quote:Op donderdag 29 april 2010 10:54 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ja Lyon, Bordeaux, OM, Lille, Toulouse.

quote:De Baskische trots van Athletic Club komt naar voren uit het feit dat sinds 1912 tot op de dag van vandaag er alleen maar Basken voor de club hebben gespeeld. De laatste drie niet-Baskische spelers verlieten in 1912 de club. In de beginjaren speelden logischerwijs verschillende Engelsen voor Athletic, die de club immers hadden opgericht. In 1911 diende Real Sociedad een klacht in tegen de buitenlanders van Athletic, mede omdat Real Sociedad alle onderlinge wedstrijden verloor, waarna de laatste buitenlanders korte tijd later vertrokken bij Athletic. Athletic vat Baskenland overigens op in de ruimste zin, dus niet alleen de Baskische Autonome Gemeenschap maar ook de autonome regio's La Rioja, Navarra en Frans-Baskenland. Sinds 2006 spelen ook de Mexicaan Javier Iturriaga en de Venezolaan Fernando Amorebieta bij Athletic. Beiden zijn echter van Baskische afkomst en wonen al jaren in Bilbao. Ondanks het alleen-Basken-beleid is Athletic Club altijd behoorlijk succesvol geweest. Een groot deel van de spelers is afkomstig uit de jeugdopleiding, cantera in het Spaans. De nadruk op cantera leidde tot de paradox dat, terwijl veel supporters Baskische nationalisten zijn, het team altijd veel spelers aan het Spaans nationaal elftal heeft geleverd. Bij andere clubs werden de Spanjaarden vaak overvleugeld door buitenlandse sterren en groeiden daardoor niet naar een hoog genoeg niveau door.

watquote:

Toulousequote:Op donderdag 29 april 2010 10:54 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ja Lyon, Bordeaux, OM, Lille, Toulouse.

Ik moest gisteren werken, en de baas was heeueuuuul strengquote:

quote:Op donderdag 29 april 2010 10:55 schreef NoelGallagher het volgende:
Otis, dit al gelezen? Van massamoord beschuldigde werkt als conciërge

Cool!quote:

Je leest het verkeerd, je moet ze ieder apart op 100% zienquote:

En dat met alleen maar Baskenquote:In the historical classification of La Liga Athletic Bilbao took 3rd place behind Real Madrid and Barcelona, and along with both of them are the only clubs which have never been relegated from La Liga.

quote:Lander Hernández is pas dertien jaar, maar vrijwel alle clubs uit de Primera División zitten achter de tiener aan. De aanvaller is een van de toptalenten van Levante. Hernández scoort aan de lopende band bij de tweede club uit Valencia en dat is zelfs in landen als Engeland en Italië niet onopgemerkt gebleven. Hernández is echter van Baskische komaf en hoopt daarom in de zomer naar Athletic Bilbao te verkassen.
quote:De naam van Lander Hernández zal voorlopig niet meer in de geruchtenrubrieken verschijnen. De dertienjarige aanvaller van Levante, een van de grootste talenten van Spanje, heeft na tig aanbieden van clubs uit binnen- en buitenland definitief voor Athletic Bilbao gekozen. "Vanwege zijn Baskische achtergrond oordeelde Lander dat het beter was om zijn loopbaan bij Bilbao te vervolgen", aldus zaakwaarnemer Borja Osorio.

Maar het gaat er toch om wie men het meest populair vindt?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:57 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd, je moet ze ieder apart op 100% zien

Oranjequote:Op donderdag 29 april 2010 10:58 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Alles oranje?
Ga je met een grote groep?

En buitenlanders.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:58 schreef NoelGallagher het volgende:
Net als dat er bij Ajax alleen maar Noord-Hollanders spelenOf bij PSV alleen maar Brabanders

Je maar daarbij zeggen ze dus dat 27% Alex het populairst vindt en dat 73% dat niet vindt, etc etcquote:Op donderdag 29 april 2010 10:58 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Maar het gaat er toch om wie men het meest populair vindt?

quote:

Als er 1 stad is waar ik nooit meer terug naar toe wil, dan is het Bilbao wel. Wat een pure kanker was datquote:Op donderdag 29 april 2010 11:01 schreef Otis2.0 het volgende:
Baskenland is echt baas. Die taal die ze daar spreken
.

Ray-Ban Wayfarer?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:59 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Oranje![]()
Nee, wel zo'n oranje zonnebril, zo'n wafyadfopdhfhaw model van die ene brillenmerk waar ik de naam niet meer van weet![]()
6 man ofzo, valt wel mee![]()
Et toi?

Bilbao is niet zo vet nee. Maar San Sebastián welquote:Op donderdag 29 april 2010 11:02 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Als er 1 stad is waar ik nooit meer terug naar toe wil, dan is het Bilbao wel. Wat een pure kanker was dat

Ja, dat jaquote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ray-Ban Wayfarer?![]()
12 meiden en 4 jongens. Maar we komen vast wel bekenden tegen in Utka, dus de groep zal wel groter worden. Ik zie wel wat er gebeurd.

quote:
quote:
quote:

Boh, je kan die 4 jongens hebben.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ja, dat ja![]()
Maar met zo'n grote groep durf ik toch helemaal geen hoi tegen je te zeggen

quote:Gaztelania eta frantsesarekin batera, Euskal Herrian mintzatzen diren hizkuntzetako bat da, jatorrizkoa, gaur egun egoera gutxituan dagoena. Euskara ez dago philum indoeuroparraren barruan sailkatuta eta Europako mendebaldean izan zen hizkuntza-familia baten azken arrastotzat hartzen da.
Antzina, Errioxan, Kantabrian, Burgosen, Huescan eta Zaragozan ere hedatuta zegoen, eta Akitanian eta Erdialdeko Pirinioetan ere bai.
Iberiar Penintsulan bizirik dirauen erromatarren aurreko hizkuntza bakarra da euskara. Gutxitze prozesu gogorra jasan du, etenik gabe lurraldeak eta hiztunak galduz. Nafarroa Garaian bereziki, prozesu hori nabarmena da. XIX. mendearen bukaeran eta XX. mendearen hasieran, hainbat intelektual eta politikariren eraginez (Arturo Kanpion, Sabino Arana...) nolabait biziberritu zen, abertzaletasunari estuki loturik. Frankismoan (1936-1977) jazarpen latza pairatu ondoren, XX. mendearen erdialdetik aurrera hasi da indartzen, idatzizko estandarizazioari dagokionean, batez ere.
1980ko hamarkadatik aurrera, erakundeen onarpena lortu zuen, lurralde zatiketa handiekin bada ere. Gernikako Estatutuak euskara Euskadiren berezko hizkuntza izendatu eta gaztelaniarekin batera ofiziala egin zuen Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan (Trebiñuko Konderrian eta Turtzioz-Billaberden izan ezik). Nafarroa Garaian, Euskararen Legearen eraginez, herrialdeko iparmendebaldean (Eremu euskalduna) soilik da koofiziala. Iruñean eta erdialdeko beste hiri garrantzitsuetan (Eremu mistoa), onarpen maila txikiagoa eta traba handiagoak ditu. Nafarroa hegoaldean (Eremu ez-euskalduna), berriz, euskara ez dago onartuta. Ipar Euskal Herriari dagokionez, euskarak ez du onarpen instituzionalik: hizkuntza ofizial bakarra frantsesa da.
XX. mendean, euskara batua sortu zen, euskalkiak batzeko beharrari erantzuteko; gaur egun, hizkuntza koofiziala da Euskal Herriko lurralde batzuetan. Komunikabide, ikaskuntza, administrazio eta aisian erabiltzen da, lurralde eta eremuen arabera gorabehera handiak dauden arren

ZOVEEL OFFLINE VRIENDEN!?>!quote:

Ik zat daar vlak naast in Zarautz, die kust was nog best mooi.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Bilbao is niet zo vet nee. Maar San Sebastián wel![]()
.

Koninginnedag gaat ie heen.quote:

Ik heb gesurfd op Mundakaquote:Op donderdag 29 april 2010 11:05 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik zat daar vlak naast in Zarautz, die kust was nog best mooi.

quote:
quote:Nafarroa hegoaldean (Eremu ez-euskalduna), berriz, euskara ez dago onartuta. Ipar Euskal Herriari dagokionez, euskarak ez du onarpen instituzionalik: hizkuntza ofizial bakarra frantsesa da.

Bosniëquote:Op donderdag 29 april 2010 11:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Freundin van me gaat morgen naar Bosnië. En ik wil meeeeeeeeee.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |