abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80799020
quote:
HARDERWIJK - Een conciėrge van de school voor Middelbaar Beroepsonderwijs Landstede in Harderwijk wordt beschuldigd van betrokkenheid bij massamoord.
Dat staat in het AD.

Pierre-Claver K. (54) is de hoofdpersoon in een rapport van de mensenrechtenorganisaties African Rights en Redress, die
zich sterk maken voor de vervolging van oorlogsmisdadigers. Volgens het rapport zou K. een hoofdrol hebben gespeeld in het beruchte bloedbad in de kerk van Mugina gedurende de burgeroorlog die in 1994 in Rwanda woedde.

Daar werden duizenden gevluchte leden van de Tutsi-stam wreed vermoord door milities van de Hutu-stam. Volgens AfricanRights leverde K. de wapens, en zou hij zelf mee hebben gedaan aan de slachtpartij. Verder zou hij betrokken zijn geweest bij de moord op de burgemeester van Mugina. K. was in die jaren regeringsgezant in Mugina.

K. ontkent zelf enige betrokkenheid. De conciėrge van de school voor Middelbaar Beroepsonderwijs Landstede laat weten dat er niets aan de hand is. ,,Nee, het is allemaal niet waar. Ik weet wat ze allemaal zeggen. Maar ze beschuldigen mij om niets. Ik was toen niet eens daar. Ik heb er niets mee te maken,'' aldus K. in het AD.

Op de school wordt geschroken gereageerd op het nieuws. Directeur Dick ter Wee van de vestiging Harderwijk van Landstede: ,,Die beschuldigingen zijn niet mals. Maar ik heb met hem gesproken, en hij zegt dat hij van niets weet. Wat ons betreft kan hij dan ook gewoon aan het werk blijven. Er loopt momenteel geen juridische procedure tegen hem. Op grond van een rapport van een mensenrechtenorganisatie kunnen we hem toch niet wegsturen. Je bent pas schuldig als je schuld echtvaststaat. En hij staat hier als zeer betrouwbaar en integer bekend. Mocht er vervolging komen, dan zullen we bezien wat we dan moeten doen.''

K. werkte eerder een aantal jaren als stadswacht in Harderwijk. Daar genoot hij een zekere faam als bestrijder van fietsendiefstallen. Het
stadswachtproject stopte drie jaar geleden, waarop K. als facilitairmedewerker terecht kwam op de school: verantwoordelijk voor bijvoorbeeld kleine klusjes, kantinewerk, catering en beveiliging.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kt-gewoon-door.dhtml
Het moet niet nog gekker worden.
quote:
Er loopt momenteel geen juridische procedure tegen hem. Op grond van een rapport van een mensenrechtenorganisatie kunnen we hem toch niet wegsturen. Je bent pas schuldig als je schuld echtvaststaat.
quote:
Volgens AfricanRights
Ben het wel eens met die school. Zou wel eens willen weten waarom hij dan niet aangeklaagd is. Wanneer die aanklacht er ook niet gaat komen, zou ik willen weten waarom die man dan wel in een dergelijk rapport benoemen als misdadiger.
quote:
K. ontkent zelf enige betrokkenheid. De conciėrge van de school voor Middelbaar Beroepsonderwijs Landstede laat weten dat er niets aan de hand is. ,,Nee, het is allemaal niet waar. Ik weet wat ze allemaal zeggen. Maar ze beschuldigen mij om niets. Ik was toen niet eens daar. Ik heb er niets mee te maken,'' aldus K. in het AD.
Dat kun je toch wel nakijken?
  woensdag 28 april 2010 @ 11:45:46 #2
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80799089
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:43 schreef dromelijn het volgende:

Dat kun je toch wel nakijken?
Ik denk dat in Rwanda ten tijde van de genocide de administratie niet 100% betrouwbaar was...
pi_80799825
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:45 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk dat in Rwanda ten tijde van de genocide de administratie niet 100% betrouwbaar was...
Hij zou daar juist niet geweest zijn lees ik eruit
Moet voor hem (zou ik tenminste doen wanneer men mij van zoiets gruwelijks beschuldigde) toch wel te bewijzen zijn waar hij dan wel was?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 28 april 2010 @ 12:09:21 #4
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_80800039
Lol ik zag dit plot vorige week nog bij CSI
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_80800135
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:09 schreef Waaghals het volgende:
Lol ik zag dit plot vorige week nog bij CSI
Daar deed het mij ook direct aan denken.
Je suis Charlie Sheen
pi_80801536
Dat is de concierge op mijn school. Hij zit ook op schaken trouwens
pi_80801585
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Hij zou daar juist niet geweest zijn lees ik eruit
Moet voor hem (zou ik tenminste doen wanneer men mij van zoiets gruwelijks beschuldigde) toch wel te bewijzen zijn waar hij dan wel was?
Het is toch niet aan hem om te bewijzen dat ie onschuldig is ?
pi_80801616
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:55 schreef NoelGallagher het volgende:
Dat is de concierge op mijn school. Hij zit ook op schaken trouwens
En? een weerwolf in schaapskleren?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_80801644
Ik kan met een Law and Order SVU voor de geest halen en dat ging precies zo.
Die vent was ook een concierge volgens mij op een school, maar dan in NY, massamoordenaar uit Afrika.
pi_80801664
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:58 schreef paddy het volgende:

[..]

En? een weerwolf in schaapskleren?
Mwah, wel een aardige kerel hoor. Had het niet verwacht. Maar wel een verhaal waarvan je denkt 'wtf '
pi_80806845
Hij is dus nog gewoon onschuldig hoor
pi_80806983
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:59 schreef DeParo het volgende:
Ik kan met een Law and Order SVU voor de geest halen en dat ging precies zo.
Die vent was ook een concierge volgens mij op een school, maar dan in NY, massamoordenaar uit Afrika.
Mja, ik vind het vooral typerend dat iedereen weet waar hij woont, en wat hij gedaan zou hebben, maar nog niemand een poging gedaan heeft om hem aan te klagen. Hoop voor die man dat hij onschuldig is. Hoop dan dat hij ook een flinke schadeclaim gaat eisen, want je naam staat op plekken waar die dan niet hoort.

Heel vreemd dat hij dus nog niet is aangeklaagd of opgepakt. Geloof dus eerder in zijn onschuld.
  woensdag 28 april 2010 @ 15:38:40 #13
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_80807201
Achja, er wonen toch al 350 oorlogsmisdadigers in Nederland.

http://www.elsevier.nl/we(...)ers-in-Nederland.htm

Dan kan 1 verdachte er ook wel bij.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 29 april 2010 @ 00:23:02 #14
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_80828734
Ach ja. Hij heeft tenminste zijn school niet afgemaakt, en dat is het belangrijkste. Toch?
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  donderdag 29 april 2010 @ 00:49:59 #15
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_80829215
Hij is goed in opruimen dus.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 29 april 2010 @ 00:51:26 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80829229
Geef die man een goede bosui shake. Mits het bewezen wordt uiter-aard.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_80829474
quote:
Op donderdag 29 april 2010 00:49 schreef GizartFRL het volgende:
Hij is goed in opruimen dus.
Ah, jij hebt de bewijzen dat hij het heeft gedaan.

Vertel!
  donderdag 29 april 2010 @ 20:05:38 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_80853758
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:38 schreef Knarf het volgende:
Achja, er wonen toch al 350 oorlogsmisdadigers in Nederland.

http://www.elsevier.nl/we(...)ers-in-Nederland.htm

Dan kan 1 verdachte er ook wel bij.
Dit is tekenend voor huidig Nederland....

Het afvoer putje van de wereld. Wat Argentinie was voor de Nazi's na de tweede wereld oorlog lijkt nu Nederland te worden voor de huidige generatie oorlogsmisdadigers
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 29 april 2010 @ 20:28:47 #19
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80854556
Wat weerhoudt die afrikaanse organisatie ervan om een aanklacht tegen hem in te dienen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 29 april 2010 @ 21:52:08 #20
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_80857219
quote:
Op donderdag 29 april 2010 01:12 schreef paddy het volgende:

[..]

Ah, jij hebt de bewijzen dat hij het heeft gedaan.

Vertel!
`

Concierges ruimen over het algemeen goed op ja.
Hij werkt als concierge.
Ofwel: Hij ruimt goed op.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 29 april 2010 @ 21:54:42 #21
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_80857321
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:52 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

`

Concierges ruimen over het algemeen goed op ja.
Hij werkt als concierge.
Ofwel: Hij ruimt goed op.
Ja. Maar hij heeft zijn school gewoon niet afgemaakt. Je moet het ook positief bekijken
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')