Je bent niet de eerste.. Ik hoor van heel veel mensen dat zij de ChristenUnie als resultaat krijgen.quote:
Ik ook!quote:Op woensdag 28 april 2010 13:28 schreef StarGazer het volgende:
Kom uit bij de VVD en ben het verst verwijderd van de SP. Geheel volgens verwachting dus.
Herkenbaarquote:Op woensdag 28 april 2010 13:34 schreef nerd4sale het volgende:
Ik krijg de Partij voor de Dieren.
Daar denk ik zelf toch wat anders over.
Het is ook een site van Trouwquote:Op woensdag 28 april 2010 13:29 schreef mustisuc het volgende:
[..]
Je bent niet de eerste.. Ik hoor van heel veel mensen dat zij de ChristenUnie als resultaat krijgen.
De wijzigingen t.o.v. de concepten zijn volgens mij marginaal.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:24 schreef mustisuc het volgende:
Maar hoe betrouwbaar is het? Het is namelijk gebaseerd op concept verkiezingsprogramma's.
quote:Op woensdag 28 april 2010 13:43 schreef Jac0bus het volgende:
Voor de mensen die ergens tussenhangen kan je de onbelangrijke punten wegvinken, dan verschuift het omdat hij dat onbelangrijke punt dan niet meeneemt
quote:Op woensdag 28 april 2010 13:46 schreef Jovatov het volgende:
[..]Als ik zorg, buitenlands beleid en cultuur en recreatie eruit laat kom ik exact op de PVV uit
De SGP.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:53 schreef -AnneX- het volgende:
dichtst bij PVDA, verst van " staatkundig gereformeerde partij"?wat dat ook wezen mag
Conservatief liberalisme is ook liberalismequote:Op woensdag 28 april 2010 14:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
En jij noemt jezelf liberaal?
quote:Op woensdag 28 april 2010 13:54 schreef bioloogje het volgende:
Ik zat het dichtste bij D66 en het verste van de SGPKlopt helemaal.
ik ook, maar als ik er wat dieper op inkijk zit ik daar juist het verst vanaf met de antwoordenquote:
Ik ook zoiets, terwijl ik me toch echt het best met de VVD kan vinden. Als ik de standpunten analyseer daarna, is vooral het verschil dat ik 'mee (on)eens' heb en zij 'helemaal mee (on)eens'. Blijkbaar is het CU gewoon gematigd met alles.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:41 schreef Xlarge het volgende:
[ afbeelding ]
Op zijn minst verassend te nomen, ik ben echter nog nooit wezen stemmen
Dit dusquote:
Het wordt dan ook mede ontwikkeld door de Trouw, vroeger nogal een gereformeerd blad. Weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar als ik zo kijk dat er toch wel wat mensen bij de CU uitkomen.....quote:Op woensdag 28 april 2010 14:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
ik ook, maar als ik er wat dieper op inkijk zit ik daar juist het verst vanaf met de antwoorden
Ik denk dat dit wel voor meer mensen zal gelden, alleen omdat de beeldvorming rond Trots niet bepaald florissant is zullen ze er weinig vruchten van plukken.quote:
Conclusie: verhuis naar Iran, want met jouw gestoorde visie kun je in Nederland nergens terecht.quote:
Nee, VVD blijkt mijn partij te zijn en dat klopt wel.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Conclusie: verhuis naar Iran, want met jouw gestoorde visie kun je in Nederland nergens terecht.
Overigens gaat die stelling over ouderen die een einde aan hun leven willen maken niet over de gebruikelijke euthanasie bij ondraaglijk lijden (waar ik wel voor ben), maar een soort hulp bij zelfdoding bij een "voltooid leven".quote:Op woensdag 28 april 2010 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit dus het dichtst bij de VVD. Opvallend is dat ik niet meer in het kwadrant rechtsboven sta, te meer omdat ik voor legalisering van soft-drugs gekozen heb, niet voor hogere straffen ben en ook vind dat iedereen alles mag zeggen, zelfs als dat tot discriminatie leidt. Kennelijk wordt in de test helemaal te niet gedaan doordat ik tegen euthanasie ben en vind dat scholen homoseksuele docenten mogen weigeren (imo is dat juist een zeer progressief standpunt).
Speciale vermelding vind ik overigens D66 waard, die het basispakket voor de ziektekostenverzekering fors in wil krimpen.
quote:Progressieven kenmerken zich over het algemeen door een kosmopolitische en multiculturele houding. Ze hechten veel waarde aan persoonlijke vrijheden, met name op het gebied van ethische vraagstukken als abortus, euthanasie en het homohuwelijk. Progressieven staan tolerant tegenover alternatieve leefstijlen en zijn bij het dilemma 'milieu' versus 'economie' eerder geneigd voor het milieu te kiezen. Conservatieven daarentegen kenmerken zich over het algemeen door een nationale en monoculturele houding. Ze hechten veel waarde aan traditionele waarden en instituties van de samenleving, zoals de kerk, het gezin en het verenigingsleven. Conservatieven geloven in een overheid die krachtig optreedt om de orde en stabiliteit van de maatschappij te waarborgen. Bij het dilemma 'milieu' versus 'economie' zijn conservatieven eerder geneigd voor de economie te kiezen.
Mijn resultaat was vrijwel hetzelfde.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:49 schreef waht het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt wel. Min of meer tussen de twee partijen waar ik waarschijnlijk op zal stemmen (VVD-D66)
Economisch gezien neigt de PVV behoorlijk naar links met standpunten zoals over de WAO.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:50 schreef Ryon het volgende:
De PVV kwam bij uit op links-conservatief. Wilders zit dus bij dezelfde kerk als zijn meest gehate tegenstanders.
Beetje een merkwaardige test.
Ik schrik er een beetje van dat er zoveel partijen nog voor hulp bij zelfdoding zijn. Zouden ze wel weten dat het niet over euthanasie bij ondraaglijk lijden gaat?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:20 schreef Pool het volgende:
En ik ben alleen voor euthanasie bij ondraaglijk lijden.
D66 wil wel medicinale cannabis erin, tenminste in het concept-programma (het definitieve programma kan ik niet vinden op die brakke site).quote:Op woensdag 28 april 2010 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Speciale vermelding vind ik overigens D66 waard, die het basispakket voor de ziektekostenverzekering fors in wil krimpen.
Klopt, alles in de categorie 'milieu' is progressief/conservatief, behalve kilometerbeprijzing, die staat op de links/rechts dimensie ingeschaald.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik geloof dat André Krouwel (de maker van de test) investeren in milieuzaken en voorstellen voor strengere milieuwetgeving ook als "progressief" ziet.
Misschien niet in het algemeen, maar het is natuurlijk maar een selectie aan onderwerpen en daar komen zij conservatiever uit dan de PVV.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
Is het CDA conservatiever dan de PVV???
Tsja, als het afschaffen van het rookverbod jouw enige motivatie zou zijn om te gaan stemmen, is het inderdaad maar beter dat je thuis blijft.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:01 schreef Kingstown het volgende:
Erg teleurstellend dat er niets over het rookverbod gevraagd wordt....mocht er een partij zijn die het roken overal weer vrij zou willen geven, dan zou ik mss nog gaan stemmen....nu wordt het weer gezellig thuis blijven.
Iemand kan ook psychisch ondraaglijk lijden. Als een 95-jarige iedereen waar ze om geeft, dood heeft zien gaan, geen kinderen (meer) heeft, slecht ter been is en de godganse dag in haar uppie voor de planten zit, kan ik het me wel voorstellen. Ook al is het geen ernstige ziekte. En een psycholoog om de zin van het leven weer in te zien, heeft op die leeftijd ook weer geen zin imoquote:Op woensdag 28 april 2010 16:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik schrik er een beetje van dat er zoveel partijen nog voor hulp bij zelfdoding zijn. Zouden ze wel weten dat het niet over euthanasie bij ondraaglijk lijden gaat?
Ik hoorde laatst nota bene Els Borst zeggen dat ze dat burgerinitiatief die deze hulp wil bewerkstelligen maar niets vond. Ik vermoed dat de posities rond dat standpunt niet helemaal kloppen ...
Dat had ik dus ook. Op hogere straffen (daar had ik neutraal ingevuld) en euthanasie (helemaal voor) na had ik hier hetzelfde als jou en kom ook op bijna dezelfde positie uit.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit dus het dichtst bij de VVD. Opvallend is dat ik niet meer in het kwadrant rechtsboven sta, te meer omdat ik voor legalisering van soft-drugs gekozen heb, niet voor hogere straffen ben en ook vind dat iedereen alles mag zeggen, zelfs als dat tot discriminatie leidt. Kennelijk wordt in de test helemaal te niet gedaan doordat ik tegen euthanasie ben en vind dat scholen homoseksuele docenten mogen weigeren (imo is dat juist een zeer progressief standpunt).
Grappig om te zien dat de PVV het volgens de makers van het kompas hiermee oneens is. Overigens terecht. Zelf allemaal dingen roepen (waar hij het recht toe heeft wat mij betreft), maar o wee als bijvoorbeeld een imam iets controversieels zegt. Dan telt het opeens niet meer.quote:"Iedereen mag in het openbaar zeggen wat hij wil, ook als dat leidt tot discriminatie"
Eeeeh ... bij mij is PVV er mee eens hoor.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:05 schreef Libereco het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat de PVV het volgens de makers van het kompas hiermee oneens is. Overigens terecht. Zelf allemaal dingen roepen (waar hij het recht toe heeft wat mij betreft), maar o wee als bijvoorbeeld een imam iets controversieels zegt. Dan telt het opeens niet meer.
Heb je misschien bij "Alle volwassenen zijn automatisch orgaandonor, tenzij zij expliciet hebben aangegeven dat niet te willen" oneens ingevuld? Dan pakt het opeens een stuk conservatiever uit. Later heb ik bij die stelling oneens ingevuld (staat niet bij mijn resultaat eerder in dit topic). Erg typisch vind ik dat men dat onder conservatief schaart. Het recht op lichamelijke integriteit staat bij mij hoog in het vaandel. De overheid hoort niet te beslissen dat je automatisch orgaandonor wordt, tenzij je zelf anders hebt aangegeven. Dat is zeker niet conservatiefquote:Op woensdag 28 april 2010 17:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook. Op hogere straffen (daar had ik neutraal ingevuld) en euthanasie (helemaal voor) na had ik hier hetzelfde als jou en kom ook op bijna dezelfde positie uit.
Ik zie hetquote:Op woensdag 28 april 2010 17:06 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Eeeeh ... bij mij is PVV er mee eens hoor.
ToN:quote:De PVV is voor het verruimen van de vrijheid van meningsuiting. Wat ons betreft moet aanzetten tot geweld strafbaar zijn. Ook zijn wij uiteraard tegen feitelijk discriminatoir handelen. (eigen toelichting)
VVD (mee oneens):quote:TROTS is voor vrijheid van meningsuiting maar discriminatie hoort in ons land niet thuis.
D66 (mee eens ! ):quote:Discrimineren moeten we uiteraard blijven verbieden en bestrijden. Iemand de toegang tot een disco ontzeggen omdat hij moslim is. Iemand zwaarder beboeten omdat hij zwart is. Iemand ontslaan omdat hij homoseksueel is. Dat is iets heel anders dan kwetsen. Kwetsen is subjectief. De één zijn waarheid kan voor de ander een onwelgevallige mening zijn. Zo werkt onze geliefde en zwaar bevochten open samenleving. Niemand mag gediscrimineerd worden op basis van geslacht, ras, geaardheid, geloof of levensovertuiging. Dit is een cruciaal stuk rechtsbescherming. Zonder dit is de rechtstaat op drijfzand gebouwd en dit principe is vrijheidslievende Nederlanders even lief als de vrijheid van meningsuiting.
Volgens mij verstaan ze allemaal wat anders onder deze stelling.quote:religieuze, culturele of maatschappelijke achtergrond. Haatzaaien en het oproepen tot geweld is strafbaar. Voor het overige vindt D66 dat de botsing van meningen het maatschappelijk debat rijker kunnen maken. Vooringenomen opvattingen, religieuze dogma’s en politieke stellingnames moeten altijd betwist kunnen worden. Er mag dus een grote mate van incasseringsvermogen worden verwacht van mensen. In het publieke debat mag en moet men echter elkaar ook houden aan ongeschreven beschavingsnormen en respect. D66 vindt dat de wettelijke regelingen die stellen dat religieuze opvattingen beschermwaardiger zijn dan andere opvattingen moeten worden geschrapt. (concept verkiezingsprogramma p. 75)
Ik zit ook precies daarquote:Op woensdag 28 april 2010 13:39 schreef Orbis het volgende:
Nou, mijn uitslag is ook binnen en ik kan er héél weinig mee. De conclusie die ik eigenlijk kan trekken: geen partij past echt bij mij. Anderzijds klopt wel dat ik niets moet hebben van de SP, en ik nog steeds twijfel tussen de VVD en de D66.
[ afbeelding ]
tijd voor een nieuwe partij.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik zit ook precies daarEn ik merk altijd te rechts te zijn voor D66 en te links voor de VVD.
Dat had ik ook maar dat lag eraan dat ik volgens die site bij sommige onderwerpen erg conservatief zou zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:53 schreef IHVK het volgende:
Ik had mezelf wel wat progressiever ingeschat trouwens.
Daar heb ik idd ook oneens ingevuld (helemaal mee oneens om precies te zijn). Ik zou het ook niet onder conservatief willen plaatsen, maar als dat conservatief is dan ben ik maar conservatiefquote:Op woensdag 28 april 2010 17:11 schreef Libereco het volgende:
[..]
Heb je misschien bij "Alle volwassenen zijn automatisch orgaandonor, tenzij zij expliciet hebben aangegeven dat niet te willen" oneens ingevuld? Dan pakt het opeens een stuk conservatiever uit.
usericon veranderen dan maarquote:Op woensdag 28 april 2010 18:51 schreef du_ke het volgende:
Ik ben te progressief voor de partijen.
Kom iets links van het midden ongeveer een centimeter boven GL en D66 uit. Waarbij D66 net dichterbij staat.
Want ik zou plots niet meer voor het vrolijk groeten van iedereen zijnquote:
dat al helemaal niet meer sinds dat ene topic waarbij oude vrouwtjes die van hun fiets afdonderen van jou een paar honderd euro moeten betalen omdat ze de weg smerig hebben gemaakt met hun oudevrouwenbloedquote:Op woensdag 28 april 2010 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Want ik zou plots niet meer voor het vrolijk groeten van iedereen zijn?
Ah, een lotgenoot. Altijd fijn om te zienquote:Op woensdag 28 april 2010 17:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik zit ook precies daarEn ik merk altijd te rechts te zijn voor D66 en te links voor de VVD.
Trouwens het verste weg van de SP.
CU is ook de enige in het vak links-conservatief. Net als dat D66 de enige is in het vak rechts-progressief. Links-progressief en rechts-conservatief zijn nogal druk bezet.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:39 schreef Asphias het volgende:
tja.. probleem met dit is altijd dat het gemiddelde van alle topics word genomen. dus veel mensen zullen op cu uitkomen met zijn gematigde standpunten, terwijl ze misschien er wel heel anders over denken, maar gewoon op gematigd uitkomen.
mijn advies bij deze dingen: altijd óók de partijprogrammas lezen van de partijen in je buurt. scheelt n hoop.
Dat krijg je ervan als je iemand gaat groeten, je let niet meer op de weg en houdt het stuur niet meer goed vast.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:07 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
dat al helemaal niet meer sinds dat ene topic waarbij oude vrouwtjes die van hun fiets afdonderen van jou een paar honderd euro moeten betalen omdat ze de weg smerig hebben gemaakt met hun oudevrouwenbloed
klopt wel bij jouquote:Op woensdag 28 april 2010 13:28 schreef StarGazer het volgende:
Kom uit bij de VVD en ben het verst verwijderd van de SP. Geheel volgens verwachting dus.
Kijk maar naar het plaatje. Ik heb de SP toch als overwegend conservatief gezienquote:Op woensdag 28 april 2010 21:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja? Ze zijn in ieder geval voor softdrugs etc
Ik vind het ook borderline progressief. Maargoed, het CDA staat ook conservatiever dan de PVV. Zoveel zegt het allemaal ook niet.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja? Ze zijn in ieder geval voor softdrugs etc
Is dat zo? Ik vind de SP een relatief bekrompen wereldbeeld hebben juist, waarbij ze vooral opkomen voor Nederlandse arbeiders (oftewel: tegen EU, tegen globalisering). Een wereld van verschil met GL en D66.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het verbaast mij niet. SP lijkt me ook niet voor strenger straffen en lijkt me ook mild tegenover asielzoekers.
Omdat veel mensen Rita Verdonk niet serieus meer nemen. Toen ze minister zette ze wel veel mensen uit, maar deze mensen kwamen allemaal weer terug, en ze neemt ook vaak niet deel aan debatten, ze praat GW (in grote lijnen) eigenlijk gewoon na.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:53 schreef Willy84 het volgende:
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen TROTS hebben. Dat kwam er bij mij uit en dat wil ik ook wel stemmen. Zij hebben ook veel zetels in diverse gemeenteraden (meer dan 60) dus heb er wel vertrouwen in dat ze kunnen besturen. In Den Helder zitten ze ook in het College van B en W.
Okee, dan ga ik je er nu vanaf helpen. Kijk even voor de gein het gesprek met Rita Verdonk bij 1 op 1. Ineffectieve plannen, geen feitenkennis en ze veegt alle rapporten die tegen haar standpunten in gaan onder het tapijt. Het is een karikatuur van zichzelf geworden, je krijgt er haast medelijden mee.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:53 schreef Willy84 het volgende:
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen TROTS hebben. Dat kwam er bij mij uit en dat wil ik ook wel stemmen. Zij hebben ook veel zetels in diverse gemeenteraden (meer dan 60) dus heb er wel vertrouwen in dat ze kunnen besturen. In Den Helder zitten ze ook in het College van B en W.
Je hart zegt PVV, maar ergens trekt D66 je ook wel?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:49 schreef MoneyTalks het volgende:
[ afbeelding ]
Wel typisch dat veel mensen dicht bij Trots staan, maar het zo weinig stemmen trekt.
Ik heb bij de gemeenteraadsverkiezingen wel op Trots gestemd overigens.
Ik weet nog niet wat ik bij de Tweede Kamer verkiezingen doe, mijn hart zegt PVV, maar ergens trekt D66 mij ook wel op een of andere manier. Ik wil sowieso PvdA niet in het kabinet zien.
Ach, het populisme moet toch ergens zijn kiezers vandaan halen? Geeft weer aan hoe duidelijk hij de standpunten kent. De meest duidelijke tegenpolen zijn wel PVV en D66 jaquote:Op donderdag 29 april 2010 00:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Je hart zegt PVV, maar ergens trekt D66 je ook wel?
Heb je last van een gespleten geest of zo? D66 en PVV zijn zo wat elkaars tegenovergestelde.
Toch verrassend dat ik dan bij dit Kieskompas 13 standpunten compleet met D66 eens ben, en 11 standpunten compleet met PVV (en dan bedoel ik dus dat helemaal mee eens ook echt een match is, en dat ik 'mee eens' dan niet mee tel). En vervolgens zit ik veeel dichter bij PVV dan bij D66.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Je hart zegt PVV, maar ergens trekt D66 je ook wel?
Heb je last van een gespleten geest of zo? D66 en PVV zijn zo wat elkaars tegenovergestelde.
Mensen stemmen liever op "winnaars".quote:Op woensdag 28 april 2010 22:53 schreef Willy84 het volgende:
Het wereldbeeld van beide partijen is totaal tegenovergesteld.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:22 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Toch verrassend dat ik dan bij dit Kieskompas 13 standpunten compleet met D66 eens ben, en 11 standpunten compleet met PVV (en dan bedoel ik dus dat helemaal mee eens ook echt een match is, en dat ik 'mee eens' dan niet mee tel). En vervolgens zit ik veeel dichter bij PVV dan bij D66.
En zo tegenovergesteld zijn ze niet, liggen op de links en rechts as vrij dicht bij elkaar, alleen is D66 progressief en PVV conservatief.
Tuurlijk wel, gewoon gaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:45 schreef 9x19 het volgende:
Ik krijg Christenunie, maar ik stem niet op religieuze partijen. PvdA is ook in de buurt, dat zou ik wel stemmen denk ik. Als ik ga.
Hier ook, VVD bovenaan (geen verrassing) en SP het verste weg (ook geen verrassing). Wel viel mij op dat mijn 'cirkel' vrij klein was (alleen VVD, Trots en CDA zaten er in), bij anderen zaten er soms wel 8 partijen in hun 'cirkel'.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:55 schreef eriksd het volgende:
bijna 100% match met VVD, recht tegenover SP.
En toch zijn ze het op sommige punten eens, en ben ik het met beide op verschillende punten eens. Is dat zo raar?quote:Op donderdag 29 april 2010 00:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het wereldbeeld van beide partijen is totaal tegenovergesteld.
Ik heb precies hetzelfdequote:Op woensdag 28 april 2010 13:41 schreef Xlarge het volgende:
[ afbeelding ]
Op zijn minst verassend te nomen, ik ben echter nog nooit wezen stemmen
Dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 29 april 2010 01:05 schreef timmmmm het volgende:
Het dichtst bij Trots, op de voet gevolgd door de VVD en PVV. Het verst verwijderd van de SP.
Zo?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:40 schreef Jac0bus het volgende:
Kan er geen polletje in de OP komen met welke uitslagen iedereen krijgt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Klopt....als er geen partijen zijn die mijn standpunt vertegenwoordigen, dan heeft het idd weinig zin om te stemmen en ik hoop dat de wel-stemmers verder heel gelukkig zijn met hun vertegenwoordiging.....als controversiëel verklaarde onderwerpen al niet in een kieskompas voorkomen en bijna alles gericht is op economie/veiligheid (ook bij de meeste partijen), dan wordt het voor mij een stuk oninteressanter om te gaan stemmen.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:28 schreef Horloge het volgende:
Tsja, als het afschaffen van het rookverbod jouw enige motivatie zou zijn om te gaan stemmen, is het inderdaad maar beter dat je thuis blijft.
quote:Op donderdag 29 april 2010 17:51 schreef Stranger het volgende:
[ afbeelding ]
VVD, ook de enige partij waar ik over zou denken op te stemmen, maar ik ga waarschijnlijk niet stemmen.
De minst slechte is toch altijd nog beter dan anderen laten beslissen?quote:Op donderdag 29 april 2010 17:51 schreef Stranger het volgende:
[ afbeelding ]
VVD, ook de enige partij waar ik over zou denken op te stemmen, maar ik ga waarschijnlijk niet stemmen.
Het lijkt wel wat op kinderen krijgen.....alleen duurt de ellende dan de rest van je leven.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
![]()
Vijf minuutjes werk, voor vier jaar lang genot ellende.
Dat is zeker waar, maar ik ben gewoon lui.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De minst slechte is toch altijd nog beter dan anderen laten beslissen?
En dan wil je VVD gaan stemmen?quote:Op donderdag 29 april 2010 18:14 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar ik ben gewoon lui.
Wat ik trouwens wel bijzonder vind is dat het enige punt waar ik me daadwerkelijk zorgen over maak, namelijk het steeds verder inperken van de privacy, niet genoemd wordt in deze stemwijzer.
*Alu-hoedje opzet* Het is een complot.
De enige partijen die nog een klein beetje voor privacy-waarborging zijn zijn GroenLinks, SP en PvdD, partijen die dus recht tegenover economische groei staan, ook wel een belangrijk punt.quote:Op donderdag 29 april 2010 19:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En dan wil je VVD gaan stemmen?dat is zo'n beetje de slechtste keuze, samen met PVV en CDA.
We kunnen het allemaal hebben, ethiraseth.quote:Op donderdag 29 april 2010 19:46 schreef ethiraseth het volgende:
Liever iets armer in vrijheid dan rijk onder repressie.
Helaas, ik heb geen enkel vertrouwen in de huidige rechtse partijen dat ze op zowel sociaal als economisch vlak de juiste beslissingen nemen. Ik blijf wel lekker bij de brandnetelthee en rijst in wijnbladeren groepjes.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:12 schreef waht het volgende:
[..]
We kunnen het allemaal hebben, ethiraseth.Kom naar onze zijde, we hebben lekkere koffiekoekjes!!
Anders.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Helaas, ik heb geen enkel vertrouwen in de huidige rechtse partijen dat ze op zowel sociaal als economisch vlak de juiste beslissingen nemen. Ik blijf wel lekker bij de brandnetelthee en rijst in wijnbladeren groepjes.
Ik zie liever gewoon paars, zonder plus.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:34 schreef Boldface het volgende:
Ik zit net links van het midden en net in het progressieve deel. Daar kom ik als sociaal-liberaal wel vaker uit. Vreemd genoeg rolt de ChristenUnie als stemadvies uit de bus. Daar stem ik in geen 100 jaar op, alleen al omdat ik principieel tegen de invloed van religie op politiek ben.
Gelukkig, wanneer ik de onbelangrijke thema's weglaat, kom ik precies op de PvdA uit. Precies wat ik 9 juni zal stemmen, dus dat komt mooi uit. En qua coalitie kom ik ook precies uit op wat ik graag zie gebeuren: Paars Plus (PvdA, VVD, D66 en GroenLinks).
Wat wordt'm?quote:
Paars zonder plus is een bewezen succes. Mag van mij ook, maar staat nu op 75 zetels in de peilingen. Ik wil GroenLinks wel eens zien meeregeren. Ze passen er wel redelijk bij, lijkt me zo.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik zie liever gewoon paars, zonder plus.
Dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:42 schreef Boldface het volgende:
[..]
Paars zonder plus is een bewezen succes. Mag van mij ook, maar staat nu op 75 zetels in de peilingen. Ik wil GroenLinks wel eens zien meeregeren. Ze passen er wel redelijk bij, lijkt me zo.
Voor mijn gemoedsrust is het alleen nog nodig dat CDA, VVD en PVV samen onder de 75 zetels komen te zitten.
Niet strategisch stemmen?quote:
Ze staan nu alweer op 77 zetels, en hoe het onderling zich ook gaan verschuiven maakt niet uit, de visjes blijven in dezelfde vijver.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd
quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:42 schreef Boldface het volgende:
Voor mijn gemoedsrust is het alleen nog nodig dat CDA, VVD en PVV samen onder de 75 zetels komen te zitten.
Dream on.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach....een herhaling van de LPF is wel grappig om weer eens mee te maken. Een paar maanden aan relletjes en ruzies is goed voor mijn gemoedsrust.
Ik ook niet. PVV blijft verliezen, maar bij de VVD komt het er even hard bij.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd
Nee,het gaat nu lekker? Meerdere mensen al moeten verwijderen van de lijst vanwege schandaaltjes, mensen die een spreekverbod hebben gekregen etc. Wilders moet wel de touwtjes heel strak in handen houden, want al die mensen zijn ongeleide projectielen anders.quote:
Nee, dat is idealistisch.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:46 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik stem altijd strategisch: op de partij waar ik het het vaakst mee eens ben
Ik noem het zelfreiniging, kun je je niet gedragen dan word je door Geert van de lijst geschopt, dat beschadigd de pvv ja, maar niet het land, en dat is bij pvda en GL wel het geval. Gezien Amsterdam.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee,het gaat nu lekker? Meerdere mensen al moeten verwijderen van de lijst vanwege schandaaltjes, mensen die een spreekverbod hebben gekregen etc. Wilders moet wel de touwtjes heel strak in handen houden, want al die mensen zijn ongeleide projectielen anders.
Ik tel bij dat "Positie per stelling" (in dat eindscherm van kieskompas) maar 1 x de VVD bij "neutraal". Verder staan ze altijd in de rechterhelft, terwijl bij CDA en vooral PVV dit niet zo is.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
Ligt het aan mij of is de VVD helemaal nog niet zo rechts? Ze zijn redelijk sociaal en niet voor het drastisch afslanken van de verzorgingsstaat. Bepaalde dingen wel maar daar is cda en pvv ook voor.
Geen een partij is daar voor (helaas). VVD wel wat meer dan andere partijen, maar ze zijn nog steeds voor een vrij grote verzorgingsstaat. De PVV is op dit gebied de afgelopen jaren erg naar links geschoven en lijkt op dit terrein meer op de SP, het is daarin absoluut geen rechtse partij en dat is wel vrij goed in kaart gebracht door de Kieskompas.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
Ligt het aan mij of is de VVD helemaal nog niet zo rechts? Ze zijn redelijk sociaal en niet voor het drastisch afslanken van de verzorgingsstaat. Bepaalde dingen wel maar daar is cda en pvv ook voor.
Ik vind meevallen, en de pvv is me zelfs te links bijna, op maatschappij gebied om het maar even zo uit te drukken zijn ze gewoon rechts precies goed, maar op economisch gebied mogen ze van mij wel wat meer naar rechts.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:14 schreef ethiraseth het volgende:
Ja kom, laten we doen alsof de VVD niet rechts is.
Beetje de pvv is op economisch terrein een beetje cda geworden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Geen een partij is daar voor (helaas). VVD wel wat meer dan andere partijen, maar ze zijn nog steeds voor een vrij grote verzorgingsstaat. De PVV is op dit gebied de afgelopen jaren erg naar links geschoven en lijkt op dit terrein meer op de SP, het is daarin absoluut geen rechtse partij en dat is wel vrij goed in kaart gebracht door de Kieskompas.
Ja, dat is waar, daar denken ze ongeveer hetzelfde over, raakvlakken voor de onderhandelingen?quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje de pvv is op economisch terrein een beetje cda geworden.
Vast, CDA en de PVV hebben ongeveer dezelfde ideeen over de verzorgingsstaat. Het moet kleiner praktischer en economischer, alhoewel Wilders zich daar momenteel nog niet zo voor uitspreekt. Hij wil de laatste kiezers bij de SP en PvdA weghalen. Maar in principe zijn vvd cda en pvv op economisch terrein zowat gelijk. VVD ietsie rechtser. Maar op veiligheids gebied en integratie is de PVV wel verreweg het meest rechtsequote:Op vrijdag 30 april 2010 19:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is waar, daar denken ze ongeveer hetzelfde over, raakvlakken voor de onderhandelingen?
Precies goed als in het lekker discrimineren en uitsluiten van die enge moslims?quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind meevallen, en de pvv is me zelfs te links bijna, op maatschappij gebied om het maar even zo uit te drukken zijn ze gewoon rechts precies goed, maar op economisch gebied mogen ze van mij wel wat meer naar rechts.
Die discussie is gevoerd en tot op heden heb ik nog geen enkele citaat van GW gezien waar hij Moslims minder rechten geeft dan Nederlanders. Hetzij bepaalde gebouwen niet mogen betreden, hetzij meer belasting moeten betalen dan de ander.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Precies goed als in het lekker discrimineren en uitsluiten van die enge moslims?
Citaat waar hij zegt dat je Moslims mag discrimineren? Nog nooit gehoord, en bestaat ook niet.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Precies goed als in het lekker discrimineren en uitsluiten van die enge moslims?
En ze krijgen net zo goed een belastingverlaging, en ook die aow 65 blijft zo.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Citaat waar hij zegt dat je Moslims mag discrimineren? Nog nooit gehoord, en bestaat ook niet.
Sterker nog hij zegt dat alle buitenlanders die willen meedoen in Nederland, niks te vrezen hebben voor hem, hij wil ze zelfs helpen integreren.
Uit het verkiezingsprogramma van de PVV:quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Citaat waar hij zegt dat je Moslims mag discrimineren? Nog nooit gehoord, en bestaat ook niet.
Sterker nog hij zegt dat alle buitenlanders die willen meedoen in Nederland, niks te vrezen hebben voor hem, hij wil ze zelfs helpen integreren.
Als je islamitische scholen wilt verbieden, maar andere religieuze scholen wel wilt toestaan, dan discrimineer je.quote:• Geen moskee er meer bij
• Alle islamitische scholen dicht
Christelijke, Joodse en openbare scholen moeten naast elkaar kunnen bestaan. Wij zijn dus voor
behoud van artikel 23 Grondwet. Islamitische scholen gaan daarentegen dicht.
Het niet meer mogen bouwen van nieuwe gebedshuizen en islamitische scholen noem ik toch echt het afnemen van bepaalde burgerrechten. De meeste moslims zijn trouwens net zo goed Nederlanders....quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die discussie is gevoerd en tot op heden heb ik nog geen enkele citaat van GW gezien waar hij Moslims minder rechten geeft dan Nederlanders. Hetzij bepaalde gebouwen niet mogen betreden, hetzij meer belasting moeten betalen dan de ander.
Als je boerkinies op bepaalde momenten wel toelaat en blanken niet, dan discrimineer je.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Uit het verkiezingsprogramma van de PVV:
[..]
Als je islamitische scholen wilt verbieden, maar andere religieuze scholen wel wilt toestaan, dan discrimineer je.
Als je een bouwstop zet op moskeeën, maar niet op andere religieuze gebouwen, dan discrimineer je.
Waar staat dat precies? Bronnen aub.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:32 schreef Libereco het volgende:
[..]
Het niet meer mogen bouwen van nieuwe gebedshuizen en islamitische scholen noem ik toch echt het afnemen van bepaalde burgerrechten. De meeste moslims zijn trouwens net zo goed Nederlanders....
Als joden geen synagoges mogen bouwen discrimineer je.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je boerkinies op bepaalde momenten wel toelaat en blanken niet, dan discrimineer je.
Als je aan gescheiden inburgeringscursussen doet dan discrimineer je.
Als een partij (pvda dus) openhartig zegt dat vrouwen geen hand hoeft te schudden, ambtenaren geen homo's hoeven te trouwen dan discrimineer je, en je bent ook nog eens homofoob.
Dit is nog maar een kleine greep uit de discriminerende standpunten van de pvda. Maar om terug te komen op de pvv, zei discrimineren niet, wat ze wel doen is het een haalt toeroepen van de Islamisering. Iedereen die hier nu is is van harte welkom. Maar we gaan ons niet nog verder conformeren.
In het verkiezingsprogramma van de PVV. Zie mijn post hierboven.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar staat dat precies? Bronnen aub.
Elk land heeft haar eigen primaire cultuur, het is de zelfbeschikking van elk mens om die cultuur dominant te houden en niet ondergeschikt laten maken van een subcultuur. Elk land doet dat. Amerika Iran Irak Denemarken. Dus wij mogen dat ook doen. Wat wij niet mogen doen is is het beperken van Moslims in hun vrijheden. Elke Moslim heeft ongeacht wie dan ook net zo veel aanspraak/recht op een uitkering/werk/zorg/school etc. Maar wij gaan geen Minaretten bouwen en dat soort idioterie.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:40 schreef Libereco het volgende:
[..]
Als joden geen synagoges mogen bouwen discrimineer je.
Als christelijken geen kerken meer mogen bouwen discrimineer je.
Als moslims geen moskeeën meer mogen bouwen discrimineer je.
Punt uit.
Van de eerste letter tot de laatste letter gelezen. Maar ga gewoon GL stemmen, de milieu communisten.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In het verkiezingsprogramma van de PVV. Zie mijn post hierboven.
bepaalde uren voor bepaalde doelgroepen is geen discriminatie. Er zijn ook al jarenlang seniorenuren in zwembaden, zodat ze niet tussen spelende kinderen hoeven te zwemmen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je boerkinies op bepaalde momenten wel toelaat en blanken niet, dan discrimineer je.
Ook hiervoor geldt: dit is niet per se discriminatie, maar aanbod gericht op doelgroepen. Mits je de andere doelgroepen dan ook vergelijkbare kansen geeftquote:Als je aan gescheiden inburgeringscursussen doet dan discrimineer je.
Je kunt iemand niet verplichten een hand te geven. Hooguit in bepaalde functiesquote:Als een partij (pvda dus) openhartig zegt dat vrouwen geen hand hoeft te schudden,
Die persoon is dan idd homofoob en discrimineert.quote:ambtenaren geen homo's hoeven te trouwen dan discrimineer je, en je bent ook nog eens homofoob.
De PVV discrimineert dus wel. Misschien andere partijen ook, maar die nemen geen burgerrechten categorisch af.quote:Dit is nog maar een kleine greep uit de discriminerende standpunten van de pvda. Maar om terug te komen op de pvv, zei discrimineren niet, wat ze wel doen is het een haalt toeroepen van de Islamisering. Iedereen die hier nu is is van harte welkom. Maar we gaan ons niet nog verder conformeren.
quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:43 schreef Libereco het volgende:
Dit is trouwens niet bepaald een topic om de discussiëren over Wilders. Ik stel voor dat we in [Centraal] PVV - Partij voor de Vrijheid ğ verdergaan.
Welke burgerrechten neemt de pvv categorisch af? Zoja, waar staan ze?quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
bepaalde uren voor bepaalde doelgroepen is geen discriminatie. Er zijn ook al jarenlang seniorenuren in zwembaden, zodat ze niet tussen spelende kinderen hoeven te zwemmen.
[..]
Ook hiervoor geldt: dit is niet per se discriminatie, maar aanbod gericht op doelgroepen. Mits je de andere doelgroepen dan ook vergelijkbare kansen geeft
[..]
Je kunt iemand niet verplichten een hand te geven. Hooguit in bepaalde functies
[..]
Die persoon is dan idd homofoob en discrimineert.
Al deze genoemde voorbeelden zijn overigens wel iets anders dan het totaal sluiten van islamitische scholen. Bij al deze voorbeelden worden geen burgerrechten afgenomen. De mannen of blanken kunnen nog steeds zwemmen, alleen op een ander tijdstip. De mannen kunnen nog steeds een iinburgeringscursus volgen, alleen op een ander tijdstip. De homo kan nog steeds trouwen, alleen bij een andere ambtenaar (en om die te regelen op het gekozen tijdstip is een probleem van de gemeente.
[..]
De PVV disrimineert dus wel. Misschien andere partijen ook, maar die nemen geen burgerrechten categorisch af.
Vrijheid van onderwijs. Heb ik net ook al gezegd.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke punten burgerrechten neemt de pvv categorisch af? Zoja, waar staan ze?
Nee hoor, de staat is verplicht om mensen zo goed mogelijk te laten inburgeren. Cijfers wijzen uit dat dat niet lukt middels Islamitisch onderwijs, dan is het een heel gemakkelijke/simpele/logische/rationele keuze dat je er dan mee stopt, en Islamitische kinderen gewoon neutraal onderwijs aanbiedt.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vrijheid van onderwijs. Heb ik net ook al gezegd.
Christelijk sociaal. Christenen hebben het juist niet met socialisten, althans dat was vroeger zo.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:50 schreef Kardash het volgende:
Christen-Unie.
Mja, Christen-Socialistisch noemen ze zichzelf toch? Ik ben gelovig en sociaal-democraat, dus geen ramp. Maar wordt toch maar PvdA
Argumentatie van Wilders voor sluiting Islamitische scholen was dat je je kind letterlijk een achterstand geeft als je je kind daarop zet. Veel Islamitische scholen staan te boek als (zeer) zwak en kosten ons klauwen vol geld.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Uit het verkiezingsprogramma van de PVV:
[..]
Als je islamitische scholen wilt verbieden, maar andere religieuze scholen wel wilt toestaan, dan discrimineer je.
Moskeeën passen niet in woonwijken qua bouwstijl, en wat heb jij liever achter je tuin, een kerk met een kerkklok of een Moskee met een jengelende minaret?quote:Als je een bouwstop zet op moskeeën, maar niet op andere religieuze gebouwen, dan discrimineer je.
Christelijk-Sociaal = Christelijk-Socialistisch;). Christelijk-socialistisch is helemaal niet zo tegenstrijdig als je denkt. Kijk maar naar de CNV. Oh, en niet te vergeten het CDU die in de PvdA opgingquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Christelijk sociaal. Christenen hebben het juist niet met socialisten, althans dat was vroeger zo.
Dat is dus een feit. Er is ook een school die tijdelijk om die reden geen subsidie heeft gekregen van Sharon Dijksma, weet niet meer de naam van de school. Nu krijgen ze het weer wel.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Argumentatie van Wilders voor sluiting Islamitische scholen was dat je je kind letterlijk een achterstand geeft als je je kind daarop zet. Veel Islamitische scholen staan te boek als (zeer) zwak en kosten ons klauwen vol geld.
[..]
Moskeeën passen niet in woonwijken qua bouwstijl, en wat heb jij liever achter je tuin, een kerk met een kerkklok of een Moskee met een jengelende minaret?
En die argumentatie klopt dus niet. Want wat als een islamitische school niet zwak is? Dan nog zou die dus gesloten moeten worden volgens het partij-programma van de PVV. Dat zwakke scholen gesloten/verbeterd moeten worden spreekt voor zich, maar om nou alle bomen te kappen omdat een takje op je hoofd valt, is wat anders.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Argumentatie van Wilders voor sluiting Islamitische scholen was dat je je kind letterlijk een achterstand geeft als je je kind daarop zet. Veel Islamitische scholen staan te boek als (zeer) zwak en kosten ons klauwen vol geld.
En een gotische Kerk past wel in een VINEX-wijk?quote:Moskeeën passen niet in woonwijken qua bouwstijl,
Geen van beide - maar persoonlijk vind ik een kerkklok meer irritant. Die hebben geen volume-knop. Een minaret wel overigens. En wat als ze nou stil zijn...quote:en wat heb jij liever achter je tuin, een kerk met een kerkklok of een Moskee met een jengelende minaret?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |