Kijk maar naar het plaatje. Ik heb de SP toch als overwegend conservatief gezienquote:Op woensdag 28 april 2010 21:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja? Ze zijn in ieder geval voor softdrugs etc
Ik vind het ook borderline progressief. Maargoed, het CDA staat ook conservatiever dan de PVV. Zoveel zegt het allemaal ook niet.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja? Ze zijn in ieder geval voor softdrugs etc
Is dat zo? Ik vind de SP een relatief bekrompen wereldbeeld hebben juist, waarbij ze vooral opkomen voor Nederlandse arbeiders (oftewel: tegen EU, tegen globalisering). Een wereld van verschil met GL en D66.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het verbaast mij niet. SP lijkt me ook niet voor strenger straffen en lijkt me ook mild tegenover asielzoekers.
Omdat veel mensen Rita Verdonk niet serieus meer nemen. Toen ze minister zette ze wel veel mensen uit, maar deze mensen kwamen allemaal weer terug, en ze neemt ook vaak niet deel aan debatten, ze praat GW (in grote lijnen) eigenlijk gewoon na.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:53 schreef Willy84 het volgende:
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen TROTS hebben. Dat kwam er bij mij uit en dat wil ik ook wel stemmen. Zij hebben ook veel zetels in diverse gemeenteraden (meer dan 60) dus heb er wel vertrouwen in dat ze kunnen besturen. In Den Helder zitten ze ook in het College van B en W.
Okee, dan ga ik je er nu vanaf helpen. Kijk even voor de gein het gesprek met Rita Verdonk bij 1 op 1. Ineffectieve plannen, geen feitenkennis en ze veegt alle rapporten die tegen haar standpunten in gaan onder het tapijt. Het is een karikatuur van zichzelf geworden, je krijgt er haast medelijden mee.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:53 schreef Willy84 het volgende:
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen TROTS hebben. Dat kwam er bij mij uit en dat wil ik ook wel stemmen. Zij hebben ook veel zetels in diverse gemeenteraden (meer dan 60) dus heb er wel vertrouwen in dat ze kunnen besturen. In Den Helder zitten ze ook in het College van B en W.
Je hart zegt PVV, maar ergens trekt D66 je ook wel?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:49 schreef MoneyTalks het volgende:
[ afbeelding ]
Wel typisch dat veel mensen dicht bij Trots staan, maar het zo weinig stemmen trekt.
Ik heb bij de gemeenteraadsverkiezingen wel op Trots gestemd overigens.
Ik weet nog niet wat ik bij de Tweede Kamer verkiezingen doe, mijn hart zegt PVV, maar ergens trekt D66 mij ook wel op een of andere manier. Ik wil sowieso PvdA niet in het kabinet zien.
Ach, het populisme moet toch ergens zijn kiezers vandaan halen? Geeft weer aan hoe duidelijk hij de standpunten kent. De meest duidelijke tegenpolen zijn wel PVV en D66 jaquote:Op donderdag 29 april 2010 00:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Je hart zegt PVV, maar ergens trekt D66 je ook wel?
Heb je last van een gespleten geest of zo? D66 en PVV zijn zo wat elkaars tegenovergestelde.
Toch verrassend dat ik dan bij dit Kieskompas 13 standpunten compleet met D66 eens ben, en 11 standpunten compleet met PVV (en dan bedoel ik dus dat helemaal mee eens ook echt een match is, en dat ik 'mee eens' dan niet mee tel). En vervolgens zit ik veeel dichter bij PVV dan bij D66.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Je hart zegt PVV, maar ergens trekt D66 je ook wel?
Heb je last van een gespleten geest of zo? D66 en PVV zijn zo wat elkaars tegenovergestelde.
Mensen stemmen liever op "winnaars".quote:Op woensdag 28 april 2010 22:53 schreef Willy84 het volgende:
Het wereldbeeld van beide partijen is totaal tegenovergesteld.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:22 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Toch verrassend dat ik dan bij dit Kieskompas 13 standpunten compleet met D66 eens ben, en 11 standpunten compleet met PVV (en dan bedoel ik dus dat helemaal mee eens ook echt een match is, en dat ik 'mee eens' dan niet mee tel). En vervolgens zit ik veeel dichter bij PVV dan bij D66.
En zo tegenovergesteld zijn ze niet, liggen op de links en rechts as vrij dicht bij elkaar, alleen is D66 progressief en PVV conservatief.
Tuurlijk wel, gewoon gaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:45 schreef 9x19 het volgende:
Ik krijg Christenunie, maar ik stem niet op religieuze partijen. PvdA is ook in de buurt, dat zou ik wel stemmen denk ik. Als ik ga.
Hier ook, VVD bovenaan (geen verrassing) en SP het verste weg (ook geen verrassing). Wel viel mij op dat mijn 'cirkel' vrij klein was (alleen VVD, Trots en CDA zaten er in), bij anderen zaten er soms wel 8 partijen in hun 'cirkel'.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:55 schreef eriksd het volgende:
bijna 100% match met VVD, recht tegenover SP.
En toch zijn ze het op sommige punten eens, en ben ik het met beide op verschillende punten eens. Is dat zo raar?quote:Op donderdag 29 april 2010 00:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het wereldbeeld van beide partijen is totaal tegenovergesteld.
Ik heb precies hetzelfdequote:Op woensdag 28 april 2010 13:41 schreef Xlarge het volgende:
[ afbeelding ]
Op zijn minst verassend te nomen, ik ben echter nog nooit wezen stemmen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |