03 schreef Bill_E het volgende:
Mijn moeder ( 60 ) heeft de overstap van XP naar ubuntu goed gemaakt. Ik moet mindervaak langs komen nu ze ubuntu heeft om dingen op te lossen of uit te leggen als met Xp. Ik heb het uiterraard wel voor haar geinstalleerd.
Grootste gemis is voor sommige silverlight, al heb ik er zelf geen last van, ik kijk weinig tv online.
Edit:
Waarom zouden digicams niet samenwerken ? Das een vrij makkelijk stukje hardware, sinds ik het gebruik nooit problemen mee gehad ( 3 jaar alweer denk ik )
Enige wat ik wat lastig vond was een brother scanner, maar die hebben nu ook "drivers" voor linux..
Gelukkig zit er steeds meer software gewoon in de repositories. Meer dan genoeg voor de meeste users.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:49 schreef Buschetta het volgende:
maar voor experimentele software zit je soms uren te compileren en allemaal dependencies te installeren.
Voor 'gewone' gebruikers is compileren niet meer nodigquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:49 schreef Buschetta het volgende:
Heb alle de meest bekende flavors wel een keer gedraaid. Prima mee te werken. Ik switch wel altijd terug naar Windows omdat ik daar minder tijd mee kwijt ben met applicaties installeren enzo.
Dependencies etc zitten wel in de meeste packages voor Linux maar voor experimentele software zit je soms uren te compileren en allemaal dependencies te installeren.
Je kunt wel testen met USB stick. Je kunt dan alleen geen wijzigingen opslaan. En ik gok dat sommige hardware niet gaat werken. Maar het is een prima manier om er een beeld van te krijgen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Kan je dat draaien vanaf USB stick? Bootable en dan gewoon testen? Een partitie ervoor toewijzen wil ik nou ook weer niet.
Kijk dan wil ik het nog wel testen. De laatste keer dat ik linux heb getest was jaren geleden en toen vond ik het echt lastiger dan windows!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:30 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je kunt wel testen met USB stick. Je kunt dan alleen geen wijzigingen opslaan. En ik gok dat sommige hardware niet gaat werken. Maar het is een prima manier om er een beeld van te krijgen.
Er zijn wel andere Linux-versies die draaien vanaf USB-stick, en waar je ook wijzigingen in kunt opslaan. Puppy Linux heet dat volgens mij.
Ja, ik kan opslaan als .doc, maar dan is de hele structuur van het document weg.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:15 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ligt aan de gebruiker.. Je kan gewoon opslaan als .doc.. Ik vind het niet fair om linux daarop af te rekenen.
Verder kan je in linux juist alles wat in windows gemaakt is openen/lezen. Andersom ( omdat linux vele open standaarden gebruikt ) niet. Maar dat is in mijn ogen ( nog) een gebrek van Windows, al komt er verbetering in.
Zoals eerder gemeld is dat "helaas" te tekortkoming van het .doc formaat en de slechte openheid van microsoft. Maar ook dat gaat wel in de toekomst beter worden. Maar zoals ik al vermelde, Office draait perfect in wine.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:11 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ja, ik kan opslaan als .doc, maar dan is de hele structuur van het document weg.
Daarnaast ondervind ik in OO toch meer problemen dan in Word, helaas.
En dat soort problemen is iets wat je zeker moet meenemen als je overweegt om op een Linux-variant over te stappen (of, wat ik het liefste zou doen, op een Solaris/SPARC omgeving).
Besstje omdraaien van zaken.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:34 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Zoals eerder gemeld is dat "helaas" te tekortkoming van het .doc formaat en de slechte openheid van microsoft.
Nee, het doc-formaat is expres verwarrend opgezet door Microsoft om te voorkomen dat het makkelijk correct te openen is in andere applicaties. Helaas zijn ze bij MS zelf de kluts ook een beetje kwijt, want zelfs tussen verschillende versies van Word ontstaan er verschillen in de layout.quote:
Docxquote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het doc-formaat is expres verwarrend opgezet door Microsoft om te voorkomen dat het makkelijk correct te openen is in andere applicaties. Helaas zijn ze bij MS zelf de kluts ook een beetje kwijt, want zelfs tussen verschillende versies van Word ontstaan er verschillen in de layout.
Jup, gewoon de installatie doorklikken, krijg je automatisch een dual-boot.quote:Op zondag 2 mei 2010 00:25 schreef Stiggie het volgende:
Ik wil het wel eens testen... kan ik gewoon de iso downloaden ( die inladen via een iso-proggie ) en die installeren en nog terugswitchen naar windows 7 dus gewoon ubunto weer deinstallere? Of gaat dan mn hele systeem naar de tyfus met partities en weet ik veel.
Wanneer heb je dat voor het laatst geprobeerd dan? Ik heb hier echt geen problemen mee, en werk genoeg projecten samen met mensen die allerlei versies van MS Word gebruiken.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:11 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ja, ik kan opslaan als .doc, maar dan is de hele structuur van het document weg.
Daarnaast ondervind ik in OO toch meer problemen dan in Word, helaas.
En dat soort problemen is iets wat je zeker moet meenemen als je overweegt om op een Linux-variant over te stappen (of, wat ik het liefste zou doen, op een Solaris/SPARC omgeving).
Oh ik kon gewoon direct inloggen, terwijl ik met windows eerst een of andere applicatie moest installeren en instellen met een handleiding van 6 pagina's.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:12 schreef Andyy het volgende:
Het werkt prima, het loopt soepeler dan Windows etc en ik zou het graag willen gebruiken op mijn schoollaptop, maar helaas kon ik niet op het schoolnetwerk met Ubuntu
Inderdaad.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig zit er steeds meer software gewoon in de repositories. Meer dan genoeg voor de meeste users.
Video bewerking is idd slecht. Audio niet naar mijn mening.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:01 schreef Athlon64x het volgende:
Ik ben er vanaf gestapt veel en teveel gedoe met goede software vinden met name met videobewerking en audio heb je vaak kut of niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |