das die pedo toch?quote:Op donderdag 29 april 2010 02:18 schreef marcelroubos341966 het volgende:
Hahaha en zelfs Marcel Roubos post in de slowchat.
Is nu een stuk minder leuk geworden he jongens?
Dat. Rembrandt zou zich in zijn eigen graf omdraaien.quote:Op donderdag 29 april 2010 02:20 schreef Frishe het volgende:
Wat een ongelofelijke kut paint in de OP.
Euh. Nee ik hou slechts van jongen leuken damens.quote:
niet van de Nederlandse taalquote:Op donderdag 29 april 2010 02:23 schreef marcelroubos341966 het volgende:
[..]
Euh. Nee ik hou slechts van jongen leuken damens.
quote:Op donderdag 29 april 2010 09:14 schreef wise het volgende:
laatste dag werken. Morgen vrij [ afbeelding ]
Werken.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:14 schreef wise het volgende:
laatste dag werken. Morgen vrij [ afbeelding ]
luilakquote:Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Werken.Ik lach je uit vanuit mijn bed.
kom ik zo naar je toe. Ok¿quote:
Ga jij er maar even op zitten en dan spoor ik ze wel aan, good luckquote:
Alsof ik geen ervaring met paarden hebquote:Op donderdag 29 april 2010 09:28 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ga jij er maar even op zitten en dan spoor ik ze wel aan, good luck.
Wel?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:29 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Alsof ik geen ervaring met paarden heb
Ik lach jou uit, vanaf het werk met mijn maandsalaris al FOK!kend.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Werken.Ik lach je uit vanuit mijn bed.
Ja hoor. Maar als klein NG'tje zeker?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:35 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Wat een aangename verrassing he
Mwah, valt wel mee. M'n vader heeft paarden, en af en toe rij ik daar weleens opquote:Op donderdag 29 april 2010 09:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar als klein NG'tje zeker?
Ik ga zo maar even een terrasje doen. Dat college van vandaag kan me gestolen worden met dit weer.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:37 schreef NoelGallagher het volgende:
Ook echt gewoon stage met zulks heerlijk weer![]()
Wie wilt mij vermaken?hihihihihihih
Ik verdien meer.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik lach jou uit, vanaf het werk met mijn maandsalaris al FOK!kend.
quote:
Ik lach jou dubbel uit, want ik hoef niet eens op mijn werk te komen en ik verdien geld.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik lach jou uit, vanaf het werk met mijn maandsalaris al FOK!kend.
Ik wilde net hetzelfde zeggenquote:
Mourinho is echt een baasquote:Op donderdag 29 april 2010 10:18 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Hey Mourinho's kontmaatje is er ook weer.
Gister was ik echt pissed off, maar vanochtend moest ik wel lachen om die übertroll actie.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:20 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Mourinho is echt een baas. Jammer dat ie bij Inter zit want dat is een kutclub.
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:20 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Mourinho is echt een baas. Jammer dat ie bij Inter zit want dat is een kutclub.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:35 schreef Skylark. het volgende:
Nou, ik gebruik gewone nivea omdat die Q10 kankerduur is, maar ik heb ook heel lichte Q10 bruiningscrême voor de winter die ik heel soms op doe.![]()
Dat was het?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:22 schreef Japsnars het volgende:
Om de quote iig niet kwijt te raken:
[..]
Sneijder @0:28.quote:
Prandelliquote:Op donderdag 29 april 2010 10:24 schreef NoelGallagher het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is pas een bazencoach
Da's ook een klassiek voorbeeld van een strontmongool.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:26 schreef Bragi het volgende:
[..]
Sneijder @0:28.Die wist van blijdschap ook niet wat 'ie moest doen volgens mij.
Ja.quote:
Die crew moet door het stof heen zeg ik je.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:27 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ja.
En ik had er vorige week nog een slogan à la TOP-oss erboven gezet:
ALS JE UIT NEDERLAND KOMT DAN BEN JE VOOR ORANJE
Jongen, niet zo haten!quote:Op donderdag 29 april 2010 10:27 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Da's ook een klassiek voorbeeld van een strontmongool.
Boeiend, blijft een miezerig kutventje.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:29 schreef Bragi het volgende:
[..]
Jongen, niet zo haten!Hij helpt ons dadelijk wel naar de finale, ja.
Genoeg kansen, daarnaast stond inter op een kluitje voor het goal. Daar kom jij ook niet doorheen.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:28 schreef Otis2.0 het volgende:
Barcelona een uur lang tegen 10 man en alsnog amper kansen gecreëerd![]()
.
Wat wil je anders? Thuis win je met 3-1, en uit tegen Barca ga je dan echt niet volop de aanval en al helemaal niet als je na 28 minuten al met 10 man moet spelenquote:Op donderdag 29 april 2010 10:30 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Genoeg kansen, daarnaast stond inter op een kluitje voor het goal. Daar kom jij ook niet doorheen.
wiequote:Op donderdag 29 april 2010 10:30 schreef Otis2.0 het volgende:
Mensen die shit praten over Robben, Sneijder, van Persie, Nigel de Jong, van Bommel, van der Vaart of Heitinga![]()
![]()
.
Heeft Inter dus goed gedaan met 10 man tegen 'het beste team van de wereld'. Zoveel kansen vond ik Barça niet krijgen hoor. Iedere keer die hoge ballen van de zijkant die zonder problemen werden weggehaald. Julio Cesar moest één keer echt aan het werk en dat was dat schot van Messi. Verder was het heel weinig hoor.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:30 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Genoeg kansen, daarnaast stond inter op een kluitje voor het goal. Daar kom jij ook niet doorheen.
Daar gaat het ook niet om. 't Ging erom dat Otis zei dat hetquote:Op donderdag 29 april 2010 10:31 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Wat wil je anders? Thuis win je met 3-1, en uit tegen Barca ga je dan echt niet volop de aanval en al helemaal niet als je na 28 minuten al met 10 man moet spelen
Mjah, het blijven Italianen, die kunnen verdedigen als beesten.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:32 schreef Bragi het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om. 't Ging erom dat Otis zei dat hetis dat Barca tegen tien man speelde en alsnog amper kansen wist te creëren.
De beste stuurlui staan aan wal.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:33 schreef Japsnars het volgende:
Mensen die praten alsof ze een voetbalgod zijn en het allemaal beter weten dan de bondscoaches.
Ga het dan lekker zelf even doen als je zo'n geweldig inzicht hebt![]()
![]()
Waar ga je heen? Naar de kloten en?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:32 schreef NoelGallagher het volgende:
Pfff, eerste keer dat ik mijn bed weer zie, wordt zondag
In mijn ogen hebben ze voldoende kansen gekregen. Dat tweede goal had gewoon moeten zitten.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:32 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Heeft Inter dus goed gedaan met 10 man tegen 'het beste team van de wereld'. Zoveel kansen vond ik Barça niet krijgen hoor. Iedere keer die hoge ballen van de zijkant die zonder problemen werden weggehaald. Julio Cesar moest één keer echt aan het werk en dat was dat schot van Messi. Verder was het heel weinig hoor.
Vanavond naar Utrecht?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:34 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ermelo, Harderwijk, Amersfoort, Utrecht.
wat is dit nou voor post dan.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:33 schreef Japsnars het volgende:
Mensen die praten alsof ze een voetbalgod zijn en het allemaal beter weten dan de bondscoaches.
Ga het dan lekker zelf even doen als je zo'n geweldig inzicht hebt![]()
![]()
Ja jonge, wat wil je dan? Barca de ruimte geven om te scoren?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:35 schreef Japsnars het volgende:
[..]
In mijn ogen hebben ze voldoende kansen gekregen. Dat tweede goal had gewoon moeten zitten.
Cesar heeft wel meerdere ballen moeten weghouden en daarnaast hoef je inderdaad veel minder te doen als je hele elftal tot max 12 meter buiten je eigen 16m gaat staan.
http://soccernet.espn.go.com/gamecast?id=290736&cc=5739&league=UEFA.CHAMPIONS
Tsja, je zou verwachten dat het zogenaamde beste team van de wereld daar wel mee om weet te gaan. Helemaal als je meer dan een uur lang met tien man speelt. Maar nee, Inter heeft fantastisch verdedigd.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:35 schreef Japsnars het volgende:
[..]
In mijn ogen hebben ze voldoende kansen gekregen. Dat tweede goal had gewoon moeten zitten.
Cesar heeft wel meerdere ballen moeten weghouden en daarnaast hoef je inderdaad veel minder te doen als je hele elftal tot max 12 meter buiten je eigen 16m gaat staan.
http://soccernet.espn.go.com/gamecast?id=290736&cc=5739&league=UEFA.CHAMPIONS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Niks hoor. Ik wij er alleen maar op dat sommige mensen in deze SC praten alsof ze het allemaal een stuk beter kunnen dan de coachesquote:
Nee maar anti-voetbal was het wel. Moet je eens kijken hoeveel tijd er wel niet gerekt is.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:37 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ja jonge, wat wil je dan? Barca de ruimte geven om te scoren?
Alsof je geen mening mag hebben?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:37 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Niks hoor. Ik wij er alleen maar op dat sommige mensen in deze SC praten alsof ze het allemaal een stuk beter kunnen dan de coaches![]()
Als ik soms coaches bezig zie denk ik daar ook wel aan ja. Ik noem een Marco van Basten, een Ronald Koeman, een Leonardo.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:37 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Niks hoor. Ik wij er alleen maar op dat sommige mensen in deze SC praten alsof ze het allemaal een stuk beter kunnen dan de coaches![]()
Hebben ze goed gedaan toch.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Nee maar anti-voetbal was het wel. Moet je eens kijken hoeveel tijd er wel niet gerekt is.
Logisch hoor, dat Inter dat gedaan heeft. Vooral omdat je bijna een hele wedstrijd met 10 man speelt. Ze moesten welquote:Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Nee maar anti-voetbal was het wel. Moet je eens kijken hoeveel tijd er wel niet gerekt is.
Datquote:Op donderdag 29 april 2010 10:40 schreef Bragi het volgende:
't Was soms irritant om naar te kijken (en ook om tegen te spelen lijkt me), maar ik begrijp Inter wel. Zou het waarschijnlijk niet anders gedaan hebben.
't Was niet mooi, maar het 'moest'.
quote:
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:40 schreef Bragi het volgende:
't Was soms irritant om naar te kijken (en ook om tegen te spelen lijkt me), maar ik begrijp Inter wel. Zou het waarschijnlijk niet anders gedaan hebben.
't Was niet mooi, maar het 'moest'.
Wie gaat de CL winnen?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:44 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik vond het altijd heerlijk toen ik voetbalde om zo te spelen als Inter gisteren deed. Als je 1-0 voorstaat en dan de laatste 20 minuten ofzo. Lekker ontregelen, irriteren, naaien en tijd rekken. Heerlijk.
Overigens was Inter vorige week gewoon klasses beter dan Barcelona. Het gaat te ver om te zeggen dat Inter door is op basis van anti-voetbal, daar doe je ze mee tekort.
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:42 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop je het wel.
Hoe kan ik je herkennen, popje? hihi
Geen flauw idee. Ik heb normaal gesproken aan beide clubs een hekel, maar ik gun het Louis, Robben en van Bommel. Maar ik gun het Sneijder en Mourinho ook.quote:
Ja die was briljantquote:Op donderdag 29 april 2010 10:46 schreef Hoogstaande het volgende:
Jezus, ik zie net pas dat doelpunt van Pique, maar man o man, wat doet ie dat geniaal zeg![]()
Waarom een hekel hebben aan Bayern?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:46 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik heb normaal gesproken aan beide clubs een hekel, maar ik gun het Louis, Robben en van Bommel. Maar ik gun het Sneijder en Mourinho ook.
Doe maar Bayern dan.
Ja, echt he.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:46 schreef Hoogstaande het volgende:
Jezus, ik zie net pas dat doelpunt van Pique, maar man o man, wat doet ie dat geniaal zeg![]()
Dat is dollen op het hoogste niveau, letterlijkquote:Op donderdag 29 april 2010 10:47 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ja, echt he.
Zie hem ook snel wegdraaien.
Stelling: Bernini leeft nogquote:Op donderdag 29 april 2010 10:46 schreef Japsnars het volgende:
Kut, ik moet een verslag over Bernini maken maar ik kan geen goede stelling of iets dergelijks bedenken.
Zoiets zie ik bijv. Vennegoor nog niet doen, met z'n draaicirkel als een vrachtwagenquote:Op donderdag 29 april 2010 10:48 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Dat is dollen op het hoogste niveau, letterlijk
27+26+72 =/= 100quote:AMSTERDAM - De populariteit van prins Willem-Alexander onder Nederlanders is licht gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek dat opiniepeiler Maurice de Hond via Peil.nl heeft uitgevoerd en dat donderdag bekend is gemaakt.
Van de ondervraagden vindt 27 procent de prins de sympathiekste van de leden van het Koninklijk Huis. Vorig jaar was dat nog 42 procent.
Ook de populariteit van koningin Beatrix is gedaald. Van de ondervraagden vindt 26 procent haar het meest sympathiek. In 2009 was dat nog 32 procent. De populariteit van prinses Máxima steeg van 65 procent naar 72 procent.
Ik welquote:Op donderdag 29 april 2010 10:46 schreef ynuhh het volgende:
[..]
![]()
Ik weet nog niet wat ik aan ga doen.
Omdat ik een Nederlander ben. Ik heb dus een hekel aan Duitsers, met name als het om voetbal gaat. En als het over Duits voetbal gaat, is er geen clubs zo Duits als Bayern. Ballack, Klose, Jancker, Kahn, Schweinsteiger, Effenberg, Matthäus.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:46 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Waarom een hekel hebben aan Bayern?
Effenbergquote:Op donderdag 29 april 2010 10:49 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Omdat ik een Nederlander ben. Ik heb dus een hekel aan Duitsers, met name als het om voetbal gaat. En als het over Duits voetbal gaat, is er geen clubs zo Duits als Bayern. Ballack, Klose, Jancker, Kahn, Schweinsteiger, Effenberg, Matthäus.
Dat mag ook wel met veel meer geld, veel meer mensen en veel grotere stadions.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:52 schreef Japsnars het volgende:
Die rivaliteit is alleen aanwezig tijdens internationale matches. De Bundesliga is verder een stuk beter dan de Faaldivisie
Ja Lyon, Bordeaux, OM, Lille, Toulouse.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:54 schreef NoelGallagher het volgende:
De Bundesliga heeft sowieso 5 tot 6 teams die minimaal tot de europese subtop horen.
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:54 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ja Lyon, Bordeaux, OM, Lille, Toulouse.
quote:De Baskische trots van Athletic Club komt naar voren uit het feit dat sinds 1912 tot op de dag van vandaag er alleen maar Basken voor de club hebben gespeeld. De laatste drie niet-Baskische spelers verlieten in 1912 de club. In de beginjaren speelden logischerwijs verschillende Engelsen voor Athletic, die de club immers hadden opgericht. In 1911 diende Real Sociedad een klacht in tegen de buitenlanders van Athletic, mede omdat Real Sociedad alle onderlinge wedstrijden verloor, waarna de laatste buitenlanders korte tijd later vertrokken bij Athletic. Athletic vat Baskenland overigens op in de ruimste zin, dus niet alleen de Baskische Autonome Gemeenschap maar ook de autonome regio's La Rioja, Navarra en Frans-Baskenland. Sinds 2006 spelen ook de Mexicaan Javier Iturriaga en de Venezolaan Fernando Amorebieta bij Athletic. Beiden zijn echter van Baskische afkomst en wonen al jaren in Bilbao. Ondanks het alleen-Basken-beleid is Athletic Club altijd behoorlijk succesvol geweest. Een groot deel van de spelers is afkomstig uit de jeugdopleiding, cantera in het Spaans. De nadruk op cantera leidde tot de paradox dat, terwijl veel supporters Baskische nationalisten zijn, het team altijd veel spelers aan het Spaans nationaal elftal heeft geleverd. Bij andere clubs werden de Spanjaarden vaak overvleugeld door buitenlandse sterren en groeiden daardoor niet naar een hoog genoeg niveau door.
watquote:
Toulousequote:Op donderdag 29 april 2010 10:54 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ja Lyon, Bordeaux, OM, Lille, Toulouse.
Ik moest gisteren werken, en de baas was heeueuuuul strengquote:
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:55 schreef NoelGallagher het volgende:
Otis, dit al gelezen? Van massamoord beschuldigde werkt als conciërge
Cool!quote:
Je leest het verkeerd, je moet ze ieder apart op 100% zienquote:
En dat met alleen maar Baskenquote:In the historical classification of La Liga Athletic Bilbao took 3rd place behind Real Madrid and Barcelona, and along with both of them are the only clubs which have never been relegated from La Liga.
quote:Lander Hernández is pas dertien jaar, maar vrijwel alle clubs uit de Primera División zitten achter de tiener aan. De aanvaller is een van de toptalenten van Levante. Hernández scoort aan de lopende band bij de tweede club uit Valencia en dat is zelfs in landen als Engeland en Italië niet onopgemerkt gebleven. Hernández is echter van Baskische komaf en hoopt daarom in de zomer naar Athletic Bilbao te verkassen.
quote:De naam van Lander Hernández zal voorlopig niet meer in de geruchtenrubrieken verschijnen. De dertienjarige aanvaller van Levante, een van de grootste talenten van Spanje, heeft na tig aanbieden van clubs uit binnen- en buitenland definitief voor Athletic Bilbao gekozen. "Vanwege zijn Baskische achtergrond oordeelde Lander dat het beter was om zijn loopbaan bij Bilbao te vervolgen", aldus zaakwaarnemer Borja Osorio.
Maar het gaat er toch om wie men het meest populair vindt?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:57 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd, je moet ze ieder apart op 100% zien
Oranjequote:Op donderdag 29 april 2010 10:58 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Alles oranje?
Ga je met een grote groep?
En buitenlanders.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:58 schreef NoelGallagher het volgende:
Net als dat er bij Ajax alleen maar Noord-Hollanders spelenOf bij PSV alleen maar Brabanders
Je maar daarbij zeggen ze dus dat 27% Alex het populairst vindt en dat 73% dat niet vindt, etc etcquote:Op donderdag 29 april 2010 10:58 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Maar het gaat er toch om wie men het meest populair vindt?
quote:
Als er 1 stad is waar ik nooit meer terug naar toe wil, dan is het Bilbao wel. Wat een pure kanker was datquote:Op donderdag 29 april 2010 11:01 schreef Otis2.0 het volgende:
Baskenland is echt baas. Die taal die ze daar spreken
.
Ray-Ban Wayfarer?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:59 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Oranje![]()
Nee, wel zo'n oranje zonnebril, zo'n wafyadfopdhfhaw model van die ene brillenmerk waar ik de naam niet meer van weet![]()
6 man ofzo, valt wel mee![]()
Et toi?
Bilbao is niet zo vet nee. Maar San Sebastián welquote:Op donderdag 29 april 2010 11:02 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Als er 1 stad is waar ik nooit meer terug naar toe wil, dan is het Bilbao wel. Wat een pure kanker was dat
Ja, dat jaquote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ray-Ban Wayfarer?![]()
12 meiden en 4 jongens. Maar we komen vast wel bekenden tegen in Utka, dus de groep zal wel groter worden. Ik zie wel wat er gebeurd.
quote:
quote:
quote:
Boh, je kan die 4 jongens hebben.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ja, dat ja![]()
Maar met zo'n grote groep durf ik toch helemaal geen hoi tegen je te zeggen
quote:Gaztelania eta frantsesarekin batera, Euskal Herrian mintzatzen diren hizkuntzetako bat da, jatorrizkoa, gaur egun egoera gutxituan dagoena. Euskara ez dago philum indoeuroparraren barruan sailkatuta eta Europako mendebaldean izan zen hizkuntza-familia baten azken arrastotzat hartzen da.
Antzina, Errioxan, Kantabrian, Burgosen, Huescan eta Zaragozan ere hedatuta zegoen, eta Akitanian eta Erdialdeko Pirinioetan ere bai.
Iberiar Penintsulan bizirik dirauen erromatarren aurreko hizkuntza bakarra da euskara. Gutxitze prozesu gogorra jasan du, etenik gabe lurraldeak eta hiztunak galduz. Nafarroa Garaian bereziki, prozesu hori nabarmena da. XIX. mendearen bukaeran eta XX. mendearen hasieran, hainbat intelektual eta politikariren eraginez (Arturo Kanpion, Sabino Arana...) nolabait biziberritu zen, abertzaletasunari estuki loturik. Frankismoan (1936-1977) jazarpen latza pairatu ondoren, XX. mendearen erdialdetik aurrera hasi da indartzen, idatzizko estandarizazioari dagokionean, batez ere.
1980ko hamarkadatik aurrera, erakundeen onarpena lortu zuen, lurralde zatiketa handiekin bada ere. Gernikako Estatutuak euskara Euskadiren berezko hizkuntza izendatu eta gaztelaniarekin batera ofiziala egin zuen Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan (Trebiñuko Konderrian eta Turtzioz-Billaberden izan ezik). Nafarroa Garaian, Euskararen Legearen eraginez, herrialdeko iparmendebaldean (Eremu euskalduna) soilik da koofiziala. Iruñean eta erdialdeko beste hiri garrantzitsuetan (Eremu mistoa), onarpen maila txikiagoa eta traba handiagoak ditu. Nafarroa hegoaldean (Eremu ez-euskalduna), berriz, euskara ez dago onartuta. Ipar Euskal Herriari dagokionez, euskarak ez du onarpen instituzionalik: hizkuntza ofizial bakarra frantsesa da.
XX. mendean, euskara batua sortu zen, euskalkiak batzeko beharrari erantzuteko; gaur egun, hizkuntza koofiziala da Euskal Herriko lurralde batzuetan. Komunikabide, ikaskuntza, administrazio eta aisian erabiltzen da, lurralde eta eremuen arabera gorabehera handiak dauden arren
ZOVEEL OFFLINE VRIENDEN!?>!quote:
Ik zat daar vlak naast in Zarautz, die kust was nog best mooi.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Bilbao is niet zo vet nee. Maar San Sebastián wel![]()
.
Koninginnedag gaat ie heen.quote:
Ik heb gesurfd op Mundakaquote:Op donderdag 29 april 2010 11:05 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik zat daar vlak naast in Zarautz, die kust was nog best mooi.
quote:
quote:Nafarroa hegoaldean (Eremu ez-euskalduna), berriz, euskara ez dago onartuta. Ipar Euskal Herriari dagokionez, euskarak ez du onarpen instituzionalik: hizkuntza ofizial bakarra frantsesa da.
Bosniëquote:Op donderdag 29 april 2010 11:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Freundin van me gaat morgen naar Bosnië. En ik wil meeeeeeeeee.
Ik ga vanmiddag naar het bos.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Freundin van me gaat morgen naar Bosnië. En ik wil meeeeeeeeee.
Mensen praten dit dat.quote:
Hoe, met wie, waarom?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:11 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik ga trouwens van de zomer Spanje en Portugal doorkruisen. Van Valencia naar Lissabon.
Ik heb zo college. Maar moet dus eerst 2u wachten voordat ik m'n gezicht kan wassen en m'n lenzen in kan doen.quote:
Droomvakantie.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:12 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Met de auto, met homies, omdat het kan.
Chill, chillquote:Op donderdag 29 april 2010 11:12 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Was dan naar Scandinavië gereden ofzo. Of Oost-Europa.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:12 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Was dan naar Scandinavië gereden ofzo. Of Oost-Europa.
Jaquote:Op donderdag 29 april 2010 11:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Was dan naar Scandinavië gereden ofzo. Of Oost-Europa.
Ik wil ook nog een keer naar Lissabonquote:Op donderdag 29 april 2010 11:11 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik ga trouwens van de zomer Spanje en Portugal doorkruisen. Van Valencia naar Lissabon.
GOED IDEE TOKquote:
Indo'squote:
Hehe, dit otis toch.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:16 schreef Otis2.0 het volgende:
Waarom zou je ook hierheen gaan:
[ afbeelding ]
als je ook hierheen kan![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:16 schreef Otis2.0 het volgende:
Waarom zou je ook hierheen gaan:
[ afbeelding ]
als je ook hierheen kan![]()
[ afbeelding ]
Ik ben nog nooit in Portugal geweest hoor.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:20 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Mensen die altijd maar dezelfde landen bezoeken.
Kauw op je cola?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:24 schreef wolvendagen het volgende:
Ik heb honger maar heb geen eten mij me. Alleen cola.
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:20 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Mensen die altijd maar dezelfde landen bezoeken.
Sowieso op vakantie gaan.quote:
Ik heb al genoeg andere interessante steden en landen gezien. Bovendien is het budget van mijn vriendinnen niet oneindig.quote:
quote:
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg andere interessante steden en landen gezien. Bovendien is het budget van mijn vriendinnen niet oneindig.
Ooh maar ze hebben wel geld voor bacotjes van 20 euro op Ibizaquote:Op donderdag 29 april 2010 11:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg andere interessante steden en landen gezien. Bovendien is het budget van mijn vriendinnen niet oneindig.
Je kunt ook drinken halen in supermarkten hoor?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:30 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ooh maar ze hebben wel geld voor bacotjes van 20 euro op Ibiza?
OOOOH, BURN!!!quote:Op donderdag 29 april 2010 11:30 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ooh maar ze hebben wel geld voor bacotjes van 20 euro op Ibiza?
Je weet het.quote:
Oh wat gewaagd, party party joh als je dan in de kroeg 4 uur lang aan één cola'tje staat te nippenquote:Op donderdag 29 april 2010 11:30 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Je kunt ook drinken halen in supermarkten hoor?
Je hebt toch oneindig veel geld?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:23 schreef Smart_ass het volgende:
Maar vast al vaak genoeg in Zuid-Europa. Maargoed, moet jij weten. Jij weet zelf ook wel dat het in Warschau niet altijd regent. Plus dat het daar tig keer goedkoper is.
Wat begrijp jij niet aan het woord supermarkt?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:34 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Oh wat gewaagd, party party joh als je dan in de kroeg 4 uur lang aan één cola'tje staat te nippen
Wat begrijp jij niet aan het woord vakantie? Als je de hele tijd voor je hotel gaat zitten met drinken uit de buurtsuper lijkt dat me niet echt de definitie van vakantie vieren.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:35 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het woord supermarkt?
Dan klopt die zin toch nog?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:35 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het woord supermarkt?
Maar jij kwijlt bij de gedachte dat het in Warschau " tig keer goedkoperquote:Op donderdag 29 april 2010 11:36 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Genoeg. Maar mijn vriendinnen niet allemaal.
Wie zegt dat we wat doen?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:37 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het woord vakantie? Als je de hele tijd voor je hotel gaat zitten met drinken uit de buurtsuper lijkt dat me niet echt de definitie van vakantie vieren.
Je kan toch indrinken, naar je bestemming en daar 1 a 2 drankjes doen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:37 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het woord vakantie? Als je de hele tijd voor je hotel gaat zitten met drinken uit de buurtsuper lijkt dat me niet echt de definitie van vakantie vieren.
Dat was het punt niet. Otis maakte Warschau soort van belachelijk door lelijke foto's te posten waar het regent etc. En ik zei dat het daar leuk is in de zomer, en bovendien ook nog eens goedkoper ja. En?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:38 schreef Bragi het volgende:
[..]
Maar jij kwijlt bij de gedachte dat het in Warschau " tig keer goedkoper" is.
Niet alles afschuiven op je vriendinnen.
Hahaha nee maar jij lijkt een beetje te onderschatten hoeveel uitgaan daar kost, het lijkt me dat je wel uit wil en voor je in Ibiza ergens binnen bent ben je al minimaal 25 euro verder..quote:Op donderdag 29 april 2010 11:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wie zegt dat we wat doen?Bovendien was de reis vrij goedkoop, het is echt niet zo dat wel met 0 euro aankomen daar hoor.
Voor 2 (alcoholische) drankjes ben je alsnog minimaal 30 euro kwijtquote:Op donderdag 29 april 2010 11:38 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
Je kan toch indrinken, naar je bestemming en daar 1 a 2 drankjes doen.
Ik weet zelf ook wel drinken daar in die clubs niet te betalen is, daarom zei ik dat je ook drinken kunt halen in de supermarkt voor normale prijzen. Zoals wd ook al zei. Als je dan in die clubs bent hoef je niet meer heel veel geld uit te geven aan drank.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:40 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hahaha nee maar jij lijkt een beetje te onderschatten hoeveel uitgaan daar kost, het lijkt me dat je wel uit wil en voor je in Ibiza ergens binnen bent ben je al minimaal 25 euro verder..
Maar verder is Ibiza ongetwijfeld gaaf dus mij hoor je er verder ook niet over
Oh jij bent de uitgaansexpert van Ibiza natuurlijk, excuse me hoor.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:41 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Voor 2 (alcoholische) drankjes ben je alsnog minimaal 30 euro kwijt
Maar je krijgt het niet zeker.quote:
Ik ken genoeg mensen die er heen zijn geweest ja, en de prijzen daar vallen soms vies tegen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:42 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
Oh jij bent de uitgaansexpert van Ibiza natuurlijk, excuse me hoor.
Ja maar dan krijg je dat je zo langzaam nuchterder wordt en dat is kutquote:Op donderdag 29 april 2010 11:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik weet zelf ook wel drinken daar in die clubs niet te betalen is, daarom zei ik dat je ook drinken kunt halen in de supermarkt voor normale prijzen. Zoals wd ook al zei. Als je dan in die clubs bent hoef je niet meer heel veel geld uit te geven aan drank.
Bovendien zijn er ook goedkopere uitgaansmogelijkheden.
Ja soms, dus lang niet altijd.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:43 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die er heen zijn geweest ja, en de prijzen daar vallen soms vies tegen.
[..]
Ja maar dan krijg je dat je zo langzaam nuchterder wordt en dat is kut![]()
Mensen die betweterig doen en er niet eens iets vanaf weten. Da's erger.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:44 schreef Allure_ het volgende:
Mensen die betweterig doen terwijl ze zelf niet eens naar Ibiza zijn geweest.
Jij zei het, ik dacht het.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:44 schreef Allure_ het volgende:
Mensen die betweterig doen terwijl ze zelf niet eens naar Ibiza zijn geweest.
Zoals jij dus.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:45 schreef Bragi het volgende:
[..]
Mensen die betweterig doen en er niet eens iets vanaf weten. Da's erger.
Ooit eens 170 euro uitgegeven in een discotheek in Berlijn, maar toen ik nuchter werd vond ik het toch wel zonde van m'n geld.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:45 schreef Bragi het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen zoveel geld willen uitgeven aan drank.Dat je betaalt voor dure entree kan ik nog wel inkomen, maar drank... Ik snap ook wel dat het soms niet anders kan als je eenmaal binnen bent en wil drinken, maar toch.
Heb ooit in Italië 7 euro betaald voor een flesje Heineken.
Nee.quote:
WTF!quote:Op donderdag 29 april 2010 11:46 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ooit eens 170 euro uitgegeven in een discotheek in Berlijn, maar toen ik nuchter werd vond ik het toch wel zonde van m'n geld.
Daarom gewoon drugs, is veel goedkoper en leuker
Het is ook niet zo dat we allemaal zo sloeberig zijn dat we helemaal geen drank kunnen betalen. Maar we gaan echt niet alleen maar naar die grote bekende clubs, en bij kleinere minder bekende clubs enzo liggen de prijzen ook lager.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:43 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die er heen zijn geweest ja, en de prijzen daar vallen soms vies tegen.
[..]
Ja maar dan krijg je dat je zo langzaam nuchterder wordt en dat is kut![]()
Dat moet jouw "zoals jij dus" als reactie op mijn "Mensen die betweterig doen en er niet eens iets vanaf weten" onderbouwen, HOE?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:48 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Beetje kankeren op dat arme schaap. Als ze daar heen wil doet ze dat toch lekker.
Die zijn op weg naar Parijs.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:50 schreef WillFerrell het volgende:
Wat is dit trouwens, heel de infrastructuur in Almelo werd belemmerd door ellendige trekkers.
Niks van aantrekken hoor, ze zijn gewoon jaloersquote:Op donderdag 29 april 2010 11:49 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat we allemaal zo sloeberig zijn dat we helemaal geen drank kunnen betalen. Maar we gaan echt niet alleen maar naar die grote bekende clubs, en bij kleinere minder bekende clubs enzo liggen de prijzen ook lager.
Okay.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:49 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat we allemaal zo sloeberig zijn dat we helemaal geen drank kunnen betalen. Maar we gaan echt niet alleen maar naar die grote bekende clubs, en bij kleinere minder bekende clubs enzo liggen de prijzen ook lager.
Wat nou onderbouwen? Net of jij jouw kennis over Ibiza kunt onderbouwenquote:Op donderdag 29 april 2010 11:49 schreef Bragi het volgende:
[..]
Dat moet jouw "zoals jij dus" als reactie op mijn "Mensen die betweterig doen en er niet eens iets vanaf weten" onderbouwen, HOE?
Vanochtend ook weer lekker 30 achter een vrachtwagen kunnen rijden die overigens ook nog eens water oid lekte waardoor mijn net gewassen bolide alweer onder de vuige spetters zit.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:50 schreef WillFerrell het volgende:
Wat is dit trouwens, heel de infrastructuur in Almelo werd belemmerd door ellendige trekkers.
Tof! Ik zat zo een beetje te googlen en alles, je hebt daar ook wel echt mooie stranden.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:51 schreef wolvendagen het volgende:
Ik ga volgend jaar naar Ibiza, Smart_ass. Met mijn nicht, die heeft daar connecties, ze gaat elk jaar.
Want zonder die connecties is Ibiza een no go?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:51 schreef wolvendagen het volgende:
Ik ga volgend jaar naar Ibiza, Smart_ass. Met mijn nicht, die heeft daar connecties, ze gaat elk jaar.
Wait, wat? Bragi is ook indo?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:53 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Wat nou onderbouwen? Net of jij jouw kennis over Ibiza kunt onderbouwen?
Je probeert gewoon een wit voetje bij BT te halen, kut indo.
Gaaf.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:53 schreef reetveter het volgende:
Ibiza. Rocken in het oostblok in downtown
. Praag, Budapest, Zagreb, Ljubljana en als eindbestemming het zuidelijke Rimini.
De schavuiten! Maar ze rijden nu ook constant hier voor het huis langs. Of het nu is omdat ze met een nieuwe wijk hier bezig zijn oid, maar het stoort me enorm.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:53 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Vanochtend ook weer lekker 30 achter een vrachtwagen kunnen rijden die overigens ook nog eens water oid lekte waardoor mijn net gewassen bolide alweer onder de vuige spetters zit.
Waar zie jij mij enige kennis over Ibiza etaleren???quote:Op donderdag 29 april 2010 11:53 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Wat nou onderbouwen? Net of jij jouw kennis over Ibiza kunt onderbouwen?
Je probeert gewoon een wit voetje bij BT te halen, kut indo.
Ewaaaquote:Op donderdag 29 april 2010 11:54 schreef Allure_ het volgende:
Wie heeft er nog vette plannen voor koninginnenacht?
Ik ga minderjarige meisjes hosselen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:54 schreef Allure_ het volgende:
Das ook gaaf idd.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:53 schreef reetveter het volgende:
Ibiza. Rocken in het oostblok in downtown
. Praag, Budapest, Zagreb, Ljubljana en als eindbestemming het zuidelijke Rimini.
Ik ga mooi TinyChatten. Lang leve de Republiek.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:54 schreef Allure_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |